Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané velké změny MHD odmítají, říká Ropid. Žádostí o úpravy je ale moc

Prahu letos čekají změny v tramvajové dopravě. Ropid pracuje se třemi verzemi - od mírné až po snížení počtu linek spojené s přetrasováním. „Vnímáme velmi jasně, že Pražané nepreferují rozsáhlé změny,“ připustil v chatu se čtenáři zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a16s46o77ň 47K76l30í27m76a 1922830335146

Jako by v tomhle státě nebylo změn dost. Schvalované zákony jsou velmi často špatné, zpravidla si toho nevšimne ani Sněmovna, ani Senát, který má byt pojistka, ani prezident. Proto mají jepičí život a téměř každý den se něco novelizuje. A ještě

horší to je na pražském magistrátě. Ropid se proslavil tak, že většina Pražanů je

přesvědčena, že nejenže jim život neusnadňuje, ale značně komplikuje. Se všemi radikálními změnami už vlezte do bažin a dělejte smysluplnou práci, kterou naše společnost nutně potřebuje.

0/0
29.1.2016 9:33

E28v46a 37K16a41p66l63a55n66o93v69a 4953221575878

To si pište pane Šubrte, že Pražané Vaše úpravy MHD nechtějí. Stačí ty kotrmelce v minulých letech. Každý zásah ROPIDU jen zhoršuje situaci. Jedině za pochvalu stojí noční provoz. Chápu, že tam musíte něco dělat, aby byl důvod Vás živit. Nejde jen o " změny" a co další náklady s tím spojené - např. výměn všech jízdních řádů na zastávkách, co turistické mapy a další a další práce. Vy si při odchodu z práce sednete do auta. Chtěla bych Vás vidět, jak jedete tramvají a nevíte která bije. Že je žádostí o změny moc? Tak nic neměňte, a žádosti taky nebudou.!!

+1/−1
29.1.2016 8:27
Foto

B42r77o76n10i15s80l48a91v 30G77a79b52r46y31š 2592579831

Proč si všichni myslí, že kdo pracuje v dopravě nebo ji organizuje, jezdí autem? Pan Šubrt nikde nezmínil, čím jezdí a jestli vůbec má auto.

+4/−1
29.1.2016 12:39

J36a77r90o31m88í90r 46K44a52p46l28a59n 7798824772794

Panu Šubrtovi křivdíte. Na nesmysly z minulých let v různých diskusních fórech opakovaně poukazoval, v ROPIDu samém je nováček, který se to snaží dát do pořádku. MHD používá pravidelně ;-).

+5/0
2.2.2016 9:54

P18e69t87r 59M15u56d14r22o64c87h 9241207872821

Ja bych uvital nejakou linku, ktera by vedla z Masarycky na Pavlak, Mirak a dal (bez prestupu).

+1/0
29.1.2016 5:30

K13a30t72e19ř48i37n30a 20V51a56š86á18k68o46v94á 5551122289105

Ja jsem doted nepochopila, proc se ted meni jizdni rady pri kazdych "prazdninach", a to tak, ze se meni vcetne papiru na zastavkach. Rada bych vedela, jestli je to opravdu levnejsi varianta treba na napr. tridenni prazdniny, kdyz pocet spoju na lince, kterou jezdim, zustane vicemene beze zmen, jen se to neustale soupe o par minut tam nebo zpet. Misto 3-4 zmen radu se meni snad desetkrat do roka...jedine, co z toho je, je chaos. Pred par lety jsem se nazpament naucila tech par busu, ktere vyuzivam v rozmezi 7-9, ted uz to nejde...neustale se to meni

+1/−1
28.1.2016 21:07
Foto

B68r67o50n51i87s94l76a71v 44G26a75b35r57y29š 2422579441

Prázdniny, tedy vlastně pracovní dny, kdy není školní vyučování, je takové specifické období a sám nevím, jak bych se k němu přikláněl. Takový pracovní den je snížený o poptávku po přepravě domísta studia, intervaly linek jsou zpravidla upraveny na nejbližší vyšší periodu (např.z 5 na 6 minut). U konstrukce jízdních řádů v tomto období, což bývajízpravidla školní prázdniny, předpokládám, že žáci a studenti využijí volnýčas např. k výletům či akcím, u nichž lze využít přepravu VHOD. Z toho je možnéusuzovat, že poptávka po přepravě bude stejná či dokonce větší než v běžnémpracovním dni. Čili i nabídka by měla být vyšší.

