Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Radotínského mostu se srazila dvě auta a náklaďák. Řidička dostala smyk

Ve středu odpoledne se u Radotínského mostu v Praze stala dopravní nehoda. Na silnici R1 na trase mezi Ruzyní a Modleticemi se srazila dvě osobní auta a náklaďák. Jeden člověk zůstal ve voze zaklíněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i82l98o79s69l46a29v 90K53a95n52t27o40r82e57k 1669617491989

To je zase kvalita zpravodajství. Určení místa nehody mezi "Modleticemi" a "Ruzyní" je asi jako mezi "Prahou" a "Brnem", ten, kdo zná Prahu by napsal u "Zbraslavi". Ale bulvárním vrcholem je informace o dětských sedačkách. To není na křišťálovou lupu a ale minimálně na (bulvární) křišťálový mikroskop. To musej novináři z Blesku, NOVY, ČT i Primy blednout závisti.

+3/0
15.10.2015 9:36

T84o40m14á80š 11Z77e81m50a81n 3255848844755

Přehnaný důraz na sledování tachometru a malý na skutečné řízení.

+4/−2
14.10.2015 22:25

J38a76k95u88b 92K28u60b30a 5248594924405

No po pul pate jsem jel od Karlovarske a sjizdel na Zlicin a stalo to tesne za najezdem, tudiz to musela byt vice nez deseti ci patnacti kilometrova kolona. Zrejme meli v deichmannu slevy...

+2/0
14.10.2015 19:29

A77n76t60o23n20í98n 80K54a11t31z76e63r 8112973126870

A měli už zimní gumy???8-o!!

+1/−1
14.10.2015 18:59

M94i46r75o68s21l75a88v 62B85u68d72a 9422882777702

Proč? Za prvé ještě nejsou povinné a za druhé, jak je všeobecně málo známo, tak zimní pneu. si vedou na mokru hůře než letní a to i za nízkých teplot. Své výhody mají jen a pouze na sněhu. Proběhlo několik testů které se ovšem do médií nedostanou, protože by to narušilo uměle vytvořené dogma.

+4/0
15.10.2015 7:36

Z80d21e50n33ě10k 31J36o70n25á13š 9391749176100

jasný, mají větší drážky a prostor pro odtok vody.. ale mají horší vlastnosti... vy taky vidíte spikleneckou teorii ve všem....

0/0
15.10.2015 8:16

M42i86r94o26s71l34a76v 82B34u29d11a 9872962377512

Nemají větší drážky (širší), mají lamelový vzorek a opravdu nejsou lepší na mokru. Proč spikleneckou teorii, jen médiím nežeru vše co nám vtloukají do hlavy. Jednak proto, že to poznám i já sám na několika vozech které používám, a za druhé, jak jsem napsal, bylo provedeno několik testů.

Proč vy věříte že jsou zimní pneu na mokru lepší? Že se to psalo na iDnes?;-)

+2/0
15.10.2015 8:38

M35i48r65o32s60l95a52v 60B73u11d66a 9672752597642

Abych to upřesnil, na vodě takové rozdíly nejsou a ale na suchu i v teplotách pod nulou je letní pneumatika jednoznačně lepší bez výjimek!

0/0
15.10.2015 8:54

M80i11r81o62s53l80a77v 26B26u52d92a 9962852317322

"Jde pak zejména o jejich neschopnost dobře brzdit a zatáčet. V tom se nemůže zimní pneumatika těm letním rovnat na suchu ani při teplotách kolem nuly"

Citace autoweb.cz

0/0
15.10.2015 8:57

R21o33b98e29r88t 64H72o51m55o14l89k36a 2300242152651

V teplotách kolem nuly a pod ní samozřejmě letní penumatiky nedosáhnou ani uspokojivých výsledků (natož lepších) - jejich směs změní vlastnosti, zkřehne a pneumatika pak po povrchu moc krásně plave. Vedou si lépe pouze při driftování - doporučuju vyzkoušet třeba na Strahově. (Jinak ano, v teplotách okolo 10°C nemají zimní pneu šanci, tam pořád kralují letní.)

0/0
15.10.2015 10:25

M11i32r69o47s10l16a43v 83B69u57d31a 9482782667972

Nemáte pravdu ale nehodlám vás o tom přesvědčovat.

0/0
15.10.2015 10:30

R66o39b51e89r42t 68H56o69m98o17l58k35a 2580622542571

Myslete si to dál, já vás taky přesvědčovat nehodlám.

0/0
15.10.2015 10:36

M12i21r86o91s73l25a82v 31B14u89d24a 9582412437342

Delší brzdná dráha

Právě vzhledem k vyšší provozní teplotě a podmínkám, než na jaké je zimní pneumatika stavěná, dochází k prodloužení brzdné dráhy především na suchu. I na suchu v teplotách kolem nuly má auto se zimními pneumatikami v průměru o 4 až 6 metrů delší brzdnou dráhu ze 100 km/h než auto na letních pneumatikách (to dokazují naše měření na polygonu v Mostě). A s rostoucí teplotou je tento rozdíl ještě větší. Jde i o to, že vzorek zimní pneumatiky nemá kvůli velkému počtu drážek takovou styčnou plochu s vozovkou jako letní guma.

0/0
15.10.2015 10:51

P72a88v15e32l 96J77e33ř71á96b54e62k 7691392504807

Nevím jestli věřit testům či ne, protože velká část z nich je ovlivněna zadáním.

Ale pokud je chladno a směs na pneu je měkčí, tak by se logicky auto mělo snáze k vozovce "přilepit". Hlubší a širší drážky by měly  lépe odvádět vodu když je jí na silnici víc, ale na druhou stranu, hlubší a širší drážky znamenají menší skutečnou plochu pneumatiky která se dotýká vozovky.

Myslím, že dohady jestli letní či zimní jsou zbytečné - normální řidič se snaží jet přiměřeně rozumně a ne na hranici.

I když znám hodně co si říkají, že jsou normální a proto pro jistotu za deště jedou tak pomalu, že na rychlostních silnicích dělají silné problémy.

0/0
15.10.2015 8:59

V83r30t24a98ň29a 37A91l73e33š 9508555296847

Červený Yaris, co dodat :-/

+1/−2
14.10.2015 18:42

J52i53ř96í 37K65ü82h85r 2460536400576

No ten zbytek.....

0/0
15.10.2015 7:49

P78a77v49e88l 47J21e54ř52á79b33e15k 7931432424237

Vám nikdy auto neujelo do smyku?

Při nájezdu na hlavní stačí ve vyjeté koleji víc vody a s lehkým autem je o zábavu postaráno. Protože nevím jak kdo, ale když vyjíždím z připojovacího pruhu, tak víc než na louže na vodě koukám do zrcátka jestli se mohu vjet do hlavního pruhu.

A ještě štěstí, že někteří lidi si kupují menší auta jako je Yaris. Těch tupců co jezdí s několika tunovými auty ve kterých vezou "noťas" a oplatky z "polystyrenu" místo oběda je na našich silnicích víc než dost.

+3/0
15.10.2015 8:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.