Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze budou jezdit ojeté tramvaje z Maďarska. Pomohou při výlukách

Jezdily v Maďarsku a nejsou nejmladší, přesto do nich Praha investovala. Řeč je o ­obousměrných tramvajích Tatra KT8D5. Jeden z těchto stojů už je ve střešovické vozovně a čeká na omlazovací kúru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a51t23r54i21k 77E15g74e55r 2498350759781

V Brně Modřicích třeba tramvaje smyčku nemaji. Praha už teď možná teď na to přišla, ještě dostat tramvaje pod zem a můžeme mít rychlejší cestování! Myslím si, že v Brně bude místo metra spíše podzemní tramvaj.

0/−5
14.1.2016 14:38

J80a12n 90L27u35k91á62š 7787723253642

V Praze mela byt puvodne podzemni tramvaj (S tim se zacala stavet stanice Hlavni nadrazi.), ale prislo se na to, ze to kapacitne nestaci.

BTW. Metro zpocatku nejezdilo s tolika vagony, co dnes, jezdily treba trivozove soupravy.

+4/0
14.1.2016 14:55
Foto

P46a54v91e28l 41F37r47u74m21e49r93t 5887454947458

To ale není žádná výhoda, nemít smyčku, protože tam musíte nasazovat jen omezený typ vozidel, zatímco se smyčkou nejste nijak omezen. Navíc obousměrná vozidla s dveřmi na obou stranách mají vždy horší interiér (např. cca polovina sedaček proti směru jízdy, dvojnásobný počet schodišť u dveří, pokud se nejedná o 100%-nízkopodlažní vozidlo atd.).

Takže Praha na nic nepřišla, jen má tyto vozidla kvůli výlukám. Ale každopáně to je dobrá koupě a i přes všechny nedostatky obousměrných vozidel se mi tyhle KT8 líbí.

+6/0
14.1.2016 15:28

P14a58t40r75i82k 51E61g86e51r 2218900579291

Souhlasím s Vámi. Je to pravda, že se píše rok 2016 a tak bych čekal něco víc než renovaci KT8D5. Kolejová vozidla která mají dvě kabiny se při nehodách, ale ovládají lépe. Není mi moc jasné proč u tramvajových tratí a u metra nejsou přejezdové koleje i to vidím jako řešení. Třeba výluková zst. Zvonařka je dobře řešena nikde jinde jsem podobné řešení neviděl. Třeba na úseku Nám. Bratří Synků - Spořilov by se to hodilo. Snad u zst. Michelská by vybudovat také šla a to do ul. Za Arialem nebo do ul. Nad Vinným potokem.

0/0
14.1.2016 20:07

M93i23l30a51n 36M57a17j66e85r86č42í27k 1120600634396

V Praze na Zvonařce je obratiště typu tzv. kolejový trojúhelník (dodávám, že jednokolejný), které umožňuje obrat do protisměru jednosměrných TRAMvají - jeho funkci může teoreticky zastat jakákoliv kolejová křižovatka alespoň o třech vzájemně propojených ramenech.

Ovšem já obdivuji z Plzně - např. poblíž Mikulášského nám. na TT na/z konečné Světovar (potažmo z fotek ze zahraničních měst) tzv. bloková obratiště, kterými běžně/pravidelně/neustále linky projíždějí jako po traťových kolejích - https://www.google.cz/maps/@49.7378444,13.3892897,3a,75y,271.05h,78.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9Sp3PLgJfswPa02tDVHaaw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

(TRAM z centra na Světovar jedou po levé přímé koleji proti směru pohledu, ze Světovaru do centra projíždí po pravém kolejovém oblouku v pravé části pohledu a levý kolejový oblouk uprostřed pohledu propojující kolej z centra s kolejí do centra je využíván jen při výlukách či manipulačních obratech TRAMvajových vlaků).

Jsem přesvědčen, že rozdělení dvoukolejné obousměrné tratě na dvě jednokolejné jednosměrné tratě vedené sousedními ulicemi má své klady nejen v možnosti vytvoření záložního obratiště pomocí propojovacího oblouku protisměrných traťových kolejí, ale i v separaci TRAM a automobilové dopravy v úzkých ulicích města - jako v centru Plzně v okolí nám. Republiky - https://www.google.cz/maps/@49.7480943,13.37711,3a,75y,86.6h,74.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D57.958275%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

V Praze jsem snil o podobném uspořádání TT mezi Andělem a Kavalírkou - přeložkou koleje do centra z ul. Plzeňské do ul. Vrchlického a Duškova (kde však po nedávné REKOnstrukci TT to nepřipadá v úvahu) nebo stále sním mezi zast. Bulovka a cca zast. Vosmíkových - přeložkou koleje z centra z ul. Zenklova do ul. Vosmíkových.

