Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výstavba metra D se asi odloží, dopravci se nedaří vykoupit pozemky

Z osmi set pozemků se Dopravnímu podniku zatím podařilo vykoupit jen deset. Město přitom chce, aby měl pražský dopravce v září 2016 nakoupeny všechny pozemky. Podle magistrátu by zpožděný výkup ale neměl stavbu ohrozit. Možná zažádají o stavební povolení bez pozemků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K74a13r90e23l 82D69v65o82r11a37k 2722768932116

To nema chybu, zari letosniho roku a jeste sedum metru. Pocitam dokonceni v roce 2116

"V září letošního roku se pražskému dopravci podařilo získat vůbec první. Jednalo se přibližně o sedm metrů čtverečních velkou parcelu v Kunraticích."

0/0
4.1.2016 11:49

B16o98h57u83s79l34a37v 25K36r95á71l52í69k 2381570229306

To se to plánujou stavby na cizích pozemcích...

0/0
3.1.2016 17:38

M52a59r98t55i87n 21R71u49z89i83c38k90a 1532958886957

To se ale planuje vzdy, kazdy kousek zeme nekomu patri. Jinak to nejde, nedovedu si predstavit, ze by se nejdriv vykoupili pozemky a pak se planovalo kudy metro povede? To nedava smysl.

Nicmene, proc je naplanovana stanice u nemocnice, kdyz vhodnejsi by byla stanice blize sidlisti u Sturovy ulice,...

0/0
4.1.2016 12:22

J34o61z50e51f 42S74t94e66b77i62l61a 3315947265837

Pochopitelně že to bude trvat dlouho, neb nejdříve úředníci magistrátu musí najít majitele pozemků, poté založit nepřehlednou s.r.o. v Karibiku, pozemky vykoupit pro s.r.o., a teprve potom vyjednávat z městem o ceně!

Takový, standardní postup místních zvyků a poměrů ;-)

0/0
3.1.2016 14:11

P68a95v15l60a 37S74k40o59u20m46a21l40o44v53á 4869440520750

Chce to pořádnýho diktátora - ten by vysypal pár křiklounům jednostranně pár tržních zlatek na stůl, sporným majitelům by nakakal nebo dal pár zlaťáků do depozita, než se to za padesát let vyjasní a zadal pokyn ke stavbě - tenhle Balučistán už prostě současnou míru demokracie neunese .....

+2/−2
2.1.2016 21:27

B63o72h14u95s71l77a19v 84K13r88á20l57í20k 2281940669546

Diktátoři žádné tržní zlatky nikomu nesypou, ti rovnou znárodňují a pak to znárodněné nechají zpustnout a shnít.

0/0
3.1.2016 17:47

K31a56r89e37l 68D58o31h89n40a95l 2621643325338

Potvrzuje se. Národ vyčuranků a bezmozků

+1/−1
2.1.2016 20:48

B75o26h78u28s62l20a64v 10K43r81á27l88í36k 2701100879116

Pokud si někdo plánuje postavit svůj dům na sousedově pozemku, tak to snad ani není vyčuránek.

0/0
3.1.2016 17:49

J22a48n 85D41l22o94u84h35ý 8146540743800

Jestli to nebude tím, že nejsou prachy....

0/0
2.1.2016 20:31

P47a22v32e48l 66S85l80a93d48o75v14n44í66k 6567563547506

Postavíme profesionální týmy a PROSTĚ to zařídíme.

Kde jsem to jen slyšel nebo četl?:-(:-/

+6/0
2.1.2016 20:23

K68a93r29e40l 18S61t52r82ž46a44n14o83v42s37k15ý 1198355615

Ještě že se metro, dálnice a železnice nezačaly stavět teprve dneska. Každý metr by byl porodem ježka.

+1/0
2.1.2016 20:20

B44o15h66u87s13l23a16v 16K72r72á81l96í54k 2471380799636

A víte, že když se stavěly železnice, tak si prostě museli investoři pozemky nakoupit a pokud se s někým nedomluvili, tak to museli vzít oklikou nebo měli smůlu?

+1/0
3.1.2016 17:50

O84t79o61m17a14r 69T94h83o49m46a 2895647436765

ohledně metra je na místě připomenout 50.vyroci od zahájení stavby 1.useku v lednu 1966, za tu dobu se postavily 3 linky s 61 stanicema, ale 4. linka bude horor pocitam tak jeste 10 let do otevření...

