Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podpovrchová tramvaj. Tak před 50 lety začínala stavba dnešního metra

Oblíbený pokřik My máme metro, vy nemáte nic! se může z úst pražských fanoušků ozývat už padesát let. 7. ledna 1966 začala v Opletalově ulici stavba první linky podpovrchové tramvaje, pozdější trasy metra C.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a50s52o28ň 37K62l20í92m91a 1102320325426

No a právě to metro a magistrála u Muzea překáží podpovrchové tramvaji, aby se mohla vrátit na Václavák nebo aspoň na Hlavní nádraží. Lidi z Vinohrad nemají jiné

spojení než metrem a pro ty špatně pohyblivé je vzdálenost ke stanicím značně daleko. A když zrušili tramvajovou zastávku Bulhar a přejmenovali Bolzanovu na Hlavní nádraží, to je matení turistů i veřejnosti.

0/0
11.1.2016 15:56

Drahuse Pohorkova

nebýt komunistů nemàme nic

Chvalabohu za proziravy postoj tehdejsi vladnouci tridy, ac mi tahne na 80 a metro jiz pro spatny zdravotni stav nevyuziji, bez neho bych ani nemohla prejit silnici,jak by byli ulice zahlcene.

0/−1
11.1.2016 9:42

Lenka

Díky Sametové revoluci můžeme jezdit metrem

a ne se drkocat na korbách nákladáků jako před r. 89. Socialismus uměl jen vykořistovat lidi (spartakiáda, dělníci co se nemohli najíst apod.). Dnes si mohu zajet metrem pro nové boty, mohu na diskotéku jet rychle pod domy a ne čekat někde na přechodu abych zmrzla a tak dále a tak dále a tak dále.

0/0
9.1.2016 22:04

král já první

Oblíbený pokřik

Oblíbený pokřik: "My máme metro, vy nemáte nic!," jsem v Praze neslyšel ani jednou (a to jsem tam žil přes dvacet let). U koho byl tedy oblíbený?

+1/0
8.1.2016 12:03

Jan

To jsou zase hospodske zvasty

Tak se prijedte podivat do New York nebo si zajedte do zahranici na zapad treba Dublin ani metro nema at vidite ty zazraky techniky.

Ruske kramy z te doby se daji srovnat s boudama plnych bezdomovcu co jezdi v NYC nadherne vinilove podlahy vsude zachcava voda a pada omitka na palici, krysy odpadky a smrad. Nemaji ani zachody tak tu hovada ochcavaji vytahy.Jedine co to ma je AC jinak by se to v lete nedalo. (nase je hluboko a je tam chladek tak AC neni nutne)

Tady se to postavilo sice pred sto lety ale udrzba minimalni jen aby to nespadlo nahlavu a jen nejduezitejsi stanice jsou nove. Kazdou chvili neco nefunguje escalatory tu nejezdi kazdy druhy tyden (nemaji techniky co by to zvldali opravit) nebo jen tak vam oznami ze to nejde a hotovo.

Moskva oproti tomu ma metro luxusni a Praha nadherne!!

Komunisti tam poslali delniky z dolu a nastaveli se useky, ktere se ted otviraji nebo se na tunely navazuje.

V zahranici se hornici propousteli a hotovo. Komanci jim alespon dali praci na stavbe metra.

Jen tak pro zajimavost https://search.yahoo.com/yhs/search?p=mta+ugly+stations+pictures&ei=UTF-8&hspart=mozilla&hsimp=yhs-002

0/0
8.1.2016 6:18

Re: To jsou zase hospodske zvasty

Víš hovn o tak nemel nesmysly.

0/0
8.1.2016 14:53

Kup si zinku a prijd mi ho umejt

0/0
7.1.2016 21:02

Re:

XXX

0/0
10.1.2016 11:08

TT

Nebejt komoušů

tak bylo metro daleko dřív a lepší.

A nikdo jinej by n etáh magistrálu kolem muzea jako ty zasran ý poje baný bolševici.

0/0
7.1.2016 16:15

TT

Re: Nebejt komoušů

A vlaky v něm by byly ze škodovky nebo z tatrovky a ne ty zastaralý, nehospodárný a hnusný starý křápy z ruska.

+1/0
7.1.2016 16:19

Re: Nebejt komoušů

Podpora osobního automobilismu je silně kapitalistickou myšlenkou. To museli vymyslet kapitalistický kolaboranti. A dnes se dělá skoro to samý. Jeden tunel za druhým přivádějící auta do centra.

0/0
9.1.2016 11:59

Kdyby nebylo komunistů

tak by tu dodnes nebylo nic!

Tento fakt se ale současné antikomunistické propagandě nehodí do krámu. Jen ale nechápu, když se všechno tehdejší snaží zlikvidovat, proč ty stanice nezasype?

0/0
7.1.2016 12:25

Jirka1

Re: Kdyby nebylo komunistů

Chcete snad říct, že jinde na západě se metro nestavělo, že je to vynález komančů? :-) Metro bylo připravené k výstavbě už v roce 1940. Proč k ní tehdy nedošlo, je jasné. Komanči vše na 20 let pohřbili stejně jako dálnice, musely se přece stavět ocelárny na výrobu oceli pro holoubky míru. A pak v 60. letech znovu objevovali už objevené.

0/0
7.1.2016 14:56

Brož

Re: Kdyby nebylo komunistů

He he he, tak tuhle blbost vypustí opravdu jen kulturní negramot.

0/0
7.1.2016 15:46

TT

Re: Kdyby nebylo komunistů

Přesně, komunisti sgurvili všechno, pras ata rudý.

