Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražští řidiči hřeší hlavně rychlou jízdou. Přibudou zpomalovací pruhy

Sedm milionů korun. To je součet všech pokut, které vloni v Praze rozdali dopravní policisté za rychlou jízdu. Právě překračování rychlosti je v metropoli vůbec nejčastějším prohřeškem, za který úřady rozdávají řidičům body. Jen za posledních deset let je přičetly na účet dohromady 439 tisícům pražským šoférům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a85r77e54k 34H97r50u87b36y 6617642681388

Ten clanek je hruba nepravda, spis lez. Prazsti ridici (presneji ridici v Praze) hresi vsim moznym, ale MP dokaze poznat jenom rychlou jizdu (opet presneji rychlejsi nez stanovenou).

Takze z clanku vyplyvaji 2 poznatky:

- pokud pravidlo porusuje tak velke mnozstvi lidi, je nejspis nastavene spatne

- MP je k nicemu

:-P

0/0
12.2.2016 11:24

M87a12r48e71k 94C40o62z25l 9662430699691

Kamery zaznamenávající přestupky řidičů nedávající přednost chodcům...pokud se nejedná o běžnou kameru, jaká bývá u přechodů pro zdokumentování situace v případě, že se stane nehoda, ale o nějaký nový pokus o buzeraci řidičů, tak to nemůže dlouho vydržet, protože na tom nepůjdou vybírat pokuty. Kamera může zaznamenávat, co chce, ale řidiči nepochybně budou chtít chodce, kterého měli ohrozit, předvolat a vyslechnout. Takže aby to bylo účinné, poslanci by měli patrně nařídit, aby lidé vedle reflexních prvků ještě povinně nosili na krku tabulku s rodným číslem.

0/0
11.2.2016 9:14

D52a12v30i46d 95V67i97k16t39o79r78a 9644724395827

Inu, nejlépe se PRaze vyhnout. Kromě památek v historickém centru, na které se stačí podívat jednou, tam není nic natolik zajímavého, co by za návštěvu (a dopravní buzeraci) stálo. Od doby, co to tam mají pod palcem melouni a jejich přisluhovači, to tam jde s dopravní logikou z kopce a přibývá silničního fašismu.

0/0
7.2.2016 22:49

L64u61k29a78s 65V32o64l48f 4929752818535

Přestože zpomalovacích pruhů, kamer i dalších opatření v ulicích přibývá, počet nehod v Praze se od roku 2011 neustále zvyšuje.

Zdroj:http://praha.idnes.cz/ridici-sbiraji-body-hlavne-kvuli-prekracovani-rychlosti-pep-/praha-zpravy.aspx?c=A160204_2223344_praha-zpravy_nub

A protože to je evidentně k ničemu tak jich přidáme ještě víc :-/

+3/0
5.2.2016 9:25

J49a84r34o15s65l40a58v 65L10e44b57e55d81a 3106949977150

http://www.novinky.cz/auto/393519-studie-kamery-na-krizovatkach-zvysily-nehodovost.html

+1/0
8.2.2016 8:42

J46o86s51e26f 73B39r59o27ž50e92k 7863985612451

Policajti nic jiného než rychlost totiž vůbec neřeší - to je samozřejmě nejjednoduší vrazit někam kde se jezdilo 70 najednou 50tku a radar. Ale nejčastější porušení pravidel provozu, jako je nedání znamení o změně směru jízdy, přejíždění přes plnou čáru, blokování provozu při sjíždění pruhů místo zipu (obzvlášť teď, když jsou skoro všechny vícepruhové ulice rozkouskované a stažené do 1), naopak násilné najíždění z odbočovacích pruhů do druhého - tedy nedání přednosti při jízdě v pruzích - to jsou všechno přestupky, které jsou výrazně nebezpečnější, omezují plynulost a snižují propustnost jizdy. Ale policajti jsou jen lemplové, co radši sedí u radaru místo toho, aby řešili to co je potřeba.

+2/0
5.2.2016 8:43

R22e89n12é 66J57í72š79a 2447167261566

Nacapat nekoho na nesmyslne 30tce a pak to vykazat jako velky problem neni umeni. Ale chytat opravdova prasata, to uz jaksi neumi. Cely clanek mi prijde jak PR pro dalsi buzeraci ridicu...

+10/0
4.2.2016 19:08

P81e68t62r 23S41t77r79a48n74s62k26y 8635139558

Skvěle, další zákazy a omezení jsou přesně to co dopravu v Praze vyřeší, navíc obyvatelé jistě ocení, že se budou auta více zpomalovat a pak zase rozjíždět, to je pro ovzduší to vůbec nejlepší.

+6/0
4.2.2016 14:22

M96i35r52o30s28l67a63v 42H85a83š75p47l 9931789515329

Skvělééé. Jen dál zahustit dopravu a ještě si kamarádi vydělají na stavbě zpomalovačů a zelenosloupkových lesů.

Tak ať MHMP zásadně omezí dopravu v centru a stejně tak zesílí a zlevní MHD a donutí lidi s ní jezdit. O povodních 2002 to fungovalo skvěle.

