Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žižkov se hlásí o napojení na metro D, vytipoval tři místa pro stanice

Radnice Prahy 3 se hlásí o své místo na mapě trasy D pražského metra, která by se mohla začít stavět už v roce 2017. Podle starostky Vladislavy Hujové se na nutnosti protáhnout nové spojení až na Žižkov shodli politici ze všech stran. Mají i tipy na umístění stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a88n 83Z48i14e48g12l70e19r 1181426141398

Návrh radnice Prahy 3 považuji za legitimní. Trasa D je nezpochybnitelná v úseku Náměstí Míru - Depo Písnice.  O dalších variantách je možné jednat. Vím, že jedna počítá s ukončením na hlavním nádraží, další pak s pokračováním z Náměstí Míru přes Žižkov až k trase B, tuším, že na Vysočanskou. Je potřeba provést dopravní průzkum, který by vyhodnotil optimální vedení trasy. Možná by se dala vést k hlavnímu nádraží s napojením na pochody u posledního sedmého nástupiště a pak by mohla pokračovat dále na Žižkov.

Ale nesouhlasím s odbočkami. Měla by to být samostatná trasa jako všechny ostatní. A odbočka byla zavrhnuta už  na Pankráci, kde se uvažovalo, že by déčko odbočovalo z céčka..

0/0
27.11.2015 16:43

K43a74r87e71l 82D48r57d57a 6873725667119

Takový nápad - chaos na trase Bé. Nedal by se Žižkov vyřešit souběžnou tratí na Béčku? Někde od Karlova náměstí odbočka přes Žižkov a na Českomoravské návrat na původní Béčko? To co bylo zamítnuto na Céčku, využití jedné trati pro dvě linky. Tak naordinovat celému Béčku, dvě rozdílné linky. Jedna větev trati "B2" přes Žižkov a druhá původní "B1" přes Karlín.

  Byla by bomba propojit "B2" Karlovo náměstí, I.P. Pavlova, Jiřího z Poděbrad a dále Žižkov.

  Déčko by se pak mohlo stočit v klidu na Náměstí Republiku. Mírák by mohl být přestupem B2-D-A.

+1/−4
23.11.2015 23:47

B56r63o97n47i59s97l31a90v 31M96e63r77t41l65í23k 1702421941552

Jenom ne odbočky. Nebezpečné. Všude na světě se to snaží (pokud to technicky a finančně jde) zrušit...

+3/−1
24.11.2015 0:07

M74a26r45t14i66n 15R34u47z90i41c35k60a 1412808116237

no, timto by se kapacita obou vetvi snizila - rekneme interval cca 4min., pokud vetveni trati, tak spise na okrajich mesta kde je slabsi poptavka - je to videt treba na pasmovem provozu, ale v centru mesta je to nezadouci...

+4/0
24.11.2015 2:24

E55v19ž94e53n 40P75o95l32á45k 3208198391263

Silně zahnutá trať poblíž centra logisticky znamená dvě linky končící v centru, což nemůže dopadnout jinak, než silným přetížením dotyčné "zlomové" stanice (v tomto případě kdesi poblíž Hlavního nádraží) - podobný jev se ostatně projevil částečně i na Nádraží Veleslavín. Pokud metro na Žižkov, pak je ideální zcela nová trasa s možností odlišných intervalů, která by nebránila prodlužovat Déčko přímo, v tomto případě asi přes Letnou (odlehčení pro A a C a zdejší tramvajovou trať) do Bohnic (s přetíženou autobusovou dopravou).

+3/−1
23.11.2015 21:19

M86a24r92t26i91n 84R21u59z41i41c35k60a 1392598946467

Mno, tramvajova trat v Konevove ulici nikdy nemela byt zrusena, nejlepe mela byt odklonena smer florenc, kdyz uz ne Hyberskou...

Hlavni smery Zizkova jsou krom na metro A predevsim centrum linkami 5,9,26 kapacitne hodne vytizene a busy 133,207 taktez pretizene smer Florenc. Novemu metru bude chybet napojeni na linku B.

