Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní tramvaj „Evička“ vozí cestující, potkáte ji na třech linkách

Nová nízkopodlažní tramvaj typu EVO 1, které se začalo přezdívat „Evička“, svezla tento týden po Praze první cestující na pravidelných trasách. Od pondělí jezdí na lince 6, o víkendu pak na linkách 5 a 7. Zkušební provoz s cestujícími potrvá až do konce srpna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M63a32r75t30i32n 86O90c57h 7119694945286

Mě pořád přijdou trajfy

lepší, nemusí se kvůli nim budovat glajzy...

0/0
6.2.2016 19:53

J32a46n 78H23o28z52á34k 2491645624197

Po shlédnutí videa bych rád věděl, kam v té uzounké tramvaji se naskládá těch uváděných 80 stojících a jak poté vystupují oněmi čtyřmi dveřmi !

0/0
6.2.2016 6:28

J81o27s66e24f 65Š44v52e66c 6335666274203

kdyby použili kastli T2, vypadala by podstatně líp

+1/−1
5.2.2016 23:22


V43á44c72l19a80v 95S55v27o62b28o93d16a 5226158149

Evičko,jsi nádherná.

+1/−1
5.2.2016 23:17

P62a20v96e36l 64J68u76r18á40n44y55i 9396832189651

Je krásná.Pohodlné sezení,paráda ;) Ale magistrát HL.m Prahy spolu s DPP to prostě nevezmou i když je to o 2/3 levnější tramvaj než-li Škoda 15T.DPP a Magistrát HL.m. Prahy spolu s Českými drahami lezou Škodě Trasportion do pr**le bohužel a dokuď se to nezmění,tak se nemůžeme těšit kvalitním vozům :(

+4/0
5.2.2016 21:40

M79a79r15c36e45l 78H55r43o53c52h 9189459562

Do tramvají je potřeba nacpat hodně lidí, chápeme?

0/−2
5.2.2016 21:46

P63a33v59e11l 59J39u88r55á36n40y61i 9516662359421

A co brání tomu spřáhnout dvě Evo1 za sebou? hmm? Stejně tak jezdí legendární T3 či například T6A5 ;)

+2/0
5.2.2016 21:54

M74a35r65c71e18l 95H47r23o11c85h 9699359162

A pořád menší kapacita. Furt nedocvaká?

0/−3
5.2.2016 21:55

P76a53v82e55l 32J29u54r16á83n53y79i 9536282199531

Kapacita jedné tramvaje 15T je cca 300 osob a kapacita jednoho vozu Evo1 je 158 osob čili dva vozy Evo1 mají také přes 300 osob.kapacita stejná!

+3/0
5.2.2016 21:59

P49a53v83e77l 52J23u68r27á86n46y36i 9596252199581

Výsledná cena je však v porovnání s 15T o více jak třetinu nižší.Evo1 stojí 20 milionů se dvěma vozy Evo1 to dá 40 milionů a 15T cca 70 milionů.Chápeme?

+5/0
5.2.2016 22:02

M25a88r13t81i78n 81V56o15k28o46u79n 9358893813856

je krasna!

+1/−3
5.2.2016 21:01

J28a89n85a 93N72o56v11a90k82o92v18a 1359953190947

No tahle vypada dobre uz se na ni tesim, ale stare stejne byli nej

Me se nelibi ty dlouhe nove nizkopodlazni, take jsem si vsimla, ze behem pul roku. Uz dvakrat do sebe ty tramvaje nabourali, ze ta ta druha nedobrzdila, tak bud je problem v brzdach,nebo v ridicich, ze ti ridici proste zareaguji normalne jak byli zvykli u starych a tyhle nove proste asi to maji spozdene, nevim, me to prijde divne a hlavne my nejsou moc sympaticke, hlavne porad klouzu ze sedacky

+3/−2
5.2.2016 20:44

M69i39c96h35a37l 89R50e45j40z70e92k 5476647415711

Stare bouraly taky a taky nedobrzdily.

+2/−1
5.2.2016 21:38

M87a77r45c11e27l 46H73r30o46c11h 9239969302

Proletěl jsem se i ve staré. Padala červená, dvě tramvaje za sebou. První řidič si pomyslel "flekujeme," druhý "dupnem na to projíždíme." Svalovat to na brzdy je stupidní.

