Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Svezli jsme se novou tramvají. Lidé chválí hlavně sedačky a wi-fi

Nové sedačky a bezplatné připojení k internetu. To jsou věci, které zatím cestující nejvíc oceňují na nové tramvaji v pražských ulicích. Vylepšenou tramvají Škoda 15T ForCity se svezl také štáb iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a43r49o56m86í51r 16P60r92o85c40h86á17z73k78a 7251923937114

Opravdu není nic důležitější na MHD něž WIFI....fakt povrchní doba

0/0
29.8.2015 20:07

D71a29v16i82d 63E74r60b72e33n 5199127237556

Ta žlutá je tam jako proč? Zbytečný prvek a dle mého nevkusný.

0/0
29.8.2015 16:55

K86a10r38e41l 57D31r39d80a 6923135837769

Jak bude fungovat ta klimatizace? Jen v sezóně? Není v Česku větrání oknem po většinu roku praktičtější? Jak pozná cestující, kdy může otevřít okno a kdy ne?

  Smyslem klimačky je chladit, ne větrat. (Je tomu v tramvaji jinak?) Nově se zadusíme pachem upocených spolucestujících? (Pokud tedy tramvaje nebudou zase čpět nějakými puchy přímo z výroby.)

  A co bezdomovci? To je fakt budeme povinně fetovat a u okénka bude stát dozor ranařů z DPP, co bude zakazovat okno otevřít? ;-D

  Abychom se s celou slavnou klimačkou nemuseli vozit po Praze auty.

  V autě zapnu klimačku a nevětrá se. Přitom nemám pocit dušení. Patrně si to přifukuje vzduch z venku. Nebo to pro posádku stačí. Ale třeba zasedačky pod klimačkou, to je pavilon opic. A přijde ředitelka s chřipkou a lehne do týdne 20 lidí. Tak jak tomu bude v tramvaji? Smrad a chřipky? ;-)

  A než dojde na lámání rukou za otevřená okénka, 15T mají nasávání vzduchu z ulice. To zůstává? A jak se liší tato díra od otevřeného okna? (Dotaz pro autory nálepek o snižování účinnosti.) ;-)

0/−1
29.8.2015 15:32

J22o48s38e88f 51C69h90o29d56o24u28n84s60k84ý 4811356789820

To větrání je tak silné, že při otevřených dveří se musí snížit výkon klimošky na 50%, aby se dovřely dveře ;-)

0/0
29.8.2015 19:14

K50a90r72e83l 98D16r44d46a 6663705647309

Nerozumím. Chápu to dobře? U klimatizované tramvaje se přifukuje chlazený vzduch zvenku pod tlakem tak, že se naopak přísun snižuje, aby se dobře zavíraly dveře? (Tedy, mé výhrady vesměs neplatí?)

  (Nebo popisujete i starou 15T a její větráky? Protože mám pocit, že i ona větrá jen za jízdy.)

  (Po průšvihu s pražským metrem a dodělávanými větráky za pochodu "po zadušení několika cestujících", si alespoň výrobci nedovolí do Prahy dodat cokoliv bez větrání. Problém se změnami tlaku a dveřmi má ostatně metro také a cestující to na svých uších citelně cítí. Docela to bolí. Tak doufám, že 15T nejde stejnou cestou. U pražské "socky" je třeba ostražitost, aby jeden nepřišel k úrazu.) ;-)

0/0
30.8.2015 6:53

K77a25r31e15l 51D36r31d82a 6803495217939

To se mi zdá. Anketa zmanipulovaná. Článek otevřená manipulace. Rv

  Objevil jsem vlastní nohy a chodím Prahou hlavně pěšky. Tramvaj ve městě zabírá plno drahocenného místa všem ostatním a je často jen přehnaně luxusní službou pro sobecké chudé lenochy, co nemají na auto a dožadují se přehnané MHD. Především tramvajové tratě překáží ostatní dopravě a generují dopravní zácpy. Což dusí celou Prahu. Často zbytečně, paralelně s metrem a v centru. Tedy, v anketě mi chybí: "tramvaje nevyužívám".

