Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze by mohla zmizet polovina tramvajových linek. Kvůli přečíslování

Z pražské tramvajové sítě by mohlo zmizet několik linek. V jednom ze tří návrhů změn MHD to navrhuje organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Počtu vozů v ulicích by se ale změny nedotkly, jezdilo by jich stále stejně. Změny mají začít platit od 1. července 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K81a48r75e93l 67D83r25d15a 6823575117409

Základní problém pražské dopravy je pitomý cestující, co hodlá dopravu všem hlavně sabotovat. (Pokud by někoho zajímalo, kde se vezmou teroristé, co škodí svým sousedům. Tak zhruba zde.)

Třeba, metrem se v Praze nejezdí, "protože je to nepraktické - dlouhé nástupy a přestupy, moc chození, pitomý tunel a není kam koukat, lze čumět jen na ostatní... Tramvaj je mnohem lepší. Rv;-D A on je to v kostce hlavní problém pražské dopravy. Chybí tady revizor Anděl, co by lidem vynadal, jak mají jezdit ekonomicky. ;-D

Jsem pro pročesání tramvají. Sám jsem jezdil autobus-metro-tramvaj, od vchodu ke vchodu. Změnil jsem to na pěšky-metro-metro-pěšky. Ten pohyb je znát. Už jsem zase docent. ;-D Čím víc chodíte, tím lépe a radostněji chodíte. Trénink je potřeba.

Průser na obzoru. ROPID tady provozuje sabotážní páteřní autobus, co tu moji trasu jede od vchodu ke vchodu. Už jsem ho z lenosti zkusil. Dá se tomu tak snadno propadnout. Je to tak snadné. Je to jak droga. Normální výhul. Má jen pár háčků na kráse. Jsem z něj tak vyklepaný, že mi žaludek půl dne zvrací. A pak, ráno jede 30-35 minut. Minule jsem večer chytal poštu a dal jsem tomu 45 minut. Nestačilo to. Vždyť jede stejně, vyhrazené pruhy, kde nabere 10 minut navíc?

Jestli chce ROPID zlepšovat a měnit dopravu, měl by najmout tým psychologů a psychiatrů a začít manipulovat myšlení pražských cestujících. Jinak nemá šanci. ;-D

+1/−2
23.1.2016 11:19

M86i15l15o23š 60S39e72t52í38k 3419629544630

Tedy pane Drdo, mě spíše připadá, že byste k tomu psychiatrovi měl zajít sám. ;-)

+4/0
25.1.2016 19:58

J20a71r85o34s66l16a93v 18J97o67s21e79f 5122190890134

A co zkusit místo pěšky - metro- pěšky, jenom pěšky? Třeba vám to vylepší i hlavu.

+1/0
27.1.2016 7:59

T49o34m44a91s 81K88o49h63o21u94t 7589141867762

Navrhoval bych jinou změnu: zrušit Ropid.

+2/0
23.1.2016 10:30

M49a84r30e40k 56M21a38r79t26i50n 8179314886470

Nic proti, ale hlavně by to chtělo vyhodit pár lidí z Ropidu (je jich tam zbytečně moc) a strčit tam fakt odborníky. Ne lidi, co si pletou reálný provoz MHD s modelovým kolejištěm, které je časem omrzí a tak ho musí hned přestavovat.

+1/0
23.1.2016 0:24

Z93d43e57n30e82k 48S88k16y28b62a 9813314326323

Ten, kdo to z firmy ROPID vymyslel, bych nechal chodit pěšky a Krnáčovu navíc na boso. Odebrat služební auta, ať si uvědomí, co ti všiváci vymýšlejí. FUJ !!!

+3/0
22.1.2016 21:01

Z23d71e56n88e30k 30S27k35y58b71a 9613774746683

Šéfa ROPIDU a další hlavouny této firmy bych nechal chodit pěšky a těm úplně nejvyšším bych odebral služební auta. Takovou krávovinu může vymyslet akorát blbec, který MHD v Praze nepoužívá. Krnáčovou bych navíc nechal chodit na boso.

+2/0
22.1.2016 20:58

I18v92a83n 59P10r11o68c76h46á38z31k48a 3871424665675

Ať jde už pan Tomčík se svým konceptem páteřních linek do háje! (pokud to mám napsat ještě slušně).

