Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj opět na Václavském náměstí? Ve hře jsou dokonce čtyři možnosti

Poslední tramvaj po Václavském náměstí projela v prosinci roku 1980. Několik let se ale mluví o jejím návratu. Hledání shody, kudy by koleje měly vést, je ale náročné a stále na počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a92n 68Č73e47k59a20l 7339365444154

Myšlenka tramvaje těsně před Wilsoňákem se mi líbí. Václavák je sporný - momentálně stejně nefunguje jak by měl, a tramvaj by to mohla změnit, na druhou stranu by blokovala pomník. Napadá mě, jeslti je nutné, aby ta tramvaj jela prostředkem, jestli by nemohla být vedena asymetricky, blíž k severnímu okraji. Anebo vést po Václaváku jen jednu kolej, třeba směr nahoru, a druhou, ve směru Jindřišská, vést o blok vedle ulicí Politických vězňů...

0/0
22.2.2016 15:03

K17a75r82e45l 75D43r63d40a 6693955957439

Koukám na denní autobusy MHD na Hlavním nádraží - žádné zde nejsou! Hlavní nádraží má dobře vyřešené bezbariérové zastávky povrchové MHD ve Wilsonově. Ale nejsou využívány! Podle mě to zcela podkopává argument, že povrchová doprava je pro Hlavní nádraží velmi potřebná. Přitom by nebyl problém zavést tady linku ve stylu 135 či 136 z Florence a dále třeba Vinohradskou či Sokolskou. Dopravní obslužnost a propojení s Vinohrady, kterými se argumentuje, lze řešit hned a jednoduše. Jen zde není potřeba!

Nedávno se vyřadila z provozu křižovatka U Bulhara. Seifertovou jezdila náhradní X9 v trase: Seifertova - Italská - Vinohradská - Legerova - Wilsonova - Hybernská - Opletalova - Senovážné. Zásadní problém, dopravní zácpa a průjezd světelnými křižovatkami: Italská je ucpaná, Vinohradská je ucpaná, Magistrála je ucpaná. Po půlhodinovém kodrcání Italská-Vinohradská bylo rozumné jít na metro ve Wilsonově. Protože pak následoval Bulhar a další čekání v ucpané Hybernské.

Pravda, tramvaj ostatní dopravu vytlačí z vozovky a dopravní zácpy se jí tolik netýkají. Přesto lze čekat zdlouhavé čekání na přejezdu přes Magistrálu a pak na křižovatce v Opletalově. A také zavedení zdržení linek ze Seifertovy a Senovážného. Linka vedená před Hlavní nádraží nebude příliš rychlá a praktická. A k tomu lze přidat fakt, že vlastně není potřebná!

Ostatně, dlouhodobý výpadek Ječné se bude řešit autobusy a Jičínskou. A viděl někdo někdy v Praze, že by tramvaje jely jinou trasou při krátkodobém výpadku? Pravidelně vídám výpadek 9. A 9 to rozhodně neobjíždí přes Palačák a Ječnou k Nákladovému nádraží. Prostě se štosuje a pak přijede vláček deseti souprav 9. Potřeba zálohy Ječné tedy také vypadá jako bajka. I tento argument bych klidně pominul.

Vlastně se řeší, než se začne kopat na Václaváku, zda tramvaje ano či ne. A ono není potřeba dělat vůbec nic. Stávající stav je zcela vyhovující. ;-)

+1/−1
5.2.2016 5:48

K45a76r70e65l 15D77r26d25a 6843635567189

A jen tak mimochodem, půl roku se nejezdilo po trase Jindřišská - Vodičkova. Příjemné to nebylo. Muselo se metrem. Ale ustát se to dalo. Pokud toto nebyl zásadní problém pro pražskou dopravu, tak výpadek Ječné na tom bude obdobně. Není potřeba právě kvůli němu pustit tramvaje na Václavské náměstí. ;-)

+1/−1
5.2.2016 5:57

K96a20r52e85l 23D70r75d66a 6873965677829

(Ostatně, jako zálohu lze použít trať přes Nusle do Vršovic a Bělehradskou.)

