Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výstavba metra D se asi odloží, dopravci se nedaří vykoupit pozemky

Z osmi set pozemků se Dopravnímu podniku zatím podařilo vykoupit jen deset. Město přitom chce, aby měl pražský dopravce v září 2016 nakoupeny všechny pozemky. Podle magistrátu by zpožděný výkup ale neměl stavbu ohrozit. Možná zažádají o stavební povolení bez pozemků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K78a15r88e25l 93D66v77o36r12a70k 2592538932786

To nema chybu, zari letosniho roku a jeste sedum metru. Pocitam dokonceni v roce 2116

"V září letošního roku se pražskému dopravci podařilo získat vůbec první. Jednalo se přibližně o sedm metrů čtverečních velkou parcelu v Kunraticích."

0/0
4.1.2016 11:49

B12o79h78u75s58l66a50v 36K36r32á46l76í61k 2241960469206

To se to plánujou stavby na cizích pozemcích...

0/0
3.1.2016 17:38

M93a60r38t17i38n 34R82u33z45i80c84k86a 1182578176937

To se ale planuje vzdy, kazdy kousek zeme nekomu patri. Jinak to nejde, nedovedu si predstavit, ze by se nejdriv vykoupili pozemky a pak se planovalo kudy metro povede? To nedava smysl.

Nicmene, proc je naplanovana stanice u nemocnice, kdyz vhodnejsi by byla stanice blize sidlisti u Sturovy ulice,...

0/0
4.1.2016 12:22

J40o73z79e19f 76S48t90e10b51i77l65a 3775277145627

Pochopitelně že to bude trvat dlouho, neb nejdříve úředníci magistrátu musí najít majitele pozemků, poté založit nepřehlednou s.r.o. v Karibiku, pozemky vykoupit pro s.r.o., a teprve potom vyjednávat z městem o ceně!

Takový, standardní postup místních zvyků a poměrů ;-)

0/0
3.1.2016 14:11

P38a65v59l64a 91S64k70o73u54m95a52l23o84v65á 4489280730380

Chce to pořádnýho diktátora - ten by vysypal pár křiklounům jednostranně pár tržních zlatek na stůl, sporným majitelům by nakakal nebo dal pár zlaťáků do depozita, než se to za padesát let vyjasní a zadal pokyn ke stavbě - tenhle Balučistán už prostě současnou míru demokracie neunese .....

+2/−2
2.1.2016 21:27

B82o31h50u26s37l42a54v 69K37r64á60l68í14k 2161400289566

Diktátoři žádné tržní zlatky nikomu nesypou, ti rovnou znárodňují a pak to znárodněné nechají zpustnout a shnít.

0/0
3.1.2016 17:47

K31a58r91e25l 38D68o10h34n22a34l 2341153445138

Potvrzuje se. Národ vyčuranků a bezmozků

+1/−1
2.1.2016 20:48

B59o91h48u43s82l22a21v 38K27r19á31l36í16k 2221850919456

Pokud si někdo plánuje postavit svůj dům na sousedově pozemku, tak to snad ani není vyčuránek.

0/0
3.1.2016 17:49

J82a66n 18D26l68o80u23h53ý 8626490903240

Jestli to nebude tím, že nejsou prachy....

0/0
2.1.2016 20:31

P18a30v63e92l 61S11l75a64d71o57v16n44í92k 6407823927126

Postavíme profesionální týmy a PROSTĚ to zařídíme.

Kde jsem to jen slyšel nebo četl?:-(:-/

+6/0
2.1.2016 20:23

K62a87r48e30l 87S51t48r35ž85a89n20o35v88s30k71ý 1298235195

Ještě že se metro, dálnice a železnice nezačaly stavět teprve dneska. Každý metr by byl porodem ježka.

+1/0
2.1.2016 20:20

B88o67h43u53s20l20a37v 73K34r60á73l33í37k 2971290519986

A víte, že když se stavěly železnice, tak si prostě museli investoři pozemky nakoupit a pokud se s někým nedomluvili, tak to museli vzít oklikou nebo měli smůlu?

+1/0
3.1.2016 17:50

O61t52o93m29a77r 24T66h74o21m64a 2385817366435

ohledně metra je na místě připomenout 50.vyroci od zahájení stavby 1.useku v lednu 1966, za tu dobu se postavily 3 linky s 61 stanicema, ale 4. linka bude horor pocitam tak jeste 10 let do otevření...

