Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj opět na Václavském náměstí? Ve hře jsou dokonce čtyři možnosti

Poslední tramvaj po Václavském náměstí projela v prosinci roku 1980. Několik let se ale mluví o jejím návratu. Hledání shody, kudy by koleje měly vést, je ale náročné a stále na počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a88n 83Č94e23k69a39l 7669395314334

Myšlenka tramvaje těsně před Wilsoňákem se mi líbí. Václavák je sporný - momentálně stejně nefunguje jak by měl, a tramvaj by to mohla změnit, na druhou stranu by blokovala pomník. Napadá mě, jeslti je nutné, aby ta tramvaj jela prostředkem, jestli by nemohla být vedena asymetricky, blíž k severnímu okraji. Anebo vést po Václaváku jen jednu kolej, třeba směr nahoru, a druhou, ve směru Jindřišská, vést o blok vedle ulicí Politických vězňů...

0/0
22.2.2016 15:03

K45a88r16e58l 87D14r10d12a 6793535317549

Koukám na denní autobusy MHD na Hlavním nádraží - žádné zde nejsou! Hlavní nádraží má dobře vyřešené bezbariérové zastávky povrchové MHD ve Wilsonově. Ale nejsou využívány! Podle mě to zcela podkopává argument, že povrchová doprava je pro Hlavní nádraží velmi potřebná. Přitom by nebyl problém zavést tady linku ve stylu 135 či 136 z Florence a dále třeba Vinohradskou či Sokolskou. Dopravní obslužnost a propojení s Vinohrady, kterými se argumentuje, lze řešit hned a jednoduše. Jen zde není potřeba!

Nedávno se vyřadila z provozu křižovatka U Bulhara. Seifertovou jezdila náhradní X9 v trase: Seifertova - Italská - Vinohradská - Legerova - Wilsonova - Hybernská - Opletalova - Senovážné. Zásadní problém, dopravní zácpa a průjezd světelnými křižovatkami: Italská je ucpaná, Vinohradská je ucpaná, Magistrála je ucpaná. Po půlhodinovém kodrcání Italská-Vinohradská bylo rozumné jít na metro ve Wilsonově. Protože pak následoval Bulhar a další čekání v ucpané Hybernské.

Pravda, tramvaj ostatní dopravu vytlačí z vozovky a dopravní zácpy se jí tolik netýkají. Přesto lze čekat zdlouhavé čekání na přejezdu přes Magistrálu a pak na křižovatce v Opletalově. A také zavedení zdržení linek ze Seifertovy a Senovážného. Linka vedená před Hlavní nádraží nebude příliš rychlá a praktická. A k tomu lze přidat fakt, že vlastně není potřebná!

Ostatně, dlouhodobý výpadek Ječné se bude řešit autobusy a Jičínskou. A viděl někdo někdy v Praze, že by tramvaje jely jinou trasou při krátkodobém výpadku? Pravidelně vídám výpadek 9. A 9 to rozhodně neobjíždí přes Palačák a Ječnou k Nákladovému nádraží. Prostě se štosuje a pak přijede vláček deseti souprav 9. Potřeba zálohy Ječné tedy také vypadá jako bajka. I tento argument bych klidně pominul.

Vlastně se řeší, než se začne kopat na Václaváku, zda tramvaje ano či ne. A ono není potřeba dělat vůbec nic. Stávající stav je zcela vyhovující. ;-)

+1/−1
5.2.2016 5:48

K31a74r68e60l 52D63r57d17a 6503915307869

A jen tak mimochodem, půl roku se nejezdilo po trase Jindřišská - Vodičkova. Příjemné to nebylo. Muselo se metrem. Ale ustát se to dalo. Pokud toto nebyl zásadní problém pro pražskou dopravu, tak výpadek Ječné na tom bude obdobně. Není potřeba právě kvůli němu pustit tramvaje na Václavské náměstí. ;-)

+1/−1
5.2.2016 5:57

K88a26r64e83l 59D38r73d83a 6933255217459

(Ostatně, jako zálohu lze použít trať přes Nusle do Vršovic a Bělehradskou.)

