Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD Blankou zatím jezdit nebudou, snad až příští rok

Autobusy městské hromadné dopravy zatím tunelem Blanka jezdit nebudou. Organizace Ropid chce nejprve vyhodnotit provoz po otevření tunelu. Zavedení autobusu do tunelu požadují například cykloaktivisté. Stát by se tak mohlo až v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T13o40m98á38š 32K55n63a88i25f31l 6813770887450

A po zavedení autobusu (nic proti tomu) pak dev Blance následně na maluji pruh pro busy.

0/0
17.9.2015 22:35

J21i84n98d32r38a 73V57o13š71t29a 1854224689612

Další doklad toho, že Blanka je dohromady k ničemu. Její přínosy budou bohatě kompenzovány negativními dopady. Pak už snad i hloupější jedinci pochopí, že v Praze nejde postavit žádnou dopravní stavbu, která by jí výrazně odbřemenila od aut, a prostředky a beton nalijí na smysluplnější projekty.

0/0
17.9.2015 15:14

M81a59r20t23i65n 29H68e20i76s20l34e96r 4614836832109

Smysl některé linky skrze Blanku mají. Například z Dejvic čí Smíchova do Zoo. Či konečně linka Zbraslav-Suchdol. Jenom je otázka, jak to koncipovat, aby byly vytížené a paradoxně neodebíraly metru.

Nicméně hlavní problém je v tom, že Blanka je ukončena světly. Smysl bude mít až někdy kolem roku 2030 bude postaveno spojení Troja-Štěrboholy, aby se okruh uzavřel.

0/0
17.9.2015 14:19

T95o80m96a45s 84F85e54j49f64a64r 6127748652519

tak to rozhodne nebude 2030 a nevim jestli bych to chtel :)

jestli podtulelovat celou Bulovku nebo nejaky jeste silenejsi tunel Blanka 2 smerem na Balabenku a dale do Strasnic

rozhodne ma Praha dost zajimavejsich mist kam lit beton nebo dokonce delat i neco jineho, nez lit beton :)

0/0
17.9.2015 14:30

M35a59r36t77i76n 55H69e98i27s77l31e54r 4644406212609

Já myslím, že až otevřou Blanku, tak to budou chtít všichni z okolí (plus z Novovysočanské a Jarova). Ona celá Blanka je naplánovaná na odvedení provozu z levého břehu na pravý (-;

Jinak to nemá jít do Strašnic,ale napojit se na Jižní spojku/Štěrboholskou radiálu v tom místě, kde se mění dva pruhy na tři - proto je tam to divné S - tři pruhy mají pokračovat na sever a dva jsou spojka Městského okruhu se silničním (to až bude spojení Běchovice-D1). Vlastně toho už tolik nechybí a největší problém Blanky je, že kdo ví kdy se bude pokračovat.

Nemá to být celé tunel, pravý břeh je méně nóbl - tam se může jít po zemi. Zejména v Povltavské ulici. Jak dál není ještě rozhodnuté.

0/0
17.9.2015 17:50

M62i33c15h20a45l 12K22o71n79e84č23n35ý 8379212792141

Semafor na magistrále způsobí, že auta budou stát až na Spořilově.

+1/0
17.9.2015 14:01

T55o74m45a67s 55F36e33j57f32a29r 6347378462669

ja osobne si myslim, ze nezpusobi vubec nic - auta stoji na Pankraci ted a budu stat i se semaforem (od Pakrace dal to kazdy zkusi nejak objet, nez aby stal 3 dny v kolone)

0/0
17.9.2015 14:04

O18n32d93ř98e33j 89N23o12v27á30k 9497904759649

Každý semafor dělá kolony. Je to vidět, jak všude přibývají a kolony se začínají tvořit tam, kde nikdy nebyly.

