Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kulaťák se ucpává, doprava kolabuje, reagují čtenáři iDNES.cz na Blanku

Přecpaný „Kulaťák“, kolaps dopravy v Dejvicích. Tak čtenáři iDNES.cz vnímají dopravní situaci, kterou přineslo dlouho očekávané otevření tunelu Blanka. Lidé se bojí také o Vypich. Naopak doprava na Letné prořídla, jak ukazuje i srovnávací video.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i56c44h98a68l 23K46o25n24e11č66n70ý 8689132232121

Zakázal bych řidičům ze Suchdola jezdit na Kulaťák a vůbec do Prahy, když tak statečně brání stavbě vnějšího okruhu.

0/0
26.9.2015 13:06

J42a46n 79H44u97b23e98n14ý 4890468692797

Zajímavé, jenomže řidičů bydlících v Suchdole je u Kulaťáku zřejmě jen zlomek, takže by to situaci nezlepšilo.

0/0
5.11.2015 10:27

M85i41c21h53a85l 97K90o60n84e10č18n44ý 8109632672351

Ideální by bylo, zakázat řidičům ze Suchdola vjezd na Kulaťák. Ať si jezdí po vnějším okruhu, který tak statečně blokují. A na Kulaťáku by to bylo o něco volnější.

0/0
26.9.2015 13:04

S17t97a43n47i52s20l87a58v 96N49o67v33o57t40n19ý 8312538660399

jsem  sice náplava v Praze ,ale už 25let-) ,ale ať je to jak chce, tunel a vnitřní okruh je myšlenka jediná možná v našem městě dle mého a jsem v dopravě od 14 let, už na střední či posléze VŠ dopravního směru ........S tím souvisí dokončení velkého okruhu v podání státu ,od Suchdola s průtahem uprostřed- naplánovaný už 50let nebo most přes Vltavu od Hitlera nebo Běchovice a dokončení J-JV-V , stejně jako VO  Troja-Libenská spojka-Balabenka-Štěrboholy + Vysočanská Radiála a propojení D5 a Zlíchovského tunelu.....kde bychom byli,kdyby Bém nezačal stavět Blanku ??..... u nás na parkovišti u domu bylo vždy kde parkovat, dnes už není,3 auta v mnoha rodinách, už v nich totiž dorostli dětičky a touží po svobodě v podobě vozu, jedno soukromé maminky,jedno služební tatínci a naopak-) a parkoviště je od 19hod plné !! Stejně tak je ta změna v Praze za 20let.........ale kolik stály finanční nehody jako Stromovka, minely ,vícenáklady u všeho ,úplatky, pozornosti ?! za 2 dekády našich politických stran na magistrátu ?? bohužel nevím !!.. ....jen myslím, že za tu dobu by byl z těchto peněz vnitřní okruh dávno udělán až k Lanovému mostu !!.......ale dnes reptat umí přece každý a jak vidíme zastupitelstva či např. 2000 lidí a městskou část Suchdol, omezí protesty či soudy celou Prahu a střední Čechy minimálně na dalších 5-10let ,i když věděli, jak je vnější okruh plánován a kde je stavební uzávěra pro okruh ......tak nyní si na P6 a hlavně z blízkého okolí Dejvic,Suchdola, Roztok atd. budou nejvíce stěžovat na špatnou průjezdnost autem ...!!! hezký den:-)

+1/0
23.9.2015 13:53

M82i89c22h84a69e22l61a 27P41a38s45t43o44r54o73v95á 2900137315369

Dala bych tomu trochu času - doprava se usadí. A protože Blanka se nám zdržela "jenom o několik roků" (co to je, u tak důležité stavby :-( ) a tak se třeba dožiju kompletního obchvatu Prahy a osvícených lidí, kteří nebudou jezdit autem tam, kde to není nezbytně nutné.

0/0
23.9.2015 13:33

J74a52r61o56s45l39a66v 13V53i90k 9855896438336

Kompletního obchvatu Prahy možná, osvícených lidí určitě ne.

