Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze by mohla zmizet polovina tramvajových linek. Kvůli přečíslování

Z pražské tramvajové sítě by mohlo zmizet několik linek. V jednom ze tří návrhů změn MHD to navrhuje organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Počtu vozů v ulicích by se ale změny nedotkly, jezdilo by jich stále stejně. Změny mají začít platit od 1. července 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a25r85e29l 55D80r66d69a 6413385607579

Základní problém pražské dopravy je pitomý cestující, co hodlá dopravu všem hlavně sabotovat. (Pokud by někoho zajímalo, kde se vezmou teroristé, co škodí svým sousedům. Tak zhruba zde.)

Třeba, metrem se v Praze nejezdí, "protože je to nepraktické - dlouhé nástupy a přestupy, moc chození, pitomý tunel a není kam koukat, lze čumět jen na ostatní... Tramvaj je mnohem lepší. Rv;-D A on je to v kostce hlavní problém pražské dopravy. Chybí tady revizor Anděl, co by lidem vynadal, jak mají jezdit ekonomicky. ;-D

Jsem pro pročesání tramvají. Sám jsem jezdil autobus-metro-tramvaj, od vchodu ke vchodu. Změnil jsem to na pěšky-metro-metro-pěšky. Ten pohyb je znát. Už jsem zase docent. ;-D Čím víc chodíte, tím lépe a radostněji chodíte. Trénink je potřeba.

Průser na obzoru. ROPID tady provozuje sabotážní páteřní autobus, co tu moji trasu jede od vchodu ke vchodu. Už jsem ho z lenosti zkusil. Dá se tomu tak snadno propadnout. Je to tak snadné. Je to jak droga. Normální výhul. Má jen pár háčků na kráse. Jsem z něj tak vyklepaný, že mi žaludek půl dne zvrací. A pak, ráno jede 30-35 minut. Minule jsem večer chytal poštu a dal jsem tomu 45 minut. Nestačilo to. Vždyť jede stejně, vyhrazené pruhy, kde nabere 10 minut navíc?

Jestli chce ROPID zlepšovat a měnit dopravu, měl by najmout tým psychologů a psychiatrů a začít manipulovat myšlení pražských cestujících. Jinak nemá šanci. ;-D

+1/−2
23.1.2016 11:19

M26i38l34o93š 57S30e30t48í38k 3949189924970

Tedy pane Drdo, mě spíše připadá, že byste k tomu psychiatrovi měl zajít sám. ;-)

+4/0
25.1.2016 19:58

J91a80r57o80s94l86a34v 18J35o18s91e17f 5852630980894

A co zkusit místo pěšky - metro- pěšky, jenom pěšky? Třeba vám to vylepší i hlavu.

+1/0
27.1.2016 7:59

T51o89m82a57s 22K79o69h16o40u25t 7989101737182

Navrhoval bych jinou změnu: zrušit Ropid.

+2/0
23.1.2016 10:30

M63a29r97e93k 47M55a57r77t34i51n 8969574366850

Nic proti, ale hlavně by to chtělo vyhodit pár lidí z Ropidu (je jich tam zbytečně moc) a strčit tam fakt odborníky. Ne lidi, co si pletou reálný provoz MHD s modelovým kolejištěm, které je časem omrzí a tak ho musí hned přestavovat.

+1/0
23.1.2016 0:24

Z43d21e10n17e50k 77S32k63y91b92a 9973274726933

Ten, kdo to z firmy ROPID vymyslel, bych nechal chodit pěšky a Krnáčovu navíc na boso. Odebrat služební auta, ať si uvědomí, co ti všiváci vymýšlejí. FUJ !!!

+3/0
22.1.2016 21:01

Z60d96e92n86e61k 76S40k67y64b88a 9153724136173

Šéfa ROPIDU a další hlavouny této firmy bych nechal chodit pěšky a těm úplně nejvyšším bych odebral služební auta. Takovou krávovinu může vymyslet akorát blbec, který MHD v Praze nepoužívá. Krnáčovou bych navíc nechal chodit na boso.

+2/0
22.1.2016 20:58

I78v82a50n 71P11r47o51c48h31á11z81k10a 3231124315155

Ať jde už pan Tomčík se svým konceptem páteřních linek do háje! (pokud to mám napsat ještě slušně).

