Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Semafor na magistrále, jediný pruh ve Veletržní. Jak Blanka změní dopravu

Zprovoznění tunelového komplexu Blanka může výrazně ovlivnit dopravu v ostatních částech města. Začnou fungovat nové semafory, na řadě míst ubudou jízdní pruhy. Změny také poptávají městské části, na jejichž území se tunel nachází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a17v89e83l 33K77u56r91f30ü52r51s41t 3188353155309

Základem je podle zelených ulevit Malé Straně.

Kvůli těmto diletantům by člověk kolikrát nejraději ulevil velké straně..

0/0
21.9.2015 10:02

M93i89l81a48n 71L60a21š29ť52o24v33k50a 8652854263348

Zelení magoři jsopu nebezpeční RvRvRv

0/0
21.9.2015 3:19

M35a75r53e70k 64T32e26s24l81a 5119813290405

Jasně kvůli jednomu tunelu zavřít všechny silnice v Praze to určitě pomůže už se těším jak v Troji bude totální kolaps ; (

+1/0
18.9.2015 0:04

P64e24t15r 26U49t49ě46k73a25l 9790258518

Já nechápu, co má společného semafor u Nuselského mostu a na Jižní spojce nebo zrušení pruhu v Karmelitské a tunelem. Místo toho bych uvítal, kdyby se média zajímala o mapky všech vjezdů a výjezdů a zveřejnila je. Takhle sice víme, že se v sobotu tunel otevře, ale nevíme, jak jej použít, když pojedu třeba s Proseka do Střešovic.

Bravo iDnes.

0/0
16.9.2015 16:14

Z14d66e97n51ě79k 48Z58a86b28a25v93a 1522134486744

před mostem Barikádníků vjet do tunelu, a až uvidíte ceduli Střešovice, tak.... no vy už si poradíte ;-)

0/0
16.9.2015 22:38

I59v27a34n65a 44N71o79v16á 2492172709498

takže to bude vypadat tak, že o víkendu bud blanka celkem průjezdná, ale jakmile se na 6+2 (strahov) km dlouhém tunelu ve všední den něco stane, a při tom množství přípojů každou chvilku, bude regulován provoz tunelem závorami, takže vzniknou kolony před tunely nedozírné délky a zácpy v původních místech od těch, co se budou bláhově domnívat, že nějak projednou postaru. A všichni se budou zase divit

+1/0
16.9.2015 10:21

J44a22n 66V36o34j72t32í15š44e96k 6982861575786

No když se stane nehoda na okruhu, tak holt budou kolony, když se stane nehoda na déjedničce, jsou taky kolony, to byste ty tunely musela postavit dva a jeden mít vždycky záložní, abyste tomu předešla. A co je to vůbec za argument? To budem jako stavět tunel za x miliard abychom zlepšili kvalitu života ve městě a nakonec ji teda zlepšovat nebudem, protože by se teoreticky jednou za čas mohla stát nehoda? To jsme se na to mohli rovnou vykašlat.

+1/0
16.9.2015 11:30

J79a64n 15W95a80c59l15a77v 7664675757728

Máte pravdu, ale trvale uzavřít možné objízdné trasy také není řešení. Máme už hodně dlouho proměnné dopravní značky, jen je neumíme používat jako jinde ve světě. Tak například pruh pro autobusy se v případě potřeby rozsvícením zelené šipky nad ním dá změnit v plněhodnotný pruh. Pokud Praha 5 nepostaví na Strakonické květináče, že ...

0/0
19.9.2015 9:37

M54a11r69t53i41n 24Z55e74l36e80n82y 2277940659549

Realizace navrhovaných opatřeních je správná. Každý kvalitu života posuzuje jinak a pro mě je v žebříčku výš zklidněná doprava než projíždění každou uličku v Praze autem skrz na skrz. Většina nářků je od lidí, kteří bez auta neudělají ránu, těm se to nikdy líbit nebude.

0/−3
15.9.2015 12:17

J69o93h93a22n 37Z84i83n65g11e48l 2801405976941

Jakože stojící kolona je lepší, než když auta z oblasti rychle vypadnou?

