Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražští řidiči hřeší hlavně rychlou jízdou. Přibudou zpomalovací pruhy

Sedm milionů korun. To je součet všech pokut, které vloni v Praze rozdali dopravní policisté za rychlou jízdu. Právě překračování rychlosti je v metropoli vůbec nejčastějším prohřeškem, za který úřady rozdávají řidičům body. Jen za posledních deset let je přičetly na účet dohromady 439 tisícům pražským šoférům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a15r40e17k 80H77r46u98b51y 6327772691948

Ten clanek je hruba nepravda, spis lez. Prazsti ridici (presneji ridici v Praze) hresi vsim moznym, ale MP dokaze poznat jenom rychlou jizdu (opet presneji rychlejsi nez stanovenou).

Takze z clanku vyplyvaji 2 poznatky:

- pokud pravidlo porusuje tak velke mnozstvi lidi, je nejspis nastavene spatne

- MP je k nicemu

:-P

0/0
12.2.2016 11:24

M87a74r64e60k 55C98o94z77l 9782900299731

Kamery zaznamenávající přestupky řidičů nedávající přednost chodcům...pokud se nejedná o běžnou kameru, jaká bývá u přechodů pro zdokumentování situace v případě, že se stane nehoda, ale o nějaký nový pokus o buzeraci řidičů, tak to nemůže dlouho vydržet, protože na tom nepůjdou vybírat pokuty. Kamera může zaznamenávat, co chce, ale řidiči nepochybně budou chtít chodce, kterého měli ohrozit, předvolat a vyslechnout. Takže aby to bylo účinné, poslanci by měli patrně nařídit, aby lidé vedle reflexních prvků ještě povinně nosili na krku tabulku s rodným číslem.

0/0
11.2.2016 9:14

D49a17v57i86d 44V45i34k13t72o55r17a 9984224235157

Inu, nejlépe se PRaze vyhnout. Kromě památek v historickém centru, na které se stačí podívat jednou, tam není nic natolik zajímavého, co by za návštěvu (a dopravní buzeraci) stálo. Od doby, co to tam mají pod palcem melouni a jejich přisluhovači, to tam jde s dopravní logikou z kopce a přibývá silničního fašismu.

0/0
7.2.2016 22:49

L97u94k29a48s 82V90o97l89f 4409762108365

Přestože zpomalovacích pruhů, kamer i dalších opatření v ulicích přibývá, počet nehod v Praze se od roku 2011 neustále zvyšuje.

Zdroj:http://praha.idnes.cz/ridici-sbiraji-body-hlavne-kvuli-prekracovani-rychlosti-pep-/praha-zpravy.aspx?c=A160204_2223344_praha-zpravy_nub

A protože to je evidentně k ničemu tak jich přidáme ještě víc :-/

+3/0
5.2.2016 9:25

J78a49r81o71s24l21a43v 40L69e88b22e17d86a 3536669317420

http://www.novinky.cz/auto/393519-studie-kamery-na-krizovatkach-zvysily-nehodovost.html

+1/0
8.2.2016 8:42

J66o64s48e42f 93B95r81o58ž51e45k 7823515272261

Policajti nic jiného než rychlost totiž vůbec neřeší - to je samozřejmě nejjednoduší vrazit někam kde se jezdilo 70 najednou 50tku a radar. Ale nejčastější porušení pravidel provozu, jako je nedání znamení o změně směru jízdy, přejíždění přes plnou čáru, blokování provozu při sjíždění pruhů místo zipu (obzvlášť teď, když jsou skoro všechny vícepruhové ulice rozkouskované a stažené do 1), naopak násilné najíždění z odbočovacích pruhů do druhého - tedy nedání přednosti při jízdě v pruzích - to jsou všechno přestupky, které jsou výrazně nebezpečnější, omezují plynulost a snižují propustnost jizdy. Ale policajti jsou jen lemplové, co radši sedí u radaru místo toho, aby řešili to co je potřeba.

+2/0
5.2.2016 8:43

R19e43n18é 54J62í89š82a 2927877781826

Nacapat nekoho na nesmyslne 30tce a pak to vykazat jako velky problem neni umeni. Ale chytat opravdova prasata, to uz jaksi neumi. Cely clanek mi prijde jak PR pro dalsi buzeraci ridicu...

+10/0
4.2.2016 19:08

P44e19t82r 22S61t38r34a76n57s72k22y 8615939848

Skvěle, další zákazy a omezení jsou přesně to co dopravu v Praze vyřeší, navíc obyvatelé jistě ocení, že se budou auta více zpomalovat a pak zase rozjíždět, to je pro ovzduší to vůbec nejlepší.

+6/0
4.2.2016 14:22

M52i10r22o71s74l60a88v 52H71a12š72p77l 9981139405589

Skvělééé. Jen dál zahustit dopravu a ještě si kamarádi vydělají na stavbě zpomalovačů a zelenosloupkových lesů.

Tak ať MHMP zásadně omezí dopravu v centru a stejně tak zesílí a zlevní MHD a donutí lidi s ní jezdit. O povodních 2002 to fungovalo skvěle.