Zpomalovací pruhy jen zhorší stávající stav a prostředí ve městě. ;-€

+3/0
4.2.2016 12:49

J76i34ř38í 83P94r59a20ž52á86k 9760322941162

Zpomalovací pruhy jsou příčinou podstatného zvýšení emisí v okolí. Úřednictvo by si mělo uvědomit, že zpomalením před zpomalovacím pruhem je kompenzováno razantním rozjezdem za pruhem, což zvýší emise cca 6x.

Efektivnější by bylo instalovat zpomalovací samafory, jak je běžné např. v Portugalsku. Ty neoblafne nikdo. Kdo přijíždí rychle, má na následujícím semaforu čevenou.

+6/−2
4.2.2016 12:43

J47a85n 46S81v48o88b18o46d57a 3317494199873

Zpomalovací semafory u nás jsou. A to ani nemusíte jet nějak rychle.

0/0
4.2.2016 12:46

J89i21ř90í 63P53r51a63ž78á13k 9150212251782

Ty jedoúčelové, pouze pro zpomalení aut, nedodržujících rychlost je u nás minimum. V Portugalsku jsou v každé vesnici na začátku a v polovině obce. Neoblafnete je a zjistíte, že se vyplatí jet předepsanou rychlostí plynule.

+1/0
4.2.2016 13:19

J74o39s46e81f 41B31r81o93ž96e74k 7383885712381

Taky u nás někde jsou - a jsou většinou na to projet je bez ohledu na to, co na nich svítí. Neb většinou to nejsou semafory, které plní předepsanou funkci podle zákona a tedy je není nutné respektovat.

+1/0
5.2.2016 8:45

T41o44m 86S23e46h29n51a17l 4551734835716

Neni levnejsi a efektivnejsi jen znacka 50 s radarem a automatickym generovanim pokut?

0/−1
4.2.2016 13:18

J21i78ř37í 72P56r98a98ž16á66k 9360522601552

Tak automaticky generované pokuty jsem nikde neviděl. Ale ty semafory fungujou zcela spolehlivě a neničí tlumiče ani nezvyšují emise rozjezdy za pruhem..

+1/−1
4.2.2016 13:51

V21i30k26t61o79r 55Š76e39d14i44v37ý 8946581470416

Časem zjistíte, že řidiči zcela klidně jezdí na červenou do křižovatek - pak poděkujte autorům podobných buzeračních nápadů.

Dnes drtivá většina lidí respektuje červenou. Ta znamená, že někdo jiný jede a já musím zastavit, jinak dojde ke kolizi.

Až bude dostatek červených, které budou znamenat pouze upozornění na "nevhodnou" rychlost, část řidičů začne (všechny) červené brát jako nezávazné doporučení.

+4/−1
4.2.2016 14:56

J16i62ř59í 19P19r84a31ž82á86k 9390482841382

Nemylte se. Tyto "regulační" smafory jsou vybaveny kamerami, které vyfotí auto, které jede na červenou. Foto je drahé.

0/−2
4.2.2016 16:09

D25a27v20i28d 35V43i90k52t21o12r21a 9464874235737

Nemylte se. Ve správním řízení tento "přestupek" lze snadno smést ze stolu. Jen fotka nestačí, pokud tedy nechcete popřít samotné základy právního státu.

0/0
7.2.2016 22:52

V47á30c19l95a89v 89Č30e44r53m65á30k 4173350917104

Ale oblafne. Čistě buzerační semafor se prostě projíždí bez ohledu na barvu.

+1/−1
4.2.2016 15:17

J43i68ř37í 51P95r23a90ž25á92k 9460102531922

Následuje foto vašeho auta s barvou semaforu a pokuta. Jak prosté....

0/−2
4.2.2016 16:13

J88o22s87e98f 88B41r91o65ž93e94k 7293175182911

Ale vůbec ne. Foto nic neřeší. Musí to být semafor, který je instalován v souladu se zákonem a těch je naprosté minimum.

0/−1
5.2.2016 8:47

J27i27ř90í 73P62r11a25ž88á30k 9300942761722

Zajeďte se podívat do Portugalska. Vyzkoušejte jak to funguje...

0/0
5.2.2016 9:04

D92a37v29i82d 11V89i41k13t60o98r35a 9224154835917

To, že to někde mají a vofčani raději sklapnou kufry a zacálují, místo aby se bránili, neznamená, že to tam je v souladu s místními zákony.

0/−1
7.2.2016 22:53

J51i50ř20í 59P31r60a89ž98á14k 9260792581262

Asi jste nepochopil principy právního státu. Za nedodržení pravidel a ohrožování nevinných musí následovat trest. jinak by vznikla anarchie.

Až se "vyjezdíte", tak zjistíte, že ostatní na silnici počítají s tím, že jedete povolenou rychlostí a tomu přizpůsobují předjíždění, ....

0/0
8.2.2016 7:22

T26o29m60á79š 16Z40e12m34a90n 3435308814955

A co povolit přiměřenou rychlost? Tu bude dodržovat prakticky každý.

