Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské troleje před mrazem ochrání dvě nové mazací tramvaje

Od listopadu se v Praze objeví dvě tramvaje, které budou na tramvajové troleje nanášet nemrznoucí směs. Mělo by se tak předejít vznikající námraze. Celý projekt bude stát zhruba 1,8 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a74r48t51i74n 91P84i50š78t17o20r81a 8198878566469

Stačí, aby stávající mazací tramvaj jezdila nohama, resp. kolama vzhůru. A trochu poštelovat mazací trysky.

0/0
26.10.2015 15:44

J15a29n 65Z35i72e87g95l38e48r 1481876231988

Jeví se to jako dobrý nápad. Jestliže tyto mazací tramvaje pomohou zabránit problémům, bude to jenom dobře. Stačí, když námraza vyřadí jen jednu trať z provozu a už se nasazují náhradní autobusy a jsou z toho komplikace. Současné vedení DP ušetřilo miliardy korun za pochybné právní smlouvy, tak cena 1,8 milionů korun za mazání trolejí je naprosto přiměřená.

0/0
26.10.2015 10:45

K62a20r51e80l 43D60r55d48a 6823285157789

Jak často dojde na výpadek z důvodu mrznoucího deště? Ten loňský byl podle mě zcela výjimečný. (Žádná náhradní doprava se třeba na Žižkově nekonala. Byla to celopražská kalamita.) Ale detailní přehled o dopravě nemám.

  Procházím články. "Zcela mimořádná událost. U DPP nic takového nepamatují. Není třeba přijímat žádná opatření." V Praze má být jinak námraza občas u Vltavy a tam, kde padá často mlha.

  Hledám nějaké mazadlo. Klasické grafitové prý zlepší vodivost a chrání proti námraze... Tedy, mastná černá špína snášející se trvale na pražské ulice. Bandaska 18 kg - cena 20 tis. Kč. Kdysi se takto mazalo, od 60. let se nemaže.

  Jde tedy o zbytečnou hračku DPP a další mazací tramvaj, dobrou jen pro fandy dopravy a média. Patrně nesmyslná zbytečná aktivita a vyhozené peníze. K tomu špína po celé Praze.

+1/0
26.10.2015 11:15

K61a84r62e70l 71D81r27d30a 6433165537569

Něco jako loňská kalamita přijde tak jednou za 50 let. Proto je třeba utratit 1,8 mil.? K tomu další výdaje za provoz a spotřební materiál...

  Opravu je třeba nějaké nemrznoucí ošetření? A bude vůbec účinné v případě mrznoucího deště?

+1/0
26.10.2015 10:09

J39o25s93e85f 52H22o36n53e96š 7371792530983

Co na to říkají ekologové?Hlavně,že STK netoleruje unik oleje u aut

0/0
24.10.2015 19:11
Foto

J39a37n 54H95e90r66n45a47,30T93h36.20D74i76p75l16.95,77C28y 8133972340147

Samozrejme se jedna o mazaci pantografy na mazani trolei.

0/0
24.10.2015 15:14

P45e60t61r 40K15o77u34t63e57c82k26ý 6714520887757

Věta "Speciální mazací troleje nechá dopravní podnik v polovině listopadu namontovat na dvě technické tramvaje." nedává moc smysl. Trolej, respektive trolejové vedení je ten "špagát" nahoře, ze kterého je tramvaj napájená. Co je pak teda mazací trolej namontovaná na tramvaji? :)

+5/0
24.10.2015 13:32

E47v24ž86e20n 90P93o10l59á41k 3478588761903

To je odbornost toho, kdo to psal. Asi jako by říkali pneumatice dálnice.

+10/0
24.10.2015 14:52
Foto

J40a12n 35H94e40r12n49a59,40T14h15.42D51i69p71l62.91,60C14y 8633162110797

Zadny spagat. Trolej je cca 8 mm silny medeny drat,na bocich upraveny proriznutim na zaveseni, takze prurez se podoba cislici 8.

