Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výstavba metra D se asi odloží, dopravci se nedaří vykoupit pozemky

Z osmi set pozemků se Dopravnímu podniku zatím podařilo vykoupit jen deset. Město přitom chce, aby měl pražský dopravce v září 2016 nakoupeny všechny pozemky. Podle magistrátu by zpožděný výkup ale neměl stavbu ohrozit. Možná zažádají o stavební povolení bez pozemků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K91a85r44e37l 69D19v59o73r93a19k 2542678872936

To nema chybu, zari letosniho roku a jeste sedum metru. Pocitam dokonceni v roce 2116

"V září letošního roku se pražskému dopravci podařilo získat vůbec první. Jednalo se přibližně o sedm metrů čtverečních velkou parcelu v Kunraticích."

0/0
4.1.2016 11:49

B83o25h72u26s25l79a89v 35K16r51á75l60í57k 2811160909176

To se to plánujou stavby na cizích pozemcích...

0/0
3.1.2016 17:38

M49a35r53t66i91n 31R93u76z30i28c93k84a 1102368726527

To se ale planuje vzdy, kazdy kousek zeme nekomu patri. Jinak to nejde, nedovedu si predstavit, ze by se nejdriv vykoupili pozemky a pak se planovalo kudy metro povede? To nedava smysl.

Nicmene, proc je naplanovana stanice u nemocnice, kdyz vhodnejsi by byla stanice blize sidlisti u Sturovy ulice,...

0/0
4.1.2016 12:22

J74o76z86e15f 25S77t27e41b12i60l38a 3845937585127

Pochopitelně že to bude trvat dlouho, neb nejdříve úředníci magistrátu musí najít majitele pozemků, poté založit nepřehlednou s.r.o. v Karibiku, pozemky vykoupit pro s.r.o., a teprve potom vyjednávat z městem o ceně!

Takový, standardní postup místních zvyků a poměrů ;-)

0/0
3.1.2016 14:11

P90a86v28l46a 28S61k50o27u33m50a32l48o59v71á 4419310510480

Chce to pořádnýho diktátora - ten by vysypal pár křiklounům jednostranně pár tržních zlatek na stůl, sporným majitelům by nakakal nebo dal pár zlaťáků do depozita, než se to za padesát let vyjasní a zadal pokyn ke stavbě - tenhle Balučistán už prostě současnou míru demokracie neunese .....

+2/−2
2.1.2016 21:27

B86o14h16u39s13l11a34v 57K35r34á89l70í65k 2901350699906

Diktátoři žádné tržní zlatky nikomu nesypou, ti rovnou znárodňují a pak to znárodněné nechají zpustnout a shnít.

0/0
3.1.2016 17:47

K92a22r18e35l 34D23o35h69n81a73l 2551783815408

Potvrzuje se. Národ vyčuranků a bezmozků

+1/−1
2.1.2016 20:48

B29o17h43u54s70l96a84v 56K24r45á92l14í25k 2911420799656

Pokud si někdo plánuje postavit svůj dům na sousedově pozemku, tak to snad ani není vyčuránek.

0/0
3.1.2016 17:49

J57a33n 12D49l37o38u40h60ý 8796920133430

Jestli to nebude tím, že nejsou prachy....

0/0
2.1.2016 20:31

P29a59v12e55l 52S59l51a58d56o79v97n92í18k 6647923897406

Postavíme profesionální týmy a PROSTĚ to zařídíme.

Kde jsem to jen slyšel nebo četl?:-(:-/

+6/0
2.1.2016 20:23

K18a20r76e48l 93S88t31r57ž38a78n78o14v24s19k27ý 1908535805

Ještě že se metro, dálnice a železnice nezačaly stavět teprve dneska. Každý metr by byl porodem ježka.

+1/0
2.1.2016 20:20

B25o43h12u68s49l82a38v 17K10r53á13l55í29k 2721460709496

A víte, že když se stavěly železnice, tak si prostě museli investoři pozemky nakoupit a pokud se s někým nedomluvili, tak to museli vzít oklikou nebo měli smůlu?

+1/0
3.1.2016 17:50

O83t92o65m79a65r 22T34h94o30m71a 2785527656875

ohledně metra je na místě připomenout 50.vyroci od zahájení stavby 1.useku v lednu 1966, za tu dobu se postavily 3 linky s 61 stanicema, ale 4. linka bude horor pocitam tak jeste 10 let do otevření...

