Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské troleje před mrazem ochrání dvě nové mazací tramvaje

Od listopadu se v Praze objeví dvě tramvaje, které budou na tramvajové troleje nanášet nemrznoucí směs. Mělo by se tak předejít vznikající námraze. Celý projekt bude stát zhruba 1,8 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M93a71r89t78i97n 44P98i87š77t86o67r56a 8438328946239

Stačí, aby stávající mazací tramvaj jezdila nohama, resp. kolama vzhůru. A trochu poštelovat mazací trysky.

0/0
26.10.2015 15:44

J27a61n 62Z28i56e37g50l11e25r 1191386901588

Jeví se to jako dobrý nápad. Jestliže tyto mazací tramvaje pomohou zabránit problémům, bude to jenom dobře. Stačí, když námraza vyřadí jen jednu trať z provozu a už se nasazují náhradní autobusy a jsou z toho komplikace. Současné vedení DP ušetřilo miliardy korun za pochybné právní smlouvy, tak cena 1,8 milionů korun za mazání trolejí je naprosto přiměřená.

0/0
26.10.2015 10:45

K90a82r54e26l 23D92r27d29a 6673105907719

Jak často dojde na výpadek z důvodu mrznoucího deště? Ten loňský byl podle mě zcela výjimečný. (Žádná náhradní doprava se třeba na Žižkově nekonala. Byla to celopražská kalamita.) Ale detailní přehled o dopravě nemám.

  Procházím články. "Zcela mimořádná událost. U DPP nic takového nepamatují. Není třeba přijímat žádná opatření." V Praze má být jinak námraza občas u Vltavy a tam, kde padá často mlha.

  Hledám nějaké mazadlo. Klasické grafitové prý zlepší vodivost a chrání proti námraze... Tedy, mastná černá špína snášející se trvale na pražské ulice. Bandaska 18 kg - cena 20 tis. Kč. Kdysi se takto mazalo, od 60. let se nemaže.

  Jde tedy o zbytečnou hračku DPP a další mazací tramvaj, dobrou jen pro fandy dopravy a média. Patrně nesmyslná zbytečná aktivita a vyhozené peníze. K tomu špína po celé Praze.

+1/0
26.10.2015 11:15

K94a96r91e24l 58D98r71d84a 6703335337719

Něco jako loňská kalamita přijde tak jednou za 50 let. Proto je třeba utratit 1,8 mil.? K tomu další výdaje za provoz a spotřební materiál...

  Opravu je třeba nějaké nemrznoucí ošetření? A bude vůbec účinné v případě mrznoucího deště?

+1/0
26.10.2015 10:09

J59o29s65e31f 87H62o88n16e18š 7381862130233

Co na to říkají ekologové?Hlavně,že STK netoleruje unik oleje u aut

0/0
24.10.2015 19:11
Foto

J40a30n 38H77e92r59n60a70,56T60h40.57D85i66p20l66.15,87C66y 8583812660927

Samozrejme se jedna o mazaci pantografy na mazani trolei.

0/0
24.10.2015 15:14

P37e94t41r 14K21o84u63t66e20c88k11ý 6284770427177

Věta "Speciální mazací troleje nechá dopravní podnik v polovině listopadu namontovat na dvě technické tramvaje." nedává moc smysl. Trolej, respektive trolejové vedení je ten "špagát" nahoře, ze kterého je tramvaj napájená. Co je pak teda mazací trolej namontovaná na tramvaji? :)

+5/0
24.10.2015 13:32

E10v12ž67e35n 73P11o95l78á49k 3128498291533

To je odbornost toho, kdo to psal. Asi jako by říkali pneumatice dálnice.

+10/0
24.10.2015 14:52
Foto

J40a72n 37H11e81r60n55a49,85T92h93.29D68i84p47l41.33,97C20y 8923862800637

Zadny spagat. Trolej je cca 8 mm silny medeny drat,na bocich upraveny proriznutim na zaveseni, takze prurez se podoba cislici 8.

