Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze by mohla zmizet polovina tramvajových linek. Kvůli přečíslování

Z pražské tramvajové sítě by mohlo zmizet několik linek. V jednom ze tří návrhů změn MHD to navrhuje organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Počtu vozů v ulicích by se ale změny nedotkly, jezdilo by jich stále stejně. Změny mají začít platit od 1. července 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62a57r50e26l 55D64r61d27a 6123735447649

Základní problém pražské dopravy je pitomý cestující, co hodlá dopravu všem hlavně sabotovat. (Pokud by někoho zajímalo, kde se vezmou teroristé, co škodí svým sousedům. Tak zhruba zde.)

Třeba, metrem se v Praze nejezdí, "protože je to nepraktické - dlouhé nástupy a přestupy, moc chození, pitomý tunel a není kam koukat, lze čumět jen na ostatní... Tramvaj je mnohem lepší. Rv;-D A on je to v kostce hlavní problém pražské dopravy. Chybí tady revizor Anděl, co by lidem vynadal, jak mají jezdit ekonomicky. ;-D

Jsem pro pročesání tramvají. Sám jsem jezdil autobus-metro-tramvaj, od vchodu ke vchodu. Změnil jsem to na pěšky-metro-metro-pěšky. Ten pohyb je znát. Už jsem zase docent. ;-D Čím víc chodíte, tím lépe a radostněji chodíte. Trénink je potřeba.

Průser na obzoru. ROPID tady provozuje sabotážní páteřní autobus, co tu moji trasu jede od vchodu ke vchodu. Už jsem ho z lenosti zkusil. Dá se tomu tak snadno propadnout. Je to tak snadné. Je to jak droga. Normální výhul. Má jen pár háčků na kráse. Jsem z něj tak vyklepaný, že mi žaludek půl dne zvrací. A pak, ráno jede 30-35 minut. Minule jsem večer chytal poštu a dal jsem tomu 45 minut. Nestačilo to. Vždyť jede stejně, vyhrazené pruhy, kde nabere 10 minut navíc?

Jestli chce ROPID zlepšovat a měnit dopravu, měl by najmout tým psychologů a psychiatrů a začít manipulovat myšlení pražských cestujících. Jinak nemá šanci. ;-D

+1/−2
23.1.2016 11:19

M38i71l46o90š 86S32e89t44í91k 3869829564580

Tedy pane Drdo, mě spíše připadá, že byste k tomu psychiatrovi měl zajít sám. ;-)

+4/0
25.1.2016 19:58

J46a14r44o38s11l87a78v 86J77o26s94e86f 5532450320554

A co zkusit místo pěšky - metro- pěšky, jenom pěšky? Třeba vám to vylepší i hlavu.

+1/0
27.1.2016 7:59

T94o31m96a88s 54K48o95h80o48u76t 7119401567702

Navrhoval bych jinou změnu: zrušit Ropid.

+2/0
23.1.2016 10:30

M70a70r67e68k 95M28a56r82t73i72n 8569844516930

Nic proti, ale hlavně by to chtělo vyhodit pár lidí z Ropidu (je jich tam zbytečně moc) a strčit tam fakt odborníky. Ne lidi, co si pletou reálný provoz MHD s modelovým kolejištěm, které je časem omrzí a tak ho musí hned přestavovat.

+1/0
23.1.2016 0:24

Z30d94e10n77e54k 22S46k91y60b59a 9693904646483

Ten, kdo to z firmy ROPID vymyslel, bych nechal chodit pěšky a Krnáčovu navíc na boso. Odebrat služební auta, ať si uvědomí, co ti všiváci vymýšlejí. FUJ !!!

+3/0
22.1.2016 21:01

Z56d61e20n77e55k 30S54k34y26b85a 9753354366473

Šéfa ROPIDU a další hlavouny této firmy bych nechal chodit pěšky a těm úplně nejvyšším bych odebral služební auta. Takovou krávovinu může vymyslet akorát blbec, který MHD v Praze nepoužívá. Krnáčovou bych navíc nechal chodit na boso.

+2/0
22.1.2016 20:58

I48v32a26n 97P63r53o85c28h81á11z62k12a 3581334775175

Ať jde už pan Tomčík se svým konceptem páteřních linek do háje! (pokud to mám napsat ještě slušně).

