Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha kvůli výpadku softwaru několik hodin nevydávala Opencard

Praha ve středu několik hodin nebyla schopna vydávat karty Opencard. Důvodem byl výpadek softwaru. Město ho očekávalo, ale až od čtvrtka. V místě vydávání karet - Škodově paláci - marně čekaly na kartu desítky lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75i13ř46í 12Š15t82ě32r14b51a 9223482367135

takže už skoro 2 miliardy? :D za systém, který jinde stojí desítky milionu..inu, kocourkov..

0/0
1.10.2015 14:34

B67o13h45u22s34l60a80v 24K20r72á78l28í90k 2781950319666

Takže když si zaplatím a koupím housku, ale nekoupím si k ní podporu, tak se mám smířit s tím, že v ní budou zapečení švábi a žiletky?

0/0
30.9.2015 18:27

V35á60c83l95a78v 98Š42o23b88r 5313182367760

No kdyz si k ní nekoupíte mrázak a elektřinu tak vám po roce zplesnivi

+1/0
1.10.2015 8:30

P14e64t14r 32K96o40l91á71ř 2148567294591

Město si neumí zajistit podporu svých systémů? 8-o

0/−1
30.9.2015 14:19

M65i40l67o83š 24S14e36t81í83k 3869869514170

To se zeptejte těch, co ty smluvy kdysi sepisovali a řádně swe při tom napakovali.

0/0
30.9.2015 21:49

K87a13r13e98l 44D39r71d86a 6423675247239

Uměl by tady někdo smysluplně určit co je smyslem placení jízdného v Praze? Doprava je dotovaná, jízdné je dotované. Je třeba ho kontrolovat a šikanovat neplatiče... Což také něco stojí. Platy revizorů nejsou malé. Věčné nebezpečí, že mi přijde dítě domu zmlácené revizory nebo měšťáky... Nebo holka znásilněná stejnou partou státních biřiců. Rv;-D

  Takže celá ta šikana s jízdným má jen funkci regulace, aby cestující dopravu zbytečně nepřetěžovali. Asi jako poplatky u lékaře. Pak možná jízdné trochu reguluje asociály. Kvůli tomu ho fakt všichni platíme? ;-)

+2/−13
30.9.2015 12:39

K67a80r64e38l 94D31r13d63a 6463235687749

Jeden trapný argument vidím. 11% jízd je na jízdenky. V tržbách to dělá 41%, tedy 1,7 mld. Kč. Smyslem hraní si na placení jízdného je oškubání turistů, mimopražských a náhodných cestujících. Jde skoro o 1/2 tržby za jízdné v Praze. :-P

+1/−3
30.9.2015 12:48

R38o74m26a81n 54P91o27l76á62č25e19k 5366889725

Jezdím s platným jízdním dokladem a problémy s revizory nemám.

To samé s MP. Parkuji tam kde mám, přecházím tam kde mám a když dostanu lístek a nebo botičku, tak uznám že jsem stál jako blb.

Nevím co to je dnes za modernu, řvát na lidi co chtějí a požadují dodržování všeobecně daných pravidel...

+14/0
30.9.2015 13:04

K69a27r57e71l 32D71r53d69a 6553325707539

Nemyslím si, že placení jízdného je nějaké obecné pravidlo platné ve veřejném zájmu, aby si zasloužilo respektování. Toto pravidlo lze měnit. (A je to i nebezpečné, protože se jedná o snahu zdražit jízdné.)

0/−4
30.9.2015 13:21

P88e65t83r 86V70e74s44e38l69ý 8685225892426

Vy máte dobře vymeteno. Ale třeba se vám jednou v palici rozsvítí...

+1/−1
30.9.2015 13:24

R49o50m46a60n 52P71o37l49á32č60e85k 5166739895

Za službu se platí. Co je na tom špatně? Navíc u nás jsme ještě levní. Na Západ od nás pokuty začínají na 100 EUR...

 Ve Španělsku má RENFE (jejich ČD) mají revizoři obušky a klepeta ve standardní výbavě...

Navíc ty peníze stejně zaplatíme, akorát nepřímo přes daně...

+4/0
30.9.2015 13:25

F28r93a20n10t13i60š92e74k 53N43o91v59á12k 6101145666381

A o tom to je. Že v ČR platíme dvakrát. Jednou přímo a podruhé ještě k tomu z daní.

0/−1
30.9.2015 14:16

K81a31r16e18l 13D60r43d13a 6663145967799

Každý kdo použije dotované jízdné fakticky okrádá všechny Pražany. Problém dotací a jakési sociální solidarity. Ve veřejném zájmu je podpora MHD, budiž, přiměřené dotace MHD jsou na místě.

