Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze nadále bez vodítka, kritizovaná psí vyhláška platit nezačne

Pražské radnice zarazily magistrátu vyhlášku zakazující venčit psy bez vodítka. Opatření považují za zbytečné, navíc vyhláška nedostatečně specifikovala definici vodítka. Pravidla venčení bude nadále určovat stávající vyhláška o ochraně veřejné zeleně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z84b95y45n13ě39k 86M93i38k65o48l60á57š 7840208264

Problém zda na vodítku nebo volně by poměrně rychle vyřešilo razantní zvýšení poplatku za psa, řekněme takových 10-15000 Kč, s výjimkou pro osamělé starší osoby. Přestávali bychom potkávat páníčky se 2-3 čoklíky a exkrementy, které často majitelé psů neodklízí by odstraňovala finančně saturovaná obec, která by se nemohla vymlouvat na nákladnost.:-)

0/0
4.1.2016 21:41

T44o88m35á34š 54U72l55r15y44c53h 1136293109260

Nenechám své zvíře týrat tím, že mu znemožním, co je pro něj přirozené. Uzákonění by totiž znamenalo konflikt se zákonem proti týrání zvířat. Psi jsou živí tvorové, kteří potřebují pohyb. Psu alespoň střední velikosti (od cca 10 kg), pokud to zrovna není krátkonohý jezevčík, nestačí procházka na vodítku v tempu chůze člověka. Pes potřebuje běhat!

+4/−4
29.12.2015 16:15

A66n19n54a 86Z42a19j48í21č20k28o25v65á 6372107289816

Nikdo vás nenutí si psa pořizovat a pokud si ho pořídíte, je vaší povinností starat se o něj a nechat ho proběhnout na vašem soukromém pozemku nebo na místě k tomu určeném. Ne tam, kde mohou někoho obtěžovat nebo ohrožovat. Také se psem nemusíte chodit, ale běhat.

+7/−2
29.12.2015 16:50

J84a43r75o54s56l13a73v 13D30u24n38d90a 1113592366670

Pokud psu nejsi schopný zajistit odpovídající životní podmínky, nemáš si ho pořizovat.

+2/0
30.12.2015 13:16

T93o22m98á38š 16Z69e51m10a76n 3335788164185

Není podstatní jestli bude nebo nebude povinnost mít psa na ovdítku.

Slušní lidé mají psa pod kontrolou - buď výcvikem nebo vodítkem a blbcům kus provazu nepomůže (leda kolem jejich vlastního krku).

Co byhc si přál je právo lidí se bráni proti pobíhajícím psům - něco jako má lesní stráž právo/povinnost odstřelit volůně pobíhající psy v honitbě, tak právo občanů zastřelit obtěžujícího psa.

Páníčci by si pak sami dávali bacha jestli jejich hafánek někoho neobskakuje...

+1/−5
29.12.2015 14:46

J45o55s85e61f 67M69á52l54e69k 8639456511667

1) Lesní stráž neexistuje

2) Pravomoce myslivecké stráže jsou v tomto směru zákonem poměrně přesně definované a rozhodně nemá právo (natožpak povinnost) zastřelit volně pobíhajícího psa.

zákon říká, že MS má právo

e) usmrcovat v honitbě toulavé psy, kteří mimo vliv svého vedoucího ve vzdálenosti větší než 200 m od nejbližší nemovitosti sloužící k bydlení pronásledují zvěř; pokud je tato nemovitost umístěna na oploceném pozemku, počítá se vzdálenost od jeho oplocení. Toto oprávnění se nevztahuje na psy ovčáckých a loveckých plemen, na psy slepecké, zdravotnické, záchranářské a služební (...)

+3/0
29.12.2015 16:04

P29e23t28r 24S60t26r31a54n96s84k52y 8775759778

Mít čokla na vodítku by měla být zcela základní a samozřejmá věc. Stejně tak by měl čoklař po svém čoklovi automaticky uklízet jeho výtvor z chodníku. V případě porušení by obdržet mastnou pokutu. Nikdo není zvědavý, aby mu na veřejném místě běhal pod nohami cizí čokl a nebo aby musel po chodníku kličkovat mezi výkaly. Bohužel realita je přesně opačná a čoklaři jsou stejně jako cyklisté Prahou chránění a mohou si dělat v podstatě co chtějí bez jakékoliv hrozby pokuty.

+2/−7
29.12.2015 13:20

J45a39n 77S57v35o49b98o52d70a 3687354429323

Pes bez vodítka se nerovná tomu, že se automaticky motá někomu pod nohama.

