Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok a dost. Království železnic odstraní Ještěd, nevyjednalo si licenci

Království železnic na pražském Smíchově na konci září odstraní ze své expozice model Ještědu. Důvodem je vypršení roční licenční smlouvy s dědici autorských práv architekta Hubáčka. Podle zástupců modelové železnice jsou podmínky dědiců dále neakceptovatelné. Ti tvrdí, že pod určitou částku jít nemohou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a21r11t46i84n 46P30r20á37š63e51k 8225121310543

jestli architekt dělá stavbu , MUSI POCITAT s tím ,že v případě že tato bude realiztována, stane se součástí VEREJNEHO PROSTORU  a jako taková na ni budou lidi čomět, octne se na fotktách,   a tak dále... Nechceš li aby se tvé dílo stalo součástí  kultury či místopisu, NETVOŘ.

+2/−2
22.9.2015 20:24

M62a17r63t46i15n 21P48r35á69š41e42k 8245811930853

měli by nahradit věž kosočtvercem se jmény architektovy rodiny..

+1/−2
22.9.2015 20:22

T23o20m49á56š 25R33ů34ž27i83č93k43a 8665575254426

To by mně zajímalo, kolik z těch lehce nabytých peněz ti dědicové věnují třeba na opravy a provoz Ještědu.

+1/0
21.9.2015 8:39

T91o88m19á51š 78N90e34u31g97e61b68a84u41e14r 1510315480250

A proč by měli, Ještěd není přece jejich. Oni ty peníze nedostávají za stavbu Ještědu, ale za myšlenku stavby Ještědu (řečeno zjednodušeně).

0/0
21.9.2015 8:50

J51a50n 41H72a54v16r31d37a 3886794522716

Je to těžké posuzovat. Jestliže zástupce KŽ tvrdil majitelům práv na Ještěd, že jsou nezisková organizace, tek je to morálně blbé, když je to ve skutečnosti docela zajímavý byznys. (Samozřejmě při těch číslech uvedených vedle článku to není ztrátové podnikání, jenom se odklání peníze). Na druhou stranu 20 tisíc/rok se mi zdá příliš.

Neví někdo, zda a kolik je v Království železnic instalováno laviček Václava Havla?

+1/0
19.9.2015 7:17

K53a90r19e36l 49D53r15d39a 6253945887889

Lhát příliš nemusel. Expozice si formálně hraje i na neziskovou "školní pomůcku".

  Manželka provozovatele je podle mě učitelka. Takže je zde propracovaný vzdělávací program a tlak na přilákání hromadných školních akcí. Je zde také nezisková organizace, která si může žádat o dotace a granty.

  Bylo by třeba vědět, o které společnosti majitele šla řeč v tom kterém případě. Uvést protistranu v omyl, zde není problém. ;-)

http://www.kralovstvi-zeleznic.cz/ustav/

0/0
19.9.2015 8:11

M50a94r55t47i92n 23T42v72r93d50ý 4169747

A kdy každý, kdo může ze svého bydliště vidět Ještěd pouhým okem bude platit licenční poplatek? Navrhuji zavést něco na způsob koncesionářských poplatků - můžeš na něj koukat, tak plať :-D

+2/0
18.9.2015 11:05

M10a29r44t12i30n 50N11o54v77o35t17n77ý 8749144647974

Nedávno jsem v KŽ byl (jen díky tomu že měli vstupenky na nějakém sleváku, protože to jejich vstupné je hodně přemrštěné) a byl jsem velmi zklamaný. Celé to kolejiště je sice velké, ale strašně odfláknuté. Všude jsou vidět přechody mezi archy které tvoří polep, někde i odchlípnuté rohy, křivé sloupy, špatně usazené stavby, popadané figurky, odfláknuté detaily... třeba dělicí čára na silnici je jako když jí pětileté dítě namaluje vodovkama. Snad všechna kolejiště, která jsem viděl v různých klubech modelářů, jsou propracována mnohem pečlivěji.

