Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strhnout a postavit nový, zní posudek. Libeňský most už auta neunese

Libeňský most je v kritickém stavu, vyplynulo z posudku Kloknerova ústavu, který si nechal vypracovat pražský magistrát. Odborníci proto doporučili vybudovat na jeho místě zcela nový most za necelé dvě miliardy korun. Další postup chce vedení metropole oficiálně oznámit v pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A44l61e79x70a67n68d41r 60Š57í58r 5151650973

To je ale náhoda! - magistrát, který dlouhodobě proti odporu všech prosazuje zbourání (a dlouhodobě nechává most chátrat a nedělá naprosto nic, až nakonec ten most spadne sám a bude konečně možno za obrovské peníze vystavět nesmyslnou nepotřebnou obludu), si nechá zpracovat posudek, který kupodivu prosazuje zbourání. A chtěl bych poznat toho, který naplánoval uprostřed rozsáhlých zelených ploch všude kolem most tak širokánský, aby se na něj vešel zcela nezbytný zelený pruh, po kterém všichni občané hl. m. Prahy tak touží...

0/0
16.1.2016 11:29

M56a80r65t97i22n 63Š30t27r54o75s 4369557970628

Kdyby si každý nepotřeboval vozit zadek v autě, mohlo by nám v tom městě být lépe, i třeba na tom Nuseláku.

0/0
12.1.2016 11:57

T38o95m91á55š 44V15a93l13d96e69r 7823810339

Jestli budou provedeny stejnou firmou jako dálniční mosty v Ostravě, dlouho nevydrží a Praha přijde o památku. Stavaři šidí všude. Potřebovali by vymáchat ve Vltavě a dalších tocích v naší zemi. ;-D

0/0
11.1.2016 19:10

J86o32s69e57f 28K48a82r34f27í11k 7792695346450

Jo jo, zelená část z lavičkami pro pěší:-P

Chodci budou radostně koukat na poskakující kolonu. A pruh pro cyklisty skončí hned za mostem co co dál? Vlastně by jsme mohli ubrat jeden pruh i kolem Múzea a na Nuseláku, ať se můžou cyklisté vesele prohánět:-/

0/0
11.1.2016 15:30

J63a88k84u53b 25F68e15i12f63a64r 7139709596149

Tohle prostě byl asi něčí dlouhodobý záměr. O špatném stavu se hovoří již od povodní v r. 2002 avšak vůbec nic se nestalo. Jinak si to vysvětlit neumím.

Počítám, že stejně to dopadne s Hlávkovým mostem, což zastaví celou Prahu.

+3/0
10.1.2016 10:02

J53o82s94e24f 39L39e43b94d84u28š18k17a 4252373213935

A co na to soudruzi a jejich obhájci tvrdící jak se komunisté o vše starali?

+1/−2
10.1.2016 0:40

M22a84r20t68i40n 23N21e26r67m22u27t 9837677148539

Tak se dohadujte, až to nakonec spadne. Divím se, že naši předci vůbec zvládli něco postavit, kam se vrtli, všude museli obcházet vzácná historická hradiště, kláštery, hradby, reduty, chalupy, močály, žáby a kachní hnízda

+7/0
9.1.2016 22:57

J56a87n 77V80o43j16t64í39š93e11k 6672141665446

Bohužel se celá debata smrskla na architektonickou hodnotu mostu (která je velká) a nějak zapadlo, že ten novej návrh je strašně špatnej ve všech ohledech. Jestli ten most zbouraj, tak ať místo něj ale postavěj něco pořádnýho.

+1/−1
9.1.2016 20:20

D17a53v76i90d 69Š51a28f59r90á72n40e71k 5787554277213

Pardon, ale architektonická hodnota toho mostu je nulová. Není to žádná dominanta typu Golden Gate, nebo třeba Karlův most. Je to jen obyčejné inženýrské přemostění toku, jakých jsou všude po světě tisíce.

+2/−4
9.1.2016 21:35

J58a36n 79V73o60j29t46í56š76e87k 6562551265666

Tak to se na něj podívejte pořádně. Žádnej podobnej ve světě nenajdete. Jednak dominanta se nerovná kvalita a druhak zrovna golden gate je obyčejnej most, jakejch jsou po světě stovky, akorát je velkej a oranžovej.

