Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Porucha vedení zastavila vlaky mezi pražským Radotínem a Smíchovem

Ve středu odpoledne se zkomplikovala doprava lidem cestujícím po trati z Prahy do Plzně. Mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín se porouchalo trakční vedení. Místo rychlíků tudy více než dvě hodiny jezdily autobusy a regionální spoje. Provoz byl obnoven krátce před šestou hodinou večer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a34n 44V29e87l37i92z 3199357942510

Totální selhání ČD pokud jde o informovanost cestujících a řešení krizové situace. Náhradní autobusová doprava pouze do Radotína, kde se hromadily tisíce lidí, kteří pokračovali směrem na Beroun. Místo, abych na obnovení provozu čekal v teple u McDonalda, mrznul jsem 3 hodiny v Radotíně. Proč tam ty lidi vozili, když to nemělo žádné pokračování? Proč vůbec dělali náhradní dopravu do Radotína, kam jako alternativa jezdí autobus standardně?

0/0
22.1.2016 14:55

P35a33v88e51l 55K83r35u81p67i79č57k84a 8261260841

Proč autor článku píše jenom o rychlících? Tuto trať používají lidé z Radotína a dál na Beroun lidé z mnoha středočeských měst a vesnic. V inkriminované době se jedná o tisíce lidí (včetně školáků) a ti imbec.lové z ČD nasadí mezi Smíchovem a Radotínem 8 (osm!) autobusů.

Přičemž cesta tam a zpátky trvá 45-50 min bez nastupování.

To je opatření dobrétak akorát pro primitivní novináře a tupé pisálky - lidem, které porucha připravila o čas, toto opatření stejně moc nepomohlo.

A přitom se na této trati taková výluka přihodí cca 2-3x za rok.

Jak je možné, že management nemá připravené efektivní nouzové řešení???

0/0
21.1.2016 7:46

B53o17h65u63s98l59a49v 88K11r35á14l21í56k 2911730389496

Myslíte jako že by měly ČD u každé trati nepřetržitě preventivně nachystáno třicet autobusů i s řidiči? Chápete rozdíl mezi plánovanou výlukou a mimořádným přerušením provozu?

0/0
21.1.2016 10:38

P97a97v11e95l 36K75r29u90p80i74č68k84a 8151510761

Samozřejmě že chápu.

Ať mají připraevno tolik autobusů, aby lidi stihli dopravit včas domů. Je to starost jejich managementu a nastavení havarijního plánu.

0/0
21.1.2016 18:48
Foto

B48r40o52n75i91s50l51a43v 68G68a89b91r16y94š 2332569631

Takže jste to nepochopil.

0/0
21.1.2016 22:51

P68a10v91e52l 87K44r54u18p64i66č72k82a 8291960301

To bych Vás prosil o vysvětlení, co na tom mám chápat?

Potřebuji se dostat domů. ČD mi nabídly své služby - já jsem na jejic nabídku přistoupil. O tom, že mě nechají ve štychu na nádraží v Praze v jejich nabídce není ani slovo.

Tak ať si to zařídí, jak chtějí.

Peníze ode mě dostávají předem.

0/0
24.1.2016 17:16
Foto

B59r45o35n51i49s96l88a18v 55G31a18b54r83y41š 2592319901

Jak je libo. ČD mají v případě nouze nasmlouvány různé autobusové dopravce, pokud by bylo nutné zajistit náhradní autobusovou dopravu. Jenže tito dopravci nemají své zázemí všude a nemají zdaleka tolik vozidel, aby spolehlivě vykryly kapacitu, kterou disponují vlaky.

Pokud se stane nějaký průšvih, čili neplánovaná výluka, okamžitě se volá těmto dopravcům a tedy i řidičům. Řidičů, kteří sedí na pohotovosti, není mnoho. Některé musí zavolat z domu, dojet do depa pro autobus a vypravit se na počáteční místo trasy náhradní dopravy. Jak myslíte, že tento proces od zvednutí telefonu do příjezdu na místo může trvat? Krizový plán tedy železniční dopravce má připravený předem, jinak by se sám ochuzoval o klienty.

Stejně tak je to v případě nečekané výluky metra, první autobus NAD může přijet klidně i za 20 minut. Není to tím, že nejsou připravení na krizový stav, ale na to, že se to prostě dříve stihnout nedá.

Takže zkuste zapojit mozek, vžít se do role dopravce, a spočítat si finanční i časové náklady. A když už budete u toho, navrhněte pak optimální umístění takového autobusového depa, počet řidičů v pohotovosti a počet vozidel, kterými budete zajišťovat náhradní dopravu, když drtivá většina jich jezdí na pravidelných linkách. Poradím Vám, že úlohu můžete vyřešit pomocí teorie grafů a operačního výzkumu.

Nuže, čekám na Vaše řešení.

0/0
24.1.2016 19:33

P82a61v88e80l 94K23r78u40p59i33č13k15a 8951350141

Vážený pane Gabryši,

děkuji za Vaše obsáhlé "vysvětlení".

Ve vší úctě, ale proč by se měl vžívat do role ČD? Mě jejich problémy nezajímají - stejně jako managementu (i zaměstnancům) této organizace pranic nezáleží na mých problémech. Já ale nechci, aby chápali mé potíže. Jediné, co po nich chci, aby mě odvezli v předem (jimi) určený čas z místa A do místa B. Zaplatím jim za to peníze, o které si řeknou. Nesmlouvám.

