Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra I. P. Pavlova je bezbariérová, výtah stál skoro 65 milionů

Zprovozněním výtahu pro vozíčkáře skončila v pondělí po roce a čtvrt přestavba stanice metra I.P.Pavlova. Do konce roku plánuje Dopravní podnik dokončit také bezbariérové přístupy do metra ve stanicích Můstek a Anděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e53t38r 96T36o88m24e27k 7840693661796

Sem se nasune kapela The Tap Tap.Kdy si prohlédneme výtah?

0/0
2.9.2015 23:34

K86a59r33e90l 26D64r71d49a 6963295817879

Zatím mi to lidi s električákem předběžně potvrdili. Výtahy, co mají dveře do "L" jsou hloupé a neoblíbené. Jejich projetí je strašně pracné. Výhodou je pak menší vozík. Kdo má velký venkovní vozík, bude na I.P. Pavlova patrně bojovat.

  Ideální jsou výtahy, které se jen přímo projíždí - Chodov, Budějovická apod. Docela dobře je použitelný výtah, z kterého se vycouvává.

  Bylo by fajn, kdyby tohle architekti příště zohlednili. Blbé je, že podle těch velkých vnitřních prostor mám pocit, že i na I.P. Pavlova mohly být rovné bezproblémové výtahy.

+1/−1
2.9.2015 11:06

J57i39ř76í 89K74r66e65j66č98í24k 2597108514726

Zohlednit je třeba v první řadě technické možnosti, nikoliv vaše dojmy a přání. ;-)

+1/0
2.9.2015 16:21

K49a33r65e91l 33D12r47d14a 6883875787819

Dokumentaci nevidím. (Pokud máte odkaz, dejte ho sem.) Logika věci říká, že šlo o odklonění výstupu z nástupiště mimo Legerovu. Měl by být třeba jediný pravý úhel nad nástupištěm. Druhý výtah mohl být již rovný. Pokud by se přestupní prostor udělal dostatečně velký (a podle mě je dost velký), mohl být rovný výtah i z nástupiště a zahnutí do pravého úhlu se mohlo řešit zalomenou chodbou. Dva výtahy do "L" a k tomu lomená chodba jsou prapodivným řešením odporující logice a hlavně účelu stavby.

  Nicméně, organizace vozíčkářů řešení viděla (někdy v roce 2012-13) a asi prošlo jejich schválením.

+1/0
2.9.2015 17:14

K60a43r58e44l 87D56r56d19a 6253475417839

Je to pěkné, je to snad i dobré. Prošel jsem si to a projel. V Legerově vedou na chodník dva průchody. Výšku stropu mají přesně 2 metry. Jeden je široký cca 1 metr a druhý cca 1,3 metru. Dveře tam žádné nejsou. Jen se zde stahuje na noc roleta - mříž. Vešlo se to přesně pod oplechování soklu. Takže fasáda domu je neporušená a provedení vstupu do metra je vzhledově vcelku vyhovující. R^

  (Ty dveře, co jsou vidět na fotce se zastupiteli, jsou již dveře výtahu. Je tady nějaký únikový východ. Tyto prostory jsem neřešil. Nepotkal jsem nic, co by připomínalo trafiku. Vnitřní prostory jsou pěkné a prostorné, stropy vysoké.)

  Jsou zde za sebou dva výtahy, oba vyžadují "vpravo vbok". Tedy otočku o 90 stupňů. Mají dveře proti sobě v pravém úhlu. Tady se bojím, že to vozíčkáři nezvládnou. Místa v kabině moc není. Dělat v omezeném prostoru otočku o 90 stupňů s velkým električákem není sranda. Už si to někdo projel? Chtělo by to dělat otočku už při najíždění. Měl by jet výtahem vždy jen jeden vozík. A pak by tam neměli překážet další cestující, jinak jim bude vozíčkář při otočkách drtit nohy. Toto podle mě není ideální řešení. Tak hlavně zda bude použitelné.

