Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dlouhé kolony a časté ťukance. Otevření Blanky přitížilo Strakonické

Až hodinu zdolávají v ranních hodinách auta i autobusy hromadné dopravy cestu ze Zbraslavského náměstí na Smíchov. Podle jízdních řádů by přitom měla trvat 13 minut. Po zprovoznění Blanky se ve Strakonické ulici ve špice tvoří ještě delší kolony než dřív.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I44v36a66n73a 72N88o57v70á 2542572509328

zásadní je nezužovat silnice. Silnice od Strakonic umožňuje napojení na Barrandovský most ve dvou pruzích (dříve bývalo) a na Smíchov také ve dvou pruzích (bývalo ještě nedávno) Proč to chytráci zužují do jednoho pruhu, je záhadou. Možná někomu ale ty kolony vyhovují...

+1/0
13.12.2015 14:56

J55o36s89e35f 52B70r79o90ž15e19k 7773705262781

Kdy už konečně bude ta Radlická radiála? Měla být v roce 2012. 

Právě v těchto dnes opět a zase omezují průjezdnost Radlické ulice - další a další zužování, omezování rychlosti a semafory. Ze západní části Prahy se už není jak dostat k vnitřnímu okruhu - výjimkou je sjezd z Barandova, který ovšem slouží místo radiály mezi vnitřním a vnějším okruhem a navíc totálně ucpává Barrandovský most, takže průjezd okruhem je v těchto místech katastrofa.

0/0
7.12.2015 17:11

L98a49d21i61s21l72a43v 12H33o35l94í68k 5342682729801

Mnoho lidí je mylně přesvědčeno, že bus pruh dopravu na Strakonické zhoršil, tomu tak ale není.

Dříve se auta od Chuchle připojovala ke směru od Barrandovského mostu 1 pruhem. Po zprovoznění bus pruhu se připojují 1 pruhem. Kde tedy bus pruh způsobil problémy? Ať počítám jak počítám, pořád se připojuje jen 1 pruhem. Dnes, včera, před týdnem, před měsícem, před rokem...

+1/−2
7.12.2015 13:49

J34o21s89e77f 65B86r76o95ž95e85k 7313495412701

Přečetl jste si vůbec ten nesmysl, co jste napsal? Od Chuchle směrem od Barrandovského mostu .... tedy jedině ve směru na Strakonice - ovšem tam žádný bus pruh ani problémy ve špičkách nejsou.

0/0
7.12.2015 17:06

R47o18b12e28r40t 17H48o97m30o59l95k12a 2650202442471

Přečtěte si to pořádně. Mluví o směru do centra (Smíchov/Zlíchovský tunel), kam se připojují auta od Chuchle zprava z podjezdu k autům jedoucím do centra od B. mostu. Takže je to správně.

0/0
8.12.2015 13:28

M60a11r30e87k 39P78a30w 3151264875765

Dříve tam přece byly dva pruhy! Jeden se připojival průběžně, druhý přímo, z čehož plynuly občas nebezpečné situace. Ale doprava byla podstatně plynulejší, Strakovická pod Barr mostem stávala vzácně. Dnes ráno stojí vždy.

0/0
13.12.2015 16:38

M76i58c86h47a48l 43P98a66u32l86í98č57e81k 2123685335225

Netušíte někdo důvod, proč tam jsou zapnuté ty semafory před Mrázovkou? Jo to naprosto zbytečné zdržování. Jestli to má být redukce počtu automobilů v tunelu, tak to je teda dost úlet, protože ten tunel je ve výsledku skoro úplně prázdný a těch aut se tam v jedné dávce na zelenou dostane minimum, kromě toho si nevybavím jediný tunel ani u nás, ani v Evropě, kde by se takto redukoval běžný provoz (semafory se zapínají jen výjimečně, v případě nehod např.). Potom mě ještě napadá důvod ten, že se seká doprava na odbočení do sjezdu mezi oběma tunely u Anděla (mezi Mrázovkou a Strahovským), takže tam občas zasahují stojící auta až do tunelu, ale to by jednak neměl být pro takovýto tunel problém, jednak by se to dalo řešit i jinak, než zastavováním dopravy před tunelem (co třeba zefektivnit ten semafor dole pod tím sjezdem?)

