Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

Myšlenka tramvaje těsně před Wilsoňákem se mi líbí. Václavák je sporný - momentálně stejně nefunguje jak by měl, a tramvaj by to mohla změnit, na druhou stranu by blokovala pomník. Napadá mě, jeslti je nutné, aby ta tramvaj jela prostředkem, jestli by nemohla být vedena asymetricky, blíž k severnímu okraji. Anebo vést po Václaváku jen jednu kolej, třeba směr nahoru, a druhou, ve směru Jindřišská, vést o blok vedle ulicí Politických vězňů...

Koukám na denní autobusy MHD na Hlavním nádraží - žádné zde nejsou! Hlavní nádraží má dobře vyřešené bezbariérové zastávky povrchové MHD ve Wilsonově. Ale nejsou využívány! Podle mě to zcela podkopává argument, že povrchová doprava je pro Hlavní nádraží velmi potřebná. Přitom by nebyl problém zavést tady linku ve stylu 135 či 136 z Florence a dále třeba Vinohradskou či Sokolskou. Dopravní obslužnost a propojení s Vinohrady, kterými se argumentuje, lze řešit hned a jednoduše. Jen zde není potřeba!

Nedávno se vyřadila z provozu křižovatka U Bulhara. Seifertovou jezdila náhradní X9 v trase: Seifertova - Italská - Vinohradská - Legerova - Wilsonova - Hybernská - Opletalova - Senovážné. Zásadní problém, dopravní zácpa a průjezd světelnými křižovatkami: Italská je ucpaná, Vinohradská je ucpaná, Magistrála je ucpaná. Po půlhodinovém kodrcání Italská-Vinohradská bylo rozumné jít na metro ve Wilsonově. Protože pak následoval Bulhar a další čekání v ucpané Hybernské.

Pravda, tramvaj ostatní dopravu vytlačí z vozovky a dopravní zácpy se jí tolik netýkají. Přesto lze čekat zdlouhavé čekání na přejezdu přes Magistrálu a pak na křižovatce v Opletalově. A také zavedení zdržení linek ze Seifertovy a Senovážného. Linka vedená před Hlavní nádraží nebude příliš rychlá a praktická. A k tomu lze přidat fakt, že vlastně není potřebná!

Ostatně, dlouhodobý výpadek Ječné se bude řešit autobusy a Jičínskou. A viděl někdo někdy v Praze, že by tramvaje jely jinou trasou při krátkodobém výpadku? Pravidelně vídám výpadek 9. A 9 to rozhodně neobjíždí přes Palačák a Ječnou k Nákladovému nádraží. Prostě se štosuje a pak přijede vláček deseti souprav 9. Potřeba zálohy Ječné tedy také vypadá jako bajka. I tento argument bych klidně pominul.

Vlastně se řeší, než se začne kopat na Václaváku, zda tramvaje ano či ne. A ono není potřeba dělat vůbec nic. Stávající stav je zcela vyhovující. ;-)

A jen tak mimochodem, půl roku se nejezdilo po trase Jindřišská - Vodičkova. Příjemné to nebylo. Muselo se metrem. Ale ustát se to dalo. Pokud toto nebyl zásadní problém pro pražskou dopravu, tak výpadek Ječné na tom bude obdobně. Není potřeba právě kvůli němu pustit tramvaje na Václavské náměstí. ;-)

(Ostatně, jako zálohu lze použít trať přes Nusle do Vršovic a Bělehradskou.)

Všechny čtyři varianty zasahující buď na Václavské náměstí nebo do Vrchlických sadů bych opustil a věnoval bych se třem jiným variantám. 1. propojení tramvají

z Náměstí Míru na Náměstí W. Churchila ulicí Italskou 2. možnost rozšíření této varianty o mimoúrovňové křížení s tratěmi vedoucími na Hlav. a Masarykovo nádraží

Výjezd na Nové Město by patrně přicházel v úvahu v okolí Městského muzea buď

ulicí Na Florenci nebo Ke Štvanici a odtud Na poříčí. 3. nejméně vhodná varianta

předpokládá nájezd tramvají z křižovatky Škrétova-Vinohradská přes Legerovu na

Wilsonovu. Pravděpodobně by bylo obtížné vyřešit výjezd jak do Seifertovy, tak

Bolzanovy ulice. U varianty 1 a 2 by byl výstuo z Hlavního nádraží zajištěn směrem

na Italskou. Nejedná se o nejlevnější řešení, ale o perspektivní a dlouhodobé a

z ekologického hlediska nejšetrnější. Prioritou by měla být i výstavba trasy D metra

v původně navrženém rozsahu s výchozí stanicí propojené se zastávkou tramvají.