  Bylo zde dost lidí. Každý si to chce prohlédnout. Jezdí tady celé rodiny. Může se stát, že tady vozíčkář vyvolá přepravní zácpu. Zvlášť, když se šprajcne mezi dveřmi výtahu. ;-D

  Samozřejmě je v každém výtahu sedačka. Byla sklopená, tak jsem ji zvedal. Je pěkně ostrá, někdo se o ní pořeže. Když je sklopená, tak brání vozíčkáři dojet k ovládání výtahu a provádět v kabině potřebné předepsané piruety. Sám ji zvednout každý vozíčkář nezvládne a musí mít asistenta. Takže uděláme bezbariérové řešení za 60 mil. a dáme sem sedačku za 1000 Kč, která tu bezbariérovost zhatí.

+1/0
2.9.2015 0:22

K49a94r93e98l 23D29r59d18a 6403255227989

Na rohu Rumunské a Legerovy je zkrácené a odstraněné zábradlí. Jak když se zde pomaličku chystá zřízení přechodů. Ty zde zatím nejsou a chodník je zde stále bariérový. Je to tady třeba objíždět pěkně daleko. Právě zde Pražská správa přesně v místech budoucích přechodů asfaltovala kus chodníku. Škoda vyhazování peněz, když z toho nejsou rovnou bezbariérové nájezdy na budoucí přechody.

  Zastávka autobusu je podle mě bariérová díky těm dvěma nájezdům do domů nemusí jít vyklopit plošina z autobusu. Chtělo by to vyzkoušet, ale pro plošinu je ideální vyšší chodník s normálním obrubníkem. Tady je dost nízké a ještě bez obrubníků.

https://goo.gl/maps/K9jNc

  Přechod přes Jugoslávskou je v provozu. Bezbariérový přestup z metra na tramvaj je docela rychlý a použitelný. Pro tramvaje se nic moc nemění. Vyčkávání na vjezd přes Legerovu se posunulo o 2 metry. Tedy, tramvaj zavře dveře a popojíždí ze zastávky tak jako dnes. Cestující to plést nebude.

https://goo.gl/maps/UpZDy

  Tak jo, podařilo se a daří se. Jako pohyblivý a nepříliš vysoký chodec jsem s bezbariérovým řešením spokojen. ;-D Chci teď vidět vozíčkáře na električácích, jak to vytočí v těch kabinách výtahů. ;-)

+1/0
2.9.2015 0:43

P10e73t62r 89B64y55s91t72r10o86ň 6872827166655

Sedačky tam třeba jsou, jen mě prostě serou lidi, kteří z ní stoupnou a tu sedačku nechají být. Já vím, moc námahy...

0/0
3.9.2015 16:54

K65a24r21e94l 25D39r17d27a 6603485617529

Tomu nerozumím. Ten výtah jede 20 vteřin. Vždyť člověku, co se špatně pohybuje, se nevyplatí si sedat. A pokud na tom bude ještě hůř, těžko pojede "po svých" MHD. Chodil jsem s nepohyblivým kolenem. Pro tu bolest se vyplatilo sednout si až tak na 15-20 minut. Ne na pár vteřin. Je k těm sedačkám nějaké zdůvodnění?

  Vidím vždy jen děti co si hrají a odkládání tašek.

0/0
3.9.2015 19:04

K20a89r73e58l 31D51r12d42a 6313875557829

Tady je ten článek citovaný níže na Metroprojektu. Prý to stavěli přes dva otvory 1,3 x 2,2 metru. Což by na vstupy stačilo. Jenže podle fotek je to tak 1 x 1,6 metru.

http://www.metroprojekt.cz/files/casopis/mpi_01_2015-pro-web.pdf

  A zajímavost. Byt nad stavbou měl shnilé stropní trámy. Tak to stavba opravila. Ale při představě, že je v Praze mrak stejně shnilých činžáků, kde není důvod bádat nad stavem stropů...

  A je zde také pár článků věnovaných SONS a bezbariérovosti. (V roce 2015.) Dávám odkaz.

http://www.metroprojekt.cz/cz/aktualne/casopis-metroprojekt/

+1/0
1.9.2015 18:06

K55a35r82e84l 91D75r94d16a 6203405227939

Fotka vstupu v Legerově ulici. Vstup do kozího chlívku se autorům podařil asi přesně na chlup. Výška stropu tak 190 cm. Žluto černé výstrahy. Helma povinná.

