Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD Blankou zatím jezdit nebudou, snad až příští rok

Autobusy městské hromadné dopravy zatím tunelem Blanka jezdit nebudou. Organizace Ropid chce nejprve vyhodnotit provoz po otevření tunelu. Zavedení autobusu do tunelu požadují například cykloaktivisté. Stát by se tak mohlo až v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T97o88m43á56š 10K10n42a70i19f51l 6853750887940

A po zavedení autobusu (nic proti tomu) pak dev Blance následně na maluji pruh pro busy.

0/0
17.9.2015 22:35

J67i14n96d54r95a 83V27o73š61t70a 1684204429542

Další doklad toho, že Blanka je dohromady k ničemu. Její přínosy budou bohatě kompenzovány negativními dopady. Pak už snad i hloupější jedinci pochopí, že v Praze nejde postavit žádnou dopravní stavbu, která by jí výrazně odbřemenila od aut, a prostředky a beton nalijí na smysluplnější projekty.

0/0
17.9.2015 15:14

M56a45r71t89i51n 98H79e71i59s36l75e93r 4464856892289

Smysl některé linky skrze Blanku mají. Například z Dejvic čí Smíchova do Zoo. Či konečně linka Zbraslav-Suchdol. Jenom je otázka, jak to koncipovat, aby byly vytížené a paradoxně neodebíraly metru.

Nicméně hlavní problém je v tom, že Blanka je ukončena světly. Smysl bude mít až někdy kolem roku 2030 bude postaveno spojení Troja-Štěrboholy, aby se okruh uzavřel.

0/0
17.9.2015 14:19

T11o22m91a85s 95F23e31j64f38a60r 6877338372719

tak to rozhodne nebude 2030 a nevim jestli bych to chtel :)

jestli podtulelovat celou Bulovku nebo nejaky jeste silenejsi tunel Blanka 2 smerem na Balabenku a dale do Strasnic

rozhodne ma Praha dost zajimavejsich mist kam lit beton nebo dokonce delat i neco jineho, nez lit beton :)

0/0
17.9.2015 14:30

M87a89r67t86i23n 72H78e94i33s88l25e95r 4544706772119

Já myslím, že až otevřou Blanku, tak to budou chtít všichni z okolí (plus z Novovysočanské a Jarova). Ona celá Blanka je naplánovaná na odvedení provozu z levého břehu na pravý (-;

Jinak to nemá jít do Strašnic,ale napojit se na Jižní spojku/Štěrboholskou radiálu v tom místě, kde se mění dva pruhy na tři - proto je tam to divné S - tři pruhy mají pokračovat na sever a dva jsou spojka Městského okruhu se silničním (to až bude spojení Běchovice-D1). Vlastně toho už tolik nechybí a největší problém Blanky je, že kdo ví kdy se bude pokračovat.

Nemá to být celé tunel, pravý břeh je méně nóbl - tam se může jít po zemi. Zejména v Povltavské ulici. Jak dál není ještě rozhodnuté.

0/0
17.9.2015 17:50

M47i40c82h42a69l 55K27o56n58e43č23n16ý 8619902202551

Semafor na magistrále způsobí, že auta budou stát až na Spořilově.

+1/0
17.9.2015 14:01

T44o86m47a85s 36F58e72j26f49a15r 6877138692989

ja osobne si myslim, ze nezpusobi vubec nic - auta stoji na Pankraci ted a budu stat i se semaforem (od Pakrace dal to kazdy zkusi nejak objet, nez aby stal 3 dny v kolone)

0/0
17.9.2015 14:04

O68n60d85ř37e22j 57N50o93v12á41k 9717204389799

Každý semafor dělá kolony. Je to vidět, jak všude přibývají a kolony se začínají tvořit tam, kde nikdy nebyly.

