Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Svezli jsme se novou tramvají. Lidé chválí hlavně sedačky a wi-fi

Nové sedačky a bezplatné připojení k internetu. To jsou věci, které zatím cestující nejvíc oceňují na nové tramvaji v pražských ulicích. Vylepšenou tramvají Škoda 15T ForCity se svezl také štáb iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a42r16o77m80í42r 53P55r70o42c75h37á49z87k71a 7321483367664

Opravdu není nic důležitější na MHD něž WIFI....fakt povrchní doba

0/0
29.8.2015 20:07

D77a10v64i48d 22E92r18b19e55n 5829477747276

Ta žlutá je tam jako proč? Zbytečný prvek a dle mého nevkusný.

0/0
29.8.2015 16:55

K92a22r71e75l 39D55r39d90a 6373405677359

Jak bude fungovat ta klimatizace? Jen v sezóně? Není v Česku větrání oknem po většinu roku praktičtější? Jak pozná cestující, kdy může otevřít okno a kdy ne?

  Smyslem klimačky je chladit, ne větrat. (Je tomu v tramvaji jinak?) Nově se zadusíme pachem upocených spolucestujících? (Pokud tedy tramvaje nebudou zase čpět nějakými puchy přímo z výroby.)

  A co bezdomovci? To je fakt budeme povinně fetovat a u okénka bude stát dozor ranařů z DPP, co bude zakazovat okno otevřít? ;-D

  Abychom se s celou slavnou klimačkou nemuseli vozit po Praze auty.

  V autě zapnu klimačku a nevětrá se. Přitom nemám pocit dušení. Patrně si to přifukuje vzduch z venku. Nebo to pro posádku stačí. Ale třeba zasedačky pod klimačkou, to je pavilon opic. A přijde ředitelka s chřipkou a lehne do týdne 20 lidí. Tak jak tomu bude v tramvaji? Smrad a chřipky? ;-)

  A než dojde na lámání rukou za otevřená okénka, 15T mají nasávání vzduchu z ulice. To zůstává? A jak se liší tato díra od otevřeného okna? (Dotaz pro autory nálepek o snižování účinnosti.) ;-)

0/−1
29.8.2015 15:32

J74o56s20e23f 91C68h60o23d13o44u58n57s92k92ý 4831716339960

To větrání je tak silné, že při otevřených dveří se musí snížit výkon klimošky na 50%, aby se dovřely dveře ;-)

0/0
29.8.2015 19:14

K72a33r66e57l 43D36r25d95a 6923925957749

Nerozumím. Chápu to dobře? U klimatizované tramvaje se přifukuje chlazený vzduch zvenku pod tlakem tak, že se naopak přísun snižuje, aby se dobře zavíraly dveře? (Tedy, mé výhrady vesměs neplatí?)

  (Nebo popisujete i starou 15T a její větráky? Protože mám pocit, že i ona větrá jen za jízdy.)

  (Po průšvihu s pražským metrem a dodělávanými větráky za pochodu "po zadušení několika cestujících", si alespoň výrobci nedovolí do Prahy dodat cokoliv bez větrání. Problém se změnami tlaku a dveřmi má ostatně metro také a cestující to na svých uších citelně cítí. Docela to bolí. Tak doufám, že 15T nejde stejnou cestou. U pražské "socky" je třeba ostražitost, aby jeden nepřišel k úrazu.) ;-)

0/0
30.8.2015 6:53

K50a68r95e23l 47D46r97d95a 6623235857619

To se mi zdá. Anketa zmanipulovaná. Článek otevřená manipulace. Rv

  Objevil jsem vlastní nohy a chodím Prahou hlavně pěšky. Tramvaj ve městě zabírá plno drahocenného místa všem ostatním a je často jen přehnaně luxusní službou pro sobecké chudé lenochy, co nemají na auto a dožadují se přehnané MHD. Především tramvajové tratě překáží ostatní dopravě a generují dopravní zácpy. Což dusí celou Prahu. Často zbytečně, paralelně s metrem a v centru. Tedy, v anketě mi chybí: "tramvaje nevyužívám".

