Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj na Dědinu má „zelené razítko“. Stavba se ale upraví, kvůli místním

Pražský dopravní podnik získal kladné stanovisko z pohledu vlivu na životní prostředí pro prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky až na Dědinu. Místní lidé měli ke stavbě ještě před tímto schválením řadu připomínek a dopravce slibuje, že i přes získané razítko na ně při stavbě nezapomene.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F35r56a70n63t86i90š59e35k 11K16o45u83d35e42l49k63a 3697927523

Jedinej důvod proč tam tu tramvaj tlačej, je zhodnocení pozemků a budoucích bytů co se tam chystá developer stavět.Na místní lidi město kašle protože z těch jim jaksi nic nekápne ale developer jistě nebude škrob.

Hučet lidem do hlavy jak to pro ně bude přínosem považuju za drzost největší, všichni nejsou takový naivky jak si město myslí.Takže za peníze města, tedy nás všech, zvedneme cenu soukromníkovi aby pak ty byty mohl pořádně osolit.

Co na tom že tam tu tramvaj nikdo nechce, developer už dávno rozhod přes ty svý loutky na magistrátu.Stejnej důvod byl i u prodloužení metra A. V podstatě tohle město řídí developeři :-P

24.8.2015 10:13

K79a80r66e72l 55D93r43d15a 6403685537609

Níže máme Husitskou - Koněvovu. Krásný vzor pro Prahu 6. ;-D

  Nová trať pro Hlavní nádraží prošla Vítkovem. Je rovná a rychlá. Z husitské zmizel nízký hyzdící viadukt. Stará trať přes "žižkovské pavlače" byla přebudována na cyklostezku. Doporučuji projít. Ideální pro běžce a na inline. (Dík tunelu na Krejcárek si to tady užijí i fandové železnic.) Pěšky projdete pohodlně od Bulhara až na Krejcárek. V podstatě po rovince. Ta trať klesala mírně k Bulharu, takže pro inline je to parádní sešup. Vznikají zde hospůdky. Lze vyběhnout na Vítkov i tunelem do Karlína. Jedinečné rekreační zázemí Žižkova v centru Prahy.

  Jak jinak, Žižkov je jednou z nejlepších pražských čtvrtí pro život. ;-)

  Dát sídlišti Na Dědině, Liboci, Veleslavínu, Ořechovce, Dejvicím, Holešovicím podobnou atrakci... Umožnit pěší výlety "přes Prahu 6", propojit pro cyklisty Stromovku, Šárku, Hvězdu... zcela mimo silniční provoz. Myslím, že by to byla zásadní proměna k modernímu bydlení "podél trati" a realitky by okamžitě zvedaly ceny nemovitostí.

  (Kladno bych propojil s Masaryčkou novou tratí přes letiště ve stopě plánovaného pražského okruhu. Nakonec by to bylo i rychlejší a moderní železniční spojení.) ;-)

21.8.2015 11:27

M78a76r75e55k 80D49e38m28č24á73k 9165504796665

Jo, ta Vítkovská cyklostezka je super. Nicméně náklady i díky tomu tunelu byly docela extrémní (500 + 23 milionů korun).

21.8.2015 22:48
Foto

B59o28h64u15m78i62l 61P14r69o39c54h88á96z17k91a 2573531943411

A nycko mi vysvetlej, kam ty panelakovy lidi budou tou eletrikou jezdit, kdyz vsichni chcou bud na krtka nebo makat na letiste. Na Veleslavin to misto peti minut autokarem bude trvat 15. Kdyby radeji zdvojkolenili zeleznici na kladno a v poli u Vyzkumneho ustavu rostlinne vyroby nebo v Hostivici udelali odbocku na letiste.

20.8.2015 13:53

K62a83r14e58l 65D92r81d29a 6643335657179

Dobré ráno. To se tady u nás v Česku diskutuje 20 let. Ještě jste to nezaslechl?

  Dle Krnáčové je to pražská priorita, která se bude co nevidět stavět. Sídliště Na Dědine se týkají zastávky Veleslavín, Liboc, Ruzyně, Dlouhá Míle na modernizované trati do centra. (Fakticky je to jako další trasa metra.) Zastavené prodloužení metra trasy A mělo mít přímo zastávku Na Dědině.