0/0
17.9.2015 14:18

T59o71m42a41s 78F69e61j67f32a91r 6737878672669

ale to udela i nespravny zpusob jizdy brzda-plyn

ja jsem jenom napsal svuj nazor :)

ale co pozitivniho ma semafor prinest jsem zvedavej

0/0
17.9.2015 14:26

M92i63c67h24a86l 58P73a62v29l34á77t 9623153494839

To snad neni pravda! Historicky poprve cyklofasisti navrhli neco rozumneho a Magistrat, ktery jindy vzdy jejich chore a skodlive napady ochotne slepe realizuje, je proti tomu. :o)))))))))))))))

+5/0
17.9.2015 13:25

O16n24d26ř30e92j 66N76o71v56á33k 9987464119389

Ne, není to rozumný nápad. Začne to tím, že bude tunelem jezdit autobus.

Bude pokračovat tím, že se mu časem vyhradí celý jízdní pruh, kterým projede autobus jednou za půl hodiny, ale ten pruh bude půl dne zabraný.

Pak bude následovat zúžení pruhů a vytvoření pruhu pro cyklisty.

Pak bude následovat zákaz vjezdu aut starčích EURO4, pak EURO 5 a skončí to tím, že do tunelu budou moct jent elektro-auta - aby se cyklisti neudusili.

Současně s tím se omezí povrchová doprava.

Takže ve výsledku tu bude omezená doprava po povrchu a tunel bude v podstatě neprůjezdný pro běžné auto.

+1/−2
17.9.2015 13:39

T93o62m34a89s 82F11e47j73f57a33r 6787158962519

vy musite opravdu hrozne trpet, kdyz vidite autobus MHD

+3/−1
17.9.2015 13:44

O18n62d25ř64e21j 82N26o77v57á67k 9747104259909

Ne, já netrpím, když vidím autobus MHD. Já trpím, když vidím akce Auto-Matu a když potkám cyklistu kličkujícího prostředkem magistrály ...

0/0
17.9.2015 13:47

T21o89m86a21s 72F33e35j70f53a71r 6317488452419

na magistrale "normalni" cyklista fakt nejezdi - co se poctu tyce, tak je magistrale urcite vic magoru za volantem (ale je to dany samozrejme tim, ze je tam aut proste vic)

O A*M se radsi nevyjadruju, ale A*M ma na Cyklokomisi dnes uz maly vliv (hodne soucasnych lidi v komisi drive s A*M spolupracovalo, ale ta doba uz je pryc)

0/0
17.9.2015 13:51

O65n91d50ř86e69j 34N63o92v18á44k 9347284219269

No právě že tam normální cyklista nejezdí. A přitom jich tam každý den potkáte docela dost.

+1/0
17.9.2015 13:55

T15o66m25a82s 84F56e62j66f46a66r 6427728262479

ja kazdy den potkam "milion" blbcu, jejichz chovani proste nechapu - treba dneska v Tescu 5 duchodcu, kteri si svorne stezuji, ze Tesco tam dava produkty jenom proto, aby je lidi kupovali ...

takze nevim proc zrovna nadavat vic na cyklisty nez na jine - nejhorsi blbci v provozu jsou urcite za volantem, protoze zpusobi nejvetsi skodu a je jich hodne (samozrejme chapu, ze cyklista klickujici po magistrale a skakajici pri tom na chodnik napacha taky dost skody, kdyz se kvuli nemu naboura 5 aut a stoji pul dne cela Praha)

0/0
17.9.2015 14:01
Foto

M19a52r42t72i46n 83Š21u64b26r86t 1405891374275

Magistrát ani Ropid rozhodně nejsou proti autobusům v tunelech. Ale prosím uznejte, že není úplně vhodné vyjet s linkou plnou lidí do tunelů v okamžiku, kdy je složité definovat, jak bude tato doprava fungovat. Potřebujeme vědět, jak často budou tunely uzavírány, nebo jak dlouho budou vjezdy do tunelů pouze omezovány. Přece jen, intenzity ve Strahovském tunelu porostou z cca 25 000 vozidel až na 40 000 vozidel v jednom směru, je předpoklad častějších nehod, poruch vozidel, zakouření tunelu, musí se nastavit procesy, jak kaskádovitě soustavu tunelů otevírat/uzavírat. A v tunelech nejsou přípustné kolony.

