Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Prahy přijela nová tramvaj. Nabídne klimatizaci a plastové sedačky

Pražskými ulicemi od tohoto týdne jezdí nový typ tramvaje. Na první pohled se sice až tak neliší od svých „starších sester“, inovovaný typ Škoda 15T4 ForCity Alfa nicméně nabídne řadu novinek. Cestování zpříjemní třeba klimatizací, rychlým wi-fi a plastovými sedačkami místo dřevěných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a50r13t34i47n 71R83u58z60i59c87k58a 1472168516597

No, neni to prvni 15T ForCity s klimatizaci v Praze, dnes jsem jel obema co jezdi. Tato nova, ale ma opoznani slabsi wifi nez ta starsi,... rozdil mezi obema vozy je pouze v sedackach a celnich plastech...

0/0
3.9.2015 23:37

M50a48r96t40i70n 29R49u73z52i57c72k57a 1682848366577

Vzhledem hodne pripomina tramvaj dodavanou do Rigy... ta je s klimatizaci, vysuvnou plosinou pro vozickare, wifi, vzhled cela je stejny...

0/0
16.8.2015 23:45

M98a43r87t21i65n 24K26o47m51i57n48e61k 5530197771542

Vsak je to stejny typ. Vybaveni se lisi podle toho co si mesto objedna(zaplati)...

0/0
17.8.2015 17:15

Z60d57e68n35ě36k 48Ř48e81h79á82č84e72k 7288354848136

Pražáci, jen do toho!  Morava vám to zaplati!  V Ostravě budeme jezdit na kozách, už se pro ně staví stáje!!!

0/−4
14.8.2015 15:02

M90i12l32o89š 17Ř18e70h38á82k 8816238337775

Stejně ryba smrdí od Prahy.

0/0
14.8.2015 19:19

Z91d35e90n13ě62k 79Ř23e33h77á88č72e16k 7498724828446

Pražáci jen do toho, Morava to zaplatí  V Ostravě budeme jezdit jednotlivě na kozách, už se připravují stáje;-O;-O

0/−4
14.8.2015 14:57

K42a61r77e38l 23D75r50d28a 6743325697509

Netušíte někdo kde se bere smrad v metru? Poslední dobou vagón metra na konečné Háje, když vyjíždí z depa, páchne uvnitř benzínem. Na jiné stanici takový puch nevnímám. Podezíral jsem úklid DPP, že má nový čistič na graffiti. Ale ty vagóny jsou tak špinavé a zabordelařené, že jsem vliv úklidu DPP zcela vyloučil. Přitom přijíždějící vlak na konečnou je v pořádku. Ten smrad se nabere na depu Háje.

  Napadá mě, buď běží nějaká rekonstrukce a třeba se tam natírají podlahy apod. Nebo, nad tím depem je benzínka. Tak třeba prosakuje benzín do metra. Ale na nástupišti nic cítit není. A přijede vlak a uvnitř puch jak z much.

  (Ostatně, co to mají strojvůdci metra za nemoc, že přistaví na Hájích vlak a neotevřou dveře? To je zase nějaká šikana cestujících pro jejich osobní zábavu? Začalo to před pár lety. Musím vysledovat, který řidič si takto hraje. Cestující mačkají tlačítka, a nic. Posledně se otevřela dokonce jen část dveří a pak tam strojvůdce přehrával ty hlášky a celý vlak se tím srovnal. To tam něco nastavují ručně? A my si troufáme na Dčko bez strojvůdců?)

  Další perlička co se týká smradu je Kačerov. Vedle nasávání vzduchu do metra patrně parkují autobusy MHD. Stačí, že frajer turuje, nechá běžet v zimě motor apod. a na nástupišti to smrdí zplodinami jak v garážích. Táhne se to i do okolních stanic. Nemohl by si tohle DPP ošéfovat? Je to hnus, trvá to roky a očividně na to všichni kašlou. Přitom stačí, aby na Kačerově vlak otevřel dveře a je to rána mezi oči na padnutí.

