Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Semafor na magistrále, jediný pruh ve Veletržní. Jak Blanka změní dopravu

Zprovoznění tunelového komplexu Blanka může výrazně ovlivnit dopravu v ostatních částech města. Začnou fungovat nové semafory, na řadě míst ubudou jízdní pruhy. Změny také poptávají městské části, na jejichž území se tunel nachází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39a15v28e61l 33K71u97r43f14ü40r98s60t 3548873475669

Základem je podle zelených ulevit Malé Straně.

Kvůli těmto diletantům by člověk kolikrát nejraději ulevil velké straně..

0/0
21.9.2015 10:02

M76i66l51a10n 10L67a47š93ť12o51v77k58a 8402954453678

Zelení magoři jsopu nebezpeční RvRvRv

0/0
21.9.2015 3:19

M86a78r79e24k 46T91e71s92l11a 5129353220895

Jasně kvůli jednomu tunelu zavřít všechny silnice v Praze to určitě pomůže už se těším jak v Troji bude totální kolaps ; (

+1/0
18.9.2015 0:04

P48e78t18r 75U38t26ě39k47a79l 9660308298

Já nechápu, co má společného semafor u Nuselského mostu a na Jižní spojce nebo zrušení pruhu v Karmelitské a tunelem. Místo toho bych uvítal, kdyby se média zajímala o mapky všech vjezdů a výjezdů a zveřejnila je. Takhle sice víme, že se v sobotu tunel otevře, ale nevíme, jak jej použít, když pojedu třeba s Proseka do Střešovic.

Bravo iDnes.

0/0
16.9.2015 16:14

Z29d84e73n44ě62k 92Z66a19b67a52v67a 1842944586974

před mostem Barikádníků vjet do tunelu, a až uvidíte ceduli Střešovice, tak.... no vy už si poradíte ;-)

0/0
16.9.2015 22:38

I96v41a35n13a 94N22o12v20á 2602872689388

takže to bude vypadat tak, že o víkendu bud blanka celkem průjezdná, ale jakmile se na 6+2 (strahov) km dlouhém tunelu ve všední den něco stane, a při tom množství přípojů každou chvilku, bude regulován provoz tunelem závorami, takže vzniknou kolony před tunely nedozírné délky a zácpy v původních místech od těch, co se budou bláhově domnívat, že nějak projednou postaru. A všichni se budou zase divit

+1/0
16.9.2015 10:21

J70a49n 41V44o79j70t52í72š26e38k 6902581965496

No když se stane nehoda na okruhu, tak holt budou kolony, když se stane nehoda na déjedničce, jsou taky kolony, to byste ty tunely musela postavit dva a jeden mít vždycky záložní, abyste tomu předešla. A co je to vůbec za argument? To budem jako stavět tunel za x miliard abychom zlepšili kvalitu života ve městě a nakonec ji teda zlepšovat nebudem, protože by se teoreticky jednou za čas mohla stát nehoda? To jsme se na to mohli rovnou vykašlat.

+1/0
16.9.2015 11:30

J30a18n 94W21a32c80l78a28v 7424165547638

Máte pravdu, ale trvale uzavřít možné objízdné trasy také není řešení. Máme už hodně dlouho proměnné dopravní značky, jen je neumíme používat jako jinde ve světě. Tak například pruh pro autobusy se v případě potřeby rozsvícením zelené šipky nad ním dá změnit v plněhodnotný pruh. Pokud Praha 5 nepostaví na Strakonické květináče, že ...

0/0
19.9.2015 9:37

M34a17r27t73i23n 56Z92e63l95e69n35y 2177870239529

Realizace navrhovaných opatřeních je správná. Každý kvalitu života posuzuje jinak a pro mě je v žebříčku výš zklidněná doprava než projíždění každou uličku v Praze autem skrz na skrz. Většina nářků je od lidí, kteří bez auta neudělají ránu, těm se to nikdy líbit nebude.

0/−3
15.9.2015 12:17

J84o80h67a49n 75Z15i54n90g92e24l 2491645876581

Jakože stojící kolona je lepší, než když auta z oblasti rychle vypadnou?

