Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha kvůli výpadku softwaru několik hodin nevydávala Opencard

Praha ve středu několik hodin nebyla schopna vydávat karty Opencard. Důvodem byl výpadek softwaru. Město ho očekávalo, ale až od čtvrtka. V místě vydávání karet - Škodově paláci - marně čekaly na kartu desítky lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83i18ř77í 22Š96t37ě78r18b54a 9913152387515

takže už skoro 2 miliardy? :D za systém, který jinde stojí desítky milionu..inu, kocourkov..

0/0
1.10.2015 14:34

B68o91h42u72s11l70a61v 86K14r23á41l93í36k 2691120419466

Takže když si zaplatím a koupím housku, ale nekoupím si k ní podporu, tak se mám smířit s tím, že v ní budou zapečení švábi a žiletky?

0/0
30.9.2015 18:27

V28á32c14l26a97v 66Š93o10b22r 5933242677160

No kdyz si k ní nekoupíte mrázak a elektřinu tak vám po roce zplesnivi

+1/0
1.10.2015 8:30

P29e61t94r 42K66o26l95á78ř 2518727884961

Město si neumí zajistit podporu svých systémů? 8-o

0/−1
30.9.2015 14:19

M14i64l79o12š 10S19e16t22í55k 3859159474440

To se zeptejte těch, co ty smluvy kdysi sepisovali a řádně swe při tom napakovali.

0/0
30.9.2015 21:49

K69a35r47e72l 87D75r46d29a 6963935787979

Uměl by tady někdo smysluplně určit co je smyslem placení jízdného v Praze? Doprava je dotovaná, jízdné je dotované. Je třeba ho kontrolovat a šikanovat neplatiče... Což také něco stojí. Platy revizorů nejsou malé. Věčné nebezpečí, že mi přijde dítě domu zmlácené revizory nebo měšťáky... Nebo holka znásilněná stejnou partou státních biřiců. Rv;-D

  Takže celá ta šikana s jízdným má jen funkci regulace, aby cestující dopravu zbytečně nepřetěžovali. Asi jako poplatky u lékaře. Pak možná jízdné trochu reguluje asociály. Kvůli tomu ho fakt všichni platíme? ;-)

+2/−13
30.9.2015 12:39

K93a12r84e44l 67D75r59d25a 6293935117239

Jeden trapný argument vidím. 11% jízd je na jízdenky. V tržbách to dělá 41%, tedy 1,7 mld. Kč. Smyslem hraní si na placení jízdného je oškubání turistů, mimopražských a náhodných cestujících. Jde skoro o 1/2 tržby za jízdné v Praze. :-P

+1/−3
30.9.2015 12:48

R97o21m84a18n 54P60o42l56á57č96e95k 5906579165

Jezdím s platným jízdním dokladem a problémy s revizory nemám.

To samé s MP. Parkuji tam kde mám, přecházím tam kde mám a když dostanu lístek a nebo botičku, tak uznám že jsem stál jako blb.

Nevím co to je dnes za modernu, řvát na lidi co chtějí a požadují dodržování všeobecně daných pravidel...

+14/0
30.9.2015 13:04

K63a95r52e76l 16D69r10d14a 6163165317779

Nemyslím si, že placení jízdného je nějaké obecné pravidlo platné ve veřejném zájmu, aby si zasloužilo respektování. Toto pravidlo lze měnit. (A je to i nebezpečné, protože se jedná o snahu zdražit jízdné.)

0/−4
30.9.2015 13:21

P86e19t54r 32V25e75s33e34l74ý 8755905382736

Vy máte dobře vymeteno. Ale třeba se vám jednou v palici rozsvítí...

+1/−1
30.9.2015 13:24

R45o60m32a49n 95P15o93l85á60č22e63k 5726519865

Za službu se platí. Co je na tom špatně? Navíc u nás jsme ještě levní. Na Západ od nás pokuty začínají na 100 EUR...

 Ve Španělsku má RENFE (jejich ČD) mají revizoři obušky a klepeta ve standardní výbavě...

Navíc ty peníze stejně zaplatíme, akorát nepřímo přes daně...

+4/0
30.9.2015 13:25

F41r22a93n15t77i85š75e73k 32N11o35v81á30k 6661335416861

A o tom to je. Že v ČR platíme dvakrát. Jednou přímo a podruhé ještě k tomu z daní.

0/−1
30.9.2015 14:16

K15a23r13e69l 18D76r63d19a 6113365917369

Každý kdo použije dotované jízdné fakticky okrádá všechny Pražany. Problém dotací a jakési sociální solidarity. Ve veřejném zájmu je podpora MHD, budiž, přiměřené dotace MHD jsou na místě.