+3/0
2.1.2016 20:19

S75t26a21n22i73s95l16a50v 37M64a65r80e31š 7146345322584

Mám rád Vizualizace plné zeleně...

+5/0
2.1.2016 19:44

A40l77e48š 77J17a59n25á45č77e88k 3433544616653

Metro na na rodné sídliště v Libuši slibovali už za komančů, ale za mého života to asi nebude.

+6/0
2.1.2016 19:35

I37v56a86n 24P79a13p 9618342

Myslím že bude dřív metro v Brně než Déčko-))))))))

+4/−1
2.1.2016 19:05
Foto

J95i52ř76í 51K37h25e10i40l 9136894950493

Kdyby se při dnešní legislativě mělo v Praze začít stavět metro od základu, tak za 10let DPP nezprovozní ani "Husákovskej" první úsek Kačerov-Muzeum;-D

+5/0
2.1.2016 19:23

P30a21v87e49l 97S18l60a95d38o28v27n17í82k 6127983537736

Kačerov - Sokolovská

+1/0
2.1.2016 20:27

B26o19h52u54s78l52a51v 34K39r18á86l30í76k 2571400639656

Až na to, že Husák se stal prezidentem až jeden rok a dvacet dní po zprovoznění té trasy.

+1/0
3.1.2016 17:52

M26a17r45e98k 74D81e93m10č37á66k 9335594446545

No já nevím, ale pokud u něčeho nejde zjistit majitel, tak je otázka, jestli to vůbec lze považovat za něčí majetek. Na katastru snad někdo napsaný být musí, ne? A pokud tam nikdo není nebo je tam nějaká anonymní firma, která odmítne komunikovat, tak by asi dávalo smysl to prostě vyvlastnit.

+17/0
2.1.2016 17:27

L22u10k86á39š 73P85a95v74l41u44c96h 5725789529190

Ty pozemky má pod palcem Tonda Blanik

+15/0
2.1.2016 17:06

M18a50r69t75i29n 46R82u46z38i26c44k70a 1592788246847

Nádraží Krč a Nemocnice Krč. Tam totiž některé pozemky, které spadaly do restituce majetku po prvorepublikovém velkostatkáři Juliu Bečvářovi, zaplombovali policisté. Dokud Útvar pro boj s organizovaným zločinem neuzavře vyšetřování, majitel nemůže dopravnímu podniku parcely prodat.

Komplikace nastaly také v sousedství Thomayerovy nemocnice.

Tak stanici postavte v blizkosti sidliste - pod krizovatkou ulic Zalesi a Sturova a udelejte poradny chodnik k thomajerovce...

+4/0
2.1.2016 16:16

T11o79m 73S42e17h76n69a11l 4881794295416

Omg,takze zase bude zajem milionu blokovat par joudu,kteri maji vzpominky,jak si na tom placku jako mali delali na pisku s mrtvou maminkou babovicky :-(

+14/−3
2.1.2016 15:16

M13i63c77h18a25l 56R27e58j81z88e67k 5346757265501

Zvlast ta mrtva majitelk je hodne zakerna.

+1/−1
2.1.2016 16:39

B10o56h50u35s24l62a29v 22K71r97á78l76í10k 2731980739396

A to ty vyše "miliony" nemají dost vlastních pozemků, aby si na nich stavěli svoje stavby pro ten svůj zájem? To musej stavět ausgerechnet na pozemcích těch pár joudů?

0/0
3.1.2016 17:55

D65a63v14i34d 62Z66a61j44d31á95k 8355282890151

Ja myslim, ze nebude az tak tezke najit majitele tech pozemku. Zeptejte se konselu z magistratu a mestskych casti.

+4/−1
2.1.2016 13:39

V17l41a60s29t10i42m38i93l 27S49v44o64b46o26d77a 7503578185884

Není 800 pozemků na podzemní dráhu trochu moc? :-)

+3/−2
2.1.2016 13:02

L93u94k19á62š 45Š74l93e83h72o79f40e32r 1853529185729

6 stanic, depo, parkoviste... To zabere dost mista.

+3/0
2.1.2016 13:12

J68i68n23d79ř72i96c37h 69Š86k84o28p11e25k 4275531550775

no pravděpodobně to bude důsledek malé průměrné výměry pozemků

+9/0
2.1.2016 13:25

T19o11m21á22š 31K97n82a34i47f53l 6303470197210

Videl jste nekdy katastralni mapu, nebo jen tak zvanite?

