Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Problémy kvůli Blance si sednou, věří Dejvice. Chtějí obchvat „Kulaťáku“

Dejvice byly jedním z mála míst v Praze, kde kvůli otevření tunelu Blanka zhoustla doprava. Úterní provoz ale obavy obyvatel Prahy 6 mírní, situace se oproti pondělku uklidnila. Z radnice tak zatím zní: Musí si to sednout. A také ujištění, že Vítězné náměstí potřebuje obchvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A43l73e61x84a84n59d22r 75Š31í78r 5531240803

Ve světě se už dávno ví, že každé opatření usnadňující průjezd automobilů městem má automaticky a zákonitě za následek nárůst počtu automobilů městem projíždějících, a s tím spojené obtíže všeho druhu. Symbolem opačného přístupu je např. město Singapur, kde rozhodně nepodporují soukromou automobilovou dopravu a snaží se od ní odradit jak obyvatele, tak návštěvníky. Platí se dost horentní sumy za samotný vjezd do města, pak i za ježdění ve městě a parkování. Zaměřují se naopak na rozsáhlý a efektivní systém městské hromadné dopravy. Na fotografiích jsou vidět nápadně poloprázdné ulice, s taxíky a dvoupatrovými luxusními autobusy.  "Metro křižuje celý ostrov a stále se rozrůstá. Vede jak na letiště Changi, tak k malajsijské hranici, na většinu sídlišť, k hlavním atrakcím, a samozřejmě pod celým centrem. Kam nevede metro, jedou autobusy. A kam nejede autobus, vás dopraví taxíkáři, kteří bez řečí používají taxametry." V Evropě namátkou třeba mýtné v Londýně, o němž se v Praze jen planě žvaní.

+1/−2
23.9.2015 9:38

L58á28ď67a 69M14a11l60ý 5467866215985

Prosek-Vokovice v 18h za 20min. Jsem nadšen.

0/0
22.9.2015 20:28

V15r91a47t59i65s42l74a88v 68C14h77a49r22v15á28t 4251492332833

Uvažují vůbec lidé? Stále obchvatym, silnice, pak trochu zaprší a je povodeň.

0/0
22.9.2015 20:21

M48i63l94o90s44l92a82v 44J48e97ř62á83b37e81k 5246344289261

Vítězné náměstí určitě obchvat potřebuje. Viděl bych to tak na doplňkový tunel "Lenka" za takových padesát miliard.

+2/−1
22.9.2015 20:09
Foto

J46a86n 62Z73e75i73t67h53a10m52m30e80r 3269221821915

Je smutný, že obyvatelé Suchdola a okolí brání ve stavbě městského okruhu a pak nám tu dělají zácpy na kulaťáku. Lokální řešení na území prahy 6 nic neřeší.

+13/−1
22.9.2015 18:09

O29l64d21ř18i13c20h 67Ř79e90z60n85í89k 7525302954688

co zákaz vjezdu ze Suchdola? ;-D

+2/−1
22.9.2015 18:57

J41i62ř74í 56P20r79ů19š93a 7475242215659

Ale i na Suchdol došlo. Jediná rozumná přístupová cesta do centra je přes Jugoslávských partyzánů a tam to stojí i v pět odpoledne už od Podbaby.

+1/−1
22.9.2015 19:06

K31l65á16r42a 28T26r72n20k23o60v46á 3544359754839

Oni mohou jet ještě z Evropské, je to ale o hodně delší.

0/0
22.9.2015 19:09

L32u52k71á84š 68N89o54v34á16k 4426726962803

to spolu vůbec nesouvisí.....

0/−1
23.9.2015 10:32

P50a10v51e80l 54K61o46u71d44e22l78k38a 9698582234151

To je pěkný nesmysl. Kdyby byl okruh hotový, a to konkrétně v té jižní variantě co proti ní Suchdol a jiní protestují, tak bude Jugoslávských partyzánů sloužit jako přivaděč k okruhu a provoz na ni a dál skrz Kulaťák a k tunelu bude ještě o hodně vyšší než nyní. Navíc si všimněte, že kolony zde tvoří především osobní auta, rozhodně ne tranzitní nákladní doprava, kterou by případně okruh odklonil.