Jenže tím pořád neřešíte přetíženou Ječnou. Trať Muzeum-Bulhar taky dříve existovala. Zanikla jako jedna z prvních. Kvůli magistrále.

Jak to? Pokud je na stole Opletalka, tak propojení Mírák (či Vinohradská) - Seifertova je to samé, ne? Odklon při vypadlé Ječné přes Vodičkovu (či Nám. Republiky).

1. Já bych měl jinou připomínku. Italská je krpál nahoru, krpál dolu na Vinohradskou a opět krpál na Mírák. Pro tramvajovou trať velmi nevhodný terén.

Proto by mi přišlo lepší propojovat Škrétovu se Seifertovou podél svahu lemujícího Hlavní nádraží, čímž by se stoupání a klesání Italské elegantně obešlo.

(2. Moc nerozumím. K čemu by bylo dobré mimoúrovňové křížení se Seifertovou? A jak by šlo vůbec provést?)

Nesmyslné návrhy "zaujatých odborníků". Ze všech čtyř předložených návrhů kouká laciné řešení Ječné stylem "honem-honem každé provizorium je dobré", a to za cenu zničení Václaváku, Opletalky a Vrchlického sadů s dětským hřištěm. Vůbec nejde o dopravní obslužnost Pražanů. To je jen matení pojmů a propaganda tramvajové mafie. Lze problém uvažovat jinak?

Především zde zcela chybí návaznost na dopravní řešení zdejšího území. Fakticky jde s tramvajemi o provizorní řešení, které by ale mohlo v Praze strašit a překážet dalších 100 let.

Tedy, bavme se v kontextu, že zde výhledově vznikne Centrální terminál Praha. Pro chodce vznikne pohodlné propojení vestibulů Hlavního nádraží, Náměstí Republiky a Florence. Předpokládá se pohyb chodců jako na letišti. Tedy pohyblivé chodníky na delší vzdálenosti. Patrně k tomu řada obchodů a služeb. Vše pod zemí. Poptávka po povrchové MHD by pak měla být malá. K tomu se jednou přidá linka metra D, možná i s přestupnou stanicí Hlavní nádraží.

Padl projekt přemístění Masaryčky a pozemky kolem koupila Penta. Nyní jsou na spadnutí drobné projekty: "podchod Opletalova - Na Florenci" a výstup z Hlavního nádraží před VŠE do Italské. Penta k tomu uvažuje propojení ulic Na Florenci a Křižíkové na Magistrálu. Svým způsobem by vše mělo podpořit budoucí vznik Centrálního terminálu Praha.

Souběžně s Italskou zůstaly ležet ladem pozemky, které dnes slouží jako soukromé parkoviště pro pracovníky ČD a jako sklad odpadků ČD. Proto je šikovnější zničit tramvajovými tratěmi pozemky dnes intenzivně veřejností používané... Vidím to na dvě schůdnější varianty, které odborníci "od DPP" z nějakého důvodu nevidí:

1) Povrchová MHD je na Hlavním nádraží ve Wilsonově ulici. Bylo by zcela logické vést povrchovou MHD včetně tramvají Wilsonovou a využít hlavní vchod do Hlavního nádraží z Fantovy budovy. Tak jak bylo nádraží postaveno.

Má to nevýhodu, že zde intenzivně prostor zastávek využívají zájezdové autobusy a soužití s tramvajemi by dnes bylo problematické.

Zatímco Vrchlického sady se bagrům bránit nebudou.

Tramvajová trať by mohla na Magistrále zůstat a pokračovat na Štvanici. Chyběla by pak záloha Ječné. Což by se muselo řešit někde v oblasti Florence spolu s nájezdy, co tady plánuje Penta. Prostor na vymyšlení optimálního řešení je podle mě právě vytvořen.

2) Pak jsou tady pozemky se smeťákem ČD a hrozivý svah lemující Hlavní nádraží, který bude Praha udržovat tak jako tak.

Nabízí se odbočka tramvajové trati na křižovatce Španělská - Vinohradská, svedení trati na zastávku Hlavní nádraží napojenou přímo na podchody Hlavního nádraží a současně na výstup směr Italská a vyvedení trati na křižovatce Italská - Seifrtova. Čímž by vznikla požadovaná záloha Ječné bez toho, aby tramvaje ořezávaly a omezovaly současné řešení kolem Opletlky.