  Tady na Žižkově vymysleli vlastní hlavou, aby se tramvaje a parkující auta vešla na ulici, že povolí parkování na chodníku. Tak je tady úzká stezka místo chodníku, kde se dva chodci těžko vyhnou. Dost bezohledné. Navíc ten chodník je samý sloup, co drží troleje. Tak je zničený a zabraný dík tramvajím už z principu. Minule to sjížděl cyklista a rozmlátil se. Krev z něj stříkala... Vozovka je roky z kostek, chodníky samá díra, dík trati nelze ulice modernizovat a řešit lépe. Auta tady kodrcají roky zbytečně. Tak hlavně, že si 5 jede, kolem potopa.

  Sedačky v nových 15T jsem si ještě nezkusil a musím věřit zdejším fotkám. Vzhled se mi nelíbí. Takto hloupá kombinace šedé a červené je ohyzdná. (Vzešla z brblání fandů po T3.) Hrotů na opěradle se bojím. Měl jsem podobné v autě a všem ostatním vadily. Anketou tyto sedačky neprošly, o tom iDNES lže. Inu, psali to profesionální lháři. A lidé chválí, že už za jízdy ze sedaček nepadají. Což mi jako "chvála sedaček" fakt nezní, když se v 15T konečně objeví po letech trápení použitelné sedačky.

  Jinak, sezení ve dvojicích není moc praktické. Čtyřka je zcela nepoužitelná. Jednotlivých sedadel je málo. V 15T se špatně hledá místo na stání, stojící si překáží a není se kde držet. Kovové tyče jsou nechutné do ruky. Tvarovaná podlaha se prošoupává na výstupcích... Celkově je to předražené přeprava vzduchu a nově nelze větrat po bezdomovcích.

0/−4
29.8.2015 15:15

M98i72r81o52s80l72a48v 13G12r20o61s91s14m37a48n32n 8532149134

Bože, Vy musíte mít strašný život.

+6/−1
29.8.2015 17:35

K29a63r36e45l 12D63r54d43a 6553135947119

Nesuďte druhé podle sebe, odborníku z DPP.

0/−1
30.8.2015 7:35

R11a79d78e84k 36J33a91n65a93t31a 9605276664632

Tramvaje zácpy negenerují.

Představte si, že by každý cestující, co je v tramvaji, jel do téhož místa autem (a to typicky sám, ve všední den, kdy jsou cázpy, je průměrná obsazenost aut 1,25). Zabrali by pak více místa než ta tramvaj nebo méně?

+3/0
29.8.2015 21:41

K38a11r24e86l 98D39r76d46a 6903395717369

Tramvaje zácpy generují. Hlavní pražské tahy by mohly mít o dva jízdní pruhy více, než mají dnes. Ulice by měla pro IAD a autobusy mnohem vyšší přepravní kapacitu... Cituji platné argumenty, které v osvícených městech vedly k likvidaci tramvajové dopravy a vyčištění ulic od tramvajových tratí. R^

  K tomu ovšem teorie, že čím lepší silnice, tím více aut a od toho odvozená a u nás platná bolševická politika likvidace IAD - parkovací zóny, nemožnost parkovat a cokoliv autem v centru vyřídit, zklidňování pražských tahů likvidací jízdních pruhů, vymýšlení šikan a retardérů... Lynč údajných špatných Středočechů, přitom je zřejmé, že i Pražan si své auto může strčit za klobouk nebo musí za vše tvrdě platit. Což je o rozevírání sociálních nůžek. (Jde o to, aby IAD byla u nás uměle předražená jako cigarety. Až na to, že spíš než o zdravotní rizika jde spíše jen o malou českou závist.)

