Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Přechody přes „dálnice“ děsí chodce i řidiče. Hned tak se nezmění

O přechodu přes strakonickou výpadovku na Zbraslavi se mluví jako o jednom z nejnebezpečnějších v Praze. Bez semaforů přetíná pět proudů silnice mezi táhlou zatáčkou a vjezdem na benzinku. Nařízenou padesátku dost řidičů nedodržuje - před chvílí ještě jeli po dálnici a pod kopcem už vidí Prahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58a87v58e74l 45J39e31ř38á22b82e34k 7931502264107

Podle známého, prostě a jednoduše, před desetiletím zaspaly úřady a technická správa komunikací, když se stavěla čerpací stanice.

Měly do stavebního povolení dát podmínku podchodu pod Strakonickou. V místech je násep, takže to nemuselo být tak složité, s výjimkou finančních nákladů.

Dnes je tam alespoň ta hloupá "padesátka". Ale ta je tam tak 15 -20 let, předtím lidi přebíhali za plné rychlosti aut.

Dneska tam lidi přechází podstatně lépe, jen ti šílenci co jedou do Prahy nezřídka nejsou schopni dobrzdit za auty, které chodce pouští.

A o tom, že si lidi myslí, že jsou na dálnici nemůže být ani řeč. Od Jíloviště je tam dost značek, které říkají konce dálnice (dříve silnice pro motorová vozidla), před padesátkou je dobře viditelná sedmdesátka a navíc většina řidičů tam ty rychlosti dodržují. Takže dost signálů, že na silnici je problémové místo.

Ale ta padesátka zejména od Prahy mě štve. Rozjíždět se z ní proti kopci není nic co bych miloval. A co na to mají říkat kamiony autobusy.

0/0
23.1.2016 16:15

J24i64ř76í 36L67i71b14e71r 6588290500142

Co na to napsat, než, že neschopnost pražských zastupitelů v kterékoli městské části je zcela donebevolající. Jenže tam už voláno bylo, a stejně se nic nezměnilo...

Tu dobu, co jsme jim na daních zaplatili na jejich zbytečná jednání v této problematice, kdyby byla proměněna v peníze, tak tam nejsou nadchody obyčejné, ale s jezdícími chodníky.

+2/0
19.1.2016 21:33

P75e78t91r 30K13o92š78í66č82e10k 8931140605461

"...Obyvatele z okolí to trápí, jejich hlas ale není dostatečně silný, protože výpadovka odřezává od obce jen několik domů...."

...

ZBOURAT!!:-)

0/0
19.1.2016 21:18

M13a53r74i71á95n 72B40e89d44n98á50r46i24k 9141861380388

Přestěhovat domy, když mohou přesunout kostel, tak proč ne pár domků?

0/0
19.1.2016 22:18

M33i41c63h52a46l 91M79a41l25á83t 6426102300600

Není potřeba aby tam měřili policajti,

stačilo by tam dát kamery stejně jako jsou na konci pražského okruhu na výpadovce na Chomutov v úseku u Ruzyně.

Tam je snížená rychlost na 50km a před přechodem i za přechodem kamery na měření rychlosti.

Za kamerama se pak zase jede rychle. Přesně to by se hodilo i na strakonické v místě kde ukazuje video.

Strakonická je přecpaná kamerama na měření rychlosti všude, kde to vůbec není potřeba a tady kolem snad jediného přechodu na celé strakonické není zhola nic.

Policajty s radarem tam vidím tak jednou za půl roku a to ještě bůh ví jestli.

V Praze je spousta věcí uplně naruby.

+1/−2
19.1.2016 20:11

P26e88t64r 28R39u98m61p55l20i23k 4419787519823

kdyby tam měřili policajti na tři směny 7 dní v týdnu a pokuty by stamovili v horní hranici tak by za chvilku by byl klid. Ale policajti jsou důležití a nebudou dělat plošně, nebot tam jezdí i papaláši a když jezdí, tak měřit nesmí.;-O!!

+2/−2
19.1.2016 16:38

M87i87c91h37a53l 76M61a50l18á10t 6216732420560

Pro tyto účely mají papaláši modrý majáček.