+1/−1
5.2.2016 6:08

J13a66s28o82ň 83K53l70í98m44a 1442620305536

Všechny čtyři varianty zasahující buď na Václavské náměstí nebo do Vrchlických sadů bych opustil a věnoval bych se třem jiným variantám. 1. propojení tramvají

z Náměstí Míru na Náměstí W. Churchila ulicí Italskou 2. možnost rozšíření této varianty o mimoúrovňové křížení s tratěmi vedoucími na Hlav. a Masarykovo nádraží

Výjezd na Nové Město by patrně přicházel v úvahu v okolí Městského muzea buď

ulicí Na Florenci nebo Ke Štvanici a odtud Na poříčí. 3. nejméně vhodná varianta

předpokládá nájezd tramvají z křižovatky Škrétova-Vinohradská přes Legerovu na

Wilsonovu. Pravděpodobně by bylo obtížné vyřešit výjezd jak do Seifertovy, tak

Bolzanovy ulice. U varianty 1 a 2 by byl výstuo z Hlavního nádraží zajištěn směrem

na Italskou. Nejedná se o nejlevnější řešení, ale o perspektivní a dlouhodobé a

z ekologického hlediska nejšetrnější. Prioritou by měla být i výstavba trasy D metra

v původně navrženém rozsahu s výchozí stanicí propojené se zastávkou tramvají.

0/−3
4.2.2016 14:49

R18o85b13e81r23t 82P52r67a28ž68á70k 4498256515500

Jenže tím pořád neřešíte přetíženou Ječnou. Trať Muzeum-Bulhar taky dříve existovala. Zanikla jako jedna z prvních. Kvůli magistrále.

+1/−1
4.2.2016 15:23

K78a46r59e15l 63D33r57d85a 6443735337959

Jak to? Pokud je na stole Opletalka, tak propojení Mírák (či Vinohradská) - Seifertova je to samé, ne? Odklon při vypadlé Ječné přes Vodičkovu (či Nám. Republiky).

+1/−1
4.2.2016 17:23

K30a31r51e53l 62D43r40d51a 6513705117809

1. Já bych měl jinou připomínku. Italská je krpál nahoru, krpál dolu na Vinohradskou a opět krpál na Mírák. Pro tramvajovou trať velmi nevhodný terén.

Proto by mi přišlo lepší propojovat Škrétovu se Seifertovou podél svahu lemujícího Hlavní nádraží, čímž by se stoupání a klesání Italské elegantně obešlo.

(2. Moc nerozumím. K čemu by bylo dobré mimoúrovňové křížení se Seifertovou? A jak by šlo vůbec provést?)

0/0
4.2.2016 21:56

K42a67r76e83l 96D56r42d67a 6123305297979

Nesmyslné návrhy "zaujatých odborníků". Ze všech čtyř předložených návrhů kouká laciné řešení Ječné stylem "honem-honem každé provizorium je dobré", a to za cenu zničení Václaváku, Opletalky a Vrchlického sadů s dětským hřištěm. Vůbec nejde o dopravní obslužnost Pražanů. To je jen matení pojmů a propaganda tramvajové mafie. Lze problém uvažovat jinak?

Především zde zcela chybí návaznost na dopravní řešení zdejšího území. Fakticky jde s tramvajemi o provizorní řešení, které by ale mohlo v Praze strašit a překážet dalších 100 let.

Tedy, bavme se v kontextu, že zde výhledově vznikne Centrální terminál Praha. Pro chodce vznikne pohodlné propojení vestibulů Hlavního nádraží, Náměstí Republiky a Florence. Předpokládá se pohyb chodců jako na letišti. Tedy pohyblivé chodníky na delší vzdálenosti. Patrně k tomu řada obchodů a služeb. Vše pod zemí. Poptávka po povrchové MHD by pak měla být malá. K tomu se jednou přidá linka metra D, možná i s přestupnou stanicí Hlavní nádraží.

