Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od vlaku na růžovém kole. Na nádraží vzniklo stanoviště bikesharingu

Už týden mají možnost cestující, kteří přijedou na pražské hlavní nádraží, pokračovat ve své cestě dále po metropoli nejen metrem či tramvají, ale nově také na růžovém kole. Přímo v hlavní hale totiž vzniklo první stanoviště bikesharingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T83o57m 23P66á87l92e75k 1341246189538

Nesmysl do Prahy. Centrum na jízdu kol není historicky uzpůsobeno. A navíc, kdo bude jezdit na růžovém kole? Leda buzničky. 8-o

Asi cyklofašisty mrzí, že Hitler nenechal Prahu vybombardovat, jako dopadla např. holandská města. Tam je teď prostoru na stezky až až.

BTW. Na kole sám jezdím a docela dost.

0/0
7.9.2015 9:47

V24i18k37t58o35r 21Š97e73d84i58v62ý 8166811930956

Hledají investora? 

Tohle přece nemá šanci vydělávat.

+5/−1
5.9.2015 16:07

R51a28d39e57k 72J73a65n61a18t45a 9475416514872

Proč ne? Ta růžová kola nejsou zadarmo, každý uživatel platí měsíční poplatek.

0/0
5.9.2015 19:14

V13i61k19t59o48r 79Š34e17d64i79v75ý 8636491190706

Stopadesát na měsíc?

To je směšná suma, to by mohlo vydělávat pouze tehdy, pokud by lidé platili a nejezdili.  8-o

0/0
5.9.2015 21:46

R31a51d41e71k 91J51a56n94a66t44a 9795576564282

Jenže ono se to řídi skoro samo. Tady LeoExpres výjmečně zaplatil stojan, ale normálně se jim ta kola "povalují" zamčená různě u zábradlí a tak.

Co to sdružení dělá je, že bere stará kola (věnují je lidi i zdarma), opraví je a pak udržují (což u jednoduchého kola není tak těžké). A ta mobilní aplikace je fixní náklad.

0/0
5.9.2015 23:22
Foto

B23r87o78n56i84s81l95a52v 55G42a23b70r43y63š 2582809191

Velmi dobrý nápad R^. Často člověk potřebuje popojet jen pár metrů a pokud nemá nic těžkého, může využít kolo namísto MHD. V zahraničí, jak je vidět, to funguje, je vhodné se dobrými věcmi inspirovat. Jen se bojím, že se v naší české kotlině najde vždycky někdo, kdo toho zneužije, případně se objeví přístup typu "tohle je zbytečnost, tohle tady nepotřebujeme".

+5/0
5.9.2015 12:33

R34a55d89e86k 93J16a68n59a46t55a 9665526244682

V Praze je hlavně problém, že je pro kolo obtížně průjezdná. Skutečná cyklostezka (tj. ne nějaký pruh na silnici, nebo trasa po lidmi zaplněném chodníku) je pro strany, které vítězí ve volbách, sprosté slovo.

Maximálně jsou schopni postavit něco na kraji města pro rekreaci, ale nic pro běžnou dopravu.

+7/−2
5.9.2015 14:34
Foto

B32r76o87n51i91s95l17a63v 37G73a77b95r97y58š 2302179921

Takže zase politika.

U nás je to BOHUŽEL obráceně než někde v zahraničí. Když se řeší složitá věc, zásadně by ji měli řešit odborníci a pak to politici nějakým způsobem rozhodnou. U nás mají v té věci hlavní slovo politici, po kterých z principu nikdo ani nemůže chtít, aby tomu rozuměli.

0/0
5.9.2015 14:58

V45i85k35t55o11r 65Š41e28d80i20v95ý 8486351390106

Pro běžnou dopravu lze ve většině ulic Prahy použít vozovku.

+2/0
5.9.2015 21:48

R40a73d90e93k 55J21a65n83a11t69a 9285256184972

To je ale méně bezpečné a pro většinu lidí i nepříjemné. Tady tomu říkají "dopravní stres":

http://static.prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads/2014/02/provoz_narocnost_dct_overpass_praha_1_2014_3.png

Poslal byste tak třeba dítě do školy? Přitom v některých zemích (a i u nás va venkově před lety) jezdí děti na kole do školy běžně.

0/0
5.9.2015 23:29

V17i20k39t38o61r 30Š65e88d23i30v21ý 8556321210856

No jasně, každému by se líbilo mít svůj extra vyhrazený pruh ... 

To by nám ale ty dopravní stavby dost nabobtnaly, že?

+2/0
5.9.2015 23:49
Foto

B20r25o11n44i76s64l33a66v 36G60a81b79r11y33š 2852819501

Jenže o to samé usilují i autíčkáři - víc silnic, víc pruhů, ať můžeme jezdit, víc parkovacích míst, ať máme auta kam uklidit.

0/0
6.9.2015 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.