Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do centra jen s „ekologickým“ autem. Praha opět oživuje nízkoemisní zóny

Praha se chystá od roku 2017 omezit vjezd starých automobilů do centra. Od zavedení nízkoemisní zóny si magistrát slibuje čistší ovzduší ve městě. Nově by tak do centra Prahy nemohla vjet auta s naftovým motorem vyrobená před rokem 2001. Totéž bude platit pro benzinová auta starší roku 1993.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64o22s83e16f 29Z86e25d76i50z50o29v 6657146514372

Proč nejdřív Euro3 a za dva roky teprve 4? Hned od začátku udělat Euro4, 

Horší ale je, že do každého státu bude muset mít člověk jinou známku, protože politici nejsou schopni se domluvit aby všude platila stejná známka vydaná v jakémkoliv státě EU.

+1/−2
6.9.2015 11:35

J23i85n71d57ř67i62c15h 68Š52k77o32p85e67k 4615681550875

a proč nedat rovnou EURO 5 ? Sice budou centra měst mrtvá, protože nikdo nepojede do města nakupovat, aby nechal auto na okraji a do centra jel MHD, ale politici budou spokojení.

V centru bude klid, ticho.

A že tam nebudou ani obchody, to už je jen detail ;-D

+2/0
6.9.2015 13:55

V11l15a37s93t21i94m34i41l 26H54a49l19b42i49c23h 8283265666378

Udělejte MHD za korunu jako to bylo za totáče a máte Prahu vymetenou.

+1/0
5.9.2015 17:14

P10a13v69e97l 12J20e64ř79á33b29e50k 7481612724867

60% MDH dotuje magistrát.

Pro mě by stačilo, aby bylo dostatek záchytných, ale bezplatných parkovišť na okrajích Prahy v dosahu pružné MHD s krátkými intervaly odjezdů.

Protože všechna zpoplatněná parkoviště není nic jiného, než trest za to, že nechcete zajíždět do Prahy. Protože vedl toho, že tam někde zaparkujete,zaplatíte, nemáte žádnou jinou službu, jako je třeba odpovědnost za poškození vozidla, za jeho krádež apod.

Za cenu základní jízdenky v Praze ujedu asi 3  - 4 km (PHB + amortizace). Nezřídka v centru je auto časově náročnější, než MHD i s nějakou docházkovou vzdáleností. MHD (pokud tam nesedí neumytý bezdomáč)  je svým způsobem i relax, protože se nemusím soustředit na jízdu, na chodce, kurýry apod.

Jistě, že část řidičů do centra vždy zajede - ale ti mají auta v imisních normách. Takže i kdyby bylo MHD zadarmo, neponíží se , aby h využili. takže Praha se bezplatným MHD aut nezbaví.

Nebo i klidně zaplatím parkování na záchytném parkovišti, ale provozovatel ať je za auto odpovědný. osobně totiž potřebuji trochu víc místa, ale v autě musím mít i různé pro mě drahé věci, které potřebuji ke své práci. Ale s ohledem na jejich váhu, prakticky jsou nepojistitelné na jejich hodnotu.

0/0
5.9.2015 18:12

M76a97r83t92i35n 93K56r92a44t33o84c89h77v32í54l 9887592754291

Poměr "cena : výkon" této akce je absolutně směšný. Když pominu, že ti, kteří se tím v pracovní době zabývají jsou už v podstatě nákladem této akce, tak jenom cena značek a značení pro auta vyjde v našich poměrech na pěkných pár mega. A efekt NULA!  Tak stará auta v Praze už prakticky nejezdí!

Ale mám obavu, že o to nejde. Jde o to, abychom byli zase minimálně "evropští" a o "ekologii" za každou cenu.

Nebo, že by šlo o ceny těch značek, ...  ;-O

+5/0
5.9.2015 15:16

V50a60c71l33a54v 87M42e32d40e57k 5621672175765

takže v roce 2017 nebudou smět do Prahy benzíňáky starší 24 let, a dehtťáky nad 16. Kolik takových tam asi jezdit bude?

Tohle je zas opatření pro opatření.

+4/0
5.9.2015 13:23

J73i89n62d12ř76i71c85h 76Š87k79o92p71e23k 4655321440215

no jak píšu níže, tak 1993 je naprostý blábol, zákaz se bude týkat EURO II a horší

0/0
5.9.2015 13:49

A66u29g27u66s15t 51F46o53r85m32á80n93e58k 6835679690116

Už neví, jak donutit lidi k nákupu nových popelnic.

