Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dopravní podnik má na zkoušku „megabus“. Sveze Pražany na letiště

Pražský dopravní podnik v neděli převzal jednadvacet metrů dlouhý kloubový autobus. Mercedes-Benz CapaCity L si půjčil na zkoušku, v únoru jím povozí cestující na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a22n 78Z16i49e29g44l11e61r 1601336621748

Je to ze strany DPP krok správným směrem. Jestliže dosud nezajišťuje přepravu lidí mezi letištěm Václava Havla a centrem Prahy rychlodráha, tak, jak je tomu v jiných světových městech, je potřeba hledat nejoptimálnější řešení. A jedním z nich mohou být i velkokapacitní autobusy. Navíc mezi Nádražím Veleslavín a ruzyňským letištěm se jde po široké komunikaci, takže je to ideální místo pro nasazování těchto velkých vozů. Navíc městský dopravce tyto autobusy zatím jen zkouší a podle výsledků testů se jistě správně rozhodne.

0/0
16.2.2016 11:42
Foto

I63l52j62a 21H85y24n17e27k 6586287575194

MEGA bus a podobná "monstra" u nás nemají moc šanci, protože máme úzké silnice... Tenhle Mercedes bych viděl někde v USA jako obyčejnýho "dopraváka".. Tam s evejde všude..

0/−1
8.2.2016 19:37

M50a77r64e83k 18T63u26r20n37o83v73e51c 7665832750266

Zase takové "monstrum" to není a zrovna Evropská a i navazující část trasy kolem letiště je na to evidentně široká dost, jinak by do těchto zkoušek DPP ani nešel. Takže asi tak.

+1/0
8.2.2016 22:45

K38a37r74e42l 58V85o35h83n62o40u77t 4978709870897

Do největšího autobusu má ještě daleko.

0/0
8.2.2016 14:21

L10u86k91á21š 81N67o77v66á28k 4276646132783

jsou vytíženější linky než 119....zdalipak se Letiště nějak finančně podílí?

+1/0
8.2.2016 10:07

M77a21r53e11k 48T90u88r30n52o24v59e63c 7525792300766

Pokud jste četl článek, tak byste věděl, že to vychází z iniciativy Českého aeroholdingu (majitel společnosti Letiště Praha a. s.). Zatím je ten autobus jen půjčený, tak je možné, že to nikoho ještě nestálo nic - Mercedes si rád udělá reklamu. Dá se předpokládat, že pokud budou zkoušky úspěšné a Český aeroholding bude mít zájem, aby DPP takovými autobusy letiště obsluhoval, tak že DPP na to bude chtít přispět... Takže asi ještě uvidíme...

0/0
8.2.2016 22:48

R84o28b49e48r92t 72H64o74m71o92l57k59a 2700552242931

Ještě by měl někdo dopravnímu podniku vysvětlit, že nestačí ten autobus nasadit a prodloužit interval. Ale že ho musí nasadit ve stávající intervalu, aby to pomohlo... :-D

+1/0
8.2.2016 9:54

P82a56v16e51l 86K75a59l79m98u68s 5577719420570

Co je to Megabus ? Autobus s dvěma klouby je Gigabus ? Navíc stejné informace ale bez stupidního nadpisu přinesl 13. ledna 2016 Jan Sůra.

+1/0
8.2.2016 9:17

P39a86v57e88l 43Š98m25í63d 5842145568774

Vím jen jedno. Řídit bych to nechtěl.

0/0
8.2.2016 8:18

D38a54n42i38e59l 96B10a65ž80a94n73t 3785892180673

Na linfe AE by se možná hodil lépe. Zvláště o prázdninách...

0/0
8.2.2016 5:31

C68h48r34i25s91t42i24a62n 70M12o80r22g25e77n28s70t11e94r19n 5475146476704

http://www.aerobusbcn.com/en/ Kazde mesto ma trochu jine dopravni podminky, ale myslim ze je lepsi jezdit casteji mensim busem nez velkym a mene casto. Doufam ze to je opravdu jenom vzorek. Protoze tenhle ma neprakticke rozmisteni sedadel a zadne ulozne prostory na kufry. Nemluve o tom, ze ten prestup na Veleslavine je proste na dve veci. Normalne se prece jede bez prestupu nejakym dopravnim prostredkem primo do centra. At vlakem, tramvaji, busem. Ale hlavne bez prestupu.

