Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kulaťák se ucpává, doprava kolabuje, reagují čtenáři iDNES.cz na Blanku

Přecpaný „Kulaťák“, kolaps dopravy v Dejvicích. Tak čtenáři iDNES.cz vnímají dopravní situaci, kterou přineslo dlouho očekávané otevření tunelu Blanka. Lidé se bojí také o Vypich. Naopak doprava na Letné prořídla, jak ukazuje i srovnávací video.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i88c45h25a46l 31K36o78n30e27č17n64ý 8459592662321

Zakázal bych řidičům ze Suchdola jezdit na Kulaťák a vůbec do Prahy, když tak statečně brání stavbě vnějšího okruhu.

0/0
26.9.2015 13:06

J23a54n 72H69u29b25e20n21ý 4330458272427

Zajímavé, jenomže řidičů bydlících v Suchdole je u Kulaťáku zřejmě jen zlomek, takže by to situaci nezlepšilo.

0/0
5.11.2015 10:27

M97i74c84h82a28l 30K30o49n88e15č48n73ý 8929262112711

Ideální by bylo, zakázat řidičům ze Suchdola vjezd na Kulaťák. Ať si jezdí po vnějším okruhu, který tak statečně blokují. A na Kulaťáku by to bylo o něco volnější.

0/0
26.9.2015 13:04

S80t82a67n15i27s79l11a90v 58N66o59v15o17t94n41ý 8982428330349

jsem  sice náplava v Praze ,ale už 25let-) ,ale ať je to jak chce, tunel a vnitřní okruh je myšlenka jediná možná v našem městě dle mého a jsem v dopravě od 14 let, už na střední či posléze VŠ dopravního směru ........S tím souvisí dokončení velkého okruhu v podání státu ,od Suchdola s průtahem uprostřed- naplánovaný už 50let nebo most přes Vltavu od Hitlera nebo Běchovice a dokončení J-JV-V , stejně jako VO  Troja-Libenská spojka-Balabenka-Štěrboholy + Vysočanská Radiála a propojení D5 a Zlíchovského tunelu.....kde bychom byli,kdyby Bém nezačal stavět Blanku ??..... u nás na parkovišti u domu bylo vždy kde parkovat, dnes už není,3 auta v mnoha rodinách, už v nich totiž dorostli dětičky a touží po svobodě v podobě vozu, jedno soukromé maminky,jedno služební tatínci a naopak-) a parkoviště je od 19hod plné !! Stejně tak je ta změna v Praze za 20let.........ale kolik stály finanční nehody jako Stromovka, minely ,vícenáklady u všeho ,úplatky, pozornosti ?! za 2 dekády našich politických stran na magistrátu ?? bohužel nevím !!.. ....jen myslím, že za tu dobu by byl z těchto peněz vnitřní okruh dávno udělán až k Lanovému mostu !!.......ale dnes reptat umí přece každý a jak vidíme zastupitelstva či např. 2000 lidí a městskou část Suchdol, omezí protesty či soudy celou Prahu a střední Čechy minimálně na dalších 5-10let ,i když věděli, jak je vnější okruh plánován a kde je stavební uzávěra pro okruh ......tak nyní si na P6 a hlavně z blízkého okolí Dejvic,Suchdola, Roztok atd. budou nejvíce stěžovat na špatnou průjezdnost autem ...!!! hezký den:-)

+1/0
23.9.2015 13:53

M39i50c77h21a24e27l72a 93P34a61s70t24o41r92o73v49á 2410687915909

Dala bych tomu trochu času - doprava se usadí. A protože Blanka se nám zdržela "jenom o několik roků" (co to je, u tak důležité stavby :-( ) a tak se třeba dožiju kompletního obchvatu Prahy a osvícených lidí, kteří nebudou jezdit autem tam, kde to není nezbytně nutné.

0/0
23.9.2015 13:33

J82a43r65o67s17l20a32v 12V22i67k 9475376288226

Kompletního obchvatu Prahy možná, osvícených lidí určitě ne.

