Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Blance přijde výstavba Radlické radiály. Uleví jižní části města

Výstavba metra D i městského okruhu je v nedohlednu. Magistrát proto svoji pozornost zaměřil jinam. Chystá se na projekt Radlické radiály, která by mohla pomoci Strakonické, Jižní spojce i Modřanské ulici od náporu aut, která přijíždějí z Blanky. Stavba by mohla odstartovat v roce 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a69r54e28l 58S76e48d68l79á76č32e23k 3120770781649

Měla by se nejdřív dostavět severovýchodní část městského okruhu v useku Pelc-Tyrolka - Balabenka - Zahradní Město(lanový most). At si z Auto.Matu říkají co chtějí, Blanka je velmi využívaná a tato zbývající část chybí a je jí nutno vybudovat.

0/0
15.12.2015 7:27

J77o52s97e39f 68K30a74r23f91í89k 7642955816880

Už vidím, jak ten jistě extrémě drahý "nadchodo-podchodo-nadchod" někdo reálně využívá;-D

0/0
14.12.2015 10:15

L35u20k46á13š 92N28o36v43á63k 4806886912133

Další morálně zastaralá stavba projektovaná před 30 lety, která nebere v potaz současné potřeby :-/

Navíc Strakonické rozhodně nepomůže, naopak jí, stejně jsko Jižní spojku totálně ucpe, protože okolí Barranďáku se promění v jeden velký parkovací chaos.

Ale tak hlavně, že mají zoufalci z Metroprojektu/Sudopu co kreslit...Rv

+1/−2
14.12.2015 9:55

J87a44s88o26ň 50K76l27í27m70a 1262420775736

Pro dostupnost obyvatel žijících na jihovýchodě Prahy městskou hromadnou dopravou se od otevření trasy C metra neudělalo zhola nic, a to už je hodně dávno.

Nedej bože, aby byl vyřazen z provozu Nuselský most, pak by se MHD na tomto

rozsáhlém území ocitla v 19. století. Současnou Prahu si nelze představit bez aut.

Trasa D byla původně naplánována z Wilsoňáku, pak z Míráku, nyní už jen z Pankráce a za rok celý projekt upadne v zapomnění. Vládci Prahy, styďte se! To jste chtěli pořádat olympiádu?

+1/−2
14.12.2015 9:28

M76a39r40t29i16n 27R94u43z73i85c83k66a 1172518786797

proc je u toho video o tunelech MO, kdyz je to clanek o Radlicke rad...

+3/0
13.12.2015 22:49

P84e42t95r 90P47e26t24r 7152730880182

Dalsi nesmysl, ktery jen vice zahlti mesto auty. To je spis mrtvostav loby.

+5/−6
13.12.2015 20:44

V79l65a90d40i45m46í16r 71H92o45l47ý 8364421116497

Pravda, nejdřív by měl být dokončen vnější okruh.

+1/−1
14.12.2015 15:14

T85o83m46á86š 36Z60e25m35a55n 3265188244775

Jižní části by především ulevilo dostavění severní části - protože zatím spojnice přes město vedou jen na jihu (tedy s výjimkou nově postavené Blanky, která ovšem nemá dostatečně kapacitní napojení právě ze severních částí města.

+6/0
13.12.2015 19:29

V81a55c48l30a11v 79M84e43d47e15k 5631892965125

samozřejmě, o tom nikdo nepochybuje. Ale jelikož dostavba severní části okruhu v dohledné době nebude, nebudeme příštích 20 let dělat nic?

Tento relativně krátký úsek pomůže spousta místům - na 100% uleví Plzeňské a Radlické, do značné míry i oblasti Motol-Vypich.

Nikdo snad netvrdí, že je to spása pro celé město - ale dostavba okruhu je budoucnost hodně vzdálená, tak proč prozatím nepostavit alespoň ty části, které postavit jde.

A mimochodem, i po dostavění obou okruhů budou spojky mezi nimi, jako tato, velmi potřebné.

+4/0
13.12.2015 20:55

R66a10d24e56k 83N42o28v15a55k 9984583799210

Možná pomůže Plzeňské a Vypichu, ale bohužel zahustí dopravu na severu (Holešovičky, Palmovka) a v centru (Žitná, Resslova).

RR je stavba která nebude nic jiného než indukovat další dopravu místo toho aby ji odvedla.

