Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané velké změny MHD odmítají, říká Ropid. Žádostí o úpravy je ale moc

Prahu letos čekají změny v tramvajové dopravě. Ropid pracuje se třemi verzemi - od mírné až po snížení počtu linek spojené s přetrasováním. „Vnímáme velmi jasně, že Pražané nepreferují rozsáhlé změny,“ připustil v chatu se čtenáři zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a36s69o28ň 65K33l24í46m13a 1402320305236

Jako by v tomhle státě nebylo změn dost. Schvalované zákony jsou velmi často špatné, zpravidla si toho nevšimne ani Sněmovna, ani Senát, který má byt pojistka, ani prezident. Proto mají jepičí život a téměř každý den se něco novelizuje. A ještě

horší to je na pražském magistrátě. Ropid se proslavil tak, že většina Pražanů je

přesvědčena, že nejenže jim život neusnadňuje, ale značně komplikuje. Se všemi radikálními změnami už vlezte do bažin a dělejte smysluplnou práci, kterou naše společnost nutně potřebuje.

0/0
29.1.2016 9:33

E72v74a 60K18a67p92l29a66n76o33v67a 4553451265908

To si pište pane Šubrte, že Pražané Vaše úpravy MHD nechtějí. Stačí ty kotrmelce v minulých letech. Každý zásah ROPIDU jen zhoršuje situaci. Jedině za pochvalu stojí noční provoz. Chápu, že tam musíte něco dělat, aby byl důvod Vás živit. Nejde jen o " změny" a co další náklady s tím spojené - např. výměn všech jízdních řádů na zastávkách, co turistické mapy a další a další práce. Vy si při odchodu z práce sednete do auta. Chtěla bych Vás vidět, jak jedete tramvají a nevíte která bije. Že je žádostí o změny moc? Tak nic neměňte, a žádosti taky nebudou.!!

+1/−1
29.1.2016 8:27
Foto

B49r85o63n10i44s96l57a63v 78G94a77b86r22y51š 2492839171

Proč si všichni myslí, že kdo pracuje v dopravě nebo ji organizuje, jezdí autem? Pan Šubrt nikde nezmínil, čím jezdí a jestli vůbec má auto.

+4/−1
29.1.2016 12:39

J82a47r17o89m82í41r 91K67a66p46l17a13n 7118724302164

Panu Šubrtovi křivdíte. Na nesmysly z minulých let v různých diskusních fórech opakovaně poukazoval, v ROPIDu samém je nováček, který se to snaží dát do pořádku. MHD používá pravidelně ;-).

+5/0
2.2.2016 9:54

P33e96t26r 76M31u85d26r24o20c81h 9231897152171

Ja bych uvital nejakou linku, ktera by vedla z Masarycky na Pavlak, Mirak a dal (bez prestupu).

+1/0
29.1.2016 5:30

K24a37t48e59ř71i96n19a 10V65a53š71á42k76o60v49á 5601762319565

Ja jsem doted nepochopila, proc se ted meni jizdni rady pri kazdych "prazdninach", a to tak, ze se meni vcetne papiru na zastavkach. Rada bych vedela, jestli je to opravdu levnejsi varianta treba na napr. tridenni prazdniny, kdyz pocet spoju na lince, kterou jezdim, zustane vicemene beze zmen, jen se to neustale soupe o par minut tam nebo zpet. Misto 3-4 zmen radu se meni snad desetkrat do roka...jedine, co z toho je, je chaos. Pred par lety jsem se nazpament naucila tech par busu, ktere vyuzivam v rozmezi 7-9, ted uz to nejde...neustale se to meni

+1/−1
28.1.2016 21:07
Foto

B79r87o53n32i16s85l96a31v 91G78a11b27r12y61š 2592319791

Prázdniny, tedy vlastně pracovní dny, kdy není školní vyučování, je takové specifické období a sám nevím, jak bych se k němu přikláněl. Takový pracovní den je snížený o poptávku po přepravě domísta studia, intervaly linek jsou zpravidla upraveny na nejbližší vyšší periodu (např.z 5 na 6 minut). U konstrukce jízdních řádů v tomto období, což bývajízpravidla školní prázdniny, předpokládám, že žáci a studenti využijí volnýčas např. k výletům či akcím, u nichž lze využít přepravu VHOD. Z toho je možnéusuzovat, že poptávka po přepravě bude stejná či dokonce větší než v běžnémpracovním dni. Čili i nabídka by měla být vyšší.

