Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj opět na Václavském náměstí? Ve hře jsou dokonce čtyři možnosti

Poslední tramvaj po Václavském náměstí projela v prosinci roku 1980. Několik let se ale mluví o jejím návratu. Hledání shody, kudy by koleje měly vést, je ale náročné a stále na počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a50n 46Č72e96k65a44l 7779585234764

Myšlenka tramvaje těsně před Wilsoňákem se mi líbí. Václavák je sporný - momentálně stejně nefunguje jak by měl, a tramvaj by to mohla změnit, na druhou stranu by blokovala pomník. Napadá mě, jeslti je nutné, aby ta tramvaj jela prostředkem, jestli by nemohla být vedena asymetricky, blíž k severnímu okraji. Anebo vést po Václaváku jen jednu kolej, třeba směr nahoru, a druhou, ve směru Jindřišská, vést o blok vedle ulicí Politických vězňů...

0/0
22.2.2016 15:03

K89a29r68e83l 84D40r23d46a 6533245157319

Koukám na denní autobusy MHD na Hlavním nádraží - žádné zde nejsou! Hlavní nádraží má dobře vyřešené bezbariérové zastávky povrchové MHD ve Wilsonově. Ale nejsou využívány! Podle mě to zcela podkopává argument, že povrchová doprava je pro Hlavní nádraží velmi potřebná. Přitom by nebyl problém zavést tady linku ve stylu 135 či 136 z Florence a dále třeba Vinohradskou či Sokolskou. Dopravní obslužnost a propojení s Vinohrady, kterými se argumentuje, lze řešit hned a jednoduše. Jen zde není potřeba!

Nedávno se vyřadila z provozu křižovatka U Bulhara. Seifertovou jezdila náhradní X9 v trase: Seifertova - Italská - Vinohradská - Legerova - Wilsonova - Hybernská - Opletalova - Senovážné. Zásadní problém, dopravní zácpa a průjezd světelnými křižovatkami: Italská je ucpaná, Vinohradská je ucpaná, Magistrála je ucpaná. Po půlhodinovém kodrcání Italská-Vinohradská bylo rozumné jít na metro ve Wilsonově. Protože pak následoval Bulhar a další čekání v ucpané Hybernské.

Pravda, tramvaj ostatní dopravu vytlačí z vozovky a dopravní zácpy se jí tolik netýkají. Přesto lze čekat zdlouhavé čekání na přejezdu přes Magistrálu a pak na křižovatce v Opletalově. A také zavedení zdržení linek ze Seifertovy a Senovážného. Linka vedená před Hlavní nádraží nebude příliš rychlá a praktická. A k tomu lze přidat fakt, že vlastně není potřebná!

Ostatně, dlouhodobý výpadek Ječné se bude řešit autobusy a Jičínskou. A viděl někdo někdy v Praze, že by tramvaje jely jinou trasou při krátkodobém výpadku? Pravidelně vídám výpadek 9. A 9 to rozhodně neobjíždí přes Palačák a Ječnou k Nákladovému nádraží. Prostě se štosuje a pak přijede vláček deseti souprav 9. Potřeba zálohy Ječné tedy také vypadá jako bajka. I tento argument bych klidně pominul.

Vlastně se řeší, než se začne kopat na Václaváku, zda tramvaje ano či ne. A ono není potřeba dělat vůbec nic. Stávající stav je zcela vyhovující. ;-)

+1/−1
5.2.2016 5:48

K74a40r98e70l 29D35r66d73a 6433515457539

A jen tak mimochodem, půl roku se nejezdilo po trase Jindřišská - Vodičkova. Příjemné to nebylo. Muselo se metrem. Ale ustát se to dalo. Pokud toto nebyl zásadní problém pro pražskou dopravu, tak výpadek Ječné na tom bude obdobně. Není potřeba právě kvůli němu pustit tramvaje na Václavské náměstí. ;-)

+1/−1
5.2.2016 5:57

K45a42r68e28l 79D32r71d46a 6613715847139

(Ostatně, jako zálohu lze použít trať přes Nusle do Vršovic a Bělehradskou.)

