Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha kvůli výpadku softwaru několik hodin nevydávala Opencard

Praha ve středu několik hodin nebyla schopna vydávat karty Opencard. Důvodem byl výpadek softwaru. Město ho očekávalo, ale až od čtvrtka. V místě vydávání karet - Škodově paláci - marně čekaly na kartu desítky lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i59ř15í 95Š48t17ě57r26b96a 9333642637385

takže už skoro 2 miliardy? :D za systém, který jinde stojí desítky milionu..inu, kocourkov..

0/0
1.10.2015 14:34

B55o86h96u88s45l48a41v 38K31r43á47l53í12k 2901410359786

Takže když si zaplatím a koupím housku, ale nekoupím si k ní podporu, tak se mám smířit s tím, že v ní budou zapečení švábi a žiletky?

0/0
30.9.2015 18:27

V62á69c55l20a88v 71Š52o16b59r 5523182147710

No kdyz si k ní nekoupíte mrázak a elektřinu tak vám po roce zplesnivi

+1/0
1.10.2015 8:30

P59e97t24r 40K59o93l59á61ř 2968617634541

Město si neumí zajistit podporu svých systémů? 8-o

0/−1
30.9.2015 14:19

M86i88l58o85š 58S45e15t19í46k 3809559584660

To se zeptejte těch, co ty smluvy kdysi sepisovali a řádně swe při tom napakovali.

0/0
30.9.2015 21:49

K94a88r82e57l 85D53r81d76a 6333815827979

Uměl by tady někdo smysluplně určit co je smyslem placení jízdného v Praze? Doprava je dotovaná, jízdné je dotované. Je třeba ho kontrolovat a šikanovat neplatiče... Což také něco stojí. Platy revizorů nejsou malé. Věčné nebezpečí, že mi přijde dítě domu zmlácené revizory nebo měšťáky... Nebo holka znásilněná stejnou partou státních biřiců. Rv;-D

  Takže celá ta šikana s jízdným má jen funkci regulace, aby cestující dopravu zbytečně nepřetěžovali. Asi jako poplatky u lékaře. Pak možná jízdné trochu reguluje asociály. Kvůli tomu ho fakt všichni platíme? ;-)

+2/−13
30.9.2015 12:39

K24a12r82e48l 29D26r64d46a 6723185257929

Jeden trapný argument vidím. 11% jízd je na jízdenky. V tržbách to dělá 41%, tedy 1,7 mld. Kč. Smyslem hraní si na placení jízdného je oškubání turistů, mimopražských a náhodných cestujících. Jde skoro o 1/2 tržby za jízdné v Praze. :-P

+1/−3
30.9.2015 12:48

R49o64m62a35n 56P84o16l25á46č16e76k 5206609465

Jezdím s platným jízdním dokladem a problémy s revizory nemám.

To samé s MP. Parkuji tam kde mám, přecházím tam kde mám a když dostanu lístek a nebo botičku, tak uznám že jsem stál jako blb.

Nevím co to je dnes za modernu, řvát na lidi co chtějí a požadují dodržování všeobecně daných pravidel...

+14/0
30.9.2015 13:04

K94a78r24e34l 69D33r22d22a 6503305217689

Nemyslím si, že placení jízdného je nějaké obecné pravidlo platné ve veřejném zájmu, aby si zasloužilo respektování. Toto pravidlo lze měnit. (A je to i nebezpečné, protože se jedná o snahu zdražit jízdné.)

0/−4
30.9.2015 13:21

P80e27t30r 12V80e88s72e46l50ý 8185435302406

Vy máte dobře vymeteno. Ale třeba se vám jednou v palici rozsvítí...

+1/−1
30.9.2015 13:24

R37o13m68a72n 54P77o69l36á78č95e53k 5766919895

Za službu se platí. Co je na tom špatně? Navíc u nás jsme ještě levní. Na Západ od nás pokuty začínají na 100 EUR...

 Ve Španělsku má RENFE (jejich ČD) mají revizoři obušky a klepeta ve standardní výbavě...

Navíc ty peníze stejně zaplatíme, akorát nepřímo přes daně...

+4/0
30.9.2015 13:25

F93r90a68n75t89i88š15e76k 71N93o16v77á73k 6511865906271

A o tom to je. Že v ČR platíme dvakrát. Jednou přímo a podruhé ještě k tomu z daní.

0/−1
30.9.2015 14:16

K18a86r55e73l 79D44r30d59a 6353295107159

Každý kdo použije dotované jízdné fakticky okrádá všechny Pražany. Problém dotací a jakési sociální solidarity. Ve veřejném zájmu je podpora MHD, budiž, přiměřené dotace MHD jsou na místě.