Ale neznám předpoklady dopravců. Asi si myslí, že když se nejezdí do školy, tak jsou prostě doma a sedí na zadku.

Obecně bych s tím neměl problém, ale třeba v létě bych jízdní řády upravoval tak, že se vykašlu na večerní sedlo a protáhnu odpolední špičku až třeba do 22. hodiny. Protože v létě je teplo a večer ještě dost světla, lidi jsou víc venku a chtějí courat.

+5/0
28.1.2016 21:25

M56a59r20t68i41n 79R49u77z18i58c68k94a 1532278916687

Navic bych celkem uvital, kdyby v nekterych koncovych usecich s vozovnou doslo k precislovani linek na tu, ktera jede tim smerem. treba linka z Barrandova jede do vozovny Motol, tak by na andelu uz prijizdela jako linka 4, nebo z palmovky tramvaje zatahujici do vozovny prehodily cislo na 16 nebo 8 podle smeru, kterym zatahuje....

+1/−1
28.1.2016 21:03

J18i69ř82i43n61a 31S66a59v42o53v48a 1161395216813

celkem zbytečné - jsou tam cedule "vůz jede do vozovny xy", to stačí;

0/0
16.2.2016 9:39

M20a26r62t97i67n 70R50u58z98i19c70k48a 1272678236757

Podle me lze zmeny udelat postupne takto sloucit linky 11+13=13 tak, aby z ni byla metrolinka v trase Sporilov-N.B.Synku-Nam. J. z Lobkowitz-Spojovaci, v krajnich usecich kazdy druhy spoj, linku 5+26=11 do trasy Divoka Sarka-Cerveny Vrch-Cernokostelecka-UDDP, do Sarky kazdy druhy a k UDDP kazdy treti spoj, linku 10+16=15 v trase Sidl.Repy-Kotlarka-Nadr. Vysocany-Lehovec, mimo spicku kazdy druhy spoj ukoncen na Kotlarce a na Lehovec, kazdy treti spoj (od Kolbenovy pak moznost prodlouzeni trati smer Letnany), a linky 1+25=2 v trase Nadr. Podbaba-Palmovka-Spojovaci (mozna misto Palmovky ukonceni na Vapence), na Spojovaci kazdy druhy spoj. - vse metrolinky v intervalu 4min. ve spickach, v krajnich usecich omezeni ve spickach.

Linku 10 od Zelivskeho odklonit po zrusene 26, linky 8+20=5 v trase Sidl. Barrandov-Lehovec pres Andel, Malostranskou, Nam.Republiky, Invalidovnu, Palmovku, linka 8 Vypich-Lehovec pres Malostranskou-Nadr. Holesovice-Palmovku, linku 17 zkratit trvale k Vystavisti Holesovice, linku 12 odklonit od Strossmayer. nam. pres Vltavskou, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 14 odklonit od Masarykova nadr. pres Nam. Republiky, Vystaviste Holesovice, Kobylisy k Voz. Kobylisy a od Andela na Radlickou, linky 6+24=6 v trase Kubanske nam.-Vystaviste Holesovice pres Otakarovu, Lazarskou, Tesnov, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 22 precislovat na 1, dalsi zmeny s linkami 4 a 7.... atd., u autobusu je to spise o propojeni nekterych linek a precislovani vysokych cisel na uvolnena cisla drive napr. 253->153, 273->224, 231->104, ....

