Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Radotínského mostu se srazila dvě auta a náklaďák. Řidička dostala smyk

Ve středu odpoledne se u Radotínského mostu v Praze stala dopravní nehoda. Na silnici R1 na trase mezi Ruzyní a Modleticemi se srazila dvě osobní auta a náklaďák. Jeden člověk zůstal ve voze zaklíněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i74l90o86s91l36a62v 10K26a27n24t38o73r33e17k 1179197881289

To je zase kvalita zpravodajství. Určení místa nehody mezi "Modleticemi" a "Ruzyní" je asi jako mezi "Prahou" a "Brnem", ten, kdo zná Prahu by napsal u "Zbraslavi". Ale bulvárním vrcholem je informace o dětských sedačkách. To není na křišťálovou lupu a ale minimálně na (bulvární) křišťálový mikroskop. To musej novináři z Blesku, NOVY, ČT i Primy blednout závisti.

+3/0
15.10.2015 9:36

T54o64m75á32š 74Z28e63m86a95n 3945698154455

Přehnaný důraz na sledování tachometru a malý na skutečné řízení.

+4/−2
14.10.2015 22:25

J12a95k68u66b 69K36u44b13a 5528174204465

No po pul pate jsem jel od Karlovarske a sjizdel na Zlicin a stalo to tesne za najezdem, tudiz to musela byt vice nez deseti ci patnacti kilometrova kolona. Zrejme meli v deichmannu slevy...

+2/0
14.10.2015 19:29

A41n98t27o16n21í53n 11K84a67t43z98e36r 8192243636270

A měli už zimní gumy???8-o!!

+1/−1
14.10.2015 18:59

M18i97r22o30s32l54a32v 37B31u20d48a 9522282907202

Proč? Za prvé ještě nejsou povinné a za druhé, jak je všeobecně málo známo, tak zimní pneu. si vedou na mokru hůře než letní a to i za nízkých teplot. Své výhody mají jen a pouze na sněhu. Proběhlo několik testů které se ovšem do médií nedostanou, protože by to narušilo uměle vytvořené dogma.

+4/0
15.10.2015 7:36

Z60d33e24n63ě80k 32J86o78n88á57š 9601439266380

jasný, mají větší drážky a prostor pro odtok vody.. ale mají horší vlastnosti... vy taky vidíte spikleneckou teorii ve všem....

0/0
15.10.2015 8:16

M34i66r42o27s30l49a34v 98B21u33d21a 9762712827822

Nemají větší drážky (širší), mají lamelový vzorek a opravdu nejsou lepší na mokru. Proč spikleneckou teorii, jen médiím nežeru vše co nám vtloukají do hlavy. Jednak proto, že to poznám i já sám na několika vozech které používám, a za druhé, jak jsem napsal, bylo provedeno několik testů.

Proč vy věříte že jsou zimní pneu na mokru lepší? Že se to psalo na iDnes?;-)

+2/0
15.10.2015 8:38

M32i89r46o24s24l17a26v 58B89u49d63a 9362752357502

Abych to upřesnil, na vodě takové rozdíly nejsou a ale na suchu i v teplotách pod nulou je letní pneumatika jednoznačně lepší bez výjimek!

0/0
15.10.2015 8:54

M42i96r71o93s15l81a24v 84B85u73d88a 9212972247522

"Jde pak zejména o jejich neschopnost dobře brzdit a zatáčet. V tom se nemůže zimní pneumatika těm letním rovnat na suchu ani při teplotách kolem nuly"

Citace autoweb.cz

0/0
15.10.2015 8:57

R57o20b20e16r15t 73H38o53m78o23l19k59a 2250672392981

V teplotách kolem nuly a pod ní samozřejmě letní penumatiky nedosáhnou ani uspokojivých výsledků (natož lepších) - jejich směs změní vlastnosti, zkřehne a pneumatika pak po povrchu moc krásně plave. Vedou si lépe pouze při driftování - doporučuju vyzkoušet třeba na Strahově. (Jinak ano, v teplotách okolo 10°C nemají zimní pneu šanci, tam pořád kralují letní.)

0/0
15.10.2015 10:25

M70i72r44o97s69l43a74v 21B88u27d18a 9322382387422

Nemáte pravdu ale nehodlám vás o tom přesvědčovat.

0/0
15.10.2015 10:30

R37o47b91e34r20t 77H65o24m44o36l32k42a 2500352672141

Myslete si to dál, já vás taky přesvědčovat nehodlám.

0/0
15.10.2015 10:36

M35i69r16o58s21l36a50v 17B59u49d75a 9412932847212

Delší brzdná dráha

Právě vzhledem k vyšší provozní teplotě a podmínkám, než na jaké je zimní pneumatika stavěná, dochází k prodloužení brzdné dráhy především na suchu. I na suchu v teplotách kolem nuly má auto se zimními pneumatikami v průměru o 4 až 6 metrů delší brzdnou dráhu ze 100 km/h než auto na letních pneumatikách (to dokazují naše měření na polygonu v Mostě). A s rostoucí teplotou je tento rozdíl ještě větší. Jde i o to, že vzorek zimní pneumatiky nemá kvůli velkému počtu drážek takovou styčnou plochu s vozovkou jako letní guma.

0/0
15.10.2015 10:51

P44a56v83e80l 26J87e30ř47á73b59e94k 7781822354167

Nevím jestli věřit testům či ne, protože velká část z nich je ovlivněna zadáním.

Ale pokud je chladno a směs na pneu je měkčí, tak by se logicky auto mělo snáze k vozovce "přilepit". Hlubší a širší drážky by měly  lépe odvádět vodu když je jí na silnici víc, ale na druhou stranu, hlubší a širší drážky znamenají menší skutečnou plochu pneumatiky která se dotýká vozovky.

Myslím, že dohady jestli letní či zimní jsou zbytečné - normální řidič se snaží jet přiměřeně rozumně a ne na hranici.

I když znám hodně co si říkají, že jsou normální a proto pro jistotu za deště jedou tak pomalu, že na rychlostních silnicích dělají silné problémy.

0/0
15.10.2015 8:59

V51r77t48a90ň49a 28A13l67e36š 9778355646827

Červený Yaris, co dodat :-/

+1/−2
14.10.2015 18:42

J13i28ř25í 47K12ü42h47r 2310156770836

No ten zbytek.....

0/0
15.10.2015 7:49

P32a19v81e84l 21J47e76ř55á37b75e23k 7691892254457

Vám nikdy auto neujelo do smyku?

Při nájezdu na hlavní stačí ve vyjeté koleji víc vody a s lehkým autem je o zábavu postaráno. Protože nevím jak kdo, ale když vyjíždím z připojovacího pruhu, tak víc než na louže na vodě koukám do zrcátka jestli se mohu vjet do hlavního pruhu.

A ještě štěstí, že někteří lidi si kupují menší auta jako je Yaris. Těch tupců co jezdí s několika tunovými auty ve kterých vezou "noťas" a oplatky z "polystyrenu" místo oběda je na našich silnicích víc než dost.

+3/0
15.10.2015 8:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.