Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok a dost. Království železnic odstraní Ještěd, nevyjednalo si licenci

Království železnic na pražském Smíchově na konci září odstraní ze své expozice model Ještědu. Důvodem je vypršení roční licenční smlouvy s dědici autorských práv architekta Hubáčka. Podle zástupců modelové železnice jsou podmínky dědiců dále neakceptovatelné. Ti tvrdí, že pod určitou částku jít nemohou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a62r50t76i60n 60P78r53á19š40e30k 8145691730713

jestli architekt dělá stavbu , MUSI POCITAT s tím ,že v případě že tato bude realiztována, stane se součástí VEREJNEHO PROSTORU  a jako taková na ni budou lidi čomět, octne se na fotktách,   a tak dále... Nechceš li aby se tvé dílo stalo součástí  kultury či místopisu, NETVOŘ.

+2/−2
22.9.2015 20:24

M92a55r42t62i95n 85P25r55á34š88e23k 8395141320643

měli by nahradit věž kosočtvercem se jmény architektovy rodiny..

+1/−2
22.9.2015 20:22

T57o73m19á94š 84R82ů71ž39i29č23k85a 8855135814946

To by mně zajímalo, kolik z těch lehce nabytých peněz ti dědicové věnují třeba na opravy a provoz Ještědu.

+1/0
21.9.2015 8:39

T61o16m54á73š 50N82e27u13g90e13b10a17u25e87r 1470315740310

A proč by měli, Ještěd není přece jejich. Oni ty peníze nedostávají za stavbu Ještědu, ale za myšlenku stavby Ještědu (řečeno zjednodušeně).

0/0
21.9.2015 8:50

J54a81n 55H94a74v87r87d30a 3256224492206

Je to těžké posuzovat. Jestliže zástupce KŽ tvrdil majitelům práv na Ještěd, že jsou nezisková organizace, tek je to morálně blbé, když je to ve skutečnosti docela zajímavý byznys. (Samozřejmě při těch číslech uvedených vedle článku to není ztrátové podnikání, jenom se odklání peníze). Na druhou stranu 20 tisíc/rok se mi zdá příliš.

Neví někdo, zda a kolik je v Království železnic instalováno laviček Václava Havla?

+1/0
19.9.2015 7:17

K10a21r72e38l 36D16r83d40a 6803815397709

Lhát příliš nemusel. Expozice si formálně hraje i na neziskovou "školní pomůcku".

  Manželka provozovatele je podle mě učitelka. Takže je zde propracovaný vzdělávací program a tlak na přilákání hromadných školních akcí. Je zde také nezisková organizace, která si může žádat o dotace a granty.

  Bylo by třeba vědět, o které společnosti majitele šla řeč v tom kterém případě. Uvést protistranu v omyl, zde není problém. ;-)

http://www.kralovstvi-zeleznic.cz/ustav/

0/0
19.9.2015 8:11

M27a90r84t74i55n 51T81v90r20d63ý 4589987

A kdy každý, kdo může ze svého bydliště vidět Ještěd pouhým okem bude platit licenční poplatek? Navrhuji zavést něco na způsob koncesionářských poplatků - můžeš na něj koukat, tak plať :-D

+2/0
18.9.2015 11:05

M48a66r41t65i84n 29N66o15v63o80t13n87ý 8449864607404

Nedávno jsem v KŽ byl (jen díky tomu že měli vstupenky na nějakém sleváku, protože to jejich vstupné je hodně přemrštěné) a byl jsem velmi zklamaný. Celé to kolejiště je sice velké, ale strašně odfláknuté. Všude jsou vidět přechody mezi archy které tvoří polep, někde i odchlípnuté rohy, křivé sloupy, špatně usazené stavby, popadané figurky, odfláknuté detaily... třeba dělicí čára na silnici je jako když jí pětileté dítě namaluje vodovkama. Snad všechna kolejiště, která jsem viděl v různých klubech modelářů, jsou propracována mnohem pečlivěji.