+11/0
15.9.2015 12:53

M52a16r35t89i25n 45Z44e54l52e25n44y 2647430539609

Jakože, když je varianta z bodu A do B možná přes tunel Blanku, tak je blbost pouště auta i jinou variatou. Jde o usměrnění chování řidičů a ne upředňosnování individuální pohodlí jednotlivce,

0/−3
15.9.2015 14:07

O82l87d32ř18i38c93h 46Ř73e65z77n57í78k 7265342584738

neřešíte místní dopravu, na ploše, který obchvacuje jakože vnitřní okruh, který není ze dvou pětin dokončený, žije tolik lidí jak v Českých Budějovicích ;-)

+1/0
15.9.2015 14:24

M15a14r53t62i10n 27Z71e76l17e39n38y 2527150209719

no ono kdyby se v lokalitách pohybovali pouze místní tak by to takový problém nebyl....

0/−1
15.9.2015 15:04

O11l39d19ř36i26c55h 58Ř64e15z41n68í21k 7675652284308

Praha má 1,28 mil obyvatel a přilehlé aglomerace + dalších 0,5 v okruhu 50 km, to je problém. Tranzit osobní dopravy, jako že jedu z Brna do Ústí - tak 10%? a 90% procent se váže na město jako takové...

+4/0
15.9.2015 15:55

M92a51r52t58i39n 10Š97e81d69i59v41ý 1318639172310

Silnice se staví z peněz všech tak nevím proč by na nich měli jezdit jeno místní. Taky nechápu k čemu zúžení Strakonické, která je spostu kilometrů před Blankou nebo k čemu ty semafory na Legerový. To jako kolony jsou lepší než průjezd?

+3/0
15.9.2015 17:05

J59o66h85a77n 85Z24i32n56g45e56l 2481475306401

Kolik je takových variant? Třeba z Vihohrad na Letnou, nebo ze Starýho města do Dejvic...

0/0
16.9.2015 8:07

J15a14n 20N88o19v45y 6118622601422

Vy buď nejste z Prahy, nebo nejste dostatečně vzdělaný. Jinak si nedokáži váš příspěvek vysvětlit...

0/0
16.9.2015 9:36

J10a41n 36H66á65l24a 8375105970207

Skutečně by mne zajímalo, jaké odborné vzdělání za sebou mají lidé na Magistrátu, kteří ta omezení navrhují. Anebo jinak - jaké jiné vzdělání za sebou tihle lidé mají? PhD v Gender studies?

+10/0
15.9.2015 10:19

O19l54d81ř87i42c15h 70Ř93e17z12n89í62k 7765512634558

neurážejte gender studies ;-D tohle bude Bc na nějaké elitní univerzitě v Ústí nebo Plzni ;-D ;-D ;-D

0/0
15.9.2015 14:25

Z30d41e54n71ě30k 95Z15a52b77a53v87a 1642894306284

"řidiči budou mít více šancí, jak se do centra dostat, budou více jezdit a doprava směřující do centra vzroste. Chceme zaškrtit příjezdy" - tenhle Hnyk (Zelení) se na "dopr. odborníka" totiž kvalifikoval jako informátor DP na letišti. A podobně to mají i ostatní. Koho jste si ovčani zvolili, tak je tam máte....;-€

+1/0
16.9.2015 22:42

J48a49n 20H31á60l32a 8325565140737

Takže ne, že se zvýší kapacita silnic v Praze a tím se odlehčí nadzemním komunikacím uvnitř Prahy, protože kdo může, logicky dá přednost tunelům. To, oč se navýší propustnost pomocí Blanky a navazujících komunikací, to a vlastně ještě víc ubere Magistrát a Zelení v povrchových komunikacích...Už by jim možná měl někdo vysvětlit, že Blanka kapacitně neřeší dopravní problém Prahy, ona ho jen umenšuje a pokud zároveň zavřou/omezí propustnost hlavních tepen centra, tak se problém nijak nevyřeší (o poruchách a nehodách a opravách v tunelu ani nemluvě).

Ještě kdyby tak zároveň uvedli do provozu kompletní obchvat Prahy, ale nevšiml jsem si, že by se na severní a jihovýchodní části byť jen koplo do země.

