Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Semafor na magistrále, jediný pruh ve Veletržní. Jak Blanka změní dopravu

Zprovoznění tunelového komplexu Blanka může výrazně ovlivnit dopravu v ostatních částech města. Začnou fungovat nové semafory, na řadě míst ubudou jízdní pruhy. Změny také poptávají městské části, na jejichž území se tunel nachází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87a27v62e75l 62K37u54r65f43ü76r57s70t 3688203295729

Základem je podle zelených ulevit Malé Straně.

Kvůli těmto diletantům by člověk kolikrát nejraději ulevil velké straně..

0/0
21.9.2015 10:02

M59i56l72a52n 30L47a29š18ť81o55v60k47a 8112694413148

Zelení magoři jsopu nebezpeční RvRvRv

0/0
21.9.2015 3:19

M19a79r69e48k 44T35e55s47l76a 5909453430105

Jasně kvůli jednomu tunelu zavřít všechny silnice v Praze to určitě pomůže už se těším jak v Troji bude totální kolaps ; (

+1/0
18.9.2015 0:04

P77e11t92r 57U64t21ě22k78a31l 9760248748

Já nechápu, co má společného semafor u Nuselského mostu a na Jižní spojce nebo zrušení pruhu v Karmelitské a tunelem. Místo toho bych uvítal, kdyby se média zajímala o mapky všech vjezdů a výjezdů a zveřejnila je. Takhle sice víme, že se v sobotu tunel otevře, ale nevíme, jak jej použít, když pojedu třeba s Proseka do Střešovic.

Bravo iDnes.

0/0
16.9.2015 16:14

Z42d37e43n29ě72k 19Z82a38b56a10v37a 1162204926894

před mostem Barikádníků vjet do tunelu, a až uvidíte ceduli Střešovice, tak.... no vy už si poradíte ;-)

0/0
16.9.2015 22:38

I18v38a27n73a 98N52o27v46á 2222592689988

takže to bude vypadat tak, že o víkendu bud blanka celkem průjezdná, ale jakmile se na 6+2 (strahov) km dlouhém tunelu ve všední den něco stane, a při tom množství přípojů každou chvilku, bude regulován provoz tunelem závorami, takže vzniknou kolony před tunely nedozírné délky a zácpy v původních místech od těch, co se budou bláhově domnívat, že nějak projednou postaru. A všichni se budou zase divit

+1/0
16.9.2015 10:21

J76a83n 48V96o67j89t27í67š20e80k 6152481575266

No když se stane nehoda na okruhu, tak holt budou kolony, když se stane nehoda na déjedničce, jsou taky kolony, to byste ty tunely musela postavit dva a jeden mít vždycky záložní, abyste tomu předešla. A co je to vůbec za argument? To budem jako stavět tunel za x miliard abychom zlepšili kvalitu života ve městě a nakonec ji teda zlepšovat nebudem, protože by se teoreticky jednou za čas mohla stát nehoda? To jsme se na to mohli rovnou vykašlat.

+1/0
16.9.2015 11:30

J70a90n 94W71a45c56l37a15v 7114845407678

Máte pravdu, ale trvale uzavřít možné objízdné trasy také není řešení. Máme už hodně dlouho proměnné dopravní značky, jen je neumíme používat jako jinde ve světě. Tak například pruh pro autobusy se v případě potřeby rozsvícením zelené šipky nad ním dá změnit v plněhodnotný pruh. Pokud Praha 5 nepostaví na Strakonické květináče, že ...

0/0
19.9.2015 9:37

M85a56r67t37i90n 12Z36e96l32e69n56y 2337520679229

Realizace navrhovaných opatřeních je správná. Každý kvalitu života posuzuje jinak a pro mě je v žebříčku výš zklidněná doprava než projíždění každou uličku v Praze autem skrz na skrz. Většina nářků je od lidí, kteří bez auta neudělají ránu, těm se to nikdy líbit nebude.

0/−3
15.9.2015 12:17

J35o98h89a70n 17Z91i93n13g68e30l 2501675726371

Jakože stojící kolona je lepší, než když auta z oblasti rychle vypadnou?

