Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD Blankou zatím jezdit nebudou, snad až příští rok

Autobusy městské hromadné dopravy zatím tunelem Blanka jezdit nebudou. Organizace Ropid chce nejprve vyhodnotit provoz po otevření tunelu. Zavedení autobusu do tunelu požadují například cykloaktivisté. Stát by se tak mohlo až v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T42o34m29á80š 57K31n84a19i98f50l 6373310947290

A po zavedení autobusu (nic proti tomu) pak dev Blance následně na maluji pruh pro busy.

0/0
17.9.2015 22:35

J58i23n38d13r47a 81V72o85š62t68a 1384534709372

Další doklad toho, že Blanka je dohromady k ničemu. Její přínosy budou bohatě kompenzovány negativními dopady. Pak už snad i hloupější jedinci pochopí, že v Praze nejde postavit žádnou dopravní stavbu, která by jí výrazně odbřemenila od aut, a prostředky a beton nalijí na smysluplnější projekty.

0/0
17.9.2015 15:14

M67a57r28t24i91n 67H65e45i60s98l68e52r 4424976192119

Smysl některé linky skrze Blanku mají. Například z Dejvic čí Smíchova do Zoo. Či konečně linka Zbraslav-Suchdol. Jenom je otázka, jak to koncipovat, aby byly vytížené a paradoxně neodebíraly metru.

Nicméně hlavní problém je v tom, že Blanka je ukončena světly. Smysl bude mít až někdy kolem roku 2030 bude postaveno spojení Troja-Štěrboholy, aby se okruh uzavřel.

0/0
17.9.2015 14:19

T70o41m78a10s 19F74e86j89f52a40r 6747778662199

tak to rozhodne nebude 2030 a nevim jestli bych to chtel :)

jestli podtulelovat celou Bulovku nebo nejaky jeste silenejsi tunel Blanka 2 smerem na Balabenku a dale do Strasnic

rozhodne ma Praha dost zajimavejsich mist kam lit beton nebo dokonce delat i neco jineho, nez lit beton :)

0/0
17.9.2015 14:30

M37a87r86t52i11n 48H33e34i93s49l77e97r 4694526472339

Já myslím, že až otevřou Blanku, tak to budou chtít všichni z okolí (plus z Novovysočanské a Jarova). Ona celá Blanka je naplánovaná na odvedení provozu z levého břehu na pravý (-;

Jinak to nemá jít do Strašnic,ale napojit se na Jižní spojku/Štěrboholskou radiálu v tom místě, kde se mění dva pruhy na tři - proto je tam to divné S - tři pruhy mají pokračovat na sever a dva jsou spojka Městského okruhu se silničním (to až bude spojení Běchovice-D1). Vlastně toho už tolik nechybí a největší problém Blanky je, že kdo ví kdy se bude pokračovat.

Nemá to být celé tunel, pravý břeh je méně nóbl - tam se může jít po zemi. Zejména v Povltavské ulici. Jak dál není ještě rozhodnuté.

0/0
17.9.2015 17:50

M53i65c42h25a91l 47K23o91n60e54č61n51ý 8459272882581

Semafor na magistrále způsobí, že auta budou stát až na Spořilově.

+1/0
17.9.2015 14:01

T70o85m15a10s 59F76e41j65f98a50r 6867148572539

ja osobne si myslim, ze nezpusobi vubec nic - auta stoji na Pankraci ted a budu stat i se semaforem (od Pakrace dal to kazdy zkusi nejak objet, nez aby stal 3 dny v kolone)

0/0
17.9.2015 14:04

O93n12d84ř84e50j 26N60o96v41á40k 9287914889439

Každý semafor dělá kolony. Je to vidět, jak všude přibývají a kolony se začínají tvořit tam, kde nikdy nebyly.

