Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský „maršmeloun“ posvětilo ministerstvo, dalo za pravdu investorovi

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) zrušilo rozhodnutí pražského magistrátu, který v listopadu zastavil stavbu bytového domu přezdívaného maršmeloun. Investor projektu, firma Praga Progetti e Investimenti, stanovisko přivítal. Podle něj jím ministerstvo potvrdilo platnost územního rozhodnutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R86a88d63e28k 52K63o61l34i11á65š 6167212501669

Podobnost vnímá většina lidí jako příjemnou. Tohle je bezohledný hrůzonápad. Nadšení z krásy, které každý z nás už x-krát zažil, vypadá zcela jinak...Rv

0/0
30.12.2015 13:12

J92a15k53u29b 58F96e17i12f14a44r 7659159206369

Jak říkal Lenin - za vším hledej toho, kdo z toho něco má :-)

Tak na magistrátu už asi nikdo, otevřená kapsa bude...kde asi?:-P

0/0
30.12.2015 10:53

K15a79t43e63ř14i63n30a 86H25u28t28o97v93á 9491655300787

Růžový, nerůžový. Tahle vopičárna tam nepatří. Jako by nestačilo, jak se v tom okolí vyřádili bolševici s těma jejich hrůzama

+1/−4
29.12.2015 20:19

K73a90r32e33l 76P37e33t84e12r84k84a 8840289611479

Nechápu, co do toho má ministerstvo magistrátu co kecat.

+2/−2
29.12.2015 14:38

T52o35m29á31š 32Z51e16m86a46n 3165888354105

Ok, tenhle hnus tevy budeme muset zkousnout.

Ale doufám že bude postaven i Palác Stromovka.

0/0
29.12.2015 14:36

M59i12l67a46n 83K65l91o24u86č12e37k 9524207789126

Mně se to docela líbí, podle těch vizualizací tam dobře zapadá.

+4/0
29.12.2015 13:58

J44a11n96a 65B80o54u68l30o44v97á 7360676131851

Mně se to taky libí, není to moc šokující, zapadne to do okolí.

+4/0
29.12.2015 14:16
Foto

M34a98r26i48e 11M62e69t32l65i32c90k77á 9211714141182

To si developer někoho dobře podmáznul, ne? Proč musíme mermomocí zničit to, co nám cizinci zavidí a to kvůli čemu sem jezdí? Pro cizince je zajímavé právě to, že máme udržené historické jádro bez paskvilů jako je "úžovoučtý maršmeloun". Je tu dost jiného místa, kde se dá stavět aniž by se historická část Prahy nenapravitelně likvidovala.

+7/−6
29.12.2015 12:54

O68l28i14n 43K47a12d84l38e34c 3209106841488

Nemáte pravdu, buď jste Staré město nikdy neviděla, anebo si vymýšlíte.

+5/−1
29.12.2015 13:31
Foto

M50a86r54i12e 61M95e10t44l95i58c87k46á 9381654851642

Jako, že když už se jednou něco nepovedenýho postavilo tak proč to nezničit všechno?

0/−6
29.12.2015 13:37

M94a84r22e95k 42P13r29c65h78a46l 3256330459219

Milá paní - představte mi váš plán na ideální stavbuv této lokalitě. Prosím! Nenavrhnete nic a vše ostatní bude špatně. Koukněte se na obrysové linie a zjistíte, že dům je zcela vpořádku. Je jen jiný! A nejde snad o tohle? To chcete stavět napodobeninu baroka? Trošku kýč ne?

+6/0
29.12.2015 13:41

M37i34l27a11n 55K15l14o56u72č69e26k 9964187459986

Podle mne cizince nezajímá, co tu nemáme, ale co tu máme, nejezdí sem pro to, aby se dívali, že zde nejsou moderní stavby, ale pro to, aby se podívali na ty staré památky, těch tímto domem nijak neubude.

