Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující chtějí v pražské MHD víc tramvají i jiné trasy, ukazuje anketa

Lidé využívající pražskou MHD poslali organizaci Ropid přes tisíc návrhů, jak veřejnou dopravu v hlavním městě změnit. Navrhují například, aby po Sokolovské ulici jezdilo více tramvají. Společnost v březnu představí tři modely velkých úprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K42a85r94e36l 20D29r20d80a 6753355307819

Ze Spořilova jede 6 a 11. Jedna na Karlák (19 minut) a jedna na Muzeum (17 minut). Uměl by mi někdo detekovat, co se zpráva o "boji dvou táborů na Spořilově" pokouší říct?

Pro srovnání bus Spořilov-Roztyly (10 minut). Metro C Roztyly - Muzeum (12 minut) - Florenc (15 minut). Metro B Florenc - Karlák (6 minut) + přestupy.

Přišlo mi, že uvažovat na Spořilově tramvaj na cestu do centra je nesmysl. Spořilov měl těžit z přítomnosti stanice Roztyly.

Z celého Spořilova je ale tramvaj dost daleko. Je třeba připočítat dopravu k tramvaji, což je také tak 10 minut.

Navíc, až na Bohdalec jde o duplicitní dopravu s autobusy do Vršovic.

Nepočítám, že je třeba kapacitní doprava pro směr Spořilov-Synkáč. Tak mi přijde, že koukáme opět na neskutečné dopravní zvěrstvo, kdy tramvaje zničily Michli a Nusle. Přitom tramvajová doprava tady pro místní poptávku není absolutně potřeba. Jen je prostě jednodušší jet tranzitní tramvají po povrchu ze Spořilova na Muzeum, protože to metrem není příliš šikovné a časově je to tramvají možná i rychlejší. Rv;-)

0/−2
16.2.2016 15:23

M76i52r91o63s47l62a41v 65G21r36o11s37s36m18a22n29n 8502369374

Takže jste si sám dokázal spočítat, že tramvají je to do centra rychlejší i bez započtení přestupu. Přímo u smyčky Spořilov bydlí lidé. Jsou tam totiž domy. Metro C je už od Kačerova přetížené. A tramvaj je moderní a elegantní dopravní prostředek.

0/0
17.2.2016 0:24

K65a58r41e65l 36D34r52d66a 6513915177519

Obyvatel u smyčky na Spořilově je na kapacitní tramvaj málo, je třeba další doprava pro celý Spořilov, co naváží místní k tramvaji či metru. (Nejlépe k obojímu za dvojnásobnou cenu.) Pak následuje: Chodovská zničená, zbytečné kolony. U plynárny zničená. (Viděl jsem tady řidiče, co mu to klouzlo na koleji a nabral sloup. Na místě mrtvý.) Nuselská, Jaromírova, Bělehradská... zničená, hluk pod okny bytů, nemožnost parkování. Podskalí zničené, nábřeží zničené... Na "bezbariérové ulici" je trať dodatečně vybavená pangejty, které zajišťují tramvaji bezpečnější průjezd, ale pro chodce a vozíčkáře tvoří bariéru. Kde jezdí tramvaj, nemá chodec asi co pohledávat. Rv

Povrchová doprava poškozující bydlení ve stovkách bytů. Doprava výrazně omezující silniční dopravu a snižující její bezpečnost ve starších čtvrtích, a také kriticky snižující možnosti parkování. Bariéra jako hrom pro život v Praze. Všude, kde vede trať, se vozovky špatně opravují. Půlka Prahy vypadá dík kolejím jak za dob druhé světové války krátce po bombardování. A to proto, aby cca 500 obyvatel Spořilova mohlo dojet tramvají od bytu na Muzeum či Karlák i když mají metro? Proto provozujeme a udržujeme "elegantní" tramvajovou dopravu v ceně miliard? Přijde mi to postavené na hlavu...

(Jaký spor mají na Spořilově? ROPID chce zrušit 11 či co?)

0/−1
17.2.2016 10:09
Foto

M90a61r19t83i41n 90Š90u14b12r71t 1985941164845

Ono zdaleka přece nejde jen o konkrétní zastávku Spořilov. Na tramvajové trati je o kousek dál také Kaufland a velké množství cestujících nastupuje v zastávkách Michelská, Pod Jezerkou a Horky. Zejména zde je ráno řada spojů značně přetížená. Posílení je potřeba, ale je jej nutné pak nějak směrově vyvážit, proto je zajímavé zjistit, který směr cestující z této lokality preferují.

