Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strhnout a postavit nový, zní posudek. Libeňský most už auta neunese

Libeňský most je v kritickém stavu, vyplynulo z posudku Kloknerova ústavu, který si nechal vypracovat pražský magistrát. Odborníci proto doporučili vybudovat na jeho místě zcela nový most za necelé dvě miliardy korun. Další postup chce vedení metropole oficiálně oznámit v pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A88l28e82x29a44n69d62r 52Š52í67r 5781900833

To je ale náhoda! - magistrát, který dlouhodobě proti odporu všech prosazuje zbourání (a dlouhodobě nechává most chátrat a nedělá naprosto nic, až nakonec ten most spadne sám a bude konečně možno za obrovské peníze vystavět nesmyslnou nepotřebnou obludu), si nechá zpracovat posudek, který kupodivu prosazuje zbourání. A chtěl bych poznat toho, který naplánoval uprostřed rozsáhlých zelených ploch všude kolem most tak širokánský, aby se na něj vešel zcela nezbytný zelený pruh, po kterém všichni občané hl. m. Prahy tak touží...

0/0
16.1.2016 11:29

M97a62r29t32i36n 58Š20t69r64o59s 4249917510128

Kdyby si každý nepotřeboval vozit zadek v autě, mohlo by nám v tom městě být lépe, i třeba na tom Nuseláku.

0/0
12.1.2016 11:57

T81o69m52á64š 35V68a58l48d36e98r 7503720839

Jestli budou provedeny stejnou firmou jako dálniční mosty v Ostravě, dlouho nevydrží a Praha přijde o památku. Stavaři šidí všude. Potřebovali by vymáchat ve Vltavě a dalších tocích v naší zemi. ;-D

0/0
11.1.2016 19:10

J82o10s56e13f 88K30a24r81f97í65k 7622865856580

Jo jo, zelená část z lavičkami pro pěší:-P

Chodci budou radostně koukat na poskakující kolonu. A pruh pro cyklisty skončí hned za mostem co co dál? Vlastně by jsme mohli ubrat jeden pruh i kolem Múzea a na Nuseláku, ať se můžou cyklisté vesele prohánět:-/

0/0
11.1.2016 15:30

J15a34k67u67b 36F92e66i80f82a10r 7129529326359

Tohle prostě byl asi něčí dlouhodobý záměr. O špatném stavu se hovoří již od povodní v r. 2002 avšak vůbec nic se nestalo. Jinak si to vysvětlit neumím.

Počítám, že stejně to dopadne s Hlávkovým mostem, což zastaví celou Prahu.

+3/0
10.1.2016 10:02

J59o36s30e81f 62L73e36b68d18u56š35k71a 4362293823135

A co na to soudruzi a jejich obhájci tvrdící jak se komunisté o vše starali?

+1/−2
10.1.2016 0:40

M77a48r20t52i24n 68N40e23r79m26u12t 9277567108459

Tak se dohadujte, až to nakonec spadne. Divím se, že naši předci vůbec zvládli něco postavit, kam se vrtli, všude museli obcházet vzácná historická hradiště, kláštery, hradby, reduty, chalupy, močály, žáby a kachní hnízda

+7/0
9.1.2016 22:57

J97a88n 32V71o45j79t33í21š31e45k 6252201425646

Bohužel se celá debata smrskla na architektonickou hodnotu mostu (která je velká) a nějak zapadlo, že ten novej návrh je strašně špatnej ve všech ohledech. Jestli ten most zbouraj, tak ať místo něj ale postavěj něco pořádnýho.

+1/−1
9.1.2016 20:20

D65a46v97i78d 20Š34a14f21r81á45n66e88k 5687824567343

Pardon, ale architektonická hodnota toho mostu je nulová. Není to žádná dominanta typu Golden Gate, nebo třeba Karlův most. Je to jen obyčejné inženýrské přemostění toku, jakých jsou všude po světě tisíce.

+2/−4
9.1.2016 21:35

J51a60n 55V88o73j47t96í20š67e18k 6532361885166

Tak to se na něj podívejte pořádně. Žádnej podobnej ve světě nenajdete. Jednak dominanta se nerovná kvalita a druhak zrovna golden gate je obyčejnej most, jakejch jsou po světě stovky, akorát je velkej a oranžovej.

