Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Libeňský most si na případnou opravu počká přes sedm let. Kvůli razítkům

Zbourání Libeňského mostu si magistrát rozmyslel, ale hlasovat o jeho zachování zastupitelé odmítli, chtějí počkat na nové analýzy. Na případnou opravu stavby by se ale čekalo přes sedm let. Tak dlouho by trvalo městu sehnat všechna potřebná povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a83n 18S64c50h73w37e77i76t94z65e33r 8625904594243

V tomto článku autor bohužel předkládá čtenářům řadu nepravdivých skutečností, které svědčí o tom, že si své informace buď neověřil, nebo se dostatečně neorientuje ve stavebně právní problematice. Proto upozorňujeme alespoň na ty nejpodstatnější:

1) OPRAVY MOHOU ZAČÍT IHNED: V souladu se stavebním zákonem opravy mostu jakožto veřejné stavby v havarijním stavu nejen mohou začít bez stavebního povolení, ale majitel je dokonce povinen je zahájit ihned a není tedy nutné čekat 7 let!

2) POSUDEK ČVUT NEPREFERUJE ANI JEDNU VARIANTU: Posudek, který je veřejně dostupný (http://www.praha.eu/public/ff/36/49/2129963_634982_Expertni_zprava_CVUT.pdf), nepreferuje ani jednu variantu a naopak jasně říká, že oprava je možná, a že by stála méně či obdobně jako prosazovaná novostavba (str. 62).

3) POSUDEK ČVUT DOPORUČEJE PROVEDENÍ OKAMŽITÝCH OPRAV: Stav mostu je velmi špatný, ale zároveň ani varianta bourání a rozšiřování mostu není připravena k okamžité realizaci. Teprve se soutěží zhotovitel projektové dokumentace a provedení stavby. Projekt též aktuálně nemá stavební povolení. Naopak Technická správa komunikací (TSK) dnes dokonce varuje, že most bude muset být na jaře uzavřen. Před tímto varuje i posudek ČVUT a doporučuje provedení okamžitých lokálních havarijních oprav, které zamezí dalšímu chátrání konstrukce a též uzavření mostu.

Na druhou stranu autor zcela opomíjí možnost, zabývat se kriticky přístupem magistrátu a jím pověřené Technické správy komunikací. Proč byla údržba mostu již od 70. let zanedbána? Proč se chystá rozšíření mostu na 2+2 pruhy, když návazné komunikace mají pouze 1+1 pruh? Má magistrát dostatečné podklady k zbourání technické památky, a proč ji chce nahradit obyčejnou stavbou dálničního typu? ...

+1/0
1.2.2016 9:22

V35í59t 90S69v29o94b62o65d17a 7708501326929

Místo, aby se to průběžně udržovalo, tak se to nechá zchátrat do tohoto stavu, kdy je levnější most zbourat a postavit místo něj nový. A bohužel to není výjimka, naopak takovýto přístup k dopravní infrastruktuře je v ČR spíš standardem. Ten most je v hrozném stavu už minimálně deset let, dávno bylo možné udělat záchranná opatření, aby to aspoň dál nechátralo. Ale zřejmě už tehdy někdo kalkuloval se zbouráním mostu a zakázkou na výstavbu nového.

+1/0
31.1.2016 11:43

F88r67a34n92t21i93š62e29k 58S46k27o94č79d95o27p79o25l42e 9759574366873

Já hlavně nechápu ten přístup "stavíme jen nové a o staré se nestaráme dokud to nespadne". Je to vidět i v malém. Na sídlišti vznikne za pár milionků dětské hřiště. Po 2-3 letech se začne rozpadat dřevěné oplocení protože není nikdo schopný koupit pár plechovek barvy a natřít to. No a tak se to nechá ještě dalších 5 let, pak se hřiště zavře protože je v havarijním stavu a za pár milionků se opět pořídí nové. A tak je to se vším co vidíme kolem sebe - silnice, lavičky, zeleň, všechno. Udržovat to by stálo setinu ceny nového ale ono se to raději nechá rozpadnout . ;-€

0/0
31.1.2016 11:08

P36e56t64r 91T84a93f75t 9713647264609

To mi hlava nebere - mesto bude vydavat samo sobe stavebni povoleni a muze to trvat az 7 let? A nezblaznili jste se nahodou, pani urednici?

Vzdyt stavebni povoleni na rekonstrukci stavby v havarijnim stavu by melo byt "co by dup", notabene kdyz investorem je samo mesto...

+1/0
31.1.2016 10:53

J10o17h88a17n 12Z59i35n41g24e60l 7642484223221

Z toho plyne poučení, že tenhle stát by se měl zrušit škrtem pera, a začít budovat znova smysluplnou instituci, která bude skutečně ku prospěchu občanům. Nejde to se současnými politiky.