Musíme vědět, jak se autobusy k tunelům dostanou, zda tam nebudou moc dlouho stát v kolonách, je třeba definovat úseky, kde budou potřeba vyhrazené autobusové pruhy, současně vedení linek tunely má zásadní vliv na tramvajové linky, jejichž úprava bude od finální podoby takových linek odvozena. Musí se za plného provozu ověřit možnosti evakuace lidí z porouchaného busu, musí se zajistit koncept přistavení náhradního busu, definovat, zda při zatížení okolních komunikací při uzavírkách tunelů má smysl takovou bus linku vést po objízdné trase, nebo odkázat lidi na metro a linku přestat provozovat. Z toho vyplývají i podmínky pro trasování takové linky, že pokud bude hodně ovlivňována tunely, neměla by od nich jet moc daleko, aby nezhoršovala obsluhu vzdálenějších oblastí hromadnou dopravou. Většina těchto věcí je samozřejmě rozpracována, ale zodpovědně navrhnout finální stav je možné až na základě zkušeností se skutečným provozem v tunelech.

+10/0
17.9.2015 14:07

T81o51m85a53s 22F18e64j85f56a48r 6627888782989

Jet Blankou se Zlicina do Dejvic je opravdu kumst, gratuluju iDnes

+1/0
17.9.2015 13:22

M55i82c54h95a18l 25K82o64n11e61č80n37ý 8159502502371

Ale z Kobylis do Zličína budu jezdit rád.

+3/0
17.9.2015 13:38

T52o93m28a44s 84F93e79j87f60a17r 6827338952939

Nejdriv pojedete metrem (s prestupem na Muzeu) do Dejvic a potom nasednete na bus :)

Osobne si myslim, ze povrchova doprava ve spicce bude mi usek Zlicin -> libovolny vjezd do tunelu Blanka/Strahov delsi cas nez metro. Tim nechci rict, ze by autobus neme tunelem jezdit.

Jsem ale fakt zvedavej jak to bude u Pelc-Tyrolky a druhym smerem jak casto bouracka ja Jizni spojce vsechny tunely zcela zablokuje

0/0
17.9.2015 13:47

J19a57k15u21b 19M42i42c43h81á21l44e26k 6507348720832

Jakmile tam bude autobus, budou cykloaktivisti bojovat za to, aby byl jeden ze dvou pruhů vyhrazen právě jen pro autobus. Kdo ví, co přijde pak. Když nové semafory na SJM označují v Auto*matu jako "humanizaci", dá se čekat, že v jejich podání by otevření Blanky dopravu v Praze naopak zhoršilo. ;-D

0/0
17.9.2015 13:07

M13i23c45h29a95l 67S69e43m23r60á12d 3652456107429

já považuji za smutné, že jediná dostupná analýza vlivu Blanky na dopravu je právě od cyklobuzen...

+2/0
17.9.2015 13:08

T59o68m17a51s 33F31e92j41f17a93r 6187228172109

nadavat umite uspesne, ale za to, ze jediny kdo se stara na Magistratu o dopravu je Cyklokomise nemuzou clenove komise, ale Magistrat

muzeme byt radi, ze aspon nekdo mysli na MHD a pesi, protoze na pesi se v Praze kali asi uplne nejvic

0/0
17.9.2015 13:24

M67i53c55h25a75l 14S68e86m75r97á50d 3862706977579

Já na kole jezdím hodně, ale v horách... používat kolo jako dopravní prostředek v Praze, považuji za pokus o sebevraždu...

+3/−2
17.9.2015 13:31

J39á76n 96K80o77t83ú57č 2426814488626

To je Vaša vec, ale niekto môže mať iný názor. Mestá, ktoré podporujú cyklodopravu, patria medzi najatraktívnejšie a najpríjemnejšie na svete.