+1/−1
18.9.2015 9:42

P46e44t49r 72M52e84j76z82l13í23k 8748724391570

A co licence na design lokomotiv a vagonů, jejichž modely v Království železnic jezdí? :-/

+2/0
18.9.2015 8:41

K98a45r62e72l 89L69a74n28a 55I61n24g34. 9176461862

Naštěstí mám ještě nafocenou rodinu na Jěštědu. Kdypak zakážou fotit Pražský hrad ???i

+2/0
18.9.2015 6:38

T95o40m68á90š 51N54e75u24g84e56b63a89u57e61r 1700545920740

Evropská unie již na tom pracuje. Fotit ho bude moci, ale pouze pro svou potřebu. Tedy nebude moci onu fotografii bez souhlasu zveřejnit (nejedná se pouze o Pražský hrad, ale o všechny stavby).

0/0
18.9.2015 7:44

K15a81r67e34l 70D96r90d64a 6283875877589

Řešíme cca 70 platících návštěvníků z 250.000 návštěvníků, co by požadovaný poplatek svým vstupným uhradili.

  Když vidím T3 a rozesmátého Ďuriše... Státem dotované vstupné. Vstupenky zdarma pro protekční návštěvníky... Pokud nenažranost, tak ji vidím spíš na straně dopraváků a provozovatele. Tak jako vždy v české dopravě, klasika. Rv

+1/0
18.9.2015 6:29

K28a77r40e94l 17D82r15d80a 6873125337319

Kolik může být průměrné vstupné? 100-150 Kč? Při 250.000 návštěvnících to dělá obrat 25-37 mil. Kč ročně. Minus nájem, energie, platy, investice... Zisk je kolik, že je to celé ve ztrátě a je problém zaplatit 20 tis.?

0/0
18.9.2015 9:46

J76a26n 35H78o27r65k83ý 2166306596115

Kralovstvi zeleznic muze byt rado, ze do modelu neinstalovalo nekolik lavicek Vaclava Havla.

+5/0
17.9.2015 18:28

B63ě29l70a 68H71o10r86á36k86o36v36á 1378852599610

A proč dědicové nepožadujou podíl za zisku? V tomto zatím na prodělku?!

+1/−1
17.9.2015 15:26

J54a87n 49F21l85o13r58i45á56n 2537708214471

Když již májí dostat peníze potomci autora,co třeba potomci lidí co to stavěli???

+1/−1
17.9.2015 15:25

L61u14d81v37í67k 76G75a75j45d23o42š80í11k 2755453944502

Protože právo autorské se vztahuje jen na duševní vlastnictví. Tedy na toho kdo to vymyslel. Nikoliv na toho, kdo to postavil. Ten kdo to postavil dostal už zaplaceno za práci.

+2/0
17.9.2015 16:06

J87a48r29o64m21í95r 66K19r72á97l 4150829234249

To ten autor vlastně také.  Anebo si myslíte, že se Ještědů postaví víc ?

+3/0
17.9.2015 17:41

M11i88c48h73a82e54l 98K69o19n82e85č19n73ý 6162403849369

Párkrát jsem Ještěd viděl, ale jen nechtěně a z dálky , musím taky zaplatit?:-P

+8/0
17.9.2015 14:55

M22i50r16o65s31l90a81v 50U17r24b27a94n 1786697911319

ano a platit budete taky nechtene a podle toho z jake dalky jste vysilac videl

+3/0
17.9.2015 15:15

M97a41r90t61i11n 62P50e51t28r 6393462788129

Sice pracuji v oboru, ale zatím pro žádnou automobilku. Tak by mě zajímalo, pokud máte někdo zkušenosti. Když se dělá model podle konkrétního automobilu (a to se dělá snad podle všech) a ten se prodává (což je o několik levelů dál než toto), dostane poplatky designér nebo automobilka? A pokud designér, tak jen šéfdesignér, nebo všichni designéři v týmu? A co technici, kteří mají jistě k designu také co říct, aby byl co nejfunkčnější? A pokud jen šéfdesignér, tak proč? To on jediný má výsostné autorské právo na práci celého týmu?

+4/0
17.9.2015 13:49

O59l77d87ř70i92c42h 17Ř58e78z96n66í33k 7745392804748

hlavně to zkasíruje svačinářka, protože bez ní by výše jmenovaní pomřeli hlady ;-D

+4/0
17.9.2015 13:54

M40a22r93t86i74n 73P49e33t34r 6583102648469

;-D Kdyby měl práva ten, kdo to všechno platí (zvlášť pokud se jedná o zaměstnance), tak bych v tom vnímal jistou logiku, která mi takto poněkud uniká...