  Tady na Žižkově vymysleli vlastní hlavou, aby se tramvaje a parkující auta vešla na ulici, že povolí parkování na chodníku. Tak je tady úzká stezka místo chodníku, kde se dva chodci těžko vyhnou. Dost bezohledné. Navíc ten chodník je samý sloup, co drží troleje. Tak je zničený a zabraný dík tramvajím už z principu. Minule to sjížděl cyklista a rozmlátil se. Krev z něj stříkala... Vozovka je roky z kostek, chodníky samá díra, dík trati nelze ulice modernizovat a řešit lépe. Auta tady kodrcají roky zbytečně. Tak hlavně, že si 5 jede, kolem potopa.

  Sedačky v nových 15T jsem si ještě nezkusil a musím věřit zdejším fotkám. Vzhled se mi nelíbí. Takto hloupá kombinace šedé a červené je ohyzdná. (Vzešla z brblání fandů po T3.) Hrotů na opěradle se bojím. Měl jsem podobné v autě a všem ostatním vadily. Anketou tyto sedačky neprošly, o tom iDNES lže. Inu, psali to profesionální lháři. A lidé chválí, že už za jízdy ze sedaček nepadají. Což mi jako "chvála sedaček" fakt nezní, když se v 15T konečně objeví po letech trápení použitelné sedačky.

  Jinak, sezení ve dvojicích není moc praktické. Čtyřka je zcela nepoužitelná. Jednotlivých sedadel je málo. V 15T se špatně hledá místo na stání, stojící si překáží a není se kde držet. Kovové tyče jsou nechutné do ruky. Tvarovaná podlaha se prošoupává na výstupcích... Celkově je to předražené přeprava vzduchu a nově nelze větrat po bezdomovcích.

0/−4
29.8.2015 15:15

M23i58r62o24s81l45a70v 67G67r39o67s43s68m26a22n83n 8962959754

Bože, Vy musíte mít strašný život.

+6/−1
29.8.2015 17:35

K67a27r37e92l 89D60r79d54a 6473735367439

Nesuďte druhé podle sebe, odborníku z DPP.

0/−1
30.8.2015 7:35

R59a47d15e44k 84J73a11n23a56t31a 9385166214102

Tramvaje zácpy negenerují.

Představte si, že by každý cestující, co je v tramvaji, jel do téhož místa autem (a to typicky sám, ve všední den, kdy jsou cázpy, je průměrná obsazenost aut 1,25). Zabrali by pak více místa než ta tramvaj nebo méně?

+3/0
29.8.2015 21:41

K61a54r31e33l 24D97r66d46a 6273435857649

Tramvaje zácpy generují. Hlavní pražské tahy by mohly mít o dva jízdní pruhy více, než mají dnes. Ulice by měla pro IAD a autobusy mnohem vyšší přepravní kapacitu... Cituji platné argumenty, které v osvícených městech vedly k likvidaci tramvajové dopravy a vyčištění ulic od tramvajových tratí. R^

  K tomu ovšem teorie, že čím lepší silnice, tím více aut a od toho odvozená a u nás platná bolševická politika likvidace IAD - parkovací zóny, nemožnost parkovat a cokoliv autem v centru vyřídit, zklidňování pražských tahů likvidací jízdních pruhů, vymýšlení šikan a retardérů... Lynč údajných špatných Středočechů, přitom je zřejmé, že i Pražan si své auto může strčit za klobouk nebo musí za vše tvrdě platit. Což je o rozevírání sociálních nůžek. (Jde o to, aby IAD byla u nás uměle předražená jako cigarety. Až na to, že spíš než o zdravotní rizika jde spíše jen o malou českou závist.)

