Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Libeňský most si na případnou opravu počká přes sedm let. Kvůli razítkům

Zbourání Libeňského mostu si magistrát rozmyslel, ale hlasovat o jeho zachování zastupitelé odmítli, chtějí počkat na nové analýzy. Na případnou opravu stavby by se ale čekalo přes sedm let. Tak dlouho by trvalo městu sehnat všechna potřebná povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a38n 86S60c92h33w82e96i12t38z27e96r 8585864264593

V tomto článku autor bohužel předkládá čtenářům řadu nepravdivých skutečností, které svědčí o tom, že si své informace buď neověřil, nebo se dostatečně neorientuje ve stavebně právní problematice. Proto upozorňujeme alespoň na ty nejpodstatnější:

1) OPRAVY MOHOU ZAČÍT IHNED: V souladu se stavebním zákonem opravy mostu jakožto veřejné stavby v havarijním stavu nejen mohou začít bez stavebního povolení, ale majitel je dokonce povinen je zahájit ihned a není tedy nutné čekat 7 let!

2) POSUDEK ČVUT NEPREFERUJE ANI JEDNU VARIANTU: Posudek, který je veřejně dostupný (http://www.praha.eu/public/ff/36/49/2129963_634982_Expertni_zprava_CVUT.pdf), nepreferuje ani jednu variantu a naopak jasně říká, že oprava je možná, a že by stála méně či obdobně jako prosazovaná novostavba (str. 62).

3) POSUDEK ČVUT DOPORUČEJE PROVEDENÍ OKAMŽITÝCH OPRAV: Stav mostu je velmi špatný, ale zároveň ani varianta bourání a rozšiřování mostu není připravena k okamžité realizaci. Teprve se soutěží zhotovitel projektové dokumentace a provedení stavby. Projekt též aktuálně nemá stavební povolení. Naopak Technická správa komunikací (TSK) dnes dokonce varuje, že most bude muset být na jaře uzavřen. Před tímto varuje i posudek ČVUT a doporučuje provedení okamžitých lokálních havarijních oprav, které zamezí dalšímu chátrání konstrukce a též uzavření mostu.

Na druhou stranu autor zcela opomíjí možnost, zabývat se kriticky přístupem magistrátu a jím pověřené Technické správy komunikací. Proč byla údržba mostu již od 70. let zanedbána? Proč se chystá rozšíření mostu na 2+2 pruhy, když návazné komunikace mají pouze 1+1 pruh? Má magistrát dostatečné podklady k zbourání technické památky, a proč ji chce nahradit obyčejnou stavbou dálničního typu? ...

+1/0
1.2.2016 9:22

V92í16t 45S87v74o78b98o52d56a 7698161756929

Místo, aby se to průběžně udržovalo, tak se to nechá zchátrat do tohoto stavu, kdy je levnější most zbourat a postavit místo něj nový. A bohužel to není výjimka, naopak takovýto přístup k dopravní infrastruktuře je v ČR spíš standardem. Ten most je v hrozném stavu už minimálně deset let, dávno bylo možné udělat záchranná opatření, aby to aspoň dál nechátralo. Ale zřejmě už tehdy někdo kalkuloval se zbouráním mostu a zakázkou na výstavbu nového.

+1/0
31.1.2016 11:43

F59r41a81n26t21i84š23e96k 89S29k13o94č68d88o21p77o16l40e 9169664876383

Já hlavně nechápu ten přístup "stavíme jen nové a o staré se nestaráme dokud to nespadne". Je to vidět i v malém. Na sídlišti vznikne za pár milionků dětské hřiště. Po 2-3 letech se začne rozpadat dřevěné oplocení protože není nikdo schopný koupit pár plechovek barvy a natřít to. No a tak se to nechá ještě dalších 5 let, pak se hřiště zavře protože je v havarijním stavu a za pár milionků se opět pořídí nové. A tak je to se vším co vidíme kolem sebe - silnice, lavičky, zeleň, všechno. Udržovat to by stálo setinu ceny nového ale ono se to raději nechá rozpadnout . ;-€

0/0
31.1.2016 11:08

P43e13t32r 27T16a13f56t 9463147904919

To mi hlava nebere - mesto bude vydavat samo sobe stavebni povoleni a muze to trvat az 7 let? A nezblaznili jste se nahodou, pani urednici?

Vzdyt stavebni povoleni na rekonstrukci stavby v havarijnim stavu by melo byt "co by dup", notabene kdyz investorem je samo mesto...

+1/0
31.1.2016 10:53

J86o66h27a21n 89Z34i12n60g80e18l 7322534733471

Z toho plyne poučení, že tenhle stát by se měl zrušit škrtem pera, a začít budovat znova smysluplnou instituci, která bude skutečně ku prospěchu občanům. Nejde to se současnými politiky.