0/0
17.9.2015 14:18

T34o13m86a23s 13F63e53j49f30a69r 6137848222169

ale to udela i nespravny zpusob jizdy brzda-plyn

ja jsem jenom napsal svuj nazor :)

ale co pozitivniho ma semafor prinest jsem zvedavej

0/0
17.9.2015 14:26

M29i58c88h17a92l 12P79a15v88l39á77t 9423813194889

To snad neni pravda! Historicky poprve cyklofasisti navrhli neco rozumneho a Magistrat, ktery jindy vzdy jejich chore a skodlive napady ochotne slepe realizuje, je proti tomu. :o)))))))))))))))

+5/0
17.9.2015 13:25

O72n68d40ř84e51j 32N74o47v98á89k 9547894499629

Ne, není to rozumný nápad. Začne to tím, že bude tunelem jezdit autobus.

Bude pokračovat tím, že se mu časem vyhradí celý jízdní pruh, kterým projede autobus jednou za půl hodiny, ale ten pruh bude půl dne zabraný.

Pak bude následovat zúžení pruhů a vytvoření pruhu pro cyklisty.

Pak bude následovat zákaz vjezdu aut starčích EURO4, pak EURO 5 a skončí to tím, že do tunelu budou moct jent elektro-auta - aby se cyklisti neudusili.

Současně s tím se omezí povrchová doprava.

Takže ve výsledku tu bude omezená doprava po povrchu a tunel bude v podstatě neprůjezdný pro běžné auto.

+1/−2
17.9.2015 13:39

T63o25m47a41s 47F89e22j81f38a84r 6947408532969

vy musite opravdu hrozne trpet, kdyz vidite autobus MHD

+3/−1
17.9.2015 13:44

O96n82d34ř30e71j 39N41o95v43á54k 9377634969839

Ne, já netrpím, když vidím autobus MHD. Já trpím, když vidím akce Auto-Matu a když potkám cyklistu kličkujícího prostředkem magistrály ...

0/0
17.9.2015 13:47

T51o17m12a57s 89F65e36j74f61a94r 6507718972609

na magistrale "normalni" cyklista fakt nejezdi - co se poctu tyce, tak je magistrale urcite vic magoru za volantem (ale je to dany samozrejme tim, ze je tam aut proste vic)

O A*M se radsi nevyjadruju, ale A*M ma na Cyklokomisi dnes uz maly vliv (hodne soucasnych lidi v komisi drive s A*M spolupracovalo, ale ta doba uz je pryc)

0/0
17.9.2015 13:51

O86n11d10ř56e90j 30N49o12v16á29k 9687764329319

No právě že tam normální cyklista nejezdí. A přitom jich tam každý den potkáte docela dost.

+1/0
17.9.2015 13:55

T29o14m85a20s 36F24e96j86f76a91r 6827638412709

ja kazdy den potkam "milion" blbcu, jejichz chovani proste nechapu - treba dneska v Tescu 5 duchodcu, kteri si svorne stezuji, ze Tesco tam dava produkty jenom proto, aby je lidi kupovali ...

takze nevim proc zrovna nadavat vic na cyklisty nez na jine - nejhorsi blbci v provozu jsou urcite za volantem, protoze zpusobi nejvetsi skodu a je jich hodne (samozrejme chapu, ze cyklista klickujici po magistrale a skakajici pri tom na chodnik napacha taky dost skody, kdyz se kvuli nemu naboura 5 aut a stoji pul dne cela Praha)

0/0
17.9.2015 14:01
Foto

M18a71r35t30i67n 43Š44u55b52r37t 1175151624115

Magistrát ani Ropid rozhodně nejsou proti autobusům v tunelech. Ale prosím uznejte, že není úplně vhodné vyjet s linkou plnou lidí do tunelů v okamžiku, kdy je složité definovat, jak bude tato doprava fungovat. Potřebujeme vědět, jak často budou tunely uzavírány, nebo jak dlouho budou vjezdy do tunelů pouze omezovány. Přece jen, intenzity ve Strahovském tunelu porostou z cca 25 000 vozidel až na 40 000 vozidel v jednom směru, je předpoklad častějších nehod, poruch vozidel, zakouření tunelu, musí se nastavit procesy, jak kaskádovitě soustavu tunelů otevírat/uzavírat. A v tunelech nejsou přípustné kolony.

