Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra I. P. Pavlova je bezbariérová, výtah stál skoro 65 milionů

Zprovozněním výtahu pro vozíčkáře skončila v pondělí po roce a čtvrt přestavba stanice metra I.P.Pavlova. Do konce roku plánuje Dopravní podnik dokončit také bezbariérové přístupy do metra ve stanicích Můstek a Anděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e37t73r 89T96o36m64e95k 7880483641136

Sem se nasune kapela The Tap Tap.Kdy si prohlédneme výtah?

0/0
2.9.2015 23:34

K36a11r91e80l 17D33r78d66a 6293695857489

Zatím mi to lidi s električákem předběžně potvrdili. Výtahy, co mají dveře do "L" jsou hloupé a neoblíbené. Jejich projetí je strašně pracné. Výhodou je pak menší vozík. Kdo má velký venkovní vozík, bude na I.P. Pavlova patrně bojovat.

  Ideální jsou výtahy, které se jen přímo projíždí - Chodov, Budějovická apod. Docela dobře je použitelný výtah, z kterého se vycouvává.

  Bylo by fajn, kdyby tohle architekti příště zohlednili. Blbé je, že podle těch velkých vnitřních prostor mám pocit, že i na I.P. Pavlova mohly být rovné bezproblémové výtahy.

+1/−1
2.9.2015 11:06

J94i77ř11í 30K90r37e88j71č77í64k 2697648544186

Zohlednit je třeba v první řadě technické možnosti, nikoliv vaše dojmy a přání. ;-)

+1/0
2.9.2015 16:21

K22a78r45e26l 53D41r81d53a 6333885817279

Dokumentaci nevidím. (Pokud máte odkaz, dejte ho sem.) Logika věci říká, že šlo o odklonění výstupu z nástupiště mimo Legerovu. Měl by být třeba jediný pravý úhel nad nástupištěm. Druhý výtah mohl být již rovný. Pokud by se přestupní prostor udělal dostatečně velký (a podle mě je dost velký), mohl být rovný výtah i z nástupiště a zahnutí do pravého úhlu se mohlo řešit zalomenou chodbou. Dva výtahy do "L" a k tomu lomená chodba jsou prapodivným řešením odporující logice a hlavně účelu stavby.

  Nicméně, organizace vozíčkářů řešení viděla (někdy v roce 2012-13) a asi prošlo jejich schválením.

+1/0
2.9.2015 17:14

K29a65r72e37l 38D23r70d54a 6293215867699

Je to pěkné, je to snad i dobré. Prošel jsem si to a projel. V Legerově vedou na chodník dva průchody. Výšku stropu mají přesně 2 metry. Jeden je široký cca 1 metr a druhý cca 1,3 metru. Dveře tam žádné nejsou. Jen se zde stahuje na noc roleta - mříž. Vešlo se to přesně pod oplechování soklu. Takže fasáda domu je neporušená a provedení vstupu do metra je vzhledově vcelku vyhovující. R^

  (Ty dveře, co jsou vidět na fotce se zastupiteli, jsou již dveře výtahu. Je tady nějaký únikový východ. Tyto prostory jsem neřešil. Nepotkal jsem nic, co by připomínalo trafiku. Vnitřní prostory jsou pěkné a prostorné, stropy vysoké.)

  Jsou zde za sebou dva výtahy, oba vyžadují "vpravo vbok". Tedy otočku o 90 stupňů. Mají dveře proti sobě v pravém úhlu. Tady se bojím, že to vozíčkáři nezvládnou. Místa v kabině moc není. Dělat v omezeném prostoru otočku o 90 stupňů s velkým električákem není sranda. Už si to někdo projel? Chtělo by to dělat otočku už při najíždění. Měl by jet výtahem vždy jen jeden vozík. A pak by tam neměli překážet další cestující, jinak jim bude vozíčkář při otočkách drtit nohy. Toto podle mě není ideální řešení. Tak hlavně zda bude použitelné.