  Výchovné by bylo vysvětlit cestujícím, že čerpají službu za 85 Kč/den, resp. za 20-25 tis. Kč ročně na cestujícího. Pokud chcete platit, plaťte plnou cenu. To je pak morální jednání.

  Pokud se bavíme o solidaritě, jaký je rozdíl jestli zaplatím 25% ceny, 10% ceny nebo žádnou cenu? Neplatit nic by výrazně snížilo náklady na OC, jízdenky, revizory, automaty...

  A jak mám níže, minusy tady sázejí hustě dopraváci, co jezdí po Praze zdarma a pouze si hlídají odměny. Takže chtějí, aby ostatní Pražané platili co nejvíc. To už je normální zlodějna. ;-)

0/0
30.9.2015 15:16

L96u90k59á72š 88K90a21u80c70k22ý 4514963719381

A proto je levnější jezdit autem ;-).

0/0
30.9.2015 21:08

K31a24r24e84l 36D61r29d35a 6583585487269

Další trapný argument vychází z přepravního řádu. Má se platit za přepravovaná zavazadla, kočárky s kovovým šrotem, ledničky, skříňky, nábytek... cestující nemá obtěžovat ostatní puchem, svrabem, šířením neštovic... Za porušení řádu se vyžaduje pokuta. Počítám, že takové pokuty jsou v popisu práce revizorů.

  Nikdy jsem takovou pokutu neviděl. Spíš jsem si všiml, že revizor soucitně nad smrdícím bezdomovcem mávne rukou a nechá ho dál dřepět v tramvaji bez jízdenky. Takže i případná ochrana před asociály se často míjí účinkem.

  (Umím si představit, že za mrazů vydá Praha nařízení, že nesmí být bezdomovci vyhazováni z MHD. A případný pokus pokutovat noční opilce by nejspíš končil inzultací a lynčem revizora...) Působnost revizorů je vymezena nepsanými zákony ulice.

  Trapné je, že se revize jízdenek pak pěkně po bolševicku zaměří na slušně a movitě vypadající cestující, co s placením pokuty nebudou dělat drahoty. Zpravidla na mládež a studenty, kteří na pokutu vezmou z tátovy peněženky.

  (Doporučuji pečlivě nastudovat situace, kdy pokutu platit nemusíte a kdy vás revizor sprostě okrádá. Když pak vypukne strkanice, je třeba okamžitě volat policii a nechat "samozvaného strážce pokut" zjistit a zajistit.) ;-)

0/−1
30.9.2015 15:03

K32a44r40e94l 76D59r83d47a 6353195757189

Tragédie, po Praze jezdí asi 4,3% cestujících na zvláštní kupóny. Nevím co to je. Podle mě to je zaměstnanecké jízdné pro zaměstnance DPP, jejich rodinné příslušníky a seniory DPP. Vyšlo mi to na 35-40 tis. lidí, co mají jízdné zdarma. Při 11 tis. zaměstnancích DPP, to jde. Podmínkou je OC. Docela chápu tlak dopraváků na zdražování jízdného. Tak aby nám dopraváci nešli do stávky, při výpadku OC. ;-D

  Aby v to nebyly sami, 30% jízd MHD po Praze je přeprava zdarma.

  Nechápu, kde to vázne? Jak padne OC, zahájíme dopravu v Praze bez placení jízdného, a bude. Jde jen o pár posledních hlupáků, co ještě za MHD platí. ;-D

0/−5
30.9.2015 12:31

F40i75l22i60p 25G91a71l15a97š 2797557484938

Rodinny prislusnik nejezdi zdarma ale se slevou..jen zamestnanci DP jezdi zdarma. prislusnici PCR (mozna i MP, u hasicu a zzs si jisty bejsem) maji kupon hrazeny zamestnavatelem, takze jezdi "zdarma" nicmene je jizdne zaplaceno (proto ty uvozovky..)

0/−1
30.9.2015 14:03

K26a10r39e16l 71D41r11d33a 6713675757499

Díky. Našel jsem odkaz na kolektivní smlouvu a vidím jen její starší verze. Z toho co čtu, mám pocit, že dav zaměstnanců, seniorů, příbuzných, vdov, sirotků... z DPP jezdí zdarma. Ale je možné, že je tomu dnes již jinak. Příspěvky se očesávaly v celé státní správě. O jízdném hrazeném plošně u hasičů a policie bych silně pochyboval.

