Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dopravní podnik má na zkoušku „megabus“. Sveze Pražany na letiště

Pražský dopravní podnik v neděli převzal jednadvacet metrů dlouhý kloubový autobus. Mercedes-Benz CapaCity L si půjčil na zkoušku, v únoru jím povozí cestující na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a90n 80Z14i62e61g35l41e30r 1601486311398

Je to ze strany DPP krok správným směrem. Jestliže dosud nezajišťuje přepravu lidí mezi letištěm Václava Havla a centrem Prahy rychlodráha, tak, jak je tomu v jiných světových městech, je potřeba hledat nejoptimálnější řešení. A jedním z nich mohou být i velkokapacitní autobusy. Navíc mezi Nádražím Veleslavín a ruzyňským letištěm se jde po široké komunikaci, takže je to ideální místo pro nasazování těchto velkých vozů. Navíc městský dopravce tyto autobusy zatím jen zkouší a podle výsledků testů se jistě správně rozhodne.

0/0
16.2.2016 11:42
Foto

I85l29j67a 63H53y70n15e97k 6556127435574

MEGA bus a podobná "monstra" u nás nemají moc šanci, protože máme úzké silnice... Tenhle Mercedes bych viděl někde v USA jako obyčejnýho "dopraváka".. Tam s evejde všude..

0/−1
8.2.2016 19:37

M86a36r64e59k 73T44u27r17n18o35v46e74c 7865672470766

Zase takové "monstrum" to není a zrovna Evropská a i navazující část trasy kolem letiště je na to evidentně široká dost, jinak by do těchto zkoušek DPP ani nešel. Takže asi tak.

+1/0
8.2.2016 22:45

K17a62r64e12l 53V82o60h73n43o71u55t 4948299300107

Do největšího autobusu má ještě daleko.

0/0
8.2.2016 14:21

L45u78k69á14š 73N98o76v70á85k 4136136312773

jsou vytíženější linky než 119....zdalipak se Letiště nějak finančně podílí?

+1/0
8.2.2016 10:07

M92a31r87e66k 12T67u30r47n48o78v55e43c 7525132840396

Pokud jste četl článek, tak byste věděl, že to vychází z iniciativy Českého aeroholdingu (majitel společnosti Letiště Praha a. s.). Zatím je ten autobus jen půjčený, tak je možné, že to nikoho ještě nestálo nic - Mercedes si rád udělá reklamu. Dá se předpokládat, že pokud budou zkoušky úspěšné a Český aeroholding bude mít zájem, aby DPP takovými autobusy letiště obsluhoval, tak že DPP na to bude chtít přispět... Takže asi ještě uvidíme...

0/0
8.2.2016 22:48

R72o71b22e87r15t 45H39o17m96o42l12k18a 2850922252491

Ještě by měl někdo dopravnímu podniku vysvětlit, že nestačí ten autobus nasadit a prodloužit interval. Ale že ho musí nasadit ve stávající intervalu, aby to pomohlo... :-D

+1/0
8.2.2016 9:54

P79a39v95e50l 49K66a37l26m62u78s 5967399900580

Co je to Megabus ? Autobus s dvěma klouby je Gigabus ? Navíc stejné informace ale bez stupidního nadpisu přinesl 13. ledna 2016 Jan Sůra.

+1/0
8.2.2016 9:17

P40a55v72e84l 56Š40m41í18d 5882865848584

Vím jen jedno. Řídit bych to nechtěl.

0/0
8.2.2016 8:18

D58a15n34i28e39l 62B84a40ž93a71n73t 4879880325140

Na linfe AE by se možná hodil lépe. Zvláště o prázdninách...

0/0
8.2.2016 5:31

C84h71r52i65s41t76i15a82n 70M61o23r17g68e18n48s30t17e62r64n 5185786206374

http://www.aerobusbcn.com/en/ Kazde mesto ma trochu jine dopravni podminky, ale myslim ze je lepsi jezdit casteji mensim busem nez velkym a mene casto. Doufam ze to je opravdu jenom vzorek. Protoze tenhle ma neprakticke rozmisteni sedadel a zadne ulozne prostory na kufry. Nemluve o tom, ze ten prestup na Veleslavine je proste na dve veci. Normalne se prece jede bez prestupu nejakym dopravnim prostredkem primo do centra. At vlakem, tramvaji, busem. Ale hlavne bez prestupu.