  K tomu také teorie o nutném vedení pražských tramvajových linek centrem města. Která umožňuje provozovat bezohlednou tranzitní dopravu po povrchu. Která také vytváří sobecké cestující, co upřednostňují poflakování a obtěžování v tramvaji na povrchu před jinými druhy dopravy. V Praze se takto chovat mohou, protože jim to pražská MHD umožňuje. :-P

  Vytěsnili jsme z centra auta a nahradili jsme je tramvajemi. Neměníme špatný princip tranzitní povrchové dopravy. Centrum Prahy je dnes ve špičce přervané "poloprázdnými" tramvajemi. Zbytečně.

  Jinak je to tak komplexní problém, že argumenty "kolik je kde cestujících" jsou kapku mimo. ;-)

+1/−1
30.8.2015 7:31

M79a88r35t38i92n 98R16u18z59i22c35k51a 1222978616487

Ja mam takovy pocit, ze tramvaje byly v centru mnohem drive nez auta...

+1/0
15.9.2015 23:02

P18a96v13e18l 78N47o34v52á29k 2675137652342

tak hlavně že má data a WIFI nepotřebuje ;-D;-D;-D;-D

+1/0
29.8.2015 15:00

P64e87t48r 23Č98e53r12m40á64k 9388605219570

Wifi a klima v travajích? No proč ne, ale potom ať si na sebe DPP vydělává sám a nikoliv že je dotován x miliardami z veřejných rozpočtů. 8-o Nemám problém s tím že je z mých daní dotován systém veřejné dopravy, někdo holt jinou možnost přepravy nemá, dokonce ani to že roční jízdenka stojí tak směšnou sumu (a náklady na provoz tedy ani zdaleka nepokryje) mi nevadí, ale tohle??? Rv

+2/−1
29.8.2015 13:29

J13a25n 75H71o74r11a 6767381376

Hezká, ale T3 je hezčí......

+2/−2
29.8.2015 12:57

E92v36ž62e57n 41P64o81l19á34k 3948498831943

"V Praze těchto souprav s harmonikou už příliš nejezdí" - tato věta má vyjadřovat co přesně?

+1/−1
29.8.2015 10:43

L33e85o 37P22o53l58á17č53i68k 1514967308443

U nas v Liberci jezdi uzkorozchodna kastle T2 - zamračená. Jeden kus. Nejstarsi tram v provozu v EU. Vyzbroj urcite novejsi. Prijdte se podivat.Google.

+2/0
29.8.2015 9:21

T18o76m56á92š 12S88l95o36u94k22a 3601505220476

no a v tom videu jasně patrné, že se zas najdou vemena co budou otevírat okna, i když je tramvaj klimatizovaná, takže klimatizace vyjde na prázdno, děkujeme prudce inteligentním spolucestujícím nejen v tramvajích ale i ve vlacích atd.....

+2/−1
29.8.2015 9:14

K57a55r14e64l 71D73r17d91a 6893435617579

Jel jsem z Masaryčky moderním vlakem. Dusno k padnutí. Okna neotevíratelná. Klimatizovaný vůz. Nejprve jsme se ošívali a slušně vyčkávali, že klimačku za Prahou zapnou. Pak nám průvodčí prozradil, že ji mají v poruše.

  Místní znalci, co tuto "poruchu" znají roky, si sedali do přízemí, rozhodně ne do patra. ;-D

  Dopravní pokrok v Česku. Rv

0/−3
29.8.2015 15:45

K27a30r83e34l 84D64r37d95a 6553155617409

Minusy nechápu, popisuji zkušenost z praxe. Přicházeli další cestující, co jezdí pravidelně a komentovali to, že klimačka zase nefunguje.