0/0
25.9.2015 13:49

J84a44n 93H22u72b35e89n92ý 4550308612167

Vy asi nebydlíte v místech, kudy může vést ten zázračný "obchvat" Prahy.

0/0
5.11.2015 10:29

I33g78o82r 44G27o27t31t39w64a39l38d 6657498390551

Tak podle třetího záběru je zřejmé, že i tramvají jezdí méně. Možná bude i na Ruzyni plynulejší odbavení letadel a vsadil bych si, že to má přímý vliv i na zlepšení lodní doprava na Vltavě. Když porovnáte, kolik tam bylo lodiček v srpnu a dnes, tak je to opravdu obrovský rozdíl! Dokonce i hladina je výš. Nyní je po čtyřech dnech provozu (z toho dva dokonce o víkendu(!)) konečně vidět, že každá miliarda byla vynaložena účelně a efektivně.;-)

+5/0
22.9.2015 18:15

M58i72c49h51a54l 10P20r68š38a11l78a 1403954457801

Tak to mě rosekalo :-D

0/0
22.9.2015 19:07

K95a41r93e39l 16D86v29o19ř72á68k 3687137677

To je zase stížností a pláče. Ze zlidovělé písničky : " znám jednu z Dejvic, ta tam toho má nejvíc..."  Tak kdoví kam řidiči na kulaťáku čumí a pak jsou z toho zácpy vy jedna bando pražská simulantská. Klystýr.;-)

+1/0
22.9.2015 16:28

J55o15s38e72f 42V78o41l30f15í77k 4168165229203

...Podobně situaci na takzvaném Kulaťáku vidí také Radka Švarcová. „Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala. Každodenní doprava do Prahy se mi tak prodloužila z osmnácti minut na čtyřicet minut,“...

-------------------------

Jezděte vlakem a jste v Praze za pár minut, ale pro vaši veledůležitost by to bylo asi ponižující, že?

+4/−1
22.9.2015 15:53

L54u42b48o86š 35N92y82k42l 4964708200331

Já bych řekl že paní Radka Švarcová má nějak špatně seřízené hodinky. Když byla špička, tak cesta z Podbaby na Kulaťák trvala cca 25-30 minut. A to vše je spíše tím, jak je všechno stažené do jednoho pruhu a ne tunelem Blanka. Hlavně geniálně vymyšleným vedením pruhů při najezdu na Kulaťák právě zsměrem z Podbaby.

+3/0
22.9.2015 17:36

D67a38v62i76d 82M85r95a52z22e33k 5723157964267

Zúžení pruhů před nájezdem je dáno směrnicemi EU (neříkám zda je to dobře či špatně) kdy nelze mít Nově budovaný přechod přes více pruhů bez ostrůvku mezi silnicemi. A protože zde ostrůvek chybí, muselo se provést svedení do méně pruhů. To ale nic nemění na věci, že Kulaťák potřebuje dopravní řešení jak sůl. Stejně tak i budování záchytných parkovišť.

0/0
23.9.2015 9:01

P14a60v90e62l 87O32b92d76r74ž75á34l80e42k 6196834238182

Tak tam neměl být přechod...

+1/0
23.9.2015 10:08

K66a62r18e21l 12N66o38v94á30č19e69k 5961315699426

S mýtným pro všechny nesouhlasím. Je to diskriminace chudších. Mýtné by bylo tak vysoké, aby odradilo polovinu řidičů a to by byli hlavně ti chudší. Navrhnul bych omezení vjezdu mimopražských do Prahy (včetně vesničanů z okolních satelitů). Prostě Praha Pražákům. Takže třeba mýtné podle trvalého bydliště. Nebo nastavit semafory s dlouhými intervaly na kraj Prahy, ať jsou zácpy až za Prahou.

0/−4
22.9.2015 15:42

V88l19a88d32i51m43í82r 86H39o90l63ý 8854511116527

Tak radikální bych nebyl, stačilo by u konečných stanic metra a vlakových zastávek na okraji Prahy vybudovat P+R parkoviště s dostatečnou kapacitou. Zrušit modré zóny a udělat jednu celopražskou.

