Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dlouhé kolony a časté ťukance. Otevření Blanky přitížilo Strakonické

Až hodinu zdolávají v ranních hodinách auta i autobusy hromadné dopravy cestu ze Zbraslavského náměstí na Smíchov. Podle jízdních řádů by přitom měla trvat 13 minut. Po zprovoznění Blanky se ve Strakonické ulici ve špice tvoří ještě delší kolony než dřív.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I47v35a93n95a 40N88o32v27á 2102792529778

zásadní je nezužovat silnice. Silnice od Strakonic umožňuje napojení na Barrandovský most ve dvou pruzích (dříve bývalo) a na Smíchov také ve dvou pruzích (bývalo ještě nedávno) Proč to chytráci zužují do jednoho pruhu, je záhadou. Možná někomu ale ty kolony vyhovují...

+1/0
13.12.2015 14:56

J78o80s43e21f 78B49r88o77ž81e11k 7813605842461

Kdy už konečně bude ta Radlická radiála? Měla být v roce 2012. 

Právě v těchto dnes opět a zase omezují průjezdnost Radlické ulice - další a další zužování, omezování rychlosti a semafory. Ze západní části Prahy se už není jak dostat k vnitřnímu okruhu - výjimkou je sjezd z Barandova, který ovšem slouží místo radiály mezi vnitřním a vnějším okruhem a navíc totálně ucpává Barrandovský most, takže průjezd okruhem je v těchto místech katastrofa.

0/0
7.12.2015 17:11

L45a68d78i69s22l69a26v 22H86o50l16í24k 5322672499781

Mnoho lidí je mylně přesvědčeno, že bus pruh dopravu na Strakonické zhoršil, tomu tak ale není.

Dříve se auta od Chuchle připojovala ke směru od Barrandovského mostu 1 pruhem. Po zprovoznění bus pruhu se připojují 1 pruhem. Kde tedy bus pruh způsobil problémy? Ať počítám jak počítám, pořád se připojuje jen 1 pruhem. Dnes, včera, před týdnem, před měsícem, před rokem...

+1/−2
7.12.2015 13:49

J16o43s90e73f 20B77r38o59ž98e61k 7143525422651

Přečetl jste si vůbec ten nesmysl, co jste napsal? Od Chuchle směrem od Barrandovského mostu .... tedy jedině ve směru na Strakonice - ovšem tam žádný bus pruh ani problémy ve špičkách nejsou.

0/0
7.12.2015 17:06

R74o18b59e93r29t 52H57o86m19o36l65k90a 2390362952551

Přečtěte si to pořádně. Mluví o směru do centra (Smíchov/Zlíchovský tunel), kam se připojují auta od Chuchle zprava z podjezdu k autům jedoucím do centra od B. mostu. Takže je to správně.

0/0
8.12.2015 13:28

M80a48r97e75k 67P89a85w 3731684175195

Dříve tam přece byly dva pruhy! Jeden se připojival průběžně, druhý přímo, z čehož plynuly občas nebezpečné situace. Ale doprava byla podstatně plynulejší, Strakovická pod Barr mostem stávala vzácně. Dnes ráno stojí vždy.

0/0
13.12.2015 16:38

M79i18c18h27a82l 56P22a42u56l30í12č24e91k 2913955165355

Netušíte někdo důvod, proč tam jsou zapnuté ty semafory před Mrázovkou? Jo to naprosto zbytečné zdržování. Jestli to má být redukce počtu automobilů v tunelu, tak to je teda dost úlet, protože ten tunel je ve výsledku skoro úplně prázdný a těch aut se tam v jedné dávce na zelenou dostane minimum, kromě toho si nevybavím jediný tunel ani u nás, ani v Evropě, kde by se takto redukoval běžný provoz (semafory se zapínají jen výjimečně, v případě nehod např.). Potom mě ještě napadá důvod ten, že se seká doprava na odbočení do sjezdu mezi oběma tunely u Anděla (mezi Mrázovkou a Strahovským), takže tam občas zasahují stojící auta až do tunelu, ale to by jednak neměl být pro takovýto tunel problém, jednak by se to dalo řešit i jinak, než zastavováním dopravy před tunelem (co třeba zefektivnit ten semafor dole pod tím sjezdem?)