Kdo má stále zbytečně přestupovat, chodit kvůli tomu stovky metrů na jiné zastávky, čekat na další spoje a mrznout na ulici. Přál bych mu, aby byl invalidní a musel tohle martýrium denně podnikat.

+5/0
22.1.2016 20:08

K19a36r36e91l 44L26a20n45g16r 2952737750698

Jo Ropid to je genialita. Dříve na Knížecí stál rezervní bus a pokud nebyl rezervní poslal se další co měl jet, dneska kulový. Jeden vypadne večer a místo 10 minut tam čumíte 20 minut v mrazu...

+1/0
22.1.2016 18:17

I82v91a77n86a 19N54o22v36á 2532922119938

já jezdím autem

+1/−3
22.1.2016 17:37

R70o43b38e76r92t 28P94r10a48ž77á66k 4978106545130

Já bych jezdil taky (z hygienických důvodů), ale v centru se jaksi blbě parkuje. I bych zaplatil, ale ani za peníze se parkovat jaksi nedá.

+4/0
22.1.2016 18:49

Z15d16e61n56e57k 22S51k21y28b69a 9333714246333

Paní Ivano, vy jste chytrá žena.

0/−1
22.1.2016 21:08

J93i81ř82í 43R90y50s 3544757176394

Já ty změny sleduji už 60 let a vidím,že to je rok od roku lepší a lepší, s nadějí,že za rok se to zase zlepší,až to bude dokonalé.Něco musejí na těch ústředích dělat,to je jasné.;-D

0/0
22.1.2016 17:01

J13a54n 79F69i44a23l21a 7874197985189

Kdysi měly tramvaje tabulku s cílovou stanicí, na každé straně tabulky jedna konečná. Takže na konečné musel řidič tabulku otočit.

Jednou takhle vidím, že tramvaj, jedoucí do Braníka má na tabulce Podbabu. Tak říkám řidičce, že si tabulku zapomněla otočit. Ona se ohradila, že jí otočila už 2x. Asi pro jistotu. :-)

+4/0
22.1.2016 16:40

R30i47c40h53a45r58d 91H26l57a32d93í33k 2855243839839

Myslim si,ze pokud neni verejne znam ani jeden navrh,tezko se o nich da diskutovat...

+2/0
22.1.2016 15:28

M83a89r81t79i59n 56Š82u29l39c 2377719520445

Už jsem to psal v jiné diskusi. Nemá cenu si kvůli linkovému vedení přivodit infarkt... Bylo řečeno, že takhle extrémní je jeden ze tří návrhů. To tedy znamená, že se na něj všichni soustředí, odsoudí ho a ty další návrhy, které se možná nebudou příliš lišit od současného stavu se najednou začnou zdát přijatelnější, i když budou něco redukovat... Takhle se to přece při předkládání projektů běžně dělá;-D

+5/0
22.1.2016 15:09

J70i17n85d37r89a 91V29o74š73t75a 1814494799892

Je to přesně tak. Inu v situaci, kdy už všichni vědí, že to bude zaručeně špatně, ačkoli vůbec netuší, jak to bude, je to jediná možná varianta. Musí se předložit blbost, lid se vyvzteká, zavzpomíná na mládí, kdy jezdil plno tramvají všude a bude to. Co se schválí pak, bude přijato taky s frfňáním, ale celkem s klidem.

+2/0
22.1.2016 15:25
Foto

B97r32o79n63i27s57l63a55v 64G44a74b16r24y67š 2632269841

Pokud by někdo měl zájem (včetně ROPIDu ;-)), já jsem ve své kvalifikační práci citoval tyto zdroje:

doktorskou práci Vladimíra Přibyla o dopravních sítích https://www.vse.cz/vskp/id/1216376 a diplomovou práci Jiřího Fatora zaměřenou konkrétně na pražskou tramvajovou síť http://www.vse.cz/vskp/id/1080506. Kromě toho doporučuju habilitační práci Anny Černé a výzkumy prof. Jana Černého. Existuje několik metod, jak vytvořit přehledné linkové vedení, ale bohužel jej málokdo využívá. Jedna jednoduchá, která jde naprogramovat i v obyčejném Excelu, se stará o to, aby vozidla nebyla přeplněná.

