Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žižkov se hlásí o napojení na metro D, vytipoval tři místa pro stanice

Radnice Prahy 3 se hlásí o své místo na mapě trasy D pražského metra, která by se mohla začít stavět už v roce 2017. Podle starostky Vladislavy Hujové se na nutnosti protáhnout nové spojení až na Žižkov shodli politici ze všech stran. Mají i tipy na umístění stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a67n 96Z25i71e95g26l47e89r 1861906721438

Návrh radnice Prahy 3 považuji za legitimní. Trasa D je nezpochybnitelná v úseku Náměstí Míru - Depo Písnice.  O dalších variantách je možné jednat. Vím, že jedna počítá s ukončením na hlavním nádraží, další pak s pokračováním z Náměstí Míru přes Žižkov až k trase B, tuším, že na Vysočanskou. Je potřeba provést dopravní průzkum, který by vyhodnotil optimální vedení trasy. Možná by se dala vést k hlavnímu nádraží s napojením na pochody u posledního sedmého nástupiště a pak by mohla pokračovat dále na Žižkov.

Ale nesouhlasím s odbočkami. Měla by to být samostatná trasa jako všechny ostatní. A odbočka byla zavrhnuta už  na Pankráci, kde se uvažovalo, že by déčko odbočovalo z céčka..

0/0
27.11.2015 16:43

K97a89r52e39l 96D40r32d20a 6443325617619

Takový nápad - chaos na trase Bé. Nedal by se Žižkov vyřešit souběžnou tratí na Béčku? Někde od Karlova náměstí odbočka přes Žižkov a na Českomoravské návrat na původní Béčko? To co bylo zamítnuto na Céčku, využití jedné trati pro dvě linky. Tak naordinovat celému Béčku, dvě rozdílné linky. Jedna větev trati "B2" přes Žižkov a druhá původní "B1" přes Karlín.

  Byla by bomba propojit "B2" Karlovo náměstí, I.P. Pavlova, Jiřího z Poděbrad a dále Žižkov.

  Déčko by se pak mohlo stočit v klidu na Náměstí Republiku. Mírák by mohl být přestupem B2-D-A.

+1/−4
23.11.2015 23:47

B16r36o44n74i24s22l91a14v 35M19e23r97t97l70í46k 1462571601772

Jenom ne odbočky. Nebezpečné. Všude na světě se to snaží (pokud to technicky a finančně jde) zrušit...

+3/−1
24.11.2015 0:07

M47a60r93t85i29n 28R52u68z61i71c28k63a 1922828126787

no, timto by se kapacita obou vetvi snizila - rekneme interval cca 4min., pokud vetveni trati, tak spise na okrajich mesta kde je slabsi poptavka - je to videt treba na pasmovem provozu, ale v centru mesta je to nezadouci...

+4/0
24.11.2015 2:24

E91v89ž37e75n 88P91o11l96á60k 3418908601593

Silně zahnutá trať poblíž centra logisticky znamená dvě linky končící v centru, což nemůže dopadnout jinak, než silným přetížením dotyčné "zlomové" stanice (v tomto případě kdesi poblíž Hlavního nádraží) - podobný jev se ostatně projevil částečně i na Nádraží Veleslavín. Pokud metro na Žižkov, pak je ideální zcela nová trasa s možností odlišných intervalů, která by nebránila prodlužovat Déčko přímo, v tomto případě asi přes Letnou (odlehčení pro A a C a zdejší tramvajovou trať) do Bohnic (s přetíženou autobusovou dopravou).

+3/−1
23.11.2015 21:19

M78a37r33t24i14n 19R92u54z63i26c20k31a 1392898346437

Mno, tramvajova trat v Konevove ulici nikdy nemela byt zrusena, nejlepe mela byt odklonena smer florenc, kdyz uz ne Hyberskou...

Hlavni smery Zizkova jsou krom na metro A predevsim centrum linkami 5,9,26 kapacitne hodne vytizene a busy 133,207 taktez pretizene smer Florenc. Novemu metru bude chybet napojeni na linku B.

