Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Svezli jsme se novou tramvají. Lidé chválí hlavně sedačky a wi-fi

Nové sedačky a bezplatné připojení k internetu. To jsou věci, které zatím cestující nejvíc oceňují na nové tramvaji v pražských ulicích. Vylepšenou tramvají Škoda 15T ForCity se svezl také štáb iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a12r52o27m56í83r 80P76r76o62c98h10á25z44k32a 7151463467694

Opravdu není nic důležitější na MHD něž WIFI....fakt povrchní doba

0/0
29.8.2015 20:07

D94a78v86i48d 32E27r76b36e13n 5979267707196

Ta žlutá je tam jako proč? Zbytečný prvek a dle mého nevkusný.

0/0
29.8.2015 16:55

K25a89r89e77l 11D82r85d41a 6463885607949

Jak bude fungovat ta klimatizace? Jen v sezóně? Není v Česku větrání oknem po většinu roku praktičtější? Jak pozná cestující, kdy může otevřít okno a kdy ne?

  Smyslem klimačky je chladit, ne větrat. (Je tomu v tramvaji jinak?) Nově se zadusíme pachem upocených spolucestujících? (Pokud tedy tramvaje nebudou zase čpět nějakými puchy přímo z výroby.)

  A co bezdomovci? To je fakt budeme povinně fetovat a u okénka bude stát dozor ranařů z DPP, co bude zakazovat okno otevřít? ;-D

  Abychom se s celou slavnou klimačkou nemuseli vozit po Praze auty.

  V autě zapnu klimačku a nevětrá se. Přitom nemám pocit dušení. Patrně si to přifukuje vzduch z venku. Nebo to pro posádku stačí. Ale třeba zasedačky pod klimačkou, to je pavilon opic. A přijde ředitelka s chřipkou a lehne do týdne 20 lidí. Tak jak tomu bude v tramvaji? Smrad a chřipky? ;-)

  A než dojde na lámání rukou za otevřená okénka, 15T mají nasávání vzduchu z ulice. To zůstává? A jak se liší tato díra od otevřeného okna? (Dotaz pro autory nálepek o snižování účinnosti.) ;-)

0/−1
29.8.2015 15:32

J69o51s79e32f 16C31h52o30d73o19u64n24s62k30ý 4101796569760

To větrání je tak silné, že při otevřených dveří se musí snížit výkon klimošky na 50%, aby se dovřely dveře ;-)

0/0
29.8.2015 19:14

K77a60r90e88l 83D35r53d53a 6133635597379

Nerozumím. Chápu to dobře? U klimatizované tramvaje se přifukuje chlazený vzduch zvenku pod tlakem tak, že se naopak přísun snižuje, aby se dobře zavíraly dveře? (Tedy, mé výhrady vesměs neplatí?)

  (Nebo popisujete i starou 15T a její větráky? Protože mám pocit, že i ona větrá jen za jízdy.)

  (Po průšvihu s pražským metrem a dodělávanými větráky za pochodu "po zadušení několika cestujících", si alespoň výrobci nedovolí do Prahy dodat cokoliv bez větrání. Problém se změnami tlaku a dveřmi má ostatně metro také a cestující to na svých uších citelně cítí. Docela to bolí. Tak doufám, že 15T nejde stejnou cestou. U pražské "socky" je třeba ostražitost, aby jeden nepřišel k úrazu.) ;-)

0/0
30.8.2015 6:53

K58a88r36e52l 61D75r96d14a 6953755737509

To se mi zdá. Anketa zmanipulovaná. Článek otevřená manipulace. Rv

  Objevil jsem vlastní nohy a chodím Prahou hlavně pěšky. Tramvaj ve městě zabírá plno drahocenného místa všem ostatním a je často jen přehnaně luxusní službou pro sobecké chudé lenochy, co nemají na auto a dožadují se přehnané MHD. Především tramvajové tratě překáží ostatní dopravě a generují dopravní zácpy. Což dusí celou Prahu. Často zbytečně, paralelně s metrem a v centru. Tedy, v anketě mi chybí: "tramvaje nevyužívám".