+11/0
15.9.2015 12:53

M42a52r23t94i19n 26Z56e78l63e23n80y 2917910339209

Jakože, když je varianta z bodu A do B možná přes tunel Blanku, tak je blbost pouště auta i jinou variatou. Jde o usměrnění chování řidičů a ne upředňosnování individuální pohodlí jednotlivce,

0/−3
15.9.2015 14:07

O69l20d83ř52i74c30h 21Ř65e29z93n41í56k 7165362114288

neřešíte místní dopravu, na ploše, který obchvacuje jakože vnitřní okruh, který není ze dvou pětin dokončený, žije tolik lidí jak v Českých Budějovicích ;-)

+1/0
15.9.2015 14:24

M28a45r57t78i11n 29Z14e24l73e62n45y 2837330119539

no ono kdyby se v lokalitách pohybovali pouze místní tak by to takový problém nebyl....

0/−1
15.9.2015 15:04

O42l19d45ř88i81c61h 46Ř66e47z36n26í21k 7765902804978

Praha má 1,28 mil obyvatel a přilehlé aglomerace + dalších 0,5 v okruhu 50 km, to je problém. Tranzit osobní dopravy, jako že jedu z Brna do Ústí - tak 10%? a 90% procent se váže na město jako takové...

+4/0
15.9.2015 15:55

M98a61r92t75i76n 28Š69e74d85i86v82ý 1988429212750

Silnice se staví z peněz všech tak nevím proč by na nich měli jezdit jeno místní. Taky nechápu k čemu zúžení Strakonické, která je spostu kilometrů před Blankou nebo k čemu ty semafory na Legerový. To jako kolony jsou lepší než průjezd?

+3/0
15.9.2015 17:05

J76o46h41a93n 89Z67i10n84g16e50l 2541765796121

Kolik je takových variant? Třeba z Vihohrad na Letnou, nebo ze Starýho města do Dejvic...

0/0
16.9.2015 8:07

J67a20n 47N95o43v74y 6188462231692

Vy buď nejste z Prahy, nebo nejste dostatečně vzdělaný. Jinak si nedokáži váš příspěvek vysvětlit...

0/0
16.9.2015 9:36

J42a76n 34H23á15l24a 8145715570677

Skutečně by mne zajímalo, jaké odborné vzdělání za sebou mají lidé na Magistrátu, kteří ta omezení navrhují. Anebo jinak - jaké jiné vzdělání za sebou tihle lidé mají? PhD v Gender studies?

+10/0
15.9.2015 10:19

O26l36d70ř49i36c31h 29Ř59e35z65n39í32k 7365982764508

neurážejte gender studies ;-D tohle bude Bc na nějaké elitní univerzitě v Ústí nebo Plzni ;-D ;-D ;-D

0/0
15.9.2015 14:25

Z69d38e98n43ě51k 62Z41a27b88a27v20a 1412684786794

"řidiči budou mít více šancí, jak se do centra dostat, budou více jezdit a doprava směřující do centra vzroste. Chceme zaškrtit příjezdy" - tenhle Hnyk (Zelení) se na "dopr. odborníka" totiž kvalifikoval jako informátor DP na letišti. A podobně to mají i ostatní. Koho jste si ovčani zvolili, tak je tam máte....;-€

+1/0
16.9.2015 22:42

J15a49n 58H81á17l83a 8805655210487

Takže ne, že se zvýší kapacita silnic v Praze a tím se odlehčí nadzemním komunikacím uvnitř Prahy, protože kdo může, logicky dá přednost tunelům. To, oč se navýší propustnost pomocí Blanky a navazujících komunikací, to a vlastně ještě víc ubere Magistrát a Zelení v povrchových komunikacích...Už by jim možná měl někdo vysvětlit, že Blanka kapacitně neřeší dopravní problém Prahy, ona ho jen umenšuje a pokud zároveň zavřou/omezí propustnost hlavních tepen centra, tak se problém nijak nevyřeší (o poruchách a nehodách a opravách v tunelu ani nemluvě).

Ještě kdyby tak zároveň uvedli do provozu kompletní obchvat Prahy, ale nevšiml jsem si, že by se na severní a jihovýchodní části byť jen koplo do země.