0/0
25.9.2015 13:49

J78a19n 74H70u24b33e71n36ý 4820288202597

Vy asi nebydlíte v místech, kudy může vést ten zázračný "obchvat" Prahy.

0/0
5.11.2015 10:29

I84g52o13r 86G42o74t75t16w31a59l28d 6907828450681

Tak podle třetího záběru je zřejmé, že i tramvají jezdí méně. Možná bude i na Ruzyni plynulejší odbavení letadel a vsadil bych si, že to má přímý vliv i na zlepšení lodní doprava na Vltavě. Když porovnáte, kolik tam bylo lodiček v srpnu a dnes, tak je to opravdu obrovský rozdíl! Dokonce i hladina je výš. Nyní je po čtyřech dnech provozu (z toho dva dokonce o víkendu(!)) konečně vidět, že každá miliarda byla vynaložena účelně a efektivně.;-)

+5/0
22.9.2015 18:15

M65i53c32h82a92l 89P93r68š32a64l77a 1513824277551

Tak to mě rosekalo :-D

0/0
22.9.2015 19:07

K60a47r56e56l 35D78v98o34ř35á71k 3607217907

To je zase stížností a pláče. Ze zlidovělé písničky : " znám jednu z Dejvic, ta tam toho má nejvíc..."  Tak kdoví kam řidiči na kulaťáku čumí a pak jsou z toho zácpy vy jedna bando pražská simulantská. Klystýr.;-)

+1/0
22.9.2015 16:28

J28o89s82e87f 77V63o15l82f59í44k 4268685909833

...Podobně situaci na takzvaném Kulaťáku vidí také Radka Švarcová. „Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala. Každodenní doprava do Prahy se mi tak prodloužila z osmnácti minut na čtyřicet minut,“...

-------------------------

Jezděte vlakem a jste v Praze za pár minut, ale pro vaši veledůležitost by to bylo asi ponižující, že?

+4/−1
22.9.2015 15:53

L79u32b64o32š 91N88y75k98l 4804438360201

Já bych řekl že paní Radka Švarcová má nějak špatně seřízené hodinky. Když byla špička, tak cesta z Podbaby na Kulaťák trvala cca 25-30 minut. A to vše je spíše tím, jak je všechno stažené do jednoho pruhu a ne tunelem Blanka. Hlavně geniálně vymyšleným vedením pruhů při najezdu na Kulaťák právě zsměrem z Podbaby.

+3/0
22.9.2015 17:36

D89a66v28i96d 21M41r78a12z49e42k 5803887724297

Zúžení pruhů před nájezdem je dáno směrnicemi EU (neříkám zda je to dobře či špatně) kdy nelze mít Nově budovaný přechod přes více pruhů bez ostrůvku mezi silnicemi. A protože zde ostrůvek chybí, muselo se provést svedení do méně pruhů. To ale nic nemění na věci, že Kulaťák potřebuje dopravní řešení jak sůl. Stejně tak i budování záchytných parkovišť.

0/0
23.9.2015 9:01

P21a71v10e12l 39O86b44d93r28ž11á69l49e67k 6316244288182

Tak tam neměl být přechod...

+1/0
23.9.2015 10:08

K48a61r67e73l 47N63o62v33á84č89e87k 5431475509746

S mýtným pro všechny nesouhlasím. Je to diskriminace chudších. Mýtné by bylo tak vysoké, aby odradilo polovinu řidičů a to by byli hlavně ti chudší. Navrhnul bych omezení vjezdu mimopražských do Prahy (včetně vesničanů z okolních satelitů). Prostě Praha Pražákům. Takže třeba mýtné podle trvalého bydliště. Nebo nastavit semafory s dlouhými intervaly na kraj Prahy, ať jsou zácpy až za Prahou.

0/−4
22.9.2015 15:42

V59l72a76d13i98m77í13r 48H75o94l48ý 8274361706727

Tak radikální bych nebyl, stačilo by u konečných stanic metra a vlakových zastávek na okraji Prahy vybudovat P+R parkoviště s dostatečnou kapacitou. Zrušit modré zóny a udělat jednu celopražskou.