  K tomu také teorie o nutném vedení pražských tramvajových linek centrem města. Která umožňuje provozovat bezohlednou tranzitní dopravu po povrchu. Která také vytváří sobecké cestující, co upřednostňují poflakování a obtěžování v tramvaji na povrchu před jinými druhy dopravy. V Praze se takto chovat mohou, protože jim to pražská MHD umožňuje. :-P

  Vytěsnili jsme z centra auta a nahradili jsme je tramvajemi. Neměníme špatný princip tranzitní povrchové dopravy. Centrum Prahy je dnes ve špičce přervané "poloprázdnými" tramvajemi. Zbytečně.

  Jinak je to tak komplexní problém, že argumenty "kolik je kde cestujících" jsou kapku mimo. ;-)

+1/−1
30.8.2015 7:31

M72a62r11t89i33n 92R41u94z17i95c63k81a 1362208956827

Ja mam takovy pocit, ze tramvaje byly v centru mnohem drive nez auta...

+1/0
15.9.2015 23:02

P28a46v87e31l 81N88o97v35á33k 2235597382762

tak hlavně že má data a WIFI nepotřebuje ;-D;-D;-D;-D

+1/0
29.8.2015 15:00

P23e29t70r 57Č30e10r47m21á66k 9968445749250

Wifi a klima v travajích? No proč ne, ale potom ať si na sebe DPP vydělává sám a nikoliv že je dotován x miliardami z veřejných rozpočtů. 8-o Nemám problém s tím že je z mých daní dotován systém veřejné dopravy, někdo holt jinou možnost přepravy nemá, dokonce ani to že roční jízdenka stojí tak směšnou sumu (a náklady na provoz tedy ani zdaleka nepokryje) mi nevadí, ale tohle??? Rv

+2/−1
29.8.2015 13:29

J92a65n 89H49o95r14a 6117821276

Hezká, ale T3 je hezčí......

+2/−2
29.8.2015 12:57

E80v55ž63e81n 82P64o75l66á19k 3438128281933

"V Praze těchto souprav s harmonikou už příliš nejezdí" - tato věta má vyjadřovat co přesně?

+1/−1
29.8.2015 10:43

L76e91o 33P16o19l58á70č61i48k 1524567668953

U nas v Liberci jezdi uzkorozchodna kastle T2 - zamračená. Jeden kus. Nejstarsi tram v provozu v EU. Vyzbroj urcite novejsi. Prijdte se podivat.Google.

+2/0
29.8.2015 9:21

T42o44m82á27š 55S36l92o94u47k24a 3931485270816

no a v tom videu jasně patrné, že se zas najdou vemena co budou otevírat okna, i když je tramvaj klimatizovaná, takže klimatizace vyjde na prázdno, děkujeme prudce inteligentním spolucestujícím nejen v tramvajích ale i ve vlacích atd.....

+2/−1
29.8.2015 9:14

K45a98r87e10l 71D96r98d87a 6963265897939

Jel jsem z Masaryčky moderním vlakem. Dusno k padnutí. Okna neotevíratelná. Klimatizovaný vůz. Nejprve jsme se ošívali a slušně vyčkávali, že klimačku za Prahou zapnou. Pak nám průvodčí prozradil, že ji mají v poruše.

  Místní znalci, co tuto "poruchu" znají roky, si sedali do přízemí, rozhodně ne do patra. ;-D

  Dopravní pokrok v Česku. Rv

0/−3
29.8.2015 15:45

K52a22r64e42l 12D17r24d86a 6313405827919

Minusy nechápu, popisuji zkušenost z praxe. Přicházeli další cestující, co jezdí pravidelně a komentovali to, že klimačka zase nefunguje.

