Diskuze

Nové parkovací zóny zatíží ministerstvo dopravy, přibude promlčených pokut

Od dubna začne v Praze postupně platit nový systém parkování, ve kterém měly pokuty vyřizovat samy městské části. Ačkoliv start nových zón platí, pokuty bude řešit dál magistrát. Zvýhodněni budou motorkáři, kteří budou moci v modré zóně parkovat zdarma. Novinkou také bude mobilní aplikace, přes kterou bude možné stání platit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je smutné, jak někteří diskutující uvažují, zda jim zóny pomůžou.

Ne, nepomůžou. Pokud jste něco takového očekávali, jste mimořádně naivní.

Žádná zóna nezvýší počet parkovacích míst, rozdělení na několik barev naopak zhorší využití - protože budete mít právo zaparkovat v růžové, nebudete moci využít volná místa ani ve fialové, ani v okrové.

Jde jen a pouze o další vytahané peníze z našich kapes.

4 0
možnosti
TZ

Mám lepší nápad:

a) Parkovací rezidenční zóny jen v historickém centru měst - centrum se objektivně pozná prodle toho že bylo uvnitř městských hradeb.

V jiných čtvrtích mají radnice omazování parkování zakázáno.

b) V modré zóně lze zaparkovat zdarma na 2 hodiny. Je-li důvodem návštěva zde sídlícího úřadu, je parkování zdarma po celou dobu jednání.

c) příjem z pokut jde do státního rozpočtu nikoliv do rozpočtu obce.

výsledek:

Park. zóny jsou omezeny jen na skutečné centrum a nemohou se šířit do nekonečna. A ani tyto zóny nenaruší mobilitu v místě (nákup v obchodě, odvoz + stěhování věcí autem bez nálepky atd..).

Obce nejsou finančně motivovány na striktním vymáhání - resp. vymáhání zón je službou rezidentům a ne obživou městské policie.

2 0
možnosti
Foto

Než finančně, je lepší problémy řešit věčně.

Už brzy bude mít nadpoloviční většina voličů auto a problémy s parkováním porostou. Pak se z toho stane politikum a konečně se to začne řešit. Stačí zúžit trávníky a chodníky a podélná stání otočit na příčná. V místě rumišť postavit parkoviště. Možností je spoustu.

Jenom dočasně, časem budou auta odjíždět sama na vzdálenější parkoviště.

5 0
možnosti
DH

Na Břevnově je problém s parkováním jen na večer (přes den vůbec), tedy počet rezidentů je větší než je počet parkovacích míst. Takže radnice se pouze rozhodla parkování zpoplatnit, ale nikoli vyřešit.

5 0
možnosti
IP

Pokud v modré zóně bude moci zaparkovat kdokoliv - byť na 3 hodiny a za poplatek, pka ty zóny pozbývají smyslu, jelikož ani rezidenti nebudu mít kde zaparkovat. Za tohle platit 1200 Kč ročně?

4 2
možnosti
TZ

Jde jen o placení poplatků a pokut, jinak modré zóny nikdy parkování řešit neměly.

Jen bulíci jako ty si to mysleli..

0 0
možnosti
VN

Zóny jsou úplně nanic , jen si někdo mastí kapsu. Bydlel sem na P2 a komplikovalo to život úplně všem , i rezidentům, protože míst bylo pořád méně než aut a navíc rezidenti parkovali i na žluté zóně a nikdo k nim nemohl přijet na návštěvu a kdo bydlel na rozhraní P2 a P3 tak nemohl zaparkovat vůbec ... Fakt totální kravina.

8 0
možnosti
PJ

Nedávno jsem potřeboval v jednom specializovaném obchodě nakoupit. Objezdil jsem všechny ulice a nakonec jsem zastavil v modré zóně.

V obchodě na otázku mi řekli - parkuje se před obchodem na chodníku.

Takže v dané oblasti není řešení. Jedině zaparkovat kdesi na okraji, dojet MHD a zase se vrátit. Pokud máte v autě věci, které nelze pojistit (například, které potřebujete v práci), v rovině desítek tisíc, tak asi budete hodně váhat, jakou variantu zvolit.

Byl bych pro, aby na modrých a fialových zónách bylo povolené dočasné stání třeba na půl hodiny prostřednictvím parkovacích hodin. protože zpravidla přes den jsou v okolí obchodů modrá parkoviště volná.

Nicméně - strážníci by nemohli kontrolovat z auta, museli by pěšky obcházet své obvody (kde jsou časy, kdy strážníci byli v ulicích celé dny a znali svůj rajón lépe než kuchyni).

A kdo z toho těží, tak markety po obvodu města.

Příště raději pojedu do krajského města kde blbosti se zónami ještě nemají tak rozšířené. Náklady na dopravu a čas budou vždy nižší než pokuta.

5 0
možnosti
MG

Akorát jsem si nějak nevšiml, že by se centrum a další lokality, kde jsou zóny, vylidnili.

1 1
možnosti
KB

Jasne, takze v Kosirich, kde parkuji jen rezidenti a ulice jsou poloprazdne, budou zony. Jestli mely zony nekde smysl, tak na Praze 1 a 2. Zbytek je jen a pouze nechutnej byznys pro mestske kamarady, vlastnici odtahovky.

12 2
možnosti
PS

Jako že na Žižkově, Smíchově, Dejvicích, Vysočanech není potřeba parkování regulovat?8-o Vy jste zábavná. Příště se tam jeďte podívat předtím, než tu začnete mudrcovat.

2 9
možnosti
MK

pokud chtějí zavádět zony ve více než v půlce města, tak at taky obnoví přechodné bydliště....bydlím dlouhodobě v Praze, ale trvalé mám mimo Prahu....a parkovat mám ted kde? je to celé postavené na hlavu, hlavně že se někdo napakuje....

12 1
možnosti
RS

ono by celý problém možná nebyl, kdyby metro na letiště přes šestku, kde bylo plánované u okruhu P+R... pravděpodobně by bylo nejvytíženější v Praze, protože právě v tom místě by bylo nejvíce potřeba.. no a proto se tam prostě nepostavilo

1 0
možnosti