0/0
17.2.2016 20:11

J66a10k11u17b 89V40o49k96a64t32ý 8454857642384

všechno je zničený kde jsou koleje koukám. Tak koleje vytrháme a budem jezdit všude auty, na kole a chodit pěšky ne?

0/0
18.2.2016 15:39

I94v95a88n 72P13r83o20c75h26á33z79k38a 3591314355925

Ať si vídeňský model zkoušejí někde mezi juniory!

V Praze je mnoho starých a nemocných lidí, pro které je každý přestup - vystupování, nastupování, stání na zastávce velmi bolestivá a vyčerpávající věc. Mějte taky trochu ohledy!

+5/−5
16.2.2016 12:10

L67u52k64á44š 12Š76l11e92h96o86f48e55r 1353619185159

Nikdy nebude fungovat taková síť MHD, aby bylo možné dostat se kamkoliv bez přestupu. A pokud mám na výběr mezi 2 krátkými nebo 1 dlouhým čekáním, beru ta 2 krátká ;-)

+4/−2
16.2.2016 13:37

E82v36ž90e31n 74P90o83l76á36k 3608808271713

A on snad někdo takovou síť chce? Spíše chtějí lidé zachovat současný stav s drobnými změnami.

0/0
16.2.2016 13:57

M71a72r97t36i23n 69P52i40š53t69o36r82a 8268778396849

Ano, já. Někdy v budoucnu.

Jsem toho názoru, že čím dál tím více cestujících budou důchodci a budou preferovat cestu bez přestupu. Bez ohledu na to, že v požadovaném směru nepojede často.

0/0
16.2.2016 16:42

E34v13ž96e23n 29P19o32l54á37k 3768768671863

V podstatě souhlasím. Taky si radši vyberu optimální přímý spoj.

0/0
16.2.2016 16:50

K18a51r95e83l 30D34r23d50a 6283225917659

Jezdím Háje - Vinohrady - Žižkov. 1) Přímý spoj je autobus. Není to příjemná doprava na 30 minut jízdy. 2) Z Céčka lze přestoupit na tramvaj. Vcelku optimální doprava. (Tramvaje mají časté výpadky. Je dlouhý přestup na tramvaj. Je zde přetlak bezdomovců.)

3) Delší dobu volím metro a chůzi! Linku C a A, a k tomu zhruba 10 minut na metro a z metra pěšky. Není to pohodlné a je potřeba mít kondičku. Oplátkou je to dobrý trénink pro získání takové kondice. (+Áčkem jezdí nejslušnější cestující a pěkné holky.)

Není to řešení pro pajdání o holi. Ale 99% Pražanů v pracovním procesu by mělo dobrovolně volit fyzicky náročnější dopravu. Pak z toho vyjde, že povrchová MHD jezdí často zbytečně a pro uspokojení lenosti, která ve výsledku poškozuje cestujícím zdraví a stává se pro nemocné potřebnější. Docela hrůzný princip fungování MHD. ;-)

+1/0
16.2.2016 17:14

E73v39ž66e64n 48P57o22l54á91k 3118578821143

Aha, takže vaše dopravní řešení je ve vyšší kondičce! Vysvětlete to prosím těm, co to šlapou denně a dýchají přitom ten prach, mají na zádech těžký batoh nebo jsou důchodci.

0/0
16.2.2016 17:49

K52a61r50e52l 97D46r92d83a 6533445287399

(Kapku jsem to zašmodrchal. Ale snad je to jasné. Čím víc pěstuji lenost, tím víc jsem nemocný a tím víc potřebuji MHD u nosu.)

MHD v Praze by měla mít především koncepci vzájemné ohleduplnosti a šetrnosti vůči společným finančním prostředkům. Umím si představit taxi-dodávky pro seniory a vedle toho mladé šlapající pěšky. Umíme poptávku takto regulovat a různorodé cestující řešit samostatně?

