Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žižkov se hlásí o napojení na metro D, vytipoval tři místa pro stanice

Radnice Prahy 3 se hlásí o své místo na mapě trasy D pražského metra, která by se mohla začít stavět už v roce 2017. Podle starostky Vladislavy Hujové se na nutnosti protáhnout nové spojení až na Žižkov shodli politici ze všech stran. Mají i tipy na umístění stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a54n 50Z55i47e49g98l38e85r 1601296671848

Návrh radnice Prahy 3 považuji za legitimní. Trasa D je nezpochybnitelná v úseku Náměstí Míru - Depo Písnice.  O dalších variantách je možné jednat. Vím, že jedna počítá s ukončením na hlavním nádraží, další pak s pokračováním z Náměstí Míru přes Žižkov až k trase B, tuším, že na Vysočanskou. Je potřeba provést dopravní průzkum, který by vyhodnotil optimální vedení trasy. Možná by se dala vést k hlavnímu nádraží s napojením na pochody u posledního sedmého nástupiště a pak by mohla pokračovat dále na Žižkov.

Ale nesouhlasím s odbočkami. Měla by to být samostatná trasa jako všechny ostatní. A odbočka byla zavrhnuta už  na Pankráci, kde se uvažovalo, že by déčko odbočovalo z céčka..

0/0
27.11.2015 16:43

K55a16r85e61l 17D90r53d33a 6323485897599

Takový nápad - chaos na trase Bé. Nedal by se Žižkov vyřešit souběžnou tratí na Béčku? Někde od Karlova náměstí odbočka přes Žižkov a na Českomoravské návrat na původní Béčko? To co bylo zamítnuto na Céčku, využití jedné trati pro dvě linky. Tak naordinovat celému Béčku, dvě rozdílné linky. Jedna větev trati "B2" přes Žižkov a druhá původní "B1" přes Karlín.

  Byla by bomba propojit "B2" Karlovo náměstí, I.P. Pavlova, Jiřího z Poděbrad a dále Žižkov.

  Déčko by se pak mohlo stočit v klidu na Náměstí Republiku. Mírák by mohl být přestupem B2-D-A.

+1/−4
23.11.2015 23:47

B31r13o32n48i64s20l71a17v 69M29e96r40t91l66í16k 1292651411132

Jenom ne odbočky. Nebezpečné. Všude na světě se to snaží (pokud to technicky a finančně jde) zrušit...

+3/−1
24.11.2015 0:07

M49a45r16t14i28n 59R31u36z12i52c75k44a 1632898346447

no, timto by se kapacita obou vetvi snizila - rekneme interval cca 4min., pokud vetveni trati, tak spise na okrajich mesta kde je slabsi poptavka - je to videt treba na pasmovem provozu, ale v centru mesta je to nezadouci...

+4/0
24.11.2015 2:24

E27v60ž73e74n 88P22o96l65á57k 3758938931113

Silně zahnutá trať poblíž centra logisticky znamená dvě linky končící v centru, což nemůže dopadnout jinak, než silným přetížením dotyčné "zlomové" stanice (v tomto případě kdesi poblíž Hlavního nádraží) - podobný jev se ostatně projevil částečně i na Nádraží Veleslavín. Pokud metro na Žižkov, pak je ideální zcela nová trasa s možností odlišných intervalů, která by nebránila prodlužovat Déčko přímo, v tomto případě asi přes Letnou (odlehčení pro A a C a zdejší tramvajovou trať) do Bohnic (s přetíženou autobusovou dopravou).

+3/−1
23.11.2015 21:19

M71a86r91t28i97n 54R53u26z83i71c26k37a 1172288406347

Mno, tramvajova trat v Konevove ulici nikdy nemela byt zrusena, nejlepe mela byt odklonena smer florenc, kdyz uz ne Hyberskou...

Hlavni smery Zizkova jsou krom na metro A predevsim centrum linkami 5,9,26 kapacitne hodne vytizene a busy 133,207 taktez pretizene smer Florenc. Novemu metru bude chybet napojeni na linku B.