+3/0
8.2.2016 4:59

B19r59o71n76i75s43l23a77v 98G34a40b55r24y60š 6875634440

Normálně s Vaším tvrzením souhlasím, ale kloubové autobusy se používají na opravdu vytížených linkách, které mají interval 10 a méně minut a na linkách s nárazovou přepravou cestujících.

0/0
8.2.2016 8:31

T23o91m71á36š 77V83e83l86č61o34v71s82k80ý 4703638319778

A proč bude vozit Pražany? Nikdo jiný na letiště nejezdí?

+3/−3
8.2.2016 1:14

L24u64k30a65s 47N28o57v33y 4814874835326

:-) Zda se vam ten titulek malo multi-kulti korektni? Asi tam meli napsat, ze neco nebo nekdo bude nekoho vozit nekam nebo nekdam.. Abychom to vsichni pochopili a byli tak nejak spokojeni.

+2/−3
8.2.2016 1:37

L13a19d22i40s73l33a22v 75M43a40t75ě86j88k24a 1193506932

Bezvadné a čím má být ten autobus tak výjimečný, než kdyby jeli dva za sebou v tu nejvytíženější hodinu a jinak jezdil jen jeden ev. malý minibus v nočních "mrtvých" časech? Nikde nevidím žádný rozdíl od obyčejného. Tzn. kam si jako ti cestující dají kufry? Už tam vidím těch 191 cestujících a každý s pouze příručním zavazadlem, ostatní si pošlou poštovními holuby asi nebo co Rv

+5/−3
7.2.2016 23:30

F28r62a76n33t46i45š33e43k 78L74u72p24í13n95e95k 8101636586242

Kez by tam jel vlak. Cukat se busem po evropsky není zábava. Takže bud můžete vyrazit dřív a tvrdnout na letisti, nebo jet tak nejak na cas v lehkym stresu. Nebo se nechat okrast taxikarem, rozdil cen na stejne trase cini asi 300kc, pravděpodobně podle délky šortek.

+4/−1
7.2.2016 23:25

P58a52v16e46l 50V55e43t83e88š42n75í33k 7195168385637

Uppřímně - když jsem jezdíval každé ponděí "tam" a každý pátek "zpátky" (po dobu mnoha měsíců), tak jsem žádné obrovské cenové rozdíly na trasách mezi Ruzyní a Smíchovem nezaznamenal.

0/0
7.2.2016 23:40

F34r17a97n66t72i88š96e94k 57L49u61p40í44n79e86k 8341656936902

Od hlavaku rozdily jsou.

0/0
8.2.2016 23:25

A51n21t26o35n77í12n 61S43c10h12i51n62d17l73e42r 8702919659907

předpokldám, že cíl je pořád stejný, šetřit náklady, a zase šetřit náklady, pro by měly jezdit 2 autobusy a 2 řidiči, když může jet jen jeden.

+1/0
7.2.2016 23:21

P50e68t54r 21V87i11n93t13r48l19í55k 3506674251

Ten interiér mi přijde dost obyčejný na dnešní dobu, Kabina řidiče respektive jeho prostor vypadá jak dvacet let starý design... i ten interiér sedadel... v podstatě nic převratného

0/0
7.2.2016 23:11

M24a85r51t18i81n 29H63o21u55b96a 6913161859538

legislativa - Souprava, která nepřekročí ani jeden z následujících rozměrů:

délku 22 m, šířku 3,2 m a výšku 4,5 m bude povolena MD za podmínek, kdy přeprava nesmí být provedena za mlhy, hustého sněžení a špatné sjízdnosti vozovek dle ročního období, souprava bude vybavena příslušným obrysovým a výstražným osvětlením, které bude při jízdě v činnosti, na dálnici a rychlostní komunikaci posádka soupravy umožní bezpečné předjíždění ostatních vozidel. Zpravidla u přepravy soupravy výše uvedených rozměrů nebude stanovena povinnost technického doprovodného vozidla

takze to znamena, ze ten autobus nebude smet jezdit za vyse uvedenych povetrnostnich podminek, a bude muset jezdit se zlustym majakem ??

0/−1
7.2.2016 23:11

J65a12n 18N93o68v73á52k 9315968104375

To co čteš je zákon/vyhláška.

