Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané velké změny MHD odmítají, říká Ropid. Žádostí o úpravy je ale moc

Prahu letos čekají změny v tramvajové dopravě. Ropid pracuje se třemi verzemi - od mírné až po snížení počtu linek spojené s přetrasováním. „Vnímáme velmi jasně, že Pražané nepreferují rozsáhlé změny,“ připustil v chatu se čtenáři zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a44s15o78ň 89K91l72í30m48a 1232630805276

Jako by v tomhle státě nebylo změn dost. Schvalované zákony jsou velmi často špatné, zpravidla si toho nevšimne ani Sněmovna, ani Senát, který má byt pojistka, ani prezident. Proto mají jepičí život a téměř každý den se něco novelizuje. A ještě

horší to je na pražském magistrátě. Ropid se proslavil tak, že většina Pražanů je

přesvědčena, že nejenže jim život neusnadňuje, ale značně komplikuje. Se všemi radikálními změnami už vlezte do bažin a dělejte smysluplnou práci, kterou naše společnost nutně potřebuje.

0/0
29.1.2016 9:33

E87v43a 17K74a88p90l25a47n54o20v73a 4123891775678

To si pište pane Šubrte, že Pražané Vaše úpravy MHD nechtějí. Stačí ty kotrmelce v minulých letech. Každý zásah ROPIDU jen zhoršuje situaci. Jedině za pochvalu stojí noční provoz. Chápu, že tam musíte něco dělat, aby byl důvod Vás živit. Nejde jen o " změny" a co další náklady s tím spojené - např. výměn všech jízdních řádů na zastávkách, co turistické mapy a další a další práce. Vy si při odchodu z práce sednete do auta. Chtěla bych Vás vidět, jak jedete tramvají a nevíte která bije. Že je žádostí o změny moc? Tak nic neměňte, a žádosti taky nebudou.!!

+1/−1
29.1.2016 8:27
Foto

B15r28o79n45i34s15l21a14v 68G42a44b94r55y42š 2282759201

Proč si všichni myslí, že kdo pracuje v dopravě nebo ji organizuje, jezdí autem? Pan Šubrt nikde nezmínil, čím jezdí a jestli vůbec má auto.

+4/−1
29.1.2016 12:39

J39a88r31o29m23í63r 43K31a53p37l20a84n 7728924832234

Panu Šubrtovi křivdíte. Na nesmysly z minulých let v různých diskusních fórech opakovaně poukazoval, v ROPIDu samém je nováček, který se to snaží dát do pořádku. MHD používá pravidelně ;-).

+5/0
2.2.2016 9:54

P17e51t76r 58M58u17d88r41o10c88h 9971777612361

Ja bych uvital nejakou linku, ktera by vedla z Masarycky na Pavlak, Mirak a dal (bez prestupu).

+1/0
29.1.2016 5:30

K26a35t96e19ř68i68n34a 39V93a43š16á52k50o91v13á 5611912839855

Ja jsem doted nepochopila, proc se ted meni jizdni rady pri kazdych "prazdninach", a to tak, ze se meni vcetne papiru na zastavkach. Rada bych vedela, jestli je to opravdu levnejsi varianta treba na napr. tridenni prazdniny, kdyz pocet spoju na lince, kterou jezdim, zustane vicemene beze zmen, jen se to neustale soupe o par minut tam nebo zpet. Misto 3-4 zmen radu se meni snad desetkrat do roka...jedine, co z toho je, je chaos. Pred par lety jsem se nazpament naucila tech par busu, ktere vyuzivam v rozmezi 7-9, ted uz to nejde...neustale se to meni

+1/−1
28.1.2016 21:07
Foto

B87r66o11n27i85s21l60a37v 94G13a86b65r33y62š 2832129801

Prázdniny, tedy vlastně pracovní dny, kdy není školní vyučování, je takové specifické období a sám nevím, jak bych se k němu přikláněl. Takový pracovní den je snížený o poptávku po přepravě domísta studia, intervaly linek jsou zpravidla upraveny na nejbližší vyšší periodu (např.z 5 na 6 minut). U konstrukce jízdních řádů v tomto období, což bývajízpravidla školní prázdniny, předpokládám, že žáci a studenti využijí volnýčas např. k výletům či akcím, u nichž lze využít přepravu VHOD. Z toho je možnéusuzovat, že poptávka po přepravě bude stejná či dokonce větší než v běžnémpracovním dni. Čili i nabídka by měla být vyšší.