 Samozřejmě, nějak vyřešit vjezd mimopražských  řemeslníků a dalšího zásobování do našeho městečka.

0/0
22.9.2015 16:07

K85a67r97e24l 15D52v87o14ř11á92k 3617677667

A Pražákům bych zakázal výjezd z Prahy, ať si ji užívájí, když bude volná.;-) Nebo aspoň na kraji Prahy mýtné brány a za každý výjezd z Prahy 1000,- Kč. Pražáci mají peněz dost.;-D

+2/0
22.9.2015 16:21

V23l33a78d53i16m90í91r 32H30o61l71ý 8734821746777

To jste nedomyslel.

V Praze je i letiště, takže není důvod jezdit do nějakých zahnojených vesnic, když jste za pár hodin v teple u moře i v zimě.

0/−1
22.9.2015 16:32

M47i79c85h92a76l 32P11r97š16a63l88a 1103144867391

My si necháme svojí krasnou republiku a ať si ta svoloč arogantní nechá to svý zaprděný město. :-)

0/0
22.9.2015 19:10

A88n75d26r73e16j 21O20l79e59k19s29a 3655161367501

To ovšem pálíte do vlastních hnojných řad. My tady kariéristy z venkova taky zrovna nemilujeme.

0/0
23.9.2015 10:40

J32o76s19e83f63f 22M74u73s88i89l 7319795466510

Praha je zaprděná hlavně od nevychovanejch přivandrovalejch venkovanů, který prděj všude.

0/0
23.9.2015 15:13

P12a90v28e42l 31O81b96d66r11ž71á18l37e10k 6356834578662

Mám lepší návrh - zakázat pražským firmám a úřadům zaměstnávat mimopražské.

Schválně, kdo to vydrží déle.

+1/0
23.9.2015 10:09

J94o71s65e41f21f 89M30u33s26i23l 7129365826840

Prázdný vlaky, prázdný silnice, prázdný metro, tramvaje atd.

0/0
23.9.2015 15:14

I40g72o37r 57G27o11t32t83w53a52l64d 6757478740351

Jenom by to nesmělo být podle rodiště. Jinak by v Praze zůstalo nanejvýš 10 tis. obyvatel, kteří by se navzájem ztratili v následném sociálním vakuu (no dobře, stále by měli svých 50 000 přátel v knize xichtů). Já sám žiju v Praze od dětských let, ale opravdové Pražáky přes několik generací, které znám, bych spočítal snad na prstech jedné ruky. Většina nás „Pražáků“ jsme naplaveniny z celé republiky a Slovenska :-)

0/0
24.9.2015 8:54

A22l48e88x41a33n36d18r 80Š20í89r 5111960193

Ve světě je již desítky let známo, že jakékoliv stavební opatření, které usnadní průjezd aut městem, má zákonitě vždy za následek zvýšení počtu projíždějících aut, a není žádným překvapením, že jak místně (na navazujících výjezdech), tak celkově se se zvýšeným počtem aut podmínky ve městě zhorší. (40 miliard... za 15 ušetřených minut, a desítky minut v zácpách jinde...) Pokročilé země to řeší naopak ztížením podmínek provozu pro auta ve městě, a to někdy drasticky - příkladem je Singapur, povolení ke vjezdu do města 650,-, další poplatky za ježdění po městě (!) a parkování, naopak luxusní MHD. Nebo londýnské mýto.

+1/0
22.9.2015 14:56

V15l67a94d39i28m86í77r 63H71o77l65ý 8554431206277

V Praze žádné zácpy nejsou.

Jestli vám to tak připadá, do Singapuru se dostanete letadlem za 12 hodin. Tedy, jestli nemáte něco proti letadlům.

0/0
22.9.2015 16:11

P22a75v45e52l 54O96b13d74r22ž94á59l58e31k 6916274678262

Ztěžovat podmínky provozu po městě má smysl, pokud ti lidé mají alternativu.