Proc kdyz se pracuje s nejakymi velkymi zmenami Ropid je taji do posledni chvile a boji se reakci? Vsak je dobre nejdrive seznamit odborniky, pak mestske casti a pak nas ostatni uz s vysvetlenim a informacemi s vysledky jednani...

0/−3
28.1.2016 20:54

J31a31r17o65m60í34r 86K60a23p96l88a11n 7808474942394

jako vtip dobrý ;-D

+2/0
28.1.2016 22:01

J12i28ř56i22n43a 11S38a70v49o98v41a 1841615226943

jste upad ́, ne? doufám, že vás to brzy přejde ;-):-/

0/0
16.2.2016 9:41

M21a24r85t34i40n 18K88u73b54í65k 9387209166573

Včera večer jsem jel linkou č.18, nová tramvaj 15 T, když tu náhle odpadl dvoumetrový kryt kol, řidič zastavil a sebral ho. Kde asi soudruzi ze Škody udělali chybu? ROPID by se měl spíše zasadit, aby začala konečně výstavba nových tramvajových tratí a pak teprve měnit linky.

+1/0
28.1.2016 14:57

M52i69r97o37s33l52a86v 65G93r28o18s87s16m36a89n83n 8862299384

Ropid se může zasadit, ale nerozhoduje o tom...

+2/0
28.1.2016 17:48
Foto

B45r75o15n69i32s19l14a70v 20G66a48b87r44y10š 2592439511

Podle mě někdy chtějí cestující nemožné. Je logické, že v dopravní obslužnosti nelze vyhovět všem. Doporučoval bych proto zamyslet se nad některými strategiemi linkotvorby

Základní dvě strategie jsou tyto: maximální počet cestujících bez přestupu a minimální počet přestupů na síti. Obě strategie vedou ke stejnému cíli, ale k jeho dosažení vede každá strategie odlišně.

Maximalizace počtu nepřestupujících cestujících má tendenci vytvořit takovou síť, v níž by vzniklo neúměrné množství linek jako nejčastější kombinace zastávek a byly by upřednostněny dlouhé linky bez ohledu na počet přestupujících cestujících. Čím více linek, tím delší intervaly a také horší přehlednost. A čím delší intervaly, tím větší může být podíl doby stání vůči jízdě. Laicky řečeno se vozidla budou více flákat. Jako příklad můžu dát Žďár nad Sázavou, kde je 14 linek v prakticky nepoužitelném intervalu.

Kritérium minimálního počtu přestupních procesů vede k taktové dopravě a přestupním uzlům. Čím méně linek, tím kratší interval a také tím lepší využití vozového parku. Cestující pak nebude sledovat linky, ale trasy. Od jeho domu tedy nepojedou 3 linky v 15minutovém intervalu, ale jediná linka v 5minutovém intervalu. Opticky dojde ke zhoršení, ale prakticky se nic nezmění. Příkladem je tramvajová síť v Plzni. Není třeba mít všechny kombinace linek, zde jsou 3 linky, přičemž linka 4 má interval jako pražské metro B. Je to tramvajová linka s největším počtem spojů v republice. Rozdělením by se situace zhoršila. Ale není vhodné jít na krev a vytvořit nejmenší možný počet linek, v některých městech to může být na škodu. Myšlenka by však měla být zachována.

+6/−1
28.1.2016 14:54
Foto

M87a24r63t83i71n 67P36i29š40t21o98r11a 8668288746549

Pro lepší představu dvě mezní varianty:

První varianta je realizována IAD, kdy každý sám jede autem od startu až do cíle.

Druhá varianta je realizována jedinou páteřní linkou v Praze se dvěma (konečnými) zastávkami. Spoje jezdí v minutovém intervalu a pokaždé přepraví 2 200 osob. Přepravní výkon je zachován, zbytek si cestující dojdou pěšky.

Zdá se, že obě varianty jsou bez přestupů, ale i "nástup" a "výstup" je potřeba považovat za "přestup".