+14/−1
2.1.2016 14:34

L78u92k18á14š 81H87l94o19u30c96a81l 6912580891754

často se kritizuje prodloužení metra na severu Prahy do Letňan (byť umístění konečné není řešeno úplně šťastně), a přitom se chystá výstavba metra do Písnice kde jsou čtyři paneláky a pole.

+4/−21
2.1.2016 11:12

J82o57h61a86n 76Z18i42n17g61e56l 7462254953481

Krcske nádraží, nemocnice Krč, sídliště Krč, Lhotka, sídliště Libuš, Písnice, depo Písnice s autobusovým nádražím na Jižní Čechy.

+14/0
2.1.2016 11:24

V58l82a49d49i74m16í32r 31H18o48l73ý 8884241906897

Každopádně by se mělo "déčko" stavět až na Mírák. Konečná na Pankráci nic neřeší.

+3/0
2.1.2016 18:16

M24i49l15a34n 44M71a70j71e84r32č43í69k 1590110514346

Vždyť je zavržena (nedávno kýmsi oživená) varianta větvení Céčka na Pankráci = tam Déčko bude mít vlastní stanici/nástupiště "kdesi" pod úrovní té dosavadní Céčka a BUDE SE DÉČKO STAVĚT Z PANKRÁCE I K CENTRU - minimálně na Náměstí Míru (tzv. Mírák), aby se zajistila možnost :

1.) přímého přestupu mezi trasami metra D a A

2.) kapacitní a rychlé náhradní přepravy za uzavřený úsek Céčka vedený Nuselským tunelem

JENŽE:

1.) KAŽDÁ TRASA METRA SE STAVĚLA A ZPROVOZŇOVALA PO ČÁSTECH - tzv. na etapy, protože naráz je to nereálné (časově zdlouhavé a potenciálně již hotové části nepřinášejí užitek)

2.) SAMOSTATNÝ ÚSEK DÉČKA PANKRÁC - MÍRÁK BY BYL:

a) NEDOSTATEČNĚ VYUŽÍVANÝ (málokdo by mezi Pankrácí a Áčkem jezdil Déčkem místo přímé cesty Céčkem, kterým potřebuje jet na jih/od jihu)

b) PROBLEMATICKY PROVOZOVANÝ - kapacita současných dep metra je naplněna tak, kde by se obtížně udržovaly vlaky pro tento úsek Déčka, byť manipulační propojka tratí D a C na Pankráci má být postavena

= Z UVEDENÝCH DŮVODŮ "VYHRÁLA" VARIANTA VÝSTAVBY A ZPROVOZŇOVÁNÍ DÉČKA PRVNĚ ÚSEK DEPO PÍSNICE - PANKRÁC A PAK PANKRÁC - MÍRÁK!!

+1/0
2.1.2016 21:28

V51l79a22d81i48m97í52r 18H25o68l59ý 8354521476137

Výstavbu na etapy samozřejmě chápu, ale ty dvě stanice by snad už takovou zátěž nepředstavovaly.

Déčko se mělo stavět hlavně jako alternativa při uzavření Nuselského mostu.

Když pojedu z Písnice na Prahu 2, tak raději pojedu bez přestupů.

Jestli se nepletu, tak depo bude v Písnici a stále je ve hře možnost, že vlaky budou bez strojvedoucího, tudíž asi vlaky z trasy "D" nebudou použitelné na ostatních trasách.

Hlavně ať už se začne stavět i když jen Písnice - Pankrác.

+1/0
3.1.2016 1:25

M28i28l25a70n 41M96a19j71e13r86č21í76k 1640520724616

Jenže ty dvě stanice (Mírák a Nám.Bratří Synků - s propojením na Nádr.Vršovice) budou jistě technologicky složitější než stanice jižně od Pankráce = jejich výstavba bude náročnější časově i finančně,

A zadlužená Praha prostě nemá na účtech úspory ani výstavbu úseku metra D Písnice - Pankrác, ale všechny plánované investice musí uzpůsobovat plánovaným průběžným (ročním - zejména daňovým) příjmům!!

