Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní tramvaj „Evička“ vozí cestující, potkáte ji na třech linkách

Nová nízkopodlažní tramvaj typu EVO 1, které se začalo přezdívat „Evička“, svezla tento týden po Praze první cestující na pravidelných trasách. Od pondělí jezdí na lince 6, o víkendu pak na linkách 5 a 7. Zkušební provoz s cestujícími potrvá až do konce srpna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M65a26r98t94i60n 83O96c65h 7169624395786

Mě pořád přijdou trajfy

lepší, nemusí se kvůli nim budovat glajzy...

0/0
6.2.2016 19:53

J63a26n 75H89o81z60á14k 2271135724417

Po shlédnutí videa bych rád věděl, kam v té uzounké tramvaji se naskládá těch uváděných 80 stojících a jak poté vystupují oněmi čtyřmi dveřmi !

0/0
6.2.2016 6:28

J65o52s21e75f 91Š61v85e79c 6335336614763

kdyby použili kastli T2, vypadala by podstatně líp

+1/−1
5.2.2016 23:22

V39á57c37l23a92v 17S33v35o77b81o47d40a 5536778489

Evičko,jsi nádherná.

+1/−1
5.2.2016 23:17

P50a93v13e87l 48J49u18r23á98n79y78i 9626432309191

Je krásná.Pohodlné sezení,paráda ;) Ale magistrát HL.m Prahy spolu s DPP to prostě nevezmou i když je to o 2/3 levnější tramvaj než-li Škoda 15T.DPP a Magistrát HL.m. Prahy spolu s Českými drahami lezou Škodě Trasportion do pr**le bohužel a dokuď se to nezmění,tak se nemůžeme těšit kvalitním vozům :(

+4/0
5.2.2016 21:40

M22a21r15c10e97l 29H73r34o93c78h 9209639892

Do tramvají je potřeba nacpat hodně lidí, chápeme?

0/−2
5.2.2016 21:46

P17a24v96e82l 83J38u60r11á51n84y30i 9326602199851

A co brání tomu spřáhnout dvě Evo1 za sebou? hmm? Stejně tak jezdí legendární T3 či například T6A5 ;)

+2/0
5.2.2016 21:54

M29a88r29c83e85l 69H67r47o60c73h 9259149302

A pořád menší kapacita. Furt nedocvaká?

0/−3
5.2.2016 21:55

P83a89v76e43l 49J20u93r35á54n84y82i 9326652299141

Kapacita jedné tramvaje 15T je cca 300 osob a kapacita jednoho vozu Evo1 je 158 osob čili dva vozy Evo1 mají také přes 300 osob.kapacita stejná!

+3/0
5.2.2016 21:59

P95a18v26e24l 90J23u32r51á93n89y41i 9386962389761

Výsledná cena je však v porovnání s 15T o více jak třetinu nižší.Evo1 stojí 20 milionů se dvěma vozy Evo1 to dá 40 milionů a 15T cca 70 milionů.Chápeme?

+5/0
5.2.2016 22:02

M92a63r53t74i41n 82V47o69k58o45u15n 9658453983526

je krasna!

+1/−3
5.2.2016 21:01

J50a45n58a 73N22o15v88a41k81o63v64a 1849803350327

No tahle vypada dobre uz se na ni tesim, ale stare stejne byli nej

Me se nelibi ty dlouhe nove nizkopodlazni, take jsem si vsimla, ze behem pul roku. Uz dvakrat do sebe ty tramvaje nabourali, ze ta ta druha nedobrzdila, tak bud je problem v brzdach,nebo v ridicich, ze ti ridici proste zareaguji normalne jak byli zvykli u starych a tyhle nove proste asi to maji spozdene, nevim, me to prijde divne a hlavne my nejsou moc sympaticke, hlavne porad klouzu ze sedacky

+3/−2
5.2.2016 20:44

M12i21c31h42a88l 42R34e89j16z67e40k 5326607465481

Stare bouraly taky a taky nedobrzdily.

+2/−1
5.2.2016 21:38

M90a68r56c29e81l 91H91r71o41c93h 9219139382

Proletěl jsem se i ve staré. Padala červená, dvě tramvaje za sebou. První řidič si pomyslel "flekujeme," druhý "dupnem na to projíždíme." Svalovat to na brzdy je stupidní.

