Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Prahy přijela nová tramvaj. Nabídne klimatizaci a plastové sedačky

Pražskými ulicemi od tohoto týdne jezdí nový typ tramvaje. Na první pohled se sice až tak neliší od svých „starších sester“, inovovaný typ Škoda 15T4 ForCity Alfa nicméně nabídne řadu novinek. Cestování zpříjemní třeba klimatizací, rychlým wi-fi a plastovými sedačkami místo dřevěných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a28r62t82i77n 33R10u76z28i94c32k44a 1882608496197

No, neni to prvni 15T ForCity s klimatizaci v Praze, dnes jsem jel obema co jezdi. Tato nova, ale ma opoznani slabsi wifi nez ta starsi,... rozdil mezi obema vozy je pouze v sedackach a celnich plastech...

0/0
3.9.2015 23:37

M43a92r60t41i65n 68R92u86z73i29c20k87a 1492388766747

Vzhledem hodne pripomina tramvaj dodavanou do Rigy... ta je s klimatizaci, vysuvnou plosinou pro vozickare, wifi, vzhled cela je stejny...

0/0
16.8.2015 23:45

M98a17r58t91i93n 54K85o37m15i95n60e79k 5840337771952

Vsak je to stejny typ. Vybaveni se lisi podle toho co si mesto objedna(zaplati)...

0/0
17.8.2015 17:15

Z66d66e70n24ě74k 71Ř48e14h35á75č19e57k 7228224368896

Pražáci, jen do toho!  Morava vám to zaplati!  V Ostravě budeme jezdit na kozách, už se pro ně staví stáje!!!

0/−4
14.8.2015 15:02

M27i56l45o81š 11Ř56e25h88á16k 8326358697175

Stejně ryba smrdí od Prahy.

0/0
14.8.2015 19:19

Z22d11e50n50ě24k 30Ř82e67h62á10č36e67k 7548654278456

Pražáci jen do toho, Morava to zaplatí  V Ostravě budeme jezdit jednotlivě na kozách, už se připravují stáje;-O;-O

0/−4
14.8.2015 14:57

K37a24r92e68l 70D62r37d87a 6953935197519

Netušíte někdo kde se bere smrad v metru? Poslední dobou vagón metra na konečné Háje, když vyjíždí z depa, páchne uvnitř benzínem. Na jiné stanici takový puch nevnímám. Podezíral jsem úklid DPP, že má nový čistič na graffiti. Ale ty vagóny jsou tak špinavé a zabordelařené, že jsem vliv úklidu DPP zcela vyloučil. Přitom přijíždějící vlak na konečnou je v pořádku. Ten smrad se nabere na depu Háje.

  Napadá mě, buď běží nějaká rekonstrukce a třeba se tam natírají podlahy apod. Nebo, nad tím depem je benzínka. Tak třeba prosakuje benzín do metra. Ale na nástupišti nic cítit není. A přijede vlak a uvnitř puch jak z much.

  (Ostatně, co to mají strojvůdci metra za nemoc, že přistaví na Hájích vlak a neotevřou dveře? To je zase nějaká šikana cestujících pro jejich osobní zábavu? Začalo to před pár lety. Musím vysledovat, který řidič si takto hraje. Cestující mačkají tlačítka, a nic. Posledně se otevřela dokonce jen část dveří a pak tam strojvůdce přehrával ty hlášky a celý vlak se tím srovnal. To tam něco nastavují ručně? A my si troufáme na Dčko bez strojvůdců?)

  Další perlička co se týká smradu je Kačerov. Vedle nasávání vzduchu do metra patrně parkují autobusy MHD. Stačí, že frajer turuje, nechá běžet v zimě motor apod. a na nástupišti to smrdí zplodinami jak v garážích. Táhne se to i do okolních stanic. Nemohl by si tohle DPP ošéfovat? Je to hnus, trvá to roky a očividně na to všichni kašlou. Přitom stačí, aby na Kačerově vlak otevřel dveře a je to rána mezi oči na padnutí.

