Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od vlaku na růžovém kole. Na nádraží vzniklo stanoviště bikesharingu

Už týden mají možnost cestující, kteří přijedou na pražské hlavní nádraží, pokračovat ve své cestě dále po metropoli nejen metrem či tramvají, ale nově také na růžovém kole. Přímo v hlavní hale totiž vzniklo první stanoviště bikesharingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T53o14m 70P91á80l34e65k 1281456799148

Nesmysl do Prahy. Centrum na jízdu kol není historicky uzpůsobeno. A navíc, kdo bude jezdit na růžovém kole? Leda buzničky. 8-o

Asi cyklofašisty mrzí, že Hitler nenechal Prahu vybombardovat, jako dopadla např. holandská města. Tam je teď prostoru na stezky až až.

BTW. Na kole sám jezdím a docela dost.

0/0
7.9.2015 9:47

V20i78k42t39o65r 94Š12e50d22i64v12ý 8786981780366

Hledají investora? 

Tohle přece nemá šanci vydělávat.

+5/−1
5.9.2015 16:07

R17a18d82e75k 13J29a55n33a14t48a 9405766424452

Proč ne? Ta růžová kola nejsou zadarmo, každý uživatel platí měsíční poplatek.

0/0
5.9.2015 19:14

V51i40k46t45o70r 45Š33e48d84i63v83ý 8936781330656

Stopadesát na měsíc?

To je směšná suma, to by mohlo vydělávat pouze tehdy, pokud by lidé platili a nejezdili.  8-o

0/0
5.9.2015 21:46

R26a95d62e18k 15J31a46n71a22t74a 9645786114102

Jenže ono se to řídi skoro samo. Tady LeoExpres výjmečně zaplatil stojan, ale normálně se jim ta kola "povalují" zamčená různě u zábradlí a tak.

Co to sdružení dělá je, že bere stará kola (věnují je lidi i zdarma), opraví je a pak udržují (což u jednoduchého kola není tak těžké). A ta mobilní aplikace je fixní náklad.

0/0
5.9.2015 23:22
Foto

B92r23o63n64i14s50l28a78v 39G23a24b51r23y38š 2592199851

Velmi dobrý nápad R^. Často člověk potřebuje popojet jen pár metrů a pokud nemá nic těžkého, může využít kolo namísto MHD. V zahraničí, jak je vidět, to funguje, je vhodné se dobrými věcmi inspirovat. Jen se bojím, že se v naší české kotlině najde vždycky někdo, kdo toho zneužije, případně se objeví přístup typu "tohle je zbytečnost, tohle tady nepotřebujeme".

+5/0
5.9.2015 12:33

R32a91d24e97k 27J93a15n30a69t86a 9615456454762

V Praze je hlavně problém, že je pro kolo obtížně průjezdná. Skutečná cyklostezka (tj. ne nějaký pruh na silnici, nebo trasa po lidmi zaplněném chodníku) je pro strany, které vítězí ve volbách, sprosté slovo.

Maximálně jsou schopni postavit něco na kraji města pro rekreaci, ale nic pro běžnou dopravu.

+7/−2
5.9.2015 14:34
Foto

B31r69o83n80i23s65l25a48v 19G51a73b81r33y58š 2952449231

Takže zase politika.

U nás je to BOHUŽEL obráceně než někde v zahraničí. Když se řeší složitá věc, zásadně by ji měli řešit odborníci a pak to politici nějakým způsobem rozhodnou. U nás mají v té věci hlavní slovo politici, po kterých z principu nikdo ani nemůže chtít, aby tomu rozuměli.

0/0
5.9.2015 14:58

V79i96k75t47o84r 95Š78e32d36i12v29ý 8686721950186

Pro běžnou dopravu lze ve většině ulic Prahy použít vozovku.

+2/0
5.9.2015 21:48

R55a42d11e85k 97J89a49n67a21t50a 9675656124822

To je ale méně bezpečné a pro většinu lidí i nepříjemné. Tady tomu říkají "dopravní stres":

http://static.prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads/2014/02/provoz_narocnost_dct_overpass_praha_1_2014_3.png

Poslal byste tak třeba dítě do školy? Přitom v některých zemích (a i u nás va venkově před lety) jezdí děti na kole do školy běžně.

0/0
5.9.2015 23:29

V79i35k32t92o48r 75Š49e65d53i94v66ý 8636211490686

No jasně, každému by se líbilo mít svůj extra vyhrazený pruh ... 

To by nám ale ty dopravní stavby dost nabobtnaly, že?

+2/0
5.9.2015 23:49
Foto

B16r91o75n49i87s83l43a19v 37G32a72b21r41y73š 2632159701

Jenže o to samé usilují i autíčkáři - víc silnic, víc pruhů, ať můžeme jezdit, víc parkovacích míst, ať máme auta kam uklidit.

0/0
6.9.2015 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.