Pokračování SOKP přes Vltavu na severu je řešení přetížené Strakonické, Vypichu i kulaťáku.

+1/−2
13.12.2015 22:18

V77a20c90l19a33v 85M71e42d12e64k 5381412545615

Ono je hezké vědět, co by pomohlo, když víme, že to tady v příštích 20 letech nebude. Dopravě na severu budou opět muset pomoci jen dílčí stavby, které se povede v krátké době prosadit.

+2/0
14.12.2015 7:41

R14a48d77e81k 96N39o58v57a34k 9414683349810

A bohužel si tím nas.... do hnízda.

Kdy konečně zas bude na magistrátu sedět někdo kdo se nebojí prosadit velký projekt a podepsat se pod něj?

Člověk si až někdy říká zlatej Bém...

0/−1
14.12.2015 7:43

P17a32v55e94l 39O13b34d69r63ž44á84l25e39k 6796234668772

Těžko prosadite velkou stavbu, když ji podle našich zákonů může parta pár lidí ze Suchdola blokovat donekonečna.

+2/0
14.12.2015 9:12

B61o50h61u29s85l58a50v 98K14r22á65l12í25k 2671190859546

Jó, Bém si svoje tunely uměl prosadit a ještě z toho vykličkovat tak, že za ně nebude sedět. Nebýt jeho, dodneška bychom neměli Opencard s desítkami různých funkcí.

0/0
14.12.2015 11:34

T14o88m93a88s 56M53a94t11e44r19a 4315331186805

Další pražský tunel ...

+1/−2
13.12.2015 19:28

T16o86m45á95š 54Z40e98m21a13n 3615298264155

Ano, je na tunelech snad něco špatného?

+1/0
13.12.2015 19:42

T53o35m41a73s 94M72a68t45e72r35a 4965121956135

Nu jak se to vezme, některé kříží trasy krtkům

0/0
13.12.2015 20:07

T12o76m56á79š 91Z58e38m78a66n 3445948364225

Por začátek si ujasnětě co za zločin je "tunelování" a proč je nesmysl takto označovat zpronevěru ve veřejném sektoru.

0/−2
13.12.2015 20:26

T93o91m84a41s 68M39a47t51e74r13a 4445361596495

To nebude tunel?

0/0
13.12.2015 20:28

F44r42a60n48t93i58š36e95k 43N55o80v37á66k 6761735686951

Ze státního na to spíš sedí termín "Rozkrádačka"! Ale jinak jde v zásadě skoro o totéž.

+1/0
13.12.2015 20:41

V77a84c96l57a39v 60M41e71d70e77k 5161162645675

obzvlášť hlubinným krtkům

0/0
13.12.2015 20:32

F97r74a90n54t66i21š31e10k 74N67o68v43á36k 6941575826361

A kdy přijde zbytek velkého okruhu, aby tisíce aut od severu a východu (a tisíce z druhé strany, mířící na sever či východ)  do té Prahy vůbec nevjelo?

+6/0
13.12.2015 18:15

J62o10s77e88f 74T76r94ö57g42l 8949982866836

To je celkem na dlouho. Dokončneí 511 (D1-D11) by snad mohlo přijít v horizontu 10 let (územní řízení běží, čeká se na potvrzení souhlasného stanoviska EIA podle nového zákona). Dokončení 518+519 (D7-D8) je v nedohlednu - části nejsou v územním plánu a proti trase je veliký odpor Suchdolských (zčásti opodstatněný) a k nějakému kompromisu (např. zrušení popř. přesunutí křižovatky Výhledy) není vůle z žádné strany. Poslední úsek 529 (D8-D11) nemá ještě ani hodnocení EIA, naštěstí není tak potřebný (i když Letňanská spojka, resp. nájezd na Vysočanskou radiálu je po otevření Blanky kapacitně také na hraně).

+2/0
13.12.2015 19:16

J31o67s56e84f 43T43r12ö90g48l 8839782776206

Poslední úsek je samozřejmě 520, překlep.

+1/0
13.12.2015 19:16

L38u88k95á33š 46H23l87o50u53c15a86l 6782320971954

díky za shrnutí, jen si dovolím oponovat v poslední části - Kbelská je totálně přecpaná, kamiony stojí už na D8.