  MHD by zde tedy měla pokrýt nejen spojení na Veleslavín, ale i na Dlouhou Míli a na Nádraží Ruzyně, aby místní vlakové spojení do centra mohli používat.

  Pokud byl vyhlášen projekt s celostátní a EU důležitostí na kapacitní vlakové spojení pro Prahu 6 a letiště, je zde tramvaj fakticky zbytečná. Pokud si DPP nepospíší a honem ulici Vlastinu nerozkopou, může se jim stát, že nebude žádný důvod sem tramvaj přivádět.

20.8.2015 14:26

K60a32r75e37l 82D85r75d63a 6743975277719

Pro Pražany je stejně nejlepší metro. Tak až bude železnice za 30 mld., ještě se dotáhne na letiště metro za 40 mld. a když EU dá, tak budou u terminálu i tramvaje s podzemní tratí za 20 mld. ;-D

20.8.2015 14:36

A16n26d36r59e40j 20O32l26e61k54s47a 3135751247151

Z Dědiny (řekněme od Delty, ta je cca uprostřed) na nádraží Ruzyně, je to solidní zdravotní vycházka. Ostatní stanice jsou už úplně mimo docházkovou vzdálenost MHD. Spíš turistické cíle. Kromě toho vlak nebude jezdit častěji, než 2-3x za hodinu...

20.8.2015 15:54

K48a84r79e41l 48D45r72d47a 6383745417639

V trojúhelníku vozovek s Evropskou vznikne nové obchodní centrum, napříč povede vozovka přes okruh na zastávku Dlouhá Míle. Takže i zde bude "zdravotní procházka" pro místní i s 3 hodinovou procházkou nákupním centrem jako bonus. ;-)

  Tady je pár informací k železnici i tramvaji (staré řešení co neprošlo):

http://www.praha-kladno.cz/informace/grafika/

https://www.praha6.cz/aktuality/special-tramvaj-na-dedinu-2015-03-03.html

20.8.2015 16:42

R73a67d29e77k 86J84a85n85a59t75a 9555686334232

Vlak bude jezdit mnohem častěji. V úseku Dědina-Praha se totiž podle vybrané varianty (R1spěš) budou překrývat linky Kladno-Praha a Letiště-Praha. Každá se špičkovým dosažitelným intervalem 10 minut, takže vlak klidně každých 5 minut. Záleží jen na poptávce.

20.8.2015 20:38
Foto

M43i90r97o76s37l33a17v 71B69u24d89í28n 8845327702

Ano, takhle je to v plánu. Jenže pokud vím, tak metro na letiště bylo zavrženo kvůli předpokládané malé poptávce. I přesto, že by sloužilo nejenom pasažerům letiště, ale i místním občanům. Kapacita vlaku je podobná jako u soupravy metra. Ale využitelnost této železnice jako MHD je skutečně velmi sporná. Takže vlak na letiště každých 10 minut se prostě nemůže vyplatit. I kdyby jím jeli všichni, tak je to využití kapacity na cca 5 hodin denně.

Možná o to ale nejde. Metro na Petřiny a do Motola je také ekonomický nesmysl, a jezdí.

20.8.2015 22:09

R52a88d31e65k 78J67a51n93a35t69a 9265896374282

Kapacita vlaku není podobná jako souprava metra. Je v tomto případě nižší (na letiště bude jezdit něco jako Regiopanter).

Využitelnost železnice jako MHD je zcela reálná. Zajděte se někdy podívat do Kyjí, Uhříněvse, či Radotína.

Pro modernizaci trati místo metra hovoří především efektivita. Ta trať totiž opravdu stejně potřebuje a ve využítí kapacity pomůže Kladno. Stavbou metra byste Kladno nevyřešil.

20.8.2015 22:28

K88a18r34e72l 24D32r39d55a 6393965137399

Podle Kladeňáků, co mám v okolí, je železnice do Kladna zbytečná a pro cestující nešikovně dostupná. (Řešila by na místní MHD a přestupy.) Dnes jezdí do Prahy raději autobusy. Což je praktičtější a prý i levnější. Pokud by Kladno jezdilo na pražské jízdné, ceny se srovnají. Nešikovnost železnice ale zůstane.

