Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kulaťák se ucpává, doprava kolabuje, reagují čtenáři iDNES.cz na Blanku

Přecpaný „Kulaťák“, kolaps dopravy v Dejvicích. Tak čtenáři iDNES.cz vnímají dopravní situaci, kterou přineslo dlouho očekávané otevření tunelu Blanka. Lidé se bojí také o Vypich. Naopak doprava na Letné prořídla, jak ukazuje i srovnávací video.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i32c69h61a88l 72K92o40n56e28č86n74ý 8429882352681

Zakázal bych řidičům ze Suchdola jezdit na Kulaťák a vůbec do Prahy, když tak statečně brání stavbě vnějšího okruhu.

0/0
26.9.2015 13:06

J89a11n 13H93u58b73e69n45ý 4620948262677

Zajímavé, jenomže řidičů bydlících v Suchdole je u Kulaťáku zřejmě jen zlomek, takže by to situaci nezlepšilo.

0/0
5.11.2015 10:27

M45i24c54h70a61l 72K69o28n96e39č71n34ý 8639282972531

Ideální by bylo, zakázat řidičům ze Suchdola vjezd na Kulaťák. Ať si jezdí po vnějším okruhu, který tak statečně blokují. A na Kulaťáku by to bylo o něco volnější.

0/0
26.9.2015 13:04

S20t40a34n27i18s86l90a98v 21N70o45v18o37t52n93ý 8532578470689

jsem  sice náplava v Praze ,ale už 25let-) ,ale ať je to jak chce, tunel a vnitřní okruh je myšlenka jediná možná v našem městě dle mého a jsem v dopravě od 14 let, už na střední či posléze VŠ dopravního směru ........S tím souvisí dokončení velkého okruhu v podání státu ,od Suchdola s průtahem uprostřed- naplánovaný už 50let nebo most přes Vltavu od Hitlera nebo Běchovice a dokončení J-JV-V , stejně jako VO  Troja-Libenská spojka-Balabenka-Štěrboholy + Vysočanská Radiála a propojení D5 a Zlíchovského tunelu.....kde bychom byli,kdyby Bém nezačal stavět Blanku ??..... u nás na parkovišti u domu bylo vždy kde parkovat, dnes už není,3 auta v mnoha rodinách, už v nich totiž dorostli dětičky a touží po svobodě v podobě vozu, jedno soukromé maminky,jedno služební tatínci a naopak-) a parkoviště je od 19hod plné !! Stejně tak je ta změna v Praze za 20let.........ale kolik stály finanční nehody jako Stromovka, minely ,vícenáklady u všeho ,úplatky, pozornosti ?! za 2 dekády našich politických stran na magistrátu ?? bohužel nevím !!.. ....jen myslím, že za tu dobu by byl z těchto peněz vnitřní okruh dávno udělán až k Lanovému mostu !!.......ale dnes reptat umí přece každý a jak vidíme zastupitelstva či např. 2000 lidí a městskou část Suchdol, omezí protesty či soudy celou Prahu a střední Čechy minimálně na dalších 5-10let ,i když věděli, jak je vnější okruh plánován a kde je stavební uzávěra pro okruh ......tak nyní si na P6 a hlavně z blízkého okolí Dejvic,Suchdola, Roztok atd. budou nejvíce stěžovat na špatnou průjezdnost autem ...!!! hezký den:-)

+1/0
23.9.2015 13:53

M94i55c26h56a44e59l63a 44P36a82s14t49o48r43o44v27á 2540177355689

Dala bych tomu trochu času - doprava se usadí. A protože Blanka se nám zdržela "jenom o několik roků" (co to je, u tak důležité stavby :-( ) a tak se třeba dožiju kompletního obchvatu Prahy a osvícených lidí, kteří nebudou jezdit autem tam, kde to není nezbytně nutné.

0/0
23.9.2015 13:33

J34a53r19o61s33l29a74v 73V48i91k 9125396178116

Kompletního obchvatu Prahy možná, osvícených lidí určitě ne.