+5/0
15.9.2015 10:12

J19a68n 72V10o14j76t89í71š51e82k 6862811395576

"Takže ne, že se zvýší kapacita silnic v Praze a tím se odlehčí nadzemním komunikacím uvnitř Prahy"

Ale vždyť to se přesně děje. Blanka zvýšila kapacitu docela podstatně a tím odlehčí komunikacím na povrchu. No a když je komunikacím na povrchu odlehčeno, tak už nepotřebujou tolik jízdních pruhů a můžou se na nich rozšiřovat chodníky, sázet stromy, snižovat rychlosti a podobný opatření, který zvyšujou kvalitu pobytu v nich a který jsou umožněný právě tím odlehčením. Vždyť by bylo na hlavu toho odlehčení nevyužít a nechat na povrchu poloprázdný čtyřproudovky, kterejma by nikdo nejezdil.

0/0
15.9.2015 11:10

J83o67s90e68f 31B80r69o76ž28e80k 7573655242591

Kvalitu pobytu každý hodnotí jinak, někdo např. tak, že může bez problémů přijet a odjet autem. 

Za posledních cca 8 let přibylo nejméně 50 semaforů a většina dvouproudých (v jednom směru) ulic je zblokovaná na jednopruhové a samozřejmě navíc osazená dalšíma semaforama. Viz např. výjezd z Vršovic přes Bohdalec na Spořilovskou - nejméně 6 nových semaforů po cca 100 metrech a zblokování dopravy do neprůjezdnosti. To hodnotím jako velké omezení kvality života.

+2/0
15.9.2015 11:15

J67a80n 95V38o94j65t60í90š88e43k 6122451795826

Bez problémů přijet a odjet můžete po dvou pruzích. Nemůžete tou ulicí už bez problému projet a na to pod ní taky máte dálnici za 36 miliard.

0/0
15.9.2015 12:06

J83o21s87e45f 28B76r21o39ž65e10k 7183555342581

Každá ulice vede od někud někam (tedy do jiné a z jiné ulice). Takže musím některými jen projet, jinak je mi to přijetí k ničemu, protože nebude odkud.

0/0
15.9.2015 12:46

J11a90n 13V74o81j33t20í60š92e52k 6792931765106

To už je jenom slovíčkaření, projetí za účelem přijetí do přilehlé ulice taky obsloužej dva pruhy dobře.

0/0
15.9.2015 12:57

J83o79s79e84f 61B92r64o87ž25e57k 7573685352181

Bohužel neobslouží. To se velmi dobře ukazuje např. na Smíchově, kde sice už tunel je, ale příjezdy do něj z přilehlých ulic prostě a jednoduše nefungují, protože jsou zblokované do jednoho pruhu v každém směru. Ať už to je Plzeňská nebo Radlická, všude jsou obrovské problémy právě proto, že byla snížena jejich původní kapacita dva pruhy v každém směru na jeden.

+3/0
15.9.2015 15:30

J79a14r34o29s83l37a80v 38P50l59a65c85h15e82t37k18a 7646426246289

To zni pekne, ale resil bych to az ve chvili, kdy se skutecne ukaze, ze ty ctyrproudovky budou poloprazdny.

+3/0
15.9.2015 11:18

J76a83n 59V96o64j33t91í21š98e50k 6622491825786

To se neukáže, ty silnice by se časem zaplnily všechny a došlo by akorát k nárůstu dopravy. Lidi, co doteď těma ulicema jezdit nepotřebovali by jima jezdit začli, protože by to prostě šlo a Blanka by vůbec nic nevyřešila.

0/0
15.9.2015 11:49

J64a12r29o37s90l94a10v 52P71l30a29c77h46e23t48k73a 7966706696849

Mate dost nekonzistentni nazory. V minulem prispevku jste psal Vždyť by bylo na hlavu toho odlehčení nevyužít a nechat na povrchu poloprázdný čtyřproudovky, kterejma by nikdo nejezdil."

+5/0
15.9.2015 12:16

J87a92n 35V77o31j87t96í58š84e56k 6452581245876

Názory mám konzistentní, argumentace mi trošku drhne. To zkusim vysvětlit. Tu větu jsem myslel čistě teoreticky, že pokud budeme pracovat s premisou, že Blanka odlehčí dopravě, tak by bylo nelogický udržovat na povrchu kapacitní komunikace, protože by byly (teoreticky) prázdné. Ovšem ta teorie pracuje se stejnou intenzitou dopravy, jenže v praxi, by se intenzita zvýšila a nefungovalo by to. Teď si říkáte, že když to funguje jenom v teorii a v praxi ne, tak je to blbost, ale já jsem toho názoru, že tu teorii bychom do praxe zavedli právě tím, že omezíme dopravu na povrchu hned a znemožníme tak ten nežádoucí růst její intenzity. Doufám, že to je takhle pochopitelný, jestli ne, tak to už líp neumim.

