Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze shořel autobus hromadné dopravy, cestující stihli vystoupit

V pražských Letňanech odpoledne shořel autobus na lince 195, kterému začal hořet motor. Tupolevova ulice kvůli tomu zůstala asi hodinu uzavřená, autobusy vyjely po objízdné trase. Žádný cestující nebyl zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a92r26t42i96n51a 89M15a15r71k24o98v27á 1885671964112

Tak nám na tom samém místě dneska shořel další autobus, opět linka 195. Zřejmě se opět dozvíme, že

„Došlo k zahoření v motorovém prostoru, jednalo se o starší typ vozu."

Jeden by řekl, že je něco špatně!!

0/0
3.12.2015 18:33

F83r41a58n77t18i82š44e74k 57K35o91u67d88e21l46k51a 3957597623

Cože zase? 8-o Tak to tam snad někdo zapaluje.

0/0
3.12.2015 19:38

K48a25r10e70l 95H22o43r98á32k 2888339153133

Jeden by řekl, že dnešní moderní autobusy jsou konstruované tak aby nehořely a ejhle, tady jeden celý v plamenech!8-o

0/0
3.12.2015 17:14

M43i47c27h61a67l 64Š87u68l54c 8407577461324

Tento bus bude v provozu téměř 100% od roku 2002, jelikož jsem v roce 2002 přihlašoval auto a dostal SPZ začínající 1A6..., tento bus má 1A8..., pak se asi není čemu divit. Zrovna předevčírem jsem takovým jel na lince 196, možná to byl ten samý, nevím, moc důvěry tyto staré busy nebudí.

0/−2
3.12.2015 8:46

R41a38d77o30s54l14a65v 93K81l56a83u70d61a 5644748824222

Tak neni problém si to najít. http://seznam-autobusu.cz/vuz/14460   Autobus je pochopitelně pravidelně udržován, po najetí XXX km prochází nejrůznějšími opravami, včetně generální. To že byl vyroben v roce 2002 z něj nedělá šrot. Stačí drobná závada a je po autobusu.

+3/0
3.12.2015 9:34

M85a33r29t87i33n 50Š92e84n83k 1412719930922

Díky za odkaz. Podle videa a předních světel jsem to tipoval ještě na Renaulta, ale podle fotek z odkazu je to na 90% autobus s motorem už Iveco. Viděl jsem požár Karosy C 954 (s motorem Iveco Cursor), kde požár způsobil motorový olej stříkající z turba na rozpálený vyfuk a od tohoto to blaflu. Jednalo se o linkáč  Kolínska. Ale povedlo se požár udržet jen v motorovým prostoru. Škoda, že se to nepovedlo i tady. No holt teď bude po Praze jezdit jako náhrada nějaká SORka možná s motorem Cummins.

0/0
3.12.2015 11:32

M52a34r73t80i15n31a 11L44e28v49á 6196618899

Že by kvalita jménem SOR?

0/−6
3.12.2015 8:42

P43e90t15r 10Š23k84o42d54a 5337260444170

Ne, tohle byl Irisbus.

+4/0
3.12.2015 8:54

K86v83ě45t69o72s93l98a87v71a 40H45o87u82d68k61o21v50á 9150790776715

Protože v ČR máme bohatou síť tzv. japonských dálnic:  "Samajama nebo kolofuč", stávají se jízdou po nich i z aut a autobusů  POPELNICE, kdy nikdo neví, kolik a jak dlouho vydrží !!Rv

+2/0
3.12.2015 7:57

V59i59k92y77r 41B57o19h60u40m28i17l 39S73t27r47a64n73s54k54y 9207728286129

Konečně, také řešení jak obměnit autobusy v Praze. Sice trochu "násilné", ale on se ten Magistrát probojuje až k autobusům, které budou splňovat alespoň EURO5.:-P

0/0
3.12.2015 7:21

J54a27n 26F53r33i31d13r27i45c65h 6445368339513

A pražáci čumějó, protože nikdy neviděli naživo táborák.;-D

0/−9
3.12.2015 1:26

O90n41d46ř89e37j 41M22a38r57e18k 9512230557769

V Letňanech moc Pražanů nebydlí - to je povětšinou okrajové sídliště pro náplavy. Ale to vesničan nejspíš neví.

0/−1
3.12.2015 7:33

P59a34v66e98l 41F56a48r60a 9247137854391

Na krajích Prahy jsou naplavení venkovani, v centru cizinci ...

+1/−1
3.12.2015 7:36

V36i10l70é72m 39P89ř23í22h81o23d18a 2304449863897

V Praze už obecně moc Pražáků není.;-D

+2/0
3.12.2015 13:55

R25a68d18e12k 19J74a36h67n 8216977445935

Letňany jsou čtvrť pro imigranty z Moravy a ze Slovenska.