0/0
25.9.2015 13:49

J51a18n 60H76u88b90e34n81ý 4500598762357

Vy asi nebydlíte v místech, kudy může vést ten zázračný "obchvat" Prahy.

0/0
5.11.2015 10:29

I27g63o29r 27G35o29t14t38w16a70l36d 6517818950671

Tak podle třetího záběru je zřejmé, že i tramvají jezdí méně. Možná bude i na Ruzyni plynulejší odbavení letadel a vsadil bych si, že to má přímý vliv i na zlepšení lodní doprava na Vltavě. Když porovnáte, kolik tam bylo lodiček v srpnu a dnes, tak je to opravdu obrovský rozdíl! Dokonce i hladina je výš. Nyní je po čtyřech dnech provozu (z toho dva dokonce o víkendu(!)) konečně vidět, že každá miliarda byla vynaložena účelně a efektivně.;-)

+5/0
22.9.2015 18:15

M60i15c28h81a62l 41P86r65š54a36l29a 1353844187561

Tak to mě rosekalo :-D

0/0
22.9.2015 19:07

K27a91r97e14l 12D49v54o44ř62á94k 3677807597

To je zase stížností a pláče. Ze zlidovělé písničky : " znám jednu z Dejvic, ta tam toho má nejvíc..."  Tak kdoví kam řidiči na kulaťáku čumí a pak jsou z toho zácpy vy jedna bando pražská simulantská. Klystýr.;-)

+1/0
22.9.2015 16:28

J68o22s92e25f 83V71o52l28f19í72k 4218795899443

...Podobně situaci na takzvaném Kulaťáku vidí také Radka Švarcová. „Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala. Každodenní doprava do Prahy se mi tak prodloužila z osmnácti minut na čtyřicet minut,“...

-------------------------

Jezděte vlakem a jste v Praze za pár minut, ale pro vaši veledůležitost by to bylo asi ponižující, že?

+4/−1
22.9.2015 15:53

L92u41b27o72š 86N46y18k65l 4344118370611

Já bych řekl že paní Radka Švarcová má nějak špatně seřízené hodinky. Když byla špička, tak cesta z Podbaby na Kulaťák trvala cca 25-30 minut. A to vše je spíše tím, jak je všechno stažené do jednoho pruhu a ne tunelem Blanka. Hlavně geniálně vymyšleným vedením pruhů při najezdu na Kulaťák právě zsměrem z Podbaby.

+3/0
22.9.2015 17:36

D14a64v46i46d 31M92r28a93z50e70k 5633757164757

Zúžení pruhů před nájezdem je dáno směrnicemi EU (neříkám zda je to dobře či špatně) kdy nelze mít Nově budovaný přechod přes více pruhů bez ostrůvku mezi silnicemi. A protože zde ostrůvek chybí, muselo se provést svedení do méně pruhů. To ale nic nemění na věci, že Kulaťák potřebuje dopravní řešení jak sůl. Stejně tak i budování záchytných parkovišť.

0/0
23.9.2015 9:01

P44a45v47e11l 63O20b69d31r81ž56á26l86e12k 6566574418602

Tak tam neměl být přechod...

+1/0
23.9.2015 10:08

K87a59r46e35l 30N35o89v77á69č18e36k 5671865659816

S mýtným pro všechny nesouhlasím. Je to diskriminace chudších. Mýtné by bylo tak vysoké, aby odradilo polovinu řidičů a to by byli hlavně ti chudší. Navrhnul bych omezení vjezdu mimopražských do Prahy (včetně vesničanů z okolních satelitů). Prostě Praha Pražákům. Takže třeba mýtné podle trvalého bydliště. Nebo nastavit semafory s dlouhými intervaly na kraj Prahy, ať jsou zácpy až za Prahou.

0/−4
22.9.2015 15:42

V37l49a44d54i55m64í78r 55H14o86l77ý 8444881736617

Tak radikální bych nebyl, stačilo by u konečných stanic metra a vlakových zastávek na okraji Prahy vybudovat P+R parkoviště s dostatečnou kapacitou. Zrušit modré zóny a udělat jednu celopražskou.

