Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Problémy kvůli Blance si sednou, věří Dejvice. Chtějí obchvat „Kulaťáku“

Dejvice byly jedním z mála míst v Praze, kde kvůli otevření tunelu Blanka zhoustla doprava. Úterní provoz ale obavy obyvatel Prahy 6 mírní, situace se oproti pondělku uklidnila. Z radnice tak zatím zní: Musí si to sednout. A také ujištění, že Vítězné náměstí potřebuje obchvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A36l88e88x19a54n56d21r 51Š79í10r 5451660723

Ve světě se už dávno ví, že každé opatření usnadňující průjezd automobilů městem má automaticky a zákonitě za následek nárůst počtu automobilů městem projíždějících, a s tím spojené obtíže všeho druhu. Symbolem opačného přístupu je např. město Singapur, kde rozhodně nepodporují soukromou automobilovou dopravu a snaží se od ní odradit jak obyvatele, tak návštěvníky. Platí se dost horentní sumy za samotný vjezd do města, pak i za ježdění ve městě a parkování. Zaměřují se naopak na rozsáhlý a efektivní systém městské hromadné dopravy. Na fotografiích jsou vidět nápadně poloprázdné ulice, s taxíky a dvoupatrovými luxusními autobusy.  "Metro křižuje celý ostrov a stále se rozrůstá. Vede jak na letiště Changi, tak k malajsijské hranici, na většinu sídlišť, k hlavním atrakcím, a samozřejmě pod celým centrem. Kam nevede metro, jedou autobusy. A kam nejede autobus, vás dopraví taxíkáři, kteří bez řečí používají taxametry." V Evropě namátkou třeba mýtné v Londýně, o němž se v Praze jen planě žvaní.

+1/−2
23.9.2015 9:38

L66á30ď77a 55M90a49l72ý 5627326865535

Prosek-Vokovice v 18h za 20min. Jsem nadšen.

0/0
22.9.2015 20:28

V74r97a87t11i80s17l37a35v 45C36h70a82r64v38á88t 4461452282233

Uvažují vůbec lidé? Stále obchvatym, silnice, pak trochu zaprší a je povodeň.

0/0
22.9.2015 20:21

M10i64l75o19s75l73a31v 14J11e44ř44á55b68e19k 5706714729201

Vítězné náměstí určitě obchvat potřebuje. Viděl bych to tak na doplňkový tunel "Lenka" za takových padesát miliard.

+2/−1
22.9.2015 20:09
Foto

J30a45n 95Z46e22i26t11h13a36m44m19e13r 3149791831805

Je smutný, že obyvatelé Suchdola a okolí brání ve stavbě městského okruhu a pak nám tu dělají zácpy na kulaťáku. Lokální řešení na území prahy 6 nic neřeší.

+13/−1
22.9.2015 18:09

O11l25d40ř28i58c70h 14Ř66e80z29n93í42k 7765352574508

co zákaz vjezdu ze Suchdola? ;-D

+2/−1
22.9.2015 18:57

J20i38ř73í 77P20r62ů52š58a 7175722475869

Ale i na Suchdol došlo. Jediná rozumná přístupová cesta do centra je přes Jugoslávských partyzánů a tam to stojí i v pět odpoledne už od Podbaby.

+1/−1
22.9.2015 19:06

K93l97á40r63a 71T87r18n54k41o53v60á 3584409394659

Oni mohou jet ještě z Evropské, je to ale o hodně delší.

0/0
22.9.2015 19:09

L91u32k68á35š 11N86o68v91á74k 4166156692473

to spolu vůbec nesouvisí.....

0/−1
23.9.2015 10:32

P72a80v21e85l 33K27o71u81d88e39l70k87a 9278122194661

To je pěkný nesmysl. Kdyby byl okruh hotový, a to konkrétně v té jižní variantě co proti ní Suchdol a jiní protestují, tak bude Jugoslávských partyzánů sloužit jako přivaděč k okruhu a provoz na ni a dál skrz Kulaťák a k tunelu bude ještě o hodně vyšší než nyní. Navíc si všimněte, že kolony zde tvoří především osobní auta, rozhodně ne tranzitní nákladní doprava, kterou by případně okruh odklonil.