Ale neznám předpoklady dopravců. Asi si myslí, že když se nejezdí do školy, tak jsou prostě doma a sedí na zadku.

Obecně bych s tím neměl problém, ale třeba v létě bych jízdní řády upravoval tak, že se vykašlu na večerní sedlo a protáhnu odpolední špičku až třeba do 22. hodiny. Protože v létě je teplo a večer ještě dost světla, lidi jsou víc venku a chtějí courat.

+5/0
28.1.2016 21:25

M90a38r85t41i72n 25R48u24z65i74c30k10a 1732988716217

Navic bych celkem uvital, kdyby v nekterych koncovych usecich s vozovnou doslo k precislovani linek na tu, ktera jede tim smerem. treba linka z Barrandova jede do vozovny Motol, tak by na andelu uz prijizdela jako linka 4, nebo z palmovky tramvaje zatahujici do vozovny prehodily cislo na 16 nebo 8 podle smeru, kterym zatahuje....

+1/−1
28.1.2016 21:03

J66i11ř97i30n32a 19S53a44v16o49v37a 1231525776663

celkem zbytečné - jsou tam cedule "vůz jede do vozovny xy", to stačí;

0/0
16.2.2016 9:39

M18a28r87t23i76n 27R21u66z66i36c28k24a 1102938356957

Podle me lze zmeny udelat postupne takto sloucit linky 11+13=13 tak, aby z ni byla metrolinka v trase Sporilov-N.B.Synku-Nam. J. z Lobkowitz-Spojovaci, v krajnich usecich kazdy druhy spoj, linku 5+26=11 do trasy Divoka Sarka-Cerveny Vrch-Cernokostelecka-UDDP, do Sarky kazdy druhy a k UDDP kazdy treti spoj, linku 10+16=15 v trase Sidl.Repy-Kotlarka-Nadr. Vysocany-Lehovec, mimo spicku kazdy druhy spoj ukoncen na Kotlarce a na Lehovec, kazdy treti spoj (od Kolbenovy pak moznost prodlouzeni trati smer Letnany), a linky 1+25=2 v trase Nadr. Podbaba-Palmovka-Spojovaci (mozna misto Palmovky ukonceni na Vapence), na Spojovaci kazdy druhy spoj. - vse metrolinky v intervalu 4min. ve spickach, v krajnich usecich omezeni ve spickach.

Linku 10 od Zelivskeho odklonit po zrusene 26, linky 8+20=5 v trase Sidl. Barrandov-Lehovec pres Andel, Malostranskou, Nam.Republiky, Invalidovnu, Palmovku, linka 8 Vypich-Lehovec pres Malostranskou-Nadr. Holesovice-Palmovku, linku 17 zkratit trvale k Vystavisti Holesovice, linku 12 odklonit od Strossmayer. nam. pres Vltavskou, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 14 odklonit od Masarykova nadr. pres Nam. Republiky, Vystaviste Holesovice, Kobylisy k Voz. Kobylisy a od Andela na Radlickou, linky 6+24=6 v trase Kubanske nam.-Vystaviste Holesovice pres Otakarovu, Lazarskou, Tesnov, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 22 precislovat na 1, dalsi zmeny s linkami 4 a 7.... atd., u autobusu je to spise o propojeni nekterych linek a precislovani vysokych cisel na uvolnena cisla drive napr. 253->153, 273->224, 231->104, ....

