Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Problémy kvůli Blance si sednou, věří Dejvice. Chtějí obchvat „Kulaťáku“

Dejvice byly jedním z mála míst v Praze, kde kvůli otevření tunelu Blanka zhoustla doprava. Úterní provoz ale obavy obyvatel Prahy 6 mírní, situace se oproti pondělku uklidnila. Z radnice tak zatím zní: Musí si to sednout. A také ujištění, že Vítězné náměstí potřebuje obchvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A84l77e48x69a78n79d28r 11Š97í14r 5851820803

Ve světě se už dávno ví, že každé opatření usnadňující průjezd automobilů městem má automaticky a zákonitě za následek nárůst počtu automobilů městem projíždějících, a s tím spojené obtíže všeho druhu. Symbolem opačného přístupu je např. město Singapur, kde rozhodně nepodporují soukromou automobilovou dopravu a snaží se od ní odradit jak obyvatele, tak návštěvníky. Platí se dost horentní sumy za samotný vjezd do města, pak i za ježdění ve městě a parkování. Zaměřují se naopak na rozsáhlý a efektivní systém městské hromadné dopravy. Na fotografiích jsou vidět nápadně poloprázdné ulice, s taxíky a dvoupatrovými luxusními autobusy.  "Metro křižuje celý ostrov a stále se rozrůstá. Vede jak na letiště Changi, tak k malajsijské hranici, na většinu sídlišť, k hlavním atrakcím, a samozřejmě pod celým centrem. Kam nevede metro, jedou autobusy. A kam nejede autobus, vás dopraví taxíkáři, kteří bez řečí používají taxametry." V Evropě namátkou třeba mýtné v Londýně, o němž se v Praze jen planě žvaní.

+1/−2
23.9.2015 9:38

L19á50ď24a 77M90a32l96ý 5237506425495

Prosek-Vokovice v 18h za 20min. Jsem nadšen.

0/0
22.9.2015 20:28

V10r21a61t77i43s12l98a83v 93C87h60a37r26v56á21t 4471622752523

Uvažují vůbec lidé? Stále obchvatym, silnice, pak trochu zaprší a je povodeň.

0/0
22.9.2015 20:21

M37i93l73o44s70l93a53v 19J37e66ř15á86b44e77k 5376174119461

Vítězné náměstí určitě obchvat potřebuje. Viděl bych to tak na doplňkový tunel "Lenka" za takových padesát miliard.

+2/−1
22.9.2015 20:09
Foto

J25a11n 24Z20e96i31t52h92a92m13m40e38r 3569541851555

Je smutný, že obyvatelé Suchdola a okolí brání ve stavbě městského okruhu a pak nám tu dělají zácpy na kulaťáku. Lokální řešení na území prahy 6 nic neřeší.

+13/−1
22.9.2015 18:09

O68l15d38ř26i18c67h 15Ř44e93z95n58í20k 7335302244208

co zákaz vjezdu ze Suchdola? ;-D

+2/−1
22.9.2015 18:57

J94i45ř48í 64P55r15ů51š80a 7505672635249

Ale i na Suchdol došlo. Jediná rozumná přístupová cesta do centra je přes Jugoslávských partyzánů a tam to stojí i v pět odpoledne už od Podbaby.

+1/−1
22.9.2015 19:06

K62l82á80r58a 28T39r49n20k98o43v40á 3804179274609

Oni mohou jet ještě z Evropské, je to ale o hodně delší.

0/0
22.9.2015 19:09

L32u77k81á17š 94N89o91v98á79k 4146876642703

to spolu vůbec nesouvisí.....

0/−1
23.9.2015 10:32

P12a67v59e68l 34K70o83u11d53e39l73k78a 9568152384181

To je pěkný nesmysl. Kdyby byl okruh hotový, a to konkrétně v té jižní variantě co proti ní Suchdol a jiní protestují, tak bude Jugoslávských partyzánů sloužit jako přivaděč k okruhu a provoz na ni a dál skrz Kulaťák a k tunelu bude ještě o hodně vyšší než nyní. Navíc si všimněte, že kolony zde tvoří především osobní auta, rozhodně ne tranzitní nákladní doprava, kterou by případně okruh odklonil.

