Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra Roztyly je bezbariérová, část schodů „ukousl“ výtah

Roztyly se v pátek staly jednačtyřicátou stanicí pražského metra, kam se bez problémů dostanou i matky s kočárky, hůře pohybliví či invalidé. Pomůže jim nový výtah, který zabral část širokého pevného schodiště. Všechny stanice budou bezbariérové do roku 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70a29r21t53i24n 84R35u19z73i76c92k13a 1472698546917

Uzke schdody... tlacenice...

Vsimli jste si take, ze si lide na eskalatorechv metru stoupaji pouze po jednom za sebou? Kdo tohle proboha vymyslel?

Dole je ve stanici houf lidi, kteri ztraceji cas tim, nez se srovnaji do jedne rady na schody a pak sem tam nekdo kolem stojicich lidi na eskalatoru prochazi, aby dohnal ten cas ztraceny tim cekanim v houfu dole.

To moc inteligentni neni, snizila se kapacita eskalatoru na polovinu, lide ztraceji vice casu ve stanicich.

+1/−1
12.12.2015 14:37

G13a75b52r64i33e85l 89H22o22r41t96e58n 9411579593564

To má velmi jednoduché vysvětlení, pane Růžičko. Větší část cestujících zásadně nespěchá, takže dělají místo těm, kteří ano a kteří volnou levou stranou na eskalátoru "předbíhají".

0/0
12.12.2015 15:23

K98a24r84e13l 84D29r59d66a 6293415317979

Také jsem to musel rozdýchávat. Samovolně organizovaná stádová hloupost. ;-D

  V přepravní řádu se tomu po sametu věnovali, že je slušnost, když to provoz umožní, dovolit procházení ostatních. Dokonce k tomu byly jeden čas nějaké nálepky či pokyny - stůjte vpravo. Čekal bych, že dav obsadí eskalátor v plné šířce, je to rychlejší pro všechny a odpovídá to řádu. A mimo dav, ať si běhá každý jak je libo. Zkusil jsem to tak dělat, ale běžci jsou děsně arogantní a pořád otravovali, hádali se a dokonce prali, že mají na běhání právo i když je tam stovka lidí a není kam uhnout.

  Když jsem za Husáka jezdil do školy a spěchal jsem, tak jsem přece nastupoval přesně na ten konec vlaku, kde bylo k výstupu nejblíž. U schodů jsem pak byl první, a v běhání mi nic nebránilo. Tomu říkám spěchání.

  Postupně jsem musel akceptovat, že současná populace určila, že slušnost je stát na eskalátorech po jednom za sebou a nastupovat dlouze. A baví mě pak myškující "slušňáci", co dělají, že jsou přece běžci, aby jen celou frontu předběhli a zařadili se na eskalátor také vpravo. V podstatě se tady obhajuje existence hulvátství a říká se mu "slušnost". ;-D

  Pak to má další efekt. V rámci zdravého životního stylu také na eskalátorech běhám. A skutečně běhám. Současní mladí jsou líné lemry. Ono si to nese kafe, čumí to do mobilu... a jde to tempem slimáka, co blokuje pruh pro procházení. Takže ve výsledku je to stejně neslušné, jako pruh pro procházení rovnou blokovat.

  Funguje to jak na silnici. Myškování, blokování vlastním tělem, zdržování druhých, přednost mám vždy hlavně já a ne druhý apod. Žádné jasné pravidlo zde není, a asi ani nemůže být, a jde o zvyk, který většina lidí dobrovolně dodržuje. Chybí tomu víc ohleduplnosti.

  Ve výsledku je to asi skutečně "o slušnosti", ale velmi diskutabilní.

0/0
13.12.2015 7:11

K23a47r78e44l 95D60r60d68a 6533955227479

A čistě technicky. Podle šíře eskalátoru je určeno, zda je určen pro procházení (100-140 cm) a zda ne (cca méně než 100 cm). Úzké eskalátory v nákupních centrech nejsou určeny pro procházení. Šíře 100 cm v pražském metru je určená pro osobu s kufry nebo dvě stojící osoby vedle sebe. Pro procházení jsou určeny širší eskalátory 110 či 135 cm. Nicméně, v Praze se bude běžec domáhat průchodu i v nákupním centru. ;-D

  Na anglické Wikipedii je pak vysvětlení, že stání u jedné strany a umožnění procházení se zavedlo po celém světě. Bere se jako eskalátorová etiketa. ;-)

  Očividně jsme si ohleduplností za socialismu hlavu nezatěžovali. Teď ji musíme vrátit do života. A dost to bolí, zvlášť když jde na první pohled o pitomost. ;-D

0/−1
13.12.2015 7:35

K42a31r41e12l 53D38r59d42a 6283435557479

Koukal jsem jak jsou pěkně bezbariérově řešeny vlaky. Bezbariérový vagón má plošiny, široké dveře, vozíčkářský záchod. Dokonce, Hostivař má novou zastávku. Jezdit bezbariérově do centra by se dalo mnohem rychleji než MHD...

  Pak vystoupíte v Českých Budějovicích, výtah na perón. Paráda! Šup a jste na chodníku. A před nádražím zátarasy, aby chodci nelezli autům pod kola. Bariéra jako hrom. Takže se bezbariérově z nádraží nedostanete. Patrně máte udělat čelem vzad a jet zase bezbariérově do Prahy, tedy "Práglu". ;-D

  Mají tady podchody a zahlédl jsem zde plošinu snad na baterku, co je fakticky na prd. Na Smíchově jsme na ní zůstali.

  Fascinuje mě, jak se na jedné straně vynakládají miliardy, aby se pomohlo a na druhé straně sedí nějaký fouňa, co zase dobrá řešení křečovitě hatí a vykládá k tomu něco o bezpečnosti.