 Samozřejmě, nějak vyřešit vjezd mimopražských  řemeslníků a dalšího zásobování do našeho městečka.

0/0
22.9.2015 16:07

K67a15r89e34l 38D55v80o84ř66á74k 3387747947

A Pražákům bych zakázal výjezd z Prahy, ať si ji užívájí, když bude volná.;-) Nebo aspoň na kraji Prahy mýtné brány a za každý výjezd z Prahy 1000,- Kč. Pražáci mají peněz dost.;-D

+2/0
22.9.2015 16:21

V33l13a49d54i17m80í41r 55H91o77l85ý 8564101806117

To jste nedomyslel.

V Praze je i letiště, takže není důvod jezdit do nějakých zahnojených vesnic, když jste za pár hodin v teple u moře i v zimě.

0/−1
22.9.2015 16:32

M45i56c73h32a72l 79P83r97š21a15l80a 1253614207691

My si necháme svojí krasnou republiku a ať si ta svoloč arogantní nechá to svý zaprděný město. :-)

0/0
22.9.2015 19:10

A58n32d60r39e10j 95O16l46e87k96s94a 3745201147181

To ovšem pálíte do vlastních hnojných řad. My tady kariéristy z venkova taky zrovna nemilujeme.

0/0
23.9.2015 10:40

J33o91s97e17f62f 92M93u53s76i83l 7279325336910

Praha je zaprděná hlavně od nevychovanejch přivandrovalejch venkovanů, který prděj všude.

0/0
23.9.2015 15:13

P96a20v81e33l 40O48b84d59r93ž44á22l48e60k 6976214678712

Mám lepší návrh - zakázat pražským firmám a úřadům zaměstnávat mimopražské.

Schválně, kdo to vydrží déle.

+1/0
23.9.2015 10:09

J59o15s22e97f28f 31M67u65s92i74l 7149385156180

Prázdný vlaky, prázdný silnice, prázdný metro, tramvaje atd.

0/0
23.9.2015 15:14

I98g94o63r 64G65o56t89t59w19a72l20d 6537478180501

Jenom by to nesmělo být podle rodiště. Jinak by v Praze zůstalo nanejvýš 10 tis. obyvatel, kteří by se navzájem ztratili v následném sociálním vakuu (no dobře, stále by měli svých 50 000 přátel v knize xichtů). Já sám žiju v Praze od dětských let, ale opravdové Pražáky přes několik generací, které znám, bych spočítal snad na prstech jedné ruky. Většina nás „Pražáků“ jsme naplaveniny z celé republiky a Slovenska :-)

0/0
24.9.2015 8:54

A34l32e93x70a70n28d13r 12Š33í40r 5261170293

Ve světě je již desítky let známo, že jakékoliv stavební opatření, které usnadní průjezd aut městem, má zákonitě vždy za následek zvýšení počtu projíždějících aut, a není žádným překvapením, že jak místně (na navazujících výjezdech), tak celkově se se zvýšeným počtem aut podmínky ve městě zhorší. (40 miliard... za 15 ušetřených minut, a desítky minut v zácpách jinde...) Pokročilé země to řeší naopak ztížením podmínek provozu pro auta ve městě, a to někdy drasticky - příkladem je Singapur, povolení ke vjezdu do města 650,-, další poplatky za ježdění po městě (!) a parkování, naopak luxusní MHD. Nebo londýnské mýto.

+1/0
22.9.2015 14:56

V12l42a76d60i97m79í57r 81H14o18l60ý 8574971496607

V Praze žádné zácpy nejsou.

Jestli vám to tak připadá, do Singapuru se dostanete letadlem za 12 hodin. Tedy, jestli nemáte něco proti letadlům.

0/0
22.9.2015 16:11

P74a89v76e95l 45O71b31d14r84ž34á13l83e68k 6776564448632

Ztěžovat podmínky provozu po městě má smysl, pokud ti lidé mají alternativu.