  A přijel jsem z dovolené a v metru jsou všude "vtipné" letáky vysvětlující slang DPP. Asi nemají zaměstnanci DPP nic lepšího na práci. (Co se pustit raději do toho úklidu vagónů?) Slang je podle mě o pejorativní mluvě dopraváků. Musí mít PR DPP hodně vymeteno v makovici, když z nadávek udělá propagandu DPP. Dejte vědět, až někde na letáčku DPP zahlédnete vtipnou vysvětlivku ke "kaštanům". ;-D

+1/−6
14.8.2015 7:23
Foto

P80a17v51e46l 77F95r23u73m68e16r97t 5907534317648

Nejste náhodou autorem takových těch papírů, co byly jednu dobu izolepou nalepeny různě v tramvajích a na zastávkových sloupcích? A napsaný nějaký nesmysly propiskou o zlých nočních tramvajích resp. jejich  řidičích, co vyjíždí z konečných, aniž by zastavovali na zastávkách? ;-D

+2/0
14.8.2015 11:59

K55a18r23e56l 90D96r53d78a 6173425117469

Nechybíte náhodou při přepočítávání chovanců nějakého sociálního ústavu? Třeba DPP? :-P

  O kaštanech a záměrném ujíždění cestujícím mi vyprávěli řidiči autobusů pražské MHD. Bavili se a tohle byli vtípky, kterým se náramně smáli. Celá parta. Pravda, je to pár let zpět, třeba je dnes situace jinde. 

  Ale, dám sem normální věcné připomínky a končí to minusy a sprostotou. Jak smutné. ;-)

  (Fakt tady není jediný dopravák, co té klimačce v 15T rozumí, aby to okomentoval? A co puch v metru? Řešit ho nemusíme? Co až budou neudržované klimačky v 15T smrdět jako žluklé ponožky? Také to nebudeme řešit?) ;-)

+1/−2
14.8.2015 15:39

M59i73c61h54a29l 20M41i85l54l58e88r 9886572519532

Ridici autobusu bavici se jak ujizdeli cestujicim prestupujicim z tramvaji a naopak - to je folklor z dob totality.

Tohle jeste v Cesku trpite? 8-o

0/0
17.8.2015 1:55

K75a31r26e11l 24D48r96d81a 6783815477289

Jednou jsem ujíždějícího autobusáka na Žižkově požádal, zda by nenabral lidi co přicházeli na zastávku od tramvaje. Zamyslel se, a nabral je. Jde to, umíme to. ;-)

0/0
17.8.2015 19:51
Foto

B53r37o38n43i14s76l59a63v 10G16a61b78r79y22š 2452199961

Lidi by se hlavně měli tu klimatizaci naučit používat. Že se otevírají dveře, je jasné. Ale nechápu, proč v klimatizovaném voze otevírají okna. To je pak ta klima k ničemu.

A ten internet..., není to zbytečnost? Je to otázka do pléna, internet v mobilu nemám a nepotřebuju jej. Stejně už podle mě má každý nějaký internetový balíček v mobilním zařízení, tedy jako paušál jednou za měsíc.

+2/−1
13.8.2015 22:27

K29a34r97e48l 53D76r56d90a 6403865967619

Okno má u klimatizace význam. Klimatizace jen cirkuluje vzduch v prostoru. Takže víc prachu, zápachu, virů a bakterií. Prach se řeší filtrem, takže klimatizace funguje jako vysavač. Ale co s těmi viry v MHD? Pokud by je dokázala tahle klimačka z prostoru odstraňovat, byla by to bomba. Jinak hrozí intenzivnější chřipkové epidemie v období, kdy s nimi nepočítáme. (Pak to nejspíš bude stát na nějakých filtrech s pravidelnou údržbou. A zanedbání údržby se u DPP výrazně bojím.)

  V každém případě, smrad spolucestujících lze větrat jen oknem a dveřmi. V tom klimatizace patrně nepomůže.

  A jen tak mimochodem, stávající 15T nasává vzduch zvenku a průduchy jsou schované za sedačkami u harmoniky. Není to žádná slast nechat si za jízdy funět ledový vzduch na ledviny. Takže u nového řešení by mě zajímalo, jak je to řešeno. Abychom se vzájemně nebuzerovali, že nesmíme otevírat okna a do prostoru přitom bude volně foukat vzduch zvenku, tak jako dnes. A pokud těch ledových nešikovných ofuků v 15T přibude, nebude klimačka žádná výhra pro cestující.

  Tedy ano, chtělo by to vědět co to umí a jak na to. Každý cestující dostane "uživatelskou příručku" jako k nové ledničce. ;-D

0/−5
14.8.2015 6:44

D91u82š71a81n 91V86í58t26e24k 8845222977876

Poslušně hlásím, to je ale pitomost, Řekněte sami. Šalina se 4 - 7 dveřmi jede 2 - 3 minuty a pak na 40 vteřin otevře dveře dokořán. A tak furt dokola. Kdo asi dovolí zapnout klimatizaci aniž by nezdražil jízdenky na dvojnásobek. Sebevrah! Rozkradač našich daní! Cajzl z Práglu.

