Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy z kolon vzniklých kvůli Blance vysvobodí pruhy a chytré semafory

Zprovoznění tunelu Blanka vedlo na některých místech v Praze ke zhoršení silničního provozu, takže vozidla hromadné dopravy nabírají oproti jízdním řádům značné zpoždění. Organizátor pražské dopravy se proto rozhodl vyhradit desítky silničních pruhů pro autobusy. A chystá i chytré semafory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I48v21a96n60a 73N41o33v45á 2312552479398

Kdyz se na kulatak najizdelo ze dvou pruhu, nikdy tam zasadni kolony nebyly. Ted se najizdi z jednoho a nefunguje to. Tak vyhradime pruh pr autobusy a auta at se treba vznaseji...Ale Evropsky Chalifat to vyresi rychle, nebojte.

+5/−1
14.11.2015 20:49

M39i35r27o88s22l79a60v 54G62r74o25s43s34m51a76n30n 8612429904

Co Vám vadí na tom, že pojede autobus po kolejích? Jezdíte po nich snad?

+1/−2
15.11.2015 10:22

J95o26s14e36f 90M78i65k61u89l72í31k 8104767506

No tak zrovna mezi Podbabou a Vítězném náměstí autobus po kolejích nepojede, leda tak po trávníku. Asi před rokem se celá trať pokryla trávníkem, je to bylo slávy.

+1/0
16.11.2015 7:46

M71i69r28o11s48l78a27v 63G20r69o73s94s62m36a31n63n 8132839874

Ve Svatovítské je pevný kryt trati. Má nepříznivé dopady například na hluk z tramvajové dopravy, ale zase na něj můžou autobusy. V Jugoslávských partyzánů je to naopak. Rekonstrukce a zatravnění proběhlo 2011. Pokud bychom chtěli v Jugoslávských partyzánů autobusy na kolejích, není to jen o krytu, ale také o nižších nástupištích, nebo o vyšší osové vzdálenost kolejí a tedy rozšíření celého tělesa, které zůstalo původní. Zřízení BUSpruhu na vozovce je jednodušší a nebude na úkor veřejného pruhu, ale na úkor parkovacích míst (na sběrné komunikaci), takže kapacitu nesníží. Autobusy pojedou rychleji a auta stejně. A každý, kdo kvůli tomu raději pojede autobusem, situaci zlepší.

0/0
17.11.2015 15:10

P63e50t23r 34Č97e36r19m55á28k 9698805419740

Nikdo kvůli tomu nepojede autobusem, proto není žádný důvod. A doprava se musí řešit jako celek, tedy včetně té v klidu, takže to že vyřeším jeden problém jedné skupiny na úkor druhé a problém vytvořím jinde je diletantské řešení.

0/0
17.11.2015 16:39

M47i92r61o81s57l28a23v 63G73r42o15s44s62m94a25n39n 8392369694

Dobrý večer, kde jste na to přišel? :-) Pokud tvrdíte, že kvalita dopravy nemá vliv na její využití, popíráte základní tržní principy. Ale to už víme. Před lety po zřízení vyhrazených pruhů ve Vrchlického ulici v krátké době vzrostl počet cestujících v autobusech přibližně o 10%. Naopak doprava zpožděná, pomalá a nespolehlivá od využívání odrazuje už po několika zkušenostech. Dopravu řešte jako celek, ale pro celek může být výhodnější, když ubudou desítky parkovacích míst, která zde obsazují pravidelně Středočeši, výměnou za to, že tisíce lidí - včetně těch Středočechů -pojedou plynuleji a vozy se stihnou obracet, aby odjezdily objednané výkony. Kolik myslíte, že jeden autobus nahradí aut? Ano, vím, že všichni autobusem nemůžou, nebo nechtějí. Čím méně ale budete MHD preferovat, tím více lidí z ní vyženete do aut. A všichni si budeme rovni v nekonečné koloně. A platí to i naopak.

0/0
19.11.2015 0:38

P47e22t22r 98Č58e44r30m73á38k 9328985929390

Vy si pořád pletete pojmy s dojmy. Buspruhy nijak nezvyšují kvalitu dopravy, pouze v krátkém úseku urychlý přepravu v busu na úkor řidičů. Aby zvýšila kvalitu, musel by se cestující přepravovat pouze na vzdálenost toho buspruhu, což většina z nich nesplňuje a přepravují se na delší vzdálenost. To že vzrost počet cestujících na jedné lince je pravda ale to byli cestující kteři doposud jezdili pouze jinou trasou, nikoliv nových 10% ;-) Takže zase nic.

to že je uměle vytvářím komplikace v dopravě "překvapivě" (to proto že čas je jedním z faktorů rozhodujících pro užívaní auta) nikoho z auta nedostalo, naopak počet lidí využívající auta se neustále zvyšuje, to už jsme probrali dole. 