S metrem z Nam. Miru bude problem v tom, ze prestupni stanice a Metro A smer centrum bude jeste vice preplnene a take se vice zatizi usek Nam.Miru-Mustek.

Jestlize se Metro D stavi prakticky soubezne s Metrem C, a dle meho bylo spise vhodnejsi jej vest z Pankrace spise ke stanici Flora - Ohrada (Nakl. nadr. Zizkov) - Palmovka - (Bulovka - Kobylisy - Bohnice), ale i to by zizkovu prilis nepomohlo.

Metro D tak jak je planovano vyresi pouze vytizeni linek 10,16,136 a do centra budou lide stale jezdit preplnenymi autobusy, ev. vyrazne zatizi usek Mustek-Nam. Miru na trase A a take neresi tram. usek Nam.Miru-Karlovo Nam.

Idealni by pro zizkov byla spise nova trasa ...Chmelnice-Ohrada-Prokopovo Nam.-Hlavni Nadr.-Mustek-Narodni divadlo-Kinskeho Zahrada-Andel-Klamovka-Kotlarka... ev. od Prokopova nam. jej vest pres Viktorku-Nam.Miru-IPP-Karlovo Nam. na Andel a dal...

Jelikoz se ale jeste ani nekoplo, lze pripadne pripravit projekt tak, aby bylo mozne v budoucnu umoznit vetveni planovane trasy smer Andel a smer Flora-Palmovka.

+5/−1
23.11.2015 20:18

Z64d16e15n57ě49k 55S54k89ř52i89v52a78n 5574370339646

Zbytečné, žádné metro už nebude potřeba.Stejně by se jen přerušoval provoz kvůli teroristickým útokům, které budou brzy následovat, tak k čemu další trasa?

+2/−10
23.11.2015 20:00

K30a64r25e60l 57D46r19d46a 6173595547439

Pokud vím, tak Dčko Hudeček otočil na Náměstí republiky, což měla být přestupní a konečná. Pak se nabízí prodloužení Letná - Bubeneč - ZOO - Bohnice. (Někdejší plánovaná konečná C.)

  Pokud si Žižkov nezadupe, metro mít nebude. Pěkná by byla konečná na Jarově. Jenže výsledek je tak trochu nesmysl. Kolik lidí potřebuje trasu Pankrác - Žižkov? A pro cestu do centra by to bylo kapku monstrum s přestupem na Míráku. 

  9 by nahradil přestup na Míráku, pak další na Můstku a pak by se teprve cestující dokodrcal k Andělu, kde by byl 9 na jedno nastoupení. Metro by to s tramvají asi prohrálo.

  A pak, jak řešit Hlavní nádraží? Při variantě "Hudeček" se nabízí, že přestupy na Cčko mohou být krátké. Při variantě "Žižkov" bude přestup pod celým nádražím od VŠE a trať to vytočí tak do Koněvky. Takže Seifertova a Olšanská budou nejspíš bez metra. Což není žádoucí.

  Hloupá volba. Víc se mi líbí Bohnice než Žižkov. A Žižkovu bych ordinoval jinou trasu. Přímější do centra. (Což je dnešní Ačko. Žižkov metro má.) ;-)

+3/−1
23.11.2015 19:57

R45a67d69o81s71l11a51v 70K46l54a54u26d95a 5484388544742

Není trochu luxus aby spolu dvě trasy měly dva plnohodnotné přestupy? Zbytečně drahé. Za další proč metro do Bohnic? Další nesmysl. Céčko danou lokalitu spolehlivě obslouží. U ZOO měla být stanice trasy C, ale propočty ukázaly, že by se nevyplatila. A zase pod Vltavou. Navíc by někde křižovala Blanku. To by byla hodně drahá sranda.

0/0
23.11.2015 20:18

E95v88ž60e16n 95P72o90l67á82k 3878548681973

Céčko obslouží Kobylisy, na které ovšem sváží autobusy z Bohnic lidi zcela narvané v intervalu cca minuta ve špičce. Tramvajím, které by dávaly větší smysl se tamní lidé braní zuby nehty...