0/0
22.1.2016 14:50

G21a62b88r39i89e37l 26H19o23r14t63e24n 9171149773174

Instalace kvalitního systému řízení MHD by postupně vyvolala nežádoucí otázky typu "proč jste to nezavedli už dávno?" a "k čemu nám vlastně jste?" a vzniklý chaos pochopitelně nikdo ze zúčastněných (příjemců finančního plnění za pravidelné vylepšování) nechce.:-/

+2/0
22.1.2016 19:21

F12r38a41n14t91i87š27e96k 16V60a30n91ě25k 1847144177197

A já navrhuji přejmenovat C na A, A na B a B na C a celé to přebarvit do jiných barev.;-D

+20/0
22.1.2016 14:31

O58l96d37ř27i11c67h 42J51a46n17e43č59e91k 8499376693381

a jak už tu někdo navrhoval dopoledne, zavést přímé vlaky spojkami mezi linkami: Zličín - Háje a Dejvická - Kačerov :-P

+5/0
22.1.2016 14:36

F17r64a34n84t79i28š73e70k 41V83a76n94ě26k 1977284587177

To bych zavedl jen ve špičkách. A byly by to linky s označením % a §. ;-D

+6/0
22.1.2016 14:39

O96l54d80ř78i84c37h 72J71a50n50e19č63e56k 8679806643541

a pak ještě taky mezi 22:15 a 23:30 - ovšem pod označením x a z :-P

+6/0
22.1.2016 14:45

O56l96d51ř84i73c26h 19J53a40n36e58č73e51k 8909456403431

sorry... tam mělo být 'ksí' a 'dzéta', ale idnes to nezkousnul ;-(

+7/0
22.1.2016 14:46
Foto

B41r39o25n57i38s79l96a21v 18G76a32b60r77y36š 2182249611

Jóóó, kéž by to šlo. :-) Po těch spojkách se ale jezdit s cestujícími nesmí.

0/0
22.1.2016 14:51

O52l71d61ř65i22c80h 63J68a40n96e46č23e76k 8989286273251

tak by hold každý při nástupu do soupravy dostal od zřízence reflexní vestu s nápisem 'EXKURZE' a slušivou helmu ;-)

jo a málem bych zapomněl - ještě by se taky vždy v sobotu, vyjma třetí v měsíci, zato ovšem na výročí VŘSR a 9. května měly stanice vrátit ke svým původním jménům z 80. let. samozřejmě včetně stanic, které tato jména dostala jen na papíře, ale ještě před otevřením byly přejmenovány.

0/0
22.1.2016 14:57
Foto

B34r49o34n39i98s67l70a86v 61G17a42b30r79y58š 2312659361

Koukám, že jste docela masochista.

V tom případě se Vám bude líbit pardubická linka č. 12. Toto je zastávkový jízdní řád na hlavním nádraží: http://www.dpmp.cz/jr/platnost_20160104/JR1200000016002A.htm

Mimochodem je to další extrém a pěkný příklad, jak by MHD neměla vypadat. :-)

+1/0
22.1.2016 14:56

F39r92a68n80t75i27š44e92k 69V48a98n74ě94k 1107334417597

Člověk si aspoň procvičí abecedu.

+1/0
22.1.2016 14:59

O21l82d74ř36i22c72h 92J93a34n28e56č36e20k 8279876903211

no vidíte - tak asi tak by to mohlo vypadat, když ROPID stávající plán uskuteční. žádné, že by z Řep na Anděl jezdila jen devítka a všechny soupravy jely dál na Újezd.

sice bude jen devítka, zato ovšem s variantami: 'jede přes Újezd a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Zborovskou a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Újezd a z Vodičkovy do Podbaby', 'jede jen do zastávky Kotlářka' atd. ;-D

0/0
22.1.2016 15:02
Foto

B71r88o34n55i53s72l17a94v 15G97a32b86r85y21š 2422959471

Linka by měla mít maximálně tři varianty: tedy základní, zkrácenou (v době mimo špičku) a odklonovou ("zlomení" v polovině trasy při zatahování do vozovny). Pak už je orientace horší.

0/0
22.1.2016 15:07

M97i19c81h61a13l 79C95h86a80l91u25p46a 6428370819863

Ty odklonové v Praze často ani neuvádí. Třeba jsem jezdil z Palmovky 17kou, která zatahovala do Strašnic, ale na zastávkách zmíněná nebyla. Takže člověk nevěděl, kdy a kudy to vůbec jezdí.

