Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Libeňský most si na případnou opravu počká přes sedm let. Kvůli razítkům

Zbourání Libeňského mostu si magistrát rozmyslel, ale hlasovat o jeho zachování zastupitelé odmítli, chtějí počkat na nové analýzy. Na případnou opravu stavby by se ale čekalo přes sedm let. Tak dlouho by trvalo městu sehnat všechna potřebná povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a33n 72S65c12h81w59e57i14t51z80e84r 8735904944143

V tomto článku autor bohužel předkládá čtenářům řadu nepravdivých skutečností, které svědčí o tom, že si své informace buď neověřil, nebo se dostatečně neorientuje ve stavebně právní problematice. Proto upozorňujeme alespoň na ty nejpodstatnější:

1) OPRAVY MOHOU ZAČÍT IHNED: V souladu se stavebním zákonem opravy mostu jakožto veřejné stavby v havarijním stavu nejen mohou začít bez stavebního povolení, ale majitel je dokonce povinen je zahájit ihned a není tedy nutné čekat 7 let!

2) POSUDEK ČVUT NEPREFERUJE ANI JEDNU VARIANTU: Posudek, který je veřejně dostupný (http://www.praha.eu/public/ff/36/49/2129963_634982_Expertni_zprava_CVUT.pdf), nepreferuje ani jednu variantu a naopak jasně říká, že oprava je možná, a že by stála méně či obdobně jako prosazovaná novostavba (str. 62).

3) POSUDEK ČVUT DOPORUČEJE PROVEDENÍ OKAMŽITÝCH OPRAV: Stav mostu je velmi špatný, ale zároveň ani varianta bourání a rozšiřování mostu není připravena k okamžité realizaci. Teprve se soutěží zhotovitel projektové dokumentace a provedení stavby. Projekt též aktuálně nemá stavební povolení. Naopak Technická správa komunikací (TSK) dnes dokonce varuje, že most bude muset být na jaře uzavřen. Před tímto varuje i posudek ČVUT a doporučuje provedení okamžitých lokálních havarijních oprav, které zamezí dalšímu chátrání konstrukce a též uzavření mostu.

Na druhou stranu autor zcela opomíjí možnost, zabývat se kriticky přístupem magistrátu a jím pověřené Technické správy komunikací. Proč byla údržba mostu již od 70. let zanedbána? Proč se chystá rozšíření mostu na 2+2 pruhy, když návazné komunikace mají pouze 1+1 pruh? Má magistrát dostatečné podklady k zbourání technické památky, a proč ji chce nahradit obyčejnou stavbou dálničního typu? ...

+1/0
1.2.2016 9:22

V23í66t 56S52v28o11b49o65d88a 7318171336459

Místo, aby se to průběžně udržovalo, tak se to nechá zchátrat do tohoto stavu, kdy je levnější most zbourat a postavit místo něj nový. A bohužel to není výjimka, naopak takovýto přístup k dopravní infrastruktuře je v ČR spíš standardem. Ten most je v hrozném stavu už minimálně deset let, dávno bylo možné udělat záchranná opatření, aby to aspoň dál nechátralo. Ale zřejmě už tehdy někdo kalkuloval se zbouráním mostu a zakázkou na výstavbu nového.

+1/0
31.1.2016 11:43

F56r46a50n97t29i24š93e86k 79S57k32o42č61d45o42p89o23l19e 9829894706363

Já hlavně nechápu ten přístup "stavíme jen nové a o staré se nestaráme dokud to nespadne". Je to vidět i v malém. Na sídlišti vznikne za pár milionků dětské hřiště. Po 2-3 letech se začne rozpadat dřevěné oplocení protože není nikdo schopný koupit pár plechovek barvy a natřít to. No a tak se to nechá ještě dalších 5 let, pak se hřiště zavře protože je v havarijním stavu a za pár milionků se opět pořídí nové. A tak je to se vším co vidíme kolem sebe - silnice, lavičky, zeleň, všechno. Udržovat to by stálo setinu ceny nového ale ono se to raději nechá rozpadnout . ;-€

0/0
31.1.2016 11:08

P80e52t16r 30T51a83f17t 9753807734369

To mi hlava nebere - mesto bude vydavat samo sobe stavebni povoleni a muze to trvat az 7 let? A nezblaznili jste se nahodou, pani urednici?

Vzdyt stavebni povoleni na rekonstrukci stavby v havarijnim stavu by melo byt "co by dup", notabene kdyz investorem je samo mesto...

+1/0
31.1.2016 10:53

J21o56h15a40n 85Z53i75n10g26e42l 7192334203661

Z toho plyne poučení, že tenhle stát by se měl zrušit škrtem pera, a začít budovat znova smysluplnou instituci, která bude skutečně ku prospěchu občanům. Nejde to se současnými politiky.