Tedy, že do toho města jet vůbec nemusí (dá se objet), případně že mají kde bezpečně a pohodlně odložit auto a pokračovat jiným prostředkem se srovnatelným pohodlím a rychlostí.

0/0
23.9.2015 10:30

M13i22c78h84a57l 34Ř57e60č96i70n50s70k32ý 1859888258902

Já bych podkopal celou Prahu tunelama, a bude klid.

0/0
22.9.2015 14:39

R67a43d54e57k 52T22o11m92a81s44e68k 5373550718535

Jak tu někteří píší, že by situaci vyřešilo dobudování okruhu, další mosty přes řeku apod.... Nevyřešilo. Tedy ano, ale pouze krátkodobě. Jednoduchý důvod: dopravní indukce. Čím více prostoru některému typu dopravy dáte, tím více lidí ho bude využívat. Čili nové silnice se dříve nebo později stejně opět zaplní auty, protože další a další lidé nabydou dojmu, že je výhodnější sednout do auta. Jediným skutečně efektivním řešením je tedy stále pracovat na zdokonalování systému veřejné dopravy tak, aby byla pro co nejvíce lidí levnější (což by měla být) a rychlejší (většinou snad již je) a měla dostatečnou úroveň. Záměrně neříkám pohodlnější. Jsou lidé, pro které pohodlí bude vždy na prvním místě a to je atribut, ve kterém hromadná doprava konkurovat reálně nemůže. Tito ať poté klidně zestárnou ve své luxusní limuzíně při poslechu dopravního zpravodajství na impulsu, protože jich bude pořád dost na to, aby se navzájem drželi kolonách.

+7/0
22.9.2015 13:34

V20l49a51d30i41m41í64r 50H87o90l57ý 8354621136887

Jsem pro vyhlášení samostatnosti Západních Vršovic a jako první krok anektovat Grébovku.

+1/0
22.9.2015 16:13

J18i69r42k40a 33D83v22o67ř60á10k 4765910753898

Z toho by ovšem byla Vinohradsko - Vršovská válka! Připravte se na svrhávání popelářských vozů naplněných .... z vinohradských skal na hlavy Vršovců.;-D

0/0
23.9.2015 9:29

J88o32s50e97f 95T60r82ö44g67l 8829582126916

Velmi správně. Teď si někteří ilbují, jak se uvolnila Letná apod., ale povede jen k tomu, že pro někoho se stane průjezd těmito místy zase atraktivnější a lidi začnou více jezdit auty místo MHD.

A nesmíme zapomenout ještě na jednu věc a to je směřování většiny dálnic do Prahy. Díky tomu projíždí Prahou i tranzit, který by se jí jinak rád vyhnul, ale není kudy. Tranzit není dominantní (jen nějakých 30%), ale při intenzitách provozu je to absolutně dost. I proto měla být Blanka otevřena až PO dokončení severní části Pražského okruhu, místo toho ale tuto chybějící část supluje. A s ní i navazující ulice, nejvíce to schytává Patočkova (nejrychlejší propojení D8 - Prosecké radiály se západní části okruhu), ale i Evropská. Tady se ukazuje, jk chybí nedodělané radiály (alespoň jedna by byla potřeba). Do Blanky (a Patočkovy) se přesune i část tranzitu, která by dříve jela po jižní spojce (třeba trasy od Hradce nebo Liberce na Karlovy Vary a Plzeň).

A v neposlední řadě rychlejší průjezd Prahou přitáhne i tranzit, který by se Praze mohl vyhnout, ale čas jsou to, co dnes řidiči preferují. Namákou třeba spojení ze severu (Ústí n.L., Teplice...) do Plzně a okolí (analogicky třeba do Písku, Příbrami atd.), by se dříve realizovaly úplně mimo Prahu (ÚL-Most-Žatec-Plzeň), nově se vyplatí jet přes Prahu. A bude hůř, až se otevře poslední kus D8.

Řešení v tomto směru neexistuje (snad jen to zklidňování = znesnadňování a znechucování jízdy autem), ale to vyžaduje plnohodnotnou alternativu (vlaky, MHD...), což u nás zdaleka není samozřejmost.