+1/0
5.2.2016 21:49

D81a19n34i63e69l 13Ř32e11h79á23č70e25k 5227633701107

"Míst k sezení je třicet, dalších osmdesát lidí vůz pojme na stání." ... kteří jim to závidí.

0/0
5.2.2016 19:28

D83a55v52i48d 39Š73a77f23r93á98n44e64k 5727404737423

Ta tramvaj vypadá na dnešní dobu dost otřesně. Kdyby si zaplatili designéra, tak by si to možná někdo i koupil.

Celkem mě překvapuje, jak je malá. Výhoda tramvajové dopravy totiž spočívá v kapacitě přepravy, kterou jiné dopravní prostředky nemají. Malokapacitní tramvaje byly trhák možná tak za Křižíka.

+2/−8
5.2.2016 18:23
Foto

P22a51v96e24l 94F98r38u48m43e19r18t 5587314657228

Ano, v tom je jistě výhoda tramvajové dopravy, ale např. o víkendu jistě budete radši, když vám přijede 1 krátká tramvaj každých 7.5 minut místo jedné dlouhé každých 15 minut.

A pražská nebo obecně česká MHD bývá v tomhle podle mě lepší, sice tu nemáme nějaké megadlouhé tramvaje jako třeba v Budapešti, ale na druhou stranu tu máme krátké intervaly i přes den, což rozhodně není standardem všude na západ od nás.

Jinak tramvaj je to podle mě hodně povedená. 100% low floor, klimatizace, hodně dveří (rovnoměrně rozložených po celé délce) a třeba ty žluté sedačky uvnitř se mi vysloveně líbí, rozhodně o řád lepší, než ty věčné reinkarnace starých T3 ve formě varií, tohle lze skutečně považovat za plnohodnotnou novou tramvaj.

+7/−1
5.2.2016 18:40

D88a68v69i60d 80Š49a86f25r28á47n33e79k 5237604837713

Ono je to spíš tak, že jako provozovatel si nemůžete dovolit mít jedny tramvaje na týden a druhé na víkend. O víkendu prostě jezdí dlouhé v delších intervalech. Jiné řešení se tady moc nenabízí.

+1/−2
5.2.2016 18:51
Foto

P15a44v57e30l 23F28r15u37m52e80r19t 5367864757638

Tak evidentě (nejen) v Praze se řešení nabízí v podobě doplňkových linek typu 6 i ve všední dny a nebo pak spřahováním do souprav, jako je to u současných tramvají T3.

Takže bych se nebál o to, že by nějaký typ tramvaje 5 dní stál ve vozovně a byl v provozu jen 2 dny o víkendu.

A ještě tu máme každodenní noční provoz, kde by dlouhé tramvaje byly moc nebo by se musely prodloužit intervaly.

+2/0
5.2.2016 18:54
Foto

P27a93v70e94l 30F62r32u24m20e56r38t 5187544347488

Prostě část sólo (spřahovatelných) tramvají při současné podobě MHD tu být musí, tak klidně tahle tramvaj by mohla být docela pěknou náhradou části v budoucnu vyřazených T3.

0/0
5.2.2016 19:04

D57a97v55i93d 89Š20a97f85r98á37n84e97k 5547454907653

Přijde mi, že od těch spřahovatelných tramvají se dost upouští, zrovna jako skončily autobusy s přívěsem. Asi především z důvodu bezpečnosti cestujících, kdy v jednom voze má řidič větší přehled o cekové situaci.

Nejsem si vědom, že by se za poslední dekádu u nás nějaké rozpojovatelné tramvaje vyrobily.

0/0
5.2.2016 19:55
Foto

M12i98l41o94š 36F41. 50P56e84c38h79a39r 3363511330845

Autobusy s přívěsem je něco jiného – přívěs nemůže jezdit samostatně.

0/0
6.2.2016 22:04

J74o30s65e98f 79Š57v67e19c 6925556234953

slepili ji z dílů ze všech typů pražských tramvají, co byly na šmelcu použitelné

+1/−2
5.2.2016 23:25

E74v68ž41e14n 22P69o39l79á68k 3368928211173

Jenže když už někde vede trať, tak se rozhodně vyplatí víc zde provozovat krátkou tramvaj než autobus, protože má mnohem nižší variabilní náklady.

