Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jako celebrita si nepřipadám, říká řidič mazací tramvaje

Kdo maže, ten jede. To platí i o řidiči mazací tramvaje, nového pražského fenoménu. Na sociálních sítích už má víc než šest tisíc fanoušků, vlastní písničku a desítky fotek, které její příznivci denně nahrávají na internet. „Nevím, proč je tak oblíbená,“ diví se Martin Bulín, který mazací tramvaj řídí od jejího zavedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o31m18á34š 96K76n22a88i35f92l 6403600137500

Fenomén? Tak mozna virtuálně na stránkach idnesu...

0/−1
20.9.2015 19:42

M18i89l67o56s52l39a46v 87J36o74s47í86f37k89o 6692176503202

Co ekologie? Někde kvůli kapce oleje odstavujou elektrárnu a tady se olej stříká na koleje!

0/0
20.9.2015 12:59

K33a57r67e18l 54D34r18d50a 6563895317959

Koukněte dole na ty odkazy. Je to ekologické mazivo. 

  (A safra. Dodavatel varuje před mícháním s jinými mazivy. V Česku tedy koukal někdo někde "ušetřit".) ;-D

0/0
20.9.2015 18:57

J79a95n 11V89a76l52o77u40c11h 6492817228320

Škoda, že internet nebyl v době, kdy se mazala trolej (hliníkové sběrací lišty nebyly tak "samomazací" jako nynější uhlíkové). Tramvaj, jejíž zadní část je kompletně za*raná černým mazadlem - to by bylo selfie;-D...

Běžně se mazání oblouků se provádí:

a/ vytlačováním mazadla do kolejnice před obloukem, jedoucí tramvaj ho pak rozmázne na celý oblouk.

b/ osazení tramvaje mazacími tyčinkami, pro požadovaný účinek stačí takto vybavit zhruba desetinu projíždějících vozidel.

Ale tady se zaplatí přestavba, řidič, energie a maže se podle grafikonu, který zdaleka neodpovídá potřebám (kolik třeba projede tramvají v obloucích na Andělu, Karlově náměstí či Palmovce na jedno promazání?). Ale je to fenomén, doslova letní vánoce8-o...

0/0
20.9.2015 9:50

K82a96r24e38l 66D12r80d86a 6893235857389

V pátek opět prudili na Muzeu revizoři a opět kasírovali cizince. Stejná scéna jako ve čtvrtek. Jen jiná parta. Když si chtějí revizoři vydělat, tak prudí na Muzeu turisty, ne? To hrají nějakou soutěž "zátah na platící trubky", ne? (Probůh, když jedu na černo, dá se vystoupit výtahy na C i A a šťáře dopraváckých fízlů na nástupištích se vyhnout.)

  Umím si představit občasnou kontrolu, ale už mě kontrolovali o prázdninách! 2x za jízdu. Teď jsem jezdil chvíli na jízdenky. Pražská MHD je příšerně drahá a na 30 minutovou jízdenku se nikam nedostanete, protože z těch 30 minut 10 minut padne na čekání. Na jízdenky něco zařizovat po Praze, je téměř nemyslitelné. Tady dostanou návštěvníci Prahy pořádnou facku, jen do Prahy strčí nos.

  Podle mě se zlevnilo roční předplatné, a DPP dostali radu, že pokud se jim to nezdá, tak si mají rozdíl vybrat na pokutách. To je jediné vysvětlení téhle mohutné dlouhodobé buzerace. Dopraváci si takto vybírají na své vánoční odměny, protože jim odboráři poradili, že roční jízdné o 1100 Kč levnější povede k bankrotu DPP.

  A když buzerace, tak rozjede DPP kampaň ke 140 letům MHD, kde sprostě a rasisticky nadává "celému světu", aby to bylo asi komplet.

