Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní tramvaj „Evička“ vozí cestující, potkáte ji na třech linkách

Nová nízkopodlažní tramvaj typu EVO 1, které se začalo přezdívat „Evička“, svezla tento týden po Praze první cestující na pravidelných trasách. Od pondělí jezdí na lince 6, o víkendu pak na linkách 5 a 7. Zkušební provoz s cestujícími potrvá až do konce srpna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M13a56r10t85i61n 44O47c14h 7709924915766

Mě pořád přijdou trajfy

lepší, nemusí se kvůli nim budovat glajzy...

0/0
6.2.2016 19:53

J44a91n 54H37o16z54á52k 2181295754917

Po shlédnutí videa bych rád věděl, kam v té uzounké tramvaji se naskládá těch uváděných 80 stojících a jak poté vystupují oněmi čtyřmi dveřmi !

0/0
6.2.2016 6:28

J98o53s33e30f 45Š52v96e85c 6555146334603

kdyby použili kastli T2, vypadala by podstatně líp

+1/−1
5.2.2016 23:22

V20á18c81l44a58v 52S26v16o38b49o27d38a 5816788329

Evičko,jsi nádherná.

+1/−1
5.2.2016 23:17

P69a78v54e64l 47J37u64r11á42n38y24i 9116612729171

Je krásná.Pohodlné sezení,paráda ;) Ale magistrát HL.m Prahy spolu s DPP to prostě nevezmou i když je to o 2/3 levnější tramvaj než-li Škoda 15T.DPP a Magistrát HL.m. Prahy spolu s Českými drahami lezou Škodě Trasportion do pr**le bohužel a dokuď se to nezmění,tak se nemůžeme těšit kvalitním vozům :(

+4/0
5.2.2016 21:40

M46a72r21c40e44l 28H33r20o93c64h 9129689622

Do tramvají je potřeba nacpat hodně lidí, chápeme?

0/−2
5.2.2016 21:46

P59a35v93e47l 66J29u36r16á10n48y85i 9336542179491

A co brání tomu spřáhnout dvě Evo1 za sebou? hmm? Stejně tak jezdí legendární T3 či například T6A5 ;)

+2/0
5.2.2016 21:54

M16a43r50c64e42l 30H13r53o27c51h 9439139462

A pořád menší kapacita. Furt nedocvaká?

0/−3
5.2.2016 21:55

P68a60v98e44l 67J12u51r16á43n76y44i 9426462119451

Kapacita jedné tramvaje 15T je cca 300 osob a kapacita jednoho vozu Evo1 je 158 osob čili dva vozy Evo1 mají také přes 300 osob.kapacita stejná!

+3/0
5.2.2016 21:59

P33a35v16e89l 21J83u14r59á24n47y36i 9416552819751

Výsledná cena je však v porovnání s 15T o více jak třetinu nižší.Evo1 stojí 20 milionů se dvěma vozy Evo1 to dá 40 milionů a 15T cca 70 milionů.Chápeme?

+5/0
5.2.2016 22:02

M94a32r25t89i46n 48V48o50k65o51u64n 9438713663166

je krasna!

+1/−3
5.2.2016 21:01

J95a29n66a 30N91o44v53a91k61o64v11a 1849963410697

No tahle vypada dobre uz se na ni tesim, ale stare stejne byli nej

Me se nelibi ty dlouhe nove nizkopodlazni, take jsem si vsimla, ze behem pul roku. Uz dvakrat do sebe ty tramvaje nabourali, ze ta ta druha nedobrzdila, tak bud je problem v brzdach,nebo v ridicich, ze ti ridici proste zareaguji normalne jak byli zvykli u starych a tyhle nove proste asi to maji spozdene, nevim, me to prijde divne a hlavne my nejsou moc sympaticke, hlavne porad klouzu ze sedacky

+3/−2
5.2.2016 20:44

M94i34c66h80a21l 26R55e63j95z83e83k 5506477565501

Stare bouraly taky a taky nedobrzdily.

+2/−1
5.2.2016 21:38

M41a91r17c24e39l 22H87r60o82c60h 9789339372

Proletěl jsem se i ve staré. Padala červená, dvě tramvaje za sebou. První řidič si pomyslel "flekujeme," druhý "dupnem na to projíždíme." Svalovat to na brzdy je stupidní.

