Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dopravní podnik má na zkoušku „megabus“. Sveze Pražany na letiště

Pražský dopravní podnik v neděli převzal jednadvacet metrů dlouhý kloubový autobus. Mercedes-Benz CapaCity L si půjčil na zkoušku, v únoru jím povozí cestující na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a85n 24Z55i12e50g19l89e49r 1481546731518

Je to ze strany DPP krok správným směrem. Jestliže dosud nezajišťuje přepravu lidí mezi letištěm Václava Havla a centrem Prahy rychlodráha, tak, jak je tomu v jiných světových městech, je potřeba hledat nejoptimálnější řešení. A jedním z nich mohou být i velkokapacitní autobusy. Navíc mezi Nádražím Veleslavín a ruzyňským letištěm se jde po široké komunikaci, takže je to ideální místo pro nasazování těchto velkých vozů. Navíc městský dopravce tyto autobusy zatím jen zkouší a podle výsledků testů se jistě správně rozhodne.

0/0
16.2.2016 11:42
Foto

I11l16j96a 65H49y29n41e15k 6286287485514

MEGA bus a podobná "monstra" u nás nemají moc šanci, protože máme úzké silnice... Tenhle Mercedes bych viděl někde v USA jako obyčejnýho "dopraváka".. Tam s evejde všude..

0/−1
8.2.2016 19:37

M45a12r46e15k 97T72u90r67n75o47v78e24c 7825572360416

Zase takové "monstrum" to není a zrovna Evropská a i navazující část trasy kolem letiště je na to evidentně široká dost, jinak by do těchto zkoušek DPP ani nešel. Takže asi tak.

+1/0
8.2.2016 22:45

K96a13r67e23l 86V41o37h92n26o15u79t 4858329970207

Do největšího autobusu má ještě daleko.

0/0
8.2.2016 14:21

L67u75k13á66š 48N71o84v50á74k 4626156752633

jsou vytíženější linky než 119....zdalipak se Letiště nějak finančně podílí?

+1/0
8.2.2016 10:07

M36a81r81e91k 92T10u17r24n59o34v64e13c 7735532870916

Pokud jste četl článek, tak byste věděl, že to vychází z iniciativy Českého aeroholdingu (majitel společnosti Letiště Praha a. s.). Zatím je ten autobus jen půjčený, tak je možné, že to nikoho ještě nestálo nic - Mercedes si rád udělá reklamu. Dá se předpokládat, že pokud budou zkoušky úspěšné a Český aeroholding bude mít zájem, aby DPP takovými autobusy letiště obsluhoval, tak že DPP na to bude chtít přispět... Takže asi ještě uvidíme...

0/0
8.2.2016 22:48

R92o14b45e76r37t 21H48o78m90o87l68k22a 2620922592801

Ještě by měl někdo dopravnímu podniku vysvětlit, že nestačí ten autobus nasadit a prodloužit interval. Ale že ho musí nasadit ve stávající intervalu, aby to pomohlo... :-D

+1/0
8.2.2016 9:54

P64a73v65e44l 32K87a92l32m90u94s 5177509480620

Co je to Megabus ? Autobus s dvěma klouby je Gigabus ? Navíc stejné informace ale bez stupidního nadpisu přinesl 13. ledna 2016 Jan Sůra.

+1/0
8.2.2016 9:17

P73a27v95e58l 81Š58m69í98d 5362255438134

Vím jen jedno. Řídit bych to nechtěl.

0/0
8.2.2016 8:18

D10a15n40i94e61l 66B73a82ž47a10n87t 4539680155210

Na linfe AE by se možná hodil lépe. Zvláště o prázdninách...

0/0
8.2.2016 5:31

C22h85r41i14s96t39i37a23n 50M25o13r21g11e21n65s46t50e10r29n 5865876906944

http://www.aerobusbcn.com/en/ Kazde mesto ma trochu jine dopravni podminky, ale myslim ze je lepsi jezdit casteji mensim busem nez velkym a mene casto. Doufam ze to je opravdu jenom vzorek. Protoze tenhle ma neprakticke rozmisteni sedadel a zadne ulozne prostory na kufry. Nemluve o tom, ze ten prestup na Veleslavine je proste na dve veci. Normalne se prece jede bez prestupu nejakym dopravnim prostredkem primo do centra. At vlakem, tramvaji, busem. Ale hlavne bez prestupu.