0/0
30.8.2015 7:43

Z87d75e34n97ě39k 77H38r67u91b75ý 5355618601526

Bomba, pražská tramvaj v barvách Dopravního podniku Hradec Králové R^

+1/0
29.8.2015 8:31

P84a69v95e53l 46S66t36r60n82a80d 5393158227862

Při rozjezdu nepadáme... Fyzika říká něco jinéhoRv

0/−1
29.8.2015 8:11
Foto

M33a39r60i14e 26M95e22t94l71i10c58k29á 9861314121752

Je tím myšleno, že na rozdíl od "prkenných" sedaček na kterých se klouže jak na namydleném ledě, na těchto se dá sednou bez rizika sklouznutí na zem ;-D;-D;-D

0/−1
29.8.2015 11:46

P86a13v81e59l 31N54o89v76á93k 2265647372912

tím myslel, že spíše při brzdění ne? Padat při rozjezdu leda, kdyby seděli v protisměru jízdy :-)

0/−1
29.8.2015 15:03

D53a67v33i64d 51E43r61b25e31n 5459637397886

V těchto tramvajích se dá sedět i bokem a je fakt, že se musíte vzepřít. Navíc řidiči těchto tram většinou jezdí, jak kdyby Vás ukradli. Každopádně, v první chvíli mě napadlo to samé v jako Vás.

0/0
29.8.2015 16:51

J96a95n 94N26e78v15o57l16a 7935367331612

Vypadá to všechno jako mírný progres až na to oranžové čelo. Nemůžu si pomoci ..

0/0
29.8.2015 7:47

J64i78ř49í 82J19e98z40d83i12n28s41k34ý 8638452873509

Velice rád odpovím, naši mobilní operátoři mají rádi FUP a následnou rychlost 16kb/s, takže ano, wifi opravdu ocením.

+5/0
29.8.2015 7:47

P60a64v66e27l 29N42o56v93á81k 2765477592792

jj, hlavně že se předhánějí, kdo má data rychlejší. No, pro ně je to důležité, protože tím rychleji lidi dosáhnou limitu a dost si jich připlatí za další data... A votom to je !!Rv

+1/0
29.8.2015 15:05

M84a58r41t10i13n 85K64u22ř42í21t46k33a 6557856778635

V článku je drobná chyba u tramvají Tatra KT8D5R.N2P. Sice jich aktuálně možná moc nejezdí, ale rozhodně jich neubývá, spíše naopak. V Praze jich původně bylo 48, 9006 byla zrušena po nehodě a 9048 byla předána o muzea v původním provedení. Loni byly zakoupeny dvě vyřazené KT8D5 z německého Srausbergu, které po rekonstrukci doplní ony dvě chybějící a dále je ve hře možnost nákupu stejných tramvají, které nyní vyřazuje maďarský Miskolc. Jejich předností je obousměrnost (dveře na obou stranách, stanoviště řidiče na obou koncích), takže na konečných nepotřebují smyčku, ale stačí, když přejedou z jedné koleje na druhou buď za pomocí stabilního přejezdu, nebo za pomocí mobilního přejezdu Kalifornien. Toho se často využívá při výlukách.

+7/0
29.8.2015 7:45

D69a62n42i26e16l 55P38a69n15e42k 6322311542100

Jednoznačně T3 je jedna z těch nejlepších co po Praze jezdí. Jednoduché a přesto pohodlné sedačky, prostor uvnitř tramvaje pro stojící cestující. Kdyby inženýři vzali komplet vnitřet i vzhled T3 která je symbolem Prahy jako dvoupatrák pro Londýn, dali T3 nový dech, tak klidně klimatizace i Wi-Fi v ní být může po pár modifikacích. :-) 

Jinak vzhledově 15T je taky velmi vydařený kousek.

+3/0
29.8.2015 7:36
Foto

M42a61r80i14e 27M69e10t33l60i59c32k38á 9281534301932

Hodně cestujících oceňuje, že jsou sedačky jen jednou řadou a dvoj, protože kovbojky při výstupu jsou někdy.... no kovbojky ;-D;-D;-D;-D a tak jako tak sousta cestujících usedne na sedačku u uličky a u okénka je volná.... Málokomu se vyplatí se vnucovat na volnou když za tři stanice zase musí vystupovat......