  Výchovné by bylo vysvětlit cestujícím, že čerpají službu za 85 Kč/den, resp. za 20-25 tis. Kč ročně na cestujícího. Pokud chcete platit, plaťte plnou cenu. To je pak morální jednání.

  Pokud se bavíme o solidaritě, jaký je rozdíl jestli zaplatím 25% ceny, 10% ceny nebo žádnou cenu? Neplatit nic by výrazně snížilo náklady na OC, jízdenky, revizory, automaty...

  A jak mám níže, minusy tady sázejí hustě dopraváci, co jezdí po Praze zdarma a pouze si hlídají odměny. Takže chtějí, aby ostatní Pražané platili co nejvíc. To už je normální zlodějna. ;-)

0/0
30.9.2015 15:16

L37u40k95á13š 26K77a40u71c43k90ý 4434483209941

A proto je levnější jezdit autem ;-).

0/0
30.9.2015 21:08

K80a27r80e96l 35D16r28d69a 6333755857629

Další trapný argument vychází z přepravního řádu. Má se platit za přepravovaná zavazadla, kočárky s kovovým šrotem, ledničky, skříňky, nábytek... cestující nemá obtěžovat ostatní puchem, svrabem, šířením neštovic... Za porušení řádu se vyžaduje pokuta. Počítám, že takové pokuty jsou v popisu práce revizorů.

  Nikdy jsem takovou pokutu neviděl. Spíš jsem si všiml, že revizor soucitně nad smrdícím bezdomovcem mávne rukou a nechá ho dál dřepět v tramvaji bez jízdenky. Takže i případná ochrana před asociály se často míjí účinkem.

  (Umím si představit, že za mrazů vydá Praha nařízení, že nesmí být bezdomovci vyhazováni z MHD. A případný pokus pokutovat noční opilce by nejspíš končil inzultací a lynčem revizora...) Působnost revizorů je vymezena nepsanými zákony ulice.

  Trapné je, že se revize jízdenek pak pěkně po bolševicku zaměří na slušně a movitě vypadající cestující, co s placením pokuty nebudou dělat drahoty. Zpravidla na mládež a studenty, kteří na pokutu vezmou z tátovy peněženky.

  (Doporučuji pečlivě nastudovat situace, kdy pokutu platit nemusíte a kdy vás revizor sprostě okrádá. Když pak vypukne strkanice, je třeba okamžitě volat policii a nechat "samozvaného strážce pokut" zjistit a zajistit.) ;-)

0/−1
30.9.2015 15:03

K62a93r64e59l 21D58r42d42a 6793605667679

Tragédie, po Praze jezdí asi 4,3% cestujících na zvláštní kupóny. Nevím co to je. Podle mě to je zaměstnanecké jízdné pro zaměstnance DPP, jejich rodinné příslušníky a seniory DPP. Vyšlo mi to na 35-40 tis. lidí, co mají jízdné zdarma. Při 11 tis. zaměstnancích DPP, to jde. Podmínkou je OC. Docela chápu tlak dopraváků na zdražování jízdného. Tak aby nám dopraváci nešli do stávky, při výpadku OC. ;-D

  Aby v to nebyly sami, 30% jízd MHD po Praze je přeprava zdarma.

  Nechápu, kde to vázne? Jak padne OC, zahájíme dopravu v Praze bez placení jízdného, a bude. Jde jen o pár posledních hlupáků, co ještě za MHD platí. ;-D

0/−5
30.9.2015 12:31

F78i69l69i20p 29G81a80l37a13š 2567687434968

Rodinny prislusnik nejezdi zdarma ale se slevou..jen zamestnanci DP jezdi zdarma. prislusnici PCR (mozna i MP, u hasicu a zzs si jisty bejsem) maji kupon hrazeny zamestnavatelem, takze jezdi "zdarma" nicmene je jizdne zaplaceno (proto ty uvozovky..)

0/−1
30.9.2015 14:03

K71a35r45e54l 26D81r63d69a 6453275727149

Díky. Našel jsem odkaz na kolektivní smlouvu a vidím jen její starší verze. Z toho co čtu, mám pocit, že dav zaměstnanců, seniorů, příbuzných, vdov, sirotků... z DPP jezdí zdarma. Ale je možné, že je tomu dnes již jinak. Příspěvky se očesávaly v celé státní správě. O jízdném hrazeném plošně u hasičů a policie bych silně pochyboval.

