Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze budou jezdit ojeté tramvaje z Maďarska. Pomohou při výlukách

Jezdily v Maďarsku a nejsou nejmladší, přesto do nich Praha investovala. Řeč je o ­obousměrných tramvajích Tatra KT8D5. Jeden z těchto stojů už je ve střešovické vozovně a čeká na omlazovací kúru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a41t62r90i33k 75E84g56e69r 2968680209301

V Brně Modřicích třeba tramvaje smyčku nemaji. Praha už teď možná teď na to přišla, ještě dostat tramvaje pod zem a můžeme mít rychlejší cestování! Myslím si, že v Brně bude místo metra spíše podzemní tramvaj.

0/−5
14.1.2016 14:38

J46a85n 59L16u93k74á81š 7187633263522

V Praze mela byt puvodne podzemni tramvaj (S tim se zacala stavet stanice Hlavni nadrazi.), ale prislo se na to, ze to kapacitne nestaci.

BTW. Metro zpocatku nejezdilo s tolika vagony, co dnes, jezdily treba trivozove soupravy.

+4/0
14.1.2016 14:55
Foto

P87a92v31e34l 27F15r21u12m16e28r62t 5707494157628

To ale není žádná výhoda, nemít smyčku, protože tam musíte nasazovat jen omezený typ vozidel, zatímco se smyčkou nejste nijak omezen. Navíc obousměrná vozidla s dveřmi na obou stranách mají vždy horší interiér (např. cca polovina sedaček proti směru jízdy, dvojnásobný počet schodišť u dveří, pokud se nejedná o 100%-nízkopodlažní vozidlo atd.).

Takže Praha na nic nepřišla, jen má tyto vozidla kvůli výlukám. Ale každopáně to je dobrá koupě a i přes všechny nedostatky obousměrných vozidel se mi tyhle KT8 líbí.

+6/0
14.1.2016 15:28

P85a17t31r63i52k 89E73g46e19r 2838470619251

Souhlasím s Vámi. Je to pravda, že se píše rok 2016 a tak bych čekal něco víc než renovaci KT8D5. Kolejová vozidla která mají dvě kabiny se při nehodách, ale ovládají lépe. Není mi moc jasné proč u tramvajových tratí a u metra nejsou přejezdové koleje i to vidím jako řešení. Třeba výluková zst. Zvonařka je dobře řešena nikde jinde jsem podobné řešení neviděl. Třeba na úseku Nám. Bratří Synků - Spořilov by se to hodilo. Snad u zst. Michelská by vybudovat také šla a to do ul. Za Arialem nebo do ul. Nad Vinným potokem.

0/0
14.1.2016 20:07

M55i69l14a66n 59M49a12j15e88r97č91í92k 1370410944296

V Praze na Zvonařce je obratiště typu tzv. kolejový trojúhelník (dodávám, že jednokolejný), které umožňuje obrat do protisměru jednosměrných TRAMvají - jeho funkci může teoreticky zastat jakákoliv kolejová křižovatka alespoň o třech vzájemně propojených ramenech.

Ovšem já obdivuji z Plzně - např. poblíž Mikulášského nám. na TT na/z konečné Světovar (potažmo z fotek ze zahraničních měst) tzv. bloková obratiště, kterými běžně/pravidelně/neustále linky projíždějí jako po traťových kolejích - https://www.google.cz/maps/@49.7378444,13.3892897,3a,75y,271.05h,78.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9Sp3PLgJfswPa02tDVHaaw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

(TRAM z centra na Světovar jedou po levé přímé koleji proti směru pohledu, ze Světovaru do centra projíždí po pravém kolejovém oblouku v pravé části pohledu a levý kolejový oblouk uprostřed pohledu propojující kolej z centra s kolejí do centra je využíván jen při výlukách či manipulačních obratech TRAMvajových vlaků).

Jsem přesvědčen, že rozdělení dvoukolejné obousměrné tratě na dvě jednokolejné jednosměrné tratě vedené sousedními ulicemi má své klady nejen v možnosti vytvoření záložního obratiště pomocí propojovacího oblouku protisměrných traťových kolejí, ale i v separaci TRAM a automobilové dopravy v úzkých ulicích města - jako v centru Plzně v okolí nám. Republiky - https://www.google.cz/maps/@49.7480943,13.37711,3a,75y,86.6h,74.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D57.958275%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

V Praze jsem snil o podobném uspořádání TT mezi Andělem a Kavalírkou - přeložkou koleje do centra z ul. Plzeňské do ul. Vrchlického a Duškova (kde však po nedávné REKOnstrukci TT to nepřipadá v úvahu) nebo stále sním mezi zast. Bulovka a cca zast. Vosmíkových - přeložkou koleje z centra z ul. Zenklova do ul. Vosmíkových.