+3/−4
13.8.2015 21:17

P52a69b69l46o 30S12v13o87b83o59d57a 5488785105596

Poslušně hlásim lehkou závist z Brna:-P. LTE vskutku v šalině nepostrádám, ale ta klimatizace8-o...R^

Btw, trochu mám obavy, že toho budou využívat, v ještě hojnějším počtu než dosud, tamní homeles:-/. Tedy především te klimošky:-P

+3/0
13.8.2015 16:19

P80e51t73r 89B61r12i18x 5331881952

Ještě si neskáčeme, bojím se aby v celý Praze nejezdily jen tři s klimoškou... U vás to snad do šalin začnou dělat taky.

0/0
13.8.2015 17:03

P34a85b92l82o 43S21v98o60b10o16d86a 5548195835936

Tak těch souprav bude určitě více, už jen proto, že budou jezdit hlavně na stěžejních trasách, např. tram.linka č.9 je myslím jasná...jinak v Brně s touto vymožeností počítám až tak napřesrok:-/

+1/0
13.8.2015 17:10
Foto

B73r17o32n23i42s22l86a97v 45G71a21b32r46y85š 2442469791

Podle mě by se mělo investovat nejdříve o infrastruktury než do vozů, aby se jim ty vozy na tom šíleném svršku na Cejlu nerozpadly. Pak by měla přijít na řadu nová nebo modernizovaná vozidla.

0/0
13.8.2015 22:30
Foto

O50l42d76r26i94c11h 26S45l48e28z98a52k 4927964634158

Šílíš ? U nás v Brně si raději papaláši z DpmB nakoupí luxusní auta z klimou, Ti v MHD samozřejmě nejezdí takže o tom že jezdíme ve smradu a ve 50°C nemají potuchy a na dotaz napíšou že mámé dostatečné větrání :-( Teď se u nás nakoupil trolejbus Škoda 31Tr SOR a samozřejmě okýnka miniaturní a slova jako klimatizace nebo WiFi jsou u nás v Brně holá Science Fiction. Možná že až všude kolem nás (Jihlava, Ostrava...) zavedou tyhle služby i u nás a budou to zase všude psát jako obrovskou novinku kterou div nevynalezli. Jako nedávno u SMS jízdenek :-)

0/0
30.8.2015 19:10

P67e38t10r10a 74N62o75v46á86k56o20v31á 7888626734658

K čemu by vám byla klimatizace, když ji ve špičce stejně vypnou, aby to utáhli (jako topení v zimě), a navíc jsou na zastávkách půl minuty otevřené dveře?

+2/−1
13.8.2015 17:21

P69e17t13r 76B17r76i77x 5161161772

Neotvíraj se vždycky a všechny, je to na knoflík. A taky hodně záleží na výkonu té klimošky. Uvidíme. 

Mimochodem, očekávám výkyv kyvadla na druhou stranu a tedy tuhou zimu. Takže spíš aby to taky dobře topilo :-)

+1/0
13.8.2015 17:24

P93a92b87l55o 51S74v56o26b77o57d43a 5468145865656

Ve špiččce se snažím do MHD nevstupovat, jdu raději pěšky. Po Praze jsem to takto praktikoval 15let, tedy samozřejmě pouze v širším centru, z Řep na Spojovací bych to asi nedal:-P. Kde to šlo, přiblížil jsem se metrem, zbytek po svých;-)

0/0
13.8.2015 17:42
Foto

P39a38v47e89l 93F55r85u54m42e82r84t 5927864977898

Tohle je s prominutím ten nejdemagogičtější argument odpůrců klimy. ;-)

Řečnická otázka: v Bratislavě, Varšavě, Budapešti, Vídni, Berlíně, Zagrebu, Paříži, Aténách, Bělehradu atd. (neboli všude, kde kupují nové tramvaje s klimou) taky neotvírají na zastávkách dveře?

A jak už je napsáno pode mnou, tlačítka na dveřích a i dveřní automat, kdy se dveře při detekci žádných nastupujících/vystupujících samovolně zavírají, který mimochodem na 15T taky je a občas ho i řidiči zapínají.

+5/−1
13.8.2015 17:43

P59e93t92r96a 68N81o58v41á14k45o73v72á 7838266314338

Mně to jen přijde jako strašná zbytečnost. Protože vzhledem k tomu provozu a kolik tepla lidi těly do tramvaje nanosí, tak klimatizace bude muset jet na poměrně nízkou teplotu. A protože to nebude rozprostřené chlazení, ale bude to odněkud foukat, tak nejhůř dopadnou lidé, kteří budou cestovat na delší vzdálenosti. Když vidím, jak chodí oblečené do práce některé ženy, protože klimatizace je nastavená tak, že tam můžou s klidem sedět v mikině, šále a kulichu, aby byly vůbec schopné fungovat, tak mi prostě klimatizace nepřijde jako ideální volba. Vychází mi z toho, že buď budeme mít věčně nachrmlané lidi (což už poměrně dost v létě máme, dřív to nebývalo), nebo budeme mít vysoké náklady na klimatizaci v mhd, která nám stejně nepomůže.

