Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Porucha vedení zastavila vlaky mezi pražským Radotínem a Smíchovem

Ve středu odpoledne se zkomplikovala doprava lidem cestujícím po trati z Prahy do Plzně. Mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín se porouchalo trakční vedení. Místo rychlíků tudy více než dvě hodiny jezdily autobusy a regionální spoje. Provoz byl obnoven krátce před šestou hodinou večer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a52n 37V75e41l57i33z 3739537242700

Totální selhání ČD pokud jde o informovanost cestujících a řešení krizové situace. Náhradní autobusová doprava pouze do Radotína, kde se hromadily tisíce lidí, kteří pokračovali směrem na Beroun. Místo, abych na obnovení provozu čekal v teple u McDonalda, mrznul jsem 3 hodiny v Radotíně. Proč tam ty lidi vozili, když to nemělo žádné pokračování? Proč vůbec dělali náhradní dopravu do Radotína, kam jako alternativa jezdí autobus standardně?

0/0
22.1.2016 14:55

P22a76v66e42l 28K91r94u28p47i39č49k92a 8401720521

Proč autor článku píše jenom o rychlících? Tuto trať používají lidé z Radotína a dál na Beroun lidé z mnoha středočeských měst a vesnic. V inkriminované době se jedná o tisíce lidí (včetně školáků) a ti imbec.lové z ČD nasadí mezi Smíchovem a Radotínem 8 (osm!) autobusů.

Přičemž cesta tam a zpátky trvá 45-50 min bez nastupování.

To je opatření dobrétak akorát pro primitivní novináře a tupé pisálky - lidem, které porucha připravila o čas, toto opatření stejně moc nepomohlo.

A přitom se na této trati taková výluka přihodí cca 2-3x za rok.

Jak je možné, že management nemá připravené efektivní nouzové řešení???

0/0
21.1.2016 7:46

B82o54h88u98s36l51a71v 64K13r86á51l89í60k 2471170519796

Myslíte jako že by měly ČD u každé trati nepřetržitě preventivně nachystáno třicet autobusů i s řidiči? Chápete rozdíl mezi plánovanou výlukou a mimořádným přerušením provozu?

0/0
21.1.2016 10:38

P86a95v91e63l 88K12r58u40p78i82č80k28a 8621590951

Samozřejmě že chápu.

Ať mají připraevno tolik autobusů, aby lidi stihli dopravit včas domů. Je to starost jejich managementu a nastavení havarijního plánu.

0/0
21.1.2016 18:48
Foto

B13r88o74n77i84s53l87a28v 50G21a63b55r76y11š 2442799391

Takže jste to nepochopil.

0/0
21.1.2016 22:51

P87a69v16e44l 80K87r92u52p40i68č56k68a 8891450491

To bych Vás prosil o vysvětlení, co na tom mám chápat?

Potřebuji se dostat domů. ČD mi nabídly své služby - já jsem na jejic nabídku přistoupil. O tom, že mě nechají ve štychu na nádraží v Praze v jejich nabídce není ani slovo.

Tak ať si to zařídí, jak chtějí.

Peníze ode mě dostávají předem.

0/0
24.1.2016 17:16
Foto

B37r55o86n70i72s39l66a35v 97G77a51b51r35y56š 2812389441

Jak je libo. ČD mají v případě nouze nasmlouvány různé autobusové dopravce, pokud by bylo nutné zajistit náhradní autobusovou dopravu. Jenže tito dopravci nemají své zázemí všude a nemají zdaleka tolik vozidel, aby spolehlivě vykryly kapacitu, kterou disponují vlaky.

Pokud se stane nějaký průšvih, čili neplánovaná výluka, okamžitě se volá těmto dopravcům a tedy i řidičům. Řidičů, kteří sedí na pohotovosti, není mnoho. Některé musí zavolat z domu, dojet do depa pro autobus a vypravit se na počáteční místo trasy náhradní dopravy. Jak myslíte, že tento proces od zvednutí telefonu do příjezdu na místo může trvat? Krizový plán tedy železniční dopravce má připravený předem, jinak by se sám ochuzoval o klienty.

Stejně tak je to v případě nečekané výluky metra, první autobus NAD může přijet klidně i za 20 minut. Není to tím, že nejsou připravení na krizový stav, ale na to, že se to prostě dříve stihnout nedá.

Takže zkuste zapojit mozek, vžít se do role dopravce, a spočítat si finanční i časové náklady. A když už budete u toho, navrhněte pak optimální umístění takového autobusového depa, počet řidičů v pohotovosti a počet vozidel, kterými budete zajišťovat náhradní dopravu, když drtivá většina jich jezdí na pravidelných linkách. Poradím Vám, že úlohu můžete vyřešit pomocí teorie grafů a operačního výzkumu.

Nuže, čekám na Vaše řešení.

0/0
24.1.2016 19:33

P12a50v40e92l 52K61r32u10p81i35č53k84a 8401580591

Vážený pane Gabryši,

děkuji za Vaše obsáhlé "vysvětlení".

Ve vší úctě, ale proč by se měl vžívat do role ČD? Mě jejich problémy nezajímají - stejně jako managementu (i zaměstnancům) této organizace pranic nezáleží na mých problémech. Já ale nechci, aby chápali mé potíže. Jediné, co po nich chci, aby mě odvezli v předem (jimi) určený čas z místa A do místa B. Zaplatím jim za to peníze, o které si řeknou. Nesmlouvám.

