Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok a dost. Království železnic odstraní Ještěd, nevyjednalo si licenci

Království železnic na pražském Smíchově na konci září odstraní ze své expozice model Ještědu. Důvodem je vypršení roční licenční smlouvy s dědici autorských práv architekta Hubáčka. Podle zástupců modelové železnice jsou podmínky dědiců dále neakceptovatelné. Ti tvrdí, že pod určitou částku jít nemohou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69a26r32t59i10n 60P19r29á25š12e72k 8465421510413

jestli architekt dělá stavbu , MUSI POCITAT s tím ,že v případě že tato bude realiztována, stane se součástí VEREJNEHO PROSTORU  a jako taková na ni budou lidi čomět, octne se na fotktách,   a tak dále... Nechceš li aby se tvé dílo stalo součástí  kultury či místopisu, NETVOŘ.

+2/−2
22.9.2015 20:24

M22a61r94t56i97n 89P20r89á56š53e69k 8945721310183

měli by nahradit věž kosočtvercem se jmény architektovy rodiny..

+1/−2
22.9.2015 20:22

T49o22m96á38š 72R61ů56ž15i28č66k36a 8755385844256

To by mně zajímalo, kolik z těch lehce nabytých peněz ti dědicové věnují třeba na opravy a provoz Ještědu.

+1/0
21.9.2015 8:39

T66o73m58á72š 19N76e38u39g84e88b23a28u41e49r 1200145640580

A proč by měli, Ještěd není přece jejich. Oni ty peníze nedostávají za stavbu Ještědu, ale za myšlenku stavby Ještědu (řečeno zjednodušeně).

0/0
21.9.2015 8:50

J30a39n 51H37a92v38r43d83a 3886434982916

Je to těžké posuzovat. Jestliže zástupce KŽ tvrdil majitelům práv na Ještěd, že jsou nezisková organizace, tek je to morálně blbé, když je to ve skutečnosti docela zajímavý byznys. (Samozřejmě při těch číslech uvedených vedle článku to není ztrátové podnikání, jenom se odklání peníze). Na druhou stranu 20 tisíc/rok se mi zdá příliš.

Neví někdo, zda a kolik je v Království železnic instalováno laviček Václava Havla?

+1/0
19.9.2015 7:17

K70a52r63e79l 25D84r78d15a 6563595757139

Lhát příliš nemusel. Expozice si formálně hraje i na neziskovou "školní pomůcku".

  Manželka provozovatele je podle mě učitelka. Takže je zde propracovaný vzdělávací program a tlak na přilákání hromadných školních akcí. Je zde také nezisková organizace, která si může žádat o dotace a granty.

  Bylo by třeba vědět, o které společnosti majitele šla řeč v tom kterém případě. Uvést protistranu v omyl, zde není problém. ;-)

http://www.kralovstvi-zeleznic.cz/ustav/

0/0
19.9.2015 8:11

M30a98r42t76i66n 91T10v34r85d65ý 4339297

A kdy každý, kdo může ze svého bydliště vidět Ještěd pouhým okem bude platit licenční poplatek? Navrhuji zavést něco na způsob koncesionářských poplatků - můžeš na něj koukat, tak plať :-D

+2/0
18.9.2015 11:05

M65a46r44t17i45n 26N47o94v55o94t55n23ý 8359704957554

Nedávno jsem v KŽ byl (jen díky tomu že měli vstupenky na nějakém sleváku, protože to jejich vstupné je hodně přemrštěné) a byl jsem velmi zklamaný. Celé to kolejiště je sice velké, ale strašně odfláknuté. Všude jsou vidět přechody mezi archy které tvoří polep, někde i odchlípnuté rohy, křivé sloupy, špatně usazené stavby, popadané figurky, odfláknuté detaily... třeba dělicí čára na silnici je jako když jí pětileté dítě namaluje vodovkama. Snad všechna kolejiště, která jsem viděl v různých klubech modelářů, jsou propracována mnohem pečlivěji.