 Samozřejmě, nějak vyřešit vjezd mimopražských  řemeslníků a dalšího zásobování do našeho městečka.

0/0
22.9.2015 16:07

K56a87r31e33l 42D37v14o55ř72á17k 3467787547

A Pražákům bych zakázal výjezd z Prahy, ať si ji užívájí, když bude volná.;-) Nebo aspoň na kraji Prahy mýtné brány a za každý výjezd z Prahy 1000,- Kč. Pražáci mají peněz dost.;-D

+2/0
22.9.2015 16:21

V96l55a60d79i60m94í88r 94H54o20l29ý 8394441226917

To jste nedomyslel.

V Praze je i letiště, takže není důvod jezdit do nějakých zahnojených vesnic, když jste za pár hodin v teple u moře i v zimě.

0/−1
22.9.2015 16:32

M77i98c46h36a61l 22P42r10š22a24l18a 1473544277131

My si necháme svojí krasnou republiku a ať si ta svoloč arogantní nechá to svý zaprděný město. :-)

0/0
22.9.2015 19:10

A95n61d98r58e51j 29O44l67e65k41s81a 3765121767111

To ovšem pálíte do vlastních hnojných řad. My tady kariéristy z venkova taky zrovna nemilujeme.

0/0
23.9.2015 10:40

J92o96s24e22f76f 72M70u20s26i41l 7639555476650

Praha je zaprděná hlavně od nevychovanejch přivandrovalejch venkovanů, který prděj všude.

0/0
23.9.2015 15:13

P51a56v43e77l 50O24b67d40r84ž70á72l43e41k 6796934788442

Mám lepší návrh - zakázat pražským firmám a úřadům zaměstnávat mimopražské.

Schválně, kdo to vydrží déle.

+1/0
23.9.2015 10:09

J39o32s21e30f21f 32M42u49s39i35l 7509815276860

Prázdný vlaky, prázdný silnice, prázdný metro, tramvaje atd.

0/0
23.9.2015 15:14

I72g96o11r 24G83o47t98t61w62a42l62d 6217538480431

Jenom by to nesmělo být podle rodiště. Jinak by v Praze zůstalo nanejvýš 10 tis. obyvatel, kteří by se navzájem ztratili v následném sociálním vakuu (no dobře, stále by měli svých 50 000 přátel v knize xichtů). Já sám žiju v Praze od dětských let, ale opravdové Pražáky přes několik generací, které znám, bych spočítal snad na prstech jedné ruky. Většina nás „Pražáků“ jsme naplaveniny z celé republiky a Slovenska :-)

0/0
24.9.2015 8:54

A41l89e25x46a95n33d33r 35Š45í40r 5331110373

Ve světě je již desítky let známo, že jakékoliv stavební opatření, které usnadní průjezd aut městem, má zákonitě vždy za následek zvýšení počtu projíždějících aut, a není žádným překvapením, že jak místně (na navazujících výjezdech), tak celkově se se zvýšeným počtem aut podmínky ve městě zhorší. (40 miliard... za 15 ušetřených minut, a desítky minut v zácpách jinde...) Pokročilé země to řeší naopak ztížením podmínek provozu pro auta ve městě, a to někdy drasticky - příkladem je Singapur, povolení ke vjezdu do města 650,-, další poplatky za ježdění po městě (!) a parkování, naopak luxusní MHD. Nebo londýnské mýto.

+1/0
22.9.2015 14:56

V20l88a27d57i67m83í10r 46H40o65l20ý 8414451776697

V Praze žádné zácpy nejsou.

Jestli vám to tak připadá, do Singapuru se dostanete letadlem za 12 hodin. Tedy, jestli nemáte něco proti letadlům.

0/0
22.9.2015 16:11

P77a66v98e78l 92O16b97d44r34ž45á30l62e48k 6706644828592

Ztěžovat podmínky provozu po městě má smysl, pokud ti lidé mají alternativu.