  Smyslem akce je oprava stávající trati za dotace z EU. Podle mě, EU chce vidět připojení letiště dálkovými vlaky jako v Německu. Aby Ruzyň mohli užívat třeba Drážďany. Proto to EU dotuje. Tomu, podle mě, pouhé spojení na Masaryčku nevyhovuje. Navíc, železniční trať vedená klikatě středem Prahy 6, je historický přežitek co současnou Prahu ničí. Zrušení této trati by bylo elegantnějším řešením.

  Pokud otevřený kolejový svršek tramvajových tratí ničí pražské ulice, železnice je již přímo rájem zanedbaných pásů území ve svém okolí. Neudržované železniční tahy jsou v centru měst velmi problematické a město poškozující.

21.8.2015 5:48
Foto

M66i94r58o62s96l66a10v 62B87u33d66í47n 8675437742

Já tu zbytečnost kapacitního metra chápu, jen jsme se prostě těšili, že to bude podle původního plánu a na Dědinu nám bude jezdit metro (byť oklikou po "chalupoidě"). Zcela jistě by obsloužilo víc lidí než v Motole a Petřinách.

Kladno je dostatečně vyřešené už v současnosti (jak i vysvětlil pan Drda). A mě bylo dlouho divné, že ty vlaky do Kladna nejezdí nijak přecpané. Ono to tam s využitelností železnice bude asi podobné jako s jejím využitím ve funkci MHD.

Vámi zmiňovaná místa neznám, ale běžte se podívat do Ruzyně - to nádraží je daleko odevšad, nikdo místní to jako MHD nevyužije.

21.8.2015 7:05

M48a14r50t66i17n 26R43u50z35i80c92k22a 1182488236427

Jel jste nekdy vlakem na Kladno, tak trat a vlaky neumozni cas kratsi nez cca hodinu, .... po modernizaci, by se mohla priblizit autobusum a navic by byla pohodlnejsi... a vyuziti by se vyrazne zlepsilo...

21.8.2015 12:53

K90a67r74e37l 84D97r76d17a 6283325367649

Zase tady zazněla "městotvornost tramvají". Soudím, že jde o účelovou lež a matoucí zaměňování příčin a následků. Pokud někam zavedu tramvaj, žádné prosperující město tím nevytvořím. Pokud ale potřebuji řešit povrchovou dopravu, je tramvaj jednou z mnoha možností. Městotvorně může působit jakákoliv doprava, a nevšiml jsem si, že by proto měla IAD nějakou preferenci. Přitom obchodní centra to vidí jasně, prosperitu jim zabezpečuje solventní zákazník užívající IAD.

  Tady mám k tomu argument od Cigler Marani: „Metro přivádí lidi na Václavské náměstí z dálky a dělá z Václavského náměstí spíše přestupní nežli cílovou destinaci. Povrchová veřejná doprava je na krátké vzdálenosti, a to je tramvaj. Je důležité si uvědomit, že tramvaj má také městotvorný efekt. Na zastávkách čekají lidé, koukají okolo, vidí obchody a zahrádky, jedou tramvají, vidí z okna obchody a zahrádky. Je dokázáno, že kudy jede tramvaj, tam do jisté míry kvete ochod,“ oponuje autor výstavy a architekt z firmy Cigler Marani Architects Petr Kučera.

  Navrhuje kompromis: Z Vinohrad by jezdily tramvaje jen na křižovatku Vodičkova – Jindřišská a vznikl by živý velkoměstský bulvár s obchody. V dolní části náměstí by zůstala pěší zóna jako příjemný pobytový prostor."

  Všímáte si, že budovatelé tramvají tvrdí, že na Václavském náměstí dnes nejsou žádné obchody, ale vzniknou, jen co tam bude zpět tramvaj? A pěší zóna dnes plná luxusních obchodů, které u Cigler Marani ještě nezaregistrovali, bude zajisté klidným parkem bez obchodů protože zde nebude tramvaj. ;-)

  V prvé řadě jde o prachy a zisky pro ranaře. Okecat se to nějak musí, že.

