Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto srazilo chodkyni s kočárkem, žena i dítě musely do nemocnice

V pražské Českomoravské ulici srazilo dopoledne auto chodkyni s kočárkem, která pravděpodobně přecházela po přechodu. Žena utrpěla úraz hlavy a do nemocnice bylo k preventivnímu vyšetření převezeno i její dvouleté dítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F69r74a16n46t38a 98T41i60m98a44n 7520818611980

No... podle většiny zdejších diskutujících je na vině chodec. Ale stát se, a to zcela správně, zastává slabších. Chodec není po právní stránce na rozdíl od řidiče osoba odborně způsobilá pro silniční provoz (i když se v něm může naprosto legálně pohybovat) - nepotřebuje žádné školení ani řidičák (je to úplně to samé, jako kdyby prováděl někdo např. elektroinstalaci, ale přitom neměl osvědčení = "řidičák" z Vyhlášky č, 50/1978). Viz: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1443591-za-nehodu-na-prechodu-muze-ridic-i-kdyz-je-chodec-opily mimo to řidič nebude souzený za porušení nějakých "přírodních" zákonů, ale za porušení zákona č. 361/2000 Sb.

+2/−2
14.12.2015 18:39

R47o70m46a25n 42P95o35l71á40č46e62k 5646829405

To je sice zákonně ok, ale když budete na vozíku a nebo ve futrále, tak je Vám to celkem k ničemu...

0/0
14.12.2015 21:24

P68a51v44e36l 19K67o34v28á25ř 1293327436934

Potom vyznáváte právo silnějšího, Potom může podle vás osobák sejmout motorku, náklaďák osobák, a třeba tank náklaďák. A to je podle mne špatně!

0/0
15.12.2015 12:50

A51n22t48o54n17í97n 19D36o78u26b69e91k 3380169979

hlavni tah z centra na vycho d cele republiky a je tam prechod vedle prechodu. ma tam byt maximalne tretina a ne nesmysl jako ted. staci jen neoznacena snizena mista kde nemaji chodci prednost tak jako na zapade

+2/−3
14.12.2015 14:22

P43a68t83r72i25k 11K91o56u10b26a 3722922730295

Vzdycky za tohle muze jen a pouze chodec.

Dokud se nepresvedcim, ze me auto vidi a zbrzduje nema tam lezt.

+6/−13
14.12.2015 14:13

Z54d27e91n98e12k 83B58e91d91n54a66r 7737136887349

Mýlíš se. Za nehodu na přechodu může vždy jen a pouze řidič. On se má věnovat řízení, on má dát přednost. On je ze zákona odpovědný. Mimo přechod, může být i spoluvina chodce.

+4/−12
14.12.2015 14:38

M73i44l80o61š 35B83é55m 6444599272913

Pan Kouba asi myslel kdo za to může podle zdravého rozumu. To že to zákonodárci v zákoně obrátili ale realitu nezmění, ani když za střet na vlakovém přejezdu učiní zodpovědným mašinfíru.

+6/−5
14.12.2015 14:45

V58á64c48l37a44v 15Č44e16r33m98á77k 4913350317494

Ta paralela s tím vlakem je dobrá. Ono je to celé opravdu dost podobné tomu, kdy by vlak měl zastavovat před přejezdem a pouštět auta ...

+3/−3
14.12.2015 15:29

V51á76c38l16a51v 96Č13e32r35m81á91k 4403470457984

Chodec na přechodu žádnou přednost nemá, ani dle našich podivných zákonů.

A když už se nechá přejet, tak mu už bude houby platné, že řidiče zavřou, zdraví nebo život mu to nevrátí. Takže dávat pozor musí hlavně chodec, nezávisle na tom, co banda pitomců napsala do nějakého zákona.

+5/−5
14.12.2015 15:21

J81i41ř81í 19K34ü93h52r 2630206600386

Vzhledem k tomu, že jej řidič nesmí na přechodu ohrozit/omezit, tak samozřejmě přednost má.

+5/−4
14.12.2015 15:53

V96á64c34l94a51v 54Č39e85r42m77á15k 4533740947554

Nesmí vstoupit před rozjeté vozidlo, takže nemá. A jinak je to přesně jeden z příkladů, kdy zákon jde zcela proti přirozené logice.

+3/−3
14.12.2015 16:19

J42i22ř55í 52K74ü95h70r 2340266460206

Na přechodu? V zákoně nic takového není.

+1/−2
14.12.2015 16:21

V26á96c54l97a23v 28Č54e22r10m47á96k 4393390467104

§ 54, odst. 3. ... "Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem.... "

+1/0
14.12.2015 16:22

J61i13ř30í 75K86ü16h24r 2770606390186

Jelikož je tam cca 0,5 metrový pás mezi chodníkem a jízdním pruhem, pravděpodobně vstoupila na přechod do tohoto pásu a ne bezprostředně před nějaké vozidlo.