0/0
13.12.2015 19:44

J95o34s26e31f 22T89r46ö10g85l 8509602246796

Ano, Kbelská si to odnesla za Blanku hodně - supluje vlastně oba okruhy. Ale potíž je spíše v nájezdech než v samotné spojce, hlavně nájezd na Vysočanskou radiálu s 30 km/h, a převýšením není ideální...

0/0
13.12.2015 19:52

M44a24r26t97i20n 64R47u16z61i19c57k85a 1982428776627

Nemela by ji suplovat, ale mela by byt soucasti okruhu MO, jen by to chtelo prestavet prave ty krizovatky (vysocanska radiala-Kbelska, Kbelska-Liberecka, Premosteni Hloubetina, Prumyslova-Jizni spojka)... a zatunelovani ul. V Holesovickach (Pelc-Tyrolka - Liberecka)

Bylo by to mnohem levnejsi nez chystana vychodni cast okruhu v navrhovane trase...

0/0
13.12.2015 22:57

T69o16m20á45š 16Z94e23m66a56n 3655298904875

Odpor Suchdoláků příliš opodstatněný není protože "přes" jejich obecpovede tunelem. nepovede tedy PŘES ale POD.

Pro srovnání: Projděte se po Strahově a hledejte stopy po provozu na Městském okruhu. Naopak D0/R1 by Suchdolu odvedla každodenní popojíždějící kolonu.

+5/0
13.12.2015 20:28

J19o81s84e98f 17T15r38ö87g87l 8679672596886

To je přílišné zobecnění. Hlavním zdrojem hluku samozřejmě nebude Suchdolský tunel, ale plánovaná křižovatka Výhledy, která je sice "jen" na okraji Suchdola, ale hlučet bude na část staré zástavby včetně např. školy, možná i do areálu Zemědělské univerzity. I proto tady svého času chtěli vyhlásit tzv. ochranné hlukové pásmo (=území, kde je povoleno překračovat hlukové limity). Navíc je třeba uvažovat i fakt, že nad SUchdolem je už teď hlučný provoz letadel a pokud by se postavila i paralelní dráha, která má ležet blíž k Praze, tak na ní by letadla přistávala ještě více nad MČ Suchdol.

Jako kompromis je třeba hledat jiné technické řešení křižovatky (např. nad ní něco postavit, co jí odhluční), popř. jí přesunout dále "do polí" i s přípojnou komunikací (to ale netuším, zda je územně možné), popř. jí zcela zrušit a zachovat jen MÚ Rybářka, která je téměř celá v tunelu, to by ale neodstranilo ty stávající kolony z Kamýcké...

Nicméně odpor proti této variantě nejde jen ze Suchdola, ale i např. z Bohnic a dalších MČ. I tady je na místě hledat nějaké technické alternativy (např. částečné zakrytí proti hluku - potíž bude s paneláky) apod.

Klíčový problém je, že kompromis se nehledá a obě strany proti sobě hledají spíše zbraně (např. pokus zvýšit legislativně všechny hlukové limity tak, aby Suchdol "vyšel", druhá strana zase každou chybičku v projektech atd.).

+1/0
13.12.2015 21:54

M43a24r67t45i23n 56R68u47z26i44c49k78a 1732498106587

Posunte cely okruh k Rezi, mnohel levnejsi varianta nez zdejsi tunelovy komplex, je o neco delsi nez varianta pres Suchdol, ale take rychlejsi nez pres Suchdol a pristupnejsi, i stavba by byla rychlejsi nez stavba tunelu...

0/−3
13.12.2015 23:02

J51o54s44e56f 28T51r36ö71g85l 8919372486746

Na dlouhé večery doporučuji si vygooglit porovnání tras J a Ss. Je toho o nich napsáno celkem hafo včetně nejméně dvou oficiálně objednaných studií (tuším jedna ŘSD a jedna MŽP), které každá tvrdí něco úplně jiného a řádně to zdůvodňují.