+3/−1
29.12.2015 14:04

R73a70d25e25k 72K52o17l82i34á46š 6827592841209

Ve věci výstavby takovýchtohrůz se již v minulosti angažovala i samotná vláda – jmenujme např. republikovépriority stanovené vládou ČR v Politice územního rozvoje, jejížAktualizace č.1 byla schválena usnesením vlády České republiky č. 276/2015 zedne 15. dubna – zejména zdůrazňuji pioritu 2.2 (14) :"Ve veřejném zájmuchránit a rozvíjet přírodní, civilizační a kulturní hodnoty území, včetněurbanistického, architektonického a archeologického dědictví. Zachovat rázjedinečné urbanistické struktury území, struktury osídlení a jedinečné kulturníkrajiny, které jsou výrazem identity území, jeho historie a tradice. Tato územímají značnou hodnotu..."Dále např.Politika architektury a stavební kulturyČeské republiky schválená vládou ČR usnesením č.22 ze dne 14.1.2015, která vevěci uspořádání sídel stanoví: "Přianalýzách i návrzích je nutné důsledně zohledňovat specifické charakteristiky sídelnístruktury včetně dochovaných architektonických a urbanistických hodnot."A zde v tomto konkrétním případě již na první pohled, aniž bych analyzovalokolí (počet domů, jejich hmoty, jejich charakteristiky a vše co je spojuje aco z nich tvoří konkrétní hodnotu) vidím, že novostavba architektonickyneodpovídá okolní zástavbě, a to zejména ve střešní krajině. Jinými slovy: jezde jako pěst na oko a je zcela neadekvátní svému okolí jen v tomto konkrétnímdetailu!

+1/−3
29.12.2015 12:35

O60l46i32n 98K85a37d60l46e61c 3489786181498

Nesmysl. Citujete kdeco, ale od Prahy jste zřejmě velmi daleko...

+2/0
29.12.2015 12:43

R42a13d68e69k 10K25o59l73i95á49š 6737982301519

Napíši to tedy bez citování, ale na to se dnes nehraje, protože selský rozum není v kurzu: je to bezohledné. Ale zkuste to vyargumentovat u příslušného stavebního úřadu. TO je věda. Už tu není nikdo, kdo by jednoduše bouchl do stolu a nesmysl označil s konečnou platností za nesmysl. Bylo by to nejlevnější, ale máme demokracii, tak se v tom můžeme měsíce hrabat a argumentovat...

+2/−4
29.12.2015 13:03

O92l64i72n 55K28a45d21l33e92c 3969326171478

Nesmyslný je váš názor. Naštěstí na to lidi, kteří bouchají do stolu nemají už vliv. Komunismus skončil.

Ale než skončil, stačil zohavit sousední budovu vedle té parcely. Asi tenkrát někdo bouchl do stolu a řekl "a bude jak jsem řek".

+5/−1
29.12.2015 13:34

M37a19r75e45k 64P13r46c49h30a76l 3226580689609

Prostě gotika, baroko atd. již byly!!! Dnes je dnes. Stavba je zcela v souladu s okolím. Napodobeniny renezancí apod. jsou opravdu pekelné a je to akorát kýč!!! Tohle má hlavu a patu a není to jen hliníkový balast s dobou spotřeby 30 let! Otevřete oči a pokud alespoň trochu rozumíte architektuře, uvidíte horizontání linie a vše okolo - to je to, co adí s okolím. Nikoli románské sloupy, balustrády, pískovec či lomené oblouky.

+4/−1
29.12.2015 13:39
Foto

Š85t49ě82p34á85n 17B19i52n95k75o 3336884133586

Problémem architektury je primárně fakt, že budeme-li hledat kompromis líbící se širokým masám, postavíme vždy neforemný nekonfliktní kýč, případně to skončí pokusem o nějakou historickou parodii. Což je tragédie. Drtivá většina všech staveb, které dnes s odstupem času oceňujeme a považujeme za zajímavé a nevzbuzují vůbec žádné negativní emoce, byly ve své době podobně konfliktní stejně jako je dnes konflitkní "maršmeloun". Z toho sice bůhví jak odvázaný nejsem, ale je to můj subjektivní názor a subjektivní vkus. Klidně je možné, že postupem času si oko zvykne a líbit se bude. A když ne, tak o co jde. Tak to někdo zbourá a postaví něco jiného. Pořád lepší, než nefunkční skanzen.

Na druhou stranu, mají-li tam být byty, nechápu, kdo tam bude chtít bydlet. Přímo pod okny je sportoviště, celou zimu veřejně přístupné kluziště a šílený bordel.....

+6/−2
29.12.2015 12:16

J19a20r70m47i91l77a 32M64a30r13e19š95o83v11á 1714868590956

Nehodí se to tam . Bytový dům může stát klidně jinde.

+9/−3
29.12.2015 12:13

O28l79i24n 89K33a18d80l19e26c 3379396271328

Hodí se to tam.

+3/0
29.12.2015 12:28

Z71d21e66n27k67a 36S66v51o76b62o49d81o82v72á 2502868734213

ovšem ta barva...

0/−2
29.12.2015 12:53

M31a49r56e18k 48P20r50c51h43a51l 3936370769289

Okolní domy jsou jinak barevné? Ale prosím vás. To jste tam asi nebyla od let předrevolučních, kdy bylo všechno plesnivě šedé!

