- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten clanek je hruba nepravda, spis lez. Prazsti ridici (presneji ridici v Praze) hresi vsim moznym, ale MP dokaze poznat jenom rychlou jizdu (opet presneji rychlejsi nez stanovenou).
Takze z clanku vyplyvaji 2 poznatky:
- pokud pravidlo porusuje tak velke mnozstvi lidi, je nejspis nastavene spatne
- MP je k nicemu
Kamery zaznamenávající přestupky řidičů nedávající přednost chodcům...pokud se nejedná o běžnou kameru, jaká bývá u přechodů pro zdokumentování situace v případě, že se stane nehoda, ale o nějaký nový pokus o buzeraci řidičů, tak to nemůže dlouho vydržet, protože na tom nepůjdou vybírat pokuty. Kamera může zaznamenávat, co chce, ale řidiči nepochybně budou chtít chodce, kterého měli ohrozit, předvolat a vyslechnout. Takže aby to bylo účinné, poslanci by měli patrně nařídit, aby lidé vedle reflexních prvků ještě povinně nosili na krku tabulku s rodným číslem.
Inu, nejlépe se PRaze vyhnout. Kromě památek v historickém centru, na které se stačí podívat jednou, tam není nic natolik zajímavého, co by za návštěvu (a dopravní buzeraci) stálo. Od doby, co to tam mají pod palcem melouni a jejich přisluhovači, to tam jde s dopravní logikou z kopce a přibývá silničního fašismu.
Přestože zpomalovacích pruhů, kamer i dalších opatření v ulicích přibývá, počet nehod v Praze se od roku 2011 neustále zvyšuje.
A protože to je evidentně k ničemu tak jich přidáme ještě víc
Policajti nic jiného než rychlost totiž vůbec neřeší - to je samozřejmě nejjednoduší vrazit někam kde se jezdilo 70 najednou 50tku a radar. Ale nejčastější porušení pravidel provozu, jako je nedání znamení o změně směru jízdy, přejíždění přes plnou čáru, blokování provozu při sjíždění pruhů místo zipu (obzvlášť teď, když jsou skoro všechny vícepruhové ulice rozkouskované a stažené do 1), naopak násilné najíždění z odbočovacích pruhů do druhého - tedy nedání přednosti při jízdě v pruzích - to jsou všechno přestupky, které jsou výrazně nebezpečnější, omezují plynulost a snižují propustnost jizdy. Ale policajti jsou jen lemplové, co radši sedí u radaru místo toho, aby řešili to co je potřeba.
Nacapat nekoho na nesmyslne 30tce a pak to vykazat jako velky problem neni umeni. Ale chytat opravdova prasata, to uz jaksi neumi. Cely clanek mi prijde jak PR pro dalsi buzeraci ridicu...
Skvěle, další zákazy a omezení jsou přesně to co dopravu v Praze vyřeší, navíc obyvatelé jistě ocení, že se budou auta více zpomalovat a pak zase rozjíždět, to je pro ovzduší to vůbec nejlepší.
Skvělééé. Jen dál zahustit dopravu a ještě si kamarádi vydělají na stavbě zpomalovačů a zelenosloupkových lesů.
Tak ať MHMP zásadně omezí dopravu v centru a stejně tak zesílí a zlevní MHD a donutí lidi s ní jezdit. O povodních 2002 to fungovalo skvěle.
Zpomalovací pruhy jen zhorší stávající stav a prostředí ve městě.
Zpomalovací pruhy jsou příčinou podstatného zvýšení emisí v okolí. Úřednictvo by si mělo uvědomit, že zpomalením před zpomalovacím pruhem je kompenzováno razantním rozjezdem za pruhem, což zvýší emise cca 6x.
Efektivnější by bylo instalovat zpomalovací samafory, jak je běžné např. v Portugalsku. Ty neoblafne nikdo. Kdo přijíždí rychle, má na následujícím semaforu čevenou.
Zpomalovací semafory u nás jsou. A to ani nemusíte jet nějak rychle.
Když se koukám na ta čísla, tak mi to za 10 let přijde jako směšně nízký počet přestupků. No raději však zavedeme další regulace :D