  Ráno nasedám do vlaku, který smrdí, je špinavý a roky neuklizený. Sedám na sedačku s nechutnými fleky... (Které by stačil hadr a čistidlo.) Před kanceláří mám tramvajový přejezd. Tramvaj tady vříská na řidiče 5x za hodinu, jen šikana. O nějakém obtěžování Pražanů nadměrným a zbytečným hlukem řidiči pražských tramvají nikdy neslyšeli. Zasloužili by si za to občas pokutu...

  Uvažuji kolik cihel by mi muselo padnout na hlavu, abych obdivoval tak odpudivou službu a stal se jejím fandou a šel si dokonce fotit selfíčka s nějakou tramvají či dokonce s řidičem tramvaje. Asi to bude tím, že nejedu kolem MHD v autě, ale MHD skutečně používám a její "české" nepořádky beru hodně kriticky. ;-)

+1/−2
20.9.2015 7:42

K71a40r38e76l 19D25r52d75a 6913665987509

Pak by mě bavilo, kdyby tady Češi obdivovali český unikát. Spíš než nadávky, dejte sem nějakou skutečnou zasvěcenou pochvalu na "českou" mazací tramvaj. Zatím jsem dohledal, že to vymysleli Švýcaři. My jsme si to jen koupili. Patrně...

0/−2
20.9.2015 7:55

J84a41n 49J17a93k10l 2914532185366

Vy budete mít život docela složitý neboť jestli todle povídate i v reálu tak potěž koště...ale docela mě pobavila zmínka pokuta za nadměrný hluk:-) Tak poraďte řidičům jak mají dodržovat silniční předpisy:-) Já se přiznám že jsem řidič tramvaje a pokud bych odečetl občasné zazvonění na někoho kdo dělá co nemá tak bych cinknul párkrát za den a to obvykle jen v rozjezdech na větších zastávkách aby mi lidé nechodili do cesty :-) Jenže lidé dle mého hloupnou a hloupnou a pravidla, předpisy a zákony jsou jim ukradené a tak nedávají přednost, jezdí kam nemají, chodci chodí běžně na červenou a tak dál a tak dál, no a pokud máte něco co má zábrzdnou dráhu velice dlouhou a nemáte možnost ovlivnit směr kam to jede tak jediné co vám zbývá jak upozornit že se něco děje je bohužel jen ten zvonek...

+1/0
20.9.2015 9:40

K48a12r68e47l 31D73r53d88a 6243965497289

Na dálnicích je běžná světelná houkačka. Nevím jak by fungovala na tramvajích, ale méně by obtěžovala lidi v okolí. Třeba.

  Jinak, podle mě řidiči DPP řeší nějaký nesmyslný stres. Mají dodržet jízdní řád přesně "na minutu" v pražském provozu... V tom zbytečném zvonění jsou cítit nervy na pochodu. Zvonit minutu na auto, co nehodlá (nemůže) uhnout z kolejí je prostě o tom "tady jede s tramvají bezohledný řidič, co má nervy v kýblu a potřebuje vytočit všechny lidi v širokém okolí, aby si ulevil."

  Nevím kolik stížností chytají DPP za nedodržování jízdního řádu, že to tak řidiči usilovně řeší? Osobně se v Praze většinou na jízdní řád nespoléhám, proč, při krátkých intervalech? Na co bych si stěžoval a komu? Není tady jen nějaký virtuální důvod vymyšlený "dobře placenými šéfy" DPP?

  Když už ale jízdní řád občas potřebuji, tak zjišťuji, že pražská doprava jezdí zcela podle plotu. 5 minut žádná míra. Stres řidičů DPP a jejich časté vytáčení Pražanů pak již vůbec nechápu. Proč zpoždění někdy vadí a někdy je v pohodě?

