Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Prahy přijela nová tramvaj. Nabídne klimatizaci a plastové sedačky

Pražskými ulicemi od tohoto týdne jezdí nový typ tramvaje. Na první pohled se sice až tak neliší od svých „starších sester“, inovovaný typ Škoda 15T4 ForCity Alfa nicméně nabídne řadu novinek. Cestování zpříjemní třeba klimatizací, rychlým wi-fi a plastovými sedačkami místo dřevěných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a15r87t97i30n 62R35u65z63i26c77k64a 1692988706717

No, neni to prvni 15T ForCity s klimatizaci v Praze, dnes jsem jel obema co jezdi. Tato nova, ale ma opoznani slabsi wifi nez ta starsi,... rozdil mezi obema vozy je pouze v sedackach a celnich plastech...

0/0
3.9.2015 23:37

M43a74r23t61i29n 42R31u98z54i44c10k69a 1822318826467

Vzhledem hodne pripomina tramvaj dodavanou do Rigy... ta je s klimatizaci, vysuvnou plosinou pro vozickare, wifi, vzhled cela je stejny...

0/0
16.8.2015 23:45

M19a30r55t79i87n 24K81o71m22i55n17e71k 5100867701732

Vsak je to stejny typ. Vybaveni se lisi podle toho co si mesto objedna(zaplati)...

0/0
17.8.2015 17:15

Z69d65e35n91ě38k 13Ř82e22h83á87č53e84k 7628654818416

Pražáci, jen do toho!  Morava vám to zaplati!  V Ostravě budeme jezdit na kozách, už se pro ně staví stáje!!!

0/−4
14.8.2015 15:02

M42i40l55o48š 52Ř89e82h29á91k 8506488727345

Stejně ryba smrdí od Prahy.

0/0
14.8.2015 19:19

Z58d97e66n73ě35k 10Ř27e94h90á18č16e47k 7438954988696

Pražáci jen do toho, Morava to zaplatí  V Ostravě budeme jezdit jednotlivě na kozách, už se připravují stáje;-O;-O

0/−4
14.8.2015 14:57

K95a18r56e72l 75D38r68d41a 6313305787819

Netušíte někdo kde se bere smrad v metru? Poslední dobou vagón metra na konečné Háje, když vyjíždí z depa, páchne uvnitř benzínem. Na jiné stanici takový puch nevnímám. Podezíral jsem úklid DPP, že má nový čistič na graffiti. Ale ty vagóny jsou tak špinavé a zabordelařené, že jsem vliv úklidu DPP zcela vyloučil. Přitom přijíždějící vlak na konečnou je v pořádku. Ten smrad se nabere na depu Háje.

  Napadá mě, buď běží nějaká rekonstrukce a třeba se tam natírají podlahy apod. Nebo, nad tím depem je benzínka. Tak třeba prosakuje benzín do metra. Ale na nástupišti nic cítit není. A přijede vlak a uvnitř puch jak z much.

  (Ostatně, co to mají strojvůdci metra za nemoc, že přistaví na Hájích vlak a neotevřou dveře? To je zase nějaká šikana cestujících pro jejich osobní zábavu? Začalo to před pár lety. Musím vysledovat, který řidič si takto hraje. Cestující mačkají tlačítka, a nic. Posledně se otevřela dokonce jen část dveří a pak tam strojvůdce přehrával ty hlášky a celý vlak se tím srovnal. To tam něco nastavují ručně? A my si troufáme na Dčko bez strojvůdců?)

  Další perlička co se týká smradu je Kačerov. Vedle nasávání vzduchu do metra patrně parkují autobusy MHD. Stačí, že frajer turuje, nechá běžet v zimě motor apod. a na nástupišti to smrdí zplodinami jak v garážích. Táhne se to i do okolních stanic. Nemohl by si tohle DPP ošéfovat? Je to hnus, trvá to roky a očividně na to všichni kašlou. Přitom stačí, aby na Kačerově vlak otevřel dveře a je to rána mezi oči na padnutí.

