Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra Roztyly je bezbariérová, část schodů „ukousl“ výtah

Roztyly se v pátek staly jednačtyřicátou stanicí pražského metra, kam se bez problémů dostanou i matky s kočárky, hůře pohybliví či invalidé. Pomůže jim nový výtah, který zabral část širokého pevného schodiště. Všechny stanice budou bezbariérové do roku 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a85r19t47i10n 67R11u57z68i71c84k37a 1232648646287

Uzke schdody... tlacenice...

Vsimli jste si take, ze si lide na eskalatorechv metru stoupaji pouze po jednom za sebou? Kdo tohle proboha vymyslel?

Dole je ve stanici houf lidi, kteri ztraceji cas tim, nez se srovnaji do jedne rady na schody a pak sem tam nekdo kolem stojicich lidi na eskalatoru prochazi, aby dohnal ten cas ztraceny tim cekanim v houfu dole.

To moc inteligentni neni, snizila se kapacita eskalatoru na polovinu, lide ztraceji vice casu ve stanicich.

+1/−1
12.12.2015 14:37

G10a75b27r62i16e18l 76H38o22r26t33e93n 9111599743134

To má velmi jednoduché vysvětlení, pane Růžičko. Větší část cestujících zásadně nespěchá, takže dělají místo těm, kteří ano a kteří volnou levou stranou na eskalátoru "předbíhají".

0/0
12.12.2015 15:23

K33a97r12e29l 44D81r98d22a 6623245367499

Také jsem to musel rozdýchávat. Samovolně organizovaná stádová hloupost. ;-D

  V přepravní řádu se tomu po sametu věnovali, že je slušnost, když to provoz umožní, dovolit procházení ostatních. Dokonce k tomu byly jeden čas nějaké nálepky či pokyny - stůjte vpravo. Čekal bych, že dav obsadí eskalátor v plné šířce, je to rychlejší pro všechny a odpovídá to řádu. A mimo dav, ať si běhá každý jak je libo. Zkusil jsem to tak dělat, ale běžci jsou děsně arogantní a pořád otravovali, hádali se a dokonce prali, že mají na běhání právo i když je tam stovka lidí a není kam uhnout.

  Když jsem za Husáka jezdil do školy a spěchal jsem, tak jsem přece nastupoval přesně na ten konec vlaku, kde bylo k výstupu nejblíž. U schodů jsem pak byl první, a v běhání mi nic nebránilo. Tomu říkám spěchání.

  Postupně jsem musel akceptovat, že současná populace určila, že slušnost je stát na eskalátorech po jednom za sebou a nastupovat dlouze. A baví mě pak myškující "slušňáci", co dělají, že jsou přece běžci, aby jen celou frontu předběhli a zařadili se na eskalátor také vpravo. V podstatě se tady obhajuje existence hulvátství a říká se mu "slušnost". ;-D

  Pak to má další efekt. V rámci zdravého životního stylu také na eskalátorech běhám. A skutečně běhám. Současní mladí jsou líné lemry. Ono si to nese kafe, čumí to do mobilu... a jde to tempem slimáka, co blokuje pruh pro procházení. Takže ve výsledku je to stejně neslušné, jako pruh pro procházení rovnou blokovat.

  Funguje to jak na silnici. Myškování, blokování vlastním tělem, zdržování druhých, přednost mám vždy hlavně já a ne druhý apod. Žádné jasné pravidlo zde není, a asi ani nemůže být, a jde o zvyk, který většina lidí dobrovolně dodržuje. Chybí tomu víc ohleduplnosti.

  Ve výsledku je to asi skutečně "o slušnosti", ale velmi diskutabilní.

0/0
13.12.2015 7:11

K22a72r10e30l 73D31r17d89a 6553845717969

A čistě technicky. Podle šíře eskalátoru je určeno, zda je určen pro procházení (100-140 cm) a zda ne (cca méně než 100 cm). Úzké eskalátory v nákupních centrech nejsou určeny pro procházení. Šíře 100 cm v pražském metru je určená pro osobu s kufry nebo dvě stojící osoby vedle sebe. Pro procházení jsou určeny širší eskalátory 110 či 135 cm. Nicméně, v Praze se bude běžec domáhat průchodu i v nákupním centru. ;-D

  Na anglické Wikipedii je pak vysvětlení, že stání u jedné strany a umožnění procházení se zavedlo po celém světě. Bere se jako eskalátorová etiketa. ;-)

  Očividně jsme si ohleduplností za socialismu hlavu nezatěžovali. Teď ji musíme vrátit do života. A dost to bolí, zvlášť když jde na první pohled o pitomost. ;-D

0/−1
13.12.2015 7:35

K19a79r35e83l 43D17r55d19a 6953805147259

Koukal jsem jak jsou pěkně bezbariérově řešeny vlaky. Bezbariérový vagón má plošiny, široké dveře, vozíčkářský záchod. Dokonce, Hostivař má novou zastávku. Jezdit bezbariérově do centra by se dalo mnohem rychleji než MHD...

  Pak vystoupíte v Českých Budějovicích, výtah na perón. Paráda! Šup a jste na chodníku. A před nádražím zátarasy, aby chodci nelezli autům pod kola. Bariéra jako hrom. Takže se bezbariérově z nádraží nedostanete. Patrně máte udělat čelem vzad a jet zase bezbariérově do Prahy, tedy "Práglu". ;-D

  Mají tady podchody a zahlédl jsem zde plošinu snad na baterku, co je fakticky na prd. Na Smíchově jsme na ní zůstali.

  Fascinuje mě, jak se na jedné straně vynakládají miliardy, aby se pomohlo a na druhé straně sedí nějaký fouňa, co zase dobrá řešení křečovitě hatí a vykládá k tomu něco o bezpečnosti.

