Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do centra jen s „ekologickým“ autem. Praha opět oživuje nízkoemisní zóny

Praha se chystá od roku 2017 omezit vjezd starých automobilů do centra. Od zavedení nízkoemisní zóny si magistrát slibuje čistší ovzduší ve městě. Nově by tak do centra Prahy nemohla vjet auta s naftovým motorem vyrobená před rokem 2001. Totéž bude platit pro benzinová auta starší roku 1993.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36o65s96e61f 98Z89e22d91i64z55o89v 6587936814662

Proč nejdřív Euro3 a za dva roky teprve 4? Hned od začátku udělat Euro4, 

Horší ale je, že do každého státu bude muset mít člověk jinou známku, protože politici nejsou schopni se domluvit aby všude platila stejná známka vydaná v jakémkoliv státě EU.

+1/−2
6.9.2015 11:35

J44i28n96d37ř90i79c89h 70Š83k75o74p22e90k 4225741400795

a proč nedat rovnou EURO 5 ? Sice budou centra měst mrtvá, protože nikdo nepojede do města nakupovat, aby nechal auto na okraji a do centra jel MHD, ale politici budou spokojení.

V centru bude klid, ticho.

A že tam nebudou ani obchody, to už je jen detail ;-D

+2/0
6.9.2015 13:55

V11l95a62s36t66i57m60i50l 11H74a92l49b14i67c34h 8863815196978

Udělejte MHD za korunu jako to bylo za totáče a máte Prahu vymetenou.

+1/0
5.9.2015 17:14

P22a28v41e71l 46J93e23ř84á33b76e31k 7791892254197

60% MDH dotuje magistrát.

Pro mě by stačilo, aby bylo dostatek záchytných, ale bezplatných parkovišť na okrajích Prahy v dosahu pružné MHD s krátkými intervaly odjezdů.

Protože všechna zpoplatněná parkoviště není nic jiného, než trest za to, že nechcete zajíždět do Prahy. Protože vedl toho, že tam někde zaparkujete,zaplatíte, nemáte žádnou jinou službu, jako je třeba odpovědnost za poškození vozidla, za jeho krádež apod.

Za cenu základní jízdenky v Praze ujedu asi 3  - 4 km (PHB + amortizace). Nezřídka v centru je auto časově náročnější, než MHD i s nějakou docházkovou vzdáleností. MHD (pokud tam nesedí neumytý bezdomáč)  je svým způsobem i relax, protože se nemusím soustředit na jízdu, na chodce, kurýry apod.

Jistě, že část řidičů do centra vždy zajede - ale ti mají auta v imisních normách. Takže i kdyby bylo MHD zadarmo, neponíží se , aby h využili. takže Praha se bezplatným MHD aut nezbaví.

Nebo i klidně zaplatím parkování na záchytném parkovišti, ale provozovatel ať je za auto odpovědný. osobně totiž potřebuji trochu víc místa, ale v autě musím mít i různé pro mě drahé věci, které potřebuji ke své práci. Ale s ohledem na jejich váhu, prakticky jsou nepojistitelné na jejich hodnotu.

0/0
5.9.2015 18:12

M57a96r29t39i76n 69K45r86a89t14o95c30h78v18í49l 9357182124751

Poměr "cena : výkon" této akce je absolutně směšný. Když pominu, že ti, kteří se tím v pracovní době zabývají jsou už v podstatě nákladem této akce, tak jenom cena značek a značení pro auta vyjde v našich poměrech na pěkných pár mega. A efekt NULA!  Tak stará auta v Praze už prakticky nejezdí!

Ale mám obavu, že o to nejde. Jde o to, abychom byli zase minimálně "evropští" a o "ekologii" za každou cenu.

Nebo, že by šlo o ceny těch značek, ...  ;-O

+5/0
5.9.2015 15:16

V28a61c69l34a26v 41M52e72d37e72k 5781932135345

takže v roce 2017 nebudou smět do Prahy benzíňáky starší 24 let, a dehtťáky nad 16. Kolik takových tam asi jezdit bude?

Tohle je zas opatření pro opatření.

+4/0
5.9.2015 13:23

J94i20n36d67ř52i41c38h 76Š41k50o66p50e73k 4435761820515

no jak píšu níže, tak 1993 je naprostý blábol, zákaz se bude týkat EURO II a horší

0/0
5.9.2015 13:49

A23u77g23u95s57t 86F71o12r96m33á96n18e23k 6205209910956

Už neví, jak donutit lidi k nákupu nových popelnic.