Kdo má stále zbytečně přestupovat, chodit kvůli tomu stovky metrů na jiné zastávky, čekat na další spoje a mrznout na ulici. Přál bych mu, aby byl invalidní a musel tohle martýrium denně podnikat.

+5/0
22.1.2016 20:08

K58a35r87e16l 65L54a93n27g10r 2672297670848

Jo Ropid to je genialita. Dříve na Knížecí stál rezervní bus a pokud nebyl rezervní poslal se další co měl jet, dneska kulový. Jeden vypadne večer a místo 10 minut tam čumíte 20 minut v mrazu...

+1/0
22.1.2016 18:17

I85v67a14n73a 29N97o34v77á 2312312319628

já jezdím autem

+1/−3
22.1.2016 17:37

R46o34b28e67r81t 41P84r68a89ž23á36k 4898676125620

Já bych jezdil taky (z hygienických důvodů), ale v centru se jaksi blbě parkuje. I bych zaplatil, ale ani za peníze se parkovat jaksi nedá.

+4/0
22.1.2016 18:49

Z98d66e58n41e81k 11S90k60y69b26a 9733674446423

Paní Ivano, vy jste chytrá žena.

0/−1
22.1.2016 21:08

J88i36ř14í 66R53y29s 3304747586284

Já ty změny sleduji už 60 let a vidím,že to je rok od roku lepší a lepší, s nadějí,že za rok se to zase zlepší,až to bude dokonalé.Něco musejí na těch ústředích dělat,to je jasné.;-D

0/0
22.1.2016 17:01

J36a44n 98F93i71a41l24a 7164267455349

Kdysi měly tramvaje tabulku s cílovou stanicí, na každé straně tabulky jedna konečná. Takže na konečné musel řidič tabulku otočit.

Jednou takhle vidím, že tramvaj, jedoucí do Braníka má na tabulce Podbabu. Tak říkám řidičce, že si tabulku zapomněla otočit. Ona se ohradila, že jí otočila už 2x. Asi pro jistotu. :-)

+4/0
22.1.2016 16:40

R21i71c88h48a61r54d 73H57l50a17d72í50k 2365113859329

Myslim si,ze pokud neni verejne znam ani jeden navrh,tezko se o nich da diskutovat...

+2/0
22.1.2016 15:28

M32a23r82t42i33n 17Š40u15l46c 2117969870375

Už jsem to psal v jiné diskusi. Nemá cenu si kvůli linkovému vedení přivodit infarkt... Bylo řečeno, že takhle extrémní je jeden ze tří návrhů. To tedy znamená, že se na něj všichni soustředí, odsoudí ho a ty další návrhy, které se možná nebudou příliš lišit od současného stavu se najednou začnou zdát přijatelnější, i když budou něco redukovat... Takhle se to přece při předkládání projektů běžně dělá;-D

+5/0
22.1.2016 15:09

J12i67n50d97r17a 77V64o24š27t91a 1734554269172

Je to přesně tak. Inu v situaci, kdy už všichni vědí, že to bude zaručeně špatně, ačkoli vůbec netuší, jak to bude, je to jediná možná varianta. Musí se předložit blbost, lid se vyvzteká, zavzpomíná na mládí, kdy jezdil plno tramvají všude a bude to. Co se schválí pak, bude přijato taky s frfňáním, ale celkem s klidem.

+2/0
22.1.2016 15:25

B21r62o93n72i92s84l19a90v 91G43a13b11r13y41š 6835124590

Pokud by někdo měl zájem (včetně ROPIDu ;-)), já jsem ve své kvalifikační práci citoval tyto zdroje:

doktorskou práci Vladimíra Přibyla o dopravních sítích https://www.vse.cz/vskp/id/1216376 a diplomovou práci Jiřího Fatora zaměřenou konkrétně na pražskou tramvajovou síť http://www.vse.cz/vskp/id/1080506. Kromě toho doporučuju habilitační práci Anny Černé a výzkumy prof. Jana Černého. Existuje několik metod, jak vytvořit přehledné linkové vedení, ale bohužel jej málokdo využívá. Jedna jednoduchá, která jde naprogramovat i v obyčejném Excelu, se stará o to, aby vozidla nebyla přeplněná.

