Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra I. P. Pavlova je bezbariérová, výtah stál skoro 65 milionů

Zprovozněním výtahu pro vozíčkáře skončila v pondělí po roce a čtvrt přestavba stanice metra I.P.Pavlova. Do konce roku plánuje Dopravní podnik dokončit také bezbariérové přístupy do metra ve stanicích Můstek a Anděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e65t27r 97T30o38m29e45k 7770253871776

Sem se nasune kapela The Tap Tap.Kdy si prohlédneme výtah?

0/0
2.9.2015 23:34

K95a11r43e79l 26D53r54d80a 6573915467609

Zatím mi to lidi s električákem předběžně potvrdili. Výtahy, co mají dveře do "L" jsou hloupé a neoblíbené. Jejich projetí je strašně pracné. Výhodou je pak menší vozík. Kdo má velký venkovní vozík, bude na I.P. Pavlova patrně bojovat.

  Ideální jsou výtahy, které se jen přímo projíždí - Chodov, Budějovická apod. Docela dobře je použitelný výtah, z kterého se vycouvává.

  Bylo by fajn, kdyby tohle architekti příště zohlednili. Blbé je, že podle těch velkých vnitřních prostor mám pocit, že i na I.P. Pavlova mohly být rovné bezproblémové výtahy.

+1/−1
2.9.2015 11:06

J48i12ř16í 29K63r20e65j32č80í50k 2537288174646

Zohlednit je třeba v první řadě technické možnosti, nikoliv vaše dojmy a přání. ;-)

+1/0
2.9.2015 16:21

K36a34r63e51l 98D38r23d25a 6523375317689

Dokumentaci nevidím. (Pokud máte odkaz, dejte ho sem.) Logika věci říká, že šlo o odklonění výstupu z nástupiště mimo Legerovu. Měl by být třeba jediný pravý úhel nad nástupištěm. Druhý výtah mohl být již rovný. Pokud by se přestupní prostor udělal dostatečně velký (a podle mě je dost velký), mohl být rovný výtah i z nástupiště a zahnutí do pravého úhlu se mohlo řešit zalomenou chodbou. Dva výtahy do "L" a k tomu lomená chodba jsou prapodivným řešením odporující logice a hlavně účelu stavby.

  Nicméně, organizace vozíčkářů řešení viděla (někdy v roce 2012-13) a asi prošlo jejich schválením.

+1/0
2.9.2015 17:14

K77a45r45e39l 78D87r29d65a 6583275327989

Je to pěkné, je to snad i dobré. Prošel jsem si to a projel. V Legerově vedou na chodník dva průchody. Výšku stropu mají přesně 2 metry. Jeden je široký cca 1 metr a druhý cca 1,3 metru. Dveře tam žádné nejsou. Jen se zde stahuje na noc roleta - mříž. Vešlo se to přesně pod oplechování soklu. Takže fasáda domu je neporušená a provedení vstupu do metra je vzhledově vcelku vyhovující. R^

  (Ty dveře, co jsou vidět na fotce se zastupiteli, jsou již dveře výtahu. Je tady nějaký únikový východ. Tyto prostory jsem neřešil. Nepotkal jsem nic, co by připomínalo trafiku. Vnitřní prostory jsou pěkné a prostorné, stropy vysoké.)

  Jsou zde za sebou dva výtahy, oba vyžadují "vpravo vbok". Tedy otočku o 90 stupňů. Mají dveře proti sobě v pravém úhlu. Tady se bojím, že to vozíčkáři nezvládnou. Místa v kabině moc není. Dělat v omezeném prostoru otočku o 90 stupňů s velkým električákem není sranda. Už si to někdo projel? Chtělo by to dělat otočku už při najíždění. Měl by jet výtahem vždy jen jeden vozík. A pak by tam neměli překážet další cestující, jinak jim bude vozíčkář při otočkách drtit nohy. Toto podle mě není ideální řešení. Tak hlavně zda bude použitelné.