  Šířka dveří je snad použitelná, pokud si vozíčkáři nebudou muset otevírat dvě křídla dveří současně, apod. Rv

  Prý se Praha 2 zasadila za zprovoznění načerno postaveného přechodu. Jinak by nějaké orgány nechaly vozíčkáře obíhat tramvajové zastávky dokolečka. Stavěla to TSK. Tedy, DPP asi mohou stavět v Praze načerno. Orgánem je tady kdo? Policie? Chce mi tady někdo říct, že si Praha 2 načerno postaví právě v nejvytíženější Legerově přechod pro chodce, nekonzultuje to s Policií a ta to musí jen akceptovat? To je jako běžná práce projektantů DPP? 8-o

  Neozvali se řidiči tramvají? Chodci jim tady budou přebíhat přes trať, kde se z principu jezdí fofrem? Vlastně. Jak budou nově jezdit tramvaje přes Legerovu směrem na Karlák? Docela problém. Zavřou dveře a budou dál čekat v zastávce, zatímco cestující budou bušit na tramvaj, že chtějí nastoupit. Pak se tramvaj rozjede do Legerovy a vezme sebou pod kola pár lidí co to s tím nastupováním mysleli opravdu vážně. A mezitím někde na Bělehradské budou stát další dvě tramvaje s otevřenými dveřmi v přesvědčení, že nabírají cestující na I.P,Pavlova? ;-D Nakonec se kvůli tomuto výtahu budou fofrem pouštět tramvaje na Václavák. :-P

http://www.osb-praha2.cz/cz/ve-stanici-i-p-pavlova-byl-otevren-prvni-bezbarierovy-vstup-do-metra-na-uzemi-prahy-2

+1/−2
1.9.2015 17:32

J51i25ř13í 27K82r69e65j45č39í25k 2927498624196

Možná je to pro vás nová informace, ale DPP je dopravce, tudíž neprojektuje ani nestaví chodníky ani přechody. ;-)

Řidiči si pochopitelně stěžovali, protože jde skutečně o nebezpečný prostor a když se k tomu přidá nevhodně nastavená signalizace, výsledkem je několik sražených chodců za velmi krátkou dobu jeho existence, ale Praze 2 to zjevně vůbec nevadí.

+1/0
2.9.2015 16:29

K22a39r60e64l 62D33r92d33a 6483425827819

Díky za reakci. Sražených chodců? A co je příčinou? Semafory fungují... To chodci vběhnou pod jedoucí tramvaj? (Jinak nahoře mám, že výjezd tramvaje ze zastávky zůstává fakticky nezměněn. Tedy popis zde neplatí. Tramvaj zavře dveře, popojede k přechodu a čeká na volno pro přejetí Legerovy.)

  DPP je na stavební povolení pro výtahy I.P. Pavlova uváděn jako stavitel. Ostatní firmy jen zastupují DPP.

http://www.prahafondy.eu/files/zadavaci-rizeni/1511_Pravomocne_stavbeni_povoleni.pdf

+1/0
2.9.2015 16:54

J44i74ř55í 84K56r13e78j43č45í37k 2987858384136

Příčinou je nekázeň chodců, stejně jako jinde chodí 99% chodců zcela běžně na červenou. Semafor má pro chodce nastavenou příliš krátkou vyklízecí dobu.

DPP je investorem bezbarierového řešení přístupu metra, není ale projektantem ani stavitelem přechodů pro chodce,

+2/0
2.9.2015 20:13

K15a85r27e20l 95D66r91d52a 6233845927809

Proboha, tady cituji stavební povolení vydané Magistrátem pro DPP zastoupeným Metroprojektem:

  "...budou použita dvě sklepní okna, která budou probourána až do výšky oplechování přízení - soklu domu". Odhaduji, to je tak 160-170 cm od chodníku.

  "Vzniklý prostor bude využit pro minimalizovaný prodejní prostor trafiky." 

  "Ostatní prostory umožní další existenci bytů. Jeden se bude rekonstruovat. Část nově vzniklého prostoru bude vrácena k bytu. Další byt také zůstává..." 

  Tak už jen zjistit, čí je to tady "trafika" za peníze EU. :-P

+1/0
1.9.2015 15:10

T78o57m 41P28á32l79e78k 1501856829118

Na fotku přístupu do výtahu z ulice už nezbylo, pane reportére, na kartě místo? Rv

+2/0
1.9.2015 10:43

K63a69r17e91l 59D40r78d93a 6333645757949

Hledám foto marně. Tohle je jediné dostupné foto nového vstupu do metra - to jsou ta dvířka do kozího chlívku. Ale mám nové zjištění. Chodník je pro stavbu pokryt panely. To je dalších 20-25 cm k dobru. Možná jsme fakticky na 180 cm výšce vchodu.

