Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli stavbě výtahu bude metro stanicí Roztyly jen projíždět

Kvůli stavbě výtahu do vestibulu metra na Roztylech budou vlaky stanicí o víkendu pouze projíždět. Cestující zde budou vystupovat a nastupovat zase až o svátečním pondělí. Stanice pak ve stejném režimu bude uzavřena také na konci října.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i34r36k54a 67D93v51o57ř36á28k 4685800143358

Muhehe, "odstraňování bariér";-D. Co kdyby se raději začalo tím, že by se zbytečně nevytvářely bariéry nové, jako třeba stanice metra pro přestup na letiště, která pro lidi s kuframa nemá eskalátor?:-P

+1/−1
25.9.2015 16:10

L26u79k16e 23V62o42j36t63ě94c33h 7593615430147

Ma vytah...

+1/0
2.10.2015 19:43

J38a30n 14Z19i73e48g74l13e15r 1451596691828

Pokud je stanice Roztyly zavřena z tohoto důvodu, pak je to dobrá zpráva. Vyspělá společnost se pozná podle toho, jak se umí postarat o handicapované občany. Výtah  pomůže zlepšit cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky a vůbec lidem, kteří se zdravotních důvodů špatně chodí. Takže hle je pozitivní krok, že ke stanicím pražského metra, který jsou bezbariérové, přibude další.

+1/−1
25.9.2015 12:38

K47a35r28e59l 42D41r88d16a 6603865727219

"Handicapovaný občan" je přímo nadávka. Do pochvaly nepatří. Opravte si slovník.

  Jestli to dopadne jako na Chodově či na I.P. Pavlova (či v Holešovicích, 1. na Chodově, na Smíchově...), bude to opět katastrofa. Chtěl bych vidět nejprve záměr, aby se dal připomínkovat. Zdá se mi, že stavitelé bezbariérových řešení jsou u DPP nepoučitelní.

0/−2
25.9.2015 13:45

M20i91c75h31a70l 43T79e76s54a49ř 4828812100641

Třeba "osoba s omezenou schopností pohybu a orientace" je už jakž takž korektní? A připomínkovat byste to chtěl Vy osobně?

+1/0
25.9.2015 14:45

K13a50r82e31l 88D70r44d46a 6733975847659

Jistě. Ten korektní slovník je důležitý. Blbé, a to hodně, je, že na něj zvysoka kašlou novináři a česká média obecně, a když se kdokoliv proti takovému hulvátství ozve, tak ho česká xenofobní a rasistická společnost leda tak zašlape do podlahy.

  Pak to nechtěně vypadá jak tady. Pochvalná úvaha z které "řve" nadávka všem vozíčkářům. ;-) (Jan Ziegler by se měl omlouvat a ne sázet minusy.)

  Jako občasný asistent o bezbariérovosti něco málo vím. Ano, já bych to mohl zhruba připomínkovat. Základní pitomosti bych uměl ohlídat.  U stavebního povolení k I.P. Pavlova jsem zahlédl, že se k tomu organizace vozíčkářů vyjadřovala v roce 2012, tedy neskutečně dávno. Tehdy byly výtahy v pražském metru zázrak. Počítám, že do toho nechtěl nikdo rýpat. Otázkou je, zda byl na stole detailní projekt a vizualizace, zda bylo řešení zřejmé a zda by připomínky od vozíčkářů někdo bral. Že to postaví Kocourkovští od DPP podle své vlastní hlavy, to nikdo tušit tehdy nemohl.

0/−1
25.9.2015 18:23

M63i42c97h22a50l 97T93e93s45a91ř 4158512980261

Jako občasný asistent tedy možná víte, že dokumentaci pro stavební povolení se svaz tělesně postižených posuzuje. Může si nadiktovat co potřebuje a dostane to, protože stavební úřad proti jeho nesouhlasu nikdy nepůjde. Na druhou stranu, i oni dobře ví, že když si navymýšlí moc, tak prostě žádná stavba nebude, protože na to nebudou prachy. To kouzelné slovo je kompromis. Kdo chce víc, nemá nic...

Ale pokud chcete vizualizaci, tak si jí prosím zaplaťte, je to překvapivě drahé. Jinak Vám nezbývá než se naučit číst stavební výkresy.

