Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z čísla autobusu dřív Pražané vyčetli cenu lístku i navazující spoj

Pražský organizátor dopravy zvažuje přečíslovat v červenci spoje MHD. Tramvajových linek by ponechal čtrnáct. Tolik jich bylo i v roce 1908, kdy se čísla na tramvajích objevila poprvé. V některých obdobích čísla linek pražské MHD prozrazovala mnohem víc informací než dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a88t97o16u19š 72B93á45r33t85a 4616530936768

Proč zmatek se čtrnácti linkami? Stačí jedna. U sedaček budou dva knoflíky a u každé křižovatky si cestující zmáčkne příslušný podle toho, kam chce zatočit. Většina bude spokojená, ušetří se na číslování.

+2/0
27.1.2016 14:02

D40a44v10i49d 67P25l93i84s91k82a 6477297674772

Když v Brně před asi 15 lety zrušili skoro polovinu tramvajových linek, taky se nadávalo. Ono když na některých konečných končilo i několik linek a jsou tam jen dvě obratné koleje, tak stačil malý zásek v dopravě a hned byl z jízdního řádu nepřehledný maglajz, protože se ty správné tramvaje na točně před sebe kvůli správnému pořadí pustit prostě nemohly.

Přeju Pražákům, aby se v jejich městě ve vedení tramvajových linek, které neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra, udělal pořádek.

0/0
27.1.2016 10:50

R75a44d14e18k 57J55a54n68a16t50a 9855656754572

"neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra"

Tohle může napsat jenom Brňák. Snad žádná linka nepřežila těch 40 let beze změn.

0/0
30.1.2016 12:00

P93e67t52r 82M88u31d98r72o54c95h 9681367942171

Vyborne, navrhuji stavajici autobusovou linku 100 (Zlicin - letiste) prejsmenovat na 32737 (32 Kc+letadlo), stavajici 131 na 3238BC (32Kc+linky 3,8+metro) apod., to bych se bavil ;-D

+1/0
27.1.2016 7:53

M96a25r67c88e15l25a 69H87o80r52á95č48k32o70v38á 7587632113488

nevím proč zase chtějí přečíslovávat, člověk je rád, že někam trefí a trochu tuší trasu alespoň těch hlavních čísel jako 3,9,22 a oni to zas překopou? Pokud se bude měnit trasa tak budíž, ale měnit zbůhdarma číslo, aby šla pěkně po sobě, to mi přijde mrhání penězi nás poplatníků

+3/0
27.1.2016 7:36

D45a90n33i39e64l 40M45u78n13z89a17r 1489308592476

a co vune? kazda linka by vonela jinak..do Modran jako cokolada atd...

+4/0
27.1.2016 1:52

J71a89r81o96m60í60r 87Š15r86á10m86e50k 3987386437942

Už to vidím: "To musíte sednout na kysané zelí, na Palmovce přestoupíte na zmoklého psa, pojedete až na konečnou a tam přestoupíte na příměstský kojenecký průjem."

+6/0
27.1.2016 9:00

B42o66h87u59s25l73a85v 13K57r68á46l65í96k 2731140749886

Pokud budou přečíslované jen spoje a ne linky, tak by to zase tolik vadit nemuselo. Čísla spojů stejně normální cestující nepotřebuje znát. Co chtít od redaktora, který si myslí, že ROPID je společnost.

+1/0
27.1.2016 0:28

M84i98l48o75š 66S50e87t56í84k 3459389774890

ROPID je obyčejný bordel ;-) I když možná neobyčejný, neboť něco takového, aby člověk pohledal.

+2/0
27.1.2016 9:04

M46i49k69u94l74á80š 41K98a31l97i13n78a 1482903235

Ano, bude rozumné zase zredukovat a znepřehlednit dopravu. V posledních letech neví co by roupama dělaly a stále chtěj něco měnit...

+2/−1
27.1.2016 0:05

D32a18v23i94d 21P60l24i38s94k28a 6757267984122

Zmenšením počtu linek, které je třeba si pamatovat, se znepřehlední doprava? 8-o A na to jste přišel jak? ;-D

0/0
27.1.2016 10:52

B40o37h56u35s67l32a95v 95K12r98á32l43í88k 2621110449966

A nejpřehlednější bude podle vás doprava tehdy, až všechny tramvaje a autobusy budou mít dohromady jen jedno číslo linky?

+1/0
27.1.2016 14:22

M27i58k74u34l75á32š 42K65a38l32i21n73a 1752973645

Jednoduše tak, že se zase celý systém překope....

0/0
29.1.2016 0:40

M42a96r89e69k 56H52r79u67b26y 6357162241728

Hm, takze ROPID nas dostane o 100 let zpet, navic jeho cislovani nedava smysl.