+3/0
2.1.2016 20:19

S38t57a31n93i20s44l12a16v 25M26a11r54e78š 7196645472584

Mám rád Vizualizace plné zeleně...

+5/0
2.1.2016 19:44

A45l13e56š 51J33a55n10á36č11e95k 3913294736693

Metro na na rodné sídliště v Libuši slibovali už za komančů, ale za mého života to asi nebude.

+6/0
2.1.2016 19:35

I26v18a39n 15P67a95p 9268442

Myslím že bude dřív metro v Brně než Déčko-))))))))

+4/−1
2.1.2016 19:05

J69i28ř82í 72K45h89e12i25l 9266734830983

Kdyby se při dnešní legislativě mělo v Praze začít stavět metro od základu, tak za 10let DPP nezprovozní ani "Husákovskej" první úsek Kačerov-Muzeum;-D

+5/0
2.1.2016 19:23

P40a29v39e29l 85S34l75a92d82o43v15n24í94k 6527413377706

Kačerov - Sokolovská

+1/0
2.1.2016 20:27

B79o58h78u61s28l68a86v 33K49r81á64l46í97k 2801740559886

Až na to, že Husák se stal prezidentem až jeden rok a dvacet dní po zprovoznění té trasy.

+1/0
3.1.2016 17:52

M70a84r87e98k 84D81e71m50č51á85k 9835774576505

No já nevím, ale pokud u něčeho nejde zjistit majitel, tak je otázka, jestli to vůbec lze považovat za něčí majetek. Na katastru snad někdo napsaný být musí, ne? A pokud tam nikdo není nebo je tam nějaká anonymní firma, která odmítne komunikovat, tak by asi dávalo smysl to prostě vyvlastnit.

+17/0
2.1.2016 17:27

L46u70k86á54š 92P34a29v78l10u69c42h 5625849929380

Ty pozemky má pod palcem Tonda Blanik

+15/0
2.1.2016 17:06

M46a45r34t48i49n 63R69u52z81i79c73k96a 1882778266107

Nádraží Krč a Nemocnice Krč. Tam totiž některé pozemky, které spadaly do restituce majetku po prvorepublikovém velkostatkáři Juliu Bečvářovi, zaplombovali policisté. Dokud Útvar pro boj s organizovaným zločinem neuzavře vyšetřování, majitel nemůže dopravnímu podniku parcely prodat.

Komplikace nastaly také v sousedství Thomayerovy nemocnice.

Tak stanici postavte v blizkosti sidliste - pod krizovatkou ulic Zalesi a Sturova a udelejte poradny chodnik k thomajerovce...

+4/0
2.1.2016 16:16

T48o70m 33S23e98h36n92a29l 4611634505166

Omg,takze zase bude zajem milionu blokovat par joudu,kteri maji vzpominky,jak si na tom placku jako mali delali na pisku s mrtvou maminkou babovicky :-(

+14/−3
2.1.2016 15:16

M38i52c28h86a57l 23R49e48j53z19e11k 5826117445721

Zvlast ta mrtva majitelk je hodne zakerna.

+1/−1
2.1.2016 16:39

B22o60h32u88s32l53a41v 24K23r68á24l47í18k 2401280869986

A to ty vyše "miliony" nemají dost vlastních pozemků, aby si na nich stavěli svoje stavby pro ten svůj zájem? To musej stavět ausgerechnet na pozemcích těch pár joudů?

0/0
3.1.2016 17:55

D29a46v93i50d 30Z77a12j29d13á60k 8105272240221

Ja myslim, ze nebude az tak tezke najit majitele tech pozemku. Zeptejte se konselu z magistratu a mestskych casti.

+4/−1
2.1.2016 13:39

V25l35a57s56t48i12m27i26l 64S84v20o14b72o87d97a 7123398225894

Není 800 pozemků na podzemní dráhu trochu moc? :-)

+3/−2
2.1.2016 13:02

L23u82k80á97š 77Š71l40e53h85o12f49e80r 1233959535119

6 stanic, depo, parkoviste... To zabere dost mista.

+3/0
2.1.2016 13:12

J31i81n81d71ř47i95c11h 29Š39k64o19p73e38k 4415141580695

no pravděpodobně to bude důsledek malé průměrné výměry pozemků

+9/0
2.1.2016 13:25

T14o34m98á41š 53K59n78a76i71f72l 6393610457380

Videl jste nekdy katastralni mapu, nebo jen tak zvanite?