S metrem z Nam. Miru bude problem v tom, ze prestupni stanice a Metro A smer centrum bude jeste vice preplnene a take se vice zatizi usek Nam.Miru-Mustek.

Jestlize se Metro D stavi prakticky soubezne s Metrem C, a dle meho bylo spise vhodnejsi jej vest z Pankrace spise ke stanici Flora - Ohrada (Nakl. nadr. Zizkov) - Palmovka - (Bulovka - Kobylisy - Bohnice), ale i to by zizkovu prilis nepomohlo.

Metro D tak jak je planovano vyresi pouze vytizeni linek 10,16,136 a do centra budou lide stale jezdit preplnenymi autobusy, ev. vyrazne zatizi usek Mustek-Nam. Miru na trase A a take neresi tram. usek Nam.Miru-Karlovo Nam.

Idealni by pro zizkov byla spise nova trasa ...Chmelnice-Ohrada-Prokopovo Nam.-Hlavni Nadr.-Mustek-Narodni divadlo-Kinskeho Zahrada-Andel-Klamovka-Kotlarka... ev. od Prokopova nam. jej vest pres Viktorku-Nam.Miru-IPP-Karlovo Nam. na Andel a dal...

Jelikoz se ale jeste ani nekoplo, lze pripadne pripravit projekt tak, aby bylo mozne v budoucnu umoznit vetveni planovane trasy smer Andel a smer Flora-Palmovka.

+5/−1
23.11.2015 20:18

Z28d85e31n19ě78k 44S49k96ř29i85v85a11n 5244580959136

Zbytečné, žádné metro už nebude potřeba.Stejně by se jen přerušoval provoz kvůli teroristickým útokům, které budou brzy následovat, tak k čemu další trasa?

+2/−10
23.11.2015 20:00

K47a58r67e26l 63D47r82d60a 6723885667569

Pokud vím, tak Dčko Hudeček otočil na Náměstí republiky, což měla být přestupní a konečná. Pak se nabízí prodloužení Letná - Bubeneč - ZOO - Bohnice. (Někdejší plánovaná konečná C.)

  Pokud si Žižkov nezadupe, metro mít nebude. Pěkná by byla konečná na Jarově. Jenže výsledek je tak trochu nesmysl. Kolik lidí potřebuje trasu Pankrác - Žižkov? A pro cestu do centra by to bylo kapku monstrum s přestupem na Míráku. 

  9 by nahradil přestup na Míráku, pak další na Můstku a pak by se teprve cestující dokodrcal k Andělu, kde by byl 9 na jedno nastoupení. Metro by to s tramvají asi prohrálo.

  A pak, jak řešit Hlavní nádraží? Při variantě "Hudeček" se nabízí, že přestupy na Cčko mohou být krátké. Při variantě "Žižkov" bude přestup pod celým nádražím od VŠE a trať to vytočí tak do Koněvky. Takže Seifertova a Olšanská budou nejspíš bez metra. Což není žádoucí.

  Hloupá volba. Víc se mi líbí Bohnice než Žižkov. A Žižkovu bych ordinoval jinou trasu. Přímější do centra. (Což je dnešní Ačko. Žižkov metro má.) ;-)

+3/−1
23.11.2015 19:57

R18a89d66o82s32l61a21v 43K71l73a73u77d22a 5744288114702

Není trochu luxus aby spolu dvě trasy měly dva plnohodnotné přestupy? Zbytečně drahé. Za další proč metro do Bohnic? Další nesmysl. Céčko danou lokalitu spolehlivě obslouží. U ZOO měla být stanice trasy C, ale propočty ukázaly, že by se nevyplatila. A zase pod Vltavou. Navíc by někde křižovala Blanku. To by byla hodně drahá sranda.

0/0
23.11.2015 20:18

E43v85ž46e62n 71P48o78l26á45k 3768718761403

Céčko obslouží Kobylisy, na které ovšem sváží autobusy z Bohnic lidi zcela narvané v intervalu cca minuta ve špičce. Tramvajím, které by dávaly větší smysl se tamní lidé braní zuby nehty...