+1/−1
5.2.2016 6:08

J22a89s71o64ň 90K65l27í89m21a 1292700425966

Všechny čtyři varianty zasahující buď na Václavské náměstí nebo do Vrchlických sadů bych opustil a věnoval bych se třem jiným variantám. 1. propojení tramvají

z Náměstí Míru na Náměstí W. Churchila ulicí Italskou 2. možnost rozšíření této varianty o mimoúrovňové křížení s tratěmi vedoucími na Hlav. a Masarykovo nádraží

Výjezd na Nové Město by patrně přicházel v úvahu v okolí Městského muzea buď

ulicí Na Florenci nebo Ke Štvanici a odtud Na poříčí. 3. nejméně vhodná varianta

předpokládá nájezd tramvají z křižovatky Škrétova-Vinohradská přes Legerovu na

Wilsonovu. Pravděpodobně by bylo obtížné vyřešit výjezd jak do Seifertovy, tak

Bolzanovy ulice. U varianty 1 a 2 by byl výstuo z Hlavního nádraží zajištěn směrem

na Italskou. Nejedná se o nejlevnější řešení, ale o perspektivní a dlouhodobé a

z ekologického hlediska nejšetrnější. Prioritou by měla být i výstavba trasy D metra

v původně navrženém rozsahu s výchozí stanicí propojené se zastávkou tramvají.

0/−3
4.2.2016 14:49

R93o25b52e90r49t 43P48r82a25ž48á51k 4718936665310

Jenže tím pořád neřešíte přetíženou Ječnou. Trať Muzeum-Bulhar taky dříve existovala. Zanikla jako jedna z prvních. Kvůli magistrále.

+1/−1
4.2.2016 15:23

K52a68r68e13l 54D95r57d38a 6623115817769

Jak to? Pokud je na stole Opletalka, tak propojení Mírák (či Vinohradská) - Seifertova je to samé, ne? Odklon při vypadlé Ječné přes Vodičkovu (či Nám. Republiky).

+1/−1
4.2.2016 17:23

K34a55r42e25l 71D35r30d84a 6163285547219

1. Já bych měl jinou připomínku. Italská je krpál nahoru, krpál dolu na Vinohradskou a opět krpál na Mírák. Pro tramvajovou trať velmi nevhodný terén.

Proto by mi přišlo lepší propojovat Škrétovu se Seifertovou podél svahu lemujícího Hlavní nádraží, čímž by se stoupání a klesání Italské elegantně obešlo.

(2. Moc nerozumím. K čemu by bylo dobré mimoúrovňové křížení se Seifertovou? A jak by šlo vůbec provést?)

0/0
4.2.2016 21:56

K37a46r29e96l 51D30r92d95a 6973955467529

Nesmyslné návrhy "zaujatých odborníků". Ze všech čtyř předložených návrhů kouká laciné řešení Ječné stylem "honem-honem každé provizorium je dobré", a to za cenu zničení Václaváku, Opletalky a Vrchlického sadů s dětským hřištěm. Vůbec nejde o dopravní obslužnost Pražanů. To je jen matení pojmů a propaganda tramvajové mafie. Lze problém uvažovat jinak?

Především zde zcela chybí návaznost na dopravní řešení zdejšího území. Fakticky jde s tramvajemi o provizorní řešení, které by ale mohlo v Praze strašit a překážet dalších 100 let.

Tedy, bavme se v kontextu, že zde výhledově vznikne Centrální terminál Praha. Pro chodce vznikne pohodlné propojení vestibulů Hlavního nádraží, Náměstí Republiky a Florence. Předpokládá se pohyb chodců jako na letišti. Tedy pohyblivé chodníky na delší vzdálenosti. Patrně k tomu řada obchodů a služeb. Vše pod zemí. Poptávka po povrchové MHD by pak měla být malá. K tomu se jednou přidá linka metra D, možná i s přestupnou stanicí Hlavní nádraží.