0/0
17.9.2015 14:18

T83o89m24a14s 51F93e43j84f35a65r 6857278642589

ale to udela i nespravny zpusob jizdy brzda-plyn

ja jsem jenom napsal svuj nazor :)

ale co pozitivniho ma semafor prinest jsem zvedavej

0/0
17.9.2015 14:26

M82i21c53h88a51l 54P57a76v68l29á87t 9843143314839

To snad neni pravda! Historicky poprve cyklofasisti navrhli neco rozumneho a Magistrat, ktery jindy vzdy jejich chore a skodlive napady ochotne slepe realizuje, je proti tomu. :o)))))))))))))))

+5/0
17.9.2015 13:25

O31n64d38ř16e82j 66N56o64v50á46k 9317624659389

Ne, není to rozumný nápad. Začne to tím, že bude tunelem jezdit autobus.

Bude pokračovat tím, že se mu časem vyhradí celý jízdní pruh, kterým projede autobus jednou za půl hodiny, ale ten pruh bude půl dne zabraný.

Pak bude následovat zúžení pruhů a vytvoření pruhu pro cyklisty.

Pak bude následovat zákaz vjezdu aut starčích EURO4, pak EURO 5 a skončí to tím, že do tunelu budou moct jent elektro-auta - aby se cyklisti neudusili.

Současně s tím se omezí povrchová doprava.

Takže ve výsledku tu bude omezená doprava po povrchu a tunel bude v podstatě neprůjezdný pro běžné auto.

+1/−2
17.9.2015 13:39

T60o24m96a34s 36F84e61j70f65a78r 6317748412449

vy musite opravdu hrozne trpet, kdyz vidite autobus MHD

+3/−1
17.9.2015 13:44

O66n36d82ř73e55j 98N30o43v12á95k 9107304769389

Ne, já netrpím, když vidím autobus MHD. Já trpím, když vidím akce Auto-Matu a když potkám cyklistu kličkujícího prostředkem magistrály ...

0/0
17.9.2015 13:47

T85o41m86a13s 20F54e16j62f58a34r 6897338592939

na magistrale "normalni" cyklista fakt nejezdi - co se poctu tyce, tak je magistrale urcite vic magoru za volantem (ale je to dany samozrejme tim, ze je tam aut proste vic)

O A*M se radsi nevyjadruju, ale A*M ma na Cyklokomisi dnes uz maly vliv (hodne soucasnych lidi v komisi drive s A*M spolupracovalo, ale ta doba uz je pryc)

0/0
17.9.2015 13:51

O79n75d44ř26e87j 35N88o19v12á64k 9357824639159

No právě že tam normální cyklista nejezdí. A přitom jich tam každý den potkáte docela dost.

+1/0
17.9.2015 13:55

T25o76m90a34s 87F61e49j88f50a45r 6437548402569

ja kazdy den potkam "milion" blbcu, jejichz chovani proste nechapu - treba dneska v Tescu 5 duchodcu, kteri si svorne stezuji, ze Tesco tam dava produkty jenom proto, aby je lidi kupovali ...

takze nevim proc zrovna nadavat vic na cyklisty nez na jine - nejhorsi blbci v provozu jsou urcite za volantem, protoze zpusobi nejvetsi skodu a je jich hodne (samozrejme chapu, ze cyklista klickujici po magistrale a skakajici pri tom na chodnik napacha taky dost skody, kdyz se kvuli nemu naboura 5 aut a stoji pul dne cela Praha)

0/0
17.9.2015 14:01
Foto

M80a75r21t95i74n 40Š19u52b11r30t 1545421214975

Magistrát ani Ropid rozhodně nejsou proti autobusům v tunelech. Ale prosím uznejte, že není úplně vhodné vyjet s linkou plnou lidí do tunelů v okamžiku, kdy je složité definovat, jak bude tato doprava fungovat. Potřebujeme vědět, jak často budou tunely uzavírány, nebo jak dlouho budou vjezdy do tunelů pouze omezovány. Přece jen, intenzity ve Strahovském tunelu porostou z cca 25 000 vozidel až na 40 000 vozidel v jednom směru, je předpoklad častějších nehod, poruch vozidel, zakouření tunelu, musí se nastavit procesy, jak kaskádovitě soustavu tunelů otevírat/uzavírat. A v tunelech nejsou přípustné kolony.