Ale i kdyby se tak stalo, stále nesplnil řidič své povinnosti a nesplnil jich více, než chodec.

+3/−1
14.12.2015 17:18

V67á85c42l36a40v 17Č58e41r38m42á40k 4433640867984

Tohle ale byly už reakce obecně na tvrzení, že "chodec má přednost na přechodu". Což prostě nemá a je to jeden z nejhorších omylů, které se médii šíří. Protože pak tam mají lidé tendenci lézt jako ovce a od doby, kdy se celý tenhle nesmysl s povinným pouštěním na přechodech těch přejetých přibylo.

A je také zajímavé, že tady se nějak to oblíbené heslo "i kdyby jenom jeden život" neaplikuje a nárůst úrazů a úmrtí na přechodech se ignoruje. Jinak by se ten zákon uvedl zase do souladu s fyzikální realitou, která prostě říká, že pozor si musí dávat hlavně chodec. Stejně jako na přejezdu zase řidič.

+1/0
14.12.2015 17:26

M62a94r18t44i82n 26R15u73z44i67c13k50a 1582138126287

Jenomze to pak proste ulici neprejdete... protoze na rozdil treba od nemecka, kde vam davaji prednost a to tak, ze ihned vidite, ze pred prechodem plynule zpomaluji, tak v cechach vas nikdo nepusti a to ani kdyz potrebujete na zastavku kde vam ujizdi tramvaj, bus, ... a kdyz uz, tak na posledni chvili prudceji brzdi, takze prakticky si chodec nemuze dovolit prechazet dokud vuz uplne nestoji a tim zdrzuji i ridice za nimi a casto tak nestiha reagovat ridic v soubezne jedoucim pruhu...

omlouvam se, ale rozdil v rizeni a v mentalite ridicu u nas je neskutecne horsi nez nemecku...

PS: ridic musi dat prednost chodci, jehoz umyslem je prejit vozovku, pokud by za tohle byly pokuty, tak dost ridicu u nas nema ani na jidlo...

0/0
14.12.2015 23:10

V92á68c15l60a67v 79Č73e17r88m79á96k 4183670307694

No a? Jako chodec prostě počkám, až někdo pustí. Opravdu frekventované komunikace by měly mít podchody nebo nadchody. S tím pouštěním nemáte pravdu, mám zkušenost, že mne pouští tak max 3. auto.

A že Němci jsou nadlidi, to už si před cca 75 lely myslel jeden pán s knírkem, a jak to dopadlo.

0/−1
15.12.2015 9:56

P65a88v87e53l 28K69o26v56á91ř 1613227966674

Pane Čermák, jak si přeložíte tohle, :Podle § 5 odst. 1 písm. h) Zákona o silničním provozu je každý řidič s výjimkou řidiče tramvaje povinen „umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo,

Stále operujete s bezprostředním vstupem, a to se vztahuje snad jen na sebevrahy, a to asi tak na 99,99% chodci nejsou.

0/0
15.12.2015 12:46

V36á66c10l37a35v 23Č46e74r58m36á40k 4823310107544

Tak, že je ten zákon mizerný a sporný. Jeden odstavec říká toto a druhý že chodec na přechod před blížícím se vozidlem nesmí. Ani tady ale není ani slovo o nějaké "přednosti".

0/0
15.12.2015 12:57

J12i28ř95í 15K24ü97h46r 2600696590826

Zákon ̈přednost ̈ nezná, zná jen ̈přednost v jízdě ̈ a při té můžete toho, kdo tuto ̈přednost v jízdě ̈ má ̈omezit ̈, ale nesmíte ho nutit náhle měnit směr a rychlost.

Kdežto chodce na přechodu ̈omezit ̈ nesmíte, proto má vyšší ̈přednost ̈ , než je pouhá ̈přednost v jízdě ̈.

0/0
15.12.2015 15:20

V58á76c21l23a97v 55Č81e15r79m31á79k 4693810547824

Hm, a zároveň "Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem".

Každopádně je to celé nebezpečná hovadina, mrtvý nebo zmrzačený bude vždy chodec, a jakýkoliv zákon, který se to sanží otočit je prostě špatně.

0/0
15.12.2015 15:24

J93i16ř61í 56K69ü96h68r 2700536720646

V tomto případě se jedná o vstup na přechod a ten je mimo jízdní pruh.

Takže chodec nevstoupil na přechod před vozidlo, ale min. metr mimo jeho jízdní dráhu.

Pokud chodec šel 3km/h a auto jelo 30km/h, tak ta vzdálenost nebyla bezprostřední, ale minimálně 10m.