Proc kdyz se pracuje s nejakymi velkymi zmenami Ropid je taji do posledni chvile a boji se reakci? Vsak je dobre nejdrive seznamit odborniky, pak mestske casti a pak nas ostatni uz s vysvetlenim a informacemi s vysledky jednani...

0/−3
28.1.2016 20:54

J81a64r56o79m27í77r 61K52a76p85l18a74n 7638954602114

jako vtip dobrý ;-D

+2/0
28.1.2016 22:01

J56i19ř42i17n71a 52S96a66v16o71v34a 1491535956643

jste upad ́, ne? doufám, že vás to brzy přejde ;-):-/

0/0
16.2.2016 9:41

M87a71r74t69i74n 90K58u43b64í90k 9617749376633

Včera večer jsem jel linkou č.18, nová tramvaj 15 T, když tu náhle odpadl dvoumetrový kryt kol, řidič zastavil a sebral ho. Kde asi soudruzi ze Škody udělali chybu? ROPID by se měl spíše zasadit, aby začala konečně výstavba nových tramvajových tratí a pak teprve měnit linky.

+1/0
28.1.2016 14:57

M57i33r29o56s71l12a37v 29G33r57o24s12s82m62a88n89n 8772179204

Ropid se může zasadit, ale nerozhoduje o tom...

+2/0
28.1.2016 17:48
Foto

B26r26o30n41i68s48l23a29v 55G84a83b52r95y35š 2632789521

Podle mě někdy chtějí cestující nemožné. Je logické, že v dopravní obslužnosti nelze vyhovět všem. Doporučoval bych proto zamyslet se nad některými strategiemi linkotvorby

Základní dvě strategie jsou tyto: maximální počet cestujících bez přestupu a minimální počet přestupů na síti. Obě strategie vedou ke stejnému cíli, ale k jeho dosažení vede každá strategie odlišně.

Maximalizace počtu nepřestupujících cestujících má tendenci vytvořit takovou síť, v níž by vzniklo neúměrné množství linek jako nejčastější kombinace zastávek a byly by upřednostněny dlouhé linky bez ohledu na počet přestupujících cestujících. Čím více linek, tím delší intervaly a také horší přehlednost. A čím delší intervaly, tím větší může být podíl doby stání vůči jízdě. Laicky řečeno se vozidla budou více flákat. Jako příklad můžu dát Žďár nad Sázavou, kde je 14 linek v prakticky nepoužitelném intervalu.

Kritérium minimálního počtu přestupních procesů vede k taktové dopravě a přestupním uzlům. Čím méně linek, tím kratší interval a také tím lepší využití vozového parku. Cestující pak nebude sledovat linky, ale trasy. Od jeho domu tedy nepojedou 3 linky v 15minutovém intervalu, ale jediná linka v 5minutovém intervalu. Opticky dojde ke zhoršení, ale prakticky se nic nezmění. Příkladem je tramvajová síť v Plzni. Není třeba mít všechny kombinace linek, zde jsou 3 linky, přičemž linka 4 má interval jako pražské metro B. Je to tramvajová linka s největším počtem spojů v republice. Rozdělením by se situace zhoršila. Ale není vhodné jít na krev a vytvořit nejmenší možný počet linek, v některých městech to může být na škodu. Myšlenka by však měla být zachována.

+6/−1
28.1.2016 14:54
Foto

M10a91r38t93i80n 35P81i83š91t67o80r42a 8278448586919

Pro lepší představu dvě mezní varianty:

První varianta je realizována IAD, kdy každý sám jede autem od startu až do cíle.

Druhá varianta je realizována jedinou páteřní linkou v Praze se dvěma (konečnými) zastávkami. Spoje jezdí v minutovém intervalu a pokaždé přepraví 2 200 osob. Přepravní výkon je zachován, zbytek si cestující dojdou pěšky.

Zdá se, že obě varianty jsou bez přestupů, ale i "nástup" a "výstup" je potřeba považovat za "přestup".