Tedy, že do toho města jet vůbec nemusí (dá se objet), případně že mají kde bezpečně a pohodlně odložit auto a pokračovat jiným prostředkem se srovnatelným pohodlím a rychlostí.

0/0
23.9.2015 10:30

M23i23c98h21a91l 62Ř71e43č10i88n76s33k53ý 1209948388352

Já bych podkopal celou Prahu tunelama, a bude klid.

0/0
22.9.2015 14:39

R15a87d67e93k 12T43o76m39a91s91e29k 5333220288895

Jak tu někteří píší, že by situaci vyřešilo dobudování okruhu, další mosty přes řeku apod.... Nevyřešilo. Tedy ano, ale pouze krátkodobě. Jednoduchý důvod: dopravní indukce. Čím více prostoru některému typu dopravy dáte, tím více lidí ho bude využívat. Čili nové silnice se dříve nebo později stejně opět zaplní auty, protože další a další lidé nabydou dojmu, že je výhodnější sednout do auta. Jediným skutečně efektivním řešením je tedy stále pracovat na zdokonalování systému veřejné dopravy tak, aby byla pro co nejvíce lidí levnější (což by měla být) a rychlejší (většinou snad již je) a měla dostatečnou úroveň. Záměrně neříkám pohodlnější. Jsou lidé, pro které pohodlí bude vždy na prvním místě a to je atribut, ve kterém hromadná doprava konkurovat reálně nemůže. Tito ať poté klidně zestárnou ve své luxusní limuzíně při poslechu dopravního zpravodajství na impulsu, protože jich bude pořád dost na to, aby se navzájem drželi kolonách.

+7/0
22.9.2015 13:34

V94l61a46d15i85m87í41r 88H87o29l21ý 8274211196567

Jsem pro vyhlášení samostatnosti Západních Vršovic a jako první krok anektovat Grébovku.

+1/0
22.9.2015 16:13

J98i96r94k10a 83D53v11o86ř82á30k 4165900683498

Z toho by ovšem byla Vinohradsko - Vršovská válka! Připravte se na svrhávání popelářských vozů naplněných .... z vinohradských skal na hlavy Vršovců.;-D

0/0
23.9.2015 9:29

J52o52s15e36f 39T27r67ö31g62l 8489472846756

Velmi správně. Teď si někteří ilbují, jak se uvolnila Letná apod., ale povede jen k tomu, že pro někoho se stane průjezd těmito místy zase atraktivnější a lidi začnou více jezdit auty místo MHD.

A nesmíme zapomenout ještě na jednu věc a to je směřování většiny dálnic do Prahy. Díky tomu projíždí Prahou i tranzit, který by se jí jinak rád vyhnul, ale není kudy. Tranzit není dominantní (jen nějakých 30%), ale při intenzitách provozu je to absolutně dost. I proto měla být Blanka otevřena až PO dokončení severní části Pražského okruhu, místo toho ale tuto chybějící část supluje. A s ní i navazující ulice, nejvíce to schytává Patočkova (nejrychlejší propojení D8 - Prosecké radiály se západní části okruhu), ale i Evropská. Tady se ukazuje, jk chybí nedodělané radiály (alespoň jedna by byla potřeba). Do Blanky (a Patočkovy) se přesune i část tranzitu, která by dříve jela po jižní spojce (třeba trasy od Hradce nebo Liberce na Karlovy Vary a Plzeň).

A v neposlední řadě rychlejší průjezd Prahou přitáhne i tranzit, který by se Praze mohl vyhnout, ale čas jsou to, co dnes řidiči preferují. Namákou třeba spojení ze severu (Ústí n.L., Teplice...) do Plzně a okolí (analogicky třeba do Písku, Příbrami atd.), by se dříve realizovaly úplně mimo Prahu (ÚL-Most-Žatec-Plzeň), nově se vyplatí jet přes Prahu. A bude hůř, až se otevře poslední kus D8.

Řešení v tomto směru neexistuje (snad jen to zklidňování = znesnadňování a znechucování jízdy autem), ale to vyžaduje plnohodnotnou alternativu (vlaky, MHD...), což u nás zdaleka není samozřejmost.