Doprava jako celek znamená že tím že vytvořím bus pruh v tu chvíli zdojnásobuju kolonu nebo ubírám parkovací místa. Obě varianty mají tyto následky: dvojnásobná kolona zatíží emisně místo kde je bus pruh, přitom zpravidla slouží těm co pouze projíždí. Druhá je ještě horší - doprava v klidu je v totálním deficitu, systém modrých zón je naprosto nefunkční, nekoncepční a v rozkladu, takže ubírání místa rezidentům je neobhajitelné. Tzn. nejprve musím vyřešit ty následky, pak mohu připustit přičinu.

A o smyslu podpory MHD je psáno níže - lije se neustále víc prostředků do systému který používá neustále meně lidí. A ty prostředky (nejen finanční ale i prostorové) samozřejmě chybí tam kde jsou akutně potřeba. Takže to je diletantismus.

0/0
19.11.2015 22:00

P37e97t56r 69Č73e49r15m83á70k 9338895179180

A to že MHD je dotovaná sociální služba a s tržním principem nemá absolutně co dočinění bylo také již řečeno ;-)

0/0
19.11.2015 22:02

M89i45r40o93s26l87a42v 20G93r62o34s92s13m47a37n54n 8832419734

Promiňte, ale používat slovo diletantismus ve Vašem případě opravdu sedí. Vyhrazený pruh se zřídí v místech kongesce, čímž je jaksi zajištěna přesnost a pravidelnost provozu i za tímto místem a na celé lince, dokonce i pro cestující, kteří pruh vůbec neprojedou. Vnímáte to jako zvýšení kvality, nebo Vám stále nesvítá? Když jste tak informován, prozraďte mi, z jakých tras bylo těch 10% kanibalizováno.

Spory není možné vést o fakta, ale ve Vašem případě je možné i to. Pokud se podíváme na klíčové údaje, tedy výkony v os.km, můžeme pozorovat u IAD i MHD vrchol v roce 2010. Následující mírný pokles byl zřejmě způsoben ekonomickou krizí a k hodnotám před ní jsme se dosud nevrátili. Jediné, co v Praze vytrvale a zřetelně roste, jsou výkony železniční dopravy. Tyto údaje ale nejsou pouze ukazatelem zájmu lidí, ale také odráží nabídku, která se mění s budováním dopravních staveb, nebo třeba dopravními opatřeními.

Dvojnásobná kolona je trochu zavádějící termín. V Praze nejsou vyhrazené pruhy, až na výjimky, vedeny přes hrdlo provozu, který obvykle tvoří křižovatka. Před ní se auta rozřazují do všech pruhů. Kapacita komunikace tedy zůstává stejná, kolona má dvojnásobnou délku, poloviční šířku a dvojnásobnou rychlost.

Ubírání místa rezidentem není vždy neobhajitelné, protože velmi souvisí s plynulostí provozu, ale bývá problematické. Zrovna v JuPa se ale o rezidentech příliš mluvit nedá. Respektovanost modrých zón je přes 90%. Přináší omezení, ale vymyslete to lépe. Totální rozklad - to opravdu přeháníte.

MHD se samozřejmě pohybuje na dopravním trhu, je vystavena konkurenci a tržní principy zde platí, byť je dotovaná. To je ovšem i IAD, protože silnice jsou pro uživatele zdarma, zatímco koleje si dopravci platí.

0/0
20.11.2015 3:10

P49e74t16r 63Č48e55r64m89á31k 9858765879320

Opět tu vaše utopistické pohádky, ale nevadí, uvedeme na pravou míru ;-)

Čas není kvalita, to zaprvé. A platil co jsem napsal - linka by se musela pohybovat výhradně po buspruzích, jinak ten efekt je vždy pouze částečný. 

Buspruh stáhne dopravu vždy především z alternativních tras a spojů, nových 10% vzhledem k trvalému poklesu cestujících opravdu vyrobit neumí ;-)

Pak zas ten váš zmatek ve statistikách - celou dobu je řeč o poměru zastoupení způsobu přepravy v rámci populace, zcela nazávisle na celkovém výkonu a jiných parametrech. Snaha o popírání faktu je možná úsměvné, každopádně denodenní realita ukazuje jaká je skutečnost. 

