- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V tomto článku autor bohužel předkládá čtenářům řadu nepravdivých skutečností, které svědčí o tom, že si své informace buď neověřil, nebo se dostatečně neorientuje ve stavebně právní problematice. Proto upozorňujeme alespoň na ty nejpodstatnější:
1) OPRAVY MOHOU ZAČÍT IHNED: V souladu se stavebním zákonem opravy mostu jakožto veřejné stavby v havarijním stavu nejen mohou začít bez stavebního povolení, ale majitel je dokonce povinen je zahájit ihned a není tedy nutné čekat 7 let!
2) POSUDEK ČVUT NEPREFERUJE ANI JEDNU VARIANTU: Posudek, který je veřejně dostupný (http://www.praha.eu/public/ff/36/49/2129963_634982_Expertni_zprava_CVUT.pdf), nepreferuje ani jednu variantu a naopak jasně říká, že oprava je možná, a že by stála méně či obdobně jako prosazovaná novostavba (str. 62).
3) POSUDEK ČVUT DOPORUČEJE PROVEDENÍ OKAMŽITÝCH OPRAV: Stav mostu je velmi špatný, ale zároveň ani varianta bourání a rozšiřování mostu není připravena k okamžité realizaci. Teprve se soutěží zhotovitel projektové dokumentace a provedení stavby. Projekt též aktuálně nemá stavební povolení. Naopak Technická správa komunikací (TSK) dnes dokonce varuje, že most bude muset být na jaře uzavřen. Před tímto varuje i posudek ČVUT a doporučuje provedení okamžitých lokálních havarijních oprav, které zamezí dalšímu chátrání konstrukce a též uzavření mostu.
Na druhou stranu autor zcela opomíjí možnost, zabývat se kriticky přístupem magistrátu a jím pověřené Technické správy komunikací. Proč byla údržba mostu již od 70. let zanedbána? Proč se chystá rozšíření mostu na 2+2 pruhy, když návazné komunikace mají pouze 1+1 pruh? Má magistrát dostatečné podklady k zbourání technické památky, a proč ji chce nahradit obyčejnou stavbou dálničního typu? ...
Místo, aby se to průběžně udržovalo, tak se to nechá zchátrat do tohoto stavu, kdy je levnější most zbourat a postavit místo něj nový. A bohužel to není výjimka, naopak takovýto přístup k dopravní infrastruktuře je v ČR spíš standardem. Ten most je v hrozném stavu už minimálně deset let, dávno bylo možné udělat záchranná opatření, aby to aspoň dál nechátralo. Ale zřejmě už tehdy někdo kalkuloval se zbouráním mostu a zakázkou na výstavbu nového.
Já hlavně nechápu ten přístup "stavíme jen nové a o staré se nestaráme dokud to nespadne". Je to vidět i v malém. Na sídlišti vznikne za pár milionků dětské hřiště. Po 2-3 letech se začne rozpadat dřevěné oplocení protože není nikdo schopný koupit pár plechovek barvy a natřít to. No a tak se to nechá ještě dalších 5 let, pak se hřiště zavře protože je v havarijním stavu a za pár milionků se opět pořídí nové. A tak je to se vším co vidíme kolem sebe - silnice, lavičky, zeleň, všechno. Udržovat to by stálo setinu ceny nového ale ono se to raději nechá rozpadnout .
To mi hlava nebere - mesto bude vydavat samo sobe stavebni povoleni a muze to trvat az 7 let? A nezblaznili jste se nahodou, pani urednici?
Vzdyt stavebni povoleni na rekonstrukci stavby v havarijnim stavu by melo byt "co by dup", notabene kdyz investorem je samo mesto...
Z toho plyne poučení, že tenhle stát by se měl zrušit škrtem pera, a začít budovat znova smysluplnou instituci, která bude skutečně ku prospěchu občanům. Nejde to se současnými politiky.
Se divím, že tentokrát nevadí "betonové monstrum", většinou těm samým lidem šermujícím tímto termínem, když se chce někde něco nového postavit.
Ale ono jim právě vadí, proto se snaží o zachování stávajícího. Jenže politická objednávka na betonové monstrum je dávno hotová a penízky ve správných kapsách...
Vlastně to vyřešili ve stylu chytré horákyně.
Do 7 let spadne sám.
Magistrát je Augiášův chlév a podle toho by s ním mělo být naloženo
V tomhle státě se musí dodržovat předpisy. Může to spadnou, ale v souladu se zákonem. Naopak, průšvih by byl, kdyby to někdo opravil, ale bez požehnání úřadů. A že se vyřizování pohybuje v termínech několikanásobně převyšující samotné práce na díle, to už jen dokresluje stav byrokracie v tomhle sranda státě.
...7 let na zahájení oprav mostu v havarijním stavu....to je docela síla....
Těch 7 let ukazuje na úroveň naší státní správy. Čím víc úředníků tím víc razítek.
Běžte do pr...e s vaší kulturní památkou ! Most slouží k tomu, aby se lidé měli jak dostat z jednoho břehu na druhý a ne aby nad ním vzdychali jé, to je krása !!!
Z komentáře na videu je patrné, že byl zanedbáván jako dopravní objekt a od doby otevření na něj nikdo nesáhl. Na údržbu i rekonstrukce měl a má nárok i bez statutu stavební památky. Obdiv stavitelům, že 88 let funguje "bezúdržbově", hanba magistrátu, že na něj dosud ani nesáhl.
Krásná ukázka, jak zákony slouží společnosti. Miliony razítek na defacto nový most jsou, ale na prostou rekonstrukci se musí razítkovat znovu dalších 7 let.