+1/−1
5.2.2016 6:08

J45a57s92o39ň 82K29l49í36m39a 1112680115216

Všechny čtyři varianty zasahující buď na Václavské náměstí nebo do Vrchlických sadů bych opustil a věnoval bych se třem jiným variantám. 1. propojení tramvají

z Náměstí Míru na Náměstí W. Churchila ulicí Italskou 2. možnost rozšíření této varianty o mimoúrovňové křížení s tratěmi vedoucími na Hlav. a Masarykovo nádraží

Výjezd na Nové Město by patrně přicházel v úvahu v okolí Městského muzea buď

ulicí Na Florenci nebo Ke Štvanici a odtud Na poříčí. 3. nejméně vhodná varianta

předpokládá nájezd tramvají z křižovatky Škrétova-Vinohradská přes Legerovu na

Wilsonovu. Pravděpodobně by bylo obtížné vyřešit výjezd jak do Seifertovy, tak

Bolzanovy ulice. U varianty 1 a 2 by byl výstuo z Hlavního nádraží zajištěn směrem

na Italskou. Nejedná se o nejlevnější řešení, ale o perspektivní a dlouhodobé a

z ekologického hlediska nejšetrnější. Prioritou by měla být i výstavba trasy D metra

v původně navrženém rozsahu s výchozí stanicí propojené se zastávkou tramvají.

0/−3
4.2.2016 14:49

R75o26b82e10r88t 93P52r28a73ž47á64k 4908776275980

Jenže tím pořád neřešíte přetíženou Ječnou. Trať Muzeum-Bulhar taky dříve existovala. Zanikla jako jedna z prvních. Kvůli magistrále.

+1/−1
4.2.2016 15:23

K30a39r55e48l 19D86r30d57a 6833865427659

Jak to? Pokud je na stole Opletalka, tak propojení Mírák (či Vinohradská) - Seifertova je to samé, ne? Odklon při vypadlé Ječné přes Vodičkovu (či Nám. Republiky).

+1/−1
4.2.2016 17:23

K24a29r78e95l 51D50r73d47a 6533925667989

1. Já bych měl jinou připomínku. Italská je krpál nahoru, krpál dolu na Vinohradskou a opět krpál na Mírák. Pro tramvajovou trať velmi nevhodný terén.

Proto by mi přišlo lepší propojovat Škrétovu se Seifertovou podél svahu lemujícího Hlavní nádraží, čímž by se stoupání a klesání Italské elegantně obešlo.

(2. Moc nerozumím. K čemu by bylo dobré mimoúrovňové křížení se Seifertovou? A jak by šlo vůbec provést?)

0/0
4.2.2016 21:56

K12a24r63e70l 19D38r48d14a 6113505167109

Nesmyslné návrhy "zaujatých odborníků". Ze všech čtyř předložených návrhů kouká laciné řešení Ječné stylem "honem-honem každé provizorium je dobré", a to za cenu zničení Václaváku, Opletalky a Vrchlického sadů s dětským hřištěm. Vůbec nejde o dopravní obslužnost Pražanů. To je jen matení pojmů a propaganda tramvajové mafie. Lze problém uvažovat jinak?

Především zde zcela chybí návaznost na dopravní řešení zdejšího území. Fakticky jde s tramvajemi o provizorní řešení, které by ale mohlo v Praze strašit a překážet dalších 100 let.

Tedy, bavme se v kontextu, že zde výhledově vznikne Centrální terminál Praha. Pro chodce vznikne pohodlné propojení vestibulů Hlavního nádraží, Náměstí Republiky a Florence. Předpokládá se pohyb chodců jako na letišti. Tedy pohyblivé chodníky na delší vzdálenosti. Patrně k tomu řada obchodů a služeb. Vše pod zemí. Poptávka po povrchové MHD by pak měla být malá. K tomu se jednou přidá linka metra D, možná i s přestupnou stanicí Hlavní nádraží.