+1/0
31.1.2016 11:09

L80a76d84i80s98l98a21v 30K96v77a92s92n78i20č49k52a 1243217133805

Se divím, že tentokrát nevadí "betonové monstrum", většinou těm samým lidem šermujícím tímto termínem, když se chce někde něco nového postavit.

+1/0
31.1.2016 10:47

R93o65b25e16r14t 15H17o30m21o59l57k78a 2290312792611

Ale ono jim právě vadí, proto se snaží o zachování stávajícího. Jenže politická objednávka na betonové monstrum je dávno hotová a penízky ve správných kapsách...

0/0
1.2.2016 10:24

J33a90k91u75b 45F29e43i95f40a33r 7509419646189

Vlastně to vyřešili ve stylu chytré horákyně.

Do 7 let spadne sám.

Magistrát je Augiášův chlév a podle toho by s ním mělo být naloženo;-€

+1/0
30.1.2016 14:13

J41o69h66a63n 86Z20i68n74g94e92l 7142104853271

V tomhle státě se musí dodržovat předpisy. Může to spadnou, ale v souladu se zákonem. Naopak, průšvih by byl, kdyby to někdo opravil, ale bez požehnání úřadů. A že se vyřizování pohybuje v termínech několikanásobně převyšující samotné práce na díle, to už jen dokresluje stav byrokracie v tomhle sranda státě.Rv

+3/0
31.1.2016 10:32

L45a24d58i87s68l90a90v 30N21á15d86v74o32r28n74í80k 6644745647126

...7 let na zahájení oprav mostu v havarijním stavu....to je docela síla....Rv

+3/0
30.1.2016 9:42

F28r86a22n64t44i69š91e57k 95D98o70l44e42ž25e60l 8266739626712

Těch 7 let ukazuje na úroveň naší státní správy. Čím víc úředníků tím víc razítek.

+9/0
30.1.2016 7:49

J73a26n 21H58o60z76á21k 2861505984247

Běžte do pr...e s vaší kulturní památkou ! Most slouží k tomu, aby se lidé měli jak dostat z jednoho břehu na druhý a ne aby nad ním vzdychali jé, to je krása !!!

+4/−4
30.1.2016 6:18

J38o38s45e83f 98Z57a11h92á52l98k98a 4433339228436

Z komentáře na videu je patrné, že byl zanedbáván jako dopravní objekt a od doby otevření na něj nikdo nesáhl. Na údržbu i rekonstrukce měl a má nárok i bez statutu stavební památky. Obdiv stavitelům, že 88 let funguje "bezúdržbově", hanba magistrátu, že na něj dosud ani nesáhl.

+1/0
31.1.2016 10:15

T51o41m16á67š 58K16a12ň13k90a 2847172389606

Tak a co teď s turisty na tom Karlově? Že se nestydí kochat! ;-O

0/0
10.2.2016 19:49

P87e32t81r 51P57o80s70p42i98s58i26l 4133240805193

Krásná ukázka, jak zákony slouží společnosti. Miliony razítek na defacto nový most jsou, ale na prostou rekonstrukci se musí razítkovat znovu dalších 7 let.

+5/0
30.1.2016 0:33

J71a73n 82G86o46t27t34l78i79e82b 2504185350346

neskutečný že ten most vydržel 88 let bez jediné opravy.. Kdyby naše současné stavby vydržely aspoň polovinu tak by to bylo super.

A vůbec co je to divnej přístup nechávat rok za rokem bez opravy dopravní infrastrukturu? Kdyby se to jednou za deset let trochu opravilo tak se nemusí teď řešit jestli strhnout a postavit novej..

+3/0
30.1.2016 0:28

R90o29b49e15r29t 26H56o84m52o51l11k51a 2820892632431

Chápu to tak, že než úředník X z 5. patra budovy A sejde za úředníkem Y z 2. patra stejné budovy pro razítko a pak ještě za úředníkem Z z budovy naproti přes ulici, uběhne 92 měsíců? To pak člověk leccos pochopí. Tady je vidět, že tlaky na stavbu dálničního mostu mezi činžáky jsou opravdu silné a všimné už leží ve správných kapsách... Takže se prostě čeká, až most definitivně spadne. Jen čekám na nějakou "nehodu", která tomu pomůže.

+6/0
29.1.2016 23:10

V35l91a41d26i11m30í90r 43F62i52b12i67g17e72r 5444171551594

Most je zanedbaný a oprava by stála víc než likvidace a stavba nového, co chtějí rozmýšlet? Myslet měli na opravy a kvalitní údržbu. Pokud most od roku 1928 neprošel žádnou větší opravou je spíš div že ještě stojí a funguje. Ale to nějaký chytrák odkládal opravy aby "ušetřil" ale teď to bude stát 3x tolik než kdyby se o to průběžně starali. Měla by se vybrat nejrychlejší a nejlevnější varianta, Myslím že jak se uvažovalo poravdu není třeba most rozšiřovat.