+1/0
19.1.2016 20:12

P22e40t40r 69S82t81r60a81n95s74k86y 8765819238

Směšná hysterie a polopravdy, neřku-li rovnou lži. Teď si řekněme skutečná fakta. Téměř každý jezdí v těch místech 50 nebo méně, protože tam jsou viditelné značky a hlavně radar. Chodci tam jdou přes přechod tak dva za tři hodiny a pokud je jasně zřejmé, že chtějí přejít (tedy nestojí tři metry od přechodu a nečumí opačným směrem), tak je do několika vteřin auta pustí. Pohádky, jako že tam paní stála 15 minut, než auta zastavila, jsou naprosto směšné a hodné možná tak televize Nova. Přechod je to nešťastně umístěný, ale rozhodně ne nijak extrémně nebezpečný (a na tom nic nemění ani ve videu zmíněná JEDNA nehoda). Stačí prostě dát najevo, že chci přejít a nejpozději třetí auto mě obvykle pustí. Funguje to tak po celé Praze a ani toto místo není výjimkou.

+5/−1
19.1.2016 15:48

R43a37d54e15k 21V16o59n38d47r24u25š31k27a 1971284979248

Až na ten radar souhlas. Možná víte více, prozraďte.

0/0
19.1.2016 23:58

J44a66n 93J95a44d43r26n23ý 4340234665356

Souhlasím, normální přechod po 4 proudové silnici. Jsem z Brna a taky zde máme přechody na 4 proudovce :D vypadají stejně. Navíc zde chodec nemusí čekat až zastaví ve všech 4 najednou nýbrž jen ve dvou.

Dle videa, krásně přehledné :)

Když už je nějaký přechod nebezpečný tak v Brně u Lužánek na Schodové, 4 proudy a z obou stran vadí výhledu buď vysoký neprůhledný keř a z druhé strany velké kontejnery + non-stop stojící auta co tam nemají co dělat. Podívejte se na street view a okomentujte :)

0/0
20.1.2016 18:54

J61a17n 65J16a87d49r25n62ý 4930104885816

Samozřejmě díky rovinkám zde řidiči taky nedodržují rychlost

0/0
20.1.2016 18:56

R14o31b71e19r64t 97H57o67m53o92l42k45a 2530612272741

Už dlouhá leta to mohlo být vyřešené, ten přechod je tam celý můj život (a samozřejmě déle). Lávka mi přijde jako totální nesmysl (údržba, opravy), podle mě by byl ideální podchod, něco jako jsou tunely pod traťovými náspy. Úzký betonový tunel. Je to ve svahu, takže odvodnění by bylo bezproblémové. Ale chápu, že kvůli pár chodcům není vůle to řešit, pokud dobře vidím, je to 7 čísel popisných. Za posledních cca 10 let jsem tam potkal přesně jednoho chodce a spíš jsem si myslel, že to je policejní figurant... :-D

+7/0
19.1.2016 13:31

O66n22d87ř17e68j 13S39e39m49e62c50k40ý 8961516388975

Jezdím tam často a chodce jsem myslím nikdy neviděl. Jednou jsem tam sám přecházel. Bez problémů.

+1/0
19.1.2016 16:42

P16a65v40e44l 55J50e89ř90á57b19e10k 7671532374987

Jezdím tam hodně a chodce jsem sám už několikrát pouštěl. Prostě je to o tom, zda jedete v době, kdy jdou lidi do a nebo z práce či školy.

Nejvíc nehod tam není u řidičů co chodce pouští, ale u řidičů co nedobrzdí. Osobně když chodce pouštím, tak pokud nezapomenu, dávám i výstražná světla.