Poznámka: ti kdo brání (či zdržují) výstavbu okruhu jsou především ti, kteří za každou cenu prosazují jižní variantu a tváří se, že žádná jiná neexistuje, místo aby zadali studii její proveditelnosti atd - což měli už před mnoha lety udělat, jak je uvedeno ostatně i v už mnoho let staré zprávě hodnotící vliv na životní prostředí. Ta jasně uvádí že souhlasí s variantou severní, zatímco s jižní pouze pokud se prokáže nereálnost varianty severní.

Suchdol potřebuje okruh stejně jako ostatní...  ovšem měl by to být okruh _kolem_ Prahy.

0/−2
23.9.2015 14:11

R71o48b41e26r82t 11P95r12a93ž66á68k 4878406705850

Dnes jsem Blankou jel, skoro jsem se tam bál, jak tam bylo prázdno (cca 9:00), spíš mě překvapilo, že byla prázdná Jičínská ul. mezi Olšanským nám. a Florou. To jsem ještě nezažil...Alespoň ne ve všední den odpoledne.

0/0
22.9.2015 17:39

V84l95a20d93i67m43í47r 61M90a47c54h90á65l24e51k 9715953656816

Jediným důvodem ucpávání kulaťáku je jedinej přechod pro chodce u tramvajový zastávky kterej je neustále plnej lidí a auta se před nim štosujou až do podbaby..

+12/0
22.9.2015 17:38

E71v50ž34e26n 15P65o65l11á65k 3818538391673

To máte pravdu, ale co se s tím dá dělat? Možná, že lepší bylo pojetí bez zábradlí a přechodů, kde každý přejde, když je volno a auta jen dají pozor, aby tam nikdo neskočil.

+2/0
22.9.2015 19:27

J54i77ř67í 62J46o93z69a 3648803100851

Co prozahnout podchod metra a nahradit tak tento podchod... prechod nasledne zrusit... jina moznost snad ani neni...

+1/−1
22.9.2015 20:18

J34i27ř86í 53J39o96z11a 3858263880461

Pardon: nahradit tak tento prechod

0/0
22.9.2015 20:19

E68v78ž40e54n 91P12o61l93á32k 3328928761333

Taky mě to napadlo. Tramvajová refýž je zde ale úzká, navíc by se určitě objevil požadavek na nízkopodlažnost. Navíc když si představím, co by se dělo během výstavby, nenapadá mě řešení. Ubírat zde prostor chodníků a tím i omezit zelenou plochu na obou stranách včetně některých stromů by asi místní taky neocenili.

0/0
22.9.2015 20:24

J13i77r57k12a 41D83v81o84ř25á17k 4395600353678

Tramvajové refýže tu zas tak ůzké nejsou, navíc je tu "nevyužitý" půlpruh směrem od Blanky (nejde zrušit úplně kvůli nadměrným nákladům nebo co) a těsně u kruháče se to rozbíhá, takže by tam bylo i víc místa než je normální šířka refýže. Tomu rozbíhání by se navíc dalo i pomoct. Já myslím, že výlezy by se tam umístit daly na konec refýže jako na Flóře. Pak by se ani nemusel vlastně ten přechod rušit, samovolně by z něj stejně ubylo 80% chodců nebo víc. otázka ale je, co je pod zemí. Jestli by se ten podchod až k tramvajím prodloužit vůbec dal, ale snad tam nebude nic, co by se nedalo přeložit.

0/0
23.9.2015 10:52

L10u78k65á63š 92N98o75v46á22k 4696446422753

A udělat z živé ulice dálnici? Ne, díky! Podchody nejsou řešení, naopak problém...

0/0
23.9.2015 10:33

J42i58r17k19a 11D24v18o95ř37á65k 4275140403728

Nedělá se z živé ulice dálnice. Podchod už tam je, jde jen o to ho prodloužit. Na druhé straně refýže přechody jsou, a dokonce ani stávající by se rušit nemusel.

