Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující chtějí v pražské MHD víc tramvají i jiné trasy, ukazuje anketa

Lidé využívající pražskou MHD poslali organizaci Ropid přes tisíc návrhů, jak veřejnou dopravu v hlavním městě změnit. Navrhují například, aby po Sokolovské ulici jezdilo více tramvají. Společnost v březnu představí tři modely velkých úprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K28a75r10e32l 45D84r32d40a 6783715567259

Ze Spořilova jede 6 a 11. Jedna na Karlák (19 minut) a jedna na Muzeum (17 minut). Uměl by mi někdo detekovat, co se zpráva o "boji dvou táborů na Spořilově" pokouší říct?

Pro srovnání bus Spořilov-Roztyly (10 minut). Metro C Roztyly - Muzeum (12 minut) - Florenc (15 minut). Metro B Florenc - Karlák (6 minut) + přestupy.

Přišlo mi, že uvažovat na Spořilově tramvaj na cestu do centra je nesmysl. Spořilov měl těžit z přítomnosti stanice Roztyly.

Z celého Spořilova je ale tramvaj dost daleko. Je třeba připočítat dopravu k tramvaji, což je také tak 10 minut.

Navíc, až na Bohdalec jde o duplicitní dopravu s autobusy do Vršovic.

Nepočítám, že je třeba kapacitní doprava pro směr Spořilov-Synkáč. Tak mi přijde, že koukáme opět na neskutečné dopravní zvěrstvo, kdy tramvaje zničily Michli a Nusle. Přitom tramvajová doprava tady pro místní poptávku není absolutně potřeba. Jen je prostě jednodušší jet tranzitní tramvají po povrchu ze Spořilova na Muzeum, protože to metrem není příliš šikovné a časově je to tramvají možná i rychlejší. Rv;-)

0/−2
16.2.2016 15:23

M72i32r50o18s29l75a26v 11G44r36o48s15s16m39a27n15n 8452409564

Takže jste si sám dokázal spočítat, že tramvají je to do centra rychlejší i bez započtení přestupu. Přímo u smyčky Spořilov bydlí lidé. Jsou tam totiž domy. Metro C je už od Kačerova přetížené. A tramvaj je moderní a elegantní dopravní prostředek.

0/0
17.2.2016 0:24

K92a28r77e63l 87D82r86d21a 6673655227699

Obyvatel u smyčky na Spořilově je na kapacitní tramvaj málo, je třeba další doprava pro celý Spořilov, co naváží místní k tramvaji či metru. (Nejlépe k obojímu za dvojnásobnou cenu.) Pak následuje: Chodovská zničená, zbytečné kolony. U plynárny zničená. (Viděl jsem tady řidiče, co mu to klouzlo na koleji a nabral sloup. Na místě mrtvý.) Nuselská, Jaromírova, Bělehradská... zničená, hluk pod okny bytů, nemožnost parkování. Podskalí zničené, nábřeží zničené... Na "bezbariérové ulici" je trať dodatečně vybavená pangejty, které zajišťují tramvaji bezpečnější průjezd, ale pro chodce a vozíčkáře tvoří bariéru. Kde jezdí tramvaj, nemá chodec asi co pohledávat. Rv

Povrchová doprava poškozující bydlení ve stovkách bytů. Doprava výrazně omezující silniční dopravu a snižující její bezpečnost ve starších čtvrtích, a také kriticky snižující možnosti parkování. Bariéra jako hrom pro život v Praze. Všude, kde vede trať, se vozovky špatně opravují. Půlka Prahy vypadá dík kolejím jak za dob druhé světové války krátce po bombardování. A to proto, aby cca 500 obyvatel Spořilova mohlo dojet tramvají od bytu na Muzeum či Karlák i když mají metro? Proto provozujeme a udržujeme "elegantní" tramvajovou dopravu v ceně miliard? Přijde mi to postavené na hlavu...

(Jaký spor mají na Spořilově? ROPID chce zrušit 11 či co?)

0/−1
17.2.2016 10:09
Foto

M16a94r13t20i88n 63Š77u66b90r11t 1375211914365

Ono zdaleka přece nejde jen o konkrétní zastávku Spořilov. Na tramvajové trati je o kousek dál také Kaufland a velké množství cestujících nastupuje v zastávkách Michelská, Pod Jezerkou a Horky. Zejména zde je ráno řada spojů značně přetížená. Posílení je potřeba, ale je jej nutné pak nějak směrově vyvážit, proto je zajímavé zjistit, který směr cestující z této lokality preferují.