+1/0
23.11.2015 21:06

K96a93r22e18l 32D81r18d79a 6773155667869

Jaké dva přestupy? Pankrác a Hlavní nádraží? Ale to je přece smysl Dčka, záloha Nuselského mostu. Plánuje se zavření-přerušení trasy C a rekonstrukce Nuseláku. Kdo pojede přes údolí, bude přestupovat na Déčko.

  Ta trasa by jela pod Vltavou, v Blance by problém neměl být. ZOO je někde jinde než byla před 20-30 lety. Je to jen úvaha. Užitečná by mi přišla hlavně Letná, Podbaba a Bohnice.

0/−1
23.11.2015 22:48

M20a74r47t29i21n 28R90u44z50i27c98k47a 1462728756127

No ano, v planu jsou vetev z Pankrace na Nam. Republiky a z Nam. Republiky na Zizkov. Ona totiz puvodne planovana trasa neresi napojeni na Metro B. Nova ho resi, ale dvema linkami, ev. uvrati.

Proto by nejlepsi bylo planovat Zizkovske metro smer centrum a Smichov a metro D smer Bohnice, ale do Bohnic to neni jednoduche z Troji, je to prilis vysoke stoupani, spise se jevi varianta metra D pres Liben a Kobylisy, ale to bude vhodne pouze pres Zizkov - Myslim, ze vhodnejsi trasovani by bylo Decko vest az na Jiriho nebo na Floru a odtud pres Palmovku, Bulovku, Kobylisy az do Bohnic.

Metro A vede pres Vinohrady a na doprave na zizkove je to znat, preplnene autobusy a tramvaje - linky 5,9,26,133,207, ale take 10,16,136.

0/0
23.11.2015 20:27

K98a83r55e81l 72D48r59d42a 6183725667309

Jiřího mi přijde fajn pro obsloužení Žižkova. (Následovala by Prokopovo-Sladkovského náměstí, 1 stanice, 2 výstupy.)

  Chybí ale to Hlavní nádraží a záloha Nuselského mostu.

  Nám. Míru by mělo být s přestupní stanicí na Déčko bezbariérové. Takže jsem spíš pro přestup zde.

  A Chmelnice je rozumná, ale pak to brát na Bohnice? Není to hrozná zajížďka? Přestupy na Béčko a Céčko? Byla by to jak trasa, co má jednou Prahu obkroužit. A co údolí Na Krejcárku a všechny ty koleje tady? Nehrozí nějaký Nuselský most?

0/0
23.11.2015 23:02

M73a95r89t32i72n 95R31u35z71i55c63k95a 1202288796977

Ne to ne, mysleno je Decko takto: Pankrac-Nadr. Vrsovice/Otakarova-(Flora)-Ohrada-Palmovka-Bulovka-Kobylisy-Velka Skala-Bohnice

Zizkov by pak mel jinou linku: Chmelnice-Ohrada-Prokopovo Nam.-Viktoria-Nam.Miru-IPP-Karlovo Nam.-Andel-Klamovka-Kotlarka

nebo varianta: ...Prokopovo-Hl.Nadr.-Mustek-Narodni Divadlo-Kinskeho Zahr.-Andel....

Trasa Decka pres Jiriho by mohla vest podel zizkova ve stope ...Prokopovo-Ohrada-Palmovka... ev. ...Prokopovo-Invalidovna-Palmovka...

Druhy nuselsky most nehrozi, jsou tam mirnejsi podminky nez treba na cecku z NH do Kobylis... stanice na zizkove by byly hlubsi a klesani by bylo podelne zhruba ve stope ulic Pod Krejcarkem-Novovysocanska - Palmovka by byla situovana spise na urovni ulice Vacinova k vychodnimu vestibulu a byvalemu aut. nadrazi.

+1/0
24.11.2015 2:20

P56e74t44r 56P78a18v95e32l 1338938479590

Pokud se nepletu, tak původně tam Žižkov figuroval, ve výhledovém horizontu. Trasa byla naplánována do budoucna na stanice: Bělnice - Písnice - Libuš - Nové Dvory - Thormayerova nemocnice - Krč - Olbrachtova - Pankrác (C) - Náměstí bratří Synků - Náměstí Míru (A) - Hlavní nádraží (C) - Náměstí Republiky (B) - Prokopovo náměstí - Vackov - Chmelnice - Nádraží Libeň - Vysočanská (B). Otázka je, jak je tohle reálné a hlavně kdy. Aby to nebylo v době, kdy budeme mít všichni jetpacks a metro nebude třeba... :-)Původní plán počítal s dokončením 1. etapy v roce 2018, 2. etapy 2021, 3. etapy (ta končí na Míráku) 2025, tak uvidíme.