Musíme vědět, jak se autobusy k tunelům dostanou, zda tam nebudou moc dlouho stát v kolonách, je třeba definovat úseky, kde budou potřeba vyhrazené autobusové pruhy, současně vedení linek tunely má zásadní vliv na tramvajové linky, jejichž úprava bude od finální podoby takových linek odvozena. Musí se za plného provozu ověřit možnosti evakuace lidí z porouchaného busu, musí se zajistit koncept přistavení náhradního busu, definovat, zda při zatížení okolních komunikací při uzavírkách tunelů má smysl takovou bus linku vést po objízdné trase, nebo odkázat lidi na metro a linku přestat provozovat. Z toho vyplývají i podmínky pro trasování takové linky, že pokud bude hodně ovlivňována tunely, neměla by od nich jet moc daleko, aby nezhoršovala obsluhu vzdálenějších oblastí hromadnou dopravou. Většina těchto věcí je samozřejmě rozpracována, ale zodpovědně navrhnout finální stav je možné až na základě zkušeností se skutečným provozem v tunelech.

+10/0
17.9.2015 14:07

T15o94m37a30s 87F13e53j42f89a63r 6617718452889

Jet Blankou se Zlicina do Dejvic je opravdu kumst, gratuluju iDnes

+1/0
17.9.2015 13:22

M24i32c63h17a66l 18K41o97n57e42č56n64ý 8879832572431

Ale z Kobylis do Zličína budu jezdit rád.

+3/0
17.9.2015 13:38

T28o19m44a85s 71F95e55j42f53a66r 6637398442669

Nejdriv pojedete metrem (s prestupem na Muzeu) do Dejvic a potom nasednete na bus :)

Osobne si myslim, ze povrchova doprava ve spicce bude mi usek Zlicin -> libovolny vjezd do tunelu Blanka/Strahov delsi cas nez metro. Tim nechci rict, ze by autobus neme tunelem jezdit.

Jsem ale fakt zvedavej jak to bude u Pelc-Tyrolky a druhym smerem jak casto bouracka ja Jizni spojce vsechny tunely zcela zablokuje

0/0
17.9.2015 13:47

J15a70k97u66b 38M14i53c97h95á92l72e96k 6797878410472

Jakmile tam bude autobus, budou cykloaktivisti bojovat za to, aby byl jeden ze dvou pruhů vyhrazen právě jen pro autobus. Kdo ví, co přijde pak. Když nové semafory na SJM označují v Auto*matu jako "humanizaci", dá se čekat, že v jejich podání by otevření Blanky dopravu v Praze naopak zhoršilo. ;-D

0/0
17.9.2015 13:07

M65i57c42h30a78l 52S36e54m37r60á66d 3602336637749

já považuji za smutné, že jediná dostupná analýza vlivu Blanky na dopravu je právě od cyklobuzen...

+2/0
17.9.2015 13:08

T44o27m97a89s 58F26e85j90f15a77r 6737208472919

nadavat umite uspesne, ale za to, ze jediny kdo se stara na Magistratu o dopravu je Cyklokomise nemuzou clenove komise, ale Magistrat

muzeme byt radi, ze aspon nekdo mysli na MHD a pesi, protoze na pesi se v Praze kali asi uplne nejvic

0/0
17.9.2015 13:24

M97i98c75h54a21l 28S97e80m12r46á36d 3282706217109

Já na kole jezdím hodně, ale v horách... používat kolo jako dopravní prostředek v Praze, považuji za pokus o sebevraždu...

+3/−2
17.9.2015 13:31

J53á86n 47K71o38t97ú61č 2616884518886

To je Vaša vec, ale niekto môže mať iný názor. Mestá, ktoré podporujú cyklodopravu, patria medzi najatraktívnejšie a najpríjemnejšie na svete.