0/0
17.2.2016 20:11

J93a25k15u66b 27V93o47k25a62t96ý 8934677622344

všechno je zničený kde jsou koleje koukám. Tak koleje vytrháme a budem jezdit všude auty, na kole a chodit pěšky ne?

0/0
18.2.2016 15:39

I41v63a58n 45P32r65o42c20h13á28z38k50a 3671734655915

Ať si vídeňský model zkoušejí někde mezi juniory!

V Praze je mnoho starých a nemocných lidí, pro které je každý přestup - vystupování, nastupování, stání na zastávce velmi bolestivá a vyčerpávající věc. Mějte taky trochu ohledy!

+5/−5
16.2.2016 12:10

L89u66k71á60š 87Š70l15e10h47o27f32e90r 1413169255319

Nikdy nebude fungovat taková síť MHD, aby bylo možné dostat se kamkoliv bez přestupu. A pokud mám na výběr mezi 2 krátkými nebo 1 dlouhým čekáním, beru ta 2 krátká ;-)

+4/−2
16.2.2016 13:37

E11v52ž34e36n 52P91o87l36á93k 3828228851383

A on snad někdo takovou síť chce? Spíše chtějí lidé zachovat současný stav s drobnými změnami.

0/0
16.2.2016 13:57
Foto

M76a36r72t58i70n 16P37i94š11t46o70r57a 8578968156429

Ano, já. Někdy v budoucnu.

Jsem toho názoru, že čím dál tím více cestujících budou důchodci a budou preferovat cestu bez přestupu. Bez ohledu na to, že v požadovaném směru nepojede často.

0/0
16.2.2016 16:42

E50v78ž95e13n 16P48o25l49á38k 3498978771453

V podstatě souhlasím. Taky si radši vyberu optimální přímý spoj.

0/0
16.2.2016 16:50

K66a14r58e28l 70D70r90d58a 6413705107869

Jezdím Háje - Vinohrady - Žižkov. 1) Přímý spoj je autobus. Není to příjemná doprava na 30 minut jízdy. 2) Z Céčka lze přestoupit na tramvaj. Vcelku optimální doprava. (Tramvaje mají časté výpadky. Je dlouhý přestup na tramvaj. Je zde přetlak bezdomovců.)

3) Delší dobu volím metro a chůzi! Linku C a A, a k tomu zhruba 10 minut na metro a z metra pěšky. Není to pohodlné a je potřeba mít kondičku. Oplátkou je to dobrý trénink pro získání takové kondice. (+Áčkem jezdí nejslušnější cestující a pěkné holky.)

Není to řešení pro pajdání o holi. Ale 99% Pražanů v pracovním procesu by mělo dobrovolně volit fyzicky náročnější dopravu. Pak z toho vyjde, že povrchová MHD jezdí často zbytečně a pro uspokojení lenosti, která ve výsledku poškozuje cestujícím zdraví a stává se pro nemocné potřebnější. Docela hrůzný princip fungování MHD. ;-)

+1/0
16.2.2016 17:14

E35v10ž15e63n 77P93o93l82á92k 3528148261823

Aha, takže vaše dopravní řešení je ve vyšší kondičce! Vysvětlete to prosím těm, co to šlapou denně a dýchají přitom ten prach, mají na zádech těžký batoh nebo jsou důchodci.

0/0
16.2.2016 17:49

K31a38r20e33l 29D30r17d59a 6593445417219

(Kapku jsem to zašmodrchal. Ale snad je to jasné. Čím víc pěstuji lenost, tím víc jsem nemocný a tím víc potřebuji MHD u nosu.)

MHD v Praze by měla mít především koncepci vzájemné ohleduplnosti a šetrnosti vůči společným finančním prostředkům. Umím si představit taxi-dodávky pro seniory a vedle toho mladé šlapající pěšky. Umíme poptávku takto regulovat a různorodé cestující řešit samostatně?