Déčko se sic plánuje jako alternativa k Nuseláku, ale ulehčit má Céčku i v úseku Pankrác - Kačerov, na nějž jezdí BUSy z jižní oblasti trasy Déčka.

Když by se prvně zprovoznilo Déčko Mírák - Pankrác, tak Vás (ani nikoho jiného) z Písnice na P2 bez přestupů nesveze.

Co vím je ROZHODNUTO, ŽE DÉČKO BUDE V AUTOMATICKÉM PROVOZU BEZ STROJVEDOUCÍCH S OCHRANNÝMI STĚNAMI MEZI NÁSTUPIŠTI A KOLEJEMI, ALE PODSTATNÉ TAKÉ JE, ŽE BUDOU JEZDIT PO KLASICKÝCH KOLEJÍCH (totožných s dosavadními trasami metra v Praze) = příslušné celé vlaky budou schopny minimálně manipulační jízdy po současných tratích metra (ať již tažením jiným vlakem řízeným člověkem nebo díky řízení člověkem z tzv. pomocného stanoviště v jednotlivých "automatických" vozech - to stanoviště/panel je instalováno i v každém tzv. vloženém voze i v zadní části tzv. řídících vozů současných vlaků metra).

NAVÍC V TAKOVÉM PŘÍPADĚ SI DOVEDU PŘEDSTAVIT, ŽE TECHNICKY BUDE MOŽNÉ VOZY DÉČKA POUŽÍT JAKO VLOŽENÉ VAGÓNY VLAKŮ SOUČASNÝCH TRAS METRA = pomocí vložení tří vozů Déčka mezi 2 řídící vozy schopné běžné jízdy (potřeba kompatibilního zabezpečovacího a příp. i řídícího systému) po příslušné trase (A/B/C) by se daly nahrazovat pro nějakou vadu, byť jen dočasně, chybějící vložené vozy současných tras metra.

Článek je o tom, že konečně je ochota stavbu začít, ale byla zanedbána její reálná příprava - nebyly předem zajištěny potřebné pozemky, jež se právně těžko a tedy dlouho získávají.

0/0
4.1.2016 0:06

M71i16l95a48n 47M44a78j18e75r51č61í25k 1280130214466

Jen dodávám, že nechápu, proč získání pozemků potřebných pro výstavbu MĚSTSKÉ podzemní dráhy (jejích stanic/vestibulů a přístupu k nim) zajišťuje dopravce - akciová/"soukromá" společnost (byť vlastněná městem)?

Respektive na webu je k dohledání informace, že pro DP tuto činnost dokonce/kupodivu zajišťuje soukromá firma IDS (Inženýring dopravních staveb) = ANO TA SAMÁ, KTERÁ PROKAZATELNĚ NEZVLÁDALA PRO PRAHU ZAJIŠTĚNÍ ŘÍZENÍ A DOZOR VÝSTAVBY TUNELOVÉHO KOMPLEXU BLANKA, který je součástí tzv. vnitřního Městského okruhu!!

0/0
4.1.2016 0:18

M41a83r40t51i41n 85R80u92z54i69c50k77a 1612858756537

Vsechny vlaky, ktere jezdi na trase A a C umoznuji automaticky provoz bez strojvedoucich, takze neni problem pouzit vlaky stejne konstrukce i na trasu D. S depem se uvazovalo z kapacitnich duvodu a take v pripade, ze se misto klasickeho metra bude stavet tzv. lehke metro, ale to bylo zamitnuto.

0/0
4.1.2016 12:18

M72i94l97a63n 46M51a64j80e83r45č62í64k 1540570554846

Vlaky na trase A a B jsou rekonstrukce starých ruských (tehdy resp. sovětských) vozů (vycházejících ze staleté konstrukce amerických vlaků metra), z nichž byly použity jen rozhodně skříně s dveřmi a asi i ještě rámy podvozků = JE TECHNICKY NEREÁLNÉ ZÍSKAT DALŠÍ TYTO VOZOVÉ SKŘÍNĚ V DOBRÉM TECHNICKÉ (NATOŽ PERFEKTNÍM - NOVÉM) STAVU, NAVÍC JE TO LOGICKY NESMYSL!!