0/−1
28.1.2016 15:18

J36i23ř44i11n48a 45S14a74v76o73v49a 1791565326723

teď jde jen o to, jaký rozsah by byl toho "zbytek si dojde pěšky" ;-)

aby pak - s nadsázkou - nejezdila jedna linka třeba ze Strašnic do Šárky nonstop a zbytek tras by byl jen pro pěší ....

0/0
28.1.2016 16:12
Foto

B88r80o62n17i92s24l52a44v 82G12a96b19r55y86š 2152219821

S čím konkrétně v mém příspěvku nesouhlasíte?

0/0
28.1.2016 16:17

J44i16ř91i59n85a 15S13a29v44o16v30a 1911545296763

pouze upřesňuji v reakci na pana Pištoru; to se nesmí? ;-)

0/0
28.1.2016 17:17
Foto

B97r52o38n96i43s41l61a81v 79G36a38b89r64y10š 2962829271

Ovšem že můžete :-). Ale zajímalo by mě, za co mám mínus.

0/0
28.1.2016 17:18

J87i44ř76i37n86a 66S68a87v18o87v26a 1261985166853

aha - už jsem zapomněla, že jsem ho tam dala ;-)

za to, že je upřednostněn vozový park před lidmi a za to "opticky" - protože se změní (zhorší) komfort pro cestující: přestupy se časově většinou nic moc neušetří (krátké intervaly se stejně nasčítají a ve výsledku čekáte stejně dlouho, jako když čekáte na tu jednu "svou"), takže stále považuji za přijatelnější méně přestupů, byť s teoreticky delším intervalem;

+1/0
28.1.2016 17:24
Foto

B68r64o57n72i17s78l81a91v 78G16a94b76r67y27š 2672519171

Tak to je potom potřeba si ujasnit priority. Byla byste také ochotna déle čekat na přímý spoj? Nebo byste se do cíle chtěla dostat co nejrychleji?

Jak jste mohla zaznamenat, v dnešní době je hodně důležitým argumentem čas. Nejezdím MHD, protože jedu dlouho, nejezdím vlakem, protože to trvá déle..., to jsou hodně časté argumenty především automobilistů, nebo těch, kteří MHD opustili. Neříkám, že by doprava neměla mít určitý komfort, ale zdržujete se v ní hodně krátkou dobu. Jistě že byste mohla každý den chodit do nóbl restaurace s perfektním stolováním. Ale vzhledem k tomu, že do hospůdky naproti přes ulici to máte blíže, nebude Vám vadit, když Vám jídlo přinese číšník bez motýlku a bez lakýrek.

U dopravy je to podobné. Aby bylo možné cestujícího do cíle dopravit co nejrychleji, je nutné vzdát se určitého komfortu. Proto třeba v MHD nemůže každý cestující sedět. Ne všude jsou přístřešky. Doprava je tady pro lidi, ale musí být i ekonomicky udržitelná.

Vezměte si Opavu, počet cestujících tam každým rokem klesá, protože není konkurenceschopná. Především proto, že je pomalá. A na svůj rozsah taky drahá. Nepotřebuju dělat vyhlídkové jízdy městem nebo zevlovat na zastávce, chci se do cíle dopravit co nejdříve a k tomu se doprava taky optimalizuje. A lidi a ekonomiku je nutné držet v rovnováze. Nemůžu preferovat lidi před ekonomikou a naopak. Kdybych chtěl ušetřit, seškrtám to všechno. Ale to zase ztratím cestující. Takže preferuju sólo vůz po 10 minutách, než soupravu dvou vozů po 20 minutách, protože tak je linka pro cestující přitažlivější. Pokud přijede obsazená tramvaj, tak si prostě nesednu. Dost lidí jinde vystoupí a posedím si třeba polovinu své cesty.

Více linek a delší interval je strategie špatným směrem. Příkladů je hodně.