Padl projekt přemístění Masaryčky a pozemky kolem koupila Penta. Nyní jsou na spadnutí drobné projekty: "podchod Opletalova - Na Florenci" a výstup z Hlavního nádraží před VŠE do Italské. Penta k tomu uvažuje propojení ulic Na Florenci a Křižíkové na Magistrálu. Svým způsobem by vše mělo podpořit budoucí vznik Centrálního terminálu Praha.

Souběžně s Italskou zůstaly ležet ladem pozemky, které dnes slouží jako soukromé parkoviště pro pracovníky ČD a jako sklad odpadků ČD. Proto je šikovnější zničit tramvajovými tratěmi pozemky dnes intenzivně veřejností používané... Vidím to na dvě schůdnější varianty, které odborníci "od DPP" z nějakého důvodu nevidí:

1) Povrchová MHD je na Hlavním nádraží ve Wilsonově ulici. Bylo by zcela logické vést povrchovou MHD včetně tramvají Wilsonovou a využít hlavní vchod do Hlavního nádraží z Fantovy budovy. Tak jak bylo nádraží postaveno.

Má to nevýhodu, že zde intenzivně prostor zastávek využívají zájezdové autobusy a soužití s tramvajemi by dnes bylo problematické.

+1/−8
4.2.2016 9:47

K84a56r66e29l 59D10r67d18a 6893855327469

Zatímco Vrchlického sady se bagrům bránit nebudou.

Tramvajová trať by mohla na Magistrále zůstat a pokračovat na Štvanici. Chyběla by pak záloha Ječné. Což by se muselo řešit někde v oblasti Florence spolu s nájezdy, co tady plánuje Penta. Prostor na vymyšlení optimálního řešení je podle mě právě vytvořen.

2) Pak jsou tady pozemky se smeťákem ČD a hrozivý svah lemující Hlavní nádraží, který bude Praha udržovat tak jako tak.

Nabízí se odbočka tramvajové trati na křižovatce Španělská - Vinohradská, svedení trati na zastávku Hlavní nádraží napojenou přímo na podchody Hlavního nádraží a současně na výstup směr Italská a vyvedení trati na křižovatce Italská - Seifrtova. Čímž by vznikla požadovaná záloha Ječné bez toho, aby tramvaje ořezávaly a omezovaly současné řešení kolem Opletlky.

U Bulhara pak končí naprosto dokonalá cyklostezka. Trať vedená zadním prostorem Hlavního nádraží by mohla poskytnout jak šikovný chodník pro chodce na Vinohrady, tak napojení této cyklostezky na Vinohradskou. Pro obyvatele Vinohrad a Žižkova by tady vzniklo opět o něco dokonalejší sportoviště a bezpečný a klidný běžecký okruh přes místní parky.

Navíc by mi tato trať přišla strategicky umístěná jak z pohledu Centrálního terminálu Praha, tak při případném vybudování stanice metra linky D Hlavní nádraží před VŠE.

Jen je to samozřejmě dražší, než laciná trať přes Václavské náměstí. Rv;-)

+1/−3
4.2.2016 10:01

K75a25r17e16l 84D10r98d18a 6453785727949

Poznámka. Zastávkou Hlavní nádraží se myslí nová tramvajová zastávka vybudovaná souběžně s nástupišti vlakového nádraží. A to buď ve stejné úrovni nebo vyvýšená nad úroveň vlakové trati. (Držel bych se výškové úrovně z ulice Seifertova. Tedy spíš vyvýšená.)

A pak mi přijde jako další námět zavedení vlakotramvají. Ale to asi není na pořadu dne při řešení Ječné. I když, tady se motáme kolem trati Žižkov - Smíchov. Což by bylo dobrou zálohou třeba pro pád dopravy ve Vodičkově.

+1/−3
4.2.2016 10:19

K55a73r87e86l 41D64r92d10a 6123535687169

Nechutné tramvaje ke svému obtěžování ve veřejném prostoru Prahy určenému především Pražanům a jejich pohybu potřebují trolejové vedení. Václavák býval pro tramvaje zadrátovaný jak elektrárna. Fotky svatého Václava jsou dost výmluvné. Drát sem a tam, a pak možná nějaký pomník. Umísťování trolejového vedení na fasády domů se majitelům samozřejmě nelíbí. Záleží jak si který zadupe.