+11/0
15.9.2015 12:53

M40a37r20t91i65n 15Z85e98l33e34n47y 2207660239449

Jakože, když je varianta z bodu A do B možná přes tunel Blanku, tak je blbost pouště auta i jinou variatou. Jde o usměrnění chování řidičů a ne upředňosnování individuální pohodlí jednotlivce,

0/−3
15.9.2015 14:07

O93l71d11ř88i32c84h 47Ř87e59z41n76í24k 7495742434868

neřešíte místní dopravu, na ploše, který obchvacuje jakože vnitřní okruh, který není ze dvou pětin dokončený, žije tolik lidí jak v Českých Budějovicích ;-)

+1/0
15.9.2015 14:24

M42a16r55t63i95n 28Z91e25l56e30n68y 2937140719829

no ono kdyby se v lokalitách pohybovali pouze místní tak by to takový problém nebyl....

0/−1
15.9.2015 15:04

O67l55d91ř12i16c16h 73Ř10e35z51n14í35k 7535762544548

Praha má 1,28 mil obyvatel a přilehlé aglomerace + dalších 0,5 v okruhu 50 km, to je problém. Tranzit osobní dopravy, jako že jedu z Brna do Ústí - tak 10%? a 90% procent se váže na město jako takové...

+4/0
15.9.2015 15:55

M31a18r84t72i76n 78Š80e37d47i17v15ý 1698409692890

Silnice se staví z peněz všech tak nevím proč by na nich měli jezdit jeno místní. Taky nechápu k čemu zúžení Strakonické, která je spostu kilometrů před Blankou nebo k čemu ty semafory na Legerový. To jako kolony jsou lepší než průjezd?

+3/0
15.9.2015 17:05

J66o89h46a72n 52Z65i16n86g94e39l 2101495896951

Kolik je takových variant? Třeba z Vihohrad na Letnou, nebo ze Starýho města do Dejvic...

0/0
16.9.2015 8:07

J92a50n 20N30o75v91y 6498582491732

Vy buď nejste z Prahy, nebo nejste dostatečně vzdělaný. Jinak si nedokáži váš příspěvek vysvětlit...

0/0
16.9.2015 9:36

J82a82n 24H33á34l77a 8355915300807

Skutečně by mne zajímalo, jaké odborné vzdělání za sebou mají lidé na Magistrátu, kteří ta omezení navrhují. Anebo jinak - jaké jiné vzdělání za sebou tihle lidé mají? PhD v Gender studies?

+10/0
15.9.2015 10:19

O72l65d62ř19i63c17h 57Ř65e28z65n88í83k 7515372974278

neurážejte gender studies ;-D tohle bude Bc na nějaké elitní univerzitě v Ústí nebo Plzni ;-D ;-D ;-D

0/0
15.9.2015 14:25

Z18d75e89n58ě68k 90Z97a96b23a13v91a 1332134796164

"řidiči budou mít více šancí, jak se do centra dostat, budou více jezdit a doprava směřující do centra vzroste. Chceme zaškrtit příjezdy" - tenhle Hnyk (Zelení) se na "dopr. odborníka" totiž kvalifikoval jako informátor DP na letišti. A podobně to mají i ostatní. Koho jste si ovčani zvolili, tak je tam máte....;-€

+1/0
16.9.2015 22:42

J74a70n 64H13á72l68a 8465645230817

Takže ne, že se zvýší kapacita silnic v Praze a tím se odlehčí nadzemním komunikacím uvnitř Prahy, protože kdo může, logicky dá přednost tunelům. To, oč se navýší propustnost pomocí Blanky a navazujících komunikací, to a vlastně ještě víc ubere Magistrát a Zelení v povrchových komunikacích...Už by jim možná měl někdo vysvětlit, že Blanka kapacitně neřeší dopravní problém Prahy, ona ho jen umenšuje a pokud zároveň zavřou/omezí propustnost hlavních tepen centra, tak se problém nijak nevyřeší (o poruchách a nehodách a opravách v tunelu ani nemluvě).

Ještě kdyby tak zároveň uvedli do provozu kompletní obchvat Prahy, ale nevšiml jsem si, že by se na severní a jihovýchodní části byť jen koplo do země.