0/0
7.12.2015 13:13

R81o79b50e41r13t 27H22o16m76o74l74k87a 2440902852201

Zefektivnit semafor je nesmyslná představa, protože ten zároveň zavírá Kartouzskou a zpusobuje kolonu až na Karlák... Jinak samozřejmě souhlas.

0/0
7.12.2015 17:07

M72a48r78e91k 52P18a78w 3961794755525

No tak asi nechtějí dopustit kolonu v tunelu, tak ji raději drží před tunelem.

0/0
13.12.2015 16:40

P65a56v16e78l 60B64o13r93m27a75n15n 5615957121498

Ale že tady je odborníků na dopravu.....A přitom je všechno jinak...8-o

0/0
7.12.2015 12:36

P18a80v33e96l 64B43o91r51m52a23n13n 5625277131828

Jinak tvrdit že jeden pruh navíc nepomůže je samozřejmě úplná pitomost.Pochopitelně že by pomohl.

0/0
7.12.2015 12:38

P69a65v60e60l 64B98o96r23m20a84n49n 5725207151218

A raději hned vysvětlím.Zdaleka ne všichni řidiči jedoucí ku Praze mají potřebu odbočovat na Barrandovský moct.Pro řidiče kteří míří do centra resp. směr Smíchov by takový pruh pomohl.Nyní jedním z hl. faktorů proč se to štosuje je nájezd na Barrand. most.za ním se doprava celkem zrychluje.

+3/0
7.12.2015 12:42

P52e76t52r 44H36r54a98d25e41c60k24ý 3130917752966

Do otevření Blanky se tvořily kolony při odbočování na Barrandovský most. Jakmile se autobus dostal do levého pruhu, projel až na Zlíchov bez problémů. Na připojení k sjezdu z mostu byly 2 pruhy. V současnosti se 2 pruhy pod Barrandovským mostem ve směru od Zbraslavi do centra sbíhají do jednoho, autobus má asi 500 m vyhrazený levý pruh a pak musí zpátky do fronty :-(. Problematické je "míchání" aut ze Strakonické s auty, která jedou z mostu ve směru na Mrázovku, tam je provoz opravdu hustý.

+1/0
7.12.2015 13:07

R46o98b20e57r20t 53H11o40m12o52l93k70a 2480572902331

Primární řešení se nabízí samo:

1. Vypnout semafory u vjezdu do Mrázovky, prostě ho přestat regulovat. Větrání by snad mělo být dimenzované na výfuky stojící kolony. Naopak operačně uzavírat výjezdy z tunelu, když se ucpe napojení na povrchu.

2. Oddělit pruhy na Strakonické betonovou zdí už od Chuchle.

+2/−2
7.12.2015 12:32

R86o40b10e46r60t 28H89o58m83o54l33k10a 2450602172311

A sekundární:

Dostavět okruh okolo Prahy, dostavět chybějící radiály a zároveň opět zprůjezdnit stávající radiály (které jsou naopak aktuálně "kripleny" zbytečným zužováním).

+1/0
7.12.2015 12:34

P26a72v85e39l 25O10b60d19r21ž73á98l49e65k 6166514338182

Jelikož proti kterékoliv možné části obou okruhů i libovolné radiály protestuje vždy nejméně jedno občanské sdružení - které může výstavbu libovolně dlouho blokovat - tak není naděje, že by se v dalších 20 letech postavil byť metr čehokoliv.

0/0
8.12.2015 10:23

R72o83b13e55r24t 78H56o50m36o12l85k53a 2640792942311

To nepopírám.

