Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražští řidiči hřeší hlavně rychlou jízdou. Přibudou zpomalovací pruhy

Sedm milionů korun. To je součet všech pokut, které vloni v Praze rozdali dopravní policisté za rychlou jízdu. Právě překračování rychlosti je v metropoli vůbec nejčastějším prohřeškem, za který úřady rozdávají řidičům body. Jen za posledních deset let je přičetly na účet dohromady 439 tisícům pražským šoférům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a79r72e17k 78H79r80u50b83y 6777232831588

Ten clanek je hruba nepravda, spis lez. Prazsti ridici (presneji ridici v Praze) hresi vsim moznym, ale MP dokaze poznat jenom rychlou jizdu (opet presneji rychlejsi nez stanovenou).

Takze z clanku vyplyvaji 2 poznatky:

- pokud pravidlo porusuje tak velke mnozstvi lidi, je nejspis nastavene spatne

- MP je k nicemu

:-P

0/0
12.2.2016 11:24

M70a12r76e71k 42C78o68z74l 9682650319661

Kamery zaznamenávající přestupky řidičů nedávající přednost chodcům...pokud se nejedná o běžnou kameru, jaká bývá u přechodů pro zdokumentování situace v případě, že se stane nehoda, ale o nějaký nový pokus o buzeraci řidičů, tak to nemůže dlouho vydržet, protože na tom nepůjdou vybírat pokuty. Kamera může zaznamenávat, co chce, ale řidiči nepochybně budou chtít chodce, kterého měli ohrozit, předvolat a vyslechnout. Takže aby to bylo účinné, poslanci by měli patrně nařídit, aby lidé vedle reflexních prvků ještě povinně nosili na krku tabulku s rodným číslem.

0/0
11.2.2016 9:14

D55a36v27i22d 71V54i16k50t61o70r82a 9224764805937

Inu, nejlépe se PRaze vyhnout. Kromě památek v historickém centru, na které se stačí podívat jednou, tam není nic natolik zajímavého, co by za návštěvu (a dopravní buzeraci) stálo. Od doby, co to tam mají pod palcem melouni a jejich přisluhovači, to tam jde s dopravní logikou z kopce a přibývá silničního fašismu.

0/0
7.2.2016 22:49

L25u78k34a96s 43V63o60l77f 4599582428545

Přestože zpomalovacích pruhů, kamer i dalších opatření v ulicích přibývá, počet nehod v Praze se od roku 2011 neustále zvyšuje.

Zdroj:http://praha.idnes.cz/ridici-sbiraji-body-hlavne-kvuli-prekracovani-rychlosti-pep-/praha-zpravy.aspx?c=A160204_2223344_praha-zpravy_nub

A protože to je evidentně k ničemu tak jich přidáme ještě víc :-/

+3/0
5.2.2016 9:25

J52a15r83o20s16l85a22v 34L53e33b70e16d68a 3776189197410

http://www.novinky.cz/auto/393519-studie-kamery-na-krizovatkach-zvysily-nehodovost.html

+1/0
8.2.2016 8:42

J93o59s64e97f 73B29r53o86ž95e68k 7213725662441

Policajti nic jiného než rychlost totiž vůbec neřeší - to je samozřejmě nejjednoduší vrazit někam kde se jezdilo 70 najednou 50tku a radar. Ale nejčastější porušení pravidel provozu, jako je nedání znamení o změně směru jízdy, přejíždění přes plnou čáru, blokování provozu při sjíždění pruhů místo zipu (obzvlášť teď, když jsou skoro všechny vícepruhové ulice rozkouskované a stažené do 1), naopak násilné najíždění z odbočovacích pruhů do druhého - tedy nedání přednosti při jízdě v pruzích - to jsou všechno přestupky, které jsou výrazně nebezpečnější, omezují plynulost a snižují propustnost jizdy. Ale policajti jsou jen lemplové, co radši sedí u radaru místo toho, aby řešili to co je potřeba.

+2/0
5.2.2016 8:43

R21e95n72é 95J19í64š97a 2117697931816

Nacapat nekoho na nesmyslne 30tce a pak to vykazat jako velky problem neni umeni. Ale chytat opravdova prasata, to uz jaksi neumi. Cely clanek mi prijde jak PR pro dalsi buzeraci ridicu...

+10/0
4.2.2016 19:08

P30e70t55r 63S89t74r84a51n68s28k63y 8825889548

Skvěle, další zákazy a omezení jsou přesně to co dopravu v Praze vyřeší, navíc obyvatelé jistě ocení, že se budou auta více zpomalovat a pak zase rozjíždět, to je pro ovzduší to vůbec nejlepší.

+6/0
4.2.2016 14:22

M40i63r65o29s88l52a23v 80H66a35š94p72l 9141229985759

Skvělééé. Jen dál zahustit dopravu a ještě si kamarádi vydělají na stavbě zpomalovačů a zelenosloupkových lesů.

Tak ať MHMP zásadně omezí dopravu v centru a stejně tak zesílí a zlevní MHD a donutí lidi s ní jezdit. O povodních 2002 to fungovalo skvěle.

