Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Problémy kvůli Blance si sednou, věří Dejvice. Chtějí obchvat „Kulaťáku“

Dejvice byly jedním z mála míst v Praze, kde kvůli otevření tunelu Blanka zhoustla doprava. Úterní provoz ale obavy obyvatel Prahy 6 mírní, situace se oproti pondělku uklidnila. Z radnice tak zatím zní: Musí si to sednout. A také ujištění, že Vítězné náměstí potřebuje obchvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A78l28e45x40a59n75d93r 73Š92í20r 5571720623

Ve světě se už dávno ví, že každé opatření usnadňující průjezd automobilů městem má automaticky a zákonitě za následek nárůst počtu automobilů městem projíždějících, a s tím spojené obtíže všeho druhu. Symbolem opačného přístupu je např. město Singapur, kde rozhodně nepodporují soukromou automobilovou dopravu a snaží se od ní odradit jak obyvatele, tak návštěvníky. Platí se dost horentní sumy za samotný vjezd do města, pak i za ježdění ve městě a parkování. Zaměřují se naopak na rozsáhlý a efektivní systém městské hromadné dopravy. Na fotografiích jsou vidět nápadně poloprázdné ulice, s taxíky a dvoupatrovými luxusními autobusy.  "Metro křižuje celý ostrov a stále se rozrůstá. Vede jak na letiště Changi, tak k malajsijské hranici, na většinu sídlišť, k hlavním atrakcím, a samozřejmě pod celým centrem. Kam nevede metro, jedou autobusy. A kam nejede autobus, vás dopraví taxíkáři, kteří bez řečí používají taxametry." V Evropě namátkou třeba mýtné v Londýně, o němž se v Praze jen planě žvaní.

+1/−2
23.9.2015 9:38

L64á78ď31a 82M95a72l37ý 5257216455725

Prosek-Vokovice v 18h za 20min. Jsem nadšen.

0/0
22.9.2015 20:28

V88r23a16t16i53s43l29a49v 13C48h79a94r51v74á26t 4501312432413

Uvažují vůbec lidé? Stále obchvatym, silnice, pak trochu zaprší a je povodeň.

0/0
22.9.2015 20:21

M60i85l97o33s29l75a10v 64J43e11ř62á57b66e82k 5726504459691

Vítězné náměstí určitě obchvat potřebuje. Viděl bych to tak na doplňkový tunel "Lenka" za takových padesát miliard.

+2/−1
22.9.2015 20:09
Foto

J87a29n 59Z90e18i68t24h84a82m78m18e78r 3329151811795

Je smutný, že obyvatelé Suchdola a okolí brání ve stavbě městského okruhu a pak nám tu dělají zácpy na kulaťáku. Lokální řešení na území prahy 6 nic neřeší.

+13/−1
22.9.2015 18:09

O83l85d89ř89i85c40h 53Ř77e85z48n50í89k 7225222784338

co zákaz vjezdu ze Suchdola? ;-D

+2/−1
22.9.2015 18:57

J80i80ř43í 23P80r69ů77š39a 7185442915309

Ale i na Suchdol došlo. Jediná rozumná přístupová cesta do centra je přes Jugoslávských partyzánů a tam to stojí i v pět odpoledne už od Podbaby.

+1/−1
22.9.2015 19:06

K56l63á77r56a 75T86r97n86k60o54v82á 3564759814159

Oni mohou jet ještě z Evropské, je to ale o hodně delší.

0/0
22.9.2015 19:09

L69u28k33á71š 70N10o83v97á51k 4716676972243

to spolu vůbec nesouvisí.....

0/−1
23.9.2015 10:32

P17a60v81e50l 48K32o30u31d69e92l24k34a 9248902724351

To je pěkný nesmysl. Kdyby byl okruh hotový, a to konkrétně v té jižní variantě co proti ní Suchdol a jiní protestují, tak bude Jugoslávských partyzánů sloužit jako přivaděč k okruhu a provoz na ni a dál skrz Kulaťák a k tunelu bude ještě o hodně vyšší než nyní. Navíc si všimněte, že kolony zde tvoří především osobní auta, rozhodně ne tranzitní nákladní doprava, kterou by případně okruh odklonil.