+14/−1
2.1.2016 14:34

L89u76k44á96š 79H56l40o27u75c86a79l 6772470161304

často se kritizuje prodloužení metra na severu Prahy do Letňan (byť umístění konečné není řešeno úplně šťastně), a přitom se chystá výstavba metra do Písnice kde jsou čtyři paneláky a pole.

+4/−21
2.1.2016 11:12

J79o56h70a44n 32Z52i90n29g12e88l 7372324923691

Krcske nádraží, nemocnice Krč, sídliště Krč, Lhotka, sídliště Libuš, Písnice, depo Písnice s autobusovým nádražím na Jižní Čechy.

+14/0
2.1.2016 11:24

V34l37a88d77i29m79í83r 61H95o17l77ý 8234731166327

Každopádně by se mělo "déčko" stavět až na Mírák. Konečná na Pankráci nic neřeší.

+3/0
2.1.2016 18:16

M40i70l51a92n 82M89a10j16e46r84č25í93k 1900280174346

Vždyť je zavržena (nedávno kýmsi oživená) varianta větvení Céčka na Pankráci = tam Déčko bude mít vlastní stanici/nástupiště "kdesi" pod úrovní té dosavadní Céčka a BUDE SE DÉČKO STAVĚT Z PANKRÁCE I K CENTRU - minimálně na Náměstí Míru (tzv. Mírák), aby se zajistila možnost :

1.) přímého přestupu mezi trasami metra D a A

2.) kapacitní a rychlé náhradní přepravy za uzavřený úsek Céčka vedený Nuselským tunelem

JENŽE:

1.) KAŽDÁ TRASA METRA SE STAVĚLA A ZPROVOZŇOVALA PO ČÁSTECH - tzv. na etapy, protože naráz je to nereálné (časově zdlouhavé a potenciálně již hotové části nepřinášejí užitek)

2.) SAMOSTATNÝ ÚSEK DÉČKA PANKRÁC - MÍRÁK BY BYL:

a) NEDOSTATEČNĚ VYUŽÍVANÝ (málokdo by mezi Pankrácí a Áčkem jezdil Déčkem místo přímé cesty Céčkem, kterým potřebuje jet na jih/od jihu)

b) PROBLEMATICKY PROVOZOVANÝ - kapacita současných dep metra je naplněna tak, kde by se obtížně udržovaly vlaky pro tento úsek Déčka, byť manipulační propojka tratí D a C na Pankráci má být postavena

= Z UVEDENÝCH DŮVODŮ "VYHRÁLA" VARIANTA VÝSTAVBY A ZPROVOZŇOVÁNÍ DÉČKA PRVNĚ ÚSEK DEPO PÍSNICE - PANKRÁC A PAK PANKRÁC - MÍRÁK!!

+1/0
2.1.2016 21:28

V15l61a51d88i68m85í49r 94H94o74l37ý 8544391276227

Výstavbu na etapy samozřejmě chápu, ale ty dvě stanice by snad už takovou zátěž nepředstavovaly.

Déčko se mělo stavět hlavně jako alternativa při uzavření Nuselského mostu.

Když pojedu z Písnice na Prahu 2, tak raději pojedu bez přestupů.

Jestli se nepletu, tak depo bude v Písnici a stále je ve hře možnost, že vlaky budou bez strojvedoucího, tudíž asi vlaky z trasy "D" nebudou použitelné na ostatních trasách.

Hlavně ať už se začne stavět i když jen Písnice - Pankrác.

+1/0
3.1.2016 1:25

M78i43l63a50n 61M97a82j43e16r87č28í73k 1460750804226

Jenže ty dvě stanice (Mírák a Nám.Bratří Synků - s propojením na Nádr.Vršovice) budou jistě technologicky složitější než stanice jižně od Pankráce = jejich výstavba bude náročnější časově i finančně,

A zadlužená Praha prostě nemá na účtech úspory ani výstavbu úseku metra D Písnice - Pankrác, ale všechny plánované investice musí uzpůsobovat plánovaným průběžným (ročním - zejména daňovým) příjmům!!

Déčko se sic plánuje jako alternativa k Nuseláku, ale ulehčit má Céčku i v úseku Pankrác - Kačerov, na nějž jezdí BUSy z jižní oblasti trasy Déčka.

