Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z čísla autobusu dřív Pražané vyčetli cenu lístku i navazující spoj

Pražský organizátor dopravy zvažuje přečíslovat v červenci spoje MHD. Tramvajových linek by ponechal čtrnáct. Tolik jich bylo i v roce 1908, kdy se čísla na tramvajích objevila poprvé. V některých obdobích čísla linek pražské MHD prozrazovala mnohem víc informací než dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a51t20o82u74š 67B72á15r66t83a 4876800976158

Proč zmatek se čtrnácti linkami? Stačí jedna. U sedaček budou dva knoflíky a u každé křižovatky si cestující zmáčkne příslušný podle toho, kam chce zatočit. Většina bude spokojená, ušetří se na číslování.

+2/0
27.1.2016 14:02

D66a54v11i88d 81P84l73i25s27k91a 6467277914222

Když v Brně před asi 15 lety zrušili skoro polovinu tramvajových linek, taky se nadávalo. Ono když na některých konečných končilo i několik linek a jsou tam jen dvě obratné koleje, tak stačil malý zásek v dopravě a hned byl z jízdního řádu nepřehledný maglajz, protože se ty správné tramvaje na točně před sebe kvůli správnému pořadí pustit prostě nemohly.

Přeju Pražákům, aby se v jejich městě ve vedení tramvajových linek, které neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra, udělal pořádek.

0/0
27.1.2016 10:50

R39a94d77e89k 81J39a46n19a67t36a 9765676934552

"neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra"

Tohle může napsat jenom Brňák. Snad žádná linka nepřežila těch 40 let beze změn.

0/0
30.1.2016 12:00

P16e11t42r 73M50u91d58r37o37c27h 9511137102691

Vyborne, navrhuji stavajici autobusovou linku 100 (Zlicin - letiste) prejsmenovat na 32737 (32 Kc+letadlo), stavajici 131 na 3238BC (32Kc+linky 3,8+metro) apod., to bych se bavil ;-D

+1/0
27.1.2016 7:53

M58a73r64c81e55l42a 20H88o93r15á50č60k94o98v28á 7347312873398

nevím proč zase chtějí přečíslovávat, člověk je rád, že někam trefí a trochu tuší trasu alespoň těch hlavních čísel jako 3,9,22 a oni to zas překopou? Pokud se bude měnit trasa tak budíž, ale měnit zbůhdarma číslo, aby šla pěkně po sobě, to mi přijde mrhání penězi nás poplatníků

+3/0
27.1.2016 7:36

D66a23n83i28e95l 35M42u83n12z77a36r 1859818692866

a co vune? kazda linka by vonela jinak..do Modran jako cokolada atd...

+4/0
27.1.2016 1:52

J45a13r53o30m35í83r 66Š21r94á90m22e54k 3927406137162

Už to vidím: "To musíte sednout na kysané zelí, na Palmovce přestoupíte na zmoklého psa, pojedete až na konečnou a tam přestoupíte na příměstský kojenecký průjem."

+6/0
27.1.2016 9:00

B39o22h46u85s84l40a76v 39K48r70á40l42í62k 2181330809736

Pokud budou přečíslované jen spoje a ne linky, tak by to zase tolik vadit nemuselo. Čísla spojů stejně normální cestující nepotřebuje znát. Co chtít od redaktora, který si myslí, že ROPID je společnost.

+1/0
27.1.2016 0:28

M59i95l73o13š 95S14e72t54í28k 3919159514410

ROPID je obyčejný bordel ;-) I když možná neobyčejný, neboť něco takového, aby člověk pohledal.

+2/0
27.1.2016 9:04

M12i79k94u47l23á48š 94K83a55l68i73n14a 1582933505

Ano, bude rozumné zase zredukovat a znepřehlednit dopravu. V posledních letech neví co by roupama dělaly a stále chtěj něco měnit...

+2/−1
27.1.2016 0:05

D14a13v70i20d 48P94l95i65s10k20a 6347487904672

Zmenšením počtu linek, které je třeba si pamatovat, se znepřehlední doprava? 8-o A na to jste přišel jak? ;-D

0/0
27.1.2016 10:52

B91o35h34u96s46l89a44v 93K48r68á38l96í27k 2891320699536

A nejpřehlednější bude podle vás doprava tehdy, až všechny tramvaje a autobusy budou mít dohromady jen jedno číslo linky?

+1/0
27.1.2016 14:22

M11i62k68u51l56á81š 66K56a44l45i79n84a 1222743575

Jednoduše tak, že se zase celý systém překope....

0/0
29.1.2016 0:40

M37a90r30e43k 75H67r67u59b56y 6647432421228

Hm, takze ROPID nas dostane o 100 let zpet, navic jeho cislovani nedava smysl.