+1/0
31.1.2016 11:09

L64a16d74i75s21l33a43v 73K29v64a96s91n98i72č19k79a 1143757573155

Se divím, že tentokrát nevadí "betonové monstrum", většinou těm samým lidem šermujícím tímto termínem, když se chce někde něco nového postavit.

+1/0
31.1.2016 10:47

R49o87b37e59r36t 64H17o88m54o93l71k29a 2940632852761

Ale ono jim právě vadí, proto se snaží o zachování stávajícího. Jenže politická objednávka na betonové monstrum je dávno hotová a penízky ve správných kapsách...

0/0
1.2.2016 10:24

J42a10k69u50b 92F46e36i49f42a93r 7549129896459

Vlastně to vyřešili ve stylu chytré horákyně.

Do 7 let spadne sám.

Magistrát je Augiášův chlév a podle toho by s ním mělo být naloženo;-€

+1/0
30.1.2016 14:13

J38o42h75a14n 26Z76i78n24g48e55l 7252534293351

V tomhle státě se musí dodržovat předpisy. Může to spadnou, ale v souladu se zákonem. Naopak, průšvih by byl, kdyby to někdo opravil, ale bez požehnání úřadů. A že se vyřizování pohybuje v termínech několikanásobně převyšující samotné práce na díle, to už jen dokresluje stav byrokracie v tomhle sranda státě.Rv

+3/0
31.1.2016 10:32
Foto

L92a77d95i45s86l41a46v 13N15á17d22v12o60r86n26í42k 6204145977186

...7 let na zahájení oprav mostu v havarijním stavu....to je docela síla....Rv

+3/0
30.1.2016 9:42

F64r38a52n90t46i18š97e28k 61D23o34l48e27ž11e56l 8646969196252

Těch 7 let ukazuje na úroveň naší státní správy. Čím víc úředníků tím víc razítek.

+9/0
30.1.2016 7:49

J57a98n 34H36o67z90á23k 2251905964157

Běžte do pr...e s vaší kulturní památkou ! Most slouží k tomu, aby se lidé měli jak dostat z jednoho břehu na druhý a ne aby nad ním vzdychali jé, to je krása !!!

+4/−4
30.1.2016 6:18

J44o20s55e20f 69Z63a34h15á97l77k43a 4283519918816

Z komentáře na videu je patrné, že byl zanedbáván jako dopravní objekt a od doby otevření na něj nikdo nesáhl. Na údržbu i rekonstrukce měl a má nárok i bez statutu stavební památky. Obdiv stavitelům, že 88 let funguje "bezúdržbově", hanba magistrátu, že na něj dosud ani nesáhl.

+1/0
31.1.2016 10:15

T73o84m59á40š 61K45a11ň88k49a 2197402129836

Tak a co teď s turisty na tom Karlově? Že se nestydí kochat! ;-O

0/0
10.2.2016 19:49

P98e33t92r 16P30o55s77p23i92s16i40l 4913390905203

Krásná ukázka, jak zákony slouží společnosti. Miliony razítek na defacto nový most jsou, ale na prostou rekonstrukci se musí razítkovat znovu dalších 7 let.

+5/0
30.1.2016 0:33

J46a24n 79G81o44t85t27l37i65e60b 2454695430316

neskutečný že ten most vydržel 88 let bez jediné opravy.. Kdyby naše současné stavby vydržely aspoň polovinu tak by to bylo super.

A vůbec co je to divnej přístup nechávat rok za rokem bez opravy dopravní infrastrukturu? Kdyby se to jednou za deset let trochu opravilo tak se nemusí teď řešit jestli strhnout a postavit novej..

+3/0
30.1.2016 0:28

R15o11b39e61r49t 15H73o84m36o97l94k23a 2680802772291

Chápu to tak, že než úředník X z 5. patra budovy A sejde za úředníkem Y z 2. patra stejné budovy pro razítko a pak ještě za úředníkem Z z budovy naproti přes ulici, uběhne 92 měsíců? To pak člověk leccos pochopí. Tady je vidět, že tlaky na stavbu dálničního mostu mezi činžáky jsou opravdu silné a všimné už leží ve správných kapsách... Takže se prostě čeká, až most definitivně spadne. Jen čekám na nějakou "nehodu", která tomu pomůže.

+6/0
29.1.2016 23:10

V48l31a53d89i52m34í39r 57F66i97b80i94g36e55r 5844851441914

Most je zanedbaný a oprava by stála víc než likvidace a stavba nového, co chtějí rozmýšlet? Myslet měli na opravy a kvalitní údržbu. Pokud most od roku 1928 neprošel žádnou větší opravou je spíš div že ještě stojí a funguje. Ale to nějaký chytrák odkládal opravy aby "ušetřil" ale teď to bude stát 3x tolik než kdyby se o to průběžně starali. Měla by se vybrat nejrychlejší a nejlevnější varianta, Myslím že jak se uvažovalo poravdu není třeba most rozšiřovat.