Tedy, že do toho města jet vůbec nemusí (dá se objet), případně že mají kde bezpečně a pohodlně odložit auto a pokračovat jiným prostředkem se srovnatelným pohodlím a rychlostí.

0/0
23.9.2015 10:30

M46i70c50h72a25l 15Ř52e68č48i95n11s33k15ý 1159608558632

Já bych podkopal celou Prahu tunelama, a bude klid.

0/0
22.9.2015 14:39

R57a78d41e54k 17T31o22m53a92s22e47k 5303600758745

Jak tu někteří píší, že by situaci vyřešilo dobudování okruhu, další mosty přes řeku apod.... Nevyřešilo. Tedy ano, ale pouze krátkodobě. Jednoduchý důvod: dopravní indukce. Čím více prostoru některému typu dopravy dáte, tím více lidí ho bude využívat. Čili nové silnice se dříve nebo později stejně opět zaplní auty, protože další a další lidé nabydou dojmu, že je výhodnější sednout do auta. Jediným skutečně efektivním řešením je tedy stále pracovat na zdokonalování systému veřejné dopravy tak, aby byla pro co nejvíce lidí levnější (což by měla být) a rychlejší (většinou snad již je) a měla dostatečnou úroveň. Záměrně neříkám pohodlnější. Jsou lidé, pro které pohodlí bude vždy na prvním místě a to je atribut, ve kterém hromadná doprava konkurovat reálně nemůže. Tito ať poté klidně zestárnou ve své luxusní limuzíně při poslechu dopravního zpravodajství na impulsu, protože jich bude pořád dost na to, aby se navzájem drželi kolonách.

+7/0
22.9.2015 13:34

V82l59a93d73i37m95í62r 60H55o19l53ý 8204961216287

Jsem pro vyhlášení samostatnosti Západních Vršovic a jako první krok anektovat Grébovku.

+1/0
22.9.2015 16:13

J39i68r17k84a 22D85v51o15ř38á49k 4385290323928

Z toho by ovšem byla Vinohradsko - Vršovská válka! Připravte se na svrhávání popelářských vozů naplněných .... z vinohradských skal na hlavy Vršovců.;-D

0/0
23.9.2015 9:29

J15o48s87e30f 35T50r55ö21g85l 8289672936276

Velmi správně. Teď si někteří ilbují, jak se uvolnila Letná apod., ale povede jen k tomu, že pro někoho se stane průjezd těmito místy zase atraktivnější a lidi začnou více jezdit auty místo MHD.

A nesmíme zapomenout ještě na jednu věc a to je směřování většiny dálnic do Prahy. Díky tomu projíždí Prahou i tranzit, který by se jí jinak rád vyhnul, ale není kudy. Tranzit není dominantní (jen nějakých 30%), ale při intenzitách provozu je to absolutně dost. I proto měla být Blanka otevřena až PO dokončení severní části Pražského okruhu, místo toho ale tuto chybějící část supluje. A s ní i navazující ulice, nejvíce to schytává Patočkova (nejrychlejší propojení D8 - Prosecké radiály se západní části okruhu), ale i Evropská. Tady se ukazuje, jk chybí nedodělané radiály (alespoň jedna by byla potřeba). Do Blanky (a Patočkovy) se přesune i část tranzitu, která by dříve jela po jižní spojce (třeba trasy od Hradce nebo Liberce na Karlovy Vary a Plzeň).

A v neposlední řadě rychlejší průjezd Prahou přitáhne i tranzit, který by se Praze mohl vyhnout, ale čas jsou to, co dnes řidiči preferují. Namákou třeba spojení ze severu (Ústí n.L., Teplice...) do Plzně a okolí (analogicky třeba do Písku, Příbrami atd.), by se dříve realizovaly úplně mimo Prahu (ÚL-Most-Žatec-Plzeň), nově se vyplatí jet přes Prahu. A bude hůř, až se otevře poslední kus D8.

Řešení v tomto směru neexistuje (snad jen to zklidňování = znesnadňování a znechucování jízdy autem), ale to vyžaduje plnohodnotnou alternativu (vlaky, MHD...), což u nás zdaleka není samozřejmost.