+4/−1
9.1.2016 21:38

R71o19b54i81n 59Ž68i50ž92k97a 2618354956966

Co je na tom mostě tak unikátního? Jedinečné je okolí a jeho délka a různé terény, které překračuje, ale ten most sám mi vždycky přišel přísně funkční a to jsem po něm šel/jel na kole/autem/tramvají stokrát

0/0
9.1.2016 22:59

J15a49n 71V36o19j21t81í52š41e33k 6922821875166

Ta přísná funkčnost je z historického hlediska taky kvalita, protože je to jeden z prvních takhle stavěnejch mostů a tenkrát se jednalo o revoluční myšlení. A je na něm dost kubistickejch prvků, který nikde jinde ve světě nenajdete. Ale z boku. To neuvidíte, když jste na něm. Ale hlavně, co je nejdůležitější, ten most stačí a to co tam je navrženo je stokrát horší bezpohlavní dopravní stavba.

+1/0
9.1.2016 23:13

P30e24t80r 94K71o43š33í11č30e27k 8961950585701

"...že by místo dvou pruhů pro auta mohl být most částečně zatravněn. Na „zelené“ části by pak měly stát například lavičky pro pěší...."

...

Výborný nápad. Taková relaxační dýchárna čerstých výfukových plynů těch všech po mostě jedoucích aut. Tam bude jistě věčně narváno.

+9/0
9.1.2016 19:09
Foto

S65t37a27n47i63s32l41a16v 14T60e47s43a43ř 9247394852614

ti "památkáři" jsou fakt lumeni. Pokud jim vadí provoz, ať se odstěhují někam do lesa.

+2/0
9.1.2016 18:05

B97o70h61u30s77l26a66v 62K62r72á13l29í54k 2391230629206

V tomto případě jsou památkáři (tedy OPP MHMP) právě ti, kdo by to jako první nechali zbourat. Ale u těch už delší dobu není jasné, za koho vlastně kopou.

0/0
9.1.2016 18:50

O85t13a 15B54o28r65e73c23k19ý 3309568381105

Díky tomu by v každém směru mohly být dva jízdní pruhy pro auta,...

Zdroj: http://praha.idnes.cz/libensky-most-zrejme-nahradi-novy-drh-/praha-zpravy.aspx?c=A160109_2217314_praha-zpravy_mav

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

... aby se v prostoru zastávky sjely do jednoho. Co je zase tohle za blbost.

+2/0
9.1.2016 17:21

M18i70l44a65n 97Č34e95r50n86ý 5213609849112

Za jak dlouho se něco podobného dočteme o Nuselském mostu?;-)

+3/0
9.1.2016 17:13

R58o37b86e59r31t 34P79r32a38ž35á79k 4168786155860

Už se dočítáme.

+1/0
9.1.2016 17:17

B16o68h95u20s33l61a64v 42K83r87á40l87í65k 2691970919546

Jakmile bude chtít někdo protlačit stavbu metra D, tak se určitě najde spousta posudků, že Nuselský most je třeba neprodleně strhnout.

+5/0
9.1.2016 17:21

R68o26b17e45r36t 58P97r31a58ž76á78k 4448636585280

To jako myslíte, že jednotlivé trasy metra si konkurují? Co jste pil, člověče?

+1/−3
9.1.2016 17:50

R28o19b43e28r24t 49P60r48a92ž94á12k 4708896455230

Pane Klecando, vy si opravdu myslíte, že si jednotlivé trasy metra konkurují?

0/−2
9.1.2016 18:01

P62e40t42r 35N47o62v97o50t79n19y 1961870741

Si najděte, kudy má D vést.

+1/0
9.1.2016 18:16

R84o84b96e29r39t 21P69r56a35ž78á77k 4148186765230

Já vím, kudy má vést. Já tu bydlím.

0/0
9.1.2016 18:23

P50e33t87r 18N85o44v23o48t11n38y 1211650301

Tak je vám jasné, že převezme část zátěže C, hlavně když bude nuselák zavřenej.

+1/0
9.1.2016 18:29

R67o63b19e26r61t 85P63r17a97ž82á40k 4778756665370

To asi ano, ale těžko někdo bude chtít ten Nuselák strhnout, že? A když by byl Nuselák zavřenej, "déčko" to stejně nezachrání.

