Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z čísla autobusu dřív Pražané vyčetli cenu lístku i navazující spoj

Pražský organizátor dopravy zvažuje přečíslovat v červenci spoje MHD. Tramvajových linek by ponechal čtrnáct. Tolik jich bylo i v roce 1908, kdy se čísla na tramvajích objevila poprvé. V některých obdobích čísla linek pražské MHD prozrazovala mnohem víc informací než dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83a80t65o67u32š 18B87á63r20t56a 4536200376888

Proč zmatek se čtrnácti linkami? Stačí jedna. U sedaček budou dva knoflíky a u každé křižovatky si cestující zmáčkne příslušný podle toho, kam chce zatočit. Většina bude spokojená, ušetří se na číslování.

+2/0
27.1.2016 14:02

D84a14v37i17d 62P81l78i37s34k17a 6427477904272

Když v Brně před asi 15 lety zrušili skoro polovinu tramvajových linek, taky se nadávalo. Ono když na některých konečných končilo i několik linek a jsou tam jen dvě obratné koleje, tak stačil malý zásek v dopravě a hned byl z jízdního řádu nepřehledný maglajz, protože se ty správné tramvaje na točně před sebe kvůli správnému pořadí pustit prostě nemohly.

Přeju Pražákům, aby se v jejich městě ve vedení tramvajových linek, které neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra, udělal pořádek.

0/0
27.1.2016 10:50

R11a35d86e31k 66J86a76n97a97t17a 9515286164302

"neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra"

Tohle může napsat jenom Brňák. Snad žádná linka nepřežila těch 40 let beze změn.

0/0
30.1.2016 12:00

P26e51t85r 35M49u53d26r86o11c82h 9971527902591

Vyborne, navrhuji stavajici autobusovou linku 100 (Zlicin - letiste) prejsmenovat na 32737 (32 Kc+letadlo), stavajici 131 na 3238BC (32Kc+linky 3,8+metro) apod., to bych se bavil ;-D

+1/0
27.1.2016 7:53

M73a32r29c40e89l86a 38H32o35r85á33č59k90o85v95á 7857882553608

nevím proč zase chtějí přečíslovávat, člověk je rád, že někam trefí a trochu tuší trasu alespoň těch hlavních čísel jako 3,9,22 a oni to zas překopou? Pokud se bude měnit trasa tak budíž, ale měnit zbůhdarma číslo, aby šla pěkně po sobě, to mi přijde mrhání penězi nás poplatníků

+3/0
27.1.2016 7:36

D62a85n47i80e92l 92M74u40n98z51a88r 1789758372136

a co vune? kazda linka by vonela jinak..do Modran jako cokolada atd...

+4/0
27.1.2016 1:52

J74a77r76o61m41í77r 96Š89r65á62m75e58k 3677296107222

Už to vidím: "To musíte sednout na kysané zelí, na Palmovce přestoupíte na zmoklého psa, pojedete až na konečnou a tam přestoupíte na příměstský kojenecký průjem."

+6/0
27.1.2016 9:00

B37o46h88u15s21l91a38v 36K64r58á86l85í43k 2561200949556

Pokud budou přečíslované jen spoje a ne linky, tak by to zase tolik vadit nemuselo. Čísla spojů stejně normální cestující nepotřebuje znát. Co chtít od redaktora, který si myslí, že ROPID je společnost.

+1/0
27.1.2016 0:28

M25i17l29o33š 56S77e62t71í29k 3839149444350

ROPID je obyčejný bordel ;-) I když možná neobyčejný, neboť něco takového, aby člověk pohledal.

+2/0
27.1.2016 9:04

M55i39k86u24l51á88š 69K25a20l45i51n21a 1132533905

Ano, bude rozumné zase zredukovat a znepřehlednit dopravu. V posledních letech neví co by roupama dělaly a stále chtěj něco měnit...

+2/−1
27.1.2016 0:05

D63a43v55i67d 29P42l59i98s76k64a 6587837274842

Zmenšením počtu linek, které je třeba si pamatovat, se znepřehlední doprava? 8-o A na to jste přišel jak? ;-D

0/0
27.1.2016 10:52

B37o86h93u11s18l28a10v 70K90r67á49l78í45k 2791650179306

A nejpřehlednější bude podle vás doprava tehdy, až všechny tramvaje a autobusy budou mít dohromady jen jedno číslo linky?

+1/0
27.1.2016 14:22

M13i85k97u38l73á25š 84K12a74l55i62n32a 1642673705

Jednoduše tak, že se zase celý systém překope....

0/0
29.1.2016 0:40

M84a87r32e51k 50H13r83u52b29y 6727752151888

Hm, takze ROPID nas dostane o 100 let zpet, navic jeho cislovani nedava smysl.

