Diskuze

Stanice metra I. P. Pavlova je bezbariérová, výtah stál skoro 65 milionů

Zprovozněním výtahu pro vozíčkáře skončila v pondělí po roce a čtvrt přestavba stanice metra I.P.Pavlova. Do konce roku plánuje Dopravní podnik dokončit také bezbariérové přístupy do metra ve stanicích Můstek a Anděl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P71e36t42r 95T92o76m75e92k

2. 9. 2015 23:34

Sem se nasune kapela The Tap Tap.Kdy si prohlédneme výtah?

0 0
možnosti

K42a55r19e34l 89D22r82d66a

2. 9. 2015 11:06

Zatím mi to lidi s električákem předběžně potvrdili. Výtahy, co mají dveře do "L" jsou hloupé a neoblíbené. Jejich projetí je strašně pracné. Výhodou je pak menší vozík. Kdo má velký venkovní vozík, bude na I.P. Pavlova patrně bojovat.

  Ideální jsou výtahy, které se jen přímo projíždí - Chodov, Budějovická apod. Docela dobře je použitelný výtah, z kterého se vycouvává.

  Bylo by fajn, kdyby tohle architekti příště zohlednili. Blbé je, že podle těch velkých vnitřních prostor mám pocit, že i na I.P. Pavlova mohly být rovné bezproblémové výtahy.

1 1
možnosti

Zohlednit je třeba v první řadě technické možnosti, nikoliv vaše dojmy a přání. ;-)

1 0
možnosti

K87a75r83e40l 98D62r58d55a

2. 9. 2015 0:22

Je to pěkné, je to snad i dobré. Prošel jsem si to a projel. V Legerově vedou na chodník dva průchody. Výšku stropu mají přesně 2 metry. Jeden je široký cca 1 metr a druhý cca 1,3 metru. Dveře tam žádné nejsou. Jen se zde stahuje na noc roleta - mříž. Vešlo se to přesně pod oplechování soklu. Takže fasáda domu je neporušená a provedení vstupu do metra je vzhledově vcelku vyhovující. R^

  (Ty dveře, co jsou vidět na fotce se zastupiteli, jsou již dveře výtahu. Je tady nějaký únikový východ. Tyto prostory jsem neřešil. Nepotkal jsem nic, co by připomínalo trafiku. Vnitřní prostory jsou pěkné a prostorné, stropy vysoké.)

  Jsou zde za sebou dva výtahy, oba vyžadují "vpravo vbok". Tedy otočku o 90 stupňů. Mají dveře proti sobě v pravém úhlu. Tady se bojím, že to vozíčkáři nezvládnou. Místa v kabině moc není. Dělat v omezeném prostoru otočku o 90 stupňů s velkým električákem není sranda. Už si to někdo projel? Chtělo by to dělat otočku už při najíždění. Měl by jet výtahem vždy jen jeden vozík. A pak by tam neměli překážet další cestující, jinak jim bude vozíčkář při otočkách drtit nohy. Toto podle mě není ideální řešení. Tak hlavně zda bude použitelné.

  Bylo zde dost lidí. Každý si to chce prohlédnout. Jezdí tady celé rodiny. Může se stát, že tady vozíčkář vyvolá přepravní zácpu. Zvlášť, když se šprajcne mezi dveřmi výtahu. ;-D

  Samozřejmě je v každém výtahu sedačka. Byla sklopená, tak jsem ji zvedal. Je pěkně ostrá, někdo se o ní pořeže. Když je sklopená, tak brání vozíčkáři dojet k ovládání výtahu a provádět v kabině potřebné předepsané piruety. Sám ji zvednout každý vozíčkář nezvládne a musí mít asistenta. Takže uděláme bezbariérové řešení za 60 mil. a dáme sem sedačku za 1000 Kč, která tu bezbariérovost zhatí.

1 0
možnosti

K14a12r61e51l 67D74r13d69a

2. 9. 2015 0:43

Na rohu Rumunské a Legerovy je zkrácené a odstraněné zábradlí. Jak když se zde pomaličku chystá zřízení přechodů. Ty zde zatím nejsou a chodník je zde stále bariérový. Je to tady třeba objíždět pěkně daleko. Právě zde Pražská správa přesně v místech budoucích přechodů asfaltovala kus chodníku. Škoda vyhazování peněz, když z toho nejsou rovnou bezbariérové nájezdy na budoucí přechody.