+1/−1
18.9.2015 9:42

P33e48t73r 50M33e94j77z27l35í22k 8838554651420

A co licence na design lokomotiv a vagonů, jejichž modely v Království železnic jezdí? :-/

+2/0
18.9.2015 8:41

K10a70r27e76l 24L91a64n23a 67I21n52g39. 9856821142

Naštěstí mám ještě nafocenou rodinu na Jěštědu. Kdypak zakážou fotit Pražský hrad ???i

+2/0
18.9.2015 6:38

T85o80m20á77š 74N63e89u19g98e79b91a94u21e21r 1660975210810

Evropská unie již na tom pracuje. Fotit ho bude moci, ale pouze pro svou potřebu. Tedy nebude moci onu fotografii bez souhlasu zveřejnit (nejedná se pouze o Pražský hrad, ale o všechny stavby).

0/0
18.9.2015 7:44

K70a49r88e79l 34D98r77d77a 6193565187379

Řešíme cca 70 platících návštěvníků z 250.000 návštěvníků, co by požadovaný poplatek svým vstupným uhradili.

  Když vidím T3 a rozesmátého Ďuriše... Státem dotované vstupné. Vstupenky zdarma pro protekční návštěvníky... Pokud nenažranost, tak ji vidím spíš na straně dopraváků a provozovatele. Tak jako vždy v české dopravě, klasika. Rv

+1/0
18.9.2015 6:29

K65a83r35e86l 48D38r78d68a 6843315317949

Kolik může být průměrné vstupné? 100-150 Kč? Při 250.000 návštěvnících to dělá obrat 25-37 mil. Kč ročně. Minus nájem, energie, platy, investice... Zisk je kolik, že je to celé ve ztrátě a je problém zaplatit 20 tis.?

0/0
18.9.2015 9:46

J63a86n 15H91o83r30k71ý 2106406726875

Kralovstvi zeleznic muze byt rado, ze do modelu neinstalovalo nekolik lavicek Vaclava Havla.

+5/0
17.9.2015 18:28

B71ě32l25a 41H30o97r49á63k21o40v89á 1338822679550

A proč dědicové nepožadujou podíl za zisku? V tomto zatím na prodělku?!

+1/−1
17.9.2015 15:26

J37a41n 21F71l52o90r79i14á57n 2127138244901

Když již májí dostat peníze potomci autora,co třeba potomci lidí co to stavěli???

+1/−1
17.9.2015 15:25

L14u64d34v16í92k 83G93a24j60d66o56š53í53k 2115333554982

Protože právo autorské se vztahuje jen na duševní vlastnictví. Tedy na toho kdo to vymyslel. Nikoliv na toho, kdo to postavil. Ten kdo to postavil dostal už zaplaceno za práci.

+2/0
17.9.2015 16:06

J75a73r11o60m47í14r 54K12r40á75l 4980789334609

To ten autor vlastně také.  Anebo si myslíte, že se Ještědů postaví víc ?

+3/0
17.9.2015 17:41

M26i49c46h59a95e49l 85K67o57n60e61č53n46ý 6962203859449

Párkrát jsem Ještěd viděl, ale jen nechtěně a z dálky , musím taky zaplatit?:-P

+8/0
17.9.2015 14:55

M35i59r56o78s57l25a24v 39U62r72b67a87n 1386907821839

ano a platit budete taky nechtene a podle toho z jake dalky jste vysilac videl

+3/0
17.9.2015 15:15

M66a77r30t91i83n 83P18e48t78r 6333252918889

Sice pracuji v oboru, ale zatím pro žádnou automobilku. Tak by mě zajímalo, pokud máte někdo zkušenosti. Když se dělá model podle konkrétního automobilu (a to se dělá snad podle všech) a ten se prodává (což je o několik levelů dál než toto), dostane poplatky designér nebo automobilka? A pokud designér, tak jen šéfdesignér, nebo všichni designéři v týmu? A co technici, kteří mají jistě k designu také co říct, aby byl co nejfunkčnější? A pokud jen šéfdesignér, tak proč? To on jediný má výsostné autorské právo na práci celého týmu?

+4/0
17.9.2015 13:49

O52l91d58ř92i78c87h 91Ř88e34z65n91í67k 7125802354558

hlavně to zkasíruje svačinářka, protože bez ní by výše jmenovaní pomřeli hlady ;-D

+4/0
17.9.2015 13:54

M15a83r91t72i24n 55P23e36t28r 6653152678729

;-D Kdyby měl práva ten, kdo to všechno platí (zvlášť pokud se jedná o zaměstnance), tak bych v tom vnímal jistou logiku, která mi takto poněkud uniká...