Ale neznám předpoklady dopravců. Asi si myslí, že když se nejezdí do školy, tak jsou prostě doma a sedí na zadku.

Obecně bych s tím neměl problém, ale třeba v létě bych jízdní řády upravoval tak, že se vykašlu na večerní sedlo a protáhnu odpolední špičku až třeba do 22. hodiny. Protože v létě je teplo a večer ještě dost světla, lidi jsou víc venku a chtějí courat.

+5/0
28.1.2016 21:25

M63a50r11t32i96n 32R41u72z15i88c18k65a 1732598156907

Navic bych celkem uvital, kdyby v nekterych koncovych usecich s vozovnou doslo k precislovani linek na tu, ktera jede tim smerem. treba linka z Barrandova jede do vozovny Motol, tak by na andelu uz prijizdela jako linka 4, nebo z palmovky tramvaje zatahujici do vozovny prehodily cislo na 16 nebo 8 podle smeru, kterym zatahuje....

+1/−1
28.1.2016 21:03

J42i35ř28i69n15a 42S73a73v75o26v30a 1631365686793

celkem zbytečné - jsou tam cedule "vůz jede do vozovny xy", to stačí;

0/0
16.2.2016 9:39

M27a38r69t96i35n 30R33u82z64i22c59k11a 1952888646287

Podle me lze zmeny udelat postupne takto sloucit linky 11+13=13 tak, aby z ni byla metrolinka v trase Sporilov-N.B.Synku-Nam. J. z Lobkowitz-Spojovaci, v krajnich usecich kazdy druhy spoj, linku 5+26=11 do trasy Divoka Sarka-Cerveny Vrch-Cernokostelecka-UDDP, do Sarky kazdy druhy a k UDDP kazdy treti spoj, linku 10+16=15 v trase Sidl.Repy-Kotlarka-Nadr. Vysocany-Lehovec, mimo spicku kazdy druhy spoj ukoncen na Kotlarce a na Lehovec, kazdy treti spoj (od Kolbenovy pak moznost prodlouzeni trati smer Letnany), a linky 1+25=2 v trase Nadr. Podbaba-Palmovka-Spojovaci (mozna misto Palmovky ukonceni na Vapence), na Spojovaci kazdy druhy spoj. - vse metrolinky v intervalu 4min. ve spickach, v krajnich usecich omezeni ve spickach.

Linku 10 od Zelivskeho odklonit po zrusene 26, linky 8+20=5 v trase Sidl. Barrandov-Lehovec pres Andel, Malostranskou, Nam.Republiky, Invalidovnu, Palmovku, linka 8 Vypich-Lehovec pres Malostranskou-Nadr. Holesovice-Palmovku, linku 17 zkratit trvale k Vystavisti Holesovice, linku 12 odklonit od Strossmayer. nam. pres Vltavskou, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 14 odklonit od Masarykova nadr. pres Nam. Republiky, Vystaviste Holesovice, Kobylisy k Voz. Kobylisy a od Andela na Radlickou, linky 6+24=6 v trase Kubanske nam.-Vystaviste Holesovice pres Otakarovu, Lazarskou, Tesnov, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 22 precislovat na 1, dalsi zmeny s linkami 4 a 7.... atd., u autobusu je to spise o propojeni nekterych linek a precislovani vysokych cisel na uvolnena cisla drive napr. 253->153, 273->224, 231->104, ....