  Ale když vidím průměrné platy 30 tis. u DPP, přijde mi dost nemorální, nechat si vyplácet jízdní bonusy pro příbuzné. Koneckonců je DPP podnik města a všechny výhody pro zaměstnance obratem hradí ostatní Pražané.

0/0
30.9.2015 15:32

B64o31h73u37s90l22a10v 88K76r50á66l72í31k 2961960409416

Nemusíte závidět. Každý Pražan se tam může nechat zaměstnat i se všemi výhodami, které to obnáší.

+1/0
30.9.2015 18:39

K45a80r40e93l 24D92r85d38a 6773585857389

To není o závisti, když dá Praha lidem slevu 1100 Kč a zaměstnance DPP, kteří nic takového nikdy neplatili, z toho bere amok? ;-)

0/0
30.9.2015 22:03

F75i65l69i79p 42G77a25l18a15š 2167587374128

Jo takze matka jakozto zamestnanec PCR v Praze ma spolu s jejimi kolegy z MOP ve sluzebaku falesny kupon s logem DPP ;-)

0/0
1.10.2015 12:22

K60a90r94e50l 40D32r95d34a 6913855407439

Ale ne. Ve výroční zprávě 2014 je, že zaměstnanec platí 50 Kč za roční jízdné a rodinný příslušník 200 Kč.

  Běžná rodina odvede DPP ročně cca 15.000 Kč. Rodina zaměstnance DPP zaplatí za to samé cca 650 Kč.

0/0
30.9.2015 18:33

D38a98n60i93e93l 23T95s91c83h70e91r38n69a69y 2165122889102

Ze opencarrd je tunel se vi od zacatku, ze cely projekt je predrazeny se take vi davno. K odpovednosti byli hnani jen urednicci, pritom pokud slo o korupci (jak se vseobecne rika) tak by meli byt k odpovednosti hnany obe strany, jak firma tak i ten co smlouvu zpiskal. Ale to je podobne jako treba s vodou (Veolia) a podobne. Pritom tyhle veci by si magistrat mel obhospodarovavat sam. To ze si vyhazeli odborniky (aby usetrili par kacek na mzdach) stalo nasledne zbytecne miliardy :(;-(

0/0
30.9.2015 12:18

M22i84c15h11a37e61l 51K98o78u96t91e44c61k68ý 3775950716

To nemají schopného crackera? 8-o8-o

0/0
30.9.2015 11:57

J85o86s47e45f 10K55a48r11f47í16k 7882495126700

Úmyslný zásah do cizího majetku. Pominu-li trestní stránku věci jenom těm vyděračům nahrajete a budou chtít další peníze jako odškodné:-P

0/0
30.9.2015 13:58
Foto

B53r35o23n87i48s98l76a39v 82G97a32b37r19y53š 2482709451

Ty karty jsou otřesný mor, drahé a zbytečné. Z vizitkovníku jsem si udělal karetník. Sbírám ty karty dopravců spíš jako suvenýr, abych ukázal, jak absurdní to je. Když mě potká revizor, hezky si tím listuju a oni nestačí žasnout ;-D. Každá karta ale nestojí stejně. Třeba v Jihlavě stojí 100 Kč a je hotová za 5 minut. V Děčíně to samé. Ostravská ODISka stojí 130 Kč a čekací doba jsou cca 2 týdny. Podobně drahá je i Pardubická karta. 130 Kč s normální čekací dobou (nevím, jak dlouho), 180 Kč na počkání. A přitom mám pocit, že ta jihlavská a děčínská funguje líp. Mám i Plzeňskou kartu, ale tam moc nejezdím. Když už ano, tak s ní taky není žádný problém.

Největší nevýhodou těch karet je, že prostým pohledem člověk nezjistí, kolik peněz mu na kartě zbývá nebo kdy mu končí dlouhodobé časové jízdné.

Už před časem jsem říkal, že by se tyhle nesmysly měly sloučit do karet, které má běžný občan. Buď občanský průkaz nebo bankovní kartu. Nebo karta zdravotní pojišťovny.

+1/−3
30.9.2015 11:51

J88i68ř32i98n23a 49S97a51v40o79v87a 1491235526323

stále ještě nikdo nebyl schopen říct, jak třeba na bankovní kartu či tu vaši občanku nahrajete roční předplatné ;-)

+2/−1
30.9.2015 12:59
Foto

B48r23o93n21i33s58l33a56v 11G49a96b77r22y10š 2422989121

To už je záležitost ajťáků. Mají nápad, dostali podnět a teď je na nich, aby se s tím poprali. A nechci slyšet, že něco nejde. To je útěk před výzvou, ne řešení situace.