  Tramvajové linky přes centrum slouží, stejně jak to metro, tranzitu cestujících. To je viditelné. Jde o ušetření přestupů. Jde o cestující, které jízda po povrchu baví víc než metrem. Egoisté, stejní jak v autech. A mimo centrum tvoří tramvaje otevřeným kolejovým svrškem zásadní bariéru, která čtvrti ničí a život v místě umrtvuje. Každý musí řešit, jak se tramvaji vyhnout.

20.8.2015 12:49
Foto

P33a55v98e67l 46F62r15u73m58e87r93t 5167844357958

Ať se vám to líbí či ne, IAD městotvorným prvkem nikdy nebude, ani kdybyste se na hlavu postavil. Naopak ulice, kudy vedou víceproudé silnice nebo silnice s velmi hustým provozem jsou s prominutím ke zblití. Smrad, hluk, těžko překonatelná bariéra (narozdíl od tramvajové tratě, kde projede na nejvytíženějších úsecích maximálně 1 tramvaj za minutu), v takových ulicích se dobře daří hernách a dalším pochybným podnikům (jak je možno vidět od Anděla směrem nahoru na Klamovku).

A zajímavé, že obchodní centra kvetou hlavně na místech dobře přístupných MHD, jako je např. Zličín, Černý Most, Palladium, Arkády Pankrác (všechno toto leží na stanicích metra). Jinak nevím, odkud čerpáte ty své výplody, nejspíš ze své hlavy, ale radši byste si měl otevřít nějakou odbornou knihu týkající se třeba urbanismu a městské dopravy.

20.8.2015 13:04

K35a86r60e59l 58D34r65d21a 6383155457469

Zličín, Černý Most, Čestlice, Štěrboholy, Hostivař... využívají hlavně zákazníci s IAD. Vždy tomu tak bylo. MHD sem dorazila zpravidla dodatečně, pro personál. Palladium zase žije z pěší zóny a turistů v přímém centru. Arkády Pankrác jsou nevýznamnou "samoobsluhou" pro Pankrác.

  Špatné příklady, co s MHD nesouvisí. Když se projektoval Chodov, uvažovala se MHD. Bylo by tehdy dobré lepší řešení stanice metra, což se při stavbě Centra Chodov záměrně ošidilo. Developer z jednání vykličkoval. Stejně i zde s dostupným metrem jde hlavně o IAD. (Poškozená stanice Chodov se pak dodělávala za veřejné prostředky.)

  Města, která nemají nebo zrušila tramvaje, prosperují na IAD, metru, vlacích a autobusech, zcela v pohodě. Pokud jedu autem po Praze, zastavuji průběžně a jsem skutečně zákazníkem pro obchody, co míjím. (Dříve to tak fungovalo běžně. Dnes je problém se zónami, kdy řidič nemůže svobodně zastavovat a parkovat.)

  Tranzitní doprava je obecný problém. Tady může ulevit MHD jako celek a ze začuzených hlučných ulic může udělat snesitelnější a kultivovanější prostředí. Opět nejde výhradně o tramvaje.

  Nepřesvědčil jste mě. Existence tramvají s prosperitou jednotlivých ulic a čtvrtí fakticky nesouvisí. Stanice metra, či přestupní stanice autobusů zařídí stejný pohyb zákazníků. Kde to má ale skutečně žít, musí být parkoviště pro auta.

20.8.2015 14:09

A68n80d12r58e48j 20O59l74e43k78s57a 3305271547291

Obchodní zóny ve městech kvetou tam, kde je především zóna pro pěší! V ní se pak mohou pohybovat tramvaje, jako to je např. v Lipsku nebo Drážďanech - zajímavé, běžte jim radit, že to mají špatně ;-D

20.8.2015 15:57

K81a86r43e55l 55D31r11d29a 6473105937899

Drážďany? Ty mi přijdou jako velká pěší zóna, kde se občas mihne nějaká narvaná tramvaj plná nasupených cestujících. Jezdím tady autem. Místní MHD neznám. Na zmrzlé čekající cestující si ale pamatuji. Asi to tady berou dost ekonomicky.

  Dlouhodobě kritizuji náměstí Republiky. To se podle mě nepovedlo. Neschůdná dlažba, nesrozumitelné vedení vozovky u Kotvy a do toho tramvaje, co dělají kolečko přes končetiny turistů. Tady se musí jeden rozhlížet v úhlu 360 stupňů, když chce bezpečně přejít koleje. A to tady neustále jdou tisíce turistů.