+1/0
5.2.2016 21:49

D81a47n63i53e34l 81Ř69e18h14á85č94e15k 5497643701457

"Míst k sezení je třicet, dalších osmdesát lidí vůz pojme na stání." ... kteří jim to závidí.

0/0
5.2.2016 19:28

D18a93v15i44d 21Š32a19f77r81á11n57e17k 5727824297413

Ta tramvaj vypadá na dnešní dobu dost otřesně. Kdyby si zaplatili designéra, tak by si to možná někdo i koupil.

Celkem mě překvapuje, jak je malá. Výhoda tramvajové dopravy totiž spočívá v kapacitě přepravy, kterou jiné dopravní prostředky nemají. Malokapacitní tramvaje byly trhák možná tak za Křižíka.

+2/−8
5.2.2016 18:23
Foto

P91a27v81e58l 30F40r26u65m86e41r36t 5157224187888

Ano, v tom je jistě výhoda tramvajové dopravy, ale např. o víkendu jistě budete radši, když vám přijede 1 krátká tramvaj každých 7.5 minut místo jedné dlouhé každých 15 minut.

A pražská nebo obecně česká MHD bývá v tomhle podle mě lepší, sice tu nemáme nějaké megadlouhé tramvaje jako třeba v Budapešti, ale na druhou stranu tu máme krátké intervaly i přes den, což rozhodně není standardem všude na západ od nás.

Jinak tramvaj je to podle mě hodně povedená. 100% low floor, klimatizace, hodně dveří (rovnoměrně rozložených po celé délce) a třeba ty žluté sedačky uvnitř se mi vysloveně líbí, rozhodně o řád lepší, než ty věčné reinkarnace starých T3 ve formě varií, tohle lze skutečně považovat za plnohodnotnou novou tramvaj.

+7/−1
5.2.2016 18:40

D27a25v74i66d 72Š87a26f58r38á84n70e32k 5337624457303

Ono je to spíš tak, že jako provozovatel si nemůžete dovolit mít jedny tramvaje na týden a druhé na víkend. O víkendu prostě jezdí dlouhé v delších intervalech. Jiné řešení se tady moc nenabízí.

+1/−2
5.2.2016 18:51
Foto

P66a62v22e32l 82F21r24u77m77e49r57t 5797954137648

Tak evidentě (nejen) v Praze se řešení nabízí v podobě doplňkových linek typu 6 i ve všední dny a nebo pak spřahováním do souprav, jako je to u současných tramvají T3.

Takže bych se nebál o to, že by nějaký typ tramvaje 5 dní stál ve vozovně a byl v provozu jen 2 dny o víkendu.

A ještě tu máme každodenní noční provoz, kde by dlouhé tramvaje byly moc nebo by se musely prodloužit intervaly.

+2/0
5.2.2016 18:54
Foto

P72a22v10e88l 57F18r62u68m14e11r32t 5307444687928

Prostě část sólo (spřahovatelných) tramvají při současné podobě MHD tu být musí, tak klidně tahle tramvaj by mohla být docela pěknou náhradou části v budoucnu vyřazených T3.

0/0
5.2.2016 19:04

D41a33v94i15d 48Š58a94f66r73á16n10e96k 5877324397453

Přijde mi, že od těch spřahovatelných tramvají se dost upouští, zrovna jako skončily autobusy s přívěsem. Asi především z důvodu bezpečnosti cestujících, kdy v jednom voze má řidič větší přehled o cekové situaci.

Nejsem si vědom, že by se za poslední dekádu u nás nějaké rozpojovatelné tramvaje vyrobily.

0/0
5.2.2016 19:55
Foto

M34i30l97o20š 33F72. 87P22e13c93h18a30r 3593901790185

Autobusy s přívěsem je něco jiného – přívěs nemůže jezdit samostatně.

0/0
6.2.2016 22:04

J83o18s33e83f 89Š63v15e76c 6545356824573

slepili ji z dílů ze všech typů pražských tramvají, co byly na šmelcu použitelné

+1/−2
5.2.2016 23:25

E20v73ž45e73n 65P69o94l24á70k 3828178601173

Jenže když už někde vede trať, tak se rozhodně vyplatí víc zde provozovat krátkou tramvaj než autobus, protože má mnohem nižší variabilní náklady.