+3/0
8.2.2016 4:59
Foto

B60r67o76n16i28s46l83a97v 96G66a18b36r33y26š 2432289261

Normálně s Vaším tvrzením souhlasím, ale kloubové autobusy se používají na opravdu vytížených linkách, které mají interval 10 a méně minut a na linkách s nárazovou přepravou cestujících.

0/0
8.2.2016 8:31

T80o98m51á56š 76V49e76l70č84o33v53s80k35ý 4663948169618

A proč bude vozit Pražany? Nikdo jiný na letiště nejezdí?

+3/−3
8.2.2016 1:14

L25u15k72a10s 98N63o34v77y 4244204115986

:-) Zda se vam ten titulek malo multi-kulti korektni? Asi tam meli napsat, ze neco nebo nekdo bude nekoho vozit nekam nebo nekdam.. Abychom to vsichni pochopili a byli tak nejak spokojeni.

+2/−3
8.2.2016 1:37

L21a95d89i29s45l91a96v 20M85a13t89ě37j38k56a 1603596532

Bezvadné a čím má být ten autobus tak výjimečný, než kdyby jeli dva za sebou v tu nejvytíženější hodinu a jinak jezdil jen jeden ev. malý minibus v nočních "mrtvých" časech? Nikde nevidím žádný rozdíl od obyčejného. Tzn. kam si jako ti cestující dají kufry? Už tam vidím těch 191 cestujících a každý s pouze příručním zavazadlem, ostatní si pošlou poštovními holuby asi nebo co Rv

+5/−3
7.2.2016 23:30

F25r40a50n40t27i64š28e23k 52L80u98p86í32n98e34k 8651696856222

Kez by tam jel vlak. Cukat se busem po evropsky není zábava. Takže bud můžete vyrazit dřív a tvrdnout na letisti, nebo jet tak nejak na cas v lehkym stresu. Nebo se nechat okrast taxikarem, rozdil cen na stejne trase cini asi 300kc, pravděpodobně podle délky šortek.

+4/−1
7.2.2016 23:25

P57a89v16e31l 13V18e50t39e12š81n71í70k 7175738285697

Uppřímně - když jsem jezdíval každé ponděí "tam" a každý pátek "zpátky" (po dobu mnoha měsíců), tak jsem žádné obrovské cenové rozdíly na trasách mezi Ruzyní a Smíchovem nezaznamenal.

0/0
7.2.2016 23:40

F94r69a58n79t77i35š10e32k 48L25u20p97í80n90e13k 8711866736472

Od hlavaku rozdily jsou.

0/0
8.2.2016 23:25

A95n35t34o29n37í18n 23S88c20h69i18n38d79l57e80r 8633707985369

předpokldám, že cíl je pořád stejný, šetřit náklady, a zase šetřit náklady, pro by měly jezdit 2 autobusy a 2 řidiči, když může jet jen jeden.

+1/0
7.2.2016 23:21

P41e78t64r 15V98i64n92t39r40l30í90k 3686974291

Ten interiér mi přijde dost obyčejný na dnešní dobu, Kabina řidiče respektive jeho prostor vypadá jak dvacet let starý design... i ten interiér sedadel... v podstatě nic převratného

0/0
7.2.2016 23:11

M98a79r73t69i45n 39H52o69u21b21a 6213771169818

legislativa - Souprava, která nepřekročí ani jeden z následujících rozměrů:

délku 22 m, šířku 3,2 m a výšku 4,5 m bude povolena MD za podmínek, kdy přeprava nesmí být provedena za mlhy, hustého sněžení a špatné sjízdnosti vozovek dle ročního období, souprava bude vybavena příslušným obrysovým a výstražným osvětlením, které bude při jízdě v činnosti, na dálnici a rychlostní komunikaci posádka soupravy umožní bezpečné předjíždění ostatních vozidel. Zpravidla u přepravy soupravy výše uvedených rozměrů nebude stanovena povinnost technického doprovodného vozidla

takze to znamena, ze ten autobus nebude smet jezdit za vyse uvedenych povetrnostnich podminek, a bude muset jezdit se zlustym majakem ??

0/−1
7.2.2016 23:11

J28a33n 20N48o10v86á47k 9155278694285

To co čteš je zákon/vyhláška.

