Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dlouhé kolony a časté ťukance. Otevření Blanky přitížilo Strakonické

Až hodinu zdolávají v ranních hodinách auta i autobusy hromadné dopravy cestu ze Zbraslavského náměstí na Smíchov. Podle jízdních řádů by přitom měla trvat 13 minut. Po zprovoznění Blanky se ve Strakonické ulici ve špice tvoří ještě delší kolony než dřív.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I90v63a51n61a 75N72o27v82á 2402872499888

zásadní je nezužovat silnice. Silnice od Strakonic umožňuje napojení na Barrandovský most ve dvou pruzích (dříve bývalo) a na Smíchov také ve dvou pruzích (bývalo ještě nedávno) Proč to chytráci zužují do jednoho pruhu, je záhadou. Možná někomu ale ty kolony vyhovují...

+1/0
13.12.2015 14:56

J34o72s32e45f 88B27r10o57ž12e14k 7913825162501

Kdy už konečně bude ta Radlická radiála? Měla být v roce 2012. 

Právě v těchto dnes opět a zase omezují průjezdnost Radlické ulice - další a další zužování, omezování rychlosti a semafory. Ze západní části Prahy se už není jak dostat k vnitřnímu okruhu - výjimkou je sjezd z Barandova, který ovšem slouží místo radiály mezi vnitřním a vnějším okruhem a navíc totálně ucpává Barrandovský most, takže průjezd okruhem je v těchto místech katastrofa.

0/0
7.12.2015 17:11

L12a72d11i61s87l79a51v 49H54o71l25í66k 5952822579251

Mnoho lidí je mylně přesvědčeno, že bus pruh dopravu na Strakonické zhoršil, tomu tak ale není.

Dříve se auta od Chuchle připojovala ke směru od Barrandovského mostu 1 pruhem. Po zprovoznění bus pruhu se připojují 1 pruhem. Kde tedy bus pruh způsobil problémy? Ať počítám jak počítám, pořád se připojuje jen 1 pruhem. Dnes, včera, před týdnem, před měsícem, před rokem...

+1/−2
7.12.2015 13:49

J70o59s92e26f 52B35r75o95ž38e92k 7973665952851

Přečetl jste si vůbec ten nesmysl, co jste napsal? Od Chuchle směrem od Barrandovského mostu .... tedy jedině ve směru na Strakonice - ovšem tam žádný bus pruh ani problémy ve špičkách nejsou.

0/0
7.12.2015 17:06

R70o68b54e34r70t 54H80o78m98o69l46k83a 2270592302321

Přečtěte si to pořádně. Mluví o směru do centra (Smíchov/Zlíchovský tunel), kam se připojují auta od Chuchle zprava z podjezdu k autům jedoucím do centra od B. mostu. Takže je to správně.

0/0
8.12.2015 13:28

M31a27r10e86k 42P42a88w 3891974755965

Dříve tam přece byly dva pruhy! Jeden se připojival průběžně, druhý přímo, z čehož plynuly občas nebezpečné situace. Ale doprava byla podstatně plynulejší, Strakovická pod Barr mostem stávala vzácně. Dnes ráno stojí vždy.

0/0
13.12.2015 16:38

M14i32c93h81a84l 53P67a11u56l21í70č22e12k 2433915595335

Netušíte někdo důvod, proč tam jsou zapnuté ty semafory před Mrázovkou? Jo to naprosto zbytečné zdržování. Jestli to má být redukce počtu automobilů v tunelu, tak to je teda dost úlet, protože ten tunel je ve výsledku skoro úplně prázdný a těch aut se tam v jedné dávce na zelenou dostane minimum, kromě toho si nevybavím jediný tunel ani u nás, ani v Evropě, kde by se takto redukoval běžný provoz (semafory se zapínají jen výjimečně, v případě nehod např.). Potom mě ještě napadá důvod ten, že se seká doprava na odbočení do sjezdu mezi oběma tunely u Anděla (mezi Mrázovkou a Strahovským), takže tam občas zasahují stojící auta až do tunelu, ale to by jednak neměl být pro takovýto tunel problém, jednak by se to dalo řešit i jinak, než zastavováním dopravy před tunelem (co třeba zefektivnit ten semafor dole pod tím sjezdem?)