0/−1
17.9.2015 13:57

O91l54d12ř47i84c64h 49Ř16e17z76n58í24k 7495622924938

vám unikla především ironie ;-D a především také podstata kolektivního díla, který je onen vysílač ;-)

+1/0
17.9.2015 14:00

O77l87d21ř69i53c98h 33Ř84e24z56n84í38k 7635462434418

a především, dnes je to vše smluvně ošetřeno ;-)

0/0
17.9.2015 14:07

M51a21r86t52i64n 84P89e73t40r 6673332448449

Bingo, s tím souhlasím. A u těch "neošetřených" jde spíše o lokty, protože kdyby se o autorská práva hlásil ještě někdo další, tak by to mohl být vcelku zajímavý spor, jak ostatně vidíme i v jiných (a to i podstatně novějších) případech.

0/0
17.9.2015 14:11

M72a35r21t55i38n 56P70e88t93r 6923922308279

To bych ani neřekl ;-)

0/0
17.9.2015 14:07

V33i37l78é21m 51P70ř43í27h71o37d74a 2504399913967

Kdo je vlastníkem autorských práv třeba velkého obrazu, na který dostal malíř peníze od mecenáše a při jehož výrobě mu asistovali různí pomocníci? Kolektiv?

+1/0
17.9.2015 14:10

T46o38m85á74š 87N49e51u31g73e81b35a88u71e51r 1560285930310

Nejprve malé upřesnění. Obraz se nevyrábí, ale tvoří. Jedná se o tvůrčí činnost, proto se na něj vztahuje autorské právo. Nositelem autorského práva je autor obrazu, tedy malíř, který jej namaloval nebo nakreslil.

Kdo to financoval je zcela bezpředmětné, neboť se jedná o právo ve vztahu k tvůrčí činnosti. Činnost pomocníků opět není činností tvůrčí, ale manuální. A na tu se autorské právo nevztahuje.

0/0
17.9.2015 17:43

J46a61n 61V94á29c25l61a11v27í11k 3972456151989

Soucasti dohod je nejspis bud prevod autorskych prav na automobilku nebo neomezena exkluzivni licence, ktera dava automobilce vyhradni pravo na veskere vyuziti navrhu.

0/0
17.9.2015 14:09

L63u73d52v65í17k 27G42a76j81d16o14š39í26k 2805703744242

Autorské právo NELZE na nikoho převádět.

0/0
17.9.2015 16:15

T18o80m28á91š 39K44a50p19l70a23n 8853329503323

přesně tak. Nicméně lze uzavřít dohoda o exkluzivním využívání všech aspektů vlastnictví (tedy že autor-vlastník práv je již dále nemůže využívat, prodávat atd., ale že toto právo získává někdo jiný), nikoliv však autorství (tj. nelze pak uvést, že autorem je ten, kdo to koupil).

0/0
17.9.2015 17:29

J37a75r36o34m97í98r 90K21r76á88l 4680799554899

Autorské právo ne, ale využití díla ano.  Takže autor musí být uváděn jako autor, ale peníze za licence dostane ten, komu autor přenechá výkon autorských práv.

0/0
17.9.2015 17:44

M88i97r80o40s51l85a89v 64U85r16b34a38n 1116557461139

presne, vzdy to by potom treba takovy revell musel platit potomkum konstrukteru vsech stroju, podle kterych dela revell modely

0/0
17.9.2015 15:14

L55u54d41v83í76k 62G89a55j71d75o32š96í14k 2395333594882

Záleží na tom jak mají zaměstnanci svou práci s automobilkou smluvně ošetřenou.

Může to být buď autorské dílo, pak patří autorská práva návrháři, nebo je to dílo zaměstnanecké a pak patří práva automobilce. Spíš bych ale soudil za B. Automobilky to pak kompenzují návrhářům velmi slušným platem.

0/0
17.9.2015 16:11

J60o29s71e41f 55K80o63m42á72r88e30k 5104692964459

Například na modely F1 má právo automobilka Ferrari, protože má zaregistrovaný průmyslový vzor.

0/0
17.9.2015 20:03

M73a72r42t24i48n 71P23e36c18i34n67a 4741623

A to je právě ono. Mají vůbec ten vysílač registrován jako průmyslový vzor? V národní databázi průmyslových vzorů vysílač Ještěd jaksi není k nalezení.