  Bylo zde dost lidí. Každý si to chce prohlédnout. Jezdí tady celé rodiny. Může se stát, že tady vozíčkář vyvolá přepravní zácpu. Zvlášť, když se šprajcne mezi dveřmi výtahu. ;-D

  Samozřejmě je v každém výtahu sedačka. Byla sklopená, tak jsem ji zvedal. Je pěkně ostrá, někdo se o ní pořeže. Když je sklopená, tak brání vozíčkáři dojet k ovládání výtahu a provádět v kabině potřebné předepsané piruety. Sám ji zvednout každý vozíčkář nezvládne a musí mít asistenta. Takže uděláme bezbariérové řešení za 60 mil. a dáme sem sedačku za 1000 Kč, která tu bezbariérovost zhatí.

+1/0
2.9.2015 0:22

K28a87r28e72l 75D46r39d23a 6263465677349

Na rohu Rumunské a Legerovy je zkrácené a odstraněné zábradlí. Jak když se zde pomaličku chystá zřízení přechodů. Ty zde zatím nejsou a chodník je zde stále bariérový. Je to tady třeba objíždět pěkně daleko. Právě zde Pražská správa přesně v místech budoucích přechodů asfaltovala kus chodníku. Škoda vyhazování peněz, když z toho nejsou rovnou bezbariérové nájezdy na budoucí přechody.

  Zastávka autobusu je podle mě bariérová díky těm dvěma nájezdům do domů nemusí jít vyklopit plošina z autobusu. Chtělo by to vyzkoušet, ale pro plošinu je ideální vyšší chodník s normálním obrubníkem. Tady je dost nízké a ještě bez obrubníků.

https://goo.gl/maps/K9jNc

  Přechod přes Jugoslávskou je v provozu. Bezbariérový přestup z metra na tramvaj je docela rychlý a použitelný. Pro tramvaje se nic moc nemění. Vyčkávání na vjezd přes Legerovu se posunulo o 2 metry. Tedy, tramvaj zavře dveře a popojíždí ze zastávky tak jako dnes. Cestující to plést nebude.

https://goo.gl/maps/UpZDy

  Tak jo, podařilo se a daří se. Jako pohyblivý a nepříliš vysoký chodec jsem s bezbariérovým řešením spokojen. ;-D Chci teď vidět vozíčkáře na električácích, jak to vytočí v těch kabinách výtahů. ;-)

+1/0
2.9.2015 0:43

P57e16t90r 50B31y51s45t28r76o67ň 6472167536585

Sedačky tam třeba jsou, jen mě prostě serou lidi, kteří z ní stoupnou a tu sedačku nechají být. Já vím, moc námahy...

0/0
3.9.2015 16:54

K97a96r37e26l 94D50r33d26a 6153655717639

Tomu nerozumím. Ten výtah jede 20 vteřin. Vždyť člověku, co se špatně pohybuje, se nevyplatí si sedat. A pokud na tom bude ještě hůř, těžko pojede "po svých" MHD. Chodil jsem s nepohyblivým kolenem. Pro tu bolest se vyplatilo sednout si až tak na 15-20 minut. Ne na pár vteřin. Je k těm sedačkám nějaké zdůvodnění?

  Vidím vždy jen děti co si hrají a odkládání tašek.

0/0
3.9.2015 19:04

K64a15r25e16l 79D89r51d56a 6903695877239

Tady je ten článek citovaný níže na Metroprojektu. Prý to stavěli přes dva otvory 1,3 x 2,2 metru. Což by na vstupy stačilo. Jenže podle fotek je to tak 1 x 1,6 metru.

http://www.metroprojekt.cz/files/casopis/mpi_01_2015-pro-web.pdf

  A zajímavost. Byt nad stavbou měl shnilé stropní trámy. Tak to stavba opravila. Ale při představě, že je v Praze mrak stejně shnilých činžáků, kde není důvod bádat nad stavem stropů...

  A je zde také pár článků věnovaných SONS a bezbariérovosti. (V roce 2015.) Dávám odkaz.

http://www.metroprojekt.cz/cz/aktualne/casopis-metroprojekt/

+1/0
1.9.2015 18:06

K47a38r69e64l 27D81r68d50a 6153375407859

Fotka vstupu v Legerově ulici. Vstup do kozího chlívku se autorům podařil asi přesně na chlup. Výška stropu tak 190 cm. Žluto černé výstrahy. Helma povinná.