Poznámka: ti kdo brání (či zdržují) výstavbu okruhu jsou především ti, kteří za každou cenu prosazují jižní variantu a tváří se, že žádná jiná neexistuje, místo aby zadali studii její proveditelnosti atd - což měli už před mnoha lety udělat, jak je uvedeno ostatně i v už mnoho let staré zprávě hodnotící vliv na životní prostředí. Ta jasně uvádí že souhlasí s variantou severní, zatímco s jižní pouze pokud se prokáže nereálnost varianty severní.

Suchdol potřebuje okruh stejně jako ostatní...  ovšem měl by to být okruh _kolem_ Prahy.

0/−2
23.9.2015 14:11

R85o90b33e66r17t 33P34r57a68ž86á59k 4888916185600

Dnes jsem Blankou jel, skoro jsem se tam bál, jak tam bylo prázdno (cca 9:00), spíš mě překvapilo, že byla prázdná Jičínská ul. mezi Olšanským nám. a Florou. To jsem ještě nezažil...Alespoň ne ve všední den odpoledne.

0/0
22.9.2015 17:39

V77l25a31d39i68m98í10r 81M89a62c14h93á81l23e71k 9635143636106

Jediným důvodem ucpávání kulaťáku je jedinej přechod pro chodce u tramvajový zastávky kterej je neustále plnej lidí a auta se před nim štosujou až do podbaby..

+12/0
22.9.2015 17:38

E49v34ž49e72n 33P81o22l91á91k 3618528841933

To máte pravdu, ale co se s tím dá dělat? Možná, že lepší bylo pojetí bez zábradlí a přechodů, kde každý přejde, když je volno a auta jen dají pozor, aby tam nikdo neskočil.

+2/0
22.9.2015 19:27

J28i90ř49í 68J70o58z41a 3258323860391

Co prozahnout podchod metra a nahradit tak tento podchod... prechod nasledne zrusit... jina moznost snad ani neni...

+1/−1
22.9.2015 20:18

J83i93ř61í 70J53o14z85a 3198633520451

Pardon: nahradit tak tento prechod

0/0
22.9.2015 20:19

E95v12ž38e47n 17P55o24l86á70k 3718638341213

Taky mě to napadlo. Tramvajová refýž je zde ale úzká, navíc by se určitě objevil požadavek na nízkopodlažnost. Navíc když si představím, co by se dělo během výstavby, nenapadá mě řešení. Ubírat zde prostor chodníků a tím i omezit zelenou plochu na obou stranách včetně některých stromů by asi místní taky neocenili.

0/0
22.9.2015 20:24

J63i39r47k80a 76D69v64o40ř86á11k 4795760363828

Tramvajové refýže tu zas tak ůzké nejsou, navíc je tu "nevyužitý" půlpruh směrem od Blanky (nejde zrušit úplně kvůli nadměrným nákladům nebo co) a těsně u kruháče se to rozbíhá, takže by tam bylo i víc místa než je normální šířka refýže. Tomu rozbíhání by se navíc dalo i pomoct. Já myslím, že výlezy by se tam umístit daly na konec refýže jako na Flóře. Pak by se ani nemusel vlastně ten přechod rušit, samovolně by z něj stejně ubylo 80% chodců nebo víc. otázka ale je, co je pod zemí. Jestli by se ten podchod až k tramvajím prodloužit vůbec dal, ale snad tam nebude nic, co by se nedalo přeložit.

0/0
23.9.2015 10:52

L37u18k17á57š 96N25o62v12á61k 4256436532533

A udělat z živé ulice dálnici? Ne, díky! Podchody nejsou řešení, naopak problém...

0/0
23.9.2015 10:33

J60i32r15k71a 40D31v32o71ř37á26k 4535330653438

Nedělá se z živé ulice dálnice. Podchod už tam je, jde jen o to ho prodloužit. Na druhé straně refýže přechody jsou, a dokonce ani stávající by se rušit nemusel.

