Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze budou jezdit ojeté tramvaje z Maďarska. Pomohou při výlukách

Jezdily v Maďarsku a nejsou nejmladší, přesto do nich Praha investovala. Řeč je o ­obousměrných tramvajích Tatra KT8D5. Jeden z těchto stojů už je ve střešovické vozovně a čeká na omlazovací kúru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a12t65r50i66k 11E39g79e24r 2968680249941

V Brně Modřicích třeba tramvaje smyčku nemaji. Praha už teď možná teď na to přišla, ještě dostat tramvaje pod zem a můžeme mít rychlejší cestování! Myslím si, že v Brně bude místo metra spíše podzemní tramvaj.

0/−5
14.1.2016 14:38

J97a36n 76L27u24k22á88š 7337773253632

V Praze mela byt puvodne podzemni tramvaj (S tim se zacala stavet stanice Hlavni nadrazi.), ale prislo se na to, ze to kapacitne nestaci.

BTW. Metro zpocatku nejezdilo s tolika vagony, co dnes, jezdily treba trivozove soupravy.

+4/0
14.1.2016 14:55
Foto

P39a70v10e34l 18F85r39u41m85e95r25t 5967414677928

To ale není žádná výhoda, nemít smyčku, protože tam musíte nasazovat jen omezený typ vozidel, zatímco se smyčkou nejste nijak omezen. Navíc obousměrná vozidla s dveřmi na obou stranách mají vždy horší interiér (např. cca polovina sedaček proti směru jízdy, dvojnásobný počet schodišť u dveří, pokud se nejedná o 100%-nízkopodlažní vozidlo atd.).

Takže Praha na nic nepřišla, jen má tyto vozidla kvůli výlukám. Ale každopáně to je dobrá koupě a i přes všechny nedostatky obousměrných vozidel se mi tyhle KT8 líbí.

+6/0
14.1.2016 15:28

P54a19t44r46i56k 37E33g44e89r 2348530249251

Souhlasím s Vámi. Je to pravda, že se píše rok 2016 a tak bych čekal něco víc než renovaci KT8D5. Kolejová vozidla která mají dvě kabiny se při nehodách, ale ovládají lépe. Není mi moc jasné proč u tramvajových tratí a u metra nejsou přejezdové koleje i to vidím jako řešení. Třeba výluková zst. Zvonařka je dobře řešena nikde jinde jsem podobné řešení neviděl. Třeba na úseku Nám. Bratří Synků - Spořilov by se to hodilo. Snad u zst. Michelská by vybudovat také šla a to do ul. Za Arialem nebo do ul. Nad Vinným potokem.

0/0
14.1.2016 20:07

M57i86l53a92n 85M11a20j95e11r15č71í37k 1660370384976

V Praze na Zvonařce je obratiště typu tzv. kolejový trojúhelník (dodávám, že jednokolejný), které umožňuje obrat do protisměru jednosměrných TRAMvají - jeho funkci může teoreticky zastat jakákoliv kolejová křižovatka alespoň o třech vzájemně propojených ramenech.

Ovšem já obdivuji z Plzně - např. poblíž Mikulášského nám. na TT na/z konečné Světovar (potažmo z fotek ze zahraničních měst) tzv. bloková obratiště, kterými běžně/pravidelně/neustále linky projíždějí jako po traťových kolejích - https://www.google.cz/maps/@49.7378444,13.3892897,3a,75y,271.05h,78.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9Sp3PLgJfswPa02tDVHaaw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

(TRAM z centra na Světovar jedou po levé přímé koleji proti směru pohledu, ze Světovaru do centra projíždí po pravém kolejovém oblouku v pravé části pohledu a levý kolejový oblouk uprostřed pohledu propojující kolej z centra s kolejí do centra je využíván jen při výlukách či manipulačních obratech TRAMvajových vlaků).

Jsem přesvědčen, že rozdělení dvoukolejné obousměrné tratě na dvě jednokolejné jednosměrné tratě vedené sousedními ulicemi má své klady nejen v možnosti vytvoření záložního obratiště pomocí propojovacího oblouku protisměrných traťových kolejí, ale i v separaci TRAM a automobilové dopravy v úzkých ulicích města - jako v centru Plzně v okolí nám. Republiky - https://www.google.cz/maps/@49.7480943,13.37711,3a,75y,86.6h,74.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D57.958275%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

V Praze jsem snil o podobném uspořádání TT mezi Andělem a Kavalírkou - přeložkou koleje do centra z ul. Plzeňské do ul. Vrchlického a Duškova (kde však po nedávné REKOnstrukci TT to nepřipadá v úvahu) nebo stále sním mezi zast. Bulovka a cca zast. Vosmíkových - přeložkou koleje z centra z ul. Zenklova do ul. Vosmíkových.