0/−1
28.1.2016 15:18

J33i86ř29i17n92a 92S67a10v43o82v93a 1831605696983

teď jde jen o to, jaký rozsah by byl toho "zbytek si dojde pěšky" ;-)

aby pak - s nadsázkou - nejezdila jedna linka třeba ze Strašnic do Šárky nonstop a zbytek tras by byl jen pro pěší ....

0/0
28.1.2016 16:12
Foto

B70r35o40n49i45s40l23a80v 91G42a11b94r88y72š 2592209651

S čím konkrétně v mém příspěvku nesouhlasíte?

0/0
28.1.2016 16:17

J80i69ř69i54n36a 56S32a79v31o70v25a 1701345536353

pouze upřesňuji v reakci na pana Pištoru; to se nesmí? ;-)

0/0
28.1.2016 17:17
Foto

B55r59o39n12i95s91l44a14v 87G55a15b35r10y59š 2662149531

Ovšem že můžete :-). Ale zajímalo by mě, za co mám mínus.

0/0
28.1.2016 17:18

J19i43ř73i94n87a 38S11a79v14o92v23a 1591905206753

aha - už jsem zapomněla, že jsem ho tam dala ;-)

za to, že je upřednostněn vozový park před lidmi a za to "opticky" - protože se změní (zhorší) komfort pro cestující: přestupy se časově většinou nic moc neušetří (krátké intervaly se stejně nasčítají a ve výsledku čekáte stejně dlouho, jako když čekáte na tu jednu "svou"), takže stále považuji za přijatelnější méně přestupů, byť s teoreticky delším intervalem;

+1/0
28.1.2016 17:24
Foto

B71r75o51n62i27s98l79a63v 84G77a34b50r47y11š 2262549301

Tak to je potom potřeba si ujasnit priority. Byla byste také ochotna déle čekat na přímý spoj? Nebo byste se do cíle chtěla dostat co nejrychleji?

Jak jste mohla zaznamenat, v dnešní době je hodně důležitým argumentem čas. Nejezdím MHD, protože jedu dlouho, nejezdím vlakem, protože to trvá déle..., to jsou hodně časté argumenty především automobilistů, nebo těch, kteří MHD opustili. Neříkám, že by doprava neměla mít určitý komfort, ale zdržujete se v ní hodně krátkou dobu. Jistě že byste mohla každý den chodit do nóbl restaurace s perfektním stolováním. Ale vzhledem k tomu, že do hospůdky naproti přes ulici to máte blíže, nebude Vám vadit, když Vám jídlo přinese číšník bez motýlku a bez lakýrek.

U dopravy je to podobné. Aby bylo možné cestujícího do cíle dopravit co nejrychleji, je nutné vzdát se určitého komfortu. Proto třeba v MHD nemůže každý cestující sedět. Ne všude jsou přístřešky. Doprava je tady pro lidi, ale musí být i ekonomicky udržitelná.

Vezměte si Opavu, počet cestujících tam každým rokem klesá, protože není konkurenceschopná. Především proto, že je pomalá. A na svůj rozsah taky drahá. Nepotřebuju dělat vyhlídkové jízdy městem nebo zevlovat na zastávce, chci se do cíle dopravit co nejdříve a k tomu se doprava taky optimalizuje. A lidi a ekonomiku je nutné držet v rovnováze. Nemůžu preferovat lidi před ekonomikou a naopak. Kdybych chtěl ušetřit, seškrtám to všechno. Ale to zase ztratím cestující. Takže preferuju sólo vůz po 10 minutách, než soupravu dvou vozů po 20 minutách, protože tak je linka pro cestující přitažlivější. Pokud přijede obsazená tramvaj, tak si prostě nesednu. Dost lidí jinde vystoupí a posedím si třeba polovinu své cesty.

Více linek a delší interval je strategie špatným směrem. Příkladů je hodně.