  A přijel jsem z dovolené a v metru jsou všude "vtipné" letáky vysvětlující slang DPP. Asi nemají zaměstnanci DPP nic lepšího na práci. (Co se pustit raději do toho úklidu vagónů?) Slang je podle mě o pejorativní mluvě dopraváků. Musí mít PR DPP hodně vymeteno v makovici, když z nadávek udělá propagandu DPP. Dejte vědět, až někde na letáčku DPP zahlédnete vtipnou vysvětlivku ke "kaštanům". ;-D

+1/−6
14.8.2015 7:23
Foto

P15a98v86e63l 19F86r34u88m85e21r36t 5647644467518

Nejste náhodou autorem takových těch papírů, co byly jednu dobu izolepou nalepeny různě v tramvajích a na zastávkových sloupcích? A napsaný nějaký nesmysly propiskou o zlých nočních tramvajích resp. jejich  řidičích, co vyjíždí z konečných, aniž by zastavovali na zastávkách? ;-D

+2/0
14.8.2015 11:59

K32a49r11e19l 93D83r59d94a 6413905107589

Nechybíte náhodou při přepočítávání chovanců nějakého sociálního ústavu? Třeba DPP? :-P

  O kaštanech a záměrném ujíždění cestujícím mi vyprávěli řidiči autobusů pražské MHD. Bavili se a tohle byli vtípky, kterým se náramně smáli. Celá parta. Pravda, je to pár let zpět, třeba je dnes situace jinde. 

  Ale, dám sem normální věcné připomínky a končí to minusy a sprostotou. Jak smutné. ;-)

  (Fakt tady není jediný dopravák, co té klimačce v 15T rozumí, aby to okomentoval? A co puch v metru? Řešit ho nemusíme? Co až budou neudržované klimačky v 15T smrdět jako žluklé ponožky? Také to nebudeme řešit?) ;-)

+1/−2
14.8.2015 15:39

M30i38c35h51a14l 31M44i88l90l30e51r 9376562709192

Ridici autobusu bavici se jak ujizdeli cestujicim prestupujicim z tramvaji a naopak - to je folklor z dob totality.

Tohle jeste v Cesku trpite? 8-o

0/0
17.8.2015 1:55

K82a84r81e90l 17D38r85d46a 6913305217839

Jednou jsem ujíždějícího autobusáka na Žižkově požádal, zda by nenabral lidi co přicházeli na zastávku od tramvaje. Zamyslel se, a nabral je. Jde to, umíme to. ;-)

0/0
17.8.2015 19:51

B97r55o13n55i72s18l37a14v 60G60a68b32r43y29š 6565604120

Lidi by se hlavně měli tu klimatizaci naučit používat. Že se otevírají dveře, je jasné. Ale nechápu, proč v klimatizovaném voze otevírají okna. To je pak ta klima k ničemu.

A ten internet..., není to zbytečnost? Je to otázka do pléna, internet v mobilu nemám a nepotřebuju jej. Stejně už podle mě má každý nějaký internetový balíček v mobilním zařízení, tedy jako paušál jednou za měsíc.

+2/−1
13.8.2015 22:27

K96a72r62e32l 73D75r20d59a 6983925297439

Okno má u klimatizace význam. Klimatizace jen cirkuluje vzduch v prostoru. Takže víc prachu, zápachu, virů a bakterií. Prach se řeší filtrem, takže klimatizace funguje jako vysavač. Ale co s těmi viry v MHD? Pokud by je dokázala tahle klimačka z prostoru odstraňovat, byla by to bomba. Jinak hrozí intenzivnější chřipkové epidemie v období, kdy s nimi nepočítáme. (Pak to nejspíš bude stát na nějakých filtrech s pravidelnou údržbou. A zanedbání údržby se u DPP výrazně bojím.)

  V každém případě, smrad spolucestujících lze větrat jen oknem a dveřmi. V tom klimatizace patrně nepomůže.

  A jen tak mimochodem, stávající 15T nasává vzduch zvenku a průduchy jsou schované za sedačkami u harmoniky. Není to žádná slast nechat si za jízdy funět ledový vzduch na ledviny. Takže u nového řešení by mě zajímalo, jak je to řešeno. Abychom se vzájemně nebuzerovali, že nesmíme otevírat okna a do prostoru přitom bude volně foukat vzduch zvenku, tak jako dnes. A pokud těch ledových nešikovných ofuků v 15T přibude, nebude klimačka žádná výhra pro cestující.

  Tedy ano, chtělo by to vědět co to umí a jak na to. Každý cestující dostane "uživatelskou příručku" jako k nové ledničce. ;-D

0/−5
14.8.2015 6:44

D91u43š31a91n 46V46í42t86e73k 8785292287666

Poslušně hlásím, to je ale pitomost, Řekněte sami. Šalina se 4 - 7 dveřmi jede 2 - 3 minuty a pak na 40 vteřin otevře dveře dokořán. A tak furt dokola. Kdo asi dovolí zapnout klimatizaci aniž by nezdražil jízdenky na dvojnásobek. Sebevrah! Rozkradač našich daní! Cajzl z Práglu.