Třeba ruský majitel Palladia si zadupal dobře. Proto 1/4 Náměstí Republiky zabírají mohutné rozměrově zcela nepřiměřené šeredné sloupy, aby nesly trolejové vedení pro zdejší nebezpečnou tramvajovou trať. Ve výsledku jde o zničené náměstí bránící bezpečnému a volnému pohybu chodců, o bezohledné zabírání prostoru určenému pro volný pohyb chodců.

Rakousko má jasno. Volný veřejný prostor pokud možno co nejprostornější je známkou demokracie. Slouží lidem. Jeho zmenšování, omezování, zužování chodníků, šikana chodců... jsou známkou totality. V Česku jde stále o bolševickou totalitu soudruhů z dopraváckých odborů a z DPP.

Koukal jsem včera na zničenou Olšanskou. Zdejší trolejové vedení je umístěno na sloupech mezi kolejemi. Trať tedy zabírá o 1/3 širší prostor než by bylo nutné. Samozřejmě se podařilo zcela zablokovat pohyb chodců a v celé ulici máte problém přejít z jedné strany ulice na druhou. Jsou zde 3 přechody ve vzdálenosti 300 metrů. To potřebám "otravných chodců" musí stačit. Tak asi uvažují dopraváci.

Stejně zničená je za rohem Jičínská. Mohutné odpudivé sloupy, které se chystají na Václavák jsou fláknuty na chodník a zabírají celou jeho polovinu. Z chodníku je jen stezka, kde se dva chodci jen těžko vyhnou.

Na Václavském náměstí budeme vytěsňovat auta, rozšiřovat chodníky a pak 1/4 šířky nových chodníků zaflákneme sloupy o velikosti továrních komínů. Mohlo by se to pojmout jako Olšanská. Trať o 1/3 širší, aby nám ta dopravácká totalita v Praze rozkvetla co nejlépe, soudruzi.

+1/−10
4.2.2016 5:33

K75a20r90e50l 12D92r90d55a 6453405177819

Tramvaje páchají trollování života české veřejnosti. Navrhuji rozšířit pojem trolling o tramvaje. To se hodí a je to přesné. ;-D

Ostatně, jak jsou v Praze hodnoceny a preferovány složky MHD: metro, tramvaje, autobusy a nově vlaky? Z debat o tramvajích mám pocit, že zde probíhá válka jednotlivých dopravních prostředků a dopravákům absolutně nejde o efektivní a ekonomické řešení dopravy v Praze, ale vždy o prosazení té jedné konkrétní dopravy, zpravidla tramvají. Tady zcela jasně vyskakují budovatelé tramvajového kolejiště. Jak kdyby jiná doprava v Praze neměla místo. Autobusy patří na periferie. Metro je moc nešikovné. Jedině tramvaje patří do centra Prahy, a basta!

Já to přitom platím. Já chci vidět efektivní napojení metra na tramvaje a autobusy. A ne tramvajové běsnění bez ohledu na celou MHD. Paralelní tramvajová trať s metrem spolehlivě posílá metro do ztráty. V podstatě se bavme, jaké ekonomické škody tramvaje Praze páchají.

+1/−6
4.2.2016 6:27

J49i36ř81í 11K30r20e61j16č83í70k 2737858224806

Máš štěstí že se to dá léčit, ale nezanedbej to !

+5/−2
4.2.2016 7:50

P76a34v92e31l 43P32i55l11á39t 8731199575154

To jsou v podstatě čistě negativní emoce. Kde se vzaly?