S metrem z Nam. Miru bude problem v tom, ze prestupni stanice a Metro A smer centrum bude jeste vice preplnene a take se vice zatizi usek Nam.Miru-Mustek.

Jestlize se Metro D stavi prakticky soubezne s Metrem C, a dle meho bylo spise vhodnejsi jej vest z Pankrace spise ke stanici Flora - Ohrada (Nakl. nadr. Zizkov) - Palmovka - (Bulovka - Kobylisy - Bohnice), ale i to by zizkovu prilis nepomohlo.

Metro D tak jak je planovano vyresi pouze vytizeni linek 10,16,136 a do centra budou lide stale jezdit preplnenymi autobusy, ev. vyrazne zatizi usek Mustek-Nam. Miru na trase A a take neresi tram. usek Nam.Miru-Karlovo Nam.

Idealni by pro zizkov byla spise nova trasa ...Chmelnice-Ohrada-Prokopovo Nam.-Hlavni Nadr.-Mustek-Narodni divadlo-Kinskeho Zahrada-Andel-Klamovka-Kotlarka... ev. od Prokopova nam. jej vest pres Viktorku-Nam.Miru-IPP-Karlovo Nam. na Andel a dal...

Jelikoz se ale jeste ani nekoplo, lze pripadne pripravit projekt tak, aby bylo mozne v budoucnu umoznit vetveni planovane trasy smer Andel a smer Flora-Palmovka.

+5/−1
23.11.2015 20:18

Z32d95e40n52ě67k 60S47k50ř24i98v29a23n 5674550949946

Zbytečné, žádné metro už nebude potřeba.Stejně by se jen přerušoval provoz kvůli teroristickým útokům, které budou brzy následovat, tak k čemu další trasa?

+2/−10
23.11.2015 20:00

K30a66r54e20l 66D24r88d25a 6123945777629

Pokud vím, tak Dčko Hudeček otočil na Náměstí republiky, což měla být přestupní a konečná. Pak se nabízí prodloužení Letná - Bubeneč - ZOO - Bohnice. (Někdejší plánovaná konečná C.)

  Pokud si Žižkov nezadupe, metro mít nebude. Pěkná by byla konečná na Jarově. Jenže výsledek je tak trochu nesmysl. Kolik lidí potřebuje trasu Pankrác - Žižkov? A pro cestu do centra by to bylo kapku monstrum s přestupem na Míráku. 

  9 by nahradil přestup na Míráku, pak další na Můstku a pak by se teprve cestující dokodrcal k Andělu, kde by byl 9 na jedno nastoupení. Metro by to s tramvají asi prohrálo.

  A pak, jak řešit Hlavní nádraží? Při variantě "Hudeček" se nabízí, že přestupy na Cčko mohou být krátké. Při variantě "Žižkov" bude přestup pod celým nádražím od VŠE a trať to vytočí tak do Koněvky. Takže Seifertova a Olšanská budou nejspíš bez metra. Což není žádoucí.

  Hloupá volba. Víc se mi líbí Bohnice než Žižkov. A Žižkovu bych ordinoval jinou trasu. Přímější do centra. (Což je dnešní Ačko. Žižkov metro má.) ;-)

+3/−1
23.11.2015 19:57

R28a79d45o46s36l98a87v 23K98l73a66u35d76a 5514118924642

Není trochu luxus aby spolu dvě trasy měly dva plnohodnotné přestupy? Zbytečně drahé. Za další proč metro do Bohnic? Další nesmysl. Céčko danou lokalitu spolehlivě obslouží. U ZOO měla být stanice trasy C, ale propočty ukázaly, že by se nevyplatila. A zase pod Vltavou. Navíc by někde křižovala Blanku. To by byla hodně drahá sranda.

0/0
23.11.2015 20:18

E97v91ž84e45n 40P39o72l15á84k 3798178171243

Céčko obslouží Kobylisy, na které ovšem sváží autobusy z Bohnic lidi zcela narvané v intervalu cca minuta ve špičce. Tramvajím, které by dávaly větší smysl se tamní lidé braní zuby nehty...