Když by se prvně zprovoznilo Déčko Mírák - Pankrác, tak Vás (ani nikoho jiného) z Písnice na P2 bez přestupů nesveze.

Co vím je ROZHODNUTO, ŽE DÉČKO BUDE V AUTOMATICKÉM PROVOZU BEZ STROJVEDOUCÍCH S OCHRANNÝMI STĚNAMI MEZI NÁSTUPIŠTI A KOLEJEMI, ALE PODSTATNÉ TAKÉ JE, ŽE BUDOU JEZDIT PO KLASICKÝCH KOLEJÍCH (totožných s dosavadními trasami metra v Praze) = příslušné celé vlaky budou schopny minimálně manipulační jízdy po současných tratích metra (ať již tažením jiným vlakem řízeným člověkem nebo díky řízení člověkem z tzv. pomocného stanoviště v jednotlivých "automatických" vozech - to stanoviště/panel je instalováno i v každém tzv. vloženém voze i v zadní části tzv. řídících vozů současných vlaků metra).

NAVÍC V TAKOVÉM PŘÍPADĚ SI DOVEDU PŘEDSTAVIT, ŽE TECHNICKY BUDE MOŽNÉ VOZY DÉČKA POUŽÍT JAKO VLOŽENÉ VAGÓNY VLAKŮ SOUČASNÝCH TRAS METRA = pomocí vložení tří vozů Déčka mezi 2 řídící vozy schopné běžné jízdy (potřeba kompatibilního zabezpečovacího a příp. i řídícího systému) po příslušné trase (A/B/C) by se daly nahrazovat pro nějakou vadu, byť jen dočasně, chybějící vložené vozy současných tras metra.

Článek je o tom, že konečně je ochota stavbu začít, ale byla zanedbána její reálná příprava - nebyly předem zajištěny potřebné pozemky, jež se právně těžko a tedy dlouho získávají.

0/0
4.1.2016 0:06

M85i93l65a80n 26M91a31j91e71r83č11í97k 1860240724606

Jen dodávám, že nechápu, proč získání pozemků potřebných pro výstavbu MĚSTSKÉ podzemní dráhy (jejích stanic/vestibulů a přístupu k nim) zajišťuje dopravce - akciová/"soukromá" společnost (byť vlastněná městem)?

Respektive na webu je k dohledání informace, že pro DP tuto činnost dokonce/kupodivu zajišťuje soukromá firma IDS (Inženýring dopravních staveb) = ANO TA SAMÁ, KTERÁ PROKAZATELNĚ NEZVLÁDALA PRO PRAHU ZAJIŠTĚNÍ ŘÍZENÍ A DOZOR VÝSTAVBY TUNELOVÉHO KOMPLEXU BLANKA, který je součástí tzv. vnitřního Městského okruhu!!

0/0
4.1.2016 0:18

M17a67r12t25i57n 64R66u72z17i78c18k81a 1792678746577

Vsechny vlaky, ktere jezdi na trase A a C umoznuji automaticky provoz bez strojvedoucich, takze neni problem pouzit vlaky stejne konstrukce i na trasu D. S depem se uvazovalo z kapacitnich duvodu a take v pripade, ze se misto klasickeho metra bude stavet tzv. lehke metro, ale to bylo zamitnuto.

0/0
4.1.2016 12:18

M28i92l24a67n 45M60a40j61e50r41č58í88k 1230800454296

Vlaky na trase A a B jsou rekonstrukce starých ruských (tehdy resp. sovětských) vozů (vycházejících ze staleté konstrukce amerických vlaků metra), z nichž byly použity jen rozhodně skříně s dveřmi a asi i ještě rámy podvozků = JE TECHNICKY NEREÁLNÉ ZÍSKAT DALŠÍ TYTO VOZOVÉ SKŘÍNĚ V DOBRÉM TECHNICKÉ (NATOŽ PERFEKTNÍM - NOVÉM) STAVU, NAVÍC JE TO LOGICKY NESMYSL!!