+4/0
5.9.2015 12:58

V79a17c41l45a86v 96M71e63d72e13k 5671482255585

no jo, to je velké zlo, nutit lidi, aby se zbavili 25letých vraků

+2/−2
5.9.2015 13:24

J89i48n15d81ř38i94c34h 12Š21k16o67p18e81k 4215591550815

prasárna je nutit lidi zbavit se auta, které vydrží jezdit třeba 30 let za krám co vydrží ani ne půlku

+3/−1
5.9.2015 14:00

V19a79c63l29a66v 13M50e42d58e76k 5941342765785

žádné auto nebylo konstruované na to, aby vydrželo 30 let. Kromě emisí je nevyhovující i z pohledu bezpečnosti (a úniku různých provozních kapalin). A ti, co s nimi jezdí, neohrožují jen sebe, ale nás všechny.

+2/−3
5.9.2015 14:26

J24i59n13d26ř31i42c35h 62Š84k22o57p69e74k 4765821300155

nesmysl a názor člověka co auto udržuje tak, že do něj lije max provozní kapaliny a jednou za dva roky ho dát před STK na prohlídku do servisu

+2/0
5.9.2015 14:28

J23i25n52d97ř11i56c39h 88Š77k84o80p14e95k 4825641660375

nebo jinak:

není žádný důvod, aby auto bylo konstruované tak, aby se po nějakých 5 letech provozu začalo velmi prodražovat z hlediska servisu

+1/0
5.9.2015 14:29

P11a79v76e58l 88J56e93ř51á70b95e37k 7721582374717

Zrovna o tomto víkendu jezdí ze Zbraslavi auta která starší víc než dvojnásobek 30-ti let.

Je to jen o údržbě.

+1/0
5.9.2015 18:15

P75r34o11u55z42a 57Z33d58e37n51ě34k 4116442976153

To jste vylezl z diskuze před 8-10 lety ne? To se řešívali ještě hojně  jezdící Š105-120 a podobná sdělení tam zaznívala trvale. Myslím, že už jsme se posunuli dále. Nebo máte nějaký levicový syndrom ohledně angažovanosti v regulacích a omezení?

+1/0
6.9.2015 22:59

K14a45r11e45l 32D81r64d37a 6463695887169

Klasická šikana. Nulový přínos pro ekologii a obtěžování všech. Patrně to vytlačí pár dalších řidičů z centra a opět to asociálně rozevře víc nůžky mezi bohatými a chudými v naší zaostalé východní zemi, kde neexistuje střední třída. Rv

  Místní budou mít výjimku... Takže to bude jako s modrými zónami. Bez trvalého pobytu nebude mít řidič práva místního. Tak třeba mimopražští studenti mohou zapomenout v Praze na levná auta. No to musíme hned přijmout! Rv

  Po Praze moc starých aut nejezdí. Spíš hnijí neužitečně na sídlištích. Jinak bych radním v Praze otloukl o kokosy názor z Německa. "Česko je zkorumpovanou zemí se zaostalou ekonomikou, ale Češi se chlubí masově novými auty. Někomu takovému by slušela naopak skromnost a utrácení za luxus (často z ukradených veřejných peněz) by mělo nastat, až se česká ekonomika postaví aspoň trochu na nohy." Jak s tím jde dohromady tlak českých úřadů na nový vozový park? :-P

+5/0
5.9.2015 12:56

V71a90c82l21a65v 27M53e11d90e89k 5971592765915

na 25letá auto by měli zapomenout nejen studenti, ale všichni. A zakázal bych je nejen v Praze, ale všude.

+1/−3
5.9.2015 14:28

J66i87n64d13ř69i29c27h 58Š33k15o32p64e22k 4255491840415

já bych zase zakázal volit lidem, co si pod vlivem masáže automobilek myslí, že každé auto od nějakého určitého věku musí být automaticky šrot a nebezpečné

+4/0
5.9.2015 14:34

J34i11n36d66ř27i61c33h 85Š53k83o14p17e24k 4475511670395

" Nově by tak do centra Prahy nemohla vjet auta s naftovým motorem vyrobená před rokem 2001. Totéž bude platit pro benzinová auta starší roku 1993."

a dále

"Všechny ostatní vozy musí mít nálepku dokazující, že splňují alespoň emisní normu Euro 3"

Není to trochu v rozporu ? EURO 3 určitě neměli benziňáky po roce 1994, ale tak kolem 1999

+3/0
5.9.2015 12:21

V26á29c64l17a15v 35K74o25v32á83ř 3978458854151

Úplně v rozporu to není, protože některé vozy splňovaly normu, která ještě nebyla zavedena.