0/0
14.1.2016 21:50

M82i39l45a59n 31M66a79j88e41r68č35í16k 1350190984636

?promiň, ale co je tohle, když né "Modřice, smyčka" (doslova se zastávky ty konečné, tak jmenují a to obratiště je opravdu příslušného typu)- https://www.google.cz/maps/@49.1268729,16.6049227,3a,75y,264.02h,86.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1skEs5NCFIT2reys6FGPehJw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Ovšem v Brně jednu úvraťovou konečnou tzv. stálou opravdu mají - jenže je to:

1.) zastávka Líšeň, Mifkova (v MČ Líšeň -v ul. Mifkova)

https://www.google.cz/maps/@49.2071034,16.691985,3a,37.5y,69.75h,86.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sowEh5eJ18gbvDriEBF19JQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

2.) je to zastávka/konečná vybudovaná doslova z nouze - bylo úmyslem trať protáhnout z původní konečné až na Nám.Karla IV.

https://www.google.cz/maps/place/Brno-Líšeň/@49.2067268,16.6944214,3a,75y,34.75h,90.36t/data=!3m7!1e1!3m5!1sLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D359.21835%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x4712ecaa0c706647:0x500af0f6614ce10!6m1!1e1

JENŽE SE NEPODAŘILO ODKOUPIT DŮM S POZEMKY, KTERÝ STOJÍ TRATI V CESTĚ!!

0/0
14.1.2016 16:51

M71i24l82a97n 52M32a20j39e56r96č53í14k 1710180884106

Ovšem jsem si uvědomil - máš pravdu V Brně Modřicích smyčka tramvají opravdu není, ale to jen z důvodu tzv. odtržení Modřic od Brna v 1.polovině 90.let, od kdy jsou Modřice samostatnou obcí = nejsou v, ale "jen" u Brna!

0/0
14.1.2016 17:00

J93o46z17e93f 18D64u92h90a17c63e60k 7271740143690

hm to je zaujimave, v Modricich som docela casto a na konci trate je tocna (asi prazaci tomu hovoria smycka), navyse aj ta zastavka sa vola Modrice-smycka :)

0/0
18.1.2016 10:39

M90i15l18a65n 52M54a40j55e60r29č15í12k 1330230744266

Po rekonstrukci se zařadí mezi 2. nejlepší typ tramvaje v Praze - tím prvním považuji samozřejmě 15T, ale ani ne kvůli věku/stáří(mládí), ale 100% nízkopodlažnosti a většímu počtu dveří pro cestující (6 ks na jedné nástupní straně proti 5-ti u KT, které jsou všechny užší než u 15T a navíc oboje krajní jsou dokonce jen 3/4 oproti těm 3 uprostřed).

Jen je škoda, že mnoho cestujících se nenaučilo využívat průchodnosti celé cca 30m dlouhé TRAM soupravy (kam spadají právě 15T i KT) a neustále vídám, že v některé její části je doslova natřískáno a v jiné výrazně volněji a přitom možné rovnoměrné rozprostření se po celé délce je bez rizika ujetí spoje kvůli přebíhání mezi spřaženými jednotlivými vozy.

+3/0
14.1.2016 14:17

O32l78d34ř21i88c12h 15J54a17n30e90č89e87k 8709926633511

souhlas, KT8 patří k tomu lepšímu, co po městských kolejích jezdilo a jezdí

0/0
14.1.2016 14:34

E36v62ž98e63n 52P46o55l63á89k 3558748121613

Na to bohužel stačí jeden inteligent, který si stoupne do průchodu a vůbec mu není divné, že na jedné straně do něj vrážejí a na druhé je naprosto volno.

0/0
14.1.2016 21:34

M69i77l41a47n 38M47a49j91e79r88č10í62k 1570310624496

A nikdo z těch vrážejících do "inteligenta" stojícího uprostřed průchodu tzv. kloubem 15T není dostatečně inteligentní, aby si (jako já) řekl "prosím, můžete se posunout" nebo "prosím, můžete mne/nás pustit dál" = těch Vašich "inteligentů" je tam dle mne víc, protože proč na mé pohodlí má myslet jiný, když mám pusu na to, abych si své potřeby zajistil sám?

0/0
14.1.2016 21:57

E66v89ž36e50n 59P95o60l75á62k 3798428781573

Když stojím hned u něj, samozřejmě se o jeho uhnutí postarám. Není ale právě příjemné na něj pokřikovat přes půl vozu, když před ním stojí více takových.

0/0
14.1.2016 22:05

M97i55l39a52n 55M60a23j58e50r42č54í23k 1590560734976

To jen potvrzujete můj původní nářek, že se v MHD nesmyslně chová spousta lidí a nikoliv jen nějaký jeden člověk, jak mohlo vyznít z Vaší původní reakce na mne.

0/0
14.1.2016 22:32

J10i93ř25í 92K23o33c65u48r60e11k 6725274645848

Vzhledem k ceně nového městského autobusu - 4x tolik, na kolik vyjde ta tramvaj, a k tomu, že ta tramvaj městský autobus přežije, idkyž je ojetá, tak je to výhodná koupě. Aspoň bude náhrada za nepovedené 14T.

+3/0
14.1.2016 13:43

P58e15t70r 44P81e42t69r 6203122698483

Autobusy nejsou řešení, protože v místech, kde jsou tramvaje (a později teda výluka) bývají na silnicích často kolony takže by autobusy stály stejně jako auta. Já myslím, že hlavně proto sáhli rovnou po tramvajích. Provoz v Praze je prostě každodenní problém a oceňuji, že ho aspoň takhle řeší :)

0/0
15.1.2016 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.