  Problém je ta šířka. Bezbariérové řešení má mít dveře min. 90 cm. Je na to vyhláška. Hlavní vchod má mít min. 1,25 metru. Výjimka připouští 80 cm, ale to vozíčkář dá často těžko a pracně, pokud vůbec. Navíc bude blokovat všem vstup do metra, než to pracně projede.

  Pokud jsou tam dvě díry 75 cm šířky, tak máme za 65 mil. sice bezbariérový výtah, ale s bariérovým výstupem na chodník. Což je jako celek naprosto nepoužitelné. Rv

https://goo.gl/maps/CYyPg

+1/0
1.9.2015 15:33
Foto

L89a27d61i25s72l85a76v 82K13r71a71t19o97c63h86v95í80l 6634572338644

Skvělý počin. Ale aby bylo něco bezbariérové, muselo by to být bezbariérové nejen pro osoby s pohybovým postižením, ale také pro ostatní (zrakové a sluchové postižení). Bariéry jsou totiž různé.

http://ladislavkratochvil.blog.idnes.cz/c/427080/Bezbarierovost-Jak-pro-koho.html

+1/0
1.9.2015 9:15

K98a43r18e41l 96D83r60d63a 6533245867549

Celá stanice metra I.P. Pavlova byla budována za 160 mil. Kč. (70. léta) ;-D

0/−2
1.9.2015 8:39

K92a64r33e41l 62D27r35d22a 6963335807659

Krtistova noho, že on je průser s vchodem do metra v Legerově! Nikdo z politiků Prahy 2 se u něj nenechal fotit. (Na Praze 2 mají fotku kde hlavy přítomných přečuhují vysoko nad vchodem.) Patrně by bylo třeba pro slušný vchod zabrat byt v přízemí. K tomu nedošlo. Takže zůstal jen vchod do sklepa pod úrovní fasády ve výšce tak 1,7 metru maximálně. I na fotce u DPP to tak vypadá. Tady se vtupuje do metra dírou co má výšku stropu tak 1,6 metru. Návštěva středověkého dolu. Hornická helma je povinnou výbavou cestujícího v Praze. Aneb pražské metro získalo vstup pro vozíčkáře a trpaslíky. Ostatní se musí plazit v podřepu a po kolenou. Rv;-D

  To za ty miliony stálo. Nedal se trochu bezbariérově podkopnout chodník, aby se získala alespoň výška futer dveří? ;-)

+1/0
1.9.2015 8:23

K45a29r49e42l 24D16r37d82a 6213465667629

To vypadá na bouřlivou diskusi s majitelem domu, která nedopadla pro DPP dobře. Očividně Praha nechtěla platit víc než musí nějakému "soukromému majiteli", kterému se "veřejným zájmem" nacpala do sklepa. Na to se tedy zajdu podívat. Ale mám pocit, jak když k tomu zase pustili nějaké zamrzlé bolševiky. Jestli si odnesu bouli, tak ji vrátím. ;-D

+1/0
1.9.2015 8:31

K62a80r64e53l 79D97r52d17a 6283935217199

V projektu se psalo, že jde o dům Prahy 2 a ruší se byt v přízemí. Na fotce google má již zazděná okna. Jestli ke zrušení bytu nedošlo, bude to tlačenka politiků Prahy 2. Chce to vidět.

+1/0
1.9.2015 8:53

K93a40r57e32l 94D16r39d85a 6463835607409

Tohle mají na webu Zelení: "Výtah z metra I. P. Pavlova: Bezbariérový vstup do metra ve stanici I. P. Pavlova bude brzy dokončen, byť má nějaké mouchy. Východy z domu na nároží Legerovy a Rumunské, kam výtah ústí, budou dost úzké, protože památkový úřad nepovolil vybourání jednoho segmentu zdiva mezi oblouky. Přechod, který postavila Technická správa komunikací přes Jugoslávskou, a přes který by se dalo dostat od bezbariérového výstupu k tramvajím směr Karlovo náměstí, je uzavřen, protože ho Technická správa komunikací postavila načerno. A konečně přes Rumunskou se v místě výstupu nedá přejít (natož přejet s vozíkem), protože tam je zábradlí (přechod zrušen před pár lety)."