+1/0
23.11.2015 21:06

K51a95r22e86l 85D84r23d21a 6373465457309

Jaké dva přestupy? Pankrác a Hlavní nádraží? Ale to je přece smysl Dčka, záloha Nuselského mostu. Plánuje se zavření-přerušení trasy C a rekonstrukce Nuseláku. Kdo pojede přes údolí, bude přestupovat na Déčko.

  Ta trasa by jela pod Vltavou, v Blance by problém neměl být. ZOO je někde jinde než byla před 20-30 lety. Je to jen úvaha. Užitečná by mi přišla hlavně Letná, Podbaba a Bohnice.

0/−1
23.11.2015 22:48

M83a46r86t34i40n 26R84u20z22i93c71k31a 1792468236357

No ano, v planu jsou vetev z Pankrace na Nam. Republiky a z Nam. Republiky na Zizkov. Ona totiz puvodne planovana trasa neresi napojeni na Metro B. Nova ho resi, ale dvema linkami, ev. uvrati.

Proto by nejlepsi bylo planovat Zizkovske metro smer centrum a Smichov a metro D smer Bohnice, ale do Bohnic to neni jednoduche z Troji, je to prilis vysoke stoupani, spise se jevi varianta metra D pres Liben a Kobylisy, ale to bude vhodne pouze pres Zizkov - Myslim, ze vhodnejsi trasovani by bylo Decko vest az na Jiriho nebo na Floru a odtud pres Palmovku, Bulovku, Kobylisy az do Bohnic.

Metro A vede pres Vinohrady a na doprave na zizkove je to znat, preplnene autobusy a tramvaje - linky 5,9,26,133,207, ale take 10,16,136.

0/0
23.11.2015 20:27

K40a35r49e33l 57D86r60d61a 6503745387969

Jiřího mi přijde fajn pro obsloužení Žižkova. (Následovala by Prokopovo-Sladkovského náměstí, 1 stanice, 2 výstupy.)

  Chybí ale to Hlavní nádraží a záloha Nuselského mostu.

  Nám. Míru by mělo být s přestupní stanicí na Déčko bezbariérové. Takže jsem spíš pro přestup zde.

  A Chmelnice je rozumná, ale pak to brát na Bohnice? Není to hrozná zajížďka? Přestupy na Béčko a Céčko? Byla by to jak trasa, co má jednou Prahu obkroužit. A co údolí Na Krejcárku a všechny ty koleje tady? Nehrozí nějaký Nuselský most?

0/0
23.11.2015 23:02

M26a34r55t61i16n 45R85u37z65i32c72k55a 1912408276267

Ne to ne, mysleno je Decko takto: Pankrac-Nadr. Vrsovice/Otakarova-(Flora)-Ohrada-Palmovka-Bulovka-Kobylisy-Velka Skala-Bohnice

Zizkov by pak mel jinou linku: Chmelnice-Ohrada-Prokopovo Nam.-Viktoria-Nam.Miru-IPP-Karlovo Nam.-Andel-Klamovka-Kotlarka

nebo varianta: ...Prokopovo-Hl.Nadr.-Mustek-Narodni Divadlo-Kinskeho Zahr.-Andel....

Trasa Decka pres Jiriho by mohla vest podel zizkova ve stope ...Prokopovo-Ohrada-Palmovka... ev. ...Prokopovo-Invalidovna-Palmovka...

Druhy nuselsky most nehrozi, jsou tam mirnejsi podminky nez treba na cecku z NH do Kobylis... stanice na zizkove by byly hlubsi a klesani by bylo podelne zhruba ve stope ulic Pod Krejcarkem-Novovysocanska - Palmovka by byla situovana spise na urovni ulice Vacinova k vychodnimu vestibulu a byvalemu aut. nadrazi.

+1/0
24.11.2015 2:20

P64e85t47r 61P36a36v60e75l 1958698919850

Pokud se nepletu, tak původně tam Žižkov figuroval, ve výhledovém horizontu. Trasa byla naplánována do budoucna na stanice: Bělnice - Písnice - Libuš - Nové Dvory - Thormayerova nemocnice - Krč - Olbrachtova - Pankrác (C) - Náměstí bratří Synků - Náměstí Míru (A) - Hlavní nádraží (C) - Náměstí Republiky (B) - Prokopovo náměstí - Vackov - Chmelnice - Nádraží Libeň - Vysočanská (B). Otázka je, jak je tohle reálné a hlavně kdy. Aby to nebylo v době, kdy budeme mít všichni jetpacks a metro nebude třeba... :-)Původní plán počítal s dokončením 1. etapy v roce 2018, 2. etapy 2021, 3. etapy (ta končí na Míráku) 2025, tak uvidíme.