Proc kdyz se pracuje s nejakymi velkymi zmenami Ropid je taji do posledni chvile a boji se reakci? Vsak je dobre nejdrive seznamit odborniky, pak mestske casti a pak nas ostatni uz s vysvetlenim a informacemi s vysledky jednani...

0/−3
28.1.2016 20:54

J29a95r36o68m36í40r 60K73a31p76l36a56n 7798114762454

jako vtip dobrý ;-D

+2/0
28.1.2016 22:01

J45i18ř89i36n14a 61S78a70v18o51v62a 1561555406763

jste upad ́, ne? doufám, že vás to brzy přejde ;-):-/

0/0
16.2.2016 9:41

M84a20r97t11i67n 98K10u53b85í76k 9947759586923

Včera večer jsem jel linkou č.18, nová tramvaj 15 T, když tu náhle odpadl dvoumetrový kryt kol, řidič zastavil a sebral ho. Kde asi soudruzi ze Škody udělali chybu? ROPID by se měl spíše zasadit, aby začala konečně výstavba nových tramvajových tratí a pak teprve měnit linky.

+1/0
28.1.2016 14:57

M46i44r63o14s58l18a85v 30G76r41o49s98s21m41a74n88n 8862819834

Ropid se může zasadit, ale nerozhoduje o tom...

+2/0
28.1.2016 17:48
Foto

B43r50o43n49i69s18l73a75v 84G59a51b39r30y62š 2362769301

Podle mě někdy chtějí cestující nemožné. Je logické, že v dopravní obslužnosti nelze vyhovět všem. Doporučoval bych proto zamyslet se nad některými strategiemi linkotvorby

Základní dvě strategie jsou tyto: maximální počet cestujících bez přestupu a minimální počet přestupů na síti. Obě strategie vedou ke stejnému cíli, ale k jeho dosažení vede každá strategie odlišně.

Maximalizace počtu nepřestupujících cestujících má tendenci vytvořit takovou síť, v níž by vzniklo neúměrné množství linek jako nejčastější kombinace zastávek a byly by upřednostněny dlouhé linky bez ohledu na počet přestupujících cestujících. Čím více linek, tím delší intervaly a také horší přehlednost. A čím delší intervaly, tím větší může být podíl doby stání vůči jízdě. Laicky řečeno se vozidla budou více flákat. Jako příklad můžu dát Žďár nad Sázavou, kde je 14 linek v prakticky nepoužitelném intervalu.

Kritérium minimálního počtu přestupních procesů vede k taktové dopravě a přestupním uzlům. Čím méně linek, tím kratší interval a také tím lepší využití vozového parku. Cestující pak nebude sledovat linky, ale trasy. Od jeho domu tedy nepojedou 3 linky v 15minutovém intervalu, ale jediná linka v 5minutovém intervalu. Opticky dojde ke zhoršení, ale prakticky se nic nezmění. Příkladem je tramvajová síť v Plzni. Není třeba mít všechny kombinace linek, zde jsou 3 linky, přičemž linka 4 má interval jako pražské metro B. Je to tramvajová linka s největším počtem spojů v republice. Rozdělením by se situace zhoršila. Ale není vhodné jít na krev a vytvořit nejmenší možný počet linek, v některých městech to může být na škodu. Myšlenka by však měla být zachována.

+6/−1
28.1.2016 14:54
Foto

M33a93r78t15i80n 95P87i27š44t77o91r86a 8258198636639

Pro lepší představu dvě mezní varianty:

První varianta je realizována IAD, kdy každý sám jede autem od startu až do cíle.

Druhá varianta je realizována jedinou páteřní linkou v Praze se dvěma (konečnými) zastávkami. Spoje jezdí v minutovém intervalu a pokaždé přepraví 2 200 osob. Přepravní výkon je zachován, zbytek si cestující dojdou pěšky.

Zdá se, že obě varianty jsou bez přestupů, ale i "nástup" a "výstup" je potřeba považovat za "přestup".