0/0
7.12.2015 13:13

R78o68b17e25r75t 16H71o80m66o19l52k37a 2780642362931

Zefektivnit semafor je nesmyslná představa, protože ten zároveň zavírá Kartouzskou a zpusobuje kolonu až na Karlák... Jinak samozřejmě souhlas.

0/0
7.12.2015 17:07

M57a76r56e15k 87P61a40w 3591584735215

No tak asi nechtějí dopustit kolonu v tunelu, tak ji raději drží před tunelem.

0/0
13.12.2015 16:40

P59a15v96e52l 50B82o65r20m38a68n80n 5385267311118

Ale že tady je odborníků na dopravu.....A přitom je všechno jinak...8-o

0/0
7.12.2015 12:36

P28a43v24e72l 76B55o44r27m54a66n45n 5535447271378

Jinak tvrdit že jeden pruh navíc nepomůže je samozřejmě úplná pitomost.Pochopitelně že by pomohl.

0/0
7.12.2015 12:38

P57a66v12e93l 22B74o68r66m12a54n23n 5535967341758

A raději hned vysvětlím.Zdaleka ne všichni řidiči jedoucí ku Praze mají potřebu odbočovat na Barrandovský moct.Pro řidiče kteří míří do centra resp. směr Smíchov by takový pruh pomohl.Nyní jedním z hl. faktorů proč se to štosuje je nájezd na Barrand. most.za ním se doprava celkem zrychluje.

+3/0
7.12.2015 12:42

P48e39t82r 86H43r95a44d84e95c64k24ý 3860527842156

Do otevření Blanky se tvořily kolony při odbočování na Barrandovský most. Jakmile se autobus dostal do levého pruhu, projel až na Zlíchov bez problémů. Na připojení k sjezdu z mostu byly 2 pruhy. V současnosti se 2 pruhy pod Barrandovským mostem ve směru od Zbraslavi do centra sbíhají do jednoho, autobus má asi 500 m vyhrazený levý pruh a pak musí zpátky do fronty :-(. Problematické je "míchání" aut ze Strakonické s auty, která jedou z mostu ve směru na Mrázovku, tam je provoz opravdu hustý.

+1/0
7.12.2015 13:07

R38o30b92e11r21t 24H35o31m18o35l58k76a 2220272632121

Primární řešení se nabízí samo:

1. Vypnout semafory u vjezdu do Mrázovky, prostě ho přestat regulovat. Větrání by snad mělo být dimenzované na výfuky stojící kolony. Naopak operačně uzavírat výjezdy z tunelu, když se ucpe napojení na povrchu.

2. Oddělit pruhy na Strakonické betonovou zdí už od Chuchle.

+2/−2
7.12.2015 12:32

R46o91b77e28r15t 70H57o83m41o22l80k15a 2390962872261

A sekundární:

Dostavět okruh okolo Prahy, dostavět chybějící radiály a zároveň opět zprůjezdnit stávající radiály (které jsou naopak aktuálně "kripleny" zbytečným zužováním).

+1/0
7.12.2015 12:34

P80a96v26e91l 60O95b23d61r22ž18á73l61e83k 6286324668412

Jelikož proti kterékoliv možné části obou okruhů i libovolné radiály protestuje vždy nejméně jedno občanské sdružení - které může výstavbu libovolně dlouho blokovat - tak není naděje, že by se v dalších 20 letech postavil byť metr čehokoliv.

0/0
8.12.2015 10:23

R62o77b93e73r66t 98H67o72m18o68l97k42a 2300912212461

To nepopírám.

