Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Církve žalují kvůli majetku Prahu, radnice chce prosadit ústavní stížnost

Církevní řády a náboženské společnosti podaly v poslední době asi dvacet žalob na hlavní město. Ve hře jsou desítky hektarů lukrativních pozemků. Některé městské části teď od Prahy požadují, aby podala ústavní stížnost proti zákonu o církevních restitucích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16a40v98e38l 82B85a97r49t89á32k 5520962206192

Církevní restituce je prostá krádež mých peněz jako peněz současného daňového poplatníka. To, že došlo ke konfiskaci církevního majetku kdesi v minulosti mne nezajímá, dokonce jsem toho názoru, že je to podle historických paralel v pořádku. I kdyby bylo shledáno, že se v minulosti udála křivda nevidím důvod, proč by současné generace měly platit desítky miliard nenasytným křesťanským papalášům. Zvláště v době, kdy starobní důchodci žijí v bídě, invalidní důchodci snad ještě hůř. Lupičem a neřádem jsou křesťanské církve, zvláště pak katolická. To je podstata a více není nutné se k tomu vyjadřovat. 

Jen jsem rád, že tohle všechno vidí mladší generace a moc se snažím, aby si to zapamatovala. Nesmíme zapomenou zločiny fašistů, komunistů, a také zločiny křesťanů. Hlavně proto, abychom mohli v budoucnu žít jako svobodní lidé bez toho, aby nás někdo omezoval nebo okrádal.

0/−1
3.9.2015 10:02

M27a49r56t57i14n 30H77a24l37á32š47e11k 2930302778294

My, věřící jsme hlubofce potěšeni, že právě fanatičtí ateisti a neznabozi jako ty, nám budete platit a to hodně , za to, co nám vaši předci sprostě ukradli a přitom ještě stačili sprostě zavraždit velkou část církevních představitelů.

+1/−1
3.9.2015 17:41

P74a89v91e16l 89B36a52r69t68á76k 5130592176782

Děkuji za odpověď a jsem rád, že jsem se nespletl. Církve, a ne věřící, jsou banda zlodějů a lumpů. Já, stejně jako kterýkoliv jiný daňový poplatník nejsme zodpovědní za vraždy církevních hodnostářů. Nemůžu být zodpovědný za zločiny, které proběhly v minulosti a hlavně za ně nechci platit. A proto se mi jevíte, vážení flanďáci, jako sprostí zloději. Škoda, mezi věřícími je mnoho slušných a příjemných lidí, se kterými si rozumím, a mimo jiné i v tom, že veskrze (ne ale vždy) tuhle zlodějinu odsuzují. Škoda, církve zavinily, že vnímám křesťanské církve jako bezskrupulózní lumpy, a je mi líto věřících, kteří se musejí za tyhle organizace stydět před důchodcem, který žije z bídného důchodu.

0/0
3.9.2015 19:48

M47a76r10t33i23n 60K26a91r85á22s91e12k 1758904819904

Lidé s Vašim vnímáním světa a pojetím spravedlonosti ve smyslu krádež v můj prospěch je v pořádku, její náprava je zlodějina. By stejně církvím k ničemu užitečnému nebyli, takže je celkem fuk, jak církve vnímáte a jak si vykládáte spravedlnost. Prostě na tom nikomu nezáleží. Teda krom idnes, kterým rozviřujete diskuze a čekal bych, že budete spíš od tohoto bulváru placený provokatér, protože takový b1b být snad ani nemůžete, jaký se jevíte podle příspěvků být.

0/0
4.9.2015 9:41

P77a70v69e56l 61B15a13r29t90á96k 5860882376272

Je vidět, že krom urážek už nevíte, jak tu zlodějinu obhájit. Nu můžete používat osvědčenou rétoriku všech totalitních systémů, která zazněla např. při obhajování tzv. Norimberských zákonů nebo při procesu s paní Miladou Horákovou. Tam také zazněly teze o placených provokatérech. Jo a také se mi lichotí, že jako člen nebeské honorace máte svoje informace. Co chcete víte o člověku, máte na to  kartotéku a v ní su já. Nu, nezbývá než poděkovat Jarkovi Nohavicovi za jeho text, který, zdá se, už zase nabývá na aktuálnosti.