0/0
23.9.2015 10:56

R38i39c27h14a86r91d 33J94e39l38í32n27e39k 1216427431248

Přechody těsně naléhající na kruhový objezd a blokující vjezd a výjezd z Kulaťáku, zácpy kvůli nim byly pravidelně při zvýšení provozu už dříve. Čekal jsem že to tam někoho napadne. Projekt na poměrně jednoduchý podchod z metra ústící na Dejvickou by vše vyřešil. Nebo ty přechody posunout trochu dál včetně té nesmyslné tramvajové zastávky před GE bankou. Měli na to cca 8 let. Ale patrně měli na radnici P6 jiné starosti...

+8/0
22.9.2015 17:10

T35o97m 34P73á74l24e92k 1301646979118

P6 to vyřeší klasicky úřednicky. Zavedou modré zóny, aby tam auta nejezdila.

0/0
22.9.2015 19:22

J81i73r34k89a 63D69v57o42ř35á76k 4205460453138

Tram zastávka ve Svatovítské je naopak důležitá.

0/0
23.9.2015 12:04

F35r89a78n88t80i74š80e11k 66V91e39s64e58l45ý 5182623160840

Nejdřív ASAP postavit celý vnější okruh a pak řešit blbosti jako je trasa D nebo vnitřní okruh.

+3/−3
22.9.2015 16:41

R19i58c69h49a73r62d 68J96e85l64í32n77e89k 1936987831958

ASAP = v tomto případě 2040 ;-D

0/0
22.9.2015 17:12

F34r21a54n82t95i44š89e43k 69V41e27s60e94l35ý 5492673610750

V Číně by dnes rozhodli a do dvou let by obchvat stál, i kdyby měl vést prostředkem Běchovic a Klecany se přesunout o 3 kilometry na sever.

+2/−2
22.9.2015 17:19

L72u30k81á13š 26Š52l13e21h71o91f54e68r 1333349625789

Ano, a proto jsem rád že nežijeme v Číně ;-)

+7/0
22.9.2015 17:23

F19r50a28n24t10i18š56e11k 72V70e45s96e70l11ý 5932653360630

Já jsem taky rád, že tam nežiju.

Na druhou stranu, že může dálnici blokovat hnutí (jak) DUHA, jenom protože si koupí pozemky za účelem, aby blokovali stavbu, to už mi nepřijde moc skvělé.

Zlatá střední cesta by byla dobrá, ale to se tu moc nemusí. Tady je jenom ode zdi ke zdi.

0/0
22.9.2015 17:34

R23i30c94h11a79r84d 71J96e88l10í17n92e96k 1256267981488

tak se tam, franto, odstěhuj!

+3/0
22.9.2015 17:23

P46a74v86e81l 70O56b20d67r28ž81á11l26e16k 6656904548122

To vysvětlete suchdolským a běchovickým...

I když lidé ze Suchdola si to teď snad začnou pomalu uvědomovat, když se přes kolony nedostanou dál do Prahy...

0/−1
22.9.2015 20:22

M39a61r98e34k 78J31a35n 2103112624142

Zase jako obvykle. Nejdřív se vyhodí peníze, v tomto případě za stavbu, která nemá návaznost. Hned po otevření stavby, najednou odborníci řeší jak je možné, že to někde nefunguje. První ,který za to muže je arch. Borovička, kterého napadla Severojižní magistrála Prahy, aniž by ho napadlo nejdříve za komunistů vybudovat vnější okruh Prahy. Všichni zastupitelé Prahy do dnes jsou stejní myslitele jako arch.Borovička.

+1/−5
22.9.2015 16:34

O56l54d45ř58i33c35h 17Ř82e65z16n13í62k 7755292774678

kdy Suchdol nezablokoval stavbu okruhu, tak už se mohlo dávno stavět....

+4/−1
22.9.2015 16:35

O64l41d96ř55i14c62h 45Ř26e90z30n27í20k 7745852294668

Ale to fronta se týká právě Suchdola, tak ať si to vyžerou ;-D

+6/−1
22.9.2015 16:36

K98l65á32r68a 57T74r19n33k10o84v51á 3494629414319

Ne, týká se to celých Dejvic, ze Suchdola mohou jet jinudy.

0/0
22.9.2015 18:57

P65e23t88r 38K54o95u98k67o40l62í24k 6410233603

Blábolíte nesmysly. SJM byla součástí roštového systému, který se naštěstí dále nerealizoval. Tedy systému bez okruhů.