Poznámka: ti kdo brání (či zdržují) výstavbu okruhu jsou především ti, kteří za každou cenu prosazují jižní variantu a tváří se, že žádná jiná neexistuje, místo aby zadali studii její proveditelnosti atd - což měli už před mnoha lety udělat, jak je uvedeno ostatně i v už mnoho let staré zprávě hodnotící vliv na životní prostředí. Ta jasně uvádí že souhlasí s variantou severní, zatímco s jižní pouze pokud se prokáže nereálnost varianty severní.

Suchdol potřebuje okruh stejně jako ostatní...  ovšem měl by to být okruh _kolem_ Prahy.

0/−2
23.9.2015 14:11

R96o86b46e98r63t 18P20r83a72ž30á29k 4718656365840

Dnes jsem Blankou jel, skoro jsem se tam bál, jak tam bylo prázdno (cca 9:00), spíš mě překvapilo, že byla prázdná Jičínská ul. mezi Olšanským nám. a Florou. To jsem ještě nezažil...Alespoň ne ve všední den odpoledne.

0/0
22.9.2015 17:39

V17l88a83d78i10m72í42r 17M52a60c83h10á34l19e46k 9565193216716

Jediným důvodem ucpávání kulaťáku je jedinej přechod pro chodce u tramvajový zastávky kterej je neustále plnej lidí a auta se před nim štosujou až do podbaby..

+12/0
22.9.2015 17:38

E53v83ž31e97n 59P98o49l96á77k 3278138571643

To máte pravdu, ale co se s tím dá dělat? Možná, že lepší bylo pojetí bez zábradlí a přechodů, kde každý přejde, když je volno a auta jen dají pozor, aby tam nikdo neskočil.

+2/0
22.9.2015 19:27

J42i18ř17í 45J39o22z72a 3618633780921

Co prozahnout podchod metra a nahradit tak tento podchod... prechod nasledne zrusit... jina moznost snad ani neni...

+1/−1
22.9.2015 20:18

J47i79ř18í 84J74o35z73a 3208603930811

Pardon: nahradit tak tento prechod

0/0
22.9.2015 20:19

E10v85ž89e34n 78P59o75l64á89k 3498138291663

Taky mě to napadlo. Tramvajová refýž je zde ale úzká, navíc by se určitě objevil požadavek na nízkopodlažnost. Navíc když si představím, co by se dělo během výstavby, nenapadá mě řešení. Ubírat zde prostor chodníků a tím i omezit zelenou plochu na obou stranách včetně některých stromů by asi místní taky neocenili.

0/0
22.9.2015 20:24

J25i11r11k26a 95D47v20o88ř14á37k 4605780903638

Tramvajové refýže tu zas tak ůzké nejsou, navíc je tu "nevyužitý" půlpruh směrem od Blanky (nejde zrušit úplně kvůli nadměrným nákladům nebo co) a těsně u kruháče se to rozbíhá, takže by tam bylo i víc místa než je normální šířka refýže. Tomu rozbíhání by se navíc dalo i pomoct. Já myslím, že výlezy by se tam umístit daly na konec refýže jako na Flóře. Pak by se ani nemusel vlastně ten přechod rušit, samovolně by z něj stejně ubylo 80% chodců nebo víc. otázka ale je, co je pod zemí. Jestli by se ten podchod až k tramvajím prodloužit vůbec dal, ale snad tam nebude nic, co by se nedalo přeložit.

0/0
23.9.2015 10:52

L31u51k52á91š 95N70o59v18á31k 4546156422233

A udělat z živé ulice dálnici? Ne, díky! Podchody nejsou řešení, naopak problém...

0/0
23.9.2015 10:33

J85i98r88k53a 44D60v50o69ř72á34k 4575230233838

Nedělá se z živé ulice dálnice. Podchod už tam je, jde jen o to ho prodloužit. Na druhé straně refýže přechody jsou, a dokonce ani stávající by se rušit nemusel.