  A přijel jsem z dovolené a v metru jsou všude "vtipné" letáky vysvětlující slang DPP. Asi nemají zaměstnanci DPP nic lepšího na práci. (Co se pustit raději do toho úklidu vagónů?) Slang je podle mě o pejorativní mluvě dopraváků. Musí mít PR DPP hodně vymeteno v makovici, když z nadávek udělá propagandu DPP. Dejte vědět, až někde na letáčku DPP zahlédnete vtipnou vysvětlivku ke "kaštanům". ;-D

+1/−6
14.8.2015 7:23
Foto

P59a64v96e65l 66F67r55u15m91e47r37t 5317314337768

Nejste náhodou autorem takových těch papírů, co byly jednu dobu izolepou nalepeny různě v tramvajích a na zastávkových sloupcích? A napsaný nějaký nesmysly propiskou o zlých nočních tramvajích resp. jejich  řidičích, co vyjíždí z konečných, aniž by zastavovali na zastávkách? ;-D

+2/0
14.8.2015 11:59

K77a53r11e43l 11D31r65d98a 6473805707989

Nechybíte náhodou při přepočítávání chovanců nějakého sociálního ústavu? Třeba DPP? :-P

  O kaštanech a záměrném ujíždění cestujícím mi vyprávěli řidiči autobusů pražské MHD. Bavili se a tohle byli vtípky, kterým se náramně smáli. Celá parta. Pravda, je to pár let zpět, třeba je dnes situace jinde. 

  Ale, dám sem normální věcné připomínky a končí to minusy a sprostotou. Jak smutné. ;-)

  (Fakt tady není jediný dopravák, co té klimačce v 15T rozumí, aby to okomentoval? A co puch v metru? Řešit ho nemusíme? Co až budou neudržované klimačky v 15T smrdět jako žluklé ponožky? Také to nebudeme řešit?) ;-)

+1/−2
14.8.2015 15:39

M62i21c24h62a44l 14M90i63l37l38e17r 9196822159242

Ridici autobusu bavici se jak ujizdeli cestujicim prestupujicim z tramvaji a naopak - to je folklor z dob totality.

Tohle jeste v Cesku trpite? 8-o

0/0
17.8.2015 1:55

K87a37r69e40l 11D90r54d27a 6513955777679

Jednou jsem ujíždějícího autobusáka na Žižkově požádal, zda by nenabral lidi co přicházeli na zastávku od tramvaje. Zamyslel se, a nabral je. Jde to, umíme to. ;-)

0/0
17.8.2015 19:51
Foto

B16r57o43n40i65s28l86a84v 15G39a35b22r67y86š 2282859241

Lidi by se hlavně měli tu klimatizaci naučit používat. Že se otevírají dveře, je jasné. Ale nechápu, proč v klimatizovaném voze otevírají okna. To je pak ta klima k ničemu.

A ten internet..., není to zbytečnost? Je to otázka do pléna, internet v mobilu nemám a nepotřebuju jej. Stejně už podle mě má každý nějaký internetový balíček v mobilním zařízení, tedy jako paušál jednou za měsíc.

+2/−1
13.8.2015 22:27

K25a72r36e91l 47D59r84d58a 6523115687619

Okno má u klimatizace význam. Klimatizace jen cirkuluje vzduch v prostoru. Takže víc prachu, zápachu, virů a bakterií. Prach se řeší filtrem, takže klimatizace funguje jako vysavač. Ale co s těmi viry v MHD? Pokud by je dokázala tahle klimačka z prostoru odstraňovat, byla by to bomba. Jinak hrozí intenzivnější chřipkové epidemie v období, kdy s nimi nepočítáme. (Pak to nejspíš bude stát na nějakých filtrech s pravidelnou údržbou. A zanedbání údržby se u DPP výrazně bojím.)

  V každém případě, smrad spolucestujících lze větrat jen oknem a dveřmi. V tom klimatizace patrně nepomůže.

  A jen tak mimochodem, stávající 15T nasává vzduch zvenku a průduchy jsou schované za sedačkami u harmoniky. Není to žádná slast nechat si za jízdy funět ledový vzduch na ledviny. Takže u nového řešení by mě zajímalo, jak je to řešeno. Abychom se vzájemně nebuzerovali, že nesmíme otevírat okna a do prostoru přitom bude volně foukat vzduch zvenku, tak jako dnes. A pokud těch ledových nešikovných ofuků v 15T přibude, nebude klimačka žádná výhra pro cestující.

  Tedy ano, chtělo by to vědět co to umí a jak na to. Každý cestující dostane "uživatelskou příručku" jako k nové ledničce. ;-D

0/−5
14.8.2015 6:44

D29u69š45a92n 18V22í94t31e79k 8735772267866

Poslušně hlásím, to je ale pitomost, Řekněte sami. Šalina se 4 - 7 dveřmi jede 2 - 3 minuty a pak na 40 vteřin otevře dveře dokořán. A tak furt dokola. Kdo asi dovolí zapnout klimatizaci aniž by nezdražil jízdenky na dvojnásobek. Sebevrah! Rozkradač našich daní! Cajzl z Práglu.