0/0
23.9.2015 10:56

R57i28c75h55a19r98d 47J66e89l54í19n61e71k 1946297841938

Přechody těsně naléhající na kruhový objezd a blokující vjezd a výjezd z Kulaťáku, zácpy kvůli nim byly pravidelně při zvýšení provozu už dříve. Čekal jsem že to tam někoho napadne. Projekt na poměrně jednoduchý podchod z metra ústící na Dejvickou by vše vyřešil. Nebo ty přechody posunout trochu dál včetně té nesmyslné tramvajové zastávky před GE bankou. Měli na to cca 8 let. Ale patrně měli na radnici P6 jiné starosti...

+8/0
22.9.2015 17:10

T30o53m 63P92á10l64e77k 1171496199388

P6 to vyřeší klasicky úřednicky. Zavedou modré zóny, aby tam auta nejezdila.

0/0
22.9.2015 19:22

J13i52r73k98a 78D49v16o92ř62á77k 4765630973508

Tram zastávka ve Svatovítské je naopak důležitá.

0/0
23.9.2015 12:04

F70r43a76n20t45i38š51e82k 61V60e33s10e64l50ý 5772663260150

Nejdřív ASAP postavit celý vnější okruh a pak řešit blbosti jako je trasa D nebo vnitřní okruh.

+3/−3
22.9.2015 16:41

R55i72c66h20a15r12d 68J19e27l52í31n94e78k 1826307251888

ASAP = v tomto případě 2040 ;-D

0/0
22.9.2015 17:12

F28r49a64n66t56i76š79e51k 18V58e10s82e88l86ý 5162143190520

V Číně by dnes rozhodli a do dvou let by obchvat stál, i kdyby měl vést prostředkem Běchovic a Klecany se přesunout o 3 kilometry na sever.

+2/−2
22.9.2015 17:19

L92u47k12á33š 58Š66l24e42h71o98f41e44r 1433819245849

Ano, a proto jsem rád že nežijeme v Číně ;-)

+7/0
22.9.2015 17:23

F21r19a49n35t14i63š17e20k 32V23e80s12e22l43ý 5772123410790

Já jsem taky rád, že tam nežiju.

Na druhou stranu, že může dálnici blokovat hnutí (jak) DUHA, jenom protože si koupí pozemky za účelem, aby blokovali stavbu, to už mi nepřijde moc skvělé.

Zlatá střední cesta by byla dobrá, ale to se tu moc nemusí. Tady je jenom ode zdi ke zdi.

0/0
22.9.2015 17:34

R95i66c32h13a17r92d 66J25e42l45í69n92e73k 1876727491618

tak se tam, franto, odstěhuj!

+3/0
22.9.2015 17:23

P12a49v11e42l 69O34b30d31r45ž33á46l39e40k 6286454778212

To vysvětlete suchdolským a běchovickým...

I když lidé ze Suchdola si to teď snad začnou pomalu uvědomovat, když se přes kolony nedostanou dál do Prahy...

0/−1
22.9.2015 20:22

M77a17r90e54k 93J16a88n 2433702434312

Zase jako obvykle. Nejdřív se vyhodí peníze, v tomto případě za stavbu, která nemá návaznost. Hned po otevření stavby, najednou odborníci řeší jak je možné, že to někde nefunguje. První ,který za to muže je arch. Borovička, kterého napadla Severojižní magistrála Prahy, aniž by ho napadlo nejdříve za komunistů vybudovat vnější okruh Prahy. Všichni zastupitelé Prahy do dnes jsou stejní myslitele jako arch.Borovička.

+1/−5
22.9.2015 16:34

O58l72d28ř10i72c41h 44Ř42e16z59n74í31k 7985662774628

kdy Suchdol nezablokoval stavbu okruhu, tak už se mohlo dávno stavět....

+4/−1
22.9.2015 16:35

O47l79d64ř34i91c85h 81Ř43e78z42n72í67k 7785672204218

Ale to fronta se týká právě Suchdola, tak ať si to vyžerou ;-D

+6/−1
22.9.2015 16:36

K60l11á30r72a 91T11r96n33k68o70v55á 3214209394389

Ne, týká se to celých Dejvic, ze Suchdola mohou jet jinudy.

0/0
22.9.2015 18:57

P16e23t51r 63K51o83u60k87o78l40í55k 6420923723

Blábolíte nesmysly. SJM byla součástí roštového systému, který se naštěstí dále nerealizoval. Tedy systému bez okruhů.

