Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do centra jen s „ekologickým“ autem. Praha opět oživuje nízkoemisní zóny

Praha se chystá od roku 2017 omezit vjezd starých automobilů do centra. Od zavedení nízkoemisní zóny si magistrát slibuje čistší ovzduší ve městě. Nově by tak do centra Prahy nemohla vjet auta s naftovým motorem vyrobená před rokem 2001. Totéž bude platit pro benzinová auta starší roku 1993.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42o16s52e26f 96Z90e75d57i13z24o35v 6437506294372

Proč nejdřív Euro3 a za dva roky teprve 4? Hned od začátku udělat Euro4, 

Horší ale je, že do každého státu bude muset mít člověk jinou známku, protože politici nejsou schopni se domluvit aby všude platila stejná známka vydaná v jakémkoliv státě EU.

+1/−2
6.9.2015 11:35

J75i30n13d27ř36i65c39h 71Š37k29o49p11e39k 4245661460815

a proč nedat rovnou EURO 5 ? Sice budou centra měst mrtvá, protože nikdo nepojede do města nakupovat, aby nechal auto na okraji a do centra jel MHD, ale politici budou spokojení.

V centru bude klid, ticho.

A že tam nebudou ani obchody, to už je jen detail ;-D

+2/0
6.9.2015 13:55

V24l11a86s29t65i49m70i15l 25H32a70l65b41i26c46h 8953945956538

Udělejte MHD za korunu jako to bylo za totáče a máte Prahu vymetenou.

+1/0
5.9.2015 17:14

P26a25v20e61l 38J87e25ř59á67b29e48k 7371632224947

60% MDH dotuje magistrát.

Pro mě by stačilo, aby bylo dostatek záchytných, ale bezplatných parkovišť na okrajích Prahy v dosahu pružné MHD s krátkými intervaly odjezdů.

Protože všechna zpoplatněná parkoviště není nic jiného, než trest za to, že nechcete zajíždět do Prahy. Protože vedl toho, že tam někde zaparkujete,zaplatíte, nemáte žádnou jinou službu, jako je třeba odpovědnost za poškození vozidla, za jeho krádež apod.

Za cenu základní jízdenky v Praze ujedu asi 3  - 4 km (PHB + amortizace). Nezřídka v centru je auto časově náročnější, než MHD i s nějakou docházkovou vzdáleností. MHD (pokud tam nesedí neumytý bezdomáč)  je svým způsobem i relax, protože se nemusím soustředit na jízdu, na chodce, kurýry apod.

Jistě, že část řidičů do centra vždy zajede - ale ti mají auta v imisních normách. Takže i kdyby bylo MHD zadarmo, neponíží se , aby h využili. takže Praha se bezplatným MHD aut nezbaví.

Nebo i klidně zaplatím parkování na záchytném parkovišti, ale provozovatel ať je za auto odpovědný. osobně totiž potřebuji trochu víc místa, ale v autě musím mít i různé pro mě drahé věci, které potřebuji ke své práci. Ale s ohledem na jejich váhu, prakticky jsou nepojistitelné na jejich hodnotu.

0/0
5.9.2015 18:12

M28a83r81t55i61n 28K25r97a69t26o68c66h21v95í77l 9447962964291

Poměr "cena : výkon" této akce je absolutně směšný. Když pominu, že ti, kteří se tím v pracovní době zabývají jsou už v podstatě nákladem této akce, tak jenom cena značek a značení pro auta vyjde v našich poměrech na pěkných pár mega. A efekt NULA!  Tak stará auta v Praze už prakticky nejezdí!

Ale mám obavu, že o to nejde. Jde o to, abychom byli zase minimálně "evropští" a o "ekologii" za každou cenu.

Nebo, že by šlo o ceny těch značek, ...  ;-O

+5/0
5.9.2015 15:16

V50a85c28l57a70v 13M54e86d41e26k 5101722135465

takže v roce 2017 nebudou smět do Prahy benzíňáky starší 24 let, a dehtťáky nad 16. Kolik takových tam asi jezdit bude?

Tohle je zas opatření pro opatření.

+4/0
5.9.2015 13:23

J92i87n82d82ř10i76c69h 43Š69k58o43p23e89k 4555421970615

no jak píšu níže, tak 1993 je naprostý blábol, zákaz se bude týkat EURO II a horší

0/0
5.9.2015 13:49

A37u41g85u76s96t 31F63o41r68m43á70n54e93k 6255399360506

Už neví, jak donutit lidi k nákupu nových popelnic.