  Šířka dveří je snad použitelná, pokud si vozíčkáři nebudou muset otevírat dvě křídla dveří současně, apod. Rv

  Prý se Praha 2 zasadila za zprovoznění načerno postaveného přechodu. Jinak by nějaké orgány nechaly vozíčkáře obíhat tramvajové zastávky dokolečka. Stavěla to TSK. Tedy, DPP asi mohou stavět v Praze načerno. Orgánem je tady kdo? Policie? Chce mi tady někdo říct, že si Praha 2 načerno postaví právě v nejvytíženější Legerově přechod pro chodce, nekonzultuje to s Policií a ta to musí jen akceptovat? To je jako běžná práce projektantů DPP? 8-o

  Neozvali se řidiči tramvají? Chodci jim tady budou přebíhat přes trať, kde se z principu jezdí fofrem? Vlastně. Jak budou nově jezdit tramvaje přes Legerovu směrem na Karlák? Docela problém. Zavřou dveře a budou dál čekat v zastávce, zatímco cestující budou bušit na tramvaj, že chtějí nastoupit. Pak se tramvaj rozjede do Legerovy a vezme sebou pod kola pár lidí co to s tím nastupováním mysleli opravdu vážně. A mezitím někde na Bělehradské budou stát další dvě tramvaje s otevřenými dveřmi v přesvědčení, že nabírají cestující na I.P,Pavlova? ;-D Nakonec se kvůli tomuto výtahu budou fofrem pouštět tramvaje na Václavák. :-P

http://www.osb-praha2.cz/cz/ve-stanici-i-p-pavlova-byl-otevren-prvni-bezbarierovy-vstup-do-metra-na-uzemi-prahy-2

+1/−2
1.9.2015 17:32

J64i28ř49í 40K17r61e64j66č34í25k 2857738644216

Možná je to pro vás nová informace, ale DPP je dopravce, tudíž neprojektuje ani nestaví chodníky ani přechody. ;-)

Řidiči si pochopitelně stěžovali, protože jde skutečně o nebezpečný prostor a když se k tomu přidá nevhodně nastavená signalizace, výsledkem je několik sražených chodců za velmi krátkou dobu jeho existence, ale Praze 2 to zjevně vůbec nevadí.

+1/0
2.9.2015 16:29

K61a32r98e72l 68D55r50d45a 6553165377859

Díky za reakci. Sražených chodců? A co je příčinou? Semafory fungují... To chodci vběhnou pod jedoucí tramvaj? (Jinak nahoře mám, že výjezd tramvaje ze zastávky zůstává fakticky nezměněn. Tedy popis zde neplatí. Tramvaj zavře dveře, popojede k přechodu a čeká na volno pro přejetí Legerovy.)

  DPP je na stavební povolení pro výtahy I.P. Pavlova uváděn jako stavitel. Ostatní firmy jen zastupují DPP.

http://www.prahafondy.eu/files/zadavaci-rizeni/1511_Pravomocne_stavbeni_povoleni.pdf

+1/0
2.9.2015 16:54

J87i44ř10í 54K80r95e63j19č78í49k 2147868384516

Příčinou je nekázeň chodců, stejně jako jinde chodí 99% chodců zcela běžně na červenou. Semafor má pro chodce nastavenou příliš krátkou vyklízecí dobu.

DPP je investorem bezbarierového řešení přístupu metra, není ale projektantem ani stavitelem přechodů pro chodce,

+2/0
2.9.2015 20:13

K39a80r60e82l 70D45r48d40a 6183145397529

Proboha, tady cituji stavební povolení vydané Magistrátem pro DPP zastoupeným Metroprojektem:

  "...budou použita dvě sklepní okna, která budou probourána až do výšky oplechování přízení - soklu domu". Odhaduji, to je tak 160-170 cm od chodníku.

  "Vzniklý prostor bude využit pro minimalizovaný prodejní prostor trafiky." 

  "Ostatní prostory umožní další existenci bytů. Jeden se bude rekonstruovat. Část nově vzniklého prostoru bude vrácena k bytu. Další byt také zůstává..." 

  Tak už jen zjistit, čí je to tady "trafika" za peníze EU. :-P

+1/0
1.9.2015 15:10

T14o40m 22P95á71l97e93k 1601556369808

Na fotku přístupu do výtahu z ulice už nezbylo, pane reportére, na kartě místo? Rv

+2/0
1.9.2015 10:43

K45a80r84e29l 82D24r97d22a 6303335637689

Hledám foto marně. Tohle je jediné dostupné foto nového vstupu do metra - to jsou ta dvířka do kozího chlívku. Ale mám nové zjištění. Chodník je pro stavbu pokryt panely. To je dalších 20-25 cm k dobru. Možná jsme fakticky na 180 cm výšce vchodu.