0/0
25.10.2015 10:34

F88i21l23i22p 50J59i12r97s67á29k 5566720260795

Ve skutečnosti ten drát nahoře je „trolejové vedení“, ale „trolej“ (z anglického trolley) je právě ten „vozík“, který po trolejovém vedení jezdí. Proto je to „trolejové vedení“, protože vede „trolej“. V článku to mají správně.

0/0
26.10.2015 16:55

J90a75n 21B86l35a87h83o81u15t 8588520404862

Není tedy jednodušší použít hezký český výraz sběrač? :)

0/0
27.10.2015 12:28

M77i54c97h72a37e34l10a 54M16á29l88k37o18v80á 3128168735321

Doufám,že se nenamaže i řidič :-) až jí bude potřeba.

+1/0
24.10.2015 12:56

B22o98h46u21s69l37a51v 29K75r91á15l38í18k 2621970289256

Mazacími trolejemi se budou mazat troleje? To asi pan anonymní ČTK, iDNES.cz něco popletl, ne?

+13/0
24.10.2015 12:51

M29i22c31h83a44l 90C79h45a69l91u96p96a 6788120799973

"V Praze se tehdy kvůli namrzlým trolejím zastavilo několik tramvají"

Spíš bych řekl, že nejelo skoro nic.

+17/0
24.10.2015 12:05

O83n29d28r86e41j 42K38o44d84a15d 1336623118

Tenhle článek, to je jadna perla vedle druhé..

+9/0
24.10.2015 12:23

L89u79k73a19s 61N86o86v61y 4104384635546

Ale vždyť je to pravda! Zbylé se nerozjely nebo vůbec nevyjely! ;)

+1/0
24.10.2015 12:43

M41i33c67h59a31l 77C23h12a57l19u77p77a 6108370879783

To právě ani ne, ony večer jezdily a spousta jich pak musela zůstat stát na ulicích. Takže druhý den byly běžně vidět stometrové fronty tramvají.

+1/0
24.10.2015 13:36

A92l48o58i85s 55R82u68b11á27š 5325685504921

V Praze mazací tramvaje? A tramvaje s radlicemi na odklízení sněhu? V Praze? A kdy tam naposledy mrzlo a ležel tam sníh? Podle mě jsou to vyhozené peníze pro kamarádíčky. V dřívějších dobách byla skutečná zima i v Praze a vše bylo OK i bez mazacích tramvají.

+3/−25
24.10.2015 11:52

Z21b32y28n88ě32k 86M11e14z76e35r83a 7551497986

Třeba loni stála celá Praha. Nejde totiž o sníh, ale vlhkost vzduchu, která v kombinaci s mrazem může zapříčinit právě omrzání trolejí.

+19/0
24.10.2015 11:56

M41a70r95t41i60n 58K98a81d17l88e15c 5681845503984

loni to bylo hustý, se nedalo jít nikde normálně, kolem silvestra... rozbil sem si hubu a to sem byl střízlivej.

+8/0
24.10.2015 12:11

L57a14d54i53s60l64a96v 55H59r21ů14z10a 8771876710336

Kde žijete, že jste tak mimo?

+2/0
24.10.2015 13:13

O12n10d43ř69e68j 55V36a37r89o44š22č50á20k 3984277283

Vylezou z ty prlede kde jsou zalezlej a jedou se v zime podivat do Prahy aby blbe nekecali.....

+3/−1
24.10.2015 14:27
Foto

J26a63n 77H76e78r10n94a47,76T72h49.81D49i53p97l13.29,27C81y 8653832170397

Jestli pada snih nebo ne,naj tom tolik nezalezi, ale ty tramvaje jezdi v Praze 24 hodin denne. A podnik musi byt pripraven i na snih...Aby to nedlo, tak jako tradicne v Praze i jinde se silnicemi, ze silnicari jsou na zimu pripraveni do te doby nez zacne mrznout, nebo ncapadnde prvni snizh. Vas nazor je. blby. Mazaci tramvaje byly v Praze i drive. Jenomze to bylo jinak nez dnes. Proste ta tramvaj mela dve kladky. Jednou se odebiral proud a tou druhou se provadelo mazani. A co se tyce snehovych tramvajovych radlic, ty jste ani nemusel videt.Temi se jezdilo hlavne v noci a zarizeni nebylo prilis napadne. To zajimalo hlavne ridice tramvaji. protoze pri mijeni tramvaj s radlickou byla o neco sirsi na kolejisti.