  Výchovné by bylo vysvětlit cestujícím, že čerpají službu za 85 Kč/den, resp. za 20-25 tis. Kč ročně na cestujícího. Pokud chcete platit, plaťte plnou cenu. To je pak morální jednání.

  Pokud se bavíme o solidaritě, jaký je rozdíl jestli zaplatím 25% ceny, 10% ceny nebo žádnou cenu? Neplatit nic by výrazně snížilo náklady na OC, jízdenky, revizory, automaty...

  A jak mám níže, minusy tady sázejí hustě dopraváci, co jezdí po Praze zdarma a pouze si hlídají odměny. Takže chtějí, aby ostatní Pražané platili co nejvíc. To už je normální zlodějna. ;-)

0/0
30.9.2015 15:16

L95u83k47á17š 11K50a28u79c41k46ý 4884523859971

A proto je levnější jezdit autem ;-).

0/0
30.9.2015 21:08

K25a42r75e96l 46D56r95d93a 6573585537529

Další trapný argument vychází z přepravního řádu. Má se platit za přepravovaná zavazadla, kočárky s kovovým šrotem, ledničky, skříňky, nábytek... cestující nemá obtěžovat ostatní puchem, svrabem, šířením neštovic... Za porušení řádu se vyžaduje pokuta. Počítám, že takové pokuty jsou v popisu práce revizorů.

  Nikdy jsem takovou pokutu neviděl. Spíš jsem si všiml, že revizor soucitně nad smrdícím bezdomovcem mávne rukou a nechá ho dál dřepět v tramvaji bez jízdenky. Takže i případná ochrana před asociály se často míjí účinkem.

  (Umím si představit, že za mrazů vydá Praha nařízení, že nesmí být bezdomovci vyhazováni z MHD. A případný pokus pokutovat noční opilce by nejspíš končil inzultací a lynčem revizora...) Působnost revizorů je vymezena nepsanými zákony ulice.

  Trapné je, že se revize jízdenek pak pěkně po bolševicku zaměří na slušně a movitě vypadající cestující, co s placením pokuty nebudou dělat drahoty. Zpravidla na mládež a studenty, kteří na pokutu vezmou z tátovy peněženky.

  (Doporučuji pečlivě nastudovat situace, kdy pokutu platit nemusíte a kdy vás revizor sprostě okrádá. Když pak vypukne strkanice, je třeba okamžitě volat policii a nechat "samozvaného strážce pokut" zjistit a zajistit.) ;-)

0/−1
30.9.2015 15:03

K11a58r85e86l 96D45r41d63a 6323145327969

Tragédie, po Praze jezdí asi 4,3% cestujících na zvláštní kupóny. Nevím co to je. Podle mě to je zaměstnanecké jízdné pro zaměstnance DPP, jejich rodinné příslušníky a seniory DPP. Vyšlo mi to na 35-40 tis. lidí, co mají jízdné zdarma. Při 11 tis. zaměstnancích DPP, to jde. Podmínkou je OC. Docela chápu tlak dopraváků na zdražování jízdného. Tak aby nám dopraváci nešli do stávky, při výpadku OC. ;-D

  Aby v to nebyly sami, 30% jízd MHD po Praze je přeprava zdarma.

  Nechápu, kde to vázne? Jak padne OC, zahájíme dopravu v Praze bez placení jízdného, a bude. Jde jen o pár posledních hlupáků, co ještě za MHD platí. ;-D

0/−5
30.9.2015 12:31

F23i46l52i26p 40G60a75l72a92š 2507357844138

Rodinny prislusnik nejezdi zdarma ale se slevou..jen zamestnanci DP jezdi zdarma. prislusnici PCR (mozna i MP, u hasicu a zzs si jisty bejsem) maji kupon hrazeny zamestnavatelem, takze jezdi "zdarma" nicmene je jizdne zaplaceno (proto ty uvozovky..)

0/−1
30.9.2015 14:03

K43a98r42e56l 90D50r78d91a 6463285127949

Díky. Našel jsem odkaz na kolektivní smlouvu a vidím jen její starší verze. Z toho co čtu, mám pocit, že dav zaměstnanců, seniorů, příbuzných, vdov, sirotků... z DPP jezdí zdarma. Ale je možné, že je tomu dnes již jinak. Příspěvky se očesávaly v celé státní správě. O jízdném hrazeném plošně u hasičů a policie bych silně pochyboval.