+3/−1
4.2.2016 7:55

K51a86r26e59l 24D65r16d47a 6143815907789

Mám byt v Opletlace a zoufale tady řeším parkování. Kdykoliv vyjdu na chodník, tak řeším nebezpečné přechody v Bolzanově, kde ze Senovážného vystřelují tramvaje co nejsou vidět a "co mají před chodci přednost". Každou chvíli masakr. Na druhé straně je přechod přes Hybernskou, kde řidiči z nějakého důvodu chodcům nezastavují a kde jsem viděl už pár sanitek nakládat protlak. Přitom světelný přechod tady být nemůže, protože je to přání nějakého mafiána z ODS, co měl právo do řešení Hybernské zasahovat (tolik tamtamy z Magistrátu.)

A pak přijde tramvajová mafie a vykládá, že parkem povede trať, zruší tady chodníky, vykácí stromy a zabere Opletalku a že řidiči stejně potřebují z centra vyhnat, je jich tady moc. A že děti na hřišti jsou za plotem, že jim tramvaje vedle pískoviště fakt vadit nebudou.

Paradoxně, křižovatka v Opletalově konečně arogantní řidiče tramvají z Bolzanovy a Senovážného umravní a tramvaje tady začnou projíždět opatrně a chodcům odpadne jedno ze zdejších zásadních nebezpečí. :-P

Druhý byt mám v Opatovské, kde mi mafián ODS Mlejnský nastřelil tramvajovou trať ze Spořilova. Já se nedostanu zácpou autem do centra a budu blahem bez sebe, když budu moc hodinu kodrcat z Hájů na Spořilov a do Nuslí. To jsou nápady. A proto vyhážeme z okna miliardy a omezíme auta na Jižním Městě.

Jediný dobrý počin mafiána Mlejsnkého byla 125, co spojila Háje a Smíchov a konečně ukázala proč se vyplatí čistou, pěknou a rychlou MHD upřednostnit před autem. ROPID měl ale jinou představu a moderní špičkovou 125 zrušil. Teď jezdí zničená, špinavá, zapocená a zaplivaná 125 z Hostivaře. Intervaly podle plotu. Každá druhá nejede. Auto to jistí. Tak hlavně, že tady budou na sídlišti tramvaje paralelně s metrem, jak Na Dědině, kde máme další byt.

Jak se řekne u mě tramvaj, ano, jde v Praze na mé straně o citelné a oprávněné negace.

+1/−4
4.2.2016 11:24

K90a90r62e32l 14S46e15d38l31á26č66e62k 3230950841359

Pane Drdo, v psychiatrické léčebně bude jistě pro vás místo.

+7/−2
4.2.2016 8:24

E47v95ž18e91n 72P14o20l28á66k 3218588291163

Metro v centru beznadějně přetížené jistě pošle do ztráty, když na kratší vzdálenosti vyjde tramvaj často podstatně rychleji s nižší frekvencí zastávek. Ach jo.

+2/−1
4.2.2016 9:04

K43a71r51e11l 52D51r40d92a 6783345377149

Ta tramvajová linka ale nebude pendlovat Karlák - Václavák - Mírák. Ona pojede souběžně s metrem až na periferii. Kde pak platíme naprosto zbytečně dvojí předimenzovanou luxusní dopravu. Tak je to dnes v Praze nastaveno.

+1/−3
4.2.2016 11:28

E29v83ž35e30n 63P46o28l80á79k 3988178731983

Předimeznovanou? Pán zná detailní průzkumy přepravní poptávky?

+2/−2
4.2.2016 15:21

V15á86c80l43a64v 92S87v84o32b87o53d24a 5606698549

I vy tramvajofobe!:-P

+3/−2
4.2.2016 10:31

E53v42ž68e71n 79P87o53l29á83k 3978128731403

Jo tak ještě ošklivé sloupy a dráty jste vytáhl, to by mě zajímalo, kdy přijdete s hlukem a dalšími argumenty 70. let...a sloup o velikosti továrního komínu, to bych opravdu chtěl vidět..