+1/0
31.1.2016 11:09

L56a50d94i82s67l90a37v 51K62v78a96s45n55i11č77k35a 1813737623785

Se divím, že tentokrát nevadí "betonové monstrum", většinou těm samým lidem šermujícím tímto termínem, když se chce někde něco nového postavit.

+1/0
31.1.2016 10:47

R36o38b15e23r79t 40H45o35m82o74l59k43a 2370542842911

Ale ono jim právě vadí, proto se snaží o zachování stávajícího. Jenže politická objednávka na betonové monstrum je dávno hotová a penízky ve správných kapsách...

0/0
1.2.2016 10:24

J60a60k21u30b 67F14e30i54f39a31r 7159879556959

Vlastně to vyřešili ve stylu chytré horákyně.

Do 7 let spadne sám.

Magistrát je Augiášův chlév a podle toho by s ním mělo být naloženo;-€

+1/0
30.1.2016 14:13

J80o31h59a33n 54Z62i77n34g12e50l 7632374503181

V tomhle státě se musí dodržovat předpisy. Může to spadnou, ale v souladu se zákonem. Naopak, průšvih by byl, kdyby to někdo opravil, ale bez požehnání úřadů. A že se vyřizování pohybuje v termínech několikanásobně převyšující samotné práce na díle, to už jen dokresluje stav byrokracie v tomhle sranda státě.Rv

+3/0
31.1.2016 10:32
Foto

L50a29d38i19s80l91a87v 95N17á59d44v68o34r83n68í49k 6194405467376

...7 let na zahájení oprav mostu v havarijním stavu....to je docela síla....Rv

+3/0
30.1.2016 9:42

F78r78a22n76t30i39š39e82k 35D18o78l14e75ž79e45l 8886119756782

Těch 7 let ukazuje na úroveň naší státní správy. Čím víc úředníků tím víc razítek.

+9/0
30.1.2016 7:49

J73a14n 91H34o52z73á20k 2921535504437

Běžte do pr...e s vaší kulturní památkou ! Most slouží k tomu, aby se lidé měli jak dostat z jednoho břehu na druhý a ne aby nad ním vzdychali jé, to je krása !!!

+4/−4
30.1.2016 6:18

J53o96s14e79f 70Z49a25h41á60l61k58a 4233809508646

Z komentáře na videu je patrné, že byl zanedbáván jako dopravní objekt a od doby otevření na něj nikdo nesáhl. Na údržbu i rekonstrukce měl a má nárok i bez statutu stavební památky. Obdiv stavitelům, že 88 let funguje "bezúdržbově", hanba magistrátu, že na něj dosud ani nesáhl.

+1/0
31.1.2016 10:15

T65o27m60á59š 47K23a51ň42k21a 2707322549386

Tak a co teď s turisty na tom Karlově? Že se nestydí kochat! ;-O

0/0
10.2.2016 19:49

P85e15t78r 37P66o42s55p13i29s50i32l 4533740625343

Krásná ukázka, jak zákony slouží společnosti. Miliony razítek na defacto nový most jsou, ale na prostou rekonstrukci se musí razítkovat znovu dalších 7 let.

+5/0
30.1.2016 0:33

J63a38n 22G45o38t48t30l97i31e40b 2194205290376

neskutečný že ten most vydržel 88 let bez jediné opravy.. Kdyby naše současné stavby vydržely aspoň polovinu tak by to bylo super.

A vůbec co je to divnej přístup nechávat rok za rokem bez opravy dopravní infrastrukturu? Kdyby se to jednou za deset let trochu opravilo tak se nemusí teď řešit jestli strhnout a postavit novej..

+3/0
30.1.2016 0:28

R74o55b68e33r26t 18H53o17m89o38l27k75a 2730182622521

Chápu to tak, že než úředník X z 5. patra budovy A sejde za úředníkem Y z 2. patra stejné budovy pro razítko a pak ještě za úředníkem Z z budovy naproti přes ulici, uběhne 92 měsíců? To pak člověk leccos pochopí. Tady je vidět, že tlaky na stavbu dálničního mostu mezi činžáky jsou opravdu silné a všimné už leží ve správných kapsách... Takže se prostě čeká, až most definitivně spadne. Jen čekám na nějakou "nehodu", která tomu pomůže.

+6/0
29.1.2016 23:10

V78l66a15d50i57m22í57r 91F42i98b27i21g56e81r 5874401221344

Most je zanedbaný a oprava by stála víc než likvidace a stavba nového, co chtějí rozmýšlet? Myslet měli na opravy a kvalitní údržbu. Pokud most od roku 1928 neprošel žádnou větší opravou je spíš div že ještě stojí a funguje. Ale to nějaký chytrák odkládal opravy aby "ušetřil" ale teď to bude stát 3x tolik než kdyby se o to průběžně starali. Měla by se vybrat nejrychlejší a nejlevnější varianta, Myslím že jak se uvažovalo poravdu není třeba most rozšiřovat.