+1/0
28.1.2016 18:05

J28i62ř33i65n21a 87S81a36v38o89v56a 1711965346163

nevím, kde žijete a jakou MHD používáte; já mohu mluvit pouze za sebe a své zkušenosti z Prahy (auto nemám, jezdím výhradně MHD nebo chodím pěšky):

- přestupy cestu velmi prodlužují, zejména musí-li se přecházet mezi zastávkami či tram-metro; kromě toho přestupní uzly bývají přecpané lidmi, přebíhá se z místa na místo, prodíráte se davem (I. P. Pavlova, Národní, Anděl, a mnohé další); mám-li volit mezi přímou tramvají z A do B a přestupy na stejné trase (např. tram-metro-tram), preferuji jednoznačně tu jednu tramvaj; časově to vyjde na stejno a v tramvaji si aspoň můžu v klidu celou cestu třeba číst;

- stejně tak třeba jednovozové tramvaje jezdí ve špičce tak narvané (byť častěji), že se o nějakém důstojném cestování vůbec mluvit nedá; tak se dá jet jedna dvě stanice, ale ne přes půl Prahy;

- ráno jedu s přestupem 20 minut, odpoledne tutéž trasu 40 minut; s tím, že mě v přestupní stanici sice míjí 4 páteřní linky, ale já se jimi k cíli nedostanu a tudíž jsou mi k ničemu;

takže se zřejmě neshodneme, každý máme jiné cestovatelské zkušenosti a priority;

ale to taky není přeci nutné ;-)

+2/0
28.1.2016 20:27
Foto

B28r59o17n72i30s89l86a50v 29G26a19b84r79y48š 2152649511

Já auto nemám a nepotřebuju ho, protože se veřejnou dopravou dostanu všude. Používám ji od dětství a studuju ji cca 18 let.

Přestupy cestu prodlužují, ale ne všem. Vy mluvíte za sebe, ale jiní mohou mít jinou zkušenost. Jak už jsem psal, nelze se zavděčit všem.

Když jsem studoval v Pardubicích, jezdil jsem z kampusu na nádraží přes Masarykovo náměstí. S kufrem, kufříkem a batohem. Mohl jsem jet buď s přestupem nebo přímo. Přímo mi jelo 60 spojů, s přestupem jsem měl nabídku minimálně dvojnásobnou. Kdybych jel přímo linkou, která má 30minutový interval, musel bych na nádraží dlouho čekat, nebo by mi spoj ujel. Takže jsem volil trasu s přestupem. Jízda s přestupem se mi prodloužila o 2 minuty. A bývaly i pátky, kdy se lidi do trolejbusu nevešli a vzdali to.

To, že jsou vozy narvané, není problém linkového vedení. Prof. Černý vytvořil celkem převratnou matematickou metodu, jak zabránit přeplňování vozidel. Jenže ji nikdo nepoužívá. Přitom ji lze jednoduše naprogramovat v Excelu.

Stejnou trasu nikdy nezajedete za stejný čas, to se Vám nepovede ani autem ani pěšky. Jenže důvodem je okolní dopravní situace a zatím nízký počet křižovatek s preferencí MHD. To taky s linkotvorbou nesouvisí.

0/−1
28.1.2016 21:16
Foto

B76r37o43n71i76s94l21a91v 60G47a10b59r32y84š 2162849141

V tom případě se to týká i auta. Nezaparkujete v obýváku a do té postele prostě musíte pěšky.

Navíc v hustě zastavěných centrech není pro každé auto místo. Já třeba bydlím na ulici, která je večer obsypána auty. Pokud bych tím autem jezdil, zaparkuju nejblíže 350 m od svého vchodu. To už mám blíž tu zastávku MHD.

0/−1
28.1.2016 16:16

M88a27r97t50i42n 31R48u24z27i11c68k21a 1542928656227

No a parkovat budete i tak 1/2-1h cimz cely usetreny cas uplne zabijete.

+1/−1
28.1.2016 20:57
Foto

B60r60o14n73i67s27l98a84v 87G23a15b82r60y11š 2282679521

Přesně ;-D. Jenže někteří řidiči to berou jako normální čas jízdy a ne jako zpoždění.