+2/0
29.12.2015 13:45
Foto

M58a63r91i39e 66M49e48t50l37i96c81k93á 9211274821422

Hodí, asi jako následek rány pěstí do očnicového oblouku :D

0/−4
29.12.2015 12:55

J23i63ř34í 52P96r87a24ž64á56k 9960902401112

Jestli neodporuje platným zákonům, např. o ochraně ovzduší, tak proč nepostavit?

0/0
29.12.2015 12:10

E12d42a 78D32r96á88b51e26k 7179412533787

Pořád menší zlo než ten tančící "klenot".

+3/−10
29.12.2015 12:07

M79a94r41e37k 85P38r51c90h45a69l 3496950889389

To jako že Tančící dům obletují tisíce turistů ročně? Tím je špatný? Jako že hliníkové peklo s poločasem rozpadu 30 let by bylo jako ono? Nebo neorenezance? Pak zas budete říkat kýč? Ale uznávám, že maršmelouna akceptujete...

+2/0
29.12.2015 13:54

R53a52d51e27k 93Č19o88s 3316126118868

Moderní stavby by v centru stát měly. Ale toto konkrétně je hnusné, nevkusné, bez kontextu, bez nápadu. V porovnání např. s projektem pí. Jiřičné v Revoluční ulici je to tak možná okresní přebor v porovnání s mistrovstvím světa.

+3/−4
29.12.2015 12:02
Foto

M44a73r66i30e 86M65e86t41l10i94c52k47á 9201474491942

Moderní stavby by měly stát mimo historicky cenné objekty. Tím, že ve snaze po modernosti narušíme historickou povahu těch míst jen zničíme to, co nám jinde závidí.

+1/−3
29.12.2015 12:57

O34l35i78n 41K15a15d69l19e45c 3309686381678

Madam, vždyť vy tu Prahu vůbec neznáte! Víte co tam stojí?

+2/0
29.12.2015 13:35

M83a93g95d88a 12K59a44t31z11o25v45á 9106261549128

Nelíbí se mi, ale zase není tak hrozný, aby se proti němu muselo nějak protestovat. Někde v moderní zástavbě by se mi ale líbil víc, vedle Anežského kláštera mi prostě "nepasuje".

0/0
29.12.2015 11:59

O11l82i50n 93K55a84d79l71e49c 3929276951128

Ale on nebude stát vedle anežského kláštera. Běžte se na to místo podívat, co tam dnes stojí.

+2/0
29.12.2015 12:30
Foto

Š32t61ě45p79á70n 44B13i42n46k78o 3806684863246

Přesně. Tomu místu v podstatě nic ublížit nemůže. Kdyby tam stála historicky cenná budova a developer ji chtěl zbourat, OK, byla by to jiná diskuze. Takhle je to jenom o tom, co se komu líbí a nelíbí. A architektura, která se líbí všem, skončí jako hypermarkety za městem. Navíc hotely Intecontinental a President (dříve Budovatel, v roce 84 přestavěn do "monolitického stylu"), hned vedle nemocnice Na Františku, to taky není architektura "té doby", že ano ;-)R^.

+4/0
29.12.2015 13:39

M90a29r67t75i23n 29K56o18ř21í68n45e75k 5595278951644

Zajímalo by mě, jak by reagovala jiná města (Řím, Paříž), kdyby jim tam někdo chtěl mezi památky zasadit takovouhle příšernost :-(

+7/−3
29.12.2015 11:52

R65a97d56e31k 35Č56o90s 3146796828218

Ne, že bych zrovna s touto příšerností souhlasil, ale pyramida v Louvru, nebo Centre Pompidou zrovna moc historizující stavby nejsou :-)

+7/0
29.12.2015 11:58

P36a17v56e60l 23K16o77l93á78č71e71k 9254694552141

No vidíte, dnešní centrum Paříže bylo prakticky kompletně přestavěno v pol 19. století baronem Hausmannem. Tehdy se také zvedla vlna kritiky a dnes to nikomu nepříjde a vnímá centrum Paříže jako výrazně historické, ačkoli drtivá většina původní zástavby vzala za své. Chce to čas. :-)

+3/0
29.12.2015 12:03

E29d62a 21D36r73á32b78e30k 7589122633197

A co takový Londýn :)))

V konkurenci s Římem, Paříží či Londýnem má šanci Praha vyniknout právě tím, že si historický ráz zachová i do budoucna, ale pokrok asi nezastavíš.

0/−1
29.12.2015 12:09

O62l25i83n 88K88a18d56l35e29c 3189346281838

Znovu: běžte se tam podívat na ten historický ráz: od středověku přes baroko po komunistickou dobu. V sousedství.