  Ale když vidím průměrné platy 30 tis. u DPP, přijde mi dost nemorální, nechat si vyplácet jízdní bonusy pro příbuzné. Koneckonců je DPP podnik města a všechny výhody pro zaměstnance obratem hradí ostatní Pražané.

0/0
30.9.2015 15:32

B75o45h91u23s34l12a21v 48K15r53á60l48í68k 2191660859436

Nemusíte závidět. Každý Pražan se tam může nechat zaměstnat i se všemi výhodami, které to obnáší.

+1/0
30.9.2015 18:39

K28a52r88e90l 10D60r58d53a 6403625767739

To není o závisti, když dá Praha lidem slevu 1100 Kč a zaměstnance DPP, kteří nic takového nikdy neplatili, z toho bere amok? ;-)

0/0
30.9.2015 22:03

F84i68l17i46p 20G49a55l79a90š 2727767434988

Jo takze matka jakozto zamestnanec PCR v Praze ma spolu s jejimi kolegy z MOP ve sluzebaku falesny kupon s logem DPP ;-)

0/0
1.10.2015 12:22

K87a71r49e89l 47D61r74d24a 6883535257859

Ale ne. Ve výroční zprávě 2014 je, že zaměstnanec platí 50 Kč za roční jízdné a rodinný příslušník 200 Kč.

  Běžná rodina odvede DPP ročně cca 15.000 Kč. Rodina zaměstnance DPP zaplatí za to samé cca 650 Kč.

0/0
30.9.2015 18:33

D58a74n84i42e68l 92T48s43c73h30e84r53n12a58y 2695212159512

Ze opencarrd je tunel se vi od zacatku, ze cely projekt je predrazeny se take vi davno. K odpovednosti byli hnani jen urednicci, pritom pokud slo o korupci (jak se vseobecne rika) tak by meli byt k odpovednosti hnany obe strany, jak firma tak i ten co smlouvu zpiskal. Ale to je podobne jako treba s vodou (Veolia) a podobne. Pritom tyhle veci by si magistrat mel obhospodarovavat sam. To ze si vyhazeli odborniky (aby usetrili par kacek na mzdach) stalo nasledne zbytecne miliardy :(;-(

0/0
30.9.2015 12:18

M54i75c54h91a21e87l 19K62o92u11t12e58c95k24ý 3905590606

To nemají schopného crackera? 8-o8-o

0/0
30.9.2015 11:57

J73o69s46e32f 78K37a98r34f67í86k 7952875886910

Úmyslný zásah do cizího majetku. Pominu-li trestní stránku věci jenom těm vyděračům nahrajete a budou chtít další peníze jako odškodné:-P

0/0
30.9.2015 13:58
Foto

B63r19o46n97i48s40l66a62v 96G33a15b10r47y41š 2252349691

Ty karty jsou otřesný mor, drahé a zbytečné. Z vizitkovníku jsem si udělal karetník. Sbírám ty karty dopravců spíš jako suvenýr, abych ukázal, jak absurdní to je. Když mě potká revizor, hezky si tím listuju a oni nestačí žasnout ;-D. Každá karta ale nestojí stejně. Třeba v Jihlavě stojí 100 Kč a je hotová za 5 minut. V Děčíně to samé. Ostravská ODISka stojí 130 Kč a čekací doba jsou cca 2 týdny. Podobně drahá je i Pardubická karta. 130 Kč s normální čekací dobou (nevím, jak dlouho), 180 Kč na počkání. A přitom mám pocit, že ta jihlavská a děčínská funguje líp. Mám i Plzeňskou kartu, ale tam moc nejezdím. Když už ano, tak s ní taky není žádný problém.

Největší nevýhodou těch karet je, že prostým pohledem člověk nezjistí, kolik peněz mu na kartě zbývá nebo kdy mu končí dlouhodobé časové jízdné.

Už před časem jsem říkal, že by se tyhle nesmysly měly sloučit do karet, které má běžný občan. Buď občanský průkaz nebo bankovní kartu. Nebo karta zdravotní pojišťovny.

+1/−3
30.9.2015 11:51

J61i51ř96i94n50a 67S29a74v48o54v66a 1531115226743

stále ještě nikdo nebyl schopen říct, jak třeba na bankovní kartu či tu vaši občanku nahrajete roční předplatné ;-)

+2/−1
30.9.2015 12:59
Foto

B14r18o47n49i58s25l52a28v 93G21a72b23r26y78š 2882679191

To už je záležitost ajťáků. Mají nápad, dostali podnět a teď je na nich, aby se s tím poprali. A nechci slyšet, že něco nejde. To je útěk před výzvou, ne řešení situace.