+3/0
8.2.2016 4:59
Foto

B43r49o76n65i24s72l39a52v 88G75a46b56r23y93š 2202459721

Normálně s Vaším tvrzením souhlasím, ale kloubové autobusy se používají na opravdu vytížených linkách, které mají interval 10 a méně minut a na linkách s nárazovou přepravou cestujících.

0/0
8.2.2016 8:31

T71o90m88á79š 57V55e72l71č81o62v47s52k49ý 4273338309898

A proč bude vozit Pražany? Nikdo jiný na letiště nejezdí?

+3/−3
8.2.2016 1:14

L96u64k30a73s 23N50o21v72y 4244444635636

:-) Zda se vam ten titulek malo multi-kulti korektni? Asi tam meli napsat, ze neco nebo nekdo bude nekoho vozit nekam nebo nekdam.. Abychom to vsichni pochopili a byli tak nejak spokojeni.

+2/−3
8.2.2016 1:37

L52a51d39i64s56l24a95v 11M25a85t92ě14j92k42a 1193906982

Bezvadné a čím má být ten autobus tak výjimečný, než kdyby jeli dva za sebou v tu nejvytíženější hodinu a jinak jezdil jen jeden ev. malý minibus v nočních "mrtvých" časech? Nikde nevidím žádný rozdíl od obyčejného. Tzn. kam si jako ti cestující dají kufry? Už tam vidím těch 191 cestujících a každý s pouze příručním zavazadlem, ostatní si pošlou poštovními holuby asi nebo co Rv

+5/−3
7.2.2016 23:30

F49r58a23n36t32i95š55e25k 97L58u50p77í16n42e21k 8181186386212

Kez by tam jel vlak. Cukat se busem po evropsky není zábava. Takže bud můžete vyrazit dřív a tvrdnout na letisti, nebo jet tak nejak na cas v lehkym stresu. Nebo se nechat okrast taxikarem, rozdil cen na stejne trase cini asi 300kc, pravděpodobně podle délky šortek.

+4/−1
7.2.2016 23:25

P18a87v91e12l 36V29e74t21e70š26n80í79k 7405298725747

Uppřímně - když jsem jezdíval každé ponděí "tam" a každý pátek "zpátky" (po dobu mnoha měsíců), tak jsem žádné obrovské cenové rozdíly na trasách mezi Ruzyní a Smíchovem nezaznamenal.

0/0
7.2.2016 23:40

F84r50a37n30t54i82š48e58k 65L55u33p18í52n81e94k 8841136976822

Od hlavaku rozdily jsou.

0/0
8.2.2016 23:25

A21n56t55o85n16í56n 84S84c98h27i78n19d58l43e67r 8353667805189

předpokldám, že cíl je pořád stejný, šetřit náklady, a zase šetřit náklady, pro by měly jezdit 2 autobusy a 2 řidiči, když může jet jen jeden.

+1/0
7.2.2016 23:21

P65e34t48r 43V46i79n94t65r68l87í30k 3946764411

Ten interiér mi přijde dost obyčejný na dnešní dobu, Kabina řidiče respektive jeho prostor vypadá jak dvacet let starý design... i ten interiér sedadel... v podstatě nic převratného

0/0
7.2.2016 23:11

M45a60r28t39i63n 30H72o69u97b49a 6403861459748

legislativa - Souprava, která nepřekročí ani jeden z následujících rozměrů:

délku 22 m, šířku 3,2 m a výšku 4,5 m bude povolena MD za podmínek, kdy přeprava nesmí být provedena za mlhy, hustého sněžení a špatné sjízdnosti vozovek dle ročního období, souprava bude vybavena příslušným obrysovým a výstražným osvětlením, které bude při jízdě v činnosti, na dálnici a rychlostní komunikaci posádka soupravy umožní bezpečné předjíždění ostatních vozidel. Zpravidla u přepravy soupravy výše uvedených rozměrů nebude stanovena povinnost technického doprovodného vozidla

takze to znamena, ze ten autobus nebude smet jezdit za vyse uvedenych povetrnostnich podminek, a bude muset jezdit se zlustym majakem ??

0/−1
7.2.2016 23:11

J73a84n 56N37o14v93á42k 9585718234185

To co čteš je zákon/vyhláška.