+4/−1
9.1.2016 21:38

R97o57b97i57n 23Ž79i14ž47k46a 2758414856166

Co je na tom mostě tak unikátního? Jedinečné je okolí a jeho délka a různé terény, které překračuje, ale ten most sám mi vždycky přišel přísně funkční a to jsem po něm šel/jel na kole/autem/tramvají stokrát

0/0
9.1.2016 22:59

J86a14n 55V21o50j64t95í92š64e63k 6522901285496

Ta přísná funkčnost je z historického hlediska taky kvalita, protože je to jeden z prvních takhle stavěnejch mostů a tenkrát se jednalo o revoluční myšlení. A je na něm dost kubistickejch prvků, který nikde jinde ve světě nenajdete. Ale z boku. To neuvidíte, když jste na něm. Ale hlavně, co je nejdůležitější, ten most stačí a to co tam je navrženo je stokrát horší bezpohlavní dopravní stavba.

+1/0
9.1.2016 23:13

P86e20t11r 80K76o32š75í46č19e90k 8201690765301

"...že by místo dvou pruhů pro auta mohl být most částečně zatravněn. Na „zelené“ části by pak měly stát například lavičky pro pěší...."

...

Výborný nápad. Taková relaxační dýchárna čerstých výfukových plynů těch všech po mostě jedoucích aut. Tam bude jistě věčně narváno.

+9/0
9.1.2016 19:09
Foto

S14t24a79n57i86s40l20a16v 22T96e13s71a91ř 9227434922544

ti "památkáři" jsou fakt lumeni. Pokud jim vadí provoz, ať se odstěhují někam do lesa.

+2/0
9.1.2016 18:05

B66o93h40u26s37l44a93v 63K63r40á49l94í64k 2101790869756

V tomto případě jsou památkáři (tedy OPP MHMP) právě ti, kdo by to jako první nechali zbourat. Ale u těch už delší dobu není jasné, za koho vlastně kopou.

0/0
9.1.2016 18:50

O88t49a 83B94o14r87e38c79k97ý 3149778151395

Díky tomu by v každém směru mohly být dva jízdní pruhy pro auta,...

Zdroj: http://praha.idnes.cz/libensky-most-zrejme-nahradi-novy-drh-/praha-zpravy.aspx?c=A160109_2217314_praha-zpravy_mav

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

... aby se v prostoru zastávky sjely do jednoho. Co je zase tohle za blbost.

+2/0
9.1.2016 17:21

M62i13l25a45n 53Č74e46r13n76ý 5793849939332

Za jak dlouho se něco podobného dočteme o Nuselském mostu?;-)

+3/0
9.1.2016 17:13

R10o69b21e57r95t 32P83r26a32ž92á19k 4598626165110

Už se dočítáme.

+1/0
9.1.2016 17:17

B46o38h40u26s58l33a76v 46K78r28á56l14í50k 2711220699976

Jakmile bude chtít někdo protlačit stavbu metra D, tak se určitě najde spousta posudků, že Nuselský most je třeba neprodleně strhnout.

+5/0
9.1.2016 17:21

R10o80b86e68r68t 49P17r54a30ž23á39k 4198156845900

To jako myslíte, že jednotlivé trasy metra si konkurují? Co jste pil, člověče?

+1/−3
9.1.2016 17:50

R68o45b66e47r48t 67P45r98a32ž33á41k 4388486275430

Pane Klecando, vy si opravdu myslíte, že si jednotlivé trasy metra konkurují?

0/−2
9.1.2016 18:01

P53e20t33r 21N58o81v28o41t76n87y 1321710371

Si najděte, kudy má D vést.

+1/0
9.1.2016 18:16

R20o47b36e73r42t 64P45r14a15ž74á30k 4398646805640

Já vím, kudy má vést. Já tu bydlím.

0/0
9.1.2016 18:23

P44e37t20r 67N36o85v68o29t85n93y 1361190491

Tak je vám jasné, že převezme část zátěže C, hlavně když bude nuselák zavřenej.

+1/0
9.1.2016 18:29

R13o88b58e26r95t 17P88r83a96ž67á95k 4838806385480

To asi ano, ale těžko někdo bude chtít ten Nuselák strhnout, že? A když by byl Nuselák zavřenej, "déčko" to stejně nezachrání.