Zpomalovací pruhy jen zhorší stávající stav a prostředí ve městě. ;-€

+3/0
4.2.2016 12:49

J72i75ř68í 59P59r86a97ž46á88k 9170572741682

Zpomalovací pruhy jsou příčinou podstatného zvýšení emisí v okolí. Úřednictvo by si mělo uvědomit, že zpomalením před zpomalovacím pruhem je kompenzováno razantním rozjezdem za pruhem, což zvýší emise cca 6x.

Efektivnější by bylo instalovat zpomalovací samafory, jak je běžné např. v Portugalsku. Ty neoblafne nikdo. Kdo přijíždí rychle, má na následujícím semaforu čevenou.

+6/−2
4.2.2016 12:43

J53a96n 81S23v69o19b89o70d30a 3237284929903

Zpomalovací semafory u nás jsou. A to ani nemusíte jet nějak rychle.

0/0
4.2.2016 12:46

J47i80ř49í 83P39r30a45ž98á10k 9450922441342

Ty jedoúčelové, pouze pro zpomalení aut, nedodržujících rychlost je u nás minimum. V Portugalsku jsou v každé vesnici na začátku a v polovině obce. Neoblafnete je a zjistíte, že se vyplatí jet předepsanou rychlostí plynule.

+1/0
4.2.2016 13:19

J65o11s75e82f 66B12r24o83ž28e14k 7903635392921

Taky u nás někde jsou - a jsou většinou na to projet je bez ohledu na to, co na nich svítí. Neb většinou to nejsou semafory, které plní předepsanou funkci podle zákona a tedy je není nutné respektovat.

+1/0
5.2.2016 8:45

T50o87m 51S62e50h65n67a49l 4271954155776

Neni levnejsi a efektivnejsi jen znacka 50 s radarem a automatickym generovanim pokut?

0/−1
4.2.2016 13:18

J37i38ř69í 53P61r87a78ž44á53k 9870932471552

Tak automaticky generované pokuty jsem nikde neviděl. Ale ty semafory fungujou zcela spolehlivě a neničí tlumiče ani nezvyšují emise rozjezdy za pruhem..

+1/−1
4.2.2016 13:51

V25i78k17t28o75r 58Š29e98d36i94v21ý 8576811510786

Časem zjistíte, že řidiči zcela klidně jezdí na červenou do křižovatek - pak poděkujte autorům podobných buzeračních nápadů.

Dnes drtivá většina lidí respektuje červenou. Ta znamená, že někdo jiný jede a já musím zastavit, jinak dojde ke kolizi.

Až bude dostatek červených, které budou znamenat pouze upozornění na "nevhodnou" rychlost, část řidičů začne (všechny) červené brát jako nezávazné doporučení.

+4/−1
4.2.2016 14:56

J66i25ř83í 78P77r88a73ž84á23k 9740512121842

Nemylte se. Tyto "regulační" smafory jsou vybaveny kamerami, které vyfotí auto, které jede na červenou. Foto je drahé.

0/−2
4.2.2016 16:09

D93a48v61i92d 14V17i34k85t59o30r50a 9474844775107

Nemylte se. Ve správním řízení tento "přestupek" lze snadno smést ze stolu. Jen fotka nestačí, pokud tedy nechcete popřít samotné základy právního státu.

0/0
7.2.2016 22:52

V43á58c94l79a46v 10Č77e38r14m25á69k 4653510927924

Ale oblafne. Čistě buzerační semafor se prostě projíždí bez ohledu na barvu.

+1/−1
4.2.2016 15:17

J53i34ř56í 44P15r86a42ž27á53k 9740262911162

Následuje foto vašeho auta s barvou semaforu a pokuta. Jak prosté....

0/−2
4.2.2016 16:13

J93o42s40e91f 21B72r51o64ž78e71k 7643835262201

Ale vůbec ne. Foto nic neřeší. Musí to být semafor, který je instalován v souladu se zákonem a těch je naprosté minimum.

0/−1
5.2.2016 8:47

J57i76ř43í 50P82r92a66ž76á26k 9900502711222

Zajeďte se podívat do Portugalska. Vyzkoušejte jak to funguje...

0/0
5.2.2016 9:04

D10a40v51i14d 29V17i71k43t70o83r77a 9544774515387

To, že to někde mají a vofčani raději sklapnou kufry a zacálují, místo aby se bránili, neznamená, že to tam je v souladu s místními zákony.

0/−1
7.2.2016 22:53

J74i61ř90í 59P88r76a83ž50á19k 9340422981492

Asi jste nepochopil principy právního státu. Za nedodržení pravidel a ohrožování nevinných musí následovat trest. jinak by vznikla anarchie.

Až se "vyjezdíte", tak zjistíte, že ostatní na silnici počítají s tím, že jedete povolenou rychlostí a tomu přizpůsobují předjíždění, ....

0/0
8.2.2016 7:22

T27o25m48á51š 48Z59e50m34a36n 3675448764545

A co povolit přiměřenou rychlost? Tu bude dodržovat prakticky každý.