U Bulhara pak končí naprosto dokonalá cyklostezka. Trať vedená zadním prostorem Hlavního nádraží by mohla poskytnout jak šikovný chodník pro chodce na Vinohrady, tak napojení této cyklostezky na Vinohradskou. Pro obyvatele Vinohrad a Žižkova by tady vzniklo opět o něco dokonalejší sportoviště a bezpečný a klidný běžecký okruh přes místní parky.

Navíc by mi tato trať přišla strategicky umístěná jak z pohledu Centrálního terminálu Praha, tak při případném vybudování stanice metra linky D Hlavní nádraží před VŠE.

Jen je to samozřejmě dražší, než laciná trať přes Václavské náměstí. Rv;-)

Poznámka. Zastávkou Hlavní nádraží se myslí nová tramvajová zastávka vybudovaná souběžně s nástupišti vlakového nádraží. A to buď ve stejné úrovni nebo vyvýšená nad úroveň vlakové trati. (Držel bych se výškové úrovně z ulice Seifertova. Tedy spíš vyvýšená.)

A pak mi přijde jako další námět zavedení vlakotramvají. Ale to asi není na pořadu dne při řešení Ječné. I když, tady se motáme kolem trati Žižkov - Smíchov. Což by bylo dobrou zálohou třeba pro pád dopravy ve Vodičkově.

Nechutné tramvaje ke svému obtěžování ve veřejném prostoru Prahy určenému především Pražanům a jejich pohybu potřebují trolejové vedení. Václavák býval pro tramvaje zadrátovaný jak elektrárna. Fotky svatého Václava jsou dost výmluvné. Drát sem a tam, a pak možná nějaký pomník. Umísťování trolejového vedení na fasády domů se majitelům samozřejmě nelíbí. Záleží jak si který zadupe.

Třeba ruský majitel Palladia si zadupal dobře. Proto 1/4 Náměstí Republiky zabírají mohutné rozměrově zcela nepřiměřené šeredné sloupy, aby nesly trolejové vedení pro zdejší nebezpečnou tramvajovou trať. Ve výsledku jde o zničené náměstí bránící bezpečnému a volnému pohybu chodců, o bezohledné zabírání prostoru určenému pro volný pohyb chodců.

Rakousko má jasno. Volný veřejný prostor pokud možno co nejprostornější je známkou demokracie. Slouží lidem. Jeho zmenšování, omezování, zužování chodníků, šikana chodců... jsou známkou totality. V Česku jde stále o bolševickou totalitu soudruhů z dopraváckých odborů a z DPP.

Koukal jsem včera na zničenou Olšanskou. Zdejší trolejové vedení je umístěno na sloupech mezi kolejemi. Trať tedy zabírá o 1/3 širší prostor než by bylo nutné. Samozřejmě se podařilo zcela zablokovat pohyb chodců a v celé ulici máte problém přejít z jedné strany ulice na druhou. Jsou zde 3 přechody ve vzdálenosti 300 metrů. To potřebám "otravných chodců" musí stačit. Tak asi uvažují dopraváci.

Stejně zničená je za rohem Jičínská. Mohutné odpudivé sloupy, které se chystají na Václavák jsou fláknuty na chodník a zabírají celou jeho polovinu. Z chodníku je jen stezka, kde se dva chodci jen těžko vyhnou.

Na Václavském náměstí budeme vytěsňovat auta, rozšiřovat chodníky a pak 1/4 šířky nových chodníků zaflákneme sloupy o velikosti továrních komínů. Mohlo by se to pojmout jako Olšanská. Trať o 1/3 širší, aby nám ta dopravácká totalita v Praze rozkvetla co nejlépe, soudruzi.

Tramvaje páchají trollování života české veřejnosti. Navrhuji rozšířit pojem trolling o tramvaje. To se hodí a je to přesné. ;-D

Ostatně, jak jsou v Praze hodnoceny a preferovány složky MHD: metro, tramvaje, autobusy a nově vlaky? Z debat o tramvajích mám pocit, že zde probíhá válka jednotlivých dopravních prostředků a dopravákům absolutně nejde o efektivní a ekonomické řešení dopravy v Praze, ale vždy o prosazení té jedné konkrétní dopravy, zpravidla tramvají. Tady zcela jasně vyskakují budovatelé tramvajového kolejiště. Jak kdyby jiná doprava v Praze neměla místo. Autobusy patří na periferie. Metro je moc nešikovné. Jedině tramvaje patří do centra Prahy, a basta!