+1/0
30.9.2015 14:11

J43i26ř44i45n91a 96S22a50v27o33v10a 1851985196943

kromě toho: výhoda papírového kuponu nebo opencard byla i to, že je člověk nemusel vyndávat a ukazoval je tak maximálně revizorovi; nedovedu si představit, jak bych si v narvané tramvaji "odpípávala" jízdné při každé cestě, a ještě ausgerechnet platební kartou - to by si člověk tak akorát koledoval o její ukradení či ztrátu, nehledě na nával u nějakých čtěček;

+1/0
30.9.2015 13:19

F20i40l95i39p 92G74a74l53a18š 2327127834778

V Holandsku to takhle funguje i na vlak s jedinou kartou..ve vlaknu pipne prudci a odecte/pricte trasu/penize(??) sam si pinete v metru, v buse v tramvaji..nikdo s tim problem nema..tak mi reknete, proc kdyz to neni problem pro populaci jednoho statu tak proc by to mel byt problem pro vas jakozto jedince??

0/−1
30.9.2015 14:08

J54i12ř95i58n86a 56S20a84v77o38v22a 1211345986413

třeba proto, že v pražské dopravě plné zlodějů nejsem (a nejen já) ochotná vytahovat v MHD ani občanku, ani platební kartu ;-)

+1/0
30.9.2015 14:53
Foto

B91r51o42n93i11s76l12a85v 81G58a73b44r67y71š 2352229881

Jo, s tím souhlasím. Prostě bankovní karta by byla úplně stejná jako ta dopravácká. Jinak s tím návalem máte pravdu. Dodnes nechápu ty pokusy zřídit v metru turnikety. Ve světě to možná funguje, ale každá země je prostě jiná.

0/0
30.9.2015 14:12
Foto

B22r43o94n24i36s50l97a52v 98G20a42b11r83y28š 2672759431

Ještě takový příklad: jde totiž o to, jak je ve městě nastavený tarif. S peněženkou si pípnout musíte. Ale někde s dlouhodobým časovým jízdným už ne. V Plzni třeba nemusíte, ale v Opavě, protože je tam nástup předními dveřmi, si pípal každý, protože řidič rovnou kontroloval, kdo jede nebo nejede načerno.

Ale souvisí s tím ještě to, že tím pípáním získáte přehled o počtech cestujících. Když donutíte pípat každého, budete mít slušný obrázek o tom, kolik, kde, kdy a kam jezdí lidí a můžete optimalizovat linkové vedení. V praxi ale lidi k něčemu takovému donutit nemůžete, protože, jak sama píšete, by se u vstupů do vozidel tvořili fronty, neboť by každý cítil povinnost si pípnout. Proto třeba trolejbus v Opavě prostojí 40 % své jízdní doby na zastávkách. Tam se nestojí 25 sekund na nástup a výstup lidí, tam se stojí klidně i 2 minuty. Zbytečně.

+1/0
30.9.2015 14:22

J61o66s89e17f 81K11r52o26u23p98a 7221228515227

Koukám, že se Praha stala stejnou obětí jako technici při přístupu k normám. Od loňska jepro prohlížení norem navýšení ceny o 100%

+1/0
30.9.2015 11:30
Foto

B51r25o32n97i89s13l27a65v 10G44a51b12r66y68š 2842979401

To je taky zlodějina. Nevím, z čeho se mi chce brečet víc. Potřebuju spoustu norem. Ty se musí obnovovat a firma si to, co by mělo být samozřejmostí, prostě musí koupit znovu.

+5/0
30.9.2015 11:38

P15e67t34r 20V68e32s81e39l42ý 8525965232506

A omezení počtu vytisknutých stran na tisic měsičně. Což máme bez problémů vyčabráno za týden. Parchanti nenažraní.

0/0
30.9.2015 13:23

J84i39r56i 96D89o84m61i29n76i71k 1251958651540

Státem živení úředníci by si měli konečně uvědomit, že smlouvy nejsou cárem papíru, ale že se mají dodržovat.

0/0
30.9.2015 11:27

L65u79k44a82s 41V25o68l17f 4539262128825

Situace v centru vydávání Opencard je velice smutná.... Když si člověk vezme lístek pro výměnu tak vidí asi 100 lidí v řadě před sebou. Reálně je jich tam asi 50 ( situace v 10:05)... Doporučuji si vzít lístek ne na expresní výměnu ,ale na výměnu do 14 dní ( volba č.2, poradila mi to paní na informacích) a jít k přepážce 58-60, zde si slečna/paní vezme číslo Vaší Opencard, telefonní číslo a jméno a předá Vám 5 kusů náhradního jízdného s vyplněným číslem OC. Dodá informaci , že jakmile bude systém funkční pošlou SMS aby si člověk došel na výměnu a že jsou revizoři informovaní o problematice výměny karet s platností 30.09.2015. Několikrát se Vám omluví ( nechápu proč její chyba to není, měl jsem to řešit dřív... ) a s úsměvem volá dalšího na řadě.... Na to jak je to tam šíleně hektické patří R^ všem těm co musí sedět za přepážkou.