Musíme vědět, jak se autobusy k tunelům dostanou, zda tam nebudou moc dlouho stát v kolonách, je třeba definovat úseky, kde budou potřeba vyhrazené autobusové pruhy, současně vedení linek tunely má zásadní vliv na tramvajové linky, jejichž úprava bude od finální podoby takových linek odvozena. Musí se za plného provozu ověřit možnosti evakuace lidí z porouchaného busu, musí se zajistit koncept přistavení náhradního busu, definovat, zda při zatížení okolních komunikací při uzavírkách tunelů má smysl takovou bus linku vést po objízdné trase, nebo odkázat lidi na metro a linku přestat provozovat. Z toho vyplývají i podmínky pro trasování takové linky, že pokud bude hodně ovlivňována tunely, neměla by od nich jet moc daleko, aby nezhoršovala obsluhu vzdálenějších oblastí hromadnou dopravou. Většina těchto věcí je samozřejmě rozpracována, ale zodpovědně navrhnout finální stav je možné až na základě zkušeností se skutečným provozem v tunelech.

+10/0
17.9.2015 14:07

T16o96m92a17s 89F79e79j93f28a74r 6567678682909

Jet Blankou se Zlicina do Dejvic je opravdu kumst, gratuluju iDnes

+1/0
17.9.2015 13:22

M24i93c37h47a89l 55K64o70n18e53č16n52ý 8199502452801

Ale z Kobylis do Zličína budu jezdit rád.

+3/0
17.9.2015 13:38

T81o86m41a94s 55F38e46j37f56a46r 6487908942409

Nejdriv pojedete metrem (s prestupem na Muzeu) do Dejvic a potom nasednete na bus :)

Osobne si myslim, ze povrchova doprava ve spicce bude mi usek Zlicin -> libovolny vjezd do tunelu Blanka/Strahov delsi cas nez metro. Tim nechci rict, ze by autobus neme tunelem jezdit.

Jsem ale fakt zvedavej jak to bude u Pelc-Tyrolky a druhym smerem jak casto bouracka ja Jizni spojce vsechny tunely zcela zablokuje

0/0
17.9.2015 13:47

J11a55k65u61b 83M41i38c39h47á82l59e26k 6507388450812

Jakmile tam bude autobus, budou cykloaktivisti bojovat za to, aby byl jeden ze dvou pruhů vyhrazen právě jen pro autobus. Kdo ví, co přijde pak. Když nové semafory na SJM označují v Auto*matu jako "humanizaci", dá se čekat, že v jejich podání by otevření Blanky dopravu v Praze naopak zhoršilo. ;-D

0/0
17.9.2015 13:07

M36i72c51h19a33l 21S86e86m14r82á97d 3802186527289

já považuji za smutné, že jediná dostupná analýza vlivu Blanky na dopravu je právě od cyklobuzen...

+2/0
17.9.2015 13:08

T17o33m68a62s 20F21e17j93f78a28r 6977548122649

nadavat umite uspesne, ale za to, ze jediny kdo se stara na Magistratu o dopravu je Cyklokomise nemuzou clenove komise, ale Magistrat

muzeme byt radi, ze aspon nekdo mysli na MHD a pesi, protoze na pesi se v Praze kali asi uplne nejvic

0/0
17.9.2015 13:24

M18i55c85h20a16l 18S12e18m68r67á59d 3452416507959

Já na kole jezdím hodně, ale v horách... používat kolo jako dopravní prostředek v Praze, považuji za pokus o sebevraždu...

+3/−2
17.9.2015 13:31

J54á34n 56K48o11t51ú73č 2326304228226

To je Vaša vec, ale niekto môže mať iný názor. Mestá, ktoré podporujú cyklodopravu, patria medzi najatraktívnejšie a najpríjemnejšie na svete.