+5/0
15.9.2015 10:12

J16a55n 58V52o46j64t84í12š20e93k 6942551355886

"Takže ne, že se zvýší kapacita silnic v Praze a tím se odlehčí nadzemním komunikacím uvnitř Prahy"

Ale vždyť to se přesně děje. Blanka zvýšila kapacitu docela podstatně a tím odlehčí komunikacím na povrchu. No a když je komunikacím na povrchu odlehčeno, tak už nepotřebujou tolik jízdních pruhů a můžou se na nich rozšiřovat chodníky, sázet stromy, snižovat rychlosti a podobný opatření, který zvyšujou kvalitu pobytu v nich a který jsou umožněný právě tím odlehčením. Vždyť by bylo na hlavu toho odlehčení nevyužít a nechat na povrchu poloprázdný čtyřproudovky, kterejma by nikdo nejezdil.

0/0
15.9.2015 11:10

J22o49s38e19f 87B27r15o14ž85e83k 7503235662301

Kvalitu pobytu každý hodnotí jinak, někdo např. tak, že může bez problémů přijet a odjet autem. 

Za posledních cca 8 let přibylo nejméně 50 semaforů a většina dvouproudých (v jednom směru) ulic je zblokovaná na jednopruhové a samozřejmě navíc osazená dalšíma semaforama. Viz např. výjezd z Vršovic přes Bohdalec na Spořilovskou - nejméně 6 nových semaforů po cca 100 metrech a zblokování dopravy do neprůjezdnosti. To hodnotím jako velké omezení kvality života.

+2/0
15.9.2015 11:15

J13a32n 96V84o50j96t24í50š56e10k 6402881125626

Bez problémů přijet a odjet můžete po dvou pruzích. Nemůžete tou ulicí už bez problému projet a na to pod ní taky máte dálnici za 36 miliard.

0/0
15.9.2015 12:06

J79o36s32e91f 23B30r18o21ž93e22k 7673855682121

Každá ulice vede od někud někam (tedy do jiné a z jiné ulice). Takže musím některými jen projet, jinak je mi to přijetí k ničemu, protože nebude odkud.

0/0
15.9.2015 12:46

J68a73n 11V33o97j64t98í86š95e20k 6152371745716

To už je jenom slovíčkaření, projetí za účelem přijetí do přilehlé ulice taky obsloužej dva pruhy dobře.

0/0
15.9.2015 12:57

J91o38s78e98f 24B51r33o59ž60e58k 7983455212901

Bohužel neobslouží. To se velmi dobře ukazuje např. na Smíchově, kde sice už tunel je, ale příjezdy do něj z přilehlých ulic prostě a jednoduše nefungují, protože jsou zblokované do jednoho pruhu v každém směru. Ať už to je Plzeňská nebo Radlická, všude jsou obrovské problémy právě proto, že byla snížena jejich původní kapacita dva pruhy v každém směru na jeden.

+3/0
15.9.2015 15:30

J38a83r26o63s38l21a80v 81P98l16a89c47h62e91t40k22a 7856846546469

To zni pekne, ale resil bych to az ve chvili, kdy se skutecne ukaze, ze ty ctyrproudovky budou poloprazdny.

+3/0
15.9.2015 11:18

J28a65n 43V68o71j26t77í19š23e51k 6342611525176

To se neukáže, ty silnice by se časem zaplnily všechny a došlo by akorát k nárůstu dopravy. Lidi, co doteď těma ulicema jezdit nepotřebovali by jima jezdit začli, protože by to prostě šlo a Blanka by vůbec nic nevyřešila.

0/0
15.9.2015 11:49

J72a77r95o16s28l97a93v 71P75l37a36c52h64e21t20k74a 7356156906659

Mate dost nekonzistentni nazory. V minulem prispevku jste psal Vždyť by bylo na hlavu toho odlehčení nevyužít a nechat na povrchu poloprázdný čtyřproudovky, kterejma by nikdo nejezdil."

+5/0
15.9.2015 12:16

J48a92n 70V67o60j60t14í10š12e14k 6132121705546

Názory mám konzistentní, argumentace mi trošku drhne. To zkusim vysvětlit. Tu větu jsem myslel čistě teoreticky, že pokud budeme pracovat s premisou, že Blanka odlehčí dopravě, tak by bylo nelogický udržovat na povrchu kapacitní komunikace, protože by byly (teoreticky) prázdné. Ovšem ta teorie pracuje se stejnou intenzitou dopravy, jenže v praxi, by se intenzita zvýšila a nefungovalo by to. Teď si říkáte, že když to funguje jenom v teorii a v praxi ne, tak je to blbost, ale já jsem toho názoru, že tu teorii bychom do praxe zavedli právě tím, že omezíme dopravu na povrchu hned a znemožníme tak ten nežádoucí růst její intenzity. Doufám, že to je takhle pochopitelný, jestli ne, tak to už líp neumim.