  Zastávka autobusu je podle mě bariérová díky těm dvěma nájezdům do domů nemusí jít vyklopit plošina z autobusu. Chtělo by to vyzkoušet, ale pro plošinu je ideální vyšší chodník s normálním obrubníkem. Tady je dost nízké a ještě bez obrubníků.

https://goo.gl/maps/K9jNc

  Přechod přes Jugoslávskou je v provozu. Bezbariérový přestup z metra na tramvaj je docela rychlý a použitelný. Pro tramvaje se nic moc nemění. Vyčkávání na vjezd přes Legerovu se posunulo o 2 metry. Tedy, tramvaj zavře dveře a popojíždí ze zastávky tak jako dnes. Cestující to plést nebude.

https://goo.gl/maps/UpZDy

  Tak jo, podařilo se a daří se. Jako pohyblivý a nepříliš vysoký chodec jsem s bezbariérovým řešením spokojen. ;-D Chci teď vidět vozíčkáře na električácích, jak to vytočí v těch kabinách výtahů. ;-)

1 0
možnosti

K12a21r57e94l 54D86r40d54a

1. 9. 2015 18:06

Tady je ten článek citovaný níže na Metroprojektu. Prý to stavěli přes dva otvory 1,3 x 2,2 metru. Což by na vstupy stačilo. Jenže podle fotek je to tak 1 x 1,6 metru.

http://www.metroprojekt.cz/files/casopis/mpi_01_2015-pro-web.pdf

  A zajímavost. Byt nad stavbou měl shnilé stropní trámy. Tak to stavba opravila. Ale při představě, že je v Praze mrak stejně shnilých činžáků, kde není důvod bádat nad stavem stropů...

  A je zde také pár článků věnovaných SONS a bezbariérovosti. (V roce 2015.) Dávám odkaz.

http://www.metroprojekt.cz/cz/aktualne/casopis-metroprojekt/

1 0
možnosti

K62a28r66e24l 75D14r87d75a

1. 9. 2015 17:32

Fotka vstupu v Legerově ulici. Vstup do kozího chlívku se autorům podařil asi přesně na chlup. Výška stropu tak 190 cm. Žluto černé výstrahy. Helma povinná.

  Šířka dveří je snad použitelná, pokud si vozíčkáři nebudou muset otevírat dvě křídla dveří současně, apod. Rv

  Prý se Praha 2 zasadila za zprovoznění načerno postaveného přechodu. Jinak by nějaké orgány nechaly vozíčkáře obíhat tramvajové zastávky dokolečka. Stavěla to TSK. Tedy, DPP asi mohou stavět v Praze načerno. Orgánem je tady kdo? Policie? Chce mi tady někdo říct, že si Praha 2 načerno postaví právě v nejvytíženější Legerově přechod pro chodce, nekonzultuje to s Policií a ta to musí jen akceptovat? To je jako běžná práce projektantů DPP? 8-o

  Neozvali se řidiči tramvají? Chodci jim tady budou přebíhat přes trať, kde se z principu jezdí fofrem? Vlastně. Jak budou nově jezdit tramvaje přes Legerovu směrem na Karlák? Docela problém. Zavřou dveře a budou dál čekat v zastávce, zatímco cestující budou bušit na tramvaj, že chtějí nastoupit. Pak se tramvaj rozjede do Legerovy a vezme sebou pod kola pár lidí co to s tím nastupováním mysleli opravdu vážně. A mezitím někde na Bělehradské budou stát další dvě tramvaje s otevřenými dveřmi v přesvědčení, že nabírají cestující na I.P,Pavlova? ;-D Nakonec se kvůli tomuto výtahu budou fofrem pouštět tramvaje na Václavák. :-P

http://www.osb-praha2.cz/cz/ve-stanici-i-p-pavlova-byl-otevren-prvni-bezbarierovy-vstup-do-metra-na-uzemi-prahy-2

1 2
možnosti

Možná je to pro vás nová informace, ale DPP je dopravce, tudíž neprojektuje ani nestaví chodníky ani přechody. ;-)

Řidiči si pochopitelně stěžovali, protože jde skutečně o nebezpečný prostor a když se k tomu přidá nevhodně nastavená signalizace, výsledkem je několik sražených chodců za velmi krátkou dobu jeho existence, ale Praze 2 to zjevně vůbec nevadí.

1 0
možnosti

K17a79r14e70l 38D53r34d20a

1. 9. 2015 15:10

Proboha, tady cituji stavební povolení vydané Magistrátem pro DPP zastoupeným Metroprojektem:

  "...budou použita dvě sklepní okna, která budou probourána až do výšky oplechování přízení - soklu domu". Odhaduji, to je tak 160-170 cm od chodníku.

  "Vzniklý prostor bude využit pro minimalizovaný prodejní prostor trafiky." 