  Ale když vidím průměrné platy 30 tis. u DPP, přijde mi dost nemorální, nechat si vyplácet jízdní bonusy pro příbuzné. Koneckonců je DPP podnik města a všechny výhody pro zaměstnance obratem hradí ostatní Pražané.

0/0
30.9.2015 15:32

B62o47h72u43s59l36a20v 20K78r83á98l14í79k 2631950829796

Nemusíte závidět. Každý Pražan se tam může nechat zaměstnat i se všemi výhodami, které to obnáší.

+1/0
30.9.2015 18:39

K59a59r33e10l 82D62r45d98a 6173415627529

To není o závisti, když dá Praha lidem slevu 1100 Kč a zaměstnance DPP, kteří nic takového nikdy neplatili, z toho bere amok? ;-)

0/0
30.9.2015 22:03

F85i67l77i93p 78G84a37l43a52š 2947577674728

Jo takze matka jakozto zamestnanec PCR v Praze ma spolu s jejimi kolegy z MOP ve sluzebaku falesny kupon s logem DPP ;-)

0/0
1.10.2015 12:22

K17a79r62e58l 84D82r79d50a 6263455197359

Ale ne. Ve výroční zprávě 2014 je, že zaměstnanec platí 50 Kč za roční jízdné a rodinný příslušník 200 Kč.

  Běžná rodina odvede DPP ročně cca 15.000 Kč. Rodina zaměstnance DPP zaplatí za to samé cca 650 Kč.

0/0
30.9.2015 18:33

D57a12n45i70e40l 13T18s55c93h88e60r72n36a97y 2385742949892

Ze opencarrd je tunel se vi od zacatku, ze cely projekt je predrazeny se take vi davno. K odpovednosti byli hnani jen urednicci, pritom pokud slo o korupci (jak se vseobecne rika) tak by meli byt k odpovednosti hnany obe strany, jak firma tak i ten co smlouvu zpiskal. Ale to je podobne jako treba s vodou (Veolia) a podobne. Pritom tyhle veci by si magistrat mel obhospodarovavat sam. To ze si vyhazeli odborniky (aby usetrili par kacek na mzdach) stalo nasledne zbytecne miliardy :(;-(

0/0
30.9.2015 12:18

M28i66c16h61a52e29l 74K27o51u71t25e69c69k32ý 3685670316

To nemají schopného crackera? 8-o8-o

0/0
30.9.2015 11:57

J81o90s72e21f 90K48a21r77f27í29k 7892315866540

Úmyslný zásah do cizího majetku. Pominu-li trestní stránku věci jenom těm vyděračům nahrajete a budou chtít další peníze jako odškodné:-P

0/0
30.9.2015 13:58

B15r55o36n26i51s29l95a59v 26G94a22b61r45y40š 6335294370

Ty karty jsou otřesný mor, drahé a zbytečné. Z vizitkovníku jsem si udělal karetník. Sbírám ty karty dopravců spíš jako suvenýr, abych ukázal, jak absurdní to je. Když mě potká revizor, hezky si tím listuju a oni nestačí žasnout ;-D. Každá karta ale nestojí stejně. Třeba v Jihlavě stojí 100 Kč a je hotová za 5 minut. V Děčíně to samé. Ostravská ODISka stojí 130 Kč a čekací doba jsou cca 2 týdny. Podobně drahá je i Pardubická karta. 130 Kč s normální čekací dobou (nevím, jak dlouho), 180 Kč na počkání. A přitom mám pocit, že ta jihlavská a děčínská funguje líp. Mám i Plzeňskou kartu, ale tam moc nejezdím. Když už ano, tak s ní taky není žádný problém.

Největší nevýhodou těch karet je, že prostým pohledem člověk nezjistí, kolik peněz mu na kartě zbývá nebo kdy mu končí dlouhodobé časové jízdné.

Už před časem jsem říkal, že by se tyhle nesmysly měly sloučit do karet, které má běžný občan. Buď občanský průkaz nebo bankovní kartu. Nebo karta zdravotní pojišťovny.

+1/−3
30.9.2015 11:51

J13i67ř76i55n82a 32S77a36v27o93v82a 1341985836943

stále ještě nikdo nebyl schopen říct, jak třeba na bankovní kartu či tu vaši občanku nahrajete roční předplatné ;-)

+2/−1
30.9.2015 12:59

B63r27o20n24i43s16l26a47v 34G31a74b76r98y39š 6135804530

To už je záležitost ajťáků. Mají nápad, dostali podnět a teď je na nich, aby se s tím poprali. A nechci slyšet, že něco nejde. To je útěk před výzvou, ne řešení situace.