Delší intervaly? Senior si počká (či pojede podle jízdního řádu) a spěchající raději půjde pěšky a bude mít k tomu bezvadný široký chodník, trochu zeleně a minimum hlučné a páchnoucí dopravy pod nosem? Nebo nějaká osvětová kampaň "normální je chodit"? Praha se každopádně potřebuje naučit preferovat chodce a chůzi a nabízet veřejný prostor bez ohrožující dopravy.

Znám bydlení na malém městě. Všude kolem centra se pohybujeme pěšky na vzdálenosti 1-5 km. MHD tady vlastně ani není. (Jezdí jen v pracovní dny.) Pak teprve řešíme auto na nákupy či delší zajížďky. A v Praze, pokud nejsou na 150 metrech dvě zastávky časté MHD, tak to považujeme za průšvih. Přitom i v Praze se kdysi chodilo na dlouhé vzdálenosti pěšky a MHD byla pomalu jen "atrakcí". V kombinaci s metrem by se Praha bez povrchové MHD často obešla.

Podobné názory tady u propagátorů tramvají nepotkávám.

0/−1
17.2.2016 11:01

E39v86ž36e23n 82P19o18l94á25k 3808478191843

Tramvaje opravdu ohromě páchnou. Až bude v Praze přijatelný vzduch a pěší chůze nebude znamenat ohrožení života na každém druhém rohu, pak prosím. A na malém městě bohužel - zde efektivně MHD opravdu zajistit nejde, ale to není problém Prahy. Zde každý na chození opravdu nemá čas.

+1/−1
17.2.2016 13:43

K60a55r13e93l 52D23r10d42a 6453495427799

Tramvaje představují hlučnou a nebezpečnou dopravu, zvlášť když je hodláte pustit na klidné pěší zóny a ani neoddělit trať od chodců. A pokud ji oddělíte, tak chodcům seberete jejich prostor. Nemá to dobré řešení.

A jinak jen výmluvy: špatný vzduch, nemá čas... Arogance, egoismus. Život chodců ohrožují v centru Prahy především rychlé tramvaje a jejich zaslepení propagátoři. Rv

0/−1
17.2.2016 16:06

E34v22ž49e91n 37P75o65l73á51k 3488178671693

Já si říkal, kdy vylezete s tím nesmyslem ohledně "hlučných tramvají" a Náměstí republiky, věčně postříkaného krví miliard chodců. Ale jinak na denní několikahodinové trajdání opravdu čas nemám, takový jsem egoista. A to ve svém věku něco ještě ujdu.

0/0
17.2.2016 16:17

K19a43r95e30l 66D50r89d11a 6473685747149

Je to i otázka svědomí. Opravdu potřebujete jezdit přes Náměstí republiky na Hradčanskou a ohrožovat při tom chodce? Nemáte jinou pro všechny bezpečnější trasu?

Vytěsňujeme řidiče z centra, protože auta a chodci nejdou dohromady. Plno řidičů osobáků to se svým svědomím chápe. A tramvaj se svým "nezastaví na fleku" je snad bezpečnější? A ona tam jede pro názory lidí jako Vy. Co chtějí jet hlavně bez přestupů, raději po povrchu a pěkně všem na obtíž. Naprosto stejné myšlení jako mají piráti silnic.

Život ve městě je o ohleduplnosti. Nepatříte patrně asi do města. Dopravu bych pro Vás zrušil. Jak prosté. ;-D

0/−1
17.2.2016 16:46
Foto

M64a16r31t41i78n 92Š47u93b43r58t 1965671124875

Kdyby nejezdily z centra třeba na Letnou a Hradčanskou tramvaje, metro A celkový počet těchto lidí rozhodně nemá šanci odvézt. Mimochodem, Náměstí Republiky je z hlediska nehod chodců s tramvajemi jedním z nejbezpečnějších míst v Praze, daleko víc nehod se mezi tramvajemi a chodci stává dokonce i na místech se semafory.

+3/0
17.2.2016 20:15
Foto

B14r81o45n43i21s48l44a34v 42G78a14b21r77y97š 2512789851

No právě. A čím méně linek, tím kratší stání na zastávce. Když přijdete na zastávku, bude Vám po redukci linek jedno, do jaké tramvaje nasednete.

Redukce linek by však měla být na zdravé úrovni. Psal jsem tady o tom dříve dost. Na linkotvorbě se zakládá i moje disertační práce.