+1/0
17.9.2015 13:36

T19o81m38a34s 86F55e61j43f55a17r 6567508692949

No kazdy sveho stesti strujce :)

Je mnoho lidi, kteri ho tak proste pouzivaji, ja jsme treba nekolik let jezdil z Michle na Smichov

A po Praze je mnoho pohodlnych tras pro pravidelne dojizdeni do skoly/prace

Zbytek je podle me zvyk - ridicu/cyklistu/pesaku na vsechny 3 druhy dopravy. Podle me je pro vsechny 3 skupiny dobre si obcas vyzkouset zbyle druhy dopravy a vsem to ve vysledku pomuze.

0/0
17.9.2015 13:38

O73n71d91ř19e10j 46N60o94v83á76k 9277204409399

Vyloženě miluji tyhlety cyklisty .... sami si vynucují to, že mají být účastníkem dopravy, aby je ostatní respektovali, ale když oni sami mají dodržovat předpisy, tak to v žádném případě.

Třebas takový cyklista co se vleče do kopce na úzké dvouproudovce a auta se vlečou za ním .... pak ho konečně předjedou .... křižovatka, červená. A cyklista? Zůstane poslušně v koloně? Ale kde! On podjede všechna auta, postaví se před ně a dalších několik desítek metrů je zdržuje .... a takhle se to opakuje několik křižovatek za sebou ...

A vždycky to jsou ti navlečení v prezervativech, na drahých kolech ...

Anebo když jede čtyřproudovkou jendím z prostředních pruhů, aby dokázal, že on je prostě účastník provozu a že na tu silnici patří .... pak přijde semafor a milý cyklista skočí na chodník a přejede mezi chodcema po přechodu ... a za křižovatkou se zase vrátí doprostřed cesty ...

0/−2
17.9.2015 13:46

T25o19m20a72s 75F23e94j86f58a51r 6207948342369

tak si prectete znova co jsem napsal - kdyby ten cyklista obcas ridil v Praze auto, tak to delat nebude; stejne tak kdyby ten ridic obcas jel na kole a videl kolik ridicu kolem nej projede jako uplny prase, tak by se choval jinak; podobne s chodcema - v historickem centru se na auta prdi a chodi se bezne po ulicich, a pak jsou hovada, co prebihaji Magistralu nebo Argentinskou

0/0
17.9.2015 13:54

B51o50h82u35s37l85a13v 22K65r33á80l12í11k 2231970609166

Podjíždění do vyčkávacího prostoru i nepřímé odbočení ty předpisy a značky po cyklistech spíše požadují než že by jim to zakazovaly.

0/0
17.9.2015 20:33

M75a24r32e28k 45T95u83r73n56o10v86e22c 7505972150216

Jak moc znáte zákon o provozu na pozemních komunikacích? Já jen že ono je tam výslovně uvedeno, že cyklisté můžou kolony stojících či pomalu jedoucích vozidel zprava předjíždět... Evidentně o tom ale většina řidičů vůbec neví, protože na takové cyklisty vždycky vrhají vražedné pohledy...

Já vždycky říkám, že nejlépe se v provozu chovají ti, kteří mají zkušenosti i s dalšími druhy dopravy. Tzn. cyklista, který taky občas řídí auto, se obvykle chová předvídatelně, řidič auta, který občas vyjede do provozu i na kole a nebo se pohybuje po městě jako chodec se chová s respektem k cyklsitům i chodcům...

Jak je ale někdo zabetonovaný pouze v jednom z těchto světů, je to problém a mezi takovými jsou ti nejnebezpečnější.

0/0
18.9.2015 17:51

M34i52c42h92a91l 82P54a35v12l53á86t 9903733214809

To je bohuzel mozne. Ale samotny ten autobus je zatim jedina dobra vec, kterou kdy A*M fanatici navrhli.