+1/−1
18.9.2015 9:42

P25e19t10r 56M61e52j31z58l59í82k 8448754461780

A co licence na design lokomotiv a vagonů, jejichž modely v Království železnic jezdí? :-/

+2/0
18.9.2015 8:41

K76a13r84e44l 36L30a19n12a 18I74n92g43. 9206241872

Naštěstí mám ještě nafocenou rodinu na Jěštědu. Kdypak zakážou fotit Pražský hrad ???i

+2/0
18.9.2015 6:38

T77o71m87á58š 44N56e84u50g59e23b57a96u84e52r 1460165350170

Evropská unie již na tom pracuje. Fotit ho bude moci, ale pouze pro svou potřebu. Tedy nebude moci onu fotografii bez souhlasu zveřejnit (nejedná se pouze o Pražský hrad, ale o všechny stavby).

0/0
18.9.2015 7:44

K98a58r13e92l 40D77r43d87a 6223115347629

Řešíme cca 70 platících návštěvníků z 250.000 návštěvníků, co by požadovaný poplatek svým vstupným uhradili.

  Když vidím T3 a rozesmátého Ďuriše... Státem dotované vstupné. Vstupenky zdarma pro protekční návštěvníky... Pokud nenažranost, tak ji vidím spíš na straně dopraváků a provozovatele. Tak jako vždy v české dopravě, klasika. Rv

+1/0
18.9.2015 6:29

K27a42r16e69l 81D21r55d27a 6123325917629

Kolik může být průměrné vstupné? 100-150 Kč? Při 250.000 návštěvnících to dělá obrat 25-37 mil. Kč ročně. Minus nájem, energie, platy, investice... Zisk je kolik, že je to celé ve ztrátě a je problém zaplatit 20 tis.?

0/0
18.9.2015 9:46

J35a31n 77H32o33r59k70ý 2686666366215

Kralovstvi zeleznic muze byt rado, ze do modelu neinstalovalo nekolik lavicek Vaclava Havla.

+5/0
17.9.2015 18:28

B65ě83l84a 41H20o24r55á44k82o25v95á 1948252909250

A proč dědicové nepožadujou podíl za zisku? V tomto zatím na prodělku?!

+1/−1
17.9.2015 15:26

J18a14n 76F65l50o66r19i98á21n 2647628394651

Když již májí dostat peníze potomci autora,co třeba potomci lidí co to stavěli???

+1/−1
17.9.2015 15:25

L95u90d31v49í85k 96G79a45j12d56o86š18í47k 2395353624412

Protože právo autorské se vztahuje jen na duševní vlastnictví. Tedy na toho kdo to vymyslel. Nikoliv na toho, kdo to postavil. Ten kdo to postavil dostal už zaplaceno za práci.

+2/0
17.9.2015 16:06

J18a88r45o18m58í31r 43K98r43á27l 4310209134899

To ten autor vlastně také.  Anebo si myslíte, že se Ještědů postaví víc ?

+3/0
17.9.2015 17:41

M80i53c58h98a14e93l 50K38o72n55e24č15n57ý 6882573139379

Párkrát jsem Ještěd viděl, ale jen nechtěně a z dálky , musím taky zaplatit?:-P

+8/0
17.9.2015 14:55

M82i46r78o56s72l93a57v 46U69r86b50a51n 1786577341989

ano a platit budete taky nechtene a podle toho z jake dalky jste vysilac videl

+3/0
17.9.2015 15:15

M65a15r64t87i39n 30P68e89t78r 6253882938539

Sice pracuji v oboru, ale zatím pro žádnou automobilku. Tak by mě zajímalo, pokud máte někdo zkušenosti. Když se dělá model podle konkrétního automobilu (a to se dělá snad podle všech) a ten se prodává (což je o několik levelů dál než toto), dostane poplatky designér nebo automobilka? A pokud designér, tak jen šéfdesignér, nebo všichni designéři v týmu? A co technici, kteří mají jistě k designu také co říct, aby byl co nejfunkčnější? A pokud jen šéfdesignér, tak proč? To on jediný má výsostné autorské právo na práci celého týmu?

+4/0
17.9.2015 13:49

O73l54d51ř39i89c47h 73Ř33e43z18n58í11k 7625442164108

hlavně to zkasíruje svačinářka, protože bez ní by výše jmenovaní pomřeli hlady ;-D

+4/0
17.9.2015 13:54

M86a93r96t88i15n 90P82e91t24r 6973622778879

;-D Kdyby měl práva ten, kdo to všechno platí (zvlášť pokud se jedná o zaměstnance), tak bych v tom vnímal jistou logiku, která mi takto poněkud uniká...