+5/0
15.9.2015 10:12

J84a51n 91V18o63j27t34í49š82e49k 6362741215156

"Takže ne, že se zvýší kapacita silnic v Praze a tím se odlehčí nadzemním komunikacím uvnitř Prahy"

Ale vždyť to se přesně děje. Blanka zvýšila kapacitu docela podstatně a tím odlehčí komunikacím na povrchu. No a když je komunikacím na povrchu odlehčeno, tak už nepotřebujou tolik jízdních pruhů a můžou se na nich rozšiřovat chodníky, sázet stromy, snižovat rychlosti a podobný opatření, který zvyšujou kvalitu pobytu v nich a který jsou umožněný právě tím odlehčením. Vždyť by bylo na hlavu toho odlehčení nevyužít a nechat na povrchu poloprázdný čtyřproudovky, kterejma by nikdo nejezdil.

0/0
15.9.2015 11:10

J82o17s92e28f 64B20r44o62ž36e42k 7853135452621

Kvalitu pobytu každý hodnotí jinak, někdo např. tak, že může bez problémů přijet a odjet autem. 

Za posledních cca 8 let přibylo nejméně 50 semaforů a většina dvouproudých (v jednom směru) ulic je zblokovaná na jednopruhové a samozřejmě navíc osazená dalšíma semaforama. Viz např. výjezd z Vršovic přes Bohdalec na Spořilovskou - nejméně 6 nových semaforů po cca 100 metrech a zblokování dopravy do neprůjezdnosti. To hodnotím jako velké omezení kvality života.

+2/0
15.9.2015 11:15

J37a62n 15V13o31j21t14í77š26e21k 6712201825686

Bez problémů přijet a odjet můžete po dvou pruzích. Nemůžete tou ulicí už bez problému projet a na to pod ní taky máte dálnici za 36 miliard.

0/0
15.9.2015 12:06

J85o54s66e91f 31B37r38o60ž63e63k 7573295622301

Každá ulice vede od někud někam (tedy do jiné a z jiné ulice). Takže musím některými jen projet, jinak je mi to přijetí k ničemu, protože nebude odkud.

0/0
15.9.2015 12:46

J41a56n 55V37o83j48t45í47š86e98k 6222161115616

To už je jenom slovíčkaření, projetí za účelem přijetí do přilehlé ulice taky obsloužej dva pruhy dobře.

0/0
15.9.2015 12:57

J95o88s50e48f 97B71r51o53ž73e98k 7583775692151

Bohužel neobslouží. To se velmi dobře ukazuje např. na Smíchově, kde sice už tunel je, ale příjezdy do něj z přilehlých ulic prostě a jednoduše nefungují, protože jsou zblokované do jednoho pruhu v každém směru. Ať už to je Plzeňská nebo Radlická, všude jsou obrovské problémy právě proto, že byla snížena jejich původní kapacita dva pruhy v každém směru na jeden.

+3/0
15.9.2015 15:30

J34a76r51o66s56l56a57v 62P90l40a62c36h40e11t15k31a 7546446386269

To zni pekne, ale resil bych to az ve chvili, kdy se skutecne ukaze, ze ty ctyrproudovky budou poloprazdny.

+3/0
15.9.2015 11:18

J54a61n 11V61o39j22t81í42š84e14k 6832201485856

To se neukáže, ty silnice by se časem zaplnily všechny a došlo by akorát k nárůstu dopravy. Lidi, co doteď těma ulicema jezdit nepotřebovali by jima jezdit začli, protože by to prostě šlo a Blanka by vůbec nic nevyřešila.

0/0
15.9.2015 11:49

J68a26r92o86s38l58a93v 48P42l91a84c16h41e87t26k42a 7976526566259

Mate dost nekonzistentni nazory. V minulem prispevku jste psal Vždyť by bylo na hlavu toho odlehčení nevyužít a nechat na povrchu poloprázdný čtyřproudovky, kterejma by nikdo nejezdil."

+5/0
15.9.2015 12:16

J70a95n 60V96o15j54t94í28š50e19k 6962771325566

Názory mám konzistentní, argumentace mi trošku drhne. To zkusim vysvětlit. Tu větu jsem myslel čistě teoreticky, že pokud budeme pracovat s premisou, že Blanka odlehčí dopravě, tak by bylo nelogický udržovat na povrchu kapacitní komunikace, protože by byly (teoreticky) prázdné. Ovšem ta teorie pracuje se stejnou intenzitou dopravy, jenže v praxi, by se intenzita zvýšila a nefungovalo by to. Teď si říkáte, že když to funguje jenom v teorii a v praxi ne, tak je to blbost, ale já jsem toho názoru, že tu teorii bychom do praxe zavedli právě tím, že omezíme dopravu na povrchu hned a znemožníme tak ten nežádoucí růst její intenzity. Doufám, že to je takhle pochopitelný, jestli ne, tak to už líp neumim.