0/−1
29.8.2015 11:51

P73a55v78e40l 21N24o15v42á72k 2395307702942

no, dost to bude např. u mě tím, že mezery mezi sedadly jsou malé a s mými 200 cm výšky se k oknu nevejdu...

0/0
29.8.2015 15:07

M69a62r43t66i41n 77H84u51r51y68c18h 7623462118817

Wifi v dobe LTE po cely Praze je trapny a zbytecny. Klima super. Vzhled a pohodli proti trn starejm kulatejm nesmyslum je uplne jinde.

+2/−2
29.8.2015 6:59

V93á77c36l83a49v 21J68o76n51á24š 8882283552483

Jel jsem tím a wifi fungovalo bídně..................

0/0
29.8.2015 6:40

M40a86r48e39k 38D90e95m87č70á86k 9755454516325

Tak jasně, T3 jsou pro Prahu hodně symbolické, ale přiznejme si, že dnes už jsou překonané. Vypadají pěkně, ale nejsou nízkopodlažní a v zimě když topí, tak určitě těmi vyhřátými sedačkami rapidně snižují plodnost mužů :-) 

Osobně mám asi nejradši KT8, ale i ta nová 15T Alfa bude fajn. WiFi z Čechů kvůli mobilním datům asi málokdo ocení, ale pro turisty to může být super (hlavně pokud by někoho náhodou napadlo tam nastavit jako úvodní stránku nějaký pražský informační portál, kde by našli všechno důležité, zejména mapu a jízdní řád v různých jazycích).

+1/−4
29.8.2015 0:59

M85a69r76e74k 22H32r47u94b12y 6457312821118

Wifi? Klimatizace? DPP konecne vstoupil do 21. stoleti, gratulujeme ;-):-P

0/−7
29.8.2015 0:13

M84i90r51o51s59l38a13v 20J80a68n33o17u20š84e15k 9164491187

Proč je ta tramvaj tak na zblití žlutá.

0/−8
28.8.2015 23:32

B68o46h90u81s46l24a15v 33K10r45á84l13í17k 2541880209966

Protože si důchodci stěžovali, že tu maskovací zrcadlovou šeď snadno přehlídli.

0/0
29.8.2015 0:18

M29i44r25o16s48l21a14v 11J53a66n12o46u42š87e62k 9364271247

Za co mám ty mínusy? Vždyť je to stejně odporný jako ty sedačky. Já chápu, že né každej je tu estét (asi proto si "Pražané" vybrali tu nejhnusnější verzi sedaček), ale tohle je prostě fakt hnusný. Nebo abych to řekl taktně jestli to někoho uráží: velmi nepěkné. Původní 15T je jedna ze tří nejhezčích moderních tramvají co jsem kdy viděl a zároveň asi jediná věc co se Patriku Kotasovi povedla designovat.

+1/−3
29.8.2015 0:26

M93a19r14e37k 53D14e12m73č95á64k 9255624306735

Je to aspoň trochu veselejší a nepůsobí to tak agresivně. Spíš mi přijde, že je tam té žluté zbytečně málo, klidně by to mohlo být žluto-červené celé.

+1/0
29.8.2015 1:02

M18i86r14o92s96l29a34v 85G79r92o56s12s86m67a57n31n 8752899404

Vzhledem k tomu, že mechanická brzda se u 15T používá k zajištění vozu v klidu, těžko se její úprava projeví při brzdění. Zřejmě se ale projeví při průjezdu přes kolejová křížení, kde ne zcela tuhé zařízení asi opravdu generovalo hluk.

+2/0
28.8.2015 23:21

J34o26s87e24f 16C70h12o45d47o17u45n37s14k81ý 4711336119570

Jj, někde jsem slyšel že právě ty brzdy dělaj ten největší vyrvál. Takže doufejme, že se s tím nějak popasují, protože někdy je to vážně chrastící příborník. A vsadil bych se, že ty vibrace určitě i poškozují tu mechaniku.