  Podle mě, bolševický DPP funguje na principu samoúčelné šikany a zaměstnanci DPP pak takovou podlost vypouští do celé Prahy. Ta šikana můj problém není. A podlost dopravákům tolerovat nehodlám, ať si ji řeší laskavě v depu. ;-)

0/−1
20.9.2015 10:47

J88a22n 53J65a30k86l 2724192295186

Ono taky záleží, když stojíte na semaforech čekáte na čočky, auto vedle vás samozřejmě na zelenou...čočky padnou na volno semafor samozřejmě zelená a střelec s prvním autem chce odbočovat přes koleje a první co ho napadne je...rozjedu se a odbočím dřív než projede ta tramvaj...jenže ouha on je tam i protisměr a on samozřejmě odbočit nemůže neboť tam jedou ty auta no a co se stane? Stojí na kolejích takže já nemohu projet a on taky ne a jen proto že tam musel být první, tak takovýdle idiot s prominutím si ten zvonek a dálkový světla zaslouží, ale pokud dojedu do křižovatky kde už auta stála před mým příjezdem samozřejmě se chovám zcela normálně a počkám až se mi uvolní křižovatka bez použití zvonku či nějaké agrese vůči OA, občas dokonce i OA pouštím když vím že to zrychlí dopravu v dané křižovatce ale fakt nemám rád střelce co se někam nacpou a pak mi zůstanou stát na kolejích a strašně se diví, že v protisměru jezdí auta takže odbočit jaksi nejde...jinak za zpoždění nás samozřejmě nikdo nebuzeruje ono to taky dost dobře nejde v hustotě provozu který v Praze je, ale je fajn když má člověk na konečný 10 minut na obrat tam dorazit s aspoň 5ti minutovou mezerou aby se člověk mohl protáhnout a nebo si i dojít na toaletu ono totiž pak ject třebas hodinu přes Prahu s tím že máte plný měchýř není příjemné...je to o přístupu ale ne jen řidičů MHD které tak nemáte rád ale i o přístupu těch co řídí ty auta apod...někdy sledujte i ten důvod toho zvonku, třebas ten řidič auta udělal něco co neměl a řidič tramvaje měl co dělat aby zastavil...mě nedávno takto pomohl taxikář od AAA ...vyrazil z vedlejší a nedal mi přednost, místo aby z křižovatky zmizel to hnedka zamázl na přechodu a pouštěl paní přes přechod, co naplat že za ním jedu s tramvají který prázdná váží skoro 40 tun a mám jí plnou lidí...a co teď? Nouzově brzdit a riskovat zranění lidí co vezu a nebo sejmout taxikáře?...samozřejmě jsem to zabrzdil ale spřáhlo jsem měl nějakých 30 čísel od jeho kufru...

+1/0
20.9.2015 11:16

J25a16n 38J40a82k13l 2824152125956

A vemte si kdybych to nezastavil a naboural ho, jednalo by se o nehodu kterou by chtěli hodit na mě jako nedodržení bezpečné vzdálenosti, ale jak jsem ji mohl dodržet když mi tam vjel z vedlejší a nedal mi přednost??.. Takže taxikář by začal tvrdit že už tam samozřejmě dávno byl a co já? byl bych nahranej a šlo by to za mnou...pro tyto případy naštěstí mám záznamovou kameru takže by to tam bylo vidět a už by to neuhádal ale i tak...já pak trnu hrůzou aby se mi nikdo z lidí nezranil a taxikář si v klidu oddjíždí jako že se nic nestalo...

0/0
20.9.2015 11:21

K91a92r28e48l 12D86r53d92a 6363935517349

To zvonění je o konkrétním řidiči či chodci. Ale obtěžuje a plaší celé okolí, často zbytečně. Přitom jedu v tramvaji Olšanskou a někteří řidiči tady cinkají už preventivně - na přejezdech i světlech a je jim to fakticky na nic. Přesně jak popisujete, pořád ranaři, co koukají tramvaj předjet. Podle mě by to semafory neměly dovolit. (Proběhla na Olšanském jejich rekonstrukce, je to nyní vyřešeno nebo se právě toto tradičně neřešilo?)