Varianta Ss by byla levnější, pro tranzit akceptovatelná (jízdní doba max o 3 minuty delší a pořád časově výhodnější než přes Prahu). Horší je to s realizací, protože není zakotvená v územních plánech (byla vlastně jen hodnocena v rámci EIA, nejspíš proto, aby se vlk nažral a trasa J zůstala celá). Projednávání a zakotvování do územních plánů by trvalo rozhodně dlouho nemluvě o odporu okolních obcí srovnatelných s odporem Suchdola atd. Od varianty J se ale čeká, že přebere i část vnitroměstské dopravy, což varianta Ss nesplní (mj. je na to dimenzovaná i Blanka). V zásadě je to filozofická otázka, zda má vnější okruh sloužit i vnitroměstské dopravě nebo ne.

+3/0
13.12.2015 23:15

M80a48r52t84i26n 60R98u98z20i52c71k32a 1492928476457

Ale v tom jsme za jedno, je jasne, ze tu variantu nikdo neresil a o duvodech se da spekulovat, co se tyce stavby tak varianta J je v uzemnich planech atp., o filosoficke otazce se da mluvit i opacne, varianta J privede dopravu ze str. kraje blize k mestu.... za tu dobu co se vlecou spory a protesty, ona je ta varianta problematicka, mohla byt pripravena i varianta Ss...

0/0
16.12.2015 0:58

J30o42s64e38f 38T46r22ö33g13l 8709912876946

V tom se shodneme. Já bych se také klonil spíše k variantě Ss, ale porovnání není jednoznačné každá trasa má své plusy i své mínusy.

Souhlasím i s tím, že v územních plánech měla být zakotvena i alternativa (to platí obecně i pro další trasy), ale k tomu není politická vůle.

0/0
16.12.2015 1:17

J59o30s29e30f 72M45i95k96u92l57í88k 8114597406

Všichni skoro jste to tady nepochopili a řeknu proč. Však ono se ví, co jsou priority, tedy oba okruhy a jak víte, tak jsou v nedohlednu, No Blanku 2 si totiž žádný politik nechce vzít na hrb. To je totiž ODPOVĚDNOST za své rozhodnutí. No a na Radlické se toho moc zkazit nedá a je to nejprůchodnější, tak aspoň tohle tedy staví I když víme, jak to pak asi na Dobříšské bude vypadat, když tam bude vyústění.

+3/0
13.12.2015 18:02

B12o71h34u77s58l88a36v 65K58r71á19l45í43k 2351290819546

Ale dá se zkazit. Jednak to bude zase tunel jako Blanka a za druhé se tím levý břeh Vltavy ucpe už definitivně. A té představě, jaká to bude výhra, že ze Zbraslavi na Smíchov bude jezdit přes Třebonice, se musím smát.

0/0
13.12.2015 19:09

T68o20m13á60š 31K52n11a76i57f51l 6473360847750

Boze... Proc by nekdo ze zbraslavi na smichov jezdil ores trebonice?

0/0
13.12.2015 19:20

J15a20n 60F78i92a42l98a 7684927715569

Bude to o hodinu rychlejší. :-/

0/0
13.12.2015 19:59

B20o36h11u69s77l20a12v 30K89r56á79l80í28k 2321110119466

Taky mi to přijde jako nesmysl. Ale do článku to někdo vymyslel, aby zdůvodnil, že aspoň něčemu ta radiála pomůže. Ve skutečnosti samozřejmě Strakonickou a Smíchov zacpe ještě víc.

0/0
13.12.2015 22:01

J72o95s81e66f 38T25r67ö13g61l 8359212436666

Samozřejmě jsou stavby poněkud důležitější a poněkud méně, ale zrovna Radlická radiála by měla být mezi prioritami. Komunikační systém (dříve tzv Základní komunikační systém = ZÁKOS) je založen na dvou okruzích a jejich propjení radiálami, které navazují na dálnice, k tomu je ještě několik spojek. Problém je v tom, že chybějící části jsou suplovány těmi už zprovozněnými popř. po "starých" ulicích, což je obvykle nevyhovující. Na západě jsou oba okruhy dostavěné, ale není tu žádná radiála, díky čemuž se doprava projíždí leckudy, např. přes Vypich nebo o Plzeňské a Strakonické, všude to logicky pravidelně kolabuje. Na východě jsou zase radiály hotové, ale není ani jeden kus okruhu, ten je proto suplován CHodovskou radiálou (od D1) a Štěrboholskou radiálou (k D11). I ty proto pravidelně kolabují. A na severu není ani kus okruhu, ale je zprovozněná Letňanská spojka (propojuje Proseckou radiálu od D8 s nedokončenou Vysočanskou radiálou) a ta po zprovoznění Blanky také pravidelně kolabuje, protože supluje oba okruhy, na což není kapacitně dimenzovaná (a hlavně nájezdy).

