Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebýt 2. světové války, pod zemí by místo metra jezdily tramvaje

Nebýt 2. světové války, pražské metro by vypadalo zcela jinak. Například linka A by vedla z Dejvic na Pankrác, linka B ze Smíchova do Libně a trasa C by vedla z Výstaviště na Floru. Pod zemí měly navíc místo metra jezdit tramvaje typu T3.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K12a73r31e57l 90T95r74o13n12n58e39r 2516354300504

Tak mám pocit, že to všechno bylo trochu jinak.

0/0
10.1.2016 20:57

J13a23n 11V20a51l59o21u23c44h 6142877738740

až na to, že (kromě úplně prvních návrhů) se probíraly jak varianty podpovrchové tramvaje (levnější, netřeba stavět depa, ale "zranitelné" zpožděními, které si do tunelu vozy přivezou) a nezávislé sítě (dražší, ale kapacitnější a přesnější - ostatně i na návrhu snímek 3/5 rozhodně není tramvaj - to dokazují i vysoká nástupiště). Prostě zrovna v tomhle nám sovětští soudruzi poradili dobře - dovedete si představit, jak by se odvozila (teoretická) kapacita jedné trasy 4000 osob/h v každém směru (s přesností na jednotky vteřin) soupravami T3? I při super-sardinkách 300 lidí v soupravě je souprava po nějakých 25 vteřinách (což se rozhodně do doby příjezdu další soupravy nedá v zastávce typu Můstek, kde půlka vyleze/naleze odstanicovat).

+10/0
10.1.2016 20:21

M56a14r35t43i59n 92R73u84z48i67c78k47a 1442268316147

Sovetsti soudruzi nam to neporadili, oni nam to vnutili,... pri stavbe podpovrchove tramvaje se uz pri stavbe uvazovalo o tom, ze v nich bude jezdit v budoucnu metro. Ale systemy podpovrchove tramvaje maji mnoho vyhod a to, ze obslouzi mnovem vetsi cast mesta i v okrajovych castech. Co se tyce zpozdeni, tak dnes jezdi tramvaje pomerne nacas a po samostatnych telesech, coz by platilo i tehdy. Dnes by byl asi doplnen i o aktualni cas odjezdu. Soupravy 2xT3 / 3xT3 / 4xT3 (pocitalo se i s vice vozy nez dvema), pozdeji asi kloubove vozy, tim, ze by v centru bylo vice stanic a vice trati dnes asi nestacili, ale v te dobe bohate.

0/0
16.1.2016 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.