0/0
23.1.2016 16:00

P73e32t61r 34P58o67l62á28k 1747915326568

To je tak - kdyz se, kvuli nesmyslne prisnym hlukovym limitum, museji stavet protihlukove steny kolem silnic, dalnic, ale i zeleznic( zde casto v mistech, kde neni zadna zastavba!!! ), prechody pro zver v mistech, kde zadna zver nechodi a dalsi podobne nesmysly, tak pak proste nejsou penize na lavku v mistech, kde jsou ohrozeny lidske zivoty. Jen na vysvetlenou - ja nekritizuji protihlukove steny a prechody pro zver obecne, ale bylo popsano X pripadu, kdy se proste jen vyhodily penize oknem. Navic o nadhodnocovani ceny staveb v CR, a naslednem "odklaneni" takovych penez na soukrome ucty, se take popsaly stohy papiru. Kdyz se vyhazuji penize oknem a rozkrada se erar ve velkem, nejsou pak proste penize na potrebne veci, i kdyz je danova zatez obyvatelstva naprosto enormni( prime dane pres 50% + dalsi mraky neprimych, zejmena DPH a spotrebni dane )...

+3/0
19.1.2016 13:30

P24a67v60e25l 25O94b36d79r23ž27á71l33e76k 6316394968682

Stěny se staví jen tam, kde si je někdo vydupe .. .většinou ochranáři, nebo obyvatelé 5 km vzdálené vesničky.

Investoři by uměli peníze utratit jinak...

0/0
19.1.2016 13:32

S45t84a11n 49N87o27v77á71k 5927695455864

Jasně, to je demokracie. V ní uřvaná menšina vládne mlčící většině.

+2/0
19.1.2016 13:49

B89o47h22u98s36l31a39v 42K93r15á40l73í24k 2811120979846

Stěny se staví tam, kde to vyžadují předpisy, takže dokonce bohužel i tam, kde si je obyvatelé výslovně nepřejí.

0/0
19.1.2016 19:12

V12a28c70l93a82v 88M89e81d67e95k 5891882325545

kdyby šlo o most, co má unést vlak, tak pochopím, že to jen tak nejde - ale lávka pro pěší je naprostá banalita, nechápu v čem je problém

+6/0
19.1.2016 12:55

P59e48t88r 74R15u72m96p54l91i96k 4139627149213

ta lávka se musí udržovat a ted v zimě to není žádná lacinost.

0/−1
19.1.2016 16:39

P67a84v28e91l 68V73o98n50d14r11á57k 4396401399417

Při dnešní úrovni techniky a nízké ceně elektroniky by snad nebyl problém k tomu přechodu doplnit nejen semafor, ale i LED svítící zpomalovací značky? Čili, nornálně by nesvítilo nic, možná by blikala oranžová, povolená rychlost by mohla být trvale třeba 80 km/h. Ale pak přijde chodec, zmačkne tlačítko, sto metrů před přechodem se rozsvítí značka s omezením na 50 km/h, pak elektronika počká pět sekund, pak naskočí oranžová, 4 sekundy, červená, 1 sekunda - a zelená chodci. Takže 10 sekund po stisku tlačítka chodec může přejít, auta co byly při stisku tlačítka blíž než 100 metrů plynule projedou plnou rychlostí a na ty vzdálenější začne svítit nejen semafor, ale navíc i značka. --- Připadá vám to drahé? Určitě je to levnější než první u přechodu nabourané auto, natož náklady na léčení škod na zdraví .....

+7/−1
19.1.2016 12:55

I50g20o48r 55G91o84t48t76w39a11l40d 6207318660411

Přesně, navíc by ten semafor mohl počkat dalších třeba 5 minut, než by dal další zelenou, aby to tam nějaký chodec vtipálek nezablokoval... Uprostřed je ostrůvek, takže by to šlo vyladit tak, aby to řidiče skoro nepostihlo a chodci by byli také v pohodě. Červená se u nás naštěstí ještě (většinou) respektuje.

+3/−1
19.1.2016 13:16

S77t76a13n 23N81o77v96á29k 5577555185434

Na konci článku je vyjádření jednoho šoféra: „Kvůli pár jednotlivcům jsou omezeny desetitisíce řidičů denně". Padesátka na čtyřproudovce je čirý nesmysl. Jak dlouho trvalo než to zrušili u Pankráce - a kdoví jestli kvůli zelenejm mozkům natrvalo...