+1/0
17.9.2015 13:36

T48o71m51a24s 10F78e26j16f44a61r 6667838782519

No kazdy sveho stesti strujce :)

Je mnoho lidi, kteri ho tak proste pouzivaji, ja jsme treba nekolik let jezdil z Michle na Smichov

A po Praze je mnoho pohodlnych tras pro pravidelne dojizdeni do skoly/prace

Zbytek je podle me zvyk - ridicu/cyklistu/pesaku na vsechny 3 druhy dopravy. Podle me je pro vsechny 3 skupiny dobre si obcas vyzkouset zbyle druhy dopravy a vsem to ve vysledku pomuze.

0/0
17.9.2015 13:38

O55n45d46ř94e52j 32N97o24v78á14k 9337864729749

Vyloženě miluji tyhlety cyklisty .... sami si vynucují to, že mají být účastníkem dopravy, aby je ostatní respektovali, ale když oni sami mají dodržovat předpisy, tak to v žádném případě.

Třebas takový cyklista co se vleče do kopce na úzké dvouproudovce a auta se vlečou za ním .... pak ho konečně předjedou .... křižovatka, červená. A cyklista? Zůstane poslušně v koloně? Ale kde! On podjede všechna auta, postaví se před ně a dalších několik desítek metrů je zdržuje .... a takhle se to opakuje několik křižovatek za sebou ...

A vždycky to jsou ti navlečení v prezervativech, na drahých kolech ...

Anebo když jede čtyřproudovkou jendím z prostředních pruhů, aby dokázal, že on je prostě účastník provozu a že na tu silnici patří .... pak přijde semafor a milý cyklista skočí na chodník a přejede mezi chodcema po přechodu ... a za křižovatkou se zase vrátí doprostřed cesty ...

0/−2
17.9.2015 13:46

T63o10m47a24s 64F69e39j59f18a60r 6317358482549

tak si prectete znova co jsem napsal - kdyby ten cyklista obcas ridil v Praze auto, tak to delat nebude; stejne tak kdyby ten ridic obcas jel na kole a videl kolik ridicu kolem nej projede jako uplny prase, tak by se choval jinak; podobne s chodcema - v historickem centru se na auta prdi a chodi se bezne po ulicich, a pak jsou hovada, co prebihaji Magistralu nebo Argentinskou

0/0
17.9.2015 13:54

B15o64h91u30s62l92a85v 51K26r24á93l97í66k 2501570729196

Podjíždění do vyčkávacího prostoru i nepřímé odbočení ty předpisy a značky po cyklistech spíše požadují než že by jim to zakazovaly.

0/0
17.9.2015 20:33

M52a40r80e61k 29T68u24r81n26o85v38e44c 7315952580686

Jak moc znáte zákon o provozu na pozemních komunikacích? Já jen že ono je tam výslovně uvedeno, že cyklisté můžou kolony stojících či pomalu jedoucích vozidel zprava předjíždět... Evidentně o tom ale většina řidičů vůbec neví, protože na takové cyklisty vždycky vrhají vražedné pohledy...

Já vždycky říkám, že nejlépe se v provozu chovají ti, kteří mají zkušenosti i s dalšími druhy dopravy. Tzn. cyklista, který taky občas řídí auto, se obvykle chová předvídatelně, řidič auta, který občas vyjede do provozu i na kole a nebo se pohybuje po městě jako chodec se chová s respektem k cyklsitům i chodcům...

Jak je ale někdo zabetonovaný pouze v jednom z těchto světů, je to problém a mezi takovými jsou ti nejnebezpečnější.

0/0
18.9.2015 17:51

M48i41c66h20a81l 76P57a30v10l70á71t 9713183604869

To je bohuzel mozne. Ale samotny ten autobus je zatim jedina dobra vec, kterou kdy A*M fanatici navrhli.

