Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strhnout a postavit nový, zní posudek. Libeňský most už auta neunese

Libeňský most je v kritickém stavu, vyplynulo z posudku Kloknerova ústavu, který si nechal vypracovat pražský magistrát. Odborníci proto doporučili vybudovat na jeho místě zcela nový most za necelé dvě miliardy korun. Další postup chce vedení metropole oficiálně oznámit v pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A93l26e30x11a89n59d28r 76Š36í29r 5701550423

To je ale náhoda! - magistrát, který dlouhodobě proti odporu všech prosazuje zbourání (a dlouhodobě nechává most chátrat a nedělá naprosto nic, až nakonec ten most spadne sám a bude konečně možno za obrovské peníze vystavět nesmyslnou nepotřebnou obludu), si nechá zpracovat posudek, který kupodivu prosazuje zbourání. A chtěl bych poznat toho, který naplánoval uprostřed rozsáhlých zelených ploch všude kolem most tak širokánský, aby se na něj vešel zcela nezbytný zelený pruh, po kterém všichni občané hl. m. Prahy tak touží...

0/0
16.1.2016 11:29

M71a35r68t22i74n 18Š83t93r47o66s 4179867600868

Kdyby si každý nepotřeboval vozit zadek v autě, mohlo by nám v tom městě být lépe, i třeba na tom Nuseláku.

0/0
12.1.2016 11:57

T49o17m80á13š 85V14a20l45d51e24r 7383500269

Jestli budou provedeny stejnou firmou jako dálniční mosty v Ostravě, dlouho nevydrží a Praha přijde o památku. Stavaři šidí všude. Potřebovali by vymáchat ve Vltavě a dalších tocích v naší zemi. ;-D

0/0
11.1.2016 19:10

J13o27s36e84f 23K26a82r80f61í91k 7632195396550

Jo jo, zelená část z lavičkami pro pěší:-P

Chodci budou radostně koukat na poskakující kolonu. A pruh pro cyklisty skončí hned za mostem co co dál? Vlastně by jsme mohli ubrat jeden pruh i kolem Múzea a na Nuseláku, ať se můžou cyklisté vesele prohánět:-/

0/0
11.1.2016 15:30

J48a56k58u22b 24F39e71i77f69a55r 7259839516319

Tohle prostě byl asi něčí dlouhodobý záměr. O špatném stavu se hovoří již od povodní v r. 2002 avšak vůbec nic se nestalo. Jinak si to vysvětlit neumím.

Počítám, že stejně to dopadne s Hlávkovým mostem, což zastaví celou Prahu.

+3/0
10.1.2016 10:02

J90o79s75e21f 81L93e69b76d16u87š24k27a 4922553573715

A co na to soudruzi a jejich obhájci tvrdící jak se komunisté o vše starali?

+1/−2
10.1.2016 0:40

M88a91r12t24i20n 53N35e57r79m68u38t 9747617548779

Tak se dohadujte, až to nakonec spadne. Divím se, že naši předci vůbec zvládli něco postavit, kam se vrtli, všude museli obcházet vzácná historická hradiště, kláštery, hradby, reduty, chalupy, močály, žáby a kachní hnízda

+7/0
9.1.2016 22:57

J48a79n 84V47o75j71t44í76š28e53k 6612651895546

Bohužel se celá debata smrskla na architektonickou hodnotu mostu (která je velká) a nějak zapadlo, že ten novej návrh je strašně špatnej ve všech ohledech. Jestli ten most zbouraj, tak ať místo něj ale postavěj něco pořádnýho.

+1/−1
9.1.2016 20:20

D93a59v45i91d 51Š69a23f46r53á27n40e22k 5657944257603

Pardon, ale architektonická hodnota toho mostu je nulová. Není to žádná dominanta typu Golden Gate, nebo třeba Karlův most. Je to jen obyčejné inženýrské přemostění toku, jakých jsou všude po světě tisíce.

+2/−4
9.1.2016 21:35

J20a75n 46V18o17j81t98í54š24e83k 6692581865456

Tak to se na něj podívejte pořádně. Žádnej podobnej ve světě nenajdete. Jednak dominanta se nerovná kvalita a druhak zrovna golden gate je obyčejnej most, jakejch jsou po světě stovky, akorát je velkej a oranžovej.