  Bylo zde dost lidí. Každý si to chce prohlédnout. Jezdí tady celé rodiny. Může se stát, že tady vozíčkář vyvolá přepravní zácpu. Zvlášť, když se šprajcne mezi dveřmi výtahu. ;-D

  Samozřejmě je v každém výtahu sedačka. Byla sklopená, tak jsem ji zvedal. Je pěkně ostrá, někdo se o ní pořeže. Když je sklopená, tak brání vozíčkáři dojet k ovládání výtahu a provádět v kabině potřebné předepsané piruety. Sám ji zvednout každý vozíčkář nezvládne a musí mít asistenta. Takže uděláme bezbariérové řešení za 60 mil. a dáme sem sedačku za 1000 Kč, která tu bezbariérovost zhatí.

+1/0
2.9.2015 0:22

K80a66r58e64l 95D54r56d24a 6713605267309

Na rohu Rumunské a Legerovy je zkrácené a odstraněné zábradlí. Jak když se zde pomaličku chystá zřízení přechodů. Ty zde zatím nejsou a chodník je zde stále bariérový. Je to tady třeba objíždět pěkně daleko. Právě zde Pražská správa přesně v místech budoucích přechodů asfaltovala kus chodníku. Škoda vyhazování peněz, když z toho nejsou rovnou bezbariérové nájezdy na budoucí přechody.

  Zastávka autobusu je podle mě bariérová díky těm dvěma nájezdům do domů nemusí jít vyklopit plošina z autobusu. Chtělo by to vyzkoušet, ale pro plošinu je ideální vyšší chodník s normálním obrubníkem. Tady je dost nízké a ještě bez obrubníků.

https://goo.gl/maps/K9jNc

  Přechod přes Jugoslávskou je v provozu. Bezbariérový přestup z metra na tramvaj je docela rychlý a použitelný. Pro tramvaje se nic moc nemění. Vyčkávání na vjezd přes Legerovu se posunulo o 2 metry. Tedy, tramvaj zavře dveře a popojíždí ze zastávky tak jako dnes. Cestující to plést nebude.

https://goo.gl/maps/UpZDy

  Tak jo, podařilo se a daří se. Jako pohyblivý a nepříliš vysoký chodec jsem s bezbariérovým řešením spokojen. ;-D Chci teď vidět vozíčkáře na električácích, jak to vytočí v těch kabinách výtahů. ;-)

+1/0
2.9.2015 0:43

P27e15t91r 17B47y33s59t78r97o94ň 6422297866515

Sedačky tam třeba jsou, jen mě prostě serou lidi, kteří z ní stoupnou a tu sedačku nechají být. Já vím, moc námahy...

0/0
3.9.2015 16:54

K70a65r98e51l 15D19r12d63a 6693425787589

Tomu nerozumím. Ten výtah jede 20 vteřin. Vždyť člověku, co se špatně pohybuje, se nevyplatí si sedat. A pokud na tom bude ještě hůř, těžko pojede "po svých" MHD. Chodil jsem s nepohyblivým kolenem. Pro tu bolest se vyplatilo sednout si až tak na 15-20 minut. Ne na pár vteřin. Je k těm sedačkám nějaké zdůvodnění?

  Vidím vždy jen děti co si hrají a odkládání tašek.

0/0
3.9.2015 19:04

K29a96r79e16l 95D26r28d24a 6223735947219

Tady je ten článek citovaný níže na Metroprojektu. Prý to stavěli přes dva otvory 1,3 x 2,2 metru. Což by na vstupy stačilo. Jenže podle fotek je to tak 1 x 1,6 metru.

http://www.metroprojekt.cz/files/casopis/mpi_01_2015-pro-web.pdf

  A zajímavost. Byt nad stavbou měl shnilé stropní trámy. Tak to stavba opravila. Ale při představě, že je v Praze mrak stejně shnilých činžáků, kde není důvod bádat nad stavem stropů...

  A je zde také pár článků věnovaných SONS a bezbariérovosti. (V roce 2015.) Dávám odkaz.

http://www.metroprojekt.cz/cz/aktualne/casopis-metroprojekt/

+1/0
1.9.2015 18:06

K27a35r66e52l 11D85r34d38a 6763545837909

Fotka vstupu v Legerově ulici. Vstup do kozího chlívku se autorům podařil asi přesně na chlup. Výška stropu tak 190 cm. Žluto černé výstrahy. Helma povinná.