+3/0
2.1.2016 20:19

S24t78a31n92i34s67l18a76v 37M92a24r27e87š 7616615612224

Mám rád Vizualizace plné zeleně...

+5/0
2.1.2016 19:44

A15l47e30š 20J75a29n88á21č52e76k 3783984546973

Metro na na rodné sídliště v Libuši slibovali už za komančů, ale za mého života to asi nebude.

+6/0
2.1.2016 19:35

I90v97a26n 58P54a16p 9158932

Myslím že bude dřív metro v Brně než Déčko-))))))))

+4/−1
2.1.2016 19:05

J83i90ř83í 24K10h15e59i36l 9146234590523

Kdyby se při dnešní legislativě mělo v Praze začít stavět metro od základu, tak za 10let DPP nezprovozní ani "Husákovskej" první úsek Kačerov-Muzeum;-D

+5/0
2.1.2016 19:23

P33a44v15e33l 48S58l41a80d81o90v39n77í82k 6947323287706

Kačerov - Sokolovská

+1/0
2.1.2016 20:27

B12o17h55u17s20l62a39v 35K60r28á83l60í26k 2711650499126

Až na to, že Husák se stal prezidentem až jeden rok a dvacet dní po zprovoznění té trasy.

+1/0
3.1.2016 17:52

M73a55r91e92k 20D94e73m34č22á91k 9615164416155

No já nevím, ale pokud u něčeho nejde zjistit majitel, tak je otázka, jestli to vůbec lze považovat za něčí majetek. Na katastru snad někdo napsaný být musí, ne? A pokud tam nikdo není nebo je tam nějaká anonymní firma, která odmítne komunikovat, tak by asi dávalo smysl to prostě vyvlastnit.

+17/0
2.1.2016 17:27

L81u41k65á11š 16P13a44v22l80u75c96h 5865409579290

Ty pozemky má pod palcem Tonda Blanik

+15/0
2.1.2016 17:06

M65a28r72t38i79n 30R75u36z76i91c21k81a 1822968696777

Nádraží Krč a Nemocnice Krč. Tam totiž některé pozemky, které spadaly do restituce majetku po prvorepublikovém velkostatkáři Juliu Bečvářovi, zaplombovali policisté. Dokud Útvar pro boj s organizovaným zločinem neuzavře vyšetřování, majitel nemůže dopravnímu podniku parcely prodat.

Komplikace nastaly také v sousedství Thomayerovy nemocnice.

Tak stanici postavte v blizkosti sidliste - pod krizovatkou ulic Zalesi a Sturova a udelejte poradny chodnik k thomajerovce...

+4/0
2.1.2016 16:16

T29o29m 22S12e29h59n69a59l 4451664605736

Omg,takze zase bude zajem milionu blokovat par joudu,kteri maji vzpominky,jak si na tom placku jako mali delali na pisku s mrtvou maminkou babovicky :-(

+14/−3
2.1.2016 15:16

M25i95c33h64a25l 14R56e72j87z77e60k 5846157145871

Zvlast ta mrtva majitelk je hodne zakerna.

+1/−1
2.1.2016 16:39

B19o93h31u61s24l20a97v 77K67r27á55l98í15k 2581230919226

A to ty vyše "miliony" nemají dost vlastních pozemků, aby si na nich stavěli svoje stavby pro ten svůj zájem? To musej stavět ausgerechnet na pozemcích těch pár joudů?

0/0
3.1.2016 17:55

D68a12v20i80d 68Z55a65j77d50á96k 8885502670371

Ja myslim, ze nebude az tak tezke najit majitele tech pozemku. Zeptejte se konselu z magistratu a mestskych casti.

+4/−1
2.1.2016 13:39

V95l25a71s59t64i23m15i45l 62S27v27o65b47o69d15a 7503248735844

Není 800 pozemků na podzemní dráhu trochu moc? :-)

+3/−2
2.1.2016 13:02

L48u26k13á92š 16Š50l48e64h83o73f23e18r 1363109895589

6 stanic, depo, parkoviste... To zabere dost mista.

+3/0
2.1.2016 13:12

J83i42n97d58ř77i17c32h 48Š92k62o12p18e95k 4725981810255

no pravděpodobně to bude důsledek malé průměrné výměry pozemků

+9/0
2.1.2016 13:25

T65o29m21á92š 31K65n19a25i58f30l 6713490187900

Videl jste nekdy katastralni mapu, nebo jen tak zvanite?