Padl projekt přemístění Masaryčky a pozemky kolem koupila Penta. Nyní jsou na spadnutí drobné projekty: "podchod Opletalova - Na Florenci" a výstup z Hlavního nádraží před VŠE do Italské. Penta k tomu uvažuje propojení ulic Na Florenci a Křižíkové na Magistrálu. Svým způsobem by vše mělo podpořit budoucí vznik Centrálního terminálu Praha.

Souběžně s Italskou zůstaly ležet ladem pozemky, které dnes slouží jako soukromé parkoviště pro pracovníky ČD a jako sklad odpadků ČD. Proto je šikovnější zničit tramvajovými tratěmi pozemky dnes intenzivně veřejností používané... Vidím to na dvě schůdnější varianty, které odborníci "od DPP" z nějakého důvodu nevidí:

1) Povrchová MHD je na Hlavním nádraží ve Wilsonově ulici. Bylo by zcela logické vést povrchovou MHD včetně tramvají Wilsonovou a využít hlavní vchod do Hlavního nádraží z Fantovy budovy. Tak jak bylo nádraží postaveno.

Má to nevýhodu, že zde intenzivně prostor zastávek využívají zájezdové autobusy a soužití s tramvajemi by dnes bylo problematické.

+1/−8
4.2.2016 9:47

K59a67r86e11l 46D85r88d89a 6673655237379

Zatímco Vrchlického sady se bagrům bránit nebudou.

Tramvajová trať by mohla na Magistrále zůstat a pokračovat na Štvanici. Chyběla by pak záloha Ječné. Což by se muselo řešit někde v oblasti Florence spolu s nájezdy, co tady plánuje Penta. Prostor na vymyšlení optimálního řešení je podle mě právě vytvořen.

2) Pak jsou tady pozemky se smeťákem ČD a hrozivý svah lemující Hlavní nádraží, který bude Praha udržovat tak jako tak.

Nabízí se odbočka tramvajové trati na křižovatce Španělská - Vinohradská, svedení trati na zastávku Hlavní nádraží napojenou přímo na podchody Hlavního nádraží a současně na výstup směr Italská a vyvedení trati na křižovatce Italská - Seifrtova. Čímž by vznikla požadovaná záloha Ječné bez toho, aby tramvaje ořezávaly a omezovaly současné řešení kolem Opletlky.

U Bulhara pak končí naprosto dokonalá cyklostezka. Trať vedená zadním prostorem Hlavního nádraží by mohla poskytnout jak šikovný chodník pro chodce na Vinohrady, tak napojení této cyklostezky na Vinohradskou. Pro obyvatele Vinohrad a Žižkova by tady vzniklo opět o něco dokonalejší sportoviště a bezpečný a klidný běžecký okruh přes místní parky.

Navíc by mi tato trať přišla strategicky umístěná jak z pohledu Centrálního terminálu Praha, tak při případném vybudování stanice metra linky D Hlavní nádraží před VŠE.

Jen je to samozřejmě dražší, než laciná trať přes Václavské náměstí. Rv;-)

+1/−3
4.2.2016 10:01

K82a32r79e45l 73D81r24d33a 6243575747179

Poznámka. Zastávkou Hlavní nádraží se myslí nová tramvajová zastávka vybudovaná souběžně s nástupišti vlakového nádraží. A to buď ve stejné úrovni nebo vyvýšená nad úroveň vlakové trati. (Držel bych se výškové úrovně z ulice Seifertova. Tedy spíš vyvýšená.)

A pak mi přijde jako další námět zavedení vlakotramvají. Ale to asi není na pořadu dne při řešení Ječné. I když, tady se motáme kolem trati Žižkov - Smíchov. Což by bylo dobrou zálohou třeba pro pád dopravy ve Vodičkově.

+1/−3
4.2.2016 10:19

K75a59r86e42l 17D84r78d37a 6183895657149

Nechutné tramvaje ke svému obtěžování ve veřejném prostoru Prahy určenému především Pražanům a jejich pohybu potřebují trolejové vedení. Václavák býval pro tramvaje zadrátovaný jak elektrárna. Fotky svatého Václava jsou dost výmluvné. Drát sem a tam, a pak možná nějaký pomník. Umísťování trolejového vedení na fasády domů se majitelům samozřejmě nelíbí. Záleží jak si který zadupe.