0/0
7.12.2015 13:13

R80o68b11e55r56t 64H24o82m40o39l52k16a 2110632292191

Zefektivnit semafor je nesmyslná představa, protože ten zároveň zavírá Kartouzskou a zpusobuje kolonu až na Karlák... Jinak samozřejmě souhlas.

0/0
7.12.2015 17:07

M57a51r94e64k 49P60a64w 3141184245595

No tak asi nechtějí dopustit kolonu v tunelu, tak ji raději drží před tunelem.

0/0
13.12.2015 16:40

P31a32v10e82l 22B89o52r37m67a10n39n 5385247871798

Ale že tady je odborníků na dopravu.....A přitom je všechno jinak...8-o

0/0
7.12.2015 12:36

P26a56v98e18l 49B83o39r33m69a31n10n 5315667341148

Jinak tvrdit že jeden pruh navíc nepomůže je samozřejmě úplná pitomost.Pochopitelně že by pomohl.

0/0
7.12.2015 12:38

P85a71v25e34l 71B75o39r75m32a96n53n 5215337541178

A raději hned vysvětlím.Zdaleka ne všichni řidiči jedoucí ku Praze mají potřebu odbočovat na Barrandovský moct.Pro řidiče kteří míří do centra resp. směr Smíchov by takový pruh pomohl.Nyní jedním z hl. faktorů proč se to štosuje je nájezd na Barrand. most.za ním se doprava celkem zrychluje.

+3/0
7.12.2015 12:42

P89e40t60r 40H46r15a82d85e24c75k18ý 3410567542546

Do otevření Blanky se tvořily kolony při odbočování na Barrandovský most. Jakmile se autobus dostal do levého pruhu, projel až na Zlíchov bez problémů. Na připojení k sjezdu z mostu byly 2 pruhy. V současnosti se 2 pruhy pod Barrandovským mostem ve směru od Zbraslavi do centra sbíhají do jednoho, autobus má asi 500 m vyhrazený levý pruh a pak musí zpátky do fronty :-(. Problematické je "míchání" aut ze Strakonické s auty, která jedou z mostu ve směru na Mrázovku, tam je provoz opravdu hustý.

+1/0
7.12.2015 13:07

R89o22b98e52r22t 58H22o67m87o71l75k71a 2680842792621

Primární řešení se nabízí samo:

1. Vypnout semafory u vjezdu do Mrázovky, prostě ho přestat regulovat. Větrání by snad mělo být dimenzované na výfuky stojící kolony. Naopak operačně uzavírat výjezdy z tunelu, když se ucpe napojení na povrchu.

2. Oddělit pruhy na Strakonické betonovou zdí už od Chuchle.

+2/−2
7.12.2015 12:32

R11o13b96e94r45t 93H18o78m23o95l85k58a 2490782852641

A sekundární:

Dostavět okruh okolo Prahy, dostavět chybějící radiály a zároveň opět zprůjezdnit stávající radiály (které jsou naopak aktuálně "kripleny" zbytečným zužováním).

+1/0
7.12.2015 12:34

P97a52v45e30l 92O93b76d53r35ž76á54l32e38k 6746534668312

Jelikož proti kterékoliv možné části obou okruhů i libovolné radiály protestuje vždy nejméně jedno občanské sdružení - které může výstavbu libovolně dlouho blokovat - tak není naděje, že by se v dalších 20 letech postavil byť metr čehokoliv.

0/0
8.12.2015 10:23

R62o51b43e55r12t 76H63o86m83o33l86k45a 2950292852951

To nepopírám.