0/−1
3.12.2015 9:17

J75a13n 40V27á42c14l96a14v21í66k 3842786601989

Něco Ukrajinců by se jistě také našlo.

0/0
3.12.2015 10:26

A42n93t46o26n46í63n 54S66c32h90i16n10d75l63e10r 8422599739937

Autobusama v Praze se v poslední době bojím jezdit. Jednak autobusy značky SOR ve mě nevzbuzují žádnou důvěru, nevím proč, ale při jízdě se vždy křečovitě držím dvou tyčí, prootže se bojím, že se ten bakelit rozpadne... A druhý faktor jsou tedy řediči, jejichž profesionalita se v posledních 1-2 letech neuvěřitelně zhoršila. Zřejmě k tomu přispěla i legislativa, která umožňuje zkoušky na autobusáka přímo z osobáku (bez fáze kamionu) - nechápu...

+3/0
2.12.2015 23:15

D94a47v19i50d 95T74o26m46a82n 9785587832387

K tomu je asi jediny duvod - je to LEVNE :) A jinak SORky sice vydavaji ruzne zvuky ale zatim jsem snad nevidel ani jedinou horet (pokud mluvime o mestskych) a docela drzi pohromade.

0/0
2.12.2015 23:46

M51i19c41h41a31l 93D61o80l49e19ž79e49l 7200427376436

v áčkách z toho ještě udělaj garážovanou fábii po důchodci, to nemam strach ;-D

+11/0
2.12.2015 21:50

J13a77k17u20b 83Ř64í61h33a 4525499502301

Už dost ohraný vtip. Když jsem to poprvé viděl někdy před 8 lety, bylo to docela vtipné. Ale když to od té doby vidím jednou za měsíc....

+1/−2
3.12.2015 0:18

H26u71b87e73r16t 76Z58k65o32u67m21a64l 5220231552371

Docela nechápu, jak může kloubovej autobus i přes rychlý zásah hasičů prohořet kompletně až k řidiči, když začlo hořet vzadu...8-o

+1/−2
2.12.2015 20:17

P39e11t84r 42N87e13s78v10a50d72b54a 2864565186889

Interiér je plný vysoce hořlavých materiálů. Jak mile se oheň dostane do interiéru je to otázka 10 - 15  minut a už není co zachraňovat. U osobního auta je za 5 minut hotovo.

+5/0
2.12.2015 21:06

J80o53s40e63f 76P30a15l42a43t82a 1703202451665

že někdo něco nechápe, nebo nikdy neviděl neznamená že to není možné

+2/−1
2.12.2015 21:09

F51r97a70n18t34i93š50e64k 17K41o22u92d86e32l43k32a 3707197233

To byste se divil, velice snadno a rychle

+3/0
2.12.2015 22:25

J78a40k21u80b 58H78o16f33b67a51u58e27r 3928430435977

Intériér a v případě toho Citybusu také kompletní vnější opláštění jsou z plastů, takže to je hned...

0/0
3.12.2015 19:34

E74v82z77e32n 24S47o25u45k97u50p 1837434816988

Inu, i to se může stát....

0/0
2.12.2015 20:04

M21i21l61a95n 66V35o40t26a21v39a 5274696821232

proč to vlastně hasí? nikde žádné další auto, co by mohlo chytit a nechat to shořet celé znamená, že by to hořelo o patnáct minut dýl. škoda pěny, vody atd.

0/−9
2.12.2015 19:54

P58a24v29e58l 53B34l68a48ž92e85k 6981401246741

Možná tím zachrání aspoň asfalt?

+3/0
3.12.2015 7:46

K82a17r93e72l 50F68i40l46i64p 3958765170670

Nepamatuji, že by hořelo tolik Karos, Iveca, Renaultu  tedy těch busů co vyrobila továrna v Vysokém mýtě jako těchto SOR busů. Konstruktéři SOR pokud to není made in china montováno v čr by měli říct kde to na prkně pokazili, protože to je už několikátý bus téhle značky co zahořel.

0/−21
2.12.2015 19:33
Foto

P57a70v48e15l 53F64r12u86m82e31r34t 5887574407718

Divné, na fotce ani videu žádný SOR nevidím, ale naopak vámi zmíněný iveco starší výroby.

+20/0
2.12.2015 19:38

O28n75d96ř35e21j 64F43e13n44c53l 9282236823210

Přesně jak zmiňuje pan Frumert. Na videu jasně hoří Irisbus Citybus (Renault/Karosa/Iveco).

Jakkoliv nemám rád SORy, tak tentokrát je vina jinde.

Nicméně autobus byl dodán v roce 2002. 13 let stáří se holt někde podepíše...

0/0
2.12.2015 19:45

K58a33r81e45l 65F20i77l53i79p 3548755220870

Pokud by neexistoval výrobce jako je SOR což je jen další z řady firem J&T kde nejde o kvalitu a bezpečnost, ale o protočení prachů a nakupovali se autobusy z Vysokého Mýta kde s tím jsou letité zkušenosti tak se vozíme v pohodlných a bezpečných busech a ne v takovém shitu.