0/0
8.12.2015 10:42
Foto

P77a96v62e27l 75M33a35k30o87v71e60c 8778335511

Ad 2). betonovou zdí oddělit pruhy již od Příbrami...:-)

0/0
7.12.2015 13:23

J41a31n 24H36á61l57a 8605165460267

Já si hlavně myslím, že problém není třetí nebo n-tý pruh. Problém je v tom, že neexistuje vnější okruh a izolované řešení typu Blanky může pomoci lokálně (ale protože je izolované, jinde zase přispěje k větším dopravním problémům).

+2/0
7.12.2015 11:59

V44l12a23d23i17m54i41r 78K77r71a68u53s 6331568844470

zrovna v tomto místě vnější městský okruh existuje, takže to problém není. částečným problémem je chybějící nájezd na okruh pod Točnou (před Komořany). ale ani to není tak zásadní.

0/0
7.12.2015 12:08

J63a25n 82H63á10l32a 8975935800707

Já si dovolím oponovat - žádný vnější městský okruh v Praze neexistuje :-)

Existuje jen ČÁST vnějšího okruhu - ale to je jako kdybyste prohlásil, že třeba loď popluje, protože má část obšívky. Jenže dokud to není kompletní, žádaný efekt to prostě mít nebude.

+1/0
7.12.2015 12:12

V26l13a32d43i24m40i80r 27K24r62a20u28s 6751558924820

ano, určitá část aut, která chce přejet z okruhu na jižní spojku (aby mohla pokračovat směr MB nebo HK) asi použije strakonickou. ale imho existjí ve špičce rychlejší trasy. ale například z Plzně bych už Jižní spojku nepoužil. takže tohle je řešení jen pro ty,co jedou ze směru Strakonice. ano, okruh by pomohl, ale pokud jde o toto konkrétní místo, tak to není až tak zásadní.

0/0
7.12.2015 12:19

V16l64a97d18i73m39i88r 97K41r76a51u46s 6921468184410

setkávám se s tím pravidelně a obětí toho omylu jsou občas i vysokoškolsky vzdělaní lidé... oni se prostě z mně neznámého důvodu domnívají, že když je úsek, kde je kolona, tak že řešením je přidat pruh a kolona se rozpustí. nikoliv výsledkem přidání pruhu bude, že kolona pojede ještě pomaleji. když se k jednomu pruhu přidá druhý, pojede kolona dvakrát pomaleji než ta původní. dvakrát pomaleji, nikoliv dvakrát rychleji. důvod je ten, že průtok je dán úzkým místem, které není dáno počtem pruhů před ním, ale většinou nějakým křížením někde vpředu... já vím, pro netechnické lidi je to kontraintuitivní, ale je to tak. pokud chcete analogii, prostě kilo peří je opět stejně těžké jako kilo železa. pochopte to konečně...

+4/−2
7.12.2015 11:53

V51l89a51d19i44m62i40r 87K36r18a93u74s 6281878684890

tím chci říct, že z těch dvou pruhů na strakonické se klidně dá ve špičce jeden vyhradit pro autobusy, aniž by to těm stojícím automobilistům nějak úblížilo. ale jak píšu níže, u většiny z nich je to snobský přístup, že když oni "lepší lidi v autech" musí stát v koloně, tak ať "socky" busech stojí taky. kam bychom to došli, kdyby "socky" v busu měli pohodlnější a rychlejší cestu. no hrůza!

0/−2
7.12.2015 11:54

J80a93n 67M98a85c17e40k 6371150892660

A proč jsou podle Vás dálnice dvouproudé? Také většinou někde končí jedním pruhem. Prostě dva pruhy mají větší kapacitu než jeden.

Problém bývá v tom, že levý pruh by měl jet rovně (kde je volno) a pravý pruh doprava (kde je zácpa). A někteří řidiči jedou v tom levém a na poslední chvíli se snaží nacpat do pravého a tím ucpou ten levý pruh. Ale to by šlo vyřešit tak, že by mezi těmi pruhy byla plná čára a policie by takové řidiče pokutovala.