+1/0
24.9.2015 23:42

V65l66a93s85t47i89m91i35l 97H94n24í48k 6696962801897

A já proč ulice Jugoslávských partyzánů, kterou přecházím cestou na oběd, se od pondělka změnila na parkoviště. Myslel jsem, že se někde na kulaťáku něco stalo, a na Blanku jsem nevzpomněl. No děkuju pěkně...8-o

+3/0
22.9.2015 13:10

L30u63k49á88š 60N98o67v17á37k 4656516162733

Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala.

Milá Radko Švarcová, to máš holt smůlu, když neumíš jezdit MHD. A teď si vem, že za pár měsíců, naštěstí, kolem Kulaťáku už ani nezaparkuješ, protože zóny!

+4/−1
22.9.2015 11:52

V12l59a81d30i90m55í11r 66H24o39l11ý 8824631896377

Ona ta Radka bude nejspíš Radmila z Kajovic, nebo Tutajova, taková nóbl dáma si prdelku ve vlaku vozit nebude. Vlakem jezdí domorodci, ne moravská elita.

+2/0
22.9.2015 16:16

D35a59v36i63d 11M53r47a29z18e23k 5413667974867

Ne kazdy kdo jezdi z "Roztok" do Prahy bydli v Roztokach:-) a ne kazdy jede dal do centra... nekdo pak jede na cervenak, na strahov, na smichov atd...

To ze je situace na Kulataku tragicka se vi dlouhodobe a pokud "tunel" tuto situaci zhorsil pak je urcite nasnade najit reseni - nejlepe vybudovat most pres reku (lidi jezdici smer melnik ci severni cast prahy) urcite by pak nejake procento nemuselo jezdit pres letnou ci tunelem. Take ne kazdy jezdi autem sam  (nebo nalehko)- ackoliv pro dehonestaci dane osoby je jednoduche vzit tuto premisu. Nebo pouziva auto nejen k ceste do prace.

0/−1
22.9.2015 10:38

J58i80r47k84a 60D95v45o42ř27á78k 4505790323158

O most u Suchdola byly už tahanice s ekoaktivistama.

+1/−1
22.9.2015 11:46

O34l48g15a 95P18a40v80l76í39k87o15v30á 6634398727172

Jasně, zase za jen pár miliard. Pak nebude stačit most a bude to chtít lanovku a průplav a nakonec leště letiště ;-D

+1/0
22.9.2015 13:08

D59a88v12i79d 65M57r62a96z13e93k 5913927424577

A tím chcete sdělit, že most ne?

Já se jen zeptám - pokud jedete ze severní části prahy k západní části (berme v potaz i vesnice a městečka v okolí zmíněných částí) - kudy musí jet?

Odpovím si sám - Holešovičky (případně Libeň) -> a) Nový most -> Milada Horáková->Korunovační nebo Letná -> Dejvice nebo b) Tunel-> Dejvice.

Je jasné, že Dejvice to odnášejí dlouhodobě, ale díky tunelu, který dopravu do Dejvic přivede rychleji, se začne kapacitně ucpávat. most plánovaný od roku 1956 Bohnice - Suchdol by přivedl dopravu až za Dejvice a tam by se díky napojení na okruh rozmělnila. Ekoaktivisté (nevím jestli to dnes není pejorativní označení) mají ve zpoždění také prsty, ale díky technologickému pokroku si myslím, že většinu podmínek lze již teď splnit. Spíše to vidím na neochotu říznout do živého (nesouhlas obyvatele Suchdola, kteří o mostu vědí více než 50 let) a začít stavět. Nedokončený okruh okolo metropole má opravdu jen málo vyspělých států. Spíše mají více okruhů.

+1/0
23.9.2015 8:58

J22i30r30k41a 93D69v17o44ř57á67k 4155800513588

Myslím že ekoaktivisté pejorativní označení není, na rozdíl od ekoteroristů. Ekologové to totiž nejsou - v naprosté většině, někteří mezi nimi ano.