0/0
8.12.2015 10:42
Foto

P19a38v82e75l 65M43a65k18o87v26e31c 8968325301

Ad 2). betonovou zdí oddělit pruhy již od Příbrami...:-)

0/0
7.12.2015 13:23

J73a26n 10H93á50l36a 8495435150587

Já si hlavně myslím, že problém není třetí nebo n-tý pruh. Problém je v tom, že neexistuje vnější okruh a izolované řešení typu Blanky může pomoci lokálně (ale protože je izolované, jinde zase přispěje k větším dopravním problémům).

+2/0
7.12.2015 11:59

V68l75a66d26i31m31i96r 12K11r64a16u21s 6111338744590

zrovna v tomto místě vnější městský okruh existuje, takže to problém není. částečným problémem je chybějící nájezd na okruh pod Točnou (před Komořany). ale ani to není tak zásadní.

0/0
7.12.2015 12:08

J73a79n 68H28á53l75a 8515865140107

Já si dovolím oponovat - žádný vnější městský okruh v Praze neexistuje :-)

Existuje jen ČÁST vnějšího okruhu - ale to je jako kdybyste prohlásil, že třeba loď popluje, protože má část obšívky. Jenže dokud to není kompletní, žádaný efekt to prostě mít nebude.

+1/0
7.12.2015 12:12

V48l86a89d13i29m52i93r 26K67r76a27u44s 6211648944560

ano, určitá část aut, která chce přejet z okruhu na jižní spojku (aby mohla pokračovat směr MB nebo HK) asi použije strakonickou. ale imho existjí ve špičce rychlejší trasy. ale například z Plzně bych už Jižní spojku nepoužil. takže tohle je řešení jen pro ty,co jedou ze směru Strakonice. ano, okruh by pomohl, ale pokud jde o toto konkrétní místo, tak to není až tak zásadní.

0/0
7.12.2015 12:19

V80l32a36d32i89m59i59r 45K77r80a66u48s 6411468544680

setkávám se s tím pravidelně a obětí toho omylu jsou občas i vysokoškolsky vzdělaní lidé... oni se prostě z mně neznámého důvodu domnívají, že když je úsek, kde je kolona, tak že řešením je přidat pruh a kolona se rozpustí. nikoliv výsledkem přidání pruhu bude, že kolona pojede ještě pomaleji. když se k jednomu pruhu přidá druhý, pojede kolona dvakrát pomaleji než ta původní. dvakrát pomaleji, nikoliv dvakrát rychleji. důvod je ten, že průtok je dán úzkým místem, které není dáno počtem pruhů před ním, ale většinou nějakým křížením někde vpředu... já vím, pro netechnické lidi je to kontraintuitivní, ale je to tak. pokud chcete analogii, prostě kilo peří je opět stejně těžké jako kilo železa. pochopte to konečně...

+4/−2
7.12.2015 11:53

V23l30a65d89i89m98i41r 41K60r36a52u16s 6411308144260

tím chci říct, že z těch dvou pruhů na strakonické se klidně dá ve špičce jeden vyhradit pro autobusy, aniž by to těm stojícím automobilistům nějak úblížilo. ale jak píšu níže, u většiny z nich je to snobský přístup, že když oni "lepší lidi v autech" musí stát v koloně, tak ať "socky" busech stojí taky. kam bychom to došli, kdyby "socky" v busu měli pohodlnější a rychlejší cestu. no hrůza!

0/−2
7.12.2015 11:54

J40a49n 74M12a10c23e95k 6281430942860

A proč jsou podle Vás dálnice dvouproudé? Také většinou někde končí jedním pruhem. Prostě dva pruhy mají větší kapacitu než jeden.

Problém bývá v tom, že levý pruh by měl jet rovně (kde je volno) a pravý pruh doprava (kde je zácpa). A někteří řidiči jedou v tom levém a na poslední chvíli se snaží nacpat do pravého a tím ucpou ten levý pruh. Ale to by šlo vyřešit tak, že by mezi těmi pruhy byla plná čára a policie by takové řidiče pokutovala.