+4/−1
9.1.2016 21:38

R13o51b47i10n 80Ž11i19ž84k96a 2198704116316

Co je na tom mostě tak unikátního? Jedinečné je okolí a jeho délka a různé terény, které překračuje, ale ten most sám mi vždycky přišel přísně funkční a to jsem po něm šel/jel na kole/autem/tramvají stokrát

0/0
9.1.2016 22:59

J54a13n 63V62o57j46t15í79š77e90k 6222291225596

Ta přísná funkčnost je z historického hlediska taky kvalita, protože je to jeden z prvních takhle stavěnejch mostů a tenkrát se jednalo o revoluční myšlení. A je na něm dost kubistickejch prvků, který nikde jinde ve světě nenajdete. Ale z boku. To neuvidíte, když jste na něm. Ale hlavně, co je nejdůležitější, ten most stačí a to co tam je navrženo je stokrát horší bezpohlavní dopravní stavba.

+1/0
9.1.2016 23:13

P21e81t65r 34K60o35š79í68č51e27k 8181390205161

"...že by místo dvou pruhů pro auta mohl být most částečně zatravněn. Na „zelené“ části by pak měly stát například lavičky pro pěší...."

...

Výborný nápad. Taková relaxační dýchárna čerstých výfukových plynů těch všech po mostě jedoucích aut. Tam bude jistě věčně narváno.

+9/0
9.1.2016 19:09
Foto

S50t23a40n24i88s96l43a32v 63T54e98s63a75ř 9227614152494

ti "památkáři" jsou fakt lumeni. Pokud jim vadí provoz, ať se odstěhují někam do lesa.

+2/0
9.1.2016 18:05

B26o45h86u52s76l52a87v 38K48r83á55l71í33k 2261480269406

V tomto případě jsou památkáři (tedy OPP MHMP) právě ti, kdo by to jako první nechali zbourat. Ale u těch už delší dobu není jasné, za koho vlastně kopou.

0/0
9.1.2016 18:50

O64t46a 23B36o70r33e77c88k28ý 3209348961595

Díky tomu by v každém směru mohly být dva jízdní pruhy pro auta,...

Zdroj: http://praha.idnes.cz/libensky-most-zrejme-nahradi-novy-drh-/praha-zpravy.aspx?c=A160109_2217314_praha-zpravy_mav

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

... aby se v prostoru zastávky sjely do jednoho. Co je zase tohle za blbost.

+2/0
9.1.2016 17:21

M67i16l46a77n 90Č93e32r62n73ý 5703529859502

Za jak dlouho se něco podobného dočteme o Nuselském mostu?;-)

+3/0
9.1.2016 17:13

R23o86b59e39r38t 60P46r44a56ž25á90k 4228556225180

Už se dočítáme.

+1/0
9.1.2016 17:17

B63o58h41u62s40l88a26v 48K35r54á34l54í93k 2761900759706

Jakmile bude chtít někdo protlačit stavbu metra D, tak se určitě najde spousta posudků, že Nuselský most je třeba neprodleně strhnout.

+5/0
9.1.2016 17:21

R50o29b20e89r38t 87P80r73a59ž24á20k 4908546655450

To jako myslíte, že jednotlivé trasy metra si konkurují? Co jste pil, člověče?

+1/−3
9.1.2016 17:50

R80o23b98e24r38t 88P54r60a95ž47á34k 4848146165520

Pane Klecando, vy si opravdu myslíte, že si jednotlivé trasy metra konkurují?

0/−2
9.1.2016 18:01

P66e65t48r 30N70o35v12o27t34n70y 1591880801

Si najděte, kudy má D vést.

+1/0
9.1.2016 18:16

R79o88b87e72r79t 77P76r46a81ž95á67k 4238526145130

Já vím, kudy má vést. Já tu bydlím.

0/0
9.1.2016 18:23

P51e34t93r 20N78o94v73o52t77n98y 1731850891

Tak je vám jasné, že převezme část zátěže C, hlavně když bude nuselák zavřenej.

+1/0
9.1.2016 18:29

R89o53b94e25r43t 71P88r87a12ž47á74k 4668876745300

To asi ano, ale těžko někdo bude chtít ten Nuselák strhnout, že? A když by byl Nuselák zavřenej, "déčko" to stejně nezachrání.