  Praha nemá příklad bezpečného soužití tramvají a pěší zóny. ;-)

  Naopak, Karlův most a tramvaje. Mlýnek na maso na obou stranách Vltavy. Národní, Vodičkova, Václavák, Jindřišská - rozcinkané tramvaje, nechápaví turisté... Ve špičce se tady ulice ani nedá přejít, protože tady pořád projíždí nějaká tramvaj "co má přednost". Chtěl bych v Praze vidět tramvaje, co se za každou cenu neprojíždí centrem. ;-)

20.8.2015 17:01

A60n98d89r86e38j 41O27l68e14k77s85a 3445661747741

Všímáte si správně. Ono to tak opravdu je, že kudy jezdí tramvaj, je město. Kudy jezdily a už nejezdí, tam jsou krámy zavřené a fungujících je minimum. Vezměte třeba takovou Kladenskou, nebo Sokolskou, Husitskou, Národní-28.Října-Na Příkopě, Budějovickou - všechno mrtvý ulice. Pražan tamtudy nejde, když opravdu nemusí. Tramvaj je totiž něco jako pohyblivá výkladní skříň, člověk jede z práce a dívá se a plánuje. Když nevystoupí teď, zajede tam příště a cíleně. Když nakoupí, podívá se i vedle, dá si něco k jídlu přes ulici a dojde na další stanici, která je v dohledu.

Takže ty Vaše hlody o umrtvující tramvaji si předělejte.:-)

20.8.2015 15:50

K30a91r18e12l 38D40r79d45a 6383505717889

Asi nosíte bílou hůl. Národní - 28. října - Na Příkopě nemá s mrtvou ulicí nic společného. Leda tak ve Vašich snech. Nejrušnější bulvár Prahy. Národní umírá až směrem k Vltavě, kde ji tramvaje berou pěší zákazníky. (Viz ty slavné lahůdky, co to tady zavřely.)

  Kladenská, Sokolská, Husitská, Budějovická... nesmysly. Kdy tady ty tramvaje jezdily? Před válkou? Ještě někdo žije, kdo je pamatuje a komu chybí? Od té doby se toho změnilo. Všude je metro, Magistrála... Dopravní centra se přesouvala jinam. Úpadek těch míst s nějakou tramvají absolutně nesouvisí.

  (Budějovická byla třeba přestupní stanicí pro Jižní Město. Nakupovaly tady desetitisíce lidí, co šly na autobus. Dnes je tady jen pár místních. Tak aby to nebyl rozdíl - za 50 let změn a vývoje.)

  Řekl bych, dáváte přímo hloupé a demagogické argumenty.

20.8.2015 17:15

K89a46r78e81l 21D47r25d69a 6233445877699

Jinak přemýšlím, zda jsem někdy použil tramvaj pro pochůzky, tak jak popisujete. Je to podobné jako s přestupy. Když už mám svůj přímý spoj, je mi líto vystoupit. Když mě přestup donutí jít na chodník, ano, kouknu po obchodech.

  Z toho mi vychází, že linka, co proveze cestující z Řep na Žižkov nemá v Praze co dělat, protože škodí obchodu. Měly by to být 3-4 samostatné linky, co budou nutit lidi přestupovat u každého nákupního centra. ;-D

  A jinak, jako Pražan chodím po Praze nejraději pěšky. Za chvilku jdu do klubu v Koněvce. Žije to tady. Obchod vedle obchodu. (Takže nemáte pravdu o mrtvé ulici.) Neumím si představit, jak do takto úzké ulice někdo někdy narval tramvaj. To muselo být pěkné zvěrstvo. A vřele doporučuji místní cyklostezku na bývalé trati. Bomba. Ani v tom klidu a přírodě netušíte, že máte Husitskou a Koněvku pár metrů od sebe. ;-)

20.8.2015 17:39

P91e85t36r 59P77e19t57r 7202870550352

Proč stále vymýšlejí investice do prahy 6?

Řešte dopravu na východě prahy, ně pár paneláku na periferií.