Poznámka: ti kdo brání (či zdržují) výstavbu okruhu jsou především ti, kteří za každou cenu prosazují jižní variantu a tváří se, že žádná jiná neexistuje, místo aby zadali studii její proveditelnosti atd - což měli už před mnoha lety udělat, jak je uvedeno ostatně i v už mnoho let staré zprávě hodnotící vliv na životní prostředí. Ta jasně uvádí že souhlasí s variantou severní, zatímco s jižní pouze pokud se prokáže nereálnost varianty severní.

Suchdol potřebuje okruh stejně jako ostatní...  ovšem měl by to být okruh _kolem_ Prahy.

0/−2
23.9.2015 14:11

R76o24b47e80r96t 59P36r48a46ž45á98k 4358166645570

Dnes jsem Blankou jel, skoro jsem se tam bál, jak tam bylo prázdno (cca 9:00), spíš mě překvapilo, že byla prázdná Jičínská ul. mezi Olšanským nám. a Florou. To jsem ještě nezažil...Alespoň ne ve všední den odpoledne.

0/0
22.9.2015 17:39

V66l28a69d81i59m42í74r 35M22a66c82h13á91l97e46k 9835833596356

Jediným důvodem ucpávání kulaťáku je jedinej přechod pro chodce u tramvajový zastávky kterej je neustále plnej lidí a auta se před nim štosujou až do podbaby..

+12/0
22.9.2015 17:38

E96v91ž66e88n 50P22o54l72á48k 3868288461753

To máte pravdu, ale co se s tím dá dělat? Možná, že lepší bylo pojetí bez zábradlí a přechodů, kde každý přejde, když je volno a auta jen dají pozor, aby tam nikdo neskočil.

+2/0
22.9.2015 19:27

J33i81ř13í 69J56o30z58a 3338123870341

Co prozahnout podchod metra a nahradit tak tento podchod... prechod nasledne zrusit... jina moznost snad ani neni...

+1/−1
22.9.2015 20:18

J23i24ř56í 43J50o98z61a 3248743790671

Pardon: nahradit tak tento prechod

0/0
22.9.2015 20:19

E65v98ž38e29n 68P15o69l35á47k 3938308161783

Taky mě to napadlo. Tramvajová refýž je zde ale úzká, navíc by se určitě objevil požadavek na nízkopodlažnost. Navíc když si představím, co by se dělo během výstavby, nenapadá mě řešení. Ubírat zde prostor chodníků a tím i omezit zelenou plochu na obou stranách včetně některých stromů by asi místní taky neocenili.

0/0
22.9.2015 20:24

J20i93r76k36a 63D10v11o94ř13á42k 4745360643208

Tramvajové refýže tu zas tak ůzké nejsou, navíc je tu "nevyužitý" půlpruh směrem od Blanky (nejde zrušit úplně kvůli nadměrným nákladům nebo co) a těsně u kruháče se to rozbíhá, takže by tam bylo i víc místa než je normální šířka refýže. Tomu rozbíhání by se navíc dalo i pomoct. Já myslím, že výlezy by se tam umístit daly na konec refýže jako na Flóře. Pak by se ani nemusel vlastně ten přechod rušit, samovolně by z něj stejně ubylo 80% chodců nebo víc. otázka ale je, co je pod zemí. Jestli by se ten podchod až k tramvajím prodloužit vůbec dal, ale snad tam nebude nic, co by se nedalo přeložit.

0/0
23.9.2015 10:52

L32u49k35á13š 70N94o65v25á14k 4416376602533

A udělat z živé ulice dálnici? Ne, díky! Podchody nejsou řešení, naopak problém...

0/0
23.9.2015 10:33

J62i75r50k39a 92D17v76o33ř55á32k 4345600743778

Nedělá se z živé ulice dálnice. Podchod už tam je, jde jen o to ho prodloužit. Na druhé straně refýže přechody jsou, a dokonce ani stávající by se rušit nemusel.

0/0
23.9.2015 10:56

R72i62c66h63a92r13d 94J47e85l22í90n58e20k 1236947891448

Přechody těsně naléhající na kruhový objezd a blokující vjezd a výjezd z Kulaťáku, zácpy kvůli nim byly pravidelně při zvýšení provozu už dříve. Čekal jsem že to tam někoho napadne. Projekt na poměrně jednoduchý podchod z metra ústící na Dejvickou by vše vyřešil. Nebo ty přechody posunout trochu dál včetně té nesmyslné tramvajové zastávky před GE bankou. Měli na to cca 8 let. Ale patrně měli na radnici P6 jiné starosti...