0/−1
15.9.2015 13:07

O34l22d60ř31i16c58h 23Ř98e66z45n79í87k 7655672164798

Při jakékoliv menší nehodě v tunelu dojde k jeho zavření, k dopravní kolice a pokud jste místní, tak můžete jít rovnou krmit kachny na nábřeží ;-D ;-D ;-D

+3/0
15.9.2015 14:28

F13r12a22n12t62i65š34e90k 81B55l54a37ž95e17k 6147855839793

Ale to se nikdy nemůžete přesvědčit, zda je Vaše teorie správná. Jediným rozumným řešením, které zohledňuje potřeby všech!!! obyvatel Prahy je po otevření Blanky udělat potřebná měření intenzity dopravy v dotčených oblastech a pokud se potvrdí Vaše teorie, pak dopravu omezovat a pokud se nepotvrdí, tak zvolit výsledkům odpovídající řešení - t.zn. omezovat třeba v méně ulicích, přesměrovat jednosměrky, některé otevřít obousměrně atp. Ale protože my umíme hájit vždycky jen to svoje, protože přece jen já mám pravdu, tak pro mnoho lidí je toto řešení naprosto nepřijatelné. Třeba ten nový semafor v Legerově - to je partyzánština Prahy 2. Ano, fronty z Legerovy zmizí, ale kam? Na Prahu 4. A to je přesně způsob, kterým chcete postupovat Vy se svou teorií. Na úkor jiných. Městský bulvár ve Veletržní je taky moc hezká vize - kdo tam bude chodit? Domy, které jsou v ulici, nemají příliš mnoho možností, jak vytvořit nebytové prostory s výlohami do ulice, která je navíc značně svažitá. Jsem zvědav, jak se to změní.

0/0
16.9.2015 10:07

J21a36n 92V31o91j89t42í49š35e35k 6872721935456

Já nechci hodnotit konkrétní omezení, protože na to nemám ani vzděláni ani dost podkladů, hodnotim jenom princip. Prostě myslim (a není to moje teorie, zas tak velkej myslitel nejsem, to je prostě dopravní teorie, která samozřejmě vychází z nějakejch dat a zkušeností lidí, co tomu rozuměj), že je klidně možný udělat všechna ta opetření levně a provizorně hned a pokud se někde ukáže, že to komplikuje dopravu, tak je zrušit a pokud se to neukáže, tak je udělat trvale a že to bude mít větší efekt, než čekat, že si to řidiči uvědoměj sami. Jinak řešení, které zohlední potřeby všech!!! obyvatel neexistuje.

0/0
16.9.2015 11:27

F93r32a10n11t88i68š91e67k 87B68l49a60ž14e84k 6127585409923

Proč by jima začali jezdit, když je do teď nepotřebovali. Co se změní na jejich potřebách, když se otevře Blanka. Kdybyste napsal vyhýbali, pak bych souhlasil, ale stejně s jednou výhradou. Začali by používat tyto ulice, ale jiné by zase uvolnili. Takže nechme řidiče, ať vytvoří nové vzorce intenzity dopravy a pak přijímejme rozhodnutí.

+2/0
16.9.2015 10:13

F13r85a56n78t86i81š19e32k 68B22l39a98ž13e18k 6607185439733

Určitě ano, ale zatím vůbec nikdo neví, kde se doprava zmírní. Víme jak fungují předpovědi vývoje čehokoli dle našich "analytiků" Co si kdo objedná, to od nich dostane. Takže pravdu má prof. Moos, který říká: "Počkejme", udělejme potřebná měření a pak teprve konejme". To je přístup rozumných lidí, vše ostatní jsou jen a jen politické hrátky s cílem získat u své skupiny voličů body do další kampaně.

+1/0
16.9.2015 9:57

J17a13n 96K24a87r52l48í33č80e41k 5858561479768

Bude to (možná) fungovat, pokud bude fungovat ten tunel, jen nechápu tu Strakonickou, ta asis Balnkou moc nesouvisí. Jakmile bude ale potřeba tunel třeba kvůli nějaké údržbě (nebo nedejbože nečekaně, třeba při nehodě) zavřít, tak se tato opatření vrátí jako nechutný bumerang. Dostatečně kapacitní objízdné trasy v Praze nikdo neřeší, přestože občas zkrátka jsou potřeba...