Ale DP chce z tohoto výjimku pro konkrétní typ vozidla na konkrétní trasu.

0/0
7.2.2016 23:49

D29a71n25i83e57l 88Ř78e49h39á59č57e10k 5897113631967

Ne se žlutým majákem, ale za policejního doprovodu... ;-D

0/0
8.2.2016 6:55

L88e19o52š 93N86a86v85r57á21t96i80l 9293960415615

taky bus uz bezne jazdi po Bratislave

0/0
7.2.2016 22:55

K74a55r98e26l 19N79o53v37o63t31n97y 2651515689740

Predevsim je potreba, aby ty autobusy odbocovaly z Evropske na to autobusove nadrazi jeste pred tou krizovatkou - mista je tam dost, muzou z ni sjet klidne 300m pred ni. Tudiz nebudou muset vubec cekat na semaforech, ani se nezaseknou ve fronte pred spustenymi zavorami. A navic pak nebude muset byt vyhrazeny pruh pro autobusy, resp. se o 300m zkrati, ci posune dal od te krizovatky, coz povede i k vetsi plynulosti automobiloveho provozu.

Ze to takhle neudelali rovnou, svedci o naproste nekompetenci prislusnych urediniku...

+6/0
7.2.2016 22:40

L19u58k98á33š 49Š26l17e27h34o41f84e39r 1353459915979

Pokud by pozemky pred nadrazim patrily mestu, pak ano...

+1/0
8.2.2016 6:44

L30u41m27í94r 34V43i12t46h86a 2187647246402

Koukám, že Kráťa chce jezdit v Praze emhádéčko :-) No aspoň by tam jezdily slušný autobusy, ne ty páchnoucí plečky, se kterými tam jezdí firmy provozující příměstskou dopravu na linkách 3XX.

0/0
7.2.2016 22:20

M65a87t29o15u52š 32P70r69e97u18s21s 6580484802919

Já myslel, že je pro všechny kdo se chtějí dostat na letiště nebo z letiště a ne jen pro PRAŽANY... ;-€

+1/−3
7.2.2016 22:09

M76a94r24t12i27n 39H10o45u19b50a 6783831259958

busem na letsite jezdi jen prazaci. ostatni tam dojedou autem :)

0/−2
7.2.2016 23:02

J85a62r17o52s12l93a75v 96Z19a30j92i68c37e59k 6434181837757

Megabus pouze pro Prazany? Jenom pro rodile nebo i pro naplavy?

+2/−2
7.2.2016 21:34

O94l30d54ř19i23c50h 22Ř22e36z87n82í94k 7115522854548

pro náplavu je vyhrazen zvláštní kanál ;-D

+8/0
7.2.2016 22:51

Š12i31m58o50n 94K77o97ř11í97n15e80k 7342690716849

Tak to se ten nosič kufrů naběhá, až tam přijede 191 lidí tímto autobusem :D

+5/0
7.2.2016 21:13

R75i41c94h18a30r74d 41N52a93j11m89a80n 1487186356

Ja tedy občas jezdím na letiště 191 a od OC šestka většinou už jedu v buse sám tak proc megabus?

0/0
7.2.2016 21:11

V34a90c25l51a15v 40K86u34b35i98s 5511561189257

vetsina jezdi od zelenyho metra ne pres zastavky u kazdyho stromu. 119ka byla vzdy hodne natriskana

+2/−1
7.2.2016 21:24

R45i40c87h65a25r97d 28N68a57j77m33a36n 1897166566

Asi jo.nejsem Pražák. Fakt je, že když nejedu tagem tak ta prázdna 191 co mě zastavuje u baráku je pro me pohodlna, než se mačkat s davem portugalcu

0/−1
7.2.2016 21:32
Foto

L93e87n26k61a 88C78h55y42l53í30k79o45v54á 3692818316

191 jezdí ze Smíchova, tudíž je linka využívána na přepravu na jiná místa, než primárně na letiště. 119 je cíleně zmiňována turistům jakožto nejlepší varianta, jak se dostat na letiště bez ohledu na to, že lepší je 100 ze Zličína. Aspoň pro mě.