0/0
7.2.2016 11:57

J88a90n 89C78h12o58b66o86t 5372234258651

Průmyslový design by ovšem neměl dělat každý trotl.

+2/−2
5.2.2016 18:23

S61t39a59n75d56a 30C16h75v51o76s36t 1702708

Slysel jsem dnes rozhovor, ze je desne neprakticka. Stojici si nemaji kam stoupnout (uzke ulicky, vsude stojici prekazeji) a sedadla jsou na vyvysenem schode, takze cestujici s omezenimi v pohybu tam maji problemy se vyskrabat a pak zase sejit dolu. :-/

+3/−3
5.2.2016 15:31

I46v80a 38S36e20d15l87á61č85k19o28v86á

cestují s omezením pohybu mají dostatek míst na sezení uprostřed, kde nejsou sedadla na schodu, jezdí i v Plzni a nevím, že by někdo měl problém.

+8/0
5.2.2016 17:02

J49a66n 61C11h88o84b77o51t 5352204208721

Co znamená dostatek? Že když takové místo někdo potřebuje, musí z něj vyštvat někoho, kdo už tam sedí? Proč prostě nejsou bez schodu všechna místa? Tohle je paskvil, na kterém je znát, že ho splácali v opravně místo u výrobce se zkušenostmi a schopnými designéry...

+1/−6
5.2.2016 18:32
Foto

P92a41v23e76l 55F54r59u40m24e31r80t 5527904457608

Dostatek podle mě znamená, že 100% populace není invalidních nebo necestuje s těžkými zavazadly třeba na letiště, takže 100% sedadel bez podest není úplná nezbytnost a např. polovina sedaček v nízkopodlažní části bez problému stačí všem i s ohledem na to, že třeba já si přednostně vybírám sedačky na podestách nebo ve vysokopodlažní části, nebo si myslíte, že i mladí lidé se cpou na invalidní místa?

0/0
5.2.2016 18:46

J85a54n 93C24h58o31b49o46t 5252274238641

Ze zkušeností vím, že každý sinje nejbližší sám, takže si sedne, kde se mu to hodí. Když pak invalida musí škemrat o místo, už to prostě není ono. A pokud je dole všechno "invalidní", je to zase škoda, protože, jak už říkáte, většina cestujících invalidní není. Proč prostě neudělat vše v jedné úrovni? Siemens a Stadler to umějí...

0/−4
5.2.2016 18:52
Foto

P67a18v83e30l 79F28r36u46m34e37r46t 5367754977548

Tak ono ani ty siemensy nebo stadlery nejsou úplně ve všech směrech taková hitparáda, aby tam zachovali nízkou podlahu vč. sedaček i v oblasti podvozů, tak to chce taky jisté kompomisy. Třeba jsou tam sedačky naproti sobě (což jsou ty nejméně oblíbené sedačky, pokud necestuje čtveřice lidí, co se zná, nemluvě o tom, že si někteří dobytci dávají nohy na protější sedadla) nebo bývají sedačky trochu odstrčeny od stěny apod.

+2/0
5.2.2016 19:10
Foto

P93a18v53e83l 55F43r34u46m36e13r38t 5677814577808

oprava: podvozků

0/0
5.2.2016 19:10

J36i32ř60í 40K10r19e74j83č65í35k 2767798914776

Siemens ani Stadler nic takového nevyrábějí, protože to prstě technicky bez podest vyřešit nejde.

Každá tramvaj totiž musí mít kola, víme ?

0/−1
5.2.2016 22:11

J70a73n 44C39h93o13b21o86t 5802854888681

Mně to tady přijde celkem ploché od začátku do konce: https://goo.gl/ywpJn0

+1/0
5.2.2016 22:16

J62i88ř22í 36K44r80e12j10č89í20k 2327478404726

Vždyť je to samá podesta, navíc hluchá místa pod klouby.

Tohle má být opravdu v něčem lepší ?

+1/0
5.2.2016 22:33

P45a37v26e60l 94J13u33r37á61n29y71i 9426142779871

Zkuste se projet autobusem Sor City NB 12 či 18 dnes jich jezdí v praze přes 500 vozů a tam máte více než 90% sedaček na schodu stejně jako v této tramvaji Evo1 a nikomu to nevadí.Takže tento argument je zcela zcestný!