+4/0
5.9.2015 12:58

V21a33c73l97a14v 18M45e66d85e50k 5861362425945

no jo, to je velké zlo, nutit lidi, aby se zbavili 25letých vraků

+2/−2
5.9.2015 13:24

J52i28n35d53ř39i14c83h 64Š56k96o15p12e55k 4155121110255

prasárna je nutit lidi zbavit se auta, které vydrží jezdit třeba 30 let za krám co vydrží ani ne půlku

+3/−1
5.9.2015 14:00

V71a68c95l39a13v 71M21e26d18e21k 5781922225275

žádné auto nebylo konstruované na to, aby vydrželo 30 let. Kromě emisí je nevyhovující i z pohledu bezpečnosti (a úniku různých provozních kapalin). A ti, co s nimi jezdí, neohrožují jen sebe, ale nás všechny.

+2/−3
5.9.2015 14:26

J82i91n82d27ř60i29c85h 18Š24k66o93p69e23k 4485611480605

nesmysl a názor člověka co auto udržuje tak, že do něj lije max provozní kapaliny a jednou za dva roky ho dát před STK na prohlídku do servisu

+2/0
5.9.2015 14:28

J83i93n81d34ř41i79c80h 58Š39k24o36p42e72k 4485481850365

nebo jinak:

není žádný důvod, aby auto bylo konstruované tak, aby se po nějakých 5 letech provozu začalo velmi prodražovat z hlediska servisu

+1/0
5.9.2015 14:29

P18a43v86e37l 27J33e87ř50á44b20e26k 7621962584237

Zrovna o tomto víkendu jezdí ze Zbraslavi auta která starší víc než dvojnásobek 30-ti let.

Je to jen o údržbě.

+1/0
5.9.2015 18:15

P50r65o53u59z78a 22Z97d96e11n92ě28k 4496152586833

To jste vylezl z diskuze před 8-10 lety ne? To se řešívali ještě hojně  jezdící Š105-120 a podobná sdělení tam zaznívala trvale. Myslím, že už jsme se posunuli dále. Nebo máte nějaký levicový syndrom ohledně angažovanosti v regulacích a omezení?

+1/0
6.9.2015 22:59

K52a67r36e49l 10D22r62d34a 6743605937959

Klasická šikana. Nulový přínos pro ekologii a obtěžování všech. Patrně to vytlačí pár dalších řidičů z centra a opět to asociálně rozevře víc nůžky mezi bohatými a chudými v naší zaostalé východní zemi, kde neexistuje střední třída. Rv

  Místní budou mít výjimku... Takže to bude jako s modrými zónami. Bez trvalého pobytu nebude mít řidič práva místního. Tak třeba mimopražští studenti mohou zapomenout v Praze na levná auta. No to musíme hned přijmout! Rv

  Po Praze moc starých aut nejezdí. Spíš hnijí neužitečně na sídlištích. Jinak bych radním v Praze otloukl o kokosy názor z Německa. "Česko je zkorumpovanou zemí se zaostalou ekonomikou, ale Češi se chlubí masově novými auty. Někomu takovému by slušela naopak skromnost a utrácení za luxus (často z ukradených veřejných peněz) by mělo nastat, až se česká ekonomika postaví aspoň trochu na nohy." Jak s tím jde dohromady tlak českých úřadů na nový vozový park? :-P

+5/0
5.9.2015 12:56

V24a56c92l18a93v 13M19e78d74e88k 5341442695645

na 25letá auto by měli zapomenout nejen studenti, ale všichni. A zakázal bych je nejen v Praze, ale všude.

+1/−3
5.9.2015 14:28

J82i18n24d28ř35i85c57h 26Š69k20o14p22e16k 4555241250535

já bych zase zakázal volit lidem, co si pod vlivem masáže automobilek myslí, že každé auto od nějakého určitého věku musí být automaticky šrot a nebezpečné

+4/0
5.9.2015 14:34

J46i25n87d33ř46i17c96h 14Š92k22o50p88e48k 4575571730205

" Nově by tak do centra Prahy nemohla vjet auta s naftovým motorem vyrobená před rokem 2001. Totéž bude platit pro benzinová auta starší roku 1993."

a dále

"Všechny ostatní vozy musí mít nálepku dokazující, že splňují alespoň emisní normu Euro 3"

Není to trochu v rozporu ? EURO 3 určitě neměli benziňáky po roce 1994, ale tak kolem 1999

+3/0
5.9.2015 12:21

V87á28c64l19a76v 84K80o94v30á16ř 3608778424971

Úplně v rozporu to není, protože některé vozy splňovaly normu, která ještě nebyla zavedena.