+1/0
30.9.2015 14:11

J96i91ř85i63n20a 97S31a32v57o88v34a 1341235356273

kromě toho: výhoda papírového kuponu nebo opencard byla i to, že je člověk nemusel vyndávat a ukazoval je tak maximálně revizorovi; nedovedu si představit, jak bych si v narvané tramvaji "odpípávala" jízdné při každé cestě, a ještě ausgerechnet platební kartou - to by si člověk tak akorát koledoval o její ukradení či ztrátu, nehledě na nával u nějakých čtěček;

+1/0
30.9.2015 13:19

F21i26l96i28p 29G19a85l31a86š 2307517344188

V Holandsku to takhle funguje i na vlak s jedinou kartou..ve vlaknu pipne prudci a odecte/pricte trasu/penize(??) sam si pinete v metru, v buse v tramvaji..nikdo s tim problem nema..tak mi reknete, proc kdyz to neni problem pro populaci jednoho statu tak proc by to mel byt problem pro vas jakozto jedince??

0/−1
30.9.2015 14:08

J54i78ř96i24n23a 38S36a17v96o41v52a 1291885906843

třeba proto, že v pražské dopravě plné zlodějů nejsem (a nejen já) ochotná vytahovat v MHD ani občanku, ani platební kartu ;-)

+1/0
30.9.2015 14:53

B26r91o23n21i95s57l65a81v 42G83a61b44r21y69š 6985424680

Jo, s tím souhlasím. Prostě bankovní karta by byla úplně stejná jako ta dopravácká. Jinak s tím návalem máte pravdu. Dodnes nechápu ty pokusy zřídit v metru turnikety. Ve světě to možná funguje, ale každá země je prostě jiná.

0/0
30.9.2015 14:12

B72r23o77n78i91s19l21a83v 97G20a23b84r53y98š 6395274100

Ještě takový příklad: jde totiž o to, jak je ve městě nastavený tarif. S peněženkou si pípnout musíte. Ale někde s dlouhodobým časovým jízdným už ne. V Plzni třeba nemusíte, ale v Opavě, protože je tam nástup předními dveřmi, si pípal každý, protože řidič rovnou kontroloval, kdo jede nebo nejede načerno.

Ale souvisí s tím ještě to, že tím pípáním získáte přehled o počtech cestujících. Když donutíte pípat každého, budete mít slušný obrázek o tom, kolik, kde, kdy a kam jezdí lidí a můžete optimalizovat linkové vedení. V praxi ale lidi k něčemu takovému donutit nemůžete, protože, jak sama píšete, by se u vstupů do vozidel tvořili fronty, neboť by každý cítil povinnost si pípnout. Proto třeba trolejbus v Opavě prostojí 40 % své jízdní doby na zastávkách. Tam se nestojí 25 sekund na nástup a výstup lidí, tam se stojí klidně i 2 minuty. Zbytečně.

+1/0
30.9.2015 14:22

J14o93s17e39f 38K59r88o95u64p39a 7611938255467

Koukám, že se Praha stala stejnou obětí jako technici při přístupu k normám. Od loňska jepro prohlížení norem navýšení ceny o 100%

+1/0
30.9.2015 11:30

B97r97o83n55i75s23l16a34v 81G11a37b96r47y52š 6965874840

To je taky zlodějina. Nevím, z čeho se mi chce brečet víc. Potřebuju spoustu norem. Ty se musí obnovovat a firma si to, co by mělo být samozřejmostí, prostě musí koupit znovu.

+5/0
30.9.2015 11:38

P31e26t20r 64V14e35s38e43l62ý 8885825372796

A omezení počtu vytisknutých stran na tisic měsičně. Což máme bez problémů vyčabráno za týden. Parchanti nenažraní.

0/0
30.9.2015 13:23

J58i88r81i 72D24o85m69i52n63i14k 1931798221150

Státem živení úředníci by si měli konečně uvědomit, že smlouvy nejsou cárem papíru, ale že se mají dodržovat.

0/0
30.9.2015 11:27

L12u40k22a45s 97V75o54l40f 4769142808925

Situace v centru vydávání Opencard je velice smutná.... Když si člověk vezme lístek pro výměnu tak vidí asi 100 lidí v řadě před sebou. Reálně je jich tam asi 50 ( situace v 10:05)... Doporučuji si vzít lístek ne na expresní výměnu ,ale na výměnu do 14 dní ( volba č.2, poradila mi to paní na informacích) a jít k přepážce 58-60, zde si slečna/paní vezme číslo Vaší Opencard, telefonní číslo a jméno a předá Vám 5 kusů náhradního jízdného s vyplněným číslem OC. Dodá informaci , že jakmile bude systém funkční pošlou SMS aby si člověk došel na výměnu a že jsou revizoři informovaní o problematice výměny karet s platností 30.09.2015. Několikrát se Vám omluví ( nechápu proč její chyba to není, měl jsem to řešit dřív... ) a s úsměvem volá dalšího na řadě.... Na to jak je to tam šíleně hektické patří R^ všem těm co musí sedět za přepážkou.