Z praxe - některé vozy VW Golf s motorem 1,6 AZD ( třeba ten můj dědeček z r 2001) již v té době splňovaly normu Euro 4, i když byla zavedena až v r. 2005. V TP tedy byla zapsána tehdy platná norma Euro 3. Poslal jsem výrobci dotaz zda by mi mohli poslat vyjádření jakou emisní normu splňuje auto s VIN XXX  (info@volkswagen.cz) a dostal jsem odpověď: ....dovolte, abychom Vás informovali, že daný vůz plní emisnínormu EURO 4.

Potřebné potvrzení Vám zasíláme poštou na Vámi uvedenouadresu.

Dostal jsem papír, s tím zajel k technikům na evidenci vozidel s žádostí o opravu údajů v TP, tam si to telefonicky ověřili a v TP údaj opravili.

+3/0
5.9.2015 12:50

J62i22n77d95ř18i39c97h 88Š76k66o58p60e67k 4145421460675

pokud někdo splňoval normu která byla zavedena až 6 let poté, jedná se o vyjímku, nikoli o většinu případů. Takže tvrdit, že do centra budou moci benziny vyrobené od roku 1993 jen na základě, že se najde pár motorů, které to splňují, je nesmysl nebo typická novinářská senzace

0/0
5.9.2015 13:07

V55á70c28l12a93v 37K39o66v84á34ř 3938318774361

Tak ono o nic nejde ;-D

Psal jsem o jednom konkrétním autě (mém dědečkovi ;-D s normou zavedenou o 4 roky později) a tím jsem pouze konstatoval, že to není úplně v rozporu. Nic víc a nic míň.

Předpokládám, že tento typ VW nebyl jediným vozem, který byl lepší než požadavky legislativy v době jeho výroby. Jenže to nezjistíte, dokud nezačnete pátrat. Kdybych se to náhodou nedočetl na VW foru, tak by mne ani nenapadlo se dotazovat výrobce.

+1/0
5.9.2015 13:20

J59i37n76d82ř59i44c73h 45Š93k27o56p13e88k 4495121470195

no víceméně ne.

Akorát pokud lidi vstřebají, že do Prahy mohou pokud mají auto vyrobené po roku 1993 a pak tam dostanou flastr, že nemají EURO 3, budu se divit ;-D

+2/0
5.9.2015 13:31

V38á55c76l30a55v 14K66o67v90á96ř 3648748374111

To ano, úřední šiml radostně zamlaská a smlsne pár tisícovek na čerstvý oves ;-D

+1/0
5.9.2015 13:35

J20i25n68d46ř18i69c65h 26Š52k30o27p79e37k 4305651580325

ale vinu na pokutách budou mít z nemalé části i novináři, kteří na základě toho, že v roce 1993 existoval jeden model s EURO 3 napíší info tak, že plyne, že po roce 1993 je EURO III standard

0/0
5.9.2015 13:56

M33i24l85a23n 37C47h47a62l23u22p23a 7664396847243

Bude to také platit na statisíce migrantů, co do roka 2017 dorazí do Čech? Bez samolepky na čele do centra ani náhodou!

0/0
5.9.2015 12:00

T12o20m77á70š 18M70o13r50a97v62č34í55k 3567346103675

To je směšné. Takže další projekt, kde si někdo namaže kapsu a přínos nulový.

+4/0
5.9.2015 11:43

K80a32r68e21l 39M32a89t41o65u21š27e67k 7188872610616

Podle těch parametrů tu známku si bude muset koupit každý, takže cíl není snížení emisí, ale co nejvíc prodaných známek. To už můžou rovnou zavést "daň za vjezd do Prahy". To by se ale netvářilo jako že se bojuje za ekologii.

+10/0
5.9.2015 11:38

M75a59r29t36i26n 36K95r30a60t79o14c90h74v76í56l 9117862774151

Ano, to bude tak jediný efekt. Nemyslím, že ne prvoplánově, tedy aspoň doufám. Pravým důvodem je podle mě nesmyslný "hujerismus" a absence zdravého rozumu.