+1/0
24.9.2015 23:42

V49l82a92s86t77i42m95i91l 45H78n21í41k 6176732551557

A já proč ulice Jugoslávských partyzánů, kterou přecházím cestou na oběd, se od pondělka změnila na parkoviště. Myslel jsem, že se někde na kulaťáku něco stalo, a na Blanku jsem nevzpomněl. No děkuju pěkně...8-o

+3/0
22.9.2015 13:10

L46u46k45á88š 83N60o89v92á59k 4886556172603

Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala.

Milá Radko Švarcová, to máš holt smůlu, když neumíš jezdit MHD. A teď si vem, že za pár měsíců, naštěstí, kolem Kulaťáku už ani nezaparkuješ, protože zóny!

+4/−1
22.9.2015 11:52

V21l29a60d10i60m23í18r 50H33o24l54ý 8884381216447

Ona ta Radka bude nejspíš Radmila z Kajovic, nebo Tutajova, taková nóbl dáma si prdelku ve vlaku vozit nebude. Vlakem jezdí domorodci, ne moravská elita.

+2/0
22.9.2015 16:16

D40a80v83i80d 30M85r73a64z86e94k 5813887924477

Ne kazdy kdo jezdi z "Roztok" do Prahy bydli v Roztokach:-) a ne kazdy jede dal do centra... nekdo pak jede na cervenak, na strahov, na smichov atd...

To ze je situace na Kulataku tragicka se vi dlouhodobe a pokud "tunel" tuto situaci zhorsil pak je urcite nasnade najit reseni - nejlepe vybudovat most pres reku (lidi jezdici smer melnik ci severni cast prahy) urcite by pak nejake procento nemuselo jezdit pres letnou ci tunelem. Take ne kazdy jezdi autem sam  (nebo nalehko)- ackoliv pro dehonestaci dane osoby je jednoduche vzit tuto premisu. Nebo pouziva auto nejen k ceste do prace.

0/−1
22.9.2015 10:38

J79i26r30k76a 40D45v28o96ř32á65k 4505400113568

O most u Suchdola byly už tahanice s ekoaktivistama.

+1/−1
22.9.2015 11:46

O18l33g53a 53P78a16v22l38í13k80o52v73á 6264468707162

Jasně, zase za jen pár miliard. Pak nebude stačit most a bude to chtít lanovku a průplav a nakonec leště letiště ;-D

+1/0
22.9.2015 13:08

D22a43v91i30d 56M82r18a70z40e88k 5773887494817

A tím chcete sdělit, že most ne?

Já se jen zeptám - pokud jedete ze severní části prahy k západní části (berme v potaz i vesnice a městečka v okolí zmíněných částí) - kudy musí jet?

Odpovím si sám - Holešovičky (případně Libeň) -> a) Nový most -> Milada Horáková->Korunovační nebo Letná -> Dejvice nebo b) Tunel-> Dejvice.

Je jasné, že Dejvice to odnášejí dlouhodobě, ale díky tunelu, který dopravu do Dejvic přivede rychleji, se začne kapacitně ucpávat. most plánovaný od roku 1956 Bohnice - Suchdol by přivedl dopravu až za Dejvice a tam by se díky napojení na okruh rozmělnila. Ekoaktivisté (nevím jestli to dnes není pejorativní označení) mají ve zpoždění také prsty, ale díky technologickému pokroku si myslím, že většinu podmínek lze již teď splnit. Spíše to vidím na neochotu říznout do živého (nesouhlas obyvatele Suchdola, kteří o mostu vědí více než 50 let) a začít stavět. Nedokončený okruh okolo metropole má opravdu jen málo vyspělých států. Spíše mají více okruhů.

+1/0
23.9.2015 8:58

J34i22r62k29a 20D17v88o69ř60á89k 4665370523138

Myslím že ekoaktivisté pejorativní označení není, na rozdíl od ekoteroristů. Ekologové to totiž nejsou - v naprosté většině, někteří mezi nimi ano.