Padl projekt přemístění Masaryčky a pozemky kolem koupila Penta. Nyní jsou na spadnutí drobné projekty: "podchod Opletalova - Na Florenci" a výstup z Hlavního nádraží před VŠE do Italské. Penta k tomu uvažuje propojení ulic Na Florenci a Křižíkové na Magistrálu. Svým způsobem by vše mělo podpořit budoucí vznik Centrálního terminálu Praha.

Souběžně s Italskou zůstaly ležet ladem pozemky, které dnes slouží jako soukromé parkoviště pro pracovníky ČD a jako sklad odpadků ČD. Proto je šikovnější zničit tramvajovými tratěmi pozemky dnes intenzivně veřejností používané... Vidím to na dvě schůdnější varianty, které odborníci "od DPP" z nějakého důvodu nevidí:

1) Povrchová MHD je na Hlavním nádraží ve Wilsonově ulici. Bylo by zcela logické vést povrchovou MHD včetně tramvají Wilsonovou a využít hlavní vchod do Hlavního nádraží z Fantovy budovy. Tak jak bylo nádraží postaveno.

Má to nevýhodu, že zde intenzivně prostor zastávek využívají zájezdové autobusy a soužití s tramvajemi by dnes bylo problematické.

+1/−8
4.2.2016 9:47

K55a30r90e33l 54D68r97d23a 6553385387979

Zatímco Vrchlického sady se bagrům bránit nebudou.

Tramvajová trať by mohla na Magistrále zůstat a pokračovat na Štvanici. Chyběla by pak záloha Ječné. Což by se muselo řešit někde v oblasti Florence spolu s nájezdy, co tady plánuje Penta. Prostor na vymyšlení optimálního řešení je podle mě právě vytvořen.

2) Pak jsou tady pozemky se smeťákem ČD a hrozivý svah lemující Hlavní nádraží, který bude Praha udržovat tak jako tak.

Nabízí se odbočka tramvajové trati na křižovatce Španělská - Vinohradská, svedení trati na zastávku Hlavní nádraží napojenou přímo na podchody Hlavního nádraží a současně na výstup směr Italská a vyvedení trati na křižovatce Italská - Seifrtova. Čímž by vznikla požadovaná záloha Ječné bez toho, aby tramvaje ořezávaly a omezovaly současné řešení kolem Opletlky.

U Bulhara pak končí naprosto dokonalá cyklostezka. Trať vedená zadním prostorem Hlavního nádraží by mohla poskytnout jak šikovný chodník pro chodce na Vinohrady, tak napojení této cyklostezky na Vinohradskou. Pro obyvatele Vinohrad a Žižkova by tady vzniklo opět o něco dokonalejší sportoviště a bezpečný a klidný běžecký okruh přes místní parky.

Navíc by mi tato trať přišla strategicky umístěná jak z pohledu Centrálního terminálu Praha, tak při případném vybudování stanice metra linky D Hlavní nádraží před VŠE.

Jen je to samozřejmě dražší, než laciná trať přes Václavské náměstí. Rv;-)

+1/−3
4.2.2016 10:01

K94a51r23e49l 13D79r54d37a 6723555457949

Poznámka. Zastávkou Hlavní nádraží se myslí nová tramvajová zastávka vybudovaná souběžně s nástupišti vlakového nádraží. A to buď ve stejné úrovni nebo vyvýšená nad úroveň vlakové trati. (Držel bych se výškové úrovně z ulice Seifertova. Tedy spíš vyvýšená.)

A pak mi přijde jako další námět zavedení vlakotramvají. Ale to asi není na pořadu dne při řešení Ječné. I když, tady se motáme kolem trati Žižkov - Smíchov. Což by bylo dobrou zálohou třeba pro pád dopravy ve Vodičkově.

+1/−3
4.2.2016 10:19

K32a58r47e54l 48D37r63d72a 6233785507309

Nechutné tramvaje ke svému obtěžování ve veřejném prostoru Prahy určenému především Pražanům a jejich pohybu potřebují trolejové vedení. Václavák býval pro tramvaje zadrátovaný jak elektrárna. Fotky svatého Václava jsou dost výmluvné. Drát sem a tam, a pak možná nějaký pomník. Umísťování trolejového vedení na fasády domů se majitelům samozřejmě nelíbí. Záleží jak si který zadupe.