0/−1
28.1.2016 21:17

M57a98r90e47k 50H17r25u87b78y 6217822601418

Dobre odvedena prace se pozna tak, ze neni potreba ji porad predelavat.

Z tohoto pohledu ROPID odvadi velmi spatnou praci.

+8/−4
28.1.2016 14:18

B55o73h42u42s32l98a28v 71K98r15á66l95í32k 2741780899246

A dobré kino je takové, kde už dvacet let dávají každý večer pořád ten samý film? A co teprve dobré zpravodajství, kde nemusejí zprávy každý den předělávat.

0/−1
28.1.2016 18:45

M35i62c28h14a38l 14T86i11m77k10o 3713284934845

Ano, věci je třeba cas od casu poupravit. Ale to, že linku 179 od zavedení metra na Petřiny asi čtyřikrát předělávali, nesvědčí o zrovna dobře odvedené práci a vypadá to, jak kdyby to stříleli od boku a doufali, že se konečně trefí.

+1/0
28.1.2016 23:11
Foto

M66a61r87t93i42n 83P54i44š32t45o76r78a 8198758216869

Jsem přesvědčen, že to p. Šubrt dělá dobře, těším se na výsledky.

Moje koncepce je taková, že je potřeba čím dál tím více upřednostňovat komfort. Ten, mimo jiné, spočívá v co nejmenším počtu co nejsnazších přestupů. Proto bych preferoval co největší rozmanitost linek. A rezignoval na to, že se v tom cestující zorientuje zpaměti. K tomu by měla sloužit kvalitní mobilní aplikace od DPP, zohledňující aktuální stav sítě. Ta bohužel neexistuje. Vyřešil by se tím i problém označení tramvají na levé straně.

+2/−1
28.1.2016 14:15
Foto

B87r21o58n73i33s80l81a41v 82G54a47b57r65y47š 2402769651

Ten komfort s nízkým počtem přestupů a zároveň s co nejrychlejším dosažením cíle se však může rozcházet.

0/0
28.1.2016 14:34
Foto

M31a21r61t98i39n 11P20i15š58t50o41r25a 8278548226769

Nepochybně. "Co nejrychlejší dosažením cíle" je triviální požadavek. Chci jen zdůraznit, že pro čím dál tím víc cestujících není absolutní prioritou.

0/0
28.1.2016 14:52
Foto

B95r27o40n44i48s46l19a94v 50G63a65b27r32y32š 2692459471

Nahoře jsem to trochu rozepsal. :-)

0/0
28.1.2016 14:55

J77i97ř70i61n45a 56S94a40v28o21v13a 1841245526203

ono se hlavně těmi přestupy čas cestujících nijak neušetří - naopak; jen "poskakujete" po pár stanicích po trase a výsledný čas je stejný, jako když si počkáte na "svoji" přímou tramvaj a dojede bez přestupů; mnohokrát vyzkoušeno a ověřeno :-P

+1/0
28.1.2016 16:14

J97a20n56a 51H89a22m98e13r87o38v39á 6938633426162

Ano! Navic, radeji si sednu a 40 minut si ctu bez prestupu, nez abych usetrila 10 minut, ale prebihala se dvema prestupy. (Navic se cpala v plnem voze, mrzla na zastavce a cetla si max. 3x 5 minut).