  Tedy ten nový přechod na I.P.Pavlova nesmí jít do provozu a Rumunská je záměrně bariérová. Vozíčkář smí výtah na I.P.Pavlova použít jen s dobře nabitou baterií a dostatkem času pro výlety po Praze 2. RvRvRv:-P

+1/0
1.9.2015 14:53

K48a40r23e21l 98D79r27d19a 6523855747109

On je ten výstup v Legerově... pěkně daleko od I.P.Pavlova. Je na křižovatce s Rumunskou. Poblíž na stejném chodníku ke zastávka autobusu, kterou ale využívají hlavně noční linky. Bylo by pěkné sem stáhnout nějakou "tranzitní" linku, něco jako 135. (Kde staví H1 na I.P.Pavlova? To by se tady také hodilo. Ale linka, co jezdí jednou za 3 hodiny... Praha to s tou bezbariérovostí myslí fakt vážně.)

  A to mě podrž. Ta zastávka autobusu je bariérová. Má tady dva výjezdy ze dvorů, takže zde není normovaný pangejt na sundání plošiny. Tak to bych chtěl vidět, zda tento "detail" někdo řešil. Postavil si sem DPP autobus a zkusil naložit vozíčkáře? Jde to? Podle mě bude třeba autobusovou zastávku posunout o pár metrů jinam. (Už zase vidím řidiče autobusu, co pokrčí rameny a poradí počkat si na jiný autobus nebo neotravovat na povrchu a vysmahnout do metra.)

  Jinak, bylo potřeba k výtahu postavit další bezbariérový přechod přes koleje na I.P.Pavlova. Na google StreetView je focený, když ho stavěli. (Tak třeba je to další položka v ceně. Přechod a doplněné semafory.) 

  Dále v Legerově je focená ohrada Metrostavu, když to tady budovali. Tak to je od zastávek tramvaje I.P.Pavlova pořádná dálka. Asi jako na Národní.

  A jak jinak. Křižovatka s Rumunskou je bariérová. Je také přestavěna a má zde nové přechody a semafory? Jestli ne, tak je to "pražská soda". Vyjedete z výtahu a na chodník přes ulici v Legerově a Rumunské se nedostanete a musíte kroužit kolem I.P.Pavlova. Je to tady přitom takové klidné a útulné. V Legerově jsou příjemné procházky... ;-D

+1/0
1.9.2015 7:55

K63a53r57e52l 53D81r23d37a 6113545317159

Faktem je, že výtahy v pražské MHD asi nejvíc trpí na asociály. Záchod, zvratky, vandalové, píchání drog. Mladá holka mě pouští na Hlaváči do výtahu a sklízí si nádobíčko... asi zdravotní sestřička.

  Tak je snad i dobře, když je výtah v intenzivním provozu, chrání ho to. Ale poruchy výtahů v Praze jsou pěkná soda. Zákon schválnosti, výtahy nejedou zpravidla tehdy, když spěcháte a na nějaké výluky nemáte absolutně čas. Asistenti jsou placenou službou, co aby DPP v době odstávky výtahu proplácel za každou obcházenou výluku tak 100 Kč jako odškodné.

  Co ta sedačka ve výtahu? Zdá se mi, že je tady nějaké nové umístění. Ale když vidím, že jí zpravidla sklápí děti jako hračku a senioři, aby si sem dali tašku, a vozíčkář pak nenajede pro sklopenou sedačku do kabiny či k ovládání... Utracené miliony a ono to pak pro nedomyšlenost sloužit pořádně nemůže. Má to řešení? Ty sedačky fakt někdo požaduje pro lidi se zdravotním postižením?

  Posledně zase stál výtah na Hájích. Od té doby jsou zde připravené cedule na odstavení výtahu. Tomu říkám "být připraven". Kdo je na tomto výtahu závislí to má při každém vystoupení z vlaku jako překvápko. Asi si má podle DPP hodit pokaždé kostkou, zda se právě dnes dostane domu včas.