Dvojnásobná kolona je pojmenování reality, buspruhy totiž právě často končí v hrdle křižovatky a to většinou ještě šikanózním způsobem pro auta, tudiž propustnost je horší než v případě kdy tam pruh nebyl. Druhotný efektem je že ta dvojnásobná kolona zasáhne často i další křižení komunikace tudíž způsobí komplikace i na přilehlých trasách. 

Modré zóny jsou špatně od začátku do konce, tento model měl kdysi fungovat pouze v historickém centru a nepočítalo se s ním dále, právě kvůli nekoncepčnosti. Jednak výrazně preferuje rezidenty (to je špatné, veřejný prostor ulic nemá sloužit jako garáž rezidentů), poté není dostatečně rozšířena možnost vydávání karet jiným subjektům - což právě začíná způsobovat ten rozklad, protože lidé mají problém realizovat tu nejzákladnější cestu z domova do práce (protože překvapivě málokdo pracuje a bydlí v rámci stejné zóny), tudiž respektovanost zón velmi klesá. Jak to dělat je na snadě - tak jako v zahraničí. 

A součástí trhu MHD je, ale nikoliv jako konkurenceschopná a nefunguje na tržnich principech, pouze jako dotovaná. Naopak silnice a možnost využívat infrastrukturu si každý uživatel platí (a to dokonce něko

0/0
20.11.2015 20:21

P91e49t53r 83Č42e44r15m20á59k 9298435459310

Iika cestami - dph, spotřební daní, dálniční známky, ekovýpalné, poplatky za každý úkon atd), a bohužel naopak z těch všech peněz jsou pak hrazeny buď zcela jiné věci, v horším případě přímo restrikce pro řidiče.

0/0
20.11.2015 20:25

M75i70r11o76s39l85a91v 25G67r42o82s80s91m47a61n96n 8212349274

Člověče, Vaše výroky jsou na úrovni tvrzení, že v noci je světlo a ve dne tma. Lžete. A možná si přitom tajně přejete, abyste měl aspoň kousek pravdy, protože rozsah Vašich znalostí a ochoty hledat fakta Vám více neumožňuje.

Možná Vás překvapí, že DPH, spotřební daň solární daň, atd. nejsou poplatky za dopravní cestu a platí je nejen uživatelé silnic, ale kdekdo včetně dopravců na kolejích. Ti ale navíc ještě nesou náklady na dopravní cestu. Když už zmiňujete dotace, je třeba vidět, ze silnice skoro zdarma jsou obrovská subvence z daní všech bez ohledu, nakolik poplatník silnici využívá.

0/0
21.11.2015 1:44

P73e12t11r 62Č92e53r21m48á35k 9638885559720

Moje výroky jsou bězná realita a dopravní inženýrství, to že na to vy neumíte reagovat a komfrontace s fakty vám dělá potíže není můj problém ;-)

Problém s daněmi asi neumíte rozklíčovat, dph při nákupu automobilu (a nebo třeba silniční daň), dálniční známky a spotřebku z phm platí řidiči resp. majitelé aut, nikdo jiný. A pokud byste se v problematice skutečně orientoval, věděl byste že pokud vemete tutu sumu kterou platí výhradně řidiči a porovnáte jí s náklady na údržbu, provoz a investice do nových silnic, je te vybraná suma zřetelně vyšší, jinými slovy né všechny peníze vybrané od řidičů jsou zpátky do silnic, a tedy řidiči dotují v rámci rozpočtových přerozdělení jiné aktivity.

0/0
21.11.2015 21:23

M27i26r79o92s87l53a55v 89G95r16o34s17s70m12a49n96n 8532229484

Tak nám prozraďte, kolik se na spotřební dani z phm vybere a jaké jsou provozní a investiční náklady silnic. Možná by stálo zato, kdybyste si zjistil i externí náklady silniční dopravy, účel spotřební daně (z phm) a kdo všechno ji platí, abyste tu neodhaloval své nuzné znalosti. Který Váš výrok má něco společného s dopravním inženýrstvím, pokud tedy víte, co to je...

0/0
22.11.2015 12:40

P93e26t71r 29Č74e18r18m33á27k 9478665619770

To si račte dohledat sám, dle toho co jste tu zatím se statistikami předváděl vyplývá že vám trocha tréningu neuškodí. 

