Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Blance přijde výstavba Radlické radiály. Uleví jižní části města

Výstavba metra D i městského okruhu je v nedohlednu. Magistrát proto svoji pozornost zaměřil jinam. Chystá se na projekt Radlické radiály, která by mohla pomoci Strakonické, Jižní spojce i Modřanské ulici od náporu aut, která přijíždějí z Blanky. Stavba by mohla odstartovat v roce 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a43r35e52l 57S42e67d77l94á27č39e69k 3970150221429

Měla by se nejdřív dostavět severovýchodní část městského okruhu v useku Pelc-Tyrolka - Balabenka - Zahradní Město(lanový most). At si z Auto.Matu říkají co chtějí, Blanka je velmi využívaná a tato zbývající část chybí a je jí nutno vybudovat.

0/0
15.12.2015 7:27

J67o20s37e28f 96K54a78r52f14í63k 7982365256140

Už vidím, jak ten jistě extrémě drahý "nadchodo-podchodo-nadchod" někdo reálně využívá;-D

0/0
14.12.2015 10:15

L30u89k58á18š 13N97o36v72á34k 4616796172813

Další morálně zastaralá stavba projektovaná před 30 lety, která nebere v potaz současné potřeby :-/

Navíc Strakonické rozhodně nepomůže, naopak jí, stejně jsko Jižní spojku totálně ucpe, protože okolí Barranďáku se promění v jeden velký parkovací chaos.

Ale tak hlavně, že mají zoufalci z Metroprojektu/Sudopu co kreslit...Rv

+1/−2
14.12.2015 9:55

J66a59s10o55ň 17K55l62í30m53a 1512340685256

Pro dostupnost obyvatel žijících na jihovýchodě Prahy městskou hromadnou dopravou se od otevření trasy C metra neudělalo zhola nic, a to už je hodně dávno.

Nedej bože, aby byl vyřazen z provozu Nuselský most, pak by se MHD na tomto

rozsáhlém území ocitla v 19. století. Současnou Prahu si nelze představit bez aut.

Trasa D byla původně naplánována z Wilsoňáku, pak z Míráku, nyní už jen z Pankráce a za rok celý projekt upadne v zapomnění. Vládci Prahy, styďte se! To jste chtěli pořádat olympiádu?

+1/−2
14.12.2015 9:28

M26a95r82t58i37n 54R44u37z17i11c50k11a 1592438896627

proc je u toho video o tunelech MO, kdyz je to clanek o Radlicke rad...

+3/0
13.12.2015 22:49

P55e37t91r 80P50e57t62r 7542540940372

Dalsi nesmysl, ktery jen vice zahlti mesto auty. To je spis mrtvostav loby.

+5/−6
13.12.2015 20:44

V88l41a95d37i78m11í30r 40H75o72l78ý 8544341546617

Pravda, nejdřív by měl být dokončen vnější okruh.

+1/−1
14.12.2015 15:14

T22o18m75á86š 91Z38e65m46a93n 3245788344865

Jižní části by především ulevilo dostavění severní části - protože zatím spojnice přes město vedou jen na jihu (tedy s výjimkou nově postavené Blanky, která ovšem nemá dostatečně kapacitní napojení právě ze severních částí města.

+6/0
13.12.2015 19:29

V19a93c41l57a76v 20M53e73d60e73k 5571292195855

samozřejmě, o tom nikdo nepochybuje. Ale jelikož dostavba severní části okruhu v dohledné době nebude, nebudeme příštích 20 let dělat nic?

Tento relativně krátký úsek pomůže spousta místům - na 100% uleví Plzeňské a Radlické, do značné míry i oblasti Motol-Vypich.

Nikdo snad netvrdí, že je to spása pro celé město - ale dostavba okruhu je budoucnost hodně vzdálená, tak proč prozatím nepostavit alespoň ty části, které postavit jde.

A mimochodem, i po dostavění obou okruhů budou spojky mezi nimi, jako tato, velmi potřebné.

+4/0
13.12.2015 20:55

R37a18d10e42k 63N91o19v61a35k 9754533739960

Možná pomůže Plzeňské a Vypichu, ale bohužel zahustí dopravu na severu (Holešovičky, Palmovka) a v centru (Žitná, Resslova).

RR je stavba která nebude nic jiného než indukovat další dopravu místo toho aby ji odvedla.