0/0
9.1.2016 18:42

P44e12t80r 93N10o63v95o49t76n63y 1441510501

Nezachrání úplně, ale pomůže. Stejně nás to s tím nuselákem jednou čeká.

0/0
9.1.2016 18:48

M28a49r78t16i55n 95R11u25z25i13c43k56a 1912798476697

ja bych nuselak tedy co se tyce vzhledu nechal, ale libilo by se mi, kdyby z nej bylo pri ceste metrem videt na udoli a Prahu, ... :-)

0/0
9.1.2016 22:14

B24o83h55u56s30l83a82v 22K41r19á84l16í49k 2801620619656

Vždycky se jako hlavní důvod pro výstavbu téhle části trasy D uvádělo, že to má být jako záloha za C, zejména až bude dlouhodobá výluka Nuseláku. Takže pokud chci mít kšeft a chci stavět D, tak musím přivést Nuselák do havarijního stavu.

+1/0
9.1.2016 18:59

R48o65b56e87r88t 37P84r37a32ž28á98k 4478466185820

Pokud vím, most se momentálně opravuje. Ale asi to bude málo. On byl totiž stavěn pro tramvaje T3 a ne pro mytiščinské mašinostrojitělné obludy.

+1/0
9.1.2016 19:06

P57a78v62e78l 88J93e30ř43á66b65e73k 7461202934747

Kdysi se psalo, že na Nuseláku již není prostor na zvýšení jeho nosnosti. A je na hraně svého možného zatížení.

Takže přivést Nuselák do havarijního stavu není třeba - je na hraně a opravu si zřejmě v co nejbližší době zaslouží. Tak čím bude dřív "D" hotovo, tím je větší šance, že Nuselák "nespadne".

0/0
9.1.2016 19:59

M44i50c81h90a53l 24D90a81d34e56k 8693292968

Vždyt tam projede pár aut..Jsem pro postavení nového mostu, ale spíš nějakého jednoduššího, zejména pro tramvaje.

+2/−2
9.1.2016 17:13

O64t83a 74B93o10r12e57c69k28ý 3829718711275

Pár aut ne, je to tam docela živé, ale dva pruhy, když je uprostřed zastávka trmvaje a určitě to nějaký architekt vynálezce sdružení "Za Prahu neprůjezdnou" stáhne v tomto prostoru do jednoho je pitomost.

+4/0
9.1.2016 17:24

P31a89v31e25l 90F73o42l57t83á57n 4650552644

Pan "starosta sedmé městské části Jan Čižinský (KDU-ČSL)" asi už dopředu ví něco o dopravní síti a hustotě dopravy třeba za třicet až padesát roků? Nový most by měl přece sloužit sto let.

Bóže, co za týpky o nás/za nás rozhoduje...

+3/−2
9.1.2016 16:28

A67n66t96o37n32í28n 73K32l78e81c90a79n45d17a 2450147265661

Uvědomte si, jak to tam vypadá. Je jedno jak bude široký most, když vyústí tam, kde je možný jen jeden pruh. Domy, které tam stojí, tam budou i za 30 let a to nezmění hustota dopravy. než někoho kritizujete, ověřte si fakta.

+1/0
9.1.2016 17:28

J19a28n 35V91o11j59t19í64š95e85k 6492801355196

Ano. Ví. Rozhodně ví, že ji nechce zvyšovat.

+1/0
9.1.2016 20:21

J48i45ř43í 90P72r89a60ž53á97k 9940522171402

Současný most je sežraný solí. Stačí se podívat pod něj na krápníky vyloužené z betonu. Životnost betonové konstrukce je v různých zemích počítána na 50 až 100 let. Takže doslouženo.

+1/0
9.1.2016 16:27

B44o54h65u96s52l66a90v 55K36r38á75l64í46k 2281660329866

Já bych počkal dva tři roky, než ho sebere příští tisíciletá voda.

0/0
9.1.2016 16:29

P82a97v55e80l 40F10o73l54t41á36n 4150652304

Probůh, jen to ne. Notoričtí ochránci by jej na pahýlech rekonstruovali do původního dnešního katastrofického stavu, následně vyhlásili za Národní Památku, zabalili do vixlajvantu a dalších sto roků za "účelně" vynaložených nákladů opečovávali.