+1/0
5.2.2016 21:49

D88a69n55i60e94l 33Ř76e50h38á63č53e94k 5767543541337

"Míst k sezení je třicet, dalších osmdesát lidí vůz pojme na stání." ... kteří jim to závidí.

0/0
5.2.2016 19:28

D13a73v80i42d 77Š40a39f12r56á97n83e18k 5477654137933

Ta tramvaj vypadá na dnešní dobu dost otřesně. Kdyby si zaplatili designéra, tak by si to možná někdo i koupil.

Celkem mě překvapuje, jak je malá. Výhoda tramvajové dopravy totiž spočívá v kapacitě přepravy, kterou jiné dopravní prostředky nemají. Malokapacitní tramvaje byly trhák možná tak za Křižíka.

+2/−8
5.2.2016 18:23
Foto

P58a75v48e67l 82F87r80u82m61e13r93t 5927434877288

Ano, v tom je jistě výhoda tramvajové dopravy, ale např. o víkendu jistě budete radši, když vám přijede 1 krátká tramvaj každých 7.5 minut místo jedné dlouhé každých 15 minut.

A pražská nebo obecně česká MHD bývá v tomhle podle mě lepší, sice tu nemáme nějaké megadlouhé tramvaje jako třeba v Budapešti, ale na druhou stranu tu máme krátké intervaly i přes den, což rozhodně není standardem všude na západ od nás.

Jinak tramvaj je to podle mě hodně povedená. 100% low floor, klimatizace, hodně dveří (rovnoměrně rozložených po celé délce) a třeba ty žluté sedačky uvnitř se mi vysloveně líbí, rozhodně o řád lepší, než ty věčné reinkarnace starých T3 ve formě varií, tohle lze skutečně považovat za plnohodnotnou novou tramvaj.

+7/−1
5.2.2016 18:40

D74a15v70i10d 88Š41a25f92r98á85n60e78k 5667964837673

Ono je to spíš tak, že jako provozovatel si nemůžete dovolit mít jedny tramvaje na týden a druhé na víkend. O víkendu prostě jezdí dlouhé v delších intervalech. Jiné řešení se tady moc nenabízí.

+1/−2
5.2.2016 18:51
Foto

P92a28v96e41l 67F68r75u44m73e18r79t 5277174687878

Tak evidentě (nejen) v Praze se řešení nabízí v podobě doplňkových linek typu 6 i ve všední dny a nebo pak spřahováním do souprav, jako je to u současných tramvají T3.

Takže bych se nebál o to, že by nějaký typ tramvaje 5 dní stál ve vozovně a byl v provozu jen 2 dny o víkendu.

A ještě tu máme každodenní noční provoz, kde by dlouhé tramvaje byly moc nebo by se musely prodloužit intervaly.

+2/0
5.2.2016 18:54
Foto

P32a48v60e16l 36F27r15u90m95e89r88t 5867284937908

Prostě část sólo (spřahovatelných) tramvají při současné podobě MHD tu být musí, tak klidně tahle tramvaj by mohla být docela pěknou náhradou části v budoucnu vyřazených T3.

0/0
5.2.2016 19:04

D62a60v65i33d 73Š87a67f44r42á97n43e92k 5297424307853

Přijde mi, že od těch spřahovatelných tramvají se dost upouští, zrovna jako skončily autobusy s přívěsem. Asi především z důvodu bezpečnosti cestujících, kdy v jednom voze má řidič větší přehled o cekové situaci.

Nejsem si vědom, že by se za poslední dekádu u nás nějaké rozpojovatelné tramvaje vyrobily.

0/0
5.2.2016 19:55
Foto

M11i64l13o27š 18F91. 33P84e57c74h13a30r 3153411810645

Autobusy s přívěsem je něco jiného – přívěs nemůže jezdit samostatně.

0/0
6.2.2016 22:04

J95o90s68e84f 56Š32v39e64c 6975666784483

slepili ji z dílů ze všech typů pražských tramvají, co byly na šmelcu použitelné

+1/−2
5.2.2016 23:25

E12v20ž90e23n 93P33o13l95á45k 3478698161383

Jenže když už někde vede trať, tak se rozhodně vyplatí víc zde provozovat krátkou tramvaj než autobus, protože má mnohem nižší variabilní náklady.