Co se týče Blanky - tedy vnitřního okruhu, tak ten svoje opodstatnění má. To že vyvolá lokální problémy je nutná daň za celkové zlepšení.

+4/0
22.9.2015 16:50

R33o30b54e57r53t 57P17r65a79ž38á77k 4188186235810

Zbytky roštu vidíme třeba v ul. V Olšinách mezi Úvalskou a Průběžnou.

0/0
22.9.2015 17:40

M55a53r36e64k 89J19a25n 2933172324412

Díky za vysvětlení. Už i ten radní Prahy za ČSSD přiznal, že se to až tak moc nepovedlo.

0/0
22.9.2015 20:24

O30l55d86ř78i28c76h 75Ř78e21z26n97í14k 7545582984388

dneska jsem tam byl, provoz všude skoro žádný, jen v ulici Jug. partyzánů fronta jak pra.e a ta končila u přechodu na tram zastávku Vítězné náměstí v ulici Svatovítská - pak opět volno...

+1/0
22.9.2015 16:33

K15l43á50r69a 37T16r60n24k49o46v27á 3974659104889

No protože jiná cesta na Kulaťák než tudy nevede.

0/0
22.9.2015 18:56

J34i11r65k77a 87D87v14o59ř65á91k 4195180363968

Jiné cesty existují, ale P6 dělá vše pro to, aby se jinudy nejezdilo.

+1/0
23.9.2015 12:09

K53a97r59e55l 67D55v66o10ř71á27k 3797187697

Dejvice budte v klidu. Otevření tunelu Blanka se zúčastnil arcibiskup Duka a tak s pomocí Boží si to jistě sedne.;-)

+2/0
22.9.2015 16:30

M80a61r75e85k 53G20a59j29d25a 4653544496712

Na co obchvat, je tam metro. :-/

+1/0
22.9.2015 16:07

J22a33n 42K42r40a61l 8613635933774

je to fajn nastoupit s osobakem do vagonu:-)

+3/0
22.9.2015 16:17

L71á41ď65a 38M71a53l92ý 5957966365215

Kde necháš káru?

0/0
22.9.2015 16:22

O27l15d55ř42i89c91h 70Ř51e14z36n47í32k 7355222354478

v koloně ;-D ;-D ;-D

0/0
22.9.2015 16:34

J20a62k85u39b 97B48r95i47n24e98r 6267632312881

No ja vam nevim..na jugosich to vypada stejne jako vcera:/

+2/0
22.9.2015 16:02

T54o36m43á25š 79H42l49a71d88í57k 1347256717528

A jako před otevřením Blanky. Nic nového.

+2/0
22.9.2015 17:03

J58a16k27u28b 18B67r62i96n57e39r 6727132152381

No to si dovolim nesouhlasit...

+2/0
22.9.2015 18:06

J77i68r12k25a 24D69v20o66ř88á85k 4505450893848

Nene, je to horší než před Blankou, i když i před tím to bylo špatné. Sice je pořád brzo soudit, ale mám dojem, že tohle si opravdu nesedne.

0/0
23.9.2015 12:11

F46r24a86n49t42i78š29e15k 41L63u65f72t 5587809334376

Myslel jsme si to, že kvůli tunelu bude potřeba stavět další tunely.

0/0
22.9.2015 16:00

R85a11d73e46k 55N73o86v23a58k 9814663189690

Bude ještě třeba pozměnit frekvence semaforů na křižovatkách nejen v blízkém okolí, ale i ve vzdáleném okolí od tunelů, zprovozněním další pětiny městského okruhu se změní trasy desetitisíců vozidel.

Určitě bude třeba upravit semafory:

- výjezd ze Strahovského na Plzeňskou prodloužit zelenou na úkor Kartouzské

- výjezd z Blanky směr Vypich na prvních dvou křižovatkách prodloužit zelenou a možná zaslepit křížení s Pod Královkou

- Na Vypichu protáhnout volno ve směru na Motol

- prodloužit intervaly zelené na Spojovací až na Jarov

- delší zelená na sjezdu z Jižní spojky do Braníka

- na Prašném mostě prodloužit zelenou ve směru Svatovítská-Milady Horákové a popřemýšlet jestli Svatovítskou nepřemalovat zpět na dvakrát dva pruhy

+1/−1
22.9.2015 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.