+3/−4
13.8.2015 21:17

P58a32b25l58o 57S87v81o35b44o93d56a 5588605335796

Poslušně hlásim lehkou závist z Brna:-P. LTE vskutku v šalině nepostrádám, ale ta klimatizace8-o...R^

Btw, trochu mám obavy, že toho budou využívat, v ještě hojnějším počtu než dosud, tamní homeles:-/. Tedy především te klimošky:-P

+3/0
13.8.2015 16:19

P92e94t72r 25B18r69i67x 5261461392

Ještě si neskáčeme, bojím se aby v celý Praze nejezdily jen tři s klimoškou... U vás to snad do šalin začnou dělat taky.

0/0
13.8.2015 17:03

P95a81b23l72o 37S28v53o43b65o24d53a 5938105515146

Tak těch souprav bude určitě více, už jen proto, že budou jezdit hlavně na stěžejních trasách, např. tram.linka č.9 je myslím jasná...jinak v Brně s touto vymožeností počítám až tak napřesrok:-/

+1/0
13.8.2015 17:10

B47r17o57n49i74s42l85a22v 62G92a78b15r13y19š 6955894150

Podle mě by se mělo investovat nejdříve o infrastruktury než do vozů, aby se jim ty vozy na tom šíleném svršku na Cejlu nerozpadly. Pak by měla přijít na řadu nová nebo modernizovaná vozidla.

0/0
13.8.2015 22:30
Foto

O78l29d61r15i67c61h 16S74l13e24z94a18k 4367984944308

Šílíš ? U nás v Brně si raději papaláši z DpmB nakoupí luxusní auta z klimou, Ti v MHD samozřejmě nejezdí takže o tom že jezdíme ve smradu a ve 50°C nemají potuchy a na dotaz napíšou že mámé dostatečné větrání :-( Teď se u nás nakoupil trolejbus Škoda 31Tr SOR a samozřejmě okýnka miniaturní a slova jako klimatizace nebo WiFi jsou u nás v Brně holá Science Fiction. Možná že až všude kolem nás (Jihlava, Ostrava...) zavedou tyhle služby i u nás a budou to zase všude psát jako obrovskou novinku kterou div nevynalezli. Jako nedávno u SMS jízdenek :-)

0/0
30.8.2015 19:10

P21e69t62r20a 76N71o95v20á69k60o78v58á 7238506344688

K čemu by vám byla klimatizace, když ji ve špičce stejně vypnou, aby to utáhli (jako topení v zimě), a navíc jsou na zastávkách půl minuty otevřené dveře?

+2/−1
13.8.2015 17:21

P34e47t25r 80B89r98i78x 5541501732

Neotvíraj se vždycky a všechny, je to na knoflík. A taky hodně záleží na výkonu té klimošky. Uvidíme. 

Mimochodem, očekávám výkyv kyvadla na druhou stranu a tedy tuhou zimu. Takže spíš aby to taky dobře topilo :-)

+1/0
13.8.2015 17:24

P71a28b90l13o 36S93v83o83b91o48d43a 5798375165336

Ve špiččce se snažím do MHD nevstupovat, jdu raději pěšky. Po Praze jsem to takto praktikoval 15let, tedy samozřejmě pouze v širším centru, z Řep na Spojovací bych to asi nedal:-P. Kde to šlo, přiblížil jsem se metrem, zbytek po svých;-)

0/0
13.8.2015 17:42
Foto

P50a45v17e82l 57F61r61u89m35e83r87t 5827234407218

Tohle je s prominutím ten nejdemagogičtější argument odpůrců klimy. ;-)

Řečnická otázka: v Bratislavě, Varšavě, Budapešti, Vídni, Berlíně, Zagrebu, Paříži, Aténách, Bělehradu atd. (neboli všude, kde kupují nové tramvaje s klimou) taky neotvírají na zastávkách dveře?

A jak už je napsáno pode mnou, tlačítka na dveřích a i dveřní automat, kdy se dveře při detekci žádných nastupujících/vystupujících samovolně zavírají, který mimochodem na 15T taky je a občas ho i řidiči zapínají.

+5/−1
13.8.2015 17:43

P90e17t68r13a 10N77o29v65á33k83o73v38á 7578846354538

Mně to jen přijde jako strašná zbytečnost. Protože vzhledem k tomu provozu a kolik tepla lidi těly do tramvaje nanosí, tak klimatizace bude muset jet na poměrně nízkou teplotu. A protože to nebude rozprostřené chlazení, ale bude to odněkud foukat, tak nejhůř dopadnou lidé, kteří budou cestovat na delší vzdálenosti. Když vidím, jak chodí oblečené do práce některé ženy, protože klimatizace je nastavená tak, že tam můžou s klidem sedět v mikině, šále a kulichu, aby byly vůbec schopné fungovat, tak mi prostě klimatizace nepřijde jako ideální volba. Vychází mi z toho, že buď budeme mít věčně nachrmlané lidi (což už poměrně dost v létě máme, dřív to nebývalo), nebo budeme mít vysoké náklady na klimatizaci v mhd, která nám stejně nepomůže.