Vlaky na trase C jsou sice moderní konstrukce z 90.let původně vyvinuté konsorciem firem, jehož součástí bylo ještě ČKD, ale po jeho krachu výrobu v Praze převzala společnost Siemens, ale ta již tento provoz také uzavřela. Byť by teoreticky mohla ty vlaky vyrobit v jiném svém závodě a TÍM SPÍŠ BY VOZY Z DÉČKA ŠLY POUŽÍT JAKO 3 VLOŽENÉ VOZY V SOUPRAVÁCH TRASY C, ALE LOGIKA ŘÍKÁ, ŽE PRO PLÁNOVANOU AUTOMATICKOU TRASU NENÍ TŘEBA VYRÁBĚT TZV. ŘÍDÍCÍ VOZY - respektive je vybavovat plnohodnotnou řídící kabinou.

Jenže i vlaky z Céčka měly před pár lety nějaký technický problém s praskáním rámů podvozků - potažmo extrémním vibrováním motorů k nim uchycených = VÝVOJ JE ZA 20 LET NĚKDE MNOHEM DÁL, TAKŽE LOGIKA ŘÍKÁ ZVOLIT NOVÁ VOZIDLA (odlišná od dosud v Praze provozovaných).

0/0
4.1.2016 15:45

J72o54s23e39f 18C78h96o38d39o98u18n19s22k23ý 4191906269350

v Písnici má být depo. Těžko by se postavilo někde v zástavbě...v LT žádné depo není.

+2/0
2.1.2016 11:25

E49v67ž31e58n 91P70o16l71á62k 3168328171823

Mně přijde naprosto logické, aby stanice s terminálem a P+R byla na okraji města mimo zástavbu. Problém Letňan je spíše kudy tam metro vede a že ignoruje jedno z největších nákupních center v ČR. Ostatně i Zličín stával v polích a je tam depo, stejně jako bude i v Písnici.

+14/0
2.1.2016 11:25

L92u97k72á62š 16H22l61o27u20c24a27l 6392150611324

problém Letňan je spíš v tom, že konečná měla být o jednu stanici dál, v sídlišti. a klidně poblíž nákupáku, v tom s vámi souhlasím. ale Letňany jsou proti Písnici obří městskou částí. ten terminál na jihu je potřebný, ale určitě šel naplánovat někde rozumněji, aby Déčko obsloužilo Modřany a Komořany, dvě velké sídliště

+4/0
2.1.2016 14:45

O52t37o28m49a97r 96T54h94o60m51a 2955307676115

Letmany jsou standardní terminalova konečná, akorát ze tam dodnes není zastavba kvůli přistávací draze letadel

+2/0
2.1.2016 17:03

M17a43r31i16a90n 35K26e24c50h55l83i14b73a31r 3560173419

Má tam být depo pro celou trasu a také obrovský automobilový a autobusový terminál pro lidi, kteří přijíždějí z jihu do Prahy. To nemůžete umístit uprostřed sídliště.

+2/0
2.1.2016 18:49

M62i65c54h48a20l 77C14h67a84l95u52p76a 6128640269413

Ten článek by šel shrnout do jedné věty - Metro nebude :-(.

+6/−1
2.1.2016 11:05

P59e19t17r 82R17u98m69p96l35i23k 4779927239913

Vy se divíte proč? Manažeři mají podnikový auta a vy si myslíte, že je používají na pracovní cesty? S lyžama na střeše toho moc nevykoupí a v zahraničí vůbec i když jsou zahraniční majitelé, tak s rodinnou to nechcou začínat.

0/−11
2.1.2016 11:04

J80a72k13u44b 64H67r12o56m67á33d53k12a 5335492305709

To je prece jasny, ze jsou to vsechno takovy predvolebni basnicky. Trasa D bude takovej evergreen i dalsich voleb. Neco jako rychlodraha na letiste. Vubec bych to nebral vazne.

+3/−2
2.1.2016 10:35

J72o53s29e87f 42C71h47o98d57o54u65n83s51k83ý 4641356749700

jak překvapivé....on někdo vážně věřil, že se to Déčko začne stavět??

+1/0
2.1.2016 10:34

P13e71t13r 97B29e60z72s56t62a49r59o63s95t45i 2569156513141

Věc ve veřejném zájmu, vyvlastnit...

+12/−16
2.1.2016 10:16

J48a92k14u48b 11H65r44o16m22á46d71k25a 5485872755589

Hmm. Pekny. A co kdyby ten pozemek byl vas, nebo by musel prijit do stoupy treba byt, ve kterem bydlite..

+7/−3
2.1.2016 10:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.