Pokračování SOKP přes Vltavu na severu je řešení přetížené Strakonické, Vypichu i kulaťáku.

+1/−2
13.12.2015 22:18

V22a67c26l81a53v 56M68e27d67e96k 5911622945875

Ono je hezké vědět, co by pomohlo, když víme, že to tady v příštích 20 letech nebude. Dopravě na severu budou opět muset pomoci jen dílčí stavby, které se povede v krátké době prosadit.

+2/0
14.12.2015 7:41

R24a28d92e95k 62N14o29v70a14k 9464473689790

A bohužel si tím nas.... do hnízda.

Kdy konečně zas bude na magistrátu sedět někdo kdo se nebojí prosadit velký projekt a podepsat se pod něj?

Člověk si až někdy říká zlatej Bém...

0/−1
14.12.2015 7:43

P23a58v30e83l 37O66b33d26r65ž59á40l93e37k 6106344128412

Těžko prosadite velkou stavbu, když ji podle našich zákonů může parta pár lidí ze Suchdola blokovat donekonečna.

+2/0
14.12.2015 9:12

B56o67h66u79s50l44a52v 31K96r15á79l53í70k 2341290589676

Jó, Bém si svoje tunely uměl prosadit a ještě z toho vykličkovat tak, že za ně nebude sedět. Nebýt jeho, dodneška bychom neměli Opencard s desítkami různých funkcí.

0/0
14.12.2015 11:34

T54o98m74a10s 39M58a75t26e19r80a 4556361813893

Další pražský tunel ...

+1/−2
13.12.2015 19:28

T70o50m30á18š 79Z44e62m57a97n 3885898104655

Ano, je na tunelech snad něco špatného?

+1/0
13.12.2015 19:42

T98o24m34a12s 72M37a57t59e88r58a 4196591613853

Nu jak se to vezme, některé kříží trasy krtkům

0/0
13.12.2015 20:07

T35o78m19á33š 72Z38e59m79a78n 3695948694815

Por začátek si ujasnětě co za zločin je "tunelování" a proč je nesmysl takto označovat zpronevěru ve veřejném sektoru.

0/−2
13.12.2015 20:26

T51o44m27a28s 73M56a67t15e75r87a 4726741903293

To nebude tunel?

0/0
13.12.2015 20:28

F42r71a60n40t17i23š45e47k 32N94o25v62á52k 6161195656241

Ze státního na to spíš sedí termín "Rozkrádačka"! Ale jinak jde v zásadě skoro o totéž.

+1/0
13.12.2015 20:41

V52a20c50l31a80v 79M35e45d30e11k 5151562185245

obzvlášť hlubinným krtkům

0/0
13.12.2015 20:32

F62r89a86n25t62i59š95e48k 11N76o75v56á54k 6521815366351

A kdy přijde zbytek velkého okruhu, aby tisíce aut od severu a východu (a tisíce z druhé strany, mířící na sever či východ)  do té Prahy vůbec nevjelo?

+6/0
13.12.2015 18:15

J42o24s56e64f 60T55r81ö19g76l 8449772646176

To je celkem na dlouho. Dokončneí 511 (D1-D11) by snad mohlo přijít v horizontu 10 let (územní řízení běží, čeká se na potvrzení souhlasného stanoviska EIA podle nového zákona). Dokončení 518+519 (D7-D8) je v nedohlednu - části nejsou v územním plánu a proti trase je veliký odpor Suchdolských (zčásti opodstatněný) a k nějakému kompromisu (např. zrušení popř. přesunutí křižovatky Výhledy) není vůle z žádné strany. Poslední úsek 529 (D8-D11) nemá ještě ani hodnocení EIA, naštěstí není tak potřebný (i když Letňanská spojka, resp. nájezd na Vysočanskou radiálu je po otevření Blanky kapacitně také na hraně).

+2/0
13.12.2015 19:16

J35o81s18e51f 14T21r31ö35g39l 8399782316196

Poslední úsek je samozřejmě 520, překlep.

+1/0
13.12.2015 19:16

L44u74k71á65š 72H55l43o85u52c95a22l 6742600231204

díky za shrnutí, jen si dovolím oponovat v poslední části - Kbelská je totálně přecpaná, kamiony stojí už na D8.