Myslim, ze vic k teto organizaci neni treba dodavat:-P

+4/0
26.1.2016 23:50

M77i71l60a37n 60N31o57v66á34k 2770635145235

Přestavět v supermarketu regály je známý obchodní trik. Zřejmě se v Ropidu očekává, že přečíslování linek zvedne tržby, chybějící po zlevnění ročních kuponů.

+4/−1
26.1.2016 22:40

M68i39l10o84š 31S35e10t67í10k 3919719404860

Já mylím, že se neočekává vůbec nic. Jen si ti zcela zbyteční, dobře placení zaměstnanci ROPIDu vymýšlejí hlouposti, aby dokázali svou nepostradatelnost. Co kdyby si náhodou někdo všiml, že je to organizace zcela zbytečná a její financování je jen vyhazování peněz?

+3/−1
27.1.2016 9:22

M53i46l90o57š 98S69e18t69í87k 3659719834230

Oprava - "myslím". Chybička se vloudí a občas i přehlédne.

0/0
27.1.2016 9:23
Foto

R54u50d96o17l29f 36P65o42l82a50n67e41c13k80ý 3233154763795

Jen 14 linek tramvají? Tak to se cestování pěkně prodlouží.

Jako příklad může posloužit spojení od Nádraží Vršovice na Ípák. Před posledním překopáním takto jezdila linka 6 a cesta trvala 7 minut. Teď se musí tramvají 7 nebo 24 jednu stanici na Otakarovu (2 minuty), pěšky přejít na Synkáč (2-3 minuty) počkat 4 minuty na linku 11 nebo ve všední dny i na linku 13 a pak 6 minut na Ípák. Pak ještě pěšky přejít na metro další 3-4 minuty. Ze sedmi minut se tak cestuje i skoro 20. Ať žije Ropid.

+8/−2
26.1.2016 22:33

M87a95r72t76i20n 75Š76u77l92c 2947539790725

Mestska hromadna doprava uz ze sveho smyslu nemuze naplnovat dopravni potreby kazdeho jednotlivce, na to jsou taxiky. Pokud od Nadrazi Vrsovice na Pavlak nejezdi dost lidi, nejezdi tam ani prima tramvaj, stejne jako nejezdi v mnoha jinych smerech a musi se prestupovat. Z Nadrazi Vrsovice jezdi vlak na Hlavni nadrazi a tam je prestup na stejne metro jako na Pavlaku.

+2/−1
26.1.2016 23:55

D38a10n18i80e58l 69T92s71c45h73e54r69n94a32y 2255942889942

No panove z ROPIDu si vozi zadky v autech takze MHD je pro ne neco jako detske vlacky pro deti

+3/−2
27.1.2016 5:36

J63a21n 85D82l86o50u76h39ý 8306390503420

No co chtějí se přiblížit těm městům, co nám systém naší dopravy v Praze záviděli.

+1/0
27.1.2016 11:27

M70a88r13t77i38n 40R94u98z63i44c82k17a 1512318276167

Uz zase jen 14? Nejdrive to bylo 14, pak to opravili na 16 a ted v novem clanku zase 14 linek. Kdyz to vezmu kolem, me vyslo 17 cisel a z toho 15 metrolinek s intervalem 4 min. a 2 klasicke s intervalem 8 min. ve spicce. Zadne vetveni linek, pouze v nekterych okrajovych usecich by metrolinky meli polovicni interval.

0/0
26.1.2016 22:06

P24a52v60e82l 14K10u88c67h85t54a 4236661147294

Nejsem proti pokroku ale chtít 14 linek tramvají jako v r.1908 je hovadina. Jako malý hošík před více jak 60 lety pamatuji 23, pak s velkou slávou přibyla 24. Přitom dříve vše se odehrávalo v centru, Praha měla milion obyvatel, dnes je trasování jiné. Kdyby hloupost nadnášela ...

+6/−1
26.1.2016 22:00

M48a62r31t12i13n 65Š66u27l92c 2837989880405

Nechci se mýlit, ale pred 60 lety nejezdilo v Praze metro a tramvajova doprava musela plnit i jeho prepravni funkci...

0/0
26.1.2016 23:45

M28a38r78e40k 64H32r69u24b77y 6777662381698

Pred 60 lety ovsem neexistovala velka sidliste na periferiich...

+3/0
26.1.2016 23:51

M98i44r91e83k 27G37a94j44e94r 5291846499280

To je celé? Na konci mně třeba chybí, jak se změnily ceny jízdného v roce 1974. Už nestálo 1 korunu?

0/0
26.1.2016 21:46

M61i49l96a58n 75N83o24v69á69k 2390165235575

Do roku 1974 byly linky na delší vzdálenost z jednoho konce Prahy za 2 Kčs. Od 9. května 1974 pak bylo všude zavedeno jízdné 1 Kčs. Jízdenky se už nedaly koupit v tramvaji ani v autobusu, byli zrušeni průvodčí. Jízdenky se nově prodávaly jen v předprodejích a trafikách. Byly zavedeny štípací strojky.