0/−1
15.9.2015 13:07

O36l65d92ř22i94c49h 37Ř63e45z85n10í93k 7625162324158

Při jakékoliv menší nehodě v tunelu dojde k jeho zavření, k dopravní kolice a pokud jste místní, tak můžete jít rovnou krmit kachny na nábřeží ;-D ;-D ;-D

+3/0
15.9.2015 14:28

F25r83a27n94t81i16š26e72k 91B42l79a22ž25e15k 6367165829953

Ale to se nikdy nemůžete přesvědčit, zda je Vaše teorie správná. Jediným rozumným řešením, které zohledňuje potřeby všech!!! obyvatel Prahy je po otevření Blanky udělat potřebná měření intenzity dopravy v dotčených oblastech a pokud se potvrdí Vaše teorie, pak dopravu omezovat a pokud se nepotvrdí, tak zvolit výsledkům odpovídající řešení - t.zn. omezovat třeba v méně ulicích, přesměrovat jednosměrky, některé otevřít obousměrně atp. Ale protože my umíme hájit vždycky jen to svoje, protože přece jen já mám pravdu, tak pro mnoho lidí je toto řešení naprosto nepřijatelné. Třeba ten nový semafor v Legerově - to je partyzánština Prahy 2. Ano, fronty z Legerovy zmizí, ale kam? Na Prahu 4. A to je přesně způsob, kterým chcete postupovat Vy se svou teorií. Na úkor jiných. Městský bulvár ve Veletržní je taky moc hezká vize - kdo tam bude chodit? Domy, které jsou v ulici, nemají příliš mnoho možností, jak vytvořit nebytové prostory s výlohami do ulice, která je navíc značně svažitá. Jsem zvědav, jak se to změní.

0/0
16.9.2015 10:07

J84a83n 38V21o70j75t32í80š69e29k 6622471695126

Já nechci hodnotit konkrétní omezení, protože na to nemám ani vzděláni ani dost podkladů, hodnotim jenom princip. Prostě myslim (a není to moje teorie, zas tak velkej myslitel nejsem, to je prostě dopravní teorie, která samozřejmě vychází z nějakejch dat a zkušeností lidí, co tomu rozuměj), že je klidně možný udělat všechna ta opetření levně a provizorně hned a pokud se někde ukáže, že to komplikuje dopravu, tak je zrušit a pokud se to neukáže, tak je udělat trvale a že to bude mít větší efekt, než čekat, že si to řidiči uvědoměj sami. Jinak řešení, které zohlední potřeby všech!!! obyvatel neexistuje.

0/0
16.9.2015 11:27

F76r78a39n72t65i81š17e24k 49B87l85a88ž66e41k 6787605579873

Proč by jima začali jezdit, když je do teď nepotřebovali. Co se změní na jejich potřebách, když se otevře Blanka. Kdybyste napsal vyhýbali, pak bych souhlasil, ale stejně s jednou výhradou. Začali by používat tyto ulice, ale jiné by zase uvolnili. Takže nechme řidiče, ať vytvoří nové vzorce intenzity dopravy a pak přijímejme rozhodnutí.

+2/0
16.9.2015 10:13

F32r86a83n51t44i94š30e79k 34B78l38a47ž42e29k 6757975149113

Určitě ano, ale zatím vůbec nikdo neví, kde se doprava zmírní. Víme jak fungují předpovědi vývoje čehokoli dle našich "analytiků" Co si kdo objedná, to od nich dostane. Takže pravdu má prof. Moos, který říká: "Počkejme", udělejme potřebná měření a pak teprve konejme". To je přístup rozumných lidí, vše ostatní jsou jen a jen politické hrátky s cílem získat u své skupiny voličů body do další kampaně.

+1/0
16.9.2015 9:57

J64a48n 29K92a39r52l15í76č62e81k 5528441969288

Bude to (možná) fungovat, pokud bude fungovat ten tunel, jen nechápu tu Strakonickou, ta asis Balnkou moc nesouvisí. Jakmile bude ale potřeba tunel třeba kvůli nějaké údržbě (nebo nedejbože nečekaně, třeba při nehodě) zavřít, tak se tato opatření vrátí jako nechutný bumerang. Dostatečně kapacitní objízdné trasy v Praze nikdo neřeší, přestože občas zkrátka jsou potřeba...