+3/0
16.2.2016 13:59

J52i74ř87í 71K68r43e42j71č55í69k 2737358604466

Bude vám jedno do které nasednete ?

Potřebujete na Pavlák, ale jelikož tam po změně nic nepojede, tak pojedete přespat na Florenc ?

To si asi cestující MHD představujete jinak, než jací ve skutečnosti jsou...

0/0
16.2.2016 22:17
Foto

B37r27o78n45i17s65l14a57v 36G68a40b73r51y36š 2662249481

Proč by tam po změně nic nejelo? Já si cestující představuju dost reálně, protože jedním z těch cestujících jsem. Využívám VHOD v plné míře, bez auta se obejdu.

Mimo Vídeň je dobrý příklad i Plzeň. Je to malá hvězdicovitá síť, dvojici větví spojuje vždy jedna linka. Není nutné mít víc kombinací tras. Místo toho, abyste čekal ve Skvrňanech na svou tramvaj, prostě nasednete na dvojku a přestoupíte si v centru.

Praha podle mě zase tak razantní redukci tramvajových linek nepotřebuje. Dovedl bych si představit nižší počet, ale někde v rozmezí 18 - 20 linek. Dnes jich má v denním provozu 21, což je podle mě optimální.

Ale působnost tramvají bych rozšířil dál. Do naší firmy chodí projekty na rozšiřování tramvajové a trolejbusové sítě z různých koutů Evropy. Hodně se vzmáhá třeba Tallinn nebo Neapol. I v Praze se něco chystá. Ale ne zrovna tam, kde bych to očekával.

0/0
16.2.2016 22:34

J51i64ř71í 53K92r24e25j44č48í12k 2717658774706

No to jste napsal vy, že vám bude jedno do čeho nasednete. mě to tedy obvykle jedno není, nasedám výhradně do toho, co mě doveze k cíli a ideálně přímo. Přestupy nesnáším a nevidím v nich žádný přínos.

Srovnávat Prahu s Plzní není úplně dobrý nápad...

0/0
16.2.2016 22:55
Foto

B97r81o41n75i93s98l61a44v 22G81a94b48r29y41š 2942909151

Já nic nesrovnávám. Že nechápete rozdíl mezi přejatou myšlenkou a kopírováním, není můj problém.

Přestupy nesnášíte, to asi nikdo. Ale bez nich se to jednoduše neobejde. V některých případech to ani není technicky možné, aby jel člověk přímo ze startu až do cíle. Nevím, jak byste se třeba dostal na stanici Lužiny, když tam kromě metra nic jiného nejede. Já vím, Vás ta stanice asi nezajímá, ale zajímá ty, co tu dopravu organizují. Tak zkuste chápat dopravní systém v globálním měřítku, tedy tak, abyste ušetřil čas všem lidem v dopravním systému. A abyste si spočítal, kolik času lidi ušetří, to po Vás asi nemůžu chtít. Dostaneme se zase k tomu, že Vás to nezajímá, ale přitom radíte, jak by to mělo být správně.

Někdo v přestupech může vidět i to pozitivní. Vezměte si relaci z A do C. Existuje 100 spojů, které jedou přímo, a dalších 200 spojení, kterými se z A do C dostanete jen s přestupem v B. Když pojedete přímo, máte svých 100 spojů bez přestupu. Tím pádem se ale v této relaci ochuzujete o daších 200 spojů, kterými se do cíle můžete dostat. Já jsem to takhle za studií na VŠ praktikoval dost často, když mi přímý spoj ujel. Měl jsem sice batoh a velký kufr, ale neviděl jsem v tom žádný problém.

+1/0
16.2.2016 23:35

P14e40t30r 31N70e88c92h44a13n63i10c68k62ý 7413906578960

Pokud prostě jedna sada tramvají pojede jedním směrem a jiná sada tramvají druhým směrem, tak vám bude stačit znát směr a nemusíte řešit linku

0/0
18.2.2016 19:08

J41i90ř20í 59K72r25e85j17č51í88k 2587538934826

No to určitě, ale má to nevýhodu v tom, že už se nikdy nedostanu domu... ;-)

0/0
18.2.2016 20:11

L49u56k96á66š 34V57a48ň37u92r48a 1415904453613

Tramvaje by mely v Praze jezdit i do vzdalenejsich lokalit, jako je treba propojení z metra depo Hostivar do Sterbohol, Dolnich Mecholup, Uhrinevsi, Bechovic apod. Take obslouzeni JM by bylo dobre tramvaji.