0/0
30.8.2015 7:43

Z92d60e87n68ě38k 72H76r70u40b21ý 5595968631856

Bomba, pražská tramvaj v barvách Dopravního podniku Hradec Králové R^

+1/0
29.8.2015 8:31

P35a55v36e26l 85S22t41r53n70a75d 5523698377942

Při rozjezdu nepadáme... Fyzika říká něco jinéhoRv

0/−1
29.8.2015 8:11
Foto

M23a25r90i52e 92M73e71t20l85i48c62k26á 9651894261162

Je tím myšleno, že na rozdíl od "prkenných" sedaček na kterých se klouže jak na namydleném ledě, na těchto se dá sednou bez rizika sklouznutí na zem ;-D;-D;-D

0/−1
29.8.2015 11:46

P69a85v70e97l 39N80o69v39á28k 2485987492892

tím myslel, že spíše při brzdění ne? Padat při rozjezdu leda, kdyby seděli v protisměru jízdy :-)

0/−1
29.8.2015 15:03

D21a26v68i45d 81E57r24b29e17n 5149887247246

V těchto tramvajích se dá sedět i bokem a je fakt, že se musíte vzepřít. Navíc řidiči těchto tram většinou jezdí, jak kdyby Vás ukradli. Každopádně, v první chvíli mě napadlo to samé v jako Vás.

0/0
29.8.2015 16:51

J69a87n 63N69e56v50o37l63a 7155657981382

Vypadá to všechno jako mírný progres až na to oranžové čelo. Nemůžu si pomoci ..

0/0
29.8.2015 7:47

J64i42ř55í 61J33e53z74d32i30n73s32k93ý 8798832423119

Velice rád odpovím, naši mobilní operátoři mají rádi FUP a následnou rychlost 16kb/s, takže ano, wifi opravdu ocením.

+5/0
29.8.2015 7:47

P85a62v81e80l 83N24o20v81á75k 2585917572212

jj, hlavně že se předhánějí, kdo má data rychlejší. No, pro ně je to důležité, protože tím rychleji lidi dosáhnou limitu a dost si jich připlatí za další data... A votom to je !!Rv

+1/0
29.8.2015 15:05

M35a16r60t68i16n 26K25u68ř67í83t59k24a 6917936958645

V článku je drobná chyba u tramvají Tatra KT8D5R.N2P. Sice jich aktuálně možná moc nejezdí, ale rozhodně jich neubývá, spíše naopak. V Praze jich původně bylo 48, 9006 byla zrušena po nehodě a 9048 byla předána o muzea v původním provedení. Loni byly zakoupeny dvě vyřazené KT8D5 z německého Srausbergu, které po rekonstrukci doplní ony dvě chybějící a dále je ve hře možnost nákupu stejných tramvají, které nyní vyřazuje maďarský Miskolc. Jejich předností je obousměrnost (dveře na obou stranách, stanoviště řidiče na obou koncích), takže na konečných nepotřebují smyčku, ale stačí, když přejedou z jedné koleje na druhou buď za pomocí stabilního přejezdu, nebo za pomocí mobilního přejezdu Kalifornien. Toho se často využívá při výlukách.

+7/0
29.8.2015 7:45

D69a88n71i18e35l 77P52a82n27e54k 6502311732850

Jednoznačně T3 je jedna z těch nejlepších co po Praze jezdí. Jednoduché a přesto pohodlné sedačky, prostor uvnitř tramvaje pro stojící cestující. Kdyby inženýři vzali komplet vnitřet i vzhled T3 která je symbolem Prahy jako dvoupatrák pro Londýn, dali T3 nový dech, tak klidně klimatizace i Wi-Fi v ní být může po pár modifikacích. :-) 

Jinak vzhledově 15T je taky velmi vydařený kousek.

+3/0
29.8.2015 7:36
Foto

M73a61r26i20e 94M67e71t34l72i66c27k42á 9281784321662

Hodně cestujících oceňuje, že jsou sedačky jen jednou řadou a dvoj, protože kovbojky při výstupu jsou někdy.... no kovbojky ;-D;-D;-D;-D a tak jako tak sousta cestujících usedne na sedačku u uličky a u okénka je volná.... Málokomu se vyplatí se vnucovat na volnou když za tři stanice zase musí vystupovat......