0/0
23.11.2015 22:28

K41a38r55e54l 97D27r47d60a 6943355517249

Řešit Náměstí Republiky úvratí. To mi přijde hloupé.

  Ostatně, má vzniknout Centrální terminál. Měl by pro pěší propojit Náměstí Republiky, Hlavní nádraží, Florenc. Asi bych volil na Déčku jen tu VŠE, pokud má následovat Žižkov.

0/0
23.11.2015 23:18

Z47d13e56n44ě86k 44K63u91č50e13r67a 4728261861216

Bylo by to hezké, kdyby se to stavělo rychle, dodržoval se rozpočet a celá stavba měla své opodstatnění. Když vezmu poučení z minulých tras, tak dílem blbců je stanice v Letňanech, neboli v polích. Původně měla být v areálu výstaviště, ale výstaviště se nějak posunulo a celý veletržní areál velmi chátrá a to měl být výraznou konkurencí Brnu. Druhým uměleckým dílem je poslední trasa áčka, která od dávných projektů měla vést k letišti a nyní končí u nemocnice, kde nikdo nebydlí a dojezdovou stanici nepoužívá ani 80 tisíc lidí. Pak musíme vzít v potaz, že by stavbu dělal opět Metrostav, ale to by se musely sakra narovnat vztahy s Prahou.

+3/−4
23.11.2015 19:41

E77v73ž65e37n 34P45o89l95á25k 3108648781723

Kterou konečnou stanici využívá 80 000 lidí? A kde jinde je misto na obří autobusový terminál s P+R než v poli? Na Zličíně to dřív vypadalo úplně stejně.

+4/0
23.11.2015 21:09

K67r83y71š14t59o96f 52L32a72n19í86k 1699110965565

tem terminum bych moc neveril, treba zeleznicni zastávky Eden a Zahradni mesto uz mely byt par let hotove a nedeje se vůbec nic

+8/−2
23.11.2015 19:32

D72a65v39i67d 86J49ů72n93a 1660110157347

Roky otřepaná témata..trasa metra D, rychlodráha na letiště, oprava Výstaviště, atd. Podle načasování to vidím spíše na předvolební sliby.;-)

+8/−1
23.11.2015 19:26

M51a87r56t79i18n 71H94a18n77z97a17l 8748739639475

KONEČNĚ!! Žižkovská MHD je skutečně značně poddimenzovaná...

+1/−3
23.11.2015 19:24

M67a86r95t36i36n 88P26e39t85r 6423772398989

Ale asi jo, pokud to teda tipovala ta Hujová, tak to bude jistě důkladně promyšleno.

0/0
23.11.2015 19:21

V72á26c70l98a34v 55Š63o75b92r 5103252737910

Hlavně by to chtělo Cimrmanovu stanici u jeho divadla.

+16/0
23.11.2015 19:14

J29o57s65e89f 65C13h48o80d85o97u40n73s25k18ý 4211126239110

Mohly by tam být eskalátory poháněné lidskou tíhou. A dokonce bysme vyřešili i ten problém s hromadícíma se horníkama :-) Ty lidi navíc by prostě metro odvezlo jinam.

+14/0
23.11.2015 19:21

D78a71v32i91d 16D98l81o29u19h87ý 5544677707311

Tam se nevejde. Nicméně udělat ve Strašnicích zastávku u Solidarity mohli... Cimrman tam byl dost dlouho.

0/0
23.11.2015 19:22

D44a17v41i60d 48D29l38o39u57h23ý 5744857967821

... a dělat zastávku na Kostničáku... Nevím, nevím... Už tam nějaký pátek nebydlím, ale tenkrát bych se tam bál vystoupit.

0/0
23.11.2015 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.