Delší intervaly? Senior si počká (či pojede podle jízdního řádu) a spěchající raději půjde pěšky a bude mít k tomu bezvadný široký chodník, trochu zeleně a minimum hlučné a páchnoucí dopravy pod nosem? Nebo nějaká osvětová kampaň "normální je chodit"? Praha se každopádně potřebuje naučit preferovat chodce a chůzi a nabízet veřejný prostor bez ohrožující dopravy.

Znám bydlení na malém městě. Všude kolem centra se pohybujeme pěšky na vzdálenosti 1-5 km. MHD tady vlastně ani není. (Jezdí jen v pracovní dny.) Pak teprve řešíme auto na nákupy či delší zajížďky. A v Praze, pokud nejsou na 150 metrech dvě zastávky časté MHD, tak to považujeme za průšvih. Přitom i v Praze se kdysi chodilo na dlouhé vzdálenosti pěšky a MHD byla pomalu jen "atrakcí". V kombinaci s metrem by se Praha bez povrchové MHD často obešla.

Podobné názory tady u propagátorů tramvají nepotkávám.

0/−1
17.2.2016 11:01

E97v94ž53e25n 44P16o89l15á56k 3548798651893

Tramvaje opravdu ohromě páchnou. Až bude v Praze přijatelný vzduch a pěší chůze nebude znamenat ohrožení života na každém druhém rohu, pak prosím. A na malém městě bohužel - zde efektivně MHD opravdu zajistit nejde, ale to není problém Prahy. Zde každý na chození opravdu nemá čas.

+1/−1
17.2.2016 13:43

K88a28r63e23l 93D17r92d22a 6793775717729

Tramvaje představují hlučnou a nebezpečnou dopravu, zvlášť když je hodláte pustit na klidné pěší zóny a ani neoddělit trať od chodců. A pokud ji oddělíte, tak chodcům seberete jejich prostor. Nemá to dobré řešení.

A jinak jen výmluvy: špatný vzduch, nemá čas... Arogance, egoismus. Život chodců ohrožují v centru Prahy především rychlé tramvaje a jejich zaslepení propagátoři. Rv

0/−1
17.2.2016 16:06

E96v29ž75e97n 81P30o93l47á34k 3498618681383

Já si říkal, kdy vylezete s tím nesmyslem ohledně "hlučných tramvají" a Náměstí republiky, věčně postříkaného krví miliard chodců. Ale jinak na denní několikahodinové trajdání opravdu čas nemám, takový jsem egoista. A to ve svém věku něco ještě ujdu.

0/0
17.2.2016 16:17

K57a94r66e77l 57D97r81d83a 6623195277399

Je to i otázka svědomí. Opravdu potřebujete jezdit přes Náměstí republiky na Hradčanskou a ohrožovat při tom chodce? Nemáte jinou pro všechny bezpečnější trasu?

Vytěsňujeme řidiče z centra, protože auta a chodci nejdou dohromady. Plno řidičů osobáků to se svým svědomím chápe. A tramvaj se svým "nezastaví na fleku" je snad bezpečnější? A ona tam jede pro názory lidí jako Vy. Co chtějí jet hlavně bez přestupů, raději po povrchu a pěkně všem na obtíž. Naprosto stejné myšlení jako mají piráti silnic.

Život ve městě je o ohleduplnosti. Nepatříte patrně asi do města. Dopravu bych pro Vás zrušil. Jak prosté. ;-D

0/−1
17.2.2016 16:46
Foto

M69a58r37t34i27n 28Š27u80b52r46t 1855241174735

Kdyby nejezdily z centra třeba na Letnou a Hradčanskou tramvaje, metro A celkový počet těchto lidí rozhodně nemá šanci odvézt. Mimochodem, Náměstí Republiky je z hlediska nehod chodců s tramvajemi jedním z nejbezpečnějších míst v Praze, daleko víc nehod se mezi tramvajemi a chodci stává dokonce i na místech se semafory.

+3/0
17.2.2016 20:15

B34r85o27n65i48s65l94a84v 45G21a35b43r31y79š 6895874440

No právě. A čím méně linek, tím kratší stání na zastávce. Když přijdete na zastávku, bude Vám po redukci linek jedno, do jaké tramvaje nasednete.

Redukce linek by však měla být na zdravé úrovni. Psal jsem tady o tom dříve dost. Na linkotvorbě se zakládá i moje disertační práce.

