- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ani platební karta ani mobil nejsou adresné. Takže budou přenosné kupony?
A Vam nekdy nekdo kontroloval udaje na OC? Mne zatim pokazde stacilo vytahnout pouzdro s doklady a prilozit pod ctecku. Jen jeden revizor chtel videt, ze tam OC mam a kouknul jen na tu cervenou stranu:-)
Na tomhle je vidět úroveň těch lidí, co rozhodují. Místo tramvajenky eshop - no úžasné. A pro kupon místo koupě u okýnka metra hezky běžet stát frontu na poštu. Samá vylepšení, které vše výrazně zhorší. A to v době, kdy není možné na magistrátu u okénka OpenCard zaplatit platební kartou a musí se tam tahat hotovost.
Pomalu budu s nostalgií vzpomínat na starou tramvajenku.....
Ač měl stávající e-shop DPP v době vzniku možnost dosáhnout většího obratu než tehdy měly největší české e-shopy (4 miliardy ročně), je neuvěřitelně špatný:
- Je off-line (kupón lze nahrát až desítky minut po zaplacení; hlavně to, že je nutno ho vůbec nahrát; mail o tom přijde až další den; nelze zjistit aktuální stav kupónů na kartě).
- Nákup je zbytečně složitý - na cca 30 kliknutí.
- Nabídka zboží je malá, ale chybí podrobné popisy zboží. Použité označení kupónů se liší od dikce v tarifu a nelze tak ověřit co se vlastně kupuje.
- Pokud v průběhu období skončí nárok na slevu, e-shop sestaví "míchanou" položku, aniž to rozepíše.
- Studenti ho mohou použít jen v cca 50 % případů, jinak musí běhat k přepážce s potvrzením o studiu.
- Žádná podpora pro opakované nákupy (avíza, inkaso).
Utratil jsem v něm skoro 100 tisíc. Jsem zvědav na nový, zatím moc nevěřím, že bude lepší. Inkaso bych uvítal.
Podle me se boji diky opencard prijit s jinou platikovou kartickou, ... jinak papirovy kupon je opravdu krok zpatky, je to drahe a i nepohodlne.
Jsem spise za nejakou prazskou kartu, kterou se muzu jednoznacne prokazat a revizor si jednoduse overit, zda je zaplaceny. S pripadnou moznosti spoluprace s dalsimi subjekty, jako knihovny, muzea, divadla, kina, obchody, mozna i parkovani, dalsi dopravci - je to bezne ve svete a kvuli tunelu na opencard se uplne vzdat tehle moznosti mi prijde zbytecne.
Pokud by takova karta umoznovala slevy a nabizela vice sluzeb, bude popularni, pokud bude i moznost platit s ni jednotlive jizdne i predplatne, tak jedine dobre.
OpenCard má v sobě certifikát a všechny jsou centrálně evidované. Stačilo by jenom ponechat certifikát v platnosti, nic na kartu nenahrávat a zaplacení jízdného evidovat centrálně. A revizor by jen zkontroloval podle certifikátu zaplacení on-line. Jednoduché a nic by se rušit nemuselo.
"Pro samotný kupon pak nebudou muset chodit k okénku metra, přijde jim poštou." - a jak? doporučeně - takže místo pro kupon k okénku metra na poštu? Nebo obyčejně, a když se třeba roční v obyčejné zásilce ztratí, tak má adresát smůlu?
Nějak si nemůžu pomoct, ale tohle zrovna za žádné vylepšení nepovažuju.
Stejně tak nepovažuji za přijatelné prokazovat se revizorovi ausgerechnet platební kartou či pořizovat si kvůli tomu "chytrý telefon" (obyčejný mobil tohle umět nebude)
Letos jsem objevil SMS. Tedy, na takovou komunikaci vyhoví libovolný telefon.
Jen by mě zajímalo, když se ruší obědy, režijky, příspěvky na rekreaci... jako nepřijatelné navyšování platů a okrádání státu na poplatcích, jak pak vyhovuje mobil hrazený zaměstnavatelem, který se užívá pro placení MHD?
Jestli chtějí zatraktivnit prodej přes e-shop, stačí při koupi přes něj nabídnout slevu. Stačit bude klidně 20-50 Kč podle ceny kupónu. Rázem Češi ho začnou používat a většinu okének v metru mohou klidně zavřít. Dokud bude ale cena stejná, budou pořád fronty u okének.
Jen tak mimochodem, e-shop DPP dnes má. Nemám ho rád, ale kupón jsem přes něj kupoval. Piráti jako vymysleli co? Stejnou aplikaci za nové peníze od jiného dodavatele?
Asi Vás nenapadlo, že ten současný e-shop může podléhat stejným potížím s právy a licencemi, jako celý projekt Opencard, že? A to nehledě na to, že design toho webu vypadá jak z roku 2003.