+1/−1
7.12.2015 12:00

V72l93a86d79i16m30i67r 38K33r46a57u29s 6741758714980

dálnice nejsou projektované na to, aby na nich stála kolona. dálnice jsou projektované na co nejrychlejší průjezd co nejdelší vzdáleností. zatímco strakonická ve špičce opravdu není dálnice. dálnice nemá bottleneck (pokud tam není nehoda), zatímco strakonická ho má u vjezdu na barandovský most. ale nevím, jestli jste schopen rozumnět.

0/0
7.12.2015 12:05

J78a64n 70M19a72c85e70k 6521340472310

Ale řešení jsou: krátkodobé - tři pruhy na Strakonické místo dvou, dlouhodobé - další most přes Vltavu.

0/0
7.12.2015 12:09

V34l20a62d45i29m77i89r 46K10r55a12u73s 6161888634310

a čemu ty tři pruhy pomůžou? vůbec ničemu. ano, betonářská lobby se napakuje a než se to postaví (několik let!), tak ty kolony budou mnohanásobné, než jsou teď.

0/0
7.12.2015 12:21

J41o60s28e90f 36B86r37o75ž65e94k 7263795112501

Nojo, čím víc tomu někdo nerozumí, tím víc do toho mluví, že???

Betonářská loby se napakuje, když většinou půjde jen o úpravu značení a žádná stavba se provádět nebude. A když bude jeden bus pruh a dva zůstanou pro auta - jeden na odbočení na BM a  druhý na průjezd, tak to jsou prostě tři pruhy.

Inu, kdyby blbost nadnášela.............

0/0
7.12.2015 17:04

J62a42n 84M95a56c75e87k 6271790392380

On problém není "lepší lidi v autech" vs. "socky". Budete se divit, do práce jezdím MHD, pokud auto nutně nepotřebuji, ale opravdu mi tam vadí mnoho věcí: někteří cestující páchnou, mnozí poslouchají hudbu se sluchátky tak nahlas, že to silně obtěžuje a jiní mluví tak, že v každé větě jsou tři sprostá slova. Nemyslím si, že jsem "lepší", ale tyhle věci mi prostě vadí.

+1/−1
7.12.2015 12:16

V75l26a96d15i58m80i55r 51K53r20a34u42s 6201448954440

tak to mi vadí taky... ale nemyslím si, že to je tak kritické, jak vy tvrdíte. ale tyhle problémy neodstraníte přidáním třetího pruhu.

0/0
7.12.2015 12:22

B50o12h96u88s94l47a22v 26K76r58á23l75í14k 2611310899256

Mně zase vadí lidé, co se cpou do města s autem i když vědí, že se tam nevejdou a budou zdržovat ostatní. To už je asi přece jen lepší, když si v autobuse něco poslouchají do sluchátek a nejsou čerstvě vydesinfikovaní nějakým sajrajtem.

0/0
7.12.2015 15:41

F20e89r32d26i83n48a74n35d 90S26l29a32v49í98k 1225782462249

Sice se tu pěkně snažíte pohonit ego. Ale jen ukazujete, že neumíte myslet v šitších souvislostech. Pokud se tam přidá druhý pruh. Tak sice auta jedoucí nějakým směrem pojedou pořád stejnou dobu. Ale délka kolony se zmenší na polovinu. Protože se bavíme o městském provozu tak je velký rozdíl jestli má kolona 1,5km a zasáhne do 5 křiřovatek, kde zpomaluje dopravu i ve směrech mimo kolonu. Nebo má 750m a blokuje jen 2 křižovatky.

To je krásně vidět na křižovatce u Libeňského nádraží. Po té co směrem z města ubraly jeden pruh na úkor zastávky. Začali se v místě před tímto Bottleneckem tvořit kolony. Než se řidič naučili využívat ten končící pruh naplno tak nestála jen auta jedoucí z centra ale i všichni ostatní, protože se ta křižovatka ucpávala. A obávám se, že se blíží opět doba, kdy přestane stačit i kapacita toho druhého pruhu a křižovatka bude ve špičce opět téměř neprůjezdná.