+14/−1
2.1.2016 14:34

L65u57k20á30š 18H25l24o16u40c92a64l 6102520471404

často se kritizuje prodloužení metra na severu Prahy do Letňan (byť umístění konečné není řešeno úplně šťastně), a přitom se chystá výstavba metra do Písnice kde jsou čtyři paneláky a pole.

+4/−21
2.1.2016 11:12

J68o20h73a41n 92Z70i79n78g65e62l 7762874423291

Krcske nádraží, nemocnice Krč, sídliště Krč, Lhotka, sídliště Libuš, Písnice, depo Písnice s autobusovým nádražím na Jižní Čechy.

+14/0
2.1.2016 11:24

V85l59a98d83i71m46í59r 84H51o90l66ý 8104581876277

Každopádně by se mělo "déčko" stavět až na Mírák. Konečná na Pankráci nic neřeší.

+3/0
2.1.2016 18:16

M38i30l22a71n 84M88a19j96e18r25č29í84k 1780540674416

Vždyť je zavržena (nedávno kýmsi oživená) varianta větvení Céčka na Pankráci = tam Déčko bude mít vlastní stanici/nástupiště "kdesi" pod úrovní té dosavadní Céčka a BUDE SE DÉČKO STAVĚT Z PANKRÁCE I K CENTRU - minimálně na Náměstí Míru (tzv. Mírák), aby se zajistila možnost :

1.) přímého přestupu mezi trasami metra D a A

2.) kapacitní a rychlé náhradní přepravy za uzavřený úsek Céčka vedený Nuselským tunelem

JENŽE:

1.) KAŽDÁ TRASA METRA SE STAVĚLA A ZPROVOZŇOVALA PO ČÁSTECH - tzv. na etapy, protože naráz je to nereálné (časově zdlouhavé a potenciálně již hotové části nepřinášejí užitek)

2.) SAMOSTATNÝ ÚSEK DÉČKA PANKRÁC - MÍRÁK BY BYL:

a) NEDOSTATEČNĚ VYUŽÍVANÝ (málokdo by mezi Pankrácí a Áčkem jezdil Déčkem místo přímé cesty Céčkem, kterým potřebuje jet na jih/od jihu)

b) PROBLEMATICKY PROVOZOVANÝ - kapacita současných dep metra je naplněna tak, kde by se obtížně udržovaly vlaky pro tento úsek Déčka, byť manipulační propojka tratí D a C na Pankráci má být postavena

= Z UVEDENÝCH DŮVODŮ "VYHRÁLA" VARIANTA VÝSTAVBY A ZPROVOZŇOVÁNÍ DÉČKA PRVNĚ ÚSEK DEPO PÍSNICE - PANKRÁC A PAK PANKRÁC - MÍRÁK!!

+1/0
2.1.2016 21:28

V36l81a85d53i42m65í25r 79H10o79l83ý 8684821746917

Výstavbu na etapy samozřejmě chápu, ale ty dvě stanice by snad už takovou zátěž nepředstavovaly.

Déčko se mělo stavět hlavně jako alternativa při uzavření Nuselského mostu.

Když pojedu z Písnice na Prahu 2, tak raději pojedu bez přestupů.

Jestli se nepletu, tak depo bude v Písnici a stále je ve hře možnost, že vlaky budou bez strojvedoucího, tudíž asi vlaky z trasy "D" nebudou použitelné na ostatních trasách.

Hlavně ať už se začne stavět i když jen Písnice - Pankrác.

+1/0
3.1.2016 1:25

M21i91l60a37n 41M63a26j57e40r76č62í89k 1680520614806

Jenže ty dvě stanice (Mírák a Nám.Bratří Synků - s propojením na Nádr.Vršovice) budou jistě technologicky složitější než stanice jižně od Pankráce = jejich výstavba bude náročnější časově i finančně,

A zadlužená Praha prostě nemá na účtech úspory ani výstavbu úseku metra D Písnice - Pankrác, ale všechny plánované investice musí uzpůsobovat plánovaným průběžným (ročním - zejména daňovým) příjmům!!

Déčko se sic plánuje jako alternativa k Nuseláku, ale ulehčit má Céčku i v úseku Pankrác - Kačerov, na nějž jezdí BUSy z jižní oblasti trasy Déčka.