+1/0
28.1.2016 18:05

J20i58ř65i79n43a 90S81a64v51o72v93a 1211405216743

nevím, kde žijete a jakou MHD používáte; já mohu mluvit pouze za sebe a své zkušenosti z Prahy (auto nemám, jezdím výhradně MHD nebo chodím pěšky):

- přestupy cestu velmi prodlužují, zejména musí-li se přecházet mezi zastávkami či tram-metro; kromě toho přestupní uzly bývají přecpané lidmi, přebíhá se z místa na místo, prodíráte se davem (I. P. Pavlova, Národní, Anděl, a mnohé další); mám-li volit mezi přímou tramvají z A do B a přestupy na stejné trase (např. tram-metro-tram), preferuji jednoznačně tu jednu tramvaj; časově to vyjde na stejno a v tramvaji si aspoň můžu v klidu celou cestu třeba číst;

- stejně tak třeba jednovozové tramvaje jezdí ve špičce tak narvané (byť častěji), že se o nějakém důstojném cestování vůbec mluvit nedá; tak se dá jet jedna dvě stanice, ale ne přes půl Prahy;

- ráno jedu s přestupem 20 minut, odpoledne tutéž trasu 40 minut; s tím, že mě v přestupní stanici sice míjí 4 páteřní linky, ale já se jimi k cíli nedostanu a tudíž jsou mi k ničemu;

takže se zřejmě neshodneme, každý máme jiné cestovatelské zkušenosti a priority;

ale to taky není přeci nutné ;-)

+2/0
28.1.2016 20:27
Foto

B94r24o25n33i87s90l62a90v 91G44a92b40r13y60š 2762399651

Já auto nemám a nepotřebuju ho, protože se veřejnou dopravou dostanu všude. Používám ji od dětství a studuju ji cca 18 let.

Přestupy cestu prodlužují, ale ne všem. Vy mluvíte za sebe, ale jiní mohou mít jinou zkušenost. Jak už jsem psal, nelze se zavděčit všem.

Když jsem studoval v Pardubicích, jezdil jsem z kampusu na nádraží přes Masarykovo náměstí. S kufrem, kufříkem a batohem. Mohl jsem jet buď s přestupem nebo přímo. Přímo mi jelo 60 spojů, s přestupem jsem měl nabídku minimálně dvojnásobnou. Kdybych jel přímo linkou, která má 30minutový interval, musel bych na nádraží dlouho čekat, nebo by mi spoj ujel. Takže jsem volil trasu s přestupem. Jízda s přestupem se mi prodloužila o 2 minuty. A bývaly i pátky, kdy se lidi do trolejbusu nevešli a vzdali to.

To, že jsou vozy narvané, není problém linkového vedení. Prof. Černý vytvořil celkem převratnou matematickou metodu, jak zabránit přeplňování vozidel. Jenže ji nikdo nepoužívá. Přitom ji lze jednoduše naprogramovat v Excelu.

Stejnou trasu nikdy nezajedete za stejný čas, to se Vám nepovede ani autem ani pěšky. Jenže důvodem je okolní dopravní situace a zatím nízký počet křižovatek s preferencí MHD. To taky s linkotvorbou nesouvisí.

0/−1
28.1.2016 21:16
Foto

B90r95o15n69i98s27l15a94v 18G71a44b43r38y90š 2902659921

V tom případě se to týká i auta. Nezaparkujete v obýváku a do té postele prostě musíte pěšky.

Navíc v hustě zastavěných centrech není pro každé auto místo. Já třeba bydlím na ulici, která je večer obsypána auty. Pokud bych tím autem jezdil, zaparkuju nejblíže 350 m od svého vchodu. To už mám blíž tu zastávku MHD.

0/−1
28.1.2016 16:16

M38a72r15t12i39n 96R32u66z13i88c50k56a 1872338476217

No a parkovat budete i tak 1/2-1h cimz cely usetreny cas uplne zabijete.

+1/−1
28.1.2016 20:57
Foto

B26r81o74n29i77s89l53a25v 16G81a94b53r28y57š 2102649491

Přesně ;-D. Jenže někteří řidiči to berou jako normální čas jízdy a ne jako zpoždění.