+3/0
30.9.2015 10:51

R21o23m34a32n 96P11o51l47á24č73e37k 5216289415

Pak je otázka kolik lidí opravdu to OC potřebuje vyměnit. Všichni tam mají roční kupony?

0/0
30.9.2015 10:54

J22o25s84e91f 30K35a13r49f52í83k 7602355286220

Ta kdo má kartu, tak má téměř s jistotou roční kupón. Vyjma některých studentů a důchodců...

0/0
30.9.2015 10:58

K76a90r31e23l 24D40r50d79a 6703815207629

To ne. Koukněte do přehledu DPP. V roce 2013 si roční kupovalo cca 200 tis. lidí, jiný kupón mělo cca 470 tis. lidí. Každý nemá na roční.

0/−1
30.9.2015 11:50

K64a26r48e18l 86D57r22d72a 6643885957119

Kecám, já to špatně přečetl. Přepraveno je ročně 1,2 mld. osob, z toho 200 mil. na roční kupón. Tedy 16% přepravených jezdí na roční kupón. Takže odhadem, při 800 tis. cestujících používajících pravidelně MHD. Bude prodaných ročně tak 130 tis. ročních kupónů.

0/0
30.9.2015 11:59

J51a29n18a 72B80o48u45l75o33v35á 7460816151971

Studenti a žáci mívají třeba pětiměsíční nebo tříměsíční, navíc jsou i kupony pro příměstskou dopravu, takže v tom je příšerný chaos. Ty kupony se pak dají různě kombinovat, takže prakticky každý, kdo přijde na výměnu karty, má už nějaký kupon předplacený a při výměně by se tam měl zpátky nahrát. Pár jízdenek, co tam lidi dostanou, to fakt vyřeší... Hlavně když mají třeba zakoupený kupon i na další pásma.

+1/0
30.9.2015 12:01

A14n11t26o41n53í12n 80N67o70v85á11k 7431967130237

Jo, nemám na roční a tak nasypu o tisíce více do čtvrtletních či měsíčních.

+2/0
30.9.2015 12:19

R54o56m87a94n 30P70o93l31á76č97e32k 5456449385

A na jakém principu funguje splátkový prodej ;-D

+2/0
30.9.2015 13:06
Foto

M39a78r65i12e 87M52e20t56l33i44c92k29á 9831574311712

No jo, jenže kdž zrovna máte jen cca 1500, tak za to fakt roční nekoupíte, takže koupíte kratší......

0/0
30.9.2015 13:15

A47n50t42o62n77í78n 57N86o84v36á19k 7781487430317

I kdybych to měl vzít na kreditku s úrokem 30 % p.a. nebo si u někoho půjčit, tak se mi vyplatí vzít roční za 3650 než nastrkat skoro 5920 do čtvrtletních nebo 6600 do měsíčních jízdenek, i u předchozí ceny ročního kuponu byl ten rozdíl dost značný. Navíc, to že tu jízdenku budu potřebovat, vím snad dopředu, tak si ty prachy dám stranou, bavíme se o Praze, kde je průměrný plat přes 33 tis. Kč.

+1/0
30.9.2015 13:24

R65o46m38a41n 17P45o41l18á59č12e96k 5336539125

Protože je tu TOP managment z celé ČR. Obyčejný obyvatel Prahy si šáhne spíš na republikový průměr...

+1/0
30.9.2015 13:27

M11i86l45o10š 14S60e80t13í80k 3599609304780

Jděte se bodnout s tím průměrným platem. Ti, co zvyšují průměr nad průměr mimo Prahu, většinou MHD stejně nejezdí. A běžní dělníci, číšníci, řidiči, pošťáci... kolik asi mají půměrně? Pro ně může klidně být cena ročního kuponu nedostižná. Zejméně, pokud mají rodinu a též děti dojíždí do školy...

+1/0
30.9.2015 13:52

A27n60t42o41n17í88n 22N36o81v55á26k 7241367160417

Jistě, zato vyvalit o dva a půl litru za čtvrtletní/měsíční pro ně dostižné je.

0/0
30.9.2015 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.