0/0
23.9.2015 10:56

R92i94c57h39a54r87d 94J53e22l46í57n16e57k 1176177791558

Přechody těsně naléhající na kruhový objezd a blokující vjezd a výjezd z Kulaťáku, zácpy kvůli nim byly pravidelně při zvýšení provozu už dříve. Čekal jsem že to tam někoho napadne. Projekt na poměrně jednoduchý podchod z metra ústící na Dejvickou by vše vyřešil. Nebo ty přechody posunout trochu dál včetně té nesmyslné tramvajové zastávky před GE bankou. Měli na to cca 8 let. Ale patrně měli na radnici P6 jiné starosti...

+8/0
22.9.2015 17:10

T21o63m 34P33á89l25e83k 1261286499938

P6 to vyřeší klasicky úřednicky. Zavedou modré zóny, aby tam auta nejezdila.

0/0
22.9.2015 19:22

J58i26r94k77a 82D86v66o22ř72á25k 4595540273418

Tram zastávka ve Svatovítské je naopak důležitá.

0/0
23.9.2015 12:04

F86r52a95n37t12i42š61e91k 78V45e59s87e59l12ý 5792733220350

Nejdřív ASAP postavit celý vnější okruh a pak řešit blbosti jako je trasa D nebo vnitřní okruh.

+3/−3
22.9.2015 16:41

R47i11c94h94a50r78d 32J70e50l94í17n39e61k 1186177901128

ASAP = v tomto případě 2040 ;-D

0/0
22.9.2015 17:12

F71r87a87n26t17i42š65e47k 59V27e94s36e63l42ý 5982133330160

V Číně by dnes rozhodli a do dvou let by obchvat stál, i kdyby měl vést prostředkem Běchovic a Klecany se přesunout o 3 kilometry na sever.

+2/−2
22.9.2015 17:19

L25u46k90á12š 26Š14l40e91h66o84f49e83r 1503809675109

Ano, a proto jsem rád že nežijeme v Číně ;-)

+7/0
22.9.2015 17:23

F17r84a34n19t40i68š39e57k 90V60e37s44e86l62ý 5172353370120

Já jsem taky rád, že tam nežiju.

Na druhou stranu, že může dálnici blokovat hnutí (jak) DUHA, jenom protože si koupí pozemky za účelem, aby blokovali stavbu, to už mi nepřijde moc skvělé.

Zlatá střední cesta by byla dobrá, ale to se tu moc nemusí. Tady je jenom ode zdi ke zdi.

0/0
22.9.2015 17:34

R90i54c21h69a70r82d 84J24e75l79í96n74e75k 1236677631348

tak se tam, franto, odstěhuj!

+3/0
22.9.2015 17:23

P23a77v24e74l 56O17b42d20r64ž76á95l15e13k 6776234568482

To vysvětlete suchdolským a běchovickým...

I když lidé ze Suchdola si to teď snad začnou pomalu uvědomovat, když se přes kolony nedostanou dál do Prahy...

0/−1
22.9.2015 20:22

M88a23r87e47k 23J50a33n 2253912584602

Zase jako obvykle. Nejdřív se vyhodí peníze, v tomto případě za stavbu, která nemá návaznost. Hned po otevření stavby, najednou odborníci řeší jak je možné, že to někde nefunguje. První ,který za to muže je arch. Borovička, kterého napadla Severojižní magistrála Prahy, aniž by ho napadlo nejdříve za komunistů vybudovat vnější okruh Prahy. Všichni zastupitelé Prahy do dnes jsou stejní myslitele jako arch.Borovička.

+1/−5
22.9.2015 16:34

O25l84d23ř75i33c37h 92Ř57e23z36n43í46k 7775592164168

kdy Suchdol nezablokoval stavbu okruhu, tak už se mohlo dávno stavět....

+4/−1
22.9.2015 16:35

O88l19d71ř12i82c28h 37Ř34e54z74n86í10k 7375892594648

Ale to fronta se týká právě Suchdola, tak ať si to vyžerou ;-D

+6/−1
22.9.2015 16:36

K57l81á93r79a 62T30r81n75k83o65v42á 3224549764209

Ne, týká se to celých Dejvic, ze Suchdola mohou jet jinudy.

0/0
22.9.2015 18:57

P87e17t44r 44K16o30u56k76o96l56í88k 6310573503

Blábolíte nesmysly. SJM byla součástí roštového systému, který se naštěstí dále nerealizoval. Tedy systému bez okruhů.