19.8.2015 23:15

J98i55ř91í 90J60o30z28a 3538583860681

1. Asi umi nejvice kricet . 2. Mam za to, ze na Setce bydli Bem a metro do Motola by jeho boj. Navic Sestka je nejvetsim prazskym mestskym obvodem. V 90 letech se do dopravy investovalo do metra B, prodlouzeni trasy obema smery, useky Ceskomoravska - Cerny Most a Nove Butovice - Zlicin. Po Sestce bude nasledovat vystavba metra D a to je Praha 4, takze vase narceni neni moc opravnene. Investuje se postupne v cele Praze...

20.8.2015 5:29

J37i77ř66í 97J13o33z28a 3598153170571

Pred vystavbou trasy metra A v useku Dejvicka - Motol se vybudoval usek metra C v useku Nadr. Holesovice -Letnany... takze se fakt dostava postupne na celou Prahu..

20.8.2015 5:32

K29a42r46e54l 52D85r60d41a 6243785127909

Praha 6 je protěžovanou vládní a úřednickou čtvrtí. Výstavní skříň Prahy. Pak je tady letiště, výkladní skříň Česka. Svého času se tady dělala selekce obyvatel a "dělnická třída" a další chudina se vytěsňovala pryč (zpravidla na Prahu 4 a 10 a okolní sídliště). Takže protekce má tady léta tradici.

  Řešilo se aktuálně připojení letiště, kde se sepraly "železnice, metro a tramvaj", běželo prodloužení metra a pražské okruhy s Blankou... V prvé řadě jde o veřejné prachy a prachy z EU.

  Kouká z toho tradiční protekce, kdy Praha 6 má ve všem přednost. Prosazení Déčka bylo ostatně o "zakroucení Praze 6 krkem" a nějaký ten mocenský puč na Magistrátě. Takže Vaše představy o růžově vyváženém řešení Prahy opravdu nesdílím.

 (Volba železnice na letiště pro změnu škrtá rozumné dokončení Áčka. Ale Krnáčová odchází. Třeba to nový Magistrát opět přehodnotí.)

20.8.2015 7:05

A53n82d65r55e33j 18O92l25e44k20s14a 3265981807201

Vy už radši nevydávejte.... nedá se to číst.

20.8.2015 15:38

P20a53v86e68l 95B30o91r97á71k 8580249743748

Ty jo, tak to jsou dobří, je to vážně dobrá varianta....už jen zbývá, abych si zistil, kde ta Praha je ;-D

19.8.2015 22:00

B67o97h55u54s58l75a75v 54K30r67á72l35í96k 2231410849316

To vy jste ten nový primátor, co to dostal po Krndě?

19.8.2015 22:27

P42e38t53r 15D50a30n69i90e43l 93V32a89r66a82u74s 9924273506

Na to, že tu téměř v každém příspěvku nikdy nezapomeneš připomenout jak moc jsi vzdělaný a my ostatní ne, tak tvá nevědomost o tom, že kde leží Praha působí dost úsměvně ;-D

19.8.2015 22:35

J76i22ř57í 70J50o15z43a 3658333290941

A nevim jak vy, ale ja tento projekt znam minimalne 5 let... staci se jen zajimat o zivot v Praze...

20.8.2015 5:33
Foto

P69a33v77e65l 86F36r81u46m31e61r57t 5347834667418

Zvláštní školy nevymřely. :-P

20.8.2015 12:29

E81v31ž39e10n 88P60o13l95á90k 3188188831663

Přímo se nabízí možnost vybudovat parkoviště v přilehlých polích pro dojíždějící, aby už pořád něco neříkali o úbytku parkovacích míst. A pořád ten "hluk" - to je argument z osmdesátých let, ať si jdou poslechnout zbytek trati na Evropské. Tramvajovou trať lze dnes odhlučnit tak, že je tišší než průměrně vytížená silnice.

19.8.2015 20:37
Foto

M13i98r16o64s46l71a47v 34B98u22d11í95n 8475217792

Oni to neříkají dojíždějící, ale hlavně místní, kteří mají problémy s parkováním už nyní. Natož kdyby třetina stávajících parkovacích míst zmizela. A místním bude parkoviště někde na poli celkem k ničemu.