Třeba ruský majitel Palladia si zadupal dobře. Proto 1/4 Náměstí Republiky zabírají mohutné rozměrově zcela nepřiměřené šeredné sloupy, aby nesly trolejové vedení pro zdejší nebezpečnou tramvajovou trať. Ve výsledku jde o zničené náměstí bránící bezpečnému a volnému pohybu chodců, o bezohledné zabírání prostoru určenému pro volný pohyb chodců.

Rakousko má jasno. Volný veřejný prostor pokud možno co nejprostornější je známkou demokracie. Slouží lidem. Jeho zmenšování, omezování, zužování chodníků, šikana chodců... jsou známkou totality. V Česku jde stále o bolševickou totalitu soudruhů z dopraváckých odborů a z DPP.

Koukal jsem včera na zničenou Olšanskou. Zdejší trolejové vedení je umístěno na sloupech mezi kolejemi. Trať tedy zabírá o 1/3 širší prostor než by bylo nutné. Samozřejmě se podařilo zcela zablokovat pohyb chodců a v celé ulici máte problém přejít z jedné strany ulice na druhou. Jsou zde 3 přechody ve vzdálenosti 300 metrů. To potřebám "otravných chodců" musí stačit. Tak asi uvažují dopraváci.

Stejně zničená je za rohem Jičínská. Mohutné odpudivé sloupy, které se chystají na Václavák jsou fláknuty na chodník a zabírají celou jeho polovinu. Z chodníku je jen stezka, kde se dva chodci jen těžko vyhnou.

Na Václavském náměstí budeme vytěsňovat auta, rozšiřovat chodníky a pak 1/4 šířky nových chodníků zaflákneme sloupy o velikosti továrních komínů. Mohlo by se to pojmout jako Olšanská. Trať o 1/3 širší, aby nám ta dopravácká totalita v Praze rozkvetla co nejlépe, soudruzi.

+1/−10
4.2.2016 5:33

K48a29r47e30l 39D63r53d71a 6323905247299

Tramvaje páchají trollování života české veřejnosti. Navrhuji rozšířit pojem trolling o tramvaje. To se hodí a je to přesné. ;-D

Ostatně, jak jsou v Praze hodnoceny a preferovány složky MHD: metro, tramvaje, autobusy a nově vlaky? Z debat o tramvajích mám pocit, že zde probíhá válka jednotlivých dopravních prostředků a dopravákům absolutně nejde o efektivní a ekonomické řešení dopravy v Praze, ale vždy o prosazení té jedné konkrétní dopravy, zpravidla tramvají. Tady zcela jasně vyskakují budovatelé tramvajového kolejiště. Jak kdyby jiná doprava v Praze neměla místo. Autobusy patří na periferie. Metro je moc nešikovné. Jedině tramvaje patří do centra Prahy, a basta!

Já to přitom platím. Já chci vidět efektivní napojení metra na tramvaje a autobusy. A ne tramvajové běsnění bez ohledu na celou MHD. Paralelní tramvajová trať s metrem spolehlivě posílá metro do ztráty. V podstatě se bavme, jaké ekonomické škody tramvaje Praze páchají.

+1/−6
4.2.2016 6:27

J50i57ř32í 25K81r22e38j12č91í78k 2347858984556

Máš štěstí že se to dá léčit, ale nezanedbej to !

+5/−2
4.2.2016 7:50

P81a81v86e85l 29P91i65l75á95t 8531439935934

To jsou v podstatě čistě negativní emoce. Kde se vzaly?