+1/−1
7.12.2015 12:00

V61l74a76d81i56m21i32r 86K39r42a68u34s 6901718754860

dálnice nejsou projektované na to, aby na nich stála kolona. dálnice jsou projektované na co nejrychlejší průjezd co nejdelší vzdáleností. zatímco strakonická ve špičce opravdu není dálnice. dálnice nemá bottleneck (pokud tam není nehoda), zatímco strakonická ho má u vjezdu na barandovský most. ale nevím, jestli jste schopen rozumnět.

0/0
7.12.2015 12:05

J21a78n 91M96a45c44e21k 6781270252880

Ale řešení jsou: krátkodobé - tři pruhy na Strakonické místo dvou, dlouhodobé - další most přes Vltavu.

0/0
7.12.2015 12:09

V77l33a30d34i58m38i72r 87K34r29a16u48s 6881118794380

a čemu ty tři pruhy pomůžou? vůbec ničemu. ano, betonářská lobby se napakuje a než se to postaví (několik let!), tak ty kolony budou mnohanásobné, než jsou teď.

0/0
7.12.2015 12:21

J23o39s35e77f 83B66r28o19ž65e67k 7283145152621

Nojo, čím víc tomu někdo nerozumí, tím víc do toho mluví, že???

Betonářská loby se napakuje, když většinou půjde jen o úpravu značení a žádná stavba se provádět nebude. A když bude jeden bus pruh a dva zůstanou pro auta - jeden na odbočení na BM a  druhý na průjezd, tak to jsou prostě tři pruhy.

Inu, kdyby blbost nadnášela.............

0/0
7.12.2015 17:04

J54a94n 26M78a62c61e48k 6701910472780

On problém není "lepší lidi v autech" vs. "socky". Budete se divit, do práce jezdím MHD, pokud auto nutně nepotřebuji, ale opravdu mi tam vadí mnoho věcí: někteří cestující páchnou, mnozí poslouchají hudbu se sluchátky tak nahlas, že to silně obtěžuje a jiní mluví tak, že v každé větě jsou tři sprostá slova. Nemyslím si, že jsem "lepší", ale tyhle věci mi prostě vadí.

+1/−1
7.12.2015 12:16

V92l83a88d74i43m79i27r 28K28r32a10u93s 6941648284930

tak to mi vadí taky... ale nemyslím si, že to je tak kritické, jak vy tvrdíte. ale tyhle problémy neodstraníte přidáním třetího pruhu.

0/0
7.12.2015 12:22

B57o45h34u19s65l49a44v 28K35r20á75l70í54k 2591390729166

Mně zase vadí lidé, co se cpou do města s autem i když vědí, že se tam nevejdou a budou zdržovat ostatní. To už je asi přece jen lepší, když si v autobuse něco poslouchají do sluchátek a nejsou čerstvě vydesinfikovaní nějakým sajrajtem.

0/0
7.12.2015 15:41

F68e28r97d10i14n59a14n73d 19S88l83a90v42í77k 1185692242689

Sice se tu pěkně snažíte pohonit ego. Ale jen ukazujete, že neumíte myslet v šitších souvislostech. Pokud se tam přidá druhý pruh. Tak sice auta jedoucí nějakým směrem pojedou pořád stejnou dobu. Ale délka kolony se zmenší na polovinu. Protože se bavíme o městském provozu tak je velký rozdíl jestli má kolona 1,5km a zasáhne do 5 křiřovatek, kde zpomaluje dopravu i ve směrech mimo kolonu. Nebo má 750m a blokuje jen 2 křižovatky.

To je krásně vidět na křižovatce u Libeňského nádraží. Po té co směrem z města ubraly jeden pruh na úkor zastávky. Začali se v místě před tímto Bottleneckem tvořit kolony. Než se řidič naučili využívat ten končící pruh naplno tak nestála jen auta jedoucí z centra ale i všichni ostatní, protože se ta křižovatka ucpávala. A obávám se, že se blíží opět doba, kdy přestane stačit i kapacita toho druhého pruhu a křižovatka bude ve špičce opět téměř neprůjezdná.

