Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Porucha vedení zastavila vlaky mezi pražským Radotínem a Smíchovem

Ve středu odpoledne se zkomplikovala doprava lidem cestujícím po trati z Prahy do Plzně. Mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín se porouchalo trakční vedení. Místo rychlíků tudy více než dvě hodiny jezdily autobusy a regionální spoje. Provoz byl obnoven krátce před šestou hodinou večer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a61n 95V25e98l41i27z 3259827122610

Totální selhání ČD pokud jde o informovanost cestujících a řešení krizové situace. Náhradní autobusová doprava pouze do Radotína, kde se hromadily tisíce lidí, kteří pokračovali směrem na Beroun. Místo, abych na obnovení provozu čekal v teple u McDonalda, mrznul jsem 3 hodiny v Radotíně. Proč tam ty lidi vozili, když to nemělo žádné pokračování? Proč vůbec dělali náhradní dopravu do Radotína, kam jako alternativa jezdí autobus standardně?

0/0
22.1.2016 14:55

P84a17v56e52l 82K75r92u90p45i66č69k18a 8371590861

Proč autor článku píše jenom o rychlících? Tuto trať používají lidé z Radotína a dál na Beroun lidé z mnoha středočeských měst a vesnic. V inkriminované době se jedná o tisíce lidí (včetně školáků) a ti imbec.lové z ČD nasadí mezi Smíchovem a Radotínem 8 (osm!) autobusů.

Přičemž cesta tam a zpátky trvá 45-50 min bez nastupování.

To je opatření dobrétak akorát pro primitivní novináře a tupé pisálky - lidem, které porucha připravila o čas, toto opatření stejně moc nepomohlo.

A přitom se na této trati taková výluka přihodí cca 2-3x za rok.

Jak je možné, že management nemá připravené efektivní nouzové řešení???

0/0
21.1.2016 7:46

B69o92h24u15s68l32a18v 58K78r37á61l57í10k 2441500549566

Myslíte jako že by měly ČD u každé trati nepřetržitě preventivně nachystáno třicet autobusů i s řidiči? Chápete rozdíl mezi plánovanou výlukou a mimořádným přerušením provozu?

0/0
21.1.2016 10:38

P74a12v79e17l 61K16r40u12p55i53č97k15a 8241520671

Samozřejmě že chápu.

Ať mají připraevno tolik autobusů, aby lidi stihli dopravit včas domů. Je to starost jejich managementu a nastavení havarijního plánu.

0/0
21.1.2016 18:48

B64r22o70n34i10s76l42a39v 76G57a76b25r31y28š 6915564940

Takže jste to nepochopil.

0/0
21.1.2016 22:51

P22a23v43e34l 78K78r18u86p83i13č23k78a 8201530641

To bych Vás prosil o vysvětlení, co na tom mám chápat?

Potřebuji se dostat domů. ČD mi nabídly své služby - já jsem na jejic nabídku přistoupil. O tom, že mě nechají ve štychu na nádraží v Praze v jejich nabídce není ani slovo.

Tak ať si to zařídí, jak chtějí.

Peníze ode mě dostávají předem.

0/0
24.1.2016 17:16

B83r92o91n87i73s25l54a79v 41G72a13b58r83y89š 6195834620

Jak je libo. ČD mají v případě nouze nasmlouvány různé autobusové dopravce, pokud by bylo nutné zajistit náhradní autobusovou dopravu. Jenže tito dopravci nemají své zázemí všude a nemají zdaleka tolik vozidel, aby spolehlivě vykryly kapacitu, kterou disponují vlaky.

Pokud se stane nějaký průšvih, čili neplánovaná výluka, okamžitě se volá těmto dopravcům a tedy i řidičům. Řidičů, kteří sedí na pohotovosti, není mnoho. Některé musí zavolat z domu, dojet do depa pro autobus a vypravit se na počáteční místo trasy náhradní dopravy. Jak myslíte, že tento proces od zvednutí telefonu do příjezdu na místo může trvat? Krizový plán tedy železniční dopravce má připravený předem, jinak by se sám ochuzoval o klienty.

Stejně tak je to v případě nečekané výluky metra, první autobus NAD může přijet klidně i za 20 minut. Není to tím, že nejsou připravení na krizový stav, ale na to, že se to prostě dříve stihnout nedá.

Takže zkuste zapojit mozek, vžít se do role dopravce, a spočítat si finanční i časové náklady. A když už budete u toho, navrhněte pak optimální umístění takového autobusového depa, počet řidičů v pohotovosti a počet vozidel, kterými budete zajišťovat náhradní dopravu, když drtivá většina jich jezdí na pravidelných linkách. Poradím Vám, že úlohu můžete vyřešit pomocí teorie grafů a operačního výzkumu.

Nuže, čekám na Vaše řešení.

0/0
24.1.2016 19:33

P96a13v92e11l 19K43r85u42p61i47č25k72a 8281600661

Vážený pane Gabryši,

děkuji za Vaše obsáhlé "vysvětlení".

Ve vší úctě, ale proč by se měl vžívat do role ČD? Mě jejich problémy nezajímají - stejně jako managementu (i zaměstnancům) této organizace pranic nezáleží na mých problémech. Já ale nechci, aby chápali mé potíže. Jediné, co po nich chci, aby mě odvezli v předem (jimi) určený čas z místa A do místa B. Zaplatím jim za to peníze, o které si řeknou. Nesmlouvám.