Kdo má stále zbytečně přestupovat, chodit kvůli tomu stovky metrů na jiné zastávky, čekat na další spoje a mrznout na ulici. Přál bych mu, aby byl invalidní a musel tohle martýrium denně podnikat.

+5/0
22.1.2016 20:08

K17a84r77e26l 19L68a61n90g84r 2322787640388

Jo Ropid to je genialita. Dříve na Knížecí stál rezervní bus a pokud nebyl rezervní poslal se další co měl jet, dneska kulový. Jeden vypadne večer a místo 10 minut tam čumíte 20 minut v mrazu...

+1/0
22.1.2016 18:17

I58v45a49n40a 79N25o69v91á 2262272589908

já jezdím autem

+1/−3
22.1.2016 17:37

R38o91b85e11r82t 60P30r97a13ž97á29k 4498346515490

Já bych jezdil taky (z hygienických důvodů), ale v centru se jaksi blbě parkuje. I bych zaplatil, ale ani za peníze se parkovat jaksi nedá.

+4/0
22.1.2016 18:49

Z33d14e32n70e66k 35S77k39y84b63a 9503324736393

Paní Ivano, vy jste chytrá žena.

0/−1
22.1.2016 21:08

J28i15ř12í 27R94y21s 3654627706454

Já ty změny sleduji už 60 let a vidím,že to je rok od roku lepší a lepší, s nadějí,že za rok se to zase zlepší,až to bude dokonalé.Něco musejí na těch ústředích dělat,to je jasné.;-D

0/0
22.1.2016 17:01

J97a36n 25F15i54a22l78a 7724537475409

Kdysi měly tramvaje tabulku s cílovou stanicí, na každé straně tabulky jedna konečná. Takže na konečné musel řidič tabulku otočit.

Jednou takhle vidím, že tramvaj, jedoucí do Braníka má na tabulce Podbabu. Tak říkám řidičce, že si tabulku zapomněla otočit. Ona se ohradila, že jí otočila už 2x. Asi pro jistotu. :-)

+4/0
22.1.2016 16:40

R75i36c27h98a72r79d 98H64l64a19d41í49k 2365833509969

Myslim si,ze pokud neni verejne znam ani jeden navrh,tezko se o nich da diskutovat...

+2/0
22.1.2016 15:28

M36a44r78t91i53n 96Š22u87l46c 2317329860245

Už jsem to psal v jiné diskusi. Nemá cenu si kvůli linkovému vedení přivodit infarkt... Bylo řečeno, že takhle extrémní je jeden ze tří návrhů. To tedy znamená, že se na něj všichni soustředí, odsoudí ho a ty další návrhy, které se možná nebudou příliš lišit od současného stavu se najednou začnou zdát přijatelnější, i když budou něco redukovat... Takhle se to přece při předkládání projektů běžně dělá;-D

+5/0
22.1.2016 15:09

J15i74n65d47r15a 46V62o85š78t25a 1354864939112

Je to přesně tak. Inu v situaci, kdy už všichni vědí, že to bude zaručeně špatně, ačkoli vůbec netuší, jak to bude, je to jediná možná varianta. Musí se předložit blbost, lid se vyvzteká, zavzpomíná na mládí, kdy jezdil plno tramvají všude a bude to. Co se schválí pak, bude přijato taky s frfňáním, ale celkem s klidem.

+2/0
22.1.2016 15:25
Foto

B10r80o36n61i68s80l59a65v 10G19a84b73r61y31š 2522429341

Pokud by někdo měl zájem (včetně ROPIDu ;-)), já jsem ve své kvalifikační práci citoval tyto zdroje:

doktorskou práci Vladimíra Přibyla o dopravních sítích https://www.vse.cz/vskp/id/1216376 a diplomovou práci Jiřího Fatora zaměřenou konkrétně na pražskou tramvajovou síť http://www.vse.cz/vskp/id/1080506. Kromě toho doporučuju habilitační práci Anny Černé a výzkumy prof. Jana Černého. Existuje několik metod, jak vytvořit přehledné linkové vedení, ale bohužel jej málokdo využívá. Jedna jednoduchá, která jde naprogramovat i v obyčejném Excelu, se stará o to, aby vozidla nebyla přeplněná.