Když by se prvně zprovoznilo Déčko Mírák - Pankrác, tak Vás (ani nikoho jiného) z Písnice na P2 bez přestupů nesveze.

Co vím je ROZHODNUTO, ŽE DÉČKO BUDE V AUTOMATICKÉM PROVOZU BEZ STROJVEDOUCÍCH S OCHRANNÝMI STĚNAMI MEZI NÁSTUPIŠTI A KOLEJEMI, ALE PODSTATNÉ TAKÉ JE, ŽE BUDOU JEZDIT PO KLASICKÝCH KOLEJÍCH (totožných s dosavadními trasami metra v Praze) = příslušné celé vlaky budou schopny minimálně manipulační jízdy po současných tratích metra (ať již tažením jiným vlakem řízeným člověkem nebo díky řízení člověkem z tzv. pomocného stanoviště v jednotlivých "automatických" vozech - to stanoviště/panel je instalováno i v každém tzv. vloženém voze i v zadní části tzv. řídících vozů současných vlaků metra).

NAVÍC V TAKOVÉM PŘÍPADĚ SI DOVEDU PŘEDSTAVIT, ŽE TECHNICKY BUDE MOŽNÉ VOZY DÉČKA POUŽÍT JAKO VLOŽENÉ VAGÓNY VLAKŮ SOUČASNÝCH TRAS METRA = pomocí vložení tří vozů Déčka mezi 2 řídící vozy schopné běžné jízdy (potřeba kompatibilního zabezpečovacího a příp. i řídícího systému) po příslušné trase (A/B/C) by se daly nahrazovat pro nějakou vadu, byť jen dočasně, chybějící vložené vozy současných tras metra.

Článek je o tom, že konečně je ochota stavbu začít, ale byla zanedbána její reálná příprava - nebyly předem zajištěny potřebné pozemky, jež se právně těžko a tedy dlouho získávají.

0/0
4.1.2016 0:06

M39i83l59a39n 28M71a44j83e71r15č41í70k 1150140504246

Jen dodávám, že nechápu, proč získání pozemků potřebných pro výstavbu MĚSTSKÉ podzemní dráhy (jejích stanic/vestibulů a přístupu k nim) zajišťuje dopravce - akciová/"soukromá" společnost (byť vlastněná městem)?

Respektive na webu je k dohledání informace, že pro DP tuto činnost dokonce/kupodivu zajišťuje soukromá firma IDS (Inženýring dopravních staveb) = ANO TA SAMÁ, KTERÁ PROKAZATELNĚ NEZVLÁDALA PRO PRAHU ZAJIŠTĚNÍ ŘÍZENÍ A DOZOR VÝSTAVBY TUNELOVÉHO KOMPLEXU BLANKA, který je součástí tzv. vnitřního Městského okruhu!!

0/0
4.1.2016 0:18

M43a32r17t92i27n 27R35u76z20i33c55k76a 1792748556377

Vsechny vlaky, ktere jezdi na trase A a C umoznuji automaticky provoz bez strojvedoucich, takze neni problem pouzit vlaky stejne konstrukce i na trasu D. S depem se uvazovalo z kapacitnich duvodu a take v pripade, ze se misto klasickeho metra bude stavet tzv. lehke metro, ale to bylo zamitnuto.

0/0
4.1.2016 12:18

M47i97l54a83n 33M44a73j48e56r76č64í36k 1310540524356

Vlaky na trase A a B jsou rekonstrukce starých ruských (tehdy resp. sovětských) vozů (vycházejících ze staleté konstrukce amerických vlaků metra), z nichž byly použity jen rozhodně skříně s dveřmi a asi i ještě rámy podvozků = JE TECHNICKY NEREÁLNÉ ZÍSKAT DALŠÍ TYTO VOZOVÉ SKŘÍNĚ V DOBRÉM TECHNICKÉ (NATOŽ PERFEKTNÍM - NOVÉM) STAVU, NAVÍC JE TO LOGICKY NESMYSL!!