0/0
17.9.2015 13:26

M88i96c44h44a79l 11S17e16m54r98á61d 3802846267989

Autobus v tunelu může být až v případě, že se zjistí, že je tento průjezdný... dle mého skromného názoru, se pouze přesune parkoviště z Letné do tunelu... nejsou vyřešeny výjezdy... taková Troja je v zadeli už teď, počkejte ten mazec až všichni dle navigace zmizí v tunelu a vyjet nebude kudy ;-)

0/−3
17.9.2015 13:06

J24a35n 75F89l76o70r64i67á24n 2927688964251

Jaký je problém v Troji??? Auto vyjedou za mostem barikádníků do ulice v Holešovičkách a plynule ven z Prahy..

+1/−1
17.9.2015 13:18

M90i19c91h98a44l 28S97e25m15r63á34d 3192266457879

Podle mého názoru vznikne v tunelu před trojským mostem to samé jako před každou křižovatkou ve špičce... parkoviště... navíc bude tunel sloužit jako rychlejší cesta právě na most, který je sám o sobě parkovištěm již dnes...

0/−1
17.9.2015 13:27

J93a39n 11F68l19o13r38i60á25n 2837448204331

Tunel bude sloužit jako rychlejší cesta na most?? Většina aut přeci z tunelu na most nepojede! Pojede ven z Prahy

0/0
17.9.2015 15:33

M39i30c50h21a14l 91K24o45n17e62č46n66ý 8279832192701

Zkusil jste někdy kolem 8:00 vystát frontu do centra v Holešovičkách? Ta fronta končí někdy až na Proseku. Příčinou jsou semafory v Argentinské. Dá se čekat, že se to rozdělí v Troji do dvou směru a bude to průjezdnější. Naopak, odpoledne budou kvůli kapacitě v  Holešovičkách fronty v tunelu až na Letnou.

0/−1
17.9.2015 13:48

T50o79m59a34s 76F72e84j90f98a87r 6227618572759

je tam pouze jeden pruh, navic najezd s brejlema

pred nima semafor, nevim jak bude serizenej

Pelc-Tyrolka je urcite nejuzsi misto smerem z jihu na sever - mozna bude lepsi jet Povltavskou (samozrejme zalezi, kam potom jedete :) )

0/0
17.9.2015 13:57

J24a10n 18H73á84l84a 8225235150347

Tak po tomhle vyjádření jsem pro ROPID zrušit a posadit namísto všech těch "odborníků" šimpanze - za banán jim ty spoje bude navrhovat taky, bude to levnější a v nejhorším případě se opičák dobere stejných výsledků. Za dva banány pak i lepších.

+3/0
17.9.2015 13:05

R31a52d86e76k 64V12o90k28á29l 1880748147834

Čím víc lidí jezdí MHD, tím víc to stojí peněz. A proto se nová atraktivní linka možná nezavede. V případě celou ztrátovovou MHD zrušte, to najednou bude volných peněz ušetřených na dotacích..

+5/0
17.9.2015 12:58

J84i56ř66í 44A58n21t25o78š 7623865403473

Blanka,jo to bude ještě průser :-)

0/−2
17.9.2015 12:58

P45a58v52e98l 33S58l36a73d35o13v33n84í17k 6367963967936

Dokud nepřijde velká voda, tak snad už ne. Ale holešovické vyústění pár metrů od koryta řeky budí docela obavy.

Teď spíše nastane další bitva o peníze. Obávám se, že díky perfektním smlouvám bude muset město ještě nějakou miliardu zaplatit a 43 mld. není konečná částka.

A Pavlík Bémů se bude dále chechtat, až se za břicho bude popadat.

0/0
17.9.2015 13:01

H42o67n11z20a 25F32á27t27o49r 2629125884540

To je jak z hospody na mýtince: Oni si založili dopravní podnik a jezdili jim tam lidi.