+8/0
22.9.2015 17:10

T98o12m 56P47á28l61e12k 1811286879858

P6 to vyřeší klasicky úřednicky. Zavedou modré zóny, aby tam auta nejezdila.

0/0
22.9.2015 19:22

J75i26r10k51a 95D26v92o62ř47á77k 4435560583258

Tram zastávka ve Svatovítské je naopak důležitá.

0/0
23.9.2015 12:04

F89r38a48n43t96i62š38e65k 86V35e57s28e39l53ý 5102633800730

Nejdřív ASAP postavit celý vnější okruh a pak řešit blbosti jako je trasa D nebo vnitřní okruh.

+3/−3
22.9.2015 16:41

R25i18c71h68a21r48d 62J92e30l42í52n66e64k 1556967321388

ASAP = v tomto případě 2040 ;-D

0/0
22.9.2015 17:12

F33r63a47n31t34i57š19e39k 74V93e77s86e48l61ý 5822953680400

V Číně by dnes rozhodli a do dvou let by obchvat stál, i kdyby měl vést prostředkem Běchovic a Klecany se přesunout o 3 kilometry na sever.

+2/−2
22.9.2015 17:19

L50u53k30á26š 10Š80l13e42h95o23f29e69r 1123309175259

Ano, a proto jsem rád že nežijeme v Číně ;-)

+7/0
22.9.2015 17:23

F76r10a43n52t90i59š61e39k 46V54e84s16e81l79ý 5682703940240

Já jsem taky rád, že tam nežiju.

Na druhou stranu, že může dálnici blokovat hnutí (jak) DUHA, jenom protože si koupí pozemky za účelem, aby blokovali stavbu, to už mi nepřijde moc skvělé.

Zlatá střední cesta by byla dobrá, ale to se tu moc nemusí. Tady je jenom ode zdi ke zdi.

0/0
22.9.2015 17:34

R56i78c17h16a63r66d 28J91e61l95í19n14e91k 1566787331848

tak se tam, franto, odstěhuj!

+3/0
22.9.2015 17:23

P82a61v26e49l 89O90b90d78r54ž95á95l60e25k 6546574738862

To vysvětlete suchdolským a běchovickým...

I když lidé ze Suchdola si to teď snad začnou pomalu uvědomovat, když se přes kolony nedostanou dál do Prahy...

0/−1
22.9.2015 20:22

M72a38r17e69k 46J76a34n 2983962654292

Zase jako obvykle. Nejdřív se vyhodí peníze, v tomto případě za stavbu, která nemá návaznost. Hned po otevření stavby, najednou odborníci řeší jak je možné, že to někde nefunguje. První ,který za to muže je arch. Borovička, kterého napadla Severojižní magistrála Prahy, aniž by ho napadlo nejdříve za komunistů vybudovat vnější okruh Prahy. Všichni zastupitelé Prahy do dnes jsou stejní myslitele jako arch.Borovička.

+1/−5
22.9.2015 16:34

O41l61d37ř37i57c94h 85Ř19e78z73n66í86k 7265362184708

kdy Suchdol nezablokoval stavbu okruhu, tak už se mohlo dávno stavět....

+4/−1
22.9.2015 16:35

O31l40d46ř51i61c39h 14Ř83e50z25n24í45k 7835912504918

Ale to fronta se týká právě Suchdola, tak ať si to vyžerou ;-D

+6/−1
22.9.2015 16:36

K35l71á47r91a 67T68r12n29k67o48v94á 3234169504909

Ne, týká se to celých Dejvic, ze Suchdola mohou jet jinudy.

0/0
22.9.2015 18:57

P42e38t16r 12K67o60u24k66o12l57í53k 6850423793

Blábolíte nesmysly. SJM byla součástí roštového systému, který se naštěstí dále nerealizoval. Tedy systému bez okruhů.