  Šířka dveří je snad použitelná, pokud si vozíčkáři nebudou muset otevírat dvě křídla dveří současně, apod. Rv

  Prý se Praha 2 zasadila za zprovoznění načerno postaveného přechodu. Jinak by nějaké orgány nechaly vozíčkáře obíhat tramvajové zastávky dokolečka. Stavěla to TSK. Tedy, DPP asi mohou stavět v Praze načerno. Orgánem je tady kdo? Policie? Chce mi tady někdo říct, že si Praha 2 načerno postaví právě v nejvytíženější Legerově přechod pro chodce, nekonzultuje to s Policií a ta to musí jen akceptovat? To je jako běžná práce projektantů DPP? 8-o

  Neozvali se řidiči tramvají? Chodci jim tady budou přebíhat přes trať, kde se z principu jezdí fofrem? Vlastně. Jak budou nově jezdit tramvaje přes Legerovu směrem na Karlák? Docela problém. Zavřou dveře a budou dál čekat v zastávce, zatímco cestující budou bušit na tramvaj, že chtějí nastoupit. Pak se tramvaj rozjede do Legerovy a vezme sebou pod kola pár lidí co to s tím nastupováním mysleli opravdu vážně. A mezitím někde na Bělehradské budou stát další dvě tramvaje s otevřenými dveřmi v přesvědčení, že nabírají cestující na I.P,Pavlova? ;-D Nakonec se kvůli tomuto výtahu budou fofrem pouštět tramvaje na Václavák. :-P

http://www.osb-praha2.cz/cz/ve-stanici-i-p-pavlova-byl-otevren-prvni-bezbarierovy-vstup-do-metra-na-uzemi-prahy-2

+1/−2
1.9.2015 17:32

J24i29ř54í 17K28r63e44j59č37í88k 2137628974906

Možná je to pro vás nová informace, ale DPP je dopravce, tudíž neprojektuje ani nestaví chodníky ani přechody. ;-)

Řidiči si pochopitelně stěžovali, protože jde skutečně o nebezpečný prostor a když se k tomu přidá nevhodně nastavená signalizace, výsledkem je několik sražených chodců za velmi krátkou dobu jeho existence, ale Praze 2 to zjevně vůbec nevadí.

+1/0
2.9.2015 16:29

K97a25r11e71l 38D96r69d87a 6343795517589

Díky za reakci. Sražených chodců? A co je příčinou? Semafory fungují... To chodci vběhnou pod jedoucí tramvaj? (Jinak nahoře mám, že výjezd tramvaje ze zastávky zůstává fakticky nezměněn. Tedy popis zde neplatí. Tramvaj zavře dveře, popojede k přechodu a čeká na volno pro přejetí Legerovy.)

  DPP je na stavební povolení pro výtahy I.P. Pavlova uváděn jako stavitel. Ostatní firmy jen zastupují DPP.

http://www.prahafondy.eu/files/zadavaci-rizeni/1511_Pravomocne_stavbeni_povoleni.pdf

+1/0
2.9.2015 16:54

J61i83ř18í 50K80r74e22j88č91í76k 2707218954586

Příčinou je nekázeň chodců, stejně jako jinde chodí 99% chodců zcela běžně na červenou. Semafor má pro chodce nastavenou příliš krátkou vyklízecí dobu.

DPP je investorem bezbarierového řešení přístupu metra, není ale projektantem ani stavitelem přechodů pro chodce,

+2/0
2.9.2015 20:13

K38a45r82e38l 31D14r54d20a 6863195377159

Proboha, tady cituji stavební povolení vydané Magistrátem pro DPP zastoupeným Metroprojektem:

  "...budou použita dvě sklepní okna, která budou probourána až do výšky oplechování přízení - soklu domu". Odhaduji, to je tak 160-170 cm od chodníku.

  "Vzniklý prostor bude využit pro minimalizovaný prodejní prostor trafiky." 

  "Ostatní prostory umožní další existenci bytů. Jeden se bude rekonstruovat. Část nově vzniklého prostoru bude vrácena k bytu. Další byt také zůstává..." 

  Tak už jen zjistit, čí je to tady "trafika" za peníze EU. :-P

+1/0
1.9.2015 15:10

T25o85m 30P36á94l74e64k 1681116609518

Na fotku přístupu do výtahu z ulice už nezbylo, pane reportére, na kartě místo? Rv

+2/0
1.9.2015 10:43

K86a17r38e49l 18D98r31d53a 6883745797689

Hledám foto marně. Tohle je jediné dostupné foto nového vstupu do metra - to jsou ta dvířka do kozího chlívku. Ale mám nové zjištění. Chodník je pro stavbu pokryt panely. To je dalších 20-25 cm k dobru. Možná jsme fakticky na 180 cm výšce vchodu.