+2/0
7.12.2015 12:49

D76a18v57i14d 58R13y70c56h25e56t26s34k33ý 9676811980460

ROPID je dotacni tunel a hnizdo korupce nerozumim proc ma pravo narizovat ridicum co plati 70% dan z paliva a milion dalsich veci a krast silnicni pruhy.

+3/−1
7.12.2015 11:47
Foto

L28u93k84á90š 95N89o89v40o38t68n57ý 6806597458968

Ale vždyť ten pruh navíc není tím problémem. V té koloně strávíte pořád třeba 30 minut a je jedno, jestli stojíte ve dvou nebo ve třech pruzích, když problém je úzké místo u Barrandovského mostu, které pruhy navíc (na Strakonické) neovlivní (a těmi pruhy zase tolik autobusů nejezdí, aby to nějaké významně ovlivnilo čekací dobu v koloně).

+1/0
7.12.2015 11:49

J47a89r20o74s16l63a67v 92P36o94r69t 7299817759215

Pro nás ze severu Prahy co jezdíme směr Dobříš , Sázava,je Blanka a další tunely naprosto super , ale samozřejmě to komplikuje situaci na příjezdech . S tím se ale už při stavbě mělo počítat .

0/0
7.12.2015 11:46
Foto

L75u31k27á18š 40N60o66v63o27t14n85ý 6576437558538

A nejsou problémem pak světla (semafory) regulující vjezd do tunelu v ulici Dobříšská? A tím vznikají kolony i na Jižní spojce a ve Strakonické? Nebylo by tedy nejjednodušším řešením se zamyslet nad tím, proč ty semafory teď hází červenou daleko častěji než dříve (předpokládám, že je problém u nějakého výjezdu) a řešit problém tam místo nějakého rozšiřování Strakonické? Vždyť podle dat na Jižní spojce / Strakonické zase tolik auto (kvůli Blance) nepřibylo.

+3/0
7.12.2015 11:42
Foto

P31a90v88e44l 34M85a48k86o24v55e32c 8138935601

Novým nesmyslným trendem v Praze je rušení jednoho pruhu u všech dvouproudových komunikací. To je i případ Strakonické a nájezdů v okolí Barrandovského mostu. V kombinaci se snižováním rychlosti a nesmyslnou 50km/h u víceproudových komunikací při nedokončeném vnitřním a vnějším okruhu je to programová paralyzace dopravy v Praze... Vidím za tím islámský stát nebo nekompetentní úředníky, případně oboje...:-)

+4/0
7.12.2015 11:26

V66l31a42d58i78m32i59r 43K68r35a32u41s 6361518804780

plynulost dopravy je dána úzkým místem, anglicky bottleneck. pokud stojíte v zácpě mimo bottleneck, je úplně jedno, zda stojíte ve dvou pruzích nebo v jednom. v těch dvou je to "parkoviště" naokpak ještě pomalejší a místo, kde stojí zasmrdí svými výfukovými plyny mnohem hůře... rezervování jednoho pruhu pro autobusy dává perfektní smysl.

+2/−2
7.12.2015 11:34

V68l96a72d54i28m58i53r 59K58r12a45u69s 6601548224550

umí hejduk argumetovat, nebo jen mínusuje?

0/0
7.12.2015 11:44

J79a16n 83M58a41c35e51k 6661190962150

Pokud je tedy tím úzkým místem nájezd na Barrandovský most, tak snad by mohla stát jen auta v pravém pruhu, zatímco auta v levém pruhu by mohla volně pokračovat rovně, ne? A hlavně, jak zde již někdo psal, by mohl ten nájezd na most být dvoupruhový. Ale to je problém těch zelených mozků - vše raději zakázat, než se zamyslet, jak zajistit větší průjezdnost. Mimochodem, máte auto?