0/−1
17.9.2015 13:57

O93l49d76ř45i16c46h 79Ř78e45z46n42í88k 7145772854418

vám unikla především ironie ;-D a především také podstata kolektivního díla, který je onen vysílač ;-)

+1/0
17.9.2015 14:00

O66l28d91ř49i46c97h 97Ř69e86z14n59í28k 7435472644618

a především, dnes je to vše smluvně ošetřeno ;-)

0/0
17.9.2015 14:07

M72a32r29t97i29n 73P61e14t89r 6483672148239

Bingo, s tím souhlasím. A u těch "neošetřených" jde spíše o lokty, protože kdyby se o autorská práva hlásil ještě někdo další, tak by to mohl být vcelku zajímavý spor, jak ostatně vidíme i v jiných (a to i podstatně novějších) případech.

0/0
17.9.2015 14:11

M37a77r23t34i31n 50P79e73t10r 6543122108399

To bych ani neřekl ;-)

0/0
17.9.2015 14:07

V46i18l76é92m 73P84ř28í97h50o49d25a 2224189473307

Kdo je vlastníkem autorských práv třeba velkého obrazu, na který dostal malíř peníze od mecenáše a při jehož výrobě mu asistovali různí pomocníci? Kolektiv?

+1/0
17.9.2015 14:10

T72o75m83á92š 18N30e29u10g46e89b65a34u40e40r 1320525540960

Nejprve malé upřesnění. Obraz se nevyrábí, ale tvoří. Jedná se o tvůrčí činnost, proto se na něj vztahuje autorské právo. Nositelem autorského práva je autor obrazu, tedy malíř, který jej namaloval nebo nakreslil.

Kdo to financoval je zcela bezpředmětné, neboť se jedná o právo ve vztahu k tvůrčí činnosti. Činnost pomocníků opět není činností tvůrčí, ale manuální. A na tu se autorské právo nevztahuje.

0/0
17.9.2015 17:43

J74a70n 60V73á52c40l90a21v49í52k 3592246821819

Soucasti dohod je nejspis bud prevod autorskych prav na automobilku nebo neomezena exkluzivni licence, ktera dava automobilce vyhradni pravo na veskere vyuziti navrhu.

0/0
17.9.2015 14:09

L34u66d65v62í33k 39G34a55j52d98o55š72í72k 2485373414262

Autorské právo NELZE na nikoho převádět.

0/0
17.9.2015 16:15

T18o84m88á64š 91K32a97p14l32a29n 8653889383883

přesně tak. Nicméně lze uzavřít dohoda o exkluzivním využívání všech aspektů vlastnictví (tedy že autor-vlastník práv je již dále nemůže využívat, prodávat atd., ale že toto právo získává někdo jiný), nikoliv však autorství (tj. nelze pak uvést, že autorem je ten, kdo to koupil).

0/0
17.9.2015 17:29

J95a47r16o19m57í58r 97K84r88á43l 4500419364289

Autorské právo ne, ale využití díla ano.  Takže autor musí být uváděn jako autor, ale peníze za licence dostane ten, komu autor přenechá výkon autorských práv.

0/0
17.9.2015 17:44

M98i40r44o47s76l14a31v 81U65r72b49a77n 1116697111419

presne, vzdy to by potom treba takovy revell musel platit potomkum konstrukteru vsech stroju, podle kterych dela revell modely

0/0
17.9.2015 15:14

L30u32d33v43í65k 44G82a51j88d35o16š60í35k 2905783134872

Záleží na tom jak mají zaměstnanci svou práci s automobilkou smluvně ošetřenou.

Může to být buď autorské dílo, pak patří autorská práva návrháři, nebo je to dílo zaměstnanecké a pak patří práva automobilce. Spíš bych ale soudil za B. Automobilky to pak kompenzují návrhářům velmi slušným platem.

0/0
17.9.2015 16:11

J56o71s95e11f 65K58o92m51á29r43e83k 5374902854589

Například na modely F1 má právo automobilka Ferrari, protože má zaregistrovaný průmyslový vzor.

0/0
17.9.2015 20:03

M17a87r73t49i10n 16P95e74c96i78n13a 4921613

A to je právě ono. Mají vůbec ten vysílač registrován jako průmyslový vzor? V národní databázi průmyslových vzorů vysílač Ještěd jaksi není k nalezení.