+2/0
5.2.2016 18:50

J85i43ř35í 48P33r51a50ž93á37k 9390302891602

R^

0/0
5.2.2016 19:16

J91a44n 20S12v63o49b20o35d72a 3587734439773

Když se koukám na ta čísla, tak mi to za 10 let přijde jako směšně nízký počet přestupků. No raději však zavedeme další regulace :D

+5/0
4.2.2016 12:36

J84a11r94o65s17l83a21v 96P18l49a15c75h85e58t67k65a 7336846496769

A za kolik nehod/zraneni muze ta vysoka rychlost? Svestky chytaj vetsinou akorat na prehlednych usecich s oddelenymi jizdnimi smery, kde prakticky nic nehrozi(nejvic pokut je ze Strakonicke, Jizni spojky apod.).

+3/0
4.2.2016 12:27

F51r89a91n98t28a 84T55i47m28a10n 7410408821250

A pak že ženské špatně řídí. Ten graf mluví jasně - vybodovaných řidičů 3724 a řidiček jenom 340. Přitom podíl mezi vydanými řidičáky chlapi : ženské je zhruba 50:50.

0/0
4.2.2016 12:22

J67a39r95o28s89l24a24v 73P43l75a54c78h78e98t42k82a 7816666746259

A jaky je podil najetych kilometru? Profesionalni ridici jsou vetsinou muzi.

+3/0
4.2.2016 12:28

F91r38a63n76t64a 75T53i37m81a50n 7190198561940

To je nezjistitelný údaj, kromě těch profesionálních řidičů - tam by to zjistit nějak asi šlo.

+1/0
4.2.2016 12:29

J43a53r90o89s18l94a97v 72P89l58a26c45h28e80t32k35a 7716776626279

No dobre. Pak tedy graf mluvi jasne, ale nerika absolutne nic o tom, jestli ridi lepe zenske nebo chlapi.

+2/0
4.2.2016 12:29

F49r23a11n24t77a 79T15i66m77a98n 7320628871690

No rozhodně dělají míň přestupků, za které se dávají trestné body.

+1/0
4.2.2016 12:32

J14a44r19o90s17l58a78v 73P57l40a51c92h96e90t19k41a 7376186946789

Prepocteno na vydane ridicaky ano. Prepocteno na kilometry to ale dost mozna bude obracene.

+2/0
4.2.2016 12:38

V25i38k85t22o89r 85Š41e19d13i85v24ý 8166531200326

Mimoto bezdůvodná pomalá jízda je také delikt - jen ho nikdo nikdy nestíhá. ;-D

+1/0
4.2.2016 14:57

F53r60a23n46t21a 34T52i32m90a81n 7500718201860

Pokud někdo jede pomalu z toho důvodu, že se bojí řídit, není to bezdůvodně pomalá jízda, protože právě ten strach je důvod.

0/−1
4.2.2016 15:08

V62i70k45t49o96r 83Š72e35d16i15v92ý 8516341620346

Pokud se bojí řídit, nesplňuje požadavek způsobilosti k řízení.

Strach z řízení je důvodem k návštěvě autoškoly nebo psychiatra, nikoli k nesmyslně pomalé jízdě.

+2/0
4.2.2016 15:13

F86r89a78n59t78a 84T88i14m26a22n 7380528281980

Znám spoustu lidí (hlavně holek), co si v 18 letech udělali řidičák (studentské slevy), od té doby nesedli za volant a po letech mají jednoduše strach do auta sednout. Ale určitě to není důvod k odebrání řidičáku a do autoškoly? Jednou si už za řidičák zaplatili, tak proč ho platit podruhé? Taky museli nějak dokázat, že aspoň trochu řídit umí, jinak by ten řidičák nedostali. Mimochodem na toto téma jsou desítky diskuzí, třeba tady:

https://www.modrykonik.cz/forum/volne-diskuze/strach-z-rizeni-automobilu-mate-podobny-problem/

0/−1
4.2.2016 15:19

D59a29v50i90d 21V28i22k87t98o48r27a 9794284975877

Tak si mají zajistit rekondice, buď v autoškole nebo s pomocí svých přátel / rodinných příslušníků na okreskách a v klidnějších hodinách, ne tahat svou nejistotu do ostré dopravy a vytvářet tam nebezpečné situace.

0/0
7.2.2016 22:56

V59á30c55l91a52v 16Č92e45r55m96á58k 4203510467894

No, represe se pořád stupňuje, pořád přibývají kamery, fízlové, všelijaké buzerace právě typu 30kových zón, retardérů, vyhrazených průhů ... a bourá se, podle článku, pořád víc a víc. Není to celé nějak špatně a není ta šílená buzerace kontraproduktivní? Podle mne jednoznačně ano.

+11/−1
4.2.2016 12:18

V76i43k80t23o86r 91Š14e52d85i45v54ý 8676911890106

Není kontraproduktivní. Vybírá se stále víc a víc (a informací o chování lidí je také stále větší objem).

+2/0
4.2.2016 15:14

V57á39c96l60a19v 28Č92e95r30m49á49k 4773130107434

Máte pravdu, já to psal pořád ještě jako kdyby někomu šlo o nějakou bezpečnost. Což ani omylem nejde.

+5/0
4.2.2016 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.