  Bydlím u konečné a řidiči autobusů se zde chovají nechutně. Posledně tady kamarádka řešila, zda nemá zlomenou nohu z prudkého brzdění. Takže o pauzách na konečné vím své. A co jako? Mám celý život tolerovat, že se na své zastávce pravidelně pomlátím já nebo někdo z blízkých?

  Podle mě, to má řešení jen na základě zpětné vazby. Potřebuje řidič 10 minut před další jízdou? Musí to být nastaveno tak, aby je měl. Ne že se ROPID s DPP předhání v tom, jak vše nejlépe ožulit. Pak to odnáší cestující. Vadí OA roky na křižovatce při rozjezdu tramvaje? Proč nemá takový podnět radnice, TSK či policie na stole, když se budují nové semafory?

  Asi by to chtělo sběr připomínek od řidičů. Zaznamenal jsem něco takového při nehodě na Barrandově. Ale pravidlem to asi není.

0/0
20.9.2015 18:52

J46a60n 66J17a23k10l 2444482465546

Víte pane Drda, je to tak, dnes už lidé moc nepoužívají blinkr takže pokud nepoužije zrcátko tak přibrzdí a okamžitě odbočuje, no a pokud vidím auto co přibržďuje a je tam přejezd přes koleje tak já osobně okamžitě zpomaluji a cinknu si aby řidič věděl že tam někdo a něco je..divil byste se ale kolik lidí i přes toto varování dokáže do těch kolejí odbočit...kdybych mohl pošlu vám pár videí co jsem natočil na kameru, asi byste se doopravdy divil co jsou lidé schopní udělat před rozjetou tramvají....K těm semaforům, kdyby na každé takové křižovatce mělo být spešl zelená pro každý směr tak některé křižovatky se ucpou natolik že se to do noci nerozjede tedy to nejde, takže se prostě předpokládá že řidiči znají vyhlášku 361 takže ví že při odbočování musí dávat přednost, jenže to se moc neděje...není to o semaforech ale jen a pouze o lidech...změnte lidi a bude všude klid!!!

+1/0
21.9.2015 12:17

K96a35r49e45l 94D59r26d62a 6813875567369

Jistě. Změna chování lidí českou dopravu čeká. Je třeba ohleduplnost, slušnost, civilizované chování. Pomáhá kultivované prostředí.

  Sprostotu kampaně ke 140 letům pražské MHD jsem ještě nerozdýchal. To bylo jak krok zpět v české civilizaci o 50 let. Hodně špatný vzkaz, o co je třeba u nás v dopravě usilovat. ;-)

0/−1
23.9.2015 15:30

T17o73m55á85š 49K83n74a54i18f36l 6283810337180

Ty budeš zapsklej důchodce-prudic, co?

0/0
20.9.2015 19:44

K56a65r17e93l 51D89r69d17a 6453475887979

Fenomén? Češi fakt nejsou Němci ani Švýcaři. Zatímco jinde se vymýšlí technická řešení, Češi jsou jak opice vypuštěné ze ZOO. Dostanou hračku, co vymyslí vzdělanci jinde, ale udělají kolem toho největší humbuk. Což je ostatně také přínosné..., pro ty "slabší vzdělance z východu". Reklama, byznys, kšeft... a vybrnkaná písnička otřesnými amatéry. Když nám Němci říkají, že v nás vidí svého mladšího bratříčka (rozjíveného a ještě pitomého), mají svatou pravdu. ;-D

   Jakou jadrnou nadávku vymyslí čeští dopraváci tentokrát pro fandy mazací tramvaje? Co "štotomazouči"? Ve smyslu "joudové, co uctívají vyjetý motorový olej"? Hlavně žádný rasismus, ta mazací hmota je šedá ne černá. ;-D

  Tady je pár videí k čemu je to mazání dobré u výrobce v Curychu. Jsou tady k porovnání skřípějící a pak "namazané tramvaje". Mají na to dva systémy. Mazací vůz a stacionární mazání v konkrétním místě trati. Samá technická videa a jen Češi tady mají reklamu vhodnou pro šéfy dopravních podniků v Česku. Bez těch animovaných panďuláčků  by ty výhody čeští manažeři asi nepochopili. ;-D