Já to přitom platím. Já chci vidět efektivní napojení metra na tramvaje a autobusy. A ne tramvajové běsnění bez ohledu na celou MHD. Paralelní tramvajová trať s metrem spolehlivě posílá metro do ztráty. V podstatě se bavme, jaké ekonomické škody tramvaje Praze páchají.

Máš štěstí že se to dá léčit, ale nezanedbej to !

To jsou v podstatě čistě negativní emoce. Kde se vzaly?

Mám byt v Opletlace a zoufale tady řeším parkování. Kdykoliv vyjdu na chodník, tak řeším nebezpečné přechody v Bolzanově, kde ze Senovážného vystřelují tramvaje co nejsou vidět a "co mají před chodci přednost". Každou chvíli masakr. Na druhé straně je přechod přes Hybernskou, kde řidiči z nějakého důvodu chodcům nezastavují a kde jsem viděl už pár sanitek nakládat protlak. Přitom světelný přechod tady být nemůže, protože je to přání nějakého mafiána z ODS, co měl právo do řešení Hybernské zasahovat (tolik tamtamy z Magistrátu.)

A pak přijde tramvajová mafie a vykládá, že parkem povede trať, zruší tady chodníky, vykácí stromy a zabere Opletalku a že řidiči stejně potřebují z centra vyhnat, je jich tady moc. A že děti na hřišti jsou za plotem, že jim tramvaje vedle pískoviště fakt vadit nebudou.

Paradoxně, křižovatka v Opletalově konečně arogantní řidiče tramvají z Bolzanovy a Senovážného umravní a tramvaje tady začnou projíždět opatrně a chodcům odpadne jedno ze zdejších zásadních nebezpečí. :-P

Druhý byt mám v Opatovské, kde mi mafián ODS Mlejnský nastřelil tramvajovou trať ze Spořilova. Já se nedostanu zácpou autem do centra a budu blahem bez sebe, když budu moc hodinu kodrcat z Hájů na Spořilov a do Nuslí. To jsou nápady. A proto vyhážeme z okna miliardy a omezíme auta na Jižním Městě.

Jediný dobrý počin mafiána Mlejsnkého byla 125, co spojila Háje a Smíchov a konečně ukázala proč se vyplatí čistou, pěknou a rychlou MHD upřednostnit před autem. ROPID měl ale jinou představu a moderní špičkovou 125 zrušil. Teď jezdí zničená, špinavá, zapocená a zaplivaná 125 z Hostivaře. Intervaly podle plotu. Každá druhá nejede. Auto to jistí. Tak hlavně, že tady budou na sídlišti tramvaje paralelně s metrem, jak Na Dědině, kde máme další byt.

Jak se řekne u mě tramvaj, ano, jde v Praze na mé straně o citelné a oprávněné negace.

Pane Drdo, v psychiatrické léčebně bude jistě pro vás místo.

Metro v centru beznadějně přetížené jistě pošle do ztráty, když na kratší vzdálenosti vyjde tramvaj často podstatně rychleji s nižší frekvencí zastávek. Ach jo.

Ta tramvajová linka ale nebude pendlovat Karlák - Václavák - Mírák. Ona pojede souběžně s metrem až na periferii. Kde pak platíme naprosto zbytečně dvojí předimenzovanou luxusní dopravu. Tak je to dnes v Praze nastaveno.

Předimeznovanou? Pán zná detailní průzkumy přepravní poptávky?

I vy tramvajofobe!:-P

Jo tak ještě ošklivé sloupy a dráty jste vytáhl, to by mě zajímalo, kdy přijdete s hlukem a dalšími argumenty 70. let...a sloup o velikosti továrního komínu, to bych opravdu chtěl vidět..

Tady se můžete pokochat "tramvajovým středověkem". Aneb, jak by Praha v 21. století vypadat neměla. (Koukal jsem na Floře, že nové budovy žádné troleje nenesou a musí být lemovány otřesnými sloupy. Ve fasádě jsou troleje jen ve starých domech.)

https://goo.gl/maps/7g8tcPU4vJD2

https://goo.gl/maps/CwxsXtQtM4u

https://goo.gl/maps/mbkyM7JPBPw

https://goo.gl/maps/tSRBf5Th9H42

https://goo.gl/maps/xWeeT1c4bq12

https://goo.gl/maps/EXF4x8DS8yM2

V Jičínské jeden chodník zabírají lampy. Druhý sloupy trolejí. Na Petřinách to dopraváci vylepšili. Tady stojí uprostřed chodníku oba sloupy půl metru vedle sebe.

