- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ve článku se píše: "Takzvané třetí áčko, tedy úsek Želivského–Strašnická, bylo nakonec dokončeno v roce 1985." V roce 1985 byl zahájen provoz na spojce z Želivského do depa Hostivař bez cestujících. Stanice Strašnická byla zprovozněna až 11.7.1987. Posuďte sami, jak to odpovídá větě v článku.
Tehdy jsem věřil, že Praha má na stavbě metra zájem a že trasa D k nám na Písnici bude opravdu do roku 2000 postavena. Velká naivita. Od té doby jen pánové zdražili jízdenky a déčko nebude dřív než v roce 2050...
Dobrý článek, doporučuji si ho přečíst všem ekoteroristům co dnes radí jak má doprava v Praze vypadat. Tehdy to (bohužel) mělo logiku - tam kde je doprava nejhustší (což je vždy centrum) ji maximálně převést pod povrch a ulice tak uvolnit pro pěší a auta.
Dneska vidíme pravý opak - MHD používá daleko méně lidi, ale z centra nejen že nezmizela tramvajová doprava, ale naopak do těch nejužších uliček nějaký koumák nasadil minibusy. A zatímco to co je momentálně absolutně nejdůležitější - městský okruh - není stále dokončen, tak metro vede už i do pole v Letňanech a na radnici seděl blázen co chtěl dělat z ulic cyklostezky.
Zkrátka diletantismus první kategorie.
Máte nějaké podklady k tvrzení, že "MHD používá daleko méně lidí"? Já bych řekl, že je to plusminus konstantní, ale historická data jsem našel jen do roku 1995 v brožurce IPR.
(Před zahájením stavby metra a magistrály sužoval Prahu celodenní kolaps dopravy a permanentní zácpy.)
"Co se týče technických a stavebních prvků, nelišil se druhý úsek linky A od toho prvního." Tak to se tedy lišil podstatně. Na druhém úseku byly použity na tu dobu unikátní zúžené pilíře, na rozdíl od prvního.