A jelikož chápu že pro vás je dopravní inženýrství neznámý pojem, doporučuji použít internet a nastudovat patřičné materiály. Vzhledem k vašim názorům budete mít dost bezesné noci až to dočtete. ;-)

0/0
22.11.2015 21:32

M70i51r80o50s50l60a55v 55G95r15o84s79s29m38a51n39n 8532559304

Nechápete vůbec nic. Tvrzení je třeba doložit fakty. Jinak je k ničemu. Než začnete, zkuste se nejprve naučit aspoň pravopis. :-)

0/0
23.11.2015 0:23

P62e85t82r 55Č95e84r20m37á35k 9638175789610

Když jsou používáná fakta samotná, není je potřeba dokládat nijak dále.;-) Pokud vy máte pocit že tomu tak není, máte tu prostor pro to dokázat opak. Zatím jste se na podpory svých domněnek snažil vycucat z prstu alespoň nějakou statistiku nebo teorie ála cyklofašisté automat,  a když to neklaplo tak se snažíte útočit jinak, aneb když nerozumíte obsahu, soustředíte se na formu. Zajimavé leč neúspěšné Rv;-)

0/0
23.11.2015 10:59

M81i38r47o49s84l47a51v 30G34r70o11s96s21m94a47n69n 8442669604

Když jsou používána, tak ano. V debatě s Vámi nebudu pokračovat, protože nemám pocit, že je možné Vám podat jakékoli sdělení, které Vám nesedí. Nebo si ze všeho děláte legraci. Přeji Vám krásný večer.

0/0
23.11.2015 19:43

P72e17t32r 92Č46e81r55m54á42k 9288935959410

No tak buď má být debata věcná a tak musí vycházet z faktů, a pokud odborná tak je potřeba znát alespoň základy DI. Pakliže vy tu používáte pouze své vlastní dojmy (v horším případě převzaté od ekoteroristů a nebo utvářené ze statistik typu toho co prezentuje DPP) tak může člověk buď brečet nad tou neznalostí, nebo se smát té naivitě. Jak jste správně poznamenal, já se tomu radši směju, možná i proto že naivita je snáz omluvitelná než neznalost.

0/0
23.11.2015 22:20
Foto

J81a57n 83N88o72v66á89k 9959556161542

Aby byli kolony delší. Tak si socka zmeni jizdní řady a nešikanuje ostatní furt.Rv

+1/−3
14.11.2015 16:50

J37a68n 62B14u91b39i94k 9772631342707

možná kdyby Praha zkapacitnila P+R, tak by víc lidí nechalo auta na okraji města. Parkoviště na Černém mostě jsou plná uz v 8 ráno, na Zličině taky, na jihu není nic,ve Veleslavíně také ne. V každém slušném městě (západním) je u takových stanic metra, jako jsou Černý most, Zličín či Veleslavín velkokapacitní patrové garáže. V Praze nic nebo jen uhrabaný platz.

Jenže namalovat pruhy je snažší....

+3/0
14.11.2015 16:33

J64o69s60e14f 98M84i86k32u53l38í40k 8184747626

a skoro zdarma

+1/0
16.11.2015 7:47

M71i73r96o49s23l53a49v 97G10r39o31s43s50m23a24n63n 8662469424

Je tu hodně reakcí proti vyhrazeným pruhům. Je ale třeba si uvědomit, že po zprovoznění Blanky nastala v některých místech situace, která se blíží zhroucení dopravy, včetně veřejné. Lidem, kteří Blanku nepoužijí měla také pomocí, ale ono to zdaleka všude neplatí. Nebude-li se dělat nic, nepojede nikdo a ještě více lidí sedne do aut. Preference MHD umožní alespoň velké části lidi spolehlivéjší dopravu. Rovněž vede k vyšší atraktivitě MHD, tedy k poklesu používání aut a aspoň mírnému uvolnění komunikace. A prosím, uvědomme si, že ucpání komunikace v délce iks kilometrů není v důsledku toho, že v celé délce komunikace kapacitně nevyhovuje. Provoz je totiž obvykle limitován nějakým hrdlem, obvykle křižovatkou. A přes ně obvykle vyhrazené pruhy nevedou, takže kapacita komunikace není vyhrazenim pruhu automaticky snížená.

+1/−1
14.11.2015 14:46

P66e38t48r 51Č35e74r82m26á21k 9468435969590

Vesměs nesmysl. Jednak Blanka sama nic zásadního neřeší - okruh bude fungovat až jako celek. Poté nikdo neříká že na tom budou všichni lépe, to je daň za komfort města, ale to řešení má celoměstský význam.