+2/0
5.2.2016 18:50

J76i86ř91í 65P94r15a50ž37á11k 9640102891822

R^

0/0
5.2.2016 19:16

J45a26n 89S42v79o85b18o31d25a 3547444359153

Když se koukám na ta čísla, tak mi to za 10 let přijde jako směšně nízký počet přestupků. No raději však zavedeme další regulace :D

+5/0
4.2.2016 12:36

J27a10r14o47s93l55a82v 44P10l96a57c53h38e37t57k21a 7266606486609

A za kolik nehod/zraneni muze ta vysoka rychlost? Svestky chytaj vetsinou akorat na prehlednych usecich s oddelenymi jizdnimi smery, kde prakticky nic nehrozi(nejvic pokut je ze Strakonicke, Jizni spojky apod.).

+3/0
4.2.2016 12:27

F64r24a34n43t93a 86T58i68m32a60n 7410568391880

A pak že ženské špatně řídí. Ten graf mluví jasně - vybodovaných řidičů 3724 a řidiček jenom 340. Přitom podíl mezi vydanými řidičáky chlapi : ženské je zhruba 50:50.

0/0
4.2.2016 12:22

J87a50r33o62s69l53a17v 48P45l29a41c87h50e58t59k20a 7986936956749

A jaky je podil najetych kilometru? Profesionalni ridici jsou vetsinou muzi.

+3/0
4.2.2016 12:28

F50r12a75n69t53a 16T96i24m21a48n 7640108231490

To je nezjistitelný údaj, kromě těch profesionálních řidičů - tam by to zjistit nějak asi šlo.

+1/0
4.2.2016 12:29

J48a16r87o62s89l93a53v 26P77l14a12c15h46e98t18k22a 7616476606649

No dobre. Pak tedy graf mluvi jasne, ale nerika absolutne nic o tom, jestli ridi lepe zenske nebo chlapi.

+2/0
4.2.2016 12:29

F48r84a74n63t19a 63T56i91m36a95n 7630418731110

No rozhodně dělají míň přestupků, za které se dávají trestné body.

+1/0
4.2.2016 12:32

J20a52r32o46s13l11a30v 33P34l70a67c47h68e97t16k98a 7866276496589

Prepocteno na vydane ridicaky ano. Prepocteno na kilometry to ale dost mozna bude obracene.

+2/0
4.2.2016 12:38

V10i62k41t33o52r 36Š47e61d88i81v50ý 8706401450886

Mimoto bezdůvodná pomalá jízda je také delikt - jen ho nikdo nikdy nestíhá. ;-D

+1/0
4.2.2016 14:57

F64r89a24n43t58a 43T24i60m13a95n 7710938581850

Pokud někdo jede pomalu z toho důvodu, že se bojí řídit, není to bezdůvodně pomalá jízda, protože právě ten strach je důvod.

0/−1
4.2.2016 15:08

V36i19k46t90o25r 10Š56e21d97i92v76ý 8636681430526

Pokud se bojí řídit, nesplňuje požadavek způsobilosti k řízení.

Strach z řízení je důvodem k návštěvě autoškoly nebo psychiatra, nikoli k nesmyslně pomalé jízdě.

+2/0
4.2.2016 15:13

F30r96a16n33t18a 50T19i71m82a89n 7240848121370

Znám spoustu lidí (hlavně holek), co si v 18 letech udělali řidičák (studentské slevy), od té doby nesedli za volant a po letech mají jednoduše strach do auta sednout. Ale určitě to není důvod k odebrání řidičáku a do autoškoly? Jednou si už za řidičák zaplatili, tak proč ho platit podruhé? Taky museli nějak dokázat, že aspoň trochu řídit umí, jinak by ten řidičák nedostali. Mimochodem na toto téma jsou desítky diskuzí, třeba tady:

https://www.modrykonik.cz/forum/volne-diskuze/strach-z-rizeni-automobilu-mate-podobny-problem/

0/−1
4.2.2016 15:19

D37a80v41i87d 74V61i71k13t78o25r44a 9414534915317

Tak si mají zajistit rekondice, buď v autoškole nebo s pomocí svých přátel / rodinných příslušníků na okreskách a v klidnějších hodinách, ne tahat svou nejistotu do ostré dopravy a vytvářet tam nebezpečné situace.

0/0
7.2.2016 22:56

V66á94c74l80a18v 82Č98e64r69m49á45k 4273460637114

No, represe se pořád stupňuje, pořád přibývají kamery, fízlové, všelijaké buzerace právě typu 30kových zón, retardérů, vyhrazených průhů ... a bourá se, podle článku, pořád víc a víc. Není to celé nějak špatně a není ta šílená buzerace kontraproduktivní? Podle mne jednoznačně ano.

+11/−1
4.2.2016 12:18

V10i25k54t82o69r 22Š44e74d93i81v79ý 8266271890876

Není kontraproduktivní. Vybírá se stále víc a víc (a informací o chování lidí je také stále větší objem).

+2/0
4.2.2016 15:14

V76á95c27l50a25v 93Č49e14r92m54á38k 4253700487384

Máte pravdu, já to psal pořád ještě jako kdyby někomu šlo o nějakou bezpečnost. Což ani omylem nejde.

+5/0
4.2.2016 15:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.