0/0
28.1.2016 17:24

J86i87ř94i68n32a 24S92a65v91o41v26a 1901375476973

přesně; a těch 10 minut stejně neušetříte, zvlášť když kombinujete třeba tramvaj - metro - tramvaj; přebíhání ze zastávky tramvaje do metra je sakra zdlouhavé (zejména v centru je to rychlejší po povrchu pěšky ;-))

0/0
28.1.2016 17:27

R48o98m73a53n 28J29a43v40o15r52s23k64i 7646736561613

Výsledkem práce ROPIDu jsou jen davy nas.aných Pražanů. Prozatím zlikvidovali všechno funkční a jediná změna nebyla pro zvýšení přitažlivosti MHD pro Pražany. A když se dívám na foto toho chlapíka, tak se vůbec nedivím. Rv

+3/−4
28.1.2016 14:06

V35l18a14d28i47m91í81r 36L29o70u72d58a 8127907486552

Vetší změny v MHD nelze dělat se souhlasem občanů. To by tu snad ještě jezdily tramvaje tažené koňským spřežením...;-)

+1/−7
28.1.2016 13:49

R84a68d94o97s87l20a28v 50K32l24a47u17d96a 5154878474542

A nebo by třeba metro nekončilo v poli.... Ale podle odborníků je to správné a průkopnické řešení... Včetně autobusového terminálu, kam toho ale moc nejezdí. Autobusy PID končí přímo v sídlišti....

+5/0
28.1.2016 13:57

R49a43d63e18k 76N35o89v95a82k 9144713449740

Když postavili metro na Zličín, také končilo v polích.

0/0
29.1.2016 10:04

R45o17m64a13n 46J23a51v42o23r28s20k97i 7396106471423

Á pán je sociální inženýr placený z veřejných peněz s pravomocí ředitele zeměkoule.:-P

0/0
28.1.2016 14:10

M91a64r61e94k 32H22r93u65b51y 6227342291618

Obcane totiz vubec netusi odkud kam chteji jezdit, to jim musi sdelit dobrotivy ROPID, ze? :-P

+5/0
28.1.2016 14:19
Foto

P80a55v25e14l 19B71ř14e92z77i94n88a 3179538111113

Některé vymyšlenosti jsou skutečně genitální. Vzpomínám si jak jsem si jednou našel v plánovači, že na nějaké stanici musím přestoupit z linky X na linku Y. Už jsem se chystal vystoupit, když se ozvalo: "Změna čísla linky, změna čísla linky." A ejhle. Ani jsem se nemusel zvedat a měl jsem přestoupeno. Pravda, tohle byla asi ta největší vychytávka, kterou jsem kdy zažil. ;-D

+4/0
28.1.2016 12:51

A70n52n24a 39K66r82a87t48o30c31h50v25í54l82o57v30á 4197421694195

Navíc na lince 14 / 24 funguje stále. A nedomorodce to po právu mate.

+2/0
28.1.2016 13:33

J42o13s49e91f 92C40h89o93d19o79u92n55s21k77ý 4131906129780

Některý ty otázky jsou vážně masakr motorovou pilou ;-D8-o

+1/0
28.1.2016 12:50
Foto

B45r35o71n66i82s10l39a43v 82G51a61b84r66y60š 2172709791

Směrová nabídka a větší počet linek? S tím se ale vídeňský model neshoduje. Je nesmysl, aby město mělo víc linek. Interval každé se pak prodlouží kvůli omezenému počtu vozů. Současných 21 denních linek mi přijde tak akorát, ideálních by bylo 18 - 20.

0/0
28.1.2016 12:40

J58i15ř58i72n36a 75S69a27v40o47v46a 1181575856633

"...po metropoli by se všakpohybovaly výhradně takzvané páteřní linky, které jezdí na nejvytíženějšíchtrasách...." - tomu máme rozumět tak, že po těch méně vytížených by nejezdilo nic? alespoň použitý výraz "výhradně" by tomu nasvědčoval a u ROPIDU by to nebyl tak výjimečný nápad ;-):-P

0/0
28.1.2016 12:28

V35a42c40l74a51v 89P51e64r34o41u32t29k23a 6598747434811

Ropid chce osekat spoje,nic jiného v novinkách co se chystá zavést není.

+2/0
28.1.2016 12:53

J83o11s42e72f 71C40h98o27d23o80u29n73s96k13ý 4171986709430

Takže mysliíte že žádnou novou linku / spojení nezavede?

0/−1
28.1.2016 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.