+3/−1
4.2.2016 7:55

K59a13r13e83l 84D45r67d91a 6583615627559

Mám byt v Opletlace a zoufale tady řeším parkování. Kdykoliv vyjdu na chodník, tak řeším nebezpečné přechody v Bolzanově, kde ze Senovážného vystřelují tramvaje co nejsou vidět a "co mají před chodci přednost". Každou chvíli masakr. Na druhé straně je přechod přes Hybernskou, kde řidiči z nějakého důvodu chodcům nezastavují a kde jsem viděl už pár sanitek nakládat protlak. Přitom světelný přechod tady být nemůže, protože je to přání nějakého mafiána z ODS, co měl právo do řešení Hybernské zasahovat (tolik tamtamy z Magistrátu.)

A pak přijde tramvajová mafie a vykládá, že parkem povede trať, zruší tady chodníky, vykácí stromy a zabere Opletalku a že řidiči stejně potřebují z centra vyhnat, je jich tady moc. A že děti na hřišti jsou za plotem, že jim tramvaje vedle pískoviště fakt vadit nebudou.

Paradoxně, křižovatka v Opletalově konečně arogantní řidiče tramvají z Bolzanovy a Senovážného umravní a tramvaje tady začnou projíždět opatrně a chodcům odpadne jedno ze zdejších zásadních nebezpečí. :-P

Druhý byt mám v Opatovské, kde mi mafián ODS Mlejnský nastřelil tramvajovou trať ze Spořilova. Já se nedostanu zácpou autem do centra a budu blahem bez sebe, když budu moc hodinu kodrcat z Hájů na Spořilov a do Nuslí. To jsou nápady. A proto vyhážeme z okna miliardy a omezíme auta na Jižním Městě.

Jediný dobrý počin mafiána Mlejsnkého byla 125, co spojila Háje a Smíchov a konečně ukázala proč se vyplatí čistou, pěknou a rychlou MHD upřednostnit před autem. ROPID měl ale jinou představu a moderní špičkovou 125 zrušil. Teď jezdí zničená, špinavá, zapocená a zaplivaná 125 z Hostivaře. Intervaly podle plotu. Každá druhá nejede. Auto to jistí. Tak hlavně, že tady budou na sídlišti tramvaje paralelně s metrem, jak Na Dědině, kde máme další byt.

Jak se řekne u mě tramvaj, ano, jde v Praze na mé straně o citelné a oprávněné negace.

+1/−4
4.2.2016 11:24

K94a61r63e21l 68S93e61d30l83á81č71e84k 3460710311629

Pane Drdo, v psychiatrické léčebně bude jistě pro vás místo.

+7/−2
4.2.2016 8:24

E73v60ž78e81n 86P28o77l97á88k 3938498501413

Metro v centru beznadějně přetížené jistě pošle do ztráty, když na kratší vzdálenosti vyjde tramvaj často podstatně rychleji s nižší frekvencí zastávek. Ach jo.

+2/−1
4.2.2016 9:04

K32a29r33e39l 33D40r11d63a 6373585817729

Ta tramvajová linka ale nebude pendlovat Karlák - Václavák - Mírák. Ona pojede souběžně s metrem až na periferii. Kde pak platíme naprosto zbytečně dvojí předimenzovanou luxusní dopravu. Tak je to dnes v Praze nastaveno.

+1/−3
4.2.2016 11:28

E20v76ž41e28n 47P22o23l14á27k 3978828801673

Předimeznovanou? Pán zná detailní průzkumy přepravní poptávky?

+2/−2
4.2.2016 15:21

V76á82c65l32a73v 54S20v88o30b58o51d60a 5166488899

I vy tramvajofobe!:-P

+3/−2
4.2.2016 10:31

E60v20ž33e29n 98P24o18l11á66k 3708568361373

Jo tak ještě ošklivé sloupy a dráty jste vytáhl, to by mě zajímalo, kdy přijdete s hlukem a dalšími argumenty 70. let...a sloup o velikosti továrního komínu, to bych opravdu chtěl vidět..