+2/0
7.12.2015 12:49

D82a49v42i37d 13R79y37c98h66e79t46s91k87ý 9436271980540

ROPID je dotacni tunel a hnizdo korupce nerozumim proc ma pravo narizovat ridicum co plati 70% dan z paliva a milion dalsich veci a krast silnicni pruhy.

+3/−1
7.12.2015 11:47
Foto

L73u27k21á12š 37N70o96v78o28t89n76ý 6776467448388

Ale vždyť ten pruh navíc není tím problémem. V té koloně strávíte pořád třeba 30 minut a je jedno, jestli stojíte ve dvou nebo ve třech pruzích, když problém je úzké místo u Barrandovského mostu, které pruhy navíc (na Strakonické) neovlivní (a těmi pruhy zase tolik autobusů nejezdí, aby to nějaké významně ovlivnilo čekací dobu v koloně).

+1/0
7.12.2015 11:49

J89a77r80o57s87l17a19v 93P26o27r67t 7389427129815

Pro nás ze severu Prahy co jezdíme směr Dobříš , Sázava,je Blanka a další tunely naprosto super , ale samozřejmě to komplikuje situaci na příjezdech . S tím se ale už při stavbě mělo počítat .

0/0
7.12.2015 11:46
Foto

L11u33k94á34š 93N66o44v85o21t52n62ý 6186227138598

A nejsou problémem pak světla (semafory) regulující vjezd do tunelu v ulici Dobříšská? A tím vznikají kolony i na Jižní spojce a ve Strakonické? Nebylo by tedy nejjednodušším řešením se zamyslet nad tím, proč ty semafory teď hází červenou daleko častěji než dříve (předpokládám, že je problém u nějakého výjezdu) a řešit problém tam místo nějakého rozšiřování Strakonické? Vždyť podle dat na Jižní spojce / Strakonické zase tolik auto (kvůli Blance) nepřibylo.

+3/0
7.12.2015 11:42
Foto

P62a32v50e56l 24M17a85k39o90v44e79c 8118935431

Novým nesmyslným trendem v Praze je rušení jednoho pruhu u všech dvouproudových komunikací. To je i případ Strakonické a nájezdů v okolí Barrandovského mostu. V kombinaci se snižováním rychlosti a nesmyslnou 50km/h u víceproudových komunikací při nedokončeném vnitřním a vnějším okruhu je to programová paralyzace dopravy v Praze... Vidím za tím islámský stát nebo nekompetentní úředníky, případně oboje...:-)

+4/0
7.12.2015 11:26

V98l37a94d95i26m66i80r 52K51r77a93u13s 6661388934780

plynulost dopravy je dána úzkým místem, anglicky bottleneck. pokud stojíte v zácpě mimo bottleneck, je úplně jedno, zda stojíte ve dvou pruzích nebo v jednom. v těch dvou je to "parkoviště" naokpak ještě pomalejší a místo, kde stojí zasmrdí svými výfukovými plyny mnohem hůře... rezervování jednoho pruhu pro autobusy dává perfektní smysl.

+2/−2
7.12.2015 11:34

V93l16a44d63i94m26i81r 28K94r95a71u41s 6591548924710

umí hejduk argumetovat, nebo jen mínusuje?

0/0
7.12.2015 11:44

J10a86n 82M56a66c91e55k 6311160212540

Pokud je tedy tím úzkým místem nájezd na Barrandovský most, tak snad by mohla stát jen auta v pravém pruhu, zatímco auta v levém pruhu by mohla volně pokračovat rovně, ne? A hlavně, jak zde již někdo psal, by mohl ten nájezd na most být dvoupruhový. Ale to je problém těch zelených mozků - vše raději zakázat, než se zamyslet, jak zajistit větší průjezdnost. Mimochodem, máte auto?