0/0
4.9.2015 11:25

M27a17r58t95i98n 33K93a95r64á68s58e96k 1168924979344

No trochu si protiřečíte, protože jednou píšete že vás moje označení provokatérem uráží a jinde že jste polichocen. Placení provokatéři se naprosto běžně používají a já v tom nevidím nic zase tak špatného. V komunistických provokatérech jsem taky neviděl špatné to že provokovali. Naopak to, že když člověk řekl něco nevhodného, byl odsouzen za to co řekl, špatné bylo. Provokatér jako legitimní nástroj nelegitimního pojetí spravedlnosti. I když máte asi pravdu. Profesionální provokatéři si počínají méně průhledně.

Nicméně stále je to tak, že krádež ve váš prospěch je v pořádku, kdežto její náprava je zlodějina. To je pro mě naprosto nepřijatelné a nemá smysl abychom si svoje postoje dále jakkoli zdůvodňovali.

0/0
6.9.2015 18:15

P75a77v85e84l 35B88a46r32t73á42k 5720802426262

Neustálé urážky z Vaší strany mně Vedou k přesvědčení, že je komunikace s Vámi  škoda času a na Vaše urážky už nebudu odpovídat. Nesmažete však vinu církví ani svojí tím, že každého, kdo Vám nastaví zrcadlo, označíte za provokatéra. Takhle se bránili pravdě křesťané ve středověku, nacisté a komunisté a nikdo z nich to naštěstí nikam nedotáhl. Nepomohly ani křesťanské hranice a upalování, nacistické koncentráky, ani komunistické gulagy. Jen silní si dovedou připustit, že jsou chybující. Ti slabí jen nadávají.

0/0
6.9.2015 20:31

M73a37r64t68i94n 84K52a79r90á57s96e80k 1168114979634

Tak si zkusíme podle Vašich právě zmíněných pravidel projít tuto diskuzi a najít kdo někomu vícekrát nadával. (Počítají se nadávky komukoli, především těm kdo nejsou spoučástí diskuse a nemůžou se tedy bránit Třeba představitelé církví.) Podle toho bezpečně poznáme kdo je slabší. Souhlasíte? . . . .  No máte slušné skóre.

Mimochodem, čím jsem Vás urazil tentokrát? Tím že jsem uznal, že asi nejste profesionální provokatér? Tak to by mě teda zajímalo, jestli vás víc uráží, že jsem vás za provokatéra považoval, nebo to, že jste mě přesvědčil, že se nejspíš mýlím :-) . Mimochodem. Škoda času je na celou tuhle diskuzi i na čtení takto sepsaného článku. Nicméně to považuju za skvělou příležitost v procvičování schopnosti diskutovat. Člověk se musí neustále zlepšovat.  Přeji pěkný den. R^

0/0
6.9.2015 21:34

K98a20r30e65l 30M18o12t51l90í38k 7690355315665

I pravil mistr Jan z Husi když se dozvěděl o církevních restitucích v Čechách  : 

"  Tak jako hejno krkavců snesli se na tuto zemi, aby vyklovali každé zrnko zlata a stříbra. Nemají slitování. Jejich srdce zjedovatěla touhou po bohatství. Se vším kupčí, všechno prodávají. Chceš pokřtít dítě? Zaplať! Chceš loupit a vraždit? Zaplať a bude ti odpuštěno. Ale pak, kdyby sám ďábel zaplatil, vstoupil by na nebesa? A za peníze takto vydřené z chudého lidu koně krásné chovají, čeleď nepotřebnou drží, v kostky hrají a na své kuběny kožichy drahé věší, zatímco Kristus chodil bos a neměl, kde by hlavu složil. Však poznejte se, vy zloději chudého lidu, neboť Bůh i lid vás vidí.  "

+4/−2
2.9.2015 8:19

J60i23r63i47n93a 30P41a47n97c23e80r 2951866378871

Kalouska a Necase,   dva bratri v triku a spol,kteri restituce podepsali a protlacili bych zavrela do hladomorny,cirkve si ten majetek nakradli a vydobyli diky chudemu lidu,tak jakepak vraceni nemovitosti,zase sla vlada proti svym vlastnim lidem,jinak by Kalouska a Necase musel nekdo zastavit,zajimalo by me kolik za to kdo dostal,spravedlnost neexistuje,jak to ze ti pokrytci sedi dodnes u koryta?!!