0/0
7.2.2016 11:57

J92a75n 80C58h65o74b64o18t 5452404948691

Průmyslový design by ovšem neměl dělat každý trotl.

+2/−2
5.2.2016 18:23

S42t11a57n43d57a 71C64h57v82o51s16t 1492658

Slysel jsem dnes rozhovor, ze je desne neprakticka. Stojici si nemaji kam stoupnout (uzke ulicky, vsude stojici prekazeji) a sedadla jsou na vyvysenem schode, takze cestujici s omezenimi v pohybu tam maji problemy se vyskrabat a pak zase sejit dolu. :-/

+3/−3
5.2.2016 15:31

I87v83a 69S27e28d57l63á18č77k90o82v87á 0

cestují s omezením pohybu mají dostatek míst na sezení uprostřed, kde nejsou sedadla na schodu, jezdí i v Plzni a nevím, že by někdo měl problém.

+8/0
5.2.2016 17:02

J74a51n 90C50h16o19b87o79t 5912404958201

Co znamená dostatek? Že když takové místo někdo potřebuje, musí z něj vyštvat někoho, kdo už tam sedí? Proč prostě nejsou bez schodu všechna místa? Tohle je paskvil, na kterém je znát, že ho splácali v opravně místo u výrobce se zkušenostmi a schopnými designéry...

+1/−6
5.2.2016 18:32
Foto

P16a89v39e54l 70F43r33u88m76e72r29t 5407554687538

Dostatek podle mě znamená, že 100% populace není invalidních nebo necestuje s těžkými zavazadly třeba na letiště, takže 100% sedadel bez podest není úplná nezbytnost a např. polovina sedaček v nízkopodlažní části bez problému stačí všem i s ohledem na to, že třeba já si přednostně vybírám sedačky na podestách nebo ve vysokopodlažní části, nebo si myslíte, že i mladí lidé se cpou na invalidní místa?

0/0
5.2.2016 18:46

J51a83n 71C77h32o52b60o85t 5742274318751

Ze zkušeností vím, že každý sinje nejbližší sám, takže si sedne, kde se mu to hodí. Když pak invalida musí škemrat o místo, už to prostě není ono. A pokud je dole všechno "invalidní", je to zase škoda, protože, jak už říkáte, většina cestujících invalidní není. Proč prostě neudělat vše v jedné úrovni? Siemens a Stadler to umějí...

0/−4
5.2.2016 18:52
Foto

P63a29v36e47l 10F80r28u15m29e69r32t 5697464207718

Tak ono ani ty siemensy nebo stadlery nejsou úplně ve všech směrech taková hitparáda, aby tam zachovali nízkou podlahu vč. sedaček i v oblasti podvozů, tak to chce taky jisté kompomisy. Třeba jsou tam sedačky naproti sobě (což jsou ty nejméně oblíbené sedačky, pokud necestuje čtveřice lidí, co se zná, nemluvě o tom, že si někteří dobytci dávají nohy na protější sedadla) nebo bývají sedačky trochu odstrčeny od stěny apod.

+2/0
5.2.2016 19:10
Foto

P62a91v47e55l 32F70r49u48m41e95r50t 5637864197928

oprava: podvozků

0/0
5.2.2016 19:10

J38i34ř65í 80K60r12e40j21č80í29k 2317188274596

Siemens ani Stadler nic takového nevyrábějí, protože to prstě technicky bez podest vyřešit nejde.

Každá tramvaj totiž musí mít kola, víme ?

0/−1
5.2.2016 22:11

J74a92n 12C66h63o46b87o80t 5592954988821

Mně to tady přijde celkem ploché od začátku do konce: https://goo.gl/ywpJn0

+1/0
5.2.2016 22:16

J30i15ř24í 30K76r76e56j16č42í75k 2147468184806

Vždyť je to samá podesta, navíc hluchá místa pod klouby.

Tohle má být opravdu v něčem lepší ?

+1/0
5.2.2016 22:33

P31a80v66e35l 10J62u31r88á65n13y48i 9966322719141

Zkuste se projet autobusem Sor City NB 12 či 18 dnes jich jezdí v praze přes 500 vozů a tam máte více než 90% sedaček na schodu stejně jako v této tramvaji Evo1 a nikomu to nevadí.Takže tento argument je zcela zcestný!