0/0
26.1.2016 22:47

M44i43r14e70k 83G64a73j42e65r 5321346199660

Jednoduché a levné. Dnes se chce na každé blbosti přiživit hromada státních zaměstnanců a vše se tak komplikuje a prodražuje.

0/0
27.1.2016 0:02

D70a93n94i33e18l 92T90s46c69h30e26r28n11a82y 2235102389152

Rittig je statni zamestnanec ? To je mi novinka

+3/0
27.1.2016 5:57

M84i69l69o92š 60S40e34t44í30k 3749849954270

Kdyby se na tom přiživoval jen Rittig, bylo by to krásné...

0/0
27.1.2016 9:25

R72a49d19e22k 30D73o46l30e23ž31a20l 2739233860520

Zajímavé taky je, že ty autobusy jezdí velice podobnou trasu i dneska (viz ta 121 nebo 107), kdežto tramvaje byly přečíslovaný několikrát.. Člověk by řekl, že to bude opačně.

+3/0
26.1.2016 21:32
Foto

M81a81r60t42i36n 26P49i48š96t76o42r64a 8978728726269

Než elegantní značení bych ocenil mobilní aplikaci, která by dokázala pražskou MHD cestujícího navigovat v reálném čase. Ty stávající jsou pěkné, ale založené na jízdním řadu, ne na aktuální situaci.

+1/0
26.1.2016 21:22

M61i73r12e53k 78G91a69j92e36r 5911836719470

Já bych zase raději elegantní značení. K čemu je mi mobilní aplikace, když mě zrovna zajímá jiná aplikace, ktrá se značením nahradit nedá?

+1/0
26.1.2016 21:48
Foto

R58i29c47h52a80r62d 47P24o52l68á10š33e10k 9224443870189

Zajímavé bylo to číslování autobusů podle návaznosti na tramvaje, to jsem netušil.

0/0
26.1.2016 21:01
Foto

J47i56ř49í 15M58a10k20o42ň 5733899214665

„Na jednotlivých linkách byly tehdy umístěny svítilny s barevnými terči - a je to tady. Já pořád přemýšlel, jak Sobotka přišel na nápad označovat stupně nebezpečí barevnými terčíky. Ovšem zatím neřekl jak. Zřejmě si ho měšťák připevní na zadek a bude běhat po městě či jezdit šalinou.8-o

+1/−3
26.1.2016 20:40

M15a44r42e76k 10H48r57u94b22y 6267202341118

Vyvesi ho na hrade misto standarty. To s trenyrkami byl jenom nacvik ;-)

0/0
26.1.2016 23:52

P18a14v12e30l 77S79ý34k15o27r53a 4364316422984

Hlavně ještě před pár lety člověk viděl že všech stran jasné označení čísla trám.linky,zkuste se dnes podívat ze strany a z větší vzdálenosti,marne,nedozvíte se nic...popobehnout,nechat ujet,co to zrovna jelo za tram?Mluvím o pražských linkách.

+12/−1
26.1.2016 20:34

R29o36m19a17n 71B36a56j46e34r 2674553989735

Jo u nás to má většina autobusů MHD jen vepředu, ještě že se nastupuje pouze předními dveřmi.

0/0
26.1.2016 21:00

M86i91r95o30s46l24a13v 49G94r18o22s94s20m86a61n87n 8892159544

Nesmysl. Ze všech stran bylo vidět označení linky jen u obousměrných vozů KT8 a zůstalo tak i po jejich modernizaci. Žádné jiné vozy označení linky ze všech stran v Praže neměly a nemají.

+2/0
26.1.2016 21:12

M67i48l38a67n 12N19o47v97á54k 2710785435735

Měly to všechny dvounápravové (dřevěné) vozy do r. 1974.

0/0
26.1.2016 22:52

T77o16m47a22s 31S32t89r17i39h58a33v27k96a 6212613488936

možná se vám jenom od té doby zhoršil zrak

0/0
28.1.2016 12:48

P57e44t62r 11F41o34j58t34a 2922211975260

Ano, tramvaje jezdí dobře, tak je potřeba to změnit. Navrhuji nejdříve zrušit organizaci ROPID a až pak přemýšlet o nějakých změnách v dopravě (co takhle vyslechnout nejdříve městké části?).

+10/−3
26.1.2016 20:08

M58i77r26o73s47l27a14v 49G49r66o67s24s47m38a88n15n 8502159964

...které samy mají často zcela protichůdné požadavky :-)

+6/0
26.1.2016 21:14
Foto

M85a58r59t23i44n 80P72i46š80t88o86r37a 8208918896799

Vyslechnout městské části je podobné jako vyslechnout jednotlivé cestující. Mají naprosto rozdílné zájmy a neplatí to.

+6/0
26.1.2016 21:16

M80a16r52e59k 93H57r98u53b90y 6757472621138

Takze ROPID demokraticky neposloucha nikoho ;-)

+2/0
26.1.2016 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.