Kdyby semafory byly jen dočasně, než bude podchod/nadchod, tak souhlasím. Jenže "dočasně" v tomhle státě trvá 20 let - to je historicky doložené.

+4/0
19.1.2016 13:54

P86a27v74e41l 67J22e51ř86á64b16e22k 7351472904557

Kdyby ten řidič bydlel v podobné lokalitě, chtěl by taky alespoň trochu bezpečný přechod!

0/0
23.1.2016 16:20

S27t61a58n 52N42o18v35á33k 5537255585614

Samozřejmě, že by chtěl. Ale neměl by ho dostat.

Takhle by se choval každý z nás, být v jeho situaci. A taky se tak chováme. Nadáváme na režim-postavte dálnice, ale jenom ať mi to nevede kolem baráku. Udělejte tohle, tohle, tohle, ale ať se mne to nijak nedotkne.

Jednotlivci (nebo menšina) nemůže být nadřazena většině - to by byla diktatura, anarchie nebo bůhví co.

Jak jsem psal, souhlasím s dočasným omezením většiny kvůli menšině. Ale pouze dočasným, než se postaví podchod/nadchod nebo se to vyřeší nějak jinak.

Ale nemůže to zůstat natrvalo. Třeba jako když si neomalená svoloč od Pankráce nějakými pochybnými zámostmi vydyndala na několik let padesátku na šestiproudovce! To je zvrhlost nejhrubšího zrna!

0/0
23.1.2016 18:44

O44n30d62ř91e47j 57S96u30r11ý 1974434270684

To jsou zase fakta... Přechod na Strakonické je stále uvnitř obce a značka je dobře viditelná, přechod osvětlený, a začátek dálnice je až po několika minutové jízdě za sjezdem na Jíloviště. Pokud někdo nepřizpůsobí rychlost, tak je prostě hovado a s "dálnicí" to nemá nic společného.

Což ovšem nemění nic na faktu, že je ten přechod velmi málo využívaný, a kdyby na benzínku vedle dali kasičku "na nadchod", tak by už dávno stál, protože by to tam ty otrávení řidiči po korunách už dávno naházeli.

+2/−2
19.1.2016 12:47

V43a11c34l65a50v 64M31e35d60e44k 5701142235985

na takovéto silnici nemá přechod co dělat, a je úplně jedno, jak daleko je značka dálnice.

+7/0
19.1.2016 12:56

P17e62t73r 58M81e16j76z30l34í72k 8688634381270

Uvnitř obce nemá takováhle silnice co dělat a je úplně jedno, jak daleko je značka dálnice

0/−6
19.1.2016 13:18

P89a56v82e44l 88O18b40d83r69ž81á87l92e32k 6106104598572

Výpadovka na Strakonice tam byla rozhodně dříve, než se tam v lese objevila značka "Praha". Není to tak dávno, co to byl přechod 15 km od Prahy.

Takže pokud něco, tak se tam neměla rozšiřovat obec bez patřičných úprav pro chodce.

+6/0
19.1.2016 13:31

B77o47h49u44s56l51a25v 37K49r47á19l37í65k 2121220479416

Zas o tolik dříve ne. Rychlostní výpadovka tam vznikla někdy kolem roku 1971, Zbraslav byla k Praze připojená roku 1974. A mimochodem, ve všech dalších vesnicích na té silnici už tedy důsledně stavěli podchody. Kdyby je napadlo udělat tady aspoň nějaký průchodný propustek, stálo by to stokrát menší náklady než tam teď dodělávat nějakou lávku, která je navíc pro toto místo zcela nevhodná.

0/0
19.1.2016 19:20

R78o76b98e80r94t 81H25o47m79o84l65k59a 2150762702751

Takže zakážeme obcím se rozrůstat a Prahu vrátíme do doby, kdy okraj Prahy byl v místech, kde je teď Barrandovský most? Ten samozřejmě zboříme, stejně jako jižní spojku. Co jste si šlehl? To musí být matroš...