+3/−2
2.9.2015 7:05

T53o81n45d33a 19H43e62j59l75í94k 1658343239767

To by bylo, aby se tento tunel nedotuneloval.....

+4/−1
2.9.2015 3:02

P65a24v27e57l 34H96o82v27o67r16k76a 8325616215178

Nenažranci Rv

+6/−5
2.9.2015 0:08

P84a34v31e74l 63H47o56v33o12r21k33a 8965626865518

Nenažranci Rv

+4/−4
2.9.2015 0:08

J38i95ř28í 70L42i97n63h47a62r39t 3145354231386

Jsou to nedožranci jako Baloun.. Katolícisti nejvíc.. Každý to věděl dopředu a nikdo Prosebevykalouska©Já v největším tunelu nebyl schopen zastavit.. 80-90% obyvatel Česka s církevními prostitucemi stále nesouhlasí..

Zkomplikovat to mohl Václav II., ale ten se nechal koupit..

+9/−2
1.9.2015 23:55

M56a86r80t51i51n 90K70a43r58á58s38e19k 1898254459114

Ono je naštěstí úplně putna, kolik procent česka nesouhlasí s něčím, co česko rozhodlo krom jiného pod tlakem eskalace toho požadavku na mezinárodní úroveň. Protože tam by se velmi pravděpodobně rozhodlo ve prospěch církví a navíc mimo možnosti dohodnout se podobrém. Navíc konečně některým lidem dochází, jak významné instituce byly církvě před nástupem bolševika. A ano, když je něco státu, je to trochu víc moje, než když je to církevní. Jak bych mohl bez znalosti právních nároků souhlasit s oddalováním majetku, na který si stejně v životě nešáhnu, ale ten pocit........

+3/−4
2.9.2015 1:23

J30i40ř26í 76F80a13l90t77u19s 4305850687454

jaký máte názor na Mistra Jana Husa?

0/−2
2.9.2015 7:10

M59a22r42t93i54n 34K51a55r21á94s80e93k 1468684419334

Co by ste chtěl slyšet. Co říkám na jeho učení, nebo proč jej upálili? Nebo na jeho vkus na oblečení?

+1/0
2.9.2015 10:09

J17o48s12e61f 39P83o93t96r 6610741837899

Lukrativní, bývalé církevní nemovitosti v Praze snášejí současným protiprávným uživatelům zlatá vejce. Kdo by se zadarmo snážce  zlatých vajec bránil, i když se jedná o ukradená hnízda.

Fakt je ten, že tuto nenávistnou a protiprávní kampaň rozpoutali a do dneška financují  uživatelé a nájemci lukrativních nemovitostí, kteří se hrozí skutečnosti, že by přišli o své zisky a dokázali na svou stranu  strhnout vymyté mozky už několik desetiletí na smetiště dějin odstraněných ideí politruků reálného socialismu.

+5/−8
1.9.2015 23:16

P72a42v69e84l 74B23a98r26t76á94k 5690212586532

To je dikce jako z Rudého Práva 50. let. Ještě doplňte několik vět o podvracení křesťanských hodnot a už můžete vesele štípat dříví na hranice.

Na informacích ve článku není nic protiprávního, protiprávní je totiž jenom Vaše tvrzení o protiprávnosti. Jde totiž prakticky o poplašnou zprávu, o pokus kriminalizovat zastánce názoru, že restituce jsou jednou velikou loupeží křesťanů na ostatních občanech demokratického státu. Zdaleka jde, podle mého názoru, o nejrozsáhlejší vytunelování státního majetku do soukromých (křesťanských)  rukou. Této kauze se jen tak něco nevyrovná, i kdybyste se o tomto názoru rozhodl křičet, že je protiprávní.

+3/−3
2.9.2015 6:24

B19e44n44e82d43i43k58t 54V11á81c83l17a15v74í27k 8440425785499

Nic nevracet! Hystorie sama říká, že majetek získaly násilým. Pokut je jejich víra silná, tak Bůh jim sešle dostatek peněz!!