0/0
23.11.2015 22:28

K29a62r78e77l 19D49r34d83a 6373495577339

Řešit Náměstí Republiky úvratí. To mi přijde hloupé.

  Ostatně, má vzniknout Centrální terminál. Měl by pro pěší propojit Náměstí Republiky, Hlavní nádraží, Florenc. Asi bych volil na Déčku jen tu VŠE, pokud má následovat Žižkov.

0/0
23.11.2015 23:18

Z53d82e18n24ě70k 62K85u95č60e33r10a 4748781681156

Bylo by to hezké, kdyby se to stavělo rychle, dodržoval se rozpočet a celá stavba měla své opodstatnění. Když vezmu poučení z minulých tras, tak dílem blbců je stanice v Letňanech, neboli v polích. Původně měla být v areálu výstaviště, ale výstaviště se nějak posunulo a celý veletržní areál velmi chátrá a to měl být výraznou konkurencí Brnu. Druhým uměleckým dílem je poslední trasa áčka, která od dávných projektů měla vést k letišti a nyní končí u nemocnice, kde nikdo nebydlí a dojezdovou stanici nepoužívá ani 80 tisíc lidí. Pak musíme vzít v potaz, že by stavbu dělal opět Metrostav, ale to by se musely sakra narovnat vztahy s Prahou.

+3/−4
23.11.2015 19:41

E39v14ž91e82n 37P35o46l13á81k 3948328961673

Kterou konečnou stanici využívá 80 000 lidí? A kde jinde je misto na obří autobusový terminál s P+R než v poli? Na Zličíně to dřív vypadalo úplně stejně.

+4/0
23.11.2015 21:09

K85r44y17š50t25o83f 75L40a74n36í74k 1319900335805

tem terminum bych moc neveril, treba zeleznicni zastávky Eden a Zahradni mesto uz mely byt par let hotove a nedeje se vůbec nic

+8/−2
23.11.2015 19:32

D88a57v85i94d 80J23ů86n79a 1540540347367

Roky otřepaná témata..trasa metra D, rychlodráha na letiště, oprava Výstaviště, atd. Podle načasování to vidím spíše na předvolební sliby.;-)

+8/−1
23.11.2015 19:26

M84a95r73t16i29n 47H11a29n29z57a72l 8988569769815

KONEČNĚ!! Žižkovská MHD je skutečně značně poddimenzovaná...

+1/−3
23.11.2015 19:24

M58a24r43t95i42n 54P33e25t12r 6493772718419

Ale asi jo, pokud to teda tipovala ta Hujová, tak to bude jistě důkladně promyšleno.

0/0
23.11.2015 19:21

V10á47c43l43a94v 46Š73o20b55r 5773112317430

Hlavně by to chtělo Cimrmanovu stanici u jeho divadla.

+16/0
23.11.2015 19:14

J55o97s39e42f 51C97h48o68d63o63u52n14s55k64ý 4531946359710

Mohly by tam být eskalátory poháněné lidskou tíhou. A dokonce bysme vyřešili i ten problém s hromadícíma se horníkama :-) Ty lidi navíc by prostě metro odvezlo jinam.

+14/0
23.11.2015 19:21

D84a51v64i55d 19D12l93o96u34h43ý 5364607847111

Tam se nevejde. Nicméně udělat ve Strašnicích zastávku u Solidarity mohli... Cimrman tam byl dost dlouho.

0/0
23.11.2015 19:22

D54a43v15i64d 61D47l96o73u25h75ý 5564517187711

... a dělat zastávku na Kostničáku... Nevím, nevím... Už tam nějaký pátek nebydlím, ale tenkrát bych se tam bál vystoupit.

0/0
23.11.2015 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.