  Problém je ta šířka. Bezbariérové řešení má mít dveře min. 90 cm. Je na to vyhláška. Hlavní vchod má mít min. 1,25 metru. Výjimka připouští 80 cm, ale to vozíčkář dá často těžko a pracně, pokud vůbec. Navíc bude blokovat všem vstup do metra, než to pracně projede.

  Pokud jsou tam dvě díry 75 cm šířky, tak máme za 65 mil. sice bezbariérový výtah, ale s bariérovým výstupem na chodník. Což je jako celek naprosto nepoužitelné. Rv

https://goo.gl/maps/CYyPg

+1/0
1.9.2015 15:33
Foto

L22a93d26i35s76l13a26v 98K61r23a72t91o33c65h73v18í90l 6894652528444

Skvělý počin. Ale aby bylo něco bezbariérové, muselo by to být bezbariérové nejen pro osoby s pohybovým postižením, ale také pro ostatní (zrakové a sluchové postižení). Bariéry jsou totiž různé.

http://ladislavkratochvil.blog.idnes.cz/c/427080/Bezbarierovost-Jak-pro-koho.html

+1/0
1.9.2015 9:15

K29a15r55e89l 98D67r55d87a 6303245537919

Celá stanice metra I.P. Pavlova byla budována za 160 mil. Kč. (70. léta) ;-D

0/−2
1.9.2015 8:39

K20a88r41e13l 85D98r44d29a 6593775297809

Krtistova noho, že on je průser s vchodem do metra v Legerově! Nikdo z politiků Prahy 2 se u něj nenechal fotit. (Na Praze 2 mají fotku kde hlavy přítomných přečuhují vysoko nad vchodem.) Patrně by bylo třeba pro slušný vchod zabrat byt v přízemí. K tomu nedošlo. Takže zůstal jen vchod do sklepa pod úrovní fasády ve výšce tak 1,7 metru maximálně. I na fotce u DPP to tak vypadá. Tady se vtupuje do metra dírou co má výšku stropu tak 1,6 metru. Návštěva středověkého dolu. Hornická helma je povinnou výbavou cestujícího v Praze. Aneb pražské metro získalo vstup pro vozíčkáře a trpaslíky. Ostatní se musí plazit v podřepu a po kolenou. Rv;-D

  To za ty miliony stálo. Nedal se trochu bezbariérově podkopnout chodník, aby se získala alespoň výška futer dveří? ;-)

+1/0
1.9.2015 8:23

K33a16r19e32l 74D55r55d24a 6723775557519

To vypadá na bouřlivou diskusi s majitelem domu, která nedopadla pro DPP dobře. Očividně Praha nechtěla platit víc než musí nějakému "soukromému majiteli", kterému se "veřejným zájmem" nacpala do sklepa. Na to se tedy zajdu podívat. Ale mám pocit, jak když k tomu zase pustili nějaké zamrzlé bolševiky. Jestli si odnesu bouli, tak ji vrátím. ;-D

+1/0
1.9.2015 8:31

K80a16r71e56l 36D98r92d67a 6843705187219

V projektu se psalo, že jde o dům Prahy 2 a ruší se byt v přízemí. Na fotce google má již zazděná okna. Jestli ke zrušení bytu nedošlo, bude to tlačenka politiků Prahy 2. Chce to vidět.

+1/0
1.9.2015 8:53

K81a97r12e57l 61D65r45d84a 6843945217799

Tohle mají na webu Zelení: "Výtah z metra I. P. Pavlova: Bezbariérový vstup do metra ve stanici I. P. Pavlova bude brzy dokončen, byť má nějaké mouchy. Východy z domu na nároží Legerovy a Rumunské, kam výtah ústí, budou dost úzké, protože památkový úřad nepovolil vybourání jednoho segmentu zdiva mezi oblouky. Přechod, který postavila Technická správa komunikací přes Jugoslávskou, a přes který by se dalo dostat od bezbariérového výstupu k tramvajím směr Karlovo náměstí, je uzavřen, protože ho Technická správa komunikací postavila načerno. A konečně přes Rumunskou se v místě výstupu nedá přejít (natož přejet s vozíkem), protože tam je zábradlí (přechod zrušen před pár lety)."