+3/0
16.2.2016 13:59

J20i57ř68í 21K70r65e23j16č31í43k 2877858214196

Bude vám jedno do které nasednete ?

Potřebujete na Pavlák, ale jelikož tam po změně nic nepojede, tak pojedete přespat na Florenc ?

To si asi cestující MHD představujete jinak, než jací ve skutečnosti jsou...

0/0
16.2.2016 22:17

B52r70o82n73i95s65l95a69v 60G43a84b23r26y97š 6825954470

Proč by tam po změně nic nejelo? Já si cestující představuju dost reálně, protože jedním z těch cestujících jsem. Využívám VHOD v plné míře, bez auta se obejdu.

Mimo Vídeň je dobrý příklad i Plzeň. Je to malá hvězdicovitá síť, dvojici větví spojuje vždy jedna linka. Není nutné mít víc kombinací tras. Místo toho, abyste čekal ve Skvrňanech na svou tramvaj, prostě nasednete na dvojku a přestoupíte si v centru.

Praha podle mě zase tak razantní redukci tramvajových linek nepotřebuje. Dovedl bych si představit nižší počet, ale někde v rozmezí 18 - 20 linek. Dnes jich má v denním provozu 21, což je podle mě optimální.

Ale působnost tramvají bych rozšířil dál. Do naší firmy chodí projekty na rozšiřování tramvajové a trolejbusové sítě z různých koutů Evropy. Hodně se vzmáhá třeba Tallinn nebo Neapol. I v Praze se něco chystá. Ale ne zrovna tam, kde bych to očekával.

0/0
16.2.2016 22:34

J89i63ř12í 74K65r48e62j62č29í14k 2587278314176

No to jste napsal vy, že vám bude jedno do čeho nasednete. mě to tedy obvykle jedno není, nasedám výhradně do toho, co mě doveze k cíli a ideálně přímo. Přestupy nesnáším a nevidím v nich žádný přínos.

Srovnávat Prahu s Plzní není úplně dobrý nápad...

0/0
16.2.2016 22:55

B97r34o12n82i72s48l15a92v 31G47a49b96r34y36š 6575484240

Já nic nesrovnávám. Že nechápete rozdíl mezi přejatou myšlenkou a kopírováním, není můj problém.

Přestupy nesnášíte, to asi nikdo. Ale bez nich se to jednoduše neobejde. V některých případech to ani není technicky možné, aby jel člověk přímo ze startu až do cíle. Nevím, jak byste se třeba dostal na stanici Lužiny, když tam kromě metra nic jiného nejede. Já vím, Vás ta stanice asi nezajímá, ale zajímá ty, co tu dopravu organizují. Tak zkuste chápat dopravní systém v globálním měřítku, tedy tak, abyste ušetřil čas všem lidem v dopravním systému. A abyste si spočítal, kolik času lidi ušetří, to po Vás asi nemůžu chtít. Dostaneme se zase k tomu, že Vás to nezajímá, ale přitom radíte, jak by to mělo být správně.

Někdo v přestupech může vidět i to pozitivní. Vezměte si relaci z A do C. Existuje 100 spojů, které jedou přímo, a dalších 200 spojení, kterými se z A do C dostanete jen s přestupem v B. Když pojedete přímo, máte svých 100 spojů bez přestupu. Tím pádem se ale v této relaci ochuzujete o daších 200 spojů, kterými se do cíle můžete dostat. Já jsem to takhle za studií na VŠ praktikoval dost často, když mi přímý spoj ujel. Měl jsem sice batoh a velký kufr, ale neviděl jsem v tom žádný problém.

+1/0
16.2.2016 23:35

P32e34t95r 96N32e19c43h86a32n29i20c75k61ý 7473526388360

Pokud prostě jedna sada tramvají pojede jedním směrem a jiná sada tramvají druhým směrem, tak vám bude stačit znát směr a nemusíte řešit linku

0/0
18.2.2016 19:08

J86i87ř24í 25K20r56e41j95č41í63k 2347688244366

No to určitě, ale má to nevýhodu v tom, že už se nikdy nedostanu domu... ;-)

0/0
18.2.2016 20:11

L15u79k88á35š 92V35a19ň75u25r67a 1955504293943

Tramvaje by mely v Praze jezdit i do vzdalenejsich lokalit, jako je treba propojení z metra depo Hostivar do Sterbohol, Dolnich Mecholup, Uhrinevsi, Bechovic apod. Take obslouzeni JM by bylo dobre tramvaji.