  "Ostatní prostory umožní další existenci bytů. Jeden se bude rekonstruovat. Část nově vzniklého prostoru bude vrácena k bytu. Další byt také zůstává..." 

  Tak už jen zjistit, čí je to tady "trafika" za peníze EU. :-P

1 0
možnosti

T37o17m 87P37á10l45e38k

1. 9. 2015 10:43

Na fotku přístupu do výtahu z ulice už nezbylo, pane reportére, na kartě místo? Rv

2 0
možnosti

K77a79r94e43l 78D10r24d85a

1. 9. 2015 15:33

Hledám foto marně. Tohle je jediné dostupné foto nového vstupu do metra - to jsou ta dvířka do kozího chlívku. Ale mám nové zjištění. Chodník je pro stavbu pokryt panely. To je dalších 20-25 cm k dobru. Možná jsme fakticky na 180 cm výšce vchodu.

  Problém je ta šířka. Bezbariérové řešení má mít dveře min. 90 cm. Je na to vyhláška. Hlavní vchod má mít min. 1,25 metru. Výjimka připouští 80 cm, ale to vozíčkář dá často těžko a pracně, pokud vůbec. Navíc bude blokovat všem vstup do metra, než to pracně projede.

  Pokud jsou tam dvě díry 75 cm šířky, tak máme za 65 mil. sice bezbariérový výtah, ale s bariérovým výstupem na chodník. Což je jako celek naprosto nepoužitelné. Rv

https://goo.gl/maps/CYyPg

1 0
možnosti
Foto

Skvělý počin. Ale aby bylo něco bezbariérové, muselo by to být bezbariérové nejen pro osoby s pohybovým postižením, ale také pro ostatní (zrakové a sluchové postižení). Bariéry jsou totiž různé.

http://ladislavkratochvil.blog.idnes.cz/c/427080/Bezbarierovost-Jak-pro-koho.html

1 0
možnosti

K87a63r79e32l 74D60r41d63a

1. 9. 2015 8:39

Celá stanice metra I.P. Pavlova byla budována za 160 mil. Kč. (70. léta) ;-D

0 2
možnosti

K64a28r41e80l 66D30r59d64a

1. 9. 2015 8:23

Krtistova noho, že on je průser s vchodem do metra v Legerově! Nikdo z politiků Prahy 2 se u něj nenechal fotit. (Na Praze 2 mají fotku kde hlavy přítomných přečuhují vysoko nad vchodem.) Patrně by bylo třeba pro slušný vchod zabrat byt v přízemí. K tomu nedošlo. Takže zůstal jen vchod do sklepa pod úrovní fasády ve výšce tak 1,7 metru maximálně. I na fotce u DPP to tak vypadá. Tady se vtupuje do metra dírou co má výšku stropu tak 1,6 metru. Návštěva středověkého dolu. Hornická helma je povinnou výbavou cestujícího v Praze. Aneb pražské metro získalo vstup pro vozíčkáře a trpaslíky. Ostatní se musí plazit v podřepu a po kolenou. Rv;-D

  To za ty miliony stálo. Nedal se trochu bezbariérově podkopnout chodník, aby se získala alespoň výška futer dveří? ;-)

1 0
možnosti

K71a16r67e25l 31D84r87d85a

1. 9. 2015 8:31

To vypadá na bouřlivou diskusi s majitelem domu, která nedopadla pro DPP dobře. Očividně Praha nechtěla platit víc než musí nějakému "soukromému majiteli", kterému se "veřejným zájmem" nacpala do sklepa. Na to se tedy zajdu podívat. Ale mám pocit, jak když k tomu zase pustili nějaké zamrzlé bolševiky. Jestli si odnesu bouli, tak ji vrátím. ;-D

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí

28. března 2024  12:22,  aktualizováno  13:59

Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo peněz na školy portrét primátora. Je to dar od kolegů, hájí se magistrát

22. března 2024  12:10

Starosta Prahy 7 Jan Čižinský a bývalý náměstek primátora Adam Scheinherr (oba Praha Sobě)...

V Choťánkách na Nymbursku hořel rodinný dům, hasiči museli vynést tlakové lahve

29. března 2024  12:03

Škodu 1,5 milionu korun způsobil ve čtvrtek požár rodinného domu v Choťánkách na Nymbursku....

Prahu stojí odtah pět tisíc, už je nechce dál dotovat. Zdraží i odstavná parkoviště

29. března 2024  8:03

V centru města stojí na chodníku zaparkované auto tak blízko u domu, že se chodci protáhnou mezi...

Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala

28. března 2024  22:13

Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19,  aktualizováno  20:08

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...