+1/0
7.12.2015 11:55

V50l57a19d39i26m82i30r 94K65r81a60u11s 6871978824250

viděl jste někdy čecha v autě? víte, co by dělal, kdyby pravý pruh k nájezdu na baraňďák stál třeba kilometr a ten levý by plynule jel? ano, správně, uhodne to každej... vjel by do levého a pokračoval by až těsne před nájezd a tam by se prostě do toho pravého za každou cenu do nějaké mezírky "vesral"... a tihle "vsírači" pak následně zablokují i ten levý... takže tohle nefunguje v praxi. a mít dva pruhy nájezdu na barandovský most, to je o trochu lepší řešení, ale vzhledem k tomu, že barandovský most je blokován následným sjezdem do bráníka, tak by to moc nepomohlo, ba nopak. protože na možnost přeřadit se přes dva pruhy je tam cca jen 100 metrů, tak by tam v plném provozu a ve špičce byla každých deset minut nehoda, takže blokáda jižního cípu prahy by byla dokonalá. vaše druhé řešení tedy také nefunguje. jediné řešení je ubrat počet aut a to uděláme nejlépe tak, že zatraktivníme MHD. mimo jiné vyhrazenými pruhy pro autobusy.

+1/0
7.12.2015 12:03

J19a96n 37M12a42c82e51k 6611660532170

Může-li policie kontrolovat, zda nejedu v pruhu pro autobusy, může zrovna tak dobře kontrolovat, zda nepřejíždím plnou čáru z levého pruhu do pravého.

0/0
7.12.2015 12:06

V34l50a48d29i93m68i56r 18K89r96a57u32s 6241808474380

no jistě... ;-D a chytat a stavět tě asi bude kde? v tom úzkém místě? a bude tak dopravu blokovat ještě víc? nech už těch nesmyslů... a krom toho, v jaké vzdálenosti před křižovatkou tě bude chytat? a za co vlastně? že ses rozhodl změnit pruh? je na to nějaký paragraf?

0/0
7.12.2015 12:14

J96a47n 80M41a90c32e37k 6461260602870

Když tam bude plná čára, tak na to paragraf je. Když můžou být kamery na měření rychlosti, tak by mohly být i na tohle. A vůbec - jestli je celý problém kvůli pár neukázněným agresivním řidičům, tak řešení omezit všechny ostatní mi přijde prostě špatné.

0/0
7.12.2015 12:33

P74a33v73e88l 44N60o11v68á93k 7761826779843

Upřímně sám tohle normalne nedělám, ale ne jednou se mi stalo že jsem přijel někam kde to neznám a logicky prostě jedu pruhem co to jede vim prd z jakého důvodu to stojí v jednom pruhu a až u sjezdu zjistim podle značek že tam potrebuju sjet a nedá se dělat nic jiného než se tam prostě nacpat

+2/0
7.12.2015 12:08

J77a11n 55M23a75c24e84k 6491740382430

Pokud by bylo srozumitelné dopravní značení a informace o řazení v pruzích s dostatečným předstihem, tak se Vám to nestane.

0/0
7.12.2015 12:10

V36l26a15d87i40m80i90r 21K13r71a98u84s 6751268194930

vy asi autem moc nejezdíte co? že nějaký zmetek předjíždí kolonu aby se tam následně vecpal je naprosto běžné.

+1/0
7.12.2015 12:25

B26o42h66u95s15l24a52v 94K74r70á49l70í91k 2861970409726

Jako myslíte, že by řadicí pruhy byly značeny tři kilometry předem? To vám asi neprojde. ;-D

0/0
7.12.2015 15:43

V72l30a49d82i27m89i18r 98K81r32a71u11s 6861698724100

já vím, stane se to občas každému. a právě proto to nelze trestat a řada z*rdů na to hřeší.

0/0
7.12.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.