0/−1
18.9.2015 11:45

K42a56r58e21l 23D85r31d65a 6223835577359

Běží hezká akce, kdy daňový poplatníci dotují šťastlivcům vstup do Království železnic. Pokud jezdíte se státními a státem dotovanými ČD, máte jako bonus vstupenku "na vláčky" za 30 Kč (někde uvádí 50 Kč a někde 30 Kč). Ale jen do konce října 2015. Čekám, že se akce prodlouží. Musí!

  Jako daňový poplatník, jsem skutečně rád, že stát platí za mé prachy velké i malé mašinky. Vlakem jsem jel za posledních 20 let jednou. To se mi vyplácí, když mohu druhým nedobrovolně dopřát takový pěkný koníček. ;-D

  Žádám podnikatele od "železnic", aby mi zaslali na můj účet pár tisícovek jako příspěvek na můj benzín. Na oplátku. Díky. ;-)

+1/−3
17.9.2015 13:37

P32e76t17r 50U41l31l55m50a78n69n 2497428707252

Tímhle vám stát ale také platí prázdnější silnice. Autem nejezdíte?

0/0
17.9.2015 13:40

V24i17l70é88m 15P89ř60í24h48o36d80a 2514799413737

Stát nám platí? Vy dostáváte třeba dálniční známku zdarma? Pokud vím, tak stát nám platí (u soukromých firem) dálnice a silnice, které jsou 2x dražší než jinde v Evropě a hned po otevření jsou plné závad.

+1/−2
17.9.2015 13:48

K44a30r65e17l 36D26r57d69a 6523295707619

To že někdo slupne státní dotaci 150-200 Kč za vstupenku "na výstavu" nějak souvisí s kolonou v dopravní špičce? Vážně?

0/−1
17.9.2015 13:49

M61i39r86o15s79l51a73v 53U60r50b96a75n 1866467261869

predevsim STAT neplati nic.. vse si plati danovi poplatnici a STAT (jakozto fiktivni osoba) jen prostrednictvim zastupcu rozdeluje to, co se od danovych poplatniku vybere. A kdyby se mely vsechny penize, vybrane od motoristu, pouzit na silnice, tak je mame pozlacene.

0/0
17.9.2015 15:16

L55u36d91v94í73k 98G98a37j74d97o49š59í17k 2795533404452

Stát nikomu nic neplatit nemůže. Stát pouze za úplatu vykonává služby pro občany. Všechny peníze které stát má mu dali občané.

+1/0
17.9.2015 16:18

O46l41d53ř86i73c50h 63Ř74e61z31n69í76k 7155662394498

pukni závistí ;-D ;-D ;-D

0/0
17.9.2015 13:51

V70i32l36é42m 24P35ř68í44h23o15d80a 2234989553207

Zatím tu nejvíc pukají ti, co závidí Hubáčkům 5000,- za licenci.;-)

0/−3
17.9.2015 13:54

O89l89d94ř42i15c80h 49Ř24e81z15n30í32k 7455332754528

ne, jen poukazují nato, že dotyční porušují svobodu panoramatu a vysázejí jen na to, že se nikdo kvůli modelu nebude soudit ;-D ;-D ;-D

0/0
17.9.2015 13:57

V37i72l54é50m 50P13ř68í22h20o98d38a 2604149163507

Taky proč, tohle by Království projelo už v první instanci.;-D;-D;-D

+1/−1
17.9.2015 14:12

M68a80r18t70i30n 93P75e49c54i38n26a 4541923

To určitě;-D

0/0
17.9.2015 14:54

K10a52r63e23l 89D69r56d46a 6553275477459

Soused provozuje podobnou expozici. Také budoval kolejiště. Vztahy s radnicí má nadstandardní, ale dotaci na své podnikání od státu nedostal, pokud vím. Jde o závist? Já bych to spíš nazval klasickou českou korupcí, kdy jeden podnikatel má přes známé lepší podmínky, než druzí. "Rovné podnikání" v české dopravě musí proniknout i do modelů. ;-)

0/0
17.9.2015 13:59

O48l54d38ř46i68c38h 24Ř53e53z26n26í93k 7635942444668

logika tesaná z kamene  ;-D jako že, když nejnovější výstava Karla IV. bude stát 250 mega, tak jako že to musí vycálovat každému, kdo přijde na ministerstvo s podobnou ideou? ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D a bude splatnost do 14. dnu nebo bude stačit měsíc ;-D ;-D ;-D

+1/0
17.9.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.