0/0
18.8.2015 20:17

A12d26a20m 76K47r40ů25ž22e31l17a 7487549712652

Docela kočka :) snad bude mít lepší sedačky než tu klouzavou hrůzu dřevěnou.

+3/0
13.8.2015 16:03

M80a69r28e86k 97N49o52v17o28t82n80ý 5961421546298

Je moc pěkná, palec nahoru. A konečně začnou zase dávat plastové sedačky. Ty proch*aný látky byly fakt něco.

+2/0
13.8.2015 15:54

M82a11r37t21i59n 82L76u76k31e52š 3286771801745

Když tady čtu ty diskuze, tak Pražáci jsou strašný brblalové. Nejdřív brblají na to, že jim tramvaj nejede každé 2 minuty od baráku rovnou do práce a když jim ta tramvaj konečně na zastávku dorazí, tak brblají na to že je ošklivá a divná a sedačky má špatný a moc nízká a ... prostě všechno špatně ;-)

Dám vám radu, volové - choďte pěšky - zlepší se vám kondička a taky budete míň nervní a zapšklý.

+6/−10
13.8.2015 14:44
Foto

P60a43v14e68l 47F63r14u53m96e28r81t 5797934977368

Tak my Cajzlové jsme si aspoň vybrblali klimošku a plastový zicny, co jste si vybrblal vy? :-)

+8/0
13.8.2015 15:59

P95a50b96l69o 91S47v15o20b43o22d82a 5138915965446

Ač Brňák, dávám Vám plusR^;-D

+2/0
13.8.2015 16:01
Foto

P78a70v71e41l 66F49r75u37m93e90r24t 5387144197388

díky :-), jinak v Brně jste si vybrblali zase neklouzavý zicny, prostě brblat se vyplatí a kdo drží pysk, je vůl ;-D

+2/0
13.8.2015 16:07

P79e87t78r 49B34r11i30x 5181871372

Vlastně máte pravdu všichni v tomto vlákně R^:-)

+3/0
13.8.2015 17:27
Foto

O54l32d70r56i64c60h 21S56l61e48z21a17k 4627404864298

Taky Brňák a taky souhlasím a jen tiše závidím že u Vás nemáte papaláše jako mi v DpmB co myslí jen na svoje pohodlí ale i na zákazníky :-(

0/0
30.8.2015 19:14

R23o13b78e77r18t 11P11r14a42ž93á33k 4518716435580

Ač Pražák, souhlasím.

0/0
13.8.2015 16:04

D62a83n14i21e26l 15Z79i39d40k12o81v 7524696279712

Kdy dojde na metro? Ten puchosmrad v vagonech je nesnesitelny...ani vetrani nejde.

0/−2
13.8.2015 13:33

M35i47r62e15k 86Z27á39v20o28d53n31ý 7652237690368

Když už jsme v Brně bohužel okoukali plastové/dřevěné sedačky, tak doufám, že si DPMB veme i lepší příklad s klimatizací :)

+1/0
13.8.2015 13:25

P69e84t28r 89B57r33i57x 5291691232

T15 je zatím to nejlepší, co v Praze jezdilo - celá tramvaj je nízkopodlažní (což hodně remcalů ocení až ve stáří) a hodně tichá (až řidiči nadávaj, že jim lidi skáčou do cesty, protože jí neslyší). 

Jakodřevěné sedačky mi nevadí i když dost kloužou, hlavně ať je nemění za nějaký polstr. Wifi bude určitě fajn, 

U klimatizace záleží jestli bude opravdu fungovat a jak s ní budou zacházet řidiči.

Vzhledově sice relativně strohá, ale pořád mnohem lepší než "nakopnutej čumák" u designu Porsche.

Snad jediné co mi vadí, že nemají výraznější označení linky, viditelné ze všech stran, něco jako ta malá (bohužel neaerodynamická) krabice s číslem linky na střeše starých tramvají.