0/0
22.1.2016 14:50

G73a62b12r77i39e25l 23H49o88r49t95e54n 9171269323714

Instalace kvalitního systému řízení MHD by postupně vyvolala nežádoucí otázky typu "proč jste to nezavedli už dávno?" a "k čemu nám vlastně jste?" a vzniklý chaos pochopitelně nikdo ze zúčastněných (příjemců finančního plnění za pravidelné vylepšování) nechce.:-/

+2/0
22.1.2016 19:21

F47r56a86n37t46i57š35e92k 62V42a41n73ě52k 1447844567627

A já navrhuji přejmenovat C na A, A na B a B na C a celé to přebarvit do jiných barev.;-D

+20/0
22.1.2016 14:31

O12l85d96ř53i14c54h 72J20a39n95e43č12e77k 8729716363481

a jak už tu někdo navrhoval dopoledne, zavést přímé vlaky spojkami mezi linkami: Zličín - Háje a Dejvická - Kačerov :-P

+5/0
22.1.2016 14:36

F68r67a20n10t60i31š28e26k 30V75a23n37ě52k 1457454517817

To bych zavedl jen ve špičkách. A byly by to linky s označením % a §. ;-D

+6/0
22.1.2016 14:39

O96l85d35ř38i44c78h 24J64a19n19e65č34e52k 8419796513341

a pak ještě taky mezi 22:15 a 23:30 - ovšem pod označením x a z :-P

+6/0
22.1.2016 14:45

O27l64d80ř49i74c42h 61J18a62n72e75č33e13k 8679976333621

sorry... tam mělo být 'ksí' a 'dzéta', ale idnes to nezkousnul ;-(

+7/0
22.1.2016 14:46
Foto

B17r62o27n81i44s25l77a30v 18G95a10b61r48y35š 2482939901

Jóóó, kéž by to šlo. :-) Po těch spojkách se ale jezdit s cestujícími nesmí.

0/0
22.1.2016 14:51

O36l82d78ř16i72c81h 67J39a20n25e16č12e91k 8369316183731

tak by hold každý při nástupu do soupravy dostal od zřízence reflexní vestu s nápisem 'EXKURZE' a slušivou helmu ;-)

jo a málem bych zapomněl - ještě by se taky vždy v sobotu, vyjma třetí v měsíci, zato ovšem na výročí VŘSR a 9. května měly stanice vrátit ke svým původním jménům z 80. let. samozřejmě včetně stanic, které tato jména dostala jen na papíře, ale ještě před otevřením byly přejmenovány.

0/0
22.1.2016 14:57
Foto

B20r70o54n33i64s25l54a11v 79G51a35b35r83y66š 2122509451

Koukám, že jste docela masochista.

V tom případě se Vám bude líbit pardubická linka č. 12. Toto je zastávkový jízdní řád na hlavním nádraží: http://www.dpmp.cz/jr/platnost_20160104/JR1200000016002A.htm

Mimochodem je to další extrém a pěkný příklad, jak by MHD neměla vypadat. :-)

+1/0
22.1.2016 14:56

F37r87a18n56t15i70š90e60k 35V51a66n58ě63k 1727454467937

Člověk si aspoň procvičí abecedu.

+1/0
22.1.2016 14:59

O34l67d51ř65i10c97h 22J13a32n46e39č51e12k 8689106413101

no vidíte - tak asi tak by to mohlo vypadat, když ROPID stávající plán uskuteční. žádné, že by z Řep na Anděl jezdila jen devítka a všechny soupravy jely dál na Újezd.

sice bude jen devítka, zato ovšem s variantami: 'jede přes Újezd a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Zborovskou a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Újezd a z Vodičkovy do Podbaby', 'jede jen do zastávky Kotlářka' atd. ;-D

0/0
22.1.2016 15:02
Foto

B74r94o65n16i61s17l81a87v 28G31a30b42r38y85š 2342369701

Linka by měla mít maximálně tři varianty: tedy základní, zkrácenou (v době mimo špičku) a odklonovou ("zlomení" v polovině trasy při zatahování do vozovny). Pak už je orientace horší.

0/0
22.1.2016 15:07

M62i78c13h16a85l 84C49h55a73l69u26p65a 6698450159503

Ty odklonové v Praze často ani neuvádí. Třeba jsem jezdil z Palmovky 17kou, která zatahovala do Strašnic, ale na zastávkách zmíněná nebyla. Takže člověk nevěděl, kdy a kudy to vůbec jezdí.