Z praxe - některé vozy VW Golf s motorem 1,6 AZD ( třeba ten můj dědeček z r 2001) již v té době splňovaly normu Euro 4, i když byla zavedena až v r. 2005. V TP tedy byla zapsána tehdy platná norma Euro 3. Poslal jsem výrobci dotaz zda by mi mohli poslat vyjádření jakou emisní normu splňuje auto s VIN XXX  (info@volkswagen.cz) a dostal jsem odpověď: ....dovolte, abychom Vás informovali, že daný vůz plní emisnínormu EURO 4.

Potřebné potvrzení Vám zasíláme poštou na Vámi uvedenouadresu.

Dostal jsem papír, s tím zajel k technikům na evidenci vozidel s žádostí o opravu údajů v TP, tam si to telefonicky ověřili a v TP údaj opravili.

+3/0
5.9.2015 12:50

J73i62n82d77ř30i53c21h 45Š91k36o94p88e77k 4595211760975

pokud někdo splňoval normu která byla zavedena až 6 let poté, jedná se o vyjímku, nikoli o většinu případů. Takže tvrdit, že do centra budou moci benziny vyrobené od roku 1993 jen na základě, že se najde pár motorů, které to splňují, je nesmysl nebo typická novinářská senzace

0/0
5.9.2015 13:07

V63á33c67l97a65v 50K42o58v96á33ř 3238688314261

Tak ono o nic nejde ;-D

Psal jsem o jednom konkrétním autě (mém dědečkovi ;-D s normou zavedenou o 4 roky později) a tím jsem pouze konstatoval, že to není úplně v rozporu. Nic víc a nic míň.

Předpokládám, že tento typ VW nebyl jediným vozem, který byl lepší než požadavky legislativy v době jeho výroby. Jenže to nezjistíte, dokud nezačnete pátrat. Kdybych se to náhodou nedočetl na VW foru, tak by mne ani nenapadlo se dotazovat výrobce.

+1/0
5.9.2015 13:20

J19i71n15d89ř20i15c58h 82Š21k37o19p96e20k 4975401920535

no víceméně ne.

Akorát pokud lidi vstřebají, že do Prahy mohou pokud mají auto vyrobené po roku 1993 a pak tam dostanou flastr, že nemají EURO 3, budu se divit ;-D

+2/0
5.9.2015 13:31

V98á41c37l10a66v 65K10o20v38á24ř 3798638134771

To ano, úřední šiml radostně zamlaská a smlsne pár tisícovek na čerstvý oves ;-D

+1/0
5.9.2015 13:35

J86i94n13d80ř29i56c43h 12Š14k91o73p22e61k 4485821380155

ale vinu na pokutách budou mít z nemalé části i novináři, kteří na základě toho, že v roce 1993 existoval jeden model s EURO 3 napíší info tak, že plyne, že po roce 1993 je EURO III standard

0/0
5.9.2015 13:56

M48i98l23a25n 37C38h71a19l40u77p88a 7534496587713

Bude to také platit na statisíce migrantů, co do roka 2017 dorazí do Čech? Bez samolepky na čele do centra ani náhodou!

0/0
5.9.2015 12:00

T82o22m39á43š 17M29o53r96a50v27č22í80k 3657636603175

To je směšné. Takže další projekt, kde si někdo namaže kapsu a přínos nulový.

+4/0
5.9.2015 11:43

K46a26r62e40l 80M73a72t47o94u89š65e90k 7278712920736

Podle těch parametrů tu známku si bude muset koupit každý, takže cíl není snížení emisí, ale co nejvíc prodaných známek. To už můžou rovnou zavést "daň za vjezd do Prahy". To by se ale netvářilo jako že se bojuje za ekologii.

+10/0
5.9.2015 11:38

M24a83r67t22i89n 20K55r91a19t65o15c94h83v40í31l 9907282954321

Ano, to bude tak jediný efekt. Nemyslím, že ne prvoplánově, tedy aspoň doufám. Pravým důvodem je podle mě nesmyslný "hujerismus" a absence zdravého rozumu.