Preference MHD je čirý nesmysl, i když počet cestující systematicky klesá již mnoho let tak pořád patří Praha na špici využívání MHD (téměř 50% obyvatel), a celková úrověn MHD je opět skvělá (v TOP 5 evropy). Z toho tedy plyne jedinné -  MHD je na svém stropu a více už nabídnout nemůže, a veškerá snaha se tedy může nanejvýš upínat k tomu aby se ten jasný trend přechodu od MHD zpomalil, že by se otočil je prostě utopie všech utopií. A naopak je potřeba řešit infrastrukturu pro stále se zvětšující dopravu, jinak čeká Prahu velmi brzdo naprostý kolaps.

+3/0
14.11.2015 15:42

M86i51r30o65s96l38a50v 79G31r65o69s30s82m65a44n73n 8172889714

Pocet cestujicich ve verejne doprave v Praze zustava dlouhodobe s vykyvy priblizne na stejne urovni. Takze Vase zdroje asi nejsou presne. I kdyby vsak klesal, neznamena to podle meho nazoru, ze kvalita MHD nema vliv na jeji vyuzivani. Za 10 let se v Praze prodlouzilo metro do Motola a Letnan, tramvaje do Radlic a na Podbabu, bylo realizovano Nove spojeni a zkapacitneny nektere zeleznicni trate. Ne vsechny projekty byly opravdu tim nejpotrebnejsim, ale ty uspesne prinesly nove cestujici.

Preference MHD je podle meho nazoru velmi potrebna, i kdyz ne kazdy si uvedomi, ze kazdy jeji i drobny prvek pusobi priznive na to, ze jim prijede spoj vcas. Kdyby nebyla, ihned klesne presnost a naroste obezna doba spoju. Jen v tramvajove doprave by bylo treba vypravit desitky vlaku navic pro zachovani kapacity. Casem by vsak zrejme nastal ubytek cestujicich a bude mozne prodlouzit intervaly, coz ovsem znamena dalsi snizeni kvality. Jako motorista mohu vnimat preferenci MHD ciste zavistive, protoze ja stojim a oni jedou. Nebo strategicky jako zajisteni mobility, protoze ve vozidle MHD lide zabiraji mene mista nez v aute.

Infrastrukturu je treba budovat dal. Mozna pro Vas prekvapive to ale neni jen dobudovani MO a PO, ale take metro D, tramvajova severojizni tangenta, nebo modernizace zeleznice na Kladno.

0/0
14.11.2015 18:16

P92e75t17r 33Č32e32r70m74á39k 9378375609650

Nikoliv, počet lidí pravidelně využívající MHD vytrvale již cca 15 let klesá. Asi si to pletete s počtem cestujících nebo jinou statistikou, to je normální. 

Nemám nic proti investicím do tratí metra, protože podpovrchová doprava má logiku ale je nutné to dělat komplexně - metro se zavádělo proto aby následně byla povrchová doprava zrušena a prostor se dal využít pro pěší nebo auta. Dnes bohužel vidíme naprostý opak - do úzkých uliček centra se cpou autobusy a investice směřují především do vozového parku busů a tramvají. Zkrátka dopravní diletantismus.

A preference MHD je špatná z důvodu co jsem psal výše - vynakládá se maximální úsilí a prostředky na to aby se zpomalil úbytek lidí co mhd využívá (což by stále bylo za jistých podmínek akceptovatelné) ovšem je to v přímém kontrastu toho nedostatku infrastruktury tam kde je potřeba. Jinými slovy není problém že něco preferuju, ale to že ignoruju skutečnost.

Smysl MHD nikdo nezpochybňuje, pro některou skupinu je to nutnost (děti, nemocní, senioři atd), pro nějakou alternativa (ať už z finančního hlediska či někde i časového), pro jinou zase zbytečně vyhozené peníze. 

Ale pakliže mám MHD v TOP 5 ale infrastrukturu jak na balkáně, tak evidentně něco není v pořádku ;-)

0/0
14.11.2015 20:12

M78i30r52o18s48l52a14v 57G71r13o83s78s27m96a42n36n 8632219524

Tvrdil jste, že počet cestujících v pražské MHD již 15 let klesá. Ale pokles probíhal zhruba do poloviny 90. let, tedy 20 let neklesá. Důvodem k výstavbě metra samozřejmě není uvolnění povrchu pro auta. Jedná se o páteřní subsystém, který omezí povrchovou MHD a autům umí lépe konkurovat. Má však v systému jen dílčí úlohu. Slouží k bodové obsluze území. Plošnou obsluhu zajišťuje povrchová doprava, takže investice do tramvají a autobusů jsou nezbytné.