+7/0
29.1.2016 22:34

J35a83n74a 75M88e54r26o97p44e 7948269817959

Jenže to stavební povolení bude nejspíše právě na ten rozšířený most (širší než ulice kolem něj).

0/0
30.1.2016 1:37

M89a28r16t81i43n 92V36á95v70r37a 2150513769

Nejnovější most stál miliardu a půl, byl předražený o sto procent a ještě vede do kopce. To se nedivím, že některým radním z toho svítí oči.

Z opravy starého rovného mostu těžko tolik vykřešou do kapsičky pro sebe. Proto teď hrají o čas, aby se nakonec bourat "muselo".

0/−8
29.1.2016 21:36

R24a88d77e78k 16J92a95n33a64t79a 9685596124852

To nemá logiku. Rekonstrukce starých staveb jsou často komplikovanější a dražší než novostavby. Přitom je to zakázka jako každá jiná - a z dražší zakázky je větší všimné.

+6/0
29.1.2016 21:42

J98i13ř84í 94K27r79e56j21č49í10k 2907108244286

Jste úplně mimo, oprava bude samozřejmě stát násobek toho, co zbourání a výstavba nového, nehledě na to, že ani po opravě na tom nebude tak, jak by byl nový...

+7/0
29.1.2016 22:25

R63o63m55a68n 33P22o40l37á29č65e87k 5326859715

Pokud to bude trvat 7 let, tak možná spadne sám od sebe...

+18/0
29.1.2016 21:26

V35l48a47d32i41m17í37r 91F84i42b87i70g29e12r 5484771871164

Jo za 7 let dokázali postavit více než 50km dlouhý Eurotunel pod mořem a u nás za tu dobu možná dokážou sehnat všechna potřebná razítka. Pokud to má trvat takhle dlouho něco je špatně.

+7/0
29.1.2016 22:37

V78á77c69l10a34v 98S35v88o55b70o83d29a 5176938939

A úřední šiml bude krásně řehtat-íháháháhá.;-D

+6/0
29.1.2016 21:20

J83a85n 11S61l67á68v16i90k 4703778239797

misto cinu papiry a kecy... dolinek

+4/0
29.1.2016 20:46

J61o91h37a88n 51Z77i81n53g17e12l 7342234473961

Inu socan.

+1/0
31.1.2016 10:41

J51i60ř65i 18Č64a34d93a 8761443269475

Jak je možný že ten most přežil válku , komunisty a nepřežije kapitalismus . Asi je na tomto systému něco špatně, včetně čekání na razítka .

+1/−8
29.1.2016 20:41

V25o29j47t71ě86c98h 31T21o29r72á95č 2286811416512

dokonce i lágry přežili válku!

0/−1
29.1.2016 20:43

J35i49ř86í 80F60r86a23n69k27l 9553351610220

"Trochu" mimo mísu.Vše stárne!

+6/0
29.1.2016 21:06

V87l85a84d57i20m50í35r 57Z44a81u30š13k12a 5121282337543

No tak zase nemusí být vše, co je starší než pár desítek let, kulturní památka. O žádné originální technické řešení ani unikátní design se nejedná. To je zase přístup ode zdi ke zdi (od ignorace průmyslových památek k ochraně kdejaké kůlny)

+17/−2
29.1.2016 20:28

M42a82r75t23i98n 53H89o62r64ň60á11k 7581291262

od určitýho stavu je oprava mnohonásobně dražší než rekonstrukce

+10/0
29.1.2016 20:10

J18a32n 42Š87e48b17e41s16t93a 6907670660775

A jaký je rozdíl mezi opravou a rekonstrukcí? Jsem z toho nějaký zmatený, myslel jsem si, že je to v podstatě totožné, tedy v tomto případě. Rozdíl by mohl být mezi opravdou(rekonstrukcí) a novou stavbou....

+1/0
29.1.2016 22:03

V58l83a94d46i72m22í51r 84F98i87b41i94g93e55r 5884341971244

V zomto případě by oprava byla oprava toho co je a rekonstrukce likvidace mostu a jen zachování pilířů a stavba nové mostovky na nich.

0/0
29.1.2016 22:38

A64l67e66š 92J78a84v45ů15r35e50k 2692289180840

7 let na razítko ? 8-o

+17/0
29.1.2016 20:09

P33e84t16r 76K16ř22í56ž 2133194601191

Doufam ze je to krajni doba jako u trestu.. muze dostat az 7 let .. i kdyz i tak by to bylo na par razitek a rozhodnuti vylozene tragikomicky cas :-/

+1/0
29.1.2016 20:20

M92a54r60t51i81n 94S75v13o97b21o64d14a 7199107672865

Než dostane Praha všechna razítka od úředníků stejného města (tzn. že si jedna kancelář dojde do jiné kanceláře), most spadne nebo tam bude pražskými činiteli oblíbený tunel.

+12/0
29.1.2016 20:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.