0/0
5.2.2016 21:48

T57o73m68á80š 76V80r35á95b59e51l 8540604213264

Tento projekt naplňuje mou představu o tom, jakým směrem by se měla Praha v budoucnu ubírat, tedy cestou podpory inovací, vzdělání, vědy a výzkumu, hledání nových a chytrých řešení.

Tato nic neříkající věta plná krásných slov je absolutní politický základ.

+17/−1
5.2.2016 15:28

T21o81m 79K53l83í11č84n11í44k 5640414985955

V Praze už nějaká chytrá řešení před lety testovali a bohužel se to neujalo. Např. máčení lumpů v koši ve Vltavě nebo defenestraci. Toliko k tomu politickému newspeaku.

Tramvaj jako taková by mohla obsluhovat méně vytížené tratě, případně by mohla jezdit s vlečným vozem.

+1/0
5.2.2016 18:28

J83a17n 83C55h11o19b71o66t 5232824498491

Ta defenestrace by užila malou renesanci...škoda, že nezastihla Béma.

0/0
5.2.2016 18:34

D96a54v10i26d 82Š29a33f16r49á49n45e51k 5687804967973

Méně vytížená tramvajová trať je z dnešního pohledu nesmysl. Taková trať se prostě z důvodu nerentability buď uzavře, nebo rovnou zruší.

0/0
5.2.2016 19:58

J40a13n 36V15o50j60t70í30š24e59k 6182971395216

Proč se vy nedouci, co furt melete o defenestraci, radši nekouknete do nějaký učebnice dějepisu, jaký následky defenestrace měly? Nikdy dobrý.

0/0
5.2.2016 23:33

J79o16s86e78f 41Z96a49h14á89l46k82a 4783119328206

Srovnání: Třiapůlkrát dražší tříčlánková tramvaj uveze třiapůlkát více cestujících oproti jednočlánkové.

+2/−4
5.2.2016 15:28

J35i76ř37í 93E21r51b37e21n 1383254176457

Ještě by mě zajímala poměrná spotřeba elektřiny (při několika tisících najetých kilometrů týdně to je dost podstatná věc) a jestli když ve špičce spojím 3,5 Eviček dohromady, uvezou taky tolik lidí jako 15T ;-D

0/0
5.2.2016 16:29

D98a43v23i59d 47Š31a49f78r12á20n59e79k 5577834947493

Ono je to spíš tak, že pro převoz takhle minimalistického počtu lidí vám stačí autobus. Nemusíte tak paralelně k silnici udržovat ještě kolejovou trať. Moderní tramvaj je buď velká alespoň jako 15T, nebo prostě nemá smysl.

0/−7
5.2.2016 18:29

J32i85ř13í 31E43r26b45e59n 1713394866327

Zajimava myslenka - tramvajovou trat ve spicce postavit, v nevyuzitem sedle a o vikendu zase vykopat a zaasfaltovat kvuli autobusu... ;-D

0/0
5.2.2016 21:16

R25a26d57e45k 36J55a86n87a51t22a 9845116824962

Držet malé tramvaje pro sedlo a velké pro špičku je nesmysl taky.

David Šafránek to jistě myslel celkově - pokud město nemá dost cestujících na to, aby zaplnilo velké tramvaje, má mít jen autobusy.

+1/0
5.2.2016 22:15

J62i86ř17í 43K27r36e17j60č96í54k 2967438344716

Pokud bych tu trať paralelně k silnici stavěl kvůli sólo, tak byste měl pravdu, ale tak to není.

Samozřejmě nejdražší je provozovat autobus po tramvajové trati.

0/0
5.2.2016 22:16

J45i49ř54í 69K90r18e30j42č23í92k 2597768644156

Značně zkreslené srovnání...

0/0
5.2.2016 22:14

P63e29t13r 48V91i31n24t52r11l66í24k 3206744751

Už jsem to viděl tak před půl rokem...

0/0
5.2.2016 15:26
Foto

M47a76r60e57k 46S22o41f36r 9735160668239

Podobné jezdí v Plzni. T15 je zbytečně drahá- proto ji Bém objednal, že?

+1/0
5.2.2016 15:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.