+17/−7
1.9.2015 21:28

M85a73r58t61i77n 41K49y41p28r 2402875104674

Pokud je vaše historické povědomí na obdobné úrovni jako vaše čeština, tak se divím, že vám historie vůbec něco říká.;-D

Snažím se nebýt grammar nazi, ale z vašeho výronu opravdu bolí oči.;-D

+5/−7
1.9.2015 21:37

J42o97s88e13f 92N14o28v11á67k 5811646475104

Majetek církve získaly a dál získávají od lidí které oblbnuli peklem. Placení odpustků, konfiskace majetku nepohodlných lidí, křížové výpravy a spanilé jízdy taky celkem vynášely. Něco vyneslo obchodování a lichva, ale nic to nemění na tom že většinu získaly násilím nebo lží převlečenou za pravdu.

Nebo už někdo z vás potkal nějakého čertíka? 

Nevidím důvod církvím něco vracet!!

+12/−2
1.9.2015 22:09

J29á63n 46B46a94r60d24i45o27v24s58k87ý 6295149259433

I ateista muze byt fanatik a zlý člověk.

+1/0
1.9.2015 22:33

J51o70s77e16f 92N72o53v12á95k 5381256825404

to ano, ale těch fanatiků bylo víc v církvích

+7/−1
1.9.2015 22:38

S61t86a96n35i22s86l64a60v 46L57á36t18a49l 8758687221331

I za Hitlerem stála církev ...

Po prohrané válce už ne.

Vesele světili zbraně a asi ani zdarma to nebylo. Stačí se podívat na německé filmové deníky z války - i když bylo asi vše zveličeno propagandou, tak se to dělo .

0/0
2.9.2015 8:12

M79a46r52t64i12n 16K62a31r52á28s41e91k 1278894909474

jelikož nikdo ze soukromých restituentů nemusel projazovat jak k nárokovanému majetku přišel, ale pouze to že jej vlastnil, není takový důvod ani pro církvě. A až jej dostanou, můžete krásně vytáhnout důkazy o tom, jak nepoctivě k němu přišly, a kdo je právoplatným majitelem a opět je oněj připravit. A nebo můžete psát další smyšlenky a obecně známé pravdy které přece každý ví a je potřeba je přece jen připomenout a ne dokázat, no a nebo můžete prasknout závistí.

+2/−2
2.9.2015 1:29

D68a89d30a40k 59P16e74t21r 7301220714318

Historické povědomí, co tak začít křížovými výpravami. Přeskočíme dobu i Husa a podíváme se do Velkých Losin. Přeskočíme dobu a podíváme se na cestovní kancelář Vatikán a jejich výpravy za poznáním pro příslušníky SS a jim podobným. Jó pane, historie je pěkná mrška.

+1/0
2.9.2015 7:14

M67a63r53t75i65n 14K92y57p73r 2862965304394

Co mají Velké Losiny společného s církví? To, že světský soud církvi zavraždil v čarodějnických procesech kněze? Ano, podívejte se do Velkých Losin a dovzdělejte se.;-D

0/0
2.9.2015 9:01

M64a95r77t53i97n 36K52a57r19á16s82e81k 1808604739704

A jak krásně se z ní dá vytáhnout jen to co se zrovna hodí do krámu, že? Teda nehledě na to, že se pak občas najde někdo kdo se v tom vyzná líp a dá nám ochutnat vlastní medicínu.

0/0
2.9.2015 10:35

M40a44r89t44i41n 62K88a73r65á36s22e96k 1438724809924

Právě to udělal a nemusel je ani tisknout. :-)

0/0
4.9.2015 9:45
Foto

V10l10a93s19t96i67s31l84a28v 73B58o57č69e92k 1838522281853

Jo jo. To je ten život v chudobě a odříkání světských statků;-D

+14/−2
1.9.2015 21:02

V43á52c16l84a97v 12P17o13l87á70š23e55k 9236450341897

Nemáte pravdu. Pokud se církve pro budoucnost zřekly státních příspěvků (na které mají stejné právo jako fotbalová a hokejová reprezentace, vrcholový sport, divadla, muzea, festivaly a obrovská spousta dalších aktivit a "koníčků"), musí se nyní zabezpečit, aby pak bez těch státních příspěvků vůbec přežily.