Třeba ruský majitel Palladia si zadupal dobře. Proto 1/4 Náměstí Republiky zabírají mohutné rozměrově zcela nepřiměřené šeredné sloupy, aby nesly trolejové vedení pro zdejší nebezpečnou tramvajovou trať. Ve výsledku jde o zničené náměstí bránící bezpečnému a volnému pohybu chodců, o bezohledné zabírání prostoru určenému pro volný pohyb chodců.

Rakousko má jasno. Volný veřejný prostor pokud možno co nejprostornější je známkou demokracie. Slouží lidem. Jeho zmenšování, omezování, zužování chodníků, šikana chodců... jsou známkou totality. V Česku jde stále o bolševickou totalitu soudruhů z dopraváckých odborů a z DPP.

Koukal jsem včera na zničenou Olšanskou. Zdejší trolejové vedení je umístěno na sloupech mezi kolejemi. Trať tedy zabírá o 1/3 širší prostor než by bylo nutné. Samozřejmě se podařilo zcela zablokovat pohyb chodců a v celé ulici máte problém přejít z jedné strany ulice na druhou. Jsou zde 3 přechody ve vzdálenosti 300 metrů. To potřebám "otravných chodců" musí stačit. Tak asi uvažují dopraváci.

Stejně zničená je za rohem Jičínská. Mohutné odpudivé sloupy, které se chystají na Václavák jsou fláknuty na chodník a zabírají celou jeho polovinu. Z chodníku je jen stezka, kde se dva chodci jen těžko vyhnou.

Na Václavském náměstí budeme vytěsňovat auta, rozšiřovat chodníky a pak 1/4 šířky nových chodníků zaflákneme sloupy o velikosti továrních komínů. Mohlo by se to pojmout jako Olšanská. Trať o 1/3 širší, aby nám ta dopravácká totalita v Praze rozkvetla co nejlépe, soudruzi.

+1/−10
4.2.2016 5:33

K59a49r91e84l 93D52r52d72a 6843655757679

Tramvaje páchají trollování života české veřejnosti. Navrhuji rozšířit pojem trolling o tramvaje. To se hodí a je to přesné. ;-D

Ostatně, jak jsou v Praze hodnoceny a preferovány složky MHD: metro, tramvaje, autobusy a nově vlaky? Z debat o tramvajích mám pocit, že zde probíhá válka jednotlivých dopravních prostředků a dopravákům absolutně nejde o efektivní a ekonomické řešení dopravy v Praze, ale vždy o prosazení té jedné konkrétní dopravy, zpravidla tramvají. Tady zcela jasně vyskakují budovatelé tramvajového kolejiště. Jak kdyby jiná doprava v Praze neměla místo. Autobusy patří na periferie. Metro je moc nešikovné. Jedině tramvaje patří do centra Prahy, a basta!

Já to přitom platím. Já chci vidět efektivní napojení metra na tramvaje a autobusy. A ne tramvajové běsnění bez ohledu na celou MHD. Paralelní tramvajová trať s metrem spolehlivě posílá metro do ztráty. V podstatě se bavme, jaké ekonomické škody tramvaje Praze páchají.

+1/−6
4.2.2016 6:27

J25i97ř11í 31K94r77e37j98č83í95k 2117948304526

Máš štěstí že se to dá léčit, ale nezanedbej to !

+5/−2
4.2.2016 7:50

P74a28v73e64l 84P26i10l91á89t 8621869695434

To jsou v podstatě čistě negativní emoce. Kde se vzaly?