+1/0
5.9.2015 15:25
Foto

J88o88s50e35f 65M59e97d 5612426552

Stopka kvůli emisím. Felicie neprojedou od Hradu až po Strašnice

30. června 2014  19:29

Za špínu v pražském ovzduší mohou ze čtyřiceti procent auta. Aby se v metropoli lépe dýchalo, chystá město zavedení takzvaných nízkoemisních zón, kdy z širšího centra vyžene auta starší roku 2000, případně 2001. Systém začne fungovat nejdřív koncem příštího roku.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/nizkoemisni-zony-v-praze-0hu-/praha-zpravy.aspx?c=A140628_2078065_praha-zpravy_mav

A nyní se to posunulo až na rok výroby 1993 u benzíňáků. To než začne platit tak tam budou smět vjíždět i veterání ;-D;-D;-D

+3/0
5.9.2015 10:25

R15a12d60e61k 30H62o93d70a85ň 9926617571503

40 % je tak možná vlhký sen velmi optimistických cyklofanatiků. Ve většině měst kde se nízkoemisní zóny zavedly se ukázalo, že pokles emisí je na úrovni statistické chyby. Viz např. Ostrava: http://ostrava.idnes.cz/primator-ostravy-mini-ze-nejvice-skodlivin-jde-z-domovnich-kominu-10w-/ostrava-zpravy.aspx?c=A130315_1900592_ostrava-zpravy_jog

+4/0
5.9.2015 11:35
Foto

L50u70k27á79š 38N39o83v70o16t85n49ý 6116557278608

Zajimalo by mne, zda existuje studie, kolik takovych aut v centru jezdi. V praze potkat 22 let stary benzin? Leda kdyz veze veteran turisty (a ty budou mi vyjimku) a 14 let stary diesel (tedy nejspise firemni auto) je take pekna rarita.

+4/0
5.9.2015 10:17

M78a33r48t83i88n 42N21o13v72o48t78n38ý 8699394967424

U osobáků moc ne, ale naftové dodávky starší než 14 let má polovina firem zásobujících obchody v centru. A ty si budou muset zaplatit vyjímku, a o to jde.

0/0
5.9.2015 13:09

V38o28j12t57ě73c18h 18R57y90c25h75e76c72k76ý 2890247766539

Takže místní, co jezdí centrem pravidelně budou mít výjimku a my lopaty z Moravy co jsme v Praze tak 2x do roka tam se stejným autem nemůžeme? Pokud ekozóna, tak pro všechny. Podobně by si mohla nějaká vesnice, kde nejsou nadšení z lufťáků zavézt, že tam mohou jen auta mladší čtyř let s tím, že místní (+ celý okres) má výjimku.

P.S. já osobně mám auto s EURO 5.

+4/−1
5.9.2015 9:58

M68i40c74h10a78l 26C11h86a37l47u27p35a 6218310379573

Pro místní to chápu, pokud tam někdo bydlí a jede jednou za týden třeba nakoupit, tak je blbost ho nutit si koupit jiné auto.

+2/0
5.9.2015 13:04

E79d71u58a83r32d 59B30l90a20z80e33k 1623220565725

jak si zaridi cizinec nahonem nalepku kdyz necekane bude muset do Prahy v Ne vecer? Kde ja sezenu emisni znamku do Berlina , od r 2016 i do Vidne a j. , kdyz me tam sef necekane presmeruje na sluzebni ceste pozde navecer!?. Nevozim s sebou velky TP a servisy maj uz stejnak zavreno! 

 Pojeduli pak napric Evropou a vice mesty - Viden Praha Berlin, budu neustale shanet emisni ruzne!!!... znamky po servisech neb je do kazdeho mesta je jina!!! To je to sjednoceni predpisu v EU???????......

 Hlavne ze se sjednotily sipky na silnicich ale DPH (conja tak predmetem zisku!) a emise jsou rozdilne... Naco je centralni evropsky registr vozidel a naco mam emisni kategorii v TP a na co tedy urednici maj ty pocitace a kamerove systemy, kdyz to neumi dle RZ automaticky zjistit?... Byrokrati zapraskani;-€

+1/0
5.9.2015 9:57

J12i64ř92í 48M82o65t83e58j71l81e72k 3381902553142

Německé a české ekoznámky mají být navzájem unatelné a německou vám dají na některé naší STK. A koupi si ji můžete s předstihem.