+7/0
29.1.2016 22:34

J47a87n77a 15M82e25r39o19p30e 7318179217729

Jenže to stavební povolení bude nejspíše právě na ten rozšířený most (širší než ulice kolem něj).

0/0
30.1.2016 1:37

M56a89r68t86i39n 52V24á85v26r43a 2210403839

Nejnovější most stál miliardu a půl, byl předražený o sto procent a ještě vede do kopce. To se nedivím, že některým radním z toho svítí oči.

Z opravy starého rovného mostu těžko tolik vykřešou do kapsičky pro sebe. Proto teď hrají o čas, aby se nakonec bourat "muselo".

0/−8
29.1.2016 21:36

R19a35d94e42k 56J38a44n61a83t24a 9645106614322

To nemá logiku. Rekonstrukce starých staveb jsou často komplikovanější a dražší než novostavby. Přitom je to zakázka jako každá jiná - a z dražší zakázky je větší všimné.

+6/0
29.1.2016 21:42

J34i86ř54í 64K66r22e11j11č68í19k 2617708444926

Jste úplně mimo, oprava bude samozřejmě stát násobek toho, co zbourání a výstavba nového, nehledě na to, že ani po opravě na tom nebude tak, jak by byl nový...

+7/0
29.1.2016 22:25

R52o40m29a82n 35P88o59l81á37č94e15k 5536329385

Pokud to bude trvat 7 let, tak možná spadne sám od sebe...

+18/0
29.1.2016 21:26

V90l90a60d97i40m84í69r 58F31i80b40i75g43e37r 5434911731624

Jo za 7 let dokázali postavit více než 50km dlouhý Eurotunel pod mořem a u nás za tu dobu možná dokážou sehnat všechna potřebná razítka. Pokud to má trvat takhle dlouho něco je špatně.

+7/0
29.1.2016 22:37

V67á78c93l97a28v 10S80v74o14b27o68d60a 5686778719

A úřední šiml bude krásně řehtat-íháháháhá.;-D

+6/0
29.1.2016 21:20

J71a14n 18S81l81á96v12i93k 4223268549927

misto cinu papiry a kecy... dolinek

+4/0
29.1.2016 20:46

J12o41h90a38n 72Z32i22n66g10e21l 7832874833271

Inu socan.

+1/0
31.1.2016 10:41

J62i70ř24i 74Č58a71d24a 8551613309605

Jak je možný že ten most přežil válku , komunisty a nepřežije kapitalismus . Asi je na tomto systému něco špatně, včetně čekání na razítka .

+1/−8
29.1.2016 20:41

V59o96j22t11ě25c16h 67T57o59r33á66č 2296761496972

dokonce i lágry přežili válku!

0/−1
29.1.2016 20:43

J54i15ř43í 71F91r33a92n96k79l 9493331970500

"Trochu" mimo mísu.Vše stárne!

+6/0
29.1.2016 21:06

V96l37a80d42i46m79í59r 94Z77a59u23š50k19a 5811942507933

No tak zase nemusí být vše, co je starší než pár desítek let, kulturní památka. O žádné originální technické řešení ani unikátní design se nejedná. To je zase přístup ode zdi ke zdi (od ignorace průmyslových památek k ochraně kdejaké kůlny)

+17/−2
29.1.2016 20:28

M72a41r86t80i74n 81H65o79r84ň69á61k 7421911662

od určitýho stavu je oprava mnohonásobně dražší než rekonstrukce

+10/0
29.1.2016 20:10

J96a52n 49Š77e78b87e91s29t27a 6137970830665

A jaký je rozdíl mezi opravou a rekonstrukcí? Jsem z toho nějaký zmatený, myslel jsem si, že je to v podstatě totožné, tedy v tomto případě. Rozdíl by mohl být mezi opravdou(rekonstrukcí) a novou stavbou....

+1/0
29.1.2016 22:03

V67l68a79d29i19m55í15r 59F79i98b73i35g26e27r 5304831821964

V zomto případě by oprava byla oprava toho co je a rekonstrukce likvidace mostu a jen zachování pilířů a stavba nové mostovky na nich.

0/0
29.1.2016 22:38

A33l85e72š 20J29a91v18ů12r85e89k 2462629800700

7 let na razítko ? 8-o

+17/0
29.1.2016 20:09

P76e74t75r 97K65ř14í51ž 2543744911921

Doufam ze je to krajni doba jako u trestu.. muze dostat az 7 let .. i kdyz i tak by to bylo na par razitek a rozhodnuti vylozene tragikomicky cas :-/

+1/0
29.1.2016 20:20

M68a78r14t62i75n 11S96v29o24b86o43d40a 7939587592375

Než dostane Praha všechna razítka od úředníků stejného města (tzn. že si jedna kancelář dojde do jiné kanceláře), most spadne nebo tam bude pražskými činiteli oblíbený tunel.

+12/0
29.1.2016 20:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.