  Problém je ta šířka. Bezbariérové řešení má mít dveře min. 90 cm. Je na to vyhláška. Hlavní vchod má mít min. 1,25 metru. Výjimka připouští 80 cm, ale to vozíčkář dá často těžko a pracně, pokud vůbec. Navíc bude blokovat všem vstup do metra, než to pracně projede.

  Pokud jsou tam dvě díry 75 cm šířky, tak máme za 65 mil. sice bezbariérový výtah, ale s bariérovým výstupem na chodník. Což je jako celek naprosto nepoužitelné. Rv

https://goo.gl/maps/CYyPg

+1/0
1.9.2015 15:33
Foto

L34a14d94i57s47l13a51v 96K98r22a75t59o35c68h64v80í95l 6554372568764

Skvělý počin. Ale aby bylo něco bezbariérové, muselo by to být bezbariérové nejen pro osoby s pohybovým postižením, ale také pro ostatní (zrakové a sluchové postižení). Bariéry jsou totiž různé.

http://ladislavkratochvil.blog.idnes.cz/c/427080/Bezbarierovost-Jak-pro-koho.html

+1/0
1.9.2015 9:15

K93a95r30e91l 63D45r20d64a 6643485397449

Celá stanice metra I.P. Pavlova byla budována za 160 mil. Kč. (70. léta) ;-D

0/−2
1.9.2015 8:39

K27a95r32e98l 26D27r64d58a 6633525747419

Krtistova noho, že on je průser s vchodem do metra v Legerově! Nikdo z politiků Prahy 2 se u něj nenechal fotit. (Na Praze 2 mají fotku kde hlavy přítomných přečuhují vysoko nad vchodem.) Patrně by bylo třeba pro slušný vchod zabrat byt v přízemí. K tomu nedošlo. Takže zůstal jen vchod do sklepa pod úrovní fasády ve výšce tak 1,7 metru maximálně. I na fotce u DPP to tak vypadá. Tady se vtupuje do metra dírou co má výšku stropu tak 1,6 metru. Návštěva středověkého dolu. Hornická helma je povinnou výbavou cestujícího v Praze. Aneb pražské metro získalo vstup pro vozíčkáře a trpaslíky. Ostatní se musí plazit v podřepu a po kolenou. Rv;-D

  To za ty miliony stálo. Nedal se trochu bezbariérově podkopnout chodník, aby se získala alespoň výška futer dveří? ;-)

+1/0
1.9.2015 8:23

K78a23r49e44l 49D57r42d47a 6323905397189

To vypadá na bouřlivou diskusi s majitelem domu, která nedopadla pro DPP dobře. Očividně Praha nechtěla platit víc než musí nějakému "soukromému majiteli", kterému se "veřejným zájmem" nacpala do sklepa. Na to se tedy zajdu podívat. Ale mám pocit, jak když k tomu zase pustili nějaké zamrzlé bolševiky. Jestli si odnesu bouli, tak ji vrátím. ;-D

+1/0
1.9.2015 8:31

K74a64r82e67l 40D41r43d73a 6453245187729

V projektu se psalo, že jde o dům Prahy 2 a ruší se byt v přízemí. Na fotce google má již zazděná okna. Jestli ke zrušení bytu nedošlo, bude to tlačenka politiků Prahy 2. Chce to vidět.

+1/0
1.9.2015 8:53

K41a81r78e38l 71D97r23d51a 6303875237509

Tohle mají na webu Zelení: "Výtah z metra I. P. Pavlova: Bezbariérový vstup do metra ve stanici I. P. Pavlova bude brzy dokončen, byť má nějaké mouchy. Východy z domu na nároží Legerovy a Rumunské, kam výtah ústí, budou dost úzké, protože památkový úřad nepovolil vybourání jednoho segmentu zdiva mezi oblouky. Přechod, který postavila Technická správa komunikací přes Jugoslávskou, a přes který by se dalo dostat od bezbariérového výstupu k tramvajím směr Karlovo náměstí, je uzavřen, protože ho Technická správa komunikací postavila načerno. A konečně přes Rumunskou se v místě výstupu nedá přejít (natož přejet s vozíkem), protože tam je zábradlí (přechod zrušen před pár lety)."