+4/0
15.9.2015 9:51
Foto

P83e66t26r 89P76. 96V49e91s39e46l15s19k19y 7484321476683

To je chytrý, s tím ubraným pruhem. A  až zaprší a Blanka zvlhne, tak se budou zase přidávat?

+4/0
15.9.2015 9:50

J72a11n 35F55l80o35r50i44á48n 2547268214621

Moto radnice. Vy hloupí ovčani,vy si  myslíte,že se dopravní situace otevřením Blanky zlepší?? Možná ano,ale my se postaráme,aby tomu tak nebylo!  Proč musí cyklisté mít pruh i ve Veletržní? To jim jako nestačí jezdit třeba Stromovkou nebo kolem Letenských sadů??

+11/0
15.9.2015 9:46

J62o44h11a41n 96Z50i88n38g91e94l 2901265256811

Nikdy tam žádnej cyklista nepojede. Akorát radnice si připíše další kilometry do svého cyklofriendly deníčku.

+3/0
16.9.2015 8:10

M34a66r50t78i30n 81B56r11e10j57c73h67a 3554630362421

Jak ubrat jeden pruh na strakonické 8-o Tomu zelenýmu cyklofašistovi už docela hráblo! Chceme zaškrtit příjezdy 8-o! Ten Hynk je normální d...l:-/

+9/0
15.9.2015 9:44

O94l18d93ř88i56c75h 27Ř24e56z16n31í85k 7475442834768

no spíš tohle je už za hranicí normality...

+1/0
15.9.2015 14:29

M59i52c93h42a48l 96H52a53u17f 4988179685451

Jo a ještě jedna drobná pitomost, jak krásná by byla Blanka pro lidi, kteří se potřebují dostat z prostoru Kladno, Unhošť, Řepy, Hostivice a spol. do Kobylis a dál na sever...kdyby..ano, správně, kdyby na Vypichu nebyla doprava svedena do jednoho pruhu. Geniální opatření, které ovšem plně koresponduje s tím, co se chystá po otevření tunelu.

+5/0
15.9.2015 9:27

P88a55v10e81l 25K76o76c68i19a60n 1482280166937

on je jeden pruh i předtím na Bílé hoře.

0/0
15.9.2015 11:40

Z53d31e13n17ě67k 19Z75a24b12a56v37a 1342364716144

řešením měla být Břevnovská radiála, podobně jako jižněji Radlická r.

Ale Zelení zjistili, že by o nich mohly jezdit snad i auta, tak to brzdí...

Ono je hezké mít 2 okruhy, ale jaxi je potřeba je ještě i propojit... Vysvětlujte to zeleným bezmozkům

+1/0
16.9.2015 22:46

M43i56c93h11a46l 78H46a22u35f 4988269775811

Schválně, kdo si myslí, že pan Dolínek nelže, když říká, že "padesátka" v Blance je jen dočasná pro první dny provozu ?:-)

+4/0
15.9.2015 9:13

F16r31a90n35t79i86š75e38k 14B51l78a43ž18e27k 6507655349303

Já se klidně hlásím. Pokud sami řidiči nedají k tomu podnět - příliš mnoho nehod.

0/0
16.9.2015 10:10

J75a40n 89B72e48n22h28á88k 6264713252801

Kdyby se "dopravní experti" řídili fakty... :'(

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/rychlost-vazne-zabiji-ale-ta-nizka-britska-tricitka-prinesla-vice-zraneni/

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/55492/prekvapeni-z-danska-zvyseni-povolene-rychlosti-dela-silnice-bezpecnejsimi.html

0/0
16.9.2015 11:23

M25a42r38t87i48n 73Š51t84ě55p92á62n86e91k 3897693793701

Proste a jednoduse, na magistratu rozhodli, ze prujezdnost se zlepsi kdyz se snizi kapacita. Jednoduche jak facka. Porucime vetru desti.

+5/0
15.9.2015 9:01

M48i56c48h86a85l 96Z87e64t43e15k 3198192470587

Soudruzi na magorstrátě by si měli uvědomit, že Praha se na cyklistiku absolutně nehodí, neboť prakticky celá stojí v kopcovitém terénu. 8-o

+10/−2
15.9.2015 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.