0/0
13.12.2015 19:44

J67o18s16e23f 21T75r43ö60g98l 8889912366546

Ano, Kbelská si to odnesla za Blanku hodně - supluje vlastně oba okruhy. Ale potíž je spíše v nájezdech než v samotné spojce, hlavně nájezd na Vysočanskou radiálu s 30 km/h, a převýšením není ideální...

0/0
13.12.2015 19:52

M25a65r79t78i10n 53R29u98z11i34c39k65a 1422818956517

Nemela by ji suplovat, ale mela by byt soucasti okruhu MO, jen by to chtelo prestavet prave ty krizovatky (vysocanska radiala-Kbelska, Kbelska-Liberecka, Premosteni Hloubetina, Prumyslova-Jizni spojka)... a zatunelovani ul. V Holesovickach (Pelc-Tyrolka - Liberecka)

Bylo by to mnohem levnejsi nez chystana vychodni cast okruhu v navrhovane trase...

0/0
13.12.2015 22:57

T39o30m94á76š 56Z62e73m66a32n 3865328914775

Odpor Suchdoláků příliš opodstatněný není protože "přes" jejich obecpovede tunelem. nepovede tedy PŘES ale POD.

Pro srovnání: Projděte se po Strahově a hledejte stopy po provozu na Městském okruhu. Naopak D0/R1 by Suchdolu odvedla každodenní popojíždějící kolonu.

+5/0
13.12.2015 20:28

J59o89s21e41f 32T28r43ö89g97l 8629832786596

To je přílišné zobecnění. Hlavním zdrojem hluku samozřejmě nebude Suchdolský tunel, ale plánovaná křižovatka Výhledy, která je sice "jen" na okraji Suchdola, ale hlučet bude na část staré zástavby včetně např. školy, možná i do areálu Zemědělské univerzity. I proto tady svého času chtěli vyhlásit tzv. ochranné hlukové pásmo (=území, kde je povoleno překračovat hlukové limity). Navíc je třeba uvažovat i fakt, že nad SUchdolem je už teď hlučný provoz letadel a pokud by se postavila i paralelní dráha, která má ležet blíž k Praze, tak na ní by letadla přistávala ještě více nad MČ Suchdol.

Jako kompromis je třeba hledat jiné technické řešení křižovatky (např. nad ní něco postavit, co jí odhluční), popř. jí přesunout dále "do polí" i s přípojnou komunikací (to ale netuším, zda je územně možné), popř. jí zcela zrušit a zachovat jen MÚ Rybářka, která je téměř celá v tunelu, to by ale neodstranilo ty stávající kolony z Kamýcké...

Nicméně odpor proti této variantě nejde jen ze Suchdola, ale i např. z Bohnic a dalších MČ. I tady je na místě hledat nějaké technické alternativy (např. částečné zakrytí proti hluku - potíž bude s paneláky) apod.

Klíčový problém je, že kompromis se nehledá a obě strany proti sobě hledají spíše zbraně (např. pokus zvýšit legislativně všechny hlukové limity tak, aby Suchdol "vyšel", druhá strana zase každou chybičku v projektech atd.).

+1/0
13.12.2015 21:54

M68a29r24t86i66n 60R77u80z30i87c47k16a 1542238416497

Posunte cely okruh k Rezi, mnohel levnejsi varianta nez zdejsi tunelovy komplex, je o neco delsi nez varianta pres Suchdol, ale take rychlejsi nez pres Suchdol a pristupnejsi, i stavba by byla rychlejsi nez stavba tunelu...

0/−3
13.12.2015 23:02

J22o66s70e32f 57T71r14ö43g88l 8859282326846

Na dlouhé večery doporučuji si vygooglit porovnání tras J a Ss. Je toho o nich napsáno celkem hafo včetně nejméně dvou oficiálně objednaných studií (tuším jedna ŘSD a jedna MŽP), které každá tvrdí něco úplně jiného a řádně to zdůvodňují.