+4/0
5.9.2015 12:58

V83a96c23l66a64v 70M47e51d29e28k 5671752675195

no jo, to je velké zlo, nutit lidi, aby se zbavili 25letých vraků

+2/−2
5.9.2015 13:24

J94i53n31d65ř26i88c37h 46Š32k63o64p55e17k 4415671270405

prasárna je nutit lidi zbavit se auta, které vydrží jezdit třeba 30 let za krám co vydrží ani ne půlku

+3/−1
5.9.2015 14:00

V56a57c76l58a78v 69M83e57d17e75k 5541372685145

žádné auto nebylo konstruované na to, aby vydrželo 30 let. Kromě emisí je nevyhovující i z pohledu bezpečnosti (a úniku různých provozních kapalin). A ti, co s nimi jezdí, neohrožují jen sebe, ale nás všechny.

+2/−3
5.9.2015 14:26

J36i38n24d11ř64i90c53h 92Š13k67o47p74e58k 4125191620155

nesmysl a názor člověka co auto udržuje tak, že do něj lije max provozní kapaliny a jednou za dva roky ho dát před STK na prohlídku do servisu

+2/0
5.9.2015 14:28

J82i11n86d21ř27i89c60h 26Š82k46o17p19e22k 4815191630595

nebo jinak:

není žádný důvod, aby auto bylo konstruované tak, aby se po nějakých 5 letech provozu začalo velmi prodražovat z hlediska servisu

+1/0
5.9.2015 14:29

P37a26v92e39l 13J35e85ř62á53b19e21k 7141202814487

Zrovna o tomto víkendu jezdí ze Zbraslavi auta která starší víc než dvojnásobek 30-ti let.

Je to jen o údržbě.

+1/0
5.9.2015 18:15

P53r69o71u35z80a 92Z19d48e63n83ě80k 4546462836893

To jste vylezl z diskuze před 8-10 lety ne? To se řešívali ještě hojně  jezdící Š105-120 a podobná sdělení tam zaznívala trvale. Myslím, že už jsme se posunuli dále. Nebo máte nějaký levicový syndrom ohledně angažovanosti v regulacích a omezení?

+1/0
6.9.2015 22:59

K85a37r20e98l 73D92r69d74a 6783755117579

Klasická šikana. Nulový přínos pro ekologii a obtěžování všech. Patrně to vytlačí pár dalších řidičů z centra a opět to asociálně rozevře víc nůžky mezi bohatými a chudými v naší zaostalé východní zemi, kde neexistuje střední třída. Rv

  Místní budou mít výjimku... Takže to bude jako s modrými zónami. Bez trvalého pobytu nebude mít řidič práva místního. Tak třeba mimopražští studenti mohou zapomenout v Praze na levná auta. No to musíme hned přijmout! Rv

  Po Praze moc starých aut nejezdí. Spíš hnijí neužitečně na sídlištích. Jinak bych radním v Praze otloukl o kokosy názor z Německa. "Česko je zkorumpovanou zemí se zaostalou ekonomikou, ale Češi se chlubí masově novými auty. Někomu takovému by slušela naopak skromnost a utrácení za luxus (často z ukradených veřejných peněz) by mělo nastat, až se česká ekonomika postaví aspoň trochu na nohy." Jak s tím jde dohromady tlak českých úřadů na nový vozový park? :-P

+5/0
5.9.2015 12:56

V72a80c48l21a72v 64M68e65d52e20k 5821822655285

na 25letá auto by měli zapomenout nejen studenti, ale všichni. A zakázal bych je nejen v Praze, ale všude.

+1/−3
5.9.2015 14:28

J76i38n55d32ř80i49c78h 63Š33k82o92p20e18k 4545821930915

já bych zase zakázal volit lidem, co si pod vlivem masáže automobilek myslí, že každé auto od nějakého určitého věku musí být automaticky šrot a nebezpečné

+4/0
5.9.2015 14:34

J59i79n44d45ř66i24c71h 17Š88k77o28p47e74k 4545371430545

" Nově by tak do centra Prahy nemohla vjet auta s naftovým motorem vyrobená před rokem 2001. Totéž bude platit pro benzinová auta starší roku 1993."

a dále

"Všechny ostatní vozy musí mít nálepku dokazující, že splňují alespoň emisní normu Euro 3"

Není to trochu v rozporu ? EURO 3 určitě neměli benziňáky po roce 1994, ale tak kolem 1999

+3/0
5.9.2015 12:21

V25á40c29l56a93v 60K78o19v57á65ř 3288618554231

Úplně v rozporu to není, protože některé vozy splňovaly normu, která ještě nebyla zavedena.