0/−1
28.1.2016 15:18

J96i66ř67i12n94a 93S94a84v41o11v70a 1341125286463

teď jde jen o to, jaký rozsah by byl toho "zbytek si dojde pěšky" ;-)

aby pak - s nadsázkou - nejezdila jedna linka třeba ze Strašnic do Šárky nonstop a zbytek tras by byl jen pro pěší ....

0/0
28.1.2016 16:12
Foto

B83r64o54n65i92s13l77a62v 53G55a31b35r39y80š 2882699491

S čím konkrétně v mém příspěvku nesouhlasíte?

0/0
28.1.2016 16:17

J87i74ř33i95n68a 73S34a39v97o92v73a 1781355626253

pouze upřesňuji v reakci na pana Pištoru; to se nesmí? ;-)

0/0
28.1.2016 17:17
Foto

B25r41o17n31i70s53l69a60v 28G14a23b56r72y68š 2642139521

Ovšem že můžete :-). Ale zajímalo by mě, za co mám mínus.

0/0
28.1.2016 17:18

J41i30ř46i36n93a 50S25a89v29o35v93a 1201145826283

aha - už jsem zapomněla, že jsem ho tam dala ;-)

za to, že je upřednostněn vozový park před lidmi a za to "opticky" - protože se změní (zhorší) komfort pro cestující: přestupy se časově většinou nic moc neušetří (krátké intervaly se stejně nasčítají a ve výsledku čekáte stejně dlouho, jako když čekáte na tu jednu "svou"), takže stále považuji za přijatelnější méně přestupů, byť s teoreticky delším intervalem;

+1/0
28.1.2016 17:24
Foto

B92r15o19n97i73s66l97a95v 27G24a14b91r55y27š 2612709421

Tak to je potom potřeba si ujasnit priority. Byla byste také ochotna déle čekat na přímý spoj? Nebo byste se do cíle chtěla dostat co nejrychleji?

Jak jste mohla zaznamenat, v dnešní době je hodně důležitým argumentem čas. Nejezdím MHD, protože jedu dlouho, nejezdím vlakem, protože to trvá déle..., to jsou hodně časté argumenty především automobilistů, nebo těch, kteří MHD opustili. Neříkám, že by doprava neměla mít určitý komfort, ale zdržujete se v ní hodně krátkou dobu. Jistě že byste mohla každý den chodit do nóbl restaurace s perfektním stolováním. Ale vzhledem k tomu, že do hospůdky naproti přes ulici to máte blíže, nebude Vám vadit, když Vám jídlo přinese číšník bez motýlku a bez lakýrek.

U dopravy je to podobné. Aby bylo možné cestujícího do cíle dopravit co nejrychleji, je nutné vzdát se určitého komfortu. Proto třeba v MHD nemůže každý cestující sedět. Ne všude jsou přístřešky. Doprava je tady pro lidi, ale musí být i ekonomicky udržitelná.

Vezměte si Opavu, počet cestujících tam každým rokem klesá, protože není konkurenceschopná. Především proto, že je pomalá. A na svůj rozsah taky drahá. Nepotřebuju dělat vyhlídkové jízdy městem nebo zevlovat na zastávce, chci se do cíle dopravit co nejdříve a k tomu se doprava taky optimalizuje. A lidi a ekonomiku je nutné držet v rovnováze. Nemůžu preferovat lidi před ekonomikou a naopak. Kdybych chtěl ušetřit, seškrtám to všechno. Ale to zase ztratím cestující. Takže preferuju sólo vůz po 10 minutách, než soupravu dvou vozů po 20 minutách, protože tak je linka pro cestující přitažlivější. Pokud přijede obsazená tramvaj, tak si prostě nesednu. Dost lidí jinde vystoupí a posedím si třeba polovinu své cesty.

Více linek a delší interval je strategie špatným směrem. Příkladů je hodně.