Veřejná doprava se pohybuje v tržním prostředí, musí být konkurenceschopná a ufinancovatelná. Nemělo by se jednat o sociální službu pro určité skupiny. Město totiž není schopno své dopravní potřeby realizovat, pokud bude klást důraz na IAD. V Praze je dělba přepravní práce MHD/IAD cca 57:43. I když město vybuduje kvalitní systém nadřazených komunikací, jak bude reagovat na růst dopravy na navazujících sběrných, ale i obslužných komunikacích? Z dopravního hlediska, i s ohledem na zvýšení produkce NOx nebo jemných prachových částic... Co si představujete pod pojmem infrastruktura? :-)

0/0
15.11.2015 10:19

P92e15t13r 87Č21e20r45m79á58k 9338435969220

Nic takového jsem netvrdil, stačí si to předčíst o pár řádků výše ;) Počet lidí používajících MHD skutečně zcela systematicky klesá, jde to ruku v ruce se zvyšující se životní úrovní a zatímco dnes to padlo o nějakých 20% na těch atuálních 50, tak výhledově to může jít až k 30 (standart evropy). Toť holá fakta. 

K metru - opět by to chtělo lépe číst, nikdo netvrdí že se metro staví proto aby na silnici mohla jezdit auta, ale to že jeden z významných faktorů je uvolnění povrchových komunikací je fakt. 

A s metrem je to právě naopak než píšete - má tvořit naopak pateřní sít hromadné dopravy, zprosředkovávat rychlé přesuny přes celé město (tedy tam kde povrchová doprava selhává), lokálně doplněnou povrchovou dopravou. Investice do vozů(!!!) nikoliv do tratí je neobhajitelné, slouží pouze k rychlejšímu utrácení peněz, pozitivní vliv na dopravu to nemá žádný. 

Veřejná doprava nemá s tržním prostředí nic společného, nikdy se sama neufinancuje, proto je vždy závislá na dotacích zřizovatelů a jedná se službu občanům v sociálním smyslu. A stejné jako nikdo nezpochybňuje nutnost tuto službu udržovat, nepíšu že má Praha preferovat automobily, ale že musí reagovat na aktuální potřeby které tam jsou. 

Jinak drtivá většina dopravních komplikací je problémem tranzitní dopravy, a to jak mimoměstské tak vnitroměstské. A tu právě řeší systém okruhů a nadřazených komunikací. Ty zbylé se pochopitelně musí kapacitně uzpůsobit také, ale tam není až takový problém, pro začátek stačí odstranit nově vzniklé omezení jako cyklopruhy nebo betonové retardéry a ostrůvky kvůli umělým zůžením a pod., a velká většina těchto komunikací kupodivu vyhovuje. 

A dopravní inženýrství naštěstí nemá nic společného s ekofašismem, to je pouze převlečený business. Věci jako ekozóny jsou všude odzkoušené jako nefunknčí - resp. z hlediska dopravního i ekologického, nikde doprava neklesla, emisní zátěž také ne, naopak ekonomický efekt nastal - lidé jsou násilně donuceni k nákupu nových vozidel. 

0/0
15.11.2015 11:59

M85i75r80o95s25l39a73v 83G20r51o66s74s41m40a97n13n 8712549344

Potřebné jsme si sdělili. Děkuji za Vaše názory. Čas ukáže.

0/0
15.11.2015 12:43

P19e58t35r 43Č63e83r42m92á68k 9238125309940

Rád jsem vám pomohl rozšířit si obzory o prvky dopravního inženýrství a statistiky ;-) A ano, čas ukáže, dokonce už ukazuje.

0/0
15.11.2015 13:12

J77a69k86u67b 86F22e78i78f64a33r 7249689246529

Problém není v Blance samotné, ale v tom, že v návaznosti na její otevření udělali úpravy snad v celé Praze. Bez toho, aby byla šance vůbec zjistit, co se stane a podle toho reagovat. Naprosto nesmyslně se snížil počet pruhů, vyrostly ostrůvky, semafory, pruhy pro cyklisty. Kapacita silnic se snížila a kolony narostly. Světe div se!

+2/0
14.11.2015 12:54

K70a74r69e30l 39F41i54a90l33a 5542358203749

Takže kolony budou ještě delší.

Zavřít je do blázince! ;-€

+1/0
14.11.2015 11:49

J89a40n 20J56o93r87d98a56n 5631687769

Opakuji: Pruhy jsou absolutně k ničemu!!