Z fotografií nevyplývá, že by tam byla nějaká překážka, která by bránila v rozhledu. (což by na věci stejně vůbec nic neměnilo)

0/0
15.12.2015 15:38

V16á82c69l88a15v 39Č76e52r63m69á62k 4453370847114

V tomhle vlákně už ale, aspoň já, neřeším tento konkrétní případ.

Ale když mne k tomu navádíte, tak ano, asi to skončí potrestáním řidiče, jestli Vám jde o to, abych to uznal. A dotyčná ať si užije, že "měla přednost", jestli jí to stálo za to.

0/0
15.12.2015 15:41

J26i30ř33í 32K57ü24h60r 2400136400976

Tak pokud to chcete všeobecně.....

Řidič mot. vozidla dělá testy, zkoušky a řídí smrtící stroj.

Pokud bude dodržovat své povinnosti, jako hlavně přizpůsobení rychlosti jízdy okolnostem, které je schopen předpovídat a plně se věnovat řízení a sledování provozu. Toto by se nestalo.

Je to vždy vina řidiče, spoluvina chodce to někdy být může.

0/0
15.12.2015 15:46

V22á89c85l88a16v 67Č49e42r48m97á44k 4893250497914

Ano, jsem si vědom, že bych si za sražení někoho na přechodu v rámci našich zákonů šel nejspíš sednout a asi bych i poté v zásadě mohl přestat pracovat, protože bych nejspíš v rozumném čase neměl šanci zaplatit, co by po mne soud vyžadoval. Chovám se tak, abych toto riziko minimalizoval, ostatně bych se tak choval i bez zákona, obecně nemám žádný zájem na tom, aby někdo za mojí účasti přišel k újmě. Ale vinu jako takovou bych asi necítil, chápal bych to prostě tak, že mi vlezli pod auto.

A jako chodec rozhodně nesvěřím svoje zdraví nebo život nějaké iluzi vyvolané cáry papíru vyprodukovanými kdesi v parlamentu.

0/0
15.12.2015 16:17

J39i89ř22í 41K70ü34h71r 2680806480476

A jako řidič té iluzi vyvolané cáry papíru z parlamentu věříte?

Nebo se vždy přesvědčíte, že vám řidič z vedlejší dává přednost?

Ono je to naprosto to samé, jen ty plechy dávají pocit bezpečí.

0/0
15.12.2015 16:23

V31á25c50l55a52v 66Č58e16r27m86á65k 4733630937954

Nevěřím jí ani jako řidič a dávám si pozor, jestli mi tu přednost opravdu dává. Ostatně, až nečekaně často se mi stává, že jí nedostanu, normální křizovatku bez světel docela dost lidi neumějí. A je dost situací, kde lze od ostaních očekávat ani ne neznalost, ale prostě chybu. Třeba dlouhá zelená, chci jet rovně a měl bych dostat přednost od těch, co jedou odnaproti a odbočují doleva, ale dojel jsem tam až po nějaké době od rozsvícení zelené, ti co čekali před mnou už odjeli a ti naproti už začali odbočovat a dá se čekat, že si některý ten odbočující nevšimne, že jsem tam "přibyl".

A plechy dají možná iluzi bezpečí, když je to druhé taky osobní auto, ale třeba proti nákladnímu už není ani ta iluze.

+1/0
15.12.2015 16:31

V93á45c13l80a39v 17Č82e65r83m69á27k 4703680737504

ostatně i odst. 2

0/0
14.12.2015 16:23

O30l15d50ř67i46c34h 91Š91t54ě76p41á19n31e14k 7722256586464

Ano , a přesně takového chodce jako vy , mám nejradši.

Já mám , ale přece přednost. Že.;-O

+1/0
14.12.2015 18:03

O74l39d35ř65i98c18h 40Š47t59ě65p85á34n95e89k 7422766666604

Bohužel máte pravdu , za nehodu , kterou ve 100% případů může chodec , nese díky našim zákonům vždy řidič.

Zajímalo by mne , kterej kretén kdy tuhlo kravinu uzákonil.

A jen doufám, že to byla jedna z těch , co do silnice strčí kočár a pak koukají , jestli něco jede.

ZUBR vedle kočárku ledasco vysvětluje.

A jinak , chudák dítě.

+2/−2
14.12.2015 18:02

J33i94ř57í 71K12ü53h57r 2130976970606

Jasně, za všechny nehody (na přechodu) mohou chodci.

0/0
14.12.2015 22:32
Foto

T60o20m53á68š 33D93v44o24ř63á15k 7425376977741

"Pravděpodobně"?

Mě osobně může trefit, když "maminky" nekoukají, s mobilem u ucha a s cigárem v puse, nastrkují před sebe kočárek mimo přechod a ještě se u toho rozčilují, jací jsou řidičí "prasata"...