Za to očekávám, že nebudu mít problémy na svých každodenních cestách do/z zaměstnání.

Vámi výše uvedený postup je pouze náznakem toho, jak by se situace měla řešit - o začátku je jasné, že je to pouze "hra na řešení" a nikoliv efektivní způsob, jak se vypořádat s problémy.

Mě osobně nezajímá, co bylo nutné udělat, aby "to nestačilo", ale chci, aby se smlouvy (předplacené služby, uložené úkoly) plnily včas a v plném rozsahu.

Zdravím

Pavel Krupička

P.S.: O můj mozek starost nemějte, ten je každodenně dostaečně v permanenci. Mozek by měli zapojovat kinder manažéři, kteří nejsou schopni zajistit cestujícím to, co mají u jejich organizace předplaceno.

P.P.S.: Mladí komunisté ve vedení ČD svoji manažesrskou neschopnost dále "vyšperkovávají" tím, že cestujícím zatajují aktuální informace (jak píše ve svém příspěvku v tomto vlákně pan Veliz).

0/0
25.1.2016 17:46
Foto

B12r27o18n85i96s13l95a27v 43G57a51b55r98y36š 2982859551

Tak já potom nevím co s Vámi.

0/0
25.1.2016 17:53

P21a87v50e68l 75K38r76u82p46i70č54k83a 8191760941

:-)

Nápodobně. Stejně tak Vy nechcete rozumět mým argumentům, že chci za své peníze dostat to, co jsem si zaplatil a že mě nezajímají kecy, proč to nedostanu (jsem, de facto, okrádán).

0/0
25.1.2016 18:06
Foto

B97r15o49n86i16s55l29a72v 73G75a91b76r97y94š 2452819181

Jak nápodobně? Já přece nejsem dopravce, ale obyčejný cestující. Jen jsem lépe informovaný o faktorech, které tuto událost způsobují. Vy jen sprostě nadáváte lidem, kteří za to nemůžou. A víc Vás nezajímá.

0/0
25.1.2016 18:19

P77a14v78e96l 48K57r89u38p66i27č31k73a 8291440961

Jak "lidem, kteří za nic nemůžou"?? Management, který za nic nemůže???

Tak to mi promiňte: to jste tedy pěkně srandovní. Proč si myslíte, že management za nic nemůže. A kdo tedy?

0/0
25.1.2016 18:55
Foto

B86r95o71n88i58s14l87a50v 71G11a44b23r55y65š 2122179531

Kdo může za to, že se v naší obci objevily povodně?

Kdo může za to, že se na železničním přejezdu srazí vlak s autem a způsobí zpoždění vlaku a následnou výluku? Jsou to snad ČD? Okamžitě se zjišťuje situace a svolává náhradní doprava. Od toho je operační krizové řízení. Ale nedá se to uskutečnit během několika sekund.

To je to samé v autě. Jedu autem po dálnici a najednou tupec přede mnou způsobí nehodu tak, že je dálnice neprůjezdná. Platím dálniční známku, abych jezdil, a ne abych stál v tříkilometrové koloně. Ale přesto s tím nic neudělám.

0/0
25.1.2016 19:01

P92a55v87e73l 94K85r30u10p69i89č67k97a 8391430161

Mohu se zeptat: vy jste z Moravy?

0/0
25.1.2016 19:32
Foto

B58r69o12n78i60s48l94a21v 15G25a29b91r59y17š 2272379321

Jak to s tím souvisí?

0/0
25.1.2016 20:13

P14a74v18e26l 36K52r92u50p82i24č63k28a 8671490121

Dejme tomu, že se jedná o můj soukromý sociologický průzkum.

Jste z Čech, Moravy, nebo ze Slezska?

0/0
25.1.2016 21:36
Foto

B21r75o24n26i31s94l58a83v 90G75a37b34r98y73š 2242849501

Abych byl přesný, tak z moravské enklávy ve Slezsku. :-)

0/0
25.1.2016 22:32

P96e17t89r 21P16e83t54r 7942920620332

Určitě za to mohou hekři z ruská.

0/0
20.1.2016 21:39

M95a11r70e32k 10P64r73c91h66a25l 3266550889579

Vlaky nabírají spoždění již standardně a na ČD se nedá spolehnout. Denně jezdí všechno pozdě!!!!

0/−2
20.1.2016 21:08

R86o31b77e67r12t 73H55o89m63o53l53k64a 2600232682341

To už bohužel dávno není pravda... Za posledních pár let mám zkušenost s tím, že zpoždění už prakticky neexistuje

0/0
20.1.2016 23:31

P15a24v21e14l 87K96r23u13p38i97č12k91a 8831850331

To by mě zajímalo, jak často jezdíte vlakem.

Já s ním jezdím denně (na trati, o které píše článek) a zpoždění jsou na denním pořádku.

0/0
21.1.2016 7:39

R25o33b95e89r37t 64H46o16m41o55l37k97a 2960752202101

Jezdím nepravidelně na různých tratích, obvykle cesta začíná / končí v Praze. A zpoždění jsem už dlouho nezažil. Na jedné trati někde to samozřejmě může být jinak...

0/0
21.1.2016 7:42
Foto

B29r48o12n63i13s86l63a52v 71G19a72b78r15y59š 2522609651

Můj kolega jezdí do práce autem a kvůli zácpám a dalším zoufalcům se do práce prostě včas nedostane.

0/0
21.1.2016 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.