Myslim, ze vic k teto organizaci neni treba dodavat:-P

+4/0
26.1.2016 23:50

M83i62l92a91n 55N60o71v84á88k 2200215125905

Přestavět v supermarketu regály je známý obchodní trik. Zřejmě se v Ropidu očekává, že přečíslování linek zvedne tržby, chybějící po zlevnění ročních kuponů.

+4/−1
26.1.2016 22:40

M35i61l64o77š 16S33e95t63í89k 3229379244140

Já mylím, že se neočekává vůbec nic. Jen si ti zcela zbyteční, dobře placení zaměstnanci ROPIDu vymýšlejí hlouposti, aby dokázali svou nepostradatelnost. Co kdyby si náhodou někdo všiml, že je to organizace zcela zbytečná a její financování je jen vyhazování peněz?

+3/−1
27.1.2016 9:22

M45i60l66o35š 61S67e36t10í49k 3819639164700

Oprava - "myslím". Chybička se vloudí a občas i přehlédne.

0/0
27.1.2016 9:23
Foto

R92u81d81o73l75f 30P59o25l50a28n74e23c48k79ý 3503974713345

Jen 14 linek tramvají? Tak to se cestování pěkně prodlouží.

Jako příklad může posloužit spojení od Nádraží Vršovice na Ípák. Před posledním překopáním takto jezdila linka 6 a cesta trvala 7 minut. Teď se musí tramvají 7 nebo 24 jednu stanici na Otakarovu (2 minuty), pěšky přejít na Synkáč (2-3 minuty) počkat 4 minuty na linku 11 nebo ve všední dny i na linku 13 a pak 6 minut na Ípák. Pak ještě pěšky přejít na metro další 3-4 minuty. Ze sedmi minut se tak cestuje i skoro 20. Ať žije Ropid.

+8/−2
26.1.2016 22:33

M77a86r19t10i15n 58Š36u51l84c 2117519530975

Mestska hromadna doprava uz ze sveho smyslu nemuze naplnovat dopravni potreby kazdeho jednotlivce, na to jsou taxiky. Pokud od Nadrazi Vrsovice na Pavlak nejezdi dost lidi, nejezdi tam ani prima tramvaj, stejne jako nejezdi v mnoha jinych smerech a musi se prestupovat. Z Nadrazi Vrsovice jezdi vlak na Hlavni nadrazi a tam je prestup na stejne metro jako na Pavlaku.

+2/−1
26.1.2016 23:55

D57a16n23i50e23l 89T24s91c77h98e63r26n84a52y 2855812279372

No panove z ROPIDu si vozi zadky v autech takze MHD je pro ne neco jako detske vlacky pro deti

+3/−2
27.1.2016 5:36

J38a24n 13D75l96o70u86h32ý 8556320903280

No co chtějí se přiblížit těm městům, co nám systém naší dopravy v Praze záviděli.

+1/0
27.1.2016 11:27

M17a71r51t70i68n 10R97u65z60i83c79k56a 1782338926247

Uz zase jen 14? Nejdrive to bylo 14, pak to opravili na 16 a ted v novem clanku zase 14 linek. Kdyz to vezmu kolem, me vyslo 17 cisel a z toho 15 metrolinek s intervalem 4 min. a 2 klasicke s intervalem 8 min. ve spicce. Zadne vetveni linek, pouze v nekterych okrajovych usecich by metrolinky meli polovicni interval.

0/0
26.1.2016 22:06

P61a72v54e34l 56K72u36c49h31t60a 4456351277674

Nejsem proti pokroku ale chtít 14 linek tramvají jako v r.1908 je hovadina. Jako malý hošík před více jak 60 lety pamatuji 23, pak s velkou slávou přibyla 24. Přitom dříve vše se odehrávalo v centru, Praha měla milion obyvatel, dnes je trasování jiné. Kdyby hloupost nadnášela ...

+6/−1
26.1.2016 22:00

M66a33r73t69i37n 21Š55u26l52c 2877259650535

Nechci se mýlit, ale pred 60 lety nejezdilo v Praze metro a tramvajova doprava musela plnit i jeho prepravni funkci...

0/0
26.1.2016 23:45

M58a67r34e52k 13H55r34u59b10y 6967432541808

Pred 60 lety ovsem neexistovala velka sidliste na periferiich...

+3/0
26.1.2016 23:51

M31i30r19e32k 73G80a97j93e60r 5151856509220

To je celé? Na konci mně třeba chybí, jak se změnily ceny jízdného v roce 1974. Už nestálo 1 korunu?

0/0
26.1.2016 21:46

M46i97l19a84n 38N68o12v24á68k 2250785565885

Do roku 1974 byly linky na delší vzdálenost z jednoho konce Prahy za 2 Kčs. Od 9. května 1974 pak bylo všude zavedeno jízdné 1 Kčs. Jízdenky se už nedaly koupit v tramvaji ani v autobusu, byli zrušeni průvodčí. Jízdenky se nově prodávaly jen v předprodejích a trafikách. Byly zavedeny štípací strojky.