0/−1
15.9.2015 13:07

O90l65d44ř85i27c44h 38Ř25e13z17n22í96k 7295952364528

Při jakékoliv menší nehodě v tunelu dojde k jeho zavření, k dopravní kolice a pokud jste místní, tak můžete jít rovnou krmit kachny na nábřeží ;-D ;-D ;-D

+3/0
15.9.2015 14:28

F26r67a76n50t42i21š11e31k 89B77l61a88ž92e46k 6737435959443

Ale to se nikdy nemůžete přesvědčit, zda je Vaše teorie správná. Jediným rozumným řešením, které zohledňuje potřeby všech!!! obyvatel Prahy je po otevření Blanky udělat potřebná měření intenzity dopravy v dotčených oblastech a pokud se potvrdí Vaše teorie, pak dopravu omezovat a pokud se nepotvrdí, tak zvolit výsledkům odpovídající řešení - t.zn. omezovat třeba v méně ulicích, přesměrovat jednosměrky, některé otevřít obousměrně atp. Ale protože my umíme hájit vždycky jen to svoje, protože přece jen já mám pravdu, tak pro mnoho lidí je toto řešení naprosto nepřijatelné. Třeba ten nový semafor v Legerově - to je partyzánština Prahy 2. Ano, fronty z Legerovy zmizí, ale kam? Na Prahu 4. A to je přesně způsob, kterým chcete postupovat Vy se svou teorií. Na úkor jiných. Městský bulvár ve Veletržní je taky moc hezká vize - kdo tam bude chodit? Domy, které jsou v ulici, nemají příliš mnoho možností, jak vytvořit nebytové prostory s výlohami do ulice, která je navíc značně svažitá. Jsem zvědav, jak se to změní.

0/0
16.9.2015 10:07

J19a92n 85V16o85j22t38í52š61e31k 6812121475816

Já nechci hodnotit konkrétní omezení, protože na to nemám ani vzděláni ani dost podkladů, hodnotim jenom princip. Prostě myslim (a není to moje teorie, zas tak velkej myslitel nejsem, to je prostě dopravní teorie, která samozřejmě vychází z nějakejch dat a zkušeností lidí, co tomu rozuměj), že je klidně možný udělat všechna ta opetření levně a provizorně hned a pokud se někde ukáže, že to komplikuje dopravu, tak je zrušit a pokud se to neukáže, tak je udělat trvale a že to bude mít větší efekt, než čekat, že si to řidiči uvědoměj sami. Jinak řešení, které zohlední potřeby všech!!! obyvatel neexistuje.

0/0
16.9.2015 11:27

F30r31a23n69t35i15š87e24k 25B11l74a26ž22e47k 6467505289293

Proč by jima začali jezdit, když je do teď nepotřebovali. Co se změní na jejich potřebách, když se otevře Blanka. Kdybyste napsal vyhýbali, pak bych souhlasil, ale stejně s jednou výhradou. Začali by používat tyto ulice, ale jiné by zase uvolnili. Takže nechme řidiče, ať vytvoří nové vzorce intenzity dopravy a pak přijímejme rozhodnutí.

+2/0
16.9.2015 10:13

F59r55a61n39t18i17š73e89k 43B55l97a71ž78e38k 6567785859543

Určitě ano, ale zatím vůbec nikdo neví, kde se doprava zmírní. Víme jak fungují předpovědi vývoje čehokoli dle našich "analytiků" Co si kdo objedná, to od nich dostane. Takže pravdu má prof. Moos, který říká: "Počkejme", udělejme potřebná měření a pak teprve konejme". To je přístup rozumných lidí, vše ostatní jsou jen a jen politické hrátky s cílem získat u své skupiny voličů body do další kampaně.

+1/0
16.9.2015 9:57

J64a52n 22K82a73r83l86í96č91e70k 5208631369488

Bude to (možná) fungovat, pokud bude fungovat ten tunel, jen nechápu tu Strakonickou, ta asis Balnkou moc nesouvisí. Jakmile bude ale potřeba tunel třeba kvůli nějaké údržbě (nebo nedejbože nečekaně, třeba při nehodě) zavřít, tak se tato opatření vrátí jako nechutný bumerang. Dostatečně kapacitní objízdné trasy v Praze nikdo neřeší, přestože občas zkrátka jsou potřeba...