+3/0
29.12.2015 12:32
Foto

Š60t33ě34p17á47n 24B79i16n61k90o 3446384283236

Tak zrovna takhle dvě města by s něčím takovým problém vůbec neměla. Paříž je kapitola sama pro sebe, Řím už má tuhle diskuzi taky za sebou. Zajeďte se podívat na muzeum Ara Pacis v samém jeho historickém centru. Nehledě na to, že v Římě běžně uvidíte staré paláce zrekonstruované tak, aby umožňovaly fungování odpovídající 20/21. století.

+2/0
29.12.2015 12:10

P72a57v86e96l 57K59o95l25á78č94e82k 9814164232291

Richard Meier je ovšem machr. :-)

0/0
29.12.2015 12:31

R83a20d37e92k 52Č23o98s 3536236218878

Ano, s tím souhlasím. Ale ty rekonstrukce, nebo i novostavby musí respektovat genius loci. Např. ten návrh pí. Jiřičné v Revoluční je v tomhle ohledu geniální. Je moderní, ale přitom dokonale vystihuje to místo, přilehlé budovy, je elegantní... Krásně ladí s modernismem přes ulici i mostem na který navazuje.

0/0
29.12.2015 12:40

O83l13i10n 34K48a59d70l94e83c 3779426201768

To jsem rád. Znám to místo, běžte se tam podívat. Opravdu hnusnej barák stojí hned vedle té prázdné parcely, ale to nikomu asi nevadí. Ale novostavba vadí, i kdyby byla krásná.

+3/0
29.12.2015 11:52
Foto

K53a39r33e64l 17M66á85d77l79e 6174451754983

Netřeba se tam chodit dívat, ten opravdu hnusnej barák vykukuje hned na té první fotce. Tuctový činžák s třídílnými okny a hladkou fasádou, který může být klidně z třicátých nebo padesátých let. Kvůli tomu se snad nemusí další tuctová stavba postavit ještě blíž k Anežskému klášteru.

+4/−1
29.12.2015 12:05

O72l13i72n 85K69a74d91l24e53c 3559336211218

Ale může...

Zaprvé ten barák není tuctový, ale od pohledu jedinečný, aspoň jí jsem druhý takový, natož tucet, neviděl. Za druhé teď to tam vypadá velmi neutěšeně, jakýmkoli slušným barákem to místo zkrásní. Tímhle taky.

+4/−1
29.12.2015 12:34

J39a51n 50F10i59a34l64a 7774547245889

Nevypadá špatně, na Jižní Město by se hodil, sem moc ne.

+8/−3
29.12.2015 11:51

P55a79v27e27l 32V54y40s24k93o94č20i73l 7683332167921

je to teda pěkně hnusný :-/... ale na mě nedejte... mým snem je bydlet ve 200 let starém statku... já jsem už taková "konzerva" :-)

+2/0
29.12.2015 11:47

E29d10a 82H10a52n94s 5377432366789

Maršmeloun je podle mého názoru tuctová stavba. Území na druhé straně nelze zakonzervovat, lidé chtějí mít garáže a bydlet moderně, ne jako v roce 1750. Více se mi líbil ale ten první návrh jak ho ukazovali v černých ovcích, i když byl pro investora dražší. Tehdy to mělo skleněnou fasádu, celý ten dům působil v prvním návrhu když se to schvalovalo vzdušně a lehce, tenhle změněný postrádá eleganci.

+3/−1
29.12.2015 11:42

A56l21e21š 31K27o88f83r40á89n56e74k 9912982255190

Nechápu ten humbuk kolem tohoto. Centrum Prahy není žádný skanzen, moderní stavby v něm mají své místo, tahle navíc do svého okolí celkem slušně zapadá. Takže nevidím žádný důvod, proč majiteli pozemku zakazovat, si na něm takovou stavbu postavit.

+4/−6
29.12.2015 11:35
Foto

K26a26r28e77l 81M75á53d40l69e 6574541414873

V zásadě souhlasím. Jen mám problém s tímto konkrétním projektem. Klidně moderní stavbu, ale ať je vzhledem k místu na světové úrovni. Tohle je tuctová krabice s jediným originálním nápadem poskládat okna do tvaru smajlíků.

+3/−2
29.12.2015 11:50

M12a83r89i82e 94C74h83m12e82l73a92ř84o84v92á 8265466297379

Je to pěkné. Není to višší jak okolní domy fasáda taky neřve a na některých obrázcích jsem musela dům hledat. R^

+4/−1
29.12.2015 11:28

J10a67k90u35b 78N18o65v54á13k 4136790516724

Ach jo, to je hnus.

+14/−7
29.12.2015 11:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.