0/0
8.12.2015 10:42
Foto

P41a95v24e11l 71M50a50k78o26v15e96c 8958945981

Ad 2). betonovou zdí oddělit pruhy již od Příbrami...:-)

0/0
7.12.2015 13:23

J22a89n 23H72á76l29a 8935525230967

Já si hlavně myslím, že problém není třetí nebo n-tý pruh. Problém je v tom, že neexistuje vnější okruh a izolované řešení typu Blanky může pomoci lokálně (ale protože je izolované, jinde zase přispěje k větším dopravním problémům).

+2/0
7.12.2015 11:59

V58l28a51d36i25m28i91r 25K62r25a52u32s 6171658694210

zrovna v tomto místě vnější městský okruh existuje, takže to problém není. částečným problémem je chybějící nájezd na okruh pod Točnou (před Komořany). ale ani to není tak zásadní.

0/0
7.12.2015 12:08

J36a24n 57H61á12l70a 8765195560177

Já si dovolím oponovat - žádný vnější městský okruh v Praze neexistuje :-)

Existuje jen ČÁST vnějšího okruhu - ale to je jako kdybyste prohlásil, že třeba loď popluje, protože má část obšívky. Jenže dokud to není kompletní, žádaný efekt to prostě mít nebude.

+1/0
7.12.2015 12:12

V28l56a25d90i51m88i81r 27K51r52a98u23s 6631968234800

ano, určitá část aut, která chce přejet z okruhu na jižní spojku (aby mohla pokračovat směr MB nebo HK) asi použije strakonickou. ale imho existjí ve špičce rychlejší trasy. ale například z Plzně bych už Jižní spojku nepoužil. takže tohle je řešení jen pro ty,co jedou ze směru Strakonice. ano, okruh by pomohl, ale pokud jde o toto konkrétní místo, tak to není až tak zásadní.

0/0
7.12.2015 12:19

V42l79a56d88i82m56i13r 64K92r78a93u61s 6941868514420

setkávám se s tím pravidelně a obětí toho omylu jsou občas i vysokoškolsky vzdělaní lidé... oni se prostě z mně neznámého důvodu domnívají, že když je úsek, kde je kolona, tak že řešením je přidat pruh a kolona se rozpustí. nikoliv výsledkem přidání pruhu bude, že kolona pojede ještě pomaleji. když se k jednomu pruhu přidá druhý, pojede kolona dvakrát pomaleji než ta původní. dvakrát pomaleji, nikoliv dvakrát rychleji. důvod je ten, že průtok je dán úzkým místem, které není dáno počtem pruhů před ním, ale většinou nějakým křížením někde vpředu... já vím, pro netechnické lidi je to kontraintuitivní, ale je to tak. pokud chcete analogii, prostě kilo peří je opět stejně těžké jako kilo železa. pochopte to konečně...

+4/−2
7.12.2015 11:53

V79l17a98d45i10m71i72r 62K49r89a24u27s 6221238604590

tím chci říct, že z těch dvou pruhů na strakonické se klidně dá ve špičce jeden vyhradit pro autobusy, aniž by to těm stojícím automobilistům nějak úblížilo. ale jak píšu níže, u většiny z nich je to snobský přístup, že když oni "lepší lidi v autech" musí stát v koloně, tak ať "socky" busech stojí taky. kam bychom to došli, kdyby "socky" v busu měli pohodlnější a rychlejší cestu. no hrůza!

0/−2
7.12.2015 11:54

J47a30n 38M95a61c66e34k 6701530592970

A proč jsou podle Vás dálnice dvouproudé? Také většinou někde končí jedním pruhem. Prostě dva pruhy mají větší kapacitu než jeden.

Problém bývá v tom, že levý pruh by měl jet rovně (kde je volno) a pravý pruh doprava (kde je zácpa). A někteří řidiči jedou v tom levém a na poslední chvíli se snaží nacpat do pravého a tím ucpou ten levý pruh. Ale to by šlo vyřešit tak, že by mezi těmi pruhy byla plná čára a policie by takové řidiče pokutovala.