+3/−1
4.2.2016 7:55

K29a13r71e19l 66D82r79d39a 6493365427779

Mám byt v Opletlace a zoufale tady řeším parkování. Kdykoliv vyjdu na chodník, tak řeším nebezpečné přechody v Bolzanově, kde ze Senovážného vystřelují tramvaje co nejsou vidět a "co mají před chodci přednost". Každou chvíli masakr. Na druhé straně je přechod přes Hybernskou, kde řidiči z nějakého důvodu chodcům nezastavují a kde jsem viděl už pár sanitek nakládat protlak. Přitom světelný přechod tady být nemůže, protože je to přání nějakého mafiána z ODS, co měl právo do řešení Hybernské zasahovat (tolik tamtamy z Magistrátu.)

A pak přijde tramvajová mafie a vykládá, že parkem povede trať, zruší tady chodníky, vykácí stromy a zabere Opletalku a že řidiči stejně potřebují z centra vyhnat, je jich tady moc. A že děti na hřišti jsou za plotem, že jim tramvaje vedle pískoviště fakt vadit nebudou.

Paradoxně, křižovatka v Opletalově konečně arogantní řidiče tramvají z Bolzanovy a Senovážného umravní a tramvaje tady začnou projíždět opatrně a chodcům odpadne jedno ze zdejších zásadních nebezpečí. :-P

Druhý byt mám v Opatovské, kde mi mafián ODS Mlejnský nastřelil tramvajovou trať ze Spořilova. Já se nedostanu zácpou autem do centra a budu blahem bez sebe, když budu moc hodinu kodrcat z Hájů na Spořilov a do Nuslí. To jsou nápady. A proto vyhážeme z okna miliardy a omezíme auta na Jižním Městě.

Jediný dobrý počin mafiána Mlejsnkého byla 125, co spojila Háje a Smíchov a konečně ukázala proč se vyplatí čistou, pěknou a rychlou MHD upřednostnit před autem. ROPID měl ale jinou představu a moderní špičkovou 125 zrušil. Teď jezdí zničená, špinavá, zapocená a zaplivaná 125 z Hostivaře. Intervaly podle plotu. Každá druhá nejede. Auto to jistí. Tak hlavně, že tady budou na sídlišti tramvaje paralelně s metrem, jak Na Dědině, kde máme další byt.

Jak se řekne u mě tramvaj, ano, jde v Praze na mé straně o citelné a oprávněné negace.

+1/−4
4.2.2016 11:24

K45a50r51e45l 62S48e96d63l50á76č33e98k 3290800591669

Pane Drdo, v psychiatrické léčebně bude jistě pro vás místo.

+7/−2
4.2.2016 8:24

E32v18ž47e44n 35P44o17l94á21k 3858438221503

Metro v centru beznadějně přetížené jistě pošle do ztráty, když na kratší vzdálenosti vyjde tramvaj často podstatně rychleji s nižší frekvencí zastávek. Ach jo.

+2/−1
4.2.2016 9:04

K23a35r91e41l 86D48r74d58a 6563365237899

Ta tramvajová linka ale nebude pendlovat Karlák - Václavák - Mírák. Ona pojede souběžně s metrem až na periferii. Kde pak platíme naprosto zbytečně dvojí předimenzovanou luxusní dopravu. Tak je to dnes v Praze nastaveno.

+1/−3
4.2.2016 11:28

E15v91ž51e78n 72P89o85l33á23k 3178418871973

Předimeznovanou? Pán zná detailní průzkumy přepravní poptávky?

+2/−2
4.2.2016 15:21

V11á43c55l33a75v 15S84v23o37b51o41d67a 5416418849

I vy tramvajofobe!:-P

+3/−2
4.2.2016 10:31

E17v75ž80e33n 53P29o51l65á26k 3488958571873

Jo tak ještě ošklivé sloupy a dráty jste vytáhl, to by mě zajímalo, kdy přijdete s hlukem a dalšími argumenty 70. let...a sloup o velikosti továrního komínu, to bych opravdu chtěl vidět..