0/0
9.1.2016 18:42

P60e64t30r 38N84o83v10o56t31n87y 1121400711

Nezachrání úplně, ale pomůže. Stejně nás to s tím nuselákem jednou čeká.

0/0
9.1.2016 18:48

M46a94r89t28i55n 48R87u71z69i60c51k32a 1232168516507

ja bych nuselak tedy co se tyce vzhledu nechal, ale libilo by se mi, kdyby z nej bylo pri ceste metrem videt na udoli a Prahu, ... :-)

0/0
9.1.2016 22:14

B56o40h19u76s85l86a46v 17K81r80á46l66í17k 2861370599556

Vždycky se jako hlavní důvod pro výstavbu téhle části trasy D uvádělo, že to má být jako záloha za C, zejména až bude dlouhodobá výluka Nuseláku. Takže pokud chci mít kšeft a chci stavět D, tak musím přivést Nuselák do havarijního stavu.

+1/0
9.1.2016 18:59

R91o70b12e91r22t 32P37r77a65ž89á14k 4778166705770

Pokud vím, most se momentálně opravuje. Ale asi to bude málo. On byl totiž stavěn pro tramvaje T3 a ne pro mytiščinské mašinostrojitělné obludy.

+1/0
9.1.2016 19:06

P57a16v73e57l 91J62e84ř58á58b81e46k 7731122304637

Kdysi se psalo, že na Nuseláku již není prostor na zvýšení jeho nosnosti. A je na hraně svého možného zatížení.

Takže přivést Nuselák do havarijního stavu není třeba - je na hraně a opravu si zřejmě v co nejbližší době zaslouží. Tak čím bude dřív "D" hotovo, tím je větší šance, že Nuselák "nespadne".

0/0
9.1.2016 19:59

M81i32c91h76a31l 44D49a57d43e18k 8813982308

Vždyt tam projede pár aut..Jsem pro postavení nového mostu, ale spíš nějakého jednoduššího, zejména pro tramvaje.

+2/−2
9.1.2016 17:13

O95t42a 39B74o19r68e19c11k22ý 3799668911165

Pár aut ne, je to tam docela živé, ale dva pruhy, když je uprostřed zastávka trmvaje a určitě to nějaký architekt vynálezce sdružení "Za Prahu neprůjezdnou" stáhne v tomto prostoru do jednoho je pitomost.

+4/0
9.1.2016 17:24

P21a52v19e74l 57F35o56l11t18á80n 4850392494

Pan "starosta sedmé městské části Jan Čižinský (KDU-ČSL)" asi už dopředu ví něco o dopravní síti a hustotě dopravy třeba za třicet až padesát roků? Nový most by měl přece sloužit sto let.

Bóže, co za týpky o nás/za nás rozhoduje...

+3/−2
9.1.2016 16:28

A42n18t57o40n49í20n 62K64l61e26c52a71n63d42a 2210627685521

Uvědomte si, jak to tam vypadá. Je jedno jak bude široký most, když vyústí tam, kde je možný jen jeden pruh. Domy, které tam stojí, tam budou i za 30 let a to nezmění hustota dopravy. než někoho kritizujete, ověřte si fakta.

+1/0
9.1.2016 17:28

J34a83n 24V33o95j48t68í59š56e51k 6282871605526

Ano. Ví. Rozhodně ví, že ji nechce zvyšovat.

+1/0
9.1.2016 20:21

J44i69ř35í 10P52r81a39ž56á38k 9500582361652

Současný most je sežraný solí. Stačí se podívat pod něj na krápníky vyloužené z betonu. Životnost betonové konstrukce je v různých zemích počítána na 50 až 100 let. Takže doslouženo.

+1/0
9.1.2016 16:27

B13o92h91u44s47l48a37v 60K55r34á19l22í19k 2701890639216

Já bych počkal dva tři roky, než ho sebere příští tisíciletá voda.

0/0
9.1.2016 16:29

P45a72v64e10l 36F93o17l21t19á86n 4230772544

Probůh, jen to ne. Notoričtí ochránci by jej na pahýlech rekonstruovali do původního dnešního katastrofického stavu, následně vyhlásili za Národní Památku, zabalili do vixlajvantu a dalších sto roků za "účelně" vynaložených nákladů opečovávali.