+4/0
15.9.2015 9:51
Foto

P93e94t69r 18P88. 25V44e27s90e65l98s78k38y 7874651406983

To je chytrý, s tím ubraným pruhem. A  až zaprší a Blanka zvlhne, tak se budou zase přidávat?

+4/0
15.9.2015 9:50

J94a51n 37F51l37o94r87i97á13n 2397628104761

Moto radnice. Vy hloupí ovčani,vy si  myslíte,že se dopravní situace otevřením Blanky zlepší?? Možná ano,ale my se postaráme,aby tomu tak nebylo!  Proč musí cyklisté mít pruh i ve Veletržní? To jim jako nestačí jezdit třeba Stromovkou nebo kolem Letenských sadů??

+11/0
15.9.2015 9:46

J46o22h74a62n 15Z18i48n52g29e28l 2381895216401

Nikdy tam žádnej cyklista nepojede. Akorát radnice si připíše další kilometry do svého cyklofriendly deníčku.

+3/0
16.9.2015 8:10

M86a14r74t81i57n 91B55r75e33j97c60h26a 3644720892881

Jak ubrat jeden pruh na strakonické 8-o Tomu zelenýmu cyklofašistovi už docela hráblo! Chceme zaškrtit příjezdy 8-o! Ten Hynk je normální d...l:-/

+9/0
15.9.2015 9:44

O77l94d59ř43i56c17h 64Ř37e48z19n66í42k 7445422554728

no spíš tohle je už za hranicí normality...

+1/0
15.9.2015 14:29

M95i21c37h13a48l 77H19a57u86f 4238809205731

Jo a ještě jedna drobná pitomost, jak krásná by byla Blanka pro lidi, kteří se potřebují dostat z prostoru Kladno, Unhošť, Řepy, Hostivice a spol. do Kobylis a dál na sever...kdyby..ano, správně, kdyby na Vypichu nebyla doprava svedena do jednoho pruhu. Geniální opatření, které ovšem plně koresponduje s tím, co se chystá po otevření tunelu.

+5/0
15.9.2015 9:27

P49a44v18e29l 95K17o86c65i79a71n 1792480476437

on je jeden pruh i předtím na Bílé hoře.

0/0
15.9.2015 11:40

Z48d35e22n41ě90k 52Z87a29b52a45v85a 1492984846124

řešením měla být Břevnovská radiála, podobně jako jižněji Radlická r.

Ale Zelení zjistili, že by o nich mohly jezdit snad i auta, tak to brzdí...

Ono je hezké mít 2 okruhy, ale jaxi je potřeba je ještě i propojit... Vysvětlujte to zeleným bezmozkům

+1/0
16.9.2015 22:46

M56i42c36h54a63l 97H73a58u23f 4478359685161

Schválně, kdo si myslí, že pan Dolínek nelže, když říká, že "padesátka" v Blance je jen dočasná pro první dny provozu ?:-)

+4/0
15.9.2015 9:13

F25r48a56n64t11i44š69e32k 74B81l88a67ž84e30k 6907715439553

Já se klidně hlásím. Pokud sami řidiči nedají k tomu podnět - příliš mnoho nehod.

0/0
16.9.2015 10:10

J17a12n 63B33e39n52h93á83k 6444733752981

Kdyby se "dopravní experti" řídili fakty... :'(

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/rychlost-vazne-zabiji-ale-ta-nizka-britska-tricitka-prinesla-vice-zraneni/

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/55492/prekvapeni-z-danska-zvyseni-povolene-rychlosti-dela-silnice-bezpecnejsimi.html

0/0
16.9.2015 11:23

M92a65r82t80i13n 13Š87t31ě48p64á25n79e80k 3597463853771

Proste a jednoduse, na magistratu rozhodli, ze prujezdnost se zlepsi kdyz se snizi kapacita. Jednoduche jak facka. Porucime vetru desti.

+5/0
15.9.2015 9:01

M77i82c85h78a91l 27Z66e52t91e19k 3148692270107

Soudruzi na magorstrátě by si měli uvědomit, že Praha se na cyklistiku absolutně nehodí, neboť prakticky celá stojí v kopcovitém terénu. 8-o

+10/−2
15.9.2015 8:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.