+5/−1
4.2.2016 9:06

K36a16r92e14l 43D44r47d41a 6133325607189

Tady se můžete pokochat "tramvajovým středověkem". Aneb, jak by Praha v 21. století vypadat neměla. (Koukal jsem na Floře, že nové budovy žádné troleje nenesou a musí být lemovány otřesnými sloupy. Ve fasádě jsou troleje jen ve starých domech.)

https://goo.gl/maps/7g8tcPU4vJD2

https://goo.gl/maps/CwxsXtQtM4u

https://goo.gl/maps/mbkyM7JPBPw

https://goo.gl/maps/tSRBf5Th9H42

https://goo.gl/maps/xWeeT1c4bq12

https://goo.gl/maps/EXF4x8DS8yM2

V Jičínské jeden chodník zabírají lampy. Druhý sloupy trolejí. Na Petřinách to dopraváci vylepšili. Tady stojí uprostřed chodníku oba sloupy půl metru vedle sebe.

A pokud jde o hluk. Tramvaje jezdí centrem Prahy a její řidič má trvale ruku na zvonku. Nechápu, že vůbec někdo řeší nějaké odhlučnění, když se praktikuje v Praze takový styl jízdy. ;-)

+1/−3
4.2.2016 11:48

P15e90t63r 98Č47e15r57m54á47k 9158415599630

Tramvaje na Václaváku nemají co dělat. Je to centrum, doprava má být v maximální míře vedena mimoúrovňově (proto také po dostavbě metra bylo mnoho tramvajových linek zrušeno), a pokud si nyní hrají na "zklidňování" lokality např. omezeními pro auta, tak poslat tam potom tramvaje je naprostý masakr.Rv

+2/−15
3.2.2016 22:31

L56u95k85á31š 58Č37e33r96n92ý 2527148528291

Přesně naopak, tramvaje na Václavské náměstí patří. Už aby to bylo.

+9/−5
3.2.2016 22:46

P24e48t38r 86Č65e77r42m47á12k 9508315749430

Nepatří, a naštěstí nebudou. R^

0/−3
4.2.2016 20:41

M49i88l22a88n 63G73á47l 4800606194141

Já si je jako velmi malé dítko pamatuju, bydleli jsme tam. A vůbec mi tam nechybí, vracet tramvaje na Václavák považuju za velmi nákladnou zbytečnost.

0/0
9.2.2016 14:11

E50v20ž80e60n 60P94o11l87á40k 3488158921703

Vy jste taky slepec a nepoznáte jedoucí tramvaj, ale auto ano?

+1/−1
4.2.2016 9:02

P21e60t51r 41Č54e55r64m56á25k 9868435839140

?

0/0
4.2.2016 20:41

J88i40ř14í 48R62y39s 3344547246674

Kde bere Praha peníze na ty věčné změny,které nemají žádný význam,to mě hlava nebere.

+3/−5
3.2.2016 17:42

M61a86r51t55i30n 85R13u10z83i29c28k51a 1222948496167

No, vydanim dluhopisu... dokud to jde...

+3/0
3.2.2016 18:16

E67v11ž70e50n 14P83o90l97á13k 3128528211783

Můžete mi vysvětlit, v čem toto nemá žádný význam, když těch významů je plný článek?

+5/0
3.2.2016 18:41

T48o19m77á14š 28M60á92č80e85k 2244425681659

Určitě spíš tramvaj, než jedno velké parkoviště, které je tam teď.

Auta na Václavák nepatří.!!

+11/−1
3.2.2016 17:25

J48i93ř84í 25R74y38s 3754907506844

Kam jinam auta patří,když ne ne Václavák,kde je místa habaděj,pravda ne na parkoviště,ale na nástup a výstup.

+2/−2
3.2.2016 17:44

P33e79t36r 48Č56e36r39m18á27k 9568965209830

Auta samozřejmě na václavák zcela přirozeně patří stejně jako lidé, obchody, a ruch který se tím vytváři. Je to centrum města, to musí žít, a nikoliv z něj dělat skanzen pro turisty kam se bežný pražan nepodívá.

+2/−1
3.2.2016 22:26

K88a41r67e73l 53D92r94d77a 6603385347349

Hloupý nápad. Pražští tramvajáci na rovném bezproblémovém úseku v Podolí právě zmasakrovali 9 lidí. Borci z DPP to navíc komentují "kaštany" a "smažkami", kdy se vlastně vůbec nic podstatného nestalo. A někoho takového hodláte pustit do centra? Na Václavák, ke koni a do Opletalky? Nechat takové řidiče prasit turisty v Šervůdu? To jsou přece hnusné a arogantní nápady.

