Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Blance přijde výstavba Radlické radiály. Uleví jižní části města

Výstavba metra D i městského okruhu je v nedohlednu. Magistrát proto svoji pozornost zaměřil jinam. Chystá se na projekt Radlické radiály, která by mohla pomoci Strakonické, Jižní spojce i Modřanské ulici od náporu aut, která přijíždějí z Blanky. Stavba by mohla odstartovat v roce 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a49r68e95l 12S15e22d95l72á32č21e61k 3410830671399

Měla by se nejdřív dostavět severovýchodní část městského okruhu v useku Pelc-Tyrolka - Balabenka - Zahradní Město(lanový most). At si z Auto.Matu říkají co chtějí, Blanka je velmi využívaná a tato zbývající část chybí a je jí nutno vybudovat.

0/0
15.12.2015 7:27

J72o56s17e15f 95K54a14r29f15í98k 7562715256780

Už vidím, jak ten jistě extrémě drahý "nadchodo-podchodo-nadchod" někdo reálně využívá;-D

0/0
14.12.2015 10:15

L19u80k34á29š 70N10o12v38á82k 4846696442123

Další morálně zastaralá stavba projektovaná před 30 lety, která nebere v potaz současné potřeby :-/

Navíc Strakonické rozhodně nepomůže, naopak jí, stejně jsko Jižní spojku totálně ucpe, protože okolí Barranďáku se promění v jeden velký parkovací chaos.

Ale tak hlavně, že mají zoufalci z Metroprojektu/Sudopu co kreslit...Rv

+1/−2
14.12.2015 9:55

J68a32s21o62ň 40K33l96í87m94a 1542330745936

Pro dostupnost obyvatel žijících na jihovýchodě Prahy městskou hromadnou dopravou se od otevření trasy C metra neudělalo zhola nic, a to už je hodně dávno.

Nedej bože, aby byl vyřazen z provozu Nuselský most, pak by se MHD na tomto

rozsáhlém území ocitla v 19. století. Současnou Prahu si nelze představit bez aut.

Trasa D byla původně naplánována z Wilsoňáku, pak z Míráku, nyní už jen z Pankráce a za rok celý projekt upadne v zapomnění. Vládci Prahy, styďte se! To jste chtěli pořádat olympiádu?

+1/−2
14.12.2015 9:28

M64a76r96t16i65n 34R56u53z11i80c17k64a 1952398346447

proc je u toho video o tunelech MO, kdyz je to clanek o Radlicke rad...

+3/0
13.12.2015 22:49

P73e32t44r 61P52e44t95r 7932460250472

Dalsi nesmysl, ktery jen vice zahlti mesto auty. To je spis mrtvostav loby.

+5/−6
13.12.2015 20:44

V28l89a24d35i10m54í75r 45H35o41l76ý 8284451866587

Pravda, nejdřív by měl být dokončen vnější okruh.

+1/−1
14.12.2015 15:14

T67o51m14á97š 43Z93e71m53a30n 3325878224515

Jižní části by především ulevilo dostavění severní části - protože zatím spojnice přes město vedou jen na jihu (tedy s výjimkou nově postavené Blanky, která ovšem nemá dostatečně kapacitní napojení právě ze severních částí města.

+6/0
13.12.2015 19:29

V29a80c13l69a50v 86M38e62d85e55k 5161192305925

samozřejmě, o tom nikdo nepochybuje. Ale jelikož dostavba severní části okruhu v dohledné době nebude, nebudeme příštích 20 let dělat nic?

Tento relativně krátký úsek pomůže spousta místům - na 100% uleví Plzeňské a Radlické, do značné míry i oblasti Motol-Vypich.

Nikdo snad netvrdí, že je to spása pro celé město - ale dostavba okruhu je budoucnost hodně vzdálená, tak proč prozatím nepostavit alespoň ty části, které postavit jde.

A mimochodem, i po dostavění obou okruhů budou spojky mezi nimi, jako tato, velmi potřebné.

+4/0
13.12.2015 20:55

R98a13d95e13k 98N73o92v76a53k 9884473819520

Možná pomůže Plzeňské a Vypichu, ale bohužel zahustí dopravu na severu (Holešovičky, Palmovka) a v centru (Žitná, Resslova).

RR je stavba která nebude nic jiného než indukovat další dopravu místo toho aby ji odvedla.