  Tedy ten nový přechod na I.P.Pavlova nesmí jít do provozu a Rumunská je záměrně bariérová. Vozíčkář smí výtah na I.P.Pavlova použít jen s dobře nabitou baterií a dostatkem času pro výlety po Praze 2. RvRvRv:-P

+1/0
1.9.2015 14:53

K95a75r25e17l 15D90r22d35a 6653245347619

On je ten výstup v Legerově... pěkně daleko od I.P.Pavlova. Je na křižovatce s Rumunskou. Poblíž na stejném chodníku ke zastávka autobusu, kterou ale využívají hlavně noční linky. Bylo by pěkné sem stáhnout nějakou "tranzitní" linku, něco jako 135. (Kde staví H1 na I.P.Pavlova? To by se tady také hodilo. Ale linka, co jezdí jednou za 3 hodiny... Praha to s tou bezbariérovostí myslí fakt vážně.)

  A to mě podrž. Ta zastávka autobusu je bariérová. Má tady dva výjezdy ze dvorů, takže zde není normovaný pangejt na sundání plošiny. Tak to bych chtěl vidět, zda tento "detail" někdo řešil. Postavil si sem DPP autobus a zkusil naložit vozíčkáře? Jde to? Podle mě bude třeba autobusovou zastávku posunout o pár metrů jinam. (Už zase vidím řidiče autobusu, co pokrčí rameny a poradí počkat si na jiný autobus nebo neotravovat na povrchu a vysmahnout do metra.)

  Jinak, bylo potřeba k výtahu postavit další bezbariérový přechod přes koleje na I.P.Pavlova. Na google StreetView je focený, když ho stavěli. (Tak třeba je to další položka v ceně. Přechod a doplněné semafory.) 

  Dále v Legerově je focená ohrada Metrostavu, když to tady budovali. Tak to je od zastávek tramvaje I.P.Pavlova pořádná dálka. Asi jako na Národní.

  A jak jinak. Křižovatka s Rumunskou je bariérová. Je také přestavěna a má zde nové přechody a semafory? Jestli ne, tak je to "pražská soda". Vyjedete z výtahu a na chodník přes ulici v Legerově a Rumunské se nedostanete a musíte kroužit kolem I.P.Pavlova. Je to tady přitom takové klidné a útulné. V Legerově jsou příjemné procházky... ;-D

+1/0
1.9.2015 7:55

K44a96r28e32l 18D10r94d64a 6153765127679

Faktem je, že výtahy v pražské MHD asi nejvíc trpí na asociály. Záchod, zvratky, vandalové, píchání drog. Mladá holka mě pouští na Hlaváči do výtahu a sklízí si nádobíčko... asi zdravotní sestřička.

  Tak je snad i dobře, když je výtah v intenzivním provozu, chrání ho to. Ale poruchy výtahů v Praze jsou pěkná soda. Zákon schválnosti, výtahy nejedou zpravidla tehdy, když spěcháte a na nějaké výluky nemáte absolutně čas. Asistenti jsou placenou službou, co aby DPP v době odstávky výtahu proplácel za každou obcházenou výluku tak 100 Kč jako odškodné.

  Co ta sedačka ve výtahu? Zdá se mi, že je tady nějaké nové umístění. Ale když vidím, že jí zpravidla sklápí děti jako hračku a senioři, aby si sem dali tašku, a vozíčkář pak nenajede pro sklopenou sedačku do kabiny či k ovládání... Utracené miliony a ono to pak pro nedomyšlenost sloužit pořádně nemůže. Má to řešení? Ty sedačky fakt někdo požaduje pro lidi se zdravotním postižením?

  Posledně zase stál výtah na Hájích. Od té doby jsou zde připravené cedule na odstavení výtahu. Tomu říkám "být připraven". Kdo je na tomto výtahu závislí to má při každém vystoupení z vlaku jako překvápko. Asi si má podle DPP hodit pokaždé kostkou, zda se právě dnes dostane domu včas.