+3/−10
1.9.2015 21:31
Foto

V80l80a66s63t73i72s22l14a26v 67B13o41č14e71k 1528682771563

V čem nemám pravdu?

+6/−1
1.9.2015 21:36

M39a38r86t25i12n 90K11a92r79á59s70e71k 1598234329794

Zkuste popsat Einsteinovu teorii relativity a až vám ji nějaký fyzik omínusuje nebo sepsuje, zeptejte se v čem nemáte pravdu. Jediná správná odpověď v tu chvíli bude " Vůbec nevíte o čem mluvite a to co jste slyšel, je úplně zcestně pochopeno a interpretováno"  Teda pokud náhodou nejste v této problematice znalý. No a dost podobně je to s vámi a pravidelně omílanou narážkou na hlásanou chudobu. Pokud ji mohu trochu přiblížit, Chudoba o které se káže je chudoba osobní. Neobklopovat se luxusem, nepřejídat se, nelenošit a být prospěšný, prostě nezneužívat majetku pro nadměrné pohodlí. Je úplně jedno kolik mám v tu chvíli na kontě, ale co s tím co tam mám dělám. Proto údajně těžko dojde bohatý člověk do božího království, protože bohatství  příliš láká k nesprávným věcem. No a protože i představitelé církví jsou jenom lidé, bude je to lákat taky. I papež upozorňoval na okázalý luxus v jakém žijí biskupové v některých zemích a vytýkal jim to. Nicméně nebylo to v česku a ani po daleko větších restitucích nikdy nebude. A navíc většině kněží a dalších lidí to přidá akorát práce, protože se budou o ten majetek muset starat. A jestli z toho dlouhodobě poplynou církvím větší peníze, než kdyby zůstaly u státních příspěvků, toť otázka na mnoho let.

+1/−5
2.9.2015 1:47
Foto

V22l13a85s63t22i69s39l11a68v 39B98o75č98e25k 1288542771653

Moc krásně jste to popsal. A tak nějak jsem to měl na mysli. Správně jste napsal, že představitelé církví jsou jenom lidé a bohatství láká k nesprávným věcem. A o tom to celé je. Farář někde v Kotěhůlkách bude jistě splňovat Vaši představu o oddaném sluhovi Páně. Troufnu si ovšem tvrdit, že vrcholní představitelé jakékoliv církve budou zase splňovat tu mou.

0/0
2.9.2015 7:51

M16a95r12t64i77n 75K62a80r92á61s42e53k 1178894189334

Souhlasím s vámi a věřím že někteří ji už splňují. Nemyslím si ale, že se to nějak výrazně změní s restitucemi. Ono na vyšších místech církevních institucí jsou peníze už teď a i když se s nimi dělají pokud vím hodně dobré a správné věci, zůstává i na nesprávné. Jenže tech farářů v kotěhůlkách je daleko víc, než těch co si užívají moci nebo peněz. A tak to věřím i zůstane.

0/0
2.9.2015 10:14

P58a48v82e23l 43B68a97r84t56á72k 5910342926632

Potíž je v tom, že ono bohatství, které bude na kontech křesťanských církví spravováno skromnými a chudobu vyznávající jedinci - preláty a mnichy- , mohla tahle společnost použít pro potřebnější účely, než zaplnění kont církví. Chybí na platy hasičů, policistů, neziskovky klekají pro nižší a nižší příspěvky od státu. Starobní důchodci neustále chudnou a průerný invalidní důchod je dávno pod hranicí chudoby. Tak proč - PROBOHA - strká tahle společnost peníze církvím a proč - PROBOHA - je nenasytné křesťanské církve vůbec vymáhají?