+1/0
24.9.2015 23:42

V84l44a63s21t24i41m73i81l 78H23n74í62k 6876412541647

A já proč ulice Jugoslávských partyzánů, kterou přecházím cestou na oběd, se od pondělka změnila na parkoviště. Myslel jsem, že se někde na kulaťáku něco stalo, a na Blanku jsem nevzpomněl. No děkuju pěkně...8-o

+3/0
22.9.2015 13:10

L34u97k75á40š 67N50o70v65á88k 4706706722283

Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala.

Milá Radko Švarcová, to máš holt smůlu, když neumíš jezdit MHD. A teď si vem, že za pár měsíců, naštěstí, kolem Kulaťáku už ani nezaparkuješ, protože zóny!

+4/−1
22.9.2015 11:52

V81l88a27d28i68m65í70r 74H38o23l86ý 8574201356347

Ona ta Radka bude nejspíš Radmila z Kajovic, nebo Tutajova, taková nóbl dáma si prdelku ve vlaku vozit nebude. Vlakem jezdí domorodci, ne moravská elita.

+2/0
22.9.2015 16:16

D22a66v47i19d 10M55r61a29z90e62k 5593447724967

Ne kazdy kdo jezdi z "Roztok" do Prahy bydli v Roztokach:-) a ne kazdy jede dal do centra... nekdo pak jede na cervenak, na strahov, na smichov atd...

To ze je situace na Kulataku tragicka se vi dlouhodobe a pokud "tunel" tuto situaci zhorsil pak je urcite nasnade najit reseni - nejlepe vybudovat most pres reku (lidi jezdici smer melnik ci severni cast prahy) urcite by pak nejake procento nemuselo jezdit pres letnou ci tunelem. Take ne kazdy jezdi autem sam  (nebo nalehko)- ackoliv pro dehonestaci dane osoby je jednoduche vzit tuto premisu. Nebo pouziva auto nejen k ceste do prace.

0/−1
22.9.2015 10:38

J31i53r70k10a 63D95v34o57ř44á29k 4745830883948

O most u Suchdola byly už tahanice s ekoaktivistama.

+1/−1
22.9.2015 11:46

O83l88g82a 56P24a45v52l32í33k61o71v71á 6304688367642

Jasně, zase za jen pár miliard. Pak nebude stačit most a bude to chtít lanovku a průplav a nakonec leště letiště ;-D

+1/0
22.9.2015 13:08

D19a31v96i76d 17M69r25a56z56e39k 5103647324277

A tím chcete sdělit, že most ne?

Já se jen zeptám - pokud jedete ze severní části prahy k západní části (berme v potaz i vesnice a městečka v okolí zmíněných částí) - kudy musí jet?

Odpovím si sám - Holešovičky (případně Libeň) -> a) Nový most -> Milada Horáková->Korunovační nebo Letná -> Dejvice nebo b) Tunel-> Dejvice.

Je jasné, že Dejvice to odnášejí dlouhodobě, ale díky tunelu, který dopravu do Dejvic přivede rychleji, se začne kapacitně ucpávat. most plánovaný od roku 1956 Bohnice - Suchdol by přivedl dopravu až za Dejvice a tam by se díky napojení na okruh rozmělnila. Ekoaktivisté (nevím jestli to dnes není pejorativní označení) mají ve zpoždění také prsty, ale díky technologickému pokroku si myslím, že většinu podmínek lze již teď splnit. Spíše to vidím na neochotu říznout do živého (nesouhlas obyvatele Suchdola, kteří o mostu vědí více než 50 let) a začít stavět. Nedokončený okruh okolo metropole má opravdu jen málo vyspělých států. Spíše mají více okruhů.

+1/0
23.9.2015 8:58

J43i26r65k65a 45D11v79o12ř29á37k 4545980293198

Myslím že ekoaktivisté pejorativní označení není, na rozdíl od ekoteroristů. Ekologové to totiž nejsou - v naprosté většině, někteří mezi nimi ano.