+3/−4
13.8.2015 21:17

P36a12b31l39o 14S87v32o66b97o64d81a 5628945785656

Poslušně hlásim lehkou závist z Brna:-P. LTE vskutku v šalině nepostrádám, ale ta klimatizace8-o...R^

Btw, trochu mám obavy, že toho budou využívat, v ještě hojnějším počtu než dosud, tamní homeles:-/. Tedy především te klimošky:-P

+3/0
13.8.2015 16:19

P94e79t80r 68B43r83i46x 5771151522

Ještě si neskáčeme, bojím se aby v celý Praze nejezdily jen tři s klimoškou... U vás to snad do šalin začnou dělat taky.

0/0
13.8.2015 17:03

P32a93b20l72o 29S93v91o61b23o30d72a 5578565315706

Tak těch souprav bude určitě více, už jen proto, že budou jezdit hlavně na stěžejních trasách, např. tram.linka č.9 je myslím jasná...jinak v Brně s touto vymožeností počítám až tak napřesrok:-/

+1/0
13.8.2015 17:10
Foto

B64r72o95n12i46s37l35a59v 98G51a24b77r96y45š 2272919281

Podle mě by se mělo investovat nejdříve o infrastruktury než do vozů, aby se jim ty vozy na tom šíleném svršku na Cejlu nerozpadly. Pak by měla přijít na řadu nová nebo modernizovaná vozidla.

0/0
13.8.2015 22:30
Foto

O84l61d97r45i10c72h 86S90l61e67z12a27k 4517734164328

Šílíš ? U nás v Brně si raději papaláši z DpmB nakoupí luxusní auta z klimou, Ti v MHD samozřejmě nejezdí takže o tom že jezdíme ve smradu a ve 50°C nemají potuchy a na dotaz napíšou že mámé dostatečné větrání :-( Teď se u nás nakoupil trolejbus Škoda 31Tr SOR a samozřejmě okýnka miniaturní a slova jako klimatizace nebo WiFi jsou u nás v Brně holá Science Fiction. Možná že až všude kolem nás (Jihlava, Ostrava...) zavedou tyhle služby i u nás a budou to zase všude psát jako obrovskou novinku kterou div nevynalezli. Jako nedávno u SMS jízdenek :-)

0/0
30.8.2015 19:10

P22e22t22r81a 14N18o49v85á65k83o23v29á 7518776834258

K čemu by vám byla klimatizace, když ji ve špičce stejně vypnou, aby to utáhli (jako topení v zimě), a navíc jsou na zastávkách půl minuty otevřené dveře?

+2/−1
13.8.2015 17:21

P84e55t65r 37B46r18i65x 5361951392

Neotvíraj se vždycky a všechny, je to na knoflík. A taky hodně záleží na výkonu té klimošky. Uvidíme. 

Mimochodem, očekávám výkyv kyvadla na druhou stranu a tedy tuhou zimu. Takže spíš aby to taky dobře topilo :-)

+1/0
13.8.2015 17:24

P58a45b73l90o 96S34v71o13b90o23d14a 5798155135576

Ve špiččce se snažím do MHD nevstupovat, jdu raději pěšky. Po Praze jsem to takto praktikoval 15let, tedy samozřejmě pouze v širším centru, z Řep na Spojovací bych to asi nedal:-P. Kde to šlo, přiblížil jsem se metrem, zbytek po svých;-)

0/0
13.8.2015 17:42
Foto

P88a95v24e17l 13F77r42u25m33e42r36t 5887604667838

Tohle je s prominutím ten nejdemagogičtější argument odpůrců klimy. ;-)

Řečnická otázka: v Bratislavě, Varšavě, Budapešti, Vídni, Berlíně, Zagrebu, Paříži, Aténách, Bělehradu atd. (neboli všude, kde kupují nové tramvaje s klimou) taky neotvírají na zastávkách dveře?

A jak už je napsáno pode mnou, tlačítka na dveřích a i dveřní automat, kdy se dveře při detekci žádných nastupujících/vystupujících samovolně zavírají, který mimochodem na 15T taky je a občas ho i řidiči zapínají.

+5/−1
13.8.2015 17:43

P75e14t25r77a 22N19o36v29á20k31o32v27á 7168796344708

Mně to jen přijde jako strašná zbytečnost. Protože vzhledem k tomu provozu a kolik tepla lidi těly do tramvaje nanosí, tak klimatizace bude muset jet na poměrně nízkou teplotu. A protože to nebude rozprostřené chlazení, ale bude to odněkud foukat, tak nejhůř dopadnou lidé, kteří budou cestovat na delší vzdálenosti. Když vidím, jak chodí oblečené do práce některé ženy, protože klimatizace je nastavená tak, že tam můžou s klidem sedět v mikině, šále a kulichu, aby byly vůbec schopné fungovat, tak mi prostě klimatizace nepřijde jako ideální volba. Vychází mi z toho, že buď budeme mít věčně nachrmlané lidi (což už poměrně dost v létě máme, dřív to nebývalo), nebo budeme mít vysoké náklady na klimatizaci v mhd, která nám stejně nepomůže.