+1/0
30.9.2015 14:11

J94i74ř19i60n62a 56S10a12v73o73v53a 1861525796593

kromě toho: výhoda papírového kuponu nebo opencard byla i to, že je člověk nemusel vyndávat a ukazoval je tak maximálně revizorovi; nedovedu si představit, jak bych si v narvané tramvaji "odpípávala" jízdné při každé cestě, a ještě ausgerechnet platební kartou - to by si člověk tak akorát koledoval o její ukradení či ztrátu, nehledě na nával u nějakých čtěček;

+1/0
30.9.2015 13:19

F50i31l86i22p 75G35a70l13a89š 2667367344148

V Holandsku to takhle funguje i na vlak s jedinou kartou..ve vlaknu pipne prudci a odecte/pricte trasu/penize(??) sam si pinete v metru, v buse v tramvaji..nikdo s tim problem nema..tak mi reknete, proc kdyz to neni problem pro populaci jednoho statu tak proc by to mel byt problem pro vas jakozto jedince??

0/−1
30.9.2015 14:08

J87i45ř94i39n76a 23S74a69v65o79v68a 1631535896453

třeba proto, že v pražské dopravě plné zlodějů nejsem (a nejen já) ochotná vytahovat v MHD ani občanku, ani platební kartu ;-)

+1/0
30.9.2015 14:53
Foto

B46r57o31n39i46s16l21a85v 74G38a21b65r10y44š 2412479871

Jo, s tím souhlasím. Prostě bankovní karta by byla úplně stejná jako ta dopravácká. Jinak s tím návalem máte pravdu. Dodnes nechápu ty pokusy zřídit v metru turnikety. Ve světě to možná funguje, ale každá země je prostě jiná.

0/0
30.9.2015 14:12
Foto

B86r44o32n15i20s10l95a16v 43G11a28b90r50y16š 2632499941

Ještě takový příklad: jde totiž o to, jak je ve městě nastavený tarif. S peněženkou si pípnout musíte. Ale někde s dlouhodobým časovým jízdným už ne. V Plzni třeba nemusíte, ale v Opavě, protože je tam nástup předními dveřmi, si pípal každý, protože řidič rovnou kontroloval, kdo jede nebo nejede načerno.

Ale souvisí s tím ještě to, že tím pípáním získáte přehled o počtech cestujících. Když donutíte pípat každého, budete mít slušný obrázek o tom, kolik, kde, kdy a kam jezdí lidí a můžete optimalizovat linkové vedení. V praxi ale lidi k něčemu takovému donutit nemůžete, protože, jak sama píšete, by se u vstupů do vozidel tvořili fronty, neboť by každý cítil povinnost si pípnout. Proto třeba trolejbus v Opavě prostojí 40 % své jízdní doby na zastávkách. Tam se nestojí 25 sekund na nástup a výstup lidí, tam se stojí klidně i 2 minuty. Zbytečně.

+1/0
30.9.2015 14:22

J73o78s10e36f 88K71r49o57u18p94a 7541178635697

Koukám, že se Praha stala stejnou obětí jako technici při přístupu k normám. Od loňska jepro prohlížení norem navýšení ceny o 100%

+1/0
30.9.2015 11:30
Foto

B68r73o35n62i34s98l94a40v 93G81a44b71r37y21š 2582859651

To je taky zlodějina. Nevím, z čeho se mi chce brečet víc. Potřebuju spoustu norem. Ty se musí obnovovat a firma si to, co by mělo být samozřejmostí, prostě musí koupit znovu.

+5/0
30.9.2015 11:38

P70e18t90r 49V86e39s33e26l75ý 8575795572746

A omezení počtu vytisknutých stran na tisic měsičně. Což máme bez problémů vyčabráno za týden. Parchanti nenažraní.

0/0
30.9.2015 13:23

J96i20r13i 17D46o55m77i77n51i89k 1181188171900

Státem živení úředníci by si měli konečně uvědomit, že smlouvy nejsou cárem papíru, ale že se mají dodržovat.

0/0
30.9.2015 11:27

L44u49k84a19s 34V90o28l95f 4379162938705

Situace v centru vydávání Opencard je velice smutná.... Když si člověk vezme lístek pro výměnu tak vidí asi 100 lidí v řadě před sebou. Reálně je jich tam asi 50 ( situace v 10:05)... Doporučuji si vzít lístek ne na expresní výměnu ,ale na výměnu do 14 dní ( volba č.2, poradila mi to paní na informacích) a jít k přepážce 58-60, zde si slečna/paní vezme číslo Vaší Opencard, telefonní číslo a jméno a předá Vám 5 kusů náhradního jízdného s vyplněným číslem OC. Dodá informaci , že jakmile bude systém funkční pošlou SMS aby si člověk došel na výměnu a že jsou revizoři informovaní o problematice výměny karet s platností 30.09.2015. Několikrát se Vám omluví ( nechápu proč její chyba to není, měl jsem to řešit dřív... ) a s úsměvem volá dalšího na řadě.... Na to jak je to tam šíleně hektické patří R^ všem těm co musí sedět za přepážkou.