0/0
17.9.2015 13:26

M21i58c57h12a73l 83S40e11m92r78á14d 3352396857589

Autobus v tunelu může být až v případě, že se zjistí, že je tento průjezdný... dle mého skromného názoru, se pouze přesune parkoviště z Letné do tunelu... nejsou vyřešeny výjezdy... taková Troja je v zadeli už teď, počkejte ten mazec až všichni dle navigace zmizí v tunelu a vyjet nebude kudy ;-)

0/−3
17.9.2015 13:06

J75a70n 90F87l98o69r44i34á42n 2587138134971

Jaký je problém v Troji??? Auto vyjedou za mostem barikádníků do ulice v Holešovičkách a plynule ven z Prahy..

+1/−1
17.9.2015 13:18

M68i52c20h53a76l 76S56e19m46r11á66d 3982646117649

Podle mého názoru vznikne v tunelu před trojským mostem to samé jako před každou křižovatkou ve špičce... parkoviště... navíc bude tunel sloužit jako rychlejší cesta právě na most, který je sám o sobě parkovištěm již dnes...

0/−1
17.9.2015 13:27

J26a13n 72F32l90o23r21i94á11n 2267728874501

Tunel bude sloužit jako rychlejší cesta na most?? Většina aut přeci z tunelu na most nepojede! Pojede ven z Prahy

0/0
17.9.2015 15:33

M24i32c68h25a80l 36K13o33n35e93č80n61ý 8189112652331

Zkusil jste někdy kolem 8:00 vystát frontu do centra v Holešovičkách? Ta fronta končí někdy až na Proseku. Příčinou jsou semafory v Argentinské. Dá se čekat, že se to rozdělí v Troji do dvou směru a bude to průjezdnější. Naopak, odpoledne budou kvůli kapacitě v  Holešovičkách fronty v tunelu až na Letnou.

0/−1
17.9.2015 13:48

T89o30m98a15s 43F68e25j54f39a80r 6167548412249

je tam pouze jeden pruh, navic najezd s brejlema

pred nima semafor, nevim jak bude serizenej

Pelc-Tyrolka je urcite nejuzsi misto smerem z jihu na sever - mozna bude lepsi jet Povltavskou (samozrejme zalezi, kam potom jedete :) )

0/0
17.9.2015 13:57

J52a59n 14H68á68l32a 8775965830827

Tak po tomhle vyjádření jsem pro ROPID zrušit a posadit namísto všech těch "odborníků" šimpanze - za banán jim ty spoje bude navrhovat taky, bude to levnější a v nejhorším případě se opičák dobere stejných výsledků. Za dva banány pak i lepších.

+3/0
17.9.2015 13:05

R74a61d91e77k 78V50o38k14á19l 1380778367514

Čím víc lidí jezdí MHD, tím víc to stojí peněz. A proto se nová atraktivní linka možná nezavede. V případě celou ztrátovovou MHD zrušte, to najednou bude volných peněz ušetřených na dotacích..

+5/0
17.9.2015 12:58

J87i44ř80í 62A53n69t50o54š 7953775923783

Blanka,jo to bude ještě průser :-)

0/−2
17.9.2015 12:58

P38a12v14e42l 96S11l21a32d25o32v68n17í33k 6757593397776

Dokud nepřijde velká voda, tak snad už ne. Ale holešovické vyústění pár metrů od koryta řeky budí docela obavy.

Teď spíše nastane další bitva o peníze. Obávám se, že díky perfektním smlouvám bude muset město ještě nějakou miliardu zaplatit a 43 mld. není konečná částka.

A Pavlík Bémů se bude dále chechtat, až se za břicho bude popadat.

0/0
17.9.2015 13:01

H50o31n85z73a 33F61á79t33o50r 2259535234410

To je jak z hospody na mýtince: Oni si založili dopravní podnik a jezdili jim tam lidi.