  Tedy ano, když mají Budějovice výtah na perón a řidiči zde mají přednost před chodci a semafor by to neřešil, tak je přece maličkost udělat výtahy i pod tu silnici, ne? Za státní prachy z Práglu by to jít mohlo, ne? ;-D

+1/0
12.12.2015 9:05

K54a69r88e28l 55D92r97d13a 6543675237989

Přechod v Budějovicích byl objeven. Plačme dojetím. ;-D

  Dávám pohled na východ z nádraží, bariéru a podchody. První, co mě napadlo jít směrem k Mercury, jako všichni co šli z vlaku na MHD, a jde to jen podchody. Šikana jako hrom.

https://goo.gl/maps/nhizLuaYoD92 

  To chtělo hodně promile tohle na Budějovičáky vymyslet. Asi se primátor potřeboval pomstít majiteli Mercury a vydusil Budějovičáky, co užívají MHD. ;-D

  Pokud se ale neleknete tmy a pustiny Nádražní a dáte se doprava, je bezbariérový přechod proti Lannově, tak jak to má být. Pokud se ale dáte doleva, za celý svůj život ulici nepřejdete a budete navždy bloudit pustinou. ;-D

  Místní si poradí, pro návštěvníka past. Jak "bezbariérové" Nádraží Holešovice. Líbilo by se mi bezbariérové cesty značit podobně jako turistické stezky. Nějaká šipka, navedení na správný chodník... Dostalo mě, když už jsme bezbariérovou cestu pracně pokusem a omylem v Holešovicích objevili, tak mladá se svým smyslem pro orientaci, zas a zase dorazí ke stejnému hloupému pangejtu a opět se celých 500 metrů znovu vrací a Holešovice si mapuje znovu. 

  Co je tak těžkého pochopit, že tohle je krutě bariérový přechod, kde se vyhodili peníze pro nic, jen pro legraci a vozíčkář, co přestupuje z metra na MHD na něj nesmí vjet? To dá přece rozum. Správný bezbariérový přechod je ten v pozadí u zastávky tramvaje, kam nechci. ;-D

https://goo.gl/maps/zVAiCcXgt3A2

  Protože jinak narazíte na tento veledůležitý bariérový vchod do prosperujícího podniku a prostě se na autobusy z metra nedostanete.

https://goo.gl/maps/exRUUttCgA92

0/0
13.12.2015 6:28

K92a27r24e45l 96D97r87d55a 6283725647519

Zdolat úspěšně tento pangejt je klíčový moment bezbariérové návštěvy pražské ZOO či Výstaviště oddechu Julka Fučíka. Nejfrekventovanější pangejt pro návštěvníky hlavního českého velkoměsta. ;-D

0/0
13.12.2015 6:37

T97o27m64á75š 12S70o65u93k14u33p 4953505890710

Ještěže na Roztylech není frekventovaný přestup z metra na autobusy, to by pak zúžení schodů mohlo vadit.

0/0
12.12.2015 2:56

K49a96r12e23l 44D87r62d27a 6133605217459

Má se tady stavět komerční zástavba, bude to 2. Chodov a zvolilo se stejné řešení. ;-)

  Na Chodově jsme tady vymysleli, že by výtah přímo do centra měl být uprostřed nástupiště. To by ty davy mačkající se u výstupu uvolnilo. Tak jen přimět majitele Centra Chodov, aby dal pár drobáků i do svých zákazníků. ;-D

  Ostatně, katastrofy v metru byly o úzkém vchodu. Chodov je nebezpečný. Stanici bych v tomto stavu koukal uzavřít. ;-D

0/0
12.12.2015 8:48

K96a31r44e66l 91K36r96p34a76t57a 5744436368515

Ty výtahy stavějte na místech, aby to nebylo na úkor davů vstupujících a vystupujících po schodech metra po jedněch úzkých schodech. Viz. třeba Chodov ... tam to bude brzy ještě horší, po rozšíření OC ... :-(

+4/0
11.12.2015 18:49

V96l57a14d87i93m27í93r 16H36o48l57ý 8254581296627

Zdraví lidé chodí pěšky, nebo si zavolají taxi.

0/−3
11.12.2015 21:37

E44v98ž61e24n 90P34o67l72á68k 3658148231923

Jak to souvisí s tím, že na Chodově se musí stát často na schody fronta, protože se tam dav nevejde?

+4/0
12.12.2015 8:22

J46a72n 49Z36i79e17g46l65e69r 1971716261288

Já bych to opravil, stavba výtahu na Můstku pro obě trasy A a B je již v plném proudu a otvírat se bude v únoru příštího roku. Také si myslím, že budování bezbariérových přístupů do stanic metra je důležité. Vozíčkáři a matky s kočárky o tom vědí své.

+8/0
11.12.2015 18:27

K25r18y28š43t20o47f 14L23a22n75í80k 1229600715885

by clovek nerekl, kolik stoji jednopatrovy vytah

+1/0
11.12.2015 18:15

D41a28v38i22d 80P22o88m74m18e88r 3779229266772

Taky žasnu. Za peníze v Praze dům.

0/0
11.12.2015 18:55

R39o62m52a74n 16P64o57l60á46č70e13k 5556429585

On je rozdíl ho dát do nového domu a nebo ho roubovat do stanice z roku 74 ;-)

+1/0
11.12.2015 22:49

J36o60s97e94f 84C93h79o66d52o86u15n31s12k28ý 4521346319690

V metru je to trochu technologicky složitější stavba.

0/0
12.12.2015 13:21

J91a95k43u46b 28R68o84u64s 3333830674902

Počítám, že minimálně půlka skončila za nehty funkcionářů DPP.

0/0
12.12.2015 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.