Hluk moderní tramvaje je skutečně malý. Problém původního projektu byl zvýšený hluk ze záměrného přivedení automobilové dopravy do dosud klidných ulic. Doufejme, že nový projekt bude šetrnější.

19.8.2015 20:58

E28v24ž64e32n 86P82o72l61á43k 3938288151193

Když se postaví na poli parkoviště pro všechny dojíždějící, kteří tím ztratí důvod parkovat ve čtvrti (což se ale dá vyřešit i zónou) tak je to přece totéž, jako by poměrně mnoho parkovacích míst naopak přibylo.

19.8.2015 21:01
Foto

M30i81r74o78s28l96a79v 27B62u50d69í47n 8945927562

Obávám se, že se mýlíte. Problém s parkováním je zejména večer a přes noc, v průběhu dne se místo vždycky najde. V noci tam nikdo dojíždějící neparkuje, jsou tam pouze auta místních obyvatel. Zóny taky nic neřeší, je to jen obstrukce proti těm, kdo tam bydlí, ale nemají tam trvalé bydliště.

19.8.2015 21:08

M32a27r98t92i22n 90R25u71z92i52c61k78a 1292368546317

Problem s parkovanim tam vetsinou neni - parkoviste i vecer a pres noc ma volna mista, ten problem vznikl tim, ze v projektu doslo ke snizeni parkovacich mist, coz neni zadouci.

20.8.2015 9:37
Foto

M51i52r41o25s78l39a35v 26B29u24d10í10n 8605247622

Tak to asi bydlíme každý někde jinde. Už mockrát jsem při příjezdu pozdě večer široko daleko žádné místo nenašel. I na žlutých čárách před popelnicemi už bylo plno.:-/

20.8.2015 11:01
Foto

Z48d87e78n14k20a 76S29c22h95o38e65n13b84a74e45c10h97l36e95r 47K95r51u61z41o53v86a 6728762927769

Oni maji u praglu taky dediny??? Ja sem myslela ze dediny mame jenom u nas

19.8.2015 20:35

A25n70d41r38e97j 40O41l56e49k20s74a 3335291287491

Je to sídliště z počátku 80.let. :-)

19.8.2015 20:46

K73a32r41e54l 78D98r12d34a 6273245527469

Vlastina se bez blokování dopravy nedá vyřešit. Podle mě DPP mlží. A jde o zastávku před školou, pánové od tramvají se chystají masakrovat školní děti. Rv 

  "Zelené razítko", když padnou stávající stromy kolem Vlastiny? To je také dobrý vtip. A co ten mrtvý zelený ostrov mezi kolejemi? Ten zůstává ve hře?

  A jinak mi tato křeč DPP přijde dost vtipná. Je asi 10 verzí jak dostat či nedostat tramvaj na letiště. Bylo by alespoň fajn, kdyby tramvaj propojila nové obchodní centrum a Šestku s Dědinou. Nebylo by od věci dostat tramvaj i na nádraží Praha-Ruzyně. Možná by trať mohla zůstat na Evropské a na Dědinu přijet Drnovskou a Vlastina by mohla zůstat jak je. Ale u DPP je už bez diskusí rozhodnuto. Jak vstřícné. Vychází ta Vlastina vůbec z poptávky po dopravě?

  (Včera mi zase tramvaj vysvětlovala, že má na kolejích přednost. Splašená arogantní tramvaj, co se rozjížděla ze zastávky do chodců. Řidič jako chodce nevidí? Neměl by občas na oční? A to předvádí 3 hodiny po masakru tramvaje na stejném místě. Tak ještě, že nejsem školáček s aktovkou hupsající přes Vlastinu. ;-D

  Jezdím s dodávkou. Podobnou tady včera tramvaj srovnala na placku jak to policejní auto. Tak jestli ta tramvaj "brzdila" stejně, jako když jsem stál na kolejích já... Oční lékař DPP si jednoznačně zaslouží vyhazov!) ;-D

19.8.2015 20:04

A27n71d66r89e55j 44O12l61e50k41s52a 3455461697651

Tohle vypadá na nějakou fobii z dětství.... masakrování dětí před školou...;-D

19.8.2015 20:13

E78v55ž37e30n 27P41o23l14á23k 3508458481963

"Arogantní tramvaj" - o vás je všeobecně známo, že tramvaje k smrti nenávidíte, ale přisuzovat jim lidské vlastnosti mi přijde už trochu moc. Čípak byla vina té nehody, mimochodem?