+5/−1
4.2.2016 9:06

K48a35r43e63l 76D12r46d64a 6593585237409

Tady se můžete pokochat "tramvajovým středověkem". Aneb, jak by Praha v 21. století vypadat neměla. (Koukal jsem na Floře, že nové budovy žádné troleje nenesou a musí být lemovány otřesnými sloupy. Ve fasádě jsou troleje jen ve starých domech.)

https://goo.gl/maps/7g8tcPU4vJD2

https://goo.gl/maps/CwxsXtQtM4u

https://goo.gl/maps/mbkyM7JPBPw

https://goo.gl/maps/tSRBf5Th9H42

https://goo.gl/maps/xWeeT1c4bq12

https://goo.gl/maps/EXF4x8DS8yM2

V Jičínské jeden chodník zabírají lampy. Druhý sloupy trolejí. Na Petřinách to dopraváci vylepšili. Tady stojí uprostřed chodníku oba sloupy půl metru vedle sebe.

A pokud jde o hluk. Tramvaje jezdí centrem Prahy a její řidič má trvale ruku na zvonku. Nechápu, že vůbec někdo řeší nějaké odhlučnění, když se praktikuje v Praze takový styl jízdy. ;-)

+1/−3
4.2.2016 11:48

P49e28t95r 95Č80e15r12m75á72k 9378465409450

Tramvaje na Václaváku nemají co dělat. Je to centrum, doprava má být v maximální míře vedena mimoúrovňově (proto také po dostavbě metra bylo mnoho tramvajových linek zrušeno), a pokud si nyní hrají na "zklidňování" lokality např. omezeními pro auta, tak poslat tam potom tramvaje je naprostý masakr.Rv

+2/−15
3.2.2016 22:31

L93u20k61á66š 95Č45e62r29n56ý 2457958538891

Přesně naopak, tramvaje na Václavské náměstí patří. Už aby to bylo.

+9/−5
3.2.2016 22:46

P47e58t33r 88Č92e82r54m40á40k 9688565339130

Nepatří, a naštěstí nebudou. R^

0/−3
4.2.2016 20:41

M91i98l97a66n 20G88á13l 4270826904831

Já si je jako velmi malé dítko pamatuju, bydleli jsme tam. A vůbec mi tam nechybí, vracet tramvaje na Václavák považuju za velmi nákladnou zbytečnost.

0/0
9.2.2016 14:11

E97v62ž23e60n 21P91o81l10á52k 3898668521513

Vy jste taky slepec a nepoznáte jedoucí tramvaj, ale auto ano?

+1/−1
4.2.2016 9:02

P83e43t62r 84Č15e62r50m14á42k 9928535629300

?

0/0
4.2.2016 20:41

J89i34ř16í 50R71y64s 3674487906404

Kde bere Praha peníze na ty věčné změny,které nemají žádný význam,to mě hlava nebere.

+3/−5
3.2.2016 17:42

M69a93r28t47i86n 56R80u22z34i55c55k82a 1762358286227

No, vydanim dluhopisu... dokud to jde...

+3/0
3.2.2016 18:16

E29v49ž78e64n 69P69o96l89á12k 3568928111283

Můžete mi vysvětlit, v čem toto nemá žádný význam, když těch významů je plný článek?

+5/0
3.2.2016 18:41

T12o84m12á92š 13M91á89č85e24k 2634575611799

Určitě spíš tramvaj, než jedno velké parkoviště, které je tam teď.

Auta na Václavák nepatří.!!

+11/−1
3.2.2016 17:25

J28i16ř74í 17R57y79s 3324597446274

Kam jinam auta patří,když ne ne Václavák,kde je místa habaděj,pravda ne na parkoviště,ale na nástup a výstup.

+2/−2
3.2.2016 17:44

P68e35t70r 10Č96e37r45m39á63k 9788935329700

Auta samozřejmě na václavák zcela přirozeně patří stejně jako lidé, obchody, a ruch který se tím vytváři. Je to centrum města, to musí žít, a nikoliv z něj dělat skanzen pro turisty kam se bežný pražan nepodívá.

+2/−1
3.2.2016 22:26

K52a88r73e43l 37D35r14d85a 6313125887509

Hloupý nápad. Pražští tramvajáci na rovném bezproblémovém úseku v Podolí právě zmasakrovali 9 lidí. Borci z DPP to navíc komentují "kaštany" a "smažkami", kdy se vlastně vůbec nic podstatného nestalo. A někoho takového hodláte pustit do centra? Na Václavák, ke koni a do Opletalky? Nechat takové řidiče prasit turisty v Šervůdu? To jsou přece hnusné a arogantní nápady.