+1/0
17.9.2015 13:36

T72o61m39a11s 39F41e68j87f58a79r 6437728622659

No kazdy sveho stesti strujce :)

Je mnoho lidi, kteri ho tak proste pouzivaji, ja jsme treba nekolik let jezdil z Michle na Smichov

A po Praze je mnoho pohodlnych tras pro pravidelne dojizdeni do skoly/prace

Zbytek je podle me zvyk - ridicu/cyklistu/pesaku na vsechny 3 druhy dopravy. Podle me je pro vsechny 3 skupiny dobre si obcas vyzkouset zbyle druhy dopravy a vsem to ve vysledku pomuze.

0/0
17.9.2015 13:38

O17n11d25ř66e53j 51N53o57v57á47k 9767124109769

Vyloženě miluji tyhlety cyklisty .... sami si vynucují to, že mají být účastníkem dopravy, aby je ostatní respektovali, ale když oni sami mají dodržovat předpisy, tak to v žádném případě.

Třebas takový cyklista co se vleče do kopce na úzké dvouproudovce a auta se vlečou za ním .... pak ho konečně předjedou .... křižovatka, červená. A cyklista? Zůstane poslušně v koloně? Ale kde! On podjede všechna auta, postaví se před ně a dalších několik desítek metrů je zdržuje .... a takhle se to opakuje několik křižovatek za sebou ...

A vždycky to jsou ti navlečení v prezervativech, na drahých kolech ...

Anebo když jede čtyřproudovkou jendím z prostředních pruhů, aby dokázal, že on je prostě účastník provozu a že na tu silnici patří .... pak přijde semafor a milý cyklista skočí na chodník a přejede mezi chodcema po přechodu ... a za křižovatkou se zase vrátí doprostřed cesty ...

0/−2
17.9.2015 13:46

T18o68m53a44s 46F83e86j89f95a94r 6167298432129

tak si prectete znova co jsem napsal - kdyby ten cyklista obcas ridil v Praze auto, tak to delat nebude; stejne tak kdyby ten ridic obcas jel na kole a videl kolik ridicu kolem nej projede jako uplny prase, tak by se choval jinak; podobne s chodcema - v historickem centru se na auta prdi a chodi se bezne po ulicich, a pak jsou hovada, co prebihaji Magistralu nebo Argentinskou

0/0
17.9.2015 13:54

B19o37h66u75s75l15a38v 87K17r24á29l96í55k 2291200859536

Podjíždění do vyčkávacího prostoru i nepřímé odbočení ty předpisy a značky po cyklistech spíše požadují než že by jim to zakazovaly.

0/0
17.9.2015 20:33

M80a93r90e84k 58T13u34r13n19o30v69e26c 7375752570556

Jak moc znáte zákon o provozu na pozemních komunikacích? Já jen že ono je tam výslovně uvedeno, že cyklisté můžou kolony stojících či pomalu jedoucích vozidel zprava předjíždět... Evidentně o tom ale většina řidičů vůbec neví, protože na takové cyklisty vždycky vrhají vražedné pohledy...

Já vždycky říkám, že nejlépe se v provozu chovají ti, kteří mají zkušenosti i s dalšími druhy dopravy. Tzn. cyklista, který taky občas řídí auto, se obvykle chová předvídatelně, řidič auta, který občas vyjede do provozu i na kole a nebo se pohybuje po městě jako chodec se chová s respektem k cyklsitům i chodcům...

Jak je ale někdo zabetonovaný pouze v jednom z těchto světů, je to problém a mezi takovými jsou ti nejnebezpečnější.

0/0
18.9.2015 17:51

M46i37c23h45a67l 74P43a11v41l63á24t 9553383694679

To je bohuzel mozne. Ale samotny ten autobus je zatim jedina dobra vec, kterou kdy A*M fanatici navrhli.