19.8.2015 20:39

K26a68r17e21l 83D87r94d38a 6763535847779

Mimochodem řeším to, že pražská tramvaj před překážkou nebrzdí, ale naopak zvyšuje rychlost. Takže "úvahy" o tom, jak se nedá zastavit na fleku, jsou vyvráceny. Když se nechce, tak ani zastavit nemůže.

  Mimochodem, jde o tu spolehlivou 26 pro Dědinu. Co ale bude mít zásadní výpadek 3x do týdne. Rv

  (Jezdil jsem 26 Žižkov - Hostivař. Hrůzné zážitky. 26 má mít interval tak 10 minut, 9 ho má kolem 4 minut. Projela také 4x 9 a 26 nikde. Po 30 minutách přijely 26 rovnou dvě. Dostat se 26 spolehlivě domu byl často nesplnitelný požadavek. Zdlouhavé výpadky mívala odpoledne. Skvělá služba pro Dědinu. Ať se místní těší, 26 dostanou záměrně a za trest.) ;-D

19.8.2015 23:07

M83i25r86o32s89l87a18v 42G39r45o54s70s86m31a28n85n 8582629764

Dokažte to.

19.8.2015 23:18

K14a98r63e63l 33D72r45d34a 6613805707509

Co z toho? To rozjíždění do překážek nebo nespolehlivost 26? A jak byste si ty důkazy představoval? Mám tady nad tratí instalovat webku pro zaměstnance DPP a ještě pořizovat záznam?

  26 užívám roky v obou směrech. Je hloupá, protože má 10 minutové intervaly, to je dost. Pokud jedna vypadne, je z toho 20 minut a velký průšvih. Jezdil jsem s ní na tréninky ze Žižkova do centra. Kolem 18 hodiny pravidelně nějaká nejela. Dost častá situace. Než tramvaj s 10 minutovým intervalem bez záruky, je jednodušší a bezpečnější chodit pěšky.

  Trať na Žižkov stojí 3x do týdne. Viz ta zbouchnutá dodávka. Na tramvaje není spolehnutí. Když jedou, je to větší pohodička něž autobus. Ale ty průšvihy fakt stojí za to.

20.8.2015 7:33

R78a83d45e49k 56N96o26v89a60k 9564393649850

26 není nespolehlivá.

Nespolehliví jsou řidiči IAD co ji blokují plynulý průjezd

20.8.2015 8:15

K32a61r49e96l 65D75r52d27a 6903185727839

Jistě. Ale výsledek je stejný. Tak jen slovíčkaříme.

20.8.2015 12:59
Foto

M61i33r97o27s52l83a79v 57B74u14d91í13n 8855787382

To chování tramvaje má logické vysvětlení:

a) Před chodci má tramvaj přednost i na přechodu a vysvětlovala Vám to  oprávněně. Tedy řidič "jede do chodců", protože chodci nemají "chodit do tramvaje".

b) Je-li překážkou auto, je třeba se rozjet a odhodit ho s co nejmenší škodou pro "obsah" tramvaje. Je to o prioritách. Prý je na to i nějaký interní pokyn pro řidiče tramvají. Cílem je minimalizovat škody na zdraví cestujících. Místo zběsilého brzdění (kdy cestující popadají a pomlátí se) raději projet skrz auto (kdy si toho cestující skoro nevšimnou).

20.8.2015 7:29

K61a46r85e53l 52D34r98d46a 6503825837649

;-D Nikdo z řidičů nemá právo ohrožovat druhé. Pokud se blížím k překážce, tak minimálně sundám nohu z plynu a připravím se na řešení situace a případné zastavení. (Tolik pravidla. To co popisujete zní děsivě. A ano, věřím že to i může zaznít na školení řidičů DPP.) 

  Tady se tramvaj ale rozjíždí ze zastávky, klidně by mohla jet ohleduplně, když vidí na přejezdu auta a chodce. Ale ta, co jsem potkal, zvyšovala rychlost a předpokládá, že ji všichni uhnou. Víc jsem to netestoval a uskočil jsem. ;-)

20.8.2015 7:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.