Z praxe - některé vozy VW Golf s motorem 1,6 AZD ( třeba ten můj dědeček z r 2001) již v té době splňovaly normu Euro 4, i když byla zavedena až v r. 2005. V TP tedy byla zapsána tehdy platná norma Euro 3. Poslal jsem výrobci dotaz zda by mi mohli poslat vyjádření jakou emisní normu splňuje auto s VIN XXX  (info@volkswagen.cz) a dostal jsem odpověď: ....dovolte, abychom Vás informovali, že daný vůz plní emisnínormu EURO 4.

Potřebné potvrzení Vám zasíláme poštou na Vámi uvedenouadresu.

Dostal jsem papír, s tím zajel k technikům na evidenci vozidel s žádostí o opravu údajů v TP, tam si to telefonicky ověřili a v TP údaj opravili.

+3/0
5.9.2015 12:50

J81i57n27d32ř12i31c82h 19Š24k82o24p90e71k 4595251570375

pokud někdo splňoval normu která byla zavedena až 6 let poté, jedná se o vyjímku, nikoli o většinu případů. Takže tvrdit, že do centra budou moci benziny vyrobené od roku 1993 jen na základě, že se najde pár motorů, které to splňují, je nesmysl nebo typická novinářská senzace

0/0
5.9.2015 13:07

V65á76c62l39a52v 74K44o65v28á64ř 3358198584531

Tak ono o nic nejde ;-D

Psal jsem o jednom konkrétním autě (mém dědečkovi ;-D s normou zavedenou o 4 roky později) a tím jsem pouze konstatoval, že to není úplně v rozporu. Nic víc a nic míň.

Předpokládám, že tento typ VW nebyl jediným vozem, který byl lepší než požadavky legislativy v době jeho výroby. Jenže to nezjistíte, dokud nezačnete pátrat. Kdybych se to náhodou nedočetl na VW foru, tak by mne ani nenapadlo se dotazovat výrobce.

+1/0
5.9.2015 13:20

J54i43n63d46ř89i56c31h 34Š21k71o16p25e46k 4415121880295

no víceméně ne.

Akorát pokud lidi vstřebají, že do Prahy mohou pokud mají auto vyrobené po roku 1993 a pak tam dostanou flastr, že nemají EURO 3, budu se divit ;-D

+2/0
5.9.2015 13:31

V92á10c37l61a84v 92K83o38v82á82ř 3668828654571

To ano, úřední šiml radostně zamlaská a smlsne pár tisícovek na čerstvý oves ;-D

+1/0
5.9.2015 13:35

J10i65n38d68ř57i17c23h 35Š10k16o40p64e90k 4325361370125

ale vinu na pokutách budou mít z nemalé části i novináři, kteří na základě toho, že v roce 1993 existoval jeden model s EURO 3 napíší info tak, že plyne, že po roce 1993 je EURO III standard

0/0
5.9.2015 13:56

M63i39l45a41n 19C30h91a69l50u79p17a 7174736647513

Bude to také platit na statisíce migrantů, co do roka 2017 dorazí do Čech? Bez samolepky na čele do centra ani náhodou!

0/0
5.9.2015 12:00

T54o24m15á59š 18M72o53r80a15v66č98í31k 3317296113605

To je směšné. Takže další projekt, kde si někdo namaže kapsu a přínos nulový.

+4/0
5.9.2015 11:43

K12a54r79e13l 53M30a25t89o44u46š98e17k 7378162280356

Podle těch parametrů tu známku si bude muset koupit každý, takže cíl není snížení emisí, ale co nejvíc prodaných známek. To už můžou rovnou zavést "daň za vjezd do Prahy". To by se ale netvářilo jako že se bojuje za ekologii.

+10/0
5.9.2015 11:38

M50a88r20t76i27n 75K29r39a19t57o40c73h19v98í70l 9497482284141

Ano, to bude tak jediný efekt. Nemyslím, že ne prvoplánově, tedy aspoň doufám. Pravým důvodem je podle mě nesmyslný "hujerismus" a absence zdravého rozumu.