+1/0
28.1.2016 18:05

J88i30ř47i15n25a 88S31a90v91o40v50a 1271755506243

nevím, kde žijete a jakou MHD používáte; já mohu mluvit pouze za sebe a své zkušenosti z Prahy (auto nemám, jezdím výhradně MHD nebo chodím pěšky):

- přestupy cestu velmi prodlužují, zejména musí-li se přecházet mezi zastávkami či tram-metro; kromě toho přestupní uzly bývají přecpané lidmi, přebíhá se z místa na místo, prodíráte se davem (I. P. Pavlova, Národní, Anděl, a mnohé další); mám-li volit mezi přímou tramvají z A do B a přestupy na stejné trase (např. tram-metro-tram), preferuji jednoznačně tu jednu tramvaj; časově to vyjde na stejno a v tramvaji si aspoň můžu v klidu celou cestu třeba číst;

- stejně tak třeba jednovozové tramvaje jezdí ve špičce tak narvané (byť častěji), že se o nějakém důstojném cestování vůbec mluvit nedá; tak se dá jet jedna dvě stanice, ale ne přes půl Prahy;

- ráno jedu s přestupem 20 minut, odpoledne tutéž trasu 40 minut; s tím, že mě v přestupní stanici sice míjí 4 páteřní linky, ale já se jimi k cíli nedostanu a tudíž jsou mi k ničemu;

takže se zřejmě neshodneme, každý máme jiné cestovatelské zkušenosti a priority;

ale to taky není přeci nutné ;-)

+2/0
28.1.2016 20:27
Foto

B30r94o62n66i58s66l39a84v 42G34a28b21r89y58š 2682729661

Já auto nemám a nepotřebuju ho, protože se veřejnou dopravou dostanu všude. Používám ji od dětství a studuju ji cca 18 let.

Přestupy cestu prodlužují, ale ne všem. Vy mluvíte za sebe, ale jiní mohou mít jinou zkušenost. Jak už jsem psal, nelze se zavděčit všem.

Když jsem studoval v Pardubicích, jezdil jsem z kampusu na nádraží přes Masarykovo náměstí. S kufrem, kufříkem a batohem. Mohl jsem jet buď s přestupem nebo přímo. Přímo mi jelo 60 spojů, s přestupem jsem měl nabídku minimálně dvojnásobnou. Kdybych jel přímo linkou, která má 30minutový interval, musel bych na nádraží dlouho čekat, nebo by mi spoj ujel. Takže jsem volil trasu s přestupem. Jízda s přestupem se mi prodloužila o 2 minuty. A bývaly i pátky, kdy se lidi do trolejbusu nevešli a vzdali to.

To, že jsou vozy narvané, není problém linkového vedení. Prof. Černý vytvořil celkem převratnou matematickou metodu, jak zabránit přeplňování vozidel. Jenže ji nikdo nepoužívá. Přitom ji lze jednoduše naprogramovat v Excelu.

Stejnou trasu nikdy nezajedete za stejný čas, to se Vám nepovede ani autem ani pěšky. Jenže důvodem je okolní dopravní situace a zatím nízký počet křižovatek s preferencí MHD. To taky s linkotvorbou nesouvisí.

0/−1
28.1.2016 21:16
Foto

B64r60o30n82i44s22l76a26v 87G17a80b36r56y77š 2512739891

V tom případě se to týká i auta. Nezaparkujete v obýváku a do té postele prostě musíte pěšky.

Navíc v hustě zastavěných centrech není pro každé auto místo. Já třeba bydlím na ulici, která je večer obsypána auty. Pokud bych tím autem jezdil, zaparkuju nejblíže 350 m od svého vchodu. To už mám blíž tu zastávku MHD.

0/−1
28.1.2016 16:16

M70a60r63t93i21n 75R58u45z15i79c96k77a 1402418326677

No a parkovat budete i tak 1/2-1h cimz cely usetreny cas uplne zabijete.

+1/−1
28.1.2016 20:57
Foto

B83r62o24n29i40s85l81a85v 50G70a59b58r57y84š 2562769471

Přesně ;-D. Jenže někteří řidiči to berou jako normální čas jízdy a ne jako zpoždění.