0/0
29.8.2015 0:16

J43a29n93a 39P18e38t21r80o51v27á 7445262737884

T3 je komunistickej dabelskej vynález, kterej nám ještě dnes připomíná, že inženýři vystudovaní na komunistickejch VŠ měli mozek a uměli ho používat

+12/−2
28.8.2015 23:18

J34o32s95e57f 30C72h97o31d93o83u86n77s44k64ý 4521306249430

Snad jedině, že je to na pohled hezký. Jinak nevím o jakém ďábelském vynálezu těch inženýrů mluvíte :-)

+2/0
28.8.2015 23:50

J56a73n42a 69P45e93t17r58o12v35á 7295842117304

píši o geniální nadčasové tramvaji T3, která předběhla dobu o 40 let. Mluvím o milionech najetých km těmito tramvajemi, o milionech cestujících, o spolehlivosti, o skvělém designu interieru i celého vozu, mluvím o vyhřátých sedačkách, motorech které roztočíte autobaterií, velkých oknech, která v létě větrají a ochlazují, mluvím o sedqčkách z laminátu, to vše vymysleli inženýři technických škol a ne nějací pitomci z plzenske fakulty apod

+7/−2
29.8.2015 0:01

J42o56s12e80f 84C23h13o38d59o22u34n20s52k39ý 4931556379300

Aha, tak to Vám tu něco odcituji: "Zástupci tramvají této kategorie se staly tramvaje označované všeobecně jako tramvaje typu T (článkové vozy jako typ K), vyráběné pouze závodem Tatra Smíchov (od roku 1963 součást oborového podniku ČKD Praha). Elektrické výzbroje dodával závod ČKD Stalingrad (po reorganizaci ČKD Trakce). O výrobě těchto tramvají se rozhodlo ještě před Únorem 1948; výroba měla probíhat ve spolupráci s Američany. Licenční smlouva o spolupráci sice uzavřena byla, a to v květnu 1948, avšak komunistické vedení továrnu znárodnilo, a od spolupráce odstoupilo. Přesto se ve vývoji tramvají této koncepce pokračovalo." Takže stále nevím o jakém ďábelském vynálezu těch komunistických inženýrů tu mluvíte?

+6/0
29.8.2015 0:13

M12a11r69e10k 55H64r85u12b50y 6717692721118

Netyka se citace spis typu T1? ;-)

+2/0
29.8.2015 0:14

J19o81s65e44f 86C62h70o45d11o39u27n24s29k45ý 4351506769630

Pro mě je to zrychlovač jako zrychlovač. Nepovažuji za důležité v jaké kastli se nacházel. Proto jsem i v mém prvním příspěvku zmínil vzhled T3, který považuji za velmi povedený. Ostatní "divy" inženýrů mě nechávají naprosto chladným.

0/0
29.8.2015 0:23

J56a96n97a 81P10e60t42r10o47v94á 7815722417674

A) pokud něco citujete, tak uvedte zdroj.

B) domnívám se, že reagujete na nějaký jiný model tramvaje.

0/−1
29.8.2015 0:22

J85o20s25e37f 85C94h17o92d66o84u11n70s51k85ý 4361286599600

A) https://cs.wikipedia.org/wiki/PCC_v_%C4%8Ceskoslovensku nevěděl, jsem, jestli dávání odkazů do diskuze není porušení pravidel. Aby mi nezablokovali účet.

B) Jak píšu výše, pro mě je to zrychlovač jako zrychlovač. Jen ten vzhled T3 se velmi zadařil.

0/0
29.8.2015 0:25

J72a17n22a 74P13e37t81r15o12v85á 7245752627384

na to nemám co říct, protože vám vlastně ani zbla nerozumím

0/−1
29.8.2015 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.