+1/0
5.9.2015 15:25
Foto

J61o93s61e96f 34M97e25d 5252716722

Stopka kvůli emisím. Felicie neprojedou od Hradu až po Strašnice

30. června 2014  19:29

Za špínu v pražském ovzduší mohou ze čtyřiceti procent auta. Aby se v metropoli lépe dýchalo, chystá město zavedení takzvaných nízkoemisních zón, kdy z širšího centra vyžene auta starší roku 2000, případně 2001. Systém začne fungovat nejdřív koncem příštího roku.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/nizkoemisni-zony-v-praze-0hu-/praha-zpravy.aspx?c=A140628_2078065_praha-zpravy_mav

A nyní se to posunulo až na rok výroby 1993 u benzíňáků. To než začne platit tak tam budou smět vjíždět i veterání ;-D;-D;-D

+3/0
5.9.2015 10:25

R45a53d97e48k 73H79o41d19a34ň 9436357341493

40 % je tak možná vlhký sen velmi optimistických cyklofanatiků. Ve většině měst kde se nízkoemisní zóny zavedly se ukázalo, že pokles emisí je na úrovni statistické chyby. Viz např. Ostrava: http://ostrava.idnes.cz/primator-ostravy-mini-ze-nejvice-skodlivin-jde-z-domovnich-kominu-10w-/ostrava-zpravy.aspx?c=A130315_1900592_ostrava-zpravy_jog

+4/0
5.9.2015 11:35
Foto

L92u94k89á50š 79N45o74v59o68t19n11ý 6656407888908

Zajimalo by mne, zda existuje studie, kolik takovych aut v centru jezdi. V praze potkat 22 let stary benzin? Leda kdyz veze veteran turisty (a ty budou mi vyjimku) a 14 let stary diesel (tedy nejspise firemni auto) je take pekna rarita.

+4/0
5.9.2015 10:17

M84a77r11t60i57n 66N72o14v41o35t45n28ý 8389394237844

U osobáků moc ne, ale naftové dodávky starší než 14 let má polovina firem zásobujících obchody v centru. A ty si budou muset zaplatit vyjímku, a o to jde.

0/0
5.9.2015 13:09

V78o36j54t67ě11c43h 57R44y78c95h23e76c43k96ý 2810427896509

Takže místní, co jezdí centrem pravidelně budou mít výjimku a my lopaty z Moravy co jsme v Praze tak 2x do roka tam se stejným autem nemůžeme? Pokud ekozóna, tak pro všechny. Podobně by si mohla nějaká vesnice, kde nejsou nadšení z lufťáků zavézt, že tam mohou jen auta mladší čtyř let s tím, že místní (+ celý okres) má výjimku.

P.S. já osobně mám auto s EURO 5.

+4/−1
5.9.2015 9:58

M33i56c41h73a76l 81C29h90a58l24u44p26a 6468290559343

Pro místní to chápu, pokud tam někdo bydlí a jede jednou za týden třeba nakoupit, tak je blbost ho nutit si koupit jiné auto.

+2/0
5.9.2015 13:04

E32d38u85a31r88d 51B29l66a81z61e53k 1953690445535

jak si zaridi cizinec nahonem nalepku kdyz necekane bude muset do Prahy v Ne vecer? Kde ja sezenu emisni znamku do Berlina , od r 2016 i do Vidne a j. , kdyz me tam sef necekane presmeruje na sluzebni ceste pozde navecer!?. Nevozim s sebou velky TP a servisy maj uz stejnak zavreno! 

 Pojeduli pak napric Evropou a vice mesty - Viden Praha Berlin, budu neustale shanet emisni ruzne!!!... znamky po servisech neb je do kazdeho mesta je jina!!! To je to sjednoceni predpisu v EU???????......

 Hlavne ze se sjednotily sipky na silnicich ale DPH (conja tak predmetem zisku!) a emise jsou rozdilne... Naco je centralni evropsky registr vozidel a naco mam emisni kategorii v TP a na co tedy urednici maj ty pocitace a kamerove systemy, kdyz to neumi dle RZ automaticky zjistit?... Byrokrati zapraskani;-€

+1/0
5.9.2015 9:57

J12i37ř86í 15M65o52t14e59j71l47e20k 3841422983622

Německé a české ekoznámky mají být navzájem unatelné a německou vám dají na některé naší STK. A koupi si ji můžete s předstihem.