0/−1
28.1.2016 21:17

M98a86r18e19k 72H53r84u70b46y 6387412781478

Dobre odvedena prace se pozna tak, ze neni potreba ji porad predelavat.

Z tohoto pohledu ROPID odvadi velmi spatnou praci.

+8/−4
28.1.2016 14:18

B56o74h57u68s72l25a36v 53K58r84á78l76í53k 2491260109866

A dobré kino je takové, kde už dvacet let dávají každý večer pořád ten samý film? A co teprve dobré zpravodajství, kde nemusejí zprávy každý den předělávat.

0/−1
28.1.2016 18:45

M30i33c30h40a41l 54T24i58m20k18o 3393574924565

Ano, věci je třeba cas od casu poupravit. Ale to, že linku 179 od zavedení metra na Petřiny asi čtyřikrát předělávali, nesvědčí o zrovna dobře odvedené práci a vypadá to, jak kdyby to stříleli od boku a doufali, že se konečně trefí.

+1/0
28.1.2016 23:11
Foto

M49a16r12t24i83n 10P88i21š40t49o92r49a 8128398416289

Jsem přesvědčen, že to p. Šubrt dělá dobře, těším se na výsledky.

Moje koncepce je taková, že je potřeba čím dál tím více upřednostňovat komfort. Ten, mimo jiné, spočívá v co nejmenším počtu co nejsnazších přestupů. Proto bych preferoval co největší rozmanitost linek. A rezignoval na to, že se v tom cestující zorientuje zpaměti. K tomu by měla sloužit kvalitní mobilní aplikace od DPP, zohledňující aktuální stav sítě. Ta bohužel neexistuje. Vyřešil by se tím i problém označení tramvají na levé straně.

+2/−1
28.1.2016 14:15
Foto

B14r67o70n59i18s18l58a17v 25G30a43b20r61y16š 2962959651

Ten komfort s nízkým počtem přestupů a zároveň s co nejrychlejším dosažením cíle se však může rozcházet.

0/0
28.1.2016 14:34
Foto

M37a38r69t50i34n 41P10i96š18t92o79r46a 8908518846269

Nepochybně. "Co nejrychlejší dosažením cíle" je triviální požadavek. Chci jen zdůraznit, že pro čím dál tím víc cestujících není absolutní prioritou.

0/0
28.1.2016 14:52
Foto

B91r13o70n86i43s47l41a57v 93G98a63b65r78y58š 2332529961

Nahoře jsem to trochu rozepsal. :-)

0/0
28.1.2016 14:55

J83i74ř10i70n76a 78S36a70v61o10v25a 1781705336773

ono se hlavně těmi přestupy čas cestujících nijak neušetří - naopak; jen "poskakujete" po pár stanicích po trase a výsledný čas je stejný, jako když si počkáte na "svoji" přímou tramvaj a dojede bez přestupů; mnohokrát vyzkoušeno a ověřeno :-P

+1/0
28.1.2016 16:14

J58a92n69a 13H35a18m32e89r96o22v56á 6358773436282

Ano! Navic, radeji si sednu a 40 minut si ctu bez prestupu, nez abych usetrila 10 minut, ale prebihala se dvema prestupy. (Navic se cpala v plnem voze, mrzla na zastavce a cetla si max. 3x 5 minut).