A pokud jde o hluk. Tramvaje jezdí centrem Prahy a její řidič má trvale ruku na zvonku. Nechápu, že vůbec někdo řeší nějaké odhlučnění, když se praktikuje v Praze takový styl jízdy. ;-)

Tramvaje na Václaváku nemají co dělat. Je to centrum, doprava má být v maximální míře vedena mimoúrovňově (proto také po dostavbě metra bylo mnoho tramvajových linek zrušeno), a pokud si nyní hrají na "zklidňování" lokality např. omezeními pro auta, tak poslat tam potom tramvaje je naprostý masakr.Rv

Přesně naopak, tramvaje na Václavské náměstí patří. Už aby to bylo.

Nepatří, a naštěstí nebudou. R^

Já si je jako velmi malé dítko pamatuju, bydleli jsme tam. A vůbec mi tam nechybí, vracet tramvaje na Václavák považuju za velmi nákladnou zbytečnost.

Vy jste taky slepec a nepoznáte jedoucí tramvaj, ale auto ano?

?

Kde bere Praha peníze na ty věčné změny,které nemají žádný význam,to mě hlava nebere.

No, vydanim dluhopisu... dokud to jde...

Můžete mi vysvětlit, v čem toto nemá žádný význam, když těch významů je plný článek?

Určitě spíš tramvaj, než jedno velké parkoviště, které je tam teď.

Auta na Václavák nepatří.!!

Kam jinam auta patří,když ne ne Václavák,kde je místa habaděj,pravda ne na parkoviště,ale na nástup a výstup.

Auta samozřejmě na václavák zcela přirozeně patří stejně jako lidé, obchody, a ruch který se tím vytváři. Je to centrum města, to musí žít, a nikoliv z něj dělat skanzen pro turisty kam se bežný pražan nepodívá.

Hloupý nápad. Pražští tramvajáci na rovném bezproblémovém úseku v Podolí právě zmasakrovali 9 lidí. Borci z DPP to navíc komentují "kaštany" a "smažkami", kdy se vlastně vůbec nic podstatného nestalo. A někoho takového hodláte pustit do centra? Na Václavák, ke koni a do Opletalky? Nechat takové řidiče prasit turisty v Šervůdu? To jsou přece hnusné a arogantní nápady.

Jediné správné řešení - pražské tramvaje musí vést daleko od lidí a mimo civilizaci a ještě je třeba počítat s citelnými ztrátami na zdraví a na životech Pražanů. Rv;-)

Bacha, minusy vyjadřují, že souhlasíte s vražděním Pražanů a s pliváním na jejich tramvajemi rozsápané mrtvoly. ;-D

Minusy vyjadřují pouze tvoji debilitu, kterou se bůhvíproč neustále prezentuješ.

To je posedlost. S tím nic nenaděláme.

Vážený soudruhu z vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy, můžete se vyjádřit k tomu, proč zcela zbytečně přejeté a usmrcené Pražany bezohlednými řidiči tramvají nazýváte "vylitými smažkami" ̈? To jste pochytil na poradách s generálním ředitelem Dopravního podniku hlavního města Prahy, když jste probírali kaštany? Rv

Vysvětlení je prosté, nazývám věci pravými jmény, takže když se osoba určitého typického vzezření dokáže vylít jak váza a pak spáchat sebevraždu skokem pod dopravní prostředek, označím ji přesně takhle.

Na poradách s GŘ řešíme důležitější věci, dokonce ani o vás jsme tam ještě nemluvili.

Ano, celá tato diskuze je spiknutí managementu dopravního podnik. I jinde ve světě, kde tramvaje zažívají takový rozmach.

;-D;-DR^RvUž jsem se dlouho takhle nepobavil.

Ale, já si říkal, kdy se tu tento člověk objeví. Podle jedné nehody odsuzujete celosvětově dopravní prostředek, který zažívá rozmach a jaksi nám neříkáte, čím tramvaje nahradit či zda rovnou chcete MHD rušit. A neřekl jste mi to v jediné diskuzi.

Snad se nepokoušíte panu Drdovi házet nějaké logické argumenty?

Máte pravdu. Jsem v tomhle hrozný naivka.

Lžete, oba.

Držim palce Burešovi.

Ten byl evidován bez vědomí (nebo v bezvědomí);-D. Říkal to major Kuľha.

Mozna na vaclavaku bych zavedl tramvaje tazene konmy jenom pro historii a upoutani turistiky.:-P:-P






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.