0/0
7.1.2016 16:20

Re: Kdyby nebylo komunistů

Každý něco připravuje a plánuje. Komunisti ale plány dodržovali a budovali podle nich. U kapitalistů většina skončí jen na těch papírech a stavba, pokud vůbec, probíhá mnohonásobně pomaleji, zato s vyššími náklady.

0/0
9.1.2016 11:56

Brněnské metro.

O jihomoravské metropoli Brno se stále mluví, že v roce 2030 by tam metro mohlo být. V Brně chtějí dvě linky s přestupní stanicí Hlavní nádraží. Brno přesto má lepší tramvajovou síť než Praha. Podpovrchová tramvaj by v Praze měla vzniknout, existovalo by levnější a rychlé spojení. Ono možná k tomu přecici jen v centru dojde. Masaryčka se má s Hlavákem spojit.

0/0
7.1.2016 11:38

Ježíš EK

Re: Brněnské metro.

brno, brno, to je nekde v asii? neznam

0/0
8.1.2016 22:44

pražan

bezedná díra na peníze

také si myslím, že je dobře, že poradci z CCCP nakonec prosadili metro místo podpovrchové tramvaje, což bylo naše typické nevelkorysé řešení. Metro je potřeba tam, kde prostě kapacitně jiná doprava není možná. Ale stále je nutno mít na paměti, že je velice drahé nejen na vybudování, ale i na provoz a bez dotací se neobejde. Naproti tomu automobilová doprava, tam kde je to možné je levnější a pohodlnější - levnější a ekonomicky efektivnější je i budování a provoz městského okruhu vč."předražené" Blanky. takže to, že se nyní bude budovat snad Radlická radiála je jen dobře. Nakonec - po Bémovi povykovali Svoboda a Hudeček "chyťte zloděje" a který blbec..". Sami nezudělali nic a jen za advokáty utratili miliardu...proto dnes ta zdržení. Díky Dolínkovi se dostavěla Blanka a zase se něco děje.

0/0
7.1.2016 10:49

Re: bezedná díra na peníze

Soudruhu, kam si myslíš, že by se nacpal další milion aut? Osobní automobilismus je tak výhodný právě pro to, že je současnou autofašistickou vládou tak bezmezně podporován. A pohodlnost je jen díky tomu, že autem nejezdí úplně všichni a ještě se tady dá hnout. Ale pohodlí jen pro řidiče, a jen pro toho, který je líný používat nohy k něčemu jinému než sešpapávání pedálů. Pro mně je třeba nutnost se vracet zpět na místo zaparkování nepohodlná, a ráno půl hodiny rozmrazovat auto taky. A co se týká vlivu na okolí, tak ten je jednoznačně negativní, a přitom není zaúčtován do nákladů. Levnější to je opět možná jen pro samotného řidiče, a ani tak ne ve všech případech. Kromě všech nákladů přímo souvisejících s autem (nakoupení, palivo, servis, atd.) se ještě musí připočítat společenské náklady na stavbu silnic, parkovišť (která jsou ještě často komunisticky zadarmo), osvětlení, a co si taky někteří nechtěji přiznat i na zničení okolí jak těmi silnicemi, tak emisemi a hlukem, a to i na lidské zdraví včetně milionů mrtvol ročně.

0/0
7.1.2016 12:41

Re: bezedná díra na peníze

Do nákladů to započítáno vše přece jen je - z každého litru benzínu a i nafty se platí přes 10 Kč speciální spotřební daně - ještě jako nabíc k DPH.

0/0
7.1.2016 23:30

Metrysek

Metro

Dnes je již více než jasné, že stavět v Praze klasické metro, bylo správné rozhodnutí. Díky nejen materiálové pomoci ze zahraničí se tak podařilo vybudovat kvalitní moderní spolehlivý rychlý a bezpečný dopravní systém. Bohužel dnes se nestaví žádný úsek metra. Trasa D má problémy s výkupy pozemků, trasa E v nedohlednu. Přitom další výstavba tras metra by mohla uvolnit ulice od hlučných a pomalých tramvají.

Nadruhou stranu je škoda, že u nás neumíme poslat tramvaj do podzemí, jako je tomu třeba ve Vídni. Dobře bych si tak dokázal představit tolik zatížený směr Anděl - Karlovo náměstí - I. P. Pavlova - Náměstí Míru jako podpovrchová tramvaj...R^

0/0
7.1.2016 10:37

Re: Metro

Ba naopak. Je třeba, kromě trasy D metra v useku Nám Míru - Pankrác - Písnice, výstavbu této drahé stavby poté zastavit a nadále rozvíjet sít kapacitní tramvajové dopravy. Metro již dostatečně svojí ulohu plní a je jen škoda, že se nadále nerozvíjí stávající sit tramvajových tratí. Stavba a provoz je levnější než u metra a přepravní poptávku již budou tramvaje po dostavění výše zmíněného déčka dostatečně splnovat. Bylo by vhodné vrátit tramvaje na Václavské náměstí a dále postavit tratě na Suchdol, do Bohnic ,na Jižní Město z Vršovic, dále do oblasti Pankráce s propojením na Smíchov přes nový most atd.

0/0
7.1.2016 10:55

Re: Metro

Suchdol léta překáží. Okruhu, letišti. Ať ji odšoupnou někam do pryč.

0/0
7.1.2016 15:11

Re: Metro

Vol ové, dybyste si rači koupili švihadlo a řádně potrápili tělo;-D

0/0
8.1.2016 22:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.