+2/−1
19.1.2016 13:34

P93e31t23r 92S69u47c41h54ý 1948519984126

Nejhorší podobný příklad jsem viděl na Slovensku - v Liptovském Mikuláši (při vjezdu do LM ze západní strany). Tam je klasická dálnice, která končí 200m před LM, kde je ukončena značkou a dál silnice pokračuje jako "běžná" silnice.

Neustále tam stojí policie, a pokud jedete autem a zavčasu nepřibrzdíte, tak vás čeká slušná pokuta (protože už jedete po normální silnici, kde je 60km/h), pokud tam ale půjdete pěšky, a budete silnici přecházet, tak vás policie zastaví, že dálnici se přecházet nesmí....... na tu 20-ti minutovou hádku když mě policajt zastavil že tam přecházím se nedá zapomenout.

+1/0
19.1.2016 12:10

P27a67t68r50i61k 53K33o11u77b62a 3942312120635

U LM zadna dalnice nekonci ta vede kolem mesta.

0/0
19.1.2016 12:37

L71u85b65o32š 72V75o43j43t44ě87c29h 5761933466313

...tak pres dalnici po prechodu to nebezpecny urcite je, u deti zvlast a nechtel bych, aby moje deti dnes a denne musely pres ten prechod chodit...ale Petra Voriska absolutne nechapu..."kvuli par jednotlivcum je omezeno !! desetitisice ridicu !!...to podle me nedava smysl...kdyz bych vzal, ze par je treba do dvaceti...a desetitisice treba 50k...to jako ze 1 prechazejici omezi najednou 5000 vozidel? na tom jednom prechodu treba zrovna u Ruzyne? Pan si zrejme trosku zaprehanel:)...nebo mi to tu nekdo vysvetli lepe...

0/−3
19.1.2016 11:56

J14a39k95u79b 96Č78i20š44e13c15k80ý 3757922233971

No pri patecni odpoledni intenzite, smerem z Prahy ven, tam obcas vznikaji slusne kongesce a razove vlny, prave kvuli te nutnosti zpomalit na 50. Nejde o chodce, ale o to urovnove krizeni, ktere tu dopravu opravdu ovlivnuje. Ono je to i do pekne strmeho kopce a spousta kamionu pak ma problem to rozjet, takze tou 50 jedou jeste dalsi kilometr do kopce a to se take projevuje. Ten prechod pro chodce tam opravdu stastnej neni, nezjistoval jsem, ale odhadem bych rekl ze intenzita chodcu tam bude do 10 chod/den, chapu, ze se ti lide musi nejak dostat, ale maji moznost jit na MHD zastavku, sice to je tak kilacek, ale asi by nebyl problem udelat jeste jednu zastavku (klidne na znameni jen) pod kopeckem nize v ulici Jilovistska. Stejnak tam vznikne casem dalsi novozastavba. Pri nejake rekonstrukci az tam bude, tak udelat pak podchod pod silnici.

+1/0
19.1.2016 12:10

L98u20b38o97š 60V74o32j32t74ě64c68h 5821783496723

Patriku Koubo..minus je v pohode...ted mi jen vysvetli, jak par lidi omezi desetitisice ridicu, pokud tam neudelaji blokadu...pokud teda najsi nabijec pana Voriska...pak bych to chapal:)

0/−1
19.1.2016 12:34

P66a16t12r95i47k 66K25o33u33b52a 3362812600505

Ja souhlasim s tim, ze kvuli par chodcum jsou omezeny stovky aut.

A o tom blabolu o detech ani nemluve.

+2/0
19.1.2016 12:39

L95u82b30o44š 44V76o89j77t42ě71c97h 5811633406203

...ale jo...stovky aut, s tim souhlasim...ale ja se ciste pozastavil nad tema desitkama tisic...vzdyt vam musi byt jasny ze je to ptakovina...to byl asi celej nas "spor"...proste to prastilo do oci hned pri prvnim precteni...

0/0
19.1.2016 15:54

J24a98k70u70b 46Č98i78š78e54c55k82ý 3747862853701

Napsal jsem vam to vyse, strucne: to nedela tech par lidi, ale to urovnove krizeni, kterym je dopravni proud ovlivnen at uz tam lidi chodi nebo ne. Nutnost snizit rychlost z 80 na 50 a nasledne tahle strme stoupani (kamiony to nedavaj a jedou tech 50 jeste dalsi kilometr) jsou zdroje tvorby kongesci a razovych vln.