+14/−6
14.12.2015 13:50

D35a16g30m80a50r 76S54a47i21d91l62o87v13á 7369810181

Vy jste slepej? To nevidíte ten přechod pár metrů před zastaveným autem po střetu? Zdá se, že jste právě z té kategorie řidičů, co je tak trefně nazýváte.

+4/−7
14.12.2015 14:09
Foto

L19u41b86o97m54í41r 64J71a94n96o61t12a 5556894676595

A co jako. Jestli to bylo tak jak popisuje pan Dvořák tak si laskavě prostudujte Ustanovení § 54 odst. 3 ;-)

+3/−1
14.12.2015 14:16
Foto

T95o75m46á36š 32D56v31o15ř22á98k 7605156447901

Přesně, děkuji.

“Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem.“

+2/−1
14.12.2015 14:23

J18i42ř55í 19K32ü94h20r 2750796730646

Pokud sejmul i matku , která kočárek pravděpodobně tlačila, tak to asi nebylo ̈bezprostředně před ̈.

To by možná srazil ten kočár, ale ne matku kočár tlačící.

+2/−1
14.12.2015 18:50

J18i55ř78í 92K45ü65h11r 2940386160596

To je sice pěkné, ale povinnosti řidiče (tuším §5) rozhodně někdo nedodržel. Co je a co není vstoupit do vozovky bezprostředně před, můžeme polemizovat. Každopádně chodec může omezit vozidlo tím, že vstoupí na přechod a řidič by měl přizpůsobit rychlost vozidla okolnostem, které je schopen předvídat.(což bude třeba vstup chodce na přechod pro chodce, stejně jako průjezd vlaku přez nechráněný přejezd)

0/0
14.12.2015 22:38
Foto

T45o80m72á62š 20D80v85o55ř80á59k 7375146887291

A vy jste pravděpodobně "nechytrá" a slepá.

Možná máte problém s vyjadřováním?

Přechod není před zastaveným autem, ale za ním.

To je právě ono, potrefená husa hned zakejhá...

+1/−2
14.12.2015 14:21

P55a45v67e71l 48J30e94ř71á71b23e11k 7511222764427

Netvrdím, že chodci jsou super, ale problém je v tom odhadnou tu správnou vzdálenost. před přechodem by mělo stačit řidiči na dobrzdění cca 35 m při 50 km rychlosti (dávám trochu rezervu). Kolik z nás umí těch 35 m odhadnout? 35 m je ale moc, protože k přechodu bychom měli jet připraveni, že budeme stavět, takže doba reakce by měla být minimální. takže na 20 m by svědomitý řidič na suché vozovce měl před přechodem zastavit.

Ale to podstatné co v našem případě je, že tady mudrujete kdo a co, ale nikdo tam nebyl, nikdo neví, kdy tam máma s kočárkem vstoupila a jak jelo auto rychle.

Jinými slovy - vyplácáme si svoje pokřivené ego, aniž bychom znali celý příběh jak skutečně proběhl.

Jak píši, že netvrdím, že chodci jsou super, tak o nás řidičích mohu s klidem říci, že k chodcům u přechodů jsem hodně bezohlední. Neustále řeči, že nevíme zda tam kecají a nebo chtějí přejít jsou už tak omleté, že to je trapné.

+1/−1
14.12.2015 14:55

O58l20d16ř83i57c95h 73Š46t69ě83p38á89n34e92k 7152806506894

Viz co vám píší páni níže.

A vzhledem k tomu , kde auto stojí , tak nemohl jet ani nijak moc rychle a reagoval dosti rychle.;-)

0/0
14.12.2015 18:34

A72n88n29a 43K33i88r84š63o72v19á 9586600685683

To jsou vzpomínky na vaši matku?8-o

+1/−1
14.12.2015 14:35

K18a23t31e48ř30i30n40a 32V81a98š97á86k20o40v70á 5781652429605

ono se pres ten kocar kouka dost blbe, a i kdyz se snazite, vyhled proste nemate takovy, jako kdyz jdete sam. Nejlepsi je to ve dvou, samozrejme, jeden koukne pred kocarem a druhy veze, ale holt se vzdycky nezadari... ja tedy dite i casto mela v nositku, a to je na prechazeni i manipulaci mnohem pohodlnejsi

0/0
6.1.2016 20:02

J60a48n 87W22a25c86l27a98v 7924335647878

Proč na fotce začerňujete SPZ a na videu vedle ji necháte v plné parádě? Nebo je to o jeden klik složitejší? Takhle pracují digitální média v 21. století ... Ach Lupo, Lupo, užasná jsi ...

+2/0
14.12.2015 13:46

M19i25l69o80š 20B70é65m 6594309582503

Protože v MS Paint nejde čmárat do videa. ;-)

+14/0
14.12.2015 13:49

J16a30k45u45b 78F54e92i92f52a26r 7989179296309

;-DR^

+1/0
14.12.2015 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.