  Tedy ten nový přechod na I.P.Pavlova nesmí jít do provozu a Rumunská je záměrně bariérová. Vozíčkář smí výtah na I.P.Pavlova použít jen s dobře nabitou baterií a dostatkem času pro výlety po Praze 2. RvRvRv:-P

+1/0
1.9.2015 14:53

K85a31r81e21l 91D78r45d64a 6733685347409

On je ten výstup v Legerově... pěkně daleko od I.P.Pavlova. Je na křižovatce s Rumunskou. Poblíž na stejném chodníku ke zastávka autobusu, kterou ale využívají hlavně noční linky. Bylo by pěkné sem stáhnout nějakou "tranzitní" linku, něco jako 135. (Kde staví H1 na I.P.Pavlova? To by se tady také hodilo. Ale linka, co jezdí jednou za 3 hodiny... Praha to s tou bezbariérovostí myslí fakt vážně.)

  A to mě podrž. Ta zastávka autobusu je bariérová. Má tady dva výjezdy ze dvorů, takže zde není normovaný pangejt na sundání plošiny. Tak to bych chtěl vidět, zda tento "detail" někdo řešil. Postavil si sem DPP autobus a zkusil naložit vozíčkáře? Jde to? Podle mě bude třeba autobusovou zastávku posunout o pár metrů jinam. (Už zase vidím řidiče autobusu, co pokrčí rameny a poradí počkat si na jiný autobus nebo neotravovat na povrchu a vysmahnout do metra.)

  Jinak, bylo potřeba k výtahu postavit další bezbariérový přechod přes koleje na I.P.Pavlova. Na google StreetView je focený, když ho stavěli. (Tak třeba je to další položka v ceně. Přechod a doplněné semafory.) 

  Dále v Legerově je focená ohrada Metrostavu, když to tady budovali. Tak to je od zastávek tramvaje I.P.Pavlova pořádná dálka. Asi jako na Národní.

  A jak jinak. Křižovatka s Rumunskou je bariérová. Je také přestavěna a má zde nové přechody a semafory? Jestli ne, tak je to "pražská soda". Vyjedete z výtahu a na chodník přes ulici v Legerově a Rumunské se nedostanete a musíte kroužit kolem I.P.Pavlova. Je to tady přitom takové klidné a útulné. V Legerově jsou příjemné procházky... ;-D

+1/0
1.9.2015 7:55

K56a62r23e87l 30D91r81d40a 6483345607659

Faktem je, že výtahy v pražské MHD asi nejvíc trpí na asociály. Záchod, zvratky, vandalové, píchání drog. Mladá holka mě pouští na Hlaváči do výtahu a sklízí si nádobíčko... asi zdravotní sestřička.

  Tak je snad i dobře, když je výtah v intenzivním provozu, chrání ho to. Ale poruchy výtahů v Praze jsou pěkná soda. Zákon schválnosti, výtahy nejedou zpravidla tehdy, když spěcháte a na nějaké výluky nemáte absolutně čas. Asistenti jsou placenou službou, co aby DPP v době odstávky výtahu proplácel za každou obcházenou výluku tak 100 Kč jako odškodné.

  Co ta sedačka ve výtahu? Zdá se mi, že je tady nějaké nové umístění. Ale když vidím, že jí zpravidla sklápí děti jako hračku a senioři, aby si sem dali tašku, a vozíčkář pak nenajede pro sklopenou sedačku do kabiny či k ovládání... Utracené miliony a ono to pak pro nedomyšlenost sloužit pořádně nemůže. Má to řešení? Ty sedačky fakt někdo požaduje pro lidi se zdravotním postižením?

  Posledně zase stál výtah na Hájích. Od té doby jsou zde připravené cedule na odstavení výtahu. Tomu říkám "být připraven". Kdo je na tomto výtahu závislí to má při každém vystoupení z vlaku jako překvápko. Asi si má podle DPP hodit pokaždé kostkou, zda se právě dnes dostane domu včas.