0/0
23.9.2015 9:36

O37l91g75a 64P31a78v20l52í86k21o87v23á 6724358107842

Já tím chci připomenout, že v Praze se topí miliardy za projekty, které nemají návaznosti a jednoduše se kardinální chyby řeší dalším rozhazováním miliard

0/0
23.9.2015 10:15

I45v87a 98V15a27l55č15í63k33o34v83á 1169128691321

Po prvním pracovním dnu někteří přemoudřelí činí dalekosáhlé závěry. Zoufalost.

"Podobně situaci na takzvaném Kulaťáku vidí také Radka Švarcová. „Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala. Každodenní doprava do Prahy se mi tak prodloužila z osmnácti minut na čtyřicet minut,“ napsala nám."

...

Každodenní.... 8-o

0/0
22.9.2015 9:23

M18i50c16h28a63l 63Š44r42o53u17b89e39k 8544776313380

A přitom MHD to má za čtvrt hodinky. A pak mi bude někdo vyprávět, že lidi jsou chytří a zvolí tu nejlepší možnost ;-D;-D

+3/0
22.9.2015 10:37

J54a12n 44F91l66o98r23i91á81n 2867218414961

Jo Roztoky znám velice dobře.I když se rozrůstají,lze  třeba popojet na nádraží autem. Místa k parkování je tam moře. Apropo vlak z Roztok končí na Masarykově nádraží to je v samém centru města. Co víc si paní může přát????

+6/0
22.9.2015 8:14

D93a13v50i26d 88M79r72a66z16e45k 5303107544557

NA nadrazi po 8-9 hodine ranni se zaparkuje jiz tezko. Kapacita parkoviste neni nafukovaci a jiz ted tam parkuji i jini mimo Roztok. Parkovani na Podbabe neni take reseni, nebot i zde ji mist nedostatek a to nezminuji zamer vybudovani parkovacich zon. Pokud by praha 6 vybudovala alespon zachytne parkoviste tak prosim. bohuzel misto budovani mist sverila praha 6 jedine parkoviste do soukromeho vlastnictvi a od te doby zeje prazdnotou. Dalsi vec je vybudovani mostu ktery je naplanovan od roku 1956 a do ted neni ze Suchdola postaven, ackoliv kazdy Suchdolak musel o teto veci vedet (pokud se zajimal, kde chce bydlet)

0/0
22.9.2015 10:33

L97u36k25á60š 84N12o94v39á14k 4676776652183

Proč by Praha 6 měla budovat parkovací dům pro přespolní? Co by z toho měla? Praha 6 má co dělat, aby udržela rozpočet, nabobtnalý za vlád ODS, kdy ho sanovala z privatizace bytového fondu..

0/0
22.9.2015 11:54

J36a24n 46F76l51o13r45i58á13n 2497228644971

V článku si paní Švarcová z Roztok stěžuje. Já se ptám paní Švarcové,proč nejede v klidu vlakem? Z Roztok je výborné vlakové spojení. Když vystoupí v nové stanici Podbaba tam jí končí 2 tramvajové linky.Pak asi 3 stanice a je na metru Dejvická. Proč tak nejedete paní Švarcová????

+12/−3
22.9.2015 6:47

P57a71v48e65l 23O90b21d53r25ž64á65l35e36k 6396114648982

Vlak je super, pokud bydlíte na nádraží, pracujete na jiném a organizujete si život podle jízdního řádu.

+5/−7
22.9.2015 8:06

J82a48n 33F70l46o51r68i68á78n 2957198954931

Vážený pane,vlaky do Roztok jezdí často. Vzdálenost Roztoky-kulaták je menší,než jezdím já po Praze MHD!

+6/0
22.9.2015 8:08

P85a13v94e86l 53O32b89d48r53ž85á53l64e21k 6586794508252

Často je jak? V jízdním řádu vidím průměrně každou půl hodinu (x:23 a x:00). Za tu dobu jsem z domova na okraji Prahy i já (autem samozřejmě).

+2/−1
22.9.2015 9:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.