+1/−1
7.12.2015 12:00

V93l30a31d64i10m65i43r 55K96r77a80u69s 6171928484920

dálnice nejsou projektované na to, aby na nich stála kolona. dálnice jsou projektované na co nejrychlejší průjezd co nejdelší vzdáleností. zatímco strakonická ve špičce opravdu není dálnice. dálnice nemá bottleneck (pokud tam není nehoda), zatímco strakonická ho má u vjezdu na barandovský most. ale nevím, jestli jste schopen rozumnět.

0/0
7.12.2015 12:05

J42a84n 52M78a27c44e23k 6741580542790

Ale řešení jsou: krátkodobé - tři pruhy na Strakonické místo dvou, dlouhodobé - další most přes Vltavu.

0/0
7.12.2015 12:09

V22l82a38d90i49m73i98r 68K29r67a59u26s 6551788154620

a čemu ty tři pruhy pomůžou? vůbec ničemu. ano, betonářská lobby se napakuje a než se to postaví (několik let!), tak ty kolony budou mnohanásobné, než jsou teď.

0/0
7.12.2015 12:21

J69o49s67e88f 67B27r40o38ž67e17k 7283545592161

Nojo, čím víc tomu někdo nerozumí, tím víc do toho mluví, že???

Betonářská loby se napakuje, když většinou půjde jen o úpravu značení a žádná stavba se provádět nebude. A když bude jeden bus pruh a dva zůstanou pro auta - jeden na odbočení na BM a  druhý na průjezd, tak to jsou prostě tři pruhy.

Inu, kdyby blbost nadnášela.............

0/0
7.12.2015 17:04

J56a15n 55M84a30c72e68k 6851400952170

On problém není "lepší lidi v autech" vs. "socky". Budete se divit, do práce jezdím MHD, pokud auto nutně nepotřebuji, ale opravdu mi tam vadí mnoho věcí: někteří cestující páchnou, mnozí poslouchají hudbu se sluchátky tak nahlas, že to silně obtěžuje a jiní mluví tak, že v každé větě jsou tři sprostá slova. Nemyslím si, že jsem "lepší", ale tyhle věci mi prostě vadí.

+1/−1
7.12.2015 12:16

V34l29a34d82i68m95i10r 22K80r52a35u89s 6651218944510

tak to mi vadí taky... ale nemyslím si, že to je tak kritické, jak vy tvrdíte. ale tyhle problémy neodstraníte přidáním třetího pruhu.

0/0
7.12.2015 12:22

B10o33h42u54s54l18a23v 21K53r70á69l58í42k 2931830189706

Mně zase vadí lidé, co se cpou do města s autem i když vědí, že se tam nevejdou a budou zdržovat ostatní. To už je asi přece jen lepší, když si v autobuse něco poslouchají do sluchátek a nejsou čerstvě vydesinfikovaní nějakým sajrajtem.

0/0
7.12.2015 15:41

F80e43r97d15i54n98a20n28d 42S77l62a30v25í88k 1725352302689

Sice se tu pěkně snažíte pohonit ego. Ale jen ukazujete, že neumíte myslet v šitších souvislostech. Pokud se tam přidá druhý pruh. Tak sice auta jedoucí nějakým směrem pojedou pořád stejnou dobu. Ale délka kolony se zmenší na polovinu. Protože se bavíme o městském provozu tak je velký rozdíl jestli má kolona 1,5km a zasáhne do 5 křiřovatek, kde zpomaluje dopravu i ve směrech mimo kolonu. Nebo má 750m a blokuje jen 2 křižovatky.

To je krásně vidět na křižovatce u Libeňského nádraží. Po té co směrem z města ubraly jeden pruh na úkor zastávky. Začali se v místě před tímto Bottleneckem tvořit kolony. Než se řidič naučili využívat ten končící pruh naplno tak nestála jen auta jedoucí z centra ale i všichni ostatní, protože se ta křižovatka ucpávala. A obávám se, že se blíží opět doba, kdy přestane stačit i kapacita toho druhého pruhu a křižovatka bude ve špičce opět téměř neprůjezdná.