0/0
22.1.2016 16:18

O80l84d27ř25i72c90h 39J64a40n73e37č58e34k 8289406523651

já Vám nevím... nebylo by přeci jen lepší mít v Praze jednu jedinou linku - s cca. 97 variantami? :-P

+3/0
23.1.2016 0:39

M62a22r36t70i83n 18Č35a30p10e20k 6350961707124

Je to tam sice šílené, jenže jak jinak to tam chcete obsloužit a nemít asi tak 16 extra linek s nulovým provozem. Je to průmyslová zóna (posily), tankodrom mezi továrnami, kam se nezajíždí pokud se nemusí (střídání směn) a vesnice s malou poptávkou a peněženkou. Podmínky tam jsou jaké jsou a moc se s tím dělat nedá, protože obsloužit to musíte.

0/0
25.1.2016 20:49
Foto

B57r38o13n72i55s60l98a21v 38G60a72b62r29y31š 2362289121

Řešení existuje. Když to dokážou jiná města, nevím proč ne Pardubice.

1. Zjednodušil bych jízdní řád tak, že místo seznamu zastávek bych vlepil schéma linky, které visí na stránkách DPMP. Na zastávce žádný plánek není a na internetu je mu dobře. A použil bych nějaké ty barvičky, když se jízdní řády v Pardubicích tisknou barevně. Jenže to nepobere Skeleton (software na JŘ) a nikomu se do toho chtít nebude.

2. Rozdělil bych linku třeba na 3. Jízdní řád mezi Hlavním nádražím a Průmyslovou bych sloučil do jednoho, po vzoru 3+33. Jedna linka do Černé za Bory s jedním závlekem, jedna linka do Drozdic, jedna linka do Úhřetic se zkrácením do Mnětic. Časové polohy by byly naprosto stejné, oběhy i počet autobusů rovněž, jen by měl autobus jiné číslo linky. Cestujícím z Úhřetic je podle mě jedno, jak se linka jmenuje. Důležité je, že je to doveze podle jízdního řádu do Pardubic. Ovšem jestli jsou zatížení na cifry 1 a 2 vedle sebe, pak už nevím.

3. Vybodnout se na to a vylepit jízdní řády ve formátu ČSAD.

0/−1
25.1.2016 21:06

M85a17r40t49i44n 94Č25a83p23e24k 6660431877664

Tak to rozdělení 3 na 3+33 vzniklo kvůli přespolním do Bohdanče - "jeďte linkou 3 od nádraží".

A když tři linky sloučíme do jednoho JŘ skončíme opět u abecedy, viz. právě 3+33 s poznámkami G a U (jede jako linka 33 do ...). Přijde mi jednoduší hledat závleky jedné linky než ve společném JŘ hledat tu svoji linku a variantu. Navíc i při sebelepší snaze skončíme na 9 variantách. Ve variantě samostatná linka do Drozdic/Řempa, by oběhy stejné nebyly, jelikož Drozdice v současnosti nejsou konečná.

V současnosti ve verzi ČSAD zabírají varianty trasy zhruba třetinu JŘ. http://portal.idos.cz/IDS/Search.aspx?param=pacz&find=12

0/0
25.1.2016 22:06
Foto

B19r79o73n25i30s72l55a77v 32G43a36b93r33y84š 2762779841

Aspoň vidíte hloupost v praxi. Na jedné trase máme 3 a 33, případně 8 a 88, ale na několika trasách linku 12. Pokud budu na hlavním nádraží hledat spoj do Drozdic, budu se muset bez plánku hodně dlouho snažit.

Ona už jednou linka 33 existovala. Pak se sloučila s linkou 3, která spoji 33 "nakynula". Byly tam pak maximálně 2 trasové poznámky (končí u Globusu, končí na UMA), u každého spoje tedy maximálně jedno písmenko.

Mám v šuplíku vypracovanou grafickou podobu speciálně pro linku 12, ale jak říkám, nebude se jim do toho chtít, protože takovou příšernou linku Vám žádný software nedokáže namodelovat.

0/0
25.1.2016 22:38

J84i15ř94í 51Č82e55r44n24ý 7502456621

Do Modřan bude jezdit jen 3 , do Kobylis jen 17, Takže 3 se cestou změní na 14, a potom na 17. a vy nebudete vůbec přestupovat ;-D a pojedete-li ze Smíchova do Kobylis nastoupíte do 12 ta se cestou změní na 13 a potom na 17. a jste v Kobylisích. ;-D

+5/0
22.1.2016 14:18

L74u85k83á90š 64O14d94s39t85r94č42i94l 7270184387540

Když se někde dočtu že ROPID vymýšlí zase nějakou optimalizaci. Tak jenom čekám co za geniální myšlenku to zase bude. Takhle instituce, která jenom komplikuje cestujícím život, aby vykazovali nějakou práci, měla být už dávno zrušena.