0/0
9.1.2016 18:42

P67e82t32r 72N27o61v16o55t93n77y 1921830131

Nezachrání úplně, ale pomůže. Stejně nás to s tím nuselákem jednou čeká.

0/0
9.1.2016 18:48

M33a68r81t32i80n 32R62u59z17i60c33k45a 1672658496857

ja bych nuselak tedy co se tyce vzhledu nechal, ale libilo by se mi, kdyby z nej bylo pri ceste metrem videt na udoli a Prahu, ... :-)

0/0
9.1.2016 22:14

B28o52h90u30s53l84a93v 76K10r68á38l82í97k 2101470499876

Vždycky se jako hlavní důvod pro výstavbu téhle části trasy D uvádělo, že to má být jako záloha za C, zejména až bude dlouhodobá výluka Nuseláku. Takže pokud chci mít kšeft a chci stavět D, tak musím přivést Nuselák do havarijního stavu.

+1/0
9.1.2016 18:59

R84o64b42e65r52t 84P65r22a70ž60á31k 4978376585940

Pokud vím, most se momentálně opravuje. Ale asi to bude málo. On byl totiž stavěn pro tramvaje T3 a ne pro mytiščinské mašinostrojitělné obludy.

+1/0
9.1.2016 19:06

P66a68v74e34l 12J63e59ř48á73b14e31k 7211922784607

Kdysi se psalo, že na Nuseláku již není prostor na zvýšení jeho nosnosti. A je na hraně svého možného zatížení.

Takže přivést Nuselák do havarijního stavu není třeba - je na hraně a opravu si zřejmě v co nejbližší době zaslouží. Tak čím bude dřív "D" hotovo, tím je větší šance, že Nuselák "nespadne".

0/0
9.1.2016 19:59

M16i23c82h56a82l 11D16a30d75e67k 8343172828

Vždyt tam projede pár aut..Jsem pro postavení nového mostu, ale spíš nějakého jednoduššího, zejména pro tramvaje.

+2/−2
9.1.2016 17:13

O79t74a 93B59o47r98e65c76k56ý 3769248111365

Pár aut ne, je to tam docela živé, ale dva pruhy, když je uprostřed zastávka trmvaje a určitě to nějaký architekt vynálezce sdružení "Za Prahu neprůjezdnou" stáhne v tomto prostoru do jednoho je pitomost.

+4/0
9.1.2016 17:24

P57a11v60e61l 31F80o98l44t32á57n 4830472694

Pan "starosta sedmé městské části Jan Čižinský (KDU-ČSL)" asi už dopředu ví něco o dopravní síti a hustotě dopravy třeba za třicet až padesát roků? Nový most by měl přece sloužit sto let.

Bóže, co za týpky o nás/za nás rozhoduje...

+3/−2
9.1.2016 16:28

A54n93t62o73n72í78n 63K62l91e44c47a66n90d35a 2560697765571

Uvědomte si, jak to tam vypadá. Je jedno jak bude široký most, když vyústí tam, kde je možný jen jeden pruh. Domy, které tam stojí, tam budou i za 30 let a to nezmění hustota dopravy. než někoho kritizujete, ověřte si fakta.

+1/0
9.1.2016 17:28

J11a66n 33V72o71j21t80í87š72e19k 6792561265196

Ano. Ví. Rozhodně ví, že ji nechce zvyšovat.

+1/0
9.1.2016 20:21

J21i77ř53í 71P24r82a14ž44á46k 9720652651222

Současný most je sežraný solí. Stačí se podívat pod něj na krápníky vyloužené z betonu. Životnost betonové konstrukce je v různých zemích počítána na 50 až 100 let. Takže doslouženo.

+1/0
9.1.2016 16:27

B94o40h54u51s74l55a10v 82K80r45á81l32í51k 2911840159546

Já bych počkal dva tři roky, než ho sebere příští tisíciletá voda.

0/0
9.1.2016 16:29

P81a45v28e37l 54F22o80l84t55á93n 4530662304

Probůh, jen to ne. Notoričtí ochránci by jej na pahýlech rekonstruovali do původního dnešního katastrofického stavu, následně vyhlásili za Národní Památku, zabalili do vixlajvantu a dalších sto roků za "účelně" vynaložených nákladů opečovávali.