0/0
22.1.2016 16:18

O13l88d60ř52i34c64h 39J11a28n27e66č94e70k 8469426443931

já Vám nevím... nebylo by přeci jen lepší mít v Praze jednu jedinou linku - s cca. 97 variantami? :-P

+3/0
23.1.2016 0:39

M23a78r88t81i38n 19Č85a54p59e65k 6900251787684

Je to tam sice šílené, jenže jak jinak to tam chcete obsloužit a nemít asi tak 16 extra linek s nulovým provozem. Je to průmyslová zóna (posily), tankodrom mezi továrnami, kam se nezajíždí pokud se nemusí (střídání směn) a vesnice s malou poptávkou a peněženkou. Podmínky tam jsou jaké jsou a moc se s tím dělat nedá, protože obsloužit to musíte.

0/0
25.1.2016 20:49
Foto

B64r93o15n98i17s52l45a93v 72G53a52b60r83y61š 2392919201

Řešení existuje. Když to dokážou jiná města, nevím proč ne Pardubice.

1. Zjednodušil bych jízdní řád tak, že místo seznamu zastávek bych vlepil schéma linky, které visí na stránkách DPMP. Na zastávce žádný plánek není a na internetu je mu dobře. A použil bych nějaké ty barvičky, když se jízdní řády v Pardubicích tisknou barevně. Jenže to nepobere Skeleton (software na JŘ) a nikomu se do toho chtít nebude.

2. Rozdělil bych linku třeba na 3. Jízdní řád mezi Hlavním nádražím a Průmyslovou bych sloučil do jednoho, po vzoru 3+33. Jedna linka do Černé za Bory s jedním závlekem, jedna linka do Drozdic, jedna linka do Úhřetic se zkrácením do Mnětic. Časové polohy by byly naprosto stejné, oběhy i počet autobusů rovněž, jen by měl autobus jiné číslo linky. Cestujícím z Úhřetic je podle mě jedno, jak se linka jmenuje. Důležité je, že je to doveze podle jízdního řádu do Pardubic. Ovšem jestli jsou zatížení na cifry 1 a 2 vedle sebe, pak už nevím.

3. Vybodnout se na to a vylepit jízdní řády ve formátu ČSAD.

0/−1
25.1.2016 21:06

M55a82r11t48i23n 12Č96a31p59e50k 6660791157734

Tak to rozdělení 3 na 3+33 vzniklo kvůli přespolním do Bohdanče - "jeďte linkou 3 od nádraží".

A když tři linky sloučíme do jednoho JŘ skončíme opět u abecedy, viz. právě 3+33 s poznámkami G a U (jede jako linka 33 do ...). Přijde mi jednoduší hledat závleky jedné linky než ve společném JŘ hledat tu svoji linku a variantu. Navíc i při sebelepší snaze skončíme na 9 variantách. Ve variantě samostatná linka do Drozdic/Řempa, by oběhy stejné nebyly, jelikož Drozdice v současnosti nejsou konečná.

V současnosti ve verzi ČSAD zabírají varianty trasy zhruba třetinu JŘ. http://portal.idos.cz/IDS/Search.aspx?param=pacz&find=12

0/0
25.1.2016 22:06
Foto

B19r13o47n97i39s76l41a42v 36G50a77b84r26y37š 2852589111

Aspoň vidíte hloupost v praxi. Na jedné trase máme 3 a 33, případně 8 a 88, ale na několika trasách linku 12. Pokud budu na hlavním nádraží hledat spoj do Drozdic, budu se muset bez plánku hodně dlouho snažit.

Ona už jednou linka 33 existovala. Pak se sloučila s linkou 3, která spoji 33 "nakynula". Byly tam pak maximálně 2 trasové poznámky (končí u Globusu, končí na UMA), u každého spoje tedy maximálně jedno písmenko.

Mám v šuplíku vypracovanou grafickou podobu speciálně pro linku 12, ale jak říkám, nebude se jim do toho chtít, protože takovou příšernou linku Vám žádný software nedokáže namodelovat.

0/0
25.1.2016 22:38

J91i30ř73í 80Č68e95r66n26ý 7792126111

Do Modřan bude jezdit jen 3 , do Kobylis jen 17, Takže 3 se cestou změní na 14, a potom na 17. a vy nebudete vůbec přestupovat ;-D a pojedete-li ze Smíchova do Kobylis nastoupíte do 12 ta se cestou změní na 13 a potom na 17. a jste v Kobylisích. ;-D

+5/0
22.1.2016 14:18

L85u92k93á37š 91O48d78s50t80r23č40i61l 7420244497740

Když se někde dočtu že ROPID vymýšlí zase nějakou optimalizaci. Tak jenom čekám co za geniální myšlenku to zase bude. Takhle instituce, která jenom komplikuje cestujícím život, aby vykazovali nějakou práci, měla být už dávno zrušena.