0/0
22.1.2016 14:50

G57a84b30r48i48e31l 51H29o32r31t17e15n 9301189853164

Instalace kvalitního systému řízení MHD by postupně vyvolala nežádoucí otázky typu "proč jste to nezavedli už dávno?" a "k čemu nám vlastně jste?" a vzniklý chaos pochopitelně nikdo ze zúčastněných (příjemců finančního plnění za pravidelné vylepšování) nechce.:-/

+2/0
22.1.2016 19:21

F10r29a51n52t37i13š12e28k 21V75a17n94ě15k 1737324407257

A já navrhuji přejmenovat C na A, A na B a B na C a celé to přebarvit do jiných barev.;-D

+20/0
22.1.2016 14:31

O42l26d69ř95i68c71h 40J51a53n69e63č11e85k 8709356263931

a jak už tu někdo navrhoval dopoledne, zavést přímé vlaky spojkami mezi linkami: Zličín - Háje a Dejvická - Kačerov :-P

+5/0
22.1.2016 14:36

F13r22a41n58t31i54š82e11k 36V72a24n56ě23k 1587984757887

To bych zavedl jen ve špičkách. A byly by to linky s označením % a §. ;-D

+6/0
22.1.2016 14:39

O87l91d25ř19i40c56h 21J10a83n42e48č26e35k 8149806773211

a pak ještě taky mezi 22:15 a 23:30 - ovšem pod označením x a z :-P

+6/0
22.1.2016 14:45

O70l20d98ř66i20c70h 86J94a41n98e25č94e40k 8219636343951

sorry... tam mělo být 'ksí' a 'dzéta', ale idnes to nezkousnul ;-(

+7/0
22.1.2016 14:46

B81r43o11n83i72s64l29a57v 47G22a43b83r11y67š 6425774110

Jóóó, kéž by to šlo. :-) Po těch spojkách se ale jezdit s cestujícími nesmí.

0/0
22.1.2016 14:51

O87l87d76ř32i77c30h 38J24a97n57e94č15e52k 8309836903381

tak by hold každý při nástupu do soupravy dostal od zřízence reflexní vestu s nápisem 'EXKURZE' a slušivou helmu ;-)

jo a málem bych zapomněl - ještě by se taky vždy v sobotu, vyjma třetí v měsíci, zato ovšem na výročí VŘSR a 9. května měly stanice vrátit ke svým původním jménům z 80. let. samozřejmě včetně stanic, které tato jména dostala jen na papíře, ale ještě před otevřením byly přejmenovány.

0/0
22.1.2016 14:57

B32r47o76n36i96s55l78a18v 71G58a52b20r39y40š 6825274380

Koukám, že jste docela masochista.

V tom případě se Vám bude líbit pardubická linka č. 12. Toto je zastávkový jízdní řád na hlavním nádraží: http://www.dpmp.cz/jr/platnost_20160104/JR1200000016002A.htm

Mimochodem je to další extrém a pěkný příklad, jak by MHD neměla vypadat. :-)

+1/0
22.1.2016 14:56

F33r75a57n72t13i23š71e68k 73V16a34n52ě93k 1907594917727

Člověk si aspoň procvičí abecedu.

+1/0
22.1.2016 14:59

O45l93d11ř73i89c42h 97J24a15n70e84č13e68k 8279226863241

no vidíte - tak asi tak by to mohlo vypadat, když ROPID stávající plán uskuteční. žádné, že by z Řep na Anděl jezdila jen devítka a všechny soupravy jely dál na Újezd.

sice bude jen devítka, zato ovšem s variantami: 'jede přes Újezd a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Zborovskou a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Újezd a z Vodičkovy do Podbaby', 'jede jen do zastávky Kotlářka' atd. ;-D

0/0
22.1.2016 15:02

B95r18o43n65i28s34l14a66v 33G48a53b64r77y67š 6925274660

Linka by měla mít maximálně tři varianty: tedy základní, zkrácenou (v době mimo špičku) a odklonovou ("zlomení" v polovině trasy při zatahování do vozovny). Pak už je orientace horší.

0/0
22.1.2016 15:07

M94i87c25h63a43l 43C58h58a97l51u86p65a 6158880229643

Ty odklonové v Praze často ani neuvádí. Třeba jsem jezdil z Palmovky 17kou, která zatahovala do Strašnic, ale na zastávkách zmíněná nebyla. Takže člověk nevěděl, kdy a kudy to vůbec jezdí.