Co se týče Blanky - tedy vnitřního okruhu, tak ten svoje opodstatnění má. To že vyvolá lokální problémy je nutná daň za celkové zlepšení.

+4/0
22.9.2015 16:50

R92o29b33e76r78t 88P95r64a35ž53á67k 4378956275270

Zbytky roštu vidíme třeba v ul. V Olšinách mezi Úvalskou a Průběžnou.

0/0
22.9.2015 17:40

M84a25r78e77k 63J98a91n 2923542524432

Díky za vysvětlení. Už i ten radní Prahy za ČSSD přiznal, že se to až tak moc nepovedlo.

0/0
22.9.2015 20:24

O10l14d96ř32i72c98h 33Ř34e90z45n19í44k 7755862244328

dneska jsem tam byl, provoz všude skoro žádný, jen v ulici Jug. partyzánů fronta jak pra.e a ta končila u přechodu na tram zastávku Vítězné náměstí v ulici Svatovítská - pak opět volno...

+1/0
22.9.2015 16:33

K81l89á75r78a 34T39r59n21k41o20v53á 3934519114369

No protože jiná cesta na Kulaťák než tudy nevede.

0/0
22.9.2015 18:56

J77i33r45k87a 90D66v12o80ř68á14k 4705350803758

Jiné cesty existují, ale P6 dělá vše pro to, aby se jinudy nejezdilo.

+1/0
23.9.2015 12:09

K79a13r89e49l 75D19v12o78ř73á19k 3697547847

Dejvice budte v klidu. Otevření tunelu Blanka se zúčastnil arcibiskup Duka a tak s pomocí Boží si to jistě sedne.;-)

+2/0
22.9.2015 16:30

M90a62r55e38k 81G89a19j41d21a 4393984326642

Na co obchvat, je tam metro. :-/

+1/0
22.9.2015 16:07

J78a19n 16K73r62a14l 2770451614176

je to fajn nastoupit s osobakem do vagonu:-)

+3/0
22.9.2015 16:17

L62á53ď74a 90M33a97l58ý 5367276455815

Kde necháš káru?

0/0
22.9.2015 16:22

O21l27d23ř74i87c44h 71Ř44e67z72n90í26k 7205402924728

v koloně ;-D ;-D ;-D

0/0
22.9.2015 16:34

J98a55k65u75b 49B38r55i91n84e16r 6987842422611

No ja vam nevim..na jugosich to vypada stejne jako vcera:/

+2/0
22.9.2015 16:02

T13o80m86á82š 67H90l91a98d73í68k 1167116927438

A jako před otevřením Blanky. Nic nového.

+2/0
22.9.2015 17:03

J71a36k64u60b 40B35r58i79n60e68r 6417822712311

No to si dovolim nesouhlasit...

+2/0
22.9.2015 18:06

J88i80r45k85a 11D16v68o19ř39á36k 4715120793108

Nene, je to horší než před Blankou, i když i před tím to bylo špatné. Sice je pořád brzo soudit, ale mám dojem, že tohle si opravdu nesedne.

0/0
23.9.2015 12:11

F80r96a69n48t44i21š29e57k 51L48u54f17t 5127329294276

Myslel jsme si to, že kvůli tunelu bude potřeba stavět další tunely.

0/0
22.9.2015 16:00

R51a84d28e70k 19N91o32v29a98k 9864743619950

Bude ještě třeba pozměnit frekvence semaforů na křižovatkách nejen v blízkém okolí, ale i ve vzdáleném okolí od tunelů, zprovozněním další pětiny městského okruhu se změní trasy desetitisíců vozidel.

Určitě bude třeba upravit semafory:

- výjezd ze Strahovského na Plzeňskou prodloužit zelenou na úkor Kartouzské

- výjezd z Blanky směr Vypich na prvních dvou křižovatkách prodloužit zelenou a možná zaslepit křížení s Pod Královkou

- Na Vypichu protáhnout volno ve směru na Motol

- prodloužit intervaly zelené na Spojovací až na Jarov

- delší zelená na sjezdu z Jižní spojky do Braníka

- na Prašném mostě prodloužit zelenou ve směru Svatovítská-Milady Horákové a popřemýšlet jestli Svatovítskou nepřemalovat zpět na dvakrát dva pruhy

+1/−1
22.9.2015 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.