+6/−4
13.8.2015 13:03

M42a73r48t74i36n 58R40u86z70i68c85k88a 1652558406337

nejlepsi je ale bocni panel, ktery zakryvaji otvirajici se dvere... kazdyho by tohle napadlo, ze to bude problem, jen skodu ne... resenim by bylo jej umistit o kousek vyse nad dvere... ale dopadlo to tak, ze do casti vozu domontovali dalsi panel pro cislo a u novejsich pak upravili sw tak, aby tam protacel text a zobrazil male cislo... :-)

0/0
16.8.2015 23:35

P72e85t66r 94Č49e65r68v14e42n95ý 3336789687479

Co to s ní udělali? Žádný facelift nepotřebovala. Nový vzhled je strašný. A to jsme ji ještě neviděli uvnitř s plastovými sedačkamiRv

+2/−6
13.8.2015 13:02
Foto

P76a28v92e91l 54F53r90u45m90e94r89t 5777524117498

já bych naopak řekl, že nový vzhled bude příjemným oživením, aspoň tu nebude 250 úplně stejných kousků a bude to trošku různorodější

0/0
13.8.2015 13:43

M79i29l72a58n 34M59a71j61e73r72č75í14k 1430410404346

já jsem (mimo sedaček) zvědavý na těch více kovových prvků na čelech = naodolnost nového čela 15T při srážkách s jinými vozidly (zejména silničními, které mají většinou povinnost dát tramvaji přednost!!

0/0
14.8.2015 3:02

L61u28c32i90a67n 94P72a11p86a42z37i93a71n 5154707231665

Oni by ty dřevěné sedačky nebyly špatné, kdyby byly opravdu ze dřeva jak je známe z Vídně. Tady v Praze to je parodie na dřevo, snad nějaká dýha či spíše lamino - stlačené piliny obalené samolepkou. Proto se na nich člověk klouže, k tomu neergonomický tvar a je jasné, že takovou sedačku nikdo nechce. Není to ale dřevem, ale českým šlendriánctvím.

+9/−1
13.8.2015 12:49

V63a61c76l60a29v 43M87e15d65e28k 5291772485565

přesně tak - dřevěné sedačky nemusí být špatné, ale špatné je toto konkrétní provedení.

+8/0
13.8.2015 12:52

M13i60c70h38a59l 30P20a81š84e55k 5711717910318

No, nevím co víte, nebo nevíte o dýze, dřevu obecně, nebo laminu, ale sedačky jsou z tvarované překližky. A kloužou proto, že je lakovaná, aby se dala umýt. Ergonomie ani nastavit nelze, protože na nich sedí lidé vysocí mezi padesáti centimetry a dvěma metry. Vymyslete univerzální sedačku a dostanete Nobelovu cenu.

+5/0
13.8.2015 14:39

Ř77e89h68o11ř 62V46l79a78s62á72k 2414834441856

Nechci remcat, ale co takhle laminátové sedačky? Nešlo by to?

+2/−2
13.8.2015 12:47

B11a76r53b32o48r85a 34J43a11n76e21č91k56o80v76á 9314882571

boze jak ja miluj ta laminatova "vajicka" a mrzi me, ze uz nejsou temer k videni. Sedi se v nich pohodlne, lidi se na sebe nelepi, v tramvaji je dost mista k stani....

+7/0
13.8.2015 13:20

I50v65o 37P74á59t27e24k 2112753334960

Na co tramvaj s klimou, kdyz bude stejne porad vypnuta / pustena na uplne minimum, jako v busech. Vzdycky me rozesmeje v buse nalepka, ze je klimatizovanej a ze se nemaji otevirat okna, ze to snizuje ucinnost, a pritom jsem ANI JEDNOU nezazil tu klimu zapnutou, NIKDY a to jezdim busem kazdy den nekolikrat, a zvlast v tomhle pocasi je to opravd "parada", venku 35+ a vlezete do "klimatizovaneho" busu, kde je jeste od 10-15 stupnu vic nez venku.. Dopravni podnik by za tohle zaslouzil do zubu.

+4/−5
13.8.2015 12:43

J96i95ř74í 85K33r80e18j11č48í33k 2167968434886

Kdepak jste se potkal s klimatizovaným busem s vypnutou klimou ?

+5/−2
13.8.2015 12:55

J91a89n70a 88S98t12e41h83l82í42k77o57v36á 2279360180466

to by mě také zajímalo :-)

+1/0
13.8.2015 13:06

J19a10n 45J13í79c45h16a 8320980688291

Napr kratky solaris urbino...jezdi na ruznych "vymetacich" linkach

0/0
13.8.2015 13:47

J49a34n 44J68í92c84h66a 8370530218751

Ale klima je tam teda vetsinou pustena...

0/0
13.8.2015 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.