+1/0
23.11.2015 21:06

K49a72r81e83l 32D44r62d82a 6863685667819

Jaké dva přestupy? Pankrác a Hlavní nádraží? Ale to je přece smysl Dčka, záloha Nuselského mostu. Plánuje se zavření-přerušení trasy C a rekonstrukce Nuseláku. Kdo pojede přes údolí, bude přestupovat na Déčko.

  Ta trasa by jela pod Vltavou, v Blance by problém neměl být. ZOO je někde jinde než byla před 20-30 lety. Je to jen úvaha. Užitečná by mi přišla hlavně Letná, Podbaba a Bohnice.

0/−1
23.11.2015 22:48

M94a56r98t28i43n 24R22u95z60i14c13k91a 1262868496727

No ano, v planu jsou vetev z Pankrace na Nam. Republiky a z Nam. Republiky na Zizkov. Ona totiz puvodne planovana trasa neresi napojeni na Metro B. Nova ho resi, ale dvema linkami, ev. uvrati.

Proto by nejlepsi bylo planovat Zizkovske metro smer centrum a Smichov a metro D smer Bohnice, ale do Bohnic to neni jednoduche z Troji, je to prilis vysoke stoupani, spise se jevi varianta metra D pres Liben a Kobylisy, ale to bude vhodne pouze pres Zizkov - Myslim, ze vhodnejsi trasovani by bylo Decko vest az na Jiriho nebo na Floru a odtud pres Palmovku, Bulovku, Kobylisy az do Bohnic.

Metro A vede pres Vinohrady a na doprave na zizkove je to znat, preplnene autobusy a tramvaje - linky 5,9,26,133,207, ale take 10,16,136.

0/0
23.11.2015 20:27

K41a50r28e80l 15D83r33d93a 6523915287669

Jiřího mi přijde fajn pro obsloužení Žižkova. (Následovala by Prokopovo-Sladkovského náměstí, 1 stanice, 2 výstupy.)

  Chybí ale to Hlavní nádraží a záloha Nuselského mostu.

  Nám. Míru by mělo být s přestupní stanicí na Déčko bezbariérové. Takže jsem spíš pro přestup zde.

  A Chmelnice je rozumná, ale pak to brát na Bohnice? Není to hrozná zajížďka? Přestupy na Béčko a Céčko? Byla by to jak trasa, co má jednou Prahu obkroužit. A co údolí Na Krejcárku a všechny ty koleje tady? Nehrozí nějaký Nuselský most?

0/0
23.11.2015 23:02

M20a32r28t63i44n 82R72u85z50i64c93k21a 1632458686897

Ne to ne, mysleno je Decko takto: Pankrac-Nadr. Vrsovice/Otakarova-(Flora)-Ohrada-Palmovka-Bulovka-Kobylisy-Velka Skala-Bohnice

Zizkov by pak mel jinou linku: Chmelnice-Ohrada-Prokopovo Nam.-Viktoria-Nam.Miru-IPP-Karlovo Nam.-Andel-Klamovka-Kotlarka

nebo varianta: ...Prokopovo-Hl.Nadr.-Mustek-Narodni Divadlo-Kinskeho Zahr.-Andel....

Trasa Decka pres Jiriho by mohla vest podel zizkova ve stope ...Prokopovo-Ohrada-Palmovka... ev. ...Prokopovo-Invalidovna-Palmovka...

Druhy nuselsky most nehrozi, jsou tam mirnejsi podminky nez treba na cecku z NH do Kobylis... stanice na zizkove by byly hlubsi a klesani by bylo podelne zhruba ve stope ulic Pod Krejcarkem-Novovysocanska - Palmovka by byla situovana spise na urovni ulice Vacinova k vychodnimu vestibulu a byvalemu aut. nadrazi.

+1/0
24.11.2015 2:20

P45e93t88r 50P45a49v85e75l 1218338159740

Pokud se nepletu, tak původně tam Žižkov figuroval, ve výhledovém horizontu. Trasa byla naplánována do budoucna na stanice: Bělnice - Písnice - Libuš - Nové Dvory - Thormayerova nemocnice - Krč - Olbrachtova - Pankrác (C) - Náměstí bratří Synků - Náměstí Míru (A) - Hlavní nádraží (C) - Náměstí Republiky (B) - Prokopovo náměstí - Vackov - Chmelnice - Nádraží Libeň - Vysočanská (B). Otázka je, jak je tohle reálné a hlavně kdy. Aby to nebylo v době, kdy budeme mít všichni jetpacks a metro nebude třeba... :-)Původní plán počítal s dokončením 1. etapy v roce 2018, 2. etapy 2021, 3. etapy (ta končí na Míráku) 2025, tak uvidíme.