Zpomalovací pruhy jen zhorší stávající stav a prostředí ve městě. ;-€

+3/0
4.2.2016 12:49

J94i57ř94í 13P90r98a81ž41á42k 9780452861242

Zpomalovací pruhy jsou příčinou podstatného zvýšení emisí v okolí. Úřednictvo by si mělo uvědomit, že zpomalením před zpomalovacím pruhem je kompenzováno razantním rozjezdem za pruhem, což zvýší emise cca 6x.

Efektivnější by bylo instalovat zpomalovací samafory, jak je běžné např. v Portugalsku. Ty neoblafne nikdo. Kdo přijíždí rychle, má na následujícím semaforu čevenou.

+6/−2
4.2.2016 12:43

J75a91n 41S89v17o64b33o43d45a 3507154399173

Zpomalovací semafory u nás jsou. A to ani nemusíte jet nějak rychle.

0/0
4.2.2016 12:46

J89i88ř37í 94P12r80a39ž68á51k 9670352931502

Ty jedoúčelové, pouze pro zpomalení aut, nedodržujících rychlost je u nás minimum. V Portugalsku jsou v každé vesnici na začátku a v polovině obce. Neoblafnete je a zjistíte, že se vyplatí jet předepsanou rychlostí plynule.

+1/0
4.2.2016 13:19

J48o64s82e86f 56B73r76o92ž51e59k 7123405232141

Taky u nás někde jsou - a jsou většinou na to projet je bez ohledu na to, co na nich svítí. Neb většinou to nejsou semafory, které plní předepsanou funkci podle zákona a tedy je není nutné respektovat.

+1/0
5.2.2016 8:45

T44o51m 60S22e53h96n61a91l 4911524145826

Neni levnejsi a efektivnejsi jen znacka 50 s radarem a automatickym generovanim pokut?

0/−1
4.2.2016 13:18

J42i15ř83í 17P50r72a64ž23á23k 9830782611622

Tak automaticky generované pokuty jsem nikde neviděl. Ale ty semafory fungujou zcela spolehlivě a neničí tlumiče ani nezvyšují emise rozjezdy za pruhem..

+1/−1
4.2.2016 13:51

V58i65k39t95o46r 76Š91e70d66i34v33ý 8986171220496

Časem zjistíte, že řidiči zcela klidně jezdí na červenou do křižovatek - pak poděkujte autorům podobných buzeračních nápadů.

Dnes drtivá většina lidí respektuje červenou. Ta znamená, že někdo jiný jede a já musím zastavit, jinak dojde ke kolizi.

Až bude dostatek červených, které budou znamenat pouze upozornění na "nevhodnou" rychlost, část řidičů začne (všechny) červené brát jako nezávazné doporučení.

+4/−1
4.2.2016 14:56

J52i86ř71í 90P44r51a89ž44á86k 9670522601672

Nemylte se. Tyto "regulační" smafory jsou vybaveny kamerami, které vyfotí auto, které jede na červenou. Foto je drahé.

0/−2
4.2.2016 16:09

D58a90v31i66d 80V60i90k48t95o61r94a 9164364895707

Nemylte se. Ve správním řízení tento "přestupek" lze snadno smést ze stolu. Jen fotka nestačí, pokud tedy nechcete popřít samotné základy právního státu.

0/0
7.2.2016 22:52

V58á82c51l65a51v 72Č69e96r17m69á28k 4173740947184

Ale oblafne. Čistě buzerační semafor se prostě projíždí bez ohledu na barvu.

+1/−1
4.2.2016 15:17

J77i34ř41í 13P18r43a12ž41á35k 9610582141892

Následuje foto vašeho auta s barvou semaforu a pokuta. Jak prosté....

0/−2
4.2.2016 16:13

J20o94s38e24f 10B72r48o19ž69e19k 7123165282601

Ale vůbec ne. Foto nic neřeší. Musí to být semafor, který je instalován v souladu se zákonem a těch je naprosté minimum.

0/−1
5.2.2016 8:47

J69i73ř89í 71P41r31a66ž86á37k 9120582671392

Zajeďte se podívat do Portugalska. Vyzkoušejte jak to funguje...

0/0
5.2.2016 9:04

D25a79v19i39d 88V24i65k17t96o73r88a 9914744325687

To, že to někde mají a vofčani raději sklapnou kufry a zacálují, místo aby se bránili, neznamená, že to tam je v souladu s místními zákony.

0/−1
7.2.2016 22:53

J68i64ř31í 11P12r24a51ž71á60k 9710852721682

Asi jste nepochopil principy právního státu. Za nedodržení pravidel a ohrožování nevinných musí následovat trest. jinak by vznikla anarchie.

Až se "vyjezdíte", tak zjistíte, že ostatní na silnici počítají s tím, že jedete povolenou rychlostí a tomu přizpůsobují předjíždění, ....

0/0
8.2.2016 7:22

T52o18m10á21š 50Z15e19m92a88n 3105718264135

A co povolit přiměřenou rychlost? Tu bude dodržovat prakticky každý.