Za to očekávám, že nebudu mít problémy na svých každodenních cestách do/z zaměstnání.

Vámi výše uvedený postup je pouze náznakem toho, jak by se situace měla řešit - o začátku je jasné, že je to pouze "hra na řešení" a nikoliv efektivní způsob, jak se vypořádat s problémy.

Mě osobně nezajímá, co bylo nutné udělat, aby "to nestačilo", ale chci, aby se smlouvy (předplacené služby, uložené úkoly) plnily včas a v plném rozsahu.

Zdravím

Pavel Krupička

P.S.: O můj mozek starost nemějte, ten je každodenně dostaečně v permanenci. Mozek by měli zapojovat kinder manažéři, kteří nejsou schopni zajistit cestujícím to, co mají u jejich organizace předplaceno.

P.P.S.: Mladí komunisté ve vedení ČD svoji manažesrskou neschopnost dále "vyšperkovávají" tím, že cestujícím zatajují aktuální informace (jak píše ve svém příspěvku v tomto vlákně pan Veliz).

0/0
25.1.2016 17:46

B14r22o41n37i35s13l81a78v 66G42a11b60r75y29š 6345954740

Tak já potom nevím co s Vámi.

0/0
25.1.2016 17:53

P29a60v80e17l 59K63r73u58p16i55č21k77a 8381160221

:-)

Nápodobně. Stejně tak Vy nechcete rozumět mým argumentům, že chci za své peníze dostat to, co jsem si zaplatil a že mě nezajímají kecy, proč to nedostanu (jsem, de facto, okrádán).

0/0
25.1.2016 18:06

B22r46o54n70i58s80l57a58v 24G34a35b67r17y82š 6195224370

Jak nápodobně? Já přece nejsem dopravce, ale obyčejný cestující. Jen jsem lépe informovaný o faktorech, které tuto událost způsobují. Vy jen sprostě nadáváte lidem, kteří za to nemůžou. A víc Vás nezajímá.

0/0
25.1.2016 18:19

P50a50v53e67l 78K58r54u57p66i77č28k57a 8701100381

Jak "lidem, kteří za nic nemůžou"?? Management, který za nic nemůže???

Tak to mi promiňte: to jste tedy pěkně srandovní. Proč si myslíte, že management za nic nemůže. A kdo tedy?

0/0
25.1.2016 18:55

B35r87o48n39i74s62l46a92v 70G11a66b82r33y94š 6655754960

Kdo může za to, že se v naší obci objevily povodně?

Kdo může za to, že se na železničním přejezdu srazí vlak s autem a způsobí zpoždění vlaku a následnou výluku? Jsou to snad ČD? Okamžitě se zjišťuje situace a svolává náhradní doprava. Od toho je operační krizové řízení. Ale nedá se to uskutečnit během několika sekund.

To je to samé v autě. Jedu autem po dálnici a najednou tupec přede mnou způsobí nehodu tak, že je dálnice neprůjezdná. Platím dálniční známku, abych jezdil, a ne abych stál v tříkilometrové koloně. Ale přesto s tím nic neudělám.

0/0
25.1.2016 19:01

P42a83v36e86l 62K54r42u86p10i23č91k13a 8391100531

Mohu se zeptat: vy jste z Moravy?

0/0
25.1.2016 19:32

B33r96o41n29i43s78l47a74v 13G57a82b65r22y75š 6305624100

Jak to s tím souvisí?

0/0
25.1.2016 20:13

P11a31v25e86l 72K50r72u43p15i52č74k49a 8541890401

Dejme tomu, že se jedná o můj soukromý sociologický průzkum.

Jste z Čech, Moravy, nebo ze Slezska?

0/0
25.1.2016 21:36

B11r22o58n36i63s46l41a27v 94G18a32b39r78y87š 6305204780

Abych byl přesný, tak z moravské enklávy ve Slezsku. :-)

0/0
25.1.2016 22:32

P60e90t11r 18P84e66t59r 7552680850382

Určitě za to mohou hekři z ruská.

0/0
20.1.2016 21:39

M35a72r35e58k 66P51r64c10h27a92l 3976620699139

Vlaky nabírají spoždění již standardně a na ČD se nedá spolehnout. Denně jezdí všechno pozdě!!!!

0/−2
20.1.2016 21:08

R30o77b49e20r92t 54H84o42m94o88l62k88a 2320252552971

To už bohužel dávno není pravda... Za posledních pár let mám zkušenost s tím, že zpoždění už prakticky neexistuje

0/0
20.1.2016 23:31

P79a94v60e13l 90K31r82u73p72i37č33k29a 8921850611

To by mě zajímalo, jak často jezdíte vlakem.

Já s ním jezdím denně (na trati, o které píše článek) a zpoždění jsou na denním pořádku.

0/0
21.1.2016 7:39

R38o41b14e64r88t 20H44o74m40o52l92k76a 2450942772281

Jezdím nepravidelně na různých tratích, obvykle cesta začíná / končí v Praze. A zpoždění jsem už dlouho nezažil. Na jedné trati někde to samozřejmě může být jinak...

0/0
21.1.2016 7:42

B48r54o28n22i13s12l65a21v 97G93a74b47r64y31š 6645494180

Můj kolega jezdí do práce autem a kvůli zácpám a dalším zoufalcům se do práce prostě včas nedostane.

0/0
21.1.2016 22:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.