0/0
16.2.2016 10:12

M27a69r98t96i67n 96Š48u68l34c 2987229760635

Chybí tomu jedna podstatná věc... koleje... Změny, které se chystají na léto, řeší provoz na stávající tramvajové síti. Výstavba nových tratí je záležitostí na dlouhá léta... jinak do Uhříněvsi a Běchovic jezdí vlak, to je rychlejší způsob dopravy než tramvaj. Štěrboholy jsou bokem, tam koleje nezavedete, Dolní Měcholupy spojuje Kutnohorská, tam se už tramvaje nevejdou... Takže jediné, co může dávat smysl je to Jižní Město... ale tam vede metro, takže tramvaje, které by přes JM projížděly by buď kopírovaly metro nebo by to tam musely prokličkovat a napájet metro, ale potom by taková tramvaj do centra jela hodinu...

+6/0
16.2.2016 10:59

J10i90ř54í 19Ř27e18h92o15ř 9948718226588

souhlasím, bydlím na JM a nevidím důvod pro tramvaj. Jednak je odtamtud metro za deset minut na kačerově, budějárně či pankráci. Do dvaceti na IP či jinde v centru. Výborný spoj na smíchov, nebo i slušně na černý most. Okolí je dobře obsloužené autobusy se spojením opět třeba na budějovickou. Tramvaj nemá smysl. Jediná nevýhoda v této oblasti je konec pásma směrem na průhonice. Plno lidí tam pracuje a kolikrát platí za dvě zastávky víc než za tu lítačku.

+3/0
16.2.2016 11:05

E13v27ž20e72n 56P29o69l37á46k 3788718631363

Víte, ona tramvaj se místo několika narvaných autobusů dost výrazně vyplatí. Jenže náklady obyčejní cestující jako vy nevidí.

+2/−3
16.2.2016 12:05

J11i26ř86í 45Ř55e89h22o25ř 9718188846698

prostě a jednoduše dle mého nemáte pravdu. Na JM vede přímé, rychlé a rozhodně ne přeplněné metro. Mít duplicitu v tramvaji je blbost, neexistuje alternativní cesta oklikou která by řešila nějaké trase odlehlé sídliště. A autobusy tam stejně tak nejezdí nijak zvlášť přeplněné a pokrývají několik různě rovnoběžných páteřních ulic, které by pokrýt tramvají bylo neskutečně drahé. Nevěřím že se tam jakákoliv tramvaj vyplatí, ale je to ovšem jen názor proti názoru.

+4/−1
16.2.2016 12:21

E57v77ž41e35n 89P31o96l86á48k 3638788381953

Já neříkám vést tam tramvaj po trase metra, ale coby tangentu, která ho bude napájet, ostatně v Libuši a Krči už je to v plánu. A autobusy od Chodova přes Volhu jezdí přeplněné až dost, s tím mám osobní zkušenost.

0/−3
16.2.2016 12:26

M77a78t52ú49š 27E31l28i89a81š 3260906154685

Navrhujete zbernú linku, ktorá by kľučkovala medzi metrom a sídliskami, čiže presne to, čo vykonávajú teraz autobusy. Z ekologického hľadiska fajn, z ekonomického nezmysel. Aj keď si myslíte, že by to bolo výhodné, nie je to pravda, vstupné náklady by boli enormné a pri súčasných cenách fosílnych palív by bola dlhá návratnosť. O predimenzovanosti dopravy ani nehovoriac. Teraz jazdí autobus de facto ku každému až každému druhému metru a je vyťažený. Tramvaj by bola poloprázdna, resp. by sa musel predĺžiť interval, čo by znižovalo atraktivitu MHD (a to znova súvisí s ekonomikou). Ak už hľadať ekonomickú a ekologickú alternatívu, tak v tomto prípade by aký-taký zmysel dávala trolejbusová doprava.

+2/0
16.2.2016 14:33

E43v41ž18e35n 12P97o50l37á11k 3558568731763

Nic takového nenavrhuji. Jde mi o tangentu kolem širšího centra, která částečně nahradí nejvytíženější autobusové linky a bude tedy i napájet metro. Především U Kobylis, Pankráce, Kačerova. Jestli myslíte, že je lepší dva nacpané autobusy do minuty než jedna optimálně vytížená tramvaj za několik minut, tak máte zvláštní představy. Variabilní náklady tramvají jsou nesrovnatelně nižší a jakmile je poptávka dostatečná, není o čem mluvit.