0/0
25.10.2015 10:34

F34i12l31i40p 17J41i45r60s26á89k 5446690540495

Ve skutečnosti ten drát nahoře je „trolejové vedení“, ale „trolej“ (z anglického trolley) je právě ten „vozík“, který po trolejovém vedení jezdí. Proto je to „trolejové vedení“, protože vede „trolej“. V článku to mají správně.

0/0
26.10.2015 16:55

J40a35n 26B28l32a24h19o73u15t 8148250584462

Není tedy jednodušší použít hezký český výraz sběrač? :)

0/0
27.10.2015 12:28

M14i39c36h66a58e18l13a 98M59á30l47k17o50v41á 3768398335251

Doufám,že se nenamaže i řidič :-) až jí bude potřeba.

+1/0
24.10.2015 12:56

B92o90h92u71s93l74a63v 66K53r59á96l26í24k 2581940309556

Mazacími trolejemi se budou mazat troleje? To asi pan anonymní ČTK, iDNES.cz něco popletl, ne?

+13/0
24.10.2015 12:51

M86i63c76h20a46l 46C41h74a94l79u24p72a 6778950749803

"V Praze se tehdy kvůli namrzlým trolejím zastavilo několik tramvají"

Spíš bych řekl, že nejelo skoro nic.

+17/0
24.10.2015 12:05

O10n64d54r31e41j 44K61o12d91a63d 8521123431157

Tenhle článek, to je jadna perla vedle druhé..

+9/0
24.10.2015 12:23

L30u84k89a75s 56N14o56v54y 4614964975946

Ale vždyť je to pravda! Zbylé se nerozjely nebo vůbec nevyjely! ;)

+1/0
24.10.2015 12:43

M49i92c75h63a31l 45C24h92a49l97u23p52a 6118730289813

To právě ani ne, ony večer jezdily a spousta jich pak musela zůstat stát na ulicích. Takže druhý den byly běžně vidět stometrové fronty tramvají.

+1/0
24.10.2015 13:36

A92l38o41i89s 89R11u52b91á16š 5985345954181

V Praze mazací tramvaje? A tramvaje s radlicemi na odklízení sněhu? V Praze? A kdy tam naposledy mrzlo a ležel tam sníh? Podle mě jsou to vyhozené peníze pro kamarádíčky. V dřívějších dobách byla skutečná zima i v Praze a vše bylo OK i bez mazacích tramvají.

+3/−25
24.10.2015 11:52

Z10b69y44n46ě66k 61M97e87z88e80r96a 7901957716

Třeba loni stála celá Praha. Nejde totiž o sníh, ale vlhkost vzduchu, která v kombinaci s mrazem může zapříčinit právě omrzání trolejí.

+19/0
24.10.2015 11:56

M31a70r47t73i81n 85K74a60d32l64e18c 5141485493824

loni to bylo hustý, se nedalo jít nikde normálně, kolem silvestra... rozbil sem si hubu a to sem byl střízlivej.

+8/0
24.10.2015 12:11

L57a31d21i28s83l49a38v 78H15r44ů21z30a 8921146570436

Kde žijete, že jste tak mimo?

+2/0
24.10.2015 13:13
Foto

O97n93d38ř30e30j 67V35a51r19o43š48č46á78k 3374617233

Vylezou z ty prlede kde jsou zalezlej a jedou se v zime podivat do Prahy aby blbe nekecali.....

+3/−1
24.10.2015 14:27
Foto

J57a14n 40H59e85r72n21a32,92T91h41.38D69i65p80l56.74,31C19y 8203192280617

Jestli pada snih nebo ne,naj tom tolik nezalezi, ale ty tramvaje jezdi v Praze 24 hodin denne. A podnik musi byt pripraven i na snih...Aby to nedlo, tak jako tradicne v Praze i jinde se silnicemi, ze silnicari jsou na zimu pripraveni do te doby nez zacne mrznout, nebo ncapadnde prvni snizh. Vas nazor je. blby. Mazaci tramvaje byly v Praze i drive. Jenomze to bylo jinak nez dnes. Proste ta tramvaj mela dve kladky. Jednou se odebiral proud a tou druhou se provadelo mazani. A co se tyce snehovych tramvajovych radlic, ty jste ani nemusel videt.Temi se jezdilo hlavne v noci a zarizeni nebylo prilis napadne. To zajimalo hlavne ridice tramvaji. protoze pri mijeni tramvaj s radlickou byla o neco sirsi na kolejisti.

