Diskuze

Metrem A až na Želivského. Nové stanice změnily před 35 lety i tramvaje

Druhý úsek metra A byl před pětatřiceti lety slavnostně uveden do provozu a cestující tak mohli začít jezdit z Náměstí Míru až do stanice Želivského. Se zavedením nových stanic se také změnila tramvajová doprava.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J76o75s53e20f 36J46ů40z56a

28. 12. 2015 9:58

Ve článku se píše: "Takzvané třetí áčko, tedy úsek Želivského–Strašnická, bylo nakonec dokončeno v roce 1985." V roce 1985 byl zahájen provoz na spojce z Želivského do depa Hostivař bez cestujících. Stanice Strašnická byla zprovozněna až 11.7.1987. Posuďte sami, jak to odpovídá větě v článku.

1 0
možnosti
KLI

Tehdy jsem věřil, že Praha má na stavbě metra zájem a že trasa D k nám na Písnici bude opravdu do roku 2000 postavena. Velká naivita. Od té doby jen pánové zdražili jízdenky a déčko nebude dřív než v roce 2050...

0 1
možnosti
VH

Už 35 let? To to letí.

2 0
možnosti

P63e16t10r 18Č80e28r75m81á76k

27. 12. 2015 12:04

Dobrý článek, doporučuji si ho přečíst všem ekoteroristům co dnes radí jak má doprava v Praze vypadat. Tehdy to (bohužel) mělo logiku - tam kde je doprava nejhustší (což je vždy centrum) ji maximálně převést pod povrch a ulice tak uvolnit pro pěší a auta.

Dneska vidíme pravý opak - MHD používá daleko méně lidi, ale z centra nejen že nezmizela tramvajová doprava, ale naopak do těch nejužších uliček nějaký koumák nasadil minibusy. A zatímco to co je momentálně absolutně nejdůležitější - městský okruh - není stále dokončen, tak metro vede už i do pole v Letňanech a na radnici seděl blázen co chtěl dělat z ulic cyklostezky.

Zkrátka diletantismus první kategorie. Rv

3 6
možnosti
PB

P50e34t77r 91B11a24u77d49i31š

27. 12. 2015 12:34

Máte nějaké podklady k tvrzení, že "MHD používá daleko méně lidí"? Já bych řekl, že je to plusminus konstantní, ale historická data jsem našel jen do roku 1995 v brožurce IPR.

(Před zahájením stavby metra a magistrály sužoval Prahu celodenní kolaps dopravy a permanentní zácpy.)

3 1
možnosti
MN

M92i80l49a55n 87N30o15v79á57k

27. 12. 2015 10:59

"Co se týče technických a stavebních prvků, nelišil se druhý úsek linky A od toho prvního." Tak to se tedy lišil podstatně. Na druhém úseku byly použity na tu dobu unikátní zúžené pilíře, na rozdíl od prvního.

3 0
možnosti