Varianta Ss by byla levnější, pro tranzit akceptovatelná (jízdní doba max o 3 minuty delší a pořád časově výhodnější než přes Prahu). Horší je to s realizací, protože není zakotvená v územních plánech (byla vlastně jen hodnocena v rámci EIA, nejspíš proto, aby se vlk nažral a trasa J zůstala celá). Projednávání a zakotvování do územních plánů by trvalo rozhodně dlouho nemluvě o odporu okolních obcí srovnatelných s odporem Suchdola atd. Od varianty J se ale čeká, že přebere i část vnitroměstské dopravy, což varianta Ss nesplní (mj. je na to dimenzovaná i Blanka). V zásadě je to filozofická otázka, zda má vnější okruh sloužit i vnitroměstské dopravě nebo ne.

+3/0
13.12.2015 23:15

M16a42r72t84i78n 13R82u54z90i63c14k57a 1862608366377

Ale v tom jsme za jedno, je jasne, ze tu variantu nikdo neresil a o duvodech se da spekulovat, co se tyce stavby tak varianta J je v uzemnich planech atp., o filosoficke otazce se da mluvit i opacne, varianta J privede dopravu ze str. kraje blize k mestu.... za tu dobu co se vlecou spory a protesty, ona je ta varianta problematicka, mohla byt pripravena i varianta Ss...

0/0
16.12.2015 0:58

J62o72s59e24f 75T21r95ö32g11l 8789472416756

V tom se shodneme. Já bych se také klonil spíše k variantě Ss, ale porovnání není jednoznačné každá trasa má své plusy i své mínusy.

Souhlasím i s tím, že v územních plánech měla být zakotvena i alternativa (to platí obecně i pro další trasy), ale k tomu není politická vůle.

0/0
16.12.2015 1:17

J79o22s47e45f 40M17i30k76u82l96í50k 8374157336

Všichni skoro jste to tady nepochopili a řeknu proč. Však ono se ví, co jsou priority, tedy oba okruhy a jak víte, tak jsou v nedohlednu, No Blanku 2 si totiž žádný politik nechce vzít na hrb. To je totiž ODPOVĚDNOST za své rozhodnutí. No a na Radlické se toho moc zkazit nedá a je to nejprůchodnější, tak aspoň tohle tedy staví I když víme, jak to pak asi na Dobříšské bude vypadat, když tam bude vyústění.

+3/0
13.12.2015 18:02

B80o51h10u71s65l70a70v 14K17r25á49l39í25k 2771680379906

Ale dá se zkazit. Jednak to bude zase tunel jako Blanka a za druhé se tím levý břeh Vltavy ucpe už definitivně. A té představě, jaká to bude výhra, že ze Zbraslavi na Smíchov bude jezdit přes Třebonice, se musím smát.

0/0
13.12.2015 19:09

T51o56m27á37š 90K53n42a21i49f39l 6143610937210

Boze... Proc by nekdo ze zbraslavi na smichov jezdil ores trebonice?

0/0
13.12.2015 19:20

J82a98n 40F83i84a64l47a 7404207985959

Bude to o hodinu rychlejší. :-/

0/0
13.12.2015 19:59

B25o95h18u35s83l49a34v 82K34r84á65l44í28k 2721360609426

Taky mi to přijde jako nesmysl. Ale do článku to někdo vymyslel, aby zdůvodnil, že aspoň něčemu ta radiála pomůže. Ve skutečnosti samozřejmě Strakonickou a Smíchov zacpe ještě víc.

0/0
13.12.2015 22:01

J50o92s12e76f 26T73r91ö21g86l 8859242936786

Samozřejmě jsou stavby poněkud důležitější a poněkud méně, ale zrovna Radlická radiála by měla být mezi prioritami. Komunikační systém (dříve tzv Základní komunikační systém = ZÁKOS) je založen na dvou okruzích a jejich propjení radiálami, které navazují na dálnice, k tomu je ještě několik spojek. Problém je v tom, že chybějící části jsou suplovány těmi už zprovozněnými popř. po "starých" ulicích, což je obvykle nevyhovující. Na západě jsou oba okruhy dostavěné, ale není tu žádná radiála, díky čemuž se doprava projíždí leckudy, např. přes Vypich nebo o Plzeňské a Strakonické, všude to logicky pravidelně kolabuje. Na východě jsou zase radiály hotové, ale není ani jeden kus okruhu, ten je proto suplován CHodovskou radiálou (od D1) a Štěrboholskou radiálou (k D11). I ty proto pravidelně kolabují. A na severu není ani kus okruhu, ale je zprovozněná Letňanská spojka (propojuje Proseckou radiálu od D8 s nedokončenou Vysočanskou radiálou) a ta po zprovoznění Blanky také pravidelně kolabuje, protože supluje oba okruhy, na což není kapacitně dimenzovaná (a hlavně nájezdy).