0/0
16.2.2016 10:12

M74a59r49t13i90n 31Š10u13l80c 2547409250445

Chybí tomu jedna podstatná věc... koleje... Změny, které se chystají na léto, řeší provoz na stávající tramvajové síti. Výstavba nových tratí je záležitostí na dlouhá léta... jinak do Uhříněvsi a Běchovic jezdí vlak, to je rychlejší způsob dopravy než tramvaj. Štěrboholy jsou bokem, tam koleje nezavedete, Dolní Měcholupy spojuje Kutnohorská, tam se už tramvaje nevejdou... Takže jediné, co může dávat smysl je to Jižní Město... ale tam vede metro, takže tramvaje, které by přes JM projížděly by buď kopírovaly metro nebo by to tam musely prokličkovat a napájet metro, ale potom by taková tramvaj do centra jela hodinu...

+6/0
16.2.2016 10:59

J24i28ř98í 44Ř89e18h79o60ř 9228658746668

souhlasím, bydlím na JM a nevidím důvod pro tramvaj. Jednak je odtamtud metro za deset minut na kačerově, budějárně či pankráci. Do dvaceti na IP či jinde v centru. Výborný spoj na smíchov, nebo i slušně na černý most. Okolí je dobře obsloužené autobusy se spojením opět třeba na budějovickou. Tramvaj nemá smysl. Jediná nevýhoda v této oblasti je konec pásma směrem na průhonice. Plno lidí tam pracuje a kolikrát platí za dvě zastávky víc než za tu lítačku.

+3/0
16.2.2016 11:05

E98v58ž13e97n 71P28o81l79á34k 3418908481543

Víte, ona tramvaj se místo několika narvaných autobusů dost výrazně vyplatí. Jenže náklady obyčejní cestující jako vy nevidí.

+2/−3
16.2.2016 12:05

J62i72ř82í 45Ř74e51h35o19ř 9238338196928

prostě a jednoduše dle mého nemáte pravdu. Na JM vede přímé, rychlé a rozhodně ne přeplněné metro. Mít duplicitu v tramvaji je blbost, neexistuje alternativní cesta oklikou která by řešila nějaké trase odlehlé sídliště. A autobusy tam stejně tak nejezdí nijak zvlášť přeplněné a pokrývají několik různě rovnoběžných páteřních ulic, které by pokrýt tramvají bylo neskutečně drahé. Nevěřím že se tam jakákoliv tramvaj vyplatí, ale je to ovšem jen názor proti názoru.

+4/−1
16.2.2016 12:21

E13v51ž81e65n 10P62o93l74á46k 3908728951153

Já neříkám vést tam tramvaj po trase metra, ale coby tangentu, která ho bude napájet, ostatně v Libuši a Krči už je to v plánu. A autobusy od Chodova přes Volhu jezdí přeplněné až dost, s tím mám osobní zkušenost.

0/−3
16.2.2016 12:26

M19a36t58ú45š 19E81l36i60a88š 3360456954245

Navrhujete zbernú linku, ktorá by kľučkovala medzi metrom a sídliskami, čiže presne to, čo vykonávajú teraz autobusy. Z ekologického hľadiska fajn, z ekonomického nezmysel. Aj keď si myslíte, že by to bolo výhodné, nie je to pravda, vstupné náklady by boli enormné a pri súčasných cenách fosílnych palív by bola dlhá návratnosť. O predimenzovanosti dopravy ani nehovoriac. Teraz jazdí autobus de facto ku každému až každému druhému metru a je vyťažený. Tramvaj by bola poloprázdna, resp. by sa musel predĺžiť interval, čo by znižovalo atraktivitu MHD (a to znova súvisí s ekonomikou). Ak už hľadať ekonomickú a ekologickú alternatívu, tak v tomto prípade by aký-taký zmysel dávala trolejbusová doprava.

+2/0
16.2.2016 14:33

E46v23ž48e56n 85P34o93l15á67k 3768988231333

Nic takového nenavrhuji. Jde mi o tangentu kolem širšího centra, která částečně nahradí nejvytíženější autobusové linky a bude tedy i napájet metro. Především U Kobylis, Pankráce, Kačerova. Jestli myslíte, že je lepší dva nacpané autobusy do minuty než jedna optimálně vytížená tramvaj za několik minut, tak máte zvláštní představy. Variabilní náklady tramvají jsou nesrovnatelně nižší a jakmile je poptávka dostatečná, není o čem mluvit.