+3/0
29.12.2015 13:29

P71e64t95r 22S23t67r56a56n19s14k51y 8435249568

To také nepíšu.

0/−1
29.12.2015 13:33

J36a17n 63S48v87o48b69o16d14a 3247164769823

Píšete, že by pes na vodítku měl být úplně samozřejmá věc, přitom se mi mnohem častěji stane, že se mi neukázněný pes motá pod nohy právě díky tomu vodítku, respektive se mi motá pod nohy vodítko, protože s ním majitel neumí zacházet a je na druhé straně chodníku, co ten pes. Ukázněný a poslušný pes, nemůže být bez vodítka problém.

+3/0
29.12.2015 13:37

P30a76v52l58a 88C27t92i58b89o10r72o38v20á 2290313367

Klid, Stránskej je klon Řápka...

+3/0
29.12.2015 13:57

J35o35s24e20f 92M71á45l16e30k 8469936621657

já si říkal co je to za vejlupka

+1/0
29.12.2015 16:10

P60a81v16l45a 83C36t78i66b54o62r25o31v96á 2460163907

Chovat se na veřejnosti slušně by měla být základní a samozřejmá věc. Stejně tak by homelessáci neměli ch*át, kde je napadne, všude povalovat prázdný flašky a krabice od vína, smrdět v MHD, stejně tak by feťáci neměli okrádat slušný lidi a válet prázdný stříkačky po dětskejch hřištích, stejně tak by sparťanský rowdies neměli po každým zápase na Letný obsadit s agresivním řevem všechny Letenský hospody, atd. atd. V případě porušení by obdrželi mastnou pokutu (už vidím, jak by byla vymahatelná!!!) Nikdo není zvědavý, aby ho cestou z práce a do práce otravovaly pochybné existence. Bohužel, realita je jiná a na pacifikování techhlem existencí se kašle, protože pokuty jsou nevymahatelný a odkud je policie vyhodí, tam se za půl hodiny vrátí. Takže - pane Stránský - až se dokážete postarat o tenhle problém, přísahám, že založím iniciativu "V Praze pes na vodítku" a sama půjdu příkladem. Děkuji.

+3/0
29.12.2015 14:08

E19v76ž28e48n 78P78o87l91á66k 3898578411453

Pro mě to znamená nutnost vodit si svého čtyřkilového na vodítku a doufat, že ho nesežere nějaká volně pobíhající dvacetinásobná obluda, jako se již mnohokrát málem stalo.

+1/−1
29.12.2015 11:59

M38a51r33t40i92n 39K28r65á92l36í92č51e69k 5797729970871

Zajímavé - venčím už leta yorksheera. V lesoparku ho nechávám běžně na volno. Nikdy ho žádná "obluda" sežrat nechtěla a to je tam pejskařů a volně pobíhajících psů spousta... Kam proboha všichni na ty divoké historky chodí?

+2/0
29.12.2015 12:17

E94v35ž38e25n 21P69o74l23á85k 3808938241783

Do Stromovky. Potkat tam "na volno" dogu nebo vlčáka bez majitele v dohledu nebývá opravdu problém.

0/0
29.12.2015 12:20

P92a77v47l30a 26C21t90i90b14o17r87o34v26á 2490343957

Pane Poláku, denně venčím ve Stromovce svou tříkilovou čivavu a ani jedinkrát jsem neměla problém se žádným volně pobíhajícím velkým psem. Takže se obávám (a neberte si to prosím ve zlém nebo osobně), že problém bude někde jinde.

+3/0
29.12.2015 12:40

E19v97ž24e92n 77P94o31l12á30k 3278808571263

Ano. Možná v mém sousedovi, kterému to zvíře patří a který tím ohrožuje široké okolí.

0/0
29.12.2015 12:46

P16a57v33l51a 23C43t24i13b49o63r61o17v96á 2890283507

Jo tak - vy mluvíte o jednom konkrétním psu, to pak jo .. ale z vašeho příspěvku to vyznívá jako by Stromovka byla plná agresivních volně pobíhajících psů. A ruku na srdce ... chodíte dolů mezi rybníčky? Vždycky mě fascinuje ta velesmečka psů všech plemen a velikostí, co si tam (nestresovaná taháním na špagátech) pobíhá a hraje. Neperou se, nežerou se a jsou veselí - a když se mezi ně namotá ten náš prcek, bejvá dost sranda. Ale taky jsme měli v domě agresivní fenu-boxerku, minulou čivavu nám dokonce potrhala.