+1/0
7.12.2015 11:55

V56l52a56d77i91m60i96r 37K44r47a98u26s 6271188104100

viděl jste někdy čecha v autě? víte, co by dělal, kdyby pravý pruh k nájezdu na baraňďák stál třeba kilometr a ten levý by plynule jel? ano, správně, uhodne to každej... vjel by do levého a pokračoval by až těsne před nájezd a tam by se prostě do toho pravého za každou cenu do nějaké mezírky "vesral"... a tihle "vsírači" pak následně zablokují i ten levý... takže tohle nefunguje v praxi. a mít dva pruhy nájezdu na barandovský most, to je o trochu lepší řešení, ale vzhledem k tomu, že barandovský most je blokován následným sjezdem do bráníka, tak by to moc nepomohlo, ba nopak. protože na možnost přeřadit se přes dva pruhy je tam cca jen 100 metrů, tak by tam v plném provozu a ve špičce byla každých deset minut nehoda, takže blokáda jižního cípu prahy by byla dokonalá. vaše druhé řešení tedy také nefunguje. jediné řešení je ubrat počet aut a to uděláme nejlépe tak, že zatraktivníme MHD. mimo jiné vyhrazenými pruhy pro autobusy.

+1/0
7.12.2015 12:03

J54a35n 30M97a58c15e93k 6261820802360

Může-li policie kontrolovat, zda nejedu v pruhu pro autobusy, může zrovna tak dobře kontrolovat, zda nepřejíždím plnou čáru z levého pruhu do pravého.

0/0
7.12.2015 12:06

V86l48a84d37i51m49i69r 38K71r26a13u21s 6441318194550

no jistě... ;-D a chytat a stavět tě asi bude kde? v tom úzkém místě? a bude tak dopravu blokovat ještě víc? nech už těch nesmyslů... a krom toho, v jaké vzdálenosti před křižovatkou tě bude chytat? a za co vlastně? že ses rozhodl změnit pruh? je na to nějaký paragraf?

0/0
7.12.2015 12:14

J72a82n 69M74a56c66e46k 6301100182610

Když tam bude plná čára, tak na to paragraf je. Když můžou být kamery na měření rychlosti, tak by mohly být i na tohle. A vůbec - jestli je celý problém kvůli pár neukázněným agresivním řidičům, tak řešení omezit všechny ostatní mi přijde prostě špatné.

0/0
7.12.2015 12:33

P48a62v36e73l 95N64o73v58á52k 7161946589553

Upřímně sám tohle normalne nedělám, ale ne jednou se mi stalo že jsem přijel někam kde to neznám a logicky prostě jedu pruhem co to jede vim prd z jakého důvodu to stojí v jednom pruhu a až u sjezdu zjistim podle značek že tam potrebuju sjet a nedá se dělat nic jiného než se tam prostě nacpat

+2/0
7.12.2015 12:08

J87a46n 82M95a43c89e97k 6871130412200

Pokud by bylo srozumitelné dopravní značení a informace o řazení v pruzích s dostatečným předstihem, tak se Vám to nestane.

0/0
7.12.2015 12:10

V55l18a34d69i49m27i83r 29K89r11a17u12s 6961298474470

vy asi autem moc nejezdíte co? že nějaký zmetek předjíždí kolonu aby se tam následně vecpal je naprosto běžné.

+1/0
7.12.2015 12:25

B85o78h12u59s23l37a80v 37K72r69á13l39í11k 2291580169516

Jako myslíte, že by řadicí pruhy byly značeny tři kilometry předem? To vám asi neprojde. ;-D

0/0
7.12.2015 15:43

V79l65a71d94i33m40i68r 86K14r57a48u85s 6491628584950

já vím, stane se to občas každému. a právě proto to nelze trestat a řada z*rdů na to hřeší.

0/0
7.12.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.