  Netušíte někdo, jak se ty dva výtahy na Hájích mají vlastně používat? Popis na webu DPP je zmatečný. Logika věci mi říká, že mají všichni přednostně užívat veřejný výtah. Jenže autobusy na Hájích staví u nákladního výtahu. Posledně jsem poslal vozíčkáře přes Galaxii k veřejnému výtahu, samozřejmě to nenašli a bloudili v garážích. Asi to byla moje kravina, protože jsem měl přihnat dispečera k nákladnímu výtahu. Řešil jsem to půl hodiny. Cesta od autobusu Háje k veřejnému výtahu samozřejmě není vyznačená. Stejný problém jako na Nádraží Holešovice a asi kdekoliv jinde v Praze. Cestu po povrchu zvládnou jen místní. Co pozvat klub turistů, aby ty stezky vyznačili? ;-)

+1/0
1.9.2015 6:58

M78a14r75t34i77n 87R86u85z51i41c71k64a 1252368686547

Prestavba stanice nebo stavba vytahu?

+1/0
31.8.2015 21:36

P12a81v16e27l 56H26o92v73o78r89k42a 8305916575458

Obé

+1/0
31.8.2015 21:48

M28a73r57t38i10n 25R86u57z76i36c47k19a 1122358636167

No ja nevim, ale pod prestavbou stanice si predstavuju vice stavebnich praci nez jen stavbu vytahu... to je jako bych rekonstrukci bytu nazval vymenu vchodovych dveri...

+1/0
31.8.2015 23:36

I81r41e50n61a 32M69a83t20e61j21k11o54v86a 2545665929921

To si to predstavujete dost jednodusse. Je to spis jako rekonstrukce koupelny.

+1/0
1.9.2015 4:28

J95o52z89e67f 97S67t38e24b34i39l89a 3195177895487

Dalsi z PR clanku DPhlm + redakce. Zajimave ze redakce nezkusila prestup (trebas s kocarkem) na Florenci z C na B, pripadne obracene. To by cenzor smetl ze stolu takovou PR⚡.....

+3/−3
31.8.2015 21:09

T25o83m60á87š 50K94n22a57i88f46l 6753880237410

Co to plácáš?

+1/0
31.8.2015 23:33

K70a31r69e53l 26D16r81d72a 6483835727229

Máte snad něco proti 3 výtahům, pojízdnému feťáckému doupěti a procházce po povrchu se snídaní v McDonald's? No nepovídejte. ;-D

+1/0
1.9.2015 6:09

F47r97a40n93t11i54š30e61k 38N13o93v77o51t96n82ý 2934119306

Tak, a v Praze mají i svislý tunel.

+1/−2
31.8.2015 21:08
Foto

M31i78c24h82a63l 17Z29e64i90z83i66n52g45e76r 5248382572241

Metroprojekt má ve svém časopise podrobnou reportáž o té stavbě a komplikacích. Dělat výtahovou šachtu otvorem 200x130 cm ve stěně toho domu je opravdu náročné.Dobrá práce:-)

+3/0
31.8.2015 20:21

P27e94t45r 31V67a61n12ě66k 3377918113286

Ale na Prahu celkem za hubičku. Však oni to od zatopení metra umí  !!!!!!

+1/−2
31.8.2015 20:20

M32a86r70e27k 62H93r96u64b44y 6337732451628

Za tyhle peníze by se dal postavit činžák včetně toho výtahu, ale když to platí Unie, tak se na nějakou kačku nekouká...

+8/−4
31.8.2015 20:09

P85e67t27r 62K23o48u68t76e16c84k98ý 6204620797957

Jak ten hypotetický činžák vyřeší přístupnost stanice metra 20m pod zemí?

+5/0
31.8.2015 20:59
Foto

M78a37r62t71i61n 79Š80u27b23r30t 1415921784935

Pamatuju se, že náklady se ještě před pár lety odhadovaly vyšší než 100 milionů Kč. Ona není opravdu úplně legrace vybudovat takovou stavbu. Nejprve se musí postavit krátký výtah z nástupiště do úrovně stropu toho nástupiště, pak spojovací chodba, která vás dovede na stranu přes boční kolej, kde se dostanete pod činžovní dům, pod jehož základy se musíte citlivě prokopat do těch základů, do prostoru toho domu a v něm vybudovat v přízemí výstup na ulici. Výtah z nástupiště až nahoru rovnou jaksi nejde, protože by vyústil do prostředního pruhu magistrály...