0/0
18.8.2015 20:17

A51d84a32m 42K60r75ů39ž81e32l55a 7677409752722

Docela kočka :) snad bude mít lepší sedačky než tu klouzavou hrůzu dřevěnou.

+3/0
13.8.2015 16:03

M90a45r23e40k 56N29o14v10o86t78n76ý 5851861866918

Je moc pěkná, palec nahoru. A konečně začnou zase dávat plastové sedačky. Ty proch*aný látky byly fakt něco.

+2/0
13.8.2015 15:54

M55a20r97t27i61n 11L28u18k80e61š 3426531481475

Když tady čtu ty diskuze, tak Pražáci jsou strašný brblalové. Nejdřív brblají na to, že jim tramvaj nejede každé 2 minuty od baráku rovnou do práce a když jim ta tramvaj konečně na zastávku dorazí, tak brblají na to že je ošklivá a divná a sedačky má špatný a moc nízká a ... prostě všechno špatně ;-)

Dám vám radu, volové - choďte pěšky - zlepší se vám kondička a taky budete míň nervní a zapšklý.

+6/−10
13.8.2015 14:44
Foto

P39a86v79e61l 78F55r58u35m70e66r93t 5237314807318

Tak my Cajzlové jsme si aspoň vybrblali klimošku a plastový zicny, co jste si vybrblal vy? :-)

+8/0
13.8.2015 15:59

P55a80b98l53o 93S44v62o21b30o76d55a 5398435945316

Ač Brňák, dávám Vám plusR^;-D

+2/0
13.8.2015 16:01
Foto

P74a67v70e56l 47F40r46u97m16e35r22t 5107604717558

díky :-), jinak v Brně jste si vybrblali zase neklouzavý zicny, prostě brblat se vyplatí a kdo drží pysk, je vůl ;-D

+2/0
13.8.2015 16:07

P94e16t14r 86B10r40i86x 5711491932

Vlastně máte pravdu všichni v tomto vlákně R^:-)

+3/0
13.8.2015 17:27
Foto

O45l51d27r49i58c77h 13S95l37e71z72a48k 4637194734178

Taky Brňák a taky souhlasím a jen tiše závidím že u Vás nemáte papaláše jako mi v DpmB co myslí jen na svoje pohodlí ale i na zákazníky :-(

0/0
30.8.2015 19:14

R49o61b54e86r19t 49P21r68a15ž98á44k 4368896445740

Ač Pražák, souhlasím.

0/0
13.8.2015 16:04

D36a83n84i97e46l 11Z56i88d84k63o31v 7574756289332

Kdy dojde na metro? Ten puchosmrad v vagonech je nesnesitelny...ani vetrani nejde.

0/−2
13.8.2015 13:33

M43i65r32e90k 65Z79á31v86o49d57n41ý 7762387890728

Když už jsme v Brně bohužel okoukali plastové/dřevěné sedačky, tak doufám, že si DPMB veme i lepší příklad s klimatizací :)

+1/0
13.8.2015 13:25

P13e61t10r 80B37r73i36x 5341881182

T15 je zatím to nejlepší, co v Praze jezdilo - celá tramvaj je nízkopodlažní (což hodně remcalů ocení až ve stáří) a hodně tichá (až řidiči nadávaj, že jim lidi skáčou do cesty, protože jí neslyší). 

Jakodřevěné sedačky mi nevadí i když dost kloužou, hlavně ať je nemění za nějaký polstr. Wifi bude určitě fajn, 

U klimatizace záleží jestli bude opravdu fungovat a jak s ní budou zacházet řidiči.

Vzhledově sice relativně strohá, ale pořád mnohem lepší než "nakopnutej čumák" u designu Porsche.

Snad jediné co mi vadí, že nemají výraznější označení linky, viditelné ze všech stran, něco jako ta malá (bohužel neaerodynamická) krabice s číslem linky na střeše starých tramvají.