0/0
2.9.2015 11:49

M41a26r93t92i16n 36K76a56r34á20s11e41k 1768764679244

Tak především se vrací majetek, který stejně žádného důchodce neživil. Budovy, pozemky, umělecké a historicky cenné předměty a z těch i když jejich hodnota na papíře vypadá pěkně, nic pořádného nekápne. A ano, tam kde stát něco změnil tak, že to už nemůže bez velké újmy vrátit, se domluvila kompenzace. Čili jsou to stavby a pozemky, které se státu dost hodily a dodnes z nich porfituje a kdyby je takto nedostal, stejně by je musel získat koupením, směnou za jiné, postavením budov. Takže je na tom stát vlastně ještě ve zisku, protože z velkého majetku si to nejlepší vybral a koupil, bez souhlasu vlastníka, jestli mu zrova toto prodat chce. No a aby církve nezatěžovaly státní rozpočet věčně, tak se vrací k samostatnosti a k financování svých potřeb ze svého majetku. Nikdo jim nic nestrká. Stát se za normalizace sám nabídl, že bude financovat církve a starat se o majetek namísto nich. No a to takovým způsobem, že jaksi neměly na výber, jestli chtějí. No a teď se s tím prostě jen končí a vrací se to do stavu před tímto nuceným připojením církví pod státní správu. Co se týče neziskovek, církve provozují ty nejefektivnější. Například Charita (Římskokatolická církev), nebo Adra (Církev Adventistů sedmého dne). Jo a jděte se podívat do pečovatelských domů a srovnejte si ceny těch které provozuje nenasytná církev a těch které provozuje souromá společnost.

Takže potíž je naopak v tom, že tahle společnost ony prostředky z titulu zákona o veřejných zakázkách, nebo jiných tunelů na peníze, v první řadě promrhá a to co zbyde teprve použije na potřebnější účely. (zeptejte se někoho kdo dělá veřejné zakázky v nemocnicích, jak se s tímto právnickým zbastlem potýká.)

0/0
2.9.2015 15:34

P31a18v67e74l 66B78a70r63t31á46k 5960272186152

Tak že by se vracely jen nezajímavé ruiny je prostá nepravda, zkuste si jen přečíst článek, o které je tato diskuse. Zaměřte se zejména na místo kde je popsáno, jak se musel stěhovat obecní úřad právě kvůli restituci církevního majetku.

Stejně tak ony desítky miliard, které zaplatím já i ostatní daňoví poplatníci, není jen tak něco málo drobných. Neznám jiný soukromý subjekt nebo skupinu subjektů, kteřý/é by dostaly více peněz ze státního rozpočtu. Tahle obrovská krádež z našich kapes se prostě nedá zamlžit tisícem popsaných slov v diskusi, je to prostě vytunelování státních peněz a víc se k tomu nedá napsat.

Církevní neziskovky jsou příjemnou a užitečnou stafáží na tomto obrovském tunelu. Tady se nechci dotknout obyčejných věřících nebo řádových sester, které se opravdu s láskou v srdci věnují nemocným, poznal jsem je na vlastní oči a tyto lidi chovám v úctě. Vadí mi ovšem argumentace církví, které tvrdí, že z oněch desítek miliard zprovozní několik hospiců (za ty miliardy by jich byly stovky). Víc peněz jde samozřejmě na udržení církevní mašinérie, a to už je opravdu státní podpora, placená z mých peněz daňového poplatníka,  veřejně neprospěšným, soukromým záležitostem členů jednotlivých řádů či řádu jako celku.   

No a co se týká neziskovek jako je Adra - je prima, že pomáhají kde můžou. A při té práci by miliardy, které plynou církvím, užily patrně lépe než církve samotné a tak jim budu držet palce, aby církevní papaláši mysleli zejména na tyhle organizace. Přesto si myslím, že by se měly protloukat světem stejně jako Nadace člověk v tísni, která je pro mne symbolem pomoci bez rozdílu vyznání a není závislá na penězích, které vydolují církve za našich kapes. Nakonec, hlavně ať se jim všem dílo daří :-)