+9/0
17.9.2015 12:52

J29a64k23u83b 10H22l36a98v76a40t75a 7248293728226

velmi trefnéR^

0/0
17.9.2015 13:09

L22u55k30á92š 89K25a28r37á71s92e63k 7776521620733

Tak toto mi teda hlava nebere ..... A neni k tomu urcena MHD aby s ni jezdilo nejvice lidi a nemuselo se jezdit autama ???? To chcou radeji prazdne autobusy jako napr 207 ktera jezdi do centra temer vzdy prazdna ??? tak to mi hlava nebere co za blbosti jdou z Ropidu ...

Jak by se zlepsila cesta z Dejvic do kobylys , kdyz ted to clovek musi objizdet pres centrum .....

+1/0
17.9.2015 13:17

M59i95c77h12a89l 48Š51r19o91u59b27e51k 8504536543970

Achjo. Proč čekat, rok, klidně deset! Co chtějí vyhodnocovat. Tak A´t tam prostě jednu linku třeba z Petřin přes Vypich do Kobylis frknou a uvidí se, kolik tím bude jezdit lidí...

+3/−1
17.9.2015 12:47

P18a41v17e20l 38S68l33a29d50o13v46n84í22k 6167583577566

Po mnoha letech jednání zavedli přívoz z Holešovic do Karlína. Najednou zjistili, že je nejvytíženějším ze všech přívozů a interval provozu nestačí poptávce. Podle logiky v článku by ho bylo nejrozumnější ihned zase zrušit.

+5/0
17.9.2015 12:55

J24a66n 25F28l50o69r32i72á13n 2207118404971

To jsou mi věci. Tak ono případné navýšení autobusů na nové lince,to by jako město nezvládlo,či co?? A že se tedy třeba postavila další část metra? A bude se stavět linka D?  Není to špatně??  Dle vší teorie?

+4/0
17.9.2015 12:45

P75a86v27e47l 64S69l21a54d62o31v36n54í82k 6487453147336

V červenci snížili cenu kupónů, aby lidi nahnali z aut do MHD. Jestli ale páteřní linky nebudou posílené, pak ti noví lidé se tam nevejdou a budou muset dále jezdit autem a jestli do okrajových oblastí města bude jezdit autobus stále 3x za dopoledne, tak lidem stejně nezbyde nic jiného, než použít automobil.

Když má člověk z pohodlí vlastního auta jezdit jinak, očekává podobné pohodlí i v MHD. Ne zimní mrznutí na zastávkách či stání na cizí noze, držení se mastné tyče a počítání štulců do žeber od loktů a batohů. To pak nějakých 1100 Kč ročně tohle nevytrhne. 

Jestli tohle pracovníci ROPIDu nepochopí, pak je to zbytečná organizace a poměrně dobrý nápad města vyšumí do ztracena a dojde opět k citelnému zdražení.

+2/0
17.9.2015 12:44

P79a52v68e93l 92S39l86a82d89o90v46n87í65k 6657223277206

„Proti autobusu v Blance paradoxně mluví to, že by se linka stala velmi atraktivní a tudíž velmi drahou,“ tvrdí. Město by totiž muselo navyšovat kapacity, stejně jako tomu bylo v případě linky 125, která jezdí po Jižní spojce.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobus-blankou-zatim-jezdit-nebude-d7g-/praha-zpravy.aspx?c=A150917_112803_praha-zpravy_bur

Tady někdo spadl z jahody naznak, ne? Asi po 10 letech návrhů a připomínek 125 zavedou, aby ji po 2 letech téměř zničili spojením s linkou 271 (velká zpoždění) a teď brečí, že je příliš nákladná! To je názor podobný tomu, že nejlevnější městská hromadná doprava je žádná doprava. 

Vytížená MHD ulevuje okamžitě jinde, ať přímo na silnici nebo jiným linkám.

+12/0
17.9.2015 12:33

O15n70d97ř93e68j 92N86o44v68á14k 9937904959869

Jenomže to musí někdo zaplatit. A dokud budou lístky dotované, tedy nebudou za plnou (tržní) cenu, tak platí, že čím víc lidí to používá, tím více dotací tam musí být.

0/−3
17.9.2015 12:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.