+3/0
30.9.2015 10:51

R92o49m67a57n 59P29o52l59á58č21e54k 5686789985

Pak je otázka kolik lidí opravdu to OC potřebuje vyměnit. Všichni tam mají roční kupony?

0/0
30.9.2015 10:54

J46o21s37e95f 18K24a13r76f26í59k 7972695656960

Ta kdo má kartu, tak má téměř s jistotou roční kupón. Vyjma některých studentů a důchodců...

0/0
30.9.2015 10:58

K81a77r85e40l 93D16r91d21a 6603295217949

To ne. Koukněte do přehledu DPP. V roce 2013 si roční kupovalo cca 200 tis. lidí, jiný kupón mělo cca 470 tis. lidí. Každý nemá na roční.

0/−1
30.9.2015 11:50

K53a16r95e53l 34D74r13d41a 6773575787579

Kecám, já to špatně přečetl. Přepraveno je ročně 1,2 mld. osob, z toho 200 mil. na roční kupón. Tedy 16% přepravených jezdí na roční kupón. Takže odhadem, při 800 tis. cestujících používajících pravidelně MHD. Bude prodaných ročně tak 130 tis. ročních kupónů.

0/0
30.9.2015 11:59

J17a87n79a 25B33o18u58l89o63v54á 7760806341241

Studenti a žáci mívají třeba pětiměsíční nebo tříměsíční, navíc jsou i kupony pro příměstskou dopravu, takže v tom je příšerný chaos. Ty kupony se pak dají různě kombinovat, takže prakticky každý, kdo přijde na výměnu karty, má už nějaký kupon předplacený a při výměně by se tam měl zpátky nahrát. Pár jízdenek, co tam lidi dostanou, to fakt vyřeší... Hlavně když mají třeba zakoupený kupon i na další pásma.

+1/0
30.9.2015 12:01

A74n71t17o34n59í18n 83N22o70v96á80k 7711357330657

Jo, nemám na roční a tak nasypu o tisíce více do čtvrtletních či měsíčních.

+2/0
30.9.2015 12:19

R33o28m34a97n 38P32o16l36á75č86e52k 5696319415

A na jakém principu funguje splátkový prodej ;-D

+2/0
30.9.2015 13:06
Foto

M97a38r24i28e 20M10e40t34l53i97c70k73á 9941274821432

No jo, jenže kdž zrovna máte jen cca 1500, tak za to fakt roční nekoupíte, takže koupíte kratší......

0/0
30.9.2015 13:15

A61n81t35o34n40í35n 52N82o95v91á68k 7451407470167

I kdybych to měl vzít na kreditku s úrokem 30 % p.a. nebo si u někoho půjčit, tak se mi vyplatí vzít roční za 3650 než nastrkat skoro 5920 do čtvrtletních nebo 6600 do měsíčních jízdenek, i u předchozí ceny ročního kuponu byl ten rozdíl dost značný. Navíc, to že tu jízdenku budu potřebovat, vím snad dopředu, tak si ty prachy dám stranou, bavíme se o Praze, kde je průměrný plat přes 33 tis. Kč.

+1/0
30.9.2015 13:24

R47o62m80a71n 67P65o52l25á33č34e98k 5746359365

Protože je tu TOP managment z celé ČR. Obyčejný obyvatel Prahy si šáhne spíš na republikový průměr...

+1/0
30.9.2015 13:27

M63i37l87o52š 41S35e69t44í95k 3119729844410

Jděte se bodnout s tím průměrným platem. Ti, co zvyšují průměr nad průměr mimo Prahu, většinou MHD stejně nejezdí. A běžní dělníci, číšníci, řidiči, pošťáci... kolik asi mají půměrně? Pro ně může klidně být cena ročního kuponu nedostižná. Zejméně, pokud mají rodinu a též děti dojíždí do školy...

+1/0
30.9.2015 13:52

A31n28t40o94n92í15n 90N33o21v23á55k 7241777180667

Jistě, zato vyvalit o dva a půl litru za čtvrtletní/měsíční pro ně dostižné je.

0/0
30.9.2015 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.