Jediné správné řešení - pražské tramvaje musí vést daleko od lidí a mimo civilizaci a ještě je třeba počítat s citelnými ztrátami na zdraví a na životech Pražanů. Rv;-)

0/−17
3.2.2016 16:37

K89a25r93e98l 22D78r67d66a 6663425667419

Bacha, minusy vyjadřují, že souhlasíte s vražděním Pražanů a s pliváním na jejich tramvajemi rozsápané mrtvoly. ;-D

+1/−8
3.2.2016 17:00

J91i92ř57í 77K34r93e82j85č95í45k 2317278824466

Minusy vyjadřují pouze tvoji debilitu, kterou se bůhvíproč neustále prezentuješ.

+10/−1
3.2.2016 17:19

R93o33b40e41r47t 32P80r58a16ž22á51k 4398506985350

To je posedlost. S tím nic nenaděláme.

+4/−1
3.2.2016 19:36

K64a13r19e31l 41D50r44d77a 6353605377299

Vážený soudruhu z vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy, můžete se vyjádřit k tomu, proč zcela zbytečně přejeté a usmrcené Pražany bezohlednými řidiči tramvají nazýváte "vylitými smažkami" ̈? To jste pochytil na poradách s generálním ředitelem Dopravního podniku hlavního města Prahy, když jste probírali kaštany? Rv

0/−4
4.2.2016 5:41

J12i54ř54í 92K76r25e74j83č44í36k 2357948444606

Vysvětlení je prosté, nazývám věci pravými jmény, takže když se osoba určitého typického vzezření dokáže vylít jak váza a pak spáchat sebevraždu skokem pod dopravní prostředek, označím ji přesně takhle.

Na poradách s GŘ řešíme důležitější věci, dokonce ani o vás jsme tam ještě nemluvili.

+3/−1
4.2.2016 7:57

E42v85ž45e36n 93P52o82l59á41k 3428228941513

Ano, celá tato diskuze je spiknutí managementu dopravního podnik. I jinde ve světě, kde tramvaje zažívají takový rozmach.

+2/−1
4.2.2016 9:09

V95á59c55l14a79v 20S12v78o14b61o28d73a 5246758249

;-D;-DR^RvUž jsem se dlouho takhle nepobavil.

+2/0
4.2.2016 10:38

E90v37ž76e24n 86P80o17l57á42k 3978668831463

Ale, já si říkal, kdy se tu tento člověk objeví. Podle jedné nehody odsuzujete celosvětově dopravní prostředek, který zažívá rozmach a jaksi nám neříkáte, čím tramvaje nahradit či zda rovnou chcete MHD rušit. A neřekl jste mi to v jediné diskuzi.

+5/−1
3.2.2016 18:43

R51o23b22e80r80t 73P78r34a87ž32á55k 4838416805380

Snad se nepokoušíte panu Drdovi házet nějaké logické argumenty?

+7/−1
3.2.2016 19:38

E33v26ž62e79n 76P67o68l13á64k 3968178691873

Máte pravdu. Jsem v tomhle hrozný naivka.

+3/−1
3.2.2016 20:10

K11a23r15e22l 35D65r36d90a 6493465927499

Lžete, oba.

0/−1
4.2.2016 11:57

J96a89n13a 15E31l39i55á98š78o33v25á 9459854174778

Držim palce Burešovi.

0/0
3.2.2016 16:18

R82o20b56e83r72t 13P89r33a74ž26á42k 4578756535460

Ten byl evidován bez vědomí (nebo v bezvědomí);-D. Říkal to major Kuľha.

+1/0
3.2.2016 19:36

R83o79m68a39n 78U77r65b96a43n 6677619697184

Mozna na vaclavaku bych zavedl tramvaje tazene konmy jenom pro historii a upoutani turistiky.:-P:-P

0/−6
3.2.2016 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.