  Jinak mi přijde, že jde hlavně o snižování hluku. Tedy službu pro trpící veřejnost. Za prvé to přiznává, že bezhlučná kolejová vozidla neexistují. Za druhé, že jde o zbytnou službu, pokud se dopraváci v Česku rozhodnou šetřit. Inu, teď mi to dává smysl. Ta reklama je nezbytná hlavně ku prospěchu české veřejnosti. ;-D

http://www.igralub.ch/igralub/index.php?id=97

http://www.sklenar-tribotechnika.cz/cs/m-17-aplikace/

0/−14
19.9.2015 15:50

K30a62r70e51l 43D21r86d88a 6693225697969

Potěšilo by mě jedině zjištění, že tuto mazací T3 vytvořili české zlaté ručičky nejlépe v dílnách DPP a Švýcarům Češi dotáhli jejich "na klíč" dodané řešení a vylepšili ho o další pytel skvělých nápadů. Třeba máme skutečně co oslavovat a nad čím se radovat.

  Takto mám pocit, že se u nás pouze namontovala na vyřazenou T3 stavebnice dodaná ze Švýcarska či Německa a česká je na tom jen ta písnička.

0/−3
19.9.2015 18:56

P37e61t11r 17V49e56s39e35l59ý 8805495612266

Ty budeš mít pořádnej mindrák. Stupidní kecy, urážení všech kolem sebe a vynášení Švýcarů do nebe. Tolik zvratků, to už je na psychouše. Měl by ses léčit.

+2/0
19.9.2015 19:02

V44l10a56d95i53m39í40r 79V44e48t54e71š36k36a 2661575235932

R^

0/0
20.9.2015 8:47

J86i53ř46í 95N24e38u68m10e94i90s58t72e70r 2802315893261

Inu vám sice něco dává smysl, ale nám ostatním smysl vašeho blábolu uniká. Prostě Drdův diskusní standard.

+2/−1
19.9.2015 23:24
Foto

K40r66i56s27t62ý62n77a 29V13a67ň11k67o55v73á 3727960135413

Já chápu, proč je to oblíbený. Je to prostě raritka. Já podobně jásala, když se v televizi objevoval Okamura, když ještě mluvil o věcech, kterým rozuměl a necpal se do politiky. Mazačku neznám, v Olomouci chodí jen dědečkové s kýblíčkama a štětcem, nepředpokládám, že by tak mazali celou trasu, ale nic jinýho jsem neviděla.

+2/0
19.9.2015 13:35

J67a84n 38S44t88o84d74o82l89a 7141460493800

Chlapi se štětkami mažou jen výhybky. Tahle je na oblouky.

+1/0
19.9.2015 20:38

V35l60a23d84i15m38í67r 20V15e46t26e70š54k15a 2691225755252

"...mluvil o věcech, kterým rozuměl..." Šmankote! Které to byly?

0/0
20.9.2015 8:48

T53o78m82á11š 14V82y12b32í66r41a86l 4788869248662

No musím se přiznat, že tomuto "šílenství" úplně nerozumím, nebo mi něco uniká ?

+11/−2
19.9.2015 12:04

J27a29k41u93b 60K87o90s 3746722570784

Myslím, že tohle šílenství se odehrává jen v hlavách pár redaktorů iDnesu

+1/−2
19.9.2015 19:08

T65o41m23á44š 32K61n97a92i12f61l 6513640317120

Neunika... Jen uměle vymývání mozku idnesem...

0/0
20.9.2015 19:45

P98e11t84r 85S77o75v74a 9916418346919

na playtvaku sem cucel dve hodiny,jak jezdi nocni prahou.parada R^

+8/0
19.9.2015 11:27

D29a18v81i82d 98E28r95b87e63n 5229487457576

Kolik jste si toho dal? :-D

+3/−1
19.9.2015 19:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.