  Netušíte někdo, jak se ty dva výtahy na Hájích mají vlastně používat? Popis na webu DPP je zmatečný. Logika věci mi říká, že mají všichni přednostně užívat veřejný výtah. Jenže autobusy na Hájích staví u nákladního výtahu. Posledně jsem poslal vozíčkáře přes Galaxii k veřejnému výtahu, samozřejmě to nenašli a bloudili v garážích. Asi to byla moje kravina, protože jsem měl přihnat dispečera k nákladnímu výtahu. Řešil jsem to půl hodiny. Cesta od autobusu Háje k veřejnému výtahu samozřejmě není vyznačená. Stejný problém jako na Nádraží Holešovice a asi kdekoliv jinde v Praze. Cestu po povrchu zvládnou jen místní. Co pozvat klub turistů, aby ty stezky vyznačili? ;-)

+1/0
1.9.2015 6:58

M22a96r35t88i51n 60R32u75z44i79c92k48a 1582218936167

Prestavba stanice nebo stavba vytahu?

+1/0
31.8.2015 21:36

P94a40v90e83l 86H70o56v93o51r84k38a 8935396775278

Obé

+1/0
31.8.2015 21:48

M21a39r67t88i92n 67R30u83z62i43c24k76a 1872198766587

No ja nevim, ale pod prestavbou stanice si predstavuju vice stavebnich praci nez jen stavbu vytahu... to je jako bych rekonstrukci bytu nazval vymenu vchodovych dveri...

+1/0
31.8.2015 23:36

I15r33e11n43a 93M59a90t23e37j19k63o41v56a 2185465479501

To si to predstavujete dost jednodusse. Je to spis jako rekonstrukce koupelny.

+1/0
1.9.2015 4:28

J50o25z30e47f 81S35t27e11b71i70l98a 3335377425277

Dalsi z PR clanku DPhlm + redakce. Zajimave ze redakce nezkusila prestup (trebas s kocarkem) na Florenci z C na B, pripadne obracene. To by cenzor smetl ze stolu takovou PR⚡.....

+3/−3
31.8.2015 21:09

T63o75m60á44š 34K54n26a76i44f18l 6973790397210

Co to plácáš?

+1/0
31.8.2015 23:33

K30a31r86e15l 39D50r68d36a 6433835847289

Máte snad něco proti 3 výtahům, pojízdnému feťáckému doupěti a procházce po povrchu se snídaní v McDonald's? No nepovídejte. ;-D

+1/0
1.9.2015 6:09

F17r76a57n28t51i38š84e36k 98N39o54v70o85t15n25ý 2704149696

Tak, a v Praze mají i svislý tunel.

+1/−2
31.8.2015 21:08
Foto

M47i27c28h31a42l 59Z78e12i49z36i87n22g17e34r 5118502682971

Metroprojekt má ve svém časopise podrobnou reportáž o té stavbě a komplikacích. Dělat výtahovou šachtu otvorem 200x130 cm ve stěně toho domu je opravdu náročné.Dobrá práce:-)

+3/0
31.8.2015 20:21

P69e67t59r 79V37a11n35ě92k 3317578603676

Ale na Prahu celkem za hubičku. Však oni to od zatopení metra umí  !!!!!!

+1/−2
31.8.2015 20:20

M63a62r21e71k 79H24r79u89b57y 6367852911588

Za tyhle peníze by se dal postavit činžák včetně toho výtahu, ale když to platí Unie, tak se na nějakou kačku nekouká...

+8/−4
31.8.2015 20:09

P81e85t71r 50K41o63u60t14e74c11k16ý 6104790667487

Jak ten hypotetický činžák vyřeší přístupnost stanice metra 20m pod zemí?

+5/0
31.8.2015 20:59
Foto

M93a40r34t84i79n 91Š75u29b58r53t 1235381704545

Pamatuju se, že náklady se ještě před pár lety odhadovaly vyšší než 100 milionů Kč. Ona není opravdu úplně legrace vybudovat takovou stavbu. Nejprve se musí postavit krátký výtah z nástupiště do úrovně stropu toho nástupiště, pak spojovací chodba, která vás dovede na stranu přes boční kolej, kde se dostanete pod činžovní dům, pod jehož základy se musíte citlivě prokopat do těch základů, do prostoru toho domu a v něm vybudovat v přízemí výstup na ulici. Výtah z nástupiště až nahoru rovnou jaksi nejde, protože by vyústil do prostředního pruhu magistrály...