0/0
8.2.2016 11:06

T32o84m43á77š 65N58o91v81o91t37n16ý 8319676730818

Hloupý Český národ nikdo se koukám ničím nezavděčí,aspoň snahu lidi haló ocente!!!!!!

+1/−3
7.2.2016 21:02

P14e95t28r 77V15e63s39e55l36ý 8655845542226

To jako máme sednou na zadek před každou megakraksnou. Tak blbě uspořádáný vnitřek jsem už dlouho neviděl. A nechápu proč takový bus? to nestačí klasické 18 metrové kloubáky

+2/−3
7.2.2016 21:54

G94i27t82a 24H86o94r12á14k15o71v77á 4374387347796

Nejvíc to ocení řidiči aut na Evropské, až se tam tahle kraksna šprajcne

+2/−1
7.2.2016 22:19

T95o51m49á21š 85V56á97l41e58k 3510144254688

Píšou 22 metrů a na videu 21 ......

0/−1
7.2.2016 21:00

J54i87ř51í 98O73u46k69r96o19p32e17c 5790778783109

Nesmírně důležité

+3/0
7.2.2016 21:08

M90i56c98h76a34l 15P75l39e24š44t43i35l 2485291515

V létě se teplem o metr natáhne...

+22/0
7.2.2016 21:21

L64u45d89m85i44l59a 83N36o38v64á86k19o97v41á 5269141154779

Za to může Einstein. Čím rychleji se autobus pohybuje, tak zdá se vnějšímu pozorovateli o něco kratší.

:-P

+13/0
7.2.2016 21:23

J28o41s66e93f 15P48i43š49v21e22j84c 5396136438589

No podle mne už na letiště dávno mohlo vést metro, stačilo jen trasu A nesmyslně neuhýbat z Veleslavína do Motola, ale pokračovat rovně na letiště. Vzdálenost je zhruba stejná. Ale to by nepochybně bylo podstatně levnější než výstavba (pardon "modernizace") rychlodráhy z Masarykáče na letiště při které se dá spřáteleným firmám a lidem rozdat spóóusta krabic s vínem :-/;-D.

+4/−7
7.2.2016 20:47

G88i80t51a 43H87o92r64á40k71o72v48á 4694277667406

A myslíte, že víc lidí jede denně do nemocnice nebo na letiště?

+1/−1
7.2.2016 22:16
Foto

M81a27r39t30i69n 11P19i96š50t84o47r11a 8208718246529

Do obou cílů by se mělo jezdit naprosto výjimečně, nejlépe nikdy.

0/0
7.2.2016 23:02

M35a83t74ú49š 52E44l61i70a88š 3350766364315

- Letište Václava Havla - 12 miliónov cestujúcich ročne

- Nemocnice Motol - 750 tisíc pacientov ročne

Čo si myslíte, kde chodí viac ľudí?

+1/0
8.2.2016 10:12

J41i98ř72í 31K54o80c12u21r73e23k 6875874705538

Už se to tady několikrát napsalo, že Metro by bylo kapacitně nevyužité. A neřekl bych, že dvoukolejka v tunelu bude dražší než dvoukolejka částečně v tunelu.

PS: Při stavbě Metra se nedají rozdat krabice vína?

+2/−1
7.2.2016 22:29

I91v12a54n 62B30r10e57z94i44n43a 7911907393821

Tady ale prece vubec nejde o letiste. Jde o Kladno a jeho okoli. Podivejte se na vychod Prahy na trat na Kolin (anebo na Cesky Brod). Kolik obci ma napojeni na Prahu a kolik lidi za praci do Prahy dojizdi.

Jinak, s tim ze odbocka do Motola je nesmyslna tak z tim souhlasim. Napriklad se uvazuje o tom, ze na Dedine vznikne v na miste kasaren nova rezidencni ctvrt, kde bude zit az 20000 lidi. Anebo ze na Dlouhe mili melo vzniknout velke zachytne P+R parkoviste. Ted uz ma Praha jine problemy a do rozvoje Prahy 6 se nejspis dlouho investovat nebude (D-cko ma prednost).

0/0
9.2.2016 10:19

M76a58r79t74i42n 70V28o52k47o38u87n 9268433503236

proc nemuzou byt vsechny nove autobusy na cisty pohon CNG, ktery ma krome toho polovicni naklady na kilometr?

+3/−1
7.2.2016 20:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.