0/0
16.2.2016 14:40

M78a96t72ú17š 71E98l86i40a65š 3240766734135

No nazvať Kobylisy širším centrom... Tam som mal prestať čítať.

+1/0
16.2.2016 15:08

E50v81ž41e23n 24P46o68l84á25k 3798368891143

Tak to čítáte špatně, protože jsem nic takového nenapsal. A ten zbytek ani čítat nezkoušejte, stejně k tomu nebudete nic podnětného mít.

0/0
16.2.2016 15:16

K48a12r98e51l 59D59r31d85a 6133395877819

Libuš, Krč, Pankrác, Kačerov... O jakých tratích to mluvíte? Odkud a kudy je chce vést? Libuš, to jako z Modřan? Krč, Kačerov, to jako z Budějovické?

My budeme budovat trasu metra D a Vy na povrchu ve stopě metra koukáte budovat a obnovovat tramvajové tratě když dík metru nebudou potřeba?

Cancáte tady jen nějaké tramvajové pohádky, že? Rv:-P

0/−1
16.2.2016 15:58

E64v45ž18e83n 79P97o70l81á82k 3828218721533

Mírněte laskavě svůj rozhořčený slovník a chovejte se slušně. Protažení trati os Modřan přinejmenším k metru je naplánováno už od doby, do byla postavena zdejší smyčka. Obnovení trati Přes Pankrác dále, tedy v místě, kde začíná nejvíce přetížený úsek C, kterému výstavba D nažene ještě více cestujících je plánováno také dlouhodobě. O možném propojení čtu také již delší dobu. Ale vy pořád žijete v 70. letech a domněnce, že metro dokáže tramvaje dokonale nahradit.

0/0
16.2.2016 16:11

K61a61r54e47l 63D26r45d27a 6663605847409

Se "slušným chováním" jste si tady začal. Tak se kroťte laskavě sám.

Tramvaje na Budějovické jsou nesmysl. Céčko je přetížené, protože přijede plné z Jižního Města a na Kačerově nabíra Novodvorskou, Krč a Libuš.

(ROPID přitom na Háje přesměroval autobusy z Depa Hostivař. Asi se mu zdálo Céčko málo vytížené.)

Přetlak na Kačerově samozřejmě linka D vyřeší a frmol se jen přesune na Pankrác. Z Céčka zde naopak zmizí cestující do Nuslí a na Vinohrady. Nula od nuly pojde. Ve výsledku budou dvě linky metra a zhruba stejný počet cestujících jako dnes. Tedy žádný přetížený úsek Céčka.

Tramvaj na Budějovické a Pankráci není pro místní cestující potřeba, ale je potřeba k tomu, aby zničila místním bydlení a parkování tramvajemi a aby se trať dostala do Krče a Podolí a duplicitním provozem co nejvíce znehodnotila linku metra C a právě vybudované metro D. Rv

Netuším jak v Modřanech, ale stavíme metro pro Libuš. Pokud by tady tramvaje pomohly už dnes, tak ať koukají cinkat co nejrychleji na Libuši. Jenže, tento směr fakticky nikdo nechce. Dnes je doprava směrována na Kačerov. Tramvaj, co se bude kodrcat 40 minut kolem Modřan na Karlák je o ničem. Takže opět jen vyhozené peníze. Rv

Ano, popisujete tramvajové plány na staro-nové tratě. Ale jeden jak druhý je podle mě hrozně mimo. Tramvajová doprava zpravidla není v takovém rozsahu a směru potřebná a k prosazení se užívá vylhaná argumentace. Jediné co snad platí, že si tramvajová doprava kouká řešit "technicko-provozní parametry" - dostupnost vozoven, zálohu tratí apod. Za naše peníze. Rv