+2/0
7.12.2015 12:49

D62a97v51i62d 26R16y23c39h97e35t50s78k86ý 9686261290840

ROPID je dotacni tunel a hnizdo korupce nerozumim proc ma pravo narizovat ridicum co plati 70% dan z paliva a milion dalsich veci a krast silnicni pruhy.

+3/−1
7.12.2015 11:47
Foto

L77u96k45á54š 33N31o36v21o39t59n89ý 6386807958338

Ale vždyť ten pruh navíc není tím problémem. V té koloně strávíte pořád třeba 30 minut a je jedno, jestli stojíte ve dvou nebo ve třech pruzích, když problém je úzké místo u Barrandovského mostu, které pruhy navíc (na Strakonické) neovlivní (a těmi pruhy zase tolik autobusů nejezdí, aby to nějaké významně ovlivnilo čekací dobu v koloně).

+1/0
7.12.2015 11:49

J21a34r31o20s29l27a27v 90P91o24r11t 7849767629905

Pro nás ze severu Prahy co jezdíme směr Dobříš , Sázava,je Blanka a další tunely naprosto super , ale samozřejmě to komplikuje situaci na příjezdech . S tím se ale už při stavbě mělo počítat .

0/0
7.12.2015 11:46
Foto

L92u14k94á14š 94N38o83v23o38t76n24ý 6516857558338

A nejsou problémem pak světla (semafory) regulující vjezd do tunelu v ulici Dobříšská? A tím vznikají kolony i na Jižní spojce a ve Strakonické? Nebylo by tedy nejjednodušším řešením se zamyslet nad tím, proč ty semafory teď hází červenou daleko častěji než dříve (předpokládám, že je problém u nějakého výjezdu) a řešit problém tam místo nějakého rozšiřování Strakonické? Vždyť podle dat na Jižní spojce / Strakonické zase tolik auto (kvůli Blance) nepřibylo.

+3/0
7.12.2015 11:42
Foto

P11a26v38e27l 67M61a47k16o98v66e60c 8158535401

Novým nesmyslným trendem v Praze je rušení jednoho pruhu u všech dvouproudových komunikací. To je i případ Strakonické a nájezdů v okolí Barrandovského mostu. V kombinaci se snižováním rychlosti a nesmyslnou 50km/h u víceproudových komunikací při nedokončeném vnitřním a vnějším okruhu je to programová paralyzace dopravy v Praze... Vidím za tím islámský stát nebo nekompetentní úředníky, případně oboje...:-)

+4/0
7.12.2015 11:26

V32l45a58d58i48m65i85r 42K75r11a93u36s 6211918424140

plynulost dopravy je dána úzkým místem, anglicky bottleneck. pokud stojíte v zácpě mimo bottleneck, je úplně jedno, zda stojíte ve dvou pruzích nebo v jednom. v těch dvou je to "parkoviště" naokpak ještě pomalejší a místo, kde stojí zasmrdí svými výfukovými plyny mnohem hůře... rezervování jednoho pruhu pro autobusy dává perfektní smysl.

+2/−2
7.12.2015 11:34

V75l40a45d67i23m83i55r 58K94r38a55u96s 6951478434330

umí hejduk argumetovat, nebo jen mínusuje?

0/0
7.12.2015 11:44

J40a82n 15M40a65c92e47k 6891470682500

Pokud je tedy tím úzkým místem nájezd na Barrandovský most, tak snad by mohla stát jen auta v pravém pruhu, zatímco auta v levém pruhu by mohla volně pokračovat rovně, ne? A hlavně, jak zde již někdo psal, by mohl ten nájezd na most být dvoupruhový. Ale to je problém těch zelených mozků - vše raději zakázat, než se zamyslet, jak zajistit větší průjezdnost. Mimochodem, máte auto?