0/−1
29.8.2015 11:51

P91a30v24e26l 15N69o29v49á85k 2575637762512

no, dost to bude např. u mě tím, že mezery mezi sedadly jsou malé a s mými 200 cm výšky se k oknu nevejdu...

0/0
29.8.2015 15:07

M61a75r92t93i80n 19H97u97r81y98c38h 7923452258157

Wifi v dobe LTE po cely Praze je trapny a zbytecny. Klima super. Vzhled a pohodli proti trn starejm kulatejm nesmyslum je uplne jinde.

+2/−2
29.8.2015 6:59

V90á92c58l72a60v 60J61o29n16á57š 8792143412753

Jel jsem tím a wifi fungovalo bídně..................

0/0
29.8.2015 6:40

M33a46r13e93k 81D21e89m33č47á47k 9685344676205

Tak jasně, T3 jsou pro Prahu hodně symbolické, ale přiznejme si, že dnes už jsou překonané. Vypadají pěkně, ale nejsou nízkopodlažní a v zimě když topí, tak určitě těmi vyhřátými sedačkami rapidně snižují plodnost mužů :-) 

Osobně mám asi nejradši KT8, ale i ta nová 15T Alfa bude fajn. WiFi z Čechů kvůli mobilním datům asi málokdo ocení, ale pro turisty to může být super (hlavně pokud by někoho náhodou napadlo tam nastavit jako úvodní stránku nějaký pražský informační portál, kde by našli všechno důležité, zejména mapu a jízdní řád v různých jazycích).

+1/−4
29.8.2015 0:59

M31a85r32e69k 54H24r58u91b98y 6897252891108

Wifi? Klimatizace? DPP konecne vstoupil do 21. stoleti, gratulujeme ;-):-P

0/−7
29.8.2015 0:13

M56i85r46o11s15l65a31v 57J61a34n97o62u14š24e66k 9544211147

Proč je ta tramvaj tak na zblití žlutá.

0/−8
28.8.2015 23:32

B36o91h51u97s30l35a19v 58K26r27á41l47í23k 2781900209436

Protože si důchodci stěžovali, že tu maskovací zrcadlovou šeď snadno přehlídli.

0/0
29.8.2015 0:18

M46i11r46o63s67l46a62v 69J61a33n17o50u98š90e46k 9864851887

Za co mám ty mínusy? Vždyť je to stejně odporný jako ty sedačky. Já chápu, že né každej je tu estét (asi proto si "Pražané" vybrali tu nejhnusnější verzi sedaček), ale tohle je prostě fakt hnusný. Nebo abych to řekl taktně jestli to někoho uráží: velmi nepěkné. Původní 15T je jedna ze tří nejhezčích moderních tramvají co jsem kdy viděl a zároveň asi jediná věc co se Patriku Kotasovi povedla designovat.

+1/−3
29.8.2015 0:26

M97a57r57e65k 21D90e55m49č13á26k 9235204296705

Je to aspoň trochu veselejší a nepůsobí to tak agresivně. Spíš mi přijde, že je tam té žluté zbytečně málo, klidně by to mohlo být žluto-červené celé.

+1/0
29.8.2015 1:02

M92i80r29o53s73l50a68v 55G88r38o68s11s11m18a26n35n 8932599374

Vzhledem k tomu, že mechanická brzda se u 15T používá k zajištění vozu v klidu, těžko se její úprava projeví při brzdění. Zřejmě se ale projeví při průjezdu přes kolejová křížení, kde ne zcela tuhé zařízení asi opravdu generovalo hluk.

+2/0
28.8.2015 23:21

J88o92s62e84f 80C88h54o17d27o42u46n56s50k13ý 4451566289700

Jj, někde jsem slyšel že právě ty brzdy dělaj ten největší vyrvál. Takže doufejme, že se s tím nějak popasují, protože někdy je to vážně chrastící příborník. A vsadil bych se, že ty vibrace určitě i poškozují tu mechaniku.