0/0
26.1.2016 22:47

M11i66r66e69k 88G28a88j15e89r 5461926779170

Jednoduché a levné. Dnes se chce na každé blbosti přiživit hromada státních zaměstnanců a vše se tak komplikuje a prodražuje.

0/0
27.1.2016 0:02

D27a71n92i52e80l 82T40s66c57h24e74r71n38a40y 2405212159512

Rittig je statni zamestnanec ? To je mi novinka

+3/0
27.1.2016 5:57

M61i43l72o23š 40S34e70t86í96k 3449319104140

Kdyby se na tom přiživoval jen Rittig, bylo by to krásné...

0/0
27.1.2016 9:25

R41a76d20e96k 18D70o86l42e47ž89a41l 2859913930400

Zajímavé taky je, že ty autobusy jezdí velice podobnou trasu i dneska (viz ta 121 nebo 107), kdežto tramvaje byly přečíslovaný několikrát.. Člověk by řekl, že to bude opačně.

+3/0
26.1.2016 21:32
Foto

M57a87r76t10i48n 83P59i14š92t85o47r32a 8658828476189

Než elegantní značení bych ocenil mobilní aplikaci, která by dokázala pražskou MHD cestujícího navigovat v reálném čase. Ty stávající jsou pěkné, ale založené na jízdním řadu, ne na aktuální situaci.

+1/0
26.1.2016 21:22

M65i52r82e96k 60G41a32j68e33r 5721136719110

Já bych zase raději elegantní značení. K čemu je mi mobilní aplikace, když mě zrovna zajímá jiná aplikace, ktrá se značením nahradit nedá?

+1/0
26.1.2016 21:48
Foto

R86i31c46h92a23r98d 29P44o82l25á54š36e83k 9344593850159

Zajímavé bylo to číslování autobusů podle návaznosti na tramvaje, to jsem netušil.

0/0
26.1.2016 21:01
Foto

J13i94ř39í 33M87a12k93o42ň 5983359284535

„Na jednotlivých linkách byly tehdy umístěny svítilny s barevnými terči - a je to tady. Já pořád přemýšlel, jak Sobotka přišel na nápad označovat stupně nebezpečí barevnými terčíky. Ovšem zatím neřekl jak. Zřejmě si ho měšťák připevní na zadek a bude běhat po městě či jezdit šalinou.8-o

+1/−3
26.1.2016 20:40

M36a44r22e57k 26H71r49u53b19y 6657632121358

Vyvesi ho na hrade misto standarty. To s trenyrkami byl jenom nacvik ;-)

0/0
26.1.2016 23:52

P50a97v55e23l 36S80ý45k63o29r77a 4734476232834

Hlavně ještě před pár lety člověk viděl že všech stran jasné označení čísla trám.linky,zkuste se dnes podívat ze strany a z větší vzdálenosti,marne,nedozvíte se nic...popobehnout,nechat ujet,co to zrovna jelo za tram?Mluvím o pražských linkách.

+12/−1
26.1.2016 20:34

R36o13m92a86n 80B75a17j47e13r 2954203219835

Jo u nás to má většina autobusů MHD jen vepředu, ještě že se nastupuje pouze předními dveřmi.

0/0
26.1.2016 21:00

M15i76r48o49s91l13a82v 89G56r79o15s27s88m63a33n58n 8702749444

Nesmysl. Ze všech stran bylo vidět označení linky jen u obousměrných vozů KT8 a zůstalo tak i po jejich modernizaci. Žádné jiné vozy označení linky ze všech stran v Praže neměly a nemají.

+2/0
26.1.2016 21:12

M42i44l46a59n 31N84o86v93á86k 2460125455125

Měly to všechny dvounápravové (dřevěné) vozy do r. 1974.

0/0
26.1.2016 22:52

T52o75m68a24s 79S84t69r64i33h37a56v96k74a 6962263528576

možná se vám jenom od té doby zhoršil zrak

0/0
28.1.2016 12:48

P76e38t60r 77F75o46j54t54a 2632621965260

Ano, tramvaje jezdí dobře, tak je potřeba to změnit. Navrhuji nejdříve zrušit organizaci ROPID a až pak přemýšlet o nějakých změnách v dopravě (co takhle vyslechnout nejdříve městké části?).

+10/−3
26.1.2016 20:08

M45i86r20o77s62l51a30v 49G53r73o10s19s21m14a87n49n 8832339684

...které samy mají často zcela protichůdné požadavky :-)

+6/0
26.1.2016 21:14
Foto

M43a45r20t18i50n 67P35i15š30t23o60r26a 8868538286459

Vyslechnout městské části je podobné jako vyslechnout jednotlivé cestující. Mají naprosto rozdílné zájmy a neplatí to.

+6/0
26.1.2016 21:16

M26a78r43e33k 75H76r98u83b75y 6287492721878

Takze ROPID demokraticky neposloucha nikoho ;-)

+2/0
26.1.2016 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.