Myslim, ze vic k teto organizaci neni treba dodavat:-P

+4/0
26.1.2016 23:50

M30i14l73a95n 55N18o71v79á48k 2200205675775

Přestavět v supermarketu regály je známý obchodní trik. Zřejmě se v Ropidu očekává, že přečíslování linek zvedne tržby, chybějící po zlevnění ročních kuponů.

+4/−1
26.1.2016 22:40

M61i10l19o58š 80S73e21t11í15k 3959569554110

Já mylím, že se neočekává vůbec nic. Jen si ti zcela zbyteční, dobře placení zaměstnanci ROPIDu vymýšlejí hlouposti, aby dokázali svou nepostradatelnost. Co kdyby si náhodou někdo všiml, že je to organizace zcela zbytečná a její financování je jen vyhazování peněz?

+3/−1
27.1.2016 9:22

M84i50l15o13š 17S24e68t45í51k 3709499344760

Oprava - "myslím". Chybička se vloudí a občas i přehlédne.

0/0
27.1.2016 9:23
Foto

R50u93d18o26l80f 62P64o24l66a57n11e75c90k32ý 3413174343575

Jen 14 linek tramvají? Tak to se cestování pěkně prodlouží.

Jako příklad může posloužit spojení od Nádraží Vršovice na Ípák. Před posledním překopáním takto jezdila linka 6 a cesta trvala 7 minut. Teď se musí tramvají 7 nebo 24 jednu stanici na Otakarovu (2 minuty), pěšky přejít na Synkáč (2-3 minuty) počkat 4 minuty na linku 11 nebo ve všední dny i na linku 13 a pak 6 minut na Ípák. Pak ještě pěšky přejít na metro další 3-4 minuty. Ze sedmi minut se tak cestuje i skoro 20. Ať žije Ropid.

+8/−2
26.1.2016 22:33

M28a93r69t67i65n 76Š41u95l50c 2317369900595

Mestska hromadna doprava uz ze sveho smyslu nemuze naplnovat dopravni potreby kazdeho jednotlivce, na to jsou taxiky. Pokud od Nadrazi Vrsovice na Pavlak nejezdi dost lidi, nejezdi tam ani prima tramvaj, stejne jako nejezdi v mnoha jinych smerech a musi se prestupovat. Z Nadrazi Vrsovice jezdi vlak na Hlavni nadrazi a tam je prestup na stejne metro jako na Pavlaku.

+2/−1
26.1.2016 23:55

D84a81n39i78e12l 83T34s43c90h41e44r36n49a39y 2215842819612

No panove z ROPIDu si vozi zadky v autech takze MHD je pro ne neco jako detske vlacky pro deti

+3/−2
27.1.2016 5:36

J21a93n 52D55l63o19u83h26ý 8766290403400

No co chtějí se přiblížit těm městům, co nám systém naší dopravy v Praze záviděli.

+1/0
27.1.2016 11:27

M38a32r16t72i28n 45R22u29z56i82c89k66a 1852598426277

Uz zase jen 14? Nejdrive to bylo 14, pak to opravili na 16 a ted v novem clanku zase 14 linek. Kdyz to vezmu kolem, me vyslo 17 cisel a z toho 15 metrolinek s intervalem 4 min. a 2 klasicke s intervalem 8 min. ve spicce. Zadne vetveni linek, pouze v nekterych okrajovych usecich by metrolinky meli polovicni interval.

0/0
26.1.2016 22:06

P36a65v55e24l 87K20u42c48h14t30a 4726551617354

Nejsem proti pokroku ale chtít 14 linek tramvají jako v r.1908 je hovadina. Jako malý hošík před více jak 60 lety pamatuji 23, pak s velkou slávou přibyla 24. Přitom dříve vše se odehrávalo v centru, Praha měla milion obyvatel, dnes je trasování jiné. Kdyby hloupost nadnášela ...

+6/−1
26.1.2016 22:00

M64a92r13t61i18n 37Š63u30l92c 2977649340785

Nechci se mýlit, ale pred 60 lety nejezdilo v Praze metro a tramvajova doprava musela plnit i jeho prepravni funkci...

0/0
26.1.2016 23:45

M30a37r65e94k 30H90r56u60b30y 6157522301958

Pred 60 lety ovsem neexistovala velka sidliste na periferiich...

+3/0
26.1.2016 23:51

M89i59r92e91k 88G86a14j77e32r 5781956439660

To je celé? Na konci mně třeba chybí, jak se změnily ceny jízdného v roce 1974. Už nestálo 1 korunu?

0/0
26.1.2016 21:46

M89i88l18a88n 15N81o19v98á80k 2970105155585

Do roku 1974 byly linky na delší vzdálenost z jednoho konce Prahy za 2 Kčs. Od 9. května 1974 pak bylo všude zavedeno jízdné 1 Kčs. Jízdenky se už nedaly koupit v tramvaji ani v autobusu, byli zrušeni průvodčí. Jízdenky se nově prodávaly jen v předprodejích a trafikách. Byly zavedeny štípací strojky.