0/0
18.8.2015 20:17

A20d18a56m 48K62r70ů71ž91e22l19a 7377649292472

Docela kočka :) snad bude mít lepší sedačky než tu klouzavou hrůzu dřevěnou.

+3/0
13.8.2015 16:03

M21a69r53e79k 57N35o21v34o16t55n31ý 5791821976828

Je moc pěkná, palec nahoru. A konečně začnou zase dávat plastové sedačky. Ty proch*aný látky byly fakt něco.

+2/0
13.8.2015 15:54

M33a13r15t10i40n 77L73u66k91e58š 3296451751905

Když tady čtu ty diskuze, tak Pražáci jsou strašný brblalové. Nejdřív brblají na to, že jim tramvaj nejede každé 2 minuty od baráku rovnou do práce a když jim ta tramvaj konečně na zastávku dorazí, tak brblají na to že je ošklivá a divná a sedačky má špatný a moc nízká a ... prostě všechno špatně ;-)

Dám vám radu, volové - choďte pěšky - zlepší se vám kondička a taky budete míň nervní a zapšklý.

+6/−10
13.8.2015 14:44
Foto

P89a49v63e46l 85F72r14u84m77e37r98t 5427844127118

Tak my Cajzlové jsme si aspoň vybrblali klimošku a plastový zicny, co jste si vybrblal vy? :-)

+8/0
13.8.2015 15:59

P26a82b87l73o 19S88v15o32b64o88d69a 5468135615306

Ač Brňák, dávám Vám plusR^;-D

+2/0
13.8.2015 16:01
Foto

P38a89v44e43l 25F15r67u43m96e34r78t 5487354777108

díky :-), jinak v Brně jste si vybrblali zase neklouzavý zicny, prostě brblat se vyplatí a kdo drží pysk, je vůl ;-D

+2/0
13.8.2015 16:07

P96e91t70r 64B74r74i41x 5711661112

Vlastně máte pravdu všichni v tomto vlákně R^:-)

+3/0
13.8.2015 17:27
Foto

O84l27d98r56i26c35h 11S32l56e98z19a97k 4517864954588

Taky Brňák a taky souhlasím a jen tiše závidím že u Vás nemáte papaláše jako mi v DpmB co myslí jen na svoje pohodlí ale i na zákazníky :-(

0/0
30.8.2015 19:14

R49o89b48e39r49t 79P54r63a90ž76á75k 4478856555950

Ač Pražák, souhlasím.

0/0
13.8.2015 16:04

D28a76n41i39e86l 68Z85i80d98k77o25v 6775787903983

Kdy dojde na metro? Ten puchosmrad v vagonech je nesnesitelny...ani vetrani nejde.

0/−2
13.8.2015 13:33

M50i83r67e26k 35Z50á32v37o61d15n72ý 7442657480598

Když už jsme v Brně bohužel okoukali plastové/dřevěné sedačky, tak doufám, že si DPMB veme i lepší příklad s klimatizací :)

+1/0
13.8.2015 13:25

P62e46t11r 12B89r30i20x 5561181892

T15 je zatím to nejlepší, co v Praze jezdilo - celá tramvaj je nízkopodlažní (což hodně remcalů ocení až ve stáří) a hodně tichá (až řidiči nadávaj, že jim lidi skáčou do cesty, protože jí neslyší). 

Jakodřevěné sedačky mi nevadí i když dost kloužou, hlavně ať je nemění za nějaký polstr. Wifi bude určitě fajn, 

U klimatizace záleží jestli bude opravdu fungovat a jak s ní budou zacházet řidiči.

Vzhledově sice relativně strohá, ale pořád mnohem lepší než "nakopnutej čumák" u designu Porsche.

Snad jediné co mi vadí, že nemají výraznější označení linky, viditelné ze všech stran, něco jako ta malá (bohužel neaerodynamická) krabice s číslem linky na střeše starých tramvají.