0/−1
17.9.2015 13:57

O76l57d14ř62i91c94h 41Ř97e22z88n19í60k 7745322964168

vám unikla především ironie ;-D a především také podstata kolektivního díla, který je onen vysílač ;-)

+1/0
17.9.2015 14:00

O86l75d85ř61i89c91h 31Ř90e15z48n81í71k 7585242914848

a především, dnes je to vše smluvně ošetřeno ;-)

0/0
17.9.2015 14:07

M59a53r48t69i48n 74P11e73t14r 6873372398689

Bingo, s tím souhlasím. A u těch "neošetřených" jde spíše o lokty, protože kdyby se o autorská práva hlásil ještě někdo další, tak by to mohl být vcelku zajímavý spor, jak ostatně vidíme i v jiných (a to i podstatně novějších) případech.

0/0
17.9.2015 14:11

M84a85r37t31i75n 25P97e84t36r 6223562538229

To bych ani neřekl ;-)

0/0
17.9.2015 14:07

V69i48l96é96m 33P64ř40í65h47o61d47a 2164469853877

Kdo je vlastníkem autorských práv třeba velkého obrazu, na který dostal malíř peníze od mecenáše a při jehož výrobě mu asistovali různí pomocníci? Kolektiv?

+1/0
17.9.2015 14:10

T27o26m13á76š 18N23e85u72g85e69b18a79u46e80r 1320405900260

Nejprve malé upřesnění. Obraz se nevyrábí, ale tvoří. Jedná se o tvůrčí činnost, proto se na něj vztahuje autorské právo. Nositelem autorského práva je autor obrazu, tedy malíř, který jej namaloval nebo nakreslil.

Kdo to financoval je zcela bezpředmětné, neboť se jedná o právo ve vztahu k tvůrčí činnosti. Činnost pomocníků opět není činností tvůrčí, ale manuální. A na tu se autorské právo nevztahuje.

0/0
17.9.2015 17:43

J35a15n 62V76á17c63l72a98v13í47k 3342896251399

Soucasti dohod je nejspis bud prevod autorskych prav na automobilku nebo neomezena exkluzivni licence, ktera dava automobilce vyhradni pravo na veskere vyuziti navrhu.

0/0
17.9.2015 14:09

L20u19d78v45í98k 82G75a20j36d24o84š92í84k 2245303564892

Autorské právo NELZE na nikoho převádět.

0/0
17.9.2015 16:15

T35o50m18á48š 14K19a20p48l48a95n 8543789503363

přesně tak. Nicméně lze uzavřít dohoda o exkluzivním využívání všech aspektů vlastnictví (tedy že autor-vlastník práv je již dále nemůže využívat, prodávat atd., ale že toto právo získává někdo jiný), nikoliv však autorství (tj. nelze pak uvést, že autorem je ten, kdo to koupil).

0/0
17.9.2015 17:29

J79a36r31o85m65í79r 48K87r15á27l 4320139424359

Autorské právo ne, ale využití díla ano.  Takže autor musí být uváděn jako autor, ale peníze za licence dostane ten, komu autor přenechá výkon autorských práv.

0/0
17.9.2015 17:44

M28i57r83o27s11l69a74v 36U87r44b37a23n 1806457431669

presne, vzdy to by potom treba takovy revell musel platit potomkum konstrukteru vsech stroju, podle kterych dela revell modely

0/0
17.9.2015 15:14

L71u11d98v44í19k 83G59a48j83d38o98š26í13k 2915253444632

Záleží na tom jak mají zaměstnanci svou práci s automobilkou smluvně ošetřenou.

Může to být buď autorské dílo, pak patří autorská práva návrháři, nebo je to dílo zaměstnanecké a pak patří práva automobilce. Spíš bych ale soudil za B. Automobilky to pak kompenzují návrhářům velmi slušným platem.

0/0
17.9.2015 16:11

J29o60s92e51f 94K21o60m46á53r47e86k 5584512974139

Například na modely F1 má právo automobilka Ferrari, protože má zaregistrovaný průmyslový vzor.

0/0
17.9.2015 20:03

M53a48r55t31i14n 96P26e43c96i44n42a 4721693

A to je právě ono. Mají vůbec ten vysílač registrován jako průmyslový vzor? V národní databázi průmyslových vzorů vysílač Ještěd jaksi není k nalezení.