0/0
22.1.2016 16:18

O79l93d51ř58i17c27h 69J95a16n65e92č53e58k 8379126913841

já Vám nevím... nebylo by přeci jen lepší mít v Praze jednu jedinou linku - s cca. 97 variantami? :-P

+3/0
23.1.2016 0:39

M11a32r33t70i59n 62Č73a83p16e29k 6810271117284

Je to tam sice šílené, jenže jak jinak to tam chcete obsloužit a nemít asi tak 16 extra linek s nulovým provozem. Je to průmyslová zóna (posily), tankodrom mezi továrnami, kam se nezajíždí pokud se nemusí (střídání směn) a vesnice s malou poptávkou a peněženkou. Podmínky tam jsou jaké jsou a moc se s tím dělat nedá, protože obsloužit to musíte.

0/0
25.1.2016 20:49

B59r41o10n97i72s51l68a59v 76G27a29b56r77y49š 6155104690

Řešení existuje. Když to dokážou jiná města, nevím proč ne Pardubice.

1. Zjednodušil bych jízdní řád tak, že místo seznamu zastávek bych vlepil schéma linky, které visí na stránkách DPMP. Na zastávce žádný plánek není a na internetu je mu dobře. A použil bych nějaké ty barvičky, když se jízdní řády v Pardubicích tisknou barevně. Jenže to nepobere Skeleton (software na JŘ) a nikomu se do toho chtít nebude.

2. Rozdělil bych linku třeba na 3. Jízdní řád mezi Hlavním nádražím a Průmyslovou bych sloučil do jednoho, po vzoru 3+33. Jedna linka do Černé za Bory s jedním závlekem, jedna linka do Drozdic, jedna linka do Úhřetic se zkrácením do Mnětic. Časové polohy by byly naprosto stejné, oběhy i počet autobusů rovněž, jen by měl autobus jiné číslo linky. Cestujícím z Úhřetic je podle mě jedno, jak se linka jmenuje. Důležité je, že je to doveze podle jízdního řádu do Pardubic. Ovšem jestli jsou zatížení na cifry 1 a 2 vedle sebe, pak už nevím.

3. Vybodnout se na to a vylepit jízdní řády ve formátu ČSAD.

0/−1
25.1.2016 21:06

M49a93r79t13i65n 87Č92a29p41e76k 6730101967864

Tak to rozdělení 3 na 3+33 vzniklo kvůli přespolním do Bohdanče - "jeďte linkou 3 od nádraží".

A když tři linky sloučíme do jednoho JŘ skončíme opět u abecedy, viz. právě 3+33 s poznámkami G a U (jede jako linka 33 do ...). Přijde mi jednoduší hledat závleky jedné linky než ve společném JŘ hledat tu svoji linku a variantu. Navíc i při sebelepší snaze skončíme na 9 variantách. Ve variantě samostatná linka do Drozdic/Řempa, by oběhy stejné nebyly, jelikož Drozdice v současnosti nejsou konečná.

V současnosti ve verzi ČSAD zabírají varianty trasy zhruba třetinu JŘ. http://portal.idos.cz/IDS/Search.aspx?param=pacz&find=12

0/0
25.1.2016 22:06

B78r15o47n43i22s58l39a39v 50G26a51b54r15y51š 6125834340

Aspoň vidíte hloupost v praxi. Na jedné trase máme 3 a 33, případně 8 a 88, ale na několika trasách linku 12. Pokud budu na hlavním nádraží hledat spoj do Drozdic, budu se muset bez plánku hodně dlouho snažit.

Ona už jednou linka 33 existovala. Pak se sloučila s linkou 3, která spoji 33 "nakynula". Byly tam pak maximálně 2 trasové poznámky (končí u Globusu, končí na UMA), u každého spoje tedy maximálně jedno písmenko.

Mám v šuplíku vypracovanou grafickou podobu speciálně pro linku 12, ale jak říkám, nebude se jim do toho chtít, protože takovou příšernou linku Vám žádný software nedokáže namodelovat.

0/0
25.1.2016 22:38

J78i16ř59í 42Č32e30r24n92ý 7522166771

Do Modřan bude jezdit jen 3 , do Kobylis jen 17, Takže 3 se cestou změní na 14, a potom na 17. a vy nebudete vůbec přestupovat ;-D a pojedete-li ze Smíchova do Kobylis nastoupíte do 12 ta se cestou změní na 13 a potom na 17. a jste v Kobylisích. ;-D

+5/0
22.1.2016 14:18

L40u73k94á58š 79O40d50s51t39r16č91i50l 7400194537630

Když se někde dočtu že ROPID vymýšlí zase nějakou optimalizaci. Tak jenom čekám co za geniální myšlenku to zase bude. Takhle instituce, která jenom komplikuje cestujícím život, aby vykazovali nějakou práci, měla být už dávno zrušena.