Za to očekávám, že nebudu mít problémy na svých každodenních cestách do/z zaměstnání.

Vámi výše uvedený postup je pouze náznakem toho, jak by se situace měla řešit - o začátku je jasné, že je to pouze "hra na řešení" a nikoliv efektivní způsob, jak se vypořádat s problémy.

Mě osobně nezajímá, co bylo nutné udělat, aby "to nestačilo", ale chci, aby se smlouvy (předplacené služby, uložené úkoly) plnily včas a v plném rozsahu.

Zdravím

Pavel Krupička

P.S.: O můj mozek starost nemějte, ten je každodenně dostaečně v permanenci. Mozek by měli zapojovat kinder manažéři, kteří nejsou schopni zajistit cestujícím to, co mají u jejich organizace předplaceno.

P.P.S.: Mladí komunisté ve vedení ČD svoji manažesrskou neschopnost dále "vyšperkovávají" tím, že cestujícím zatajují aktuální informace (jak píše ve svém příspěvku v tomto vlákně pan Veliz).

0/0
25.1.2016 17:46
Foto

B75r23o28n30i24s72l17a10v 30G43a17b66r38y46š 2662959581

Tak já potom nevím co s Vámi.

0/0
25.1.2016 17:53

P39a22v65e49l 14K56r83u93p64i69č90k13a 8221500661

:-)

Nápodobně. Stejně tak Vy nechcete rozumět mým argumentům, že chci za své peníze dostat to, co jsem si zaplatil a že mě nezajímají kecy, proč to nedostanu (jsem, de facto, okrádán).

0/0
25.1.2016 18:06
Foto

B28r90o74n21i37s60l23a70v 94G50a20b58r44y93š 2922639241

Jak nápodobně? Já přece nejsem dopravce, ale obyčejný cestující. Jen jsem lépe informovaný o faktorech, které tuto událost způsobují. Vy jen sprostě nadáváte lidem, kteří za to nemůžou. A víc Vás nezajímá.

0/0
25.1.2016 18:19

P39a94v54e28l 92K20r70u65p44i36č59k13a 8261950171

Jak "lidem, kteří za nic nemůžou"?? Management, který za nic nemůže???

Tak to mi promiňte: to jste tedy pěkně srandovní. Proč si myslíte, že management za nic nemůže. A kdo tedy?

0/0
25.1.2016 18:55
Foto

B91r49o48n46i71s55l67a96v 26G50a69b97r93y97š 2482989701

Kdo může za to, že se v naší obci objevily povodně?

Kdo může za to, že se na železničním přejezdu srazí vlak s autem a způsobí zpoždění vlaku a následnou výluku? Jsou to snad ČD? Okamžitě se zjišťuje situace a svolává náhradní doprava. Od toho je operační krizové řízení. Ale nedá se to uskutečnit během několika sekund.

To je to samé v autě. Jedu autem po dálnici a najednou tupec přede mnou způsobí nehodu tak, že je dálnice neprůjezdná. Platím dálniční známku, abych jezdil, a ne abych stál v tříkilometrové koloně. Ale přesto s tím nic neudělám.

0/0
25.1.2016 19:01

P16a75v73e26l 95K48r34u80p14i54č92k33a 8631670771

Mohu se zeptat: vy jste z Moravy?

0/0
25.1.2016 19:32
Foto

B53r12o66n94i55s55l91a67v 70G96a38b77r32y21š 2752679941

Jak to s tím souvisí?

0/0
25.1.2016 20:13

P36a88v96e49l 31K90r95u11p23i65č66k10a 8741720621

Dejme tomu, že se jedná o můj soukromý sociologický průzkum.

Jste z Čech, Moravy, nebo ze Slezska?

0/0
25.1.2016 21:36
Foto

B81r91o54n91i40s53l52a24v 24G17a13b28r67y69š 2112699371

Abych byl přesný, tak z moravské enklávy ve Slezsku. :-)

0/0
25.1.2016 22:32

P85e96t95r 73P69e38t31r 7212700920422

Určitě za to mohou hekři z ruská.

0/0
20.1.2016 21:39

M89a34r66e95k 34P74r94c40h65a83l 3376510839739

Vlaky nabírají spoždění již standardně a na ČD se nedá spolehnout. Denně jezdí všechno pozdě!!!!

0/−2
20.1.2016 21:08

R82o41b28e71r37t 40H22o95m39o23l76k75a 2870212632331

To už bohužel dávno není pravda... Za posledních pár let mám zkušenost s tím, že zpoždění už prakticky neexistuje

0/0
20.1.2016 23:31

P80a69v59e20l 34K88r49u16p93i91č74k69a 8131520581

To by mě zajímalo, jak často jezdíte vlakem.

Já s ním jezdím denně (na trati, o které píše článek) a zpoždění jsou na denním pořádku.

0/0
21.1.2016 7:39

R55o22b10e86r95t 12H48o42m61o30l93k93a 2530282572861

Jezdím nepravidelně na různých tratích, obvykle cesta začíná / končí v Praze. A zpoždění jsem už dlouho nezažil. Na jedné trati někde to samozřejmě může být jinak...

0/0
21.1.2016 7:42
Foto

B82r76o42n12i66s90l72a49v 92G90a21b76r45y65š 2512919851

Můj kolega jezdí do práce autem a kvůli zácpám a dalším zoufalcům se do práce prostě včas nedostane.

0/0
21.1.2016 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.