0/0
2.9.2015 17:22

M82a37r86t39i30n 26K59a23r82á81s56e11k 1248724229124

Nevracely se jen nezajímavé ruiny, ale vracely se věci, ze kterých fat těžko přeždímáte peníze na důchodce. A když jsme u peněz na důchodce, ty chybí z ůplně jiných důvodů než jsou církevní restituce. (zkuste chvíli počítat objem sociálních dávek za rok a objem finanční kompenzace restitučních nároků církvím) Krádež majetku církvím taky neměla obdoby, jen to zřejmě byla krádež podle Vás správným směrem. Hitler okradl židy, takže tam po válce už nebylo co vzít, no tak komunisti okradli ty, kterým ještě něco zbylo. Nic jiného v tom není, jen Hitler postupoval důkladněji a systematičtěji, aby se už neměl kdo přihlásit k tomu majetku zpět, což u instituce jde dost těžko. Teda jde to. Skautskou organizaci okradli tím způsobem, že dosadili nucenou správu organizace a ta bezplatně převáděla její majetek na jiné organizace, čili na ty se pak ani nevztahoval nárok na vrácení, protože v tom oficiálně neměl stát prsty a skauti teď platí nájem v domě, který doslova vlastníma rukama postavili. To jen k těm užitečným organizacím pro děti. A když jsme u organizací, ty humanitární co jsem jmenoval existují dávno před navrácením majetku církvím, čili budou mít asi solidní základ i bez toho aby je někdo výrazně dotoval pro udržení jejich existence. Argumentace některé církve, že postaví hospic, nebo několik hospiců, je úplně špatně pochopená. Jde o jejich majetek a oni si s ním můžou dělat co chtějí. To že s ním budou dělat užitečné věci, je čistě dobrá vůle a ne nějaká povinnost. Stejně jako další naštěstí neúspěšně vynucované závazky výměnou za menší házení klacků pod nohy při vyřizování restitucí.

0/0
3.9.2015 10:02

P91a30v26e42l 50B82a66r27t96á61k 5540392716692

Jistě, jde o jejich majetek, který vytahali ze státu a mých kapes daňového poplatníka. že se nestyděj, banda jedna pokrytecká.

0/0
3.9.2015 10:07

M39a59r48t29i36n 72K53a46r56á51s63e17k 1358854289644

No pokud jste se nestyděl jej nosit v kapsách přesto, že jste věděl že je kradený, nevím proč by se měli stydět vzít si jej zpět. Chováte se skutečně jako okradený zloděj a docela aktivně se stavíte do této role ačkoli Vám ji zatím nikdo nepřisuzuje.

0/0
4.9.2015 9:34

P64a97v51e29l 54B75a10r75t64á98k 5700692426672

Jde o mé peníze, které platím prostřednictvím DPH , daně domovní a mnoha dalších daní ve prospěch státu a které vytunelovali z kapes daňových poplatníků křesťané bez svědomí, podobní i Vám. Vy se chováte jako člověk, který svoje svědomí léčí ponižováním toho, kdo Vám nastavuje zrcadlo. Vy však tímto svoje svědomí nemůžete vyléčit, protože skutečnými zloději dnes jsou církve a Vám podobní, kteří mají radost z toho, že mohou vytahat z kapes ateistů peníze za křivdy, které se udály kdysi dávno a které s námi, žijícími daňovými poplatníky, nemají nic společného. Můžete žádat morální odsouzení krádeží či křivd, pokud jsou prokazatelné a tomu bych se nebránil. Nemůžete ale kvůli svým křivdám okrádat ty nejchudší, kterých se odtečení desítek miliard korun na konta církví dotkne nejbolestivěji. Zatímco už dávno klesly reálné důchody pod hranici chudoby a netvoří ani polovinu průměrné mzdy, Vaše miliardy, ze který se bude pravděpodobně platit zlato v kostelích a rubíny na prstech kardinálů, budou touto společností vydány soukromým subjektům- tedy církvím - bez toho, aby pomohly řešit např. tíživou situaci těch nejchudších. Že se nestydíte.

0/0
4.9.2015 11:14

M70a29r51t23i51n 96K62a94r45á48s57e54k 1738744779424

Ano, jde o Vaše peníze, které se budou platit církvím jako kompenzace za majetek, který není možné vrátit. Jenže vůbec nebudou platit za křivdy. Kompenzace křivd, jako bolestné za mučení, ponižování a zabíjení které páchali na představitelích církve předkové některých z nás, by podle vás znamenalo zavření jejich potomků nebo dalších nevinných občanů další generace. Asi uznáte že je to nesmysl a že tedy církev nepožaduje kompenzace křivd. Nicméně celá česká společnost si užívala majetku církví a neplatila žádný nájem. Sám jste psal že jste studoval v budově bývalého kláštera. No tak teď asi zaplatíte nájem. Tedy spíš dodatečně platit kupní cenu za věci co stát od církve právě kupuje.