+2/0
29.12.2015 12:51

P89e94t29r 50S26t76r81a78n31s11k96y 8565459108

Že vy jste neměla problém neznamená, že ten problém neměli jiní. Nejste na světě sama, pokud jste si ještě nevšimla. Že vy jste nebyla znásilněna nebo přepadena také neznamená, že se to jiným ženám neděje.

+1/−2
29.12.2015 13:21

P98a39v42l73a 97C58t63i82b12o16r19o92v69á 2440623857

Bavim se s vámi? Tak se zklidněte .... a pokud jste gramotný, nakonec jste se musel dočíst, že pan Polák píše o jednom nevycválaném sousedovu psu (patrně je blb i soused).

0/0
29.12.2015 13:58

J79a15n 13Z60a39b31a61b17a 8984394748544

Já tu smůlu bohužel měl. Rozhodně bych vám nepřál ten pocit, když vidíte svého psa v tlamě jiného. Fyzicky to sice naštěstí spravilo několik stehů, ale ani já ani můj pes od té doby nemáme větší volně pobíhající psi rádi...

0/0
29.12.2015 16:15

P29a21v45l67a 67C49t64i32b73o33r91o68v85á 2170913237

Zazila jsem to dvakrat, jednou na ulici, kdy jsem mela psa na voditku...a kdyby nebyl, mozna by dokazal utect, a podruhe primo v dome na schodisti, sousedovic agresivni fena boxera.

0/0
29.12.2015 19:17

J40a33n 16Z47a26b44a31b91a 8524834698764

On je každej pes hodnej a poslušnej, dokud někoho nepokouše...

0/0
29.12.2015 16:07

J76a35n 74S67v82o19b62o89d70a 3517344309783

Nechápu. To ho jako vodítko ochrání před sežráním, nebo co? Nebo spíše máte nevychovaného psa, který se Vám bez vodítka ztratí z dohledu a tím samozřejmě roste riziko, že se mu "za rohem" něco stane.

0/0
29.12.2015 13:33

E40v21ž56e23n 43P74o32l38á48k 3758748321373

Mám jednoduše akčního psa, který bez vodítka chodit nemůže, jejich plemeno to nemá v povaze, tak si ho na rozdíl od některých hlídám.

0/0
29.12.2015 13:35

P38a84v89l53a 24C82t78i87b54o47r58o33v84á 2760533127

Promiňte mi mou zvědavost --- které čtyřkilové plemeno nemůže chodit bez vodítka, protože je hyperaktivní? Napadá mě jen Jack Russel, ale těch vídám bez vodítek spousty. Klasicke útěkář je beagle, ale ten zas má víc než 4 kila...

0/0
29.12.2015 14:00

E51v88ž98e85n 68P85o33l74á78k 3198198471473

Bišon. A to jsme zkoušeli i pomoc odborníka. Nicméně vím o tom a proto si ho hlídám.

0/0
29.12.2015 14:16

P38a58v98l44a 55C80t77i10b26o36r51o50v90á 2840733967

Vatovej pejsek je útěkář? Truhlík malinkej... Ale zase na vodítku máte jakous takous jistotu, že si nepoběží pohrát s něčím větším a ten vám ho nevykutálí v bahně. Ten náš si od štěnete rád zaskotačí s velkejma psama, umí se od nich nechat kutálet (metá takový nějaký parakotouly) - ovšem v tomhle počasí je to peklo.