  Tady na Žižkově vymysleli vlastní hlavou, aby se tramvaje a parkující auta vešla na ulici, že povolí parkování na chodníku. Tak je tady úzká stezka místo chodníku, kde se dva chodci těžko vyhnou. Dost bezohledné. Navíc ten chodník je samý sloup, co drží troleje. Tak je zničený a zabraný dík tramvajím už z principu. Minule to sjížděl cyklista a rozmlátil se. Krev z něj stříkala... Vozovka je roky z kostek, chodníky samá díra, dík trati nelze ulice modernizovat a řešit lépe. Auta tady kodrcají roky zbytečně. Tak hlavně, že si 5 jede, kolem potopa.

  Sedačky v nových 15T jsem si ještě nezkusil a musím věřit zdejším fotkám. Vzhled se mi nelíbí. Takto hloupá kombinace šedé a červené je ohyzdná. (Vzešla z brblání fandů po T3.) Hrotů na opěradle se bojím. Měl jsem podobné v autě a všem ostatním vadily. Anketou tyto sedačky neprošly, o tom iDNES lže. Inu, psali to profesionální lháři. A lidé chválí, že už za jízdy ze sedaček nepadají. Což mi jako "chvála sedaček" fakt nezní, když se v 15T konečně objeví po letech trápení použitelné sedačky.

  Jinak, sezení ve dvojicích není moc praktické. Čtyřka je zcela nepoužitelná. Jednotlivých sedadel je málo. V 15T se špatně hledá místo na stání, stojící si překáží a není se kde držet. Kovové tyče jsou nechutné do ruky. Tvarovaná podlaha se prošoupává na výstupcích... Celkově je to předražené přeprava vzduchu a nově nelze větrat po bezdomovcích.

0/−4
29.8.2015 15:15

M44i15r34o75s24l80a82v 16G83r68o20s10s14m80a66n54n 8772619274

Bože, Vy musíte mít strašný život.

+6/−1
29.8.2015 17:35

K87a70r45e60l 74D86r20d67a 6333815527809

Nesuďte druhé podle sebe, odborníku z DPP.

0/−1
30.8.2015 7:35

R12a85d50e53k 77J10a77n38a32t80a 9535536884782

Tramvaje zácpy negenerují.

Představte si, že by každý cestující, co je v tramvaji, jel do téhož místa autem (a to typicky sám, ve všední den, kdy jsou cázpy, je průměrná obsazenost aut 1,25). Zabrali by pak více místa než ta tramvaj nebo méně?

+3/0
29.8.2015 21:41

K36a48r80e18l 51D36r43d57a 6843795977549

Tramvaje zácpy generují. Hlavní pražské tahy by mohly mít o dva jízdní pruhy více, než mají dnes. Ulice by měla pro IAD a autobusy mnohem vyšší přepravní kapacitu... Cituji platné argumenty, které v osvícených městech vedly k likvidaci tramvajové dopravy a vyčištění ulic od tramvajových tratí. R^

  K tomu ovšem teorie, že čím lepší silnice, tím více aut a od toho odvozená a u nás platná bolševická politika likvidace IAD - parkovací zóny, nemožnost parkovat a cokoliv autem v centru vyřídit, zklidňování pražských tahů likvidací jízdních pruhů, vymýšlení šikan a retardérů... Lynč údajných špatných Středočechů, přitom je zřejmé, že i Pražan si své auto může strčit za klobouk nebo musí za vše tvrdě platit. Což je o rozevírání sociálních nůžek. (Jde o to, aby IAD byla u nás uměle předražená jako cigarety. Až na to, že spíš než o zdravotní rizika jde spíše jen o malou českou závist.)