+5/0
22.1.2016 14:01

M97i45c27h80a93l 73D91o65l86e84ž10e37l 7430517416236

jsem asi hloupej, ale pnechápu, co je tím myšleno. Doteď jsem si myslel, že číslo definuje odkud kam a kudy tramvaj jede. A zase tolik se jich nekreje. Takže když pojedu z Anděla, tak linka na Palačák a na Újezd bude mít stejný číslo? To asi ne, ne?

0/0
22.1.2016 13:42

O95l38d41ř50i56c83h 57J33a87n17e17č29e78k 8889216483541

ne.

prostě místo aby ze dvou linek od Řep jedna pokračovala na Palačák a druhá na Újezd, a místo dvou od Barrandova, z nichž rovněž jedna jede na Palačák a druhá na Újezd, teď bude jen jedna linka z Řep na Újezd a jedna z Barrandova na Palačák a když budete chtít z Řep na Palačák, tak budete muset přestoupit.

+1/−1
22.1.2016 13:51

T56o90m27á44š 83C29h90r28a12s70t14n63ý 2771224471713

Jedna od Barandova (17) jede po nábřeží okolo ND, na Staromák a do Kobylis, druhá na Václavák, k Palmovce, a zase na Kobylisy okolo nemocnice Bulovka. Ani jedna z Barandova nejede na Újezd/Anděl :)

0/−1
22.1.2016 13:53

R98a48d46o84s17l33a50v 60K69l57a15u66d83a 5454188944872

12:-P

0/0
22.1.2016 13:56

O88l87d93ř49i94c60h 54J21a58n38e81č85e28k 8349386943811

1) byl to jen příklad, místo 'Barrandov', 'Řepy', 'Újezd', 'Palačák' jsem mohl napsat A, B, X, Y

2) od Barrandova jedou 12 a 20 na Újezd, 14 na Karlák, 17 na Barrandov vůbec nejezdí. stejně tak od Řep jede 9 na Újezd a 10 a 16 jedou na Karlák

0/0
22.1.2016 14:04

O16l89d72ř11i69c48h 67J76a82n24e71č85e61k 8289346943671

mimochodem když jsem to psal, vycházel jsem z mých znalostí linkového vedení z dob, kdy jsem naposled žil v Praze - tj. cca. před 6 lety. od té doby ROPID těch revolucí udělal už několik, takže by mě bývalo vůbec nepřekvapilo, kdyby teď 17 jezdila na Barrandov místo do Modřan. ale jak tak na to teď koukám, kupodivu se v této části nezměnilo téměř nic.

0/0
22.1.2016 14:07

R89a32d58o77s59l52a84v 40K94l74a22u78d83a 5384798374872

Jenže ono to projede centrem a pak se to zase větví:-P

0/0
22.1.2016 13:55

J63i12n15d25ř87i27c54h 81H27r76a39d49e71c75k63ý 6605329652472

kdyby tenkrát měli švédi ve vojenském štábu poradce z ropid, tak prahu dobyli natotata...

0/0
22.1.2016 13:33

J71í32ř38í 40N29o26v39o52t91n64ý 2142395424169

Zrusit Ropid a MHD si bude delat jizdni sama.

+7/−1
22.1.2016 13:26

J33i39n70d92r62a 73V44o40š32t76a 1344174109552

"MHD" si toho sama moc neudělá. A jak to bude za městem a s linkama, co jezděj přes hranice města? A co vlaky? A všimli jste si, že svět je jiný než před 30 lety?

0/0
22.1.2016 14:35

B12o46h25u33s16l24a88v 26K41r73á74l94í70k 2871120889626

MHD sama? Bez objednatele, bez dopravců? To bych chtěl vidět.

0/0
23.1.2016 1:24

V72l10a16d65i51m33í88r 39T13e73n37k90r16á62t 6938183395965

Ono by úplně stačilo upravit návaznost linek. Bezně se mi stává, nejvíc na Hloubětíně, že vylezu z metra, obě tramvaje už ukazují záda a musí se čekat dalších x minut než něco přijede

Ale to by bylo asi moc práce která by nebyla tak vidět

+1/0
22.1.2016 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.