Pro dopravu by si místní poblíž vybudovali brod.

+6/0
9.1.2016 16:37

J59i17ř16í 97P85r56a28ž66á15k 9110262361402

Oni už snad i ti ignoranti na ČEZu a vládci dostali snad trochu rozumu a zvýší retenční prostor přehrad na úroveň, jaká byla za bolševiků. Hrabivost ČEZu viděla jen množství vyrobené energie, vůbec nebrali v úvahu jiné funkce přehrad. I když mezi bolševiky byli úžasní bezmozci, tak provozní řády přehrad byly lepší než to, co je dnes.

+1/0
9.1.2016 16:51

B41o71h49u72s89l28a38v 90K90r29á47l83í49k 2281730659286

Takže o manipulačních řádech přehrad nerozhoduje státní podnik Povodí Vltavy?

0/0
9.1.2016 16:56

J60i55ř25í 59P84r74a25ž52á16k 9370862871762

Nvím jak jsou nastaveny kompetence, ale určitě čez lobboval za co nejmenší retenční prostor, který by jim snížil zisky.

Na pvl byly zajímavé hodnoty průtoků v době,kdy už meteorologové varovali před tisíciletou vodou, tak byly průtoky jako obvykle. Historii pak rychle stáhli z webu.

0/−1
9.1.2016 17:01

B43o11h11u24s79l19a45v 82K14r34á38l39í68k 2861670239456

To už spíš asi mohli lobbovat podnikatelé v turistickém ruchu, popřípadě někteří vlivnější rekreanti. Zisky ČEZu nejsou zase až tak závislé na výšce hladiny. U přehrad na Vltavě to funguje trošku jinak než v náhonu někde na horní Mži.

0/0
9.1.2016 17:05

J38i54ř10í 85P50r69a21ž79á56k 9950332291832

Potřebujou přehrady k vyrovnávání špiček v síti. A bude to čím dál víc třeba vzhledem k OZE.

0/−1
9.1.2016 17:12

B89o50h13u24s85l45a82v 35K47r63á30l45í56k 2311860309256

V tom případě by se teda ČEZu vyplatilo mít přehrady prázdnější, protože pak by měl mnohem větší manipulační prostor pro špičkové výkyvy.

+1/0
9.1.2016 17:20

J87i56ř39í 69P98r42a86ž89á92k 9400882431332

Z většího rozdílu hladin vyrobí více energie. E=m.g.h, ne?

0/−1
9.1.2016 17:38

B22o22h63u29s43l86a36v 54K11r32á39l20í89k 2891790509936

Energie se nevyrábí ani tak z rozdílu hladin, jako spíš z průtoku. A limitujícím faktorem je hlavně to, že není možné ve špičce zaplavit vesnice pod přehradou a mimo špičku nechat řeku prázdnou, a na tom výška hladiny v přehradě moc nezmění.

0/0
9.1.2016 19:04

J48i34ř59í 40P18r75a88ž24á90k 9180252331912

Stejný průtok při větším rozdílu hladin = více energie. E=m.g.h. To se učí už na základní škole. Zopakujte si to!

Aby koryto pod přehradou nezůstalo prázdné, tak proto jsou na Vltavě vyrovnávací přehrady, např. Kamýk.

0/0
9.1.2016 19:24

M14a93r90t24i51n 18S81t36a86n98ě92k 3701853340987

v TV byl rozhovor s reditelem povodi VLTAVY . Co se tyka vltavske kaskady tak ta NENI stavena jako 100 procentni ochrana prahy pred povodnemi. Sice reguluje prutok , ale v praze je nejvetsi problem BEROUNKA , ktera neni regulovana vubec. Nejvic skod v praze pusobi prave voda z berounky .!

0/0
11.1.2016 7:38

J16i49ř97í 91P64r82a91ž13á45k 9730152521782

Právě proto kaskáda může průtok Vltavy i zastavit po dobu kulminace Berounky.

0/0
11.1.2016 8:54

R20o30m18a27n 45S28t75o47n71e67k 1669603349661

za krápníky nemůže sůl ale voda která vyplavuje vápenec z konstrukce

+1/−1
9.1.2016 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.