+7/0
29.1.2016 22:34

J86a15n10a 39M88e84r45o60p87e 7818859317279

Jenže to stavební povolení bude nejspíše právě na ten rozšířený most (širší než ulice kolem něj).

0/0
30.1.2016 1:37

M46a59r45t21i23n 25V52á77v80r70a 2810943519

Nejnovější most stál miliardu a půl, byl předražený o sto procent a ještě vede do kopce. To se nedivím, že některým radním z toho svítí oči.

Z opravy starého rovného mostu těžko tolik vykřešou do kapsičky pro sebe. Proto teď hrají o čas, aby se nakonec bourat "muselo".

0/−8
29.1.2016 21:36

R33a78d57e79k 23J19a77n75a93t72a 9285186414672

To nemá logiku. Rekonstrukce starých staveb jsou často komplikovanější a dražší než novostavby. Přitom je to zakázka jako každá jiná - a z dražší zakázky je větší všimné.

+6/0
29.1.2016 21:42

J53i91ř46í 57K70r44e80j44č45í90k 2447708704906

Jste úplně mimo, oprava bude samozřejmě stát násobek toho, co zbourání a výstavba nového, nehledě na to, že ani po opravě na tom nebude tak, jak by byl nový...

+7/0
29.1.2016 22:25

R24o15m43a28n 44P47o61l66á12č17e67k 5766529505

Pokud to bude trvat 7 let, tak možná spadne sám od sebe...

+18/0
29.1.2016 21:26

V52l85a26d13i80m56í97r 84F43i23b20i59g70e88r 5424661451514

Jo za 7 let dokázali postavit více než 50km dlouhý Eurotunel pod mořem a u nás za tu dobu možná dokážou sehnat všechna potřebná razítka. Pokud to má trvat takhle dlouho něco je špatně.

+7/0
29.1.2016 22:37

V47á86c60l87a38v 10S72v93o16b86o89d38a 5886928919

A úřední šiml bude krásně řehtat-íháháháhá.;-D

+6/0
29.1.2016 21:20

J39a90n 58S73l40á89v23i91k 4383718299177

misto cinu papiry a kecy... dolinek

+4/0
29.1.2016 20:46

J84o76h71a34n 44Z71i26n38g65e88l 7642574263401

Inu socan.

+1/0
31.1.2016 10:41

J86i50ř21i 94Č14a34d26a 8661403969835

Jak je možný že ten most přežil válku , komunisty a nepřežije kapitalismus . Asi je na tomto systému něco špatně, včetně čekání na razítka .

+1/−8
29.1.2016 20:41

V92o15j60t34ě93c32h 25T18o92r87á26č 2436611546662

dokonce i lágry přežili válku!

0/−1
29.1.2016 20:43

J71i64ř35í 49F36r11a57n98k13l 9723801420660

"Trochu" mimo mísu.Vše stárne!

+6/0
29.1.2016 21:06

V27l45a74d49i50m66í65r 14Z71a66u48š48k33a 5521692167583

No tak zase nemusí být vše, co je starší než pár desítek let, kulturní památka. O žádné originální technické řešení ani unikátní design se nejedná. To je zase přístup ode zdi ke zdi (od ignorace průmyslových památek k ochraně kdejaké kůlny)

+17/−2
29.1.2016 20:28

M50a47r61t61i41n 90H69o81r45ň15á57k 7611231882

od určitýho stavu je oprava mnohonásobně dražší než rekonstrukce

+10/0
29.1.2016 20:10

J58a23n 12Š69e79b68e22s13t98a 6167590630825

A jaký je rozdíl mezi opravou a rekonstrukcí? Jsem z toho nějaký zmatený, myslel jsem si, že je to v podstatě totožné, tedy v tomto případě. Rozdíl by mohl být mezi opravdou(rekonstrukcí) a novou stavbou....

+1/0
29.1.2016 22:03

V86l61a33d56i42m65í31r 91F28i42b38i85g54e14r 5664151611174

V zomto případě by oprava byla oprava toho co je a rekonstrukce likvidace mostu a jen zachování pilířů a stavba nové mostovky na nich.

0/0
29.1.2016 22:38

A52l57e76š 89J34a30v81ů88r46e46k 2462479550110

7 let na razítko ? 8-o

+17/0
29.1.2016 20:09

P76e18t82r 29K21ř57í24ž 2943914961391

Doufam ze je to krajni doba jako u trestu.. muze dostat az 7 let .. i kdyz i tak by to bylo na par razitek a rozhodnuti vylozene tragikomicky cas :-/

+1/0
29.1.2016 20:20

M80a73r83t34i64n 54S97v47o97b17o15d15a 7969377132745

Než dostane Praha všechna razítka od úředníků stejného města (tzn. že si jedna kancelář dojde do jiné kanceláře), most spadne nebo tam bude pražskými činiteli oblíbený tunel.

+12/0
29.1.2016 20:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.