- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stačí, aby stávající mazací tramvaj jezdila nohama, resp. kolama vzhůru. A trochu poštelovat mazací trysky.
Jeví se to jako dobrý nápad. Jestliže tyto mazací tramvaje pomohou zabránit problémům, bude to jenom dobře. Stačí, když námraza vyřadí jen jednu trať z provozu a už se nasazují náhradní autobusy a jsou z toho komplikace. Současné vedení DP ušetřilo miliardy korun za pochybné právní smlouvy, tak cena 1,8 milionů korun za mazání trolejí je naprosto přiměřená.
Jak často dojde na výpadek z důvodu mrznoucího deště? Ten loňský byl podle mě zcela výjimečný. (Žádná náhradní doprava se třeba na Žižkově nekonala. Byla to celopražská kalamita.) Ale detailní přehled o dopravě nemám.
Procházím články. "Zcela mimořádná událost. U DPP nic takového nepamatují. Není třeba přijímat žádná opatření." V Praze má být jinak námraza občas u Vltavy a tam, kde padá často mlha.
Hledám nějaké mazadlo. Klasické grafitové prý zlepší vodivost a chrání proti námraze... Tedy, mastná černá špína snášející se trvale na pražské ulice. Bandaska 18 kg - cena 20 tis. Kč. Kdysi se takto mazalo, od 60. let se nemaže.
Jde tedy o zbytečnou hračku DPP a další mazací tramvaj, dobrou jen pro fandy dopravy a média. Patrně nesmyslná zbytečná aktivita a vyhozené peníze. K tomu špína po celé Praze.
Něco jako loňská kalamita přijde tak jednou za 50 let. Proto je třeba utratit 1,8 mil.? K tomu další výdaje za provoz a spotřební materiál...
Opravu je třeba nějaké nemrznoucí ošetření? A bude vůbec účinné v případě mrznoucího deště?
Co na to říkají ekologové?Hlavně,že STK netoleruje unik oleje u aut
Samozrejme se jedna o mazaci pantografy na mazani trolei.
Věta "Speciální mazací troleje nechá dopravní podnik v polovině listopadu namontovat na dvě technické tramvaje." nedává moc smysl. Trolej, respektive trolejové vedení je ten "špagát" nahoře, ze kterého je tramvaj napájená. Co je pak teda mazací trolej namontovaná na tramvaji? :)
To je odbornost toho, kdo to psal. Asi jako by říkali pneumatice dálnice.
Doufám,že se nenamaže i řidič až jí bude potřeba.
Mazacími trolejemi se budou mazat troleje? To asi pan anonymní ČTK, iDNES.cz něco popletl, ne?
"V Praze se tehdy kvůli namrzlým trolejím zastavilo několik tramvají"
Spíš bych řekl, že nejelo skoro nic.
Tenhle článek, to je jadna perla vedle druhé..
V Praze mazací tramvaje? A tramvaje s radlicemi na odklízení sněhu? V Praze? A kdy tam naposledy mrzlo a ležel tam sníh? Podle mě jsou to vyhozené peníze pro kamarádíčky. V dřívějších dobách byla skutečná zima i v Praze a vše bylo OK i bez mazacích tramvají.
Třeba loni stála celá Praha. Nejde totiž o sníh, ale vlhkost vzduchu, která v kombinaci s mrazem může zapříčinit právě omrzání trolejí.