Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské troleje před mrazem ochrání dvě nové mazací tramvaje

Od listopadu se v Praze objeví dvě tramvaje, které budou na tramvajové troleje nanášet nemrznoucí směs. Mělo by se tak předejít vznikající námraze. Celý projekt bude stát zhruba 1,8 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M44a31r97t91i58n 44P11i10š80t46o20r77a 8838478896869

Stačí, aby stávající mazací tramvaj jezdila nohama, resp. kolama vzhůru. A trochu poštelovat mazací trysky.

0/0
26.10.2015 15:44

J50a83n 82Z24i85e13g23l75e45r 1161966381858

Jeví se to jako dobrý nápad. Jestliže tyto mazací tramvaje pomohou zabránit problémům, bude to jenom dobře. Stačí, když námraza vyřadí jen jednu trať z provozu a už se nasazují náhradní autobusy a jsou z toho komplikace. Současné vedení DP ušetřilo miliardy korun za pochybné právní smlouvy, tak cena 1,8 milionů korun za mazání trolejí je naprosto přiměřená.

0/0
26.10.2015 10:45

K80a75r43e98l 57D39r49d19a 6193235617919

Jak často dojde na výpadek z důvodu mrznoucího deště? Ten loňský byl podle mě zcela výjimečný. (Žádná náhradní doprava se třeba na Žižkově nekonala. Byla to celopražská kalamita.) Ale detailní přehled o dopravě nemám.

  Procházím články. "Zcela mimořádná událost. U DPP nic takového nepamatují. Není třeba přijímat žádná opatření." V Praze má být jinak námraza občas u Vltavy a tam, kde padá často mlha.

  Hledám nějaké mazadlo. Klasické grafitové prý zlepší vodivost a chrání proti námraze... Tedy, mastná černá špína snášející se trvale na pražské ulice. Bandaska 18 kg - cena 20 tis. Kč. Kdysi se takto mazalo, od 60. let se nemaže.

  Jde tedy o zbytečnou hračku DPP a další mazací tramvaj, dobrou jen pro fandy dopravy a média. Patrně nesmyslná zbytečná aktivita a vyhozené peníze. K tomu špína po celé Praze.

+1/0
26.10.2015 11:15

K51a87r80e14l 95D25r74d73a 6243675737669

Něco jako loňská kalamita přijde tak jednou za 50 let. Proto je třeba utratit 1,8 mil.? K tomu další výdaje za provoz a spotřební materiál...

  Opravu je třeba nějaké nemrznoucí ošetření? A bude vůbec účinné v případě mrznoucího deště?

+1/0
26.10.2015 10:09

J66o91s37e34f 69H16o77n68e67š 7101322160693

Co na to říkají ekologové?Hlavně,že STK netoleruje unik oleje u aut

0/0
24.10.2015 19:11
Foto

J67a73n 34H37e93r97n95a11,19T89h87.47D11i31p48l33.70,29C88y 8473182390517

Samozrejme se jedna o mazaci pantografy na mazani trolei.

0/0
24.10.2015 15:14

P80e50t19r 89K55o31u82t23e56c75k11ý 6264780717147

Věta "Speciální mazací troleje nechá dopravní podnik v polovině listopadu namontovat na dvě technické tramvaje." nedává moc smysl. Trolej, respektive trolejové vedení je ten "špagát" nahoře, ze kterého je tramvaj napájená. Co je pak teda mazací trolej namontovaná na tramvaji? :)

+5/0
24.10.2015 13:32

E76v84ž28e64n 69P88o11l97á86k 3878308581703

To je odbornost toho, kdo to psal. Asi jako by říkali pneumatice dálnice.

+10/0
24.10.2015 14:52
Foto

J80a54n 88H26e64r43n81a72,25T81h53.42D88i71p68l39.26,70C48y 8523642280587

Zadny spagat. Trolej je cca 8 mm silny medeny drat,na bocich upraveny proriznutim na zaveseni, takze prurez se podoba cislici 8.