Jediné správné řešení - pražské tramvaje musí vést daleko od lidí a mimo civilizaci a ještě je třeba počítat s citelnými ztrátami na zdraví a na životech Pražanů. Rv;-)

0/−17
3.2.2016 16:37

K58a92r41e24l 13D43r10d96a 6333535337919

Bacha, minusy vyjadřují, že souhlasíte s vražděním Pražanů a s pliváním na jejich tramvajemi rozsápané mrtvoly. ;-D

+1/−8
3.2.2016 17:00

J21i46ř54í 56K15r25e21j68č37í19k 2957838174646

Minusy vyjadřují pouze tvoji debilitu, kterou se bůhvíproč neustále prezentuješ.

+10/−1
3.2.2016 17:19

R31o96b54e17r72t 51P12r24a96ž43á97k 4938246235950

To je posedlost. S tím nic nenaděláme.

+4/−1
3.2.2016 19:36

K23a59r44e18l 75D62r16d48a 6483715447269

Vážený soudruhu z vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy, můžete se vyjádřit k tomu, proč zcela zbytečně přejeté a usmrcené Pražany bezohlednými řidiči tramvají nazýváte "vylitými smažkami" ̈? To jste pochytil na poradách s generálním ředitelem Dopravního podniku hlavního města Prahy, když jste probírali kaštany? Rv

0/−4
4.2.2016 5:41

J64i95ř49í 95K57r17e47j21č12í51k 2267808814886

Vysvětlení je prosté, nazývám věci pravými jmény, takže když se osoba určitého typického vzezření dokáže vylít jak váza a pak spáchat sebevraždu skokem pod dopravní prostředek, označím ji přesně takhle.

Na poradách s GŘ řešíme důležitější věci, dokonce ani o vás jsme tam ještě nemluvili.

+3/−1
4.2.2016 7:57

E95v49ž20e58n 21P10o97l72á24k 3598618741403

Ano, celá tato diskuze je spiknutí managementu dopravního podnik. I jinde ve světě, kde tramvaje zažívají takový rozmach.

+2/−1
4.2.2016 9:09

V12á25c57l16a44v 37S34v47o28b57o46d49a 5856758119

;-D;-DR^RvUž jsem se dlouho takhle nepobavil.

+2/0
4.2.2016 10:38

E92v70ž43e62n 35P85o65l66á37k 3898608441273

Ale, já si říkal, kdy se tu tento člověk objeví. Podle jedné nehody odsuzujete celosvětově dopravní prostředek, který zažívá rozmach a jaksi nám neříkáte, čím tramvaje nahradit či zda rovnou chcete MHD rušit. A neřekl jste mi to v jediné diskuzi.

+5/−1
3.2.2016 18:43

R91o80b89e44r81t 75P45r95a53ž44á81k 4538566515770

Snad se nepokoušíte panu Drdovi házet nějaké logické argumenty?

+7/−1
3.2.2016 19:38

E91v73ž18e34n 33P96o78l52á25k 3978498531453

Máte pravdu. Jsem v tomhle hrozný naivka.

+3/−1
3.2.2016 20:10

K58a30r26e82l 92D16r54d46a 6663115677199

Lžete, oba.

0/−1
4.2.2016 11:57

J39a14n48a 35E61l19i77á44š86o73v63á 9819354204308

Držim palce Burešovi.

0/0
3.2.2016 16:18

R22o37b73e45r42t 32P10r47a33ž28á97k 4608496955410

Ten byl evidován bez vědomí (nebo v bezvědomí);-D. Říkal to major Kuľha.

+1/0
3.2.2016 19:36

R34o71m49a25n 92U91r39b27a63n 6887709197574

Mozna na vaclavaku bych zavedl tramvaje tazene konmy jenom pro historii a upoutani turistiky.:-P:-P

0/−6
3.2.2016 15:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.