0/0
26.1.2016 22:47

M82i65r33e35k 21G74a13j48e70r 5421896439320

Jednoduché a levné. Dnes se chce na každé blbosti přiživit hromada státních zaměstnanců a vše se tak komplikuje a prodražuje.

0/0
27.1.2016 0:02

D86a72n51i94e23l 93T39s26c43h40e89r12n91a51y 2735902589872

Rittig je statni zamestnanec ? To je mi novinka

+3/0
27.1.2016 5:57

M42i47l14o47š 53S95e66t31í40k 3289299554280

Kdyby se na tom přiživoval jen Rittig, bylo by to krásné...

0/0
27.1.2016 9:25

R54a81d93e45k 57D85o84l16e74ž42a17l 2519743310420

Zajímavé taky je, že ty autobusy jezdí velice podobnou trasu i dneska (viz ta 121 nebo 107), kdežto tramvaje byly přečíslovaný několikrát.. Člověk by řekl, že to bude opačně.

+3/0
26.1.2016 21:32

M69a10r21t88i81n 98P51i39š84t43o76r83a 8728828756209

Než elegantní značení bych ocenil mobilní aplikaci, která by dokázala pražskou MHD cestujícího navigovat v reálném čase. Ty stávající jsou pěkné, ale založené na jízdním řadu, ne na aktuální situaci.

+1/0
26.1.2016 21:22

M84i18r17e56k 92G87a16j52e23r 5981406619710

Já bych zase raději elegantní značení. K čemu je mi mobilní aplikace, když mě zrovna zajímá jiná aplikace, ktrá se značením nahradit nedá?

+1/0
26.1.2016 21:48
Foto

R62i96c30h28a38r46d 56P75o25l96á60š68e73k 9224113400649

Zajímavé bylo to číslování autobusů podle návaznosti na tramvaje, to jsem netušil.

0/0
26.1.2016 21:01
Foto

J72i91ř65í 66M24a85k75o22ň 5153469684985

„Na jednotlivých linkách byly tehdy umístěny svítilny s barevnými terči - a je to tady. Já pořád přemýšlel, jak Sobotka přišel na nápad označovat stupně nebezpečí barevnými terčíky. Ovšem zatím neřekl jak. Zřejmě si ho měšťák připevní na zadek a bude běhat po městě či jezdit šalinou.8-o

+1/−3
26.1.2016 20:40

M21a76r22e20k 23H85r52u64b46y 6737232481698

Vyvesi ho na hrade misto standarty. To s trenyrkami byl jenom nacvik ;-)

0/0
26.1.2016 23:52
Foto

P21a55v86e29l 74S14ý22k57o36r47a 7950155185763

Hlavně ještě před pár lety člověk viděl že všech stran jasné označení čísla trám.linky,zkuste se dnes podívat ze strany a z větší vzdálenosti,marne,nedozvíte se nic...popobehnout,nechat ujet,co to zrovna jelo za tram?Mluvím o pražských linkách.

+12/−1
26.1.2016 20:34

K31a18r22e91l 76R56u64m47a83n50o55w86s69k46i 2924903599535

Jo u nás to má většina autobusů MHD jen vepředu, ještě že se nastupuje pouze předními dveřmi.

0/0
26.1.2016 21:00

M95i54r67o97s55l47a11v 34G20r72o72s80s16m12a45n64n 8442519544

Nesmysl. Ze všech stran bylo vidět označení linky jen u obousměrných vozů KT8 a zůstalo tak i po jejich modernizaci. Žádné jiné vozy označení linky ze všech stran v Praže neměly a nemají.

+2/0
26.1.2016 21:12

M95i65l82a31n 36N15o41v42á14k 2660285665755

Měly to všechny dvounápravové (dřevěné) vozy do r. 1974.

0/0
26.1.2016 22:52

T93o10m60a50s 77S74t69r21i66h65a83v91k66a 6772473198316

možná se vám jenom od té doby zhoršil zrak

0/0
28.1.2016 12:48

P35e94t47r 93F92o69j73t28a 2612661235420

Ano, tramvaje jezdí dobře, tak je potřeba to změnit. Navrhuji nejdříve zrušit organizaci ROPID a až pak přemýšlet o nějakých změnách v dopravě (co takhle vyslechnout nejdříve městké části?).

+10/−3
26.1.2016 20:08

M43i15r52o95s77l80a55v 60G67r88o73s40s87m40a81n90n 8642579664

...které samy mají často zcela protichůdné požadavky :-)

+6/0
26.1.2016 21:14

M31a20r77t71i80n 72P81i34š35t41o87r20a 8608378766619

Vyslechnout městské části je podobné jako vyslechnout jednotlivé cestující. Mají naprosto rozdílné zájmy a neplatí to.

+6/0
26.1.2016 21:16

M22a86r23e84k 32H85r51u41b61y 6647592621218

Takze ROPID demokraticky neposloucha nikoho ;-)

+2/0
26.1.2016 23:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.