Co se týče Blanky - tedy vnitřního okruhu, tak ten svoje opodstatnění má. To že vyvolá lokální problémy je nutná daň za celkové zlepšení.

+4/0
22.9.2015 16:50

R31o63b98e16r47t 39P16r71a12ž58á41k 4418226135640

Zbytky roštu vidíme třeba v ul. V Olšinách mezi Úvalskou a Průběžnou.

0/0
22.9.2015 17:40

M10a14r94e34k 16J37a81n 2303882294972

Díky za vysvětlení. Už i ten radní Prahy za ČSSD přiznal, že se to až tak moc nepovedlo.

0/0
22.9.2015 20:24

O68l12d17ř37i44c24h 87Ř68e11z77n14í19k 7565692284178

dneska jsem tam byl, provoz všude skoro žádný, jen v ulici Jug. partyzánů fronta jak pra.e a ta končila u přechodu na tram zastávku Vítězné náměstí v ulici Svatovítská - pak opět volno...

+1/0
22.9.2015 16:33

K81l57á25r50a 41T98r62n45k37o18v14á 3404409414449

No protože jiná cesta na Kulaťák než tudy nevede.

0/0
22.9.2015 18:56

J10i47r44k32a 78D37v87o70ř71á39k 4435980543538

Jiné cesty existují, ale P6 dělá vše pro to, aby se jinudy nejezdilo.

+1/0
23.9.2015 12:09

K44a75r26e34l 78D65v78o57ř29á44k 3327747987

Dejvice budte v klidu. Otevření tunelu Blanka se zúčastnil arcibiskup Duka a tak s pomocí Boží si to jistě sedne.;-)

+2/0
22.9.2015 16:30

M33a13r83e55k 34G10a40j68d85a 4763424406462

Na co obchvat, je tam metro. :-/

+1/0
22.9.2015 16:07

J19a27n 81K50r85a55l 8283695203824

je to fajn nastoupit s osobakem do vagonu:-)

+3/0
22.9.2015 16:17

L34á73ď60a 83M24a64l24ý 5697336555335

Kde necháš káru?

0/0
22.9.2015 16:22

O14l24d47ř39i13c39h 67Ř75e12z44n79í24k 7615832384718

v koloně ;-D ;-D ;-D

0/0
22.9.2015 16:34

J73a26k62u63b 25B97r38i32n70e20r 6447252982621

No ja vam nevim..na jugosich to vypada stejne jako vcera:/

+2/0
22.9.2015 16:02

T31o18m36á32š 71H87l77a20d27í79k 1267346407688

A jako před otevřením Blanky. Nic nového.

+2/0
22.9.2015 17:03

J72a89k32u22b 50B48r60i15n18e56r 6937802522361

No to si dovolim nesouhlasit...

+2/0
22.9.2015 18:06

J93i87r40k15a 54D92v18o56ř51á72k 4165270533938

Nene, je to horší než před Blankou, i když i před tím to bylo špatné. Sice je pořád brzo soudit, ale mám dojem, že tohle si opravdu nesedne.

0/0
23.9.2015 12:11

F98r38a32n55t35i48š10e58k 69L94u63f92t 5537739244556

Myslel jsme si to, že kvůli tunelu bude potřeba stavět další tunely.

0/0
22.9.2015 16:00

R78a44d93e88k 79N21o34v32a26k 9824263989830

Bude ještě třeba pozměnit frekvence semaforů na křižovatkách nejen v blízkém okolí, ale i ve vzdáleném okolí od tunelů, zprovozněním další pětiny městského okruhu se změní trasy desetitisíců vozidel.

Určitě bude třeba upravit semafory:

- výjezd ze Strahovského na Plzeňskou prodloužit zelenou na úkor Kartouzské

- výjezd z Blanky směr Vypich na prvních dvou křižovatkách prodloužit zelenou a možná zaslepit křížení s Pod Královkou

- Na Vypichu protáhnout volno ve směru na Motol

- prodloužit intervaly zelené na Spojovací až na Jarov

- delší zelená na sjezdu z Jižní spojky do Braníka

- na Prašném mostě prodloužit zelenou ve směru Svatovítská-Milady Horákové a popřemýšlet jestli Svatovítskou nepřemalovat zpět na dvakrát dva pruhy

+1/−1
22.9.2015 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.