0/0
25.10.2015 10:34

F17i41l63i72p 60J91i47r18s10á42k 5656580230925

Ve skutečnosti ten drát nahoře je „trolejové vedení“, ale „trolej“ (z anglického trolley) je právě ten „vozík“, který po trolejovém vedení jezdí. Proto je to „trolejové vedení“, protože vede „trolej“. V článku to mají správně.

0/0
26.10.2015 16:55

J37a11n 95B28l70a86h22o58u35t 8538270614542

Není tedy jednodušší použít hezký český výraz sběrač? :)

0/0
27.10.2015 12:28

M32i69c71h50a38e26l80a 38M34á26l34k81o40v58á 3338408495601

Doufám,že se nenamaže i řidič :-) až jí bude potřeba.

+1/0
24.10.2015 12:56

B70o72h20u54s83l35a92v 38K74r40á54l85í41k 2131870509186

Mazacími trolejemi se budou mazat troleje? To asi pan anonymní ČTK, iDNES.cz něco popletl, ne?

+13/0
24.10.2015 12:51

M91i29c14h41a41l 87C21h96a51l71u86p31a 6368510849243

"V Praze se tehdy kvůli namrzlým trolejím zastavilo několik tramvají"

Spíš bych řekl, že nejelo skoro nic.

+17/0
24.10.2015 12:05

O97n43d36r61e92j 94K40o94d52a83d 8771493821177

Tenhle článek, to je jadna perla vedle druhé..

+9/0
24.10.2015 12:23

L42u62k35a27s 91N52o37v62y 4284114335336

Ale vždyť je to pravda! Zbylé se nerozjely nebo vůbec nevyjely! ;)

+1/0
24.10.2015 12:43

M56i83c17h24a75l 96C28h34a48l18u56p55a 6658170509633

To právě ani ne, ony večer jezdily a spousta jich pak musela zůstat stát na ulicích. Takže druhý den byly běžně vidět stometrové fronty tramvají.

+1/0
24.10.2015 13:36

A57l33o54i58s 70R34u79b44á92š 5725325834891

V Praze mazací tramvaje? A tramvaje s radlicemi na odklízení sněhu? V Praze? A kdy tam naposledy mrzlo a ležel tam sníh? Podle mě jsou to vyhozené peníze pro kamarádíčky. V dřívějších dobách byla skutečná zima i v Praze a vše bylo OK i bez mazacích tramvají.

+3/−25
24.10.2015 11:52

Z74b85y52n53ě77k 28M43e76z28e45r69a 7911377516

Třeba loni stála celá Praha. Nejde totiž o sníh, ale vlhkost vzduchu, která v kombinaci s mrazem může zapříčinit právě omrzání trolejí.

+19/0
24.10.2015 11:56

M35a21r71t68i67n 96K77a90d93l31e88c 5391835603334

loni to bylo hustý, se nedalo jít nikde normálně, kolem silvestra... rozbil sem si hubu a to sem byl střízlivej.

+8/0
24.10.2015 12:11

L34a11d20i75s79l70a88v 22H77r46ů71z80a 8701306800296

Kde žijete, že jste tak mimo?

+2/0
24.10.2015 13:13
Foto

O47n98d65ř21e46j 25V80a38r62o11š44č12á90k 3294527273

Vylezou z ty prlede kde jsou zalezlej a jedou se v zime podivat do Prahy aby blbe nekecali.....

+3/−1
24.10.2015 14:27
Foto

J33a11n 47H73e79r78n58a15,63T39h10.47D85i77p40l91.37,20C51y 8243122320707

Jestli pada snih nebo ne,naj tom tolik nezalezi, ale ty tramvaje jezdi v Praze 24 hodin denne. A podnik musi byt pripraven i na snih...Aby to nedlo, tak jako tradicne v Praze i jinde se silnicemi, ze silnicari jsou na zimu pripraveni do te doby nez zacne mrznout, nebo ncapadnde prvni snizh. Vas nazor je. blby. Mazaci tramvaje byly v Praze i drive. Jenomze to bylo jinak nez dnes. Proste ta tramvaj mela dve kladky. Jednou se odebiral proud a tou druhou se provadelo mazani. A co se tyce snehovych tramvajovych radlic, ty jste ani nemusel videt.Temi se jezdilo hlavne v noci a zarizeni nebylo prilis napadne. To zajimalo hlavne ridice tramvaji. protoze pri mijeni tramvaj s radlickou byla o neco sirsi na kolejisti.