+1/0
25.10.2015 10:07

T88o57m27a26s 70S30v84o15b48o21d86a 5817615345937

V dřívějších dobách neprijelo vubec nic ... ani autobus...

0/0
27.10.2015 12:47

K55a32r10e47l 31W91a82t85z55k50o 9896247467906

Sice to není špatný nápad, ale jak dlouho na troleji ta nemrznoucí směs vydrží? Začne pršet, namrzat, směs námrazu rozpustí a steče dolů. No, uvidíme.

+5/0
24.10.2015 11:47

L80u45k61a41s 56N48o87v31a81k 4789769563878

Nak tak, loni to byla kombinace deště a mrazu, to se běžně nestává...

0/0
24.10.2015 13:15

T44o42m37á66š 25K51n94a33i35f43l 6833680177960

Opravdu jsou ty tramvaje vybavené mazacími trolejemi? nebo to jsou mazací pantografy?

+22/0
24.10.2015 11:24

O74n41d69r29e40j 70K67o56d39a51d 1306303778

Mimo to Prahu nepotrápil silný mráz, ale mrznoucí déšť. Teplota byla "jen" kolem -2°C. :)

+7/0
24.10.2015 11:42

J55i66ř10í 27E67r53b45e94n 1513224226337

Byste toho chtel po pisalcich moc. Budte rad, ze nenapsali o mazacich kolejich :-)

+9/0
24.10.2015 11:48

M97i93c95h57a19l 28C56h86a40l90u56p50a 6188560269263

Ty mají dole :-)

+2/0
24.10.2015 12:05

M75i85r96o25s94l31a27v 77G68r42o66s10s62m61a78n88n 8572179164

Bohužel znalosti mnoha žurnalistů o tématech, jímž se věnují, jsou na úrovni běžného občana, nebo i níže. Speciálně to platí o informování o pražské MHD na IDnes, v metru a bohužel i na ČTK. Jen si říkám, jestli tak kvalitně informují i o věcech, kterým jako čtenář tolik nerozumim...

+3/0
24.10.2015 12:23

B71o73h60u81s41l12a72v 89K24r75á53l76í59k 2961290779746

Původně ale trolej byl opravdu ten vozíkový nebo kolečkový sběrač na tramvaji, zatímco dráty byly trolejové vedení. Jenže tehdejší "žurnalisté" to nějak otočili naruby, takže dnes drátům říkáme "vozík".

+1/0
24.10.2015 12:56
Foto

J36a25n 18H13e71r77n78a50,84T89h85.76D39i76p60l60.49,19C54y 8123342240827

Takze to s koleckem byla kladka. Pak se nahradila koncovka s kladkou tzv.smykadlem, tedy pro lajka takova nahore otevrena krabicka, v ktere byl maly uhlik. Pak nektera mesta zacala pouzivat liru, tedy vlastne mezistupen pred pantografem. Praha mela rovnou pantograf. Ty jsou podle typu tramvaje ruzne a umisteny bud vprostred vozu, nebo na koncich.

+1/0
25.10.2015 10:17
Foto

J91a58n 36H63e91r87n89a50,65T41h11.24D31i90p97l67.11,81C13y 8903262820147

Trolej, odborne vrchni vedeni To je to po cem se smyka pantograf nebo jine zarizeni, odebirajici proud z vrchniho vedeni. Praha pozivala kratce a na kratkem useku - na Karlove moste odber proudu zespodu - bylo to velmi poruchove a proto se to neosvedcilo.Spodni odber se pouzival proto,abychom nemeli Karluv most zadratovany. Ve svete se ovsem u trolejbusu pouzivalo take jine reseni.V zastavce se v trolejbusu roztocil zvlastni setrvacnik, pktery pohanel vozidlo do pristi zastavky. Pak nebyla treba trolej.

0/0
25.10.2015 10:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.