  Netušíte někdo, jak se ty dva výtahy na Hájích mají vlastně používat? Popis na webu DPP je zmatečný. Logika věci mi říká, že mají všichni přednostně užívat veřejný výtah. Jenže autobusy na Hájích staví u nákladního výtahu. Posledně jsem poslal vozíčkáře přes Galaxii k veřejnému výtahu, samozřejmě to nenašli a bloudili v garážích. Asi to byla moje kravina, protože jsem měl přihnat dispečera k nákladnímu výtahu. Řešil jsem to půl hodiny. Cesta od autobusu Háje k veřejnému výtahu samozřejmě není vyznačená. Stejný problém jako na Nádraží Holešovice a asi kdekoliv jinde v Praze. Cestu po povrchu zvládnou jen místní. Co pozvat klub turistů, aby ty stezky vyznačili? ;-)

+1/0
1.9.2015 6:58

M43a72r26t69i30n 92R84u45z30i85c60k24a 1282168456127

Prestavba stanice nebo stavba vytahu?

+1/0
31.8.2015 21:36

P59a26v42e46l 43H37o88v37o35r87k31a 8715176905868

Obé

+1/0
31.8.2015 21:48

M13a90r43t85i40n 23R11u90z57i97c14k46a 1702268916117

No ja nevim, ale pod prestavbou stanice si predstavuju vice stavebnich praci nez jen stavbu vytahu... to je jako bych rekonstrukci bytu nazval vymenu vchodovych dveri...

+1/0
31.8.2015 23:36

I68r76e63n33a 12M31a11t48e11j36k82o42v40a 2655595579971

To si to predstavujete dost jednodusse. Je to spis jako rekonstrukce koupelny.

+1/0
1.9.2015 4:28

J23o52z33e40f 12S54t68e72b85i28l45a 3515797895327

Dalsi z PR clanku DPhlm + redakce. Zajimave ze redakce nezkusila prestup (trebas s kocarkem) na Florenci z C na B, pripadne obracene. To by cenzor smetl ze stolu takovou PR⚡.....

+3/−3
31.8.2015 21:09

T88o26m15á79š 15K31n20a49i66f40l 6643380737980

Co to plácáš?

+1/0
31.8.2015 23:33

K64a74r65e72l 79D21r67d92a 6873265537329

Máte snad něco proti 3 výtahům, pojízdnému feťáckému doupěti a procházce po povrchu se snídaní v McDonald's? No nepovídejte. ;-D

+1/0
1.9.2015 6:09

F31r57a61n37t62i82š90e40k 62N50o43v70o41t92n43ý 2474129306

Tak, a v Praze mají i svislý tunel.

+1/−2
31.8.2015 21:08
Foto

M62i86c37h18a56l 54Z45e85i14z34i58n18g14e46r 5858272152651

Metroprojekt má ve svém časopise podrobnou reportáž o té stavbě a komplikacích. Dělat výtahovou šachtu otvorem 200x130 cm ve stěně toho domu je opravdu náročné.Dobrá práce:-)

+3/0
31.8.2015 20:21

P26e45t81r 12V11a21n26ě73k 3437128323466

Ale na Prahu celkem za hubičku. Však oni to od zatopení metra umí  !!!!!!

+1/−2
31.8.2015 20:20

M50a36r10e53k 78H50r12u68b70y 6337292161378

Za tyhle peníze by se dal postavit činžák včetně toho výtahu, ale když to platí Unie, tak se na nějakou kačku nekouká...

+8/−4
31.8.2015 20:09

P54e54t57r 25K83o61u36t55e57c29k96ý 6634450507557

Jak ten hypotetický činžák vyřeší přístupnost stanice metra 20m pod zemí?

+5/0
31.8.2015 20:59
Foto

M16a54r42t28i22n 70Š31u36b71r62t 1205851734365

Pamatuju se, že náklady se ještě před pár lety odhadovaly vyšší než 100 milionů Kč. Ona není opravdu úplně legrace vybudovat takovou stavbu. Nejprve se musí postavit krátký výtah z nástupiště do úrovně stropu toho nástupiště, pak spojovací chodba, která vás dovede na stranu přes boční kolej, kde se dostanete pod činžovní dům, pod jehož základy se musíte citlivě prokopat do těch základů, do prostoru toho domu a v něm vybudovat v přízemí výstup na ulici. Výtah z nástupiště až nahoru rovnou jaksi nejde, protože by vyústil do prostředního pruhu magistrály...