+8/0
31.8.2015 21:47

E27v78a 19D32r92o44z51d52o17v59á 7169287145125

Jednoduché to určitě není, ale srovnejte to s budováním podzemních garáží pod činžáky ve staré zástavbě třeba na P1 a P2. Doba výstavby všech zmíněných výtahů mi připadá neuvěřitelně dlouhá. U soukromého investora by to bylo nepřijatelné, u investora jako je město se práce "trošku" natáhnou, aby byly pracovní kapacity co nejdéle vytížené.

+1/−2
31.8.2015 23:00

T57o46m70á73š 23K10n32a19i42f54l 6673730117920

Inu, cechacci... Všemu rozumí, všechno znaj... A furt budou remcat

+2/0
31.8.2015 23:35
Foto

M94a31r82t19i47n 75Š13u56b87r31t 1695441544585

Promiňte, ale zrovna v případě těchto staveb se postupuje tak, jak nejrychleji to jde. Situace na místech je nepředvídatelná, třeba na Můstku tak složitá, že se stavba z technických důvodů asi přehoupne do příštího roku, přičemž také měla být hotova letos. A pracovní kapacity budou naopak chybět třeba na Roztylech.

+1/0
1.9.2015 13:42

T88o80m77á30š 85K57n24a55i94f76l 6663960407260

Víte co je problém diskusi na idnesu? Ze sem píše každy vůl, treba vy

+2/0
31.8.2015 23:34

P55e10t89r 48B76y77s50t23r64o84ň 6452947646815

Jestli ta cena není vysoká proto, že ten výtah se musel dodatečně pasovat do něčeho již hotového bez poškození a větších úprav...

0/0
4.9.2015 15:36

Z42b24y84n91ě39k 87L63o83s64k85o94t 7801168478162

Tleskám, že je další stanice zpřístupněna. Kdo na vozíku není, nikdy to pochopit zcela nemůže.

Cena je mastná, ale např. Bémova Praha olympijská stála asi 70 mega a za tyto vyhozené peníze by možná byly dva přístupy jindeEU

+7/−1
31.8.2015 19:59

M36a23r70e18k 16H26r71u75b69y 6547162801218

Těch 70 mio ale bylo jenom za nějaké zbytečné studie reálně se nestalo nic...

+1/0
31.8.2015 20:11

J39a63k65u11b 21S29t90a23š43e52k 8214478864662

Idnes má dna fotografy nebo tam ten pán pózuje pěkně dlouho? Ale když tam vidím toho dalšího fotografa na druhé fotce, tak asi pózuje než si ho vyfotí všichni.

+1/0
31.8.2015 19:19

L45a15d82a 90N81o69v17a26k 4772183817

za tyhle peníze by tam mohl stát deset let taxi, který by vozil vozíčkáře po celé Praze až na místo určení..., nic jiného by nemusel dělat...:-P

+7/−8
31.8.2015 19:13

A92n72t35o96n23í26n 68S43v56o13b53o56d41a 3254153359862

výtahy nevyužívají jen vozíčkáři, těch je menšina co se vozí výtahem, maminek s kočárkem a starých lidí je podstatně víc :-)

+5/−1
31.8.2015 21:15

K45a98r36e64l 94M77o83t18l33í48k 7330895395695

Ono u nás je tak nějak všechno dražší ...

+6/−1
31.8.2015 18:58

T56o48m32á13š 47K96ř49í18ž54e97k 6313276337886

65 mega, docela dobrá rána, když výtah do běžného 4 patrového domu stojí cca. 1,2 mega. I při ztížených podmínkách stavby do podzemí je 10 mega asi reálných, ale i tak  dost.

Na DP i na magistrátě jsou ale s cenou spokojený

+4/−6
31.8.2015 18:55

P12a38v43e49l 53H11o90v90o72r81k66a 8175406295388

Tolik stojí jen výtah samotný, tedy kabina, stroj a vystrojení šachty. Tady se musela postavit zcela nově výtahová šachta v podzemním "domě" s východem do podzemí stávajícího domu, čili technicky docela oříšek. Navíc ty výtahy budou asi dva s přestupem, protože přímo z nástupiště to vést nemůže, to by ten výtah vylezl uprostřed magistrály .... škoda že mafrani neudělali víc fotek, o popisu nemluvě Rv

+8/0
31.8.2015 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.