0/−1
28.1.2016 21:17

M22a94r82e11k 91H85r93u75b72y 6767592111158

Dobre odvedena prace se pozna tak, ze neni potreba ji porad predelavat.

Z tohoto pohledu ROPID odvadi velmi spatnou praci.

+8/−4
28.1.2016 14:18

B66o24h55u20s89l78a73v 83K27r18á94l24í57k 2231890509716

A dobré kino je takové, kde už dvacet let dávají každý večer pořád ten samý film? A co teprve dobré zpravodajství, kde nemusejí zprávy každý den předělávat.

0/−1
28.1.2016 18:45

M59i69c92h55a33l 83T35i26m42k79o 3823434824235

Ano, věci je třeba cas od casu poupravit. Ale to, že linku 179 od zavedení metra na Petřiny asi čtyřikrát předělávali, nesvědčí o zrovna dobře odvedené práci a vypadá to, jak kdyby to stříleli od boku a doufali, že se konečně trefí.

+1/0
28.1.2016 23:11
Foto

M79a48r55t79i88n 85P14i11š89t74o70r47a 8218648916959

Jsem přesvědčen, že to p. Šubrt dělá dobře, těším se na výsledky.

Moje koncepce je taková, že je potřeba čím dál tím více upřednostňovat komfort. Ten, mimo jiné, spočívá v co nejmenším počtu co nejsnazších přestupů. Proto bych preferoval co největší rozmanitost linek. A rezignoval na to, že se v tom cestující zorientuje zpaměti. K tomu by měla sloužit kvalitní mobilní aplikace od DPP, zohledňující aktuální stav sítě. Ta bohužel neexistuje. Vyřešil by se tím i problém označení tramvají na levé straně.

+2/−1
28.1.2016 14:15
Foto

B70r46o61n81i35s87l51a45v 72G67a32b35r63y62š 2402139441

Ten komfort s nízkým počtem přestupů a zároveň s co nejrychlejším dosažením cíle se však může rozcházet.

0/0
28.1.2016 14:34
Foto

M74a21r11t76i74n 44P69i81š72t65o91r65a 8588228866159

Nepochybně. "Co nejrychlejší dosažením cíle" je triviální požadavek. Chci jen zdůraznit, že pro čím dál tím víc cestujících není absolutní prioritou.

0/0
28.1.2016 14:52
Foto

B76r86o85n71i46s61l96a22v 67G37a53b23r45y78š 2632209181

Nahoře jsem to trochu rozepsal. :-)

0/0
28.1.2016 14:55

J17i17ř30i27n83a 69S68a86v47o64v15a 1781785806123

ono se hlavně těmi přestupy čas cestujících nijak neušetří - naopak; jen "poskakujete" po pár stanicích po trase a výsledný čas je stejný, jako když si počkáte na "svoji" přímou tramvaj a dojede bez přestupů; mnohokrát vyzkoušeno a ověřeno :-P

+1/0
28.1.2016 16:14

J72a23n75a 56H62a25m57e13r74o48v78á 6628753416382

Ano! Navic, radeji si sednu a 40 minut si ctu bez prestupu, nez abych usetrila 10 minut, ale prebihala se dvema prestupy. (Navic se cpala v plnem voze, mrzla na zastavce a cetla si max. 3x 5 minut).