Pokračování SOKP přes Vltavu na severu je řešení přetížené Strakonické, Vypichu i kulaťáku.

+1/−2
13.12.2015 22:18

V56a46c92l12a22v 41M33e26d53e37k 5161772585585

Ono je hezké vědět, co by pomohlo, když víme, že to tady v příštích 20 letech nebude. Dopravě na severu budou opět muset pomoci jen dílčí stavby, které se povede v krátké době prosadit.

+2/0
14.12.2015 7:41

R94a80d95e97k 87N22o10v71a49k 9344293889480

A bohužel si tím nas.... do hnízda.

Kdy konečně zas bude na magistrátu sedět někdo kdo se nebojí prosadit velký projekt a podepsat se pod něj?

Člověk si až někdy říká zlatej Bém...

0/−1
14.12.2015 7:43

P58a51v37e23l 31O67b43d80r25ž91á52l92e77k 6966764558742

Těžko prosadite velkou stavbu, když ji podle našich zákonů může parta pár lidí ze Suchdola blokovat donekonečna.

+2/0
14.12.2015 9:12

B88o34h50u24s97l94a56v 90K59r68á51l83í95k 2681810339926

Jó, Bém si svoje tunely uměl prosadit a ještě z toho vykličkovat tak, že za ně nebude sedět. Nebýt jeho, dodneška bychom neměli Opencard s desítkami různých funkcí.

0/0
14.12.2015 11:34

T74o73m26a24s 84M19a24t77e78r87a 4526141193253

Další pražský tunel ...

+1/−2
13.12.2015 19:28

T33o26m74á44š 93Z47e33m59a55n 3795328714985

Ano, je na tunelech snad něco špatného?

+1/0
13.12.2015 19:42

T90o95m29a33s 70M69a84t31e13r38a 4596141243353

Nu jak se to vezme, některé kříží trasy krtkům

0/0
13.12.2015 20:07

T46o28m16á14š 85Z49e52m28a67n 3315348864845

Por začátek si ujasnětě co za zločin je "tunelování" a proč je nesmysl takto označovat zpronevěru ve veřejném sektoru.

0/−2
13.12.2015 20:26

T69o24m27a46s 91M22a20t33e80r59a 4646811443343

To nebude tunel?

0/0
13.12.2015 20:28

F93r30a86n24t39i79š22e85k 41N49o75v45á32k 6551725386971

Ze státního na to spíš sedí termín "Rozkrádačka"! Ale jinak jde v zásadě skoro o totéž.

+1/0
13.12.2015 20:41

V97a82c83l25a17v 84M91e67d90e14k 5121652675515

obzvlášť hlubinným krtkům

0/0
13.12.2015 20:32

F31r51a24n58t97i79š16e93k 17N72o82v82á77k 6691565896631

A kdy přijde zbytek velkého okruhu, aby tisíce aut od severu a východu (a tisíce z druhé strany, mířící na sever či východ)  do té Prahy vůbec nevjelo?

+6/0
13.12.2015 18:15

J59o52s61e66f 97T60r19ö86g44l 8949562486756

To je celkem na dlouho. Dokončneí 511 (D1-D11) by snad mohlo přijít v horizontu 10 let (územní řízení běží, čeká se na potvrzení souhlasného stanoviska EIA podle nového zákona). Dokončení 518+519 (D7-D8) je v nedohlednu - části nejsou v územním plánu a proti trase je veliký odpor Suchdolských (zčásti opodstatněný) a k nějakému kompromisu (např. zrušení popř. přesunutí křižovatky Výhledy) není vůle z žádné strany. Poslední úsek 529 (D8-D11) nemá ještě ani hodnocení EIA, naštěstí není tak potřebný (i když Letňanská spojka, resp. nájezd na Vysočanskou radiálu je po otevření Blanky kapacitně také na hraně).

+2/0
13.12.2015 19:16

J19o30s72e96f 53T93r17ö96g74l 8589902136756

Poslední úsek je samozřejmě 520, překlep.

+1/0
13.12.2015 19:16

L20u41k33á17š 31H21l10o49u51c23a16l 6832320901154

díky za shrnutí, jen si dovolím oponovat v poslední části - Kbelská je totálně přecpaná, kamiony stojí už na D8.