0/0
19.1.2016 12:41

P78a24v80e35l 91V44o33n48d12r59á93k 4346431139247

dělá to proto, že je trvale snížena rychlost, i když nikdo přes přechod nejde. Pokud by na tlačítko se rozsvítil nejen semafor, ale i značky omezující rychlost v dostatečném předstihu, tak by chodec počkal o deset vteřin déle, než se celá ta paráda rozsítí na 200 m dlouhém úseku před přechodem, zastavilo by se pár aut, ale další hodinu co by nešel žádný chodem by ty tisíce aut jely plynule a bez omezení ....

0/0
19.1.2016 13:02

J83a36k14u19b 33Č81i65š45e61c71k26ý 3377732613681

ale na takoveto komunikaci se prechody uz stavet nesmeji, za techto podmineků.

0/0
19.1.2016 13:04

P89a14v16e63l 57O27b55d71r94ž85á74l96e20k 6756214648752

Omezení je už samotným přechodem a tou 50kou, která tam kvůli němu je.

A jezdil jsem tam svého času denně (v běžných časech) a chodce jsem tam neviděl nikdy.

+2/0
19.1.2016 12:41

K64a70r29e77l 65L63o13p15a42t62a 8196187631707

To je zase blábol. Přechází se jen 2 pruhy naráz. Řidiči tam jezdí skoro všichni pod 50 a chodců tam je jako šafránu. Paní mě pobavila: "Tak jsme drzejší, do silnice prostě vejdeme, jinak bychom asi nepřešli,“ na to se dá snad jen říct: " Ne, nejsme blbější, do silnice prostě nejdeme, protože bychom nepřežili." :)

+5/0
19.1.2016 11:40

P71e78t22r 55S86u70c85h84ý 1678219404286

Záleží na řidičích. Například v Brně řidiči na přechodech zastavují, ale ve Zlíně nikdo nezačne brzdit dokud na ten přechod prostě nevejdete.

0/−1
19.1.2016 12:12

P44e35t71r 89M34e95j94z61l66í53k 8838134351110

Nejsme blbější a tak stojíme na přechodu dodnes:-/

0/0
19.1.2016 13:17

L11u30k94á18š 47S17v34o24b94o84d64a 1873498775898

Je naprosto nepochopitelné jak to mohlo v minulosti projít, že si někdo vůbec dovolil na dálnici nakreslit přechod pro chodce a statisíce řidičů v tom místě musí každý den takřka zastavit preventivně vozidlo kvůli několika málo domům v okolí. Takových míst bude kolem našich dálnic nepočítaně, ale jen tyto dvě místa u Prahy mají takové privilegium že jim někdo nakreslí přechod přes dálnici. 8-o Na obou těchto místech jezdím pravidelně již leta, ale vživotě jsem neviděl ani jednoho chodce, zato mnohokrát policistu s radarem.

+2/−2
19.1.2016 11:39
Foto

A95n58t88o59n31í37n 40S24t18r65e23j55c 8955264875754

O dálnici se nejedná, jinak ale souhlas. Je to krajně nebezpečné.

+4/0
19.1.2016 11:40

V85a54c85l50a90v 76M30e14d16e13k 5481502165115

od dálnice to odlišuje jen značka, a právě ten přechod.

0/0
19.1.2016 12:58

P83ř28e15m64y18s64l 33L80u96k69á85š 2215392940901

nemáte pravdu. Od dálnice to odlišuje i nepřiměřený sklon silnice, šířka komunikace, poloměr zatáček, chybějící odstavný pruh a další věci. To že to má 4 pruhy z toho dálnici rozhodně nedělá...

0/0
19.1.2016 14:15

J20a17k35u28b 97Č20i12š98e86c23k75ý 3537812553811

Dneska by tohle uz neproslo. Je to jen prezitek, za komunistu proslo ledacos.

0/0
19.1.2016 11:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.