0/0
17.9.2015 13:26

M92i49c75h95a42l 89S30e25m45r80á27d 3722796347789

Autobus v tunelu může být až v případě, že se zjistí, že je tento průjezdný... dle mého skromného názoru, se pouze přesune parkoviště z Letné do tunelu... nejsou vyřešeny výjezdy... taková Troja je v zadeli už teď, počkejte ten mazec až všichni dle navigace zmizí v tunelu a vyjet nebude kudy ;-)

0/−3
17.9.2015 13:06

J86a53n 12F69l78o70r63i48á25n 2667578334201

Jaký je problém v Troji??? Auto vyjedou za mostem barikádníků do ulice v Holešovičkách a plynule ven z Prahy..

+1/−1
17.9.2015 13:18

M25i11c92h49a93l 73S41e56m68r82á17d 3782506947339

Podle mého názoru vznikne v tunelu před trojským mostem to samé jako před každou křižovatkou ve špičce... parkoviště... navíc bude tunel sloužit jako rychlejší cesta právě na most, který je sám o sobě parkovištěm již dnes...

0/−1
17.9.2015 13:27

J24a52n 38F61l83o67r82i89á76n 2517258644321

Tunel bude sloužit jako rychlejší cesta na most?? Většina aut přeci z tunelu na most nepojede! Pojede ven z Prahy

0/0
17.9.2015 15:33

M69i14c41h93a73l 63K66o22n69e11č70n85ý 8849832222221

Zkusil jste někdy kolem 8:00 vystát frontu do centra v Holešovičkách? Ta fronta končí někdy až na Proseku. Příčinou jsou semafory v Argentinské. Dá se čekat, že se to rozdělí v Troji do dvou směru a bude to průjezdnější. Naopak, odpoledne budou kvůli kapacitě v  Holešovičkách fronty v tunelu až na Letnou.

0/−1
17.9.2015 13:48

T10o95m63a83s 96F30e43j43f80a81r 6627278342659

je tam pouze jeden pruh, navic najezd s brejlema

pred nima semafor, nevim jak bude serizenej

Pelc-Tyrolka je urcite nejuzsi misto smerem z jihu na sever - mozna bude lepsi jet Povltavskou (samozrejme zalezi, kam potom jedete :) )

0/0
17.9.2015 13:57

J14a96n 88H40á13l59a 8475735190117

Tak po tomhle vyjádření jsem pro ROPID zrušit a posadit namísto všech těch "odborníků" šimpanze - za banán jim ty spoje bude navrhovat taky, bude to levnější a v nejhorším případě se opičák dobere stejných výsledků. Za dva banány pak i lepších.

+3/0
17.9.2015 13:05

R58a59d84e25k 91V81o96k95á14l 1910398137194

Čím víc lidí jezdí MHD, tím víc to stojí peněz. A proto se nová atraktivní linka možná nezavede. V případě celou ztrátovovou MHD zrušte, to najednou bude volných peněz ušetřených na dotacích..

+5/0
17.9.2015 12:58

J32i73ř50í 56A95n53t30o32š 7413875483523

Blanka,jo to bude ještě průser :-)

0/−2
17.9.2015 12:58

P61a28v78e25l 32S24l95a45d26o19v87n29í83k 6837943657696

Dokud nepřijde velká voda, tak snad už ne. Ale holešovické vyústění pár metrů od koryta řeky budí docela obavy.

Teď spíše nastane další bitva o peníze. Obávám se, že díky perfektním smlouvám bude muset město ještě nějakou miliardu zaplatit a 43 mld. není konečná částka.

A Pavlík Bémů se bude dále chechtat, až se za břicho bude popadat.

0/0
17.9.2015 13:01

H45o37n68z98a 14F59á37t92o37r 2729335614140

To je jak z hospody na mýtince: Oni si založili dopravní podnik a jezdili jim tam lidi.