0/0
28.1.2016 17:24

J59i30ř23i12n47a 14S79a96v56o69v12a 1111775746593

přesně; a těch 10 minut stejně neušetříte, zvlášť když kombinujete třeba tramvaj - metro - tramvaj; přebíhání ze zastávky tramvaje do metra je sakra zdlouhavé (zejména v centru je to rychlejší po povrchu pěšky ;-))

0/0
28.1.2016 17:27

R56o62m58a73n 41J42a15v50o43r60s54k90i 7716246191303

Výsledkem práce ROPIDu jsou jen davy nas.aných Pražanů. Prozatím zlikvidovali všechno funkční a jediná změna nebyla pro zvýšení přitažlivosti MHD pro Pražany. A když se dívám na foto toho chlapíka, tak se vůbec nedivím. Rv

+3/−4
28.1.2016 14:06

V88l33a71d32i75m29í58r 67L10o35u18d95a 8587157556552

Vetší změny v MHD nelze dělat se souhlasem občanů. To by tu snad ještě jezdily tramvaje tažené koňským spřežením...;-)

+1/−7
28.1.2016 13:49

R11a95d73o29s15l23a82v 63K27l86a18u60d14a 5534358164832

A nebo by třeba metro nekončilo v poli.... Ale podle odborníků je to správné a průkopnické řešení... Včetně autobusového terminálu, kam toho ale moc nejezdí. Autobusy PID končí přímo v sídlišti....

+5/0
28.1.2016 13:57

R55a91d80e87k 50N86o33v85a38k 9254733429790

Když postavili metro na Zličín, také končilo v polích.

0/0
29.1.2016 10:04

R41o46m11a48n 45J26a23v22o55r68s28k57i 7496226121713

Á pán je sociální inženýr placený z veřejných peněz s pravomocí ředitele zeměkoule.:-P

0/0
28.1.2016 14:10

M58a48r30e64k 70H52r31u98b62y 6297172331428

Obcane totiz vubec netusi odkud kam chteji jezdit, to jim musi sdelit dobrotivy ROPID, ze? :-P

+5/0
28.1.2016 14:19

P81a37v54e48l 52B53ř38e29z66i51n85a 3699678421783

Některé vymyšlenosti jsou skutečně genitální. Vzpomínám si jak jsem si jednou našel v plánovači, že na nějaké stanici musím přestoupit z linky X na linku Y. Už jsem se chystal vystoupit, když se ozvalo: "Změna čísla linky, změna čísla linky." A ejhle. Ani jsem se nemusel zvedat a měl jsem přestoupeno. Pravda, tohle byla asi ta největší vychytávka, kterou jsem kdy zažil. ;-D

+4/0
28.1.2016 12:51

A34n29n31a 39K83r72a36t53o24c93h58v76í75l57o27v45á 4627921154315

Navíc na lince 14 / 24 funguje stále. A nedomorodce to po právu mate.

+2/0
28.1.2016 13:33

J36o46s30e93f 72C58h27o30d28o62u22n83s82k63ý 4661826949870

Některý ty otázky jsou vážně masakr motorovou pilou ;-D8-o

+1/0
28.1.2016 12:50
Foto

B11r13o96n63i28s94l37a58v 78G51a90b93r68y33š 2142499731

Směrová nabídka a větší počet linek? S tím se ale vídeňský model neshoduje. Je nesmysl, aby město mělo víc linek. Interval každé se pak prodlouží kvůli omezenému počtu vozů. Současných 21 denních linek mi přijde tak akorát, ideálních by bylo 18 - 20.

0/0
28.1.2016 12:40

J12i91ř84i18n88a 10S76a35v93o74v94a 1641905746633

"...po metropoli by se všakpohybovaly výhradně takzvané páteřní linky, které jezdí na nejvytíženějšíchtrasách...." - tomu máme rozumět tak, že po těch méně vytížených by nejezdilo nic? alespoň použitý výraz "výhradně" by tomu nasvědčoval a u ROPIDU by to nebyl tak výjimečný nápad ;-):-P

0/0
28.1.2016 12:28

V78a78c97l26a30v 33P48e65r75o77u31t67k51a 6768717284241

Ropid chce osekat spoje,nic jiného v novinkách co se chystá zavést není.

+2/0
28.1.2016 12:53

J58o58s27e19f 91C94h25o93d17o63u51n68s43k83ý 4821866989280

Takže mysliíte že žádnou novou linku / spojení nezavede?

0/−1
28.1.2016 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.