0/0
23.9.2015 9:36

O39l69g38a 15P63a40v45l92í57k91o84v77á 6444748637392

Já tím chci připomenout, že v Praze se topí miliardy za projekty, které nemají návaznosti a jednoduše se kardinální chyby řeší dalším rozhazováním miliard

0/0
23.9.2015 10:15

I33v86a 25V49a60l41č66í36k75o20v26á 1559168481261

Po prvním pracovním dnu někteří přemoudřelí činí dalekosáhlé závěry. Zoufalost.

"Podobně situaci na takzvaném Kulaťáku vidí také Radka Švarcová. „Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala. Každodenní doprava do Prahy se mi tak prodloužila z osmnácti minut na čtyřicet minut,“ napsala nám."

...

Každodenní.... 8-o

0/0
22.9.2015 9:23

M26i22c79h64a75l 58Š42r95o91u89b48e44k 8284536553770

A přitom MHD to má za čtvrt hodinky. A pak mi bude někdo vyprávět, že lidi jsou chytří a zvolí tu nejlepší možnost ;-D;-D

+3/0
22.9.2015 10:37

J65a81n 44F49l15o94r85i76á62n 2597228594561

Jo Roztoky znám velice dobře.I když se rozrůstají,lze  třeba popojet na nádraží autem. Místa k parkování je tam moře. Apropo vlak z Roztok končí na Masarykově nádraží to je v samém centru města. Co víc si paní může přát????

+6/0
22.9.2015 8:14

D90a28v76i44d 22M30r11a84z42e67k 5463437484807

NA nadrazi po 8-9 hodine ranni se zaparkuje jiz tezko. Kapacita parkoviste neni nafukovaci a jiz ted tam parkuji i jini mimo Roztok. Parkovani na Podbabe neni take reseni, nebot i zde ji mist nedostatek a to nezminuji zamer vybudovani parkovacich zon. Pokud by praha 6 vybudovala alespon zachytne parkoviste tak prosim. bohuzel misto budovani mist sverila praha 6 jedine parkoviste do soukromeho vlastnictvi a od te doby zeje prazdnotou. Dalsi vec je vybudovani mostu ktery je naplanovan od roku 1956 a do ted neni ze Suchdola postaven, ackoliv kazdy Suchdolak musel o teto veci vedet (pokud se zajimal, kde chce bydlet)

0/0
22.9.2015 10:33

L31u17k85á88š 70N93o74v75á50k 4206626492623

Proč by Praha 6 měla budovat parkovací dům pro přespolní? Co by z toho měla? Praha 6 má co dělat, aby udržela rozpočet, nabobtnalý za vlád ODS, kdy ho sanovala z privatizace bytového fondu..

0/0
22.9.2015 11:54

J62a66n 15F29l66o23r28i56á76n 2287438424211

V článku si paní Švarcová z Roztok stěžuje. Já se ptám paní Švarcové,proč nejede v klidu vlakem? Z Roztok je výborné vlakové spojení. Když vystoupí v nové stanici Podbaba tam jí končí 2 tramvajové linky.Pak asi 3 stanice a je na metru Dejvická. Proč tak nejedete paní Švarcová????

+12/−3
22.9.2015 6:47

P87a40v32e43l 63O28b97d19r96ž15á68l83e45k 6186454378782

Vlak je super, pokud bydlíte na nádraží, pracujete na jiném a organizujete si život podle jízdního řádu.

+5/−7
22.9.2015 8:06

J24a80n 54F24l81o28r28i48á88n 2657298464881

Vážený pane,vlaky do Roztok jezdí často. Vzdálenost Roztoky-kulaták je menší,než jezdím já po Praze MHD!

+6/0
22.9.2015 8:08

P94a96v57e48l 59O21b57d52r11ž65á43l92e77k 6306954828382

Často je jak? V jízdním řádu vidím průměrně každou půl hodinu (x:23 a x:00). Za tu dobu jsem z domova na okraji Prahy i já (autem samozřejmě).

+2/−1
22.9.2015 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.