0/0
14.1.2016 21:50

M85i23l55a31n 88M87a14j48e95r41č23í84k 1660490164506

?promiň, ale co je tohle, když né "Modřice, smyčka" (doslova se zastávky ty konečné, tak jmenují a to obratiště je opravdu příslušného typu)- https://www.google.cz/maps/@49.1268729,16.6049227,3a,75y,264.02h,86.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1skEs5NCFIT2reys6FGPehJw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Ovšem v Brně jednu úvraťovou konečnou tzv. stálou opravdu mají - jenže je to:

1.) zastávka Líšeň, Mifkova (v MČ Líšeň -v ul. Mifkova)

https://www.google.cz/maps/@49.2071034,16.691985,3a,37.5y,69.75h,86.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sowEh5eJ18gbvDriEBF19JQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

2.) je to zastávka/konečná vybudovaná doslova z nouze - bylo úmyslem trať protáhnout z původní konečné až na Nám.Karla IV.

https://www.google.cz/maps/place/Brno-Líšeň/@49.2067268,16.6944214,3a,75y,34.75h,90.36t/data=!3m7!1e1!3m5!1sLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D359.21835%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x4712ecaa0c706647:0x500af0f6614ce10!6m1!1e1

JENŽE SE NEPODAŘILO ODKOUPIT DŮM S POZEMKY, KTERÝ STOJÍ TRATI V CESTĚ!!

0/0
14.1.2016 16:51

M79i27l79a97n 29M52a61j86e87r78č27í70k 1960580804906

Ovšem jsem si uvědomil - máš pravdu V Brně Modřicích smyčka tramvají opravdu není, ale to jen z důvodu tzv. odtržení Modřic od Brna v 1.polovině 90.let, od kdy jsou Modřice samostatnou obcí = nejsou v, ale "jen" u Brna!

0/0
14.1.2016 17:00

J96o57z64e96f 44D35u40h16a18c81e55k 7931440313980

hm to je zaujimave, v Modricich som docela casto a na konci trate je tocna (asi prazaci tomu hovoria smycka), navyse aj ta zastavka sa vola Modrice-smycka :)

0/0
18.1.2016 10:39

M45i79l91a46n 83M79a65j19e43r60č67í43k 1190690424506

Po rekonstrukci se zařadí mezi 2. nejlepší typ tramvaje v Praze - tím prvním považuji samozřejmě 15T, ale ani ne kvůli věku/stáří(mládí), ale 100% nízkopodlažnosti a většímu počtu dveří pro cestující (6 ks na jedné nástupní straně proti 5-ti u KT, které jsou všechny užší než u 15T a navíc oboje krajní jsou dokonce jen 3/4 oproti těm 3 uprostřed).

Jen je škoda, že mnoho cestujících se nenaučilo využívat průchodnosti celé cca 30m dlouhé TRAM soupravy (kam spadají právě 15T i KT) a neustále vídám, že v některé její části je doslova natřískáno a v jiné výrazně volněji a přitom možné rovnoměrné rozprostření se po celé délce je bez rizika ujetí spoje kvůli přebíhání mezi spřaženými jednotlivými vozy.

+3/0
14.1.2016 14:17

O46l60d31ř87i18c83h 18J16a54n86e73č88e47k 8959676513651

souhlas, KT8 patří k tomu lepšímu, co po městských kolejích jezdilo a jezdí

0/0
14.1.2016 14:34

E79v80ž90e15n 21P95o20l40á48k 3318468751903

Na to bohužel stačí jeden inteligent, který si stoupne do průchodu a vůbec mu není divné, že na jedné straně do něj vrážejí a na druhé je naprosto volno.

0/0
14.1.2016 21:34

M30i45l75a41n 18M42a22j43e89r61č70í85k 1900950164766

A nikdo z těch vrážejících do "inteligenta" stojícího uprostřed průchodu tzv. kloubem 15T není dostatečně inteligentní, aby si (jako já) řekl "prosím, můžete se posunout" nebo "prosím, můžete mne/nás pustit dál" = těch Vašich "inteligentů" je tam dle mne víc, protože proč na mé pohodlí má myslet jiný, když mám pusu na to, abych si své potřeby zajistil sám?

0/0
14.1.2016 21:57

E71v46ž92e26n 77P39o87l51á44k 3348638211563

Když stojím hned u něj, samozřejmě se o jeho uhnutí postarám. Není ale právě příjemné na něj pokřikovat přes půl vozu, když před ním stojí více takových.

0/0
14.1.2016 22:05

M69i62l71a39n 63M66a37j22e16r87č34í38k 1310880294296

To jen potvrzujete můj původní nářek, že se v MHD nesmyslně chová spousta lidí a nikoliv jen nějaký jeden člověk, jak mohlo vyznít z Vaší původní reakce na mne.

0/0
14.1.2016 22:32

J29i29ř98í 14K63o75c84u52r59e22k 6895574335958

Vzhledem k ceně nového městského autobusu - 4x tolik, na kolik vyjde ta tramvaj, a k tomu, že ta tramvaj městský autobus přežije, idkyž je ojetá, tak je to výhodná koupě. Aspoň bude náhrada za nepovedené 14T.

+3/0
14.1.2016 13:43

P82e77t11r 86P29e97t98r 6563372398773

Autobusy nejsou řešení, protože v místech, kde jsou tramvaje (a později teda výluka) bývají na silnicích často kolony takže by autobusy stály stejně jako auta. Já myslím, že hlavně proto sáhli rovnou po tramvajích. Provoz v Praze je prostě každodenní problém a oceňuji, že ho aspoň takhle řeší :)

0/0
15.1.2016 9:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.