+1/−1
16.2.2016 16:51

E24v64ž27e52n 26P47o52l53á41k 3588118591113

Jo tak "zhruba stejný počet cestujících". Když k okolí C přidáme i okolí D, které se celé bude hrnout přes Pankrác, jistě to bude naprosto stejně lidí. A kdepak, aby někteří mohli dolů do Nuslí už z Pankráce, to by tam musela jet tramvaj a to Drda nerozdýchá. A už zas to "ničení bydlení" tramvajemi, které nevíte, v čem spočívá? A skutečná přepravní poptávka, od níž se odvíjí smysluplnost tramvají vás samozřejmě taky nezajímá. Divím se, že jste ještě nevylzel s obligátním "tramvaj je hlučná", ať to máme pohromadě. A že trpíte představou, že od Kamýku všichni výhradně chtějí na Karlák, což je jediný účel trati, je taky moc vtipné, opravdu. Hlavně, aby cestou na metro měli z Modřan co nejvíce přestupů, že.

0/0
16.2.2016 17:10

K44a80r64e17l 31D64r89d36a 6963965967759

Asi neumíte číst, Kačerov již dnes pobírá okolí budoucí linky D. Klíčový bude přestup na trasu A. Ten nebude pro Déčko na Pankráci - Muzeu, ale na Míráku. Což Céčku výrazně uleví na Muzeu.

(Podrobný průzkum přepravní poptávky neznám, ale pokud ho tvoří "odborníci" jako Vy, stejně bude zkreslený.)

A s těmi Nuslemi jste ulítl, ne? Pokud pojedu Déčkem, vystoupím v Nuslích a nebudu se snažit jet do Nuslí tramvají z půli cesty, ne? Stávající tramvajové zastávky budou pokryty výstupy ze stanice metra.

Trať na Budějovické dnes slouží parkování a zeleni. Přijde mi, že ten prostor má dnes užitečnější funkci, kterou by obnova trati zničila.

0/0
16.2.2016 17:41

E47v48ž22e51n 63P97o83l33á53k 3658438531393

Na rozdíl od vás to místo znám a vím, že bez D mají místní i jiné alternativy, jak se dostat do centra, zatímco s ním potáhnout všichni směr Kačerov. Tvrdit, že na přetíženém C nepřibude ani jeden člověk je opravdu odvážné. D do Nuslí nepojede ani za 30 let a do té doby vám kolaps C nevadí? Jinak parkovacími místy na zeleni se jezní o moc lépe než tramvají, opravdu. A ano, všechny průzkumy jsou zmanipulované spiknutím krvelačných tramvajáků, potvrzuji.

0/0
16.2.2016 17:48

K65a44r68e28l 21D13r60d93a 6463285447809

Jaké místo? Libuš, Kamýk, Modřany? Jaké jsou významné alternativy? Tramvaj? Vlak? Autobus na Smíchov? Co z toho linka D "pohltí" a přitíží Céčku?

Jinak to rozporujete kapku komicky. Tramvaj z Modřan na Libuš uvažuji jako řešení před vybudováním metra D. Mohla by být raz dva, ale všichni tady preferují autobusy na Kačerov. Nikdo o zdlouhavou cestu do centra tramvají nestojí. Proto se staví Déčko.

Samozřejmě, v opačném směru pro výhledové spojení Modřan s Déčkem mi to přijde rozumné.

Kde tedy ale vidíte další cestující pro Céčko-Déčko?

A když tvrdíte, že potřebujeme překlenout 30 let do Déčka, tím myslíte trať na Budějovické? On je nějaký mimořádný požadavek na spojení Antala Staška se Synkáčem? To asi těžko. Jak byste ulevil Céčku? Možná by pár zákazníků pendlovalo tramvají z Pankráce na Budějovickou. Ale Céčku to výrazně nepomůže, ale změny na povrchu by byly mohutné. To přece není rozumné.

0/0
17.2.2016 13:28

E20v45ž94e93n 13P26o66l29á75k 3788988391123

Tramvaj z Modřan na Libuš čeká právě na metro D, které bude napájet, ačkoli podle mého by měla smysl již teď, kdy končí daleko před nejhustší zástavbou. A garantuji vám, že těch "pár lidí" od Pankráce dál bude sakra znát, protože C od Pankráce do centra bude praskat ve švech. D mimochodem přitáhne jen své další blízké okolí, ale i podstatnou část dojíždějících ze Středních Čech, kteří nyní rozhodně ne všichni jezdí někam k C, které ostatně ani nemá parkovacích míst zrovna nazbyt, zatímco v Písnici má vyrůst obří P+R.