0/0
16.2.2016 14:40

M87a46t46ú58š 48E77l20i69a75š 3530866654795

No nazvať Kobylisy širším centrom... Tam som mal prestať čítať.

+1/0
16.2.2016 15:08

E75v61ž50e30n 30P81o24l87á14k 3328708121933

Tak to čítáte špatně, protože jsem nic takového nenapsal. A ten zbytek ani čítat nezkoušejte, stejně k tomu nebudete nic podnětného mít.

0/0
16.2.2016 15:16

K79a38r24e47l 70D73r54d23a 6933795537569

Libuš, Krč, Pankrác, Kačerov... O jakých tratích to mluvíte? Odkud a kudy je chce vést? Libuš, to jako z Modřan? Krč, Kačerov, to jako z Budějovické?

My budeme budovat trasu metra D a Vy na povrchu ve stopě metra koukáte budovat a obnovovat tramvajové tratě když dík metru nebudou potřeba?

Cancáte tady jen nějaké tramvajové pohádky, že? Rv:-P

0/−1
16.2.2016 15:58

E30v71ž70e38n 67P86o31l69á31k 3328888861803

Mírněte laskavě svůj rozhořčený slovník a chovejte se slušně. Protažení trati os Modřan přinejmenším k metru je naplánováno už od doby, do byla postavena zdejší smyčka. Obnovení trati Přes Pankrác dále, tedy v místě, kde začíná nejvíce přetížený úsek C, kterému výstavba D nažene ještě více cestujících je plánováno také dlouhodobě. O možném propojení čtu také již delší dobu. Ale vy pořád žijete v 70. letech a domněnce, že metro dokáže tramvaje dokonale nahradit.

0/0
16.2.2016 16:11

K35a74r59e88l 82D23r75d56a 6533965817559

Se "slušným chováním" jste si tady začal. Tak se kroťte laskavě sám.

Tramvaje na Budějovické jsou nesmysl. Céčko je přetížené, protože přijede plné z Jižního Města a na Kačerově nabíra Novodvorskou, Krč a Libuš.

(ROPID přitom na Háje přesměroval autobusy z Depa Hostivař. Asi se mu zdálo Céčko málo vytížené.)

Přetlak na Kačerově samozřejmě linka D vyřeší a frmol se jen přesune na Pankrác. Z Céčka zde naopak zmizí cestující do Nuslí a na Vinohrady. Nula od nuly pojde. Ve výsledku budou dvě linky metra a zhruba stejný počet cestujících jako dnes. Tedy žádný přetížený úsek Céčka.

Tramvaj na Budějovické a Pankráci není pro místní cestující potřeba, ale je potřeba k tomu, aby zničila místním bydlení a parkování tramvajemi a aby se trať dostala do Krče a Podolí a duplicitním provozem co nejvíce znehodnotila linku metra C a právě vybudované metro D. Rv

Netuším jak v Modřanech, ale stavíme metro pro Libuš. Pokud by tady tramvaje pomohly už dnes, tak ať koukají cinkat co nejrychleji na Libuši. Jenže, tento směr fakticky nikdo nechce. Dnes je doprava směrována na Kačerov. Tramvaj, co se bude kodrcat 40 minut kolem Modřan na Karlák je o ničem. Takže opět jen vyhozené peníze. Rv

Ano, popisujete tramvajové plány na staro-nové tratě. Ale jeden jak druhý je podle mě hrozně mimo. Tramvajová doprava zpravidla není v takovém rozsahu a směru potřebná a k prosazení se užívá vylhaná argumentace. Jediné co snad platí, že si tramvajová doprava kouká řešit "technicko-provozní parametry" - dostupnost vozoven, zálohu tratí apod. Za naše peníze. Rv