  K tomu také teorie o nutném vedení pražských tramvajových linek centrem města. Která umožňuje provozovat bezohlednou tranzitní dopravu po povrchu. Která také vytváří sobecké cestující, co upřednostňují poflakování a obtěžování v tramvaji na povrchu před jinými druhy dopravy. V Praze se takto chovat mohou, protože jim to pražská MHD umožňuje. :-P

  Vytěsnili jsme z centra auta a nahradili jsme je tramvajemi. Neměníme špatný princip tranzitní povrchové dopravy. Centrum Prahy je dnes ve špičce přervané "poloprázdnými" tramvajemi. Zbytečně.

  Jinak je to tak komplexní problém, že argumenty "kolik je kde cestujících" jsou kapku mimo. ;-)

+1/−1
30.8.2015 7:31

M59a88r14t22i58n 33R41u87z18i23c62k36a 1872548106327

Ja mam takovy pocit, ze tramvaje byly v centru mnohem drive nez auta...

+1/0
15.9.2015 23:02

P94a17v26e91l 70N95o59v70á86k 2245397262462

tak hlavně že má data a WIFI nepotřebuje ;-D;-D;-D;-D

+1/0
29.8.2015 15:00

P53e11t70r 54Č33e49r87m34á20k 9328295229110

Wifi a klima v travajích? No proč ne, ale potom ať si na sebe DPP vydělává sám a nikoliv že je dotován x miliardami z veřejných rozpočtů. 8-o Nemám problém s tím že je z mých daní dotován systém veřejné dopravy, někdo holt jinou možnost přepravy nemá, dokonce ani to že roční jízdenka stojí tak směšnou sumu (a náklady na provoz tedy ani zdaleka nepokryje) mi nevadí, ale tohle??? Rv

+2/−1
29.8.2015 13:29

J70a23n 84H53o30r96a 6367201626

Hezká, ale T3 je hezčí......

+2/−2
29.8.2015 12:57

E77v62ž16e82n 63P38o43l34á43k 3928258511633

"V Praze těchto souprav s harmonikou už příliš nejezdí" - tato věta má vyjadřovat co přesně?

+1/−1
29.8.2015 10:43

L22e90o 80P64o14l21á97č83i84k 1964797698343

U nas v Liberci jezdi uzkorozchodna kastle T2 - zamračená. Jeden kus. Nejstarsi tram v provozu v EU. Vyzbroj urcite novejsi. Prijdte se podivat.Google.

+2/0
29.8.2015 9:21

T46o84m43á93š 42S89l35o89u32k18a 3481495850596

no a v tom videu jasně patrné, že se zas najdou vemena co budou otevírat okna, i když je tramvaj klimatizovaná, takže klimatizace vyjde na prázdno, děkujeme prudce inteligentním spolucestujícím nejen v tramvajích ale i ve vlacích atd.....

+2/−1
29.8.2015 9:14

K90a84r87e36l 95D58r16d11a 6923715647929

Jel jsem z Masaryčky moderním vlakem. Dusno k padnutí. Okna neotevíratelná. Klimatizovaný vůz. Nejprve jsme se ošívali a slušně vyčkávali, že klimačku za Prahou zapnou. Pak nám průvodčí prozradil, že ji mají v poruše.

  Místní znalci, co tuto "poruchu" znají roky, si sedali do přízemí, rozhodně ne do patra. ;-D

  Dopravní pokrok v Česku. Rv

0/−3
29.8.2015 15:45

K24a22r77e92l 65D35r22d38a 6913575907489

Minusy nechápu, popisuji zkušenost z praxe. Přicházeli další cestující, co jezdí pravidelně a komentovali to, že klimačka zase nefunguje.