+5/−1
4.2.2016 9:06

K36a45r34e46l 52D71r56d57a 6453415637149

Tady se můžete pokochat "tramvajovým středověkem". Aneb, jak by Praha v 21. století vypadat neměla. (Koukal jsem na Floře, že nové budovy žádné troleje nenesou a musí být lemovány otřesnými sloupy. Ve fasádě jsou troleje jen ve starých domech.)

https://goo.gl/maps/7g8tcPU4vJD2

https://goo.gl/maps/CwxsXtQtM4u

https://goo.gl/maps/mbkyM7JPBPw

https://goo.gl/maps/tSRBf5Th9H42

https://goo.gl/maps/xWeeT1c4bq12

https://goo.gl/maps/EXF4x8DS8yM2

V Jičínské jeden chodník zabírají lampy. Druhý sloupy trolejí. Na Petřinách to dopraváci vylepšili. Tady stojí uprostřed chodníku oba sloupy půl metru vedle sebe.

A pokud jde o hluk. Tramvaje jezdí centrem Prahy a její řidič má trvale ruku na zvonku. Nechápu, že vůbec někdo řeší nějaké odhlučnění, když se praktikuje v Praze takový styl jízdy. ;-)

+1/−3
4.2.2016 11:48

P70e83t89r 28Č88e66r40m73á32k 9528175749630

Tramvaje na Václaváku nemají co dělat. Je to centrum, doprava má být v maximální míře vedena mimoúrovňově (proto také po dostavbě metra bylo mnoho tramvajových linek zrušeno), a pokud si nyní hrají na "zklidňování" lokality např. omezeními pro auta, tak poslat tam potom tramvaje je naprostý masakr.Rv

+2/−15
3.2.2016 22:31

L80u53k67á80š 97Č61e26r27n82ý 2627848348151

Přesně naopak, tramvaje na Václavské náměstí patří. Už aby to bylo.

+9/−5
3.2.2016 22:46

P17e44t91r 42Č25e77r68m25á37k 9408285819770

Nepatří, a naštěstí nebudou. R^

0/−3
4.2.2016 20:41

M13i26l62a14n 82G37á59l 4810716284871

Já si je jako velmi malé dítko pamatuju, bydleli jsme tam. A vůbec mi tam nechybí, vracet tramvaje na Václavák považuju za velmi nákladnou zbytečnost.

0/0
9.2.2016 14:11

E75v47ž79e46n 85P87o30l14á93k 3828598951813

Vy jste taky slepec a nepoznáte jedoucí tramvaj, ale auto ano?

+1/−1
4.2.2016 9:02

P89e37t38r 15Č47e52r22m49á98k 9308575109640

?

0/0
4.2.2016 20:41

J77i78ř56í 73R32y45s 3254137656774

Kde bere Praha peníze na ty věčné změny,které nemají žádný význam,to mě hlava nebere.

+3/−5
3.2.2016 17:42

M97a31r39t49i19n 23R87u93z53i29c80k24a 1542988536437

No, vydanim dluhopisu... dokud to jde...

+3/0
3.2.2016 18:16

E28v15ž47e76n 26P31o46l30á19k 3518578291603

Můžete mi vysvětlit, v čem toto nemá žádný význam, když těch významů je plný článek?

+5/0
3.2.2016 18:41

T24o79m77á33š 59M39á82č18e13k 2134365201369

Určitě spíš tramvaj, než jedno velké parkoviště, které je tam teď.

Auta na Václavák nepatří.!!

+11/−1
3.2.2016 17:25

J14i79ř82í 63R33y57s 3304877266204

Kam jinam auta patří,když ne ne Václavák,kde je místa habaděj,pravda ne na parkoviště,ale na nástup a výstup.

+2/−2
3.2.2016 17:44

P64e87t60r 76Č84e18r39m66á64k 9688425389490

Auta samozřejmě na václavák zcela přirozeně patří stejně jako lidé, obchody, a ruch který se tím vytváři. Je to centrum města, to musí žít, a nikoliv z něj dělat skanzen pro turisty kam se bežný pražan nepodívá.

+2/−1
3.2.2016 22:26

K12a89r94e68l 69D35r25d11a 6213665897269

Hloupý nápad. Pražští tramvajáci na rovném bezproblémovém úseku v Podolí právě zmasakrovali 9 lidí. Borci z DPP to navíc komentují "kaštany" a "smažkami", kdy se vlastně vůbec nic podstatného nestalo. A někoho takového hodláte pustit do centra? Na Václavák, ke koni a do Opletalky? Nechat takové řidiče prasit turisty v Šervůdu? To jsou přece hnusné a arogantní nápady.

