Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od vlaku na růžovém kole. Na nádraží vzniklo stanoviště bikesharingu

Už týden mají možnost cestující, kteří přijedou na pražské hlavní nádraží, pokračovat ve své cestě dále po metropoli nejen metrem či tramvají, ale nově také na růžovém kole. Přímo v hlavní hale totiž vzniklo první stanoviště bikesharingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T60o89m 73P97á32l39e63k 1621656659968

Nesmysl do Prahy. Centrum na jízdu kol není historicky uzpůsobeno. A navíc, kdo bude jezdit na růžovém kole? Leda buzničky. 8-o

Asi cyklofašisty mrzí, že Hitler nenechal Prahu vybombardovat, jako dopadla např. holandská města. Tam je teď prostoru na stezky až až.

BTW. Na kole sám jezdím a docela dost.

0/0
7.9.2015 9:47

V47i44k27t70o56r 36Š10e82d70i51v45ý 8366821950926

Hledají investora? 

Tohle přece nemá šanci vydělávat.

+5/−1
5.9.2015 16:07

R19a15d77e25k 54J33a27n13a67t72a 9915546854892

Proč ne? Ta růžová kola nejsou zadarmo, každý uživatel platí měsíční poplatek.

0/0
5.9.2015 19:14

V78i36k49t17o17r 67Š47e80d50i13v76ý 8716261830836

Stopadesát na měsíc?

To je směšná suma, to by mohlo vydělávat pouze tehdy, pokud by lidé platili a nejezdili.  8-o

0/0
5.9.2015 21:46

R24a63d89e12k 38J29a58n84a50t20a 9735296404582

Jenže ono se to řídi skoro samo. Tady LeoExpres výjmečně zaplatil stojan, ale normálně se jim ta kola "povalují" zamčená různě u zábradlí a tak.

Co to sdružení dělá je, že bere stará kola (věnují je lidi i zdarma), opraví je a pak udržují (což u jednoduchého kola není tak těžké). A ta mobilní aplikace je fixní náklad.

0/0
5.9.2015 23:22

B97r63o81n24i91s91l24a95v 28G75a38b55r38y63š 6735474810

Velmi dobrý nápad R^. Často člověk potřebuje popojet jen pár metrů a pokud nemá nic těžkého, může využít kolo namísto MHD. V zahraničí, jak je vidět, to funguje, je vhodné se dobrými věcmi inspirovat. Jen se bojím, že se v naší české kotlině najde vždycky někdo, kdo toho zneužije, případně se objeví přístup typu "tohle je zbytečnost, tohle tady nepotřebujeme".

+5/0
5.9.2015 12:33

R17a42d28e52k 19J12a52n56a70t29a 9515976954432

V Praze je hlavně problém, že je pro kolo obtížně průjezdná. Skutečná cyklostezka (tj. ne nějaký pruh na silnici, nebo trasa po lidmi zaplněném chodníku) je pro strany, které vítězí ve volbách, sprosté slovo.

Maximálně jsou schopni postavit něco na kraji města pro rekreaci, ale nic pro běžnou dopravu.

+7/−2
5.9.2015 14:34

B47r16o31n52i49s93l57a33v 91G68a28b44r24y72š 6825894930

Takže zase politika.

U nás je to BOHUŽEL obráceně než někde v zahraničí. Když se řeší složitá věc, zásadně by ji měli řešit odborníci a pak to politici nějakým způsobem rozhodnou. U nás mají v té věci hlavní slovo politici, po kterých z principu nikdo ani nemůže chtít, aby tomu rozuměli.

0/0
5.9.2015 14:58

V20i12k38t65o86r 21Š15e88d60i38v66ý 8316711720966

Pro běžnou dopravu lze ve většině ulic Prahy použít vozovku.

+2/0
5.9.2015 21:48

R32a41d89e48k 16J21a33n52a34t82a 9505586344732

To je ale méně bezpečné a pro většinu lidí i nepříjemné. Tady tomu říkají "dopravní stres":

http://static.prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads/2014/02/provoz_narocnost_dct_overpass_praha_1_2014_3.png

Poslal byste tak třeba dítě do školy? Přitom v některých zemích (a i u nás va venkově před lety) jezdí děti na kole do školy běžně.

0/0
5.9.2015 23:29

V87i78k73t79o34r 41Š94e67d76i60v93ý 8256631870656

No jasně, každému by se líbilo mít svůj extra vyhrazený pruh ... 

To by nám ale ty dopravní stavby dost nabobtnaly, že?

+2/0
5.9.2015 23:49

B89r12o29n95i30s22l81a82v 43G82a82b85r58y14š 6825454610

Jenže o to samé usilují i autíčkáři - víc silnic, víc pruhů, ať můžeme jezdit, víc parkovacích míst, ať máme auta kam uklidit.

0/0
6.9.2015 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.