+9/0
17.9.2015 12:52

J15a39k62u83b 14H42l53a44v85a22t24a 7798943358386

velmi trefnéR^

0/0
17.9.2015 13:09

L34u46k17á34š 46K48a46r31á77s17e33k 7586791200723

Tak toto mi teda hlava nebere ..... A neni k tomu urcena MHD aby s ni jezdilo nejvice lidi a nemuselo se jezdit autama ???? To chcou radeji prazdne autobusy jako napr 207 ktera jezdi do centra temer vzdy prazdna ??? tak to mi hlava nebere co za blbosti jdou z Ropidu ...

Jak by se zlepsila cesta z Dejvic do kobylys , kdyz ted to clovek musi objizdet pres centrum .....

+1/0
17.9.2015 13:17

M85i13c17h52a85l 35Š24r77o53u42b81e65k 8124826343220

Achjo. Proč čekat, rok, klidně deset! Co chtějí vyhodnocovat. Tak A´t tam prostě jednu linku třeba z Petřin přes Vypich do Kobylis frknou a uvidí se, kolik tím bude jezdit lidí...

+3/−1
17.9.2015 12:47

P90a45v57e97l 12S43l97a24d96o80v92n23í47k 6817633467216

Po mnoha letech jednání zavedli přívoz z Holešovic do Karlína. Najednou zjistili, že je nejvytíženějším ze všech přívozů a interval provozu nestačí poptávce. Podle logiky v článku by ho bylo nejrozumnější ihned zase zrušit.

+5/0
17.9.2015 12:55

J37a42n 13F16l19o32r30i81á59n 2807198674941

To jsou mi věci. Tak ono případné navýšení autobusů na nové lince,to by jako město nezvládlo,či co?? A že se tedy třeba postavila další část metra? A bude se stavět linka D?  Není to špatně??  Dle vší teorie?

+4/0
17.9.2015 12:45

P14a49v22e14l 50S34l66a28d37o38v14n15í18k 6877213277966

V červenci snížili cenu kupónů, aby lidi nahnali z aut do MHD. Jestli ale páteřní linky nebudou posílené, pak ti noví lidé se tam nevejdou a budou muset dále jezdit autem a jestli do okrajových oblastí města bude jezdit autobus stále 3x za dopoledne, tak lidem stejně nezbyde nic jiného, než použít automobil.

Když má člověk z pohodlí vlastního auta jezdit jinak, očekává podobné pohodlí i v MHD. Ne zimní mrznutí na zastávkách či stání na cizí noze, držení se mastné tyče a počítání štulců do žeber od loktů a batohů. To pak nějakých 1100 Kč ročně tohle nevytrhne. 

Jestli tohle pracovníci ROPIDu nepochopí, pak je to zbytečná organizace a poměrně dobrý nápad města vyšumí do ztracena a dojde opět k citelnému zdražení.

+2/0
17.9.2015 12:44

P60a28v43e82l 48S46l23a84d58o41v50n87í78k 6237253637256

„Proti autobusu v Blance paradoxně mluví to, že by se linka stala velmi atraktivní a tudíž velmi drahou,“ tvrdí. Město by totiž muselo navyšovat kapacity, stejně jako tomu bylo v případě linky 125, která jezdí po Jižní spojce.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobus-blankou-zatim-jezdit-nebude-d7g-/praha-zpravy.aspx?c=A150917_112803_praha-zpravy_bur

Tady někdo spadl z jahody naznak, ne? Asi po 10 letech návrhů a připomínek 125 zavedou, aby ji po 2 letech téměř zničili spojením s linkou 271 (velká zpoždění) a teď brečí, že je příliš nákladná! To je názor podobný tomu, že nejlevnější městská hromadná doprava je žádná doprava. 

Vytížená MHD ulevuje okamžitě jinde, ať přímo na silnici nebo jiným linkám.

+12/0
17.9.2015 12:33

O70n35d28ř43e42j 51N42o69v13á75k 9847784799279

Jenomže to musí někdo zaplatit. A dokud budou lístky dotované, tedy nebudou za plnou (tržní) cenu, tak platí, že čím víc lidí to používá, tím více dotací tam musí být.

0/−3
17.9.2015 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.