Jediné správné řešení - pražské tramvaje musí vést daleko od lidí a mimo civilizaci a ještě je třeba počítat s citelnými ztrátami na zdraví a na životech Pražanů. Rv;-)

0/−17
3.2.2016 16:37

K65a47r54e27l 10D98r71d96a 6683225447989

Bacha, minusy vyjadřují, že souhlasíte s vražděním Pražanů a s pliváním na jejich tramvajemi rozsápané mrtvoly. ;-D

+1/−8
3.2.2016 17:00

J62i97ř10í 72K45r70e50j92č74í39k 2807738384886

Minusy vyjadřují pouze tvoji debilitu, kterou se bůhvíproč neustále prezentuješ.

+10/−1
3.2.2016 17:19

R59o62b11e18r52t 31P69r59a28ž70á84k 4498646695700

To je posedlost. S tím nic nenaděláme.

+4/−1
3.2.2016 19:36

K41a79r89e54l 94D15r71d34a 6513645507259

Vážený soudruhu z vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy, můžete se vyjádřit k tomu, proč zcela zbytečně přejeté a usmrcené Pražany bezohlednými řidiči tramvají nazýváte "vylitými smažkami" ̈? To jste pochytil na poradách s generálním ředitelem Dopravního podniku hlavního města Prahy, když jste probírali kaštany? Rv

0/−4
4.2.2016 5:41

J96i50ř35í 65K80r88e20j48č18í95k 2597688234386

Vysvětlení je prosté, nazývám věci pravými jmény, takže když se osoba určitého typického vzezření dokáže vylít jak váza a pak spáchat sebevraždu skokem pod dopravní prostředek, označím ji přesně takhle.

Na poradách s GŘ řešíme důležitější věci, dokonce ani o vás jsme tam ještě nemluvili.

+3/−1
4.2.2016 7:57

E13v78ž39e87n 95P15o80l31á43k 3598898281423

Ano, celá tato diskuze je spiknutí managementu dopravního podnik. I jinde ve světě, kde tramvaje zažívají takový rozmach.

+2/−1
4.2.2016 9:09

V82á86c38l58a53v 12S15v72o18b91o14d13a 5606538309

;-D;-DR^RvUž jsem se dlouho takhle nepobavil.

+2/0
4.2.2016 10:38

E61v44ž30e30n 41P66o12l92á93k 3628688441443

Ale, já si říkal, kdy se tu tento člověk objeví. Podle jedné nehody odsuzujete celosvětově dopravní prostředek, který zažívá rozmach a jaksi nám neříkáte, čím tramvaje nahradit či zda rovnou chcete MHD rušit. A neřekl jste mi to v jediné diskuzi.

+5/−1
3.2.2016 18:43

R74o17b75e75r62t 55P37r61a79ž46á16k 4668176645930

Snad se nepokoušíte panu Drdovi házet nějaké logické argumenty?

+7/−1
3.2.2016 19:38

E85v35ž84e45n 60P59o68l97á38k 3698868751803

Máte pravdu. Jsem v tomhle hrozný naivka.

+3/−1
3.2.2016 20:10

K92a43r95e83l 66D70r97d11a 6263385507149

Lžete, oba.

0/−1
4.2.2016 11:57

J26a68n81a 97E23l62i33á12š17o16v68á 9779324824838

Držim palce Burešovi.

0/0
3.2.2016 16:18

R15o18b46e15r74t 79P55r67a46ž50á32k 4988466655910

Ten byl evidován bez vědomí (nebo v bezvědomí);-D. Říkal to major Kuľha.

+1/0
3.2.2016 19:36

R69o96m43a40n 44U90r86b10a25n 6177639737724

Mozna na vaclavaku bych zavedl tramvaje tazene konmy jenom pro historii a upoutani turistiky.:-P:-P

0/−6
3.2.2016 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.