0/0
7.2.2016 11:57

J70a64n 95C82h88o13b98o15t 5212424468351

Průmyslový design by ovšem neměl dělat každý trotl.

+2/−2
5.2.2016 18:23

S35t20a70n34d47a 73C22h47v79o77s32t 1422588

Slysel jsem dnes rozhovor, ze je desne neprakticka. Stojici si nemaji kam stoupnout (uzke ulicky, vsude stojici prekazeji) a sedadla jsou na vyvysenem schode, takze cestujici s omezenimi v pohybu tam maji problemy se vyskrabat a pak zase sejit dolu. :-/

+3/−3
5.2.2016 15:31

I44v27a 35S53e91d48l20á23č93k70o68v98á 0

cestují s omezením pohybu mají dostatek míst na sezení uprostřed, kde nejsou sedadla na schodu, jezdí i v Plzni a nevím, že by někdo měl problém.

+8/0
5.2.2016 17:02

J35a25n 62C44h48o26b21o40t 5962244618171

Co znamená dostatek? Že když takové místo někdo potřebuje, musí z něj vyštvat někoho, kdo už tam sedí? Proč prostě nejsou bez schodu všechna místa? Tohle je paskvil, na kterém je znát, že ho splácali v opravně místo u výrobce se zkušenostmi a schopnými designéry...

+1/−6
5.2.2016 18:32
Foto

P14a32v15e74l 87F77r70u86m59e26r68t 5607344837538

Dostatek podle mě znamená, že 100% populace není invalidních nebo necestuje s těžkými zavazadly třeba na letiště, takže 100% sedadel bez podest není úplná nezbytnost a např. polovina sedaček v nízkopodlažní části bez problému stačí všem i s ohledem na to, že třeba já si přednostně vybírám sedačky na podestách nebo ve vysokopodlažní části, nebo si myslíte, že i mladí lidé se cpou na invalidní místa?

0/0
5.2.2016 18:46

J63a46n 93C79h33o89b24o90t 5742854338171

Ze zkušeností vím, že každý sinje nejbližší sám, takže si sedne, kde se mu to hodí. Když pak invalida musí škemrat o místo, už to prostě není ono. A pokud je dole všechno "invalidní", je to zase škoda, protože, jak už říkáte, většina cestujících invalidní není. Proč prostě neudělat vše v jedné úrovni? Siemens a Stadler to umějí...

0/−4
5.2.2016 18:52
Foto

P33a27v48e93l 54F89r64u53m42e16r49t 5947164307978

Tak ono ani ty siemensy nebo stadlery nejsou úplně ve všech směrech taková hitparáda, aby tam zachovali nízkou podlahu vč. sedaček i v oblasti podvozů, tak to chce taky jisté kompomisy. Třeba jsou tam sedačky naproti sobě (což jsou ty nejméně oblíbené sedačky, pokud necestuje čtveřice lidí, co se zná, nemluvě o tom, že si někteří dobytci dávají nohy na protější sedadla) nebo bývají sedačky trochu odstrčeny od stěny apod.

+2/0
5.2.2016 19:10
Foto

P81a18v56e12l 19F63r71u56m93e13r44t 5387264897408

oprava: podvozků

0/0
5.2.2016 19:10

J40i88ř63í 70K47r69e21j31č24í69k 2697398214576

Siemens ani Stadler nic takového nevyrábějí, protože to prstě technicky bez podest vyřešit nejde.

Každá tramvaj totiž musí mít kola, víme ?

0/−1
5.2.2016 22:11

J97a73n 13C90h41o81b27o82t 5232524608691

Mně to tady přijde celkem ploché od začátku do konce: https://goo.gl/ywpJn0

+1/0
5.2.2016 22:16

J61i47ř63í 11K74r60e40j44č81í38k 2697868424416

Vždyť je to samá podesta, navíc hluchá místa pod klouby.

Tohle má být opravdu v něčem lepší ?

+1/0
5.2.2016 22:33

P49a33v60e98l 97J14u70r35á35n57y58i 9226152509271

Zkuste se projet autobusem Sor City NB 12 či 18 dnes jich jezdí v praze přes 500 vozů a tam máte více než 90% sedaček na schodu stejně jako v této tramvaji Evo1 a nikomu to nevadí.Takže tento argument je zcela zcestný!