+1/0
7.12.2015 11:55

V37l32a40d50i54m72i94r 89K29r68a84u26s 6481898984620

viděl jste někdy čecha v autě? víte, co by dělal, kdyby pravý pruh k nájezdu na baraňďák stál třeba kilometr a ten levý by plynule jel? ano, správně, uhodne to každej... vjel by do levého a pokračoval by až těsne před nájezd a tam by se prostě do toho pravého za každou cenu do nějaké mezírky "vesral"... a tihle "vsírači" pak následně zablokují i ten levý... takže tohle nefunguje v praxi. a mít dva pruhy nájezdu na barandovský most, to je o trochu lepší řešení, ale vzhledem k tomu, že barandovský most je blokován následným sjezdem do bráníka, tak by to moc nepomohlo, ba nopak. protože na možnost přeřadit se přes dva pruhy je tam cca jen 100 metrů, tak by tam v plném provozu a ve špičce byla každých deset minut nehoda, takže blokáda jižního cípu prahy by byla dokonalá. vaše druhé řešení tedy také nefunguje. jediné řešení je ubrat počet aut a to uděláme nejlépe tak, že zatraktivníme MHD. mimo jiné vyhrazenými pruhy pro autobusy.

+1/0
7.12.2015 12:03

J20a20n 87M46a38c66e70k 6951380852120

Může-li policie kontrolovat, zda nejedu v pruhu pro autobusy, může zrovna tak dobře kontrolovat, zda nepřejíždím plnou čáru z levého pruhu do pravého.

0/0
7.12.2015 12:06

V48l82a92d54i30m54i42r 28K35r63a87u10s 6331108564230

no jistě... ;-D a chytat a stavět tě asi bude kde? v tom úzkém místě? a bude tak dopravu blokovat ještě víc? nech už těch nesmyslů... a krom toho, v jaké vzdálenosti před křižovatkou tě bude chytat? a za co vlastně? že ses rozhodl změnit pruh? je na to nějaký paragraf?

0/0
7.12.2015 12:14

J63a54n 65M66a50c65e39k 6371780582310

Když tam bude plná čára, tak na to paragraf je. Když můžou být kamery na měření rychlosti, tak by mohly být i na tohle. A vůbec - jestli je celý problém kvůli pár neukázněným agresivním řidičům, tak řešení omezit všechny ostatní mi přijde prostě špatné.

0/0
7.12.2015 12:33

P21a69v61e43l 21N68o70v55á17k 7361236639703

Upřímně sám tohle normalne nedělám, ale ne jednou se mi stalo že jsem přijel někam kde to neznám a logicky prostě jedu pruhem co to jede vim prd z jakého důvodu to stojí v jednom pruhu a až u sjezdu zjistim podle značek že tam potrebuju sjet a nedá se dělat nic jiného než se tam prostě nacpat

+2/0
7.12.2015 12:08

J15a70n 73M98a31c19e63k 6451810522170

Pokud by bylo srozumitelné dopravní značení a informace o řazení v pruzích s dostatečným předstihem, tak se Vám to nestane.

0/0
7.12.2015 12:10

V50l71a29d61i82m53i65r 75K70r32a30u58s 6731298754410

vy asi autem moc nejezdíte co? že nějaký zmetek předjíždí kolonu aby se tam následně vecpal je naprosto běžné.

+1/0
7.12.2015 12:25

B62o53h48u86s49l90a93v 61K78r91á40l15í68k 2941850399266

Jako myslíte, že by řadicí pruhy byly značeny tři kilometry předem? To vám asi neprojde. ;-D

0/0
7.12.2015 15:43

V53l92a49d48i18m72i63r 70K47r91a48u83s 6221988784550

já vím, stane se to občas každému. a právě proto to nelze trestat a řada z*rdů na to hřeší.

0/0
7.12.2015 12:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.