Ale DP chce z tohoto výjimku pro konkrétní typ vozidla na konkrétní trasu.

0/0
7.2.2016 23:49

D16a21n90i25e95l 77Ř31e11h77á22č81e48k 5947133601457

Ne se žlutým majákem, ale za policejního doprovodu... ;-D

0/0
8.2.2016 6:55

L94e35o98š 12N59a43v30r91á83t41i91l 9903810985865

taky bus uz bezne jazdi po Bratislave

0/0
7.2.2016 22:55

K88a15r31e57l 18N81o54v11o70t19n84y 2671615909450

Predevsim je potreba, aby ty autobusy odbocovaly z Evropske na to autobusove nadrazi jeste pred tou krizovatkou - mista je tam dost, muzou z ni sjet klidne 300m pred ni. Tudiz nebudou muset vubec cekat na semaforech, ani se nezaseknou ve fronte pred spustenymi zavorami. A navic pak nebude muset byt vyhrazeny pruh pro autobusy, resp. se o 300m zkrati, ci posune dal od te krizovatky, coz povede i k vetsi plynulosti automobiloveho provozu.

Ze to takhle neudelali rovnou, svedci o naproste nekompetenci prislusnych urediniku...

+6/0
7.2.2016 22:40

L60u34k53á58š 47Š33l72e20h57o71f89e97r 1413639855409

Pokud by pozemky pred nadrazim patrily mestu, pak ano...

+1/0
8.2.2016 6:44

L29u78m35í92r 43V73i55t51h63a 2497337376922

Koukám, že Kráťa chce jezdit v Praze emhádéčko :-) No aspoň by tam jezdily slušný autobusy, ne ty páchnoucí plečky, se kterými tam jezdí firmy provozující příměstskou dopravu na linkách 3XX.

0/0
7.2.2016 22:20

M74a75t67o10u47š 80P67r47e33u60s63s 6260934722849

Já myslel, že je pro všechny kdo se chtějí dostat na letiště nebo z letiště a ne jen pro PRAŽANY... ;-€

+1/−3
7.2.2016 22:09

M28a82r22t46i84n 77H64o88u36b97a 6113851779118

busem na letsite jezdi jen prazaci. ostatni tam dojedou autem :)

0/−2
7.2.2016 23:02

J93a96r98o44s27l81a95v 32Z97a92j82i27c92e95k 6274711767497

Megabus pouze pro Prazany? Jenom pro rodile nebo i pro naplavy?

+2/−2
7.2.2016 21:34

O10l69d33ř80i37c85h 51Ř24e20z85n40í11k 7455932884458

pro náplavu je vyhrazen zvláštní kanál ;-D

+8/0
7.2.2016 22:51

Š38i63m63o80n 76K90o88ř95í83n29e63k 7672840676719

Tak to se ten nosič kufrů naběhá, až tam přijede 191 lidí tímto autobusem :D

+5/0
7.2.2016 21:13

R64i31c61h85a17r77d 23N69a22j91m12a71n 1197906956

Ja tedy občas jezdím na letiště 191 a od OC šestka většinou už jedu v buse sám tak proc megabus?

0/0
7.2.2016 21:11

V57a88c38l57a67v 63K17u94b71i19s 5801371959177

vetsina jezdi od zelenyho metra ne pres zastavky u kazdyho stromu. 119ka byla vzdy hodne natriskana

+2/−1
7.2.2016 21:24

R32i83c39h51a24r74d 79N82a18j80m66a24n 1927506886

Asi jo.nejsem Pražák. Fakt je, že když nejedu tagem tak ta prázdna 191 co mě zastavuje u baráku je pro me pohodlna, než se mačkat s davem portugalcu

0/−1
7.2.2016 21:32
Foto

L73e28n78k14a 86C71h74y38l36í10k18o57v36á 3882758366

191 jezdí ze Smíchova, tudíž je linka využívána na přepravu na jiná místa, než primárně na letiště. 119 je cíleně zmiňována turistům jakožto nejlepší varianta, jak se dostat na letiště bez ohledu na to, že lepší je 100 ze Zličína. Aspoň pro mě.