0/0
29.12.2015 14:21

M88i57c96h77a36e95l 86L75i46e68b51e60n25b73e15r73g 2405494259889

Osobne velmi vitam, ze vyhlaska neprosla. Psy chovam a cvicim asi 25 let, v soucasnosti mam oharku, vycvicenou, vychovanou a ovladatelnou. Je se mnou prakticky 24h denne, chodi se mnou i do prace.Voditko nosim pro pripad potreby,ale vetsinu casu je bez nej. Je bez problemu ovladatelna a kdyz ji reknu ze mi ma jit u nohy, jde tak i bez voditka dokud nedostane jiny povel. Cekal jsem, ze diskuze tady bude vypjata, jako vzdy, ale je pravda, ze konfliktu moc nemame, lidi vidi, ze pes posloucha a jsou v klidu. Na pitomce ovsem clovek narazi vsude. Namatkou si vzpominam na chlapika, ktery jel na kole, podotykam ze po chodniku, a pes behal tak 50m od nej a nijak si ho nevsimal, nicmene na me zacal jecet, proc mam psa na volno. Na moji odpoved proc ne, a jestli mu ten pes neco dela, neumel odpovedet. Nejvic hystericke byvaji starsi majitelky malych psu, vidi vetsiho psa a na 100m zvedaji ty svoje yorksheery apod.do vzduchu. Nejkurioznejsi pripad byl, kdyz majitel Jacka Russela, ktereho mel na volno, a ktery pribehl se kamaradit s moji fenou, na me zacal jecet, proc ji nemam na voditku. Na moji odpoved ze on taky nema psa na voditku, mi rekl "ale on je malej"... Na lidi jako pan Rapek nema cenu reagovat. Deti by meli byt vychovany k tomu, ze na cizi psy se nesaha. Taky mam deti. Kdyz byl muj byvaly, dnes jiz nezijici, pes male stene, pribehla k nam v parku mala holcicka. Opakuji ze ona k nam, tak na 60m, ne pes k ni. A zacala stene hladit. Tatinek stal v klidu u auta tech nekolik desitek metru a usmival se, tak jsem malou nechal, at si pohladi pejska. Dopadlo to tak, ze ten si chtel hrat a obtiskl ji spinavou tlapku na bundicku. V tu chvili tatinek ztropil desnou scenu, ze muj pes znicil maly bundu, a co stoji cistirna, a proc jsem ho nechal... Ze on nechal dceru, aby k nam pribehla a zacala tahat ciziho psa, to nejak zapomnel...

+9/−1
29.12.2015 11:40
Foto

J58i87ř39í 95K74r11a34t61ě57n44a 1761102587767

Tady jde o to kolik lidí dodržuje takové pravidla jako vy. Pokud by byli všichni jako vy je to v pohodě. Bohužel to tak není. Já potkávám na ulici plno psů nejen bez vodítka ale i bez svého pána.

+1/0
29.12.2015 11:48

M88i60c21h68a20e42l 71L33i97e86b38e26n83b52e31r76g 2205504699849

Ano, psal jsem, ze pitomci jsou vsude. Tedy samozrejme i mezi majiteli psu. Vadi mi uplne stejne jako vam. Osobne vidim nejvetsi problem prave v tom poctu nevychovanych psu a panicku neschopnych sve psy zvladnout. Pak je "voditko" jen zastupny problem.

0/0
29.12.2015 11:56
Foto

J48i10ř28í 11K13r35a70t34ě28n11a 1901512127487

Souhlasím. To vodítko by mělo být nařízené jen nezodpovědným majitelům.

0/0
29.12.2015 12:11

A84n53n61a 71Z38a81j26í35č89k51o66v58á 6262817409796

To ale nejde, protože v tom okamžiku by všichni tvrdili, že oni jsou ti ohleduplní a zodpovědní.

0/0
29.12.2015 14:25
Foto

J34i35ř39í 73K37r88a42t20ě65n84a 1711462147957

Od toho je policie.

0/0
29.12.2015 18:16

B95a85r24b45o67r77a 25K47u22d86r67n22o20v75á 5438541184874

"..je malej..", "ale on jí nic neudělá" a z druhé strany "tak si ho pohlaď...prosím vás, ne...ale joo, ona/on má pejsánky rád" věty, ze kterých rostu ;-)

+1/0
29.12.2015 12:52

P93a48v76l64a 21C37t20i94b21o51r15o53v20á 2790313927

I já ... a psa mám. A zkuste se na to podívat z druhé strany ... přijde rodič s dítětem "může si ho pohladit"? Řeknu "radši ne" a sklidím opovržlivej pohled... Ono je všude něco...

+1/0
29.12.2015 14:02

E55v80a 43R79o24c62c63o 6858230529169

Konecne Krnda udelala něco rozumného.

+2/−1
29.12.2015 11:36

J25a77n 65J75o21r76d82a51n 5651297409

Myslím, že úplně stačí: "pokud mám psa, musím svého psa od mala vychovat."

+3/0
29.12.2015 11:14

J73a86n 35J71o65r73d42a67n 5761867909

Stačí jeden velký nesmysl v podobě "parkovacích" zón!

Ještě aby prošel i tento druhý velký nesmysl!