+9/0
17.9.2015 12:52

J68a64k56u38b 28H53l47a28v95a40t47a 7398573818326

velmi trefnéR^

0/0
17.9.2015 13:09

L80u37k32á23š 28K83a29r28á39s36e30k 7356351800833

Tak toto mi teda hlava nebere ..... A neni k tomu urcena MHD aby s ni jezdilo nejvice lidi a nemuselo se jezdit autama ???? To chcou radeji prazdne autobusy jako napr 207 ktera jezdi do centra temer vzdy prazdna ??? tak to mi hlava nebere co za blbosti jdou z Ropidu ...

Jak by se zlepsila cesta z Dejvic do kobylys , kdyz ted to clovek musi objizdet pres centrum .....

+1/0
17.9.2015 13:17

M94i34c84h80a44l 68Š38r78o17u52b58e74k 8464366623800

Achjo. Proč čekat, rok, klidně deset! Co chtějí vyhodnocovat. Tak A´t tam prostě jednu linku třeba z Petřin přes Vypich do Kobylis frknou a uvidí se, kolik tím bude jezdit lidí...

+3/−1
17.9.2015 12:47

P67a49v94e45l 22S40l87a69d69o48v45n26í12k 6977273227476

Po mnoha letech jednání zavedli přívoz z Holešovic do Karlína. Najednou zjistili, že je nejvytíženějším ze všech přívozů a interval provozu nestačí poptávce. Podle logiky v článku by ho bylo nejrozumnější ihned zase zrušit.

+5/0
17.9.2015 12:55

J21a45n 23F54l76o47r63i52á57n 2257698684191

To jsou mi věci. Tak ono případné navýšení autobusů na nové lince,to by jako město nezvládlo,či co?? A že se tedy třeba postavila další část metra? A bude se stavět linka D?  Není to špatně??  Dle vší teorie?

+4/0
17.9.2015 12:45

P82a90v75e55l 62S84l39a44d70o64v45n24í20k 6957323217756

V červenci snížili cenu kupónů, aby lidi nahnali z aut do MHD. Jestli ale páteřní linky nebudou posílené, pak ti noví lidé se tam nevejdou a budou muset dále jezdit autem a jestli do okrajových oblastí města bude jezdit autobus stále 3x za dopoledne, tak lidem stejně nezbyde nic jiného, než použít automobil.

Když má člověk z pohodlí vlastního auta jezdit jinak, očekává podobné pohodlí i v MHD. Ne zimní mrznutí na zastávkách či stání na cizí noze, držení se mastné tyče a počítání štulců do žeber od loktů a batohů. To pak nějakých 1100 Kč ročně tohle nevytrhne. 

Jestli tohle pracovníci ROPIDu nepochopí, pak je to zbytečná organizace a poměrně dobrý nápad města vyšumí do ztracena a dojde opět k citelnému zdražení.

+2/0
17.9.2015 12:44

P18a35v46e37l 34S90l49a36d89o12v41n92í63k 6247273117606

„Proti autobusu v Blance paradoxně mluví to, že by se linka stala velmi atraktivní a tudíž velmi drahou,“ tvrdí. Město by totiž muselo navyšovat kapacity, stejně jako tomu bylo v případě linky 125, která jezdí po Jižní spojce.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobus-blankou-zatim-jezdit-nebude-d7g-/praha-zpravy.aspx?c=A150917_112803_praha-zpravy_bur

Tady někdo spadl z jahody naznak, ne? Asi po 10 letech návrhů a připomínek 125 zavedou, aby ji po 2 letech téměř zničili spojením s linkou 271 (velká zpoždění) a teď brečí, že je příliš nákladná! To je názor podobný tomu, že nejlevnější městská hromadná doprava je žádná doprava. 

Vytížená MHD ulevuje okamžitě jinde, ať přímo na silnici nebo jiným linkám.

+12/0
17.9.2015 12:33

O64n53d50ř56e45j 42N81o12v50á80k 9767404669509

Jenomže to musí někdo zaplatit. A dokud budou lístky dotované, tedy nebudou za plnou (tržní) cenu, tak platí, že čím víc lidí to používá, tím více dotací tam musí být.

0/−3
17.9.2015 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.