Jinak Praze jde hlavně o to, aby do ni nejezdili vydláci a zůstávali před prahou na odstavných parkovištích. Na ty co ekonormy budou splňovat vymýšlejí mýto za vjezd dál než do okrajových částí.

+2/0
5.9.2015 10:35

P87e37t58r 46F65o68l86t28ý73n 9964806897766

Ty pražský Pepiku, i největší vesnický primitiv ví, že vidlak se píše s měkkým i. První světová skupino..

+1/0
5.9.2015 20:37

P28e95t20r 76S55v23o63b23o63d58a 9343913857334

on chtěl být slušný a chtěl vykat... jinak by napsal tydláci ;-D;-D

0/0
6.9.2015 10:08

J74i27n48d11ř58i18c46h 51Š41k17o18p68e44k 4525281370795

zákaz bude vjezd do centra, nikoli pro průjezd. resp. průjezd bude možné zakázat, pokud budeš moc zakázanou zónu objet po silnici minimálně stejné kategorie

0/0
5.9.2015 12:23

P95e47t19r 60P89a91v94l20a94t45a 7366410247941

Zase jen další zbztečná buzerace...

+12/−3
5.9.2015 9:51

M32a11r19t61i35n 87Š73t16ě72p38á27n46e11k 3397143803561

Oprava, ty zony v Nemecku existuji,, ale opravdu nefunguji.

A jinak, salamova metoda jak ziskat spoustu penez do kapsy.

Vyhazet ty smejdy z radnice.

+14/0
5.9.2015 9:31

D15a94v23i81d 73Š57a53f78r79á38n49e68k 5267504417453

Jaki na to jste přišel jak, že nefungují?

0/−2
5.9.2015 9:43

E70d80u37a29r56d 94B36l69a43z22e31k 1863830295665

v Rakousku take NEfunguji! Viden a Styrsko uz to ma letos!!!  platny pro zatim jen nakladni ale uz bez rozdilu tomaze tedy i dodavky pickupy!!!, ale jsem jedinej kdo ma nalepku a nemaj ji ani mistni. Vyrizeji v cR stoji 14dni casu! V Rakousku zas na me koukali jak na exota a nakonec ten system nepobral ceskou RZ prej ma moc cisel... Hodinu to resili a pridelil mi urad nahrandni cislo... Buzn y byromraticky...

 Jo a o zonach v Rakousku se prej dozvite (jak varuje letak) az tak ze vas zastavi poldove a sdeli vam to  az ze jste neopravnene (bez nalepky) v nizkoemisni zone neb neni  povinosti uradu je oznacovat! Super ne?...

0/0
5.9.2015 10:03

E92d58u43a96r37d 43B48l27a16z94e79k 1613390305365

tomaze = tonaze

0/0
5.9.2015 10:05

V91á98c76l76a84v 87K71o44v84á34ř 3668938344771

S těmi 14ti dny na vyřízení jste přišel kde? Potřeboval jsem nálepku na EURO4 a dostal jsem ji po předložení velkého techničáku na STK. Tedy dostal...opravuji - po předložení velkého techničáku jsem si ji směl koupit za 800,-Kč platí i v zahraničí ;-D ...

0/0
5.9.2015 12:38

J31i82ř44í 67M17o62t84e95j83l48e86k 3371832103852

Fungují. Zkuste si třeba vjet do centra Drážďan se znamkou nižší kategorie nebo vůbec bez znamky a brzy to pocítí vaše peněženka.

0/0
5.9.2015 10:39

J18o77h29a73n 63Z59i91n65g56e36l 2661255816571

Ano. Fungují jedině pro výběr dalších peněz do státní kasy.

+3/0
5.9.2015 11:04

J64i97ř62í 92M48o11t55e83j17l46e90k 3341912233902

Ano, je to v podstatě dobrovolný odvod do státní kasy, když se rozhodnete nedodržovat určitá pravidla.

0/0
5.9.2015 11:14

Z87d14e33n57ě57k 50H66o17m25o98l12k19a 6800176245955

Co to je zase za pičovinu ten článek. Například zákaz pro benzínová auta vyrobená před rokem 93 a následně se dozvím o euro 3. Kolik aut mělo v roce 93, 94, ... euro 3? Tak snad buď podle euro normy nebo podle roku výroby paka.

+3/0
5.9.2015 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.