0/0
30.8.2015 7:43

Z60d35e25n72ě88k 82H42r24u27b61ý 5175978951706

Bomba, pražská tramvaj v barvách Dopravního podniku Hradec Králové R^

+1/0
29.8.2015 8:31

P82a21v28e45l 90S70t38r49n74a23d 5223398527232

Při rozjezdu nepadáme... Fyzika říká něco jinéhoRv

0/−1
29.8.2015 8:11
Foto

M37a57r67i43e 93M48e74t70l43i42c21k20á 9391504741622

Je tím myšleno, že na rozdíl od "prkenných" sedaček na kterých se klouže jak na namydleném ledě, na těchto se dá sednou bez rizika sklouznutí na zem ;-D;-D;-D

0/−1
29.8.2015 11:46

P14a78v96e93l 51N11o19v55á65k 2305207202592

tím myslel, že spíše při brzdění ne? Padat při rozjezdu leda, kdyby seděli v protisměru jízdy :-)

0/−1
29.8.2015 15:03

D12a60v59i40d 29E86r68b93e73n 5149567947216

V těchto tramvajích se dá sedět i bokem a je fakt, že se musíte vzepřít. Navíc řidiči těchto tram většinou jezdí, jak kdyby Vás ukradli. Každopádně, v první chvíli mě napadlo to samé v jako Vás.

0/0
29.8.2015 16:51

J76a84n 33N80e40v87o74l21a 7195427411572

Vypadá to všechno jako mírný progres až na to oranžové čelo. Nemůžu si pomoci ..

0/0
29.8.2015 7:47

J70i35ř48í 21J77e72z38d64i21n41s81k61ý 8798202623159

Velice rád odpovím, naši mobilní operátoři mají rádi FUP a následnou rychlost 16kb/s, takže ano, wifi opravdu ocením.

+5/0
29.8.2015 7:47

P68a40v74e49l 98N40o33v33á32k 2835897322452

jj, hlavně že se předhánějí, kdo má data rychlejší. No, pro ně je to důležité, protože tím rychleji lidi dosáhnou limitu a dost si jich připlatí za další data... A votom to je !!Rv

+1/0
29.8.2015 15:05

M48a91r28t27i81n 57K61u30ř81í95t40k28a 6407106458135

V článku je drobná chyba u tramvají Tatra KT8D5R.N2P. Sice jich aktuálně možná moc nejezdí, ale rozhodně jich neubývá, spíše naopak. V Praze jich původně bylo 48, 9006 byla zrušena po nehodě a 9048 byla předána o muzea v původním provedení. Loni byly zakoupeny dvě vyřazené KT8D5 z německého Srausbergu, které po rekonstrukci doplní ony dvě chybějící a dále je ve hře možnost nákupu stejných tramvají, které nyní vyřazuje maďarský Miskolc. Jejich předností je obousměrnost (dveře na obou stranách, stanoviště řidiče na obou koncích), takže na konečných nepotřebují smyčku, ale stačí, když přejedou z jedné koleje na druhou buď za pomocí stabilního přejezdu, nebo za pomocí mobilního přejezdu Kalifornien. Toho se často využívá při výlukách.

+7/0
29.8.2015 7:45

D71a11n29i34e68l 52P78a66n91e57k 6402111242870

Jednoznačně T3 je jedna z těch nejlepších co po Praze jezdí. Jednoduché a přesto pohodlné sedačky, prostor uvnitř tramvaje pro stojící cestující. Kdyby inženýři vzali komplet vnitřet i vzhled T3 která je symbolem Prahy jako dvoupatrák pro Londýn, dali T3 nový dech, tak klidně klimatizace i Wi-Fi v ní být může po pár modifikacích. :-) 

Jinak vzhledově 15T je taky velmi vydařený kousek.

+3/0
29.8.2015 7:36
Foto

M92a82r16i28e 71M48e62t43l96i61c11k83á 9851434431312

Hodně cestujících oceňuje, že jsou sedačky jen jednou řadou a dvoj, protože kovbojky při výstupu jsou někdy.... no kovbojky ;-D;-D;-D;-D a tak jako tak sousta cestujících usedne na sedačku u uličky a u okénka je volná.... Málokomu se vyplatí se vnucovat na volnou když za tři stanice zase musí vystupovat......