+1/−1
16.2.2016 16:51

E37v82ž23e21n 65P81o80l95á72k 3108198521583

Jo tak "zhruba stejný počet cestujících". Když k okolí C přidáme i okolí D, které se celé bude hrnout přes Pankrác, jistě to bude naprosto stejně lidí. A kdepak, aby někteří mohli dolů do Nuslí už z Pankráce, to by tam musela jet tramvaj a to Drda nerozdýchá. A už zas to "ničení bydlení" tramvajemi, které nevíte, v čem spočívá? A skutečná přepravní poptávka, od níž se odvíjí smysluplnost tramvají vás samozřejmě taky nezajímá. Divím se, že jste ještě nevylzel s obligátním "tramvaj je hlučná", ať to máme pohromadě. A že trpíte představou, že od Kamýku všichni výhradně chtějí na Karlák, což je jediný účel trati, je taky moc vtipné, opravdu. Hlavně, aby cestou na metro měli z Modřan co nejvíce přestupů, že.

0/0
16.2.2016 17:10

K46a45r49e41l 71D56r48d37a 6653455977939

Asi neumíte číst, Kačerov již dnes pobírá okolí budoucí linky D. Klíčový bude přestup na trasu A. Ten nebude pro Déčko na Pankráci - Muzeu, ale na Míráku. Což Céčku výrazně uleví na Muzeu.

(Podrobný průzkum přepravní poptávky neznám, ale pokud ho tvoří "odborníci" jako Vy, stejně bude zkreslený.)

A s těmi Nuslemi jste ulítl, ne? Pokud pojedu Déčkem, vystoupím v Nuslích a nebudu se snažit jet do Nuslí tramvají z půli cesty, ne? Stávající tramvajové zastávky budou pokryty výstupy ze stanice metra.

Trať na Budějovické dnes slouží parkování a zeleni. Přijde mi, že ten prostor má dnes užitečnější funkci, kterou by obnova trati zničila.

0/0
16.2.2016 17:41

E34v20ž65e77n 10P75o73l88á82k 3398138171583

Na rozdíl od vás to místo znám a vím, že bez D mají místní i jiné alternativy, jak se dostat do centra, zatímco s ním potáhnout všichni směr Kačerov. Tvrdit, že na přetíženém C nepřibude ani jeden člověk je opravdu odvážné. D do Nuslí nepojede ani za 30 let a do té doby vám kolaps C nevadí? Jinak parkovacími místy na zeleni se jezní o moc lépe než tramvají, opravdu. A ano, všechny průzkumy jsou zmanipulované spiknutím krvelačných tramvajáků, potvrzuji.

0/0
16.2.2016 17:48

K65a50r17e89l 18D35r64d16a 6393465767369

Jaké místo? Libuš, Kamýk, Modřany? Jaké jsou významné alternativy? Tramvaj? Vlak? Autobus na Smíchov? Co z toho linka D "pohltí" a přitíží Céčku?

Jinak to rozporujete kapku komicky. Tramvaj z Modřan na Libuš uvažuji jako řešení před vybudováním metra D. Mohla by být raz dva, ale všichni tady preferují autobusy na Kačerov. Nikdo o zdlouhavou cestu do centra tramvají nestojí. Proto se staví Déčko.

Samozřejmě, v opačném směru pro výhledové spojení Modřan s Déčkem mi to přijde rozumné.

Kde tedy ale vidíte další cestující pro Céčko-Déčko?

A když tvrdíte, že potřebujeme překlenout 30 let do Déčka, tím myslíte trať na Budějovické? On je nějaký mimořádný požadavek na spojení Antala Staška se Synkáčem? To asi těžko. Jak byste ulevil Céčku? Možná by pár zákazníků pendlovalo tramvají z Pankráce na Budějovickou. Ale Céčku to výrazně nepomůže, ale změny na povrchu by byly mohutné. To přece není rozumné.

0/0
17.2.2016 13:28

E24v80ž50e42n 27P70o47l24á26k 3408718241283

Tramvaj z Modřan na Libuš čeká právě na metro D, které bude napájet, ačkoli podle mého by měla smysl již teď, kdy končí daleko před nejhustší zástavbou. A garantuji vám, že těch "pár lidí" od Pankráce dál bude sakra znát, protože C od Pankráce do centra bude praskat ve švech. D mimochodem přitáhne jen své další blízké okolí, ale i podstatnou část dojíždějících ze Středních Čech, kteří nyní rozhodně ne všichni jezdí někam k C, které ostatně ani nemá parkovacích míst zrovna nazbyt, zatímco v Písnici má vyrůst obří P+R.