Co se týče terminologie, trochu v tom plavu. Černochům se nesmí říkat černoši, hendikepovaným se nesmí říkat hendikepovaní... znám pár urážlivých názvů pro postižené, ale na hendikepu nevidím nic pejorativního. Taky moc nechápu, že pro tělesně poztižené toho děláme docela dost (bezesporu bychom mohli i o trochu víc, ale to bychom mohli i pro sociálně znevýhodněné, pro opuštěné pejsky, pro pracující bílé heterosexuály, kteří se cítí utlačovaní...) a stojí to docela dost peněz. A je to tak v pořádku. Ale chraň nás ruka páně, když se jen vysloví myšlenka, že hendikepovaným pomáháme. Hned vyskočí někdo jako Vy a začne se čílit. Tak radši poraďte jako na to - dělat pro hendikepované první poslední, ale urputně předstírat že vlastně hendikepovaní vůbec nejsou? To je klasickej orwellovskej doublethink. Fakt nevím, jak být dostatečně politicky korektní. Mimochodem "handicap" je jen překlad "postižení". Ale handicap je podle vás nekorektní, kdežto postižení je asi korektní, když se ten svaz tak jmenuje... Možná je to fakt jako s černochama, kteří si mohou říkat niggaz, ale běloch na to "n-word" nesmí ani pomyslet.

Zkuste mě i panu Zieglerovi prosím nějak lidsky vysvětlit, jak být dostatečně korektní.

+1/0
25.9.2015 19:20

K60a10r52e78l 27D50r19d11a 6533165277809

Uvedl jste to sám dobře. Nejde o "postižené občany", jde o lidi. Případně jako zcela nepodstatné a když to musí být, tak o "lidi s nějakým postižením". Jde jen o pořadí slov. Primárním oslovením je "člověk" a pak něco dalšího. Přitom je to to nejpodstatnější a nic to nikoho nestojí. Pouze vyjadřujete své civilizované chování a ochotu myslet na druhé. Jste někdo, kdo vozíčkáře neposílá žít do ústavů, když v MHD "dělnické třídě" překáží, třeba... A jde jen o slova.

  Nemyslím si, že bezbariérová řešení se dělají výhradně pro vozíčkáře. Slouží všem. Když máte výstup z metra jen bezbariérový, platí to stoprocentně. Nízkopodlažní tramvaje urychlují dopravu a poskytují snadný nástup také všem cestujícím.

  Na I.P.Pavlova jsou bariérové výtahy! Byl jste u posuzování v roce 2012? Víte jak probíhalo? Já ne. Nezdá se mi, že by si tady někdo něco přehnaného navymýšlel navíc. Spíš věřím, že se konkrétní technické řešení ladilo za pochodu podle situace na staveništi. (Měly se rušit byty, pak se nerušily... Udělal se bez schválení přechod pro chodce, pak se povoloval... To řešení se měnilo průběžně.) Očividně to ve finále, třeba na přání komunálních politiků, vzal do ruky někdo, kdo bezbariérové řešení neumí. A vozíčkáři byli druzí.

  Aneb klasická česká xenofobní bezohledná realita. Cítím z toho hlášku, "vždyť jde jen o postižené". Přes "pěkná" slovíčka pana Zieglera. ;-)

0/0
25.9.2015 20:13

M76i77c94h88a54l 43T58e57s93a58ř 4958562550191

Vy slyšíte docela dost věcí, které nebyly vyřčeny:) Nebo si do hlav ostatních lidí domýšlíte co potřebujete, záleží na úhlu pohledu. Ať tak nebo tak, bohužel se na to těžko argumentuje.

0/0
26.9.2015 22:02

M42i95l23o88s47l45a90v 97K17a50n78t48o37r52e38k 1349767101589

Náhradní dopravu na trase Kačerov - Roztyly musela vymyslet hlava pomazaná. Kačerov Roztyly je cca 4 km a 4 světla , v průměru cesta trvá minimálně 6 min. Kdežto Roztyly Chodov je to jen 1 km a 2 světla (jedny jsou jen pro chodce), kdežto tady zvládne bus do 2 min.

+1/0
25.9.2015 12:14

J31a38n 75S19p28á79l75e97n77ý 4367883351777

Tam snad není potřeba náhradní doprava, busy tam jezdí normálně..

+1/0
25.9.2015 20:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.