0/−1
18.9.2015 11:45

K57a32r95e28l 91D59r61d83a 6503245757899

Běží hezká akce, kdy daňový poplatníci dotují šťastlivcům vstup do Království železnic. Pokud jezdíte se státními a státem dotovanými ČD, máte jako bonus vstupenku "na vláčky" za 30 Kč (někde uvádí 50 Kč a někde 30 Kč). Ale jen do konce října 2015. Čekám, že se akce prodlouží. Musí!

  Jako daňový poplatník, jsem skutečně rád, že stát platí za mé prachy velké i malé mašinky. Vlakem jsem jel za posledních 20 let jednou. To se mi vyplácí, když mohu druhým nedobrovolně dopřát takový pěkný koníček. ;-D

  Žádám podnikatele od "železnic", aby mi zaslali na můj účet pár tisícovek jako příspěvek na můj benzín. Na oplátku. Díky. ;-)

+1/−3
17.9.2015 13:37

P97e64t45r 71U89l41l39m95a72n63n 2457938407652

Tímhle vám stát ale také platí prázdnější silnice. Autem nejezdíte?

0/0
17.9.2015 13:40

V94i17l62é48m 89P87ř30í51h67o65d90a 2464289123347

Stát nám platí? Vy dostáváte třeba dálniční známku zdarma? Pokud vím, tak stát nám platí (u soukromých firem) dálnice a silnice, které jsou 2x dražší než jinde v Evropě a hned po otevření jsou plné závad.

+1/−2
17.9.2015 13:48

K60a96r35e54l 10D42r73d84a 6683595337619

To že někdo slupne státní dotaci 150-200 Kč za vstupenku "na výstavu" nějak souvisí s kolonou v dopravní špičce? Vážně?

0/−1
17.9.2015 13:49

M57i67r55o17s23l50a57v 19U43r93b13a33n 1496917771699

predevsim STAT neplati nic.. vse si plati danovi poplatnici a STAT (jakozto fiktivni osoba) jen prostrednictvim zastupcu rozdeluje to, co se od danovych poplatniku vybere. A kdyby se mely vsechny penize, vybrane od motoristu, pouzit na silnice, tak je mame pozlacene.

0/0
17.9.2015 15:16

L39u65d62v73í65k 51G29a69j61d61o15š26í13k 2615913444132

Stát nikomu nic neplatit nemůže. Stát pouze za úplatu vykonává služby pro občany. Všechny peníze které stát má mu dali občané.

+1/0
17.9.2015 16:18

O96l88d60ř56i26c66h 88Ř18e89z27n13í31k 7305592504958

pukni závistí ;-D ;-D ;-D

0/0
17.9.2015 13:51

V24i38l92é69m 87P38ř15í48h85o54d60a 2454409163807

Zatím tu nejvíc pukají ti, co závidí Hubáčkům 5000,- za licenci.;-)

0/−3
17.9.2015 13:54

O30l52d13ř26i23c22h 98Ř72e64z75n34í25k 7485402114648

ne, jen poukazují nato, že dotyční porušují svobodu panoramatu a vysázejí jen na to, že se nikdo kvůli modelu nebude soudit ;-D ;-D ;-D

0/0
17.9.2015 13:57

V30i87l33é97m 73P25ř67í82h22o70d70a 2164539763837

Taky proč, tohle by Království projelo už v první instanci.;-D;-D;-D

+1/−1
17.9.2015 14:12

M10a16r47t78i11n 25P93e96c32i61n80a 4321463

To určitě;-D

0/0
17.9.2015 14:54

K24a58r80e20l 27D57r13d94a 6143845297149

Soused provozuje podobnou expozici. Také budoval kolejiště. Vztahy s radnicí má nadstandardní, ale dotaci na své podnikání od státu nedostal, pokud vím. Jde o závist? Já bych to spíš nazval klasickou českou korupcí, kdy jeden podnikatel má přes známé lepší podmínky, než druzí. "Rovné podnikání" v české dopravě musí proniknout i do modelů. ;-)

0/0
17.9.2015 13:59

O52l51d92ř29i86c91h 87Ř24e86z39n94í26k 7505862174138

logika tesaná z kamene  ;-D jako že, když nejnovější výstava Karla IV. bude stát 250 mega, tak jako že to musí vycálovat každému, kdo přijde na ministerstvo s podobnou ideou? ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D a bude splatnost do 14. dnu nebo bude stačit měsíc ;-D ;-D ;-D

+1/0
17.9.2015 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.