Čili stavět je možné v podstatě kdekoliv, ale dokud nebude postaveno všechno (oba okruhy a schválené radiály, kterých je teď v plánu méně než za komunistů), budou se zácpy jen přesouvat. Dokončování pražského systému navíc přitahuje více tranzitní dopravy (např. i takové, která byla dříve tangenciální, např. vazby typu Ústí n.L.-Plzeň, dříve přes Žatec, dnes Blankou), což situaci jen zhorší. A samozřejmě dokončování dálnic bude mít stejný efekt (za rok D8, za dva D11 atd.).

+6/0
13.12.2015 19:27

M11a26r23e75k 96H42r59u22b18y 6557282951558

Predevsim je treba neustale krmit Metrostav, kvuli nastavenym penezovodum. A to z 511 nekouka, takze ta zustane u ledu jeste pekne dlouho.Rv

0/0
13.12.2015 23:34
Foto

R79o71b98e44r68t 88P56l22o56c70h 4746232891203

Proč píšou, že stavba metra D je v nedohlednu? Však pokud vím, tak probíhá výkup pozemků a stavět by se mělo začít v roce 2017. Tedy dříve než je plánován začátek výstavby té Radlické radiály...

+2/0
13.12.2015 17:31

V51a89c64l75a97v 32M90e43d71e42k 5511552615675

jenže to je řeč o odbočce z Pankráce, ne o plnohodnotné trase D. Jedním z hlavních argumentů pro výstavbu Dčka mělo být odlehčení Nuseláku.

+2/0
13.12.2015 17:48

R30a63d17o86s81l46a71v 75K97l21a88u80d44a 5664918694942

Odbočku z Pankráce pokud vím magistrát naštěstí smetl ze stolu. Tohle je plnohodnotná trasa D která povede z Písnice, kde bude depo po Pankrác, kde bude přestupní a prozatím konečná. Snad si nikdo nemyslel že by najednou dokázali zaplatit novou trasu až na Mírák.

0/0
13.12.2015 17:56

V78a50c62l86a22v 73M86e38d49e43k 5331102345305

problém je, že metro C je na Pankráci již absolutně narvané, a pokud tam přijede další trasa z jižňáku, nebudou mít ty lidé vpodstatě kam přestoupit. Proto výstavba trasy D bez pokračování bude katastrofou.

0/0
13.12.2015 21:36

R77a78d14o31s91l93a76v 89K97l76a79u57d22a 5294458634702

Ono je úplně jedno jestli lidé lidé z Krče pojedou na Kačerov, nebo na Pankrác. Cestujících víc nebude.

+2/0
13.12.2015 21:41

M79a64r54t68i19n 88L90u31k52e27š 3156471781785

Přesně tak R^ Jde pouze o to, jestli ti lidé na Pankrác přijedou jako dobytek na jatka pomocí autobusů nebo jako lidi metrem.

0/0
14.12.2015 7:00

T16o12m41á48š 28K56n54a28i82f66l 6393160387850

Zadna odbocka z pankrace nebude

0/0
13.12.2015 19:21

T87o52m18á59š 44Z22e40m16a56n 3395788124345

Bohužel, i ta odbočka by dopravě na jihu pomohla.

+1/0
13.12.2015 20:34

T72o78m73á41š 36K37n95a24i13f52l 6203550727480

Prakticky vůb ec. Pokud by byla "najížděna" pravidelně, totálně by zabila dopravu metrem mezi pankrácem a jižním městem, kde i při současném, technicky prakticky minimálním , intervalu jezdí metro plné. nepředstavuju si, jak by to vypadalo kdyby tam třeba třetina (polovina, čtvrtina) vlaků vynechala...  (mluvím o zamýšleném scenáři, kdy by vlaky z holešovic jezdily dílem na jižní město a dílem by odbočily).

0/0
13.12.2015 20:44
Foto

R37o46b48e31r40t 20P84l28o20c78h 4866892331603

Žádná odbočka z Pankráce nebude. To už naštěstí zavrhli. Teď už se jasně plánuje úplně samostatná trasa.

0/0
14.12.2015 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.