0/0
13.12.2015 19:44

J71o62s84e58f 55T41r62ö62g19l 8799252626816

Ano, Kbelská si to odnesla za Blanku hodně - supluje vlastně oba okruhy. Ale potíž je spíše v nájezdech než v samotné spojce, hlavně nájezd na Vysočanskou radiálu s 30 km/h, a převýšením není ideální...

0/0
13.12.2015 19:52

M66a84r93t69i62n 32R49u76z62i37c72k45a 1472358676177

Nemela by ji suplovat, ale mela by byt soucasti okruhu MO, jen by to chtelo prestavet prave ty krizovatky (vysocanska radiala-Kbelska, Kbelska-Liberecka, Premosteni Hloubetina, Prumyslova-Jizni spojka)... a zatunelovani ul. V Holesovickach (Pelc-Tyrolka - Liberecka)

Bylo by to mnohem levnejsi nez chystana vychodni cast okruhu v navrhovane trase...

0/0
13.12.2015 22:57

T66o22m31á12š 12Z35e21m72a41n 3575448574785

Odpor Suchdoláků příliš opodstatněný není protože "přes" jejich obecpovede tunelem. nepovede tedy PŘES ale POD.

Pro srovnání: Projděte se po Strahově a hledejte stopy po provozu na Městském okruhu. Naopak D0/R1 by Suchdolu odvedla každodenní popojíždějící kolonu.

+5/0
13.12.2015 20:28

J24o36s16e58f 28T82r66ö29g45l 8319102516376

To je přílišné zobecnění. Hlavním zdrojem hluku samozřejmě nebude Suchdolský tunel, ale plánovaná křižovatka Výhledy, která je sice "jen" na okraji Suchdola, ale hlučet bude na část staré zástavby včetně např. školy, možná i do areálu Zemědělské univerzity. I proto tady svého času chtěli vyhlásit tzv. ochranné hlukové pásmo (=území, kde je povoleno překračovat hlukové limity). Navíc je třeba uvažovat i fakt, že nad SUchdolem je už teď hlučný provoz letadel a pokud by se postavila i paralelní dráha, která má ležet blíž k Praze, tak na ní by letadla přistávala ještě více nad MČ Suchdol.

Jako kompromis je třeba hledat jiné technické řešení křižovatky (např. nad ní něco postavit, co jí odhluční), popř. jí přesunout dále "do polí" i s přípojnou komunikací (to ale netuším, zda je územně možné), popř. jí zcela zrušit a zachovat jen MÚ Rybářka, která je téměř celá v tunelu, to by ale neodstranilo ty stávající kolony z Kamýcké...

Nicméně odpor proti této variantě nejde jen ze Suchdola, ale i např. z Bohnic a dalších MČ. I tady je na místě hledat nějaké technické alternativy (např. částečné zakrytí proti hluku - potíž bude s paneláky) apod.

Klíčový problém je, že kompromis se nehledá a obě strany proti sobě hledají spíše zbraně (např. pokus zvýšit legislativně všechny hlukové limity tak, aby Suchdol "vyšel", druhá strana zase každou chybičku v projektech atd.).

+1/0
13.12.2015 21:54

M18a35r21t23i18n 15R94u55z51i66c93k59a 1782408726307

Posunte cely okruh k Rezi, mnohel levnejsi varianta nez zdejsi tunelovy komplex, je o neco delsi nez varianta pres Suchdol, ale take rychlejsi nez pres Suchdol a pristupnejsi, i stavba by byla rychlejsi nez stavba tunelu...

0/−3
13.12.2015 23:02

J37o14s87e91f 97T48r10ö66g86l 8289522116866

Na dlouhé večery doporučuji si vygooglit porovnání tras J a Ss. Je toho o nich napsáno celkem hafo včetně nejméně dvou oficiálně objednaných studií (tuším jedna ŘSD a jedna MŽP), které každá tvrdí něco úplně jiného a řádně to zdůvodňují.