+4/0
15.9.2015 9:51
Foto

P82e44t60r 29P62. 70V75e60s40e26l97s24k33y 7804551756543

To je chytrý, s tím ubraným pruhem. A  až zaprší a Blanka zvlhne, tak se budou zase přidávat?

+4/0
15.9.2015 9:50

J43a19n 89F70l41o73r94i12á49n 2557438324851

Moto radnice. Vy hloupí ovčani,vy si  myslíte,že se dopravní situace otevřením Blanky zlepší?? Možná ano,ale my se postaráme,aby tomu tak nebylo!  Proč musí cyklisté mít pruh i ve Veletržní? To jim jako nestačí jezdit třeba Stromovkou nebo kolem Letenských sadů??

+11/0
15.9.2015 9:46

J92o51h84a87n 17Z51i89n72g44e35l 2341125816461

Nikdy tam žádnej cyklista nepojede. Akorát radnice si připíše další kilometry do svého cyklofriendly deníčku.

+3/0
16.9.2015 8:10

M32a43r66t87i82n 68B88r64e87j80c15h73a 3534880872871

Jak ubrat jeden pruh na strakonické 8-o Tomu zelenýmu cyklofašistovi už docela hráblo! Chceme zaškrtit příjezdy 8-o! Ten Hynk je normální d...l:-/

+9/0
15.9.2015 9:44

O75l72d21ř83i82c74h 37Ř39e39z70n86í46k 7905282274368

no spíš tohle je už za hranicí normality...

+1/0
15.9.2015 14:29

M15i48c91h30a12l 32H10a65u96f 4208819945331

Jo a ještě jedna drobná pitomost, jak krásná by byla Blanka pro lidi, kteří se potřebují dostat z prostoru Kladno, Unhošť, Řepy, Hostivice a spol. do Kobylis a dál na sever...kdyby..ano, správně, kdyby na Vypichu nebyla doprava svedena do jednoho pruhu. Geniální opatření, které ovšem plně koresponduje s tím, co se chystá po otevření tunelu.

+5/0
15.9.2015 9:27

P28a69v84e97l 90K45o46c24i15a73n 1212580836237

on je jeden pruh i předtím na Bílé hoře.

0/0
15.9.2015 11:40

Z54d38e59n92ě11k 43Z23a54b35a62v81a 1482824516184

řešením měla být Břevnovská radiála, podobně jako jižněji Radlická r.

Ale Zelení zjistili, že by o nich mohly jezdit snad i auta, tak to brzdí...

Ono je hezké mít 2 okruhy, ale jaxi je potřeba je ještě i propojit... Vysvětlujte to zeleným bezmozkům

+1/0
16.9.2015 22:46

M60i81c19h40a29l 56H74a63u28f 4308439295441

Schválně, kdo si myslí, že pan Dolínek nelže, když říká, že "padesátka" v Blance je jen dočasná pro první dny provozu ?:-)

+4/0
15.9.2015 9:13

F68r12a77n24t38i21š51e81k 83B65l53a44ž39e27k 6357705529643

Já se klidně hlásím. Pokud sami řidiči nedají k tomu podnět - příliš mnoho nehod.

0/0
16.9.2015 10:10

J82a63n 74B32e31n13h96á12k 6134233182121

Kdyby se "dopravní experti" řídili fakty... :'(

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/rychlost-vazne-zabiji-ale-ta-nizka-britska-tricitka-prinesla-vice-zraneni/

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/55492/prekvapeni-z-danska-zvyseni-povolene-rychlosti-dela-silnice-bezpecnejsimi.html

0/0
16.9.2015 11:23

M28a47r25t91i21n 16Š27t22ě46p14á37n78e49k 3397373553631

Proste a jednoduse, na magistratu rozhodli, ze prujezdnost se zlepsi kdyz se snizi kapacita. Jednoduche jak facka. Porucime vetru desti.

+5/0
15.9.2015 9:01

M13i39c33h10a94l 71Z75e79t85e47k 3138912170177

Soudruzi na magorstrátě by si měli uvědomit, že Praha se na cyklistiku absolutně nehodí, neboť prakticky celá stojí v kopcovitém terénu. 8-o

+10/−2
15.9.2015 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.