0/0
17.2.2016 13:47

K76a59r27e36l 56D78r47d20a 6763645307309

Jistě, ale tahy pro Středočechy z této strany již dnes končí na Kačerově (MHD-bus), Chodově (P+R) a Opatově (bus, P+R). Pár známých kolem Jesenice mám, využívají P+R na Chodově.

Pokud se přidá další P+R, bude to ideální. Ale nárůst cestujících drastický nebude. Cestující přibudou až s další výstavbou bydlení v Písnici a možná se vyplatí nový tah Déčkem pro Modřany. Tady by pár lidí mohlo být, co dnes na Kačerov zbytečně nezajíždí...

A pak mě napadá jihočeská D3 a D4 a možnost ukončení dálkových spojů v Písnici, třeba i přesunem z Knížecí. Ale tím to tak končí. Boom úprku z Prahy už skončil.

Krize na Pankráci hrozí pouze v případě, že to bude přestupní stanice na cestu do centra. Třeba v rámci etapy 1, kdy se postaví Písnice - Pankrác. Ale i tak jde jen o přesunutí návalu z Kačerova na Pankrác. Nic nového pro Céčko.

Pouze s etapou 1 by ale Déčko nemělo smysl. Takže to je krátkodobý problém.

Spíš se mluví o uzavření Nuselského mostu, kdy by naopak Déčko mělo na Pankráci pobrat cestující z Céčka. Ale opět jde o krátkodobý problém.

Myslím, že to zveličujete. Céčko má i dnes ještě rezervy.

0/0
17.2.2016 16:37

K17a85r93e46l 81D11r29d76a 6703535627879

Přes Volhu nebyla tramvaj na JM nikdy uvažovaná.

0/0
16.2.2016 14:47

M38a49r48t76i34n 63Š86u45l38c 2267439520425

Přes Volhu na JM ne, ale trať z Opatova na Volhu jako odbočka z tratě Chodovská - Spořilov - Opatov - Háje v rozvojových záměrech existuje (nebo aspoň existovala)

0/0
16.2.2016 18:35

K67a88r49e96l 69D42r79d74a 6733955407729

Kdysi existovala v projektech i trať do Čestlic... Mlejnský poslední roky představoval hlavně Opatovskou a Spořilov, dík výstavbě na Hájích a Opatově. Pak se k tomu přidalo Trojmezí. Kde má být odbočka a samostatná smyčka.

0/0
17.2.2016 13:32
Foto

B81r92o76n78i61s41l32a96v 38G96a17b39r70y85š 2232779841

Jakou duplicitu? Metro obsluhuje jiné stanice a tramvaj obsluhuje taky jiné stanice. Každý dopravní systém je vybudován za svým účelem. Nemůžete říct, že jde o souběh.

O souběh by šlo, pokud by autobusová linka na chlup kopírovala tu tramvajovou.

0/−1
16.2.2016 14:01

K90a90r51e50l 13D24r21d79a 6793105217819

Tramvaj má jít Opatovskou, Chilskou, Turkovou... ve stopě stávajících autobusů a pak ve stopě metra Opatov a Háje. Někde přes Chodovec se má napojit na Spořilov. Plánuje se zástavba Trojmezí, kde by snad měla být samostatná trať či nějaké "kličkování" této trati. (To aby to z Hájů na Bohdalec trvalo co nejdéle.) Z Bohdalce se měla trať dostat také do Vršovic.

Opatov a Háje slouží pro zajíždění autobusů z okolních lokalit k metru a dík výstavbě by měla posilovat. Tady nemá tramvaj žádný přínos.

Většina místních cestujících se potřebuje dostat na krátkou vzdálenost rychle na metro.

Investice do tramvaje na JM je zcela neefektivní. Pro místní obyvatele je trať zbytečná. Mohl by ji prosadit developer jako navážení cestujících z Trojmezí, Chodovce, Spořilova, Top hotelu na Opatov za cenu poškození bydlení na Chodově, Opatově a Hájích - hlukem a omezením silniční dopravy. (Háje jsou přitom již silně poškozeny přítomností "depa" metra.)

0/0
16.2.2016 14:42
Foto

B22r64o53n18i13s51l69a19v 65G76a83b20r55y14š 2692809201

Ne.

0/0
16.2.2016 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.