0/0
5.2.2016 21:48

T86o98m67á39š 14V18r31á75b19e81l 8440664383304

Tento projekt naplňuje mou představu o tom, jakým směrem by se měla Praha v budoucnu ubírat, tedy cestou podpory inovací, vzdělání, vědy a výzkumu, hledání nových a chytrých řešení.

Tato nic neříkající věta plná krásných slov je absolutní politický základ.

+17/−1
5.2.2016 15:28

T94o39m 12K57l38í33č27n57í51k 5260624475425

V Praze už nějaká chytrá řešení před lety testovali a bohužel se to neujalo. Např. máčení lumpů v koši ve Vltavě nebo defenestraci. Toliko k tomu politickému newspeaku.

Tramvaj jako taková by mohla obsluhovat méně vytížené tratě, případně by mohla jezdit s vlečným vozem.

+1/0
5.2.2016 18:28

J72a85n 63C37h63o76b97o86t 5382224528641

Ta defenestrace by užila malou renesanci...škoda, že nezastihla Béma.

0/0
5.2.2016 18:34

D81a19v68i65d 29Š88a76f21r35á33n69e46k 5557274557703

Méně vytížená tramvajová trať je z dnešního pohledu nesmysl. Taková trať se prostě z důvodu nerentability buď uzavře, nebo rovnou zruší.

0/0
5.2.2016 19:58

J57a53n 91V49o16j30t49í30š88e34k 6912221285176

Proč se vy nedouci, co furt melete o defenestraci, radši nekouknete do nějaký učebnice dějepisu, jaký následky defenestrace měly? Nikdy dobrý.

0/0
5.2.2016 23:33

J10o88s15e72f 51Z18a87h84á96l73k70a 4303799488256

Srovnání: Třiapůlkrát dražší tříčlánková tramvaj uveze třiapůlkát více cestujících oproti jednočlánkové.

+2/−4
5.2.2016 15:28

J26i80ř46í 31E37r39b84e29n 1133574606697

Ještě by mě zajímala poměrná spotřeba elektřiny (při několika tisících najetých kilometrů týdně to je dost podstatná věc) a jestli když ve špičce spojím 3,5 Eviček dohromady, uvezou taky tolik lidí jako 15T ;-D

0/0
5.2.2016 16:29

D48a76v93i96d 63Š92a27f32r79á41n81e74k 5467814717553

Ono je to spíš tak, že pro převoz takhle minimalistického počtu lidí vám stačí autobus. Nemusíte tak paralelně k silnici udržovat ještě kolejovou trať. Moderní tramvaj je buď velká alespoň jako 15T, nebo prostě nemá smysl.

0/−7
5.2.2016 18:29

J27i78ř84í 50E10r14b71e52n 1553904896777

Zajimava myslenka - tramvajovou trat ve spicce postavit, v nevyuzitem sedle a o vikendu zase vykopat a zaasfaltovat kvuli autobusu... ;-D

0/0
5.2.2016 21:16

R25a68d11e25k 89J47a49n18a12t76a 9165376614262

Držet malé tramvaje pro sedlo a velké pro špičku je nesmysl taky.

David Šafránek to jistě myslel celkově - pokud město nemá dost cestujících na to, aby zaplnilo velké tramvaje, má mít jen autobusy.

+1/0
5.2.2016 22:15

J45i84ř98í 70K83r54e66j38č11í34k 2717198694446

Pokud bych tu trať paralelně k silnici stavěl kvůli sólo, tak byste měl pravdu, ale tak to není.

Samozřejmě nejdražší je provozovat autobus po tramvajové trati.

0/0
5.2.2016 22:16

J15i51ř51í 72K12r48e16j20č39í66k 2837988424636

Značně zkreslené srovnání...

0/0
5.2.2016 22:14

P53e50t71r 56V87i82n68t85r53l83í16k 3456204861

Už jsem to viděl tak před půl rokem...

0/0
5.2.2016 15:26
Foto

M66a76r52e79k 76S14o12f59r 9355430358229

Podobné jezdí v Plzni. T15 je zbytečně drahá- proto ji Bém objednal, že?

+1/0
5.2.2016 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.