0/0
5.2.2016 21:48

T57o61m85á95š 69V24r71á71b77e53l 8890894333244

Tento projekt naplňuje mou představu o tom, jakým směrem by se měla Praha v budoucnu ubírat, tedy cestou podpory inovací, vzdělání, vědy a výzkumu, hledání nových a chytrých řešení.

Tato nic neříkající věta plná krásných slov je absolutní politický základ.

+17/−1
5.2.2016 15:28

T80o61m 18K94l22í10č21n95í70k 5630514385885

V Praze už nějaká chytrá řešení před lety testovali a bohužel se to neujalo. Např. máčení lumpů v koši ve Vltavě nebo defenestraci. Toliko k tomu politickému newspeaku.

Tramvaj jako taková by mohla obsluhovat méně vytížené tratě, případně by mohla jezdit s vlečným vozem.

+1/0
5.2.2016 18:28

J53a83n 19C82h85o97b75o62t 5572134748961

Ta defenestrace by užila malou renesanci...škoda, že nezastihla Béma.

0/0
5.2.2016 18:34

D68a67v49i67d 98Š18a17f63r22á88n56e92k 5877234867643

Méně vytížená tramvajová trať je z dnešního pohledu nesmysl. Taková trať se prostě z důvodu nerentability buď uzavře, nebo rovnou zruší.

0/0
5.2.2016 19:58

J42a80n 34V86o73j11t70í60š81e82k 6362481935356

Proč se vy nedouci, co furt melete o defenestraci, radši nekouknete do nějaký učebnice dějepisu, jaký následky defenestrace měly? Nikdy dobrý.

0/0
5.2.2016 23:33

J76o97s22e36f 12Z44a43h22á59l76k40a 4303849448506

Srovnání: Třiapůlkrát dražší tříčlánková tramvaj uveze třiapůlkát více cestujících oproti jednočlánkové.

+2/−4
5.2.2016 15:28

J82i76ř90í 22E49r67b55e80n 1193544806847

Ještě by mě zajímala poměrná spotřeba elektřiny (při několika tisících najetých kilometrů týdně to je dost podstatná věc) a jestli když ve špičce spojím 3,5 Eviček dohromady, uvezou taky tolik lidí jako 15T ;-D

0/0
5.2.2016 16:29

D34a28v82i29d 88Š20a28f95r21á14n85e47k 5697174537573

Ono je to spíš tak, že pro převoz takhle minimalistického počtu lidí vám stačí autobus. Nemusíte tak paralelně k silnici udržovat ještě kolejovou trať. Moderní tramvaj je buď velká alespoň jako 15T, nebo prostě nemá smysl.

0/−7
5.2.2016 18:29

J88i61ř74í 68E25r47b70e76n 1713624146517

Zajimava myslenka - tramvajovou trat ve spicce postavit, v nevyuzitem sedle a o vikendu zase vykopat a zaasfaltovat kvuli autobusu... ;-D

0/0
5.2.2016 21:16

R41a57d38e59k 21J32a92n53a13t94a 9315746134592

Držet malé tramvaje pro sedlo a velké pro špičku je nesmysl taky.

David Šafránek to jistě myslel celkově - pokud město nemá dost cestujících na to, aby zaplnilo velké tramvaje, má mít jen autobusy.

+1/0
5.2.2016 22:15

J25i64ř93í 70K33r38e49j59č68í14k 2677438244276

Pokud bych tu trať paralelně k silnici stavěl kvůli sólo, tak byste měl pravdu, ale tak to není.

Samozřejmě nejdražší je provozovat autobus po tramvajové trati.

0/0
5.2.2016 22:16

J73i35ř40í 36K45r59e79j73č43í19k 2747168124116

Značně zkreslené srovnání...

0/0
5.2.2016 22:14

P25e40t32r 25V57i91n53t27r72l75í41k 3396474811

Už jsem to viděl tak před půl rokem...

0/0
5.2.2016 15:26
Foto

M72a65r49e98k 63S14o53f36r 9265160698449

Podobné jezdí v Plzni. T15 je zbytečně drahá- proto ji Bém objednal, že?

+1/0
5.2.2016 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.