0/−1
18.9.2015 11:45

K91a60r56e81l 73D48r50d35a 6733715107739

Běží hezká akce, kdy daňový poplatníci dotují šťastlivcům vstup do Království železnic. Pokud jezdíte se státními a státem dotovanými ČD, máte jako bonus vstupenku "na vláčky" za 30 Kč (někde uvádí 50 Kč a někde 30 Kč). Ale jen do konce října 2015. Čekám, že se akce prodlouží. Musí!

  Jako daňový poplatník, jsem skutečně rád, že stát platí za mé prachy velké i malé mašinky. Vlakem jsem jel za posledních 20 let jednou. To se mi vyplácí, když mohu druhým nedobrovolně dopřát takový pěkný koníček. ;-D

  Žádám podnikatele od "železnic", aby mi zaslali na můj účet pár tisícovek jako příspěvek na můj benzín. Na oplátku. Díky. ;-)

+1/−3
17.9.2015 13:37

P76e50t13r 72U69l54l12m77a85n32n 2407958197212

Tímhle vám stát ale také platí prázdnější silnice. Autem nejezdíte?

0/0
17.9.2015 13:40

V27i46l92é63m 16P87ř15í10h49o22d42a 2474369303567

Stát nám platí? Vy dostáváte třeba dálniční známku zdarma? Pokud vím, tak stát nám platí (u soukromých firem) dálnice a silnice, které jsou 2x dražší než jinde v Evropě a hned po otevření jsou plné závad.

+1/−2
17.9.2015 13:48

K20a10r11e42l 50D70r30d20a 6623485787649

To že někdo slupne státní dotaci 150-200 Kč za vstupenku "na výstavu" nějak souvisí s kolonou v dopravní špičce? Vážně?

0/−1
17.9.2015 13:49

M95i76r69o29s60l72a62v 31U13r41b20a64n 1226677751119

predevsim STAT neplati nic.. vse si plati danovi poplatnici a STAT (jakozto fiktivni osoba) jen prostrednictvim zastupcu rozdeluje to, co se od danovych poplatniku vybere. A kdyby se mely vsechny penize, vybrane od motoristu, pouzit na silnice, tak je mame pozlacene.

0/0
17.9.2015 15:16

L89u40d31v28í81k 31G75a32j39d62o67š49í95k 2365403254372

Stát nikomu nic neplatit nemůže. Stát pouze za úplatu vykonává služby pro občany. Všechny peníze které stát má mu dali občané.

+1/0
17.9.2015 16:18

O32l18d33ř79i92c80h 73Ř72e98z53n77í88k 7465302814938

pukni závistí ;-D ;-D ;-D

0/0
17.9.2015 13:51

V29i29l31é26m 60P82ř74í10h47o88d96a 2144239343757

Zatím tu nejvíc pukají ti, co závidí Hubáčkům 5000,- za licenci.;-)

0/−3
17.9.2015 13:54

O11l94d37ř88i58c52h 31Ř96e58z56n55í81k 7775962424928

ne, jen poukazují nato, že dotyční porušují svobodu panoramatu a vysázejí jen na to, že se nikdo kvůli modelu nebude soudit ;-D ;-D ;-D

0/0
17.9.2015 13:57

V42i85l54é76m 17P18ř97í75h48o43d32a 2414139833697

Taky proč, tohle by Království projelo už v první instanci.;-D;-D;-D

+1/−1
17.9.2015 14:12

M68a92r95t60i50n 25P29e88c92i74n86a 4941183

To určitě;-D

0/0
17.9.2015 14:54

K30a48r83e10l 62D13r77d83a 6443395707479

Soused provozuje podobnou expozici. Také budoval kolejiště. Vztahy s radnicí má nadstandardní, ale dotaci na své podnikání od státu nedostal, pokud vím. Jde o závist? Já bych to spíš nazval klasickou českou korupcí, kdy jeden podnikatel má přes známé lepší podmínky, než druzí. "Rovné podnikání" v české dopravě musí proniknout i do modelů. ;-)

0/0
17.9.2015 13:59

O47l29d36ř16i28c50h 90Ř26e17z82n96í57k 7895172314198

logika tesaná z kamene  ;-D jako že, když nejnovější výstava Karla IV. bude stát 250 mega, tak jako že to musí vycálovat každému, kdo přijde na ministerstvo s podobnou ideou? ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D a bude splatnost do 14. dnu nebo bude stačit měsíc ;-D ;-D ;-D

+1/0
17.9.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.