Pro dopravu by si místní poblíž vybudovali brod.

+6/0
9.1.2016 16:37

J39i49ř92í 29P73r20a39ž88á96k 9230442621212

Oni už snad i ti ignoranti na ČEZu a vládci dostali snad trochu rozumu a zvýší retenční prostor přehrad na úroveň, jaká byla za bolševiků. Hrabivost ČEZu viděla jen množství vyrobené energie, vůbec nebrali v úvahu jiné funkce přehrad. I když mezi bolševiky byli úžasní bezmozci, tak provozní řády přehrad byly lepší než to, co je dnes.

+1/0
9.1.2016 16:51

B16o67h35u35s70l93a31v 20K21r54á61l58í14k 2541910529206

Takže o manipulačních řádech přehrad nerozhoduje státní podnik Povodí Vltavy?

0/0
9.1.2016 16:56

J40i84ř89í 16P98r36a71ž27á53k 9560912971852

Nvím jak jsou nastaveny kompetence, ale určitě čez lobboval za co nejmenší retenční prostor, který by jim snížil zisky.

Na pvl byly zajímavé hodnoty průtoků v době,kdy už meteorologové varovali před tisíciletou vodou, tak byly průtoky jako obvykle. Historii pak rychle stáhli z webu.

0/−1
9.1.2016 17:01

B84o20h28u29s92l15a28v 15K64r21á43l20í27k 2941410709696

To už spíš asi mohli lobbovat podnikatelé v turistickém ruchu, popřípadě někteří vlivnější rekreanti. Zisky ČEZu nejsou zase až tak závislé na výšce hladiny. U přehrad na Vltavě to funguje trošku jinak než v náhonu někde na horní Mži.

0/0
9.1.2016 17:05

J64i47ř46í 85P81r59a71ž15á17k 9410632181262

Potřebujou přehrady k vyrovnávání špiček v síti. A bude to čím dál víc třeba vzhledem k OZE.

0/−1
9.1.2016 17:12

B46o38h22u35s68l50a39v 84K61r86á34l15í75k 2721560949806

V tom případě by se teda ČEZu vyplatilo mít přehrady prázdnější, protože pak by měl mnohem větší manipulační prostor pro špičkové výkyvy.

+1/0
9.1.2016 17:20

J41i40ř55í 83P90r54a60ž10á12k 9600552231842

Z většího rozdílu hladin vyrobí více energie. E=m.g.h, ne?

0/−1
9.1.2016 17:38

B73o63h96u47s74l15a97v 91K35r89á40l83í13k 2591220799166

Energie se nevyrábí ani tak z rozdílu hladin, jako spíš z průtoku. A limitujícím faktorem je hlavně to, že není možné ve špičce zaplavit vesnice pod přehradou a mimo špičku nechat řeku prázdnou, a na tom výška hladiny v přehradě moc nezmění.

0/0
9.1.2016 19:04

J85i25ř19í 36P10r33a61ž42á54k 9830602351662

Stejný průtok při větším rozdílu hladin = více energie. E=m.g.h. To se učí už na základní škole. Zopakujte si to!

Aby koryto pod přehradou nezůstalo prázdné, tak proto jsou na Vltavě vyrovnávací přehrady, např. Kamýk.

0/0
9.1.2016 19:24

M89a83r70t75i23n 69S18t37a97n50ě96k 3871153490257

v TV byl rozhovor s reditelem povodi VLTAVY . Co se tyka vltavske kaskady tak ta NENI stavena jako 100 procentni ochrana prahy pred povodnemi. Sice reguluje prutok , ale v praze je nejvetsi problem BEROUNKA , ktera neni regulovana vubec. Nejvic skod v praze pusobi prave voda z berounky .!

0/0
11.1.2016 7:38

J98i87ř93í 48P29r95a74ž40á13k 9580722401442

Právě proto kaskáda může průtok Vltavy i zastavit po dobu kulminace Berounky.

0/0
11.1.2016 8:54

R15o29m30a46n 66S68t10o56n23e36k 1469513719771

za krápníky nemůže sůl ale voda která vyplavuje vápenec z konstrukce

+1/−1
9.1.2016 17:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.