Diskuze

Dlouhé kolony a časté ťukance. Otevření Blanky přitížilo Strakonické

Až hodinu zdolávají v ranních hodinách auta i autobusy hromadné dopravy cestu ze Zbraslavského náměstí na Smíchov. Podle jízdních řádů by přitom měla trvat 13 minut. Po zprovoznění Blanky se ve Strakonické ulici ve špice tvoří ještě delší kolony než dřív.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IN

I68v56a46n81a 32N13o11v35á

13. 12. 2015 14:56

zásadní je nezužovat silnice. Silnice od Strakonic umožňuje napojení na Barrandovský most ve dvou pruzích (dříve bývalo) a na Smíchov také ve dvou pruzích (bývalo ještě nedávno) Proč to chytráci zužují do jednoho pruhu, je záhadou. Možná někomu ale ty kolony vyhovují...

1 0
možnosti
JB

Kdy už konečně bude ta Radlická radiála? Měla být v roce 2012. 

Právě v těchto dnes opět a zase omezují průjezdnost Radlické ulice - další a další zužování, omezování rychlosti a semafory. Ze západní části Prahy se už není jak dostat k vnitřnímu okruhu - výjimkou je sjezd z Barandova, který ovšem slouží místo radiály mezi vnitřním a vnějším okruhem a navíc totálně ucpává Barrandovský most, takže průjezd okruhem je v těchto místech katastrofa.

0 0
možnosti
LH

Mnoho lidí je mylně přesvědčeno, že bus pruh dopravu na Strakonické zhoršil, tomu tak ale není.

Dříve se auta od Chuchle připojovala ke směru od Barrandovského mostu 1 pruhem. Po zprovoznění bus pruhu se připojují 1 pruhem. Kde tedy bus pruh způsobil problémy? Ať počítám jak počítám, pořád se připojuje jen 1 pruhem. Dnes, včera, před týdnem, před měsícem, před rokem...

1 2
možnosti
JB

Přečetl jste si vůbec ten nesmysl, co jste napsal? Od Chuchle směrem od Barrandovského mostu .... tedy jedině ve směru na Strakonice - ovšem tam žádný bus pruh ani problémy ve špičkách nejsou.

0 0
možnosti
MP

Netušíte někdo důvod, proč tam jsou zapnuté ty semafory před Mrázovkou? Jo to naprosto zbytečné zdržování. Jestli to má být redukce počtu automobilů v tunelu, tak to je teda dost úlet, protože ten tunel je ve výsledku skoro úplně prázdný a těch aut se tam v jedné dávce na zelenou dostane minimum, kromě toho si nevybavím jediný tunel ani u nás, ani v Evropě, kde by se takto redukoval běžný provoz (semafory se zapínají jen výjimečně, v případě nehod např.). Potom mě ještě napadá důvod ten, že se seká doprava na odbočení do sjezdu mezi oběma tunely u Anděla (mezi Mrázovkou a Strahovským), takže tam občas zasahují stojící auta až do tunelu, ale to by jednak neměl být pro takovýto tunel problém, jednak by se to dalo řešit i jinak, než zastavováním dopravy před tunelem (co třeba zefektivnit ten semafor dole pod tím sjezdem?)

0 0
možnosti
Foto

Zefektivnit semafor je nesmyslná představa, protože ten zároveň zavírá Kartouzskou a zpusobuje kolonu až na Karlák... Jinak samozřejmě souhlas.

0 0
možnosti
PB

Ale že tady je odborníků na dopravu.....A přitom je všechno jinak...8-o

0 0
možnosti
PB

Jinak tvrdit že jeden pruh navíc nepomůže je samozřejmě úplná pitomost.Pochopitelně že by pomohl.

0 0
možnosti
Foto

Primární řešení se nabízí samo:

1. Vypnout semafory u vjezdu do Mrázovky, prostě ho přestat regulovat. Větrání by snad mělo být dimenzované na výfuky stojící kolony. Naopak operačně uzavírat výjezdy z tunelu, když se ucpe napojení na povrchu.

2. Oddělit pruhy na Strakonické betonovou zdí už od Chuchle.

2 2
možnosti
Foto

A sekundární:

Dostavět okruh okolo Prahy, dostavět chybějící radiály a zároveň opět zprůjezdnit stávající radiály (které jsou naopak aktuálně "kripleny" zbytečným zužováním).

1 0
možnosti
JH

J31a66n 34H91á11l92a

7. 12. 2015 11:59

Já si hlavně myslím, že problém není třetí nebo n-tý pruh. Problém je v tom, že neexistuje vnější okruh a izolované řešení typu Blanky může pomoci lokálně (ale protože je izolované, jinde zase přispěje k větším dopravním problémům).

2 0
možnosti
VK

zrovna v tomto místě vnější městský okruh existuje, takže to problém není. částečným problémem je chybějící nájezd na okruh pod Točnou (před Komořany). ale ani to není tak zásadní.

0 0
možnosti
VK

setkávám se s tím pravidelně a obětí toho omylu jsou občas i vysokoškolsky vzdělaní lidé... oni se prostě z mně neznámého důvodu domnívají, že když je úsek, kde je kolona, tak že řešením je přidat pruh a kolona se rozpustí. nikoliv výsledkem přidání pruhu bude, že kolona pojede ještě pomaleji. když se k jednomu pruhu přidá druhý, pojede kolona dvakrát pomaleji než ta původní. dvakrát pomaleji, nikoliv dvakrát rychleji. důvod je ten, že průtok je dán úzkým místem, které není dáno počtem pruhů před ním, ale většinou nějakým křížením někde vpředu... já vím, pro netechnické lidi je to kontraintuitivní, ale je to tak. pokud chcete analogii, prostě kilo peří je opět stejně těžké jako kilo železa. pochopte to konečně...

4 2
možnosti
VK

tím chci říct, že z těch dvou pruhů na strakonické se klidně dá ve špičce jeden vyhradit pro autobusy, aniž by to těm stojícím automobilistům nějak úblížilo. ale jak píšu níže, u většiny z nich je to snobský přístup, že když oni "lepší lidi v autech" musí stát v koloně, tak ať "socky" busech stojí taky. kam bychom to došli, kdyby "socky" v busu měli pohodlnější a rychlejší cestu. no hrůza!

0 2
možnosti
DR

ROPID je dotacni tunel a hnizdo korupce nerozumim proc ma pravo narizovat ridicum co plati 70% dan z paliva a milion dalsich veci a krast silnicni pruhy.

3 1
možnosti
Foto

Ale vždyť ten pruh navíc není tím problémem. V té koloně strávíte pořád třeba 30 minut a je jedno, jestli stojíte ve dvou nebo ve třech pruzích, když problém je úzké místo u Barrandovského mostu, které pruhy navíc (na Strakonické) neovlivní (a těmi pruhy zase tolik autobusů nejezdí, aby to nějaké významně ovlivnilo čekací dobu v koloně).

1 0
možnosti
JP

Pro nás ze severu Prahy co jezdíme směr Dobříš , Sázava,je Blanka a další tunely naprosto super , ale samozřejmě to komplikuje situaci na příjezdech . S tím se ale už při stavbě mělo počítat .

0 0
možnosti