Pro dopravu by si místní poblíž vybudovali brod.

+6/0
9.1.2016 16:37

J72i73ř68í 81P64r65a63ž16á79k 9490322911872

Oni už snad i ti ignoranti na ČEZu a vládci dostali snad trochu rozumu a zvýší retenční prostor přehrad na úroveň, jaká byla za bolševiků. Hrabivost ČEZu viděla jen množství vyrobené energie, vůbec nebrali v úvahu jiné funkce přehrad. I když mezi bolševiky byli úžasní bezmozci, tak provozní řády přehrad byly lepší než to, co je dnes.

+1/0
9.1.2016 16:51

B86o43h20u49s92l27a14v 84K70r65á75l98í84k 2331370619246

Takže o manipulačních řádech přehrad nerozhoduje státní podnik Povodí Vltavy?

0/0
9.1.2016 16:56

J82i11ř60í 44P52r36a16ž33á98k 9140652331422

Nvím jak jsou nastaveny kompetence, ale určitě čez lobboval za co nejmenší retenční prostor, který by jim snížil zisky.

Na pvl byly zajímavé hodnoty průtoků v době,kdy už meteorologové varovali před tisíciletou vodou, tak byly průtoky jako obvykle. Historii pak rychle stáhli z webu.

0/−1
9.1.2016 17:01

B17o48h58u89s33l75a75v 72K83r36á67l87í97k 2251880669786

To už spíš asi mohli lobbovat podnikatelé v turistickém ruchu, popřípadě někteří vlivnější rekreanti. Zisky ČEZu nejsou zase až tak závislé na výšce hladiny. U přehrad na Vltavě to funguje trošku jinak než v náhonu někde na horní Mži.

0/0
9.1.2016 17:05

J93i98ř61í 85P51r97a73ž91á55k 9540202261652

Potřebujou přehrady k vyrovnávání špiček v síti. A bude to čím dál víc třeba vzhledem k OZE.

0/−1
9.1.2016 17:12

B31o23h45u34s98l60a74v 18K88r68á70l56í89k 2231290369686

V tom případě by se teda ČEZu vyplatilo mít přehrady prázdnější, protože pak by měl mnohem větší manipulační prostor pro špičkové výkyvy.

+1/0
9.1.2016 17:20

J67i60ř27í 84P82r89a12ž65á20k 9220902351882

Z většího rozdílu hladin vyrobí více energie. E=m.g.h, ne?

0/−1
9.1.2016 17:38

B95o86h59u74s90l35a25v 14K58r75á74l85í20k 2921240939176

Energie se nevyrábí ani tak z rozdílu hladin, jako spíš z průtoku. A limitujícím faktorem je hlavně to, že není možné ve špičce zaplavit vesnice pod přehradou a mimo špičku nechat řeku prázdnou, a na tom výška hladiny v přehradě moc nezmění.

0/0
9.1.2016 19:04

J59i72ř29í 85P52r65a48ž43á47k 9330432671882

Stejný průtok při větším rozdílu hladin = více energie. E=m.g.h. To se učí už na základní škole. Zopakujte si to!

Aby koryto pod přehradou nezůstalo prázdné, tak proto jsou na Vltavě vyrovnávací přehrady, např. Kamýk.

0/0
9.1.2016 19:24

M48a82r81t98i72n 82S95t25a32n92ě20k 3631183840517

v TV byl rozhovor s reditelem povodi VLTAVY . Co se tyka vltavske kaskady tak ta NENI stavena jako 100 procentni ochrana prahy pred povodnemi. Sice reguluje prutok , ale v praze je nejvetsi problem BEROUNKA , ktera neni regulovana vubec. Nejvic skod v praze pusobi prave voda z berounky .!

0/0
11.1.2016 7:38

J97i72ř95í 86P71r12a61ž27á15k 9130522311212

Právě proto kaskáda může průtok Vltavy i zastavit po dobu kulminace Berounky.

0/0
11.1.2016 8:54

R40o52m12a81n 46S69t36o90n13e20k 1309413969911

za krápníky nemůže sůl ale voda která vyplavuje vápenec z konstrukce

+1/−1
9.1.2016 17:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.