Vlaky na trase C jsou sice moderní konstrukce z 90.let původně vyvinuté konsorciem firem, jehož součástí bylo ještě ČKD, ale po jeho krachu výrobu v Praze převzala společnost Siemens, ale ta již tento provoz také uzavřela. Byť by teoreticky mohla ty vlaky vyrobit v jiném svém závodě a TÍM SPÍŠ BY VOZY Z DÉČKA ŠLY POUŽÍT JAKO 3 VLOŽENÉ VOZY V SOUPRAVÁCH TRASY C, ALE LOGIKA ŘÍKÁ, ŽE PRO PLÁNOVANOU AUTOMATICKOU TRASU NENÍ TŘEBA VYRÁBĚT TZV. ŘÍDÍCÍ VOZY - respektive je vybavovat plnohodnotnou řídící kabinou.

Jenže i vlaky z Céčka měly před pár lety nějaký technický problém s praskáním rámů podvozků - potažmo extrémním vibrováním motorů k nim uchycených = VÝVOJ JE ZA 20 LET NĚKDE MNOHEM DÁL, TAKŽE LOGIKA ŘÍKÁ ZVOLIT NOVÁ VOZIDLA (odlišná od dosud v Praze provozovaných).

0/0
4.1.2016 15:45

J83o10s40e32f 67C42h20o40d30o25u54n92s73k38ý 4401246649850

v Písnici má být depo. Těžko by se postavilo někde v zástavbě...v LT žádné depo není.

+2/0
2.1.2016 11:25

E71v55ž17e22n 81P94o42l74á69k 3578508271383

Mně přijde naprosto logické, aby stanice s terminálem a P+R byla na okraji města mimo zástavbu. Problém Letňan je spíše kudy tam metro vede a že ignoruje jedno z největších nákupních center v ČR. Ostatně i Zličín stával v polích a je tam depo, stejně jako bude i v Písnici.

+14/0
2.1.2016 11:25

L98u22k93á92š 77H84l45o30u14c62a87l 6332250351194

problém Letňan je spíš v tom, že konečná měla být o jednu stanici dál, v sídlišti. a klidně poblíž nákupáku, v tom s vámi souhlasím. ale Letňany jsou proti Písnici obří městskou částí. ten terminál na jihu je potřebný, ale určitě šel naplánovat někde rozumněji, aby Déčko obsloužilo Modřany a Komořany, dvě velké sídliště

+4/0
2.1.2016 14:45

O87t19o17m32a49r 89T70h82o38m75a 2875577376345

Letmany jsou standardní terminalova konečná, akorát ze tam dodnes není zastavba kvůli přistávací draze letadel

+2/0
2.1.2016 17:03

M66a49r82i79a96n 26K92e61c43h47l46i78b50a50r 3500533349

Má tam být depo pro celou trasu a také obrovský automobilový a autobusový terminál pro lidi, kteří přijíždějí z jihu do Prahy. To nemůžete umístit uprostřed sídliště.

+2/0
2.1.2016 18:49

M58i78c17h65a80l 47C43h94a87l19u50p21a 6638110969873

Ten článek by šel shrnout do jedné věty - Metro nebude :-(.

+6/−1
2.1.2016 11:05

P92e78t95r 47R50u45m37p92l93i56k 4729847139203

Vy se divíte proč? Manažeři mají podnikový auta a vy si myslíte, že je používají na pracovní cesty? S lyžama na střeše toho moc nevykoupí a v zahraničí vůbec i když jsou zahraniční majitelé, tak s rodinnou to nechcou začínat.

0/−11
2.1.2016 11:04

J42a86k32u62b 97H57r27o11m67á44d46k12a 5375832205329

To je prece jasny, ze jsou to vsechno takovy predvolebni basnicky. Trasa D bude takovej evergreen i dalsich voleb. Neco jako rychlodraha na letiste. Vubec bych to nebral vazne.

+3/−2
2.1.2016 10:35

J20o46s50e11f 66C37h67o84d25o74u76n88s24k48ý 4381806539750

jak překvapivé....on někdo vážně věřil, že se to Déčko začne stavět??

+1/0
2.1.2016 10:34

P17e12t43r 53B17e75z53s29t18a27r69o61s92t60i 2139666103291

Věc ve veřejném zájmu, vyvlastnit...

+12/−16
2.1.2016 10:16

J23a66k96u61b 32H43r21o34m55á95d94k10a 5895942715159

Hmm. Pekny. A co kdyby ten pozemek byl vas, nebo by musel prijit do stoupy treba byt, ve kterem bydlite..

+7/−3
2.1.2016 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.