0/0
28.1.2016 17:24

J58i68ř36i49n16a 76S84a55v24o33v44a 1261815476263

přesně; a těch 10 minut stejně neušetříte, zvlášť když kombinujete třeba tramvaj - metro - tramvaj; přebíhání ze zastávky tramvaje do metra je sakra zdlouhavé (zejména v centru je to rychlejší po povrchu pěšky ;-))

0/0
28.1.2016 17:27

R77o33m74a84n 17J85a87v30o26r87s61k83i 7126576301533

Výsledkem práce ROPIDu jsou jen davy nas.aných Pražanů. Prozatím zlikvidovali všechno funkční a jediná změna nebyla pro zvýšení přitažlivosti MHD pro Pražany. A když se dívám na foto toho chlapíka, tak se vůbec nedivím. Rv

+3/−4
28.1.2016 14:06

V58l36a42d50i55m51í31r 26L11o72u47d55a 8787907916492

Vetší změny v MHD nelze dělat se souhlasem občanů. To by tu snad ještě jezdily tramvaje tažené koňským spřežením...;-)

+1/−7
28.1.2016 13:49

R51a80d43o32s59l91a35v 41K70l47a20u60d54a 5914818964922

A nebo by třeba metro nekončilo v poli.... Ale podle odborníků je to správné a průkopnické řešení... Včetně autobusového terminálu, kam toho ale moc nejezdí. Autobusy PID končí přímo v sídlišti....

+5/0
28.1.2016 13:57

R78a85d88e48k 95N69o36v12a57k 9834433489410

Když postavili metro na Zličín, také končilo v polích.

0/0
29.1.2016 10:04

R51o35m94a21n 42J31a23v96o93r66s10k11i 7796186411693

Á pán je sociální inženýr placený z veřejných peněz s pravomocí ředitele zeměkoule.:-P

0/0
28.1.2016 14:10

M71a19r90e50k 62H98r15u12b11y 6547212171308

Obcane totiz vubec netusi odkud kam chteji jezdit, to jim musi sdelit dobrotivy ROPID, ze? :-P

+5/0
28.1.2016 14:19

P11a17v90e92l 38B94ř83e64z42i59n60a 3829948841283

Některé vymyšlenosti jsou skutečně genitální. Vzpomínám si jak jsem si jednou našel v plánovači, že na nějaké stanici musím přestoupit z linky X na linku Y. Už jsem se chystal vystoupit, když se ozvalo: "Změna čísla linky, změna čísla linky." A ejhle. Ani jsem se nemusel zvedat a měl jsem přestoupeno. Pravda, tohle byla asi ta největší vychytávka, kterou jsem kdy zažil. ;-D

+4/0
28.1.2016 12:51

A87n47n26a 60K94r42a85t74o52c96h78v52í30l92o20v86á 4207161764915

Navíc na lince 14 / 24 funguje stále. A nedomorodce to po právu mate.

+2/0
28.1.2016 13:33

J58o18s17e50f 23C56h14o38d58o40u66n66s23k85ý 4231626379590

Některý ty otázky jsou vážně masakr motorovou pilou ;-D8-o

+1/0
28.1.2016 12:50
Foto

B21r87o25n42i48s94l58a51v 63G71a32b72r50y75š 2282919691

Směrová nabídka a větší počet linek? S tím se ale vídeňský model neshoduje. Je nesmysl, aby město mělo víc linek. Interval každé se pak prodlouží kvůli omezenému počtu vozů. Současných 21 denních linek mi přijde tak akorát, ideálních by bylo 18 - 20.

0/0
28.1.2016 12:40

J79i40ř75i47n47a 37S56a25v22o40v22a 1381435786563

"...po metropoli by se všakpohybovaly výhradně takzvané páteřní linky, které jezdí na nejvytíženějšíchtrasách...." - tomu máme rozumět tak, že po těch méně vytížených by nejezdilo nic? alespoň použitý výraz "výhradně" by tomu nasvědčoval a u ROPIDU by to nebyl tak výjimečný nápad ;-):-P

0/0
28.1.2016 12:28

V58a59c93l87a76v 25P69e21r90o70u92t41k15a 6858897894471

Ropid chce osekat spoje,nic jiného v novinkách co se chystá zavést není.

+2/0
28.1.2016 12:53

J31o25s43e32f 61C22h73o60d67o27u36n64s46k22ý 4291926759230

Takže mysliíte že žádnou novou linku / spojení nezavede?

0/−1
28.1.2016 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.