+1/0
25.10.2015 10:07

T88o94m68a18s 49S10v90o98b77o81d96a 5717875725977

V dřívějších dobách neprijelo vubec nic ... ani autobus...

0/0
27.10.2015 12:47

K56a35r81e16l 37W38a36t96z81k53o 9626917707576

Sice to není špatný nápad, ale jak dlouho na troleji ta nemrznoucí směs vydrží? Začne pršet, namrzat, směs námrazu rozpustí a steče dolů. No, uvidíme.

+5/0
24.10.2015 11:47

L27u51k14a38s 51N51o63v27a64k 4719319123928

Nak tak, loni to byla kombinace deště a mrazu, to se běžně nestává...

0/0
24.10.2015 13:15

T55o71m92á92š 82K76n73a83i37f12l 6903330617970

Opravdu jsou ty tramvaje vybavené mazacími trolejemi? nebo to jsou mazací pantografy?

+22/0
24.10.2015 11:24

O85n63d86r18e29j 50K59o40d92a42d 8451303431397

Mimo to Prahu nepotrápil silný mráz, ale mrznoucí déšť. Teplota byla "jen" kolem -2°C. :)

+7/0
24.10.2015 11:42

J70i20ř83í 35E44r72b50e20n 1603694186937

Byste toho chtel po pisalcich moc. Budte rad, ze nenapsali o mazacich kolejich :-)

+9/0
24.10.2015 11:48

M82i43c23h12a46l 28C89h65a40l10u83p23a 6818510139253

Ty mají dole :-)

+2/0
24.10.2015 12:05

M78i59r56o61s42l44a22v 27G27r65o88s87s57m75a12n27n 8982359664

Bohužel znalosti mnoha žurnalistů o tématech, jímž se věnují, jsou na úrovni běžného občana, nebo i níže. Speciálně to platí o informování o pražské MHD na IDnes, v metru a bohužel i na ČTK. Jen si říkám, jestli tak kvalitně informují i o věcech, kterým jako čtenář tolik nerozumim...

+3/0
24.10.2015 12:23

B25o26h89u95s27l40a77v 97K69r35á70l52í91k 2691350409106

Původně ale trolej byl opravdu ten vozíkový nebo kolečkový sběrač na tramvaji, zatímco dráty byly trolejové vedení. Jenže tehdejší "žurnalisté" to nějak otočili naruby, takže dnes drátům říkáme "vozík".

+1/0
24.10.2015 12:56
Foto

J22a55n 60H48e31r95n83a79,38T11h18.63D96i66p23l55.83,86C97y 8873632390317

Takze to s koleckem byla kladka. Pak se nahradila koncovka s kladkou tzv.smykadlem, tedy pro lajka takova nahore otevrena krabicka, v ktere byl maly uhlik. Pak nektera mesta zacala pouzivat liru, tedy vlastne mezistupen pred pantografem. Praha mela rovnou pantograf. Ty jsou podle typu tramvaje ruzne a umisteny bud vprostred vozu, nebo na koncich.

+1/0
25.10.2015 10:17
Foto

J64a45n 51H90e56r22n95a28,31T44h12.14D52i74p28l93.29,16C25y 8873382690447

Trolej, odborne vrchni vedeni To je to po cem se smyka pantograf nebo jine zarizeni, odebirajici proud z vrchniho vedeni. Praha pozivala kratce a na kratkem useku - na Karlove moste odber proudu zespodu - bylo to velmi poruchove a proto se to neosvedcilo.Spodni odber se pouzival proto,abychom nemeli Karluv most zadratovany. Ve svete se ovsem u trolejbusu pouzivalo take jine reseni.V zastavce se v trolejbusu roztocil zvlastni setrvacnik, pktery pohanel vozidlo do pristi zastavky. Pak nebyla treba trolej.

0/0
25.10.2015 10:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.