Ale DP chce z tohoto výjimku pro konkrétní typ vozidla na konkrétní trasu.

0/0
7.2.2016 23:49

D33a82n98i22e34l 53Ř60e82h47á91č87e89k 5627203451377

Ne se žlutým majákem, ale za policejního doprovodu... ;-D

0/0
8.2.2016 6:55

L39e23o57š 28N80a25v49r46á46t10i60l 9813930715915

taky bus uz bezne jazdi po Bratislave

0/0
7.2.2016 22:55

K88a51r79e58l 46N63o97v30o52t40n33y 2471605779210

Predevsim je potreba, aby ty autobusy odbocovaly z Evropske na to autobusove nadrazi jeste pred tou krizovatkou - mista je tam dost, muzou z ni sjet klidne 300m pred ni. Tudiz nebudou muset vubec cekat na semaforech, ani se nezaseknou ve fronte pred spustenymi zavorami. A navic pak nebude muset byt vyhrazeny pruh pro autobusy, resp. se o 300m zkrati, ci posune dal od te krizovatky, coz povede i k vetsi plynulosti automobiloveho provozu.

Ze to takhle neudelali rovnou, svedci o naproste nekompetenci prislusnych urediniku...

+6/0
7.2.2016 22:40

L55u83k32á45š 23Š17l48e80h55o17f42e62r 1743349915779

Pokud by pozemky pred nadrazim patrily mestu, pak ano...

+1/0
8.2.2016 6:44

L88u75m98í97r 48V81i61t98h72a 2407927146862

Koukám, že Kráťa chce jezdit v Praze emhádéčko :-) No aspoň by tam jezdily slušný autobusy, ne ty páchnoucí plečky, se kterými tam jezdí firmy provozující příměstskou dopravu na linkách 3XX.

0/0
7.2.2016 22:20

M57a77t88o67u35š 53P76r59e57u58s84s 6490704342509

Já myslel, že je pro všechny kdo se chtějí dostat na letiště nebo z letiště a ne jen pro PRAŽANY... ;-€

+1/−3
7.2.2016 22:09

M13a11r32t95i59n 61H44o71u60b79a 6713731319328

busem na letsite jezdi jen prazaci. ostatni tam dojedou autem :)

0/−2
7.2.2016 23:02

J71a81r24o43s92l97a39v 53Z93a49j79i25c28e40k 6274241577777

Megabus pouze pro Prazany? Jenom pro rodile nebo i pro naplavy?

+2/−2
7.2.2016 21:34

O57l21d95ř71i17c95h 54Ř34e23z15n37í87k 7625792544368

pro náplavu je vyhrazen zvláštní kanál ;-D

+8/0
7.2.2016 22:51

Š75i69m16o76n 35K20o58ř17í82n26e44k 7432130536469

Tak to se ten nosič kufrů naběhá, až tam přijede 191 lidí tímto autobusem :D

+5/0
7.2.2016 21:13

R31i93c25h20a36r10d 73N28a88j67m84a33n 1267166856

Ja tedy občas jezdím na letiště 191 a od OC šestka většinou už jedu v buse sám tak proc megabus?

0/0
7.2.2016 21:11

V98a69c91l55a50v 54K51u10b31i10s 5461641339797

vetsina jezdi od zelenyho metra ne pres zastavky u kazdyho stromu. 119ka byla vzdy hodne natriskana

+2/−1
7.2.2016 21:24

R19i90c20h61a90r65d 67N64a43j98m84a11n 1517266196

Asi jo.nejsem Pražák. Fakt je, že když nejedu tagem tak ta prázdna 191 co mě zastavuje u baráku je pro me pohodlna, než se mačkat s davem portugalcu

0/−1
7.2.2016 21:32
Foto

L50e86n42k10a 96C27h74y50l57í13k90o79v93á 3922208896

191 jezdí ze Smíchova, tudíž je linka využívána na přepravu na jiná místa, než primárně na letiště. 119 je cíleně zmiňována turistům jakožto nejlepší varianta, jak se dostat na letiště bez ohledu na to, že lepší je 100 ze Zličína. Aspoň pro mě.