+8/0
31.8.2015 21:47

E31v98a 67D32r65o26z98d20o38v87á 7789637195645

Jednoduché to určitě není, ale srovnejte to s budováním podzemních garáží pod činžáky ve staré zástavbě třeba na P1 a P2. Doba výstavby všech zmíněných výtahů mi připadá neuvěřitelně dlouhá. U soukromého investora by to bylo nepřijatelné, u investora jako je město se práce "trošku" natáhnou, aby byly pracovní kapacity co nejdéle vytížené.

+1/−2
31.8.2015 23:00

T62o82m43á83š 48K53n45a82i90f83l 6253150497130

Inu, cechacci... Všemu rozumí, všechno znaj... A furt budou remcat

+2/0
31.8.2015 23:35
Foto

M42a80r55t88i82n 84Š84u40b87r96t 1625951684975

Promiňte, ale zrovna v případě těchto staveb se postupuje tak, jak nejrychleji to jde. Situace na místech je nepředvídatelná, třeba na Můstku tak složitá, že se stavba z technických důvodů asi přehoupne do příštího roku, přičemž také měla být hotova letos. A pracovní kapacity budou naopak chybět třeba na Roztylech.

+1/0
1.9.2015 13:42

T73o92m96á69š 25K84n60a46i97f18l 6403490847260

Víte co je problém diskusi na idnesu? Ze sem píše každy vůl, treba vy

+2/0
31.8.2015 23:34

P76e47t50r 20B59y16s95t16r33o73ň 6362797576325

Jestli ta cena není vysoká proto, že ten výtah se musel dodatečně pasovat do něčeho již hotového bez poškození a větších úprav...

0/0
4.9.2015 15:36

Z94b46y30n52ě84k 47L18o96s85k54o88t 7641528948822

Tleskám, že je další stanice zpřístupněna. Kdo na vozíku není, nikdy to pochopit zcela nemůže.

Cena je mastná, ale např. Bémova Praha olympijská stála asi 70 mega a za tyto vyhozené peníze by možná byly dva přístupy jindeEU

+7/−1
31.8.2015 19:59

M46a57r43e98k 67H62r49u55b52y 6467612121668

Těch 70 mio ale bylo jenom za nějaké zbytečné studie reálně se nestalo nic...

+1/0
31.8.2015 20:11

J69a33k43u44b 36S37t51a60š86e87k 8634478174782

Idnes má dna fotografy nebo tam ten pán pózuje pěkně dlouho? Ale když tam vidím toho dalšího fotografa na druhé fotce, tak asi pózuje než si ho vyfotí všichni.

+1/0
31.8.2015 19:19

L61a94d30a 93N63o11v33a86k 4252913797

za tyhle peníze by tam mohl stát deset let taxi, který by vozil vozíčkáře po celé Praze až na místo určení..., nic jiného by nemusel dělat...:-P

+7/−8
31.8.2015 19:13

A88n68t54o89n77í16n 33S44v51o37b62o21d54a 3374243529322

výtahy nevyužívají jen vozíčkáři, těch je menšina co se vozí výtahem, maminek s kočárkem a starých lidí je podstatně víc :-)

+5/−1
31.8.2015 21:15

K61a60r83e87l 60M31o51t96l11í43k 7820175505635

Ono u nás je tak nějak všechno dražší ...

+6/−1
31.8.2015 18:58

T68o96m69á19š 81K40ř12í65ž51e98k 6823756667486

65 mega, docela dobrá rána, když výtah do běžného 4 patrového domu stojí cca. 1,2 mega. I při ztížených podmínkách stavby do podzemí je 10 mega asi reálných, ale i tak  dost.

Na DP i na magistrátě jsou ale s cenou spokojený

+4/−6
31.8.2015 18:55

P57a11v37e55l 23H28o37v84o66r39k56a 8635356435178

Tolik stojí jen výtah samotný, tedy kabina, stroj a vystrojení šachty. Tady se musela postavit zcela nově výtahová šachta v podzemním "domě" s východem do podzemí stávajícího domu, čili technicky docela oříšek. Navíc ty výtahy budou asi dva s přestupem, protože přímo z nástupiště to vést nemůže, to by ten výtah vylezl uprostřed magistrály .... škoda že mafrani neudělali víc fotek, o popisu nemluvě Rv

+8/0
31.8.2015 19:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.