Jinak Praze jde hlavně o to, aby do ni nejezdili vydláci a zůstávali před prahou na odstavných parkovištích. Na ty co ekonormy budou splňovat vymýšlejí mýto za vjezd dál než do okrajových částí.

+2/0
5.9.2015 10:35

P58e92t31r 19F73o52l56t68ý60n 9814376747916

Ty pražský Pepiku, i největší vesnický primitiv ví, že vidlak se píše s měkkým i. První světová skupino..

+1/0
5.9.2015 20:37

P25e38t33r 30S24v70o42b87o58d24a 9883803287784

on chtěl být slušný a chtěl vykat... jinak by napsal tydláci ;-D;-D

0/0
6.9.2015 10:08

J23i82n78d65ř85i66c28h 12Š59k74o60p69e10k 4545681360325

zákaz bude vjezd do centra, nikoli pro průjezd. resp. průjezd bude možné zakázat, pokud budeš moc zakázanou zónu objet po silnici minimálně stejné kategorie

0/0
5.9.2015 12:23

P38e77t21r 43P42a24v88l70a71t66a 7736980787411

Zase jen další zbztečná buzerace...

+12/−3
5.9.2015 9:51

M38a54r72t43i85n 80Š26t50ě17p73á22n78e57k 3697533703861

Oprava, ty zony v Nemecku existuji,, ale opravdu nefunguji.

A jinak, salamova metoda jak ziskat spoustu penez do kapsy.

Vyhazet ty smejdy z radnice.

+14/0
5.9.2015 9:31

D29a32v90i59d 13Š17a44f79r68á88n93e24k 5987534127803

Jaki na to jste přišel jak, že nefungují?

0/−2
5.9.2015 9:43

E42d32u24a36r21d 82B54l16a86z69e46k 1313630655295

v Rakousku take NEfunguji! Viden a Styrsko uz to ma letos!!!  platny pro zatim jen nakladni ale uz bez rozdilu tomaze tedy i dodavky pickupy!!!, ale jsem jedinej kdo ma nalepku a nemaj ji ani mistni. Vyrizeji v cR stoji 14dni casu! V Rakousku zas na me koukali jak na exota a nakonec ten system nepobral ceskou RZ prej ma moc cisel... Hodinu to resili a pridelil mi urad nahrandni cislo... Buzn y byromraticky...

 Jo a o zonach v Rakousku se prej dozvite (jak varuje letak) az tak ze vas zastavi poldove a sdeli vam to  az ze jste neopravnene (bez nalepky) v nizkoemisni zone neb neni  povinosti uradu je oznacovat! Super ne?...

0/0
5.9.2015 10:03

E27d11u79a54r76d 86B80l34a47z38e62k 1273900315365

tomaze = tonaze

0/0
5.9.2015 10:05

V17á29c19l96a25v 47K38o43v75á46ř 3768838724421

S těmi 14ti dny na vyřízení jste přišel kde? Potřeboval jsem nálepku na EURO4 a dostal jsem ji po předložení velkého techničáku na STK. Tedy dostal...opravuji - po předložení velkého techničáku jsem si ji směl koupit za 800,-Kč platí i v zahraničí ;-D ...

0/0
5.9.2015 12:38

J69i23ř25í 12M69o76t22e29j98l35e92k 3601962763972

Fungují. Zkuste si třeba vjet do centra Drážďan se znamkou nižší kategorie nebo vůbec bez znamky a brzy to pocítí vaše peněženka.

0/0
5.9.2015 10:39

J57o64h63a84n 60Z61i27n21g66e50l 2801875666141

Ano. Fungují jedině pro výběr dalších peněz do státní kasy.

+3/0
5.9.2015 11:04

J18i10ř13í 18M91o76t25e46j24l31e53k 3231872303832

Ano, je to v podstatě dobrovolný odvod do státní kasy, když se rozhodnete nedodržovat určitá pravidla.

0/0
5.9.2015 11:14

Z13d63e50n61ě45k 27H80o23m98o21l79k52a 6110586615885

Co to je zase za pičovinu ten článek. Například zákaz pro benzínová auta vyrobená před rokem 93 a následně se dozvím o euro 3. Kolik aut mělo v roce 93, 94, ... euro 3? Tak snad buď podle euro normy nebo podle roku výroby paka.

+3/0
5.9.2015 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.