Nikdo to nekontroluje a tudíž to řidiči, kteří tam nemají co dělat, nedodržují ;-O

+2/0
14.11.2015 11:19

P92e95t63r 42H70a53j36i61č 1570109128398

Ukazuje se, že odpůrci tohoto monstr Blanka díla měli pravdu. Snadný průjezd přitáhne větší počet aut do centra a problém místo aby se řešil,naopak bude eskalovat. Vyřešt alespoň částečně to mohou obchvaty a regulace dopravy, například zavedením mýtného vozy vypouštějící emise, podobně, jako je tomu například v Londýně.

+2/−4
14.11.2015 9:35

J65a54n 60B63u39b94i12k 9912311962337

nepřitáhl, přesměroval. Blanku začali používat ti, co dosud jezdili jinudy. Například prvnítýdny byla magistrála nebo Argentinská volnější. A teď, kdy řidiči zjistili, že Blanka je neodladěná, se vrací zpět na své původní trasy.

Ale je pravda, že tupostí magistrátu (včetně těch předchozích) se stavba obchvatu zastavila....což je problém...a což nemělo nastat

+1/0
14.11.2015 12:47

P16e56t88r 39Č59e52r60m21á52k 9518315169400

Tak Praha jako taková nemá na obchvat žádný vliv, to je věc státu, ale městský okruh je skutečně problém, od Béma na to nikdo nesáhl, natož že by se stavělo...

0/0
14.11.2015 15:45

J30a67n 22B45u29b52i31k 9872891182727

stát investuje, ale Praha musí na svém území zajistit územní rozhodnutí. Magistrát před cca 5 lety odstranil rozhodnutí z úřední desky o dva dny dříve než měl (nevěřím, že omylem) a toho vyuźili lidé v Běchovicích a napadli jej u soudu jako nezákonné. Soud pak zrušil úr pro celou JV část vnějšího okruhu. 

Také trasu přes Suchdol zablokovalo občanské sdružení vedené starostou Suchdola.

Takže vliv Praha má. Negativní.

0/0
14.11.2015 16:24

P96e84t19r 76Č12e90r16m65á51k 9348465139350

Stát je investor, a Praha v tomto případě vystupuje jako místěpříslušný úřad, takže je to diametrálně jiná situace než u MO. Fakt že se dodnes se stavbou ani nezačalo je především v systému kdy malá skupina lidí je schopná držet v šachu deseti či dokonce statisíce lidí, a to zcela v souladu se zákonem...

0/0
14.11.2015 20:17

J44a82n 27B42u57b92i13k 9822281562967

Hloupá opatření neřešící příčiny: proč je ucpaná Strakonická? Protože řidiči začali Blanku intenzívně používat, i díky mediální masáži magistrátu. 100000 aut denně. Ty musí nejen vjet, ale i bezpečně vyjet.  Nikdo ale neupravil časování semaforů na výjezdech a pokud ano, tak špatně. Městské části s výkřiky pro naše voliče chceme klidné bydlení omezily kapacitu návazných komunikací. Povltavská je ucpaná, protože nikomu nedošlo, že vznikne problém pod Bulovkou. Atd atd.  A protože řídící systém Blanky pouští do tunelů jen omezené množství aut, tolik, aby se tunel nezahltil (nabízí se otázka, zda to není až přehnaně, i v největší špičce jsou tunely s porovnáním s tunely třeba ve Vídni  volné), vypadají příjezdové komunikace tak jak vypadají.....

Což magistrát chce řešit dalším snížením kapacity komunikací.

Ano, my to dokážeme - rozvrátíme dopravní systém v Praze

+5/0
14.11.2015 9:06

J95a25n 48T78a88r68a67b17a 4876326929409

Stejně pitomý nápad měli před půlrokem konšelé v Pardubicích a způsobili tím v dopravě takový chaos, že to před týdnem odpískali a byli hodně rádi, že tomu nepředcházela defenestrace.

+4/0
14.11.2015 8:28

Z42d30e17n57ě12k 40Z98a20b33a42v85a 1652894466514

A co jste čekali? Copak asi kvalifikovalo radní pro dopravu na jejich fci? Odbornost to bohužel není - jen stranická knížka, a že na ně nezbyla "správa ;-);-)" (ha ha) obecního majetku, kterou si vzali ti hladovější.

Jen si je proklepněte - jak na malých radnicích, tak na magoši.

0/0
14.11.2015 4:28

M49i38c54h30a33l 72H35a38u22f 4348309455101

Já bych chtěl jenom podotknout a připomenout, že mnoho linek MHD v Praze je v dopravních špičkách na pokraji své kapacity, takže když donutíte lidi přesednout z aut na MHD, tak MHD v Praze zkolabuje.