+1/0
5.9.2015 15:25
Foto

J50o42s26e79f 31M36e90d 5482716222

Stopka kvůli emisím. Felicie neprojedou od Hradu až po Strašnice

30. června 2014  19:29

Za špínu v pražském ovzduší mohou ze čtyřiceti procent auta. Aby se v metropoli lépe dýchalo, chystá město zavedení takzvaných nízkoemisních zón, kdy z širšího centra vyžene auta starší roku 2000, případně 2001. Systém začne fungovat nejdřív koncem příštího roku.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/nizkoemisni-zony-v-praze-0hu-/praha-zpravy.aspx?c=A140628_2078065_praha-zpravy_mav

A nyní se to posunulo až na rok výroby 1993 u benzíňáků. To než začne platit tak tam budou smět vjíždět i veterání ;-D;-D;-D

+3/0
5.9.2015 10:25

R14a18d18e93k 98H28o57d49a17ň 9816697931453

40 % je tak možná vlhký sen velmi optimistických cyklofanatiků. Ve většině měst kde se nízkoemisní zóny zavedly se ukázalo, že pokles emisí je na úrovni statistické chyby. Viz např. Ostrava: http://ostrava.idnes.cz/primator-ostravy-mini-ze-nejvice-skodlivin-jde-z-domovnich-kominu-10w-/ostrava-zpravy.aspx?c=A130315_1900592_ostrava-zpravy_jog

+4/0
5.9.2015 11:35
Foto

L34u17k81á74š 14N80o10v59o51t91n78ý 6836157328848

Zajimalo by mne, zda existuje studie, kolik takovych aut v centru jezdi. V praze potkat 22 let stary benzin? Leda kdyz veze veteran turisty (a ty budou mi vyjimku) a 14 let stary diesel (tedy nejspise firemni auto) je take pekna rarita.

+4/0
5.9.2015 10:17

M26a10r76t19i10n 87N44o17v31o30t73n47ý 8409834537264

U osobáků moc ne, ale naftové dodávky starší než 14 let má polovina firem zásobujících obchody v centru. A ty si budou muset zaplatit vyjímku, a o to jde.

0/0
5.9.2015 13:09

V20o23j10t19ě34c18h 85R47y80c55h35e87c30k41ý 2660157176319

Takže místní, co jezdí centrem pravidelně budou mít výjimku a my lopaty z Moravy co jsme v Praze tak 2x do roka tam se stejným autem nemůžeme? Pokud ekozóna, tak pro všechny. Podobně by si mohla nějaká vesnice, kde nejsou nadšení z lufťáků zavézt, že tam mohou jen auta mladší čtyř let s tím, že místní (+ celý okres) má výjimku.

P.S. já osobně mám auto s EURO 5.

+4/−1
5.9.2015 9:58

M34i33c49h26a69l 44C84h71a50l40u57p87a 6348380329193

Pro místní to chápu, pokud tam někdo bydlí a jede jednou za týden třeba nakoupit, tak je blbost ho nutit si koupit jiné auto.

+2/0
5.9.2015 13:04

E88d86u65a47r45d 44B83l44a52z36e94k 1303710515125

jak si zaridi cizinec nahonem nalepku kdyz necekane bude muset do Prahy v Ne vecer? Kde ja sezenu emisni znamku do Berlina , od r 2016 i do Vidne a j. , kdyz me tam sef necekane presmeruje na sluzebni ceste pozde navecer!?. Nevozim s sebou velky TP a servisy maj uz stejnak zavreno! 

 Pojeduli pak napric Evropou a vice mesty - Viden Praha Berlin, budu neustale shanet emisni ruzne!!!... znamky po servisech neb je do kazdeho mesta je jina!!! To je to sjednoceni predpisu v EU???????......

 Hlavne ze se sjednotily sipky na silnicich ale DPH (conja tak predmetem zisku!) a emise jsou rozdilne... Naco je centralni evropsky registr vozidel a naco mam emisni kategorii v TP a na co tedy urednici maj ty pocitace a kamerove systemy, kdyz to neumi dle RZ automaticky zjistit?... Byrokrati zapraskani;-€

+1/0
5.9.2015 9:57

J72i23ř20í 51M22o44t34e68j94l66e25k 3431572703942

Německé a české ekoznámky mají být navzájem unatelné a německou vám dají na některé naší STK. A koupi si ji můžete s předstihem.