+3/0
30.9.2015 10:51

R62o31m54a87n 52P26o61l51á91č36e62k 5296299235

Pak je otázka kolik lidí opravdu to OC potřebuje vyměnit. Všichni tam mají roční kupony?

0/0
30.9.2015 10:54

J46o79s60e82f 98K30a89r12f26í32k 7142945576120

Ta kdo má kartu, tak má téměř s jistotou roční kupón. Vyjma některých studentů a důchodců...

0/0
30.9.2015 10:58

K85a54r92e50l 65D53r29d25a 6573325757719

To ne. Koukněte do přehledu DPP. V roce 2013 si roční kupovalo cca 200 tis. lidí, jiný kupón mělo cca 470 tis. lidí. Každý nemá na roční.

0/−1
30.9.2015 11:50

K38a55r17e44l 28D94r17d17a 6683245117789

Kecám, já to špatně přečetl. Přepraveno je ročně 1,2 mld. osob, z toho 200 mil. na roční kupón. Tedy 16% přepravených jezdí na roční kupón. Takže odhadem, při 800 tis. cestujících používajících pravidelně MHD. Bude prodaných ročně tak 130 tis. ročních kupónů.

0/0
30.9.2015 11:59

J14a17n26a 68B80o88u43l33o11v13á 7280256631341

Studenti a žáci mívají třeba pětiměsíční nebo tříměsíční, navíc jsou i kupony pro příměstskou dopravu, takže v tom je příšerný chaos. Ty kupony se pak dají různě kombinovat, takže prakticky každý, kdo přijde na výměnu karty, má už nějaký kupon předplacený a při výměně by se tam měl zpátky nahrát. Pár jízdenek, co tam lidi dostanou, to fakt vyřeší... Hlavně když mají třeba zakoupený kupon i na další pásma.

+1/0
30.9.2015 12:01

A72n21t78o28n84í53n 75N40o16v88á32k 7221247870357

Jo, nemám na roční a tak nasypu o tisíce více do čtvrtletních či měsíčních.

+2/0
30.9.2015 12:19

R76o22m52a31n 91P46o46l38á64č89e83k 5206969535

A na jakém principu funguje splátkový prodej ;-D

+2/0
30.9.2015 13:06
Foto

M53a12r41i14e 21M15e83t94l53i35c74k12á 9901644941762

No jo, jenže kdž zrovna máte jen cca 1500, tak za to fakt roční nekoupíte, takže koupíte kratší......

0/0
30.9.2015 13:15

A43n52t15o67n20í29n 18N28o20v80á70k 7781737160787

I kdybych to měl vzít na kreditku s úrokem 30 % p.a. nebo si u někoho půjčit, tak se mi vyplatí vzít roční za 3650 než nastrkat skoro 5920 do čtvrtletních nebo 6600 do měsíčních jízdenek, i u předchozí ceny ročního kuponu byl ten rozdíl dost značný. Navíc, to že tu jízdenku budu potřebovat, vím snad dopředu, tak si ty prachy dám stranou, bavíme se o Praze, kde je průměrný plat přes 33 tis. Kč.

+1/0
30.9.2015 13:24

R68o79m85a79n 23P29o30l59á91č57e42k 5696469625

Protože je tu TOP managment z celé ČR. Obyčejný obyvatel Prahy si šáhne spíš na republikový průměr...

+1/0
30.9.2015 13:27

M80i27l38o19š 54S19e23t40í32k 3469739434610

Jděte se bodnout s tím průměrným platem. Ti, co zvyšují průměr nad průměr mimo Prahu, většinou MHD stejně nejezdí. A běžní dělníci, číšníci, řidiči, pošťáci... kolik asi mají půměrně? Pro ně může klidně být cena ročního kuponu nedostižná. Zejméně, pokud mají rodinu a též děti dojíždí do školy...

+1/0
30.9.2015 13:52

A27n40t91o63n74í93n 43N27o69v30á27k 7411947260247

Jistě, zato vyvalit o dva a půl litru za čtvrtletní/měsíční pro ně dostižné je.

0/0
30.9.2015 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.