+3/−2
29.12.2015 11:12

A27l30e62n20a 37F72u41s83z89t50e68i31o93v26á 1549747929763

Z 28.12.2015

Ranou pěstí a roztrženým rtem skončila na brněnském dětském hřišti debata o volném pohybu psů. Otec jednoho z hrajících si chlapců totiž nohou odstrčil volně pobíhající zvíře, to se ale nelíbilo majitelce. A tak povolala svého partnera s dalším psem. Nově příchozí pak otce napadl.

Zdroj:http://brno.idnes.cz/manzelsky-par-obtezoval-svymi-psy-navstevniky-detskeho-hriste-pw9-/brno-zpravy.aspx?c=A151228_105656_brno-zpravy_zde

+3/0
29.12.2015 10:57

J36a38r64o72s25l16a56v 54D52u95n89d53a 1553742286330

Holt partner a páníček je debil a to se promítá i do jeho výběru psa.

+2/0
29.12.2015 11:00

J60o45s22e10f 48M20á19l80e39k 8889146641407

blbec potkal blbce a už to jelo...

+1/−3
29.12.2015 11:02

J54a21r97o48s90l49a58v 35D53u14n56d63a 1823292456930

A kdo jsou v tomto příběhu podle tebi ti blbci?

+1/0
29.12.2015 11:10

J46o94s92e12f 69M64á19l61e91k 8379266281827

1) bába co tahá psy na dětský hřiště a ještě na volno a bez košíků

2) přecitlivělej otec, kterej si není problém schopen vyřešit v rámci mezilidských vztahů a zcela zbytečně kope do psů

3) magor co to eskaluje do podoby fyzického násilí

Jak to tam psal nějakej diskutující, kdykoliv během té konfrontace stačilo se zkusit s protistranou domluvit a v případě negativního výsledku to oznámit na policajty nebo strážníky. Ne. Situace se eskalovala až z toho byla držková.

+1/−2
29.12.2015 11:15

B43a36r11b90o23r97a 83K90u14d63r35n69o97v17á 5408651464654

nohou odstrčil není kopnutí. Proč by k němu měl strkat ruku? a riskovat, že hryzne jeho nebo spíš to dítě....Když mi dítě obtěžuje pes na místě, kde nemá vůbec být - mám se ještě paničky, zjevně blběny, v rámci mezilidských vztahů doprošovat? to asi ne. Přesně ta naše postavenost na hlavu : kdo koná správně, má být slušný a rozumný a chtít se domluvit ...když ne, tak je hlupák, který si za újmu může sám.

+2/−1
29.12.2015 12:47

J89o73s86e91f 92M20á62l70e88k 8129456551637

je zela jedno jak to nazvete. Pes za nic nemohl a vzhledem k tomu, že nikomu nic nedělal a jen běhal, tak nebyl nejmenší důvod se jej nějak dotýkat (v opačném případě bychom četli bombastický titulek o děti vraždícím bojovém buldočkovi co seděl tady, tady a tady). měl si to vyřídit s majitelkou. Pokud by jej rozhovor neuspokojil, měl zavolat policii. Jenže frajer se cítil natolik drsňák, že ženské ukázal kdo tu velí kopnutím do buldočka a pak dostal po papuli.

+1/−1
29.12.2015 12:55

J33a39r52o19s77l55a71v 68D31u60n12d41a 1413672416710

Jak jsi přišel na to, že do buldočka kopnul? Já četl jen že ho "odsunul nohou". Ani jeden z nás tam nebyl, a tak bych si kategorické soudy odpustil.

V médiích protistrana (zatím ?) na "odsunutí nohou" nereagovala, takže těžko říct, co se přesně stalo.

+1/0
29.12.2015 13:49

M57o77n95i55k70a 35R53o95l51l42o89v37á 5523182816555

A media se protistrany ptala? Já bych taky odsunuti nohou viděla spíš na kopanec.

0/0
29.12.2015 14:06

J58o98s12e40f 54M96á62l20e74k 8959686231847

ano, v policejní správě se píše že ho dokonce odsunul "jemně", člověk by se až rozplakal nad tou láskou k němé tváři, psovi je prý dokonce mnohem lépe než před tím jemným posunutím ku světlým zítřkům... Celá ta zpráva ať již policejní nebo mediální je postavená na výpovědi jemného posunovače, zatímco už se objevilo svědectví z místa, že se nejednalo o dětské hřiště ale soukromý pozemek, kde si hrálo cizí dítě a jeho starostlivý zploditel se tam přišel poprat a zakopat si do psů. No a pak zcela správně sklidil pětí po ryji...

+1/−1
29.12.2015 16:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.