+5/0
22.1.2016 14:01

M63i39c98h73a10l 67D78o52l91e51ž14e44l 7930897336656

jsem asi hloupej, ale pnechápu, co je tím myšleno. Doteď jsem si myslel, že číslo definuje odkud kam a kudy tramvaj jede. A zase tolik se jich nekreje. Takže když pojedu z Anděla, tak linka na Palačák a na Újezd bude mít stejný číslo? To asi ne, ne?

0/0
22.1.2016 13:42

O67l59d47ř46i48c93h 97J15a75n47e33č31e55k 8159316503251

ne.

prostě místo aby ze dvou linek od Řep jedna pokračovala na Palačák a druhá na Újezd, a místo dvou od Barrandova, z nichž rovněž jedna jede na Palačák a druhá na Újezd, teď bude jen jedna linka z Řep na Újezd a jedna z Barrandova na Palačák a když budete chtít z Řep na Palačák, tak budete muset přestoupit.

+1/−1
22.1.2016 13:51

T75o90m31á98š 41C27h80r95a59s34t95n54ý 2571924461113

Jedna od Barandova (17) jede po nábřeží okolo ND, na Staromák a do Kobylis, druhá na Václavák, k Palmovce, a zase na Kobylisy okolo nemocnice Bulovka. Ani jedna z Barandova nejede na Újezd/Anděl :)

0/−1
22.1.2016 13:53

R43a88d50o70s15l33a18v 33K77l32a84u90d87a 5314928204852

12:-P

0/0
22.1.2016 13:56

O63l96d39ř98i69c23h 12J54a10n47e59č18e64k 8159426983221

1) byl to jen příklad, místo 'Barrandov', 'Řepy', 'Újezd', 'Palačák' jsem mohl napsat A, B, X, Y

2) od Barrandova jedou 12 a 20 na Újezd, 14 na Karlák, 17 na Barrandov vůbec nejezdí. stejně tak od Řep jede 9 na Újezd a 10 a 16 jedou na Karlák

0/0
22.1.2016 14:04

O31l37d97ř64i34c87h 69J37a88n55e63č82e66k 8599636813511

mimochodem když jsem to psal, vycházel jsem z mých znalostí linkového vedení z dob, kdy jsem naposled žil v Praze - tj. cca. před 6 lety. od té doby ROPID těch revolucí udělal už několik, takže by mě bývalo vůbec nepřekvapilo, kdyby teď 17 jezdila na Barrandov místo do Modřan. ale jak tak na to teď koukám, kupodivu se v této části nezměnilo téměř nic.

0/0
22.1.2016 14:07

R12a91d98o50s34l34a45v 38K15l21a85u94d79a 5674608124282

Jenže ono to projede centrem a pak se to zase větví:-P

0/0
22.1.2016 13:55

J93i14n64d31ř79i40c78h 45H87r71a98d61e10c96k35ý 6835289752362

kdyby tenkrát měli švédi ve vojenském štábu poradce z ropid, tak prahu dobyli natotata...

0/0
22.1.2016 13:33

J87í35ř35í 57N40o14v31o69t74n32ý 2342335834529

Zrusit Ropid a MHD si bude delat jizdni sama.

+7/−1
22.1.2016 13:26

J86i24n74d20r51a 50V91o12š24t50a 1164684129272

"MHD" si toho sama moc neudělá. A jak to bude za městem a s linkama, co jezděj přes hranice města? A co vlaky? A všimli jste si, že svět je jiný než před 30 lety?

0/0
22.1.2016 14:35

B84o60h47u48s62l39a42v 52K70r79á40l47í36k 2521640699776

MHD sama? Bez objednatele, bez dopravců? To bych chtěl vidět.

0/0
23.1.2016 1:24

V29l57a69d97i81m84í77r 58T73e18n12k74r86á18t 6768743875275

Ono by úplně stačilo upravit návaznost linek. Bezně se mi stává, nejvíc na Hloubětíně, že vylezu z metra, obě tramvaje už ukazují záda a musí se čekat dalších x minut než něco přijede

Ale to by bylo asi moc práce která by nebyla tak vidět

+1/0
22.1.2016 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.