Jo a pro úplnost.

1. Taky budu platit kupní cenu a vůbec mi to nevadí.

2. Né, nestydím se.

0/0
6.9.2015 18:30

P57a79v97e41l 96B56a87r51t25á62k 5580722636372

to je, jak jistě uznáte, čistá demagogie. Církev nikomu z nás, tedy ani mě, nic nepronajala a nic jí nedlužím. To by muselo existovat nějaké právní ustanovení o pronájmu či zapůjčení. Jinak je to prostě jen taková ničím  a žádným právním aktem nepodložená gemogogická konstrukce, která má ospravedlnit čistou zlodějinu, provedenou na současné generaci daňových poplatníků. Je to ta samá demagogie, jejich obdobu slýchávaly nevinné bytosti upalované církví na hranicích - také je katolíci upalovali pro jejich spásu.

Jen pro úplnost - církve za komoušů peníze i dotace dostávaly, na rozdíl od praxe např. v USA nebo Anglii, kde by byla státní dotace pro církve nemyslitelná.

0/0
6.9.2015 20:41

M11a83r14t88i80n 44K65a22r43á31s12e68k 1618124719984

Také jsem se opravil, že se nejednalo o nájem, ale ze strany státu o koupi majetku, který měl stát léta v užívání a změnil jej tak, že jej nemohl vrátit.

Jen pro úplnost. Kdyby měl stát platit skutečný nájem za užívání zabaveného majetku, byly by ty příspěvky nesrovnatelně vyšší, jenže to by se zase nevyplatilo nic zabavovat.

PS: Nějak jste se opomněl vyjádřit k mému komentáři k nesmyslnosti Vašeho nařčení z kompenzací za křivdy. Došla vám slova? Je pěkné moci si vybrat, o čem taktně pomlčím, protože jsem to zjevně přepískl a přišli mi na to. No uvidíme jestli jste silný a podle vlastního receptu uznáte chybu.

0/0
6.9.2015 21:43

P11a35v97e31l 50B90a70r10t69á23k 5410102966882

Sportovní akce jsou podporovány, protože slouží společnosti jako celku, náboženství je věc soukromá a tedy není hodná podpory ze strany státu. Jako v Americe. Když chce nějaký flanďák přežít, musí se prostě umět uživit sám.

+2/0
2.9.2015 6:27

P47a89v40e18l 47M72a49r84e93k 6423766459466

Jak prosím slouží profesionální sport společnosti jako celku?

0/−1
2.9.2015 7:01

P76a39v37e93l 84B79a25r60t33á73k 5420852206232

Neuváděl jsem pojem "profesionální sport", ten stát přímo nepodporuje. Sportem podporovaným státem mám na mysli např. všechny vesnické fotbalové (hokejové....) kluby, které zaměstnávají malé kluky a které by se bez dotací zhroutily. Kluci se tam učí nejen pohybovým aktivitám, ale také navazují sociální kontakty, posilují schopnost spolupráce a mnoho dalších dovedností, které by bez kolektivního sportu jen těžko získávali. Tím jsou přínosné pro společnost, na rozdíl od církví, které jsou soukromé subjekty se zaměřením na šíření svého vyznání.

0/0
2.9.2015 9:00

M14a28r66t12i64n 24K54a83r22á38s53e64k 1978594269414

Koukám že máte docela přehled o smyslu a cílech fotbalových klubu a církví. Teda pardon, spíš o tom fotbale. Oboje má něco společného. Z celkové společnosti to využívá jen nevelká skupina lidí a těm ostatním je to na první pohled naprosto neužitečné, dokud nepotřebují půjčit hřiště, nebo pokřtít dítě, protože by s babičkou bylo k nevydržení, kdyby to neudělali.

0/0
2.9.2015 10:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.