Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Radotínského mostu se srazila dvě auta a náklaďák. Řidička dostala smyk

Ve středu odpoledne se u Radotínského mostu v Praze stala dopravní nehoda. Na silnici R1 na trase mezi Ruzyní a Modleticemi se srazila dvě osobní auta a náklaďák. Jeden člověk zůstal ve voze zaklíněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i91l85o76s25l65a26v 26K92a87n40t77o50r73e85k 1679197421889

To je zase kvalita zpravodajství. Určení místa nehody mezi "Modleticemi" a "Ruzyní" je asi jako mezi "Prahou" a "Brnem", ten, kdo zná Prahu by napsal u "Zbraslavi". Ale bulvárním vrcholem je informace o dětských sedačkách. To není na křišťálovou lupu a ale minimálně na (bulvární) křišťálový mikroskop. To musej novináři z Blesku, NOVY, ČT i Primy blednout závisti.

+3/0
15.10.2015 9:36

T96o45m59á98š 10Z48e15m36a17n 3115358914555

Přehnaný důraz na sledování tachometru a malý na skutečné řízení.

+4/−2
14.10.2015 22:25

J23a72k73u15b 74K67u86b76a 5788904214915

No po pul pate jsem jel od Karlovarske a sjizdel na Zlicin a stalo to tesne za najezdem, tudiz to musela byt vice nez deseti ci patnacti kilometrova kolona. Zrejme meli v deichmannu slevy...

+2/0
14.10.2015 19:29

A16n67t50o83n47í67n 36K74a76t31z48e89r 8922853386200

A měli už zimní gumy???8-o!!

+1/−1
14.10.2015 18:59

M38i19r25o66s94l83a64v 76B98u79d92a 9512542217272

Proč? Za prvé ještě nejsou povinné a za druhé, jak je všeobecně málo známo, tak zimní pneu. si vedou na mokru hůře než letní a to i za nízkých teplot. Své výhody mají jen a pouze na sněhu. Proběhlo několik testů které se ovšem do médií nedostanou, protože by to narušilo uměle vytvořené dogma.

+4/0
15.10.2015 7:36

Z54d47e17n92ě79k 63J51o68n42á97š 9261789906330

jasný, mají větší drážky a prostor pro odtok vody.. ale mají horší vlastnosti... vy taky vidíte spikleneckou teorii ve všem....

0/0
15.10.2015 8:16

M82i22r87o39s76l47a69v 74B53u95d31a 9132722837672

Nemají větší drážky (širší), mají lamelový vzorek a opravdu nejsou lepší na mokru. Proč spikleneckou teorii, jen médiím nežeru vše co nám vtloukají do hlavy. Jednak proto, že to poznám i já sám na několika vozech které používám, a za druhé, jak jsem napsal, bylo provedeno několik testů.

Proč vy věříte že jsou zimní pneu na mokru lepší? Že se to psalo na iDnes?;-)

+2/0
15.10.2015 8:38

M74i84r29o64s13l93a52v 85B91u58d55a 9852492827682

Abych to upřesnil, na vodě takové rozdíly nejsou a ale na suchu i v teplotách pod nulou je letní pneumatika jednoznačně lepší bez výjimek!

0/0
15.10.2015 8:54

M77i15r72o53s26l67a15v 21B77u73d56a 9782922207712

"Jde pak zejména o jejich neschopnost dobře brzdit a zatáčet. V tom se nemůže zimní pneumatika těm letním rovnat na suchu ani při teplotách kolem nuly"

Citace autoweb.cz

0/0
15.10.2015 8:57

R75o89b67e11r66t 22H96o23m86o38l40k35a 2940792302601

V teplotách kolem nuly a pod ní samozřejmě letní penumatiky nedosáhnou ani uspokojivých výsledků (natož lepších) - jejich směs změní vlastnosti, zkřehne a pneumatika pak po povrchu moc krásně plave. Vedou si lépe pouze při driftování - doporučuju vyzkoušet třeba na Strahově. (Jinak ano, v teplotách okolo 10°C nemají zimní pneu šanci, tam pořád kralují letní.)

0/0
15.10.2015 10:25

M90i84r28o25s40l29a67v 98B69u72d51a 9902562257582

Nemáte pravdu ale nehodlám vás o tom přesvědčovat.

0/0
15.10.2015 10:30

R75o30b81e65r28t 48H25o55m80o91l84k25a 2840412192411

Myslete si to dál, já vás taky přesvědčovat nehodlám.

0/0
15.10.2015 10:36

M56i23r37o87s17l91a56v 45B70u10d11a 9962492547322

Delší brzdná dráha

Právě vzhledem k vyšší provozní teplotě a podmínkám, než na jaké je zimní pneumatika stavěná, dochází k prodloužení brzdné dráhy především na suchu. I na suchu v teplotách kolem nuly má auto se zimními pneumatikami v průměru o 4 až 6 metrů delší brzdnou dráhu ze 100 km/h než auto na letních pneumatikách (to dokazují naše měření na polygonu v Mostě). A s rostoucí teplotou je tento rozdíl ještě větší. Jde i o to, že vzorek zimní pneumatiky nemá kvůli velkému počtu drážek takovou styčnou plochu s vozovkou jako letní guma.

0/0
15.10.2015 10:51

P40a23v80e59l 74J97e64ř41á79b74e39k 7461332544147

Nevím jestli věřit testům či ne, protože velká část z nich je ovlivněna zadáním.

Ale pokud je chladno a směs na pneu je měkčí, tak by se logicky auto mělo snáze k vozovce "přilepit". Hlubší a širší drážky by měly  lépe odvádět vodu když je jí na silnici víc, ale na druhou stranu, hlubší a širší drážky znamenají menší skutečnou plochu pneumatiky která se dotýká vozovky.

Myslím, že dohady jestli letní či zimní jsou zbytečné - normální řidič se snaží jet přiměřeně rozumně a ne na hranici.

I když znám hodně co si říkají, že jsou normální a proto pro jistotu za deště jedou tak pomalu, že na rychlostních silnicích dělají silné problémy.

0/0
15.10.2015 8:59

V81r67t59a41ň94a 77A28l36e51š 9828735466947

Červený Yaris, co dodat :-/

+1/−2
14.10.2015 18:42

J28i47ř28í 15K36ü69h54r 2110136800446

No ten zbytek.....

0/0
15.10.2015 7:49

P42a90v80e56l 22J76e54ř33á90b66e27k 7431462174587

Vám nikdy auto neujelo do smyku?

Při nájezdu na hlavní stačí ve vyjeté koleji víc vody a s lehkým autem je o zábavu postaráno. Protože nevím jak kdo, ale když vyjíždím z připojovacího pruhu, tak víc než na louže na vodě koukám do zrcátka jestli se mohu vjet do hlavního pruhu.

A ještě štěstí, že někteří lidi si kupují menší auta jako je Yaris. Těch tupců co jezdí s několika tunovými auty ve kterých vezou "noťas" a oplatky z "polystyrenu" místo oběda je na našich silnicích víc než dost.

+3/0
15.10.2015 8:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.