+6/−3
14.11.2015 2:19

P24e48t41r 16H11a38j50i89č 1750659298238

LInky se dají posílit, pokud ubyde osobních aut a zlepší se průjezd. Naopak to nefunguje. :-/

+2/0
14.11.2015 9:31

J81a21n 56B65u25b86i51k 9912831362967

půjdete řídit? DP nemá dost řidičů už teď...a nedaří se mu je sehnat

0/0
14.11.2015 16:26

P66e26t50r 15Č45e95r58m11á98k 9958175719440

Ale on nikdo žádné řidiče nedonutí, trend je zcela opačný, čím dál více lidí přesedá z MHD do aut ;-)

0/0
14.11.2015 15:49

J67a77n 18Z69a20b91a79b86a 8724544118334

A když to vezmu čistě věcně: pruh na Strakonické od Barrandovského mostu je na nic, protože od odbočky na most je již obvykle cesta volná. Zúžení Průmyslové by znamenalo kolaps na přívodních cestách, tj. Jižní spojce a v Hloubětíně. Totéž na Pražském okruhu. Jediné co v těchto místech dává smysl, je využití širokého odstavného pruhu, jeho oprava a vytvoření bus pruhu v něm při současném zachování stávající propustnosti pro automobily

+7/0
14.11.2015 0:20

V59l82a30d82i92s78l90a25v 66N38o46h79e11j31l 7708347818411

Nevíte prosím někdo proč dnes kolem 19h naskalovala červená na semaforu před vjezdem do Mrazovky (od Barandaku)? Vznikala podle mě zbytečná kolona, tunel byl pak prázdný když sem do něj najel v půlce z Radlické.

+1/0
14.11.2015 0:03

Z65d89e61n32ě42k 86Z23a11b13a39v86a 1632824706424

obvykle chtějí minimalizovat kolonu na výjezdu - asi zasekaný Anděl n. Malovanka?

0/0
14.11.2015 4:22

V25l10a70d29i47s60l76a17v 65N77o45h89e23j18l 7628257928881

Vsude bylo prázdno, vyjížděl sem na Malovance.

0/0
14.11.2015 9:30

P14e79t32r 14P94e38t79r 6193832558143

A co jste, blbové, čekali? :D zkapacitnění silnic nepomáhá, protože každé navýšení kapacity přivede velké množství nových aut (stačí se podívat na Blanku, lehce ulevila některým místům ale na jiných zase vytvořila obrovské problémy s dopravou takže suma sumárum dopravu spíše zhoršila) takže se investují miliardy, které jsou v podstatě odepsané, protože problémy nevyřeší. A když to nejde rozšiřováním tak to musí jít omezováním.

Lidi jsou rozmazlení, auto je symbolem luxusu (ty pindy, že auto nutně potřebují je jen kec, 90% aut je s jedním ridičem a ještě zbytečně, řemeslníků denně po Praze opravdu nejezdí několik set tisíc) a ti stejní lidi prostě nepochopili, že město na to není stavěné. Opravdu se pětiproudá dálnice nedá postavit skrz každé místo. Vést všechno pod zemí je extrémně drahé a jelikož průjezd tunely není zpoplatněný tak si absolutně neuvědomují, čím je vykoupený jejich pocit nadřazenosti.

Už Blanka se nikdy nezaplatí, jediný důvod, proč takové stavby Praha objednává je ten, aby obyvatelé nechcípli na zplodiny, které ty ohromné kolony produkují. Kdyby magistrát zakázal vjezd aut do centra tak se lidi stejně neodstěhují ani nepodají výpověď, protože ty platy by na hranicích Prahy neměli, natož někde v krajském městě. Pořád by se jim rentovalo tu dále bydlet a pracovat a místo auta začít jezdit MHD.

A někdo tu srovnával cenu metra a Blanky. Uvědomte si, že každá souprava metra a každý cestující na ten provoz přispívá, takže s dotací se ta stavba jako taková i při té ceně zaplatí. Blanka nevydělává vůbec ale vůbec nic. Ani na daních, ani na průjezdech, ani na mýtu. Takže provoz Blanky a její postavení je čistě zaplaceno ze státního rozpočtu (respektive z peněz magistrátu). Účet za Blanku každým rokem narůstá o stovky milionů a její uživatelé do rozpočtu nevracení ani halíř, platí sice spotřební daň ale ta jde úplně někam jinam než do rozpočtu města. Takže ano, každý jezdící řidič stojí magistrát mnohonásobně víc jak cestující MHD

+2/−22
14.11.2015 0:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.