0/0
8.2.2016 11:06

T50o27m61á89š 18N71o30v94o25t26n73ý 8799566900528

Hloupý Český národ nikdo se koukám ničím nezavděčí,aspoň snahu lidi haló ocente!!!!!!

+1/−3
7.2.2016 21:02

P69e65t16r 97V89e12s32e18l45ý 8565545122516

To jako máme sednou na zadek před každou megakraksnou. Tak blbě uspořádáný vnitřek jsem už dlouho neviděl. A nechápu proč takový bus? to nestačí klasické 18 metrové kloubáky

+2/−3
7.2.2016 21:54

G16i27t52a 93H41o54r25á96k41o60v80á 4124977827876

Nejvíc to ocení řidiči aut na Evropské, až se tam tahle kraksna šprajcne

+2/−1
7.2.2016 22:19

T70o96m93á81š 45V56á48l90e30k 3900854344288

Píšou 22 metrů a na videu 21 ......

0/−1
7.2.2016 21:00

J18i25ř42í 62O68u78k88r97o72p79e48c 5120748553379

Nesmírně důležité

+3/0
7.2.2016 21:08

M35i95c91h28a43l 47P47l62e72š66t93i67l 2355321125

V létě se teplem o metr natáhne...

+22/0
7.2.2016 21:21

L54u30d95m87i25l27a 27N42o29v92á89k96o27v54á 5789691104209

Za to může Einstein. Čím rychleji se autobus pohybuje, tak zdá se vnějšímu pozorovateli o něco kratší.

:-P

+13/0
7.2.2016 21:23

J85o94s94e93f 15P83i70š76v79e88j12c 5836316718499

No podle mne už na letiště dávno mohlo vést metro, stačilo jen trasu A nesmyslně neuhýbat z Veleslavína do Motola, ale pokračovat rovně na letiště. Vzdálenost je zhruba stejná. Ale to by nepochybně bylo podstatně levnější než výstavba (pardon "modernizace") rychlodráhy z Masarykáče na letiště při které se dá spřáteleným firmám a lidem rozdat spóóusta krabic s vínem :-/;-D.

+4/−7
7.2.2016 20:47

G76i92t81a 77H67o21r86á17k62o71v35á 4524497297176

A myslíte, že víc lidí jede denně do nemocnice nebo na letiště?

+1/−1
7.2.2016 22:16
Foto

M93a95r92t56i49n 37P16i60š24t22o26r48a 8478388406449

Do obou cílů by se mělo jezdit naprosto výjimečně, nejlépe nikdy.

0/0
7.2.2016 23:02

M70a28t56ú50š 60E95l90i42a97š 3970876424315

- Letište Václava Havla - 12 miliónov cestujúcich ročne

- Nemocnice Motol - 750 tisíc pacientov ročne

Čo si myslíte, kde chodí viac ľudí?

+1/0
8.2.2016 10:12

J78i40ř31í 56K71o93c15u89r74e31k 6225694415668

Už se to tady několikrát napsalo, že Metro by bylo kapacitně nevyužité. A neřekl bych, že dvoukolejka v tunelu bude dražší než dvoukolejka částečně v tunelu.

PS: Při stavbě Metra se nedají rozdat krabice vína?

+2/−1
7.2.2016 22:29

I65v51a72n 49B77r32e36z63i34n91a 7781557963141

Tady ale prece vubec nejde o letiste. Jde o Kladno a jeho okoli. Podivejte se na vychod Prahy na trat na Kolin (anebo na Cesky Brod). Kolik obci ma napojeni na Prahu a kolik lidi za praci do Prahy dojizdi.

Jinak, s tim ze odbocka do Motola je nesmyslna tak z tim souhlasim. Napriklad se uvazuje o tom, ze na Dedine vznikne v na miste kasaren nova rezidencni ctvrt, kde bude zit az 20000 lidi. Anebo ze na Dlouhe mili melo vzniknout velke zachytne P+R parkoviste. Ted uz ma Praha jine problemy a do rozvoje Prahy 6 se nejspis dlouho investovat nebude (D-cko ma prednost).

0/0
9.2.2016 10:19

M60a57r50t49i73n 39V45o80k94o90u74n 9448343543956

proc nemuzou byt vsechny nove autobusy na cisty pohon CNG, ktery ma krome toho polovicni naklady na kilometr?

+3/−1
7.2.2016 20:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.