0/−1
29.8.2015 11:51

P68a39v87e30l 60N81o69v96á75k 2955237602352

no, dost to bude např. u mě tím, že mezery mezi sedadly jsou malé a s mými 200 cm výšky se k oknu nevejdu...

0/0
29.8.2015 15:07

M34a27r59t16i93n 12H57u21r21y38c96h 7493372148667

Wifi v dobe LTE po cely Praze je trapny a zbytecny. Klima super. Vzhled a pohodli proti trn starejm kulatejm nesmyslum je uplne jinde.

+2/−2
29.8.2015 6:59

V32á84c65l44a33v 69J87o10n22á92š 8372203222183

Jel jsem tím a wifi fungovalo bídně..................

0/0
29.8.2015 6:40

M51a75r34e12k 18D71e43m50č76á91k 9405854196575

Tak jasně, T3 jsou pro Prahu hodně symbolické, ale přiznejme si, že dnes už jsou překonané. Vypadají pěkně, ale nejsou nízkopodlažní a v zimě když topí, tak určitě těmi vyhřátými sedačkami rapidně snižují plodnost mužů :-) 

Osobně mám asi nejradši KT8, ale i ta nová 15T Alfa bude fajn. WiFi z Čechů kvůli mobilním datům asi málokdo ocení, ale pro turisty to může být super (hlavně pokud by někoho náhodou napadlo tam nastavit jako úvodní stránku nějaký pražský informační portál, kde by našli všechno důležité, zejména mapu a jízdní řád v různých jazycích).

+1/−4
29.8.2015 0:59

M11a90r79e33k 77H12r74u90b39y 6787362641458

Wifi? Klimatizace? DPP konecne vstoupil do 21. stoleti, gratulujeme ;-):-P

0/−7
29.8.2015 0:13

M26i46r23o66s91l44a13v 68J61a71n46o28u41š33e80k 9174731137

Proč je ta tramvaj tak na zblití žlutá.

0/−8
28.8.2015 23:32

B46o60h40u98s31l22a14v 42K19r43á60l45í54k 2741520359266

Protože si důchodci stěžovali, že tu maskovací zrcadlovou šeď snadno přehlídli.

0/0
29.8.2015 0:18

M14i63r35o48s50l15a87v 48J28a43n14o45u78š92e82k 9654741887

Za co mám ty mínusy? Vždyť je to stejně odporný jako ty sedačky. Já chápu, že né každej je tu estét (asi proto si "Pražané" vybrali tu nejhnusnější verzi sedaček), ale tohle je prostě fakt hnusný. Nebo abych to řekl taktně jestli to někoho uráží: velmi nepěkné. Původní 15T je jedna ze tří nejhezčích moderních tramvají co jsem kdy viděl a zároveň asi jediná věc co se Patriku Kotasovi povedla designovat.

+1/−3
29.8.2015 0:26

M13a14r27e25k 10D62e59m34č68á18k 9255264706755

Je to aspoň trochu veselejší a nepůsobí to tak agresivně. Spíš mi přijde, že je tam té žluté zbytečně málo, klidně by to mohlo být žluto-červené celé.

+1/0
29.8.2015 1:02

M15i16r76o53s48l64a94v 54G52r59o12s78s98m95a40n50n 8762799794

Vzhledem k tomu, že mechanická brzda se u 15T používá k zajištění vozu v klidu, těžko se její úprava projeví při brzdění. Zřejmě se ale projeví při průjezdu přes kolejová křížení, kde ne zcela tuhé zařízení asi opravdu generovalo hluk.

+2/0
28.8.2015 23:21

J84o48s30e98f 87C62h71o88d26o45u78n33s11k71ý 4381396729250

Jj, někde jsem slyšel že právě ty brzdy dělaj ten největší vyrvál. Takže doufejme, že se s tím nějak popasují, protože někdy je to vážně chrastící příborník. A vsadil bych se, že ty vibrace určitě i poškozují tu mechaniku.