Varianta Ss by byla levnější, pro tranzit akceptovatelná (jízdní doba max o 3 minuty delší a pořád časově výhodnější než přes Prahu). Horší je to s realizací, protože není zakotvená v územních plánech (byla vlastně jen hodnocena v rámci EIA, nejspíš proto, aby se vlk nažral a trasa J zůstala celá). Projednávání a zakotvování do územních plánů by trvalo rozhodně dlouho nemluvě o odporu okolních obcí srovnatelných s odporem Suchdola atd. Od varianty J se ale čeká, že přebere i část vnitroměstské dopravy, což varianta Ss nesplní (mj. je na to dimenzovaná i Blanka). V zásadě je to filozofická otázka, zda má vnější okruh sloužit i vnitroměstské dopravě nebo ne.

+3/0
13.12.2015 23:15

M31a90r30t60i74n 26R85u61z28i48c38k61a 1322718696217

Ale v tom jsme za jedno, je jasne, ze tu variantu nikdo neresil a o duvodech se da spekulovat, co se tyce stavby tak varianta J je v uzemnich planech atp., o filosoficke otazce se da mluvit i opacne, varianta J privede dopravu ze str. kraje blize k mestu.... za tu dobu co se vlecou spory a protesty, ona je ta varianta problematicka, mohla byt pripravena i varianta Ss...

0/0
16.12.2015 0:58

J97o48s51e92f 98T17r27ö21g59l 8389692346546

V tom se shodneme. Já bych se také klonil spíše k variantě Ss, ale porovnání není jednoznačné každá trasa má své plusy i své mínusy.

Souhlasím i s tím, že v územních plánech měla být zakotvena i alternativa (to platí obecně i pro další trasy), ale k tomu není politická vůle.

0/0
16.12.2015 1:17

J88o62s93e67f 30M75i73k97u14l24í85k 8674197646

Všichni skoro jste to tady nepochopili a řeknu proč. Však ono se ví, co jsou priority, tedy oba okruhy a jak víte, tak jsou v nedohlednu, No Blanku 2 si totiž žádný politik nechce vzít na hrb. To je totiž ODPOVĚDNOST za své rozhodnutí. No a na Radlické se toho moc zkazit nedá a je to nejprůchodnější, tak aspoň tohle tedy staví I když víme, jak to pak asi na Dobříšské bude vypadat, když tam bude vyústění.

+3/0
13.12.2015 18:02

B58o39h74u75s40l55a87v 79K10r17á87l24í72k 2181110459556

Ale dá se zkazit. Jednak to bude zase tunel jako Blanka a za druhé se tím levý břeh Vltavy ucpe už definitivně. A té představě, jaká to bude výhra, že ze Zbraslavi na Smíchov bude jezdit přes Třebonice, se musím smát.

0/0
13.12.2015 19:09

T60o16m91á59š 75K67n64a50i92f47l 6103440377160

Boze... Proc by nekdo ze zbraslavi na smichov jezdil ores trebonice?

0/0
13.12.2015 19:20

J40a97n 61F62i29a63l93a 7934987475199

Bude to o hodinu rychlejší. :-/

0/0
13.12.2015 19:59

B62o85h78u16s12l64a95v 67K67r35á61l26í15k 2821700199346

Taky mi to přijde jako nesmysl. Ale do článku to někdo vymyslel, aby zdůvodnil, že aspoň něčemu ta radiála pomůže. Ve skutečnosti samozřejmě Strakonickou a Smíchov zacpe ještě víc.

0/0
13.12.2015 22:01

J46o17s87e44f 71T10r57ö26g21l 8559802816616

Samozřejmě jsou stavby poněkud důležitější a poněkud méně, ale zrovna Radlická radiála by měla být mezi prioritami. Komunikační systém (dříve tzv Základní komunikační systém = ZÁKOS) je založen na dvou okruzích a jejich propjení radiálami, které navazují na dálnice, k tomu je ještě několik spojek. Problém je v tom, že chybějící části jsou suplovány těmi už zprovozněnými popř. po "starých" ulicích, což je obvykle nevyhovující. Na západě jsou oba okruhy dostavěné, ale není tu žádná radiála, díky čemuž se doprava projíždí leckudy, např. přes Vypich nebo o Plzeňské a Strakonické, všude to logicky pravidelně kolabuje. Na východě jsou zase radiály hotové, ale není ani jeden kus okruhu, ten je proto suplován CHodovskou radiálou (od D1) a Štěrboholskou radiálou (k D11). I ty proto pravidelně kolabují. A na severu není ani kus okruhu, ale je zprovozněná Letňanská spojka (propojuje Proseckou radiálu od D8 s nedokončenou Vysočanskou radiálou) a ta po zprovoznění Blanky také pravidelně kolabuje, protože supluje oba okruhy, na což není kapacitně dimenzovaná (a hlavně nájezdy).