+6/−4
13.8.2015 13:03

M49a61r34t11i74n 72R91u36z90i78c68k29a 1552948496797

nejlepsi je ale bocni panel, ktery zakryvaji otvirajici se dvere... kazdyho by tohle napadlo, ze to bude problem, jen skodu ne... resenim by bylo jej umistit o kousek vyse nad dvere... ale dopadlo to tak, ze do casti vozu domontovali dalsi panel pro cislo a u novejsich pak upravili sw tak, aby tam protacel text a zobrazil male cislo... :-)

0/0
16.8.2015 23:35

P34e24t33r 29Č42e48r24v77e75n75ý 3106789397369

Co to s ní udělali? Žádný facelift nepotřebovala. Nový vzhled je strašný. A to jsme ji ještě neviděli uvnitř s plastovými sedačkamiRv

+2/−6
13.8.2015 13:02
Foto

P36a71v41e82l 74F36r14u96m71e73r21t 5677824767818

já bych naopak řekl, že nový vzhled bude příjemným oživením, aspoň tu nebude 250 úplně stejných kousků a bude to trošku různorodější

0/0
13.8.2015 13:43

M55i94l79a40n 32M93a65j42e76r10č46í56k 1340980714226

já jsem (mimo sedaček) zvědavý na těch více kovových prvků na čelech = naodolnost nového čela 15T při srážkách s jinými vozidly (zejména silničními, které mají většinou povinnost dát tramvaji přednost!!

0/0
14.8.2015 3:02

L95u63c29i42a56n 24P22a74p53a30z26i61a55n 5304797411105

Oni by ty dřevěné sedačky nebyly špatné, kdyby byly opravdu ze dřeva jak je známe z Vídně. Tady v Praze to je parodie na dřevo, snad nějaká dýha či spíše lamino - stlačené piliny obalené samolepkou. Proto se na nich člověk klouže, k tomu neergonomický tvar a je jasné, že takovou sedačku nikdo nechce. Není to ale dřevem, ale českým šlendriánctvím.

+9/−1
13.8.2015 12:49

V93a30c15l97a98v 14M64e69d38e63k 5811382785785

přesně tak - dřevěné sedačky nemusí být špatné, ale špatné je toto konkrétní provedení.

+8/0
13.8.2015 12:52

M97i98c60h25a14l 62P43a34š41e81k 5151867120778

No, nevím co víte, nebo nevíte o dýze, dřevu obecně, nebo laminu, ale sedačky jsou z tvarované překližky. A kloužou proto, že je lakovaná, aby se dala umýt. Ergonomie ani nastavit nelze, protože na nich sedí lidé vysocí mezi padesáti centimetry a dvěma metry. Vymyslete univerzální sedačku a dostanete Nobelovu cenu.

+5/0
13.8.2015 14:39

Ř13e86h56o29ř 15V55l40a77s66á24k 2964594641726

Nechci remcat, ale co takhle laminátové sedačky? Nešlo by to?

+2/−2
13.8.2015 12:47

B28a59r39b46o73r50a 27J62a94n15e75č77k65o69v87á 9324922221

boze jak ja miluj ta laminatova "vajicka" a mrzi me, ze uz nejsou temer k videni. Sedi se v nich pohodlne, lidi se na sebe nelepi, v tramvaji je dost mista k stani....

+7/0
13.8.2015 13:20

I11v85o 65P51á17t62e32k 2332473294410

Na co tramvaj s klimou, kdyz bude stejne porad vypnuta / pustena na uplne minimum, jako v busech. Vzdycky me rozesmeje v buse nalepka, ze je klimatizovanej a ze se nemaji otevirat okna, ze to snizuje ucinnost, a pritom jsem ANI JEDNOU nezazil tu klimu zapnutou, NIKDY a to jezdim busem kazdy den nekolikrat, a zvlast v tomhle pocasi je to opravd "parada", venku 35+ a vlezete do "klimatizovaneho" busu, kde je jeste od 10-15 stupnu vic nez venku.. Dopravni podnik by za tohle zaslouzil do zubu.

+4/−5
13.8.2015 12:43

J46i27ř54í 97K70r15e81j52č68í22k 2607598504906

Kdepak jste se potkal s klimatizovaným busem s vypnutou klimou ?

+5/−2
13.8.2015 12:55

J50a53n37a 88S69t89e44h30l83í57k77o16v75á 2519760230496

to by mě také zajímalo :-)

+1/0
13.8.2015 13:06

J12a97n 30J58í86c31h79a 8940630168791

Napr kratky solaris urbino...jezdi na ruznych "vymetacich" linkach

0/0
13.8.2015 13:47

J34a98n 50J36í25c60h65a 8180940438771

Ale klima je tam teda vetsinou pustena...

0/0
13.8.2015 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.