Jinak Praze jde hlavně o to, aby do ni nejezdili vydláci a zůstávali před prahou na odstavných parkovištích. Na ty co ekonormy budou splňovat vymýšlejí mýto za vjezd dál než do okrajových částí.

+2/0
5.9.2015 10:35

P27e89t79r 90F29o17l42t83ý12n 9894676657666

Ty pražský Pepiku, i největší vesnický primitiv ví, že vidlak se píše s měkkým i. První světová skupino..

+1/0
5.9.2015 20:37

P68e43t20r 63S37v70o77b63o33d11a 9513633277704

on chtěl být slušný a chtěl vykat... jinak by napsal tydláci ;-D;-D

0/0
6.9.2015 10:08

J80i30n11d36ř73i56c80h 76Š40k90o60p81e64k 4805361490315

zákaz bude vjezd do centra, nikoli pro průjezd. resp. průjezd bude možné zakázat, pokud budeš moc zakázanou zónu objet po silnici minimálně stejné kategorie

0/0
5.9.2015 12:23

P75e68t12r 35P32a14v78l29a10t27a 7906930877381

Zase jen další zbztečná buzerace...

+12/−3
5.9.2015 9:51

M36a11r45t60i62n 10Š62t93ě18p84á90n13e29k 3137543153961

Oprava, ty zony v Nemecku existuji,, ale opravdu nefunguji.

A jinak, salamova metoda jak ziskat spoustu penez do kapsy.

Vyhazet ty smejdy z radnice.

+14/0
5.9.2015 9:31

D36a83v78i74d 94Š25a44f57r25á31n16e72k 5397894827513

Jaki na to jste přišel jak, že nefungují?

0/−2
5.9.2015 9:43

E61d33u79a28r29d 73B48l68a81z59e27k 1443290845755

v Rakousku take NEfunguji! Viden a Styrsko uz to ma letos!!!  platny pro zatim jen nakladni ale uz bez rozdilu tomaze tedy i dodavky pickupy!!!, ale jsem jedinej kdo ma nalepku a nemaj ji ani mistni. Vyrizeji v cR stoji 14dni casu! V Rakousku zas na me koukali jak na exota a nakonec ten system nepobral ceskou RZ prej ma moc cisel... Hodinu to resili a pridelil mi urad nahrandni cislo... Buzn y byromraticky...

 Jo a o zonach v Rakousku se prej dozvite (jak varuje letak) az tak ze vas zastavi poldove a sdeli vam to  az ze jste neopravnene (bez nalepky) v nizkoemisni zone neb neni  povinosti uradu je oznacovat! Super ne?...

0/0
5.9.2015 10:03

E74d93u29a63r20d 18B63l41a85z11e13k 1463770555305

tomaze = tonaze

0/0
5.9.2015 10:05

V78á93c18l60a66v 78K74o85v76á62ř 3448208914441

S těmi 14ti dny na vyřízení jste přišel kde? Potřeboval jsem nálepku na EURO4 a dostal jsem ji po předložení velkého techničáku na STK. Tedy dostal...opravuji - po předložení velkého techničáku jsem si ji směl koupit za 800,-Kč platí i v zahraničí ;-D ...

0/0
5.9.2015 12:38

J97i10ř38í 40M55o41t77e19j35l72e43k 3971912933272

Fungují. Zkuste si třeba vjet do centra Drážďan se znamkou nižší kategorie nebo vůbec bez znamky a brzy to pocítí vaše peněženka.

0/0
5.9.2015 10:39

J26o36h70a22n 60Z80i32n35g67e27l 2961105186511

Ano. Fungují jedině pro výběr dalších peněz do státní kasy.

+3/0
5.9.2015 11:04

J70i95ř86í 10M73o15t31e24j52l68e67k 3451272683852

Ano, je to v podstatě dobrovolný odvod do státní kasy, když se rozhodnete nedodržovat určitá pravidla.

0/0
5.9.2015 11:14

Z79d67e60n35ě73k 96H41o63m74o73l69k22a 6580416695675

Co to je zase za pičovinu ten článek. Například zákaz pro benzínová auta vyrobená před rokem 93 a následně se dozvím o euro 3. Kolik aut mělo v roce 93, 94, ... euro 3? Tak snad buď podle euro normy nebo podle roku výroby paka.

+3/0
5.9.2015 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.