  Tedy ano, když mají Budějovice výtah na perón a řidiči zde mají přednost před chodci a semafor by to neřešil, tak je přece maličkost udělat výtahy i pod tu silnici, ne? Za státní prachy z Práglu by to jít mohlo, ne? ;-D

+1/0
12.12.2015 9:05

K61a44r83e28l 75D15r98d90a 6813365257489

Přechod v Budějovicích byl objeven. Plačme dojetím. ;-D

  Dávám pohled na východ z nádraží, bariéru a podchody. První, co mě napadlo jít směrem k Mercury, jako všichni co šli z vlaku na MHD, a jde to jen podchody. Šikana jako hrom.

https://goo.gl/maps/nhizLuaYoD92 

  To chtělo hodně promile tohle na Budějovičáky vymyslet. Asi se primátor potřeboval pomstít majiteli Mercury a vydusil Budějovičáky, co užívají MHD. ;-D

  Pokud se ale neleknete tmy a pustiny Nádražní a dáte se doprava, je bezbariérový přechod proti Lannově, tak jak to má být. Pokud se ale dáte doleva, za celý svůj život ulici nepřejdete a budete navždy bloudit pustinou. ;-D

  Místní si poradí, pro návštěvníka past. Jak "bezbariérové" Nádraží Holešovice. Líbilo by se mi bezbariérové cesty značit podobně jako turistické stezky. Nějaká šipka, navedení na správný chodník... Dostalo mě, když už jsme bezbariérovou cestu pracně pokusem a omylem v Holešovicích objevili, tak mladá se svým smyslem pro orientaci, zas a zase dorazí ke stejnému hloupému pangejtu a opět se celých 500 metrů znovu vrací a Holešovice si mapuje znovu. 

  Co je tak těžkého pochopit, že tohle je krutě bariérový přechod, kde se vyhodili peníze pro nic, jen pro legraci a vozíčkář, co přestupuje z metra na MHD na něj nesmí vjet? To dá přece rozum. Správný bezbariérový přechod je ten v pozadí u zastávky tramvaje, kam nechci. ;-D

https://goo.gl/maps/zVAiCcXgt3A2

  Protože jinak narazíte na tento veledůležitý bariérový vchod do prosperujícího podniku a prostě se na autobusy z metra nedostanete.

https://goo.gl/maps/exRUUttCgA92

0/0
13.12.2015 6:28

K25a13r30e78l 52D84r56d48a 6353155207639

Zdolat úspěšně tento pangejt je klíčový moment bezbariérové návštěvy pražské ZOO či Výstaviště oddechu Julka Fučíka. Nejfrekventovanější pangejt pro návštěvníky hlavního českého velkoměsta. ;-D

0/0
13.12.2015 6:37

T56o25m77á55š 67S26o52u40k68u83p 4673385470880

Ještěže na Roztylech není frekventovaný přestup z metra na autobusy, to by pak zúžení schodů mohlo vadit.

0/0
12.12.2015 2:56

K23a49r85e80l 24D81r64d85a 6683395857769

Má se tady stavět komerční zástavba, bude to 2. Chodov a zvolilo se stejné řešení. ;-)

  Na Chodově jsme tady vymysleli, že by výtah přímo do centra měl být uprostřed nástupiště. To by ty davy mačkající se u výstupu uvolnilo. Tak jen přimět majitele Centra Chodov, aby dal pár drobáků i do svých zákazníků. ;-D

  Ostatně, katastrofy v metru byly o úzkém vchodu. Chodov je nebezpečný. Stanici bych v tomto stavu koukal uzavřít. ;-D

0/0
12.12.2015 8:48

K66a20r34e65l 89K55r34p29a70t60a 5364526328655

Ty výtahy stavějte na místech, aby to nebylo na úkor davů vstupujících a vystupujících po schodech metra po jedněch úzkých schodech. Viz. třeba Chodov ... tam to bude brzy ještě horší, po rozšíření OC ... :-(

+4/0
11.12.2015 18:49

V82l84a79d40i45m90í41r 62H71o16l61ý 8534901376987

Zdraví lidé chodí pěšky, nebo si zavolají taxi.

0/−3
11.12.2015 21:37

E70v55ž48e69n 90P59o42l16á13k 3938228141273

Jak to souvisí s tím, že na Chodově se musí stát často na schody fronta, protože se tam dav nevejde?

+4/0
12.12.2015 8:22

J27a61n 23Z42i57e58g97l78e15r 1371936931448

Já bych to opravil, stavba výtahu na Můstku pro obě trasy A a B je již v plném proudu a otvírat se bude v únoru příštího roku. Také si myslím, že budování bezbariérových přístupů do stanic metra je důležité. Vozíčkáři a matky s kočárky o tom vědí své.

+8/0
11.12.2015 18:27

K13r47y27š13t45o64f 95L30a10n14í87k 1829400155505

by clovek nerekl, kolik stoji jednopatrovy vytah

+1/0
11.12.2015 18:15
Foto

D77a76v45i32d 86P23o45m19m92e29r 3959419396292

Taky žasnu. Za peníze v Praze dům.

0/0
11.12.2015 18:55

R64o27m54a74n 56P56o93l88á98č57e56k 5176969275

On je rozdíl ho dát do nového domu a nebo ho roubovat do stanice z roku 74 ;-)

+1/0
11.12.2015 22:49

J56o35s59e27f 53C56h11o38d90o70u17n31s67k38ý 4331826499320

V metru je to trochu technologicky složitější stavba.

0/0
12.12.2015 13:21

J66a11k45u85b 42R18o83u58s 3563880764872

Počítám, že minimálně půlka skončila za nehty funkcionářů DPP.

0/0
12.12.2015 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.