+8/0
31.8.2015 21:47

E25v24a 76D21r77o81z14d87o28v88á 7549167615885

Jednoduché to určitě není, ale srovnejte to s budováním podzemních garáží pod činžáky ve staré zástavbě třeba na P1 a P2. Doba výstavby všech zmíněných výtahů mi připadá neuvěřitelně dlouhá. U soukromého investora by to bylo nepřijatelné, u investora jako je město se práce "trošku" natáhnou, aby byly pracovní kapacity co nejdéle vytížené.

+1/−2
31.8.2015 23:00

T98o53m95á58š 52K47n32a29i77f23l 6603940357410

Inu, cechacci... Všemu rozumí, všechno znaj... A furt budou remcat

+2/0
31.8.2015 23:35
Foto

M86a93r57t88i73n 45Š70u54b70r47t 1305731434375

Promiňte, ale zrovna v případě těchto staveb se postupuje tak, jak nejrychleji to jde. Situace na místech je nepředvídatelná, třeba na Můstku tak složitá, že se stavba z technických důvodů asi přehoupne do příštího roku, přičemž také měla být hotova letos. A pracovní kapacity budou naopak chybět třeba na Roztylech.

+1/0
1.9.2015 13:42

T72o38m40á92š 80K76n29a20i73f21l 6423760767720

Víte co je problém diskusi na idnesu? Ze sem píše každy vůl, treba vy

+2/0
31.8.2015 23:34

P75e53t91r 98B68y53s92t91r56o66ň 6222137986355

Jestli ta cena není vysoká proto, že ten výtah se musel dodatečně pasovat do něčeho již hotového bez poškození a větších úprav...

0/0
4.9.2015 15:36

Z18b35y13n80ě98k 11L54o44s84k86o65t 7941478158262

Tleskám, že je další stanice zpřístupněna. Kdo na vozíku není, nikdy to pochopit zcela nemůže.

Cena je mastná, ale např. Bémova Praha olympijská stála asi 70 mega a za tyto vyhozené peníze by možná byly dva přístupy jindeEU

+7/−1
31.8.2015 19:59

M38a78r98e34k 38H76r93u74b54y 6297512381148

Těch 70 mio ale bylo jenom za nějaké zbytečné studie reálně se nestalo nic...

+1/0
31.8.2015 20:11

J84a46k10u33b 19S16t16a74š84e34k 8514728904752

Idnes má dna fotografy nebo tam ten pán pózuje pěkně dlouho? Ale když tam vidím toho dalšího fotografa na druhé fotce, tak asi pózuje než si ho vyfotí všichni.

+1/0
31.8.2015 19:19

L51a46d64a 82N65o36v96a18k 4612943747

za tyhle peníze by tam mohl stát deset let taxi, který by vozil vozíčkáře po celé Praze až na místo určení..., nic jiného by nemusel dělat...:-P

+7/−8
31.8.2015 19:13

A29n36t83o95n35í86n 34S56v34o92b56o81d80a 3574473819172

výtahy nevyužívají jen vozíčkáři, těch je menšina co se vozí výtahem, maminek s kočárkem a starých lidí je podstatně víc :-)

+5/−1
31.8.2015 21:15

K31a72r34e48l 14M34o30t83l77í76k 7140735315285

Ono u nás je tak nějak všechno dražší ...

+6/−1
31.8.2015 18:58

T19o13m24á57š 20K41ř54í58ž49e55k 6463136517946

65 mega, docela dobrá rána, když výtah do běžného 4 patrového domu stojí cca. 1,2 mega. I při ztížených podmínkách stavby do podzemí je 10 mega asi reálných, ale i tak  dost.

Na DP i na magistrátě jsou ale s cenou spokojený

+4/−6
31.8.2015 18:55

P21a70v36e82l 55H48o70v78o87r52k56a 8115446915118

Tolik stojí jen výtah samotný, tedy kabina, stroj a vystrojení šachty. Tady se musela postavit zcela nově výtahová šachta v podzemním "domě" s východem do podzemí stávajícího domu, čili technicky docela oříšek. Navíc ty výtahy budou asi dva s přestupem, protože přímo z nástupiště to vést nemůže, to by ten výtah vylezl uprostřed magistrály .... škoda že mafrani neudělali víc fotek, o popisu nemluvě Rv

+8/0
31.8.2015 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.