Co se týče Blanky - tedy vnitřního okruhu, tak ten svoje opodstatnění má. To že vyvolá lokální problémy je nutná daň za celkové zlepšení.

+4/0
22.9.2015 16:50

R49o34b85e33r73t 61P54r88a25ž12á61k 4388266825230

Zbytky roštu vidíme třeba v ul. V Olšinách mezi Úvalskou a Průběžnou.

0/0
22.9.2015 17:40

M44a90r76e98k 33J80a17n 2773882814412

Díky za vysvětlení. Už i ten radní Prahy za ČSSD přiznal, že se to až tak moc nepovedlo.

0/0
22.9.2015 20:24

O21l14d44ř44i24c82h 69Ř48e28z23n18í88k 7425882464528

dneska jsem tam byl, provoz všude skoro žádný, jen v ulici Jug. partyzánů fronta jak pra.e a ta končila u přechodu na tram zastávku Vítězné náměstí v ulici Svatovítská - pak opět volno...

+1/0
22.9.2015 16:33

K23l14á50r39a 43T41r53n66k66o75v85á 3184989424559

No protože jiná cesta na Kulaťák než tudy nevede.

0/0
22.9.2015 18:56

J96i50r41k50a 49D53v79o86ř78á68k 4765640983358

Jiné cesty existují, ale P6 dělá vše pro to, aby se jinudy nejezdilo.

+1/0
23.9.2015 12:09

K11a44r20e86l 37D93v73o47ř52á96k 3787597777

Dejvice budte v klidu. Otevření tunelu Blanka se zúčastnil arcibiskup Duka a tak s pomocí Boží si to jistě sedne.;-)

+2/0
22.9.2015 16:30

M76a48r95e60k 49G84a67j21d48a 4103484956982

Na co obchvat, je tam metro. :-/

+1/0
22.9.2015 16:07

J76a54n 40K65r40a75l 2300701484816

je to fajn nastoupit s osobakem do vagonu:-)

+3/0
22.9.2015 16:17

L58á96ď44a 70M89a75l13ý 5487826175365

Kde necháš káru?

0/0
22.9.2015 16:22

O78l40d24ř61i44c70h 90Ř38e61z57n75í81k 7405122144468

v koloně ;-D ;-D ;-D

0/0
22.9.2015 16:34

J21a18k29u40b 78B46r84i61n51e65r 6777152322381

No ja vam nevim..na jugosich to vypada stejne jako vcera:/

+2/0
22.9.2015 16:02

T76o87m62á39š 96H23l25a13d94í14k 1397416857348

A jako před otevřením Blanky. Nic nového.

+2/0
22.9.2015 17:03

J81a24k13u67b 85B38r90i40n62e76r 6577412552621

No to si dovolim nesouhlasit...

+2/0
22.9.2015 18:06

J20i77r92k84a 15D32v79o87ř28á11k 4155890313188

Nene, je to horší než před Blankou, i když i před tím to bylo špatné. Sice je pořád brzo soudit, ale mám dojem, že tohle si opravdu nesedne.

0/0
23.9.2015 12:11

F22r25a10n47t59i60š78e36k 61L20u29f93t 5477469354856

Myslel jsme si to, že kvůli tunelu bude potřeba stavět další tunely.

0/0
22.9.2015 16:00

R80a64d67e62k 92N27o21v54a35k 9634533939950

Bude ještě třeba pozměnit frekvence semaforů na křižovatkách nejen v blízkém okolí, ale i ve vzdáleném okolí od tunelů, zprovozněním další pětiny městského okruhu se změní trasy desetitisíců vozidel.

Určitě bude třeba upravit semafory:

- výjezd ze Strahovského na Plzeňskou prodloužit zelenou na úkor Kartouzské

- výjezd z Blanky směr Vypich na prvních dvou křižovatkách prodloužit zelenou a možná zaslepit křížení s Pod Královkou

- Na Vypichu protáhnout volno ve směru na Motol

- prodloužit intervaly zelené na Spojovací až na Jarov

- delší zelená na sjezdu z Jižní spojky do Braníka

- na Prašném mostě prodloužit zelenou ve směru Svatovítská-Milady Horákové a popřemýšlet jestli Svatovítskou nepřemalovat zpět na dvakrát dva pruhy

+1/−1
22.9.2015 15:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.