Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noční tramvaje v Praze zkracují intervaly. Poprvé už dnes

Všem linkách pražských nočních tramvají se od páteční noci zkracují intervaly. Nově pojedou každých 20 minut, dosud byl interval o deset minut delší. Interval se zkrátí také některým linkám nočních autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a76n 32Z55i66e22g20l62e29r 1501846761238

Vnímám to jako velmi pozitivní opatření. Tramvaje a autobusy na nejfrekventovanějších nočních linkách jezdily v éře třicetiminutových intervalů hodně plné a o víkendu i přeplněné. Proto považuji za rozumné, že se z pátka na sobotu a ze soboty na neděli se intervaly krátí na dvacet minut. Sám jsem se jednou u Anděla málem do noční tramvaje linky 54 nedostal. Takže je to krok správným směrem a zlepšení komfortu cestování pro Pražany a návštěvníky.

Ono se to nemusí zdát, ale i to může mít plno druhotných pozitivních efektů, třeba v podpoře turistiky. Návštěvníci si například řeknou, "v Praze je to bezvadné, tam v noci jezdí MHD skvěle a můžeš se parádně přesouvat z klubu do klubu, tam budeme jezdit."

0/0
9.9.2015 16:18

J39a62n15a 61B86e46n32e94š49o33v28á 5325576297930

Ruší se spoje, aby se pak zkrátily intervaly nočních tramvají. Hm, to jsou priority :-/

0/−1
4.9.2015 11:34

T93o31m26á80š 53K92n41a68i92f28l 6603340577560

Cože?

+1/0
4.9.2015 11:37

M90i61l47a52n 73M77a48j56e74r36č26í19k 1850760534146

Vážený, porovnejte si rozsah nočního provozu současného tzv. poprázdninového JŘ (platného od neděle 30.8.2015 s tím předchozím prázdninovým či před prázdninovým JŘ - poslední rozjezd nočních tramvají z Lazarské v 5:15 zrušen, první spoje denních linek odjíždí z konečných (resp. počátečních zastávek) místo kolem páté již kolem půl páté!

 = řidiči 1. denních spojů nastupují (po něqjaké době cca 1 až 2 let) do směn již od půl čtvrté (kontrola s dopřipravením vozu + cestou do obratišť mnoha linek trvá i hodinu).

Jinak já jsem názoru, že nejen v nočním, ale i denním provozu nemá linka jezdit z jednoho konce sítě tratí do druhého konce sítě tratí, ale mají být vytvořeny dvě překryvné linky tvořící tzv. páteřní svazek ve společném úseku se společným polovičním interval = např. denní 22 (dnes v nočním provozu 57 - s rozdílem místo kolem hradu přes Hradčanskou) rozdělena na:

a) Bílá hora - Radošovická

b) Vypich - Nádraží Hostivař (místo poloviny spojů souč. 22 úsek Bílá hora - Vypich obsloužen prodloužením dnešní l.25)

A)Tímto se získá v koncovém úseku TT větší:

1.) směrová nabídka

2.) pravděpodobnost, že vůbec něco přijede (např. dnes když se stane v přepravní špičce prac. dnů nehoda mezi Radošovickou a Nádr. Hostivař či kdykoliv mezi Radošovickou a Pohořelcem, tak úsek Vypich - Bílá hora je i dlouhou dobu bez obsluhy, tím zaseknuté tam jedoucí jediné l.22)

B) Noční provoz do krajů většiny tratí sítě TT v 20min. intervalu je nebetyčné plýtvání kapacitou + pohonnými hmotami = financemi, protože i dosavadní (a od Ne do Čt i současný) interval 30min. tam není dostatečně využitý!

= výše uvedeným vytvořením svazků nočních linek má být v centru int. zkrácen na potřebnou kapacitu 20min., ale naopak v okrajích tratí prodloužen na zcela dostačující kapacitu 40min.

0/0
4.9.2015 14:27

P33ř18e91m26e67k 96H33o14m32o30l97a 5938225425366

Toto je opravdové pozitivum R^

0/0
4.9.2015 10:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.