+5/0
22.1.2016 14:01

M61i21c81h51a26l 56D51o93l93e47ž54e55l 7830327496686

jsem asi hloupej, ale pnechápu, co je tím myšleno. Doteď jsem si myslel, že číslo definuje odkud kam a kudy tramvaj jede. A zase tolik se jich nekreje. Takže když pojedu z Anděla, tak linka na Palačák a na Újezd bude mít stejný číslo? To asi ne, ne?

0/0
22.1.2016 13:42

O51l60d97ř75i30c91h 74J74a11n60e54č27e86k 8649286323781

ne.

prostě místo aby ze dvou linek od Řep jedna pokračovala na Palačák a druhá na Újezd, a místo dvou od Barrandova, z nichž rovněž jedna jede na Palačák a druhá na Újezd, teď bude jen jedna linka z Řep na Újezd a jedna z Barrandova na Palačák a když budete chtít z Řep na Palačák, tak budete muset přestoupit.

+1/−1
22.1.2016 13:51

T66o62m81á70š 63C60h82r31a10s64t42n85ý 2931674171663

Jedna od Barandova (17) jede po nábřeží okolo ND, na Staromák a do Kobylis, druhá na Václavák, k Palmovce, a zase na Kobylisy okolo nemocnice Bulovka. Ani jedna z Barandova nejede na Újezd/Anděl :)

0/−1
22.1.2016 13:53

R32a98d78o21s77l42a68v 45K16l50a65u12d33a 5174388284312

12:-P

0/0
22.1.2016 13:56

O76l27d69ř67i97c87h 98J24a53n30e36č42e88k 8169926463601

1) byl to jen příklad, místo 'Barrandov', 'Řepy', 'Újezd', 'Palačák' jsem mohl napsat A, B, X, Y

2) od Barrandova jedou 12 a 20 na Újezd, 14 na Karlák, 17 na Barrandov vůbec nejezdí. stejně tak od Řep jede 9 na Újezd a 10 a 16 jedou na Karlák

0/0
22.1.2016 14:04

O63l65d49ř21i10c33h 92J45a63n23e94č80e97k 8919356233631

mimochodem když jsem to psal, vycházel jsem z mých znalostí linkového vedení z dob, kdy jsem naposled žil v Praze - tj. cca. před 6 lety. od té doby ROPID těch revolucí udělal už několik, takže by mě bývalo vůbec nepřekvapilo, kdyby teď 17 jezdila na Barrandov místo do Modřan. ale jak tak na to teď koukám, kupodivu se v této části nezměnilo téměř nic.

0/0
22.1.2016 14:07

R26a50d47o97s34l21a78v 95K33l21a41u13d26a 5434728654712

Jenže ono to projede centrem a pak se to zase větví:-P

0/0
22.1.2016 13:55

J53i72n78d19ř75i92c75h 31H44r73a14d43e55c38k11ý 6285359882522

kdyby tenkrát měli švédi ve vojenském štábu poradce z ropid, tak prahu dobyli natotata...

0/0
22.1.2016 13:33

J97í61ř39í 54N69o25v76o21t60n41ý 2462795314249

Zrusit Ropid a MHD si bude delat jizdni sama.

+7/−1
22.1.2016 13:26

J35i48n62d44r54a 50V56o70š76t89a 1464744619772

"MHD" si toho sama moc neudělá. A jak to bude za městem a s linkama, co jezděj přes hranice města? A co vlaky? A všimli jste si, že svět je jiný než před 30 lety?

0/0
22.1.2016 14:35

B82o40h84u90s53l30a66v 19K24r28á18l92í98k 2801250899966

MHD sama? Bez objednatele, bez dopravců? To bych chtěl vidět.

0/0
23.1.2016 1:24

V92l81a28d30i89m48í82r 79T48e94n37k84r48á17t 6938623985385

Ono by úplně stačilo upravit návaznost linek. Bezně se mi stává, nejvíc na Hloubětíně, že vylezu z metra, obě tramvaje už ukazují záda a musí se čekat dalších x minut než něco přijede

Ale to by bylo asi moc práce která by nebyla tak vidět

+1/0
22.1.2016 13:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.