0/0
29.8.2015 0:16

J39a27n20a 92P58e61t66r22o31v62á 7625932287414

T3 je komunistickej dabelskej vynález, kterej nám ještě dnes připomíná, že inženýři vystudovaní na komunistickejch VŠ měli mozek a uměli ho používat

+12/−2
28.8.2015 23:18

J45o46s84e36f 83C16h87o89d75o75u78n18s72k36ý 4101176709650

Snad jedině, že je to na pohled hezký. Jinak nevím o jakém ďábelském vynálezu těch inženýrů mluvíte :-)

+2/0
28.8.2015 23:50

J66a34n47a 61P69e91t89r68o42v75á 7415192357324

píši o geniální nadčasové tramvaji T3, která předběhla dobu o 40 let. Mluvím o milionech najetých km těmito tramvajemi, o milionech cestujících, o spolehlivosti, o skvělém designu interieru i celého vozu, mluvím o vyhřátých sedačkách, motorech které roztočíte autobaterií, velkých oknech, která v létě větrají a ochlazují, mluvím o sedqčkách z laminátu, to vše vymysleli inženýři technických škol a ne nějací pitomci z plzenske fakulty apod

+7/−2
29.8.2015 0:01

J27o47s86e64f 85C11h54o66d37o48u51n43s24k49ý 4871396219240

Aha, tak to Vám tu něco odcituji: "Zástupci tramvají této kategorie se staly tramvaje označované všeobecně jako tramvaje typu T (článkové vozy jako typ K), vyráběné pouze závodem Tatra Smíchov (od roku 1963 součást oborového podniku ČKD Praha). Elektrické výzbroje dodával závod ČKD Stalingrad (po reorganizaci ČKD Trakce). O výrobě těchto tramvají se rozhodlo ještě před Únorem 1948; výroba měla probíhat ve spolupráci s Američany. Licenční smlouva o spolupráci sice uzavřena byla, a to v květnu 1948, avšak komunistické vedení továrnu znárodnilo, a od spolupráce odstoupilo. Přesto se ve vývoji tramvají této koncepce pokračovalo." Takže stále nevím o jakém ďábelském vynálezu těch komunistických inženýrů tu mluvíte?

+6/0
29.8.2015 0:13

M90a95r36e93k 93H82r76u92b45y 6257732211588

Netyka se citace spis typu T1? ;-)

+2/0
29.8.2015 0:14

J65o49s56e90f 35C48h45o30d69o21u10n95s97k20ý 4351766499790

Pro mě je to zrychlovač jako zrychlovač. Nepovažuji za důležité v jaké kastli se nacházel. Proto jsem i v mém prvním příspěvku zmínil vzhled T3, který považuji za velmi povedený. Ostatní "divy" inženýrů mě nechávají naprosto chladným.

0/0
29.8.2015 0:23

J12a63n27a 28P38e94t32r52o14v86á 7915652397914

A) pokud něco citujete, tak uvedte zdroj.

B) domnívám se, že reagujete na nějaký jiný model tramvaje.

0/−1
29.8.2015 0:22

J25o89s85e92f 67C58h61o90d74o92u31n84s36k96ý 4941726519260

A) https://cs.wikipedia.org/wiki/PCC_v_%C4%8Ceskoslovensku nevěděl, jsem, jestli dávání odkazů do diskuze není porušení pravidel. Aby mi nezablokovali účet.

B) Jak píšu výše, pro mě je to zrychlovač jako zrychlovač. Jen ten vzhled T3 se velmi zadařil.

0/0
29.8.2015 0:25

J94a44n71a 57P40e46t20r60o67v82á 7445582387134

na to nemám co říct, protože vám vlastně ani zbla nerozumím

0/−1
29.8.2015 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.