0/0
23.11.2015 22:28

K50a95r55e65l 78D92r79d73a 6623525667109

Řešit Náměstí Republiky úvratí. To mi přijde hloupé.

  Ostatně, má vzniknout Centrální terminál. Měl by pro pěší propojit Náměstí Republiky, Hlavní nádraží, Florenc. Asi bych volil na Déčku jen tu VŠE, pokud má následovat Žižkov.

0/0
23.11.2015 23:18

Z54d10e63n85ě93k 30K86u34č62e34r82a 4718501401746

Bylo by to hezké, kdyby se to stavělo rychle, dodržoval se rozpočet a celá stavba měla své opodstatnění. Když vezmu poučení z minulých tras, tak dílem blbců je stanice v Letňanech, neboli v polích. Původně měla být v areálu výstaviště, ale výstaviště se nějak posunulo a celý veletržní areál velmi chátrá a to měl být výraznou konkurencí Brnu. Druhým uměleckým dílem je poslední trasa áčka, která od dávných projektů měla vést k letišti a nyní končí u nemocnice, kde nikdo nebydlí a dojezdovou stanici nepoužívá ani 80 tisíc lidí. Pak musíme vzít v potaz, že by stavbu dělal opět Metrostav, ale to by se musely sakra narovnat vztahy s Prahou.

+3/−4
23.11.2015 19:41

E82v41ž86e32n 58P66o20l10á68k 3488548831523

Kterou konečnou stanici využívá 80 000 lidí? A kde jinde je misto na obří autobusový terminál s P+R než v poli? Na Zličíně to dřív vypadalo úplně stejně.

+4/0
23.11.2015 21:09

K87r25y14š91t37o87f 95L45a84n10í81k 1909450795225

tem terminum bych moc neveril, treba zeleznicni zastávky Eden a Zahradni mesto uz mely byt par let hotove a nedeje se vůbec nic

+8/−2
23.11.2015 19:32

D26a22v82i24d 48J27ů95n42a 1750290177427

Roky otřepaná témata..trasa metra D, rychlodráha na letiště, oprava Výstaviště, atd. Podle načasování to vidím spíše na předvolební sliby.;-)

+8/−1
23.11.2015 19:26

M44a98r94t46i48n 45H44a45n46z29a90l 8448629449395

KONEČNĚ!! Žižkovská MHD je skutečně značně poddimenzovaná...

+1/−3
23.11.2015 19:24

M41a23r85t96i82n 55P64e40t45r 6353912828389

Ale asi jo, pokud to teda tipovala ta Hujová, tak to bude jistě důkladně promyšleno.

0/0
23.11.2015 19:21

V72á29c55l60a45v 88Š62o42b54r 5103442757960

Hlavně by to chtělo Cimrmanovu stanici u jeho divadla.

+16/0
23.11.2015 19:14

J31o48s61e14f 86C97h11o70d86o93u55n46s26k48ý 4801186989190

Mohly by tam být eskalátory poháněné lidskou tíhou. A dokonce bysme vyřešili i ten problém s hromadícíma se horníkama :-) Ty lidi navíc by prostě metro odvezlo jinam.

+14/0
23.11.2015 19:21

D53a62v89i28d 25D17l82o93u18h76ý 5714867227511

Tam se nevejde. Nicméně udělat ve Strašnicích zastávku u Solidarity mohli... Cimrman tam byl dost dlouho.

0/0
23.11.2015 19:22

D31a85v34i26d 78D41l47o92u81h67ý 5844357987241

... a dělat zastávku na Kostničáku... Nevím, nevím... Už tam nějaký pátek nebydlím, ale tenkrát bych se tam bál vystoupit.

0/0
23.11.2015 19:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.