Čili stavět je možné v podstatě kdekoliv, ale dokud nebude postaveno všechno (oba okruhy a schválené radiály, kterých je teď v plánu méně než za komunistů), budou se zácpy jen přesouvat. Dokončování pražského systému navíc přitahuje více tranzitní dopravy (např. i takové, která byla dříve tangenciální, např. vazby typu Ústí n.L.-Plzeň, dříve přes Žatec, dnes Blankou), což situaci jen zhorší. A samozřejmě dokončování dálnic bude mít stejný efekt (za rok D8, za dva D11 atd.).

+6/0
13.12.2015 19:27

M58a95r89e49k 55H80r69u25b81y 6557462301358

Predevsim je treba neustale krmit Metrostav, kvuli nastavenym penezovodum. A to z 511 nekouka, takze ta zustane u ledu jeste pekne dlouho.Rv

0/0
13.12.2015 23:34

R38o41b55e90r41t 61P79l63o97c60h 4386692721533

Proč píšou, že stavba metra D je v nedohlednu? Však pokud vím, tak probíhá výkup pozemků a stavět by se mělo začít v roce 2017. Tedy dříve než je plánován začátek výstavby té Radlické radiály...

+2/0
13.12.2015 17:31

V19a17c50l93a78v 22M22e31d32e41k 5611542655285

jenže to je řeč o odbočce z Pankráce, ne o plnohodnotné trase D. Jedním z hlavních argumentů pro výstavbu Dčka mělo být odlehčení Nuseláku.

+2/0
13.12.2015 17:48

R89a49d45o45s12l85a35v 56K69l92a58u63d13a 5594448614792

Odbočku z Pankráce pokud vím magistrát naštěstí smetl ze stolu. Tohle je plnohodnotná trasa D která povede z Písnice, kde bude depo po Pankrác, kde bude přestupní a prozatím konečná. Snad si nikdo nemyslel že by najednou dokázali zaplatit novou trasu až na Mírák.

0/0
13.12.2015 17:56

V63a45c81l44a48v 28M88e64d77e30k 5771562835685

problém je, že metro C je na Pankráci již absolutně narvané, a pokud tam přijede další trasa z jižňáku, nebudou mít ty lidé vpodstatě kam přestoupit. Proto výstavba trasy D bez pokračování bude katastrofou.

0/0
13.12.2015 21:36

R49a64d33o77s12l38a19v 94K21l71a66u50d42a 5964908194372

Ono je úplně jedno jestli lidé lidé z Krče pojedou na Kačerov, nebo na Pankrác. Cestujících víc nebude.

+2/0
13.12.2015 21:41

M49a77r29t37i85n 49L65u58k12e86š 3356651501965

Přesně tak R^ Jde pouze o to, jestli ti lidé na Pankrác přijedou jako dobytek na jatka pomocí autobusů nebo jako lidi metrem.

0/0
14.12.2015 7:00

T54o57m69á11š 16K43n28a77i61f82l 6723730437710

Zadna odbocka z pankrace nebude

0/0
13.12.2015 19:21

T42o16m94á22š 83Z92e67m24a21n 3465448634865

Bohužel, i ta odbočka by dopravě na jihu pomohla.

+1/0
13.12.2015 20:34

T20o62m74á35š 23K44n62a14i55f17l 6233460567580

Prakticky vůb ec. Pokud by byla "najížděna" pravidelně, totálně by zabila dopravu metrem mezi pankrácem a jižním městem, kde i při současném, technicky prakticky minimálním , intervalu jezdí metro plné. nepředstavuju si, jak by to vypadalo kdyby tam třeba třetina (polovina, čtvrtina) vlaků vynechala...  (mluvím o zamýšleném scenáři, kdy by vlaky z holešovic jezdily dílem na jižní město a dílem by odbočily).

0/0
13.12.2015 20:44

R71o26b46e64r21t 16P93l26o95c90h 4226812571383

Žádná odbočka z Pankráce nebude. To už naštěstí zavrhli. Teď už se jasně plánuje úplně samostatná trasa.

0/0
14.12.2015 10:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.