0/0
17.2.2016 13:47

K72a33r45e63l 74D17r41d41a 6823165167409

Jistě, ale tahy pro Středočechy z této strany již dnes končí na Kačerově (MHD-bus), Chodově (P+R) a Opatově (bus, P+R). Pár známých kolem Jesenice mám, využívají P+R na Chodově.

Pokud se přidá další P+R, bude to ideální. Ale nárůst cestujících drastický nebude. Cestující přibudou až s další výstavbou bydlení v Písnici a možná se vyplatí nový tah Déčkem pro Modřany. Tady by pár lidí mohlo být, co dnes na Kačerov zbytečně nezajíždí...

A pak mě napadá jihočeská D3 a D4 a možnost ukončení dálkových spojů v Písnici, třeba i přesunem z Knížecí. Ale tím to tak končí. Boom úprku z Prahy už skončil.

Krize na Pankráci hrozí pouze v případě, že to bude přestupní stanice na cestu do centra. Třeba v rámci etapy 1, kdy se postaví Písnice - Pankrác. Ale i tak jde jen o přesunutí návalu z Kačerova na Pankrác. Nic nového pro Céčko.

Pouze s etapou 1 by ale Déčko nemělo smysl. Takže to je krátkodobý problém.

Spíš se mluví o uzavření Nuselského mostu, kdy by naopak Déčko mělo na Pankráci pobrat cestující z Céčka. Ale opět jde o krátkodobý problém.

Myslím, že to zveličujete. Céčko má i dnes ještě rezervy.

0/0
17.2.2016 16:37

K46a57r20e43l 87D94r72d88a 6513855937339

Přes Volhu nebyla tramvaj na JM nikdy uvažovaná.

0/0
16.2.2016 14:47

M55a64r67t65i92n 41Š34u78l91c 2717459110285

Přes Volhu na JM ne, ale trať z Opatova na Volhu jako odbočka z tratě Chodovská - Spořilov - Opatov - Háje v rozvojových záměrech existuje (nebo aspoň existovala)

0/0
16.2.2016 18:35

K52a63r39e45l 93D40r74d43a 6113805227379

Kdysi existovala v projektech i trať do Čestlic... Mlejnský poslední roky představoval hlavně Opatovskou a Spořilov, dík výstavbě na Hájích a Opatově. Pak se k tomu přidalo Trojmezí. Kde má být odbočka a samostatná smyčka.

0/0
17.2.2016 13:32

B80r37o45n97i35s75l85a38v 22G17a20b48r75y47š 6505804370

Jakou duplicitu? Metro obsluhuje jiné stanice a tramvaj obsluhuje taky jiné stanice. Každý dopravní systém je vybudován za svým účelem. Nemůžete říct, že jde o souběh.

O souběh by šlo, pokud by autobusová linka na chlup kopírovala tu tramvajovou.

0/−1
16.2.2016 14:01

K48a74r22e18l 24D45r40d43a 6523565547299

Tramvaj má jít Opatovskou, Chilskou, Turkovou... ve stopě stávajících autobusů a pak ve stopě metra Opatov a Háje. Někde přes Chodovec se má napojit na Spořilov. Plánuje se zástavba Trojmezí, kde by snad měla být samostatná trať či nějaké "kličkování" této trati. (To aby to z Hájů na Bohdalec trvalo co nejdéle.) Z Bohdalce se měla trať dostat také do Vršovic.

Opatov a Háje slouží pro zajíždění autobusů z okolních lokalit k metru a dík výstavbě by měla posilovat. Tady nemá tramvaj žádný přínos.

Většina místních cestujících se potřebuje dostat na krátkou vzdálenost rychle na metro.

Investice do tramvaje na JM je zcela neefektivní. Pro místní obyvatele je trať zbytečná. Mohl by ji prosadit developer jako navážení cestujících z Trojmezí, Chodovce, Spořilova, Top hotelu na Opatov za cenu poškození bydlení na Chodově, Opatově a Hájích - hlukem a omezením silniční dopravy. (Háje jsou přitom již silně poškozeny přítomností "depa" metra.)

0/0
16.2.2016 14:42

B38r22o14n88i79s65l94a58v 71G16a44b53r89y68š 6555894920

Ne.

0/0
16.2.2016 15:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.