+2/0
5.2.2016 18:50

J93i61ř76í 25P81r48a55ž43á27k 9670472371652

R^

0/0
5.2.2016 19:16

J37a10n 38S47v78o27b37o92d47a 3537654889793

Když se koukám na ta čísla, tak mi to za 10 let přijde jako směšně nízký počet přestupků. No raději však zavedeme další regulace :D

+5/0
4.2.2016 12:36

J33a27r59o74s74l31a38v 84P21l56a19c83h55e13t33k22a 7186906426739

A za kolik nehod/zraneni muze ta vysoka rychlost? Svestky chytaj vetsinou akorat na prehlednych usecich s oddelenymi jizdnimi smery, kde prakticky nic nehrozi(nejvic pokut je ze Strakonicke, Jizni spojky apod.).

+3/0
4.2.2016 12:27

F23r48a81n92t59a 61T92i97m75a11n 7230338591920

A pak že ženské špatně řídí. Ten graf mluví jasně - vybodovaných řidičů 3724 a řidiček jenom 340. Přitom podíl mezi vydanými řidičáky chlapi : ženské je zhruba 50:50.

0/0
4.2.2016 12:22

J31a26r67o92s71l16a37v 51P88l81a37c93h71e34t68k35a 7446746566169

A jaky je podil najetych kilometru? Profesionalni ridici jsou vetsinou muzi.

+3/0
4.2.2016 12:28

F20r78a76n80t25a 68T45i85m44a55n 7940608951190

To je nezjistitelný údaj, kromě těch profesionálních řidičů - tam by to zjistit nějak asi šlo.

+1/0
4.2.2016 12:29

J64a89r91o32s48l11a17v 20P39l14a77c33h97e36t50k41a 7876876846469

No dobre. Pak tedy graf mluvi jasne, ale nerika absolutne nic o tom, jestli ridi lepe zenske nebo chlapi.

+2/0
4.2.2016 12:29

F61r21a47n89t21a 56T46i90m64a53n 7360428431740

No rozhodně dělají míň přestupků, za které se dávají trestné body.

+1/0
4.2.2016 12:32

J24a14r44o51s51l17a14v 13P67l46a76c46h44e46t59k93a 7236166716219

Prepocteno na vydane ridicaky ano. Prepocteno na kilometry to ale dost mozna bude obracene.

+2/0
4.2.2016 12:38

V72i13k78t53o42r 37Š54e69d29i74v60ý 8516901630616

Mimoto bezdůvodná pomalá jízda je také delikt - jen ho nikdo nikdy nestíhá. ;-D

+1/0
4.2.2016 14:57

F36r37a53n45t42a 39T56i17m79a52n 7430198121530

Pokud někdo jede pomalu z toho důvodu, že se bojí řídit, není to bezdůvodně pomalá jízda, protože právě ten strach je důvod.

0/−1
4.2.2016 15:08

V15i59k22t35o71r 63Š51e10d64i97v18ý 8786581430486

Pokud se bojí řídit, nesplňuje požadavek způsobilosti k řízení.

Strach z řízení je důvodem k návštěvě autoškoly nebo psychiatra, nikoli k nesmyslně pomalé jízdě.

+2/0
4.2.2016 15:13

F71r26a94n53t82a 97T66i85m62a35n 7770428551710

Znám spoustu lidí (hlavně holek), co si v 18 letech udělali řidičák (studentské slevy), od té doby nesedli za volant a po letech mají jednoduše strach do auta sednout. Ale určitě to není důvod k odebrání řidičáku a do autoškoly? Jednou si už za řidičák zaplatili, tak proč ho platit podruhé? Taky museli nějak dokázat, že aspoň trochu řídit umí, jinak by ten řidičák nedostali. Mimochodem na toto téma jsou desítky diskuzí, třeba tady:

https://www.modrykonik.cz/forum/volne-diskuze/strach-z-rizeni-automobilu-mate-podobny-problem/

0/−1
4.2.2016 15:19

D73a88v93i45d 66V74i68k11t38o64r90a 9964844365877

Tak si mají zajistit rekondice, buď v autoškole nebo s pomocí svých přátel / rodinných příslušníků na okreskách a v klidnějších hodinách, ne tahat svou nejistotu do ostré dopravy a vytvářet tam nebezpečné situace.

0/0
7.2.2016 22:56

V47á34c60l97a73v 41Č79e27r23m58á70k 4173910367724

No, represe se pořád stupňuje, pořád přibývají kamery, fízlové, všelijaké buzerace právě typu 30kových zón, retardérů, vyhrazených průhů ... a bourá se, podle článku, pořád víc a víc. Není to celé nějak špatně a není ta šílená buzerace kontraproduktivní? Podle mne jednoznačně ano.

+11/−1
4.2.2016 12:18

V46i84k18t53o92r 33Š28e84d22i75v72ý 8136241650876

Není kontraproduktivní. Vybírá se stále víc a víc (a informací o chování lidí je také stále větší objem).

+2/0
4.2.2016 15:14

V90á10c80l58a73v 86Č52e81r57m97á42k 4193750327184

Máte pravdu, já to psal pořád ještě jako kdyby někomu šlo o nějakou bezpečnost. Což ani omylem nejde.

+5/0
4.2.2016 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.