Vlaky na trase C jsou sice moderní konstrukce z 90.let původně vyvinuté konsorciem firem, jehož součástí bylo ještě ČKD, ale po jeho krachu výrobu v Praze převzala společnost Siemens, ale ta již tento provoz také uzavřela. Byť by teoreticky mohla ty vlaky vyrobit v jiném svém závodě a TÍM SPÍŠ BY VOZY Z DÉČKA ŠLY POUŽÍT JAKO 3 VLOŽENÉ VOZY V SOUPRAVÁCH TRASY C, ALE LOGIKA ŘÍKÁ, ŽE PRO PLÁNOVANOU AUTOMATICKOU TRASU NENÍ TŘEBA VYRÁBĚT TZV. ŘÍDÍCÍ VOZY - respektive je vybavovat plnohodnotnou řídící kabinou.

Jenže i vlaky z Céčka měly před pár lety nějaký technický problém s praskáním rámů podvozků - potažmo extrémním vibrováním motorů k nim uchycených = VÝVOJ JE ZA 20 LET NĚKDE MNOHEM DÁL, TAKŽE LOGIKA ŘÍKÁ ZVOLIT NOVÁ VOZIDLA (odlišná od dosud v Praze provozovaných).

0/0
4.1.2016 15:45

J35o47s56e45f 44C68h63o21d58o81u29n93s26k67ý 4131966589140

v Písnici má být depo. Těžko by se postavilo někde v zástavbě...v LT žádné depo není.

+2/0
2.1.2016 11:25

E33v16ž59e65n 89P97o58l67á45k 3498628971553

Mně přijde naprosto logické, aby stanice s terminálem a P+R byla na okraji města mimo zástavbu. Problém Letňan je spíše kudy tam metro vede a že ignoruje jedno z největších nákupních center v ČR. Ostatně i Zličín stával v polích a je tam depo, stejně jako bude i v Písnici.

+14/0
2.1.2016 11:25

L64u80k29á50š 41H27l20o92u77c43a42l 6352510251784

problém Letňan je spíš v tom, že konečná měla být o jednu stanici dál, v sídlišti. a klidně poblíž nákupáku, v tom s vámi souhlasím. ale Letňany jsou proti Písnici obří městskou částí. ten terminál na jihu je potřebný, ale určitě šel naplánovat někde rozumněji, aby Déčko obsloužilo Modřany a Komořany, dvě velké sídliště

+4/0
2.1.2016 14:45

O32t88o72m66a76r 27T31h45o74m68a 2575587866755

Letmany jsou standardní terminalova konečná, akorát ze tam dodnes není zastavba kvůli přistávací draze letadel

+2/0
2.1.2016 17:03

M33a23r58i59a35n 64K23e96c26h70l79i48b20a54r 3720273409

Má tam být depo pro celou trasu a také obrovský automobilový a autobusový terminál pro lidi, kteří přijíždějí z jihu do Prahy. To nemůžete umístit uprostřed sídliště.

+2/0
2.1.2016 18:49

M48i81c79h45a56l 75C94h31a37l42u45p53a 6818830679323

Ten článek by šel shrnout do jedné věty - Metro nebude :-(.

+6/−1
2.1.2016 11:05

P26e54t29r 83R75u25m60p65l34i71k 4129867389163

Vy se divíte proč? Manažeři mají podnikový auta a vy si myslíte, že je používají na pracovní cesty? S lyžama na střeše toho moc nevykoupí a v zahraničí vůbec i když jsou zahraniční majitelé, tak s rodinnou to nechcou začínat.

0/−11
2.1.2016 11:04

J76a72k57u38b 18H75r16o39m75á46d62k38a 5975322765539

To je prece jasny, ze jsou to vsechno takovy predvolebni basnicky. Trasa D bude takovej evergreen i dalsich voleb. Neco jako rychlodraha na letiste. Vubec bych to nebral vazne.

+3/−2
2.1.2016 10:35

J44o85s21e25f 92C98h52o43d64o32u31n24s21k83ý 4731176919300

jak překvapivé....on někdo vážně věřil, že se to Déčko začne stavět??

+1/0
2.1.2016 10:34

P64e72t94r 53B74e90z25s86t77a81r30o46s27t38i 2879806373251

Věc ve veřejném zájmu, vyvlastnit...

+12/−16
2.1.2016 10:16

J75a22k23u77b 29H24r72o84m54á91d28k90a 5725552455769

Hmm. Pekny. A co kdyby ten pozemek byl vas, nebo by musel prijit do stoupy treba byt, ve kterem bydlite..

+7/−3
2.1.2016 10:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.