+1/0
25.10.2015 10:07

T33o65m17a83s 60S27v71o88b76o97d96a 5117905705757

V dřívějších dobách neprijelo vubec nic ... ani autobus...

0/0
27.10.2015 12:47

K65a18r98e27l 34W68a83t88z10k52o 9586307107686

Sice to není špatný nápad, ale jak dlouho na troleji ta nemrznoucí směs vydrží? Začne pršet, namrzat, směs námrazu rozpustí a steče dolů. No, uvidíme.

+5/0
24.10.2015 11:47

L58u29k60a26s 26N86o56v17a89k 4819169653378

Nak tak, loni to byla kombinace deště a mrazu, to se běžně nestává...

0/0
24.10.2015 13:15

T18o75m19á21š 32K92n20a84i82f39l 6233310277730

Opravdu jsou ty tramvaje vybavené mazacími trolejemi? nebo to jsou mazací pantografy?

+22/0
24.10.2015 11:24

O45n17d25r11e96j 21K71o59d21a50d 8921103881697

Mimo to Prahu nepotrápil silný mráz, ale mrznoucí déšť. Teplota byla "jen" kolem -2°C. :)

+7/0
24.10.2015 11:42

J98i79ř89í 50E24r56b61e95n 1883664756897

Byste toho chtel po pisalcich moc. Budte rad, ze nenapsali o mazacich kolejich :-)

+9/0
24.10.2015 11:48

M86i46c40h55a25l 19C11h85a58l95u28p31a 6938250439173

Ty mají dole :-)

+2/0
24.10.2015 12:05

M86i49r22o52s12l68a70v 35G77r26o41s60s97m54a29n77n 8692519944

Bohužel znalosti mnoha žurnalistů o tématech, jímž se věnují, jsou na úrovni běžného občana, nebo i níže. Speciálně to platí o informování o pražské MHD na IDnes, v metru a bohužel i na ČTK. Jen si říkám, jestli tak kvalitně informují i o věcech, kterým jako čtenář tolik nerozumim...

+3/0
24.10.2015 12:23

B62o58h35u90s96l81a66v 74K82r45á82l63í74k 2441180939306

Původně ale trolej byl opravdu ten vozíkový nebo kolečkový sběrač na tramvaji, zatímco dráty byly trolejové vedení. Jenže tehdejší "žurnalisté" to nějak otočili naruby, takže dnes drátům říkáme "vozík".

+1/0
24.10.2015 12:56
Foto

J95a49n 22H69e14r79n56a70,88T32h25.17D11i64p72l68.33,46C34y 8293732380177

Takze to s koleckem byla kladka. Pak se nahradila koncovka s kladkou tzv.smykadlem, tedy pro lajka takova nahore otevrena krabicka, v ktere byl maly uhlik. Pak nektera mesta zacala pouzivat liru, tedy vlastne mezistupen pred pantografem. Praha mela rovnou pantograf. Ty jsou podle typu tramvaje ruzne a umisteny bud vprostred vozu, nebo na koncich.

+1/0
25.10.2015 10:17
Foto

J15a94n 90H68e32r21n63a57,42T59h72.89D93i34p73l35.19,83C95y 8273932160587

Trolej, odborne vrchni vedeni To je to po cem se smyka pantograf nebo jine zarizeni, odebirajici proud z vrchniho vedeni. Praha pozivala kratce a na kratkem useku - na Karlove moste odber proudu zespodu - bylo to velmi poruchove a proto se to neosvedcilo.Spodni odber se pouzival proto,abychom nemeli Karluv most zadratovany. Ve svete se ovsem u trolejbusu pouzivalo take jine reseni.V zastavce se v trolejbusu roztocil zvlastni setrvacnik, pktery pohanel vozidlo do pristi zastavky. Pak nebyla treba trolej.

0/0
25.10.2015 10:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.