0/0
8.2.2016 11:06

T45o50m48á78š 75N74o71v35o49t27n44ý 8359916690498

Hloupý Český národ nikdo se koukám ničím nezavděčí,aspoň snahu lidi haló ocente!!!!!!

+1/−3
7.2.2016 21:02

P13e34t89r 80V23e13s63e36l62ý 8445495612586

To jako máme sednou na zadek před každou megakraksnou. Tak blbě uspořádáný vnitřek jsem už dlouho neviděl. A nechápu proč takový bus? to nestačí klasické 18 metrové kloubáky

+2/−3
7.2.2016 21:54

G98i84t73a 70H33o18r48á60k13o47v43á 4754247177606

Nejvíc to ocení řidiči aut na Evropské, až se tam tahle kraksna šprajcne

+2/−1
7.2.2016 22:19

T78o81m48á58š 86V62á87l55e13k 3220964854808

Píšou 22 metrů a na videu 21 ......

0/−1
7.2.2016 21:00

J23i84ř43í 35O22u23k36r63o52p73e11c 5820308873109

Nesmírně důležité

+3/0
7.2.2016 21:08

M85i56c14h97a95l 13P57l79e94š90t74i94l 2215391705

V létě se teplem o metr natáhne...

+22/0
7.2.2016 21:21

L57u35d32m67i47l27a 13N17o63v11á80k95o35v18á 5469741654739

Za to může Einstein. Čím rychleji se autobus pohybuje, tak zdá se vnějšímu pozorovateli o něco kratší.

:-P

+13/0
7.2.2016 21:23

J86o68s55e17f 97P88i77š65v15e47j43c 5466286248349

No podle mne už na letiště dávno mohlo vést metro, stačilo jen trasu A nesmyslně neuhýbat z Veleslavína do Motola, ale pokračovat rovně na letiště. Vzdálenost je zhruba stejná. Ale to by nepochybně bylo podstatně levnější než výstavba (pardon "modernizace") rychlodráhy z Masarykáče na letiště při které se dá spřáteleným firmám a lidem rozdat spóóusta krabic s vínem :-/;-D.

+4/−7
7.2.2016 20:47

G81i25t75a 60H62o50r82á82k49o50v96á 4254177317716

A myslíte, že víc lidí jede denně do nemocnice nebo na letiště?

+1/−1
7.2.2016 22:16

M57a26r19t30i33n 70P24i49š37t42o89r80a 8218648726269

Do obou cílů by se mělo jezdit naprosto výjimečně, nejlépe nikdy.

0/0
7.2.2016 23:02

M81a65t70ú52š 91E70l23i12a33š 3140846164665

- Letište Václava Havla - 12 miliónov cestujúcich ročne

- Nemocnice Motol - 750 tisíc pacientov ročne

Čo si myslíte, kde chodí viac ľudí?

+1/0
8.2.2016 10:12

J11i73ř69í 43K43o89c27u37r96e90k 6625674745478

Už se to tady několikrát napsalo, že Metro by bylo kapacitně nevyužité. A neřekl bych, že dvoukolejka v tunelu bude dražší než dvoukolejka částečně v tunelu.

PS: Při stavbě Metra se nedají rozdat krabice vína?

+2/−1
7.2.2016 22:29

I28v72a68n 70B27r76e33z24i59n45a 7771787863131

Tady ale prece vubec nejde o letiste. Jde o Kladno a jeho okoli. Podivejte se na vychod Prahy na trat na Kolin (anebo na Cesky Brod). Kolik obci ma napojeni na Prahu a kolik lidi za praci do Prahy dojizdi.

Jinak, s tim ze odbocka do Motola je nesmyslna tak z tim souhlasim. Napriklad se uvazuje o tom, ze na Dedine vznikne v na miste kasaren nova rezidencni ctvrt, kde bude zit az 20000 lidi. Anebo ze na Dlouhe mili melo vzniknout velke zachytne P+R parkoviste. Ted uz ma Praha jine problemy a do rozvoje Prahy 6 se nejspis dlouho investovat nebude (D-cko ma prednost).

0/0
9.2.2016 10:19

M16a96r28t84i18n 82V35o68k29o47u77n 9748553883846

proc nemuzou byt vsechny nove autobusy na cisty pohon CNG, ktery ma krome toho polovicni naklady na kilometr?

+3/−1
7.2.2016 20:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.