0/0
14.1.2016 21:50

M52i94l55a45n 24M94a21j10e13r57č96í19k 1390700254576

?promiň, ale co je tohle, když né "Modřice, smyčka" (doslova se zastávky ty konečné, tak jmenují a to obratiště je opravdu příslušného typu)- https://www.google.cz/maps/@49.1268729,16.6049227,3a,75y,264.02h,86.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1skEs5NCFIT2reys6FGPehJw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Ovšem v Brně jednu úvraťovou konečnou tzv. stálou opravdu mají - jenže je to:

1.) zastávka Líšeň, Mifkova (v MČ Líšeň -v ul. Mifkova)

https://www.google.cz/maps/@49.2071034,16.691985,3a,37.5y,69.75h,86.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sowEh5eJ18gbvDriEBF19JQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

2.) je to zastávka/konečná vybudovaná doslova z nouze - bylo úmyslem trať protáhnout z původní konečné až na Nám.Karla IV.

https://www.google.cz/maps/place/Brno-Líšeň/@49.2067268,16.6944214,3a,75y,34.75h,90.36t/data=!3m7!1e1!3m5!1sLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D359.21835%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x4712ecaa0c706647:0x500af0f6614ce10!6m1!1e1

JENŽE SE NEPODAŘILO ODKOUPIT DŮM S POZEMKY, KTERÝ STOJÍ TRATI V CESTĚ!!

0/0
14.1.2016 16:51

M78i27l34a68n 37M61a83j66e93r27č66í84k 1850880584756

Ovšem jsem si uvědomil - máš pravdu V Brně Modřicích smyčka tramvají opravdu není, ale to jen z důvodu tzv. odtržení Modřic od Brna v 1.polovině 90.let, od kdy jsou Modřice samostatnou obcí = nejsou v, ale "jen" u Brna!

0/0
14.1.2016 17:00

J56o21z49e41f 84D58u14h88a13c19e96k 7821910653560

hm to je zaujimave, v Modricich som docela casto a na konci trate je tocna (asi prazaci tomu hovoria smycka), navyse aj ta zastavka sa vola Modrice-smycka :)

0/0
18.1.2016 10:39

M88i50l96a37n 35M23a24j97e30r61č27í30k 1820720294236

Po rekonstrukci se zařadí mezi 2. nejlepší typ tramvaje v Praze - tím prvním považuji samozřejmě 15T, ale ani ne kvůli věku/stáří(mládí), ale 100% nízkopodlažnosti a většímu počtu dveří pro cestující (6 ks na jedné nástupní straně proti 5-ti u KT, které jsou všechny užší než u 15T a navíc oboje krajní jsou dokonce jen 3/4 oproti těm 3 uprostřed).

Jen je škoda, že mnoho cestujících se nenaučilo využívat průchodnosti celé cca 30m dlouhé TRAM soupravy (kam spadají právě 15T i KT) a neustále vídám, že v některé její části je doslova natřískáno a v jiné výrazně volněji a přitom možné rovnoměrné rozprostření se po celé délce je bez rizika ujetí spoje kvůli přebíhání mezi spřaženými jednotlivými vozy.

+3/0
14.1.2016 14:17

O45l65d28ř64i10c73h 38J69a38n36e80č54e30k 8889756693571

souhlas, KT8 patří k tomu lepšímu, co po městských kolejích jezdilo a jezdí

0/0
14.1.2016 14:34

E41v69ž77e41n 85P56o71l61á76k 3218168841873

Na to bohužel stačí jeden inteligent, který si stoupne do průchodu a vůbec mu není divné, že na jedné straně do něj vrážejí a na druhé je naprosto volno.

0/0
14.1.2016 21:34

M44i22l63a12n 19M65a36j10e53r93č22í87k 1950770464916

A nikdo z těch vrážejících do "inteligenta" stojícího uprostřed průchodu tzv. kloubem 15T není dostatečně inteligentní, aby si (jako já) řekl "prosím, můžete se posunout" nebo "prosím, můžete mne/nás pustit dál" = těch Vašich "inteligentů" je tam dle mne víc, protože proč na mé pohodlí má myslet jiný, když mám pusu na to, abych si své potřeby zajistil sám?

0/0
14.1.2016 21:57

E39v72ž92e35n 20P49o51l96á26k 3368338201683

Když stojím hned u něj, samozřejmě se o jeho uhnutí postarám. Není ale právě příjemné na něj pokřikovat přes půl vozu, když před ním stojí více takových.

0/0
14.1.2016 22:05

M77i26l66a17n 82M82a40j70e82r43č46í90k 1700930704666

To jen potvrzujete můj původní nářek, že se v MHD nesmyslně chová spousta lidí a nikoliv jen nějaký jeden člověk, jak mohlo vyznít z Vaší původní reakce na mne.

0/0
14.1.2016 22:32

J85i82ř41í 26K40o83c84u50r80e47k 6915974165128

Vzhledem k ceně nového městského autobusu - 4x tolik, na kolik vyjde ta tramvaj, a k tomu, že ta tramvaj městský autobus přežije, idkyž je ojetá, tak je to výhodná koupě. Aspoň bude náhrada za nepovedené 14T.

+3/0
14.1.2016 13:43

P76e21t13r 72P71e34t39r 6183522508783

Autobusy nejsou řešení, protože v místech, kde jsou tramvaje (a později teda výluka) bývají na silnicích často kolony takže by autobusy stály stejně jako auta. Já myslím, že hlavně proto sáhli rovnou po tramvajích. Provoz v Praze je prostě každodenní problém a oceňuji, že ho aspoň takhle řeší :)

0/0
15.1.2016 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.