Čili stavět je možné v podstatě kdekoliv, ale dokud nebude postaveno všechno (oba okruhy a schválené radiály, kterých je teď v plánu méně než za komunistů), budou se zácpy jen přesouvat. Dokončování pražského systému navíc přitahuje více tranzitní dopravy (např. i takové, která byla dříve tangenciální, např. vazby typu Ústí n.L.-Plzeň, dříve přes Žatec, dnes Blankou), což situaci jen zhorší. A samozřejmě dokončování dálnic bude mít stejný efekt (za rok D8, za dva D11 atd.).

+6/0
13.12.2015 19:27

M66a16r54e49k 22H81r84u44b90y 6817132761698

Predevsim je treba neustale krmit Metrostav, kvuli nastavenym penezovodum. A to z 511 nekouka, takze ta zustane u ledu jeste pekne dlouho.Rv

0/0
13.12.2015 23:34
Foto

R80o77b80e56r78t 58P53l68o57c90h 4596732891843

Proč píšou, že stavba metra D je v nedohlednu? Však pokud vím, tak probíhá výkup pozemků a stavět by se mělo začít v roce 2017. Tedy dříve než je plánován začátek výstavby té Radlické radiály...

+2/0
13.12.2015 17:31

V31a89c89l18a24v 84M15e67d54e70k 5641692885345

jenže to je řeč o odbočce z Pankráce, ne o plnohodnotné trase D. Jedním z hlavních argumentů pro výstavbu Dčka mělo být odlehčení Nuseláku.

+2/0
13.12.2015 17:48

R89a55d35o83s67l12a29v 78K44l64a75u32d38a 5924198254942

Odbočku z Pankráce pokud vím magistrát naštěstí smetl ze stolu. Tohle je plnohodnotná trasa D která povede z Písnice, kde bude depo po Pankrác, kde bude přestupní a prozatím konečná. Snad si nikdo nemyslel že by najednou dokázali zaplatit novou trasu až na Mírák.

0/0
13.12.2015 17:56

V75a32c95l63a54v 10M73e87d90e63k 5221332205905

problém je, že metro C je na Pankráci již absolutně narvané, a pokud tam přijede další trasa z jižňáku, nebudou mít ty lidé vpodstatě kam přestoupit. Proto výstavba trasy D bez pokračování bude katastrofou.

0/0
13.12.2015 21:36

R19a68d29o77s11l65a74v 16K87l65a51u55d35a 5424918564212

Ono je úplně jedno jestli lidé lidé z Krče pojedou na Kačerov, nebo na Pankrác. Cestujících víc nebude.

+2/0
13.12.2015 21:41

M58a39r75t88i46n 92L69u45k54e60š 3946761471165

Přesně tak R^ Jde pouze o to, jestli ti lidé na Pankrác přijedou jako dobytek na jatka pomocí autobusů nebo jako lidi metrem.

0/0
14.12.2015 7:00

T55o34m72á66š 62K18n24a17i58f29l 6693440397220

Zadna odbocka z pankrace nebude

0/0
13.12.2015 19:21

T97o74m40á95š 43Z52e63m93a44n 3125718754595

Bohužel, i ta odbočka by dopravě na jihu pomohla.

+1/0
13.12.2015 20:34

T42o56m14á79š 38K49n59a95i31f61l 6753390487950

Prakticky vůb ec. Pokud by byla "najížděna" pravidelně, totálně by zabila dopravu metrem mezi pankrácem a jižním městem, kde i při současném, technicky prakticky minimálním , intervalu jezdí metro plné. nepředstavuju si, jak by to vypadalo kdyby tam třeba třetina (polovina, čtvrtina) vlaků vynechala...  (mluvím o zamýšleném scenáři, kdy by vlaky z holešovic jezdily dílem na jižní město a dílem by odbočily).

0/0
13.12.2015 20:44
Foto

R51o79b55e28r12t 62P56l46o79c30h 4986422941513

Žádná odbočka z Pankráce nebude. To už naštěstí zavrhli. Teď už se jasně plánuje úplně samostatná trasa.

0/0
14.12.2015 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.