0/0
23.9.2015 9:36

O79l40g41a 15P68a19v28l60í77k52o49v76á 6844188927242

Já tím chci připomenout, že v Praze se topí miliardy za projekty, které nemají návaznosti a jednoduše se kardinální chyby řeší dalším rozhazováním miliard

0/0
23.9.2015 10:15

I47v87a 43V81a74l83č98í31k45o13v10á 1249408441731

Po prvním pracovním dnu někteří přemoudřelí činí dalekosáhlé závěry. Zoufalost.

"Podobně situaci na takzvaném Kulaťáku vidí také Radka Švarcová. „Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala. Každodenní doprava do Prahy se mi tak prodloužila z osmnácti minut na čtyřicet minut,“ napsala nám."

...

Každodenní.... 8-o

0/0
22.9.2015 9:23

M83i15c13h27a71l 61Š86r34o32u38b60e52k 8774916273840

A přitom MHD to má za čtvrt hodinky. A pak mi bude někdo vyprávět, že lidi jsou chytří a zvolí tu nejlepší možnost ;-D;-D

+3/0
22.9.2015 10:37

J98a50n 43F29l27o46r69i83á95n 2417198684641

Jo Roztoky znám velice dobře.I když se rozrůstají,lze  třeba popojet na nádraží autem. Místa k parkování je tam moře. Apropo vlak z Roztok končí na Masarykově nádraží to je v samém centru města. Co víc si paní může přát????

+6/0
22.9.2015 8:14

D19a14v30i43d 77M64r70a80z90e30k 5623607634217

NA nadrazi po 8-9 hodine ranni se zaparkuje jiz tezko. Kapacita parkoviste neni nafukovaci a jiz ted tam parkuji i jini mimo Roztok. Parkovani na Podbabe neni take reseni, nebot i zde ji mist nedostatek a to nezminuji zamer vybudovani parkovacich zon. Pokud by praha 6 vybudovala alespon zachytne parkoviste tak prosim. bohuzel misto budovani mist sverila praha 6 jedine parkoviste do soukromeho vlastnictvi a od te doby zeje prazdnotou. Dalsi vec je vybudovani mostu ktery je naplanovan od roku 1956 a do ted neni ze Suchdola postaven, ackoliv kazdy Suchdolak musel o teto veci vedet (pokud se zajimal, kde chce bydlet)

0/0
22.9.2015 10:33

L52u23k40á30š 39N28o28v10á72k 4966246562463

Proč by Praha 6 měla budovat parkovací dům pro přespolní? Co by z toho měla? Praha 6 má co dělat, aby udržela rozpočet, nabobtnalý za vlád ODS, kdy ho sanovala z privatizace bytového fondu..

0/0
22.9.2015 11:54

J44a29n 30F40l51o27r68i22á34n 2407188104361

V článku si paní Švarcová z Roztok stěžuje. Já se ptám paní Švarcové,proč nejede v klidu vlakem? Z Roztok je výborné vlakové spojení. Když vystoupí v nové stanici Podbaba tam jí končí 2 tramvajové linky.Pak asi 3 stanice a je na metru Dejvická. Proč tak nejedete paní Švarcová????

+12/−3
22.9.2015 6:47

P55a14v18e30l 80O67b63d35r27ž69á64l20e79k 6506464198402

Vlak je super, pokud bydlíte na nádraží, pracujete na jiném a organizujete si život podle jízdního řádu.

+5/−7
22.9.2015 8:06

J32a28n 31F27l35o60r69i89á20n 2437938974281

Vážený pane,vlaky do Roztok jezdí často. Vzdálenost Roztoky-kulaták je menší,než jezdím já po Praze MHD!

+6/0
22.9.2015 8:08

P82a32v30e12l 71O24b91d52r26ž56á91l21e27k 6596644308712

Často je jak? V jízdním řádu vidím průměrně každou půl hodinu (x:23 a x:00). Za tu dobu jsem z domova na okraji Prahy i já (autem samozřejmě).

+2/−1
22.9.2015 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.