0/0
29.8.2015 0:16

J92a23n44a 30P51e68t29r95o19v88á 7475322767324

T3 je komunistickej dabelskej vynález, kterej nám ještě dnes připomíná, že inženýři vystudovaní na komunistickejch VŠ měli mozek a uměli ho používat

+12/−2
28.8.2015 23:18

J62o81s40e76f 40C94h48o63d29o42u50n22s52k81ý 4271976649610

Snad jedině, že je to na pohled hezký. Jinak nevím o jakém ďábelském vynálezu těch inženýrů mluvíte :-)

+2/0
28.8.2015 23:50

J97a63n10a 46P91e68t50r92o64v83á 7795642697944

píši o geniální nadčasové tramvaji T3, která předběhla dobu o 40 let. Mluvím o milionech najetých km těmito tramvajemi, o milionech cestujících, o spolehlivosti, o skvělém designu interieru i celého vozu, mluvím o vyhřátých sedačkách, motorech které roztočíte autobaterií, velkých oknech, která v létě větrají a ochlazují, mluvím o sedqčkách z laminátu, to vše vymysleli inženýři technických škol a ne nějací pitomci z plzenske fakulty apod

+7/−2
29.8.2015 0:01

J64o24s92e67f 71C68h26o32d32o38u92n11s78k39ý 4261476789200

Aha, tak to Vám tu něco odcituji: "Zástupci tramvají této kategorie se staly tramvaje označované všeobecně jako tramvaje typu T (článkové vozy jako typ K), vyráběné pouze závodem Tatra Smíchov (od roku 1963 součást oborového podniku ČKD Praha). Elektrické výzbroje dodával závod ČKD Stalingrad (po reorganizaci ČKD Trakce). O výrobě těchto tramvají se rozhodlo ještě před Únorem 1948; výroba měla probíhat ve spolupráci s Američany. Licenční smlouva o spolupráci sice uzavřena byla, a to v květnu 1948, avšak komunistické vedení továrnu znárodnilo, a od spolupráce odstoupilo. Přesto se ve vývoji tramvají této koncepce pokračovalo." Takže stále nevím o jakém ďábelském vynálezu těch komunistických inženýrů tu mluvíte?

+6/0
29.8.2015 0:13

M33a84r34e23k 31H25r89u71b35y 6467402641838

Netyka se citace spis typu T1? ;-)

+2/0
29.8.2015 0:14

J63o72s55e56f 38C87h58o35d95o45u75n41s71k53ý 4891886219760

Pro mě je to zrychlovač jako zrychlovač. Nepovažuji za důležité v jaké kastli se nacházel. Proto jsem i v mém prvním příspěvku zmínil vzhled T3, který považuji za velmi povedený. Ostatní "divy" inženýrů mě nechávají naprosto chladným.

0/0
29.8.2015 0:23

J27a15n68a 41P83e69t51r91o77v77á 7105422787914

A) pokud něco citujete, tak uvedte zdroj.

B) domnívám se, že reagujete na nějaký jiný model tramvaje.

0/−1
29.8.2015 0:22

J67o53s38e38f 33C82h87o59d29o84u36n49s58k80ý 4581706989810

A) https://cs.wikipedia.org/wiki/PCC_v_%C4%8Ceskoslovensku nevěděl, jsem, jestli dávání odkazů do diskuze není porušení pravidel. Aby mi nezablokovali účet.

B) Jak píšu výše, pro mě je to zrychlovač jako zrychlovač. Jen ten vzhled T3 se velmi zadařil.

0/0
29.8.2015 0:25

J24a69n22a 58P24e32t88r84o14v45á 7195802347634

na to nemám co říct, protože vám vlastně ani zbla nerozumím

0/−1
29.8.2015 0:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.