+6/−4
13.8.2015 13:03

M13a60r96t96i34n 85R88u20z39i80c20k92a 1342218826707

nejlepsi je ale bocni panel, ktery zakryvaji otvirajici se dvere... kazdyho by tohle napadlo, ze to bude problem, jen skodu ne... resenim by bylo jej umistit o kousek vyse nad dvere... ale dopadlo to tak, ze do casti vozu domontovali dalsi panel pro cislo a u novejsich pak upravili sw tak, aby tam protacel text a zobrazil male cislo... :-)

0/0
16.8.2015 23:35

P14e62t20r 96Č52e24r21v55e72n58ý 3546239287519

Co to s ní udělali? Žádný facelift nepotřebovala. Nový vzhled je strašný. A to jsme ji ještě neviděli uvnitř s plastovými sedačkamiRv

+2/−6
13.8.2015 13:02
Foto

P15a91v94e65l 76F70r28u36m51e59r17t 5907494787428

já bych naopak řekl, že nový vzhled bude příjemným oživením, aspoň tu nebude 250 úplně stejných kousků a bude to trošku různorodější

0/0
13.8.2015 13:43

M31i50l16a56n 26M89a65j30e35r97č15í18k 1820850774226

já jsem (mimo sedaček) zvědavý na těch více kovových prvků na čelech = naodolnost nového čela 15T při srážkách s jinými vozidly (zejména silničními, které mají většinou povinnost dát tramvaji přednost!!

0/0
14.8.2015 3:02

L39u65c25i62a68n 86P41a25p27a93z42i44a83n 5554917171295

Oni by ty dřevěné sedačky nebyly špatné, kdyby byly opravdu ze dřeva jak je známe z Vídně. Tady v Praze to je parodie na dřevo, snad nějaká dýha či spíše lamino - stlačené piliny obalené samolepkou. Proto se na nich člověk klouže, k tomu neergonomický tvar a je jasné, že takovou sedačku nikdo nechce. Není to ale dřevem, ale českým šlendriánctvím.

+9/−1
13.8.2015 12:49

V16a93c26l32a72v 21M94e88d12e39k 5451502725225

přesně tak - dřevěné sedačky nemusí být špatné, ale špatné je toto konkrétní provedení.

+8/0
13.8.2015 12:52

M27i67c73h38a78l 19P23a27š68e80k 5291247100728

No, nevím co víte, nebo nevíte o dýze, dřevu obecně, nebo laminu, ale sedačky jsou z tvarované překližky. A kloužou proto, že je lakovaná, aby se dala umýt. Ergonomie ani nastavit nelze, protože na nich sedí lidé vysocí mezi padesáti centimetry a dvěma metry. Vymyslete univerzální sedačku a dostanete Nobelovu cenu.

+5/0
13.8.2015 14:39

Ř71e87h90o23ř 59V26l74a65s71á28k 2234424511516

Nechci remcat, ale co takhle laminátové sedačky? Nešlo by to?

+2/−2
13.8.2015 12:47

B73a97r39b85o81r52a 69J31a66n86e27č78k50o95v79á 9974632901

boze jak ja miluj ta laminatova "vajicka" a mrzi me, ze uz nejsou temer k videni. Sedi se v nich pohodlne, lidi se na sebe nelepi, v tramvaji je dost mista k stani....

+7/0
13.8.2015 13:20

I90v79o 88P39á67t57e59k 2592613114920

Na co tramvaj s klimou, kdyz bude stejne porad vypnuta / pustena na uplne minimum, jako v busech. Vzdycky me rozesmeje v buse nalepka, ze je klimatizovanej a ze se nemaji otevirat okna, ze to snizuje ucinnost, a pritom jsem ANI JEDNOU nezazil tu klimu zapnutou, NIKDY a to jezdim busem kazdy den nekolikrat, a zvlast v tomhle pocasi je to opravd "parada", venku 35+ a vlezete do "klimatizovaneho" busu, kde je jeste od 10-15 stupnu vic nez venku.. Dopravni podnik by za tohle zaslouzil do zubu.

+4/−5
13.8.2015 12:43

J17i66ř60í 95K80r74e27j17č31í83k 2237898284276

Kdepak jste se potkal s klimatizovaným busem s vypnutou klimou ?

+5/−2
13.8.2015 12:55

J68a56n72a 97S95t25e74h47l24í78k60o59v92á 2199100270346

to by mě také zajímalo :-)

+1/0
13.8.2015 13:06

J92a19n 69J64í92c19h22a 8890100988331

Napr kratky solaris urbino...jezdi na ruznych "vymetacich" linkach

0/0
13.8.2015 13:47

J46a83n 69J95í74c48h49a 8390900128871

Ale klima je tam teda vetsinou pustena...

0/0
13.8.2015 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.