0/−16
2.12.2015 19:29

O98n85d69r82e92j 37K67o28d88a97d 1506943128

Melete tady kraviny.. Shořel tam právě ten váš autobus z Vysokého Mýta.. Stejně jako nedávno u Motola...

+22/0
2.12.2015 19:43

P23e66t13r 60P35o50s28p74í34c96h51a52l 7908294937732

No on právě ten super autobus co shořel, je z Vysokého mýta (Iveco - dříve Irisbus, dříve Karosa)

+2/0
2.12.2015 20:10

V94á51c59l98a76v 44M27e74r70g35l 5851240921680

Kdyz odhlednu od toho, ze shorel Irisbus cili Karosa z VM tak prave ty letite zkusenosti, tedy lide z Karosy, uz pred vic jak 20 lety presli do SORu. Puvodni firma ze ktere pak vznilk SOR je zalozena snad dokonce drive nez Sodomka zalozil Karosu. Ale autobusy se tam zacaly delat az pred temi 20 lety. J&T SOR prevzalo zhruba pred 5 lety a toto komentovat nebudu... O tom jestli je kvalitnejsi soucasny SOR nebo soucasny Irisbus take nebudu diskutovat protoze nemam argumenty. Jedine dodam toto: pokud vim tak zatim v Praze horely jen Irisbusy. Nicmene tento mel cislo 6505 coz odhaduji nekdy kolem roku 2005 (tady nekdo pise dokonce 2002) a vek spolu s kilometry se projevi, uvidime jak na tom budou SORy po 10-15 letech.

+2/0
2.12.2015 20:32

J34a40k50u63b 96V20a49l29e29š 8340926227743

Shořelo ti to, Máchale, jen dvě mega kiláků to mělo!

+1/−2
2.12.2015 19:11

P87e27t39r 11R17u73m53p93l56i90k 4959347789493

Je divný, že ty busy tak hoří, víme že je tam překližka a sedadla z látky, ale copak ta látka je dělaná ze super hořlavé tkaniny a na podlahu neexistuje nehořlavý nástřik jak to mají vozy metra?

+5/0
2.12.2015 18:53

D38a89v98i64d 14T81o64m72a21n 9125367322837

Spis je zajimava otazka, proc se u novych SORek nedodava, nebo spis nepriplaci za automaticky hasici system. V manualu je i popsana kontrolka, ktera jeho funkci signalizuje, nicmene nevidel jsem ani jeden bus, ktery by tuto priplatkovou vybavu mel.

+1/0
2.12.2015 23:49

F33r75a31n35t16i63š69e38k 56K40o33u77d50e48l74k76a 3497537393

Jedno čidlo navíc plus kabel na sběrnici by stál majlant :-)

0/0
3.12.2015 10:41

D27a69v21i38d 29T68o87m39a19n 9255167362737

Pak jeste ten hasici system ;)

0/0
3.12.2015 13:28

F84r89a29n27t34i65š89e69k 19K21o81u58d75e86l63k43a 3887947703

Ano to máte pravdu, já měl na mysli jenom signalizaci požáru v motorovém prostoru, což právě některý ciťáky mají.

0/0
3.12.2015 15:15

J58o96s14e23f 22C46h12o65d27o34u59n22s50k13ý 4581916599280

Nedávno tu zahořela 110. Asi tu máme nějakej divnej hořlavej vzduch :D

+2/0
2.12.2015 18:37

T57o52m83á62š 68P18a58v38l78í53k 7817340951

To byl bus do OCL, ne 110, pokud vím...

0/0
3.12.2015 19:51

A30n30t44o77n75í80n 75Z17e79l32e98n72ý 2454583971416

Asi si budu sedat dopředu. Nedávno hořel autobus v Motole, také z motoru.

+3/0
2.12.2015 17:20

R55o26m93a13n 24P40o52l85á94č38e94k 5646839675

U busu je to jedno... Nikdy to nezačne hořet plným plamenem hned...

+6/0
2.12.2015 17:21

A57n82t91o37n39í91n 15Z35e81l21e82n21ý 2774293831896

Budu mít ožehnutou jenom půl zadele, ne plnou.

0/0
2.12.2015 20:02

P32e59t59r 96R33u37m87p31l81i88k 4779577819473

pozor na RTO, ten má motor ve předu.

+7/0
2.12.2015 18:50

V84á21c33l22a74v 26M79e18r29g16l 5351290431820

No nastesti moc ve strehu byt nemusi, RTOcka uz jezdi jen jako nostalgicke jizdy pokud vubec jeste nejake provozni jsou. Nejstarsi co snad nekdo ma jako "beznou" prepravu jsou SMky ale ty maji pro zmenu motor uprostred...

0/0
2.12.2015 20:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.